Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 22:10
XElD schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:43:
Jongens, hij is bestelbaar! Het staat een beetje verstop, maar kijk maar op de site. Ik heb m al besteld en de orderbevestiging al binnen hiero, tegelijk even een renteloze lening... zou gek zijn als ik dat niet deed.

-DG- Ja, idd. als je ouder bent kan het lastig zijn...
Hij is al een week bestelbaar, en zo onduidelijk is het toch niet? :D
Het staat op de eerste pagina, dikgedrukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171347

Jongens, hij is bestelbaar! Het staat een beetje verstop, maar kijk maar op de site. Ik heb m al besteld en de orderbevestiging al binnen hiero, tegelijk even een renteloze lening... zou gek zijn als ik dat niet deed.

-DG- Ja, idd. als je ouder bent kan het lastig zijn...
Staat er idd niet zo heel erg verstopt op, en bestellen is idd ook al een tijdje mogelijk :P Ben hem ook van plan tegen het weekeinde aan te gaan bestellen. Heeft iemand die hem al besteld heeft, een indicatie van de levertijd gekregen?

offtopic:
Ga trouwens TG studeren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:19
Lol, staat er al een week op... voortaan even wat beter opletten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
Anoniem: 171347 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:55:
[...]

Staat er idd niet zo heel erg verstopt op, en bestellen is idd ook al een tijdje mogelijk :P Ben hem ook van plan tegen het weekeinde aan te gaan bestellen. Heeft iemand die hem al besteld heeft, een indicatie van de levertijd gekregen?

offtopic:
Ga trouwens TG studeren :Y)
Ik heb hem al besteld. Indicatie van de levertijd is 5-10 werkdagen, afhankelijk van meerdere factoren waaronder de betaalmethode. Ik alleen een ander scherm genomen als optie namelijk 1680*1050, ik verwacht met 1280*800 tegen beperkingen op te lopen.

Afwachten maar wanneer hij binnen komt :9~

Ga btw CT studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37002

... en de orderbevestiging al binnen hiero ...
Heb je dan een echte orderbevestiging, of alleen een Internet-ontvangstbewijsnummer gekregen? Ik heb namelijk ook meteen na mijn bestelling afgelopen donderdag een 'orderbevestiging' e-mail gekregen en meteen het geld overgemaakt. Echter tot op heden kan ik mijn bestelling niet terugvinden via www.dell.nl/status :'(

PS Ik heb het geld overgemaakt van eigen postbank rekening > postbank rekening van Dell...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 37002 op 09-07-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefrijn
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 14:01
-DG- schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:17:
Jeej, nog een IO-er. *O*
Heb je al wel eens een 15,4" scherm met 1920x1200 pixels gezien? 1920x1200 is wel redelijk veel voor 15,4" namelijk en er zijn genoeg mensen die het dan echt te klein vinden worden.

Probeer in ieder geval eens of er ergens in een winkel een laptop met zo'n scherm staat, dan kan je even zien hoe klein het is en of jij dat nog werkbaar vind. :)
[off topic]Hier nog een IO-er d:)b

Heb afgelopen 1,5 jaar EL gedaan... maar dat was niet zo veel soeps. Moet alleen nog even bedenken of ik de Intro opnieuw ga doen ($$$$$)[/off topic]

Eh, ja... ontopic: Ik ga m ook kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 15:14
Ik heb hem vorige week donderdag besteld en hij is vandaag verzonden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Anoniem: 37002 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:18:
[...]

Heb je dan een echte orderbevestiging, of alleen een Internet-ontvangstbewijsnummer gekregen? Ik heb namelijk ook meteen na mijn bestelling afgelopen donderdag een 'orderbevestiging' e-mail gekregen en meteen het geld overgemaakt. Echter tot op heden kan ik mijn bestelling niet terugvinden via www.dell.nl/status :'(

PS Ik heb het geld overgemaakt van eigen postbank rekening > postbank rekening van Dell...
Hehe, dat duurt nog even, problemen met liquide middelen hiero, die moeten eerst even worden vrijgemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Anoniem: 37002 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:18:
[...]

Ik had gister alleen het internet-ontvangstbewijsnummer. Maar vandaag ook de orderbevestiging. Ik heb btw gister mijn geld overgemaakt (Via ideal btw, dan zou de bestelling 2 dagen sneller gaan) vanmiddag direct de orderbevestiging binnen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het 5-10 dagen zou duren. Maar nadat ik mijn status bekeek staat er geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 6-8-2007. Dus afwachten, maar hij is in pre-productie :>

Edit: hmm pre-productie is dus het bestellen van componenten. Dat ziet er niet mooi uit :/

[ Voor 7% gewijzigd door Mister_Gaus op 10-07-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_Gaus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:02:
(Via ideal btw, dan zou de bestelling 2 dagen sneller gaan) vanmiddag direct de orderbevestiging binnen.

[knip]

Maar nadat ik mijn status bekeek staat er geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 6-8-2007. Dus afwachten, maar hij is in pre-productie :>
Ja, de mijne is nu eindelijk ook in preproductie (waar kon je trouwens voor i-deal kiezen? ik zag die keuze nergens). Mijn geschatte leverdatum is nog een dagje later 7-8-2007. Ik hoop toch echt dat ik hem eerder krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Anoniem: 37002 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:05:
[...]

Ja, de mijne is nu eindelijk ook in preproductie (waar kon je trouwens voor i-deal kiezen? ik zag die keuze nergens). Mijn geschatte leverdatum is nog een dagje later 7-8-2007. Ik hoop toch echt dat ik hem eerder krijg...
In dat betaal mailtje van Dell stond bij mij het volgende:
Allereerst bedankt voor uw bestelling bij Dell.

U heeft gekozen voor vooruitbetaling van uw bestelling.
Voor klanten die internetbankieren bij ABN AMRO, SNS Bank, Rabobank of als particulier bij de Postbank: de beste manier van betalen is met behulp van iDEAL. U ontvangt uw bestelling circa twee dagen sneller dan bij een andere manier van vooruitbetalen. klik hier om via iDEAL te betalen.

Wanneer u geen gebruik kunt maken van iDEAL, neemt u dan alstublieft de volgende gegevens over voor uw betaling
Ik hoop (en ga er stiekem vanuit) dat hij eerder komt. Had je nog opties genomen dan?

@User88 Heb jij nog opties genomen? Kwam die van jou ook in de pre-productie of niet? zo ja hoelang stond hij er in dan? Ik hoop dat zie die van mij ook in 4 werkdagen versturen...

[ Voor 12% gewijzigd door Mister_Gaus op 10-07-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
Mister_Gaus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:54:

@User88 Heb jij nog opties genomen? Kwam die van jou ook in de pre-productie of niet? zo ja hoelang stond hij er in dan? Ik hoop dat zie die van mij ook in 4 werkdagen versturen...
Ik had grotere harde schijf, bluetooth, ander scherm en snellere processor. Dat van de status is een beetje krom. Dat preproductie duurde een paar dagen en dat productie maar heel even. Bij mij zou hij ook uiterlijk 3 augustus komen, maar waarschijnlijk nu dus eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_Gaus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:54:
In dat betaal mailtje van Dell stond bij mij het volgende:

[knip]
Vreemd, ik heb echt een ander mailtje van Dell gekregen....
U heeft voor de betalingsmogelijkheid Bankoverschrijving gekozen.
Het totaal bedrag van uw bestelling kunt u overmaken naar:
Bedrijfsnaam: Dell B.V.
Maarja, ik merk het wel wanneer mijn bestelling afgeleverd wordt. Nog maar even afwachten dus.
Ik hoop (en ga er stiekem vanuit) dat hij eerder komt. Had je nog opties genomen dan?
Opties de ik heb genomen:
- T7500
- 120GB
- 1680x1050
- Interne bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
XElD schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:14:
Heb een D-Dock en een D-bay batterij besteld bij een zaak in duitsland die ik via E-bay had gevonden, www.tosl.de, voor het gigantische bedrag van 104,90 inclusief verzending. Aangezien je daar via het NSC bijna het dubbele, 208.25, aan kwijt bent lijkt het me wel de moeite waard.

P.S. Strikt genomen stond dit onder de catogorie Dell D820 maar volgens mij maakt dat geen bal uit.
Heb je al iets binnen? Ik heb nl ook een D830 besteld via de UT, maar er wordt een D/Port meegeleverd ipv een D/Dock. Ik heb begrepen dat een D/Dock een PCI-slot heeft, dat kan handig van pas komen! vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Anoniem: 37002 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:43:

[knip]

Opties de ik heb genomen:
- T7500
- 120GB
- 1680x1050
- Interne bluetooth
Ik dacht even dat de late verwachte leverdatum aan de opties lag, ik heb namelijk ook een ander scherm genomen. Maar dat is dus waarschijnlijk niet zo, gezien de reactie van User88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Sorry bouwvakker, ik verschreef me eerder, ik heb een D-port besteld.

D-dock heeft inderdaad een PCI slot, maar dus geen pci-express he ;)

Zat er ook over te twijfelen, zeker omdat ik dan m'n dvd (uit m'n laptop ivn d-bay batterij) er ook kwijt in zou kunnen..., maar zo groot is m'n bureau nou ook weer niet. Feit dat ik graag nog een toetsenbord voor m'n lappie heb liggen gaf dus de doorslag. Maar anyhow, 89 euro voor een D-dock bij tosl + 5,90 verzend is nog altijd minder dan een D-port bij het NSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
mogen jullie raden wat er voor mn neus staat :*)
ben nu antivirussoftware er op aan het zetten. Ik heb maar even de tijd want ik moet zo werken. maar hij is mooi hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Pics!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Jeeeeeuuuuu! Plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
http://tinypic.com/view.php?pic=4lhw26a
http://tinypic.com/view.php?pic=63tnhx3
http://tinypic.com/view.php?pic=62qwh02
http://tinypic.com/view.php?pic=5yvogwj
http://tinypic.com/view.php?pic=5ymwf95
http://tinypic.com/view.php?pic=4y79g5z
http://tinypic.com/view.php?pic=61x2fqd
http://tinypic.com/view.php?pic=4vowc4n
http://tinypic.com/view.php?pic=66ddpnk

Er zit trouwens niet eens een handleiding bij of iets dergelijks. En weet iemand hoe ze dat doen met de software van de UT? Ik ben blij dat ik niet voor de nog hogere resolutie ben gegaan, dit vind ik al klein zat.

[ Voor 3% gewijzigd door User88 op 13-07-2007 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
User88 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:41:

*knip*

Er zit trouwens niet eens een handleiding bij of iets dergelijks. En weet iemand hoe ze dat doen met de software van de UT? Ik ben blij dat ik niet voor de nog hogere resolutie ben gegaan, dit vind ik al klein zat.
Nice pics, hij ziet er goed uit. Het is inderdaad raar dat er geen handleiding bij zit. Software van de UT kan je toch downloaden bij het NSC, als je daar inlogt krijg je een extra menu software. Je hebt 1680*1050 als resolutie genomen, of de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
Ja die resolutie heb ik genomen ja. Standaard is 1200x800 of zo. Ja dat van die software had ik gezien ja, maar ik dacht dat we ook een schijfje kregen van de UT. De handleiding kan je wel online raadplegen zag ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

User88 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:15:
Ja die resolutie heb ik genomen ja. Standaard is 1200x800 of zo. Ja dat van die software had ik gezien ja, maar ik dacht dat we ook een schijfje kregen van de UT. De handleiding kan je wel online raadplegen zag ik net.
Kun je misschien ook wat pics maken met je laptop naast je beelscherm??
Want de resolutie van je beeldscherm is 1600x1200, of is die kleiner?
Ik ben namelijk benieuwd of daar echt zo veel verschil in zit omdat jij hem al erg klein vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
eXe schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:38:
[...]

Kun je misschien ook wat pics maken met je laptop naast je beelscherm??
Want de resolutie van je beeldscherm is 1600x1200, of is die kleiner?
Ik ben namelijk benieuwd of daar echt zo veel verschil in zit omdat jij hem al erg klein vind.
Het scherm van mn desktop is 17 inch met een resolutie van 1280x1024. Deze resolutie is dus wel wat hoger dus het is wel even wennen doordat alle lettertjes kleiner zijn. Maar dat is voor iedereen persoonlijk wat hij of zij fijn vind. Zelf vind ik een nog hogere resolutie net even wat te ver gaan. Ik kan morgen nog wel even een fototje/printscreen maken van beide schermen zodat je de verschillen kunt zien.

Er zit trouwens ook een lichtsensor in. Zo kun je instellen dat de brightness automatisch wordt aangepast. wel grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 06:44
User88, de product-key van je windows vista staat op een van je pics. Ik weet niet of dat zo handig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
@XElDiablo690

Heb je al iets gehoord/ontvangen van die Duitse toko? Ik heb namelijk al even rondgekeken en het ziet er redelijk degelijk uit. Ik vind het alleen merkwaardig dat je niets extra hoeft te betalen bovenop de toch al lage verzendkosten van 5,95 euro... (zeker voor verzending naar NL)

Ik zou dus graag willen weten of, en in welke staat je je bestelde meuk hebt ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ik heb m'n spul nog niet binnen, zal wel even duren met internationale verzending (maandag verzonden). Ik zal het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@User88:
Die plaatjes zijn wel oke, ik vind hem mooier dan de vorige serie van Dell. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Zo, spul (D-Port en batterij) is er, ziet er goed uit... klein krasje op de D-port maar dat zou me een zorg wezen. Nu nog even wachten op de laptop om te kijken of het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
XElD schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:29:
Zo, spul (D-Port en batterij) is er, ziet er goed uit... klein krasje op de D-port maar dat zou me een zorg wezen. Nu nog even wachten op de laptop om te kijken of het werkt :D
Welke aansluitingen zitten er op de D-Port?
Dezelfde als op de Dell variant, en zoja, welke zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Op de D-port zit; powered usb aansluiting, koptelefoon, 3x usb, ps/2 tb&muis, com poort, printer poort, vga, dvi, s-video, modem, netwerk, slotaansluiting (die de laptop ook ont-dockbaar kan maken) en natuurlijk voeding.

Zit trouwens ook een klein scheurtje in het frontje van de batterij, maar hij werkt wel (iig. dat standaard dell meetknopje), krijg dus het vermoeden dat het hier om afgekeurde partijen gaat wat de prijs ook wel verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
XElD schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:40:
Op de D-port zit; powered usb aansluiting, koptelefoon, 3x usb, ps/2 tb&muis, com poort, printer poort, vga, dvi, s-video, modem, netwerk, slotaansluiting (die de laptop ook ont-dockbaar kan maken) en natuurlijk voeding.

Zit trouwens ook een klein scheurtje in het frontje van de batterij, maar hij werkt wel (iig. dat standaard dell meetknopje), krijg dus het vermoeden dat het hier om afgekeurde partijen gaat wat de prijs ook wel verklaart.
THX! Maar dat zijn dus dezelfde mogelijkheden als het NSC D-port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
kibber schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:48:
[...]

THX! Maar dat zijn dus dezelfde mogelijkheden als het NSC D-port?
Ja..., die dockingstations en d-bay accesoires worden maar eens in de zoveel tijd vernieuwd.

Zat trouwens te denken, als de jongens van NSC/wirelesscircle een beetje creatief zijn dan regelen ze iets met WWAN kaartjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
XElD schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:05:
[...]

Ja..., die dockingstations en d-bay accesoires worden maar eens in de zoveel tijd vernieuwd.

Zat trouwens te denken, als de jongens van NSC/wirelesscircle een beetje creatief zijn dan regelen ze iets met WWAN kaartjes. :)
Mooi bedankt :)
Maar waarom zouden ze iets regelen voor die WWAN kaartjes?
In principe is dat voor hun niet interessant..
dat is iets wat je als student zelf moet regelen..
Ik weet niet of er verder trouwens kosten aan zitten

[ Voor 12% gewijzigd door kibber op 16-07-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
@ De trotse eigenaars van een D/Port

Zit er op de D/Port die jullie hebben nu wel of geen S/PDIF digitale audio out?
(Te herkennen aan een rood lampje in een aansluiting of een enkele gelige RCA-tulp plug)

Volgens de site van Dell Nederland zit ie er wel op, maar na de opsommingen van de beschikbare poorten verder bovenin dit forum is het mij onduidelijk geworden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137527

Ik zou de goedkope laptop eerst 10 augustus krijgen, maar net krijg ik een mailtje dat ik hem morgen krijg...weet iemand wat er aan de hand is? ik vind het een beetje vreemd, wel leuk natuurlijk.

Ik ga TW doen btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Anoniem: 137527 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:15:
Ik zou de goedkope laptop eerst 10 augustus krijgen, maar net krijg ik een mailtje dat ik hem morgen krijg...weet iemand wat er aan de hand is? ik vind het een beetje vreemd, wel leuk natuurlijk.

Ik ga TW doen btw ;)
Dell neemt de uiterlijk levertijd een beetje ruim. Die van mij zou uiterlijk 6 augustus komen maar hij is vandaag verstuurd en komt dus ook morgen/overmorgen of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
@Bouwvakker

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik een (de enige) lotingsstudie aan de UT ga doen, heeft het nog tot afgelopen vrijdag geduurd voordat het zeker was dat ik volgend jaar TG ga doen. Daarom kan ik ook mijn laptop nog niet bestellen, omdat ik mijn studentennummer nog niet heb ontvangen. Ik neem aan dat deze gewoon samen met overige informatie naar je op wordt gestuurd?

Trouwens nog mensen hem ontvangen en dingen ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ja ik heb m, enige verschil met het demonstratiemodel bij het NSC is dat er geen fingerprintlezer op zit.

Verder werken mijn dockingstation en D-bay batterij die ik via Tosl.de had besteld als een tiet, zonder Wifi en met de brightness een beetje omlaag bijna 9 uur typtijd 8) 8) 8) Full blown met vanalles aan nog steeds 6 uur. :)

[ Voor 50% gewijzigd door XElD op 18-07-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171347 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:55:
[knip]
Trouwens nog mensen hem ontvangen en dingen ontdekt?
Ja, ik heb hem gister ontvangen en het blijkt dat de stekker die meegeleverd was met mijn D/Port niet de goede is. ik heb namelijk zo'n engelse stekker gekregen met van de rechthoekige platte pootjes. Bij de adapter van mijn laptop zat wel de goede stekker.

En ik kan geen virusscanner vinden. Er staat er geen op de laptop, althans ik zie hem niet, en die van de UT is niet Vista proof. Volgens het NSC zijn ze nu bezig met de licenties voor Vista en zal aan het eind van augustus alles beschikbaar zijn.

offtopic:
Ik zit nu al een tijdje te kloten met WLAN, maar ik krijg het maar niet aan de praat... iemand raad? behalve het lezen van de handleiding? Doet het nu wel :)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 37002 op 18-07-2007 13:51 . Reden: en ineens doet WLAN het... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Hehe, nou ik wist het wel, eerste wat ik deed was Vista er af, XP pro erop... maar een D-dock met een engelse stekker... Tja, opzich is het gewoon hetzelfde voltage.

Trouwens, hulde voor het betere wifi-bereik! Ik kan nu gewoon comfortabel internetten vanuit de Horst kantine zonder dat m'n verbinding telkens een IP-adress aan het krijgen is :).

Ding wordt trouwens niet erg warm :)

[ Voor 5% gewijzigd door XElD op 18-07-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XElD schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:34:
Tja, opzich is het gewoon hetzelfde voltage.
Ja, alleen het is zo onhandig om in het stopcontact te stoppen, of je moet een reisstekkerset in engeland kopen ;) Ik heb dus Dell opgebeld en als het goed is ontvang ik een nieuwe stekker of D/port-set.
Ding wordt trouwens niet erg warm :)
Hmmz, ik heb weinig ervaring met laptops, maar ik vond hem redelijk warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Vandaag ook mijn laptop ontvangen, natuurlijk de D830. Wat een geweldig apperaat! Zo'n relax beeldscherm (kom vanaf 1024*768) met die 1680*1050 pixels.

Ik vroeg me alleen af... er zit een sticker op met Centrino Duo maar het zou toch een Santa Rosa laptop zijn? Moet er dan geen Santa Rosa stickertje op of begrijp ik het idee van Centrino/ Santa Rosa helemaal verkeerd? Beiden zijn toch laptop platformen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
zijn er al mensen die spellen geprobeerd hebben op de d830, aangezien ik volgend jaar ook naar twente ga, maar ik nog twijfel tussen de d830 of een BTO 15W25 waar dus (volgens mij) een betere kaart in zit nvidia 8600gt 512 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16
Even my 2 cts,

Ik heb mijn laptop lang geleden gekocht via het eerste NSC project(2002). Ondanks het feit dat de laptops wat kinderziektes hadden, is het een enorm voordeel dat als alle laptops om je heen dezelfde fout beginnen te vertonen, je dus uit kunt gaan van een fabrikagefout.Dit wordt dan kostenloos gefixt.
Koop je zelf via een alternatieve weg een laptop zul je met veel (kleinere) problemen met een kluitje in het riet worden gestuurd en krijg je zelf de schuld van het euvel. Daarnaast gaat 80% van de laptops bij normaal studentengebruik binnen 3 jaar ergens aan kapot. Dan is het wel heel relaxed dat je je laptop max een ochtend kwijt ben ipv twee weken.

Ik heb inmiddels een HP laptop, met eenzelfde soort verzekering/uitgebreide garantie(3 jaar), dit kostte me 360 euro, neem dat soort dingen ook mee in je kostenoverweging. Een gemiddelde reparatie aan een laptop buiten de garantie zal niet onder de 250 euro blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
@Mister_Gaus

Santa Rosa is de vierde generatie van het Centrino platform van Intel. Dit wordt echter onder de 'centrino' naam uitgebracht, je ziet het dus niet aan de sticker van je laptop.

Zie het een beetje als de VW Golf, ze heten allemaal VW Golf, maar de Golf VI is anders dan de Golf IV, desalniettemin heet het gewoon een Golf. (Alleen aan een auto is het directe verschil makkelijker te zien dan aan een laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223001

Moet hier geen slotje op... Laptop Uni Tilburg werd ook gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 223001 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:09:
Moet hier geen slotje op... Laptop Uni Tilburg werd ook gesloten?
Nee. Anders was dat al lang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Dogmatix schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:58:
@Mister_Gaus

Santa Rosa is de vierde generatie van het Centrino platform van Intel. Dit wordt echter onder de 'centrino' naam uitgebracht, je ziet het dus niet aan de sticker van je laptop.

Zie het een beetje als de VW Golf, ze heten allemaal VW Golf, maar de Golf VI is anders dan de Golf IV, desalniettemin heet het gewoon een Golf. (Alleen aan een auto is het directe verschil makkelijker te zien dan aan een laptop)
Aha ik dacht al dat ik het fout had maar wilde het toch even checken, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Was er trouwens al iemand met 15.4" inch WUXGA (1920x1200) TFT Display??
Zo ja, graag wat print screens en met een aantal pictogrammen op het bureaublad+schermpjes geopend.
Bij mij in de buurt heb ik nog niet veel laptops gevonden met zo'n resolutie.. Ben namelijk nog steeds beetje aan het twijfelen tussen:

15.4" inch WSXGA+ (1680x1050) TFT Display
15.4" inch WUXGA (1920x1200) TFT Display
Zit er eigenlijk nog verschil in kwaliteit/helderheid van de schermen, volgens mijzelf namelijk niet..
De ene is dellsharp en de andere ultrasharp, of is dit slechts een aanduiding van het type scherm.
Lees alleen wel nu op veel fora dat 1920x1200 voor veel mensen te klein is, maar ja dat zijn allemaal meningen, ik wil feiten (screens) zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
@eXe

Ik zit hier met een WUXGA scherm, voor zover ik begrepen heb zit er geen verschil in helderheid.

Ik ben zeer te spreken over het scherm, heb ook geen enkele moeite met lezen! Goed helder en scherp, duidelijk betere inkijkhoeken dan m'n vorige laptop (1280x800 niet truelife Dell 6400). En het grote voordeel: ik kan bijvoorbeeld twee voledige Word, webbrowser, etc. venster naast elkaar openen. Ik raad het je absoluut aan! De helderheid van het scherm is niet heel hoog maar het is wel heel duidelijk leesbaar. Beter dan andere laptops, en dan heb ik het naast m'n oude 6400 over een Dell X1 en een HP laptop. Ook in de zon is het goed leesbaar ondanks helderheid die meevalt viel me op (ik heb m voor de Horst met flink wat zon uitgetest).

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/17G5VA4NQ847/128

[ Voor 32% gewijzigd door XElD op 20-07-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
ik had hier gelezen dat sommige mensen de "2nd Bat Module Dbay " hadden gekocht bij tosl.de, alleen zie ik er geen d830 tussen staan. Zijn de D820 accesoires dus comaptible met de D830? En 60eu voor de batterij is niet duur als je op de dell site kijkt is die 140 ongeveer

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
De D820 en de D830 zijn praktisch hetzelfde; de D830 is slechts een upgrade naar het Santa Rosa platform. Ik zit hier inderdaad met een tosl batterij te laptopen en dat gaat uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

XElD schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:50:
@eXe

Ik zit hier met een WUXGA scherm, voor zover ik begrepen heb zit er geen verschil in helderheid.

Ik ben zeer te spreken over het scherm, heb ook geen enkele moeite met lezen! Goed helder en scherp, duidelijk betere inkijkhoeken dan m'n vorige laptop (1280x800 niet truelife Dell 6400). En het grote voordeel: ik kan bijvoorbeeld twee voledige Word, webbrowser, etc. venster naast elkaar openen. Ik raad het je absoluut aan! De helderheid van het scherm is niet heel hoog maar het is wel heel duidelijk leesbaar. Beter dan andere laptops, en dan heb ik het naast m'n oude 6400 over een Dell X1 en een HP laptop. Ook in de zon is het goed leesbaar ondanks helderheid die meevalt viel me op (ik heb m voor de Horst met flink wat zon uitgetest).

[afbeelding]
Dank voor je reactie, met mijn huidige resolutie, kan ik ook zonder moeite 2 schermpjes naast elkaar, dit is alleen wel een 19inch scherm en de letters zullen wat groter zijn dan op een 15.4 inch.
Kun je daarom misschien alsnog ergens een print screen uploaden, zonder te resizen?
Dus via keyboard print screen ;) Want op de foto zien de lettertjes er wat klein uit.

En het is ook goed om te lezen dat met veel zon het ook nog goed te lezen is, dat is iets waar ik me enorm aan kan ergeren :P
Goed om te lezen dat je positief bent over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Simsalabim!

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/OHZ621F57PA2/128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirxess
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 16:27
Weet iemand of er een mogelijkheid is om het WUXGA scherm of het WSXGA+ scherm bij het NSC te zien? In de winkel zijn er namelijk geen schermen met een dergelijke pixeldichtheid. Door de schermen te zien kan ik beter beoordelen of de tekst te klein voor me is. Ik wil erg graag veel ruimte op m'n scherm voor CAD of photoshopperij maar ik wil toch ook wel erg graag de tekst kunnen lezen :/ .

Ook een hoge resolutie foto van het scherm zou erg fijn zijn. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
zou je de laptop voor me kunnen opmeten? Ik kan de afmetingen niet vinden op de dell site

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Exphy schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:37:
zou je de laptop voor me kunnen opmeten? Ik kan de afmetingen niet vinden op de dell site
15,4" = 38cm diameter
vehouding van het beeld is 16:10, dus de rest moet je wel uit kunnen rekenen. ;)

* -DG- roept iets van Pythagoras en a2 + b2 = c2. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirxess
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 16:27
Dat gaat alleen over het scherm, de werkelijke afmetingen van de laptop zijn 35.3mm (dik) bij 361mm (breed) bij 262.6mm (diep). Het startgewicht licht dicht bij de 3 kilo.

Spec lijst van de Dell D830

Weet iemand misschien het antwoord op mijn eerdere vraag?

[ Voor 36% gewijzigd door Dirxess op 21-07-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
K dan, een GROOOOT plaatje van het WUXGA scherm...

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/8J723OMN2YVL/128

Van het WSXGA+ scherm heb ik niks, maar het NSC heeft zo'n exemplaar ter bezichtiging (de vingerprint reader zit trouwens niet op de door hen geleverde laptops, dus de knoppen zijn wel fatsoenlijk groot...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 16:23
Anoniem: 37002 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:29:
[...]

Ja, ik heb hem gister ontvangen en het blijkt dat de stekker die meegeleverd was met mijn D/Port niet de goede is. ik heb namelijk zo'n engelse stekker gekregen met van de rechthoekige platte pootjes. Bij de adapter van mijn laptop zat wel de goede stekker.

En ik kan geen virusscanner vinden. Er staat er geen op de laptop, althans ik zie hem niet, en die van de UT is niet Vista proof. Volgens het NSC zijn ze nu bezig met de licenties voor Vista en zal aan het eind van augustus alles beschikbaar zijn.

offtopic:
Ik zit nu al een tijdje te kloten met WLAN, maar ik krijg het maar niet aan de praat... iemand raad? behalve het lezen van de handleiding? Doet het nu wel :)
Een virusscanner is te downloaden via www.snt.utwente.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
@ asc366

InfraC schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:29:

'...Er staat er geen op de laptop, althans ik zie hem niet, en die van de UT is niet Vista proof...'

lezen... ;)

BTW na al dat geklets over 1920x1200 of 1680x1050, ik heb hier de D830 @ 1920x1200, perfect. Wel klein, maar de goede scherpte van dat scherm compenseert dat prima. Ik ben tevreden! Past lekker veel op.

[ Voor 36% gewijzigd door Dogmatix op 22-07-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kan iemand die de D830 heeft al iets zeggen over de prestaties van de videokaart? Ik zie een hoop reacties van mensen die een beter willen voor games, maar nergens hoe die quadro presteert. Ik zit er ook over te denken om deze laptop te kopen. Zelf speel ik vrij weinig spelletjes, maar zo nu en dan hou ik met wat vrienden wel eens een kleine LANparty en dan neem ik altijd mijn huidige laptop mee. Dat is een Asus M6Va met een X700 mobile. Daarmee kan ik alle spellen nog redelijk goed mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren na wat aangekloot te hebben, toch maar vista opnieuw geinstalleerd met behulp van de bijgeleverde dvd (ik dacht dat er wel ergens een image bijgeleverd was, maar nee hoor) en dus mag ik alle drivers zelf installeren. Op de Dell site kan ik ze gelukkig allemaal vinden, maar ik vroeg me af of iemand die nog niets veranderd heeft aan de laptop even kan zeggen wat er anders bij hem is tov deze printscreen van de map c:/dell/drivers? Ofwel, welke drivers heb ik nog niet geinstalleerd?

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/4229/driversaw4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Anoniem: 37002 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:02:
Gisteren na wat aangekloot te hebben, toch maar vista opnieuw geinstalleerd met behulp van de bijgeleverde dvd (ik dacht dat er wel ergens een image bijgeleverd was, maar nee hoor) en dus mag ik alle drivers zelf installeren. Op de Dell site kan ik ze gelukkig allemaal vinden, maar ik vroeg me af of iemand die nog niets veranderd heeft aan de laptop even kan zeggen wat er anders bij hem is tov deze printscreen van de map c:/dell/drivers? Ofwel, welke drivers heb ik nog niet geinstalleerd?

[afbeelding]
Ga naar de Device Manager zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kibber schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:30:
[...]

Ga naar de Device Manager zou ik zeggen?
Ja, dat had ik al gedaan en als het goed is ben ik van alle drivers voorzien, althans de gele vraagtekens zijn weg. Ik bedoelde dan eigenlijk ook "programma's van Dell" ipv drivers, aangezien er ook wat hulpprogramma's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Is het iemand al opgevallen dat de 2,2Ghz processor eerst 35 euro koste en nu 65 :P

Nouja, ik heb de mijne al 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 14:57
XElD schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:04:
Is het iemand al opgevallen dat de 2,2Ghz processor eerst 35 euro koste en nu 65 :P

Nouja, ik heb de mijne al 8)
Dell bellen en zeuren dan maar 8)7
Iemand al geprobeerd Vista Business studentenlicentie via Anytime upgrade erop te zetten. Volgens Surfspot is het mogelijk...

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
legofanaten schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:00:
[...]

Dell bellen en zeuren dan maar 8)7
Iemand al geprobeerd Vista Business studentenlicentie via Anytime upgrade erop te zetten. Volgens Surfspot is het mogelijk...
Is ook mogelijk, zolang je maar wel een engelse 32bit versie besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
kibber schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:
[...]

Is ook mogelijk, zolang je maar wel een engelse 32bit versie besteld
Ik lees net dat je van home basic alleen naar Home premium of Ultimate kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:48
Farmerwood schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:36:
Kan iemand die de D830 heeft al iets zeggen over de prestaties van de videokaart? Ik zie een hoop reacties van mensen die een beter willen voor games, maar nergens hoe die quadro presteert. Ik zit er ook over te denken om deze laptop te kopen. Zelf speel ik vrij weinig spelletjes, maar zo nu en dan hou ik met wat vrienden wel eens een kleine LANparty en dan neem ik altijd mijn huidige laptop mee. Dat is een Asus M6Va met een X700 mobile. Daarmee kan ik alle spellen nog redelijk goed mee spelen.
Ja... goede vraag, vroeg ik mij ook af.

Spellen als GTA4 e.d. zou ik ook graag kunne blijven spelen, al is het dan in lagere grafische kwaliteit. En ik vraag me ook af of de quadro ook DX10 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:06
-NVS Quadro 140M ondersteund DirectX 10 (bron: dxdiag)

-Voor het installeren downgraden/upgraden naar een ander OS: XP of Vista Ultimate bijvoorbeeld. Moet je er rekening mee houden dat standaard in bios de hardeschijf in AHCI mode staat. Ik krijg het nog niet voor elkaar om een os te installeren zonder de hdd terug te zetten in gewone ATA mode (zonder die AHCI drivers in windows wilt XP setup niet laden en krijg je bij vista een BSOD 1# boot). Ik ga binnenkort maar eens prutsen met slipstreamen van drivers in de installatiecd ;) De recoverycd werkt overigens prima met de hdd in AHCI mode.

Gamen gaat wel lekker, NFS Carbon 1280x1024, alles high loopt vloeiend. Ga nu maar eens CMR Dirt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bag
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Bag

Nou, ik heb ook zo'n laptopie, met 1920x1200 en ook T7500 en nog extra batterij en grotere hd en bleutooth enzo. Ik ben er zeer tevreden over, want ik heb de hele middelbare school (tot 2 weken geleden) gewerkt op een pentium III 550 mhz en 448 mb ram 8)7 . Maar zelfs dat begon me pas het laatste half jaar te vervelen. Maar dat komt ook omdat ik geen gamer ben, en vooral office en internet gebruik, en dat ging gewoon wel aardig goed. Als ik gekke dingen ging doen, bijv PHPdesigner, werd het al minder, en helemaal als ik 10 dingen tegelijk ging doen.
Dus ik ben wel tevreden over mn laptop.

Alleen zou ik nog graag zo'n D-port willen hebben, alleen daar ben ik nu dus wel wat laat mee, maar zou ik daar nog aan kunnen komen? En dan wel voor 101 euro ipv de normale 160 euri.

En ik heb ook geupgrade naar business (de enige die je nu nog kunt krijgen via surfspot) en dat was zonder de AHCI mode te veranderen. Dus kon bij mij wel..

En dan over het gamen. Ik game dus eigenlijk niet, ook omdat het dus niet kon, maar ik dacht: ik heb nu een gloednieuwe laptop, ik zou het wel fijn vinden als hij tenminste de nieuwste games aan kán. Dus gister CMR dirt demo gedownload, en dat ging bagger. Dus toen 3Dmark06 gedownload (wel directx9.0c, maar 10 is er nog niet) en die haalde 1 frame per seconde. |:( En toen ook nog maar Call of Juarez DX10 Benchmark gedownload, omdat ik dacht dat het misschien aan die directx lag, maar die haalde vaak maar 0-1 frame per seconde.
Dus het is duidelijk geen game pc, wat ik erg jammer vind, maar een vriend van me, die ook zo'n laptop heeft, heeft er ook linux opgezet, en daar ging het gamen veel sneller. Dus die denkt dat het ook aan de drivers ligt.
Dus ik hoop dat dat beter wordt, want anders heb ik dus nog geen game pc, maarja, voor normaal gebruik, en 10 dingen tegelijk doen is hij wel heel goed, en dat is toch mijn normale gebruik, dus ik ben wel ongeveer tevreden.

edit: http://www.nvidia.com/obj...s_notebook_techspecs.html Daar staat dat de maximale digitale beeldresolutie die die ondersteund maar 1600 x 1200 is???

[ Voor 4% gewijzigd door Bag op 29-07-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist ook mijn D830 besteld. Standaardconfig behalve:

* WSXGA+ scherm
* Internal Bluetooth
* Setje Speakers d'rbij
* 120 GB hdd ipv 80 GB

Vertrek morgen voor 2 weken, morgen even betalen, en dan staat hij hopelijk hier als ik terug thuis kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227017

ik heb deze laptop ook gekocht en ben er al 2weken hard mee aan het kloten,

games werken NIET OP DE LAPTOP

World of warcraft draait voor geen METER zelfs op low settings draait hij totaal niet, ook c&c tiberium wars draait voor geen meter,

heb geprobeerd:

XP / vistabasics / vista ultimate

zon beetje alle mogelijkheden van videodrivers erop gezet,

spellen als world of warcraft draaien bij mij de eerste 6seconden volledig lagloos en supersmooth maar daarna zakt mijn fps van 60 naar 8-9
oftewel kun je gewoon NIEt mee spelen,

maargoed, heb al veel contact met dell gehad en gevraagd allemaal waar t aan kan liggen,
oke het blijft een on-board kaart maar een vriend van mij heeft de high-end van vorig jaar en speelt wow zonder lag

vandaag of morgen komt een monteur mijn cpu en moederbord vervangen maar het is natuurlijk de vraag of het daar aan lag,

ik zal wel meer vertellen als ik meer weer nadat de monteur geweest is, anders zal ik adviseren, wil je gamen? bestel hem tot nu toe nog NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 00:54
Ik ben vrijdag langs het NSC geweest en daar vertelden ze mij dat ze F.E.A.R. probleemloos konden spelen met settings op high. Alhoewel ik dat wel met een stevige korrel zout neem denk ik toch dat er wel iets mis is met je laptop of de drivers want het lijkt mij wel dat WOW fatsoenlijk moet kunnen draaien.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
gisteren toch ook maar de D830 besteld, ik wou eigelijk liever voor een macbook pro of een BTO gaan, maar vanwege de service toch maar de ut dell gekozen met de volgende specs:

t7500
WSXGA+
4 gig ram
120 gb schijf
bluetooth erin
en een d-port erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3857

Wordt vermeld dat na installatie Forceware 160.02 de 3d prestaties significant toenamen. Het proberen waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Hupie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:26:
Ik ben vrijdag langs het NSC geweest en daar vertelden ze mij dat ze F.E.A.R. probleemloos konden spelen met settings op high. Alhoewel ik dat wel met een stevige korrel zout neem denk ik toch dat er wel iets mis is met je laptop of de drivers want het lijkt mij wel dat WOW fatsoenlijk moet kunnen draaien.
quote dell medewerker: 'spellen als world of warcraft en tiberium wars zijn erg zware spellen en je zult ze altijd met een zekere hapering spelen''

best vaag dus eigenlijk =\
is FEAR niet zwaarder dan wow dan? ik bedoel wow is 2jaar uit maar vraagt redelijk wat van je systeem, en tijdje geleden tbc uitgekomen maakt t er ook niet minder zwaar op. Trouwens iemand hier die wel redelijk tot zware games geprobeerd heeft?
iemand enig idee of we dit jaar ook een image krijgen van de UT? 8)

[ot: nog meer mensen hier die inf gaan studeren volgend jaar?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bag
  • Niet online

Bag

hjw-001 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:03:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3857

Wordt vermeld dat na installatie Forceware 160.02 de 3d prestaties significant toenamen. Het proberen waard dus.
Volgens mij staat er Forceware 160.05, maar die kan ik nergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Bag schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:05:
[...]

je hebt helemaal gelijkt ;) ik kan m ook al niet vinden na een ochtend zoeken, kwam niet dichterbij dat 160.04 maar die is niet ondersteund voor NVS 140M.

Maar ik heb inmiddels weer wat nieuws gevonden >:)
Forceware drivers met tweaked INF, dat schijnt ook heel mooi te werken voor een Quadro 140M O-)

nVIDIA ForceWare X 165.01 for Windows Vista 32bit

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13792

Windows Prestatie index van de Graphics gaat iig van 3,1 naar 3,3

Nu nog ff een 3Dmark run draaien om te kijken of echt wat scheelt ;)

EDIT:
XP Dell drivers: 2980 3dMarks
vista Dell drivers: 930 3dmarks
vista forceware: 1021 3dmarks

[ Voor 15% gewijzigd door hjw-001 op 31-07-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bag schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:05:
[...]

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Quote:
Originally Posted by rdw112 (de schrijver van review die ik eerder heb gepost)
First off, I'd like to say great job on the review. I recently purchased a D830 and agree with you on mostly everything. When I first received the laptop, I formatted with my own copy of XP and got the latest graphics driver from Dell. The Nvidia Control Panel tells me the graphics driver is 101.19. How did you get the Nvidia Forceware driver 160.05 you mentioned in the review?

Errr... that's a typo. It's 165.01 and I think I've made this same typo before... Either way, don't use 165.01 anymore, 163.15 is out and it's 150 3DMark05 points better.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

150 points op 3d mark zijn de niet te merken imo, ik heb met precies dezelfde settings verschillende scores gehaald, van 2660-2801-3030 zoiets dus dat is lijkt mij niet erg te merken, wat voor score haalde de rest van jullie op de d830 benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Denk dat we niet moeten vergeten dat de D830 geen game machine is, het is meer een bak voor grafische applicaties... Je moet sowieso niet vergeten dat de Latitude reeks een zakelijke reeks is en geen consumenten reeks... Zakelijke gebruikers zullen minder waarde hechten aan gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Anoniem: 227017 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:39:
150 points op 3d mark zijn de niet te merken imo, ik heb met precies dezelfde settings verschillende scores gehaald, van 2660-2801-3030 zoiets dus dat is lijkt mij niet erg te merken, wat voor score haalde de rest van jullie op de d830 benchmark?
3244 3Dmarks. 05 > Windows XP
1040 3Dmarks. 05 > Windows Vista

[ Voor 6% gewijzigd door hjw-001 op 01-08-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bag
  • Niet online

Bag

765 3dmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ik merk met mijn D830 iig. een beduidend beter WLAN bereik, geen eindeloos renewen van je lease meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik haal 2938 3Dmarks05 in Windows Vista met de geleverde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Da's wel op te krikken tot bijna 3500 met de drivers van laptopvideo2go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij niet, bij mij is echt max 3030 ongeveer, met zowel XP als vista (vista haal ik toch net ietsje lager, vind je t gek, vista he -_-) en heb zon beetje alle drivers van laptopvideo2go gehad, van de dell site en van nvidea site

morgen komt dan eindelijk mijn monteur(vandaag bericht gehad) als hij dan nog flipt dan ga ik wel ff bij NSC langs ;)

@kibber: klopt weet ik, maar ik mag toch wel verwachten dat world of warcraft wel draait (heb spel van me maat geleend aangezien t op zijn UT laptop 2005/2006 (high end) wel op hoogste settings draait) ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Bij mij is de 3dMark05 score ook maar 3065 met de 163.15 Forceware van laptopvideo2go. Met welke driver heb jij die 3500 punten gehaald dan, XElDiablo690? Of was dat alleen een voorspelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ik heb zelf nog niks beters behaald, eigenlijk omdat ik niet z'n gamefanaat ben. Maar dit zijn de waardes die ze rapporteren op de forums van notebookreview.com. Zoek daar maar eens in de Dell catogorie naar het topic over de laptopvideo2go drivers icm de nvs140.

Om die drivers te instaleren moet je wel een paar regeltjes aan het instalatiebestand toevoegen, dan zegt ie niet meer dat deze driver niet voor de nvs140 is gemaakt (wat opzich al onzin is want nvidia geeft alleen maar unified drivers uit, die beperken ze echter expres om oem's hun eigen releases te kunnen laten doen...)

[ Voor 38% gewijzigd door XElD op 02-08-2007 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ben ik hier de enige die het niet vreemd vind dat deze laptop qua games lage scores haalt, en dat het niet aannemelijk is dat iedere willekeurige dure (nieuwe) laptop alle nieuwe games met meer dan 24fps draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:58:
Ben ik hier de enige die het niet vreemd vind dat deze laptop qua games lage scores haalt, en dat het niet aannemelijk is dat iedere willekeurige dure (nieuwe) laptop alle nieuwe games met meer dan 24fps draait?
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
Nee, ben het met je eens. Maar ik wil wel de beste prestatie uit mijn laptop halen, als daarvoor een andere driver moet worden geinstalleerd doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, ik verbaas mij gewoon over het feit dat een spel (WoW in dit geval) op de high end laptop van vorig jaar wel volledig op de hoogste settings zonder lag draait maar op de d830 van dit jaar dus totaal niet ( op dit moment bij mij)
Dit vind ik raar en hoort volgens mij gewoon niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn game draait de eerste 6seconden supergoed en zonder enige lag op 60+fps, na die 5-6 seconden stort het in naar een belabberde 7-9 FPS. Hoe lager de settings, hoe slechter de FPS en ook krijg ik ineens rare haperingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
Ik heb de D830 ook al enige tijd draaien op Windows Vista (standaard geleverd), naar volle tevredenheid overingens.

Nu heb ik WinXP er al proberen op te zetten, maar dit lukt alleen met de SATA controller in ATA mode, AHCI (?ofzo) mode (wat volgens diverse fora & google beter is) lukt niet. Dit is in de BIOS makkelijk te veranderen overigens.

XP lijkt in UHCI de hdd niet te herkennen tijdens de install. Er zijn verschillende fora waar mensen XP in ata mode hebben geinstalleerd, en vervolgens de correcte driver hebben geladen en de controller daarna alsnog in AHCI hebben gezet. Ik krijg dan echter altijd een BSOD tijdens het laden van WinXP, bij terugzetten naar ata is dit probleem dan weer opgelost.

Heeft hier iemand XP in AHCI draaien en zoja hoe? ...en Weet iemand misschien ook of het nu echt uitmaakt welke modus er gebruikt wordt? (qua snelheid)

Ik heb ook al een nLite image gemaakt met bijgeladen drivers, maar dit werkt ook niet tijdens de install.

Ik wil graag een dual boot gaan maken met XP en Vista, eventueel later Ubuntu 7.10 erbij. (7.04 heeft nog veel gedoe)

[ Voor 0% gewijzigd door Dogmatix op 02-08-2007 18:30 . Reden: AHCI dus ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste