HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) | Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 46.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik kan een nieuwe demo exemplaat van de TyTN kopen. Hij heeft als demo exemplaar gedient in een telefoonzaak en is eigenlijk nieuw en kost 200 euro.

Echter ik lees op kieskeurig veel slechte revieuws over belkwaliteit en acculevensduur en bluetooth. Ik lees hier weinig over.

Zouden jullie hem aanschaffen met garantie of moet ik bij dit toestel wegblijven (hij is wat te groot voor mij), bedankt voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb onlangs een Philips SHB1300 aangeschaft, zo'n bluetooth headsetje waarmee je kan bellen.
Maar waar ik deze vooral voor wou gebruiken is het luisteren van muziek. Alleen schakelt hij precies na 10 seconden terug naar het geluid van mn Tytn. Weet iemand waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

HeyJIJdaar schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:46:
Ik kan een nieuwe demo exemplaat van de TyTN kopen. Hij heeft als demo exemplaar gedient in een telefoonzaak en is eigenlijk nieuw en kost 200 euro.

Echter ik lees op kieskeurig veel slechte revieuws over belkwaliteit en acculevensduur en bluetooth. Ik lees hier weinig over.

Zouden jullie hem aanschaffen met garantie of moet ik bij dit toestel wegblijven (hij is wat te groot voor mij), bedankt voor advies.
Belkwaliteit vind ik prima, hoewel ik er niet extreem veel mee bel of hele hoge eisen stel, maar voor mijn gevoel is de kwali niet veel beter of slechter dan andere toestellen.

Accuduur scheelt heel erg, als je streaming audio via UMTS aan hebt staan is je accu idd in 3 uur leeg, standby houdt ie het wel een weekje vol (niet dat je dat lukt met dit ding, hij kan veel te veel om niet constant overal voor te gebruiken :P)

BT heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad, files sturen/ontvangen is tot nu toe met elke telefoon./pda gelukt en internet op mijn laptop via BT doet het ook gewoon goed. Headsets/BT carkits etc heb ik geen ervaring mee.

Het grootste nadeel van alle windows mobile telefoons is dat ze nog wel eens vastlopen, maar als je geen gekke software installeerd zal je er weinig last van hebben.
Qua grootte.. sjah, ik twijfelde eerst ook, maar ik was er in no-time aan gewent, en alle telefoons met een qwerty tobo zijn gewoon groot.

Verwacht echter geen perfecte telefoon, want het is gewoon een PDA die toevallig ook kan bellen. Ja hij zal een keer vastlopen, hij voelt niet zo snel aan als een gewone telefoon, hij is aardig groot, ik vind hem zelf best lelijk (vergeleken met een LG prada of HTC Touch bijv), maar het feit dat ik in de trein kan msn'en, op de fiets alle online radio streams ter wereld kan luisteren, er een volledige outlook op staat etc maakt hem voor mij perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door StarLite op 13-02-2008 17:15 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb sinds laatste tijd dat m'n Media Player niet blijft doorspelen als ik de foon uitzit :(

Ie speelt dus gewoon het huidige liedje af, en pauzeert dan leuk, niet meer naar het volgende.

en met TCPMP pauzeert ie gewoon midden in het huidige liedje.

Iemand een quick fix?

Met uit bedoel ik dus dat knopje boven de comm manager knop :)

[ Voor 14% gewijzigd door Snake op 13-02-2008 21:47 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Snake schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:45:
Heb sinds laatste tijd dat m'n Media Player niet blijft doorspelen als ik de foon uitzit :(

Ie speelt dus gewoon het huidige liedje af, en pauzeert dan leuk, niet meer naar het volgende.

en met TCPMP pauzeert ie gewoon midden in het huidige liedje.

Iemand een quick fix?

Met uit bedoel ik dus dat knopje boven de comm manager knop :)
Dat is bij mij nooit anders geweest, powerknopje = geluid uit, ongeacht welke player ik gebruik.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Ja inderdaad, ik heb altijd in WMP een knop ingesteld op "Screen off" bij buttons. Zodat het scherm zelf uit gaan en het geluid niet, scheelt toch weer stroom :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Xedev
Ok, nu heb ik toch maar een Mini USB naar audio jack converter gekocht, alleen als ik deze aansluit blijft hij gewoon geluid uit de speakers van mijn htc Tytn spelen. Weet iemand of ik nog iets in moet stellen?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Misschien moet je hem steviger erin drukken. Dit heb ik in ieder geval met mijn el cheapo converter.
Vertel als het lukt direct even wat je vind van de kwaliteit in de zin van TyTN vs. MP3Speler.

• Xedev
Nee hij zit er echt goed in, verder heb ik geen mp3 speler om de kwaliteit mee te vergelijken.
Ik kan ook nergends iets vinden over dit probleem.

• Saturnus
  • Niet online
Ok dat is raar...werkt de stock headphone van HTC er wel op?

• Xedev
Die heb ik nooit gehad, was een 2ehands aankoop en ze zaten er niet bij.

• Saturnus
  • Niet online
USB werkt wel?
Hmm dat is dan wel lastig.
Kan je aan de hand van een design voor die converter het dingetje niet doormeten? (Design moet wel op internet staan en is hier denk ik ook langsgekomen in het topic.)
Volgens mij hoef je geen settings te veranderen voor de headphone uitgang.

• Xedev
Saturnus schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:17:
USB werkt wel?
Hmm dat is dan wel lastig.
Kan je aan de hand van een design voor die converter het dingetje niet doormeten? (Design moet wel op internet staan en is hier denk ik ook langsgekomen in het topic.)
Volgens mij hoef je geen settings te veranderen voor de headphone uitgang.
Wat bedoel je hier precies mee? En ja de USB link naar mn computer werkt wel prima.

• Saturnus
  • Niet online
Ik bedoel dat je converter misschien kapot is. Misschien is er in de kabel 1 draadje kapot zodat het hele geval niet meer werkt.
Ik denk dat het design op XDA staat. Hiermee kan je met een multimeter misschien controleren of er een breuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

HeyJIJdaar schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:46:

Hij is idd wat aan de grote kant, dat was ook mijn eerste indruk. Nu heb ik een HTC riemhouder en hangt ie eigenlijk totaal niet in de weg.

Belkwaliteit is voor mijn gebruik goed genoeg. Ik versta anderen prima, zij verstaan mij ook goed. Zet volume niet op allerhoogste, want dan klinkt het bagger. Speakerfunctie werkt niet zo geweldig maar ik gebruik hem altijd ofwel normaal, ofwel met een fatsoenlijke headset.

Wat Bluetooth betreft wat problemen gehad. Is bekend dat het BT verhaal van deze toestellen niet geweldig is en de compatibiliteit te wensen overlaat. Ik heb vele headsets niet zien werken, of maar half.

Batterijlevensduur valt me wat tegen, maar ik denk dat dit bij zo'n uitgebreid toestel moeilijk anders kan. Op standbye houdt ie het wel even, maar als ik 3-4 uurtjes op UMTS of Wireless LAN zit heeft ie toch echt zijn langste tijd al gehad. Nu zit ik zelf kortbij de grens waar de ontvangst niet optimaal is en hij dus af en toe netwerk moet zoeken, waarschijnlijk speelt dit zeker mee in de batterijduur.

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
He,

Na wat twijvelen heb ik mijn HTC Tytn gekocht bij een telefoonzaak voor een scherpe prijs.

Op zich tevreden, bellen valt me niet tegen. Het formaat, kwaliteit van het scherm vallen wel tegen. Maar de functies maken veel goed. De accu haalt het einde van de dag net (niet), maar door vele gebruik niet raar (UMTS)

Echter ik probeer me Tomtom werkende te maken.

Mijn Holux gps deed het 1 min en heb hem niet weer werkende gekregen met de Tytn. Weet iemand of de Holux GR236 met de Hermes werkt?

Wat zijn de goede instellingen voor TomTom?
Wat zijn de goede instellingen voor programma's als Google Earth?

BVD! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Google earth bestaat niet voor windows mobile dacht ik... Google Maps wel..Deze bied ook sataliet beelden...

En dat je accu de dag (net) niet haalt omdat je umts gebruikt de hele dag door, misschien moet je eens proberen om umts uit te zetten...en via gprs te internetten...Bespaard je heel veel batterij, en in de praktijk merk ik amper verschil tussen die twee kwa snelheid(heb erg slechte umts ontvangst hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TripleQ schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:13:
Google earth bestaat niet voor windows mobile dacht ik... Google Maps wel..Deze bied ook sataliet beelden...

En dat je accu de dag (net) niet haalt omdat je umts gebruikt de hele dag door, misschien moet je eens proberen om umts uit te zetten...en via gprs te internetten...Bespaard je heel veel batterij, en in de praktijk merk ik amper verschil tussen die twee kwa snelheid(heb erg slechte umts ontvangst hier)
Tenzij je bijv audio gaat streamen boven de 64kbit.
GPRS zit nog op 64kbit gecapped, UMTS is 128kbit.

Qua tomtom.
Je moet eerst je GPS muis zoeken en pairen via de BT devices.
Daarna moet je bij het tabbdlad "COM Poorten" een uitgaande poort toevoegen (nieuw > gps selecteren > poort toewijzen, ik heb hem zelf op com8 staan, beveliligde verbinding uit).
Daarna in je TomTom BT settings "Andere GPS ontvanger" > com8 (of waar je hem ook op hebt gezet) en dan zal ie hem moeten zien.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
StarLite schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:03:
[...]

Tenzij je bijv audio gaat streamen boven de 64kbit.
GPRS zit nog op 64kbit gecapped, UMTS is 128kbit.

Qua tomtom.
Je moet eerst je GPS muis zoeken en pairen via de BT devices.
Daarna moet je bij het tabbdlad "COM Poorten" een uitgaande poort toevoegen (nieuw > gps selecteren > poort toewijzen, ik heb hem zelf op com8 staan, beveliligde verbinding uit).
Daarna in je TomTom BT settings "Andere GPS ontvanger" > com8 (of waar je hem ook op hebt gezet) en dan zal ie hem moeten zien.
Bedankt, ik had hem idd nog geen com poort toegekend, ik had eerder een pda WM5 en daar hoefde dit niet.

Google Maps werkte met de gps op COM0, nu werkt het ineens niet meer. Vaag, want Tomtom werkt wel gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door HeyJIJdaar op 18-02-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Is Google Maps niet puur voor over de WiFi/UMTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 07:56
Saturnus schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:13:
Is Google Maps niet puur voor over de WiFi/UMTS?
nee hoor gaat perfect over gprs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Yep...als je maar een internet verbinding hebt...
maakt nie uit hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja natuurlijk maar HeyJIJdaar heeft het over GPS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
In wm6 zit in instellingen, systeem, Externe GPS de mogelijkheid om een compoort toe te wijzen aan alle GPS programma's. Google maps heeft volgens mij geen instelmogelijkheden voor GPS.

Zelf heb ik ook nog een vraagje, kan iemand bevestigen of de 8 GB SDHC kaartjes in de Vario 2 gaan werken?

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Amstel76 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:36:
In wm6 zit in instellingen, systeem, Externe GPS de mogelijkheid om een compoort toe te wijzen aan alle GPS programma's. Google maps heeft volgens mij geen instelmogelijkheden voor GPS.

Zelf heb ik ook nog een vraagje, kan iemand bevestigen of de 8 GB SDHC kaartjes in de Vario 2 gaan werken?
Ik heb een 4GB SDHC kaartje en het werkt prima onder WM6, je kan er van uit gaan dat 8GB ook prima gaat werken.

Ik vind zelf de prijs boven 4GB zo gigantisch hard omhoog gaan dat ik liever 2*4GB zak kopen, maar dat ik persoonlijk denk ik.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Vandaag met moeite van Schap's 4.22 naar 4.31 gegaan. Verslechtering hoor. :o
Tot nu toe meer crashes en icoontjes in menu's die verdwijnen inclusief tekst soms...
Tot nu toe een afrader, eens kijken wat morgen brengt.

ActiveSync is een ramp. De verbinding leeft maar voor een minuutje.

[ Voor 13% gewijzigd door Saturnus op 20-02-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP1980
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Amstel76 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:36:

8gb werkt uitstekend met T-Mobile WM6 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:01:
hoi allen,

Ook ik heb mijn vario 2 updated naar mobile 6.
Heb wel aantal probleempjes ondervonden (ook na aantal keren herinstall)
De pincode toets ik in. na enkele tellen vraagt het weer. Hij maakt geen verbinding met netwerk.
Soms moet ik dit 4 a 5 keer herhalen.
Lukt verbinding, merk ik dat ik niet kan sms sturen. Wel bellen.
Iemand zelfde probleem ondervonden? en heeft misschien oplossing?

gr,
Mucuracat
Ik heb hetzelfde probleem. Er is echter op deze post niet geantwoord. Misschien nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

mucuracat

YES

mucuracat schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:01:
hoi allen,

Ook ik heb mijn vario 2 updated naar mobile 6.
Heb wel aantal probleempjes ondervonden (ook na aantal keren herinstall)
De pincode toets ik in. na enkele tellen vraagt het weer. Hij maakt geen verbinding met netwerk.
Soms moet ik dit 4 a 5 keer herhalen.
Lukt verbinding, merk ik dat ik niet kan sms sturen. Wel bellen.
Iemand zelfde probleem ondervonden? en heeft misschien oplossing?

gr,
Mucuracat
Bovenstaande probleem doet zich voor wanneer je een hele oude simkaart hebt.
Ik had nog van 'oude' BEN. Na bestellen nieuwe simkaart, probleem opgelost.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Laatst online: 11-04 13:52
Dan heb ik er toch goed aan gedaan om bij de aanschaf van mijn Vario 2 een nieuwe simkaart aan te vragen in plaats van mijn oude Ben kaart.

Ik heb net een 8 GB SDHC kaartje binnen gekregen en werkt probleemloos op een Vario 2 met WM6. Het schrijven gaat ook supersnel met de reader die er bij zit.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
WM6.1 is inmiddels alweer een poosje uit en ik zou deze graag eens willen proberen. Alleen ik kan geen standaard versie vinden. Op xda developers zie ik alleen maar home cooked versies. Iemand een linkje naar het standaard Micrsoft OS? Dus zonder toeters en bellen?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij is er nog geen officiële versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 16:24

mucuracat

YES

KingNothing schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:34:
WM6.1 is inmiddels alweer een poosje uit en ik zou deze graag eens willen proberen. Alleen ik kan geen standaard versie vinden. Op xda developers zie ik alleen maar home cooked versies. Iemand een linkje naar het standaard Micrsoft OS? Dus zonder toeters en bellen?
Zijn waarschijnlijk allemaal beta's. Zitten veel bugs in

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Naja,
Ik draai ook zo'ne custom versie...en is erg snel..
Al dikke week draai ik die nu, en nog geen enkele bug ondekt...

anyway, der schijnt nu ook een vodafone official rom te zijn voor één of ander device met WM 6.1....volgens xda, al blijf ik dat raar vinden, want microsoft heeft nog steeds niet bekend dat 6.1 bestaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:50:
[...]

Bovenstaande probleem doet zich voor wanneer je een hele oude simkaart hebt.
Ik had nog van 'oude' BEN. Na bestellen nieuwe simkaart, probleem opgelost.
Ik heb ook WM6 i.c.m. oude BEN simkaart. Nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hoort hier misschien niet helemaal thuis,
maar altijd leuk om zulke mailtjes te krijgen van tmobile...
Altijd up-to-date
met software updates van T-Mobile

Beste meneer Van Schooten,
U ontvangt deze mail omdat u zich heeft opgegeven voor de Software Update Service. Er is een update beschikbaar voor de onderstaande producten.

Met vriendelijke groeten,
T-Mobile

--------------------------------------------------------------------------------

Windows Mobile 7 update voor de T-Mobile MDA Touch
Middels deze update kunt u de meest recente versie van Windows Mobile installeren op uw MDA Touch.

Let op: Pocket MSN (inclusief Windows MSN Messenger) is niet inbegrepen in de update .

Klik hier om de update te downloaden.
Sinds wanneer is Windows mobile 7 al uit :P
En als je op die link klikt...wordt nergens meer het getal 7 genoemd :)

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 26-02-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
http://wiki.xda-developer...agename=Hermes_BootLoader
The bootloader is invoked by pressing down both the POWER button and SIDE OK together and using the stylus at the same time to press the RESET button at the bottom.
Resultaat: Een RGB + White scherm. :P
Maar geen command geval of what ever om iets in te typen... :S Hoe krijg ik dat?
Blijkbaar moet dat perse via mtty @ de PC, dat lukt aardig, alleen pakt de command 'rtask a' niet. :/
Resultaat is namelijk:
Cmd>rtask a
Command error !!!

[ Voor 19% gewijzigd door Saturnus op 27-02-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal problemen met mijn TyTN die mij nu echt gek beginnen te maken. Heb op internet in de forums gezocht maar ik kan hier niets over vinden. Wat is het probleem:

Ik heb een TyTN NL uitvoering die geupdate is naar WM6, om precies te zijn:

- ROM versie: 3.54.254.2
- ROM datum: 07/09/07
- Radioversie: 1.47.00.10
- protocolversie: 32.80.7020.20H
-ExtRom versie: 3.54.254.102

Dit is de officiële ROM van HTC.

Waar ik echter ontzettend veel last van heb is dat ik inkomende gesprekken niet ontvang. Zelf bellen lukt vaak wel, echter vaak ook een mededeling dat ik niet kan bellen. Een soft reset lost het probleem meestal op. Dit is een vaker voorkomend probleem heb ik het idee. De TyTN lijkt ontzettend druk met allerlei progjes want reageert ook tergend langzaam of helemaal niet meer (freeze). Wanneer ik de lopende app's bekijk blijkt er niets open te staan (sluit programma's regelmatig allemaal af om geheugen problemen te voorkomen).

Wat echter écht vreemd is is het volgende: soms, zo 1 keer in de maand vergeet mijn TyTN doodleuk het password. Ik kan proberen wat ik wil maar ik kom mijn TyTN niet meer in. Enige oplossing is een hard reset, waarna de boel weer opnieuw geïnstalleerd kan worden. Ik heb hier pas last van sinds de nieuwe WM6 ROM.

Ik begrijp hier niets van en heb ook geen andere mensen gezien die hier last van hebben. Hebben meer mensen hier problemen mee?

Hoe zit het met deze radioversie? Is deze slechter dan eerdere of eventueel later uitgebrachte versies. Is de officiële ROM update echt zo slecht als ik vrees? Ik ben nu zover dat mijn eens zo gewaardeerde TyTN mij tot wanhoop drijft.

Heb al afspraken gemaakt met HTC over eventuele reparatie (heb ook last van het slecht uitlijnen, dit is een hardware probleem dacht ik) maar de koerier is tot 2 x toe niet langs geweest omdat hij het adres niet kon vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb dit 1x gehad op volgens mij Schaps 4.22, toen was een soft reset voldoende. Heb je al op XDA gecheckt?

Ik heb net even naar Radio ROM v1.50.00.00 geflasht vanaf v1.47.00.10. Heeft iemand hier eigenlijk ooit verbetering gehad na een Radio ROM flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm dat vroeg ik mij ook af ga toch voor de zekerheid maar ook een nieuwe radio erop zetten. Kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Upgrade user interface :)

Mijn MDA Vario 3 ziet er heel wat gelikter uit dan mijn Vario 2, WM6. Hoe snel en zonder risico te pimpen?

1. Ik heb een nieuw theme gedownload: HTC_New_Default via internet. Dit is een black/white theme, met mooie glasachtige balkjes en een mooie verlopende achtergrond met heel klein (niet storend) het logo van HTC in zwart. Voer na installeren even een soft reset uit
2. Verder Batti 2.1, Battery Status Today-Plugin 0.04.203 beide freeware. O-)
3. Spb Weather 1.7.0 (koop). Zeer uitgebreid programma, update van de weerinformatie is gratis. Werkt heel goed samen met:
4. Spb Mobile Shell 2.0.0 (koop) net uit. Een fantastische grafische user interface, die ook met de vingers is te bedienen. Ik heb dit programma zo ingesteld dat het opent bij aanzetten van de Vario 2. Steekt HTC Home zeker naar de kroon en is veel beter te 'customizen' en.... ziet er gelikter uit dan het Today Screen op de HTC Touch of TyTN II. :+

*O* Mijn Vario II is weer helemaal bij de tijd *O*

PS ik maak ook gebruik van een micro SDHC 8GB (SanDisk) is nu goedkoper dan twee maal 4GB zoals in een eerdere post werd gesuggereerd.

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 21:24
Goedendag, wil hier toch even een vraagje neerzetten voordat ik Tmobile lastig ga vallen...
Ik heb steeds vaker het probleem met m'n scherm dat hij geheel wit is als ik hem aandruk met het 'aanknopje' aan de rechtertkant van het toestel. Meestal is het 2x indrukken van hetzelfde knopje (weer uit en weer aan) genoeg om normaal beeld te krijgen maar soms moet ik dit vaker doen. Daarnaast is het zo dat ik, als ik het scherm uitgeschoven heb, aan de linkerkant van het beeld nog 2mm beeld van rechts zie. Alsof het gehele scherm verschoven is.

Iemand dit eerder tegen gekomen?

---------
edit:
hoezo de zoekfunctie niet gebruikt...
Lees dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn. Irritante is alleen dat ik het toestel afgelopen juni ook al een paar weken kwijt was. Toen was het scherm gebroken. Nieuwe door Tmobile in laten zetten en nu dit weer. Hoop wel dat je op een reparatie ook weer een jaar garantie hebt, anders sta ik mooi te kijken. Ga hem maar aanmelden via de site denk ik... Begreep dat ze niet te moeilijk over de software deden? Heb zelf namelijk Black Majik erop staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Niek_ op 11-03-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 23:37
Niek_ schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:00:
Goedendag, wil hier toch even een vraagje neerzetten voordat ik Tmobile lastig ga vallen...
Ik heb steeds vaker het probleem met m'n scherm dat hij geheel wit is als ik hem aandruk met het 'aanknopje' aan de rechtertkant van het toestel. Meestal is het 2x indrukken van hetzelfde knopje (weer uit en weer aan) genoeg om normaal beeld te krijgen maar soms moet ik dit vaker doen. Daarnaast is het zo dat ik, als ik het scherm uitgeschoven heb, aan de linkerkant van het beeld nog 2mm beeld van rechts zie. Alsof het gehele scherm verschoven is.

Iemand dit eerder tegen gekomen?

---------
edit:
hoezo de zoekfunctie niet gebruikt...
Lees dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn. Irritante is alleen dat ik het toestel afgelopen juni ook al een paar weken kwijt was. Toen was het scherm gebroken. Nieuwe door Tmobile in laten zetten en nu dit weer. Hoop wel dat je op een reparatie ook weer een jaar garantie hebt, anders sta ik mooi te kijken. Ga hem maar aanmelden via de site denk ik... Begreep dat ze niet te moeilijk over de software deden? Heb zelf namelijk Black Majik erop staan.
Dat laatste klopt niet helemaal. De mijne die overduidelijk een hardwaredefect had (uitlijngebeuren) kwam terug omdat er geen originele software opstond. Knal dus maar ff de WM6 van T-Mobile erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ebbie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:30:
[...]

Dat laatste klopt niet helemaal. De mijne die overduidelijk een hardwaredefect had (uitlijngebeuren) kwam terug omdat er geen originele software opstond. Knal dus maar ff de WM6 van T-Mobile erop.
Bedankt voor je reactie, ik zal het even aanpassen voor ik hem wegstuur.
[edit] :? Hoor er nu origneel WM5 of WM6 op de mda te staan? Kan het niet terug vinden op de T-Mobile site... Dacht WM6, maar aan het begin van dit topic praten er meerdere mensen over WM6?

[ Voor 34% gewijzigd door Niek_ op 13-03-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb net de Schaps erop gezet, laatste versie, maar ik mis nog steeds een app om de voorcamera aan te spreken, kent iemand een freeware app daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Laatst online: 02-11-2024
Hoi allemaal,
mijn eerste post in het Tytn topic. Ik ben nu bijna een jaar lang een tevreden gebruiker van de Nokia E61, maar het wordt tijd voor wat nieuws. Nu kan ik de E61 ruilen tegen een Htc Tytn en ben daarom aan het uitzoeken of dit een verstandige keuze is. Mijn hoofdpunten zijn:
- prettige webbrowsing
- snappy response (vind de E61 vrij traag)
- goed scherm
- goede belkwaliteit (kom veel negatieve reacties tegen over de Tytn wat dit betreft)
- toegankelijk keyboard
- overzichtelijke agenda
- goede accu

Zou de Tytn, gezien mijn punten, een waardige vervanger zijn wat jullie betreft? Ik hoor het graag

ps wilde in eerste instantie voor de Touch gaan, maar denk dat ik het keyboard ga missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 23:37
Niek_ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:22:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zal het even aanpassen voor ik hem wegstuur.
[edit] :? Hoor er nu origneel WM5 of WM6 op de mda te staan? Kan het niet terug vinden op de T-Mobile site... Dacht WM6, maar aan het begin van dit topic praten er meerdere mensen over WM6?
Maakt niet uit. De Vario II is eerst uitgeleverd met WM5, later is die upgrade naar 6 aangeboden. Omdat downgraden lastig is kun je denk ik het beste voor de T-Mobile WM6 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
AjodokusK schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:39:
Hoi allemaal,
mijn eerste post in het Tytn topic. Ik ben nu bijna een jaar lang een tevreden gebruiker van de Nokia E61, maar het wordt tijd voor wat nieuws. Nu kan ik de E61 ruilen tegen een Htc Tytn en ben daarom aan het uitzoeken of dit een verstandige keuze is.
- prettige webbrowsing
Ligt aan je browser:
- Internet Explorer --> Nee
- Mozilla MiniMo --> Beter.
- Opera Mobile --> Veruit beste.
- snappy response (vind de E61 vrij traag)
Ligt aan je ROM en wat je open hebt, niets open; redelijk snel.
Als je iets zwaars open hebt wordt hij al gauw wat trager.
- goed scherm
Is in orde.
- goede belkwaliteit (kom veel negatieve reacties tegen over de Tytn wat dit betreft)
Weinig ervaring, maar nog geen probleem geweest.
- toegankelijk keyboard
Even mee leren omgaan en dan is het een prima tobo.
- overzichtelijke agenda
Is wel redelijk, anders moet je custom software zoeken.
- goede accu
Behoorlijk snel leeg bij het intensief gebruik van WiFi of GPRS/UMTS/HSDPA.
Zou de Tytn, gezien mijn punten, een waardige vervanger zijn wat jullie betreft? Ik hoor het graag
Dat moet jij nu bepalen. ;)
ps wilde in eerste instantie voor de Touch gaan, maar denk dat ik het keyboard ga missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Laatst online: 02-11-2024
Bedankt voor je reactie Saturnus. Ik begrijp dat de webbrowsing afhangt van de browser, maar ik bedoel meer de vloeiendheid van het scrollen/doorzoeken van pagina's.
Wat betreft de ROM heb ik begrepen dat de roms van Schap en Pays het beste uit de bus komen. Ik begrijp dat de schermkwaliteit dus in orde is en niet geweldig. Is wat dat betreft de tweak VJLumos III onontbeerlijk? Ben benieuwd of er hier iemand is, die dezelfde overstap heeft gemaakt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Scrollen/Zoeken gaat wel als je het onder de knie hebt.
Schap's is inderdaad prima spul. (4.31 draai ik nu, ik vond 4.22 beter.)

Kwaliteit is goed hoor. De helderheid is naar mijn idee helemaal ok. Ik heb hem op minimaal staan omdat ik volgens mij nogal gevoelig ben voor hoge helderheid enzo, maar toch, zet je hem maximaal dan kan je er je kamer zowat mee verlichten haha. Voor mij zal die tweak dus totaal niet nodig zijn. Een tweak om het nog minder helderder te zetten is meer iets wat ik verwelkom. :) (Zie ook: productreview: HTC TyTN review door Saturnus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Browsen op de TyTN gaat op zich prima, zeker PDA/mobile pagina's werken perfect.
Alleen als de pagina's groter dan een paar 100 KB worden trekt IE het niet meer en loopt de hele telefoon zo ongeveer vast (Pocket IE).
Minimo of Opera zullen ongetwijfeld beter werken, maar het blijft een telefoon met weinig CPU en geheugen.

Accu ligt er heel erg aan wat je ermee doet, als je hem standby naast je laat liggen haalt ie zo 5 dagen. Ga je streaming audio luisteren via UMTS dan moet je na een uurtje of 3 echt een lader opzoeken, maar daar heeft elke telefoon last van. UMTS/HSDPA/WIFI hebben nou eenmaal véél stroom nodig.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja...opzich vond ik pocket IE op de tytn altijd een ramp!
Totdat ik van opera mini hoorde! Jeetje mineetje wat een verschil is dat zeg!

Bijna alle gewoon sites zijn er te openen, en zien er precies hetzelfde uit als op de gewone computer.
Simpel in/uit zoomen, bijna geheel te bedienen met je vingers zonder styles!
Het geheel laad de websites ook nog is 20x sneller als bij pocket IE

Je kan hem overigens downloaden op mini.opera.com en dan kiezen voor opera 4 beta high memory.

en kwa batterij verbruik, kan ik alleen met mijzelf vergelijken..

In de bus zit ik ongeveer 1 a 2 uurtjes per dag te internetten op grps (snel genoeg om normaal te browsen), msn staat ondertussen ook aan. Verder bel ik dan misschien hooguit 30minuten per dag. en de gehele dag staat een pushmail connectie aan (ook gprs).

Aan het einde van de dag heb ik dan nog zo'n 40% batterij over. Soms doe ik er dan zelfs 2 dagen mee.... Maar ach..snachts ben je altijd wel in de buurt van een stopcontact, en overdag in de buurt van een usbpoort om op te laden.

[ Voor 36% gewijzigd door TripleQ op 17-03-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds ik mobile 6 op mijn MDA Vario II heb gezet, moet ik mijn toestel vaak resetten. Hij loopt regelmatig vast. Ook als ik mijn telefoon als wekker heb gezet. Of als ik aan het bellen ben, kan ik niet ophangen. Ook is mijn scherm regelmatig geheel wit. Na een paar keer de aan/uit knop te hebben bediend, komt het scherm wel terug. Nu komt het ergste.... Vandaag moest ik de telefoon weer resetten, nu herkend mijn telefoon mijn toestelpincode niet meer. Dus niet van mijn simkaart, maar van mijn telefoon. Pincode onjuist..... iedere keer als ik een code intoets, duurt het langer voordat ik een andere code kan intoetsen. Ook 0000 werkt niet. Een hardreset werkt ook niet. Telkens moet je eerst die pincode intoetsen. Ook als ik mobile 6 er opnieuw op wil zetten.
Heeft iemand nog een optie????? een hardreset is toch de Comm knop samen met de Voiceknop en dan met de stylus de resetknop??

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Dat is wel raar...
Dus als je hem opnieuw flasht met (dezelfde/andere)firmware blijft die om die code vragen?
Dan weet ik bijna wel zeker dat je flash niet goed gegaan is...Want zo'n beveiligingscode moet (kan)die helemaal niet onthouden na een flash!

Een hard reset weet ik zo ook ff niet uit me hoofd, maar in ieder geval moet je dan iets in beeld krijgen, waarna je moet bevestiging met een toets op je toetsenbordje, dat je echt alles kwijt wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:47:
Dat is wel raar...
Dus als je hem opnieuw flasht met (dezelfde/andere)firmware blijft die om die code vragen?
Dan weet ik bijna wel zeker dat je flash niet goed gegaan is...Want zo'n beveiligingscode moet (kan)die helemaal niet onthouden na een flash!
Hij heeft het vanaf 22 februari "redelijk"gedaan met mobile6. Mijn pincode heeft hij inderdaad onthouden. En het beetje software (tomttom) wat erop stond moest ik wel opnieuw instaleren.
Ik heb T-mobile aangeschreven. Mogelijk komen ze met een oplossing. al heb ik er een hard hoofd in.

Ook vreemd was dat af en toe als ik wilde bellen, moest ik eerst mijn pincode invoeren.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 20-03-2008 08:03 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:03:
[...]

Hij heeft het vanaf 22 februari "redelijk"gedaan met mobile6. Mijn pincode heeft hij inderdaad onthouden. En het beetje software (tomttom) wat erop stond moest ik wel opnieuw instaleren.
Ik heb T-mobile aangeschreven. Mogelijk komen ze met een oplossing. al heb ik er een hard hoofd in.

Ook vreemd was dat af en toe als ik wilde bellen, moest ik eerst mijn pincode invoeren.
Het probleem is opgelost dankzij de medewerking van T-Mobile!!!! Ik voerde de hardreset niet goed uit, na een hardreset wasde toestelpincode verdwenen. Heb ik dus ook niet meer ingevoerd, want als iemand dit toestel pikt, en een hardreset geeft, kan hij(of zij) dit toestel gewoon gebruiken. Wel vreemd, maar in dit geval HELEMAAL niet erg.....

Bedankt !

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 20-03-2008 15:39 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:49
Aangezien ik geen zin heb om 6 delen door te lezen stel ik mijn vraag even hier. (ik verwacht niet dat hij al te vaak is voorgekomen anders nam ik wel even de moeite om uitgebreid te zoeken);

Door verschillende problemen van mijn mda vario II (hieronder nader beschreven), ben ik gedwongen een andere telefoon te kopen. Op dit moment heb ik een prepaid gehaald omdat mijn abonnement pas over 6 maanden afloopt. Mijn vraag is als volgt; ik wil graag mijn smsjes behouden, is het mogelijk die (tijdelijk) op de computer te zetten en later weer op een nieuwe (windows mobile) telefoon. Zoja, waar staan die bestanden ergens op de telefoon?

Tot slot de problemen met mijn vario (gewoon puur informatief)
- de rechterknop van de 4-way button werk niet meer
- de accuduur bedraagt nu in standbytijd slechts 14 uur (soms gaat er 20% per uur af)
- het grootste probleem; de telefoon vind regelmatig het gsm signaal niet waardoor je ongemerkt uren onbereikbaar kan zijn. Op het moment dat je wil bellen zoekt hij opnieuw een signaal en pas dan kun je bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Misschien dat iemand mij kan helpen, want ik kom er niet uit.

Ik heb de afgelopen 6 maanden Windows Mobile 6 Black gedraaid. Afgelopen week ben ik overgegaan op Windows Mobile 6 van HTC. Dit omdat ik toch weer de NL'se taal wou hebben.

Problemen zijn als volgt:

Ik heb een HTC Home gedownload. De tabblad Home doet het perfect. De tabblad Application Launcher dus niet. Ik zie daar standaard 1 pictogram staan die naar de Comm manager verwijst en die doet het ook gewoon goed. Als ik via de + een applicatie wil toevoegen dan is hij 5 sec bezig met denken en voegt hij zelf een map toe waar ik helemaal niks mee kan. Ik kan dus niet mijn eigen snelkoppelingen naar applicaties toevoegen. Ik heb nu al 4 verschillende HTC Home versies gedownload en alle 4 hetzelfde.

Ik kan maar geen Windows Live Messenger installeren waarbij je zelf kan aangeven of je contactpersonen aan de contactpersonen van je telefoon wilt toevoegen.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15
Silvos schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:51:
Aangezien ik geen zin heb om 6 delen door te lezen stel ik mijn vraag even hier. (ik verwacht niet dat hij al te vaak is voorgekomen anders nam ik wel even de moeite om uitgebreid te zoeken);

Door verschillende problemen van mijn mda vario II (hieronder nader beschreven), ben ik gedwongen een andere telefoon te kopen. Op dit moment heb ik een prepaid gehaald omdat mijn abonnement pas over 6 maanden afloopt. Mijn vraag is als volgt; ik wil graag mijn smsjes behouden, is het mogelijk die (tijdelijk) op de computer te zetten en later weer op een nieuwe (windows mobile) telefoon. Zoja, waar staan die bestanden ergens op de telefoon?
Er wordt op tweakers dus wel van je verwacht dat je de zoekfunctie gebruikt. De vraag die je stelt is reeds vele malen beantwoord in dit topic.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
vayip schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:27:

Ik heb de afgelopen 6 maanden Windows Mobile 6 Black gedraaid. Afgelopen week ben ik overgegaan op Windows Mobile 6 van HTC. Dit omdat ik toch weer de NL'se taal wou hebben.

Ik heb een HTC Home gedownload. De tabblad Home doet het perfect. De tabblad Application Launcher dus niet. Ik zie daar standaard 1 pictogram staan die naar de Comm manager verwijst en die doet het ook gewoon goed. Als ik via de + een applicatie wil toevoegen dan is hij 5 sec bezig met denken en voegt hij zelf een map toe waar ik helemaal niks mee kan. Ik kan dus niet mijn eigen snelkoppelingen naar applicaties toevoegen. Ik heb nu al 4 verschillende HTC Home versies gedownload en alle 4 hetzelfde.

Ik kan maar geen Windows Live Messenger installeren waarbij je zelf kan aangeven of je contactpersonen aan de contactpersonen van je telefoon wilt toevoegen.

?
Als ik jou was zou ik de HTC Home app opnieuw downloaden en opnieuw instaleren (eerst de huidige natuurlijk de-instaleren)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
[b][message=29789977,noline]Op dit moment heb ik een prepaid gehaald omdat mijn abonnement pas over 6 maanden afloopt. Mijn vraag is als volgt; ik wil graag mijn smsjes behouden, is het mogelijk die (tijdelijk) op de computer te zetten en later weer op een nieuwe (windows mobile) telefoon. Zoja, waar staan die bestanden ergens op de telefoon?
Der zijn gewoon programma's die je gegevens kunnen backupen.
Zelf gebruiik ik "PIM backup"
Deze kan al je sms / email/contacten/agenda dingen backupen naar een bestand.
Je kan zelf instellen dat die automatisch elke dag een backup maakt naar je SD kaartje...
Altijd handig om zekerheid te hebben, mocht je een custom rom gebruiken, die zo af en toe crasht. (en een harde reset noodzakelijk is).

Verder had ik vannacht het probleem dat me tytn was vastgelopen (wm6.1)...Dus me wekker was ook niet afgegaan! :( Hopen dat het eenmalig was, en anders maar weer opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:49
Een paar posts hierboven aangegeven dat ik veel problemen had met vastlopers, accuduur en het gsm signaal. Nu had ik alles geback-upped met pim dus ik dacht laten we maar eens wat proberen. Heb eerst een harde reset gedaan waarna het toestel weer redelijk goed werkte. Vervolgens de officiele t-mobile upgrade van wm6 eroverheen gegooid. De resultaten zijn verbazend; het gsm signaal is weer perfect, geen enkele storing of wat dan ook. De batterijstatus is accurater geworden, geen vastlopers meer en de rechterknop van de 4-way button werkt nu af en toe ipv nooit. Nogmaals; zeer indrukwekkende verbeteringen, hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb het probleem dat mijn batterijstatus maar per 10% wordt aangegeven. Bij m'n oude S710 en m'n S200 werd dit fijn op de % berekend, is dit een bug oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Snake schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:09:
Ik heb het probleem dat mijn batterijstatus maar per 10% wordt aangegeven. Bij m'n oude S710 en m'n S200 werd dit fijn op de % berekend, is dit een bug oid?
nope, dat is een feature :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik kan vrij goedkoop (220 euro) aan een tytn geraken maar ben na het lezen van enkele reviews toch aan het twijfelen geraakt. Hierbij dus enkele vraagjes waar ik graag een antwoord op zou willen hebben.
-De eigenlijke telefoonfunctie, is die voldoende goed, want veel mensen klagen over slecht bereik etc
-Gaat het full screen afspelen van video's vlot genoeg?
-Werkt de sms functie goed? Ik stuur namelijk redelijk wat smsjes per dag.

Ik heb nu dus een k800i en zou dan overgaan naar de tytn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:30

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:04:
Hallo, ik kan vrij goedkoop (220 euro) aan een tytn geraken maar ben na het lezen van enkele reviews toch aan het twijfelen geraakt. Hierbij dus enkele vraagjes waar ik graag een antwoord op zou willen hebben.
-De eigenlijke telefoonfunctie, is die voldoende goed, want veel mensen klagen over slecht bereik etc

- De eigenlijke telefoonfunctie, is die voldoende goed, want veel mensen klagen over slecht bereik etc
Ja deze werkt prima, zeker met de laatste HTC rom, ikzelf heb de laatste T-Mobile rom met radioRom 1.50 en ik heb echt totaal geen problemen met het bereik.
Prima, stukken beter dan bij de HTC TytnII, dat is dan ook een toestel dat ik skip vanwege de problemen ermee.
Ik denk dat je na een week nooit meer met je K800i wilt werken :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:04:

Qua slecht bereik, het valt mee vind ik. Ik heb soms het gevoel dat het bereik net een tikje minder is als andere telefoons, maar het is nauwelijks merkbaar. Dit kan overigens ook aan T-mobile liggen.

Fullscreen video's gaan perfect als je ze recompressed naar 320x240. Als je hi-res divx gaat afspelen trekt de CPU het niet meer, maar dat is logisch en daar heeft elke telefoon last van.

SMS'en is een gosgeschenk door het qwerty toetsenbord. Als je het eenmaal gewent bent (en dat gaat erg snel) wil je NOOIT meer terug naar het trage, klungelige T9 ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Hey people,

Sinds kort heb ik een probleem met de agenda op m'n TyTN.

Als ik m'n agenda open en ik klik op de volgende dag blijftie vrolijk gewoon op dezelfde dag staan. Wel zie ik bovenaan dattie het vakje waarop ik klik (de dag van de week) donkerder maakt. Ook als ik ga naar doe en dan een datum aanklik springtie niet naar die dag van de week.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Soft reset heeft weinig uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Naja zeg.. hij doet het nu ineens weer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:30

netblade

Sunrise

Na verschillende roms geprobeerd te hebben vind ik persoonlijk de TM WM6 versie nog steeds de beste voor de Vario II, ik zie dan ook geen voordeel om de VarioIII met problemen te kopen, iemand enig inside news over de eventuele vario IV?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
vayip schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:27:

?
Jammer genoeg is mijn post dus helemaal niet door gekomen van vannacht. Ik had een heel verhaal geschreven van hoe je dit kon oplossen.

Ik heb gister namelijk hetzelfde probleem gehad. heb door problemen ook weer alles opnieuw erop moeten zetten en dus ook HTC Home. ik had ook al 4 verschillende versie geprobeerd maar kon de oorzaak niet vinden. Tenminste, totdat ik dit tegen kwam:
Verander de volgende bestanden van naam (staan in de windows map):
HTCHome.dll.0409.mui -> HTCHome.dll.0413.mui
HTC HDlg.exe.0409.mui ->HTC HDlg.exe.0413.mui

De 4 getallen 0409 en of 0413 zijn de landcodes. 0413 staat voor NL.
Als je dan ook nog problemen heb met het weer (Geen stad kan kiezen) moet je het volgende bestand ook even hernoemen in de htc home map:
HH_0409_WeatherCities.xml -> HH_0413_WeatherCities.xml

Nu ik hier deze post typ, zie ik dat er nog een bestand bijstaat. waarom die is geen idee maar ik zal hem er even bijzetten... Misschien weet iemand ander dat????
htcbtql.dll.0409.mui -> htcbtql.dll.0413.mui

Laat me even weten hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Iemand enig idee of de nieuwe Windows Mobile ook naar de Hermes/TyTN komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
EQJim schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:05:
Iemand enig idee of de nieuwe Windows Mobile ook naar de Hermes/TyTN komt?
Die kans is nagenoeg uitgesloten, aangezien de TyTN/Hermes een uitgefaseerd toestel is en al een update van wm5 naar wm6 heeft gehad.

Als je wm 6.1 op je hermes wil hebben, ben je volgens mij aangewezen op de cooked roms die op xdadev circuleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zit hier even met de handen in het haar.

Ik heb de Schaps ROM (laatste nieuwe), en ik wil dus graag het weer op m'n PDA.

Ga ik even kijken in m'n /Windows/, met daarin de HH_409_WeatherCities.xml

Ik woon dus in As: http://www.accuweather.co...er&traveler=0&loccode=EUR|BE|BE006|AS Hier dus :)

Nu verander ik de xml:

XML:
1
<city name="Aachen, DE" loca="EUR|DE|GM011|AACHEN" land="Germany "/>

Naar:
XML:
1
<city name="As, Belgium (Limburg)" loca="EUR|BE|BE006|AS" land="Belgium "/>

Maar dat werkt niet.

Ie kan dan niet de data afhalen. Genk werkt ook niet, Hasselt ook niet?

Wat doe ik fout?

--edit--
Ik lees net hierboven iets over country codes, wat is die van Belgie?

[ Voor 5% gewijzigd door Snake op 05-04-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hoe heb je sowieso een bestand kunnen aanpassen dat alleen lezen + verborgen + systeem bestand is? :S

[ Voor 88% gewijzigd door Saturnus op 05-04-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Saturnus schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:26:
Hoe heb je sowieso een bestand kunnen aanpassen dat alleen lezen + verborgen + systeem bestand is? :S
1) Verzonden via Blauwtand naar m'n laptop
2) Bewerkt
3) Teruggezonden naar m'n PDA (in My Documents)
4) HTC Home uitgezet
5) Soft Reset
6) File van My Documents > Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok...dus dan is die wel overschreven?
Via settings, system, Advanced Config. kan het blijkbaar ook maar ook dan werkt het nog steeds niet. Volgens mij kan je gewoon alleen de grote steden selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Advanced Config en dan?Ik zie het, ik ga wat testen :) Thank you ;)

Maastricht pakt ie weer wel :) Dat is maar ~25 KM van hier, dus dat is in orde. Vind alleen jammer dat Genk of As of Hasselt niet werkt.

[ Voor 100% gewijzigd door Snake op 05-04-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Snake schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:40:
Advanced Config en dan?Ik zie het, ik ga wat testen :) Thank you ;)

Maastricht pakt ie weer wel :) Dat is maar ~25 KM van hier, dus dat is in orde. Vind alleen jammer dat Genk of As of Hasselt niet werkt.
Dag snake,

Misschien kan je hier wat mee???
http://www.science.co.il/Language/Locale-Codes.asp?s=country

Op die pagina staan alle landen en dus ook belgie... het ligt er namelijk aan wat voor rom je hebt. Als je een Nederlandse rom hebt moet je dus kijken bij dutch Nederland (0413). kijk dus naar de 2e kolom.

Dit getal moet je dan veranderen in de home plugin van HTC.

Kan de reden zijn waarom hij niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn touchscreen van mijn HTC Tytn werkt niet meer. Ik laat hem op korte termijn repareren maar voordat ik dat doe wil ik al mijn smsjes veilig stellen. Nu kan ik mijn smsjes wel één voor één opslaan op mijn geheugenkaart, maar als je 250 smsjes hebt is dit nogal veel werk. Weet iemand een programma of een manier dat mij kan helpen om mijn mijn smsjes kan veilig stellen in WM6? Via ActiveSync kan je geen smsjes opslaan. Graag nuttige posts en geen gissingen dus..

Gr,

Sharky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mda vario 2 van t-mobile maar mijn telefoon loopt de laatste tijd de hele tijd vast. Ik heb al iets van 5 harde resets gedaan. Dan kan ik een paar telefoontjes plegen maar na verloop van tijd gaat hij weer vastlopen. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Lees mijn reactie hiervoor...(zo'n 20reacties naar boven...)gaat over sms backuppen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb net een fresh install gedaan van XP, en wilde mijn Tytn syncen. Nu blijft XP komen met de boodschap 'Het USB apparaat wordt niet herkend', en Activesync doet dus ook niets. Ik heb de firewall al uit staan, wat kan dit nog meer veroorzaken? Voor de re-install van XP werkte alles nog prima...

laat maar, ander kabeltje geprobeerd en het werkt weer...

[ Voor 10% gewijzigd door mrwolf op 11-04-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Zo, net m'n Vario II in de brievenbus gemikt. Op naar Solid Vision ter reparatie.
- scherm fade naar wit
- toetsen werken regelmatig niet (opnemne/ophangen)
- verbinding maken met pc middels usb werkt bagger, connector in telefoon lijkt kapot
- onderste 3mm van het scherm wordt bovenin weergegeven.

Toch mooi dat er op zo'n telefoon 2 jaar garantie zit. Nu maar hopen dat hij snel (en gerepareerd) terug is.
vind het trouwens wel raar, m'n telefoon zo onverzekerd in de bus gooien, wat als hij daar nou niet aankomt? Hoop dat ze daar over nagedacht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Sjah...
Is het niet zo dat zij verantwoordelijk worden voor het toestel, zodra het bezorgd wordt bij hun??

Anders zou jij zomaar kunnen zeggen "Ik heb hem op de post gedaan hoor...zie maar dat ik een andere krijg" terwijl je hem niet eens opstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
TripleQ schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:51:
Sjah...
Is het niet zo dat zij verantwoordelijk worden voor het toestel, zodra het bezorgd wordt bij hun??

Anders zou jij zomaar kunnen zeggen "Ik heb hem op de post gedaan hoor...zie maar dat ik een andere krijg" terwijl je hem niet eens opstuurd...
Inderdaad, dus ik hoop dat je je zending verzekerd hebt, of aangetekend verstuurd, want anders blijft het jouw verantwoordelijkheid totdat zij het in ontvangst hebben genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb een vraag over synchroniseren in Vista. Ik heb even gezocht, maar kon het niet zo vinden.
Ik draai de t-mobile MW6 rom en heb hem aangesloten via usb.
In Windows Mobile Apparaatcentrum staat: aangesloten. Maar als ik een synchronisatie wil installen in het synchronisatiecentrum staat mijn vario 2 er niet bij.

Is het een bekend probleem? En hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Niek_ schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:58:
Zo, net m'n Vario II in de brievenbus gemikt. Op naar Solid Vision ter reparatie.
- verbinding maken met pc middels usb werkt bagger, connector in telefoon lijkt kapot
Daar heeft mijne ook last van, als ik mijn telefoon aan de usb heb hangen en ik leg hem even opzij dan disconnect/reconnect hij bijna altijd, best irritant als je hem als modem gebruikt, moet je weer opnieuw verbinden :(

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Spam

[ Voor 99% gewijzigd door DaannO op 30-04-2008 15:03 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple-D schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:54:
Ik heb een vraag over synchroniseren in Vista. Ik heb even gezocht, maar kon het niet zo vinden.
Ik draai de t-mobile MW6 rom en heb hem aangesloten via usb.
In Windows Mobile Apparaatcentrum staat: aangesloten. Maar als ik een synchronisatie wil installen in het synchronisatiecentrum staat mijn vario 2 er niet bij.

Is het een bekend probleem? En hoe is dit op te lossen?
Had ik ook last van, het bleek aan Vista te liggen. Wat er precies mis was heb ik niet kunnen achterhalen, maar Vista opnieuw installeren loste het probleem op :O . Tja, 't blijft behelpen met Microsoft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik kwam vandaag toevallig het probleem tegen: waar zit in het virtuele toetsenbord van Windows Mobile 6 of het toetsenbord van de TyTN het tilde-teken? Ik kan hem nergens vinden...
Het is dus dit teken: ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Joen schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:23:
Ik kwam vandaag toevallig het probleem tegen: waar zit in het virtuele toetsenbord van Windows Mobile 6 of het toetsenbord van de TyTN het tilde-teken? Ik kan hem nergens vinden...
Het is dus dit teken: ~
Niet, kijk in het symbooltoetsenbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Daar kan ik hem ook niet vinden...
Misschien dan toch maar een Mobile Word bestandje maken via de PC met de tilde er in en dan van daar uit steeds copy/past -en. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:56:
Daar kan ik hem ook niet vinden...
Misschien dan toch maar een Mobile Word bestandje maken via de PC met de tilde er in en dan van daar uit steeds copy/past -en. :P
Bij mij zit hij gewoon bij het virtuele toetsenbord onder shift ` (3e van links, onderste regel). Ik heb dan wel het standaard microsoft toetsenbord met cijfers erboven. Geen idee of dat enig verschil maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:06
loop al een tijdje te zoeken maar kan het niet vinden, en erger me er steeds meer aan.
Ik draai sinds enige tijd de T-mobile MW6 ROM op de Vario Compact II

voorheen op de vorige versie 5?(welke origineel van t-mobile afkwam) kon je knoppen toewijzen.
zo had je de touch balk onder in beeld (welke nu default contacten en agenda tonen) had ik rechts onder veranders in 'nieuw sms bericht' zo kon ik direct een sms tiepen versturen.
nu moet ik eerst 4~5 handelingen verichten om een sms te versturen, kan dit niet makkelijker??

alvast vriendelijk bedankt voor enige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

carpcatcher schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:22:
loop al een tijdje te zoeken maar kan het niet vinden, en erger me er steeds meer aan.
Ik draai sinds enige tijd de T-mobile MW6 ROM op de Vario Compact II

voorheen op de vorige versie 5?(welke origineel van t-mobile afkwam) kon je knoppen toewijzen.
zo had je de touch balk onder in beeld (welke nu default contacten en agenda tonen) had ik rechts onder veranders in 'nieuw sms bericht' zo kon ik direct een sms tiepen versturen.
nu moet ik eerst 4~5 handelingen verichten om een sms te versturen, kan dit niet makkelijker??

alvast vriendelijk bedankt voor enige tips.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=279544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg het topic al geruime tijd, maar ben hier nog niks over tegen gekomen. Maar ik begin het voort wel irritant te vinden en volgens mij moet het redelijk eenvoudig op te lossen zijn (als je het weet/kan vinden). Tot dusver ben ik niks wijzer geworden, dus misschien dat hier iemand een oplossing kan bieden? Elke keer als ik namelijk een sms/mail/telefoontje binnen krijg piept hij. Hetzelfde geluid als je het volume wijzigt. Vervelende is dat hij dit ook doet als het toestel op stil oid staat. En daarna volgt dan de notificatie zoals ik hem heb ingesteld. Die kan ik ook wijzigen. Maar dat piepje ervoor krijg ik maar niet weg.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen of bekend met dit probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hiervoor had ik een wizzard die had er mega irritante piep bij het verzenden van een sms, heeft dit toestel dat ook?
Mogen we in dit topic wel over WM6.0 roms praten?

[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-05-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Waarom zou je niet over WM6 mogen praten? HTC heeft tenslotten een officiële ROM-update voor de TyTN die je ook binnen de garantievoorwaarden van hun mag gebruiken.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.