Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eomer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 04:50
Ik zag net dat op de site van de utwente bekend is gemaakt wat de studenten laptops van dit jaar worden.

De specs:

High End

Dell Latitude D830
€ 1136,- incl BTW

Processor Intel® Core™ 2 Duo T7300 (2.0GHz / 4MB / 800MHz)
Chipset Santa Rosa Platform : Intel® 965GM (800MHz front side bus)

Geheugen 2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-geheugen (2 x 1.024 MB)
Beeldscherm 15.4" inch WXGA (1280x800) TFT Display
Grafischekaart nVidia Quadro NVS 140M (deticated 256MB)
Hardeschijf 80 GB Seriële ATA harde schijf (7.200 rpm)

Wirelesskaart Intel 4965AGN Wireless Card (ABG / N)
Optische Station 8x DVD+/-RW-station

Adapter 90 Watt AC adapter
Batterij 9 Cell 85WHr Primary Battery

Accessoires Dell™ Black 5-button USB Optical Scroll Mouse

Garantie 3 jaar on-site service op de volgende werkdag
Verzekering 3 jaar CompleteCare MultiCover: 3 jaar Accidental Damage Cover + 3 jaar Theft Cover

Opties

Zullen nog bekend worden gemaakt.

Low End/Budget

Dell Inspiron 6400
€ 725,- incl BTW

Processor Intel® Core™ 2 Duo T2350 (1.86GHz / 2MB / 533MHz)
Chipset Intel® 945GM (667MHz front side bus)

Geheugen 2,0 GB, 533 MHz DDR2 SDRAM-geheugen (2 x 1.024 MB)
Beeldscherm 15.4" inch WXGA (1280x800) TFT Display
Grafischekaart Intel Media Accelerator 950 graphics (up to 256 shared)

Hardeschijf 60 GB Seriële ATA harde schijf (5.400 rpm)

Wirelesskaart Intel 3945 802.11 a/b/g Pro Wireless Card
Optische Station 8x DVD+/-RW-station

Adapter 65 Watt AC adapter
Batterij 9 Cell 85WHr Primary Battery

Accessoires Dell™ Black optische muis (USB)

Garantie 3 jaar on-site service op de volgende werkdag

Opties

Zullen nog bekend worden gemaakt.
-----

Ik zou zeggen brand maar los met de comments. Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden over de prijs/kwaliteit verhouding. Ik zag bijvoorbeeld dat de populairste laptop in de pricewatch een asus is op dit moment (DELL staat er, begrijpelijk, niet in). Deze Asus heeft een betere videokaart, maar mindere processor, voor ongeveer hetzelfde geld.

En is het niet de moeite om nog even te wachten op de prijsverlagingen die er aan zitten te komen, voor de processors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:07
Jezus, nette prijs voor die specs, de duurste dan! En die GPU is wel een Quadro he. Alleen een beetje jammer van de resolutie van het scherm. Ik prefereer zelf een iets hogere ( heb opt moment 1680x1050 )

[ Voor 42% gewijzigd door orange.x op 23-06-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 18:48

RtN

Ik vind het een erg nette prijs voor deze specs en al helemaal als je de service die de UT biedt meerekent. Zelf ga ik dan ook de high end bestellen. Alleen ik vraag me af wat voor een aansluitmogelijkheden erop zitten voor een extern scherm (VGA,DVI,HDMI??), iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 21:11

Bear

wench

Op de site van dell staat dat er alleen een VGA poort op zit. Is deze aanbieding alleen geldig voor studenten van de UT?

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat betreft de D630 notebook: jullie kunnen hier een review van de D630 vinden. Zoals jullie daar kunnen zien zit er alleen D-Sub op de notebook zelf. Wel biedt Dell de mogelijkheid om via een Dockingstation van DVI gebruik te kunnen maken, net zoals bij meerdere Latitude D notebooks. :)

Bear: Voor zo ver ik weet is deze aanbieding altijd slechts geldig voor studenten aan de UT ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 23-06-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137527

Ik ga naar UTwente en kan dus ook een van deze laptops ´kiezen´.
Maar als ik naar deze kijk http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1823 lijkt me dat een betere deal. Wat ik mis is natuurlijk die ontzettend goede service en waarschijnlijk wat battery life. Of is die Quadro videokaart speciaal goed voor 'schoolaplicaties'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eomer
dat ziet er idd wel heel interessant uit :)
ik meen te weten dat de 140M een 8400 is... (in tegenstelling tot die laptop waar een 8600 in zit)

[ Voor 23% gewijzigd door Eomer op 23-06-2007 16:59 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
IMHO een grote misser dat ze er maar 'n 1280x800 schermpje in hebben zitten...
Had minstens 'n 1440x900'er ingezeten kunnen hebben, om nog maar niet te spreken van 1680x1050!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:03
RtN schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:52:
Ik vind het een erg nette prijs voor deze specs en al helemaal als je de service die de UT biedt meerekent.
Het is inderdaad makkelijk dat je zo even naar de servicebalie kan lopen, maar de service op zich is niet geweldig. Veel reparaties mogen ze zelf niet doen, maar moeten door een monteur gedaan worden die er niet elke dag is.
Je mag verwachten van zo'n servicecentrum dat ze er verstand van hebben maar dat verschilt heel erg, en soms moet je die mensen zelf verbeteren (volgens mij is het een leerbedrijf dat mensen aanneemt die stage moeten lopen).
Vaak is hun manier van problemen oplossen een nieuwe image er op zetten of iets dergelijks (nou kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen aangezien problemen bij Windows vaak gewoon vaag zijn).

Niet iedereen die aan de UT studeert heeft een UT-laptop hoor. Maar ik geef toe dat het toch wel lekker is als je zo even naar dat servicecentrum kan lopen en meteen een vervangingslaptop kan krijgen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155248

Eomer schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:58:
dat ziet er idd wel heel interessant uit :)
ik meen te weten dat de 140M een 8400 is... (in tegenstelling tot die laptop waar een 8600 in zit)
Is de GPU van het high-end model inderdaad een 8400? Kan iemand dit bevestigen? Dat zou dus een directx 10 kaartje zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En dan heb je DX10...
Hoop ik nog wel dat het 'n GO8400M GT'tje is in plaats van 'n GS'je :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:49
CLB schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:11:
IMHO een grote misser dat ze er maar 'n 1280x800 schermpje in hebben zitten...
Had minstens 'n 1440x900'er ingezeten kunnen hebben, om nog maar niet te spreken van 1680x1050!
Waarschijnlijk zal een scherm met hogere resolutie bij de opties zitten, net als vorig jaar. Op de Dell-site is het in ieder geval mogelijk een D830 met 1680x1050 scherm te bestellen.

Wat de videokaart betreft:
De quadro nvs 140 staat bij notebookcheck.net op een 36e plaats. (Dit is helaas slechts gebaseerd op 3dmark03.)
Ik hoop dat een betere videokaart ook een optie is, maar dat zal wel niet... (zeker aangezien ik een 8600M GT wil O-) ). Overigens is op de Dell-site bij D830's momenteel alleen een intel x1300 "grafische kaart" mogelijk.

Wat de prijs/kwaliteit betreft:
Zijn Latitudes niet betrouwbaarder en beter gebouwd dan andere Dells (Inspiron, ...)? Als componenten en behuizing extra degelijk zijn (quadro is natuurlijk sowieso goed, alleen de nvs 140 is niet bepaald snel) en je daarnaast de complete mep aan garantie, accidental damage en theft coverage hebt vind ik het echt een heel goede deal!

Toch ga ik hem waarschijnlijk niet kopen, door de trage quadro*. Ik had eigenlijk gehoopt dat het Notebook Service Centre (NSC) de nieuwe Inspiron** 1520's - die binnenkort uitkomen - zou kiezen (waar de 8600M GT wel een optie is :) ). Maar goed, als je nagaat waar de laptop voor bedoeld is vind ik het geen slechte keus van het NSC.

*ik ga ervan uit dat een betere grafische kaart geen optie is
**de degelijkheid van een latitude is niet genoeg voor mij om het gemis van een fatsoenlijke grafische kaart te compenseren

[ Voor 12% gewijzigd door ChillinR op 23-06-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Ik vind het niet geweldig, maja ik wil toch voor een tablet-pc gaan. Hopelijk komt er binnen 2 maanden nog een model uit met een goede grafische kaart, minimaal 1440x1050 en een C2D cpu.
Nog meer mensen hier die IO gaan doen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155248

Een maat van me gaat IO doen op de UT. Ikzelf TBK.

Lijkt het je, als toekomstige IO-student, niet veel te onhandig om een andere laptop te kopen? Dus niet bij de NSC?
Dat is ook waar die vriend van me mee zit. Hij houdt zeker wel van een (stevig) potje gamen, maar het lijkt hem dat hij dat moet inleveren voor de (snelle) service van de NSC. Want stel, dan gaat 'ie opeens stuk, zit je - in geval van een 'niet UT-laptop' - gelijk een week zonder. Bij IO kan dat echt niet. En een week is dan nog met geluk, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eomer
weet iemand of de laptops nog onder de garantie en service vallen als je een model zonder graka koopt en er zelf een inzet? lijkt me niet, maar het zou dé oplossing zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:03
Eomer schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:41:
weet iemand of de laptops nog onder de garantie en service vallen als je een model zonder graka koopt en er zelf een inzet? lijkt me niet, maar het zou dé oplossing zijn natuurlijk
weet jij dan een winkel waar je laptops zonder videokaart kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 18:48

RtN

Anoniem: 155248 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:23:
offtopic: ik ga ook TBK doen volgend jaar :)

Als het even kan ga ik wel voor een ander scherm. Op de Dell site kan je uit 3 soorten kiezen.
De aanbieding is iig wel erg goed, als ik hem zelf configureer op de Dell site kom ik uit op ongeveer 1650 euro excl btw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eomer
hansmbakker schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:48:
[...]

het zou natuurlijk kunnen dat ik ernaast zit, maar bij een desktop is het zo dat als je een standaard onboard graka hebt, je er makkelijk een losse bij kan prikken. Ik ging er vanuit dat dit hetzelfde werkt bij laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie er geen besturingssysteem tussen staan, beetje vreemd. Of word dat op een andere manier geregeld?, zou je per see vista of xp moeten hebben voor de universiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 155248 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:23:

Lijkt het je, als toekomstige IO-student, niet veel te onhandig om een andere laptop te kopen? Dus niet bij de NSC?
Dat is ook waar die vriend van me mee zit. Hij houdt zeker wel van een (stevig) potje gamen, maar het lijkt hem dat hij dat moet inleveren voor de (snelle) service van de NSC. Want stel, dan gaat 'ie opeens stuk, zit je - in geval van een 'niet UT-laptop' - gelijk een week zonder. Bij IO kan dat echt niet. En een week is dan nog met geluk, lijkt me.
Nouja, ik heb voor de stevige dingen (3dsmax, solidworks, gamen en photoshop) wel een goede desktop.
Een basis laptopje voor als de goede laptop een keer kapot is kan ik denk ik nog wel regelen. Verder is het niet zo dat iedereen daar bij IO een laptop van de NSC heeft hoor, volgens mij iets van de helft. Maar natuurlijk, de service is wel super fijn mocht die een keer kapot gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 137527 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:01:
Ik zie er geen besturingssysteem tussen staan, beetje vreemd. Of word dat op een andere manier geregeld?, zou je per see vista of xp moeten hebben voor de universiteit?
Ik neem aan dat er Vista of XP op zit.
OSX kun je sowieso niet op die laptops draaien. Linux is misschien nog een optie, afhankelijk van welke studie je volgt (voor IO bijvoorbeeld heb je programma's nodig die niet voor Linux te krijgen zijn dus dat valt dan al af).
Eomer schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:59:
[...]
het zou natuurlijk kunnen dat ik ernaast zit, maar bij een desktop is het zo dat als je een standaard onboard graka hebt, je er makkelijk een losse bij kan prikken. Ik ging er vanuit dat dit hetzelfde werkt bij laptops...
Er zijn laptops waarbij je de videokaart kunt vervangen (google maar op MXM), maar het zal nooit zijn dat er naast een MXM poort nog een onboard videokaart in een laptop zit.
Deze laptops hebben het zeer waarschijnlijk niet.

oeps, dat moest eigenlijk een edit worden :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 22:10
hansmbakker schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:26:
[...]

Het is inderdaad makkelijk dat je zo even naar de servicebalie kan lopen, maar de service op zich is niet geweldig. Veel reparaties mogen ze zelf niet doen, maar moeten door een monteur gedaan worden die er niet elke dag is.
Je mag verwachten van zo'n servicecentrum dat ze er verstand van hebben maar dat verschilt heel erg, en soms moet je die mensen zelf verbeteren (volgens mij is het een leerbedrijf dat mensen aanneemt die stage moeten lopen).
Vaak is hun manier van problemen oplossen een nieuwe image er op zetten of iets dergelijks (nou kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen aangezien problemen bij Windows vaak gewoon vaag zijn).

Niet iedereen die aan de UT studeert heeft een UT-laptop hoor. Maar ik geef toe dat het toch wel lekker is als je zo even naar dat servicecentrum kan lopen en meteen een vervangingslaptop kan krijgen als dat nodig is.
De service van Dell is anders dan die van Paradigit, als het NSC een notebook ter reparatie aanmeld staat er de volgende dag een monteur van Dell met het betreffende onderdeel op de stoep.
Tot die tijd krijgt je als student een leen exemplaar mee die gelijkwaardig is aan je eigen laptop, zodat je verder kan met je werk. Dat is het grote voordeel.. dat je niet zonder data zit...
Daarnaast is het NSC vanaf dit jaar actief op de hele ut, dus alle opeleidingen...
En tja, die iamges... Dat heeft meestal voornamelijk met tijdsgebrek te maken denk ik... Daarnaast moet je niet vergeten dat er waarschijnlijk ook heel wat spyware bakken langs komen, het is dan eigenlijk een beetje zonde van de tijd om die allemaal te cleanen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Eomer schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:41:
alleen laptops die via de UT gekocht zijn vallen onder de service van het NSC... Uiteraard is het instellen van wlan ofzo geen probleem... maar grotere dingen zijn je eigen verantwoording..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
hansmbakker schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:48:
[...]

Zijn der genoeg op internet, zoek maar eens op 'barebone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:42:
[...]

Zijn der genoeg op internet, zoek maar eens op 'barebone'
Barebones zijn inclusief video kaart, je zit al vast aan de behuizing, het scherm, de videokaart en het moederboord geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik geloof dat de Lenovo van vorig jaar een betere resolutie op het scherm had.

Ik vind 1280x800 echt wel mager. Maar qua CPU, RAM, en GPU, en HDD valt er zeker niet te klagen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 137527 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:43:
[...]
Barebones zijn inclusief video kaart, je zit al vast aan de behuizing,
het scherm, de videokaart en het moederboord geloof ik.
Klopt helemaal! My fault :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 07-06 00:52
* simon heeft maar een macbook besteld, leuke aanbieding, maar de macbook met de 10% studentenkorting via de store sprak me meer aan. Vond deze laptops niet eens zo indrukwekkend.

[ Voor 12% gewijzigd door simon op 24-06-2007 15:01 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Simon schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:01:
* simon heeft maar een macbook besteld, leuke aanbieding, maar de macbook met de 10% studentenkorting via de store sprak me meer aan. Vond deze laptops niet eens zo indrukwekkend.
Wat gaat Simon volgend jaar doen dan? (of doe je misschien nu al?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het moederbord van de Dell Inspiron 6400 met onboard grafische kaart en dat met een dedicated videokaart verschillen. Je kunt er dus niet later alsnog een kaart inprikken!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 07-06 00:52
-DG- schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:13:
[...]

Wat gaat Simon volgend jaar doen dan? (of doe je misschien nu al?)
Toegepaste Communicatie Wetenschappen, heb je opzich niet direct een laptop voor nodig, maar ik ben zo slecht in schrijven dat ik mijn aantekeningen liever uit tik. En een laptop is toch wel handig, om nu ee veel te zware bigtower mee te slepen naar de UT elke keer..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 17:25
Ik denk dat ik ook voor de D830 ga, de prijs en de service zijn natuurlijk zeer gunstig. Ik ben benieuwd of er Vista of xp bij zit en welke opties we nog kunnen kiezen. Via dell.nl kan je wel een hogere resolutie nemen maar voor 140 ex btw vind ik dat toch wel erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:03
Ik heb gehoord in de wandelgangen dat de laptops zullen worden voorzien van Vista premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
Dat zou wel mooi zijn, maar werken die programma's wel allemaal al met vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
De opties zijn nu ook bekend.

Opties

Processor Intel® Core™ 2 Duo T7500 (2.2GHz / 4MB / 800MHz) € 37,80
Processor Intel® Core™ 2 Duo T7700 (2.4GHz / 4MB / 800MHz) € 251,10

Beeldscherm 15.4" inch WSXGA+ (1680x1050) TFT Display € 77,40
Beeldscherm 15.4" inch WUXGA (1920x1200) TFT Display € 125,00

Geheugen 2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-geheugen (1 x 2.048 MB) € 220,15
Geheugen 4,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-geheugen (2 x 2.048 MB) € 480,76

Hardeschijf 120 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (7.200 rpm) € 29,75

Bleutooth Internal Dell 360 Bleutooth Card € 17,85

Extra Batterij 6 Cell 56WHr Additional Battery € 71,40
Extra Batterij 9 Cell 85WHr Additional Battery € 133,87
Extra Batterij D/-reeks, 48 W/h lithium-polymeer batterij vr media bays, voor ondersteuning van dubbele batterijen € 107,10

Draagtassen Dicota-rugzak (zwart) € 47,60
Draagtassen Targus Campus-rugzak voor notebook (XL) € 41,65
Draagtassen Grote nylon draagtas € 23,85

Dockingstation D/Port-station - Ethernet & modem pass through, DVI € 101,15
Beveiliging slot €

Garantie 4 jaar internationale on-site service op de volgende werkdag € 30,00
Verzekering 4 jaar CompleteCare MultiCover: 4 jaar Accidental Damage Cover + 4 jaar Theft Cover € 50,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dat geheugen kost wel erg veel extra zeg, zelfs voor 2GB kaartjes. En jammer dat die videokaart niet veranderd kan worden.
En er staat gek genoeg nog steeds niks over windows erbij.

[ Voor 19% gewijzigd door -DG- op 27-06-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Laatst online: 08-06 20:04
Is de budget-processor nou een Core 2 Duo of een een Core Duo? Op de UTwente site staat namelijk Core Duo en hier in de startpost Core 2 Duo. Ik was er eerst van overtuigd dat een C2D was maar, twijfelde later weer.

Een scherm-resolutie update voor 77,40 euro valt op zich nog wel mee, we krijgen tenminste weer korting. Een geheugen update is daar in tegen waar gigantisch duur. Waarom moet 2*1024 zoveel duurder zijn dan 1*2048?

-edit- De budget processor (Core Duo T2350) is dus een Core Duo, even nagezocht bij Intel.

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_Gaus op 27-06-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Als je de prijzen vergelijkt met wat de upgrade prijzen daar zijn, dan is het best een goedkope opties.

Als ik namelijk kijk bij de buisiness afdeling van Dell (waar de 830 te bestellen is) dan kom ik op de volgende prijzen voor de zelfde updates:

processor van 7300 --> 7500 = 90 euro ex.btw vs 37 euro incl.btw
processor van 7300 --> 7700 = 340 euro ex.btw vs 250 euro incl.btw

geheugen van 2x1GB --> 1x2GB = 250 euro ex.btw vs 220 euro incl.btw
geheugen van 2x1GB --> 2x2GB = 670 euro ex.btw vs 480 euro incl.btw

beeldscherm van 1280 --> 1680 = 140 euro ex.btw vs 77 euro incl.btw
beeldscherm van 1280 --> 1920 = 190 euro ex.btw vs 125 euro incl.btw

harde schijf van 80GB --> 120GB = 50 euro ex.btw vs 30 euro incl.btw

Lijkt me redelijke nette prijzen als je het zo bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
mbr01 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:19:
Als je de prijzen vergelijkt met wat de upgrade prijzen daar zijn, dan is het best een goedkope opties.

Als ik namelijk kijk bij de buisiness afdeling van Dell (waar de 830 te bestellen is) dan kom ik op de volgende prijzen voor de zelfde updates:

processor van 7300 --> 7500 = 90 euro ex.btw vs 37 euro incl.btw
processor van 7300 --> 7700 = 340 euro ex.btw vs 250 euro incl.btw

geheugen van 2x1GB --> 1x2GB = 250 euro ex.btw vs 220 euro incl.btw
geheugen van 2x1GB --> 2x2GB = 670 euro ex.btw vs 480 euro incl.btw

beeldscherm van 1280 --> 1680 = 140 euro ex.btw vs 77 euro incl.btw
beeldscherm van 1280 --> 1920 = 190 euro ex.btw vs 125 euro incl.btw

harde schijf van 80GB --> 120GB = 50 euro ex.btw vs 30 euro incl.btw

Lijkt me redelijke nette prijzen als je het zo bekijkt.
Als je het zo bekijkt wel maar je gaat me niet vertellen dat het verschil tussen 2x1GB en 1x2GB 220 euro is. Wat ik bedoel is dat er flinke winsten worden gemaakt op die opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
mja daar staat Dell om bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:54
Is 1900x1200 niet wat klein voor een 15,4 inch scherm? Ga zelf IO studeren in twente btw.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
De Hupie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:41:
[...] Ga zelf IO studeren in twente btw.
ik ook. *O*
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:34

Roy

Hobbies?

De Hupie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:41:
Is 1900x1200 niet wat klein voor een 15,4 inch scherm? Ga zelf IO studeren in twente btw.
Ligt eraan wat je gewend bent, en wat je eigen voorkeur is. Ik heb eerst 3,5 jaar gewerkt op een 15" scherm met 1400x1050 (zo'n 4-5 jaar geleden, was voor die tijd een hele hoge resolutie), en nu werk ik al weer een een jaar op 1680x1050 op een 15,4". En het was eerst wel even wennen, alles zo klein enzo, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeker voor die 1900x1200 gaan. Ik vind het wel fijn dat ik veel informatie op m'n scherm kwijt kan (vooral met grafische programma's).

Maar het blijft persoonlijk hoor. Ik ken ook mensen die absoluut niet meer dan 1200x800 of zo willen.

P.S. ik doe ook IO

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
wat betreft dat geheugen. in de pricewatch heb je al 2GB laptop modules van rond de 95 euro:
2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)

Dus daar vragen ze inderdaad best veel geld voor. Want voor 2x1 GB betaal je in de pricewatch ook ongeveer 100 euro.
1GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5 (TwinMOS) prijzen

Ik kan die 200 euro extra voor dezelfde hoeveelheid geheugen dan ook maar moeilijk verklaren. Maar voorlopig heb je aan die 2GB ook wel genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
mbr01 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:08:
wat betreft dat geheugen. in de pricewatch heb je al 2GB laptop modules van rond de 95 euro:

Dus daar vragen ze inderdaad best veel geld voor. Want voor 2x1 GB betaal je in de pricewatch ook ongeveer 100 euro.

Ik kan die 200 euro extra voor dezelfde hoeveelheid geheugen dan ook maar moeilijk verklaren. Maar voorlopig heb je aan die 2GB ook wel genoeg denk ik.
Dat doet Dell altijd. ;)
Geheugen is daar overdreven duur, je moet gewoon zo goedkoop mogelijk geheugen erbij nemen en dan zelf andere dingen erin stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
mbr01 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:08:

Verkeerd topic :P

[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 28-06-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
DaannO schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:05:
[...]

Die 2gb is dus eingelijk het zelfde als Dell levert? En als je die reepjes van 2gb op tweakers koopt dan kunnen ze ook gewoon in dual channel draaien, dus 2*2gb? Das ook wel het overwegen waard dan. :)
Is het toegestaan dat soort dingen te doen zonder je garantie te laten vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
ChillinR schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:19:
[...]

Is het toegestaan dat soort dingen te doen zonder je garantie te laten vervallen?
Ja, ik heb Dell wel eens gebeld om dat te vragen voor de laptop van m'n werkgever en het geheugen mag je zelf upgraden zonder dat de garantie daar onder lijdt. Wel was het aanbevolen om de oude geheugenreepjes erin te doen als er iets mis was met de laptop en hij naar Dell moest worden gestuurd. Maar hoe erg ze het vinden als er ander geheugen in zit vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38
Jongens, zonet bij het NSC (daar hebben ze een demo exemplaar staat)... Wat een porno apparaat! :9~ Die ga ik kopen, schijt aan die telefoon die ik wou kopen, dit wordt het! Oude laptop (6400) kan ik aan m'n zus verkopen, voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
XElD schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:57:
Jongens, zonet bij het NSC (daar hebben ze een demo exemplaar staat)... Wat een porno apparaat! :9~ Die ga ik kopen, schijt aan die telefoon die ik wou kopen, dit wordt het! Oude laptop (6400) kan ik aan m'n zus verkopen, voila!
Heb je nog inhoudelijke dingen gezien die het melden waard zijn? Dus de prestaties of heb alleen naar uiterlijk gekeken? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Nouja, het feit alleen al dat als je dit systeem bij Dell zelf samenstelt je heel wat meer euries kwijt bent?

Verder zit ik ook te springen om een laptop met een dockingstation en ontvang ik het hdtv scherm met open armen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
XElD schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:24:
Nouja, het feit alleen al dat als je dit systeem bij Dell zelf samenstelt je heel wat meer euries kwijt bent?

Verder zit ik ook te springen om een laptop met een dockingstation en ontvang ik het hdtv scherm met open armen...
Ik bedoelde of je het ding ook hebt zien werken. Heb bijvoorbeeld de 3d-prestaties gezien en/of benchmarks en dergelijke.

Voor degene die het interessant vinden (zijn hier vast niet te vinden), de opties van het lowbudget systeem:

Processor Intel® Core™ 2 Duo T5300 Processor (1,73 GHz, 533 MHz, 2 MB L2-cache) € 47,60
Processor Intel® Core™ 2 Duo T7200 Processor (2,0 GHz, 667 MHz, 4 MB L2-cache) € 190,40

Beeldscherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™ € 11,90
Beeldscherm 15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ -breedbeeld scherm (1.440 x 900) TFT-scherm met TrueLife™ € 41,75

Hardeschijf 80 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) € 17,85
Hardeschijf 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) € 71,40

Bleutooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth € 17,85
Extra Batterij extra 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h) €

Draagtassen Dicota-rugzak (zwart) € 47,60
Draagtassen Targus Campus-rugzak voor notebook (XL) € 41,65
Draagtassen Grote nylon draagtas € 29,75

Beveiliging slot Noble NS20 Single Head universele draaibare vergrendeling € 17,85
Garantie 4 jaar on-site service op de volgende werkdag € 30,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
Mister_Gaus schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:57:
[...]

Heb je nog inhoudelijke dingen gezien die het melden waard zijn? Dus de prestaties of heb alleen naar uiterlijk gekeken? :>
Ik denk niet dat je over de prestaties hoeft in te zitten :) , behalve als je nieuwere games zou willen spelen, wegens de videokaart (wel kwaliteit, maar niet heel snel). Het nemen van een 7200 RPM harde schijf is wel aan te raden, gelukkig is dat een optie. Verder zijn alle specificaties echt dik in orde lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
ChillinR schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:36:
[...]

Ik denk niet dat je over de prestaties hoeft in te zitten :) , behalve als je nieuwere games zou willen spelen, wegens de videokaart (wel kwaliteit, maar niet heel snel). Het nemen van een 7200 RPM harde schijf is wel aan te raden, gelukkig is dat een optie. Verder zijn alle specificaties echt dik in orde lijkt mij.
Niet dat ik er echt over in zit... Maar als je kwalitatief kan vergelijken (Dus benchmark scores vergelijken) is dat natuurlijk altijd mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
XElD schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:57:
Weet je ook of er XP of Vista op staat? Ben benieuwd vanaf wanneer we hem kunnen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37002

Ik ben zojuist ook bij het NSC langs gegaan en het blijkt dat ze op het high end model Vista home (basic dus) en op het budget model Vista premium leveren. Op mijn vraag waarom ze dan ook niet op het high end model premium leveren, gaven ze als antwoord dat de basisprijs dan rond de 1300 euro zou komen te liggen. De nadruk ligt voor hen echt op de hardware, dus daar stoppen ze liever meer geld in.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de T7500 processor, 120 GB HD en naar het 1680x1050 scherm. Ik heb zelf het idee dat 1920x1200 wel erg klein wordt.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 37002 op 28-06-2007 21:12 . Reden: 'basic' toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Vista Home bestaat niet :X
Het is Vista Home Basic of Vista Home Premium, dus neem aan dat je gewoon altijd HP krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Volgens mij staat er gewoon vista business op... en als me dat niet bevalt gooi ik er wel weer XP op.

NV 140 is trouwens geen geintegreerde grafische kaart, die geruchten circuleerden..., zit qua snelheid net onder de X1600 van ATI

Ik ga m hoogstwaarschijnlijk bestellen (dan maar geen nieuwe telefoon dit jaar...), met de volgende upgrades...

T7500..., prijsverschil is te klein voor die 200Mhz
120Gig HD, idem
1920x1200 scherm... hee, daar gaat het bijna om! Ik erger me al tijden aan de lage resulutie (1280x800 van m'n huidige PC...)
Bluetooth kaartje
D/bay batterij
Docking station (waarom koop je anders een Lattitude, behalve dat ie van magnesium is 8) )
En doe dat kabelslot er maar bij, dit is toch net een wat te duur laptopje om rond te laten slingeren...

1572.5 Euro... slik... minus 500 waarvoor ik m'n 6400 kan verkopen, maar dan heb ik ook zo ongeveer mijn ultieme droomlaptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:41:
Vista Home bestaat niet :X
Het is Vista Home Basic of Vista Home Premium, dus neem aan dat je gewoon altijd HP krijgt!
Oeps sorry, het moest nog 'basic' zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224400

Sorry, off-topic: Ik heb toch iets raars gehoord. Een maat van me die dus volgend jaar IO wil gaan doen, heeft van een 3e jaars IO-student op UTwente gehoord dat, als je niet voor deze aanbieding gaat, je zelf de licensies moet 'regelen' voor de programma's die je nodig gaat hebben. Kan iemand dit a.u.b. ontkrachten want dat zou dus mooi klote zijn voor als IO'ers een andere laptop willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 02:09
Anoniem: 224400 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:41:
Sorry, off-topic: Ik heb toch iets raars gehoord. Een maat van me die dus volgend jaar IO wil gaan doen, heeft van een 3e jaars IO-student op UTwente gehoord dat, als je niet voor deze aanbieding gaat, je zelf de licensies moet 'regelen' voor de programma's die je nodig gaat hebben. Kan iemand dit a.u.b. ontkrachten want dat zou dus mooi klote zijn voor als IO'ers een andere laptop willen.
Ik doe TN @ utwente, daar hetzelfde verhaal, je wordt dan verwacht dat je maple, matlab etc hebt. Grote kans dat dat daar ook geldt. Toch heb ik vorig jaar geen laptop van hen gekocht, ze spraken me niet aan, heb toen maar een Toshiba Tecra m7 tabletpc gekocht :*)

Bovendien is er zoiets als campusnet...

[ Voor 3% gewijzigd door Shuisman op 29-06-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
Shuisman schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 01:27:
[...]

Ik doe TN @ utwente, daar hetzelfde verhaal, je wordt dan verwacht dat je maple, matlab etc hebt. Grote kans dat dat daar ook geldt. Toch heb ik vorig jaar geen laptop van hen gekocht, ze spraken me niet aan, heb toen maar een Toshiba Tecra m7 tabletpc gekocht :*)

Bovendien is er zoiets als campusnet...
Ik weet niet of het bij elke opleiding hetzelfde is (ik studeer EL), maar toen ik vakken had waarbij bijv. een Maplepracticum hoorde, waren er altijd practicumuren ingeroosterd. Tijdens die uren was een pc-zaal gereserveerd voor ons, uiteraard stond maple op die pc's.

Hetzelfde geldt voor o.a. Java practicum. Ik heb nog nooit een vak gehad waarvan verwacht werd dat je software had waarvoor je moet betalen zonder dat er practicum-uren gereserveerd waren in een pc-zaal. Voor sommige vakken had je wel niet-standaard software nodig, maar er was dan gezorgd dat dit freeware was, of dat we een tijdelijke licentie hadden. (maar in dat laatste geval was dat vrij eenvoudig, aangezien het om Twentysim ging, wat op de UT zelf ontwikkeld is)

EWI-studenten kunnen sowieso praktisch altijd in een van de 4 pc-zalen in de Zilverling terecht, waar programma's als Matlab, Borland, maple etc gewoon op staan.

Op de pc's in de bieb staat helaas wel wat weinig software.

[ Voor 3% gewijzigd door ChillinR op 29-06-2007 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nog IO'ers die me kunnen vertellen hoe het zit met software die je nodig hebt? En of die (licensies) bij deze laptop zitten of dat er alleen gebruik wordt gemaakt van freeware ofzoiets? In het kort: in hoeverre zou het een reden zijn om toch maar niet een andere laptop te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Anoniem: 224400 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 07:11:
Zijn er nog IO'ers die me kunnen vertellen hoe het zit met software die je nodig hebt? En of die (licensies) bij deze laptop zitten of dat er alleen gebruik wordt gemaakt van freeware ofzoiets? In het kort: in hoeverre zou het een reden zijn om toch maar niet een andere laptop te bestellen?
Niet alle software die je tijdens je studie nodig zal hebben wordt bij de notebook geleverd. De image die je via het Notebook Service Centrum op je notebook kunt zetten bevat in mijn geval (notebook van dit jaar, inspirion 6400) Windows XP Pro Engels, Office 2003 en McAfee. Die kun je dus voorgeinstalleerd krijgen.
Daarnaast staat op het netwerk van de UT enkele software die studenten mogen downloaden en installeren op hun computers zoals Corel Draw X3, Solidworks 2007, Maple, Matlab, SPSS, Endnote, Euroglot, SPSS, Rhinoceros, Studio Max 9, Maya 7, Mindmanager, en nog wat meer van die zooi.

Andere software die je tijdens je studie nodig hebt zul je zelf moeten regelen. Op zich zou je je kunnen redden met de programma's die je krijgt, maar een Adobe Creative Suite 3 is wel verrekte handig :). Maar ja, die is zo duur, die wordt volgens mij op geen enkele universiteit gratis verstrekt.

(heb zelf de bachelor IO op de TU Eindhoven gedaan (daar was wel iets meer software verkrijgbaar) dus weet niet precies wat je in de bachelor op de UT nodig zal hebben, en doe nu de Master IO op de UT, en hier hebben we campusnet)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:51:
[...]

...

Daarnaast staat op het netwerk van de UT enkele software die studenten mogen downloaden en installeren op hun computers zoals Corel Draw X3, Solidworks 2007, Maple, Matlab, SPSS, Endnote, Euroglot, SPSS, Rhinoceros, Studio Max 9, Maya 7, Mindmanager, en nog wat meer van die zooi.

...
Ik zie dat er een paar misvattingen waren aan mijn kant. Deze lijst die je me hier geeft was wat ik bedoelde; het maakt niet uit of je de laptop bij UT koopt of het zelf regelt, je hebt even veel recht op de software.

Bedankt voor de opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Roy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:51:
[...]
(heb zelf de bachelor IO op de TU Eindhoven gedaan (daar was wel iets meer software verkrijgbaar) dus weet niet precies wat je in de bachelor op de UT nodig zal hebben, en doe nu de Master IO op de UT, en hier hebben we campusnet)
Kun je een klein beetje het verschil vertellen tussen UTwente en TU Eindhoven qua IO? Of waarom je naar de UTwente bent gegaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

-DG- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:47:
[...]

Kun je een klein beetje het verschil vertellen tussen UTwente en TU Eindhoven qua IO? Of waarom je naar de UTwente bent gegaan? :P
Offtopic (excuses daarvoor): Ik vond de bachelor in Eindhoven beter omdat die meer creativiteit en innovatie biedt. De contacten tussen Eindhoven en het bedrijfsleven is gewoon heel erg goed, je werkt continu in projecten voor bedrijven. Dus je krijgt een goed beeld van hoe het er in het 'echt' aan toe gaat. Daarbij zijn de faciliteiten in Eindhoven ook helemaal super (denk aan audio en video apparatuur). Je hebt ook geen colleges in Eindhoven, en moet zelf kiezen wat je wilt leren en hoe je dat wil leren (competency-based learning). Ik heb er extreem veel geleerd in de bachelor. De master in Eindhoven lijkt redelijk veel op de bachelor, ook heel erg breed dus. Dat vond ik dan wel weer jammer, ik wou namelijk graag iets dieper in op het managen van projecten en dingen zoals haalbaarheid en productietechnieken. Dat hebben ze beter voor elkaar in Enschede, dus zodoende ben ik overgestapt. Om de dingen die ik in Eindhoven niet geleerd heb, in Enschede te gaan leren. Als je meer wilt weten dan mail maar (zie profiel)

ontopic:
Je moet niet alleen naar de software kijken die je bij je notebook krijgt (als argument voor wel of geen UT-notebook), het belangrijkste vond ik de service en verzekering. Het gebeurt nogal eens dat een notebook kapot gaat, en dan is het gewoon ideaal dat je binnen een uur weer een werkend exemplaar hebt, en dat voor 3 of 4 jaar, echt ideaal!

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Zostraks even weer het NSC binnen gelopen... Onder de batterij van de D830 zit gewoon een SIM-kaart lezer. Alleen is de benodigde hardware voor het verzenden en ontvangen van signalen dan weer niet aanwezig... even plaatjes van de service manual erbij.

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/latd830/en/SM_EN/dawson20.jpg

Als je echter een WWAN kaartje in je laptop stopt is dat wel mogelijk

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/latd830/en/SM_EN/dawson16.jpg

Daar is dus specifiek ruimte voor naast de wlan kaart :)

Link

Je kunt er echter ook voor kiezen op deze plek een "Robson" flash module te instaleren 8)

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/latd830/en/SM_EN/dawsonb9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digabite
  • Laatst online: 05-06 16:11
Volgens het NSC schijnt de WWAN (HSPA-) Kaart nogal prijzig te zijn :'( maandag zouden ze meer horen betreft de kaart.

-=| Be Easy, Be Cool! |=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Mij wisten ze daar nog niet zo heel veel over te vertellen. Wel dat de bestelpagina zeer snel online zal komen. Dit is meestal ongeveer 10 dagen het contract met Dell is gesloten..., en dat is ondertussen al een paar daagjes geleden.

[ Voor 13% gewijzigd door XElD op 29-06-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@ Roy:
Dankje! Ik snap het. Ik ben benieuwd hoe ik het volgend jaar zelf op de UT vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
digabite schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:58:
Volgens het NSC schijnt de WWAN (HSPA-) Kaart nogal prijzig te zijn :'( maandag zouden ze meer horen betreft de kaart.
Prijzen zullen natuurlijk altijd dalen (al is het dan weer de vraag of de techniek niet achterhaald is). Alleen moeten de prijzen van de telco's dan ook maar eens dalen. Mobiel internetten vind ik nog onbetaalbaar, zelfs de abonnementen met een vaste prijs per maand, de datalimiet stel namelijk altijd niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
XElD schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:24:
Mij wisten ze daar nog niet zo heel veel over te vertellen. Wel dat de bestelpagina zeer snel online zal komen. Dit is meestal ongeveer 10 dagen het contract met Dell is gesloten..., en dat is ondertussen al een paar daagjes geleden.
Je bedoeld neem ik aan 10 dagen nadat je besteld dat je de laptop in huis hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Nee, dat 10 dagen nadat zij de deal met Dell hebben gesloten de bestelpagina online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
XElD schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:41:
Nee, dat 10 dagen nadat zij de deal met Dell hebben gesloten de bestelpagina online komt.
Hmm ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt, tegen mij zeiden ze dat de levertijd ongeveer 5 á 10 werkdagen zal zijn. Of je moet een andere bron dan het NSC hebben uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
kibber schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:06:
[...]

Hmm ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt, tegen mij zeiden ze dat de levertijd ongeveer 5 á 10 werkdagen zal zijn. Of je moet een andere bron dan het NSC hebben uiteraard
Of jullie hebben beide gelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
Op de site staat nu dat er home basic op komt. Zou je dat nog later kunnen upgraden zonder helemaal een nieuw exemplaar te hoeven aanschaffen van vista?
Wel vreemd trouwens dat nu nog steeds niet op die site staat wanneer je hem kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
User88 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:40:
Op de site staat nu dat er home basic op komt. Zou je dat nog later kunnen upgraden zonder helemaal een nieuw exemplaar te hoeven aanschaffen van vista?
Wel vreemd trouwens dat nu nog steeds niet op die site staat wanneer je hem kan bestellen.
Er is een link geplaatst naar de bestelpagina, dus bestellen kan! Er is geen upgrade mogelijk naar windows vista premium (of iets anders) bij de opties. Maar misschien kan je later iets regelen bij nsc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Mister_Gaus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:49:
[...]

Er is een link geplaatst naar de bestelpagina, dus bestellen kan! Er is geen upgrade mogelijk naar windows vista premium (of iets anders) bij de opties. Maar misschien kan je later iets regelen bij nsc?
Via de opties niet, maar via surfspot zou je een business licentie kunnen kopen voor 50e ofzo...
Via Windows Anytime Upgrade kun je daarna zonder formateren naar Vista Business toe :)
De serial bepaald namelijk de Windows versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
Ik kijk eerst wel hoe home basic bevalt en of ik de dingen mis die business meer te bieden heeft. Maar voor 50 euro klinkt het wel aantrekkelijk. Morgen dan maar eens de laptop bestellen. Ik ben er alleen nog niet uit of ik voor het standaard scherm ga of toch voor 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

User88 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:24:
Ik ben er alleen nog niet uit of ik voor het standaard scherm ga of toch voor 1680x1050.
Ik weet niet of het helpt, maar ik ga morgen de high end met WSXGA+ (1680x1050) bestellen. Van een huisgenoot die vorig jaar een laptop heeft besteld, heb ik gehoord dat hem deze resolutie werd aangeraden ipv de standaard 1280x800. Mocht je veel gaan CAD/CAM'en of grafisch bezig zijn, dan is het zeker een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
1280x800 is inderdaad erg weinig voor een 15" scherm. Ik raad zeker die 1680x1050 aan, al helemaal voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 11:42
kibber schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:07:
[...]

Via de opties niet, maar via surfspot zou je een business licentie kunnen kopen voor 50e ofzo...
Via Windows Anytime Upgrade kun je daarna zonder formateren naar Vista Business toe :)
De serial bepaald namelijk de Windows versie :)
het kan aan mij liggen maar ik zie de optie van home basic naar business nergens staan:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/windowsanytimeupgrade/default.mspx

kun je niet beter de overeenkomst die je krijgt als je de pc voor het eerst opstart niet accepteren en dan via zo'n refund programma je geld terug vragen? en dan idd die Vista Business upgrade (vanaf XP, dat dan wel:S) van surfspot gebruiken?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
legofanaten schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:59:
[...]

het kan aan mij liggen maar ik zie de optie van home basic naar business nergens staan:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/windowsanytimeupgrade/default.mspx

kun je niet beter de overeenkomst die je krijgt als je de pc voor het eerst opstart niet accepteren en dan via zo'n refund programma je geld terug vragen? en dan idd die Vista Business upgrade (vanaf XP, dat dan wel:S) van surfspot gebruiken?
Like i said, je besteld Business dus los via Surfspot, en niet via Dell/NSC.
Hoe het zit met refunds weet ik simpelweg niet :)
Ik denk dat je daarvoor bij het NSC/Dell moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 11:42
kibber schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:01:
[...]

Like i said, je besteld Business dus los via Surfspot, en niet via Dell/NSC.
Hoe het zit met refunds weet ik simpelweg niet :)
Ik denk dat je daarvoor bij het NSC/Dell moet zijn...
volgens die microsoft link kun je (als ik het goed begrijp) niet updaten van Home Basic naar Business.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Heb een D-Dock en een D-bay batterij besteld bij een zaak in duitsland die ik via E-bay had gevonden, www.tosl.de, voor het gigantische bedrag van 104,90 inclusief verzending. Aangezien je daar via het NSC bijna het dubbele, 208.25, aan kwijt bent lijkt het me wel de moeite waard.

P.S. Strikt genomen stond dit onder de catogorie Dell D820 maar volgens mij maakt dat geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
legofanaten schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:28:
[...]

volgens die microsoft link kun je (als ik het goed begrijp) niet updaten van Home Basic naar Business.
Heb je toevallig een linkje?
Zover ik weet hebben alle versies van Vista Anytime Upgrade...
Behalve natuurlijk Ultimate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XElD schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:14:
Heb een D-Dock en een D-bay batterij besteld bij een zaak in duitsland die ik via E-bay had gevonden, www.tosl.de, voor het gigantische bedrag van 104,90 inclusief verzending. Aangezien je daar via het NSC bijna het dubbele, 208.25, aan kwijt bent lijkt het me wel de moeite waard.

P.S. Strikt genomen stond dit onder de catogorie Dell D820 maar volgens mij maakt dat geen bal uit.
Hmmz, ik zie op die site dat de D-Port (waar jij het volgens mij over hebt en niet de D-Dock) zonder stroomkabel wordt geleverd. Ik ga er op dit moment van uit dat Dell dat wel doet bij de bestelling via de UT. Niettemin ziet het er wel goedkoop uit, maar ik vraag me dan altijd af waarom het zo goedkoop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ja, dat klopt, ik had al een 2e adapter voor m'n 6400 aangeschaft en die werkt op de D830 dus vandaar dat ik dat niet hoefde. Die kan je trouwens zo kopen bij het NSC voor 35 euro, of je besteld bij deze zaak de 90W adapter voor 30 euro. Anyway ik heb het dus allemaal besteld and ik zal jullie op de hoogte houden of het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digabite
  • Laatst online: 05-06 16:11
Houd er wel rekening wanneer je een Inspiron 6400 adapter zal gaan aansluiten op een Latitude D830 zal de prestatie drastisch omlaag gaan dit omdat het vermogen verschilt met de orginele adapter (65W en 90W).

-=| Be Easy, Be Cool! |=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Zien jullie dit ook zo?
Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/19431/2003926995802804480_rs.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 06-07-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je bedoelt die uitstekende links? Ja, ik ook.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Nou ja, op de test D830 die ze bij het NSC hadden staan zat al z'on adapter aangesloten. De D830 gebruikt zelfs iets minder stroom dan de 6400 vanwege het Santa-Rosa platform. Enige verschil is een langere laadtijd van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvz
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik ga volgend jaar ook naar de universiteit en ga daar WB doen. Ik ga ook een laptop kopen enz. Echter wil ik wél een goede videokaart :/. Ik houd er wel van om een spelletje te spelen en dat gaat niet echt lukken met de aanwezige 3D-kaart, ofwel?

Ik moet nu de keuze maken tussen goede service en een goede render laptop en dan thuis een PC om op te gamen, of een goede laptop waar ik alles tegelijk op kan doen en dan de service maar aan me voorbij laten gaan.

Of is er een middenweg? zeg maar wel goede laptop met 3dkaartje en service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Julianvz schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:00:
Ik ga volgend jaar ook naar de universiteit en ga daar WB doen. Ik ga ook een laptop kopen enz. Echter wil ik wél een goede videokaart :/. Ik houd er wel van om een spelletje te spelen en dat gaat niet echt lukken met de aanwezige 3D-kaart, ofwel?

Ik moet nu de keuze maken tussen goede service en een goede render laptop en dan thuis een PC om op te gamen, of een goede laptop waar ik alles tegelijk op kan doen en dan de service maar aan me voorbij laten gaan.

Of is er een middenweg? zeg maar wel goede laptop met 3dkaartje en service...
ik sta voor bijna dezelfde keuze, ook ik ga WB doen, de laptop moet de pc vervangen, maar ik wil een goede videokaart om ook spellen te kunnen spelen. Aangezien de Dell mij daar niet geweldig voor lijkt zit ik nu te kijken naar een BTO of Compal met een nvidia 8600GT 512mb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Ik ga ook volgend jaar naar Twente, IO.
Ben er alleen nog niet helemaal uit welke opties ik precies ga nemen. Zeker is wel dat het een D830 wordt via de UNI, omdat je nergens iets gelijkwaardigs voor dezelfde prijs zal vinden.

Nu dus alleen de opties nog... misschien dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Processor
Intel® Core™ 2 Duo T7300 (2.0GHz / 4MB / 800MHz)
Intel® Core™ 2 Duo T7500 (2.2GHz / 4MB / 800MHz) Meerprijs € 37,80
Intel® Core™ 2 Duo T7700 (2.4GHz / 4MB / 800MHz) Meerprijs € 251,10

Bij IO gaat zeker het een en ander aan render-werk aan bod komen. Sowieso valt de T7700 af, omdat ik die te duur vind. Is het dan te overwegen om voor die paar Ghz een T7500 te doen?

Beeldscherm
15.4" inch WXGA (1280x800) TFT Display
15.4" inch WSXGA+ (1680x1050) TFT Display Meerprijs € 77,40
15.4" inch WUXGA (1920x1200) TFT Display Meerprijs € 125,00

Nu een waar ik ook over twijfel. Het beeldscherm, heb nu een resolutie van 1600x1200 op me pc en heb zojuist even de andere resoluties gezien. Allebei wennen. Denk alleen dat gezien gebruik van solidworks/photoshop etc. 1920x1200 geen overbodige luxe is. Alleen daar moet je wel wat voor betalen.

Hardeschijf
Hardeschijf 120 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (7.200 rpm) Meerprijs € 29,75

80 GB vind ik te weinig dus 120GB schijfje erin.

Bleutooth
Internal Dell 360 Bleutooth Card € 17,85

Gebruik ik af en toe, en om nou weer mijn huidige usb dongle erin te doen is ook zo onhandig.

Hoop dat jullie me dus kunnen adviseren welke processor/resolutie. Alhoewel ik denk dat de keus van beeldscherm al redelijk vast staat (1920x1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Jeej, nog een IO-er. *O*
Heb je al wel eens een 15,4" scherm met 1920x1200 pixels gezien? 1920x1200 is wel redelijk veel voor 15,4" namelijk en er zijn genoeg mensen die het dan echt te klein vinden worden.

Probeer in ieder geval eens of er ergens in een winkel een laptop met zo'n scherm staat, dan kan je even zien hoe klein het is en of jij dat nog werkbaar vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ik ken iemand met een Dell D810 met een WUXGA scherm..., ik kan jullie verzekeren het is NIET te klein. Sterker nog, zijn scherm was de reden dat ik eerder al geinteresseerd was in de D820. Die was echter te duur; de opvolger van de D820 voor een vriendenprijsje kan ik echter niet laten liggen.

Als je IO gaat doen, waar je geheid met grafische applicaties gaat werken, kan ik je dit scherm alleen nog maar meer aanbevelen...

P.S. IO is natuurlijk knippen en plakken voor gevorderden he! ;) (Zeg ik als ' doorgestudeerd fietsenmaker :P)

[ Voor 4% gewijzigd door XElD op 09-07-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik ken genoeg mensen voor wie het te klein is (zijn overigens wel vaak ouderen). Ik zelf vind het nog wel te doen en als ik die laptop zou kopen zou ik het ook nemen, maar kijk wel van de voren even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Jongens, hij is bestelbaar! Het staat een beetje verstop, maar kijk maar op de site. Ik heb m al besteld en de orderbevestiging al binnen hiero, tegelijk even een renteloze lening... zou gek zijn als ik dat niet deed.

-DG- Ja, idd. als je ouder bent kan het lastig zijn...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste