[laptop] Sony Vaio FZ11E

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 14.883 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Storm316 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:29:
@ Mboots; ik zie het, eco-scherm, sneller w-lan, en je krijgt meer opslag ruimte. 4Gb max. ram was trouwens al zo, het stond alleen verkeerd vermeld in de specificaties van de 'oude' modellen. Nog wel even afwachten welk model nu de 'opvolger' word van de 11S. Als we daar van kunnen spreken tenminste, het lijkt er op dat de hele reeks wordt herzien.

edit: m'n Italiaans is niet zo goed, maar ik las net dat de webcam een 1.3 megapixel word ipv een 0.3.

@ Yofresh;

ik weet niet zeker of je met 'volumewheel' de multimedia toetsen bedoeld, maar zo ja; Vaio Event Service gewist misschien..?
Bij programma`s staat de vaio event service nog steeds in de lijst. Die heb ik dus in ieder geval niet gewist.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mboots schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:16:
Volgens mij worden wel wat meer features geupgrade. Hier de twee modellen (modelnamen Europa waarschijnlijk afwijkend):

Sony VAIO VGN-FZ240E/B $1299,-
X-Black LCD 15,4" WXGA (1280x800) XBrite-ECO (single lamp)

Sony VAIO VGN-FZ285U/B $1399,-
X-Black LCD 15,4" WXGA (1280x800) XBrite-ECO
NVIDIA GeForce 8400M GT

(Bron: http://notebookitalia.it/sony-aggiorna-la-serie-vaio-fz.html)
Geen 2 lampen meer in hun schermen? ;(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Chevy454 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:52:
[...]

Geen 2 lampen meer in hun schermen? ;(
Dat is mij ook een beetje onduidelijk. In de specs op de Amerikaanse site heeft alleen het duurste model (adviesprijs $1999,-) een X-BRITE-HiColor scherm, de overige drie een X-BRITE-Eco scherm. De vraag is of een Eco scherm ook epr definitie single lamp is. In de VS is de meerprijs van een HiColor ten opzichte van Eco slechts $50,- dus ik kan me niet voorstellen dat het verschil die extra lamp is. Verder lees ik op de NotebookReview forums dat mensen weinig verschil zien tussen de twee schermen, terwijl als je single- en dual lamp schermen vergelijkt het verschil gigantisch is.

Wie het weet mag het zeggen.. :)

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Tsja, toch is het antwoord heel simpel; eco bright is 1 lamp, Xbrite heeft er 2.
Dat de 1 meer verschil ziet dan de ander is toch niks vreemds? Iedereen ervaart alles nu eenmaal op zijn/haar manier. Het hangt er natuurlijk ook vanaf onder welke (licht)omstandigheden je de schermen vergelijkt, en al dan niet de juiste meet apparatuur voor handen hebt.

Het prijsverschil tussen beide schermen bedroeg voorheen 89 dollar trouwens, misschien is het een actie oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Storm316 op 31-08-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer worden deze laptops verwacht in NL/BE ?

Ik heb btw ook net bericht teruggekregen van Support @ Sony :)
Geachte,

Wij danken u voor uw email.

De VGN-FZ11S is verre van 'End of Life'.
Dit toestel is pas uitgekomen in Juni van dit jaar, dus U zou geen problemen mogen hebben om dergelijk toestel aan te kopen (indien U wenst)

U kan VAIO Link telefonisch bereiken van maandag tot vrijdag, telkens van 8u00 tot 18u00. Gelieve uw VAIO, het serienummer (28xxxxxx-5xxxxxx) en uw klantendata bij de hand te hebben.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Nou weet ik het niet meer hoor, al is het mede dankzij dit draadje nog 's xtra duidelijk geworden dat de informatie van Sony niet altijd even serieus genomen kan worden (zie het v-ram verhaal betreffende de FZ11E). Ondanks dat kun je voor die vraag toch beter weer contact opnemen met Sony, en vraag dan gelijk even waarom ze de prijs van de 11S van hun website hebben gehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwarring alom!

Ten eerste, Storm316, Sony gebruikt (voor de nieuwe FZ2 modellen) twee varianten: XBRITE-Eco en XBRITE-HiColor. Ik neem aan dat je bedoelt: Eco 1 lamp, HiColor 2 lampen? En wat is trouwens X-Black? Of bedoelen ze daar weer iets compleet anders mee? Graag je reactie.

Overigens heb ik de twee schermen bij de Sony VAIO stand in Mediamarkt naast elkaar zien staan en als je daar nog eerlijk durft te beweren dat het weinig verschil is, dan mankeert er toch echt iets aan je ogen. Maar wellicht stonden bij andere mensen inderdaad de brightness anders afgesteld (maar dan nog..).

berNd-, eerlijk gezegd geloof ik niets van de reactie van Sony. Ik heb twee officiele Sony resellers gevraagd waarom de FZ11S niet in hun prijslijsten voorkomt en allebei kwamen ze terug met het antwoord dat het product niet meer door Sony wordt geleverd. Ik probeer Sony trouwens te bellen maar het lukt me niet om iemand aan de lijn te krijgen. Eerder deze week heb ik een email gestuurd maar nog geen reactie.

Wat een gedoe allemaal! Ik had er bijna een besteld en nu kan ik een maand (?) wachten voordat er duidelijkheid is. Toch maar even wachten.

Nog een interessant gegeven: op de site van Amazon (VS) staan de nieuwe modellen al vermeld inclusief prijs, zonder foto. Je kunt ze pre-orderen met als verwachte levertijd 17 september (Zie: http://www.amazon.com/s/r...eld-keywords=Sony+vaio+fz)

Storm, ondanks dit alles ben ik wel een beetje jaloers op je FZ11S!

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
mboots schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:25:
Verwarring alom!

Ten eerste, Storm316, Sony gebruikt (voor de nieuwe FZ2 modellen) twee varianten: XBRITE-Eco en XBRITE-HiColor. Ik neem aan dat je bedoelt: Eco 1 lamp, HiColor 2 lampen? En wat is trouwens X-Black? Of bedoelen ze daar weer iets compleet anders mee? Graag je reactie.

Overigens heb ik de twee schermen bij de Sony VAIO stand in Mediamarkt naast elkaar zien staan en als je daar nog eerlijk durft te beweren dat het weinig verschil is, dan mankeert er toch echt iets aan je ogen. Maar wellicht stonden bij andere mensen inderdaad de brightness anders afgesteld (maar dan nog..).

Storm, ondanks dit alles ben ik wel een beetje jaloers op je FZ11S!
Wat het lampen verhaal betreft; dat is precies wat ik bedoel. Ik kan er nog aan toevoegen dat de 1 lamp variant staat voor 70% kleur echtheid en de 2 lamps variant voor 90% mocht dit je nog niet bekend zijn. Mij zul je trouwens niet horen zeggen dat er weinig verschil zit tussen beide schermen hoor, ik doelde met mijn bericht meer op anderen die er zo over denken.
X-Black staat bij Sony voor de 'zwartheid' van het scherm. Eigenlijk betekend het niets meer of minder dan dat zwart ook echt zwart is (vooral bij oudere schermen was dit vaak meer een donkere grijstint ipv echt zwart).

Tsja, wat voor upgrades er ook aan mogen komen; ik ben ook nog steeds heel blij met m'n FZje!
Al moet ik bekennen dat ik 'm het liefst met een T7300 en 256mb v-ram gehad. Jammer dat Sony hier in Europa de CTO (zelf samen te stellen) versie niet aanbied.
Maar ja, je kunt niet alles hebben in het leven ;)

Voor degenen die toch nog een FZ11S willen bemachtigen; ik kwam net een advertentie op marktplaats tegen van Q-plaza waarin ze 'm nog aanbieden, ik heb niet heel bewust op de prijs gelet, maar ik geloof dat ze er 1350 euro voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Beste allemaal,

Ik ben sinds 3 dagen ook zeer gelukkig eigenaar van een FZ11E ! Wat een prachtig apparaat. Ik had een week lang extensief onderzoek op internet gedaan naar beste prijs/kwaliteit-verhouding. Kwam uit bij Acer Aspire (Gemstone) of duurdere Toshiba modellen. Van Sony had ik de CR-serie erbij staan, en ook de FZ11S.

Dus afgelopen zaterdag de mediamarkt binnengelopen met de bedoeling de diverse types eens in levende lijve te zien. Aankoop zou ik bij een ander bedrijf gaan doen. Maar al meteen viel mij de Aspire zeer tegen...erg plastic en lelijk. Toen liep ik tegen de FZ11E aan en was eigenlijk meteen verkocht :) De aanbieding was eur 999,--, dus een prachtige prijs voor een echte Vaio (budget was overigens tot uiterlijk eur 1.500,-- ).

Het scherm is een genot. Zelfs tov mij huidige desktop monitor, een Acer AL1951 (19" glanzend scherm), is de Vaio zoveel scherper. Meteen bij geheugen.com 2x 1GB geheugen besteld, hopelijk deze week nog in huis. Dan ben ik in totaal voor eur 1.120,-- helemaal klaar.

Een Happy Camper... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze laptop eventueel aanschaffen voor school en om 1080p films te kijken op mn 1080p tv. Ik heb bijvoorbeeld al Gladiator gedownload in 1080p met DTS-ES geluid. Ik wil wel minstens DTS kunnen hebben op de laptop. Kan ik met deze laptop DTS doorsturen via HDMI naar een reciever met HDMI?

Verwijderd

Sinds ik op dit forum kom krijg ik meer en meer de indruk dat ik veel te veel voor mijn
FZ11E heb betaald.
Heb hem een maand geleden voor 1249 € gekocht :S in de media markt van hasselt.
De verkoper zei ook dat er een videokaart van 128 mb inzat en dat de FZ11E 2 lampen bevat.
Nu ik ook lees dat er nieuwe modellen uitkomen denk ik meer en meer aan een miskoop :S

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:02:
Sinds ik op dit forum kom krijg ik meer en meer de indruk dat ik veel te veel voor mijn
FZ11E heb betaald.
Heb hem een maand geleden voor 1249 € gekocht :S in de media markt van hasselt.
De verkoper zei ook dat er een videokaart van 128 mb inzat en dat de FZ11E 2 lampen bevat.
Nu ik ook lees dat er nieuwe modellen uitkomen denk ik meer en meer aan een miskoop :S
Daar zit je fout. De markt in NL is een stuk meer open in vergelijk met België. Daar ga je met de billen bloot.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Chevy454 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:40:
[...]

Daar zit je fout. De markt in NL is een stuk meer open in vergelijk met België. Daar ga je met de billen bloot.
Misschien wel, maar hij heeft 'm wel onder valse voorwendselen gekocht. Reden genoeg om 'm terug te kunnen brengen als hij wil lijkt me. Personeel van tegenwoordig.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Storm316 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 01:54:
Misschien wel, maar hij heeft 'm wel onder valse voorwendselen gekocht. Reden genoeg om 'm terug te kunnen brengen als hij wil lijkt me. Personeel van tegenwoordig.... ;)
Die prijs van de FZ11E is overal zo in België. En dan niet enkel bij de MM maar ook bij andere zaken. Sony hanteert nu eenmaal andere prijzen in België omdat daar een merk als Asus vraagtekens oproept terwijl het in NL een "bekend" merk is.

Over die valse voorwendselen: kan je proberen. Ik koop de mijne (FZ11S) wel bij Paradigit of de MM in Heerlen / Maastricht. Ik had een asus overwogen maar die wordt het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 06:45
AlexVdB: ik meen dat je idd wel erg veel voor je laptop hebt betaald, ik heb mijn FZ11E nu 2 maanden, en ik heb destijds 960 euro betaald. Ik weet dat het omslachtig is, maar als ik jou was zou ik contact op nemen met de MM en het apparaat terug brengen ivm het feit dat de machine niet voldoet aan de verkoop eisen. En als dat lukt (met een beetje hulp van de belgische tegenhanger van de consuwijzer, is dat geen probleem) dan kun je de machine, of zijn opvolger, gewoon via een Nederlandse webshop kopen voor tussen de 950 en 1000 euro. Of je koopt gelijk de opvolger van de FZ11S voor de aanschaf prijs van jou FZ11E, dan heb je als nog 128MB en een 2e lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Maand is wel een beetje laat om een apparaat terug te brengen. Weet niet hoe het in belgië zit, maar in NL moet je dat volgensmij binnen 1 á 2 weken doen?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Tsja, het zal idd een lastig verhaal worden, maar feit blijft dat ie een andere machine heeft gekregen dan de verkoper hem voorhield. Als mij dat zou gebeuren zou de shit toch serieus los gaan... Ik zou eerst eens met de betreffende winkel gaan praten om te kijken of ze enigzins tot medewerking bereid zijn. Je kunt in dat gesprek natuurlijk wel door laten schemeren dat je zo nodig bereid bent een advocaat in te schakelen, of je dit nou echt van plan bent of niet een beetje druk kan geen kwaad. Blijf benadrukken dat je verkeerd geïnformeerd bent door de verkoper en dat juist deze valse informatie je tot de koop heft doen besluiten. Mocht de betreffende winkel niet tot medewerking bereid zijn dan rest je weinig anders dan het consumenten-manneke of je rechtsbijstand-verzekering ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Storm316 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:32:
Mocht de betreffende winkel niet tot medewerking bereid zijn dan rest je weinig anders dan het consumenten-manneke of je rechtsbijstand-verzekering ben ik bang....
Gelukkig zijn dit lessen waaruit je lering trekt. Maar je rechtsbijstand inschakelen is wel een beetje overtrokken naar mijn mening. Over de prijs valt niet te discussieren, die is beetje hoog (niet te hoog want de prijs is eenmaal 1200+ in België) voor dat ding. De vraag is nu echter of het om een echt probleem voor jouw doeleinden is dat je nu slechts 64mb ipv 128mb geheugen hebt of gewoon een principekwestie is.

Zometeen ga ik een FZ11S proberen te scoren bij de paradigit / MM. Ben benieuwd naar hun verkoopsvoorwaardes inzake pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ik ben van plan dit laptopje over 3 weken aan te schaffen, ook heb ik dan mijn Samsung 1080P TV, nu vraag ik me af, ondersteund deze laptop via HDMI ook 1080P of alleen 1080i ? als die 1080p ondersteunt zou dat heel erg mooi zijn :)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja het gaat meer om het principe, alles wat ik wil draaien krijg ik gedraaid.
Voel mij alleen een beetje in het zak gezet..
Ik denk niet dat ik terug ga gaan naar de MM
Maar inderdaad weer een les bijgeleerd

Merci voor de comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 08-09 00:05
Kan iemand mijn vertellen hoe de Geforce8400 presteerd in de FZ11E en hoelang er met de accu gewerkt kan worden. Ik ben namelijk op zoek naar een geschikte laptop als verjaardag kado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
PCMedic schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:18:
Kan iemand mijn vertellen hoe de Geforce8400 presteerd in de FZ11E en hoelang er met de accu gewerkt kan worden. Ik ben namelijk op zoek naar een geschikte laptop als verjaardag kado.
PCMark05 ligt rond de 4000, 3DMark06 tegen de 1100. Accuduur ligt rond de 1,5 uur dvd kijken, 2 tot 2,5 uur met w-lan, en maximaal 3 tot 3.5 uur op z'n zuinigst (verschillende gebruikers lijken enigzins uiteenlopende tijden te behalen).

Heb je daar genoeg aan of heb je nog specefiekere vragen?

[ Voor 19% gewijzigd door Storm316 op 10-09-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:09:
Mja het gaat meer om het principe, alles wat ik wil draaien krijg ik gedraaid.
Voel mij alleen een beetje in het zak gezet..
Ik denk niet dat ik terug ga gaan naar de MM
Maar inderdaad weer een les bijgeleerd

Merci voor de comments
yw, het is een beetje naaierij ook, maar waarschijnlijk had/heeft Sony z'n documentatie niet helemaal op orde. Sommige verkopers denken namelijk nog steeds dat het apparaat 128mb v-ram heeft ipv 64mb. Ondanks dat ik het een grove fout vind zal er dus waarschijnlijk geen opzet van de MM in het spel zijn.
Gelukkig dat die 64mb geen beperkende factor voor je is, anders kon het toch wel een lang en vervelend verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiduz schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:19:
Ik ben van plan dit laptopje over 3 weken aan te schaffen, ook heb ik dan mijn Samsung 1080P TV, nu vraag ik me af, ondersteund deze laptop via HDMI ook 1080P of alleen 1080i ? als die 1080p ondersteunt zou dat heel erg mooi zijn :)
Ja hij ondersteunt 1080p via hdmi. Er zit zelfs een stickertje op de laptop die dat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:21:
[...]

Ja hij ondersteunt 1080p via hdmi. Er zit zelfs een stickertje op de laptop die dat zegt.
Bij mij zegt de sticker "Full HD 1080".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk stond ik ook op het punt de FZ11S te kopen maar nu ik hoor dat er waarschijnlijk al halverwege deze maand een nieuwe versie uit komt ben ik geneigd toch maar even te wachten. Of zijn dit gewoon speculaties en kan het ook nog goed tot december duren?
mboots schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:46:
Als ik het goed begrijp zijn er vier nieuwe modellen in aantocht. Volgens mij zijn ze in de VS al verkrijgbaar, maar kennelijk moet Europa nog even wachten. Zo krijgen alle nieuwe modellen 2.0 of 2.2 gHz processors (T7250 en T7500), 2GB RAM, a/b/g/n-draft WiFi, grotere HDDs (250GB) en meer van dat soort upgrades.

Kennelijk gaat een van de vier de FZ11S vervangen, vandaar dat die niet meer wordt geleverd door de distributeurs. Alles wat nog in de winkels te vinden is, is deadstock.

Bij Sony VS staan de specs al online: http://b2b.sony.com/Solut...egory/notebooks/fz-series
Begrijp ik hieruit dat de 'nieuwe versie' ook echt beter is dan de 11S? Of ga je daar dan ook echt (veel) meer voor betalen?

En dan nog tot slot een ander vraagje; Wat vinden jullie van de 15,4" schermen? Is dat eigenlijk niet net iets te groot voor een notebook?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:29:
[...]

PCMark05 ligt rond de 4000, 3DMark06 tegen de 1100. Accuduur ligt rond de 1,5 uur dvd kijken, 2 tot 2,5 uur met w-lan, en maximaal 3 tot 3.5 uur op z'n zuinigst (verschillende gebruikers lijken enigzins uiteenlopende tijden te behalen).

Heb je daar genoeg aan of heb je nog specefiekere vragen?
Ik ben ook geinteresseerd in deze laptop. Maar ik wil er wel een spel als Need For Speed: Pro Street op kunnen spelen. Voor zwaardere spellen als Assassin's Creed heb ik een PS3.
Ik heb niet zoveel verstand van computes dus die waardes van die videokaart zeggen mij niet veel. Ik ben wel benieuwd naar hoe goed hij nou eigenlijk is, want de 8400M GT is volgens mij wel n goeie kaart, maar dat videogeheugen van 64MB is wel weer weinig.
Zou ik hier bijvoorbeeld die nieuwe Need For Speed op kunnen spelen?
En met welke videokaart is deze kaart te vergelijken qua waardes?

• Storm316
Tsja, de 8400 is wel de langzaamste uit de Nvidia 8xxx reeks natuurlijk. Het is dan wel een GT versie, maar topprestaties moet je er niet van verwachten. Dat geld helemaal voor de 64mb versie. Hij word gezien als de opvolger van de Nvidia go 7400. Hij presteert ongeveer zelf als een ATI 1600 als ik me niet vergis (mits uitgerust met hetzelfde geheugen)

Welke NFS versie bedoel je precies? Er zijn er nogal veel....

Verwijderd

Pro Street. Zoals ik hierboven al vermeld had. Komt 1 november uit.

• Storm316
Ah, volgens mij stond daar eerst iets van 'de nieuwe NFS' oid, handig he, die edit knop ;)

Maar ik denk dat het heel moeilijk word, misschien dat het enigzins loopt op lage settings maar verwacht niet te veel. Als gamen echt belangrijk voor je is zou ik toch kijken naar een model met iets zwaardere grafische spec's, een 8600GT zou fijn zijn natuurlijk, maar toch minstens een 8400GT met 128mb of meer. Ik ben zelf nogal leip van GTR2, en dat draait bijvoorbeeld super op mijn FZ11S. Quake4 is ook goed te doen op High, Ultra High is soms even slikken voor 'm.

Als je je zinnen gezet hebt op een FZ zou ik even wachten wat voor nieuwe modellen er uit gaan komen, ze zijn onderweg namelijk...

Verwijderd

Sorry, maar ik heb die edit-knop echt niet gebruikt hoor. Ik denk dat je er overheen hebt gekeken de eerste keer. Ik had juist om verwarring te voorkomen de versie van NFS erbij gezet. Echt voor t gamen heb ik een PS3. Mijn minimale eis voor de laptop is 1080p kunnen films kijken. Ik haal NFS dan wel een keer voor de PS3. Maar in ieder geval bedankt.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of er bij de aankomende nieuwe FZ modellen ook een model tussen zit die wat betreft beeldkwaliteit hetzelfde (of beter) is als de FZ11S?

Verwijderd

Ik weet niet of het mag hier; het spijt me als het ongepast is in ieder geval.

Heeft niemand al eens gekeken naar de nieuwe Vostro lijn van Dell? Die zijn ook erg mooi, en ook nog eens aardig als het op de prijs aankomt. Spec's verschillen ook niet bijster veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb vandaag de FZ18L binne gekregen maar er zit zo'n 3 pins adapter bij.
Iemand enig idee, hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:54:
Hallo,
Ik heb vandaag de FZ18L binne gekregen maar er zit zo'n 3 pins adapter bij.
Iemand enig idee, hoe ik dit probleem kan oplossen?
Wat bedoel je precies met een 3 pins adapter? Als je de 220V stekker bedoelt kun je een universele stekker bij een elektronica zaak halen, check in dat geval wel even of je oplader geschikt is voor 220V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:21:
Pro Street. Zoals ik hierboven al vermeld had. Komt 1 november uit.
hey

ik probeerde dus laatst nfs carbon op mn fz11s uit, en je kan beter verder zoeken naar een laptop met een betere vga-kaart. ik moest echt alles op low zetten en dingen zoals rain uit zodat hij ongeveer op 25 frames liep(zonder schokken). ik was een 7600gt gewend en dan kom je hem nog wel redelijk spelen met wat anti-aliasing erbij maar dat lukt nu dus echt niet meer.

Als je die nfs wil spelen zou ik niet een laptop nemen met een 8400m GT kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oog is sinds de prijsverlaging gevallen op de acer aspire 5920. Met core 2 duo T7300 (2 Ghz) en 8600 GT (256 MB). Moet wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Storm316 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:46:

Als je je zinnen gezet hebt op een FZ zou ik even wachten wat voor nieuwe modellen er uit gaan komen, ze zijn onderweg namelijk...
Heb je hier al eventueel specs van en een prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
BizonKid schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:38:
[...]

Heb je hier al eventueel specs van en een prijs?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Ja, zie http://www.computerpirate...oadfile=catalog647_0.html

Wat mij betreft zie ik er geen vervanger voor de FZ11E tussen staan, zeker niet voor 950 euro. Maar als ik die site moet geloven zijn ze afgestapt van de 8400M GT met 64MB, en is deze vervangen door een intel kaartje wat natuurlijk al helemaal hopeloos is (notebookcheck: 3dmark 03 1700ptn).

[ Voor 41% gewijzigd door Mark Wegener op 17-09-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Hee, goed gevonden Mark!

Het model dat jij bedoelt lijkt me de opvolger voor de FZ19VN. Er staat wel een vervanger voor de "E" zo te zien, de FZ21E. Deze is wel wat duurder geworden (net geen 1200 euro incl. btw) maar heeft nu ook standaard 2Gb ram en een 160 Gb hdd aan boord. Ik vraag me alleen af of er daadwerkelijk 128 mb voor de 8400GT aanwezig is of dat het weer hetzelfde verhaal is als met de FZ11E en dat het straks toch 64mb blijkt te zijn. De blu-ray modellen zijn de enige die het Hi-Color scherm mee krijgen en hebben nu de 8600GS met 128 mb v-ram ipv de 8400GT met 256 mb, ik vraag me af of dat wel zo'n vooruitgang is voor de gamende laptoppers (er vanuit gaande dat alle specificaties kloppen natuurlijk). Het duurste model heeft trouwens een 300Gb hdd viel me op, YaY !! :D

Let op trouwens, de vermelde prijzen zijn excl. btw mensen.

edit; het viel me op dat model met de 'lichtste' grafische chip 100 gram zwaarder is dan de andere modellen, grappig :)

[ Voor 9% gewijzigd door Storm316 op 17-09-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:00:
Mijn oog is sinds de prijsverlaging gevallen op de acer aspire 5920. Met core 2 duo T7300 (2 Ghz) en 8600 GT (256 MB). Moet wel lukken denk ik :)
Het zijn goede specs voor een goede prijs. Ik had deze ook op mijn vrij korte lijst van mogelijkheden staan. Totdat ik de aspire in levende lijve zag bij MM. Ik was meteen genezen, wat een lelijk apparaat om te zien...erg plastic aandoend :O Bij de FZ-11E was 1 oogopslag voldoende voor mij om tot aanschaf over te gaan. Ook al ben ik eerst nog een half uur de diverse andere notebooks gaan bekijken. Uiteindelijk de FZ-11E meegenomen en 2GB geheugen geplaatst...wat een heerlijk apparaat _/-\o_ Het oog wil namelijk ook wat en de Vaio's zien er toch prachtig uit...magnesium buitenkant en strakke uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje:

Ik heb een FZ11E en die ik via HDMI met mijn TV(TH-42PV700) aangesloten heb, maar overdracht gaat puur om beeld geluid komt gewoon uit de speakers van de laptop...

iemand hier ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Eyy sony bezitters,

Om even alle geruchten waar te maken hieronder een overzicht van de nieuwe sony modellen. Het gaat hier om de VGN-FZ21 serie's. Als bron heb ik sony duitsland, paradigit Utrecht en nog een andere megastore die hem in het systeem heeft staan. Hieronder een overzicht van de specs en zeer lage prijzen(vind ik). Prijzen komen bij sony vandaan de verkoper van paradigit vertelde dat dit nog onder voorbehoud is. Het uiterlijk is hetzelfde gebleven. Maar de specs zijn iets beter dan de FZ11 serie.

Sony Vaio VGN-FZ21E

- Intel Core 2 Duo Processor T7250 2.0 GHz 800Mhz FSB
- 2048MB (2x1024MB) DDR2-667
- 160GB 5400rpm (10GB voor Recovery)
- Double Layer DVD+/-RW,
- X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA
- 64MB VRAM NVIDIA® GeForce® 8400M GT 831MB gedeeld videogeheugen
- Wireless LAN 802.11A/B/G/N
- Ingebouwde 'Motion Eye' Digital Camera 1.3MP
- Windows Vista Home Premium (NL/UK)
- HDMI
Prijs: 1099,- Inclusief BTW.

Sony Vaio VGN-FZ21M:

- 2048MB (2x1024MB) DDR2-667 iets van max 3-4gb maar mijn duits is niet goed.
- 200GB 5400rpm (10GB voor Recovery)
- Double Layer DVD+/-RW + Bluray Lezen
- X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA
- 256MB VRAM NVIDIA® GeForce® 8400M GT 1023MB gedeeld videogeheugen
- Bluetooth 2.0
- HDMI
Prijs: 1299,- Inclusief BTW.

Sony Vaio VGN-FZ21S:

- Intel Core 2 Duo Processor T7500 2.2 GHz 800Mhz FSB
- 2048MB (2x1024MB) Max 4GB
- 200GB 5400rpm, Double Layer DVD+/-RW + Bluray Lezen,
- Double Lamp X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA
- 256MB VRAM NVIDIA® GeForce® 8600M GS 1023MB gedeeld videogeheugen
- Bluetooth 2.0
- HDMI
Prijs: 1499,- Inclusief BTW.

Sony Vaio VGN-FZ21Z:

- Intel Core 2 Duo Processor T7500 2.2 GHz 800Mhz FSB
- 2048MB (2x1024MB) Max 4GB
- 300GB 4200rpm
- Blu-Ray 50GB Tweelaags DVD+/-RW/BD-RE
- Double Lamp X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA
- 256MB VRAM NVIDIA® GeForce® 8600M GS 1023MB gedeeld videogeheugen
- Bluetooth 2.0
- HDMI
Prijs: 1799,- Inclusief BTW.

Erg mooie specificaties al zeg ik het zelf. Ik zelf ga voor de nieuwe FZ21M, mooie betaalbare prijs voor die specificaties.

[ Voor 27% gewijzigd door WidgetTWW op 18-09-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mrc16 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:53:
Eyy sony bezitters,

Om even alle geruchten waar te maken hieronder een overzicht van de nieuwe sony modellen. Het gaat hier om de VGN-FZ21 serie's. Als bron heb ik sony duitsland, paradigit Utrecht en nog een andere megastore die hem in het systeem heeft staan. Hieronder een overzicht van de specs en zeer lage prijzen(vind ik). Prijzen komen bij sony vandaan de verkoper van paradigit vertelde dat dit nog onder voorbehoud is. Het uiterlijk is hetzelfde gebleven. Maar de specs zijn iets beter dan de FZ11 serie.

Sony Vaio VGN-FZ21E

- 2048MB (2x1024MB) DDR2-667
- 160GB 5400rpm (10GB voor Recovery)
- Double Layer DVD+/-RW,
- X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA,
- 64MB VRAM NVIDIA® GeForce® 8400M GT 831MB gedeeld videogeheugen
Prijs: 1099,- Inclusief BTW.
Shit dan voel ik mij op dit moment best een klein beetje genomen aangezien ik voor mijn FZ11E eur 999,-- heb betaald, maar er 2Gb geheugen in heb geplaatst a eur 120,--. De verschillen zijn dus een grotere HD en een snellere processor. Ik ga er niet dood van, vooral omdat het verschil nou niet enorm groot is...maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ik heb over de nieuwe vaio FZ21 serie een nieuw topic gemaakt. Dus vragen en opmerkingen graag in dat topic. Dan kunnen we in dit topic alles vragen over de FZ11 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:20:
even een vraagje:

Ik heb een FZ11E en die ik via HDMI met mijn TV(TH-42PV700) aangesloten heb, maar overdracht gaat puur om beeld geluid komt gewoon uit de speakers van de laptop...

iemand hier ervaring mee?
Gewoon even je audio default op HDMI zetten, voila ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ziet er netjes uit, de specs en prijzen van de nieuwe FZ modellen.

Ik wil wel alle toekomstige kopers op het hart drukken de waarden voor het video geheugen met een flinke korrel zout te nemen, hoogstwaarschijnlijk hebben de "M" en de "S" slechts de helft van wat mrc16 noemt. Gezien de ervaringen met de FZ11E doet men er goed aan dit zorgvuldig te controleren voordat men tot aankoop over gaat (mits dit een belangrijk punt voor je is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Storm316 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:45:
Ziet er netjes uit, de specs en prijzen van de nieuwe FZ modellen.

Ik wil wel alle toekomstige kopers op het hart drukken de waarden voor het video geheugen met een flinke korrel zout te nemen, hoogstwaarschijnlijk hebben de "M" en de "S" slechts de helft van wat mrc16 noemt. Gezien de ervaringen met de FZ11E doet men er goed aan dit zorgvuldig te controleren voordat men tot aankoop over gaat (mits dit een belangrijk punt voor je is natuurlijk).
ben ik helemaal met je eens, sony kan veel zeggen maar ik zou het eerst in de winkel controleren, ik heb er al eens een negatieve ervaring meegehad met mijn acer.

Verwijderd

@ Storm316...dankje voor je reactie....het werkt!!!

Ik denk het toch vandaag terug te brengen(ik heb het sinds vrijdag)...valt tegen qua prestatie....AV-Mode die niet werkt..64 MB in plaats van de 128....(wat ik eerst dacht)...

even informeren hoe het met de VGN-AR41L zit...

• Storm316
Yw bma :)

Jammer dat ie niet bevalt, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zou me nu eenmaal ook niet kunnen redden met 64mb v-ram. De AR die jij noemt was eigenlijk mijn eerste keus btw, maar het duurde wat langer voordat die op de markt kwam en 17" was me toch iets te groot voor onderweg. Ik geloof dat daar wel echt 128mb in zit, maar pin me er niet op vast.... ;)

• Storm316
Op de FZ21S (misschien niet leverbaar in NL..?) na staan de nieuwe FZ modellen vanaf vandaag op de Sony website. Helaas nog geen prijzen.

http://vaio.sony.nl/view/...els&category=VN+FZ+Series

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Storm316 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:22:
Op de FZ21S (misschien niet leverbaar in NL..?) na staan de nieuwe FZ modellen vanaf vandaag op de Sony website. Helaas nog geen prijzen.

http://vaio.sony.nl/view/...els&category=VN+FZ+Series
Nu weet ik het nog niet zeker wat betreft schermkaart geheugen; 64MB bij de E-versie en 256MB bij de M-versie? Toch maar vreemd. Voor de rest zijn de specs tussen deze twee praktisch gelijk op de harde schijf na?

• Storm316
BizonKid schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:35:
[...]

Nu weet ik het nog niet zeker wat betreft schermkaart geheugen; 64MB bij de E-versie en 256MB bij de M-versie? Toch maar vreemd. Voor de rest zijn de specs tussen deze twee praktisch gelijk op de harde schijf na?
Voor zover ik zo snel kan zien zijn de verschillen:

-video geheugen
-snellere w-lan kaart
-blu-ray drive

Toch wel aardig wat verschillen. Jammer dat de 'M' geen Hi-Color scherm mee krijgt (eventueel zelfs ipv de blu-ray drive), verder zijn het wel hele mooie specs wat mij betreft.

• Mark Wegener
als je maar lang genoeg blijft proberen dan kom je er wel zal ik maar zeggen...

na dus een paar maanden vista gebruikt te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk niet veel meer heeft gebracht dan windows XP met een aardige skin en een installatie map die nogal opgeblazen is (ik bedoel, bijna 9Gig, who are you kidding'?). En bovenop dat, waar zit de logica in het feit dat je een 'gepimpte' pc nodig hebt om uberhaupt het nieuwe besturingssysteem te kunnen gebruiken? in achthoudend dat je met een besturingsysteem zelf eigenlijk nog niets kan!

Dus... heb ik windows XP (MCE natuurlijk, moet wel een beetje uptodate blijven ;)) maar weer eens tevoorschijn gehaald. Met de guide en het installatie pakket die in dit topic gepost zijn was de installatie piece of cake. Tot op heden heb ik slechts drie problemen gevonden. Het al bekende speakers blijven draaien bij gebruik van de hoofdtelefoon. Dat wordt dus nog maar een keer de guides op het net naproduceren. Ten tweede krijg ik afentoe de melding dat er een bestandje niet valide is volgens windows en dan gaat hij enorm mekkeren om de installatie cd. Dit zou nogwel eens aan mij kunnen liggen aangezien ik met nlite nogal rigoureus te werk ben gegaan (installatie map is echter wel gekrompen tot 1GB). En als laatste heeft hij windows het continue over een lilegale windows versie :? Dat zou overigens nog wel eens aan mijn kunnen liggen omdat de CD niet echt van dezelfde bron kwam als de sticker, die was namelijk wel echt :)

Het resultaat is in iedergeval aanzienlijk! de hardeschijf kan weer ademen, de installatie is echt een stuk kleiner. Maar wat een heel stuk intressanter is, is de performance van de videokaart! 3DMark06 heeft mij zojuist een score toebedeeld van maar liefst 1579 punten!! Terwijl ik net voor het vaarwel zeggen van Vista een score had van 976! Uiteraard is softwarematig eigenlijk alles veranderd inclusief de driver dit is nu 163.16 (onder voorbehoud), en op het benchmark programma na.
Maar dit zou geen Sony probleem zijn als niet een twist aan zou zitten! De Systeeminfo deelt mij nu mee dat ik 256,00MB aan RAM-geheugen heb! Waar daar in vista nog 64MB stond. Nu lijkt het mij nogal sterk dat XP op een magische manier aanspraak kon maken op een geheime 192MB v-ram. Anders wordt het nogeens intressant om ME, 2000, en 98 te installeren opzoek naar ie extra GB ram, Bluetooth en die extra lamp in het beeldscherm.

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 21:53
Is dit niet 64 MB voor de kaart + 192 MB aan Hypermemory (maar dan van NVidia)

• Mark Wegener
Actual schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:54:
Is dit niet 64 MB voor de kaart + 192 MB aan Hypermemory (maar dan van NVidia)
ik neem aan van wel, maar dan blijf ik benieuwd waar die 600 punten opeens vandaan komen.

• Storm316
Zo, das idd een behoorlijke prestatie winst Mark! Blijkbaar is de FZ11E toch wat te licht gespect voor Vista gezien de prestaties in XP.
Heb je toevallig ook PCMark05 gedraaid voordat je op XP overstapte? Ik ben erg benieuwd of daar ook noemenswaardige verschillen te meten zijn. Volgens mij moet het niet kunnen, maar misschien heeft XP de hoeveelheid gedeeld geheugen wel aangepast (ik neem aan dat je niet aan je bios hebt gezeten verder), kun je 's kijken wat 3Dmark, riva-tuner, of wat je ook maar gebruikt zegt over de beschikbare hoeveelheid vast en gedeeld video geheugen? Het zou ook kunnen dat het foutief word uitgelezen omdat je geen originele drivers gebruikt, zijn de video drivers afkomstig van laptopvideotogo?

Die windows foutmelding komt idd doordat je niet de juiste productkey gebruikt zoals je zelf al vermoede, maar dat zal jou een worst zijn denk ik nu je machine tenminste lekker loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Wat ik mij nu afvroeg is: Waarom kan er maar maximaal 2 Gb geheugen in? Wanneer ik er in een slot een 2 Gb en het totaal op 2,5 Gb komt. Wat gebeurt er dan?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Hoewel vaak bij de specificaties 2Gb RAM als maximum vermeld staat, het is gewoon 4Gb wat het moederbord ondersteund. Je kunt die 2Gb er dus gerust insteken. Wel worden deze Vaio's geleverd met een 32bit versie van Windows Vista (dit lijkt zo'n beetje de standaard te zijn in notebook-land momenteel), dit OS ondersteund maximaal 3Gb. Wil je gebruik maken van de maximale hoeveelheid geheugen van 4Gb dan zul je je OS moeten upgraden naar een 64bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een VGN-FZ11E aangesloten via HDMI op onze Sony KDL 40W2000.

De TV detecteer het 1080p signaal wel maar laat een er verstoord beeld zien.
Er lopen rode en groene verticale lijnen door het beeld.

Heeft er iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Hmmm.... (denkt na), als je hetzelfde beeld op je FZ scherm afspeelt, is het dan gewoon streep loos, en wat voor bestand/film/beeld is het precies Klex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 01:41:
Hmmm.... (denkt na), als je hetzelfde beeld op je FZ scherm afspeelt, is het dan gewoon streep loos, en wat voor bestand/film/beeld is het precies Klex?
Hey Storm316,

ik krijg gewoon de desktop te zien.
Ben nog niet eens aan video beelden begonnen omdat de desktop er al verschrikkelijk uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal voor pcmark05.

ik ben het overigens niet eens met je dat de fz11e te licht gespect is voor win vista, ik ben alleen bang dat er een uitermate kwalijk gat tussen deze videokaart zit onder vista tov xp. overigens was de hoogste 3dmark06 score van mij onder vista rond de 1080, staat hier ergens in dit topic.

Er is niets veranderd in het BIOS, aangezien daar eigenlijk niets te veranderen valt. Maar een sony medewerker heeft mij verteld dat de kaart zijn geheugen voorziening volledig zelfstandig bepaald. Dus het is inderdaad 64 MB voor de kaart + 192 MB aan Hypermemory.

Voor de rest draait het apparaat perfect, incl matching win MCE + product key. Hij voelt overigens wel een stukje sneller aan onder XP. Downgrade is zeker geen afrader.

• Storm316
Erg vreemd Klex. Mijn eerste gedachte was 'drivers', maar daar je daar niks over zegt neem ik aan dat je niet aan je video drivers hebt gezeten en gewoon met originele drivers draait, correct?

Als dit het geval is en je zeker weet dat je instellingen verder goed staan dan klinkt het toch het meest als een defect, misschien aan je video kaart, anders aan 1 van de aansluitingen (ook de hdmi poort van je tv kan de oorzaak zijn). Ik weet niet waar je de machine hebt gekocht, maar als het bij een gewone winkel was raad ik je aan om met de laptop terug te gaan en te vragen of ze 'm daar voor je kunnen testen (laat gelijk je eigen hdmi kabel testen) op een aantal (2 of 3) tv's. Dit is de handigste manier om een aantal zaken uit te sluiten. Mocht dit echter geen optie zijn dan ben ik bang dat het een garantie verhaal word en je contact met Sony op moet nemen.

Succes!

• Storm316
@ Mark:

Het zal geheid een combinatie zijn van dingen. Ik denk dat er voor mijn 'S' ook nog wel wat winst te behalen valt onder XP trouwens hoor, maar voorlopig ben ik nog meer dan tevreden zo. Ik wacht vooral op SP1 voor Vista en de ultimate video driver van Nvidia (als die ooit komt ;) ).

Ik begrijp je verhaal, maar toch, ondanks dat je nu veel betere 3D prestaties hebt had je eerst 100mb shared video mem. meer..... Erg interessant, ik ga hier 's een onderzoekje aan wijden.

Verwijderd

Hoi,

sinds kort ben ik ook in het bezit van een sony VGN-FZ11E en ben er tot nu toe heel tevreden mee.

Alhoewel ik met een klein probleempje en een vraag zit:

-de ingebouwde motion eye webcam, werkt maar af en toe( vooral nadat ik bij aparaatbeheer hem heb uitgeschakeld en opnieuw heb ingeschakeld) of als ik de laptop heropstart... :s drivers enzo heb ik al eens opnieuw geiinstalleerd... => heb ik ondertussen al gevonden

-En dan vroeg ik mij ook nog af of het mogelijk is om de ingebouwde play, stop next ,... toetsen boven het toetsenbord kunt instellen voor gebruik in winamp ipv bij win media player?

En is het ook normaal dat de harde schijf maar aangeef dat hij een capaciteit van 102 GB heeft, ik weet dat tijdens de installatie van mn laptop er iets van back up tool gerund werd, maar is daardoor nu een verborgen partitie van 20 gb geiinstalleerd ofzo? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 17:28 ]

Verwijderd

hmm vandaag werkt mn webcam alweer niet... :s dit had ik dus geprobeerd:

Start -> Zoeken -> Toets "msconfig"
Open het programmatje en ga naar opstarten (dus niet computer opstarten).
Haal nu het vinkje voor VAIO Camera Utility weg en druk op ok.
Start de PC opnieuw op. Je zult merken als de computer opgestart is dat je een melding krijgt dat niet alle programma's kunnen opstarten. Klik gewoon een keer op het icoontje en je bent er vanaf.

maar als ik nu de webcam wil starten is het weer dei verdomde error die ik krijg :s

iemand nog een ID???

• Storm316
Wat voor error krijg je precies, en waarmee probeer je je cam te starten? De oplossing die je geprobeerd hebt werkt in de meeste gevallen, maar misschien ligt het aan een applicatie die je gebruikt.

Voor zover ik weet zijn de media knoppen niet te gebruiken in combinatie met WinAmp.
Je harde schijf capaciteit kan wel kloppen, van mijn zogenaamde 160Gb blijft maar 139Gb over

• Tiduz
ik heb hem vandaag dan eindelijk, nu staat er op de stikker FULL HD, dus ik heb hem op mijn HDTV aangesloten en op 1080P gezet, werkt allemaal. Maar nu speelt de laptop zelf 1080P niet goed af merk ik? Heel erg stotteren. het gaat om een x264 MKV, ook bij 720P stottert die bij de ene wel en de andere niet. Alle 720P wmv's van gamespot werken goed.

ik heb CCCP-Project en de nieuwste FFDShow erop staan, wel zijn het de standaard nvidia drivers maar dat maakt verder niets uit toch? Vraag in het kort: Is deze laptop nou sterk genoeg om 1080P af te spelen? Leek mij van wel maar blijkbaar heb ik me vergist.

edit: Erg raar, met QTLite net een 1080P Trailer gedownt en die loopt vloeiend af, maar X264 1080P files stotteren, snap er niets van.

[ Voor 10% gewijzigd door Tiduz op 28-09-2007 02:13 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 12:36
Die foutmelding van de cam krijg ik ook elke keer........
Gewoon bij start en daar apparaatbeheer invullen en ENTER---> Dan naar beeldschermapparaten en dan uitschakelen----> en weer isnchakelen en VOiLA! XD

GEWOON DOORZETTEN!!!!!

ps. Medal of Honor Airborne is best grappig spelletje....... Ik draai hem alleen op minder dan 20FPS... op 1024x768 alles op low
Als ik mijn kaart 10%-15% overclock draait ie op meer dan 20FPS...
Temp van videokaart stijgt dan maar met 5*C
Daar ben ik dan wel tevreden mee.....

[ Voor 43% gewijzigd door brbr4thepc op 28-09-2007 14:19 ]

• Tiduz
kan je hier ook gewoon de ForceWare Release 163 op zetten? Ik heb er nog de standaard nvidia drivers van Mei opstaan, is het aan te raden deze via de officiele nvidia site te updaten? Modded inf files doe ik liever niet, heb liever WHQL's

• Storm316
Welke 163 bedoel je precies? Er zijn er nogal wat namelijk.
Als je doelt op de release van vandaag; nee.

Verwijderd

ja van mn camera gebruikte ik da ook al bij apparaatbeheer, maar het is toch ambetant om dat telkens te doen :( zou het niet kunnen liggen doordat ik heb codecs geiinstaleeerd?

En niemand een idee om die 'multimedia' knoppen met bv winamp te kunnen gebruiken? :p zou echt handig zijn :D

en ook geen idee als je die 'verborgen' partitie niet kunt zien en gebruiken om nog dingen op te zetten? :p

• Tiduz
Storm316 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 08:59:
Welke 163 bedoel je precies? Er zijn er nogal wat namelijk.
Als je doelt op de release van vandaag; nee.
die bedoelde ik inderdaad, of een driver van nvidia's site zelf die nieuwer is dan Mei? Ik zal mijn vraag iets duidelijker stellen: Kunnen er op deze Vaio ook drivers van nvidia's site zelf, of alleen drivers met gemodde INF bestanden?

• Storm316
Voor zover ik weet zijn de drivers op de Nvidia site niet geschikt voor laptop kaarten. Nvidia verwijst je voor drivers voor deze kaarten door naar de fabrikant van de notebook, en in vele gevallen helaas vice versa...

Ik neem aan dat de origineel geïnstalleerde driver wel WHQL is, maar deze zal ge-update moeten worden door Sony zelf. Het is maar de vraag of/wanneer dit gebeurt ben ik bang.
De originele meegeleverde driver werkt overigens prima, maar wanneer het gaat om prestaties scoort m'n FZ veel beter met drivers met gemodificeerd .inf file van laptopvideotogo.

Waarom heb je behoefte aan een update, en wat zijn je bezwaren tegen niet-WHQL drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark, zou je mij uit kunnen leggen hoe je xp er op heb gezet? Ik heb nu wel een clean install van vista, maar als ik xp er in gooi dan kan die geen vaste schijven vinden, dat is het probleem zo'n beetje :s Ik heb trouwens een fz11e, alvast bedankt.

en jullie allemaal bedankt voor dit topic, heb het inmiddels al 20x gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Voor degene die nog een FZ11E voor eenleuke prijs willen scoren, paradigit heeft ze in prijs verlaagd naar 849,-. Op=Op. Hierna komt de FZ21 serie. Die beginnen vanaf 1099,-. Erg mooie laptop voor 849,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds kort ook eigenaar van deze laptop, erg blij mee (vooral het scherm, continue in toeren veranderende fan is iets minder). Heeft iemand ook problemen met wireless connectie? Als ik download met Grabbit dan is het net of m'n connectie iedere seconde aan/uit wordt gezet. Ik zie het ook terug in mijn download snelheid history, piekt continue tussen de 0 en 500kb... Had hiervoor een Dell met Xp, continue een strakke snelheid. Note: gebruik de laatste Kaspersky virusscanner, download via een payserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vooralsnog geen last gehad van mijn wireless connectie, werkt prima.

Echter, ik zou echt heel graag willen weten hoe ik XP op deze laptop krijg. Want ik wil betere prestaties van onder andere mijn videokaart (ik ga em ook overclocken). Maar als ik partition magic installeer ziet hij geen schijven, zelfde geldt voor het opstarten met de windows XP cd. Ik kan daarom windows xp niet installeren op die manier.

Kortom: Hoe kan ik XP als OS op deze laptop krijgen? Mark, jij had toch XP er op gekregen? Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
mrc16 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:15:
Voor degene die nog een FZ11E voor eenleuke prijs willen scoren, paradigit heeft ze in prijs verlaagd naar 849,-. Op=Op. Hierna komt de FZ21 serie. Die beginnen vanaf 1099,-. Erg mooie laptop voor 849,-
wow, just my luck, net een weekje geleden bij paradigit gekocht voor 999.- :X

edit:
THUMBS UP VOOR PARADIGIT!!!!
hij vond het verschil zo groot dat ik nu een nieuwe bon en 150 euro terug heb, Woohoo :D

[ Voor 14% gewijzigd door Tiduz op 02-10-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Tiduz schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:52:
[...]

wow, just my luck, net een weekje geleden bij paradigit gekocht voor 999.- :X
Dan zou ik effe 149 euro terug halen bij ze:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:50:
Mark, zou je mij uit kunnen leggen hoe je xp er op heb gezet? Ik heb nu wel een clean install van vista, maar als ik xp er in gooi dan kan die geen vaste schijven vinden, dat is het probleem zo'n beetje :s Ik heb trouwens een fz11e, alvast bedankt.

en jullie allemaal bedankt voor dit topic, heb het inmiddels al 20x gelezen :P
XP heeft geen SATA drivers. Vista wel.

Of installeren met SATA drivers op Floppy, of met slipstreamed CD of met externe floppy.
Als je geluk hebt, kun je SATA ondersteuning in de BIOS uitschakelen ( Lang niet voor elke laptop geloof ik)

Succes. Eerst maar eens de SATA drivers voor XP ergens vandaan toveren (website laptop?)

Greetz,

Stallie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me na 10 dagen eindelijk gelukt zou maar zeggen. Was een helse klus voor mij. Heb van alles geprobeert, 20x format weet ik veel wat. Maar de slipstream cd werkte gelukkig. Shitloads drivers voor hdd's op gezet en voila :P

Ohja, even een vraag. Wat is voor de FZ11E (GeForce 8400M GT) op XP de beste driver om te downloaden van laptopvideo2go?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:41:
Het is me na 10 dagen eindelijk gelukt zou maar zeggen. Was een helse klus voor mij. Heb van alles geprobeert, 20x format weet ik veel wat. Maar de slipstream cd werkte gelukkig. Shitloads drivers voor hdd's op gezet en voila :P

Ohja, even een vraag. Wat is voor de FZ11E (GeForce 8400M GT) op XP de beste driver om te downloaden van laptopvideo2go?
for real! 10 dagen, ik had nog wel een link herhaald waarmee het mij is gelukt. Het was nog wel een perfecte tutorial. ik gebruik de nieuwste driver voor xp ergens in de 16x.x zoals eerder gezegd haal ik daar een score van 1580 mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Mark Wegener op 03-10-2007 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bewijze van he. Heel dat slipstream gedoe snapte ik allemaal niet en ik had maar paar uurtjes per dag om er aan te zitten. Maar uiteindelijk bleek het toch aardig simpel te zijn hahaha.

Maar een andere vraag. Welke audio driver heb ik nodig voor XP? En waar kan ik die vinden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 21:53
Volgens mij moet dit (link) werken.

Dit zijn Sigmatel HD drivers voor Dell, maar ja, de kaart is hetzelfde.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:39:
Ja bewijze van he. Heel dat slipstream gedoe snapte ik allemaal niet en ik had maar paar uurtjes per dag om er aan te zitten. Maar uiteindelijk bleek het toch aardig simpel te zijn hahaha.

Maar een andere vraag. Welke audio driver heb ik nodig voor XP? En waar kan ik die vinden?

Alvast bedankt
Sony heeft voor de FZ19 drivers online staan. Ik heb zelf een FZ21M en deze werken daar ook op, dus zal het voor een FZ11 ook werken, neem ik aan. De drivers zijn te vinden op: ftp://ftp.vaio-link.com/pub/OS/XPDOWNGRADE/FZ19/
Ik hoop dat je t hier mee red. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die had ik eerder al eens geprobeerd, maar het wou niet echt werken met die geluidskaart driver op een of andere manier. Maar bedankt voor de link, ik ga vannacht als ik thuis kom toch nog een keertje stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt. Eerst gaf ie weer een error bij die driver zoals ik voorheen vaker had. Toen zag ik dat ik heel ergens anders een pci device niet goed had geinstalleerd, dit was de modem. Deze had ik gefixt en voila kon geluidsdriver ook installen :)

Oh dan resteert mij een laatste vraag:
Waar kan ik de juiste Event Service vandaan halen? Of gaat dit niet op XP? Ik zou graag mn volume en brightness via de ervoor bestemde knopjes kunnen instellen. Alvast bedankt!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:23:
Het is gelukt. Eerst gaf ie weer een error bij die driver zoals ik voorheen vaker had. Toen zag ik dat ik heel ergens anders een pci device niet goed had geinstalleerd, dit was de modem. Deze had ik gefixt en voila kon geluidsdriver ook installen :)

Oh dan resteert mij een laatste vraag:
Waar kan ik de juiste Event Service vandaan halen? Of gaat dit niet op XP? Ik zou graag mn volume en brightness via de ervoor bestemde knopjes kunnen instellen. Alvast bedankt!!
Mooi dat het gelukt is. :)

Over die sneltoetsen, ik heb ze nog niet werkend. Misschien moet je even hier kijken.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volume schijnt toch te werken haha. Alleen brightness niet, maar dat moet dan maar handmatig.

Kan het trouwens zijn dat mijn wireless een minder ver bereik heeft in xp dan in vista? Dat gevoel krijg ik namelijk sterk.

Oh, en zullen we allemaal ef 3DMark06 scores vergelijken? Ik haal 1574, maar ik ga de videokaart straks overclocken, dus ik hoop dat ie dan hoger is :)

Edit:
Hmm, overclockt nu 1578 :P Klopt het dat als ik in RivaTuner ga kijken dat ie em weer op default heeft staan bij die balkjes en dat ie alleen bij startup (save gedeelte) nog wel de gesavede settings heeft staan? Of is er dan iets verkeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
whaaa... Ik krijg wat van die Vista. Eindelijk eens tijd om een verse installatie te doen van Vista. Steek in de anytime upgrade cd erin en kan ik enkel Engels kiezen tijdens de setup? Na wat opzoek werk blijkt dat je Home Premium niet van taal kan veranderen.

Heb ik soms een verkeerde Anytime Upgrade DVD (Uk versie?) of doen jullie een verse install op een andere manier? Inmiddels heb ik op de F10 knop geramd en ben aan het kijken wat daaruit uit de bus komt rollen...

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 13-10-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op mijn Anytime Upgrade DVD staat alles in het engels beschreven dus het kan kloppen dat het een UK versie is. Toevallig heb ik vanmiddag een nieuwe installatie gedaan maar wel met mij eerder gebrande System & Application discs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Timbos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:12:
Toevallig heb ik vanmiddag een nieuwe installatie gedaan maar wel met mij eerder gebrande System & Application discs.
Kan je met die dvd's dan wel een schone Vista install doen zonder bloatware? De F10 recovery alvast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Nee, de Anytime Upgrade schijf is bedoeld om je Vista versie mee te upgraden, oftewel om je een duurdere versie mee te verkopen. Als je hier geld voor over hebt kun je 'm wel gebruiken om een schone Vista versie mee aan te schaffen, maar volgens mij ben je goedkoper uit via de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:56
Chevy454 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:17:
[...]

Kan je met die dvd's dan wel een schone Vista install doen zonder bloatware? De F10 recovery alvast niet.
dit vraag ik mij ook af, ik heb mijn FZ11S nu al een paar maanden in gebruik, en ik heb in het begin geen recovery DVD's gebrand. Als ik klaar ben met m'n stage straks in januari, en weer toegang heb tot m'n andere PC wil ik ook een schone herinstallatie van Vista doen, zodat ik er zeker van ben dat al die bloatware niet op m'n laptop rondzweeft.

Kan ik t.z.t. gewoon die recovery DVD's branden, waarbij ik als het ware mijn officiele Vista op DVD's heb, zonder al die extra troep die Sony er in het begin op mijn laptop heeft bijgekwakt? Ik vind het btw sowieso een rare gang van zaken, dat er niet gewoon een DVD meegeleverd wordt met een versie van Vista. Ik las ook ergens dat de key onderop m'n laptopsticker niet gebruikt kan worden, omdat dit een massale key is waarmee honderden laptops in de fabriek mee geactiveerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik ben 't met je eens dat 't raar is dat je bij zo'n duur apparaat niet eens een paar recovery schijven erbij krijgt, maar dat je deze zelf moet branden. Sorry voor mijn botheid, maar ze niet branden vind ik gewoon ronduit dom. Hoe vaak zie je niet posten van mensen voorbij komen die met hun handen in het haar zitten na een system of hdd crash, en dan komen ze hier om hulp zoeken omdat ze te lui waren om wat schijfjes te branden....zo dom, en totaal onnodig.

BRAND DIE KRENGEN !!! (voor de zoveelste keer)

Misschien heb je ze nooit nodig, maar zowel dan kun je jezelf zo veel ellende/geld besparen door dit gewoon te doen. Het is zo'n kleine moeite.

De recovery schijven her-installeren alles wat op de laptop stond toen je 'm kocht, dus ook alle bloathware. Een cleane installatie is alleen mogelijk met een schone versie van Vista en die zul je apart moeten aanschaffen.
Er is wel een truukje om een redelijk schone Vista install te doen met de recovery schijven door simpelweg de installatie af te breken en te rebooten zodra Vista geïnstalleerd is (dus voordat alle andere crap geïnstalleerd word), maar erg betrouwbaar vind ik deze methode niet. Op eigen risico dus ;)

Persoonlijk vind ik het handmatig verwijderen van de bloathware de beste oplossing als je geen losse Viste versie hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Storm316 op 14-10-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:47:
Ik ben 't met je eens dat 't raar is dat je bij zo'n duur apparaat niet eens een paar recovery schijven erbij krijgt, maar dat je deze zelf moet branden. Sorry voor mijn botheid, maar ze niet branden vind ik gewoon ronduit dom. Hoe vaak zie je niet posten van mensen voorbij komen die met hun handen in het haar zitten na een system of hdd crash, en dan komen ze hier om hulp zoeken omdat ze te lui waren om wat schijfjes te branden....zo dom, en totaal onnodig.

BRAND DIE KRENGEN !!! (voor de zoveelste keer)

Misschien heb je ze nooit nodig, maar zowel dan kun je jezelf zo veel ellende/geld besparen door dit gewoon te doen. Het is zo'n kleine moeite.

De recovery schijven her-installeren alles wat op de laptop stond toen je 'm kocht, dus ook alle bloathware. Een cleane installatie is alleen mogelijk met een schone versie van Vista en die zul je apart moeten aanschaffen.
Er is wel een truukje om een redelijk schone Vista install te doen met de recovery schijven door simpelweg de installatie af te breken en te rebooten zodra Vista geïnstalleerd is (dus voordat alle andere crap geïnstalleerd word), maar erg betrouwbaar vind ik deze methode niet. Op eigen risico dus ;)

Persoonlijk vind ik het handmatig verwijderen van de bloathware de beste oplossing als je geen losse Viste versie hebt.
Ik heb meteen na aanschaf van laptop de recovery disks gebrand. Omdat de HD slechts 120Gb groot is, en Vista al zo'n 20Gb (incl 2-3 Gb virtual mem) nodig heeft, heb ik daarna de recovery partitie verwijderd. Toen ik een aantal weken geleden besloot om een clean install uit te voeren, bleek dat de installatie-procedure helemaal op het einde een foutmelding geeft :( Uiteraard had ik een image gemaakt met Acronis TrueImage. Die dus maar weer teruggezet en verder niet meer over nagedacht. Maar eigenlijk wil ik dit probleem wel opgelost hebben voor een toekomstige noodzakelijke clean install. Is iemand dit probleem ook tegengekomen en mischien tips/ideeen ? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ai, vervelend... Weet je nog welke foutmelding je precies kreeg?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste