[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.747 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dit is het verbruik dus dat val dus nog wel mee.

Idle (EIST Disable)
Intel Core 2 Duo E6550

Power - 61W
Temp - 41C

Intel Wolfdate 2.33GHz ES

Power - 43W
Temp - 31C

Max Power Loading Tools for Vista
Intel Core 2 Duo E6550

Power - 83W
Temp - 49C

Power - 59W
Temp - 37C

Ik vind het niet echt heel erg schokkend, hij is immers niet zo hoog geklokt en 10% snelheid winst val ook wel te overzien denk ik. Denk dat ze dicht bij elkaar gaan komen, word een mooie strijd.

Maak me meer zorgen over de Nehalem met zijn triplechannel DDR3 geheugencontroller.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 06-08-2007 21:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Tja en laten we niet vergeten dat AMD over 3/4 jaar ook op 45 Nm zit maar dan moeten binnen kort wel de samples de deur uit natuurlijk. Ik ben blij dat de Penryn een beetje tegen valt. Op The inquirer staat nog een leuk Artikel over AMD's mogelijke systeem- opbouw en virtualisatie winst op server gebied. Wat men ook wel Torenza noemt en waarmee ze Intel (met hun antwoord hierop: Geneseo ) stevig kunen aanpakken. De oplossing van Intel is zoals ik het begrijp meer software matig wat in kleinere systemen nog geen probleem is maar zo gauw het groter word opgezet toch wel veel extra perfomance vraagt }:O

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 22:28
The Source schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:19:
http://www.hkepc.com/bbs/...Penryn-Preview&rid=837360

De eerste benchmarks van een 45nm dualcore penryn die het opneemt tegen een gelijk geklokte conroe. Imho vallen de benchmarks qua performance tegen, dus wat de core architectuur veranderingen brengen aan hogere IPC. De frontpage heeft het over 10% gemiddeld hogere snelheden. Dit door een 6mb Cache en de super shuffle engine. Enige benchmark die eruit springt is een SSE4.1 opgetimaliseerde benchmark. Overall niets onverwacht en echt spannends. Maar...

De 45nm chip is onder full load maar liefst 40% zuiniger tov de 65nm versie met als gevolg dat deze zo'n 30% in graden minder warm wordt. Aangezien Intel volgens de nieuwsberichten de opvolger Nehalem al in october als sample naar de klanten zal versturen mag worden aangenomen dat de Penryn engineering sample erg volwassen is, en dus eventuele extra verbeteringen minimaal zullen zijn. Maar dit enorm verlaagde energie verbruik zal er wel voor zorgen dat AMD de performance per watt op haar buik mag schrijven aangezien zij met 65nm aan de gang gaan. Daarbij valt deze chip ook extreem hoog te klokken, dus snelheden tegen de 4GHz zullen denkbaar zijn, daar waar AMD volgens de geruchten erg veel moeite heeft om 2.6 en 2.8 Barcalona chips op de markt te zetten. Daarbij heeft iemand al een Barcalona benchmark gezien? Nee, en van de Penryn al wel, dus dit geeft ook maar weer eens aan dat Intel een erg strak productie schema draait dat voor ligt op schema.

Hierbij vraag ik mij of wat AMD bij de Barcalona launch gaat laten zien? Zullen ze ook benchmarks vrijgeven van 3Ghz versies? De tweakers zullen deze server benchmarks terecht 1 op 1 vertalen naar cijfers voor de desktop versie. Dus mij lijkt dat de media deze 3Ghz versies enkel krijgt als ze ook kunnen winnen, dan wel performance, dan wel performance per watt. Of zullen ze oude revisies aan de persgeven die net 2.4Ghz doen en niet over te klokken zijn? Of misschien juist wel nieuwe revisies die terug geklokt zijn naar 2.4Ghz om aan te tonen dat ze veel overklok potentieel hebben. Ik denk dat het een kwestie van weken zal zijn voordat we de officiele launch zullen zien van de Barcalona server CPU's. Ik weet dat AMD in europa ook al de launch van de desktop versie aan het voorbereiden is voor Q4, maar dit is nog een tijdje weg.

Voor nu denk ik dat alle tekenen erop wijzen dat Intel beter bezig is, of dat AMD een nog beter geheimhoudings systeem heeft gevonden ivm Apple, en dat zie ik nog niet gebeuren.
Damm man wat moet AMD hier tegen beginnen. Hij is in games 10% sneller dan de huidige C2D en dat op gelijke clock speeds. Die Intel's zijn nu wel heel erg snel aan het worden. Hopelijk heeft de Barcelona nog een hogere IPC want qua clockspeeds gaat AMD het niet bijhouden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht gaat AMD binnen een paar jaar toch weer een voorsprong nemen, want ze beginnen wel te zweven bij Intel. Ze raden hun werknemers namelijk aan om full-time in de coffee shop rond te hangen:

http://www.intel.com/jobs/thenetherlands/sites/amsterdam.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:38:
[...]

Damm man wat moet AMD hier tegen beginnen. Hij is in games 10% sneller dan de huidige C2D en dat op gelijke clock speeds. Die Intel's zijn nu wel heel erg snel aan het worden. Hopelijk heeft de Barcelona nog een hogere IPC want qua clockspeeds gaat AMD het niet bijhouden.
Let op mijn woorden Intel heeft deze strijd nog niet gewonnen en gaat hem ook niet winnen met de penryn . Het probleem gaat hem zitten in de snelheid van ontwikkelen die intel nu heeft en nog een tijd vol kan houden. De echte strijd gaat de volgende generatie plaats vinden, of zelfs pas daarna. Het probleem is dat AMD dit nooit vol gaat houden op deze snelheid.

De penryn is niks anders dan een opgevoerde C2D met SSE4 en paar kleine aanpassingen dat gaat de K10 nog wel reden. De Nehalem of de westmere 32nm gaat het probleem zijn. De Shanghai 45nm komt tegenover het monster Nehalem te staan en dat gaat de shanghai waarschijnlijk niet reden. (Al staat nooit iets vast tot het is getest)

En wat Gesler gaat brengen is nog niet duidelijk maar na deze cpu, gaan we naar 22nm en moeten we maar hopen dat er dan een goed oplossing is voor AMD.

De toekomst zal het uitmaken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 03:02:
[...]

Let op mijn woorden Intel heeft deze strijd nog niet gewonnen en gaat hem ook niet winnen met de penryn . Het probleem gaat hem zitten in de snelheid van ontwikkelen die intel nu heeft en nog een tijd vol kan houden. De echte strijd gaat de volgende generatie plaats vinden, of zelfs pas daarna. Het probleem is dat AMD dit nooit vol gaat houden op deze snelheid.

De penryn is niks anders dan een opgevoerde C2D met SSE4 en paar kleine aanpassingen dat gaat de K10 nog wel reden. De Nehalem of de westmere 32nm gaat het probleem zijn. De Shanghai 45nm komt tegenover het monster Nehalem te staan en dat gaat de shanghai waarschijnlijk niet reden. (Al staat nooit iets vast tot het is getest)

En wat Gesler gaat brengen is nog niet duidelijk maar na deze cpu, gaan we naar 22nm en moeten we maar hopen dat er dan een goed oplossing is voor AMD.

Tja ik vind het wel erg eng worden. Als AMD weg is hebben we een monopolist er bij en dan krijg je flut producten. Ik hoop niet dat het zo ver komt. AMD moet in deze vorm blijven bestaan want anders hebben wij consumenten er last van.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed artikel over (de huidige status van) AMD:

http://www.businessweek.c...gy+index+page_top+stories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens even iets anders. Een quad AMD systeem is ook helemaal niet duur meer. Neem dit mobo (166 euro):

http://www.4launch.nl/4la...uctid=024216&ref=tweakers

en koop er 2 van deze procs bij (2x 150 euro):

http://www.zercom.nl/inde...=2083&f=1&h=1&s=1&a=26461

Heb je alleen nog wat REG geheugen nodig, maar dat kost dacht ik ook niet zoveel meer tegenwoordig.

Dit is i.i.g. een stuk goedkoper dan een QuadFX setup.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
nou..ik denk dat je door dat REG gehuegen duurder uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:13:
Trouwens even iets anders. Een quad AMD systeem is ook helemaal niet duur meer. Neem dit mobo (166 euro):

Heb je alleen nog wat REG geheugen nodig, maar dat kost dacht ik ook niet zoveel meer tegenwoordig.

Leuk zit je met 4x 1,8Ghz cores, waarom willen mensen toch perse Quad. Gaat echt niet snel zijn, en je gaat (waarschijnlijk) bijna geen gebruik maken van die 4 cores.

Domme hypes toch altijd. |:( Voor 70 euro heb je een dual core die 95% van de tijd sneller zal zijn.

Je moet wel eerst goed nagaan of het wel de moeite is. ;)

Edit/
Vind 2X 150 euro nog veel en veel te duur, en je zal er in de meeste gevallen dik op achteruit gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 07-08-2007 21:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

mad_max234 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 03:02:
De penryn is niks anders dan een opgevoerde C2D met SSE4 en paar kleine aanpassingen..
Dat is dezelfde strategie als AMD hanteert. Het tick-tock-model van Intel vs een soortgelijke tactiek van AMD. Beide fabrikanten willen dit ook om het jaar doen. Dus om Intel af te wimpelen met 'een paar kleine aanpassingen', gaat misschien wat ver. Eerste resultaten zijn niet geweldig misschien, maar tot nu toe is het altijd nog aan AMD om dan wél wat te laten zien.

Over Gesher en andere projecten is nog weinig zinnigs te zeggen. Alleen dat AMD flink moet aanpoten. Nu al en zeker in de toekomst.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Penryn is toch ook een opgevoerde C2 met een paar kleine aanpassingen en een die shrink (de tick dus :+ ). Niks meer niks minder. En de Penryn gaat niet de AMD killer worden waar we bang voor waren, maar de Nehalem misschien wel.

[ Voor 39% gewijzigd door mad_max234 op 08-08-2007 12:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:02:
Penryn is toch ook een opgevoerde C2 met een paar kleine aanpassingen en een die shrink (de tick dus :+ ). Niks meer niks minder. En de Penryn gaat niet de AMD killer worden waar we bang voor waren, maar de Nehalem misschien wel.
C2 is toch zelf al een AMD killer? Penryn gaat zeker nog eens 10% sneller worden in niet-geoptimaliseerde applicaties (per MHz!). IN SSE4 apps zal dit veel meer zijn. En dat in combinatie met een zeker 30% lager stroomverbruik. En Penryn zal in hogere frequenties uitgebracht worden en beter overclockbaar zijn (vrijwel zeker, daarom noem ik het).

Het gaat dus om een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:13:

Asus L1N64-SLI WS bij 4launce € 343.00 (incl. BTW)
AMD CPU Athlon 64 QUAD FX74 3.00 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB , Boxed bij Salland € 267,11
Kingston Geheugen 2GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 bij 4Luance € 88.50

Ze hebben bij salland de prijzen van de QaudFX van de week goed naar beneden gedaan!
Die waren van het weekend nog een stuk hoger.
Dan heb je voor 1229 een systeem met 4 cores op 3Ghz met 8 GB geheugen

Dat reg geheugen duur is klopt ook niet meer. sinds de geheugen markt is ingestort zijn de prijzen van reg nog harder gezakt. Hier was nog wat te verdienen dus iedereen heeft zich hier op gestort. Gevolg is dat dit ook niet veel meer kost.
Kingston ValueRam 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, ECC Registered (Demomodel) € 51,98
Dit is volgens mij echt een betere deal als 2 maal Opteron van 1.8 Ghz.
In dit bordje kan je altijd nog twee Barcelona proc drukken, voor de ultime snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door ronny op 08-08-2007 15:04 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie trouwens dat 4Launch de prijs van het door mij genoemde bord (KFN4-DRE) inmiddels verdubbeld heeft. Ook in de PW staat ie niet meer voor 166 euro.

Maar die 3 GHz QuadFX Athlons zijn i.d.d. erg goedkoop geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:52:
[...]

C2 is toch zelf al een AMD killer? Penryn gaat zeker nog eens 10% sneller worden in niet-geoptimaliseerde applicaties (per MHz!). IN SSE4 apps zal dit veel meer zijn. En dat in combinatie met een zeker 30% lager stroomverbruik. En Penryn zal in hogere frequenties uitgebracht worden en beter overclockbaar zijn (vrijwel zeker, daarom noem ik het).

Het gaat dus om een enorme verbetering.
Nee, want de Conroe word vaarwel gezegd en AMD staat nog. Dus geen AMD killer, wel een aanzet daartoe. ;) De penryn gaat het ook veel veschil maken tov de K10. (AMD gaat denk ik de meeste benchmarks winnen, hoop ik :P )

10% sneller een hele verbetering? 10% merk je bijna niet, en die hogere klokt komt door de die shrink.

En 30% zuiniger is natuurlijk op gelijke klok. ;) Maar omdat hij weer hoger geklokt gaat worden vervalt het weer. De high end word echt niet zuinig hoor.

En zo zuinig is hij ook weer niet.

Power - 59W
Temp - 37C

Doe er nog maar een schepje bovenop voor de quad core's.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 08-08-2007 16:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:08:
Wellicht gaat AMD binnen een paar jaar toch weer een voorsprong nemen, want ze beginnen wel te zweven bij Intel.
Het probleem is dat AMD het zoals het nu gaat niet "een paar jaar" vol kan houden. Dan zijn ze failliet/overgenomen/opgesplitst/whatever...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/7947/amdlaunch425wi3.jpg
AMD launch de Barcelona op 10 September.

Lees meer

En voor ons de Phenom.
We were told by AMD representatives that Phenom will follow 60 to 90 days after Barcelona, which puts the introduction of the chip into the mid-November to mid-December time frame.
Nou met een beetje geluk nog 60 nachtjes slapen. :P

[ Voor 75% gewijzigd door mad_max234 op 08-08-2007 18:37 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:29:
[afbeelding]
AMD launch de Barcelona op 10 September.

Lees meer

En voor ons de Phenom.

[...]

Nou met een beetje geluk nog 60 nachtjes slapen. :P
Bleh veel te laat :'( mja had niets anders verwacht. De C2D is echt een K8 killer mja wat wil je de K8 was al veroudert de C2D was nieuw. Het ergste is der Penryn het de Barcelona waarschijnlijk erg moeilijk gaat maker doordat deze 10% sneller is als zijn voorganger en op 45nm is gemaakt dus zuinig en heel goedkoop en ook nog eens hoog clockt. Ik denk dat hij het makelijk tegen barcelona kan opnemen. ( jammer genoeg ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

K10 en penryn zullen elkaar niet veel ontlopen. Maar het is dus nog even wachten dat ze alle twee op de markt zijn. En Conroe was een behoorlijke K8 killer, maar wist nog wel zijn mannetje te staan tot voor kort in de mid range.

Maar zuinig en hoger geklokt gaan niet samen, en zeker niet als het blijkt dat intel de vcore moet verhogen om de k10 op hoge klok bij te kunnen houden. En ik vraag me af hoe zuinig een 3,33Ghz penryn is want ik vermoed dat die toch echt wel een leuke slok lust. (90w Intel maatstaaf?)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:45:
[...]

Nee, want de Conroe word vaarwel gezegd en AMD staat nog. Dus geen AMD killer, wel een aanzet daartoe. ;) De penryn gaat het ook veel veschil maken tov de K10. (AMD gaat denk ik de meeste benchmarks winnen, hoop ik :P
e21X0 serie blijft naar mijn weten, en als ze slim zijn maken ze het produceren wat goedkoper door aantal dingen te cutten in het ontwerp en voila je heb een mooie celeron
mad_max234 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:02:
wat dacht je van de super shuffle engine en RADIX-16?

heb het hier nog niet gelezen?
maar iig, aankomende 13 augustus gaan de prijzen van de x2 4000+/4200/4400 naar beneden
was gister op inq, en heb al wat bevestigingen gelezen her en der

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:09:
[...]

e21X0 serie blijft naar mijn weten, en als ze slim zijn maken ze het produceren wat goedkoper door aantal dingen te cutten in het ontwerp en voila je heb een mooie celeron
Ja, die kan een Athlon X2 al niet aan, ben bang dat de nieuwe Athlon X2 (Budget k10 core) hem ver achter zich laat. Nee, AMD hoeft niks te vrezen in de budget hoek, zelfs nu niet met hun oude K8 core.
wat dacht je van de super shuffle engine en RADIX-16?

heb het hier nog niet gelezen?
Natuurlijk wel dat zijn die kleine aanpassingen die ongeveer 8 a 9% scheelt, rest is aan de extra cache toe te schijven. En 10% is niet veel, maar samen met de die shrink dus hogere klok word het al iets leuker.

super shuffle engine, sse4, Radix 16, Deep Power Down. Dit zijn toch wel de belangrijkste en zoveel is dat niet.

De Penryn moet het dus niet hebben van alleen de aanpassingen want dat zou echt te weinig schelen.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 08-08-2007 20:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:35:
[...]

Ja, die kan een Athlon X2 al niet aan, ben bang dat de nieuwe Athlon X2 (Budget k10 core) hem ver achter zich laat. Nee, AMD hoeft niks te vrezen in de budget hoek, zelfs nu niet met hun oude K8 core.
leuk, maar in de budget hoek ligt het geld niet, en dat is wat amd nodig heeft

leuk zulke kleine aanpassingen maar een winst van 115% met encoden met divx is een hoop
zowieso vind ik 10% al een flink steiging, de andere 1333 mhz fsb cpu's zijn net uit met ook een "kleine" snelheid verhoging

ach ja van de penryn weten we het een beetje
maar van de eerder te releasen phenom blijft het nog steeds droog in de nieuwspot
uitgezonderd fudzilla natuurlijk |:(

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat komt door de SSE (4) en vaak maar door een handje programma gebruikt.(Ik ken alleen Divx beta op dit moment die SSE4 kan gebruiken) En hoe zit het met de SSE4 van de K10, die is niet kompleet maar welke gevolgen dat heeft geen idee? Wellicht kan de k10 het ongeveer ook op die snelheid of sneller/langzamer?

Ik heb echt geen idee, misschien dat iemand daar meer over kan vertellen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Het wordt tijd dat de K10 in de winkels ligt, aan de reacties te zien :p

Nu, wat Penryn betreft. Op gelijke kloksnelheid 10% sneller dan de C2D. Da's niet veel, ik had meer verwacht. Barcelona zal dan ook gewoon klok voor klok sneller zijn. Probleem is echter dat Intel die krengen op 4Ghz kan klokken, dus het wordt een erg spannende race.

Barcelona launch op 10 september. Dit zijn de B1 cores, vandaar de lage kloks. B2 was te laat klaar, eind juni de eerste testexamplaren en dan duurt het nog minimum drie maand voor je die in massa productie hebt.

Verder heeft Barcelona niet echt SSE4 aan boord. Men noemt het SSE4a maar heeft slechts 4 van de 47 instructies en deze zijn niet compatible met die van Penryn. Dus als die nieuwe divx versie Intel only is zal AMD daar geen winst uit halen.

Penryn is eigenlijk niet zo speciaal, die moet het vooral van SSE4 hebben.
En zo zuinig is hij ook weer niet.
Pff, dat verhaal gaat niet echt meer op. AMD komt met 45W Phenoms. Laag geklokt wel, maar ze zullen ook gewoon zuinige chips hebben. Daarna komt 65W, das verwaarloosbaar tegen die 57W van Intel. Reken maar dat zo'n 4GHz Penryn gewoon 90W zal verstoken.
10% merk je bijna niet,
Klopt, maar als die 10% net genoeg zou zijn om de benchmarks te winnen dan heeft Intel weer een leuke marketing.

In mijn ogen, als AMD de snelheden kan waarmaken (> 3GHz) dan zullen ze wel meekunnen met Penryn. Belangrijker is dat AMD nu ook echte quad cores kan leveren, aangezien de markt ernaar vraagt (en dus geen gare FX opstellingen meer). De vraag is, wat moeten ze doen tegen Nehalem? Lijkt me dat Intel ze eind volgend jaar weer een pak rammel zal verkopen. Het is dan ook belangrijk voor AMD dat ze op tijd zijn met 45nm, zodat ze K10 chips hoog kunnen klokken om het tegen Nehalem op te nemen.

En als alles volgens schema blijft lopen dan komt AMD in 2009 met een nieuw architectuur (naast Fusion). In theorie kunnen ze mee met Intel, laten we hopen dat ze niet geplaagd worden door uitstellen en lage kloksnelheden.

/edit

Fudzilla bevestigt mijn woorden nogmaals, de K10 is klok voor klok sneller:
The most interesting part was that in all of these applications AMD claims a slight advantage over Intel's Core 2 Quad, but only at the same clock. This claim should be true if you compare the Core 2 Quad at 3GHz versus a 3GHz Phenom X4.
/edit 2

Intel weet dat Barcelona sneller is, dus hebben ze een hoop geld in SSE4 apps gestopt in de hoop toch een aantal benchmarks te winnen. Vandaar dat er nu al een divx versie met SSE4 ondersteuning is.
Wolfdale and Yorkfield are the first CPUs to support SSE4 and Intel spent a lot of time and money to optimize at least a few codecs and some multimedia content.

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 08-08-2007 23:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 15:06
De juiste vraag is hoeveel moet AMD sneller zijn dan de Penryn CPU's (waar Barcalona het tegen op moet nemen). Mocht de AMD CPU trager zijn, of gelijk zijn, dan zullen ze nog met prijs moeten gaan stunten willen ze Intel de wind uit de zeilen halen. En dat hebben ze toch echt nodig om weer winst te maken, want nu verbranden ze enorm veel geld per kwartaal en dit kan niet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
volgens wikipedia worden er in Q3 2007 Phenom FX modellen geïntroduceerd met snelheden tot 2.8GHz. Is dit waar, want ik heb nog nooit wat over 2.8GHz modellen in 2007 gehoort, die zouden toch pas in 2008 komen?

En Griffin, is daar al meer over bekend (prestatie/introductie datum/kwartaal/maan of wat dan ook), wat die zou toch in H1 2008 gelanceerd worden?

[ Voor 8% gewijzigd door achtbaanfreak op 09-08-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
achtbaanfreak schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:57:
volgens wikipedia worden er in Q3 2007 Phenom FX modellen geïntroduceerd met snelheden tot 2.8GHz. Is dit waar, want ik heb nog nooit wat over 2.8GHz modellen in 2007 gehoort, die zouden toch pas in 2008 komen?
Sinds wanneer is Wikipedia een serieuze bron over nieuwe hardware? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

achtbaanfreak schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:57:

En Griffin, is daar al meer over bekend (prestatie/introductie datum/kwartaal/maan of wat dan ook), wat die zou toch in H1 2008 gelanceerd worden?
Volgens mijn is dat nog info van vorig jaar of zo, want toen was de roadmap inderdaad dat all hoog geklokte Phenom in Q3 zouden komen. Maar dat is natuurlijk al lang niet meer.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja ik neem aan dat Shjanghai wel SSE4 krijgt + een wat hogere clock voor clock performance en dat op 45nm. Eigenlijk de boost die de C2D nu ook krijg door Penryn alleen dan voor de Barcelona core. En volgens mij moet die het op gaan nemen tegen die Nehalem. Ik ben benieuwd maar hopelijk nu snel wat desktop chips want ik wil wel eens wat beters dan mijn 2800 MHz Dual core. En ik ga er wel even van uit dat de Phenom X4 desktop chips de hoog geclockte B2 chips krijgen. Mja dan zitten wel al in Nov-Dec.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 09-08-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jippie, AMD gaat proberen om nog eens 1.5 miljard dollar extra te lenen...
AMD wil nog eens 1,5 miljard dollar gaan lenen

Het slecht draaiende AMD wil nog eens 1,5 miljard dollar gaan lenen. In april zocht het bedrijf al naarstig naar nieuwe investeerders om zo zijn uitstaande schulden te kunnen saneren.

AMD hoopt de dollars op te halen door preferente obligaties uit te geven aan een selecte groep beleggers. Met het geld wil de chipmaker opnieuw een deel van zijn langlopende schulden aflossen. De processorfabrikant staat momenteel voor 5,3 miljard dollar in het krijt, en boekte over de laatste drie kwartalen een verlies van ruim 1,7 miljard dollar. Met het bijgeleende geld wil AMD de schulden die het aanging bij de overname van ATi, voor een groot deel aflossen. Daarnaast belooft de chipmaker dat investeerders die meedoen aan het nieuwe obligatieprogramma de mogelijkheid krijgen om voor maximaal 225 miljoen dollar extra aan waardepapieren te verwerven. De opbrengsten van deze extra ronde wil AMD inzetten voor het het versterken van zijn kasreserves. De financiële positie van de chipfabrikant staat al langer onder druk door een aanhoudende prijzenslag met aartsvijand Intel, hoge investeringen in het moderniseren van zijn fabrieken en het aflossen van zijn schuldenlast.
Zucht? Aan de reacties is te zien dat AMD hard bezig is met groeien, en daar hebben ze natuurlijk geld voor nodig. Maar op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:18:
Jippie, AMD gaat proberen om nog eens 1.5 miljard dollar extra te lenen...

[...]

Zucht? Aan de reacties is te zien dat AMD hard bezig is met groeien, en daar hebben ze natuurlijk geld voor nodig. Maar op deze manier?
Dit is gewoon herfinancieren van bestaande schulden. Niets bijzonders dus.

Ze kopen geld in tegen de marktprijs. Morgen kunnen ze het weer verkopen tegen de marktprijs. Het verandert dus niets aan de positie van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Had het vanmorgen ook gelezen, maar denk dat amd er wel wat mee opschiet omdat het minder debet heeft en meer in balans komt met de credit.

Edit/

Een hack Nvidia driver laat SLI toe op een AMD CFX3200 chipset.

Hier te lezen.

Biostar TF560 A2+: Overclocking NVIDIA's new nForce 560 (Het nep AM2+ bordje :P)

X2 BE-2300 - Max OC - 350x9 1.40V (default 1.230V)
X2 3800+ - OC - 300x10 1.45V (default 1.35V)

Link

Leuk OC bordje en niet duur.

[ Voor 69% gewijzigd door mad_max234 op 09-08-2007 15:26 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:48:
Barcelona launch op 10 september. Dit zijn de B1 cores, vandaar de lage kloks. B2 was te laat klaar, eind juni de eerste testexamplaren en dan duurt het nog minimum drie maand voor je die in massa productie hebt.
dan heb je alleen nog een 2 ghz barcelona met een paper launch wellicht?
dan word het noch wachten op de benchmarks van de agena met de rd790

en als het een paper launch is zal je de eerste phenoms die niet ES zijn mischien wel met nieuwjaars wisseling zien?
Fudzilla bevestigt mijn woorden nogmaals, de K10 is klok voor klok sneller:
remember het is fudzilla, word nog erger dan de inq tegenwoordig
mad_max234 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:03:
Dat komt door de SSE (4) en vaak maar door een handje programma gebruikt.(Ik ken alleen Divx beta op dit moment die SSE4 kan gebruiken) En hoe zit het met de SSE4 van de K10, die is niet kompleet maar welke gevolgen dat heeft geen idee? Wellicht kan de k10 het ongeveer ook op die snelheid of sneller/langzamer?

Ik heb echt geen idee, misschien dat iemand daar meer over kan vertellen.
quake 4 is een spel wat nu al sse3 gebruikt, is er nog een. doom3 wellicht?

verwacht maar dat het met sse4a wat slomer is, wellicht is dat de troef van intel geweest een zekerheid dat ze sneller blijven met encoden.

zal wel laatste halfjaar 2008 tot 2009 worden omdat te zien als sse4 een beetje op gang komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:31:
[...]
quake 4 is een spel wat nu al sse3 gebruikt, is er nog een. doom3 wellicht?

verwacht maar dat het met sse4a wat slomer is, wellicht is dat de troef van intel geweest een zekerheid dat ze sneller blijven met encoden.

zal wel laatste halfjaar 2008 tot 2009 worden omdat te zien als sse4 een beetje op gang komt
SSE3 geeft niet de boost. :)

Het gaat om SSE4, SSE3 heeft de K8 vanaf de venice core. En daar word ook bijna geen gebruik van gemaakt vandaar die 4 tussen de haakjes. ;)

SSE gebruik ik voor videobewerking verder niet echt, oja CS:S. :) Denk dat SSE4 best leuk kan zijn met sommig videobewerking software.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ Mad_Max234: heb jij met je M2N-E ook last van de maximaal-1.95v-voor-geheugen-bug? Of is er een nieuwe revisie die dat heeft verholpen? In dat geval, aantrekkelijk bordje denk ik zo (ik zal nooit verder gaan dan aircooling dus zoveel volts op de CPU, max 1.65 dacht ik, heb ik niet nodig).

Voor de rest, weet iemand waar de Biostar TForce 550 nog leverbaar is? Ik heb die pcboer in Duitsland geprobeerd waar Mad_Max234 het al eerder over had, maar die zijn een beetje dood ofzo, ik hoor er maar niets van. Hebben jullie nog ideeën voor andere shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Hmmm, een vraagje van AMD-fan tot AMD-fans :) :

Ik wil zelf een x264/vc-1/BD/1080p mediacenter in mekaar knutselen binnen weekje of twee...

Ik dacht zelf aan:

Asus M2A-VM HDMI
2GB ram
500GB T166
Samsung DVD-RW
Club 3D Agrippa/Auzentech X-Plosion
Hauppauge MCE-500
M$ IR Afstandbediening + MCE Keyboard

En dit alles in een Antec Fusion Black :9 (+ Nexus fans en PSU Nexus fan swap)

Schermpje heb ik al gekocht -- Samsung 245BW (1080p reso) --

MAAR ik zit dus met een probleem; ik heb totaal geen idee welke processor + koeler ik erin moet stoppen. Ik dacht zelf aan een X2 6000+, maar hij moet passief gekoeld worden door een koeler die in de kast past (dus Thermalright SI-128 oid).
Is dit mogelijk? (ik kan eventueel de cpu maximaal undervolten om minder warmte + watts te produceren)

Wat denken jullie? ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:47
Voor een mediacenter zou je ook kunnen denken aan de BE-2350 (45W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:39
Mediacj schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:07:
Voor een mediacenter zou je ook kunnen denken aan de BE-2350 (45W).
Of de BE-2400 die deze maand uitkomt (doe ik ook :P )
Indien je met een apparte videokaart gaat werken die de hd decodering op zich neemt is dit meer dan genoeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jejking schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:40:
@ Mad_Max234: heb jij met je M2N-E ook last van de maximaal-1.95v-voor-geheugen-bug? Of is er een nieuwe revisie die dat heeft verholpen? In dat geval, aantrekkelijk bordje denk ik zo (ik zal nooit verder gaan dan aircooling dus zoveel volts op de CPU, max 1.65 dacht ik, heb ik niet nodig).
Volgens mijn is 1,95v gewoon de max en is het geen bug. En is hij dan nog te krijgen dacht dat er laatst iemand naar opzoek was en dat hij niet meer te krijgen was.

Edit/
staan nog wel wat shops in de PW, maar dat zegt meestal ook niks.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 10-08-2007 01:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:53:
[...]

Volgens mijn is 1,95v gewoon de max en is het geen bug. En is hij dan nog te krijgen dacht dat er laatst iemand naar opzoek was en dat hij niet meer te krijgen was.

Edit/
staan nog wel wat shops in de PW, maar dat zegt meestal ook niks.
Asus he. Die doen dat soort dingen wel vaker. Ik kon met mijn Clawhammer ooit ook eens maar +0,5v op de cpu volts doen en geheugen maar 0.2 hoger. Die dingen zijn gewoon niet voor overclocken gemaakt. En Asus raad daar de Deluxe en andere nog duurdere plankjes voor aan.

Even wat anders. Ik heb me droomlaptop gevonden :P

Ik presenteer u de MSI GX710:

Afbeeldingslocatie: http://global.msi.com.tw/uploads/Image/product_img/other/nb/1719/GX700_Full.jpg

AMD Turion TL64 2.2 GHz - 2048 MB Ram - HD2600 512 MB - 250 GB HD - 17" 1920-1200 Scherm - 4.1 surround en meer :P

Hij is nog niet te krijgen in NL. Maar in duitsland zou hij rond het einde van deze maand te krijgen moeten zijn :P.

Hij is er ook in een kleinere vorm de GX610 15'4" scherm. En intel met nVidia combo maar die moet ik niet :P

Prijs voor het duurste GX710 model is nu 1660 euro dat komt door de HD DVD speler. Zonder die speler zit i op 1400 euro. De goedkoopste GX610 met een 1.7 GHz TL-53 - 2 GB ram - HD2600 256 MB - 160 GB HD kost rond de 930 euro. Dat wordt een leuke voor me vriendin :)

Ik ben helemaal happy. Nu snel een shop vinden die em kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Volgens mij kan ik die al verkrijgen, de Intel variant (de GX700) ligt hier iig op voorraad.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:59:
Volgens mij kan ik die al verkrijgen, de Intel variant (de GX700) ligt hier iig op voorraad.
Klopt maar de GX710 en GX610 dus niet heb net MSI gebeld. FF een quote:
Astennu schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:07:
Voor de mensen die het interessant vinden:

Heb net met MSI gebeld en begin-mid september komt de GX610 en midden-eind sep de GX710. En dan zouden ze echt leverbaar zijn in de winkels.

Bij mid range laptops ( dus de performance serie in dit geval ) krijgt de GX710 een TL-58 = 1.9 GHz cpu en de GX610 de TL56 1.8 GHz cpu. De Extreme zijn niet bekent. Zal wel de TL64 of de TL66 worden.

VGA kaart was nog niet bekent. Maar wat ik ook al zij het zal wel een XT zijn want bij de nVidia laptop zat er ook een GT M in ( snelste model de GS is vergelijkbaar met de Pro ).

Dus de mid range heeft hier hogere clock speeds. Prijs had i wel mocht hij niet vertellen. De GX700 intel was al in productie. Dus ook lever baar als het goed is maar die moet ik niet.

Er zit trouwen een HD2600 MXM II in. Dat houd in dat hij verwisselbaar is. Je kunt een andere MXM II kaart zo in de laptop prikken. Mocht er later bv een RV670 MXM II komen. Maar dan moet je daar wel aan kunnen komen. Maar het kan.
Dus nog een maand wachten en dan is het zo ver voor dit model. De GX700 is er nu al omdat hij de C2D heeft en die gewoon heel populair is en bijna niemand wil meer een AMD. Maar voor me vriendin ga ik denk ik een GX610 Performance bestellen. En voor mezelf de snelste GX710 Extreme zonder HD DVD drive.

Mocht jij meer weten Hacku hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:36:
[...]

Asus he. Die doen dat soort dingen wel vaker. Ik kon met mijn Clawhammer ooit ook eens maar +0,5v op de cpu volts doen en geheugen maar 0.2 hoger. Die dingen zijn gewoon niet voor overclocken gemaakt. En Asus raad daar de Deluxe en andere nog duurdere plankjes voor aan.
De vcore kan best veel omhoog, en een halve volt omhoog is best veel als je cpu maar 1,25v heeft.

Edit/

Stukje op Hardware.info TV over AMD LIVE!

http://www.hardware.info/...me_entertainment_special/

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 10-08-2007 13:03 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Offtopic vraagje tussendoor: ik heb een Opteron 165 besteld, moet ik hiervoor ook de X2 driver en X2 dual-core optimizer installeren? En welke van de volgende 2 dingen moet ik installeren, of moeten ze allebei?:

AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (x86 and x64 exe) 1.3.2.16

AMD Dual-Core Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:50:
[...]

De vcore kan best veel omhoog, en een halve volt omhoog is best veel als je cpu maar 1,25v heeft.

Edit/

Stukje op Hardware.info TV over AMD LIVE!

http://www.hardware.info/...me_entertainment_special/
Ik zij het verkeerd. Er zat een Cap op 1.55v max. En me Clawhammer had 1.5 stock nodig. Dus die kon maar 0.05 omhoog.
leonpwner1 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:51:
Offtopic vraagje tussendoor: ik heb een Opteron 165 besteld, moet ik hiervoor ook de X2 driver en X2 dual-core optimizer installeren? En welke van de volgende 2 dingen moet ik installeren, of moeten ze allebei?:

AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (x86 and x64 exe) 1.3.2.16

AMD Dual-Core Optimizer
Ik heb altijd de dual core optimiser. De Driver gebruik ik niet want dat is voor C&Q en mijn cpu draait 100% load. En voor overclocken is het minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Astennu schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:06:
[...]

Ik heb altijd de dual core optimiser. De Driver gebruik ik niet want dat is voor C&Q en mijn cpu draait 100% load. En voor overclocken is het minder handig.
Heb jij dan ook die MS hotfixes? Als ik dit lees: remotehost in "AMD Dual-Core Optimizer" dan zou ik waarschijnlijk beter allleen de MS hotfixes kunnen installeren, maar als jij zegt dat de dual-core optimizer goed werkt met deze patches dan install ik ze beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
leonpwner1 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:09:
[...]

Heb jij dan ook die MS hotfixes? Als ik dit lees: remotehost in "AMD Dual-Core Optimizer" dan zou ik waarschijnlijk beter allleen de MS hotfixes kunnen installeren, maar als jij zegt dat de dual-core optimizer goed werkt met deze patches dan install ik ze beide.
Ik had alleen die Optimizer en daar had ik een klein beetje winst mee. Verder nooit een hotfix ge installeert. Ik vraag me ook af of die inmiddels niet gewoon uitgerold zijn via windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar even wat berichtjes over barcelona om de stilte te doden :):
Not in great clock shape

K10, Barcelona should start selling in channel after the launch in September. Some OEMs might get them in August but most of the CPUs will go on sale in September.

We learned that Barcelona will sell up to 2.4 GHz speed and that AMD will prophet good TDP numbers and plan to increase the clock toward the end of the year.

At launch, AMD wont have the 3 GHz Xeon Quad core killer, that is at least what we’ve learned.
Of September, Phenom X4 is Q4 hard launch

The 10th of September will be the hard launch date of Barcelona and at the same time it will be a soft launch of the Phenom generation that will show up later.

Remember when we said that Barcelona had slipped into Q4, well we were sort of right as the real clocks of Barcelona and especially Phenom X4 will show up later in Q4 and not at the launch planned on the 10th of September.

The first to follow is Phenom FX as it is the same processor with the same 1207+ socket, the same one used in Barcelona while the Phenom X4 will follow sometimes towards the middle or end of Q4 with some serious clock speeds.
I've studied the MS term loan (100+ pages, and written in legal/financial gobbly-gook). I wrote to a few analysts a couple of weeks ago that AMD
would likely be in violation of the term loan at the end of Q3 (clause 7.16), and needed to do another round of financing. The current balance of
the loan is about $1.6B. Here is what I wrote those same analysts today.

---------------------------------

Well, looks like I was right on a couple of counts. AMD was going to be in
violation of their MS term loan at the end of Q3, and thus, needed to get
the financing done soon (optimally, before IDF, and perhaps before Sept.
10th launch of Barcelona) to pay off the MS term loan.

In April, rumors were about Barcelona being better than expected, and was
demoed at 2.9Ghz. They got the $2.2B convertible done, and a month later in Taiwan, Barcelona at <2Ghz was shown. Last week, we get rumors about Barcelona being at 3+ghz by December, and this week, we get a new round of financing (a new $1.5B convertible).

If AMD was confident about 3Ghz Barcelona in December, it would have made more sense for them to wait until Sept. 10th, put 3Ghz on their official roadmap, and announce the financing then. Also, if they though initial Barcelona's were going to be good, wouldn't they release independent benchmark results, before doing the new financing?

This new round will not be enough for AMD. But by monetizing their other assets (selling rest of Spansion, selling the Austin office buildings and
leasing them back, and selling 200mm equipment in Fab 30), they should be able to get by for the next 6-9 months; in other words, enough time to fix
Barcelona, which may get them to cash-flow neutral for a short time. Sometime along then, they will need to raise more cash. I suspect that will
involve equity.

-fred

-----------------------------------------------------------------

SUNNYVALE, Calif.
-- August 8, 2007 --Advanced Micro Devices, Inc. (NYSE:
AMD) today announced its intention to offer, subject to market and other
conditions, $1.5 billion aggregate principal amount of convertible senior
notes in a private offering to qualified institutional buyers pursuant to
Rule 144A under the Securities Act of 1933, as amended. AMD expects to grant
to the initial purchaser a 30-day option to purchase up to $225 million
aggregate principal amount of additional notes to cover over allotments.

AMD expects to use the net proceeds of the offering, together with available
cash, to repay in full the outstanding balance of the term loan AMD entered
into with Morgan Stanley Senior Funding, Inc. in October 2006. If the
initial purchaser exercises its over-allotment option, AMD expects to use
the additional net proceeds for general corporate purposes, including
working capital and capital expenditures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nieuwe moederbordjes met de RX780 chipset van Jetway, de A780G en A780S.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2007/newsphotos/aug/jetway-a780g.jpg

AMD RX780 Chipset and AMD SB600 Chipset
Support Socket AM2 64-bit dual core AMD Athlon64 X2 processor
Support HT 1000MHz
Dual Channel DDR2 800 Memory DIMMs Supported
Support 4 Serial ATA Devices with RAID 0, 1, 10
Ready for Windows® Vista
PCI Express X16
Gigabit LAN Supported
8-Channel HD Audio CODEC
CPU Vcore 7-Shift
ATX Form Factor

Maar geen pci-e 2.0, maar wel HT3.0. :) (als het goed is)
Ik kan geen duidelijk heid vinden over het support van HT3.0, al zegt OCW
Toch leuk om naar jaren weer AMD chipsets te zien.

Edit/
Ik kan geen duidelijkheid vinden over het support van HT3.0, al zegt OCW het volgende:

"The board supporst the AM2 processor (should support HT3) and DDR2-800."

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 12-08-2007 12:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Waarom zie ik nu zowel een north- als een southbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Omdat er een northbridge en southbridge aanwezig zijn, de RX780 met een SB600 samen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 12-08-2007 11:57 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
mad_max234 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:31:
Nieuwe moederbordjes met de RX780 chipset van Jetway, de A780G en A780S.

[afbeelding]

AMD RX780 Chipset and AMD SB600 Chipset
Support Socket AM2 64-bit dual core AMD Athlon64 X2 processor
Support HT 1000MHz
Dual Channel DDR2 800 Memory DIMMs Supported
Support 4 Serial ATA Devices with RAID 0, 1, 10
Ready for Windows® Vista
PCI Express X16
Gigabit LAN Supported
8-Channel HD Audio CODEC
CPU Vcore 7-Shift
ATX Form Factor

Maar geen pci-e 2.0, maar wel HT3.0. :) (als het goed is)
Ik kan geen duidelijk heid vinden over het support van HT3.0, al zegt OCW
Toch leuk om naar jaren weer AMD chipsets te zien.

Edit/
Ik kan geen duidelijkheid vinden over het support van HT3.0, al zegt OCW het volgende:

"The board supporst the AM2 processor (should support HT3) and DDR2-800."
RX780 is ook niet het topmodel (dat is RD790) maar het lijkt me vaag dat deze geen HT3.0 zou ondersteunen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

mad_max234 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:31:
Support HT 1000MHz

maar wel HT3.0. :)
HT3 zou iets van 2600 MHz moeten zijn. Ik vrees dus dat we zullen moeten wachten op de volgende ronde.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:07:
[...]

RX780 is ook niet het topmodel (dat is RD790) maar het lijkt me vaag dat deze geen HT3.0 zou ondersteunen.
Welke bedoel je nu? Dat vaag is dat de RX780 geen HT3.0 heeft of dat de RD790 geen HT3.0 heeft?

Ik dacht dat ze allemaal over HT3.0 zouden beschikken, maar dat klopt dus niet?

En ik vind die HT3.0 nog steeds een beetje vreemd, want 2,6Ghz HT krijgt hij niet standaard, maar ligt eraan welke cpu je erin stopt, of denk ik nu verkeerd?

Edit/

Agena GP-7100 2.4Ghz 4x512 HT 1800Mhz Socket AM2+
Agena GP-7100 2.2Ghz 4x512 HT 1600Mhz Socket AM2+

Kuma GP-6800 2.8Ghz 2x512 HT 2100Mhz Socket AM2+
Kuma GP-6800 2.6Ghz 2x512 HT 1900Mhz Socket AM2+

Het lijkt erop dat ze de HT-bus verhogen om een hoger model te krijgen ipv de multiepleir of alle twee.

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 12-08-2007 14:13 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 15:06
http://www.watch.impress....070811/etc_aniki3ghz.html

- Sempron 3200+ & 2600PRO AGP gebruikt door UVD maar 50% CPU bij HQV (= H264 niet?)

- AM2 6400+ Black edtion

- Phenom FX 3.0Ghz scoort een 5.9 in Windows Vista Experience

Meer kan ik er niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
The Source schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:25:
http://www.watch.impress....070811/etc_aniki3ghz.html

- Sempron 3200+ & 2600PRO AGP gebruikt door UVD maar 50% CPU bij HQV (= H264 niet?)

- AM2 6400+ Black edtion

- Phenom FX 3.0Ghz scoort een 5.9 in Windows Vista Experience

Meer kan ik er niet uithalen.
Dat is het ook, in het kort (samen met de aangekondigde platformen en toekomstplannen die we al kennen).
Wel sterk dat de sempron in een nforce chipset zit 8)7 (nvidia :? :? :? )
Die 6400+ Black Edition ziet er wel leuk uit, het allerlaatste wat ze nog uit de K8 kunnen persen.
Er staat echter niets bij over de TDP. Moest die nu eens 89W zijn, zou ik daarmee nog een tijdje voortkunnen tot een Phenom X4 echt nodig word.

Is een 5.9 score veel? Heb geen idee wat een C2Q daarop haalt.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

6400+ krijgt een TDP van 125w

En 5,9 is de max volgens mijn van vista score, maar weet ik niet 100% zeker.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5.9 is de hoogste ja, zelfde als wat de agena haalde op 3ghz op de japanse show :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar wat haalt een Core 2 Quad daar op 3.0 GHz ? Zal ook wel een 5.9. En die Vista score boeit me zo i zo niet echt. Ik wil harde cijfers hebben van applicaties en vooral Games :)

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 13-08-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:44:
5.9 is de hoogste ja, zelfde als wat de agena haalde op 3ghz op de japanse show :X
Dat was de Agena @ 3,0Ghz die de 5,9 score de. ;)

Edit/

Intel Core2 Quad CPU 2.66GHz (5.9)
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU X6800 @ 2.93GHz (5.7)
Processor D2C 3.5ghz (5.7)
Intel E6600 @ 3.6GHZ. (5.7)
AMD Athlon 2x Dual Core 5000- (5.2)
AMD Athlon 64X2 5200+ Windsor 2.6Ghz (5.2)

Het is een lachertje die vista score, een 2,4Ghz Quad core zou voldoende moeten zijn om de max score te behalen.
But is there such a thing as a perfect 5.9 system? Well the answer is yes. With a Processor Intel Core 2 Quad CPU @ 2.40GHz, Memory (RAM) 2.0GB, Graphics NVIDIA GeForce 7950 GT, Gaming graphics 1001MB Total available graphics memory and Primary hard disk 596.2GB you will be able to achieve the top Windows Vista score.

[ Voor 58% gewijzigd door mad_max234 op 13-08-2007 13:35 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Een laggertje dus :) kortom het zegt allemaal niets. Hopelijk snel wat echte scores waar we iets meer kunnen :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 13-08-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Aries.Mu schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:33:
[...]

Wel sterk dat de sempron in een nforce chipset zit 8)7 (nvidia :? :? :? )
Waar zie je dat? Ik zie namelijk alleen maar dit staan.
会場内ではRadeon HDシリーズとAMD製CPUを組み合わせた例として、ゲーミングPC、AV PC、省電力PCコーナーが設置されていた。中でも、Sempron 3400+と動画支援機能UVDを持つRadeon HD 2600 Pro搭載ビデオカードを組み合わせたPCでハイビジョン動画を軽快に動作させるデモには注目が集まった。

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

mad_max234 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:31:
Waar zie je dat? Ik zie namelijk alleen maar dit staan.
Een beetje naar onder zie je een afbeelding staan waar de specs van het systeem op te lezen zijn.

http://www.watch.impress....0070811/image/namd29.html

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
mad_max234 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:22:
[...]

Dat was de Agena @ 3,0Ghz die de 5,9 score de. ;)

Edit/

Intel Core2 Quad CPU 2.66GHz (5.9)
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU X6800 @ 2.93GHz (5.7)
Processor D2C 3.5ghz (5.7)
Intel E6600 @ 3.6GHZ. (5.7)
AMD Athlon 2x Dual Core 5000- (5.2)
AMD Athlon 64X2 5200+ Windsor 2.6Ghz (5.2)

Het is een lachertje die vista score, een 2,4Ghz Quad core zou voldoende moeten zijn om de max score te behalen.

[...]
Op dit moment is 5.9 het max maar dat zal binnenkort verhogen. MS zou elk half jaar de scores aanpassen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Op dit moment is 5.9 het max maar dat zal binnenkort verhogen. MS zou elk half jaar de scores aanpassen.
Uhmm hoe willen ze dat doen ? Een systeem wat verkocht wordt als een 5,9 rating PC zou dan ineens een 3,5 rating krijgen ?

Dat zou echt bull zijn want vista loopt goed op zo'n pc. Bij een 5.9 mag je er van uitgaan dat vista perfect loopt. Als hun dan die pc een half jaar later met een 3.5 bestempelen heeft dat rating systeem geen nut want vista wordt niet zwaarder maar als je de score moet geloven zou je systeem vista niet perfect draaien. Of gaan ze er voor zorgen dat je straks een 6.9 kan scoren ? ik noem maar iets. Dan zit je wel erg snel aan de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan passen ze de rating misschien ook wel aan? ;)

Dus nu is het van 0 t/m 5.9. 5.9 is heel goed. 3.0 redelijk.
Straks: 0 t/m 11.8. 11.8 is heel goed. 6.0 redelijk.

Zo gepiept :)

[ Voor 57% gewijzigd door Jejking op 13-08-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja want de oude score blijft gewoon gehandhaafd lijk me logies anders slaat die rating op de software ineens nergens meer op.

Dus ze zullen hem gaan verhogen zodat er een hoger schaal bij komt bovenop die 5,9 dus, hopen dat ze iets meer ruimte nemen dit keer want anders zit je zo weer aan het plafon.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Misschien een stomme vraag en niet helemaal ontopic, maar ik wil met mijn nieuwe pc gaan Folding@Homeren, Rosetta draaien en dergelijke.

Ik heb zo ongeveer het hele Internet afgezocht, maar verder dan deze test (http://www.techreport.com...2/pricevperf/index.x?pg=9 ) kwam ik niet. Omdat de scores nogal verschillen in het aantal punten per dag, vraag ik jullie om advies:

Als ik wil gaan Folden e.d., wat zou dan een betere keuze zijn? AMD's X2 3600 of Intel's E2140? Dat is namelijk mijn budget, de eerste helft van de pagina wint AMD vet, en daarna is Intel weer volop de sterkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jejking schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:39:
Misschien een stomme vraag en niet helemaal ontopic, maar ik wil met mijn nieuwe pc gaan Folding@Homeren, Rosetta draaien en dergelijke.

Ik heb zo ongeveer het hele Internet afgezocht, maar verder dan deze test (http://www.techreport.com...2/pricevperf/index.x?pg=9 ) kwam ik niet. Omdat de scores nogal verschillen in het aantal punten per dag, vraag ik jullie om advies:

Als ik wil gaan Folden e.d., wat zou dan een betere keuze zijn? AMD's X2 3600 of Intel's E2140? Dat is namelijk mijn budget, de eerste helft van de pagina wint AMD vet, en daarna is Intel weer volop de sterkste.
Wil je overklokken is de vraag? Want dan kom je met een E2140 denk ik verder.

Edit/

AMD to launch two Barcelona-based processors in September
The Opteron 2348 and 2350 will have core frequencies of 1.9GHz and 2.0GHz and will be priced at US$320 and US$390 in 1000-unit tray quantities, respectively. In October, AMD will launch the 2.2GHz Opteron 2354 with 95W TDP and a price of US$610 in 1000-unit tray quantities, however this processor should actually appear in the channel later this month, noted the sources.
Prijzen zijn niet mis tov intel, maar de servers hoeven verder geen upgrades te hebben. ze kunnen er zo in geprikt worden na een biosflash. Dus en upgrade is zeker de moeite waard in sommige gevallen.

Nu nog de prestatie. :+

Edit/

De Xeons zijn ook helemaal niet zo goedkoop dan dat ik net dacht.

Intel Xeon D 5120, 1.86GHz, 1066MHz, 4x333MHz, € 247,59
Intel Xeon D 5130, 2.0GHz, 1333MHz, 4x333MHz, € 299,05

Nu is de Opteron denk ik sneller klok voor klok dus ze kunnen met dit segment mooi concurreren, en dan kom er ook nog aan Opteron 2354 die misschien wel wat aan de dure kan is. Maar de Opteron 2348 en de 2350 zijn denk ik wel mooi geprijsd.

[ Voor 43% gewijzigd door mad_max234 op 14-08-2007 01:45 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind de 6400+ het niet eens heel slecht doen maar goed. Laat die barcelona maar snel komen want het is duidelijk dat AMD het 3.0 GHz C2D geweld van Intel niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Astennu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:20:
[...]

Ik vind de 6400+ het niet eens heel slecht doen maar goed. Laat die barcelona maar snel komen want het is duidelijk dat AMD het 3.0 GHz C2D geweld van Intel niet aan kan.
Idd, maar hij presteert toch wel aardig tov de E6750... Nu te hopen dat hij evenveel gaat kosten ;)
Ik wil wel is weten hoeveel watt hij verbruikt en hoe warm hij word.

En ik wacht ook op tests van de 89W 6000+, want die zal interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Aries.Mu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:43:
[...]

Idd, maar hij presteert toch wel aardig tov de E6750... Nu te hopen dat hij evenveel gaat kosten ;)
Ik wil wel is weten hoeveel watt hij verbruikt en hoe warm hij word.

En ik wacht ook op tests van de 89W 6000+, want die zal interessant worden.
Was die 6400+ ook niet 89watt ? Maar prestaties zijn inderdaad goed te noemen. Volgens mij zou i iets van 210 euro worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Astennu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Was die 6400+ ook niet 89watt ? Maar prestaties zijn inderdaad goed te noemen. Volgens mij zou i iets van 210 euro worden.
3.2Ghz en 89W ? Dat zou leuk zijn _/-\o_

Ik dacht dat ie 125W zou worden.
210euro is niet verkeerd, maar voor een paar tientjes meer heb je een Q6600.

Een X2 6400+ en een 690G mobo is dan wel weer goedkoper als een E6750 + evenwaardig mobo.
Dus in dat opzicht is AMD nog altijd koning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The buyer from East

The sources close to tooling manufactures are whispering aroud that AMD already closed the deal with somebody at east and that DAMIT already sold a piece of the FAB in Dresden.

AMD desperately needs cash and by selling the old nanotechnology equipment it can raise between 300 to 500 million dollars.

The same sources have implied that the deal for selling between 300 to 500 million dollars has already been made with a buyer that wants to remain unknown but we know that it comes from east. We also know that the buyer is not TSMC. We also know that AMD sold some of its old equipment that it doesn't need any more.

AMD needs the cash to return the Morgan Stanley debt and as the company needs it for its operations. This is really tough year for AMD, the toughest in years.
Niet zo mooi. Hopelijk blijft het hier bij. Anders gaan wij er denk ik veel van merken als in minder cpu's die gemaakt kunnen worden omdat ze een fab minder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Nee 125w, ja de k8 staat ook nu nog zijn mannentje in de midrang. Op naar de Agena X2 op 3,4Ghz. :9~
Astennu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:32:
[...]

Niet zo mooi. Hopelijk blijft het hier bij. Anders gaan wij er denk ik veel van merken als in minder cpu's die gemaakt kunnen worden omdat ze een fab minder hebben.
"old nanotechnology equipment", "of its old equipment that it doesn't need any more"

lijk me juist wel goed, weg met die oude zooi en op naar de 45nm zou ik zeggen als het weer wat aantrekt.

[ Voor 42% gewijzigd door mad_max234 op 15-08-2007 13:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door mad_max234 op 15-08-2007 12:59 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Zoals ik het bericht lees gaat het vooral om productie systemen die verouderd zijn voor AMD. Het hoeft dus niet direct te betekenen dat er productie capaciteit voor proccesoren wordt ingeleverd.
Ook kan er bij de verkoop worden bedongen dat de nodige capaciteit terug wordt gehuurd voor de periode die nodig is.
Het is dus nog te vroeg om hier verdrietig te worden.
Ik denk wel dat het nodig is als wij massaal Barcalona en Phenom proc gaan halen.
zodra ze beschikbaar zijn zal ik er vast een paar systemen mee bouwen :)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nee daarom zeg ik ook het moet niet verder gaan dan dit want dan kan het merkbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoezo dan Astennu? :?

Als je oude tech de deur uitgooit en je vangt er geld voor, scheelt het weer. 90nm wordt nog gebruikt voor héél veel dingen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:22:
Hoezo dan Astennu? :?

Als je oude tech de deur uitgooit en je vangt er geld voor, scheelt het weer. 90nm wordt nog gebruikt voor héél veel dingen hoor ;)
Nee maar die zijn nu weg dus al ze verder zouden gaan met verkopen van spullen is de fab zelf aan de beurt dat is wat ik bedoel. Omdat die geruchten een tijdje geleden ook rond dingen dat AMD het overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Nee maar die zijn nu weg dus al ze verder zouden gaan met verkopen van spullen is de fab zelf aan de beurt dat is wat ik bedoel. Omdat die geruchten een tijdje geleden ook rond dingen dat AMD het overweegt.
Die geruchten sloegen nergens op. AMD heeft daar gelijk antwoord op gegeven. En dan nog je kan makkelijk je werk uitbesteden en is soms nog beter ook, op zijn vroegst zou dat 2010 kunnen zijn daarvoor kan AMD niks van hun core activiteiten missen. (ze moeten minimaal 80% zelf maken) En de vraag naar AMD cpu's is alweer een tijdje aan het toenemen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Channel grumbles over further AMD Barcelona delays

Another glitch hits flagship microprocessor

By INQUIRER staff: woensdag 15 augustus 2007, 08:30

SYSTEM INTEGRATORS who were told to expect supplies of AMD Barcelona processors during mid-August said there's a hitch which is preventing AMD from delivering on its promises.
As we reported here in June, AMD Barcelonas will officially launch on the 10th of September. But the channel was promised 2GHz and 2.3GHz Barcelonas in August. Now they've been told that the only part widely available at launch will be at 1.9GHz.

So far AMD has not told the channel when it can expect deliveries of the higher speed parts, or when the backlog will clear.

It is the latest hitch in what's proved to be troubled waters for AMD's flagship microprocessor.

Last year, the channel was very disappointed with AMD allocating microprocessors to Dell while they were left with shortages and promises. It's not clear at press time whether the delays of Barcelonas are to do with technology problems, or whether the multinationals are getting preferential treatment over the channel.
Zelfs al gesodemieter met de lowspeed K10's? :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er is de laatste tijd nooit beloofd dat er iets in augustus beschikbaar was, de K10 zou verscheept worden in augustus naar de partners. ;) Maar het is de INQUIRER staff maar, daar kan je dit van verwachten. :P

En we weten ook al lang dat de eerste rev. niet hoger klokken.

Dit bericht is een beetje overbodig net als mosterd na de maaltijd.

Edit/

Ook op de Inquirer
To dig or not to dig, that is the question (NY Fab)

[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 15-08-2007 18:11 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
mad_max234 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:08:
Er is de laatste tijd nooit beloofd dat er iets in augustus beschikbaar was, de K10 zou verscheept worden in augustus naar de partners. ;) Maar het is de INQUIRER staff maar, daar kan je dit van verwachten. :P

En we weten ook al lang dat de eerste rev. niet hoger klokken.

Dit bericht is een beetje overbodig net als mosterd na de maaltijd.

Edit/

Ook op de Inquirer
To dig or not to dig, that is the question (NY Fab)
Mwoh, als je eerst 2,0 en 2,3 ghz belooft en dan blijkt dat alleen 1,9 in september in ruime mate beschikbaar is lijkt me dat toch wel een tegenvaller...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

mad_max234 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:08:
Er is de laatste tijd nooit beloofd dat er iets in augustus beschikbaar was, de K10 zou verscheept worden in augustus naar de partners. ;)
Het zijn ook de partners die nu klagen. Sinds wanneer is het trouwens zo dat een belofte in een officieel persbericht na zes weken al niets meer waard is? Lekker betrouwbaar ben je dan als bedrijf. Wat moeten diezelfde partners dan nog geloven van de 2008-2009 roadmaps? Ik noem bijvoorbeeld een Cray die tientallen miljoenen aan omzet misloopt door al dit gestuntel, denk je dat die nog eens de fout maken om AMD-only te steunen? Dit is gewoon de zoveelste keer dat ze te veel beloven en te weinig doen. Ben zéér benieuwd wat er van alle mooie praatjes over snellere versies later in het jaar waar is.

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter Tinus op 15-08-2007 20:39 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Ik had even een vraag. Hoeveel fabs heeft AMD nou? Alleen fab 30&36 of ook nog een (aantal) fab(s) waar ze cpu's/flash produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wouter Tinus schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:18:
[...]

Het zijn ook de partners die nu klagen. Sinds wanneer is het trouwens zo dat een belofte in een officieel persbericht na zes weken al niets meer waard is? Lekker betrouwbaar ben je dan als bedrijf. Wat moeten diezelfde partners dan nog geloven van de 2008-2009 roadmaps? Ik noem bijvoorbeeld een Cray die tientallen miljoenen aan omzet misloopt door al dit gestuntel, denk je dat die nog eens de fout maken om AMD-only te steunen? Dit is gewoon de zoveelste keer dat ze te veel beloven en te weinig doen. Ben zéér benieuwd wat er van alle mooie praatjes over snellere versies later in het jaar waar is.
Bron? Kan hem niet 1 2 3 vinden. En er staan nooit iets vast voor dat de echt introductie plaats heeft gevonden.

En roadmaps zeggen 0,0% iets. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 15-08-2007 21:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

achtbaanfreak schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:30:
Ik had even een vraag. Hoeveel fabs heeft AMD nou? Alleen fab 30&36 of ook nog een (aantal) fab(s) waar ze cpu's/flash produceren?
zelf hebben ze vziw alleen fab 30&36, de flash productie hadden ze toch de deur uitgedaan of ben ik nu gek? :P. Er word ook een deel van de productie uitbesteed om de tekorten op te vullen, echter wegens de licentieovereenkomst met Intel mag er maar een x% deel van de productie worden uitbesteed, dus daar knelt op dit moment de schoen ook nog :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Volgens mij ligt fab 30 bijna stil en word er in fab 36 voornamelijk 65 Nm geproduceerd. De machines die nu verkocht worden zijn volgensmij 200 mm wafer machines die te duur produceren. AMD zal maar de minimale hoeveelheid uitbesteden aan TCMC omdat hun dat meer geld kost dan eigen productie. Ik geloof dat vorig jaar fab 30 nog best competatief was kwa productie kosten. Er werd daar erg effiecient geproduceerd maar nu is het gewoon te duur en on-interesant vanwege die 200 mm en 65 Nm

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
mad_max234 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Bron? Kan hem niet 1 2 3 vinden. En er staan nooit iets vast voor dat de echt introductie plaats heeft gevonden.

2GHz Barcelona chips zouden midden augsutus naar partners verscheept worden, nu zou het maximaal 1,9GHz zijn.
Roadmaps zijn wel degelijk erg belangrijk, partners willen weten wat ze in de toekomst mogen verwachten. Uiteraard wijken ze altijd een beetje af, maar AMDs huidige K10 roadmap is te onstabiel.
Volgens mij ligt fab 30 bijna stil en word er in fab 36 voornamelijk 65 Nm geproduceerd. De machines die nu verkocht worden zijn volgensmij 200 mm wafer machines die te duur produceren. AMD zal maar de minimale hoeveelheid uitbesteden aan TCMC omdat hun dat meer geld kost dan eigen productie. Ik geloof dat vorig jaar fab 30 nog best competatief was kwa productie kosten. Er werd daar erg effiecient geproduceerd maar nu is het gewoon te duur en on-interesant vanwege die 200 mm en 65 Nm
Voor zover ik weet werd er alleen 90nm apparatuur verkocht. En Fab 30 ligt heus niet stil, een fab niet laten werken kost ook geld.

[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 15-08-2007 22:03 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:01:
[...]

2GHz Barcelona chips zouden midden augsutus naar partners verscheept worden, nu zou het maximaal 1,9GHz zijn.
Ik heb iets gemist de 1,9Ghz en de 2,0Ghz zouden toch verscheept worden? En de B1 moet ook eerst op. :)
Roadmaps zijn wel degelijk erg belangrijk, partners willen weten wat ze in de toekomst mogen verwachten. Uiteraard wijken ze altijd een beetje af, maar AMDs huidige K10 roadmap is te onstabiel.
Dat zeg ik toch niet dat ze niet belangrijk zijn.

Hoe vaak veranderd er wel niet iets, dus je kan nooit zeggen dat je over 2 jaar zoveel Ghz gaat maken. Dat is gewoon niet mogelijk, en daar doelde ik op, in grote lijnen zou het wel moeten kloppen maar de roadmaps zijn nooit concreet over wel model en welke snelheid. :)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 15-08-2007 23:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik heb iets gemist de 1,9Ghz en de 2,0Ghz zouden toch verscheept worden? En de B1 moet ook eerst op.
Waar het om gaat is dat de 2GHz helemaal niet verscheept wordt maar pas 10 september, terwijl AMD eerder gezegd had deze 2GHz chips midden deze maand te leveren.
Dat zeg ik toch niet dat ze niet belangrijk zijn.
Pff, als roadmaps 0,0% zeggen volgens jou neem ik gewoon aan dat je ze niet belangrijk vind :p
Hoe vaak veranderd er wel niet iets, dus je kan nooit zeggen dat je over 2 jaar zoveel Ghz gaat maken.
Op lange termijn roadmappen staan nooit ghz'en. Waar het om gaat is dat de K10 voor de deur staat (of zou moeten staan) en we op 10/09 maximaal 2GHz mogen verwachten. Snellere modellen in Q4. Lekker vaag, hoe moeten bedrijven hun planning daarop aanpassen? Intel is iig duidelijk over Penryn.

March of the Eagles

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:56:
[...]

Waar het om gaat is dat de 2GHz helemaal niet verscheept wordt maar pas 10 september, terwijl AMD eerder gezegd had deze 2GHz chips midden deze maand te leveren.
Mijn fout ik had het bericht niet helemaal gelezen. :$ (beetje vlugjes) Maar nu nog afwachten of het wel allemaal klopt.
Pff, als roadmaps 0,0% zeggen volgens jou neem ik gewoon aan dat je ze niet belangrijk vind :p
Ik heb het erover dat het 0,0% iets zegt over wat we dat werkelijk kunnen verwachten en wanneer het daadwerkelijk te koop is. (en dan niet de aller laatste roadmap vlak voor de launch)

En ja ze zijn voor mijn (denk de meeste tweakers) niet belangrijk wel leuk om te zien, maar voor andere willigt wel. (Investeerders) Ik zie een roadmap meer als van kijk eens wat wij misschien gaan doen in de toekomst. (Maar kan ook 180 graden draaien :P )
Op lange termijn roadmappen staan nooit ghz'en. Waar het om gaat is dat de K10 voor de deur staat (of zou moeten staan) en we op 10/09 maximaal 2GHz mogen verwachten. Snellere modellen in Q4. Lekker vaag, hoe moeten bedrijven hun planning daarop aanpassen? Intel is iig duidelijk over Penryn.
Intel duidelijker dacht dat de Pentium nu ongeveer 10Ghz zou moeten zijn. :+ Nee, maar je hebt gelijk intel is altijd net iets opener, maar dat is ieder zijn keus.

-Andere hobby- -

• Astennu
Ik ben AMD fan maar ik ben het totaal niet eens met de manier waarop AMD op dit moment met zijn klanten om gaat. Intel heeft gewoon gelijk. Ze hebben te veel in een keer willen veranderen.

Barcelona moest de grote redding worden. Maar het wordt steeds meer een Giga flop. Intel heeft Penryn al klaar. Als je de FP mag geloven komt die 11 november al uit op 3.16 GHz en AMD heeft dan misschien net een 2.1 GHz Barcelona op de markt. Nou daar komen ze dus nergens mij. Nog steeds concureren ze alleen maar in de mid range.

Ze moeten eerlijk zijn tegen hun klanten want nu lopen ze gewoon te liegen, kunnen beloftes niet waar maken en daar zijn bedrijven die vertrouwen ( hadden ) in AMD de dupe van. + Hoe wil je ooit groter worden als je zo te werk gaat.

Hopelijk gaat het snel beter en komen ze wel op tijd met nieuwe producten. En het zelfde geld voor ATi alles op tijd uitbregen en goede producten die mee doen in het High end segment. Want de R600 kan dat al niet echt ( hij kan de GTX en de Ultra totaal niet aan ). En Barcelona ( in zijn huidige vorm ) zeker niet.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jongens toch, we weten toch al meer dan 1 maand dat de B1 rev. niet hoger klokt. En dat ze deze eerst moeten dumpen en dat ze tijd nodig hebben om genoeg B2 rev. te maken voor de massa.

Dit wisten we toch al lang, maar het is jammer dat de 2.0Ghz niet gehaald word met de b1 en we dus paar week(jes) moeten wachten.

En zoveel tijd zou het ook weer niet meer gaan duren voordat de B2 er gaat komen.

-Andere hobby- -

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
B1 gaat an sich tot 2,7 GHz voor zover ik weet ;) B0 was tot 2,4
Barcelona is B1, geen idee waarom AMD niet sneller wil.

March of the Eagles

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-08 22:17
Zo gister even een X2 4200 bestelt bij Komplett..
85euro maar! ik had hiervoor een 3500!
ik ben en blijf een amd geek ^^

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:48:
B1 gaat an sich tot 2,7 GHz voor zover ik weet ;) B0 was tot 2,4
Barcelona is B1, geen idee waarom AMD niet sneller wil.
Die 2,7Ghz word maar door een paar % gehaald, de meeste deden een stuk minder. ;)

-Andere hobby- -

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.