Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 71.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 5897 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:32:
Vanaf 1 sept:

Leeftijd: 27
Opleiding:
-Propedeuse HBO Informatica Webdesign
- bezig met HBO Bedrijfskundige Informatica (deeltijd)
- MCSA + Messaging
- nog 1 cert voor MCSE
- Citrix
- ITIL foundation
- ITIL practitioner Incident management
Werkervaring: 3,5 jaar IT
Werkgever: Kleine detacheerder/dienstverlener
Functie: Messaging Consultant (Exchange)
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: ja
Auto: ja, 600 ex
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen 50/50, collectieve ziektekosten etc etc
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 3000,-

Ben er tevreden mee :)
Wat bedoel je met Citrix? Ik bedoel, de Microsoft examen weet je precies te vertellen maar die van Citrix niet. CCA? CCEA? WanScaler? NetScaler? Edgesight? etc etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Tylen schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Wat bedoel je met Citrix? Ik bedoel, de Microsoft examen weet je precies te vertellen maar die van Citrix niet. CCA? CCEA? WanScaler? NetScaler? Edgesight? etc etc.
Oh sorry hoor :o Damn.. Gewoon 1e examentje, CCA. Doe er verder weinig meer mee vandaar. Wil je mn score ook nog weten soms? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 06-07-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155065

Leeftijd: 28
Opleiding: HAVO + Informatica Drenthe (MBO)
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Geef ik liever niet vrij
Huidige functie: Systeembeheerder/Consultant
Laptop: Ja
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling + Bonussen + vergoedingen (niet ziek bonus 100 euro + 100 euro representatie vergoeding (boven op brutto loon)
GSM: Nee
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nog niet, Pensioen bij onbepaalde tijd
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 3128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JKVA schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:12:
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Ordina J-Technologies
Functie: Medior Java EE Software Engineer
Rollen: (Lead) Developer/Web Developer/Consultant
GSM: Ja + prive
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: collectieve en individuele eindejaarsbonus
Auto: Lease, Ford Focus Futura 110pk, alles erop en eraan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet thuis vergoeding, publicatievergoedingen, riante aanbrengbonussen/cadeaus (WII, reis Barcelona), collectieve pensioen, ziektekosten, en vaste verzekeringen
Maand salaris(bruto): 2400 + bonussen afhankelijk van inzet/prestaties/etc...
Locatie: Hoofdkantoor Nieuwegein, detachering door het hele land (norm is max 1-1,5 uur rijden)

Leuke werkgever, zeer informeel, geen pakkencultuur (scheelt kleding-/stomerijkosten ;)), vele mogelijkheden tot het volgen van cursussen op alle gebied (dit was samen met de informele werksfeer voor mij de belangrijkste reden om er te gaan werken)
Gefeliciteerd, je bent bijna collega van mij Ik werk bij Ordina TA.

Maar hoe kan je 22 zijn, HBO gedaan hebben en nog eens 5 jaar werkervaring hebben?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Anoniem: 5897 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:59:
[...]

Oh sorry hoor :o Damn.. Gewoon 1e examentje, CCA. Doe er verder weinig meer mee vandaar. Wil je mn score ook nog weten soms? 8)7
Nope. Maar welke CCA ;) MetaFrame 1.8?? XP?? Want anders is hij niet meer geldig en kan je hem wissen op je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Hillie schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:48:
[...]

Begrijp ik het goed dat je van die €1505 bruto dus ook je vakantiedagen nog moet 'kopen'? Of dat je zoiets hebt als onbetaald verlof?
Nee ik heb gewoon geen vakantie, deze vakantie. Als ik een keer verlof zou moeten hebben dan heb ik dus eigenlijk onbetaald verlof ja.

Qua loon maakt het uiteindelijk niets uit als het goed is. Want ik krijg toch alles weer terug van de belasting volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

rwb schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:27:
[...]

Gefeliciteerd, je bent bijna collega van mij Ik werk bij Ordina TA.

Maar hoe kan je 22 zijn, HBO gedaan hebben en nog eens 5 jaar werkervaring hebben?
Hallo collega :)

Ehm, Havo, daarna HBO, alles in 1x halen en naast school heel veel werken. Als in, een uur of 20 tijdens school en over de 40 uren in de vakanties bij een J2EE ontwikkelclub.

Werk nu voor het tweede jaar bij Ordina.

edit:

LOL, hoezo "bijna collega"? Ik dacht dat we één Ordina waren? :+

[ Voor 7% gewijzigd door JKVA op 07-07-2007 11:17 ]

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 16:40
Alles gemixt laten, zie je ook gelijk of dat het voordeel heeft om bijvoorbeeld zin om HBO te doen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Tylen schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:47:
[...]

Nope. Maar welke CCA ;) MetaFrame 1.8?? XP?? Want anders is hij niet meer geldig en kan je hem wissen op je CV.
.. MPS4.. :O

Of het geldig is of niet maakt geen bal uit. Of het ook nut heeft is wat anders, maar je kan prima iets van MCSE NT4 erop zetten.
Of zet je al je oude werkgevers er ook niet op? Je werkt er immers niet meer dus waarom zou je ze erop zetten?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 07-07-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Opleiding: MAVO
Certificeringen: Unix 1 t/m 4, zooi mainframe spul en OO programming/Python
Werkervaring: 9 jaar beheer
Werkgever: AOES
Huidige functie: Unix network and systems administrator en beetje software development
Laptop: nee
GSM: ja, onbeperkt bellen
Vakantiegeld: niets (8% van loon dus, "zit er al in")
Vakantiedagen: 26 (plus 12 verplicht)
13e maand: nope, soms kleine winstuitkering
Auto: nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden: praktisch niets, alleen collectieve ziekteverzekering
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 3700 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157545

Wat verdient een startende WO`er bij Philips Medical Systems(eindhoven) of Siemens Medical Solutions. Het is altijd zo vaag wat de carriéremogelijkheden zijn binnen deze branch en wat er allemaal te halen valt etc...als IT'er/consultant

Bijvoorbeeld Philips medical Systems is bekend dat het een steeds grotere tak wordt van Philips en steeds grotere omzetten draait, maar wat werknemers nou daar verdienen en hoe dat kan groeien etc is niet echt bekend voor de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het valt me eigenlijk wel op dat er zeer veel mensen reageren in deze serie topics die de hogere opleidingen hebben gehad. Zo nu en dan komt er eens iemand voorbij met een middelbare opleiding, maar erg vaak gebeurd dat niet. Meestal zijn het toch de mensen die iets in de richting HBO of WO hebben gedaan.

In de ICT wereld ben je natuurlijk nooit klaar met leren. Dat is ook iets waar je voor kiest als je er in stapt. Maar het lijkt zo wel alsof je een minimaal HBO opleiding moet hebben gehad om ergens aan de bak te komen :) Is dit echt een afspiegeling van de ICT wereld, of zijn het toevallig net de hoger opgeleiden die reageren in deze serie topics, om wat voor reden dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:52

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 157545 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:18:
Wat verdient een startende WO`er bij Philips Medical Systems(eindhoven) of Siemens Medical Solutions. Het is altijd zo vaag wat de carriéremogelijkheden zijn binnen deze branch en wat er allemaal te halen valt etc...als IT'er/consultant

Bijvoorbeeld Philips medical Systems is bekend dat het een steeds grotere tak wordt van Philips en steeds grotere omzetten draait, maar wat werknemers nou daar verdienen en hoe dat kan groeien etc is niet echt bekend voor de buitenwereld.
Ik zou zeggen open een apart topic ervoor :). Ik neem aan dat er heus wel meer tweakers zich dat afvragen. En wie weet zijn er wel tweakers die bij deze bedrijf/afdelingen werken :)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:05
Anoniem: 157545 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:18:

2500 euro is een aardig richtbedrag voor een startende WO. Bij grote multinationals ligt het startsalaris vaak behoorlijk vast, take it or leave it, weinig onderhandelingsruimte. Na een jaar is beter bekend wat je kunt en wat je wilt, dan is er meer onderhandelingsruimte.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Leeftijd: 23
Opleiding: HBO Technische Informatica
Werkervaring: Ongeveer 1 jaar parttime, 1 jaar fulltime bij huidige werkgever
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Webdeveloper
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 24
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Eventuele opleidingen die nuttig zijn voor ons werk;
- Spaarloonregeling
- Evt. Fiets via Fietsplan vanwege korte afstand (10min)
Maand salaris(bruto): 2069

Als ik zie wat mijn broertje nu met MBO systeembeheer zonder ervaring zou kunnen gaan verdienen (+-1950), veel van de replies in voorgaande posts zie en gezien de grote vraag aan ICT-ers denk ik dat er opzich meer uit te halen moet zijn, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Leeftijd: 25
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2,5 jaar bij andere werkgevers, 1 jaar bij huidige werkgever.
Werkgever: grote Detacheerder
Huidige functie: Software engineer (Oracle)
Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 25 + 2 toegekende
Auto: Ja
secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Ziektekostenpremie vergoed
- Pensioenpremie vergoed
Maand salaris(bruto): 2575

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Goed. :P
(Vanuit het perspectief dat het in mijn ogen niet normaal is als relatief startende werknemers al 2800 en hoger verdienen. Het gebeurt, zoals je in dit topic ziet, wel regelmatig, maar met 2575 en vergoede ziektekosten premie mag je niet klagen volgens mij...)

[ Voor 47% gewijzigd door Helsie op 09-07-2007 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Anoniem: 5897 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:01:
[...]

.. MPS4.. :O

Of het geldig is of niet maakt geen bal uit. Of het ook nut heeft is wat anders, maar je kan prima iets van MCSE NT4 erop zetten.
Of zet je al je oude werkgevers er ook niet op? Je werkt er immers niet meer dus waarom zou je ze erop zetten?
Over het oude werkgevers verhaal geef ik je gelijk. Maar je zet toch ook geen Microsoft of Cisco als certificaat op je cv?? CCA MPS4 ben je dus. Daar was ik gewoon benieuwd naar.

Back ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 23:46
Leeftijd: 24
Opleiding: MBO Technische Informatica niveau 4 + ITIL Foundation + MCSA 2003 Messaging (bezig met MCSE 2003) + Windows Vista 70-620
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Centric
Huidige functie: Werkplekbeheerder/systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: bij genoeg winst
Auto: Ja tot 510 ex
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: betaalde cursussen, flexibele werktijden, pensioen regeling, onkosten vergoeding € 80,-
Maand salaris(bruto): € 2130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Mijn gegevens:

Opleiding: Universiteit, Informatica
Werkervaring: jaar stage/afstuderen + 1 jaar 'echte' werkervaring
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Software Engineer
GSM: Ja, ook voor prive gebruik
Auto: Lease auto + tankpas
- Opleidingen volgen
- 5% bonus van gefactureerde uren, komt neer op 450-550e bruto in de maand
- 100e netto onkosten vergoeding standaard
Maand salaris(bruto): 2500

Lijkt me wel lekker, toch? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 09-07-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Wat me trouwens opvalt is dat veel mensen die TU hebben gedaan, Software engineer zijn geworden. Is dat puur toeval of is er gewoon niets te beleven op de uni voor bv. netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 07-06 20:35
Psychokiller schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:14:
Opleiding: HBO Technische Informatica
Werkervaring: Ongeveer 1 jaar parttime, 1 jaar fulltime bij huidige werkgever
...
Maand salaris(bruto): 2069

Als ik zie wat mijn broertje nu met MBO systeembeheer zonder ervaring zou kunnen gaan verdienen (+-1950), veel van de replies in voorgaande posts zie en gezien de grote vraag aan ICT-ers denk ik dat er opzich meer uit te halen moet zijn, toch ?
Tis niet heel erg slecht, maar het kan veel beter. Het is een aardig starters salaris, maar dat ben je niet... Ik zou eens met iemand gaan praten.

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 09-07-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Abom schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:42:
[...]

Tis niet heel erg slecht, maar het kan veel beter. Het is een aardig starters salaris, maar dat ben je niet... Ik zou eens met iemand gaan praten.
En zeker in deze tijd zijn de meeste bazen/managers/etc (ik ken je werkgever niet) vaak wel bereid meer te betalen uit angst dat je weggaaat.

Het scheelt ook vaak of je met een grote of kleine onderneming te maken hebt. In mijn ervaring wordt er bij grotere ondernemingen gemakkelijker gedaan (lees: minder gezeurd) op financieel gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 18:54

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Anoniem: 91628 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:01:
[...]

Nee ik heb gewoon geen vakantie, deze vakantie. Als ik een keer verlof zou moeten hebben dan heb ik dus eigenlijk onbetaald verlof ja.

Qua loon maakt het uiteindelijk niets uit als het goed is. Want ik krijg toch alles weer terug van de belasting volgend jaar.
Had je het nu over een tijdelijk bijbaantje (desnoods via uitzendbureau ofzo), of "echt" werk?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Hillie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:21:
[...]

Had je het nu over een tijdelijk bijbaantje (desnoods via uitzendbureau ofzo), of "echt" werk?
In zijn functieomschrijving staat eracter tussen haakjes dat het vakantiewerk betreft.
Anoniem: 91628 in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."

Ook uit de berekening waarin hij vanuit een uurloon * werkdagen op een maandsalaris uitkomt doet iets dergelijks vermoeden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Huidige lijstje:

Opleiding: HBO, Hogere Informatica/Bedrijfskundige Informatica (HIO)
Werkervaring: 4 jaar, waarvan 1,5 jaar applicatiebeheer en 2,5 jaar consultancy/developing
Werkgever: kleine detacheerder; in de nabije toekomst ook eigen modules o.b.v. Microsoft Dynamics NAV/ .Net
Huidige functie: Ontwikkelaar/Consultant
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering i.c.m. jaarlijkse bonus o.b.v. facturabele uren. Bonus bedraagt maximaal een dubbel maandsalaris. Extra bonus voor het aanbrengen van nieuwe collega's à max. €1500 per nieuw aangebrachte werknemer (€750 voor het op gesprek komen van een potentiële werknemer en nog eens €750 als aanstelling volgt na proeftijd van twee maanden).
GSM: Ja, ook voor prive gebruik
Auto: Ja + tankpas, budget €650/maand ex. BW, ex. brandstof o.b.v. 48mnd/35k
- Opleidingen volgen o.b.v. 'terugbetaalregeling'. Opleidingsbudget bedraagt €2500 per jaar, wordt 'afgeschreven' over vier jaar. Wordt niet ingehouden op het salaris, maar als je binnen vier jaar na het afronden van een opleiding het bedrijf verlaat, moet je het restant (75%/50%/25%, afhankelijk van wanneer je uit dienst gaat) terug betalen.
- 100e netto onkosten vergoeding standaard
- 50/50 pensioenregeling
Maand salaris(bruto): €2550,-

Heb nu een lopend contract tot 1 april 2008, maar binnenkort krijg ik een nieuw contract (vaste aanstelling) aangeboden. Daar is dus nog wat uit te halen. Ook even terugkomen op de woorden van de baas ten aanzien van een vergoeding voor het verhuizen >:)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JKVA schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:24:
[...]

In zijn functieomschrijving staat eracter tussen haakjes dat het vakantiewerk betreft.
Anoniem: 91628 in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."

Ook uit de berekening waarin hij vanuit een uurloon * werkdagen op een maandsalaris uitkomt doet iets dergelijks vermoeden. :P
Ja, het is vakantiewerk. Maar ik hou me eigenlijk wel met zo ongeveer alles qua ICT bezig binnen het bedrijf. Het is dus zeker wel "echt werk". Alhoewel ik ook mijn beperkingen heb, en deze ook gewoon erken. Ik ben daar gaan werken om de tijd tussen mijn vorige en mijn nieuwe opleiding te vullen. Je moet ook kunnen leven, weet je :)

Wanneer ik mijn volgende opleiding af heb dan sta ik er uiteraard weer wat beter voor, en neem ik ook absoluut geen genoegen met minimumloon. En zo te zien is dan zeker gerechtvaardigd aangezien de rest dat hier ook niet doet. Anders kan ik natuulijk net zo goed weer als schoonmaker aan de bak gaan, waar ik sowieso al een €200/€250 (netto) meer per maand verdiende dan het minimumloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Anoniem: 91628 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:17:
[...]

Ja, het is vakantiewerk. Maar ik hou me eigenlijk wel met zo ongeveer alles qua ICT bezig binnen het bedrijf. Het is dus zeker wel "echt werk". Alhoewel ik ook mijn beperkingen heb, en deze ook gewoon erken. Ik ben daar gaan werken om de tijd tussen mijn vorige en mijn nieuwe opleiding te vullen. Je moet ook kunnen leven, weet je :)

Wanneer ik mijn volgende opleiding af heb dan sta ik er uiteraard weer wat beter voor, en neem ik ook absoluut geen genoegen met minimumloon. En zo te zien is dan zeker gerechtvaardigd aangezien de rest dat hier ook niet doet. Anders kan ik natuulijk net zo goed weer als schoonmaker aan de bak gaan, waar ik sowieso al een €200/€250 (netto) meer per maand verdiende dan het minimumloon.
Tja, bij vakantiewerk is het altijd lastig meer te vragen dan de werkgever biedt. Volgens mij heb je als je het zo bekijkt namelijk niet eens zo'n slecht salaris. Ik kan me baantjes herinneren waar ik de helft verdiende. (was toen nog geen 23, meer iets van 19 - 20 ofzo)

Vakantiewerkers zijn voor de werkgever ook minder interessant omdat ze na de vakantie weer weg zijn. Daar wordt dus over het algemeen minder in geinvesteerd. Gevolg, je krijgt niet de super verantwoordelijke rollen, want die geven ze wel aan iemand die vast in dienst is. Gevolg, lager salaris, want je doet minder verantwoordelijk werk.

No offense, maar zo werkt het volgens mij wel. Dat is tenminste mijn ervaring met vakantiewerk. Mensen die ergens lang zitten krijgen meer en als ze 'echt' in dienst komen, nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Oeps, my bad. Ik vond het hele verhaal wat minder passen hiertussen, maar goed, dat klopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 12:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Leeftijd: 35
Opleiding: HTS
Certificeringen: Microsoft, Citrix, RSA
Werkervaring: 8 jaar beheer
Werkgever: KPN
Huidige functie: Technisch Consultant
GSM: ja, 'onbeperkt' bellen
Vakantiegeld: 8% of zoiets
Vakantiedagen: 195 uur per jaar + 20 dagen ATV
13e maand: Nee
Optieregeling: zo af en toe (gemiddeld 1 per 2 jaar)
Target/Prestatiebeloning: Ja (700-900 euro per jaar)
Auto: ja
Secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. 20% korting op eigen product + toeslagen voor certificeringen.
Werkweek: 37uur
Maandsalaris(bruto): +/- 3900 bruto

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Leeftijd: 33
Opleiding: HBO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: ICT Consultant bedrijf
Huidige functie: Consultant
Vakantiegeld: Ja, standaard 8%
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: Ja
Auto: Ja, Toyota Avensis Wagon (800ex brandstof + Tankkaart)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus elke maand (bij volle werkmaand nu 1200 euro bruto)
Maand salaris(bruto): 2950

Best toffe werkgever dus :)
Als ik voor hoger uurtarief wordt weggezet, krijg ik 1200 NETTO per maand extra. Hopelijk gebeurt dat snel 8)

Life is what happens while you make other plans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

BlaTieBla schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:03:
Leeftijd: 35
Opleiding: HTS
Certificeringen: Microsoft, Citrix, RSA
Werkervaring: 8 jaar beheer
Werkgever: KPN
Huidige functie: Technisch Consultant
GSM: ja, 'onbeperkt' bellen
Vakantiegeld: 8% of zoiets
Vakantiedagen: 195 uur per jaar + 20 dagen ATV
13e maand: Nee
Optieregeling: zo af en toe (gemiddeld 1 per 2 jaar)
Target/Prestatiebeloning: Ja (700-900 euro per jaar)
Auto: ja
Secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. 20% korting op eigen product + toeslagen voor certificeringen.
Werkweek: 37uur
Maandsalaris(bruto): +/- 3900 bruto
Dat doe je op het eerste gezicht wel goed. :)
En de auto, wat voor kaliber is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80643

Opleiding: MBO (niet afgemaakt)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Evenementen/Artiestenbureau in Enschede
Huidige functie: Hoofd Multimedia afdeling (grafisch vormgever/flash vormgever/coder, video editor/authorer/webdesigner/webdeveloper) / Creative director
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Maand salaris(bruto): € 1200

Volgens mij verdien ik veel te weinig als ik hier zo rondkijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JKVA schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:37:
[...]

Tja, bij vakantiewerk is het altijd lastig meer te vragen dan de werkgever biedt. Volgens mij heb je als je het zo bekijkt namelijk niet eens zo'n slecht salaris. Ik kan me baantjes herinneren waar ik de helft verdiende. (was toen nog geen 23, meer iets van 19 - 20 ofzo)

Vakantiewerkers zijn voor de werkgever ook minder interessant omdat ze na de vakantie weer weg zijn. Daar wordt dus over het algemeen minder in geinvesteerd. Gevolg, je krijgt niet de super verantwoordelijke rollen, want die geven ze wel aan iemand die vast in dienst is. Gevolg, lager salaris, want je doet minder verantwoordelijk werk.

No offense, maar zo werkt het volgens mij wel. Dat is tenminste mijn ervaring met vakantiewerk. Mensen die ergens lang zitten krijgen meer en als ze 'echt' in dienst komen, nog meer.
Mwah, het is ook maar gewoon het minimumloon, aangevuld met de vakantiedagen in loon uitgekeerd. Daarbij zit dan ook nog het vakantiegeld er bij. Het is berekend over een tijdsduur van zeven weken in totaal.

offtopic:
Volgend jaar ga ik weer daar stage lopen wanneer school het zo krijgt geregeld dat ik maar vier dagen naar school moet per week. Het jaar daarop heb ik weer vier dagen stage. Ook binnen dat zelfde bedrijf als het goed is. Genoeg tijd om te onderhandelen dus :) Al is het maar over een hogere stagevergoeding! Daarna zie ik het wel allemaal. Zo ver ga ik niet vooruit plannen. Maar ik denk dat ik geen voltijd opleiding meer ga doen hierna, maar echt aan de slag ga ergens. Waar, dat zie ik dan wel weer. Je weet toch nooit wat je tegen komt. Uiteraard zal ik wel blijven leren naast de baan die die ik dan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 80643 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:38:
Opleiding: MBO (niet afgemaakt)
Werkgever: Evenementen/Artiestenbureau in Enschede
Huidige functie: Hoofd Multimedia afdeling (grafisch vormgever/flash vormgever/coder, video editor/authorer/webdesigner/webdeveloper) / Creative director
Vakantiedagen: 21
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen

Tja je opleiding is dan ook niet zo goed. Als je echter Hoofd van een afdeling bent zou je natuurlijk wel wat meer verwachten, het is natuurlijk de vraag wat de functie precies inhoudt. Een naampje zegt ook niet alles

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

rwb schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:28:
[...]

Tja je opleiding is dan ook niet zo goed. Als je echter Hoofd van een afdeling bent zou je natuurlijk wel wat meer verwachten, het is natuurlijk de vraag wat de functie precies inhoudt. Een naampje zegt ook niet alles
Zoals sanitair manager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 16:58

krazzer

Tijd is een illusie

Ik kreeg dit vandaag aangeboden, ik vroeg me af hoe redelijk dit is, ik heb net m'n opleiding afgerond:

Opleiding: HBO Informatica (SE)
Werkervaring: 2 Stages van een half jaar + wat bijbanen in Webdevelopment
Werkgever: Webdevelopment
Functie: Webdeveloper
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV 70% vergoed, gratis lunch ;)
Maand salaris(bruto): € 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30

rally

Deyterra Consultancy

Eerlijk gezegd klinkt "Creative Director" nogal blasé voor iemand van 23.
No offence, maar de titel past gewoon niet bij de leeftijd en ervaring.

Indien je inderdaad zo'n zware functie hebt, dan verdien je inderdaad niet al teveel ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Anoniem: 80643 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:38:

Minimumloon voor 23 en ouder is per 1 juli 1317 eurootjes. Succes in het gesprek met je baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 12:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

JKVA schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:45:
[...]

Dat doe je op het eerste gezicht wel goed. :)
En de auto, wat voor kaliber is die?
Zwarte Honda Civic Executive. Geen behoefte om het maximale uit de leaseregeling te halen. Ik had nog ruim 200 euro p/m over om te besteden. Deze voldoet ruim.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rwb schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:28:
[...]

true, maar t komt er wel op neer dat ik in een taak heb om alles op te pikken qua multimedia en dus ook de uiteindelijke huisstijl bewaking en kwaliteit van de afgeleverde projecten. en als gezien iedereen perse een functietitel moet hebben binnen het bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:05:
Eerlijk gezegd klinkt "Creative Director" nogal blasé voor iemand van 23.
No offence, maar de titel past gewoon niet bij de leeftijd en ervaring.

Indien je inderdaad zo'n zware functie hebt, dan verdien je inderdaad niet al teveel ;)
zoals ik al zei, ik ben wel de eindeverantwoordelijke. de titel boeit me ook niet, en het is een klein bedrijf dus een het is niet te vergelijken met 'echte bedrijven' met 20+ mensen die aan 1 project werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

BlaTieBla schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:15:
[...]

Zwarte Honda Civic Executive. Geen behoefte om het maximale uit de leaseregeling te halen. Ik had nog ruim 200 euro p/m over om te besteden. Deze voldoet ruim.
En dat is wel zo aangenaam qua fiscale bijtelling. Ik schrik elke keer weer als ik zie wat voor slechte investering een auto is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:05
Anoniem: 80643 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:48:
[...]

zoals ik al zei, ik ben wel de eindeverantwoordelijke. de titel boeit me ook niet, en het is een klein bedrijf dus een het is niet te vergelijken met 'echte bedrijven' met 20+ mensen die aan 1 project werken.
Eindverantwoordelijke en €1200 bruto zijn twee dingen die in eider geval niet bij elkaar passen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:44

Salandur

Software Engineer

Weer loonsverhoging gehad:

Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: Systeemontwikkelaar
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27 + 2 verplicht
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werkgever betaald 95% pensionpremie
Maand salaris(bruto): € 2454 (4,4 % verhoging)

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04-2024
Opleiding: HBO Netwerk Infrastructure Design
Certificeringen: MCSE 2003, CCNA, CCNP
Werkervaring: 2 stages en 3 jaar in bedrijfsleven
Werkgever: Vastgoedonderneming
Functie: Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 25 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering (+/- 8 %) en eindejaarsuitkering
GSM: Ja en PDA met GPRS abonnement
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV 100% vergoed, 65 euro ziektekostenpremievergoeding, hypotheekkorting en/of huurkorting en pensioenpremie wordt 75% vergoed.
Maand salaris(bruto): € 2900

[ Voor 8% gewijzigd door Mojana op 11-07-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Je certificaten die heb je gehaald via je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
MCSE 2003 via mijn vorige werkgever (ICT diensteverlener), Cisco cursussen via school (Cisco Network Academy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik heb die opleiding ook gedaan, maar als je CCNx via de Network Academy doet houdt dat absoluut niet in dat je die certificeringen achter je naam mag zetten. CCDx gaat zelfs niet eens via de Network Academy als ik het me goed herinner.

Of heb je de genoemde examens alsnog officieel gedaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Flipmo2K op 11-07-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
Stof is exact hetzelfde, en je moet inderdaad nog extra examens (extern) afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik weet nog steeds niet of je nu die examens officieel hebt gedaan ;).

Persoonlijk vind ik dat je de Network Academy niet met de echte certificering kunt vergelijken. Ik heb ze beide gedaan maar vond de echte certificering toch zeker wel 'n paar tandjes lastiger dan de Net Academy. Bovendien mag je de 'titel' niet voeren als je niet het officiele hebt gedaan. Kleine dingen, maar ze maken een groot verschil op een CV :).

Maarre al met al zeker een net salaris, ook die secundaire voorwaarden zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojana
CCNA en CCNP wel ;)
CCDA en CCDP niet, maar zaten wel in de opleiding verwerkt. Ik heb het aangepast in mijn overzichtje. Ik vind zelf ook dat ik niet te klagen heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Leeftijd: 26
Opleiding: HBO Communicatiesystemen
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Functie: Business Intelligence Consultant - Oracle Warehouse Builder
13/14e maand of winstuitkering: 13e
GSM: ja met FUP
Auto: ja, Fabia Combi
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet veel bijzonders
Maand salaris(bruto): € 3300

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165807

Mojana schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:03:
Opleiding: HBO Netwerk Infrastructure Design
Certificeringen: MCSE 2003, CCNA, CCNP
Werkervaring: 2 stages en 3 jaar in bedrijfsleven
Werkgever: Vastgoedonderneming
Functie: Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 25 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering (+/- 8 %) en eindejaarsuitkering
GSM: Ja en PDA met GPRS abonnement
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV 100% vergoed, 65 euro ziektekostenpremievergoeding, hypotheekkorting en/of huurkorting en pensioenpremie wordt 75% vergoed.
Maand salaris(bruto): € 2900
Welke opleiding en waar is dat precies die HBO Network Infrastructure Design?
Dat klink heel instresant omdat ik dat ook wil gaan doen in combi met MCSE/CCNP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Zelfde vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Die opleiding is in Heerlen, dus niet echt centraal in Nederland. Vond het een leuke en leerzame opleiding met inderdaad veel MCSE & Cisco theorie en praktijk, maar overall heb ik wel eens zwaardere en meer uitdagende opleidingen gedaan, soms ishet niveau net iets teveel MBO+ om het zo maar te zeggen :).

Meer informatie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

inderdaad, bij hogeschool zuyd

schijnt ook in Rotterdam mogelijk te zijn om deze opleiding te doen. De enige 2 in NL.
Wel zeer pittig volgens mij, je moet ook lang op school blijven nog enzo... Volgens mij krijg je ook weer wiskunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177006

kevlar01 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:13:
inderdaad, bij hogeschool zuyd

schijnt ook in Rotterdam mogelijk te zijn om deze opleiding te doen. De enige 2 in NL.
Wel zeer pittig volgens mij, je moet ook lang op school blijven nog enzo... Volgens mij krijg je ook weer wiskunde
Offtopic: Jazeker, ik doe deze opleiding nu en ik kan je vertellen dat de wiskundige vakken vrij pittig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 177006 op 12-07-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik sta binnenkort voor de keuze BI of TI, maar ik zou graag iets willen doen met network design.
Toch nog maar even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
battler schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:37:
Ik sta binnenkort voor de keuze BI of TI, maar ik zou graag iets willen doen met network design.
Toch nog maar even verder kijken.
Dan denk ik dat je eens bij HBO Netwerk Infrastructure Design moet kijken die een paar posts terug aan de orde kwam. Bij BI en TI krijg je niets wat betreft netwerkdesign.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 12-07-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:39
Leeftijd: 21
Opleiding: Medewerker Beheer ICT niv 3
Werkervaring: 8 Maanden
Werkgever: MKB
Huidige functie: Medewerker Netwerkbeheer/Systeembeheer
Vakantiedagen: 25 + 13ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: 38 Uur
Maand salaris(bruto): 1400 per maand

Opzich wel tevreden mee, er is een tracject aageboden om MCSA en daaropvolgend MCSE te volgen.
Maar ik wil eerst een kans HBO Informatica avondschool proberen :)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165807

Flipmo2K schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:20:
Die opleiding is in Heerlen, dus niet echt centraal in Nederland. Vond het een leuke en leerzame opleiding met inderdaad veel MCSE & Cisco theorie en praktijk, maar overall heb ik wel eens zwaardere en meer uitdagende opleidingen gedaan, soms ishet niveau net iets teveel MBO+ om het zo maar te zeggen :).

Meer informatie hier.
Is er echt niet een zelfde opleiding in de buurt van Amsterdam??
Ik heb al rond gekeken maar ik kan niet veel vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:41

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Opleiding: HAVO
Werkervaring: 7 jaar (professioneel)
Werkgever: Hosting Provider
Huidige functie: Jr. Architect, voorheen System-Administrator
Vakantiegeld: ja
Auto: ja (norm = 860,- p/maand incl. brandstof @ 3j/40k)
Maand salaris(bruto): 2350

[ Voor 10% gewijzigd door MadDog2K op 12-07-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193941

Ik volg dit topic al een tijdje en eindelijk is het gelukt. Als omscholer heb ik werkgever gevonden die bereid is in mij te investeren. Het is dus mijn eerste baan binnen de ICT secotr. Ik kom uit een hele andere sector en heb momenteel een MBO achtergrond. Qua loon is het wat laag maar ik ben uiterst tevreden!!
Vanaf 1 augustus kan ik beginnen en ik heb er zin in!!

Leeftijd: 33
Opleiding: MBO (momenteel bezig met HBO-TI-deeltijd, eerste jaar afgerond)
Werkervaring: geen
Werkgever: detacheerbedrijf
Huidige functie: Jr. technisch consultant
Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 25 + 6 ADV
GSM: ja tot 30 euro p/m
Auto: ja (lease tot 300 p/m + tankpas onbeperkt prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaard: - opleiding 100% vergoed, maandelijkse onkostenvergoeding €75,-
Werkweek: 40 (minus 1 dagdeel wat ik kan besteden aan studie)
Maand salaris(bruto): 1950 p/m

Iemand enig idee wat voor soort auto ik voor dit bedrag kan kiezen? <- het is dus niet de bedoeling om dit soort vragen hier te stellen. De ca. 5 offtopic reacties hierop zijn dan ook verwijderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 13-07-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:30
Ik ben *knip*. Ik heb *knip*. Echter zijn *knip* niet zo echt ziet zitten? *knip*

Het mag duidelijk zijn dat hier een vraag stellen over hoe je carriere te starten volkomen offtopic is en hier niet thuishoort.

[ Voor 69% gewijzigd door Rukapul op 13-07-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Net opgezegd, op zoek naar ites nieuws...

Opleiding: vwo
Werkervaring: first line, secretaris, eigen zaak in het midden-oosten, werkplekonderhoud, site-onderhoud, vertaler
Werkgever: detachering (hp)
Huidige functie: second line - technieker
Vakantiegeld: ken ik niet van buiten
GSM: 15/mnd + 10/jaar
Auto: normaal lease, geen rijbewijs
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: groepsverzekering, hospitalisatie, pensioensparen
Maand salaris(bruto): 1950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kwadronaut schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:01:

Opleiding: vwo
Werkervaring: first line, secretaris, eigen zaak in het midden-oosten, werkplekonderhoud, site-onderhoud, vertaler
Werkgever: detachering (hp)
Huidige functie: second line - technieker
Vakantiegeld: ken ik niet van buiten
GSM: 15/mnd + 10/jaar
Auto: normaal lease, geen rijbewijs
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: groepsverzekering, hospitalisatie, pensioensparen
Maand salaris(bruto): 1950
Je gaat de detachering in maar je hebt geen rijbewijs? Hopen dan dat je ergens komt te zitten wat een beetje met het OV te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 18:45
Zoals ik het lees, heeft ie dat juist opgezegd?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
kwadronaut schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Opleiding: mavo, mcse 2003, CCNA en diverse losse cursussen / communicatie trainingen.
Werkervaring: helpdesk zalijke isp, 1e lijn 2e lijn. Search Engine positioning. Project Systeembeheerder.
Werkgever: Kleinere zakelijke systeembeheerpartij
Huidige functie: Senior Engineer. (Systeembeheer + Consultancy voor kleinere bedrijven).
Vakantiegeld: de normale wettelijke regeling
GSM: onbeperkt gsm/gprs
Auto: Peugeot 307sw premium
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen/spaarloon
Maand salaris(bruto): 2600

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 14-07-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Niet online
rwb schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 09:48:
[...]

Je gaat de detachering in maar je hebt geen rijbewijs? Hopen dan dat je ergens komt te zitten wat een beetje met het OV te bereiken is.
Kon er heen fietsen ;-) Ik zit/zat dus bij hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

kwadronaut schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:29:
[...]

Kon er heen fietsen ;-) Ik zit/zat dus bij hp.
Ik zie dat je wel een leasebudget hebt? Hoe is dat geregeld als je (net als jij) geen auto kan leasen?

Als in, krijg je het complete budget bij je bruto loon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoberends
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-12-2016
Leeftijd:36
Opleiding:lbo, mbo (geen ict)
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever:MKB
Huidige functie:systeem en netwerkbeheerder
Laptop:ja
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering:afhankelijk beoordeling
GSM:ja compleet vrij
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maximale reiskosten vergoeding + 100 EURO belastingvrije onkostenvergoeding
Werkweek:40 uur extra uren in geld of tijd/tijd
Maand salaris(bruto):3321,00 EURO

[ Voor 9% gewijzigd door marcoberends op 14-07-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Niet online
JKVA schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:40:
[...]

Ik zie dat je wel een leasebudget hebt? Hoe is dat geregeld als je (net als jij) geen auto kan leasen?

Als in, krijg je het complete budget bij je bruto loon? :P
Helaas niet. Ik heb geprobeerd om het budget dan maar te gebruiken om een rijbewijs te halen, maar daar deden ze ook moeilijk over. Bij andere werkgevers (of net het geluk dat iemand anders hierover gaat) is dit misschien wel mogelijk. Als je dat wilt tenminste. Bij een vorige werk had ik een dienstvouwfiets + ov, ik had er wel een it-baan maar het was niet in die branche....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Misschien is het wel handig om ineens ook alle salarissen te commiten naar: OpenSourceSalary.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 19:08
Leeftijd: 28
Opleiding: HBO (electrotechiek/telematica)
Werkgever: Snow (detacheerder)
Huidige functie: UNIX consultant / beheerder
Laptop: ja (uit IT budget, zie onder)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Auto: ja (VW Golf)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studiebudget ~2300e per jaar, IT budget 230e per maand, werkgever betaald mee aan ziekenfonds.
Maand salaris(bruto): 3000

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Hoe werkt dat "IT budget"? Moet je daaruit je eigen werkplek "aanschaffen", waardoor je dus tijdenlang met een mooie pseudo-schuld zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Leeftijd: 29
Opleiding: MBO It (niet afgerond)
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Support specialist
Laptop: na 1 jaar in dienst
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Nope
GSM: Nope
Auto: 1ste jaar huur auto daarna lease astra 207 golf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50,- onkosten vergoeding. Volledig MCSA MCSE 2003 wordt vergoed. Bij het behalen van elk certificaat 50,- salarisverhoging. Bij min 150 uur billable per maand 10% bonus.
Maand salaris(bruto): 2250,- (hier komt dus 10% bij daar ik zowiezo de 150 uur haal).

Ik begin 1 augustus. Na 9 jaar alle hoekjes van de IT te hebben gezien was ik het zat en heb ik een paar maanden sabatical genomen om te kijken wat ik nou wou in het leven. Toch maar weer terug de IT in :). Ik had de laatste 4 jaar een functie als systeembeheerder, maar heb nu een stap terug gedaan naar werkplekbeheer (geef het beestje een naampje) en ga nu werken aan mijn certificering zonder dat ik op mijn tenen moet lopen.

Mijn salaris was met de jaren (en het vele job hoppen) redelijk hoog geworden (2900,-) en aangezien ik weer terug de detachering in wilde wist ik dat dit bijgesteld ging worden ( vast bij een regulier bedrijf werken was financieel erg aantrekkelijk, maar voor mij geen optie omdat ik me dan "weer" zou gaan vervelen). Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06
Begin september met m'n eerste vaste baan. Eerst HBO Informatica gedaan daarna Computer Science aan Utwente geprobeerd maar daar mee gestopt.

Opleiding: HBO informatica (arnhem)
Werkervaring: Stages en bijbaan PHP programmeur
Werkgever: Detacheerder (deventer)
Vakantiedagen: 22
GSM: onbekend
Auto: Ja, (moet nog uitgezocht worden, rond de 450p.m.)
- ook prive gebruik auto (12000p/j)
- pensioen / spaarloonregeling
- cursussen

Eerst 2 maanden interne training en daarna echt aan het werk.
Ben hier zeer tevreden mee en heb er ook wel zin in om mee te beginnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Boertje op 16-07-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:30
Leeftijd: 37
Opleiding: MAVO ;-)
Werkervaring: 10 jaar
Huidige functie: UNIX consultant
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (hangt van de winst af)
Auto: ja (leasebedrag: 750 excl. brandstof), onbeperkt privé
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenregeling
Maand salaris(bruto): 3700

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 19:08
Hillie schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:07:
Hoe werkt dat "IT budget"? Moet je daaruit je eigen werkplek "aanschaffen", waardoor je dus tijdenlang met een mooie pseudo-schuld zit?
Nope.

We gaan er van uit dat de klant je voorziet in een werkplek op locatie, wat in 95% van de gevallen ook werkelijk zo is. Je bent dus vrij om het bedrag te besteden zoals jij nodig acht, zolang het maar te verdedigen is richting de Belasting Dienst. Sommige collega's halen er zelfs een PSP uit, want ja, daar kan je Linux op draaien :D

Ik heb d'r twee laptops uit, een laser printer, een harde schijf en nog wat andere dingen. Je kan't ook gebruiken voor werk gerelateerde diners (overleg met collega's) en dat soort dingen. Zolang het dus maar met werk te maken heeft :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Aha, detachering, dat scheelt weer ja. ;) Dus eigenlijk is het een beetje een verkapte gadgetbeloning. Da's wel tof natuurlijjk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
whaha origineel, zeker handig voor gadget ppl die een excuus zoeken om het te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 11:26
Leeftijd: 18
Opleiding: VMBO, MBO ICT Niveau 3, CCNA 1 & 2
Werkervaring: 0
Werkgever: Chemisch bedrijf
Huidige functie: Systeembeheer en bij grote drukte op de helpdesk ook helpdesk
Vakantiedagen: 28
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexuren
Maand salaris(bruto): 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Boertje schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:41:
Begin september met m'n eerste vaste baan. Eerst HBO Informatica gedaan daarna Computer Science aan Utwente geprobeerd maar daar mee gestopt.

- cursussen

Ik vindt het allemaal een beetje vreemde verhouding voor een detacheerder, je salaris is redelijk hoog voor een starter, echter je lease bedrag en je vrije dagen zijn weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Net geswitched (ik had in het vorige topic al gepost, maar dat was niet echt accuraat...)

Opleiding: MBO niv 4 (sys/netbeheerder)
Werkervaring: 2 jaar in een ziekenhuis als 2e/3e lijns storingsmanager
Werkgever: Eveneens gezondheidszorg
Huidige functie: Senior systeembeheerder (telecom, datacom, UNIX, 3e lijns troubleshooting, DBA)
Vakantiedagen: 20 + 25 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 4% 13e maand
GSM: Ja (alleen zakelijk)
- renteloze lening voor rij papiertje
- cursussen
Werkweek: 36uur
Maand salaris(bruto): 2580

Zo klopt ie weer :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apz0r
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 21:43
Boertje schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:41:

- cursussen

CIMSolutions ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
My thought exactly...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177771

bartgrefte schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:46:
netjes!, daar mag je wel blij mee zijn ja :)

Ben trouwens benieuwd wat ik deze vakantie ga verdienen. Vorig jaar (ik 19) kreeg ik met 0,0 werkervaring 1300+- bruto voor 5 weekjes á 40u(excl pauzes) per week pctjes bouwen.
M'n 1e baantje en verdiende al (bíjna) evenveel als mams :9

Doe overigens Medewerker beheer ICT Bol3
waar pctjes bouwen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
goed gegokt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45395

Opleiding: MBO ICT-Beheerder/netwerkbeheerder/aplicatiebeheerder. Niveau 4
Werkervaring: 2 Jaar callcenter support voor een ISP
Werkgever:-
Huidige functie: System/network engineer, maintainer voor meerdere vestigingen in Europa (in totaal beheer ik zo'n 70 werknemers/werkplekken verspreid over 3 vestigingen in 3 landen)
Laptop: Ja voor puur zakelijk gebruik, deze blijft ook op de zaak.
13/14e maand of winstuitkering: Als het goed is straks ook een winstuitkering, wordt besproken zodra mijn contract verlengt wordt (dit was mijn eerste 3 maand contract, hierna als het goed is onbepaalde tijd)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Wordt slecht 60 KM per dag aan reiskosten woon/werk vergoedt a 10,9 cent
Maand salaris(bruto): 2000,-

Zit ik hier redelijk goed mee of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
rwb schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 07:57:
[...]

Ik vindt het allemaal een beetje vreemde verhouding voor een detacheerder, je salaris is redelijk hoog voor een starter, echter je lease bedrag en je vrije dagen zijn weer wat minder.
Salaris is inderdaad boven gemiddeld (salariskompas geeft 2300 als gemiddelde)
Wat betreft vakantiedagen is 22 dagen vrij standaard, wat ik hier zo lees en in m'n omgeving hoor.

Ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn voor dat leasebedrag, maar het zal iets uit de klasse ibiza/207 zijn denk ik. Het is wel mogelijk boven het bedrag te gaan maar dat is dan voor eigen rekening. Maar ik denk dat er vast wel wat leuks is te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apz0r
Boertje schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:50:
[...]

Salaris is inderdaad boven gemiddeld (salariskompas geeft 2300 als gemiddelde)
Wat betreft vakantiedagen is 22 dagen vrij standaard, wat ik hier zo lees en in m'n omgeving hoor.

Ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn voor dat leasebedrag, maar het zal iets uit de klasse ibiza/207 zijn denk ik. Het is wel mogelijk boven het bedrag te gaan maar dat is dan voor eigen rekening. Maar ik denk dat er vast wel wat leuks is te vinden :)
En als ik me niet vergis wordt het bedrag 470 voor een diesel.
En krijg je 3 verplichte vrije dagen, wat dan weer 25 dagen maakt wat wel heel erg standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
Anoniem: 81330 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:32:
Leeftijd: 29
Opleiding: MBO It (niet afgerond)
Werkervaring: 9 jaar
Huidige functie: Support specialist
Laptop: na 1 jaar in dienst
13/14e maand of winstuitkering: Nope
GSM: Nope
Auto: 1ste jaar huur auto daarna lease astra 207 golf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50,- onkosten vergoeding. Volledig MCSA MCSE 2003 wordt vergoed. Bij het behalen van elk certificaat 50,- salarisverhoging. Bij min 150 uur billable per maand 10% bonus.
Maand salaris(bruto): 2250,- (hier komt dus 10% bij daar ik zowiezo de 150 uur haal).

Ik begin 1 augustus. Na 9 jaar alle hoekjes van de IT te hebben gezien was ik het zat en heb ik een paar maanden sabatical genomen om te kijken wat ik nou wou in het leven. Toch maar weer terug de IT in :). Ik had de laatste 4 jaar een functie als systeembeheerder, maar heb nu een stap terug gedaan naar werkplekbeheer (geef het beestje een naampje) en ga nu werken aan mijn certificering zonder dat ik op mijn tenen moet lopen.

Mijn salaris was met de jaren (en het vele job hoppen) redelijk hoog geworden (2900,-) en aangezien ik weer terug de detachering in wilde wist ik dat dit bijgesteld ging worden ( vast bij een regulier bedrijf werken was financieel erg aantrekkelijk, maar voor mij geen optie omdat ik me dan "weer" zou gaan vervelen). Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Als ik dit zo is lees, is die kleine detacheerder dan Profdesk in Rotterdam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

dartbord schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:32:
[...]

Als ik dit zo is lees, is die kleine detacheerder dan Profdesk in Rotterdam? :)
Goed geraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Net een nieuw contract getekend. Ik ga er een stuk op vooruit. Ik ken het bedrijf dus weet dat het er een gezellige sfeer is. Ook op fietsafstand dus dat is wel lekker. Zal mijn lease-auto wel even missen denk ik

Opleiding: HBO Hogere Informatica ( Technische richting )
Werkgever: Klein software bedrijf
Functie: Technisch ontwikkelaar / Teamleider
Laptop: Als dat nodig is wel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensionpremie betaald ( Details weet ik nog niet precies )
Maand salaris(bruto): € 3458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 19:06
rwb schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:00:
Net een nieuw contract getekend. Ik ga er een stuk op vooruit. Ik ken het bedrijf dus weet dat het er een gezellige sfeer is. Ook op fietsafstand dus dat is wel lekker. Zal mijn lease-auto wel even missen denk ik

Opleiding: HBO Hogere Informatica ( Technische richting )
Werkgever: Klein software bedrijf
Functie: Technisch ontwikkelaar / Teamleider
Laptop: Als dat nodig is wel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensionpremie betaald ( Details weet ik nog niet precies )
Maand salaris(bruto): € 3458
Met dat salaris kan je dus mooi zelf leasen of een auto kopen :)
Heel netjes hoor!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
Apz0r schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:08:
[...]

En als ik me niet vergis wordt het bedrag 470 voor een diesel.
En krijg je 3 verplichte vrije dagen, wat dan weer 25 dagen maakt wat wel heel erg standaard is.
worden wij soms collega's? dat je het contract zo uit je hoofd weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Griffin2k schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:15:
[...]

Met dat salaris kan je dus mooi zelf leasen of een auto kopen :)
Heel netjes hoor!
Tja dat zou kunnen, ik denk dat ik het eerst even zonder auto doe. Mijn vriendin heeft tenslotte ook een auto, en anders kan ik die van mij ouders wel lenen ( die wonen redelijk in de buurt ).

Heb niet perse een auto nodig, je raakt er alleen zo aan gewend dat het niks kost om met de auto ergens heen te gaan ;)

Maar al met al ben ik hier wel blij mee ja. De extra's zijn allemaal wat minder, maar dat wordt goed gecompenseerd door het salaris.

Persoonlijk ben ik vooral blij dat ik niet meer elke dag 2 uur aan het reizen ben. Dat kost toch wel een hoop prive tijd, die me eigenlijk wel erg kostbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apz0r
Boertje schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:21:
[...]

worden wij soms collega's? dat je het contract zo uit je hoofd weet :D
Ik denk sinds vorige week van wel ja...
Mag 1 okt beginnen.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor.