Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

draait hier perfect op ultra met een 2900xt E6600 en 2gb ram. Zelfs met meer auto;s in het scherm blijft het vloeiend. Ik vind de besturing niet goed, zelfs als ik een xboxcontroller aansluit op mijn pc werkt het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Van de week nog even met wat vrienden zitten DiRT'en. Snelste tijd neerzetten enzo.
Jammer dat er geen goeie local multiplayer bij zit. Alleen een system-link optie.

Maar de besturing vind ik echt meer dan prima. In het begin was het wel even wennen, maar ik heb er geen problemen mee. Vrienden waarmee ik het heb gespeeld konden mijn tijden ook vrij snel evenaren / verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
SideShow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:44:
Met een 8800gts in vista haal je zonder problemen 50fps mits enige tweaking.
Het is niet omdat jouw drivers niet meewillen, dat vista slecht is ... voor de tigste keer
Met alles op het hoogst in 1680x1050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Start ik gister na een paar dagen IRT weer op, zegtie dat mijn savegame corrupt is :( En ik had Tier 1 en 2 al helemaal uitgespeeld door overal 1'ste te eindigen :(

kweet niet of ik overnieuw begi niet zoveel zin in eigenlijk :?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Smoonshine

Feyenoord!!

.KeN. schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:24:
Van de week nog even met wat vrienden zitten DiRT'en. Snelste tijd neerzetten enzo.
Jammer dat er geen goeie local multiplayer bij zit. Alleen een system-link optie.
Erg zonde. Vroeger met Colin Mcrae 2 kon je gewoon met zijn 4en een rally rijden. Gewoon na elkaar de proef rijden. En dan wie na 8 proeven de beste tijd had. Erg leuk. Het zou niet veel moeite hebben hoeven kosten om dit voor elkaar te krijgen in Dirt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:52:
Start ik gister na een paar dagen IRT weer op, zegtie dat mijn savegame corrupt is :( En ik had Tier 1 en 2 al helemaal uitgespeeld door overal 1'ste te eindigen :(

kweet niet of ik overnieuw begi niet zoveel zin in eigenlijk :?
Al een tijdje is de 1.2 patch verschenen , hier nog niet voorbij zien komen , dacht dat daar een fikx in zat betreffend de saved games .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik heb het spel vrijdag voor het eerste is mijn XBOX360 gestopt en :9~ Dat menu is al super en de game helemaal. Het is inderdaad niet super qua besturing maar voor mij afdoende.
Hier ga ik veel plezier aan beleven!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dirt wil starten dan zegt hij dat ik emulatie software gebruik en dat ik de echte schijf moet gebruiken van dirt hoe kan dat want die gebruik ik? en het werkte altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
Dit spel is best lastig te spelen met het stuurtje van Microsoft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:56:
Als ik dirt wil starten dan zegt hij dat ik emulatie software gebruik en dat ik de echte schijf moet gebruiken van dirt hoe kan dat want die gebruik ik? en het werkte altijd.
Zet Daemon-Tools (bv) of weet ik veel wat voor emulatie software je gebruikt uit? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoonshine schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:15:
[...]

Erg zonde. Vroeger met Colin Mcrae 2 kon je gewoon met zijn 4en een rally rijden. Gewoon na elkaar de proef rijden. En dan wie na 8 proeven de beste tijd had. Erg leuk. Het zou niet veel moeite hebben hoeven kosten om dit voor elkaar te krijgen in Dirt.
Dirt 2 wordt straks wat Dirt had moeten zijn, want het ontbreken van een goede mp is echt een doodzonde, want voor de rest is het een meer dan lekkere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Op campzone lukte een DiRT compo niet eens omdat de netcode te brak was om 1v1 te gaan spelen, ik heb hier samen met iemand anders veel geprobeerd maar we komen steeds in een aparte lobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Touchdomex schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Mag ik hier heel eventjes op jou woorden terug slaan. De 7600 is geen Budget kaart maar een Midrange kaart van 1 generatie geleden. Hoewel hij verouderd is en geen DirectX 10 ondersteund doet hij niet onder voor zijn huidige broertjes. Deze kaarten kunnen nog verdomde snel uit de hoek komen. als je een 7300 of lager had dan spraken we pas over een budget kaart ;)( al is een 7300 GT top ook niet een trage kaart voor zijn prijs :X )
Jep :)
Als ik alle setting op "low" plaats, loopt de game heel soepel, wanneer ik voor "medium" opteer nog steeds maar een beetje minder (mirrors en wind effects in beide modi aangeschakeld, maar wel HDR tool geinstalleerd)

Over "DiRT" zelf: In het begin vond ik het spel maar niets omdat ik maar niet wennen kon aan die besturing, maar na wat oefenen begint het toch aardig te lukken. Waar ik in het begin (zoals ik bij sommigen in dit topic lees, voortdurend van de ene naar de andere kant van de weg knalde) drift ik nu gezellig met mn Peugeot 207 of Citroen C2 door de bochten _/-\o_ in Clubman of Amateur mode :P Pro Amateur of Pro mode houd ik nog even achter de deur totdat ik de parcours beter onder de knie heb ;) Maar ik begin steeds meer en meer van "crossover", "Rally raid" en "Rallycross" te houden. Daarstraks mijn 1ste wagen geunlocked "Fiat 131 Abarth". Zalige wagen :*) !
Tier 1 momenteel voor 88/100 uitgespeeld en Tier 2 nog maar 44/100 dus heb nog hele hoop "werk" voor de boeg :9~ 8)7

Btw: Hoe komt het dat sommige wereldrecords online vaak rond de 24 hondersten van een seconde liggen; dit is toch niet bepaald realistisch? Of gebruiken die mensen tools om tijden te vertragen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:53
CarLL schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 03:04:
[...]

Jep :)
Als ik alle setting op "low" plaats, loopt de game heel soepel, wanneer ik voor "medium" opteer nog steeds maar een beetje minder (mirrors en wind effects in beide modi aangeschakeld, maar wel HDR tool geinstalleerd)

Over "DiRT" zelf: In het begin vond ik het spel maar niets omdat ik maar niet wennen kon aan die besturing, maar na wat oefenen begint het toch aardig te lukken. Waar ik in het begin (zoals ik bij sommigen in dit topic lees, voortdurend van de ene naar de andere kant van de weg knalde) drift ik nu gezellig met mn Peugeot 207 of Citroen C2 door de bochten _/-\o_ in Clubman of Amateur mode :P Pro Amateur of Pro mode houd ik nog even achter de deur totdat ik de parcours beter onder de knie heb ;) Maar ik begin steeds meer en meer van "crossover", "Rally raid" en "Rallycross" te houden. Daarstraks mijn 1ste wagen geunlocked "Fiat 131 Abarth". Zalige wagen :*) !
Tier 1 momenteel voor 88/100 uitgespeeld en Tier 2 nog maar 44/100 dus heb nog hele hoop "werk" voor de boeg :9~ 8)7

Btw: Hoe komt het dat sommige wereldrecords online vaak rond de 24 hondersten van een seconde liggen; dit is toch niet bepaald realistisch? Of gebruiken die mensen tools om tijden te vertragen ofzo :?
Ik zou wel graag willen weten hoe jij dirt soepel krijgt. Dit aangezien ik zelfs met alles op low maar 5 frames krijg. Dit op een 7900gt 450@545mhz en 1325@1760mhz. Dit is toch wel even wat sneller dan jouw graka. Daarom snap ik niet dat jij het zelfs nog op medium kan spelen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:38
Zat net op gamespot nog eens de pics te bekijken...deze vond ik toch wel lachen hoor http://image.com.com/game...86_20070419_screen009.jpg...Vol tegen een paal en total loss, zit de pace driver gewoon nog op te lezen... ;-)
Kan niet wachten tot de PS3 versie uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:53

BNX

Draai hier met een E2160 1.80GHz @ 2.87GHz én een 7900GTO @ GTX+ 700/1650

Resolutie 1280x1024 en alles op medium,
alles loopt 30-33 frames met héél soms drops (25 fps) als het druk wordt op de weg (andere auto's)

Al met al niet een spel wat mij kan boeien (helaas!)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Zojuist DiRT maar eens getest.

De presentatie is veelbelovend, maar het draait bagger. Ik heb best een dikke PC (8800 GTS) maar het valt erg tegen. FlatOut 2 draait perfect en ziet er niet eens veel slechter uit. Die stofwolkjes, pff, daar doe ik het niet voor :). En ik had gelezen dat de besturing slecht was, nou, dat was niet overdreven: zelden heb ik het zo waardeloos meegemaakt. Zelfs Rad Racer op de NES voelde realistischer aan.

Gauw deleten, kostte ook veel teveel HDD ruimte :w

[ Voor 4% gewijzigd door Captain Pervert op 08-08-2007 18:55 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb trouwens ook een positief (en tot nu toe uniek) punt ontdekt: je kan bij de installatie kiezen waar je savegames worden bewaard. Alsof dat ergens anders zou moeten dan in de gamedirectory, maar goed, de trend is tegenweurdig dat dat in de Mijn documenten map gebeurt.

Er wordt dus niet ongevraagd klakkeloos een zoveelste savegame map in Mijn documenten aangemaakt. Hulde! _/-\o_

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Erg jammer dat de intro-filmpjes ge-pre-renderd zijn, ik wil ook zo'n stof-spoor van 200 meter.

Valt wel een en ander aan te tweaken m.b.v. de xml-files in de effects-map, maar zo vet als in de intro-filmpjes is me nog maar half gelukt: als de auto van voren wordt bekeken (in de herhaling dus) dan is het spoor vet lang (door bijv. /effects/kickup_gravel_dry_light_unlit.xml en dan 'life life' naar 4 zetten), maar als je autotje dan voorbij is gekomen, en de camera bekijkt 'm van achter, dan is het spoor weer spontaan een meter of twee.

Ik hoop dat er meer mensen met deze files/settings hebben lopen te klooien voor goeie suggesties?
Draait overigens als een zonnetje op C2D6600/8800GTS320 met shadows low, rest max en 2xAA.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Captain Pervert schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:54:

De presentatie is veelbelovend, maar het draait bagger. Ik heb best een dikke PC (8800 GTS) maar het valt erg tegen.
is de rest van je systeem bagger dan ofzo?

kheb hier ook een 8800GTS maar Dirt draait wel goed.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
Wat gebruiken jullie om je fps te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
@ Soedarkmaster: ik speel DiRT wel niet in 1400x900 maar in 1280x960 (ken resolutie nietmeer echt vanbuiten). In low settings draait alles vlotjes, in medium wil hij wel eens stroever werken

[ Voor 75% gewijzigd door CarLL op 12-08-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Hallo

Ik heb de demo net gedownload om hem te proberen
maar hij wil niet installeren want hij geeft aan dat hij de minimum requirements niet heeft?
Ik heb een e4300 @ 3.0 ghz, en ati 1950 Pro 512 mb @ stock speed, en 2048 pc 6400 van twinmos

VInd het wel vaag
Volgens mij red ik de minimum echt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niekjuh schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:27:
Hallo

Ik heb de demo net gedownload om hem te proberen
maar hij wil niet installeren want hij geeft aan dat hij de minimum requirements niet heeft?
Ik heb een e4300 @ 3.0 ghz, en ati 1950 Pro 512 mb @ stock speed, en 2048 pc 6400 van twinmos

VInd het wel vaag
Volgens mij red ik de minimum echt wel
Vreemd, ik heb hem gewoon op een X2 3800+ icm: 6600 GT, 3 gb geheugen geinstalleerd en dat deed die gewoon. Download de demo anders eens van Gamershell af, erg snelle website en daar had ik hem vandaan volgens mij.

linkje

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 18:50 . Reden: linkje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Al paar keer gedaan, maar als ik hem dan installeer krijg ik als ik hem wil installeren iets van intel en dat installeert hij dan, heel apart, en geen spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Het ziet er onwijs mooi maar het spel weet m'n Q6600 volledig te belasten. Al m'n 4 kernen zijn 100% belast, en dus stottert het beeld de hele tijd. Moet niet mogen met het systeem dat ik heb:

Q6600
8800GTX
4GB DC 800MHz.

Misschien ergens een patch voor te vinden? Of wellicht ligt het wel aan Vista 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is niet normaal,aangezien hij mijn e6420 nog niet eens voor de helft belast,heb je de patch 1.1 al ginstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Nee nog niet, ga ik meteen even doen. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo van dit spel maar weer eens uit de kast getrokken, want gisteren heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft. Een X1950 XT wel te verstaan, dus de graphics zijn weer prima te doen met dit spel.

1280x800 word hier makkelijk gedraait, niet alles op het hoogst mogelijke, maar dat hoeft van mij ook niet. Het ziet er prima uit zo.

Op mn oude 6600GT vond ik deze demo lastig op "normal", maar het kan aan mij liggen want nu is de demo gewoon makkelijk op "normal". De rally stage haal ik 30 seconden van de tijd van McRae af, bij de 1on1 ben ik zo'n 3 seconden sneller. En de buggy race word ook gewonnen, ookal blijft het wel knokken in die race.

Is het echte spel ook zo gemakkelijk? Want dit slaat echt nergens op, in de rally stage vloog ik er namelijk een paar keer nog af, en mn wagen was op het einde, bij de rechte stukken, nietzo snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Stealthstorm schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:19:
Wat gebruiken jullie om je fps te laten zien?
FRAPS? Of misschien kan de game dit zelf wel ingame weergeven.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 11:25
Ik speel het spel met 8800GTS 640MB AMD 4000+ & 2GB Ram. is wel te doen op high. zit nu op 25 - 30 frames zonder patch. soms drops tot onder de 20 dus ik ga maar eens de patch zoeken :)

[ Voor 40% gewijzigd door Tjona100 op 16-08-2007 16:28 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Verwijderd

Is het echte spel ook zo gemakkelijk? Want dit slaat echt nergens op, in de rally stage vloog ik er namelijk een paar keer nog af, en mn wagen was op het einde, bij de rechte stukken, nietzo snel meer.
[/quote]

je kunt zelf kiezen amateur, pro amateur pro,enz, net voor je de race begint,merja erg moeilijk is het niet zelfs op prof niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Beetje jammer van Starforce beveiliging die meuk achterlaat. Anders was het spel al aardig versleten. Zag hem op de xbox360.. Super mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

Entity

9000rpm

De afgelopen dagen heel wat races gedaan, maar ik kan om de één of andere manier maar niet wennen aan de besturing. Voor mijn gevoel zit er een vertraging tussen mijn bediening en het spel. Ik heb het geprobeerd met zowel een stuur als met een joypad, maar het vage gevoel blijft. Het spel ziet er verder fantastisch uit en heeft ontzettend veel mogelijkheden, maar het spel gaf me eerder een gefrustreerd dan een voldaan gevoel.

Ik heb alle eerdere edities van CMR in mijn bezit (originele versies) en heb ze allemaal uitgebreid gespeeld (CMR 2005 nog recentelijk) en allemaal gaven ze een enorm goed gevoel, maar Dirt heeft dat niet.

Ik ga zeker het spel nog een paar keer proberen, om te kijken of ik er echt niet aan kan wennen, maar na pakweg 15 races (waarbij ik de helft voortijdig gefrustreerd afgebroken heb - iets wat ik bij eerdere CMR delen nooit heb gedaan) zou je er toch gewend aan moeten zijn. Echt heel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem 2 keer opgestart maar beide keren crachte mijn pc met een directe power of. eerste keer direct na het aanklikken van de executable en 2e keer na 10 seconden in game.

Hardware : Notebook Clevo m750RU met Geforce 8700 512 met Vista Home Premium , T7300 duo2core (santarosa) en 2 Gig RAM.

Zou het aan de driver van de GPU kunnen liggen? Die is namelijk nog de bij de laptop meegeleverde,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Entity schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:52:
De afgelopen dagen heel wat races gedaan, maar ik kan om de één of andere manier maar niet wennen aan de besturing. Voor mijn gevoel zit er een vertraging tussen mijn bediening en het spel. Ik heb het geprobeerd met zowel een stuur als met een joypad, maar het vage gevoel blijft. Het spel ziet er verder fantastisch uit en heeft ontzettend veel mogelijkheden, maar het spel gaf me eerder een gefrustreerd dan een voldaan gevoel.

Ik heb alle eerdere edities van CMR in mijn bezit (originele versies) en heb ze allemaal uitgebreid gespeeld (CMR 2005 nog recentelijk) en allemaal gaven ze een enorm goed gevoel, maar Dirt heeft dat niet.

Ik ga zeker het spel nog een paar keer proberen, om te kijken of ik er echt niet aan kan wennen, maar na pakweg 15 races (waarbij ik de helft voortijdig gefrustreerd afgebroken heb - iets wat ik bij eerdere CMR delen nooit heb gedaan) zou je er toch gewend aan moeten zijn. Echt heel jammer...
Probeer in de control options eens de steering linearity helemaal naar rechts te zetten. Dat helpt iets.

Maar ik vind het ook een beetje vaag soms.

BTW: ik speel hem op de ps3 met G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04-2024

BladeRacer

Los Angeles november, 2019

Ja, hier was ik al zo bang voor: nadat ik de graphics al wat vond tegenvallen ( dat bruinige/dromerige filter wat erover deze Neo-engine hangt), nu dan de tegenvallende besturing van de demo op de PS3.
Ik kan er ook nog niet aan wennen.

Codemasters stond altijd garant voor een fijn stuurgevoel in de Colin McRae-serie ( en ook bij de Toca en DTM-serie, op zowel PC als PS2 ). Jammer, dat is dus niet meer. :'(

Hoeven we volgend jaar Race Driver One ook niet te halen :( die schijnt op dezelfde engine te worden ontworpen.....

~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

meh, single core vind dit spel schijnbaar niet echt lekker. Events waar je in je 1tje rijd zijn prima te doen met veel eyecandy. Geen haperingen, maar zodra ik een race doe met meerdere tegenstanders tegelijk (met die grote 4x4's) dan dropt mijn framerate echt naar 14-20fps op 640x480 met alles op laag/uit. Eigenlijk maken de graphic settings niet eens uit. Op 1024x768 met zo'n beetje alles aan krijg ik dezelfde framerate. Tis net of de A.I. van de tegenstanders teveel gevraagd is.
AMD 64 4000+, 2GB RAM en een X1950PRO.

zucht.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:21:
Tis net of de A.I. van de tegenstanders teveel gevraagd is.
AMD 64 4000+, 2GB RAM en een X1950PRO.

zucht.
Zou wel eens kunnen ja ...... ik draai het hier anders wel vlotjes op 1024x768 met redelijk wat eyecandy 2xAA. ,... wel met een overclockte 7900GT !
Kom ik in multi-car races terecht,.. dan begint het hier ook wel te snokken maar niet zo erg dat het onspeelbaar wordt. Ik moet er zeker mijn instellingen niet voor terugschroeven.

Mijn systeem is denk ik redelijk gelijk aan het jouwe met het verschil dat ik met DualCore Opteron 165 werk,.. ook zwaar overclocked.
Beide cores worden elk afzonderlijk in DiRT niet volledig belast. Wat me wel opvalt is dat de som van de 2 cores wel steeds 100% lijkt te zijn .... toeval :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Valt me niet tegen dit spel, alhoewel ik waarschijnlijk wel een beetje verwend ben met de replay's van Gran Turismo en de physics van live for speed. Heeft mijn vriendin toch aardig moeten zeuren om mij los van de pc te krijgen.

+ het menu
+ eye candy
+ incar view
+ slomo replay
+ schade model
+ scherm van laden word je zeker niet snel zat als je statsgeil bent.

I like this O+

Alleen is me nog niet helemaal duidelijk wat de term 'overcrest' betekent, wat de navigator steeds tegen mij jengelt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Alleen is me nog niet helemaal duidelijk wat de term 'overcrest' betekent, wat de navigator steeds tegen mij jengelt.
Dat betekent dat je over een heuvel of door een gat heen gaat en dat je dus gast terug moet nemen of je rijstijl moet aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door speeder1988 op 01-09-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

"Over crest" is idd een heuvel. Dip is een put.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je hoeft je rijstijl btw niet persé aan te passen, maar reken wel op wat airtime als je volgas door blijft jagen ;)
Niet aan te raden dus als er direct daarna een bocht zit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er zo nog wat die ik me herinner uit de CM-serie....

ditch = een geul,.. gracht,.. sloot ... dergelijke dingen dus.
post = een paaltje
bad camber = een bocht die aan de buitenzijde naar beneden helt

... wat heb je zo nog allemaal ....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 00:36 ]

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ondertussen zit er bij mij een dualcore op. Maar nu met een AMD Athlon 62 X2 4200+, 2GB ram en een x1950Pro loopt het gewoon nog bagger. 11-20fps in de 1e race met meerdere van die grote 4x4's :( Met alles op de laagste stand in 640x480. Gaat echt nergens over. Andere games zoals Bioshock, Lost planet en FEAR draaien gewoon soepel op zo'n beetje maxed @ 1024.

Deze CMR laat ik voorlopig maar even voor wat het is denk ik. Met deze framerates is er gewoon niet fatsoenlijk te rijden.

Verwijderd

Acid_Burn schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:23:
Ondertussen zit er bij mij een dualcore op. Maar nu met een AMD Athlon 62 X2 4200+, 2GB ram en een x1950Pro loopt het gewoon nog bagger. 11-20fps in de 1e race met meerdere van die grote 4x4's :( Met alles op de laagste stand in 640x480. Gaat echt nergens over. Andere games zoals Bioshock, Lost planet en FEAR draaien gewoon soepel op zo'n beetje maxed @ 1024.

Deze CMR laat ik voorlopig maar even voor wat het is denk ik. Met deze framerates is er gewoon niet fatsoenlijk te rijden.
Dan loopt er iets niet zoals het zou horen bij uw systeem , als je mijn specs hieronder bekijkt en daarbij zeg dat het redelijk op hoge mogelijkheden draait dan zegt dat wel iets over dat jouw syteem iets fout loopt bij DIRT .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Ik ben na de ps3 demo overtuigd, deze game ga ik kopen! Eerste indruk was niet zo goed (op de graphics na :9~ ), ik ging iets te overmoedig van start, maar na wat oefenen speelt het heerlijk! Echt perfect hoe precies je te werk kunt gaan met gas geven en remmen enz.

Alleen die shit met die buggy's en vrachtwagens hoeft van mij niet, geef mij maar normale rallyklassen, liefst ook jaren 80 group B, met 205jes en audi quattro's :) .

Zag ergens ook dat je met een 405T16 zo'n heuvel op kunt racen, ook vet! Heb zin in deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Eergisteren heb ik m'n Win XP MCE geüpgrade naar Win Vista Home Premium, maar die nieuwe windows heeft nu alle oude documenten, program files (waar DiRT instaat) verzamelt onder een nieuwe map "Windows old" op de C:\ schijf. Nu vroeg ik me af of ik het spel nog kan spelen, desnoods via een Vista patch of iets dergelijks, zonder alles te moeten herinstalleren :? Voor de upgrade heb ik wel een ganse backup gedaan van mijn savegames van DiRT, FEAR en CoH, in geval er iets moest fout gaan en ik data zou verliezen. Dank bij voorbaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

CarLL schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:07:
Eergisteren heb ik m'n Win XP MCE geüpgrade naar Win Vista Home Premium, maar die nieuwe windows heeft nu alle oude documenten, program files (waar DiRT instaat) verzamelt onder een nieuwe map "Windows old" op de C:\ schijf. Nu vroeg ik me af of ik het spel nog kan spelen, desnoods via een Vista patch of iets dergelijks, zonder alles te moeten herinstalleren :? Voor de upgrade heb ik wel een ganse backup gedaan van mijn savegames van DiRT, FEAR en CoH, in geval er iets moest fout gaan en ik data zou verliezen. Dank bij voorbaat :)
Test het zelf zou ik zeggen :z

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
ik speel met een logitech rumble pad, zo'n PS2 fake ding... nu staat de reactie van het sturen veelste hoog, hoe krijg ik dit omlaag? ik kan het gewoon niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
Ik zat me dus ook gigantisch te ergeren aan dit spel: ik heb een E6750@3200, een 8800GTS 640MB@650/950 en 2GB geheugen@1000.
Wilde spelen op 1680x1050 met alles op maximaal, maar dit ging dus echt niet lekker. Denk je dat je toch redelijk spul in huis hebt, maar niet genoeg voor dit spel lijkt het wel.
Zelfs op 800x600 en alles op minimum was er nauwelijks verschil in framerate.
Het opvallende is het schokkende speelverloop, dan weer veel frames, dan weer te weinig, onspeelbaar. Ik ben gaan kijken naar de set affinity optie bij Dirt.exe in Task Manager als het spel dus draait. Twee cores zijn standaard toegewezen, ok, prima natuurlijk.
Ik haal 1 core toewijzing weg, probeer het spel weer, maar loopt voor geen meter, ook logisch. Ga met Alt-Tab weer terug naar de task manager en voeg de 2e core weer toe.
Speel het spel weer en ben geshockt: loopt opeens als een tiet allemaal! Geen framedrops meer, constant minimum 30fps! Eindelijk genieten van dit spel dus. Is dit nou een gigantische programmeer fout van Codemasters of heb ik een rotte processor? Ik denk het eerste natuurlijk.
Ze hebben dus echt niet veel moeite gedaan bij de conversie naar PC, beetje goedkope oplossing van ze. Een patch kan toch niet moeilijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat standaard ook niet op 2 cores, tenminste bij mij niet.
Je kan de volgende dingen veranderen in het bestand hardware_settings_config.xml in de map \DiRT\system. (openen met kladblok)

<cpu>
<threadStrategy parallelUpdateRender="true" workerMapFile="system/workerMap.xml" forceFeedbackProcessor="1" dvdStorageProcessor="1" dataSetMonitorProcessor="1" renderProcessor="1" updateProcessor="1" fileStreamProcessor="1"/>
</cpu>
Normaal staat alles op False.

Bij mij draait hij redelijk goed moet ik zeggen:
E6750 2GB Ram, x1900xtx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 20:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:18:
Hij staat standaard ook niet op 2 cores, tenminste bij mij niet.
Je kan de volgende dingen veranderen in het bestand hardware_settings_config.xml in de map \DiRT\system. (openen met kladblok)

<cpu>
<threadStrategy parallelUpdateRender="true" workerMapFile="system/workerMap.xml" forceFeedbackProcessor="1" dvdStorageProcessor="1" dataSetMonitorProcessor="1" renderProcessor="1" updateProcessor="1" fileStreamProcessor="1"/>
</cpu>
Normaal staat alles op False.

Bij mij draait hij redelijk goed moet ik zeggen:
E6750 2GB Ram, x1900xtx
Alle "nulletjes" op "1" dus ..... en wat bereik je daar dan exact mee ..... bij mij staat alles zoals het stond en DiRT gebruikt hier mooi de 2 core's.
Ik heb wel destijds de AMD-driver voor dual-core's samen met de DualCore Optimizer/Hotfix geinstalleerd,.. te vinden in het "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten" topic.

• CarLL
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:38:
heb hem 2 keer opgestart maar beide keren crachte mijn pc met een directe power of. eerste keer direct na het aanklikken van de executable en 2e keer na 10 seconden in game.

Hardware : Notebook Clevo m750RU met Geforce 8700 512 met Vista Home Premium , T7300 duo2core (santarosa) en 2 Gig RAM.

Zou het aan de driver van de GPU kunnen liggen? Die is namelijk nog de bij de laptop meegeleverde,
@Jahoe: Ik heb een soortgelijk probleem 8)7 Onder XP Prof draaide alles vrij soepel op low settings (laptop met Core 2 Duo op 2Ghz, 2GB ram en Geforce Go 7600). Onder Vista Home Premium blijft de game hangen tijdens opstarten. Normaal krijg je eerst het Codemasters logo en daarna een filmpje van een Hill Climb, maar zo ver geraakt hij nog niet eens :( Nochtans heb ik vorige week bij de Vista install de recentste video driver geinstalleerd. KLOTE! Re-install maar eens proberen zeker :?

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Dit topic gaat meer over de problemen van de PC gebruikers dan over het spel zelf :P . Ik krijg vandaag als het goed is de ps3 versie binnen, heb er na het spelen van de demo zin in!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm het kopen of niet kopen van Colin Mcrae dirt

Ik heb een nieuwe Dell Laptop, met volgende specificaties:

* Intel® Core™2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
* Vista business
*17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.900 x 1.200) met TrueLife
*2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
*256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

Zal mijn pc het spel aankunnen, of totaal niet??

bedankt voor de reacties!!!

• Roloxo
Denk het wel Yurih. Maar verwacht geen maximum ingame settings en zeker niet bij 1900 x 1200.
Probeer eerst de demo zou ik zeggen.

Verwijderd

ok, dus als de demo werkt, zal het echte spel ook werken?

• Roloxo
yep. En als de demo niet naar behoren werkt hoef je ook geen geld aan het spel uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Colin McRae's helikopter neergestort"

http://www.autosport.be/news/10735.awm

Weet niet goed wat te zeggen.. Erg..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Verschrikelijk! En ik heb het spel net gekocht... ben nu bezig het te installeren.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 13:08
[verwerk het op mijn manier]Waar was zijn navigator?[verwerk het op mijn manier/]

Echt te erg nieuws dit. Eerst Richard Burns en nu Colin. Lijkt haast wel dat er een vloek rust op het onder je eigen naam zetten van een racespel.

Buiten dit, ik heb onlangs de Dirt demo voor de PS3 gedownload. Heel erg mooi inderdaad maar de besturing jongens; dit kan toch niet waar zijn :o , sturen in de C4 is totaal onrealistisch. Je mist gewoon een bepaald gevoel in de auto's wat je bijvoorbeeld wel in de vorige edities had. Als ze nou dezelfde steeringdynamics als noem eens wat GT HD ;) dan was het spel echt af. Nu is het spel, vooral met de Citroen C4 in de demo qua sturen een lachertje. Ik heb overigens geen stuur voor de PS3. De zandbuggys vind ik wel erg gaaf gedaan en nog het leukst om te spelen eerlijk gezegd.
Grafix zijn zeker wel okay te noemen. Aangezien het een demo is kan ik mij voorstellen dat sommige dingen in het uiteindelijke spel wel iets beter gedaan zijn. Zo vind ik het irritant dat je vaak een lichtspleet ziet tussen de wielen en de grond, als de auto uiteraard gewoon op de grond staat. Ook zijn de rookeffecten en het opspattende zand/grind niet helemaal nextgen, d.w.z. dat kan wel iets beter met zulke hardware. Van mij mag er wel wat meer reflectie van glimmende oppervlakten afkomen en de HDR ietsje teruggeschroefd. Ik ga denk ik wel de PS3 versie halen al was het maar vanwege de uitgebreide collectie auto's.

Ik heb ook de pc versie gespeeld maar dat liep echt voor geen meter op mijn systeem. A4200+@2310, 2 GB, 7800GT@default, Raid0 = kansloos op 800x600 :*) . Zelfs het menu draaid voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05
Ik heb een aantal posts verplaatst naar Helicopter Colin McRae neergestort en McRae overleden.
Steunbetuigingen etc. met betrekking tot de dood van McRae horen in bovenstaand topic thuis en niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Roloxo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:02:
Ik zat me dus ook gigantisch te ergeren aan dit spel: ik heb een E6750@3200, een 8800GTS 640MB@650/950 en 2GB geheugen@1000.
Wilde spelen op 1680x1050 met alles op maximaal, maar dit ging dus echt niet lekker. Denk je dat je toch redelijk spul in huis hebt, maar niet genoeg voor dit spel lijkt het wel.
Zelfs op 800x600 en alles op minimum was er nauwelijks verschil in framerate.
Het opvallende is het schokkende speelverloop, dan weer veel frames, dan weer te weinig, onspeelbaar. Ik ben gaan kijken naar de set affinity optie bij Dirt.exe in Task Manager als het spel dus draait. Twee cores zijn standaard toegewezen, ok, prima natuurlijk.
Ik haal 1 core toewijzing weg, probeer het spel weer, maar loopt voor geen meter, ook logisch. Ga met Alt-Tab weer terug naar de task manager en voeg de 2e core weer toe.
Speel het spel weer en ben geshockt: loopt opeens als een tiet allemaal! Geen framedrops meer, constant minimum 30fps! Eindelijk genieten van dit spel dus. Is dit nou een gigantische programmeer fout van Codemasters of heb ik een rotte processor? Ik denk het eerste natuurlijk.
Ze hebben dus echt niet veel moeite gedaan bij de conversie naar PC, beetje goedkope oplossing van ze. Een patch kan toch niet moeilijk zijn lijkt me.
Installeer patch 1.2 en ik verwacht dat je problemen over zijn. Bij mij draaide het na de patch nog soepeler dan het al deed.

Verwijderd

+ de HDR tweak dat scheelt ook een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Onder XP MCE draaide DiRT aangenaam: alle settings op low en resolutie 1280x1024 als ik me niet vergis (allessinds niet de hoogste resolutie) :) Na installatie van Vista Home Premium en de originele Geforce Go 7600 drivers kreeg ik hem niet opgestart.

Nu heb ik via laptopvideo2go.com de "nVIDIA ForceWare X 162.22 for Windows Vista 32bit" gedownload. Enemy Territory: Quake Wars gaf onder de originele drivers een Fatal Error en doet het met de nieuwe drivers prima, alleen DiRT blijft het zorgenkindje 8)7

Ik had voor de installatie van de nieuwere graf. drivers DiRT verwijdert, heropgestart, graf. drivers geinstalleerd+ reboot, DiRT geinstalleerd + stuurprogramma voor die vervelende cd te verifieren + reboot maar het helpt gewoon niet. Ik heb na +-1 minuut wachten START MENU ingedrukt en "process explorer 11" geactiveerd en die gaf aan dat de processor tegen 100% bezig was aan DiRT, de vraag is echter "waarom", daar dit spel onder XP zonder enig probleem opstartte :| Company of Heroes (een iets ouder spel) werkt dan weer zonder enig probleem.

Deze driver (162.22) verwijderen en een lagere installeren of is er een betere/andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb steeds bij dirt dat de lucht knippert en dan de achtergrond van de lucht weg valt heeft iemand daar een oplosing voor?

en zou de handling beter gaan al ik met een xbox 360 controler speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik speel hem met toetsenbord, maar hij speelt heel lekker weg. :) Bij sommige levels wordt ik wat duizelig van de graphics. >:)

Screenshotje van het level waar ik dizzy wordt door al het gestuiter:

Afbeeldingslocatie: http://img143.imagevenue.com/loc977/th_56005_dirt1920_122_977lo.jpg
Clickable. (1920x1200 2xAA 16xAF)

LOL. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 24-09-2007 19:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Nu ben ik nooit zo goed geweest in dit soort spellen maar alles onder de hoogste moeilijksheidgraad win ik eigenlijk redelijk makkelijk maar de hoogste graad word ik ALTIJD 3e..... het is gewoon niet meer grappig.
Het verschil tussen de moeilijkheidsgraden had wat wat subtieler gemogen.

Verder wel een geslaagd spel, speel lekker weg op de PS3 met de contoller, ik ben nog op zoek naar een geschikt stuurtje... als het kan 1 die je tussen de benen kan klemmen omdat ik geen tafel beschikbaar heb om het stuurtje op te zetten.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RappieRappie schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:46:
Ik speel hem met toetsenbord, maar hij speelt heel lekker weg. :) Bij sommige levels wordt ik wat duizelig van de graphics. >:)

[afbeelding]

lmao _O-

W8 maar tot je bij die big trucks komt, als je daar nog niet bent geweest. Dat is pas hobbeldehobbel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

RappieRappie schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:46:

[afbeelding]

Speel je met standaard vehicle settings of pas je ook nog wel eens wat aan? Als je je vering wat zachter zet dan stuiter je wat minder.

• MrMarcie
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb zo'n oude Micro$%^&* Sidewinder (zonder force feedback).

Ik krijg de settings niet lekker. Spel loopt super maar sturen is erg moeilijk. Iemand een suggestie?

Nu:
Stearing deadzone 0
Stearing Stauration 75
Stearing linearity 0

Op een PC he!

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 27-09-2007 00:00 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Verwijderd

Echt om mijn pc draait het super, stabiel rond de 70fps op alles max 1280x720 ... Het enige waar ik me echt aan irriteer bij dit spel is de geluid van de auto's. Hoe zwaar slecht dit klinkt..echt :X :| . De meester onder geluid van auto games blijft voor mij toch echt grand prix legends met de extern sound mod.
Ik hoop dat er weer zo groep is die aan het modden wil gaan slagen voor DIRT. Het moet wel. Gameplay is top, grapisch meer als genoeg als je knalt over de weggetjes (zeker op de projector..damn ) maar dat gare midi stofzuiger geluid. Dat je zo van idle motor rpm naar 6000rpm gaat in 0.4sec en het lijkt dat er een blikje midi geluid alla handcleaner word open getrokken.
verder voor de rest :o :9 :*) :)

• MrMarcie
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Zeg ik toch! Bij mij draait ie prima alleen stuursettings krijg ik niet "echt"'.

Suggesties?

Nu:
• Stearing deadzone 0
• Stearing Stauration 75
• Stearing linearity 0

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Verwijderd

Waarom koop je jezelf niet een simpele gamepad :?
Ik gebruik er ééntje van Thrustmaster,.... kost ong. 10€ en speelt wel héél makkelijk.
Imho is een Sidewinder niet echt iets om racegames mee te spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 23:12 ]

• CarLL
Ik bezit een nvidia Geforce Go 7600 (laptop) die DiRT soepel draaide onder XP, maar die maar niet wilt werken onder Vista Home Premium. Ik heb via laptopvideo2go de nvidia 163.44 driver gedownload, maar nog steeds start het spel niet op (zwart scherm na dubbelklik op dirt.exe). Welke driver gebruiken jullie voor dit spel? Alle tips zouden echt welkom zijn, ik weet echt niet meer hoe ik het spel nog draaiende moet krijgen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:10:
Ik gebruik er ééntje van Thrustmaster,.... kost ong. 10€ en speelt wel héél makkelijk.
Ja, want rijden met een gamepad is natuurlijk hetzelfde als met een stuurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:10:
Dat kan toch niet waar zijn, een Sidewinder wheel is niet iets om racegames mee te spelen, maar een gamepad wel 7(8)7

Ik denk dat ik beter niet aan jou moet vragen of deze game realistisch genoeg is om als simulatie-liefhebber plezier aan deze game te hebben...

Maar serieus, is deze game van de categorie simulatie, of kan ik dan beter even verder kijken?

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenTheStig op 12-10-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2 dagen in huis, ben al redelijk verslaafd aan het raken!

Vraag: Wat heeft het voor zin om je auto voor aanvang van de race in een andere kleur te spuiten voor 15.000,= ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 03-09 21:49
omdat je het mooi vindt. Nergens anders voor. Kost ook niet veel ivg met de prijs van auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Boktor schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:17:
[...]

Dat kan toch niet waar zijn, een Sidewinder wheel is niet iets om racegames mee te spelen, maar een gamepad wel 7(8)7

Ik denk dat ik beter niet aan jou moet vragen of deze game realistisch genoeg is om als simulatie-liefhebber plezier aan deze game te hebben...

Maar serieus, is deze game van de categorie simulatie, of kan ik dan beter even verder kijken?
nee, de game is meer een wat uitgebreide arcadegame. Niet volledig arcade, maar simulatie is het ook zeker niet. Ik vind het een heerlijke game, want een game als GTR2 is mij veel te realistisch en duurt eigenlijk te lang voordat je het echt onder de knie hebt. DiRT kan je gewoon even een half uur spelen en dat is lachen.

Het is met mn Thrustmaster Ferrari stuur wel een stuk lastiger dan met het toetsenbord, maar het spel is zoveel leuker door het stuurtje. Toch 100% career gefixt. Bijna alle auto's gekocht, maar ik zal nog wat races een extra keer moeten rijden om echt alle auto's te kunnen kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoM schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:25:
omdat je het mooi vindt. Nergens anders voor. Kost ook niet veel ivg met de prijs van auto's.
okee...

ik dacht dat er rewards aan vastzaten.

de tuning opties zijn wel magertjes dan, dat had wel iets beter uitgewerkt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
klopt het dat je dit spel bij aanschaf van een MSI 8800 GT oc kado krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bibosjakie schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:22:
klopt het dat je dit spel bij aanschaf van een MSI 8800 GT oc kado krijgt?
Klopt, samen met Lord Of The Rings Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist het spel gekocht en draait prima tot dat ik wil gaan navigeren met het toetsenbord.
Om de een of andere reden blijft alleen, na het installeren van het spel, de numlock gedeelte nog actief. Erg vervelend wanneer je ESC moet gebruiken of de instellingen van het spel wil veranderen.

Het gaat hier om een Logitec G15 toetsenbord.

Na het deinstalleren van het spel functioneerd het toetsenbord weer naar behoren.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Spel ook aangeschaft voor een duur bedrag...draait echt bagger 1024 alles laag op een core2duo2.2 2gig geforce8600gt. Jammer krijg max 35fps.

maar ffe wachten tot de volgende pc upgrade; die tip hierboven helpt een beetje maar niet veel :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd,.. bij mij loopt ie toch gemmideld. 45 fr./sec als ik de auto voor mij zie uitrijden.
In-car gaat ie hoger,.. zo rond de 55 fr/sec.
1024x768 @ medium settings, 7900GT overclocked,... voor de rest,.. zie sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je zien op welk niveau je een carreer event hebt gespeeld?
Je kunt nu eenvoudig een event op het laagste niveau doen en dat vind ik een beetje goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:14:
Vreemd,.. bij mij loopt ie toch gemmideld. 45 fr./sec als ik de auto voor mij zie uitrijden.
In-car gaat ie hoger,.. zo rond de 55 fr/sec.
1024x768 @ medium settings, 7900GT overclocked,... voor de rest,.. zie sig.
Nou kan ik mij vergissen maar ik vind 45fps niet een soepele gameplay. 60frames constant lijkt me beter maar ik heb een 8800GT besteld dus ben heel benieuwd

altijd fan geweest van colin mcrea 1 t/m 2005 dus verwacht wel wat leuks

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ghostrider schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:04:
altijd fan geweest van colin mcrea 1 t/m 2006 dus verwacht wel wat leuks
2006? Die heb ik nog nooit gezien.
Ik vind Dirt ten opzichte van CMR 4 en 5 wel makkelijker geworden.
Alle wegen lijken redelijk vlak (in de breedte), geen diepe greppels, je kunt makkelijk door het gras rijden, bredere wegen, supergrip, dat is toch jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-11-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Laatst online: 02-06 20:25
ligt het nu aan mij of ben ik de enige die het spel absoluut niet lekker vind rijden?
Ik heb veel race en rallygames gespeeld (alle CMR's,RBR ,GTR 1 en 2 RFactor etc etc..), maar ik krijg op de een of andere manier het gevoel niet zoals ik dat had bij alle voorgaande CMR games of bv met Richard Burns Rally..
De eerste race met die "pickups"zeg maar dacht ik van WOW, dit is gaaf, maar zodra ik de eerste rallyproef reed met een Punto was ik zeer teleurgesteld in het stuurgedrag van de auto. Het kan ook zijn dat ik mijn stuur (DFP Pro) nog moet afstellen, maar ik krijg het niet voor elkaar dat typische rallygevoel te krijgen. Die Punto is met geen mogelijkheid lekker driftend door een bocht te krijgen, maar blijft aan de weg plakken en als je een beetje tegenstuurd lig je aan de andere kant van de baan tegen de vangrail. Misschien moet ik wat verder doorspelen totdat ik een betere auto krijg maar tot nu toe vind ik het zwaar bagger en heb RBR maar weer uit het stof gehaald, omdat ik dacht dat ik gek werd. Maar de eerste meters met RBR wist ik meteen weer hoe een echte rallygame moet sturen en dat is niet zoals in CMR Dirt.,.
Helaas want ik had er echt meer van verwacht...
Ik vind het wel raar omdat bijna iedereen laaiend enthousiast is , dus het zal wel aan mij liggen.
Misschien moet ik nog een paar uurtjes investeren, ook met andere (betere) auto's...

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DaChosen1 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 01:38:
Ik vind het wel raar omdat bijna iedereen laaiend enthousiast is , dus het zal wel aan mij liggen.
Misschien moet ik nog een paar uurtjes investeren, ook met andere (betere) auto's...
Ik hoop het, maar ik ben bang van niet. Zie mijn post hier boven. Ik heb nu de eerste twee tiers gereden en het snelheidsgevoel is super, maar de besturing lijkt zwaar arcade en zelfs niet zoals CMR 4 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rallygek
  • Laatst online: 10-11-2024
ik vind dit ook wel een super spel... maar wat ik wel mis en laatste tijd op zoek naar ben... is slecht weer, storm, veel regen ( nat als afgelopen weeken in Engeland ) om in echt baar omstandigheden te gaan racen. Wat er ook ontbreekt is in donker rijden. Spel heb ik al bijna uitgespeld maar heel erg vaak in mooi en te zonnig weer.
Hoe is jullie ervaring erover??
is ergens een menu dat je dat kan aanzetten, mis ik iets?

T(h)om@s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:04:
[...]

Nou kan ik mij vergissen maar ik vind 45fps niet een soepele gameplay. 60frames constant lijkt me beter maar ik heb een 8800GT besteld dus ben heel benieuwd

altijd fan geweest van colin mcrea 1 t/m 2005 dus verwacht wel wat leuks
Valt wel mee hoor aan 45fps vooral omdat het mooi constant blijft en ik niet echt last heb van framedrops hier.
Ik heb uiteraard ook graag een minimum van 60,.. het valt dus nu eigenlijk wel héél goed mee.
Ik heb me ook een 8800GT besteld,... hopelijk draait DiRT dan vlot aan 1280x1024 :)

En wat die supergrip betreft,.. dan kan je makkelijk aanpassen met een overschrijving van een file,.. nl. tyreGrip.cfv, in je game. Originele wel best eerst back-uppen.
http://community.codemast...m/showthread.php?t=202062

Ook de remkracht kan aangepast worden en dit met een origineel codemaster tooltje ---> Dirt tweaker ;)
Rechtstreeks download-link
http://nl.codemasters.be/downloads/?downloadid=28712
Op het forum
http://community.codemast...25&highlight=DiRT+Tweaker

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:19:
En wat die supergrip betreft,.. dan kan je makkelijk aanpassen met een overschrijving van een file,.. nl.
Het is toch niet normaal een race game te moeten modden om normale grip te krijgen? Zeker op Pro niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Dit blijft nog steeds een super spel.

Jammer dat er een starforce beveiliging in zit.
Daarom maak ik gebruik van een crack want ik heb toch de originele spel.

Dadelijk is proberen om de grip en de remkracht aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn oude savegame bewaard, en deze vervolgens over de verse installatie ge-paste.

Kreeg helaas een corrupt savegame melding. Kan dit komen omdat de nieuwe installatie (in tegenstelling tot de oude) wel gepatcht was naar 1.1?

Zal echt pijnlijk zijn als ik niet meer op mn oude profiel kan, was al op 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb zelf wat gevonden inmiddels

de laatste patch (1.2) verhelpt het corrupt opslaan van savegames

dit houdt dus wel in dat ik naar het spelen op mn oude savegame kan fluiten vooralsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het wireless stuur van MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand waardoor dit soort strepen ontstaan:
Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/21409/2005196542114701376_th.jpg
Plaatje komt uit dit topic: [Dirt] Gestreept beeld

Het spel draait prima, alleen weet ik niet waar die strepen weg komen, ik dacht eerst mijn videokaart, maar alle andere spellen werken perfect. Ik heb ook zowat alle settings al gehad, maar de strepen blijven.

Specs: e6600, 2GB, asus p5w, asus X1950XT alles @ stock snelheden en laatste drivers.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste