Laat maar schieten die 163.15 drivers, wordt m'n systeem instabiel van.
Net even met DELL gebeld, als het goed is krijgen alle scholieren 75€ compensatie en een hoop spijtbetuigingen van dell. Ik weet niet of dat alleen geld als je belt of dat dat standaard is.
Anoniem: 171347
Al iemand wat gekregen uit de eventuele onderhandelingen met Dell? Ben wel benieuwd wat ze ervan zeggen!
nog niks gehoord of wat dan ook, op de site van nsc staat nu ook lekker optijd dat de WSXGA+ een lange levertijd heeft
Als ik dat geweten had dan was ik, denk ik, voor de WUXGA gegaan. Ik zat toch al te twijfelen.
Maar dat ze het er laat opzeten kan je moeilijk het NSC verwijten. Het zou leuk zijn als Dell levertijdinfo geeft bij de keuze van bepaalde opties
Ook leuk trouwens dat twee opties voor de low-end al weken lang "tijdelijk niet leverbaar" zijn.
Maar dat ze het er laat opzeten kan je moeilijk het NSC verwijten. Het zou leuk zijn als Dell levertijdinfo geeft bij de keuze van bepaalde opties
Ook leuk trouwens dat twee opties voor de low-end al weken lang "tijdelijk niet leverbaar" zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door esrever op 03-09-2007 22:17 ]
Ik heb mijn laptop sinds donderdag binnen en ik had de volgende opties:
120 gig hd
1920x1200 scherm
t7500
1e levertijd was 22 aug en later verplaatst naar 29 aug (de 28e had ik m dus binnen).
120 gig hd
1920x1200 scherm
t7500
1e levertijd was 22 aug en later verplaatst naar 29 aug (de 28e had ik m dus binnen).
Ik heb hem op 31 augustus besteld. De geschatte leverdatum is 25 september. Aangezien ik een WUXGA scherm heb besteld en de levertijd ook lang is denk ik dat ze ook een WUXGA scherm tekort hebben.
Ik kan het niet aanzien: iedereen om me heen zit lekker te laptoppen op zn D830 en ik moet nog bijna 3 weken wachten! ARGH! =(
Ik kan het niet aanzien: iedereen om me heen zit lekker te laptoppen op zn D830 en ik moet nog bijna 3 weken wachten! ARGH! =(
Anoniem: 224432
Zojuist telefonisch contact gehad met Dell, hierbij is me verteld dat er bij Dell niets bekend is van een financiële compensatie. De telefonist vertelde dat het eventueel van hogerhand in de planning gezet kon zijn, maar bij hem (en zijn afdeling) was er niets over bekend.Eomer schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:42:
Net even met DELL gebeld, als het goed is krijgen alle scholieren 75€ compensatie en een hoop spijtbetuigingen van dell. Ik weet niet of dat alleen geld als je belt of dat dat standaard is.
Kun je niet gewoon de bestelling annuleren en elders bijv. een Toshiba kopen?
Met de huidige dalende prijzen is uitstel van enkele weken goed voor 100 of meer Euro verlies. (= winst voor Dell).
Met de huidige dalende prijzen is uitstel van enkele weken goed voor 100 of meer Euro verlies. (= winst voor Dell).
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Ik heb de d830 met WSXGA+ op 13 augustus besteld en de leverdatum staat op 8 oktober
Dell al boos gemailt over geld terug maar als reactie krijg ik :"We begrijpen uw ontevredenheid, Dell is echter helaas niet in de positie om een tegemoetkoming te doen in dit geval."
Dell al boos gemailt over geld terug maar als reactie krijg ik :"We begrijpen uw ontevredenheid, Dell is echter helaas niet in de positie om een tegemoetkoming te doen in dit geval."
Ik denk dat je de koop wel ongedaan kunt maken, aangezien je niet binnen een redelijke termijn het product hebt ontvangen.
"Dell is niet in de positie".... pff... en zoveel miljard winst per jaar. Natuurlijk kan Dell dat, maar ze willen het niet.
http://money.cnn.com/2007...?section=money_topstories
"Dell is niet in de positie".... pff... en zoveel miljard winst per jaar. Natuurlijk kan Dell dat, maar ze willen het niet.
http://money.cnn.com/2007...?section=money_topstories
[ Voor 16% gewijzigd door pinockio op 05-09-2007 18:36 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Als Dell bepaalde onderdelen niet geleverd krijgt kunnen ze er niks aan doen natuurlijk..
Het is een wereldwijd probleem, niet alleen van Dell...
Dan kan je nog zo'n grote partij zijn, maar als je leveranciers niet kunnen leveren.. Tja...
Het is een wereldwijd probleem, niet alleen van Dell...
Dan kan je nog zo'n grote partij zijn, maar als je leveranciers niet kunnen leveren.. Tja...
Dat maakt nog niet zo veel uit. De aanbieding van Dell ligt namelijk ver onder winkelprijzen. Je zou alsnog duurder uit zijn voor een vergelijkbare laptop. Bovendien kun je geen nee zeggen tegen de garantie die Dell en het NSC je bieden.
Edit: sorry, post op eerdere reactie
[ Voor 9% gewijzigd door Dirxess op 06-09-2007 17:14 ]
om toch even op je post te reageren:Dirxess schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:13:
Dat maakt nog niet zo veel uit. De aanbieding van Dell ligt namelijk ver onder winkelprijzen. Je zou alsnog duurder uit zijn voor een vergelijkbare laptop. Bovendien kun je geen nee zeggen tegen de garantie die Dell en het NSC je bieden.
voor 100€ minder kan ik een betere laptop samenstellen, maar helaas heeft de garantie mij overgehaald om toch een Dell te bestellen (leverdatum staat nu op de 29ste van deze maand)...
What the f*ckAnoniem: 224432 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:06:
[...]
Zojuist telefonisch contact gehad met Dell, hierbij is me verteld dat er bij Dell niets bekend is van een financiële compensatie. De telefonist vertelde dat het eventueel van hogerhand in de planning gezet kon zijn, maar bij hem (en zijn afdeling) was er niets over bekend.
Je hebt toch niet echt een laptop nodig voor EL en een desktop voor hetzelfde geld is natuurlijk een stuk interessanter.
Zojuist een poging gedaan een Dell telefonisch te bestellen, maar "Dell levert geen systemen zonder besturingssysteem". Hoe hebben anderen die 30€ korting (en een besturingssysteemloze laptop) gekregen? Verwachte levertijd voor een D830 met WSXGA scherm zou bij vandaag bestellen en betalen rond 16 oktober worden afgeleverd.
[ Voor 23% gewijzigd door legofanaten op 07-09-2007 09:41 ]
dus...
ah zo te zien hebben ze bij dell opeens weer een hele batch klaar, want die van mij en van m'n kameraad zijn opeens donderdag al verzonden
Dat is goed nieuws, maar wat was de geschatte leverdatum eerst?rjvisje schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 08:30:
ah zo te zien hebben ze bij dell opeens weer een hele batch klaar, want die van mij en van m'n kameraad zijn opeens donderdag al verzonden
(sorry, zie nu dat ie op 29-09 stond)
[ Voor 5% gewijzigd door esrever op 08-09-2007 11:23 ]
Mijn laptop is nu al in de "Levering wordt voorbereid"-fase. Dat betekent dat hij morgen al wordt verzonden. Op 1 september heb ik hem besteld; de verwachte levertijd was toen de 25ste. De 10de gaat ie al op de post dus ik ben tevreden.
Waarschijnlijk zal een aantal WUXGA-bestellers net als ik de laptop spoedig ontvangen. Ik kijk er naar uit!
Waarschijnlijk zal een aantal WUXGA-bestellers net als ik de laptop spoedig ontvangen. Ik kijk er naar uit!
"Dell levert geen systemen zonder besturingssysteem bij de laptops van dit programma van de Universiteit Twente
De mensen die de laptop zonder besturingssysteem hebben besteld hebben mazzel gehad. Ik heb het net even nagevraagd bij degene die afspraken heeft gemaakt met de Universiteit Twente en die heeft nog eens benadrukt dat de laptops alleen met besturingssysteem worden geleverd."
Aldus mijn telefoontje aan Dell. Ik had een naam van een medewerker die een laptop zonder windows had verkocht maar: "die heeft de regels overtreden en werkt hier inmiddels niet meer".
Linux willen ze ook niet leveren...
De mensen die de laptop zonder besturingssysteem hebben besteld hebben mazzel gehad. Ik heb het net even nagevraagd bij degene die afspraken heeft gemaakt met de Universiteit Twente en die heeft nog eens benadrukt dat de laptops alleen met besturingssysteem worden geleverd."
Aldus mijn telefoontje aan Dell. Ik had een naam van een medewerker die een laptop zonder windows had verkocht maar: "die heeft de regels overtreden en werkt hier inmiddels niet meer".
dus...
Linux leveren ze sowieso alleenn nog maar in Amerika geloof iklegofanaten schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:27:
"Dell levert geen systemen zonder besturingssysteem bij de laptops van dit programma van de Universiteit Twente
en ach, die 3 tientjes 'winst'?
die 3 tientjes zou leuk zijn, tis meer dat je dan weer die partities moet verwijderen en vista uit de mbr moet zien te krijgen.kibber schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:19:
[...]
Linux leveren ze sowieso alleenn nog maar in Amerika geloof ik
en ach, die 3 tientjes 'winst'?
dus...
Wat was je van plan dan?legofanaten schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:36:
[...]
die 3 tientjes zou leuk zijn, tis meer dat je dan weer die partities moet verwijderen en vista uit de mbr moet zien te krijgen.
Het lijkt me toch gewoon een kwestie van formateren? No big deal?
ja, maar als je voor minder geld die moeite kan besparen, dan is dat natuurlijk interessanter 
ik hoop iig dat ik 'm nog wel zonder Vista erop krijg (of ook goed, met Vista met korting)
ik hoop iig dat ik 'm nog wel zonder Vista erop krijg (of ook goed, met Vista met korting)
Ik hoop gewoon dat ik mijn laptopje gauw krijg!
Uiterste leverdatum is dan wel 25/09 (was ooit 28/08), maar hoop dat het nu echt niet lang meer duurt. Is toch wel erg handig, en zeker als je allemaal mensen om je heen ziet die hem wel al hebben
Die kun je wel downloaden bij NSC als je ingelogt bent.Anoniem: 206239 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:48:
Zit er eigenlijk ook Microsoft Office bij?
offtopic:
Welke studies zijn hier nu allemaal vertegenwoordigd? 4de jaars IOer zit zich in de Oosthorst te vervelen ^^.
Welke studies zijn hier nu allemaal vertegenwoordigd? 4de jaars IOer zit zich in de Oosthorst te vervelen ^^.
Als 4de jaars is deze laptop al weer wat verouderd, die high end van dit jaar ziet er wel heel aantrekkelijk uit...
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Hier nog 1 met hetzelfde probleem.Anoniem: 171347 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:50:
Ik hoop gewoon dat ik mijn laptopje gauw krijg!Uiterste leverdatum is dan wel 25/09 (was ooit 28/08), maar hoop dat het nu echt niet lang meer duurt. Is toch wel erg handig, en zeker als je allemaal mensen om je heen ziet die hem wel al hebben
Als extra's heb ik WSXGA+ (1680x1050) TFT Display, Bluetooth en 120GB HD. Heb hem 29 juli besteld, en leverdatum staat nu op 25 september. Bij orderstatus staat nog steeds in preproductie!

Heb net een mail naar dell gestuurd. Gezegd dat ik zo studievertraging oploop, bla bla bla, boos
Benieuwd hoe ze reageren...
edit: Benieuwd OF ze OOIT reageren...
[ Voor 3% gewijzigd door Sefrijn op 20-09-2007 00:33 ]
Ook ik heb een WSXGA+ display als extra optie, en ook vertraging. Wil je laten weten wat de reactie van Dell is op je klacht?Sefrijn schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:12:
[...]
Hier nog 1 met hetzelfde probleem.
Als extra's heb ik WSXGA+ (1680x1050) TFT Display, [...] Bij orderstatus staat nog steeds in preproductie!![]()
![]()
Heb net een mail naar dell gestuurd. [...]
Ik heb precies dezelfde uitbreiding als jou, inclusief dan nog een setje speakers. Ook ik heb hem die 29e juli besteld, en ook bij mij staat dus de uiterste leverdatum nu op 25/9. Ik ben benieuwd wat er als reactie op jouw mailtje komt, ik bel zo even met Dell. Dan laat ik hier ook weten wat mijn bevindingen zijn.Sefrijn schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:12:
[...]
Hier nog 1 met hetzelfde probleem.
Als extra's heb ik WSXGA+ (1680x1050) TFT Display, Bluetooth en 120GB HD. Heb hem 29 juli besteld, en leverdatum staat nu op 25 september. Bij orderstatus staat nog steeds in preproductie!![]()
![]()
Heb net een mail naar dell gestuurd. Gezegd dat ik zo studievertraging oploop, bla bla bla, boos![]()
Nou, net eventjes gebeld: na bijna een kwartier aan de lijn gehangen te hebben wist een mevrouw me te vertellen dat mijn laptop volgens de actuele status (die zij wel kon zien en ik (nog, hopelijk) niet) in productie stond, en dat hij al met al toch uiterlijk de 25e afgeleverd zou worden.. Eerst zien dan geloven, dus ik ga mijn status morgen maar eens checken, in de hoop dat deze dan verwerkt is. Eventuele verdere updates plaats ik uiteraard hier
Bij mijn Latitude heeft de Esc-toets nogal de neiging om er uit te floepen als ik Ctrl+Shift+Esc druk, gebeurt dat ook bij anderen?
dat klinkt iig al goed, ik heb ook dezelfde uitbreidingen (excl. de bluetooth dan) en ook uiterste datum de 25ste
Nou, ik weet niet wat het is, maar via dell.nl/status zie ik bij mijn bestelling in ieder geval nog altijd dat hij op préproductie staat. Als m'n status morgen nog niet bijgewerkt is, hang ik vrijdag weer aan de lijn..Anoniem: 171347 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:07:
Nou, net eventjes gebeld: na bijna een kwartier aan de lijn gehangen te hebben wist een mevrouw me te vertellen dat mijn laptop volgens de actuele status (die zij wel kon zien en ik (nog, hopelijk) niet) in productie stond, en dat hij al met al toch uiterlijk de 25e afgeleverd zou worden.. Eerst zien dan geloven, dus ik ga mijn status morgen maar eens checken, in de hoop dat deze dan verwerkt is. Eventuele verdere updates plaats ik uiteraard hier
Ik heb nog geen reactie gehad op mijn email...Anoniem: 171347 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:06:
[...]
Nou, ik weet niet wat het is, maar via dell.nl/status zie ik bij mijn bestelling in ieder geval nog altijd dat hij op préproductie staat. Als m'n status morgen nog niet bijgewerkt is, hang ik vrijdag weer aan de lijn..
En over die status, ze deden er ten eerste ongeveer een maand over om de preproductie te starten, en inmiddels staat ie ook al bijna een maand op de status preproductie
Grrrrr
Vergeet je mail maar. Ooit heb ik ook een mail gestuurd en ik heb nog altijd geen reactie.Sefrijn schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:50:
[...]
Ik heb nog geen reactie gehad op mijn email...
En over die status, ze deden er ten eerste ongeveer een maand over om de preproductie te starten, en inmiddels staat ie ook al bijna een maand op de status preproductie
Grrrrr
Bij mij staat ie wel al sinds het begin in preproductie, maar verder niets.... ik denk dat ik de bbg maar eens ga doorlezen en een eigen systeem ga samenstellen oid want zo wordt het natuurlijk nooit wat...
Heel slecht nieuws. Mijn leverdatum is nu verplaatst van 25-09 naar 31-10
WHAAAT
THE
FUUUUUCK!
WHAAAT
THE
FUUUUUCK!
Dit gaat echt te ver..!Sefrijn schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:55:
WHAAAT
THE
FUUUUUCK!![]()
Keek net eventjes in m'n mailbox, en daar stond ook een nieuw mailtje van Dell, met als onderwerp " Dell Bestelling – VERNIEUWDE Verwachte Leveringsdatum". Kan hem door een stomme fout niet hier openen, maar als ik vanavond weer op mn kamer ben wel. Ik vrees het ergste!
Als ik ook zo'n belachelijk lange leverdatum heb, hang ik morgen weer aan de lijn bij Dell, hoe ze het in hun hoofd halen.. Ga denk ik dan maar ook meteen eventjes langs bij het NSC, misschien dat ze daar iets kunnen doen..?
Dit is echt belachelijk, het ergste vind ik nog dat die mevrouw aan de telefoon ook gewoon zegt dat mijn order in ******* productie is!
Grrrrrrrr
Anoniem: 234157
ik raad aan iedereen die problemen heeft met Dell en hun idiote levertijden ook even
een reactie plaatst bij kassa.
misschien dat er dan nog een regeling kan worden getroffen met Dell.
een reactie plaatst bij kassa.
misschien dat er dan nog een regeling kan worden getroffen met Dell.
yup, dat gevoel had ik ook. had al aan de lijn gehangen met DELL en een madam daar zei dat DELL eigenlijk ook geen id heeft wanneer die laptop nou eens gaat komen, maar dat het waarschijnlijk wel ergens binnenkort zou zijn. ik had me daar dus enigzins bij neergelegd en nu dit, ik herhaal:
WHAAAT
THE
FUUUUUCK!
als iemand een leuk alternatief weet mag ie het zeggen. op http://www.friesland-computers.nl/ staan op zich best aardige systemen maar die hebben allemaal geen 1680*1050 scherm. zit er nu maar aan te denken om deze te kopen en dan zelf er een monitor bij te doen oid.
iemand nog goede ideeën verder?
Toch fijn dat ze maarliefst 2 werkdagen voor de verwachtte leverdatum erachter komen dat er nog steeds geen schermen zijn. Ben benieuwd of ik over 1,5 week ook zo'n mail krijg.Sefrijn schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:55:
WHAAAT
THE
FUUUUUCK!![]()
yabadabadooooooooo, hij staat nu in productie ipv preproductie. screw 31 oktober (hoop ik)
yeeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaa "levering wordt voorbereid"
Eomer schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:32:
yabadabadooooooooo, hij staat nu in productie ipv preproductie. screw 31 oktober (hoop ik)
Das errug mooi voor je!Eomer schreef op woensdag 26 september 2007 @ 07:54:
the_RJ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:55:
offtopic:
offtopic:
IO FTW!!
1e jaar alleen.
IO FTW!!
1e jaar alleen.
Mijne staat nog steeds op "preproductie".Eomer schreef op woensdag 26 september 2007 @ 07:54:
Ja tuurlijk... laat mij nog maar langer wachten
offtopic:
IO, me too! Ook 1e jaars
IO, me too! Ook 1e jaars
yup ik had 1680×1050 scherm, 120gb hdd en T7500 cpu. maar geen bluetooth (alhoewel ik niet denk dat het daar aan zal liggen). en ik heb flink vaak met Dell gebeld en had al op 3 aug besteld. een combinatie daarvan zal vast de oorzaak zijn dat die van mij nu al klaar is
Edit: hij wordt overigens vrijdag geleverd
Edit2: EL ftw!!
[ Voor 11% gewijzigd door Eomer op 27-09-2007 12:35 ]
Anoniem: 206239
Ik heb vandaag mail gekregen dat de leverdatum is veranderd, van 2 oktober naar 6 november!! Teringlijers!! ik vind dit echt niet normaal
ik heb me laptop inmiddels gecancelled...was inmiddels naar 16-10 gezet, heb er gewoon geen zin meer in en het heeft voor mij toch geen zin meer (pre-master van half jaar hierna HBO afstuderen)...kunnen de levering niet bij houden lol
Genieten & genieten
Ik zit in exact dezelfde situatie, vanmorgen mailtje gekregen dat de laptop op 6 november geleverd gaat worden (waarschijnlijk, en onder voorbehoud...). Heeft iedereen gereageerd op het forum van Kassa? Kan daarlangs eventueel actie ondernomen worden.Anoniem: 206239 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:58:
Ik heb vandaag mail gekregen dat de leverdatum is veranderd, van 2 oktober naar 6 november!!
[...] Ik vind dit echt niet normaal
En weer kunnen ze pas 3 werkdagen van tevoren inschtten dat ze de beloofde datum niet kunnen halenAnoniem: 206239 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:58:
Ik heb vandaag mail gekregen dat de leverdatum is veranderd, van 2 oktober naar 6 november!! Teringlijers!! ik vind dit echt niet normaal

btw: Paar dagen geleden gebeld met Dell en er was echt geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zou gaan lukken voor 5 oktober.
en (van de Dell site voor kleine ondernemingen):
Deze vertraging hebben wij allemaal al overtroffen volgens mij (behalve ik als ze die 5 oktober echt gaan halen). Dus Dell is te optimistisch of bedrijven worden voorgetrokken.15.4" WSXGA+ (1680 x 1050) DellSharp Wide Aspect Ratio TFT display [meerprijs € 140,00 of € 5/maand-1]
Het selecteren van deze optie kan uw bestelling vertragen met 4 weken.
(besteld: 21-8, preproductie: 23-8, verwachtte leverdatum: 5-10)
[ Voor 3% gewijzigd door esrever op 27-09-2007 14:25 ]
Ik heb inderdaad die bluetooth, maar wel gewoon een T7300. Maar lijkt me inderdaad niet dat het daar aan ligt. Had wel zelfs al vóór jou besteld, nl 29 juli. Maar wel erg relaxt voor je dattie morgen al komt! Ik wacht nog verder af, dalijk maar weer eens bellen..Eomer schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:33:
yup ik had 1680×1050 scherm, 120gb hdd en T7500 cpu. maar geen bluetooth (alhoewel ik niet denk dat het daar aan zal liggen). en ik heb flink vaak met Dell gebeld en had al op 3 aug besteld. een combinatie daarvan zal vast de oorzaak zijn dat die van mij nu al klaar is

Waarschijnlijk kunnen ze het wel eerder inschatten, maar dat doen ze niet omdat je anders eerder de bestelling gaat annuleren.esrever schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:16:
[...]
En weer kunnen ze pas 3 werkdagen van tevoren inschtten dat ze de beloofde datum niet kunnen halenDat zou dus betekenen dat ik 2 oktober een mail kan verwachten dat mijn verwachtte leverdatum 9 november wordt? Ik kijk er nu al naar uit.
Ik heb trouwens gekozen: 120 gb, 1680×1050, en bluetooth
volgens mij was er ook vertraging door de cpu's en kan dat verschil dus ook nog een oorzaak zijn dat ik 'm eerder krijg. anders dan dat vind ik het gewoon erg vreemdAnoniem: 171347 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:00:
[...]
Ik heb inderdaad die bluetooth, maar wel gewoon een T7300. Maar lijkt me inderdaad niet dat het daar aan ligt. Had wel zelfs al vóór jou besteld, nl 29 juli. Maar wel erg relaxt voor je dattie morgen al komt! Ik wacht nog verder af, dalijk maar weer eens bellen..
En pas als ze zowel displays als processors op vooorraad hebben kunnen ze beginnen met produceren. Als ze dus maandag displays krijgen en donderdag processors dan zijn de dispays op als de processors er zijn. Het is nu dus wachten op de dag dat ze tegelijk de juiste displays en de juiste processors binnen krijgen?Eomer schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:29:
[...]
volgens mij was er ook vertraging door de cpu's en kan dat verschil dus ook nog een oorzaak zijn dat ik 'm eerder krijg. anders dan dat vind ik het gewoon erg vreemd
Ja, of jij wil natuurlijk een laptop zonder processoresrever schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:25:
[...]
En pas als ze zowel displays als processors op vooorraad hebben kunnen ze beginnen met produceren. Als ze dus maandag displays krijgen en donderdag processors dan zijn de dispays op als de processors er zijn. Het is nu dus wachten op de dag dat ze tegelijk de juiste displays en de juiste processors binnen krijgen?

yipeeee, hij staat hier nu, ga 'm zo uitpakken. ze hadden 'm wel op het verkeerde adres afgeleverd dus net ff ruim 5 uur in de trein naar m'n ouderlijk huis en terug (in de buurt van Utrecht)
En wat heb ik vanochtend van Dell ontvangen?esrever schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:16:
En weer kunnen ze pas 3 werkdagen van tevoren inschtten dat ze de beloofde datum niet kunnen halenDat zou dus betekenen dat ik 2 oktober een mail kan verwachten dat mijn verwachtte leverdatum 9 november wordt? Ik kijk er nu al naar uit.
Dus ik bellen naar Dell waar dit op slaat en waarom ze er nu pas achter komen. (ja, dat komt nu pas door vanuit IerlandDe VERNIEUWDE verwachte leveringsdatum van uw bestelling bij Dell is: Nov 9 2007

Ik heb de T7500 besteld met 1650*1080 en interne bluetooth. Vandaag voor de 2e keer gebeld naar Dell om te zeuren om de uitgestelde levertijd. K ga nl. 18 oktober op stage in het buitenland, en kan de laptop niet missen. Ze deden wat ze konden, zeiden ze, maar de enige optie om zeker te zijn van hebben van een laptop in buitenland was cancelen van deze order en ergens anders bestellen, zeiden ze.
Daar heb ik flink moeilijk over gedaan. Verteld dat ik het deed om de service, dat ik een goed en goedkoop systeem wilde etc. etc. Keek ik zonet bij m'n orderstatus, issie veranderd naar "In productie"!!!
Blijkbaar helpt 't toch wel, een beetje zeuren!
Of alle onderdelen zijn toevallig op het juiste moment (voor mij en voor hen) aangekomen, natuurlijk, en ik verbeeld me dat zeuren zin heeft
[edit] het is teruggezet naar "in pre-productie". Dit is om te janken
Daar heb ik flink moeilijk over gedaan. Verteld dat ik het deed om de service, dat ik een goed en goedkoop systeem wilde etc. etc. Keek ik zonet bij m'n orderstatus, issie veranderd naar "In productie"!!!

Blijkbaar helpt 't toch wel, een beetje zeuren!
Of alle onderdelen zijn toevallig op het juiste moment (voor mij en voor hen) aangekomen, natuurlijk, en ik verbeeld me dat zeuren zin heeft
[edit] het is teruggezet naar "in pre-productie". Dit is om te janken

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 224432 op 02-10-2007 23:51 . Reden: zie [edit] ]
Nog maar eens gebeld. Na lang rekenen kwam ze uit op een compensatie van 50 tot 60 Euro. Deze zal ik overigens nooit krijgen want de laptop komt niet meer.
Hoe bedoel je, de laptop komt niet meer? Heb je hem geannuleerd?esrever schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:45:
Nog maar eens gebeld. Na lang rekenen kwam ze uit op een compensatie van 50 tot 60 Euro. Deze zal ik overigens nooit krijgen want de laptop komt niet meer.
Ja. Echt nodig heb ik hem niet voor mijn studie dus dat is het probleem niet. Maar als ik geld uitgeef wil ik er ook wat voor terug en niet onbeperkte tijd wachten.Anoniem: 171347 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:11:
[...]
Hoe bedoel je, de laptop komt niet meer? Heb je hem geannuleerd?
Ze vertelde dat ze er niets aan kunnen doen en dat het iets met de levering en de fabriek in Ierland te maken had. Ze vertelde niets over een compensatie totdat ik er zelf over begon. Ze kon niet zeggen hoeveel dat zou zijn. En ze heeft mij aangemeld voor allerlei dingen zodat ik beter op de hoogt wordt gehouden.Anoniem: 224432 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:07:
[...]
kun je posten wat de reactie op je telefoontje was?
Anoniem: 234157
mijn bestelling is gister ook weer opeens voor meer dan een maand opgeschoven.. (5 september > 9 oktober > 13 november)
naar contact met Dell kreeg ik te horen dat de maximale korting die ze willen geven 5% is..
terwijl je in de winkel makkelijk voor 10% kan vragen.. zeker als er zoveel vertraging zou zijn!
daarom nu ook mijn order gecancelled!!
naar contact met Dell kreeg ik te horen dat de maximale korting die ze willen geven 5% is..
terwijl je in de winkel makkelijk voor 10% kan vragen.. zeker als er zoveel vertraging zou zijn!
Ik heb me vandaag bij het NSC op een lijst laten zetten, en het NSC zou dan vervolgens hier achteraan gaan, wat nou precies de oorzaak was, of er eventueel sneller geleverd kan worden etc. Ik ben nu echt van plan er achteraan te gaan, bel volgende week weer even met Dell.
Ik ben het eens met jullie dat het schandalig is dat de laptops zo een vertraging oplopen. Maar bedenk wel dat wannéér je hem eenmaal hebt, je wel geweldige service hebt en je nooit zonder laptop zal zitten (leenlaptop van NSC).
Denk dus meerdere malen na voordat je je D830 annuleert.
Denk dus meerdere malen na voordat je je D830 annuleert.
[ Voor 4% gewijzigd door Dirxess op 06-10-2007 03:54 ]
Vergeet niet dat er al een enorm marge verlies op zit he...Anoniem: 234157 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:03:
mijn bestelling is gister ook weer opeens voor meer dan een maand opgeschoven.. (5 september > 9 oktober > 13 november)
Ga je D830 eens samenstellen op website van dell zou ik zeggen...
TER INFO
ik typ momenteel op mn dell ( D830 Core 2 Duo 1.8 / NVS 140M / 2GB / 80GB 7200RPM ) van de uhasselt en ben bijzonder tevreden, vista werkt HEEEEL vlot zelfs met alle aero snufjes aan, gamen gaat ook goed
ik maakte me vooral zorgen over de "lage" resolutie van 1280x800 maar ook daar kan ik niet van klagen
specs: http://www.uhasselt.be/ci...p/configuratie_laptop.asp
vragen? felgamous [@] gmail [.] com
ik typ momenteel op mn dell ( D830 Core 2 Duo 1.8 / NVS 140M / 2GB / 80GB 7200RPM ) van de uhasselt en ben bijzonder tevreden, vista werkt HEEEEL vlot zelfs met alle aero snufjes aan, gamen gaat ook goed
ik maakte me vooral zorgen over de "lage" resolutie van 1280x800 maar ook daar kan ik niet van klagen
specs: http://www.uhasselt.be/ci...p/configuratie_laptop.asp
vragen? felgamous [@] gmail [.] com
[ Voor 10% gewijzigd door starf op 09-10-2007 22:26 ]
T'is idd. een rappe laptop ja... heb m al een tijdje (heb heel vroeg besteld, nog voor alle leveringsproblemen, dus ondertussen wel een maandje of twee mee gewerkt). Ook over het grafische gebeuren mag ik niet meer zeuren trouwens. Speel al een tijdje vrolijk Neverwinter Nights 2 op 1920x1080 (iets gecropt, niet gescaled). Heb er XP op staan maar ding is zo opgestart.... enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ie soms wat snel de ventilator flink aanzet (nu heb ik dan wel een 2,2Ghz... toen die nog voor 35 euro en niet voor 65 euro op de site stond
)
Gamen gaat door de hoge resolutie denk ik wel iets langzamer dan met 1280x800... hier had ik ook mijn vorige laptop op gekocht (een 6400 met die resolutie) maar dat werd ik toch zat. Het is even wennen die kleine lettertjes maar mijn god wat heerlijk als je met programma's als excel of photoshop werkt!
Het gemak van een dockingstation is trouwens ook super! En verder een extra batterij erin en daar hou je het echt lang mee uit... (DVD's gebruik ik toch bijna nooit)... wordt ie wel iets zwaarder van.
Gamen gaat door de hoge resolutie denk ik wel iets langzamer dan met 1280x800... hier had ik ook mijn vorige laptop op gekocht (een 6400 met die resolutie) maar dat werd ik toch zat. Het is even wennen die kleine lettertjes maar mijn god wat heerlijk als je met programma's als excel of photoshop werkt!
Het gemak van een dockingstation is trouwens ook super! En verder een extra batterij erin en daar hou je het echt lang mee uit... (DVD's gebruik ik toch bijna nooit)... wordt ie wel iets zwaarder van.
[ Voor 31% gewijzigd door XElD op 15-10-2007 12:10 ]
Bericht van Dell vanmorgen over de vertraging van mijn schermpje (1680x1050):
Allereerst onze excuses voor de enorme vertraging die uw systeem heeft opgelopen.
Dit had te maken met een slechte toelevering van onderdelen voor onder andere het maken van het beeldscherm. Tevens is er een probleem met de levering van de wireless kaart.
Om deze redenen hebben wij uw systeem omgeboekt. U krijgt een beter scherm, namelijk het WUXGA scherm. Ook hebben wij een andere wireless card besteld. De overeengekomen wireless kaart zal door school achteraf worden geplaatst. Dit alles is met Universiteit Twente besproken en goedgekeurd.
Inclusief nieuw ordernummer, nieuwe datum en dergelijke.
Allereerst onze excuses voor de enorme vertraging die uw systeem heeft opgelopen.
Dit had te maken met een slechte toelevering van onderdelen voor onder andere het maken van het beeldscherm. Tevens is er een probleem met de levering van de wireless kaart.
Om deze redenen hebben wij uw systeem omgeboekt. U krijgt een beter scherm, namelijk het WUXGA scherm. Ook hebben wij een andere wireless card besteld. De overeengekomen wireless kaart zal door school achteraf worden geplaatst. Dit alles is met Universiteit Twente besproken en goedgekeurd.
Inclusief nieuw ordernummer, nieuwe datum en dergelijke.
geen slechte oplossing, wel wat aan de late kant natuurlijk, maar je krijgt nu wel voor hetzelfde geld een beter scherm!
Het is dan toch zover gekomen.. Heb m'n adem ingehouden, maar hij staat dan toch eindelijk thuis! Bij m'n ouders welliswaar, maargoed. Vorige week donderdag kwam het balletje aan het rollen, toen de status opeens in productie stond. Omdat ik hier gelezen had dat mensen het ene moment een status op productie hadden, en het volgende moment weer in preproductie, en dit zelf ook al een keer meegemaakt had, wilde ik niet te vroeg juichen.. Echter, aan het einde van de middag stond hij op levering wordt voorbereid, en vrijdagochtend was 'ie verzonden. Nog altijd hoopte ik dat er niet alsnog iets mis zou gaan ofzo, met de verhalen die mij al ter ore waren gekomen. Maar vanavond eventjes naar huis gebeld, en hij staat toch echt op me te wachten. Moet wel nog wachten tot het weekend, omdat ik minstens 8 uur kwijt ben met een heen/terug reis, maar ik ben al lang blij dat het alsnog gelukt is!
Die oplossing van een WUXGA scherm vind ik inderdaad ook een prima oplossing! Hopelijk voor de anderen loopt het nu een beetje vaart met de bestellingen van laptops die via de UT besteld zijn en nog open staan!
Die oplossing van een WUXGA scherm vind ik inderdaad ook een prima oplossing! Hopelijk voor de anderen loopt het nu een beetje vaart met de bestellingen van laptops die via de UT besteld zijn en nog open staan!
Zo ik heb er eens even Ubuntu 7.10 opgeknald (had al 40gig vrijgehouden), in een keer zonder gedoe (hij installeert zelfs de geaccelereerde nvidia driver voor je!). Voor mij was het een pré dat een Linux distro iig. in één keer zonder moeilijkheden zou instaleren (anders zou ik er niet weer aan beginnen, opzich heb ik zat kennis maar tegenwoordig vind ik toch dat OS-en het je enigsinds makkelijk moeten maken).
Er zijn nu nog twee dingen waar ik achteraan moet;
-Audio
-WiFi
Maar aangezien XP ook nog een klein beetje 'finetunen' nodig heeft vind ik dat nog wel acceptabel.
Er zijn nu nog twee dingen waar ik achteraan moet;
-Audio
-WiFi
Maar aangezien XP ook nog een klein beetje 'finetunen' nodig heeft vind ik dat nog wel acceptabel.
Jongens, ik heb de audio aan de praat... kwestie van de nieuwste ALSA driver eroverheen zetten... is een bekende bug.
Zorg dat je de volgende packages bemachtigt (standaard niet mee op de cd, de linux-headers trouwens wel)... anders gaat de ALSA driver zeuren de commandos die verderop moeten worden ingetypt.
• libc6-dev
• libncurses5-dev
• gettext
• libncursesw5-dev
• speex
• libspeex-dev
• liba52-0.7.4-dev
• libsamplerate0-dev
• jackd
• jack-rack
• libjack0.100.0-dev
• checkinstall
• build-essential
Deed ik gewoon met de GUI package manager (ik wil zo min mogelijk command line meuk gebruiken, linux moet toch eens volwassen worden!)
Dan de nieuwste alsa drivers downloaden, ftp://ftp.alsa-project.or...lsa-driver-1.0.15.tar.bz2
In een foldertje zetten (onder /home/jegebruikersnaam/alsameuk bijvoorbeeld), uitpakken (en ja dat doe ik gewoon lekker lui via de file manager...).
Vervolgens toch eventjes de command line, maar dit stelt vrij weinig voor.
Enige prob is dat als je een D/port hebt de laptop niet helemaal snapt dat je er een 3,5mm jack in hebt zitten.
Ennuh, wifi, ik was vergeten mń wifi swith om te zetten
Zorg dat je de volgende packages bemachtigt (standaard niet mee op de cd, de linux-headers trouwens wel)... anders gaat de ALSA driver zeuren de commandos die verderop moeten worden ingetypt.
• libc6-dev
• libncurses5-dev
• gettext
• libncursesw5-dev
• speex
• libspeex-dev
• liba52-0.7.4-dev
• libsamplerate0-dev
• jackd
• jack-rack
• libjack0.100.0-dev
• checkinstall
• build-essential
Deed ik gewoon met de GUI package manager (ik wil zo min mogelijk command line meuk gebruiken, linux moet toch eens volwassen worden!)
Dan de nieuwste alsa drivers downloaden, ftp://ftp.alsa-project.or...lsa-driver-1.0.15.tar.bz2
In een foldertje zetten (onder /home/jegebruikersnaam/alsameuk bijvoorbeeld), uitpakken (en ja dat doe ik gewoon lekker lui via de file manager...).
Vervolgens toch eventjes de command line, maar dit stelt vrij weinig voor.
En FIX!./configure --with-cards=hda-intel
make
sudo make install
Enige prob is dat als je een D/port hebt de laptop niet helemaal snapt dat je er een 3,5mm jack in hebt zitten.
Ennuh, wifi, ik was vergeten mń wifi swith om te zetten
Anoniem: 183573
Hey,
Volgens mij zijn de problemen bij dell opgelost. Mijn laptop heb ik 17 september besteld en vorige week kreeg ik een mail dat hij vertraagd zou worden tot half november. Nu keek ik vrijdag bij de status en hij was al verzonden op vrijdag! Komende week heb ik hem dus in huis met ook de gratis upgrade van 1680x1050 naar 1920x1200. Nu wordt alleen nog de wirelesskaart een keer op de universteit vervangen. Er zit nu een wat mindere wirelesskaart in.
Ik had eigenlijk al een andere laptop gevonden en wou de dell afbestellen. Die laptop had een 8600 GT videokaart. De 140M is zeker een stukje minder, zijn er ook drivers die hem harder laten lopen en dan maar wat minder stabiliteit?
Mvg,
Jan Willem van Dijk
Volgens mij zijn de problemen bij dell opgelost. Mijn laptop heb ik 17 september besteld en vorige week kreeg ik een mail dat hij vertraagd zou worden tot half november. Nu keek ik vrijdag bij de status en hij was al verzonden op vrijdag! Komende week heb ik hem dus in huis met ook de gratis upgrade van 1680x1050 naar 1920x1200. Nu wordt alleen nog de wirelesskaart een keer op de universteit vervangen. Er zit nu een wat mindere wirelesskaart in.
Ik had eigenlijk al een andere laptop gevonden en wou de dell afbestellen. Die laptop had een 8600 GT videokaart. De 140M is zeker een stukje minder, zijn er ook drivers die hem harder laten lopen en dan maar wat minder stabiliteit?
Mvg,
Jan Willem van Dijk
Mijne is vandaag ook thuis bezorgd:D
Hij was uitgesteld tot 13 november maar heb hem nu al:) Zelfde verhaal als hierboven met scherm en wirelesscard
Hij was uitgesteld tot 13 november maar heb hem nu al:) Zelfde verhaal als hierboven met scherm en wirelesscard
Hier nog een. Ook 13 november en ook vandaag afgeleverd met uberscherm en minder wirelesscard.Anoniem: 206239 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:40:
Mijne is vandaag ook thuis bezorgd:D
dus...
Een paar pagina's terug hadden mensen het over drivers downloaden voor de 3d kaart. Ik heb er niet heel veel verstand van, welke moet ik hebben voor de beste performance?
165.01 in ieder geval niet. 3DMark06 noteerde hogere punten, maar als je de computer op standby had gezet door het scherm dicht te klappen kwam hij daar niet meer uit als je het scherm weer open deed. Steeds resetten dus...Anoniem: 206239 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:58:
Een paar pagina's terug hadden mensen het over drivers downloaden voor de 3d kaart. Ik heb er niet heel veel verstand van, welke moet ik hebben voor de beste performance?
dus...
Bij mij is 165.75 van LaptopVideo2Go stabiel onder Vista 32, en volgens mij zijn deze ook redelijk snel (niet ge-3DMark't).
Wordt je pc weer actief nadat je het scherm hebt dichtgehad en weer opent?Hermen86 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:26:
Bij mij is 165.75 van LaptopVideo2Go stabiel onder Vista 32, en volgens mij zijn deze ook redelijk snel (niet ge-3DMark't).
dus...
Ja, bij het dichtdoen van het scherm gaat hij op Standby en bij het opendoen komt hij daar weer uit.legofanaten schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:46:
[...]
Wordt je pc weer actief nadat je het scherm hebt dichtgehad en weer opent?
Dat was ook een fout in vista, of het betrekking had op de videokaart drivers of Vista zelf weet ik niet.legofanaten schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:07:
[...]
165.01 in ieder geval niet. 3DMark06 noteerde hogere punten, maar als je de computer op standby had gezet door het scherm dicht te klappen kwam hij daar niet meer uit als je het scherm weer open deed. Steeds resetten dus...
Je zou even de reability en stability updates van de NSC site moeten plukken... Het zijn patches van Microsoft voor Vista die nog niet via MS update aangeboden worden
Bedankt, ik heb een aantal drivers geprobeerd (ik kon 165.75) niet vinden, maar hij geeft telkens aan: ''Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compitabel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten.''
Als ik dan op OK druk dan krijg ik iets van windows in beeld ''Program Compatibility Assistant. Dan kan ik o.a. kiezen voor ''Reinstall using recommended settings''. Kies ik dit, wil de driver zich weer installeren, maar dan komt er in beeld: ''Setup heeft een ander besturingssyteem dan Windows Vista [32-bit] aangetroffen. Dit installatieprogramma en de betreffende stuurprogramma's zijn echter specifiek voor Windows Vista [32-bit] ontwikkeld. Setup wordt afgesloten.''
Ik heb gewoon Windows Vista op de laptop. Iemand idee wat er bij mij fout gaat?
Als ik dan op OK druk dan krijg ik iets van windows in beeld ''Program Compatibility Assistant. Dan kan ik o.a. kiezen voor ''Reinstall using recommended settings''. Kies ik dit, wil de driver zich weer installeren, maar dan komt er in beeld: ''Setup heeft een ander besturingssyteem dan Windows Vista [32-bit] aangetroffen. Dit installatieprogramma en de betreffende stuurprogramma's zijn echter specifiek voor Windows Vista [32-bit] ontwikkeld. Setup wordt afgesloten.''
Ik heb gewoon Windows Vista op de laptop. Iemand idee wat er bij mij fout gaat?
Even naar laptopvideo2go en dan een gepatcht *.inf downloaden... maar van mijn probeersels is gebleken dat kloten met de drivers bijzonder weinig oplevert. De linux driver is trouwens wel goed
.
Het is me trouwens opgevallen dat wanneer ik de laptop aansluit op mijn computer boxen dat het geluid vrij slecht is. Ligt dit aan de slechte soundcard die er in zit en is dit misschien wat te verhelpen met drivers?
Wat voor boxen heb je? Wat is er niet goed aan het geluid? Pak even de laatste drivers van de geluidskaart van de laptop...Anoniem: 206239 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:14:
Het is me trouwens opgevallen dat wanneer ik de laptop aansluit op mijn computer boxen dat het geluid vrij slecht is. Ligt dit aan de slechte soundcard die er in zit en is dit misschien wat te verhelpen met drivers?
ik heb hier het geluid vanaf m'n laptop via een dock (en ook wel eens zonder dock) aangesloten op m'n stereo installatie, met behulp van zo'n 3,5mm jackplug naar 2 tulpstekkers kabeltje en het geluid is top
[ Voor 74% gewijzigd door rjvisje op 01-11-2007 14:21 ]
Het geluid is niet zuiver, kraakt zelfs een beetje.
Ik heb de laptop een keer aangesloten op boxjes van Labtec, gewoon van die computerboxjes. Ook heb ik de laptop een keer aangesloten op mijn stereo installatie, ook met zo´n kabeltje zoals hierboven wordt gezegd. Met mijn gewone pc komt uit beide wel goed geluid. Ik gebruik trouwens de koptelefoon ingang van de laptop.
Ik had al gekeken naar drivers voor de geluidskaart, maar die vind ik altijd moeilijk te vinden. Ik heb gezocht op SigmaTel maar iemand een idee welke ik dan zou moeten hebben. Een linkje eventueel?
Alvast bedankt.
Ik heb de laptop een keer aangesloten op boxjes van Labtec, gewoon van die computerboxjes. Ook heb ik de laptop een keer aangesloten op mijn stereo installatie, ook met zo´n kabeltje zoals hierboven wordt gezegd. Met mijn gewone pc komt uit beide wel goed geluid. Ik gebruik trouwens de koptelefoon ingang van de laptop.
Ik had al gekeken naar drivers voor de geluidskaart, maar die vind ik altijd moeilijk te vinden. Ik heb gezocht op SigmaTel maar iemand een idee welke ik dan zou moeten hebben. Een linkje eventueel?
Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 206239 op 01-11-2007 15:05 ]
ik heb de normale drivers opnieuw geinstalleerd en toen was het geluid weer goed. Wat ik alleen apart vind dat er geen normale geluidsmixer is, zal wel aanliggen dat het een goedkope onboard laptop geluidskaart is.
Als update:
Ik werk pas sinds een paar dagen met de UT-laptop (D830 T7500, WUXGA) en ben benieuwd welke driver stabiel is voor de Quadro 140M. Kunnen jullie hiervoor ervaringen posten?
Ik werk pas sinds een paar dagen met de UT-laptop (D830 T7500, WUXGA) en ben benieuwd welke driver stabiel is voor de Quadro 140M. Kunnen jullie hiervoor ervaringen posten?
Ik heb deze laptop ook sinds een paar dagen (via mijn werk) in bezit. Je kunt via de Dell site (moet zelfs, Nvidia verwijst je door) als je de productcode invoert de juiste en laatste driver voor de videokaart downloaden. Ik heb meteen even 3dmark gedraaid, en een kleine 1400 punten gehaald. Niet heel veel dus. Ik wist dat die 8400M (want dat is de 140 NVSM) niet de snelste was. Maar ja, het is toch een Geforce 8, de laatste generatie. Op mijn desktop haal ik met een Geforce 7 makkelijk 7200 punten. Ben benieuwd wat jij haalt.Anoniem: 224432 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:26:
Als update:
Ik haalde destijds 3077 met driver 163.67 van laptopvideotogo. Ik zal hem binnenkort weer updaten en kijken of ik hoger haal.
volgens iemand van NSC schijnt mac osx erg lekker te draaien op deze laptop, heeft iemand hier wat meer ervaring mee?
verder zit ik nog te denken over een andere/grotere HDD (eventueel dus voor OSX) heeft iemand hier toevallig dan ook/wel ervaring mee?
verder zit ik nog te denken over een andere/grotere HDD (eventueel dus voor OSX) heeft iemand hier toevallig dan ook/wel ervaring mee?