[laptop] Sony Vaio FZ11E

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 14.885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Storm316 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:28:
Ai, vervelend... Weet je nog welke foutmelding je precies kreeg?
Ik kan het mij helaas niet meer herinneren. Het is inmiddels alweer een tijdje terug. Ik kan natuurlijk nogmaals een clean install proberen en kijken wat er gebeurd, en eventueel noteren welke foutmelding ik krijg. Ik vind het alleen zo listig aangezien bij de vorige keer vista niet wilde opstarten, nadat ik de image terug had gezet. Ik moest eerst via de recoverydisk (de ironie!) de "startup repair" optie gebruiken (bootrex.exe /fixboot) voordat vista weer wilde opstarten. Kinkt dat ergens bekend en is dat normaal ?

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 14-10-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 12:36
Mark,
Ik vraag en smeek het je om de presiese drivers te openbaren die jij gebruikt van laptopvideo2go....
Als je zo'n hoge score haalt......
pleazz.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
Ik heb mijn fz11e al bijna 2 maand in me bezit...maar de prestatie vallen me toch tegen, kdenk dat ik maar is een bezoekje aan de MediaMarkt moet doen...
iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
brbr4thepc schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:15:
Ik heb mijn fz11e al bijna 2 maand in me bezit...maar de prestatie vallen me toch tegen, kdenk dat ik maar is een bezoekje aan de MediaMarkt moet doen...
Naar Mediamarkt om een nieuwer/sneller model Vaio te halen ? Of ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

brbr4thepc schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:15:
Ik heb net als jij de laptop 2 maanden en gekocht bij Mediamarkt. In de tussentijd heb ik 1 GB extra geheugen erbij geprikt. In mijn ogen zijn de algemene prestaties prima. Ook games zoals Battlefield 1942 en CSS draaien uitstekend. Wat zijn je exacte klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Timbos schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:26:
[...]

Ik heb net als jij de laptop 2 maanden en gekocht bij Mediamarkt. In de tussentijd heb ik 1 GB extra geheugen erbij geprikt. In mijn ogen zijn de algemene prestaties prima. Ook games zoals Battlefield 1942 en CSS draaien uitstekend. Wat zijn je exacte klachten?
Yep 1GB extra is noodzakelijk naar mijn mening om de laptop lekker soepeltjes te laten lopen. Ik had er graag 2GB bijgeprikt, maar dat kan het moederbord blijkbaar niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
dafmay schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:49:
[...]

Yep 1GB extra is noodzakelijk naar mijn mening om de laptop lekker soepeltjes te laten lopen. Ik had er graag 2GB bijgeprikt, maar dat kan het moederbord blijkbaar niet hebben.
Als je dit draadje doorgelezen had dan had je geweten dat het moederbord geen enkel probleem heeft met 3 of 4 Gb...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Als je dit draadje doorgelezen had dan had je geweten dat het moederbord geen enkel probleem heeft met 3 of 4 Gb...........
Ik heb (een tijdje terug) de hele thread gelezen maar blijkbaar eroverheen gelezen :( Ach dan binnenkort maar eens een 2GB stick er bij plaatsen. De 32bit versie van Vista kan zowieso niet meer hebben dan 3GB. In ieder geval dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vreemd! Als ik in Device manager bij Processors kijk dan staat er (2x) : Core2Duo T7300 @2.00GHz. Iemand enig idee waarom er niet T7100 @1.80GHz staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
YW, en, geen idee....

Het is bekend dat de device manager de T7100 als T7300 ziet, maar waardoor dit komt blijft een raadsel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:43:
YW, en, geen idee....

Het is bekend dat de device manager de T7100 als T7300 ziet, maar waardoor dit komt blijft een raadsel :)
Thanks. Ondertussen heb ik de hele Vaio FZ thread op NotebookReview.com doorgelezen. Alle +1200 posts en na 3 uur verder toch weer wat opgestoken van het apparaat. Zag dat jij daar ook van de partij bent :) Nog een draadje om in de gaten te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Haha, klopt, ik hou deze reeks al een dik half jaar in de gaten. Het is inmiddels een behoorlijk lange draad geworden op notebookreview die nog steeds actief is. Redelijk pittig om door te lezen dus, maar er is al veel nuttige informatie in verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
Nou, kben dr nog niet aan toe gekomen, en ik heb eigenlijk ook geen bewijs dat ie verkoper van de mm heeft gezegt dat de 300mb alleen op de videokaart staat, ik heb het nog duidelijk gevraagt, mja. me pa zegt dat ik hier echt nix mee kan.
Dus dat wordt dan een 1 gb extra inplantatie :P :P i think
Wat kost zo'n geheugen balkje voor de laptop?
Kan ik die gewoon bij de MM kopen? en gewoon 2x 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik weet niet zeker of de MM de juiste geheugenstripjes verkoopt, zou kunnen maar moet je even navragen. Wat je ook kunt doen is kijken wat het goedkoopste adres is in de pricewatch en ze daar bestellen. Je hebt 2 stickjes van 1 Gb ddr2 667 MHz nodig, het type is PC2 5300. Meer dan 80/90 euro totaal mag het niet kosten denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Storm316 op 22-10-2007 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...toevallig net afgelopen vrijdag 2 stripjes besteld (Kingston). Vandaag binnen gekregen. Koste me ongeveer 22 euro per strip. Reken daarbij zo'n 9 euro voor verzendkosten en je bent met een kleine 55 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:24:
...toevallig net afgelopen vrijdag 2 stripjes besteld (Kingston). Vandaag binnen gekregen. Koste me ongeveer 22 euro per strip. Reken daarbij zo'n 9 euro voor verzendkosten en je bent met een kleine 55 euro klaar.
Eur 55,-- voor 2x 1Gb geheugen ? Dat lijkt mij zo weinig. Ik heb namelijk zelf bij geheugen.com 2x 1GB gekocht voor in totaal incl verz kosten eur 110,--.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs is uiteraard afhankelijk welke je besteld hebt. Ik heb gekozen voor de valueram van Kingston: KVR667D2S5/1G. Check maar even met de tweakers pricewatch, goedkoopste op dit moment is 21.07 euro. Lijkt me dat er verder geen verschil zit tussen de SODIMM's (behalve CL misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Ik zal mijn vraag eens hier stellen.

Wie van jullie heeft Ubuntu 7.10 op zijn/haar FZ11E waar het aanpassen van de brightness werkt?

Hetzij via de FN toetsen of met commando's via de Terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Hey,

ik wilde mijn laptop gaan verkopen, maar dan moet hij wel ff helemaal opnieuwe geinstalleerd worden.

Hoe werkt dat bij de fz11s? Want ik weet dat de install van vista ergens op een verborgen patitie staat, maar hoe moet ik voor een nieuwe install kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Open de Vaio recovery tool en kies de onderste (3de) optie, waarom doe je 'm weg als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Ik vind het een mooi ding, maar een vaste pc is toch wat handiger voor mij.

Zoveel mobiliteit gebruik ik niet, en voor het geld dat hij waard is heb ik een veel snellere pc staan.

Maja dan moet het me wel eerst lukken om hem te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Tsja, verkopen moet niet zo'n probleem zijn lijkt me, een vrij nieuwe laptop met garantie is doorgaans snel weg. Zolang je er maar een leuk prijsje van maakt. Succes met de verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Voor mensen die net als ik altijd op zoek zijn naar de snelste video drivers: de 169.01 drivers van laptopvideotogo (Vista 32bit) hebben de 3DMark06 score van m'n FZ opgekrikt naar 1865 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had met de 169.04 drivers dat het afspelen van wmv bestanden onder bsplayer heel schokkerig ging. Daarna weer terug gegaan naar 163.69 (score 2520 3DMark06) en werkte het weer naar behoren. 169.01 niet getest (FZ21Z)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik scoorde met de 163.69 een kleine honderd punten lager dan met de 169.01 met de mijne, dus mocht je het nodig hebben... De 169.04 kwamen inderdaad niet zo goed uit de test, vandaar dat ik deze even oversla. De 169.01 blijken op alle vlakken zeer stabiel. Ik ben benieuwd hoe lang dit soort verbeteringen nog door kunnen gaan, toen ik mijn FZ net had waren we bij 128. weet ik veel, sindsdien is puur en alleen dankzij het updaten van de video driver m'n 3DMark06 score bijna 30% verbeterd. Ik hoop dat er nog vele updates komen..... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Storm316 op 31-10-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net 169.01 getest en kom nu op 2590. Een winst dus van 70 punten. Krijg alleen nu weer schokkerig beeld bij wmv files in bsplayer dus wordt denk toch weer teruggaan naar de vertrouwde 163.69 ;(

Nou ja..die 2 frames die je ermee wint maakt ook niet zoveel uit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 06:45
Storm316 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:23:
Ik scoorde met de 163.69 een kleine honderd punten lager dan met de 169.01 met de mijne, dus mocht je het nodig hebben... De 169.04 kwamen inderdaad niet zo goed uit de test, vandaar dat ik deze even oversla. De 169.01 blijken op alle vlakken zeer stabiel. Ik ben benieuwd hoe lang dit soort verbeteringen nog door kunnen gaan, toen ik mijn FZ net had waren we bij 128. weet ik veel, sindsdien is puur en alleen dankzij het updaten van de video driver m'n 3DMark06 score bijna 30% verbeterd. Ik hoop dat er nog vele updates komen..... ;)
Amen to that! :) mijn 3Dmark06 onder XP op FZ11E is geboost naar 1657 van 1578. Dus een plusje van 601 tov. de originele installatie, ofwel 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:00:
Nou ja..die 2 frames die je ermee wint maakt ook niet zoveel uit ;)
2 frames per seconde, dat zijn er mooi wel 180 per minuut!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
zie nu trouwens dat die driver zeer sweetie power saving opties heeft. In vista ging de brightness altijd automatisch wat lager als de stekker eruit werd gehaald, in XP deed hij dit niet, totdat ik die feature heb gevonden in de settings van de driver, erg nice!

ben erg benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor m'n batterij prestaties.

[ Voor 12% gewijzigd door Mark Wegener op 31-10-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Hm, ik heb de laptop nu een maandje, ik hoop dat er snel officiele vaio VGA drivers komen, want alles werkt op zich wel goed maar als ik fullscreen een filmpje kijk en dan even kleiner maak... dan blijft er een klein gedeelte van het filmpje stilstaan en de rest loopt gewoon door, hier krijg je dus van die nare balken van. (Aangesloten via HDMI op 1080P resolutie). ik gebruik Media Player Classic, meer mensen die dit hebben?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@ Tiduz, geen last van met WMP, misschien toch even proberen. Ik neem aan dat je voor MPC koos vanwege de codecs? Het is wat completer dan het Vista codec pack (of draai je onder XP?), maar ik gebruikt erg veel verschillend gecodeerde filmpjes en ben tot nog toe geen codec tegen gekomen die niet werkte onder WMP icm het Vista codec pack.

@ Mark, echt niet normaal, de helft minder video geheugen en toch bijna de zelfde prestaties als ik, netjes hoor. Of draai jij je benchmarks misschien op een andere resolutie dan 1280x800..? Gaat je batterij normaal gesproken langer mee onder XP of onder Vista trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark Wegener schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:21:
[...]

2 frames per seconde, dat zijn er mooi wel 180 per minuut!!! ;)
ehh..120 bedoel je hoop ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:28:
[...]

ehh..120 bedoel je hoop ik? :+
kijk dan valt het toch weer mee :P

storm: ja, volgens mij had ik daar al iets over gepost in dit topic, maar over het algemeen viel het me een beetje tegen hoe lang de batterij mee gaat, onder zowel vista als xp. volgens mij gaat de batterij wel een stukje langer mee onder xp (rond de 1.45 uur), maar dat was met full brightness. ik zal nog wel een keer testen hoelang hij mee gaat nu ik de helderheid aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb zelf ook een FZ11E. Ben er echt mega tevreden over, alleen jammer dat er Vista op staat.

ik heb het volgende probleem...

ik wil een spel (the Witcher) graag spelen. dus spel gekocht, geinstalleerd. Maar bij het opstarten heeft het spel meteen de melding dat de minimum system requirements niet voldoen om het spel te spelen. Spel start dan ook niet op.

Nou heb ik ook de systeemeisen nageken, maar volgens mij voldoe ik gewoon aan de eisen. Hieronder een overzicht:

Spel:
Minimum requirements:

Microsoft® Windows® XP Service Pack 2, Vista (Operating System must be up to date with the latest fixes)

Intel Pentium 4 2.4GHz or AMD Athlon 64 +2800
1 GB RAM for Microsoft® Windows® XP / 1536 MB for Microsoft® Windows® Vista
128 MB Video RAM or greater with DirectX9 Vertex Shader/ Pixel Shader 2.0 support (NVIDIA GeForce 6600 or ATI Radeon 9800 or better)
8.5 GB available hard drive space
DirectX 9.0c compliant soundcard, plus speakers or headphones

Laptop is standaard heb alleen het intern geheugen uitgebreid naar 2gb.

nou blijkt dat de videokaart zizjn 64mb dedicated gebruikt. Het lijkt alsof het dan stopt. De graka gaat niet op zoek naar extra geheugen van het intern geheugen.
Dat is dan ook mijn probleem.
Hoe kan ik instellen dat er van intern geheugen gesnoept kan worden? Of ligt het ergens anders aan?

alvast bedankt voor de antwoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Erg vreemd...het enige dat ik zo kan bedenken is dat er 128Mb dedicated geheugen vereist is voor het spel, maar je zou zeggen dat dat er dan bij zou staan. Je ram heb je al uitgebreid dus dat is het ook niet, en ik neem aan dat je ten minste 8,5 Gb vrij hebt op je hdd en Vista gewoon update wanneer het daarom vraagt. Het aanspreken van extra shared geheugen doet je video kaart zelf wanneer dat nodig is, daar hoef je verder niks voor te doen. Je zou het eens kunnen proberen met andere video drivers, maar iets anders kan ik zo even niet bedenken.

Je kunt ook eens zoeken op de naam van het spel, zowel op GoT als op notebookreview.com. Iemand die zelf ook ervaring met het spel heeft kan je wellicht beter helpen.

@ Mark, meestal word onder Vista betere betere batterij-duur gehaald dan onder Xp met FZ's, maar misschien komt dat wel doordat die XP gebruikers hun brightness ook niet aan kunnen/konden passen natuurlijk. Ik hoop voor je dat het wat verbeterd, < 2 uur is wel erg kort vind ik tenzij je dvd's aan het kijken bent. Op wat voor resolutie draai je 3DMark06 nou?

[ Voor 20% gewijzigd door Storm316 op 02-11-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Sony heeft op 7/11/2007 een nieuwe video driver gereleased!

NVIDIA Display Driver Update Version 7.15.11.128

This update resolves the following video related issues:
- System may hang when changing switching mode from S-Video to built-in LCD with viewing Macrovision protected content.
- Adjust colour settings function in NVIDIA Control Panel does not work as expected.

http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2664

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:56
Timbos schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:40:
Sony heeft op 7/11/2007 een nieuwe video driver gereleased!

NVIDIA Display Driver Update Version 7.15.11.128

This update resolves the following video related issues:
- System may hang when changing switching mode from S-Video to built-in LCD with viewing Macrovision protected content.
- Adjust colour settings function in NVIDIA Control Panel does not work as expected.

http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2664
heeft iemand deze drivers al geinstalleerd en getest? Het rare is dat ik via www.srtest.com te zien krijg dat ik deze drivers al geinstalleerd heb, terwijl ik dacht dat het hier om nieuwe drivers zou gaan?

Storm, heb jij inmiddels al nieuwe drivers van laptopvideo2go geinstalleerd of getest? Ik hoop volgende week NFS pro street te draaien op m'n laptop. Met de vorige NFS heb ik slechte ervaringen, dat wou voor geen meter, maar dat heeft ook aan de installatie kunnen liggen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik begrijp Timbos post ook niet helemaal, dat zijn gewoon de 111.28 drivers die al vanaf het begin dat de FZ hier in NL op de markt verscheen (eind Juni 2007) door Sony werden meegeleverd. Weinig nieuws aan dus.

Ik draai zelf nog met dezelfde drivers als ik hierboven in mijn post van 31 Oktober aangaf. NFS heb ik niet getest maar in GTR2 haal ik gemiddeld iets van 80 Fps op de zwaarste settings (zonder OC). NFS pro lijkt me ook wel een mooi spel trouwens, misschien dat ik dat ook maar eens moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
Ik heb een probleem gevonden, misschien kunnen jullie het ook eens proberen.
Het probleem is:
Als ik via skype of msn bel naar een van me kameraden dan is er zonder adapter niks aan de hand, maar zodra ik me adapter erin doe, krijgt me kameraad ineens een gigantische ruis. Haal ik de adapter er weer uit is het weer weg. Ik heb het al met verschillende microfoons geprobeerd. En ik heb ook al verschillende stopcontacten geprobeerd. En verschillende huizen met verschillende stopcontacten :P Ik heb ook al bij de opname appraten in Vista gekeken en het volume, en het versterken gewijzigt, maar het veranderd niets.
Ik hoop dat jullie dit probleem ook hebben(niet voor jullie persoonlijk, maar voor sony) , dan ligt het dus aan de laptop.
Laat maar even horen,
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat probleem zeker niet, kzou maar es je laptop trug binnen brengen als je garantie nog geldt :)

@r0ger ik heb die nieuwe drivers geiinstalleerd en hij werkt bij mij alleszins perfect...

edit: trug nieuwe updates op de vaio update beschikbaar:

Vaio camera
Vaio VP utility
Vaio AV mode launcher

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
zojuist NFS pro street op mn laptop geinstalleerd,maar alles op zijn hoogst trekt hij toch niet hoor...was natuurlijk ook wel te verwachten, maar ik had op iets vloeiendere beelden overall gehoopt. Zelfs met alle details uit en de resolutie op 1024x768@60Hz hapert de game soms, en voel je gewoon dat je wat FPS mist wanneer het druk op je scherm wordt.
Straks ook maar n's the Witcher proberen te installeren, eens zien hoe ik daarmee uit de verf kom. Waarschijnlijk nog dramatischer als met NFS, want het is wel een hele zware game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik denk erover om de HD (Fujitsu) van mijn FZ11E te vervangen door een grotere van Hitachi. Hitachi heeft een goede naam waar het notebook HD's betreft, en deze schijnen vaak sneller te zijn dan het gemiddelde andere merk notebook HD. RPM laat ik hetzelfde, wil niet meer warmte/lawaai. Mijn vraag is eigenlijk...is het makkelijk om de HD te vervangen ? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, mischien een link naar een handleiding oid ? Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 02-12-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0g3r schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:38:
zojuist NFS pro street op mn laptop geinstalleerd,maar alles op zijn hoogst trekt hij toch niet hoor...was natuurlijk ook wel te verwachten, maar ik had op iets vloeiendere beelden overall gehoopt. Zelfs met alle details uit en de resolutie op 1024x768@60Hz hapert de game soms, en voel je gewoon dat je wat FPS mist wanneer het druk op je scherm wordt.
Straks ook maar n's the Witcher proberen te installeren, eens zien hoe ik daarmee uit de verf kom. Waarschijnlijk nog dramatischer als met NFS, want het is wel een hele zware game.
Draait hier anders best goed met alles op high :P (FZ21Z oc't naar 3dmark06 score 4100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Dafmay: volgens mij heb ik je vraag al beantwoord op notebookreview.com toch..? Of moet het ook nog ff in het Nederlands? ;)

Brbr4thpc: de mijne doet dat gelukkig niet, al heb ik wel een ander vaag probleem via skype; als ik een gesprek heb gevoerd en daarna nog een gesprek voer ben ik tijdens het 2de gesprek heel moeilijk te verstaan. Alsof m'n mic. heel zacht staat terwijl er in geen van de instellingen iets van te zien is, harder zetten gaat ook niet. Als ik dan uitlog in Skype en weer inlog is alles wel goed. Geen idee waar het aan ligt, maar aangezien ik Skype ook alleen maar gebruik om af en toe met een vriend van me die in Amerika woont te kletsen is het ook geen groot probleem voor me.

Het enige dat ik kan bedenken is dat er iets is met de aarding van je laptop, of wel je mic. aansluiting (al lijkt dat laatste me sterk wanneer je het ook hebt met de ingebouwde mic.), het klinkt in ieder geval niet als een software matig iets. Ik denk dat je je FZ toch even na moet laten kijken helaas.

r0g3r: Tijdens het spelen (GTR2) heb ik er zelf geen last van, maar tijdens re-plays wanneer het wat druk in het beeld word (met veel auto's tegelijk een bocht in bv) heb ik ook wel eens het idee dat er een paar frames tussen uit missen. Dit zou heel goed aan de drivers kunnen liggen, als je er erg veel last van hebt zou ik toch even een oudere driver proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:45:
[...]

Draait hier anders best goed met alles op high :P (FZ21Z oc't naar 3dmark06 score 4100)
tja die 2 laptops zijn ook niet echt met elkaar te vergelijken he...ik heb een FZ11S, 8400M GT,Core2 duo T7100, 1,80 GHz
ik kan wel begrijpen dat hij op een FZ21Z met Core2 duo T7500, 8600M GS beter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:53:
Dafmay: volgens mij heb ik je vraag al beantwoord op notebookreview.com toch..? Of moet het ook nog ff in het Nederlands? ;)
Mag best ook nog eens in de moedertaal, maar hoeft niet perse hoor ;) Thanks.

Edit : lees dit nu terug na 2 dagen...het was natuurlijk niet serieus bedoeld.

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 05-12-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
Nou....ik heb het niet met mijn ingebouwde mic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
Is mischien een usb headset een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
In dat geval zou een usb headset inderdaad wel eens een goeie oplossing kunnen zijn, in ieder geval de moeite van het proberen waard. Maar wil je 'm niet liever onder garantie laten maken nu het nog kan? Ahwel, ik zou de mijne ook geen 2 weken (of meer) kunnen missen hoor :)

@ r0g3r; Yeps, bovendien heeft onze 'oude' FZ11S ook nog eens de helft minder aan video geheugen, heel oneerlijk..... ;( ;)

@ Dafmay; you're welcome. Als het toch niet lukt dan roep je nog maar 's hoor ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Storm316 op 11-12-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
Ik kan hem maximaal 1 week missen, in verband met school, ik doe ict dus ik ben hem eigenlijk 100% nodig.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
[quote]Mark Wegener schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:55:Asus, 2 jaar fabrieksgarantie, geen zeikers daar. :9
Voorbeeldje:
ASUS DOA: 30 dagen,
VAIO DOA: First boot.

Oftewel, als hij de 1e keer opstart en de 2e keer niet ist geen DOA meer en moettie voor gewone reparatie opgestuurd worden.. :D..

[ Voor 9% gewijzigd door blup op 11-12-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Beetje laat blub, Mark heeft inmiddels al lang een Vaio gekocht.... :p

Garantie van Sony is inmiddels ook 2 jaar standaart, u loopt wederom erg achter de feiten aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:10:

@ Dafmay; you're welcome. Als het toch niet lukt dan roep je nog maar 's hoor ;)

Ik wilde in 1e instantie naar een Hitachi HD van 5400RPM, maar dat vind ik eigenlijk het geld niet waard voor die kleine snelheidswinst.

Toen dacht ik een 7200RPM schijf. Maar die zijn natuurlijk een stuk meer lawaaierig en ook de levensduur vd accu zal omlaag gaan. Nu doe ik krap 2uur met een volle accu, en dat vind ik aan de korte kant.

In ieder geval dank voor het aanbod :)

Vandaag de stap gewaagd en een Hitachi 7k200 100GB 7200RPM HD aangeschaft. Dit na een tip van Gianni Rombios in het GoT FZ21 forum. Eur 79,-- betaald bij Alternate. De schijf is geruisloos en een stuk sneller dan de standaard Fujitsu 120GB. Ter vergelijking, mijn Windows Experience Index is van 4.6 naar 5.5 gegaan. Niet dat deze index alleszeggend of bepalend is, maar het geeft toch wel aan dat de schijf een stuk rapper is _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door dafmay op 19-12-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

ik heb al een hele tijd de FZ11E en eigenlijk is mij de laatste paar dagen opgevallen dat hij altijd sowieso redelijk warm aanvoelt vanvoor aan de onderkant. Is dit normaal of niet? Anders vind ik dit niet zo safe, vind dit een toplaptop (plezier om op te werken) en moest er iets hardwarematig kapot gaan zou ik dit zeer spijtig vinden...

Mvg,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Je FZ kan inderdaad redelijk warm worden op die plaatsen, aan de linkerkant zit de grafische kaart en rechts naast het touchpad zit de harde schijf. Beide kunnen redelijk wat warmte produceren wanneer ze aan het werk worden gezet, zeker als dit langdurig is.

Als je toch denk dat je notebook warmer word dan zou horen kun je verschillende programma's installeren waarmee je je temperaturen kunt uitlezen om er zeker van te zijn dat deze niet te hoog worden. Je FZ heeft hier de sensoren al voor aan boord. Met Rivatuner kun je bv de temperatuur van je grafische kaart controleren en met Speedfan de temperaturen van je harde schijf en processor. Zolang je harde schijf rond de 40 graden, je grafische kaart onder de 65 graden, en je cpu maximaal rond de 50 graden zit zit je over het algemeen behoorlijk veilig. Mochten je temperaturen erg hoger uitvallen dan kun je altijd nog een berichtje posten hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Storm316 op 06-01-2008 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:13:
Je FZ kan inderdaad redelijk warm worden op die plaatsen, aan de linkerkant zit de grafische kaart en rechts naast het touchpad zit de harde schijf. Beide kunnen redelijk wat warmte produceren wanneer ze aan het werk worden gezet, zeker als dit langdurig is.

Als je toch denk dat je notebook warmer word dan zou horen kun je verschillende programma's installeren waarmee je je temperaturen kunt uitlezen om er zeker van te zijn dat deze niet te hoog worden. Je FZ heeft hier de sensoren al voor aan boord. Met Rivatuner kun je bv de temperatuur van je grafische kaart controleren en met Speedfan de temperaturen van je harde schijf en processor. Zolang je harde schijf rond de 40 graden, je grafische kaart onder de 65 graden, en je cpu maximaal rond de 50 graden zit zit je over het algemeen behoorlijk veilig. Mochten je temperaturen erg hoger uitvallen dan kun je altijd nog een berichtje posten hier.
mijn computer staat nu een halfuurtje aan en heb gewoon wat op het internet gebrowsed en wat met rivatuner en speedfan bezig geweest. Ik kom er echter niet achter hoe ik de temperatuur van mijn grafische kaart moet controleren met rivatuner.
SpeedFan geeft mij nu dit:
HD0: 36°C
Temp1: 47°C
Temp2: 47°C
Core 0: 24°C
Core 1: 25°C

Bij de eerste drie staat er een groen V'tje naast, bij de laatste twee (core 0 en core 1) een blauw pijltje naar beneden.

Ik moet zeggen dat aan de linkerkant van het touchpad (waar de GPU dus zit) deze na tien minuten al warm aanvoelt en ik voel er constant iets draaien (de koeler van de GPU waarschijnlijk?) en dit heb ik toch nooit echt gemerkt voor deze twee dagen...

Ik hoop dat er niets mis mee is?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
In onderstaande link staat beschreven hoe je met Rivatuner de temperatuur van je GPU kunt uitlezen. Ik voel op die plaats ook een lichte vibratie, dus op zich niet gelijk iets om je zorgen over te maken. Kijk eerst maar even hoe warm die word, als het echt buitensporig is kunnen we altijd nog even verder kijken. Deze moet ongeveer tussen de 50 en de 65 graden zijn, afhankelijk van de belasting (een paar graden hoger na langdurig intensief gamen is ook niet erg).

Je andere temps zijn helemaal ok hoor. Het blauwe pijltje betekend simpelweg dat de temperaturen laag zijn, wat eigenlijk altijd goed is. Mocht je trouwens re-booten en daarna nog eens checken met Speedfan; niet schrikken van de vlammetjes en de hogere temps bij Temp1 & Temp2 en AGP, deze worden alleen tijdens start-up gemeten en daarna niet weer veranderd. Ze dalen dus wel weer maar dit zie je niet met Speedfan.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=81852

[ Voor 4% gewijzigd door Storm316 op 06-01-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste storm,

mijn gpu temperatuur gaat gedurende een hele tijd nu al niet boven de 53° wat dus wel goed is... Toch vind ik dat hij vanonder veel warmer aanvoelt dan ervoor, ofwel is het mijn verbeelding (wat wel vaker eens voorkomt...). Nu vraag ik mij toch af hoe het komt dat m'n dvd's afgespeeld worden met heel af en toe een schock (wat zeer irritant is om naar te kijken off course). Wat zou ik hier aan kunnen doen? Want ik heb dit namelijk niet voor met avi files, alleen met dvd-files die op m'n hd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:25:
Beste storm,

mijn gpu temperatuur gaat gedurende een hele tijd nu al niet boven de 53° wat dus wel goed is... Toch vind ik dat hij vanonder veel warmer aanvoelt dan ervoor, ofwel is het mijn verbeelding (wat wel vaker eens voorkomt...). Nu vraag ik mij toch af hoe het komt dat m'n dvd's afgespeeld worden met heel af en toe een schock (wat zeer irritant is om naar te kijken off course). Wat zou ik hier aan kunnen doen? Want ik heb dit namelijk niet voor met avi files, alleen met dvd-files die op m'n hd staan.
Je zou je DVD's eens met Media player classic kunnen afspelen. Deze speler vraagt heel weinig van je systeem om te draaien. Gewoon de video_ts in MPC slepen en spelen maar. Verder al je andere programma's afsluiten, ook eens kijken wat je op de achtergrond allemaal nog hebt draaien middels taakbeheer. Wellicht start je laptop met een hoop meer troep op dan dat jij eigenlijk wilt.

edit: VLC player wordt ook door velen genoemd als een player die werkelijk alles afspeelt en weinig vergt van je systeem. gratis te downloaden op 't net.

[ Voor 7% gewijzigd door r0g3r op 06-01-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Je temperatuur is in ieder geval goed dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Ik weet niet of je Windows updates altijd uitvoert (je gebruikt Vista toch..?), maar daar zat een aantal weken geleden een update van je video driver tussen. Het zou kunnen dat naast het verbeteren van de prestaties deze driver het gedrag van je GPU of GPU fan wat heeft veranderd. Maar het kan natuurlijk ook verbeelding zijn, soms is het inderdaad moeilijk te zeggen. Als je je er erg aan stoort kun je eventueel 's proberen terug gaan naar de eerste video driver, de 101.28 was dat als ik het me goed herinner. Check voor de zekerheid eerst even in apparaatbeheer welke driver je nu gebruikt, 167.43 zijn de geupdate Vista drivers. Op de website laptopvideotogo.com kun je alle beschikbare drivers voor je grafische kaart terugvinden en downloaden, mochten de oudere drivers niet op de Sony website zijn terug te vinden. Hier kun je eventueel ook instructies vinden voor het installeren als je niet weet hoe dit moet. Voordat je een oudere driver installeerd moet je trouwens wel even je huidige video driver verwijderen. Mocht je automatische updates aan hebben staan dan moet je dit wel ook juist instellen zodat Windows niet de oudere driver opnieuw gaat updaten.

Wat ook nog mogelijk is is dat je fan niet harder draait, maar wat aanloopt door slijtage of het verzamelen van veel stof en gewoon wat meer geluid maakt. Je kunt dit zelf vrij eenvoudig schoonmaken, maar daarvoor moet je wel je laptop open schroeven wat je garantie zal doen vervallen. Sony kan het ook voor je doen, maar dan ben je je Vaio een tijdje kwijt, en ik denk dat er ook wel kosten aan verbonden zullen zijn. Zolang je temperatuur niet idioot hoog oploopt, en je notebook niet regelmatig in hele vieze ruimtes gebruikt word zou ik me hier dus eerst maar niet al te veel zorgen over maken.

Welk programma gebruik je om dvd's mee te kijken? In WMP willen ze bij mij ook nog wel eens een beetje blijven hangen namelijk. Ik bekijk dvd's zelf altijd met Win dvd for Vaio, daarmee heb ik dat probleem niet. Volgens mij zit dat ook standaard op jou FZ geïnstalleerd.

Het schokken of blijven hangen van dvd films zou ook best gerelateerd kunnen zijn aan de driver update als je hier voorheen geen last van had trouwens. Ik heb zelf maar heel kort met de origineel meegeleverde driver gewerkt, en durf niet meer te zeggen of ik er daarmee ook last van had in WMP.

[ Voor 16% gewijzigd door Storm316 op 06-01-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Storm, ik ben blij dat er in ieder geval al niets aan de temperatuur mankeert,

Gisterenavond nog heb ik een volledige recovery van het systeem gedaan. De linkerkant wordt nog steeds warm maar toch al wat minder en ik voel veel minder de vibratie van de gpu koeler. En ja, mijn automatische updates stonden aan wat wel eens de nieuwere drivers zou kunnen opgeleverd hebben voor mijn systeem. Automatische updates staan nu echter wel af . Nu iets over het bekijken van dvd’s met WMP: vanaf je hem opstart (de dvd-files staan wel op de harde schijf) zie je het lichtje van de HD heel de tijd branden, wat dus wil zeggen dat hij de files aan het lezen is. Tijdens deze periode speelt de dvd perfect af. Echter na enkele minuten stopt dit lampje met branden en speelt de dvd af, en na x aantal seconden blijft hij weer eens hangen met direct gevolg dat je weer de HD even ziet werken (het lampje brandt dan weer even) en dan speelt hij direct weer verder, alsof hij altijd opnieuw na x aantal tijd iets moet inladen ofzo . Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem vroeger had. Nu ja, ik zal maar eens een ander programma zoeken voor dvd’s te bekijken.

BTW: is het ook zo bij jullie dat een dvd bekijken via de dvd-drive al helemaal niet goed verloopt? Dan blijft hij nog veel meer hangen (ook wel bekeken met WMP).

BTW2: kan iemand me een goede codec pack aanraden voor deze versie van windows vista ?

Mvg,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de application recovery uitgevoerd en alles loopt al stukken beter maar nog niet perfect. DVD's die ik in de dvd-speler steek spelen perfect af met windvd for vaio, alleen: hoe krijg je het aspect ratio op full view? 16:10 dus, zodat er geen zwarte banden meer te zien zijn...
Met VLC Media player is het niet mogelijk om een hele dvd-film te bekijken vanaf de harde schijf, weet iemand hoe dit moet? Want met WMP wilt het maar niet perfect afspelen...

Btw, ik heb na de application recovery Vaio photo & video suite en alles van vaio Media verwijderd. Dit heb ik toch voor niets nodig hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Haha, je bent lekker bezig geweest dit weekend dus? ;)

Waarom heb je trouwens een recovery gedaan? Was dit echt nodig of vond je het gewoon leuk?
Je automatische updates staan standaard aan geloof ik, dus als je niet wilt dat windows je video driver weer zomaar update moet je dit echt even uitzetten. Ik heb mijn updates zo ingesteld dat Windows mij meld wanneer er updates zijn, zodat ik zelf kan kiezen of en welke ik installeer.

Je kunt niet zomaar alles verwijderen waar Vaio bij staat, sommige dingen heb je wel nodig als je de volledige functionaliteit van je notebook wilt behouden. Hieronder staat een link waarin je kunt lezen hoe je een clean install kunt doen. je hoeft dit niet perse opnieuw uit te voeren hoor, maar je kunt er onder andere een lijst vinden van applicaties die je wel moet installeren en waarom.
Maar test anders gewoon eerst even of je media toetsen, je webcam, je brightness toetsen, je cardreader etc nog werken, dan weet je zeker of je teveel weg hebt gelaten of niet.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145748

Ik zag dat je ook op notebookreview actief bent; je kunt hier eventueel nog veel meer info terug vinden over van alles en nog wat voor je FZ.

Wat betreft VLC player; dit gebruik ik niet. Ik heb teveel negatieve dingen gelezen over software conflicten en cpu gebruik met dit programma, en te goede ervaringen met andere pakketten namelijk.

Ik zou je het Vista codec pack aanraden (4.5.6 is de laatste versie geloof ik), dit werkt perfect samen met WMP en speelt tot nu toe alle codecs af die ik 'm voer. Ik heb daarbij nog 2 extra plugin's geïnstalleerd, eentje om real media files mee af te spelen in WMP en eentje voor .mov (quicktime) bestanden. Dit werkt allemaal goed samen met WMP11 zonder conflicten. Hieronder de betreffende linken.

http://www.free-codecs.com/download/Vista_Codec_Package.htm

http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm

http://www.free-codecs.co...QuickTime_Alternative.htm

Ongeacht welk pakket (VLC, MPC, etc.) je kiest is het wel aan te raden om maar 1 extra codec pakket en/of player op je computer te installeren, dus niet alle pakketten die je maar kunt vinden. Dit kan namelijk erg veel problemen bij het afspelen veroorzaken. Om er zeker van te zijn dat je geen conflicten krijgt zou ik alle andere pakketten de-installeren en je laptop re-booten voordat je je definitieve keuze gaat installeren, en misschien zelfs je Windows register opschonen. Klinkt misschien een beetje overdreven, maar ik heb de laatste tijd zoveel problemen met codec's gehad dat ik liever het zekere voor het onzekere neem.

Wat het dvd kijken betreft deel ik je meeste ervaringen met WMP, ik zou het gewoon bij Win dvd houden als ik jou was. Mocht je de dvd's die op je hdd staan toch graag met WMP af willen spelen dan moet je even je instellingen nakijken, ik denk dat je je buffer wat moet vergroten.

Ik weet trouwens niet of je die zwarte banden überhaupt weg kan krijgen in Win dvd, maar zou dit ook niet aanraden. Win dvd speelt de films gewoon in hun originele aspect ratio af, en als je dit op gaat rekken krijg je of rare vervormingen, of je vult het beeld op aan de onder en bovenkant en mist een stuk beeld aan de zijkanten.
Om het goed te doen zou je eigenlijk het originele (film) bestand opnieuw moeten decoderen naar het formaat van je beeldscherm, maar dat is weer een materie op zich.

[ Voor 5% gewijzigd door Storm316 op 07-01-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Storm,

ik heb een volledige recovery gedaan omdat ik het persoonlijk wel hoognodig vond. DVD's via dvd-drive afspelen gaat nu perfect met win dvd for vaio en van de harde schijf en andere avi files speel ik nu af met media player classic. Daarmee gaat het perfect. Ook staat vista codec pack geïnstalleerd, de versie die jij aanhaalt. Alles lijkt nu goed te gaan :).

Je haalt daar iets aan over je buffer vergroten, hoe doe je dat? En wat voor nut heeft het precies?

Bedankt voor je hulp! :)

Mvg,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Graag gedaan, fijn dat alles goed werkt nu!

Je weet dat je al je avi's etc. ook gewoon kunt afspelen met WMP nu..? (alleen als je wilt hoor, als je MPC een fijne speler vind is dat ook prima)

Ik bedoelde je video buffer van WMP, had ik misschien iets duidelijker kunnen vermelden.
Klap het menu 'afspelen' uit in WMP, kies 'meer opties' en ga naar het tablad prestaties. Hier kun je kiezen voor een automatische buffer, maar je kunt ook zelf de grote instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag Storm,

avi's spelen nog altijd goed af in WMP. Ik zit wel met een vraagje:

op pagina 2 van deze thread staat dat je (net na je je notebook aangeschaft had) nadat je heel wat rotzooi van je laptop gesmeten had maar 34 processen had runnen... Nu vraag ik me af hoe je dat precies hebt gedaan?! Want ik heb ook al heel wat rotzooi van norton, google en wat van sony erafgesmeten maar ik zit nog met 60 processen?! (en dit terwijl alleen firefox, msn, flashget en mijn antivirus opstaan)...

Kan je misschien een lijstje of screenshot geven met je geïnstalleerde software? Zo weet ik wat ik er veilig mag afgooien want 34 processen of 60 processen, volgens mij moet het toch wel een serieuze performance boost geven.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:49:
dag Storm,

avi's spelen nog altijd goed af in WMP. Ik zit wel met een vraagje:

op pagina 2 van deze thread staat dat je (net na je je notebook aangeschaft had) nadat je heel wat rotzooi van je laptop gesmeten had maar 34 processen had runnen... Nu vraag ik me af hoe je dat precies hebt gedaan?! Want ik heb ook al heel wat rotzooi van norton, google en wat van sony erafgesmeten maar ik zit nog met 60 processen?! (en dit terwijl alleen firefox, msn, flashget en mijn antivirus opstaan)...

Kan je misschien een lijstje of screenshot geven met je geïnstalleerde software? Zo weet ik wat ik er veilig mag afgooien want 34 processen of 60 processen, volgens mij moet het toch wel een serieuze performance boost geven.

Mvg
Goed opgelet GoDU, dat is alweer een tijd geleden zeg. Klopt helemaal niks van dat bericht van me, ik had alleen de actieve processen zien staan en dus niet alle processen, het waren er veel meer dan dat maar ik heb het bericht nooit meer aangepast.

Als je een clean install doet van Vista en verder niks installeert zit je op 38 processen precies, dat is volgens mij het laagste wat mogelijk is op een werkende FZ. Maar dan mis je nog wel het één en ander natuurlijk. Nadat je alle Sony applicaties en drivers hebt geïnstalleerd die je nodig hebt om alle functies van FZ te gebruiken zijn er al gelijk weer zo'n 20 processen bijgekomen, je hebt het dus erg goed gedaan met maar 60 processen zonder clean install. Ik denk niet dat je lager kunt eigenlijk, ik zit nu alweer op zo'n 62/63 processen een dikke week nadat ik een clean install heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ok, bedankt voor die info!

dan nog enkele vraagjes ivm verwijderen van programma's (of het al dan niet mag):
- Browser Address Error Redirector (wat is het eigenlijk precies en mag het weg?)
- DSD Direct
- DSD Playback Plug-in
- Microsoft SQL Server 2005 en bijhorende geïnstalleerde onderdelen (mag dat verwijderd worden?)
- Microsoft Visual C++ 2005 Redistrubatable (same question)
- OpenMG Limited Patch 4.7-07-13-24-01
- OpenMG Secure Module 4.7.00
- SonicStage Mastering Studio (+ Audio filters, zijn deze plugins nodig voor goede playback van audio etc??)
- Vaio Entertainment Platform
- Vaio Event Service
- Vaio Media AC3 Decoder 1.0 (denk wel dat ik Vaio Media zelf al heb verwijderd)
- Vaio Photo 2007

Dat was het lijstje ongeveer waarvan ik me afvraag of ik ze al dan niet mag verwijderen.

En dan nog een klein vraagje:

Ik weet dat er een verborgen back-up partitie is op deze Vaio maar ik vroeg me af hoe groot precies... Want als ik rechtermuisknop > eigenschappen uitvoer op Lokaal station (C:) dan staat er dat er al 39,8 gigabyte gebruikt is. Als ik vervolgens mijn lokaal station open en alle bestanden en mappen erin selecteer, en rechtermuisknop > eigenschappen uitvoer dan kom ik neer op zo'n 23,6 gigabyte. Is die verborgen partitie dan zo'n 16 gigabyte groot? Ik dacht altijd dat die partitie niet eens in lokaal station (C:) zat, maar daarbuiten.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ik er zelf even goed over nadenk:

ik ben 99% zeker dat ik voor deze recovery nog 70 gigabyte vrijhad op mijn hardeschijf en dat terwijl er toen zelf veel meer op m'n harde schijf stond zoals Unreal Tournament 3, flat-out 2, rollercoaster tycoon 3 samen met alle uitbreidingspaketten en een hoop downloads, goed voor toch wel tien gigabyte meer dan nu... (ongeveer natuurlijk) en toen was er 70 gigabyte vrije ruimte en nu maar 63?

Ik ben echt 16 gigabyte gewoon kwijt van m'n harde schijf, hoe kan dat nu en weet iemand hoe ik die terug kan krijgen?

ik moet wel zeggen dat ik de net na de recovery de application recovery heb geannuleerd in taakmanager, en achteraf deze door de application recovery disk heb uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Vista maakt regelmatig een nieuw herstelpunt van rond de 2Gb aan nadat iets geupdate word bijvoorbeeld, deze kun je verwijderen door op 'computer' te klikken in het menu start, rechts klikken op je c: schijf en kies 'eigenschappen'. Klik dan op 'schijfopruiming' en laat 'm even rustig scannen. Hierna kun je in het nieuwe venster dat verschijnt kiezen voor 'meer opties', 'alle herstelpunten behalve het laatste herstelpunt verwijderen'. Ik ruim ze zelf ongeveer 1x per week op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
ffff weer een kick....iemand alweer ervaringen met andere/nieuwere drivers...
ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Video drivers of andere...?

Ik ben na m'n clean install terug gegaan naar de laatste door Windows aanbevolen drivers (167.43), en zonder OC blijft daarmee m'n 3dmark net onder de 1900 steken. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat dat nog veel zal stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Om alle info mbt de FZ series op 1 plek te houden, zou het niet handiger zijn als deze thread wordt gesloten. Onlangs is namelijk de FZ21 thread omgezet naar "Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series Topic" :

[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat de harde schijf (van m'n vriendin haar) FZ-11E het begeven heeft.

We zullen 't hier zeker niet bij laten, gezien ze deze laptop amper 1 jaar heeft en altijd goed heeft behandeld (slechts 3x meegenomen ergens naartoe, voor de rest stabiel op buro of bed).

Dit is gewoon overmatige slijtage of het begeven van de harde schijf, wat niet zou mogen, gezien de 2j garantie.

Nu maar 's kennismaken met de garantiepolitiek van Sony...grrr
Pagina: 1 2 3 4 Laatste