[laptop] Sony Vaio FZ11E

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 14.884 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Mark Wegener schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:58:
[...]

intressting :)

ik ga ze dan ook maar eens een emailtje sturen, eens kijken wat dat oplevert. het lijkt me echt heel sterk dat ik het foutief heb afgelezen. maar als iemand mij exacte instucties kan geven hoe ik het kan uitlezen, laat het me horen en ik beloon ieder met een screenshot :P

edit:
details gevonden: [afbeelding]
Oi, dus toch 64mb ???
Ik zou idd maar eens contact met Sony opnemen Mark, errug vaag allemaal.

Succes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 06:45
Storm316 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:39:
[...]

Oi, dus toch 64mb ???
Ik zou idd maar eens contact met Sony opnemen Mark, errug vaag allemaal.

Succes !!
Done! En het wordt nog intressanter!

Ik heb zojuist getelefoneerd met een medewerker van sony en deze heeft mij het volgende verteld: volgens de speciaficaties die hij bij de hand had, heeft de FZ11E een GeForce 8400M GT, het geheugen dat er op de videokaart zit is (roffel)..... 256MB ! en dit kan worden aangevuld met het algemene interne geheugen tot 384MB.

Dus ik heb gevraagd of ik dat kon controleren in mijn systeem, waarop hij mij naar het systeeminformatie heeft genavigeerd (Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/3289/systeeminfouc4.th.jpg) waar dus natuurlijk slechts 64MB staat. Maar het verhaal daarachter is dat hij daar alleen maar aangeeft hoeveel geheugen gebruikt wordt en niet wat er geinstalleerd is. Dus mijn vraag is, hoe kom ik er achter hoeveel er geinstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Eh, sorry hoor, maar ik heb eigenlijk maar 1 reactie; BULLSHIT

Apparaatbeheer zowel als 3Dmark06 geven aan dat er 64mb dedicated video geheugen aanwezig is (ok, een dikke 50 mb volgens 3Dmark maar dat ligt altijd nog dichter bij de 64mb dan 128 of 256), dat moet toch betrouwbaar genoeg zijn lijkt me. Bovendien staat op hun eigen site hier

http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+FZ+Series

duidelijk te lezen dat de FZ11S -notabene het grote broertje van de FZ11E- 128mb dedicated video geheugen heeft. Niet onmogelijk maar erg onwaarschijnlijk dat de 'E' 2x zoveel aan boord zou hebben. Ik denk dat Sony net zo vaag is tegenover haar medewerkers als tegen haar klanten, want er is ook nog het mailtje dat Pat-Skim van Sony ontving waarin een andere Sony medewerker stellig beweert dat er 128mb video geheugen in de FZ11E zit.

Heb je de naam van die medewerker die je gesproken hebt genoteerd? Laat 'm er dan als de sodemieter voor zorgen dat er echt 256mb in je Vaio komt, en in mijn 'S' ook graag dan... of 512 ofzo...... ;)

ps; die 1080 punten in 3DMark06 kloppen idd, ik zag gister pas dat Actual dezelfde score had met zijn 'E' joh, excuses _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Storm316 op 25-07-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Ik weet dat er absolute koeienstront uit die sony medewerker kwam, maar nu is de vraag hoe zorg ik er voor dat ze erkennen dat er ik idd een verkeerde videokaart er in heb zitten?

ik ga ze morgen nog maar eens bellen, de 7600 GO schakelt ook geen geheugen, en die bezit nota bene 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Tsja, ik ben bang dat ze uiteindelijk zeggen; "excuses meneer Wegener, onze medewerker had niet de juiste informatie tot zijn beschikking, er zit inderdaad een 8400GT met 64mb in de FZ11E".

(tenzij er werkelijk 128mb in hoort natuurlijk, ik weet het onderhand ook niet meer hoor 8)7 )

Allereerst is het zaak dat ze daar bij Sony nu eens uitzoeken wat ze nou werkelijk in de FZ11E hebben gestopt en of je überhaupt de verkeerde videokaart hebt gekregen. Zo niet dan word het een moeilijk verhaal tenzij je kunt aantonen dat je voor je tot aankoop overging foutief geïnformeerd bent. Als je dealer je deze (valse) informatie heeft gegeven moet je denk ik eerst bij hem/haar verhaal halen, misschien kan hij ook wel voor je bevestigen dat hij je verteld heeft dat er meer v-ram in zou zitten dan je hebt gekregen -nadat deze informatie door Sony aan hem/haar verstrekt is- als dat het geval mocht zijn. Maar goed, je kunt natuurlijk gewoon blijven volhouden dat je de laptop onder valse voorwendselen hebt gekocht en dat je deze niet gekocht had als je dit had geweten, en je kunt ze natuurlijk wel wijzen op het mailtje van Pat (of kan Pat het origineel naar je doorsturen zodat je dat kunt laten zien) en het gesprek dat je met hun medewerker had. Wie weet heb je geluk, al denk ik niet dat ze je zomaar een andere laptop gaan geven eigenlijk...

Heb je al eens gecheckt wat je bios zegt over je grafische adapter trouwens? Als het goed is kun je daar ook de hoeveelheid shared geheugen instellen als je wilt(vroeg daar laatst niet iemand naar?).

[ Voor 6% gewijzigd door Storm316 op 26-07-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
ik verwacht ook niet te veel, ben alleen benieuwd wat ze er mee doen.
Storm316 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:28:
Heb je al eens gecheckt wat je bios zegt over je grafische adapter trouwens? Als het goed is kun je daar ook de hoeveelheid shared geheugen instellen als je wilt(vroeg daar laatst niet iemand naar?).
nee, ik kan helemaal niets vinden in het bios over de grafische adapter, ik weet niet of jij dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Wat een stomme bios zeg, je kunt er idd niet veel....

Zijn er trouwens meer Firefox gebruikers die problemen hebben met Youtube? Om de 3 filmpjes loopt Firefox vast (ook in een IE-tab, ik denk dat het aan de flash-player ligt) en moet ik het met taakbeheer afsluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Storm316 op 29-07-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:50:
Dank voor de tip! Ik wist niet dat er meer over geklaagd werd. 'K heb helemaal geen zin in omruilen natuurlijk, maar ik word heel langzaam, maar ook heel zeker erg flauw van het geluidje. Overigens, sqeaky kan het geluid nou ook weer niet noemen.
Shit... heb gehoord dat Sony niet bekend staat om z'n goeie of flexibele service, ik houd m'n hart vast. Goddank dat ik ook 'n laptop van 't werk krijg.
Heb je Sony hiervoor gecontacteerd? Ik ben zelf ook in het bezit van een Vaio FZ11S. Super laptopje, maar inderdaad een wat overijverige fan die bovendien geen constant toerental aanhoudt. Mij stoort het (nog) niet heel erg. Ik heb ook gelezen dat dit mee veroorzaakt zou worden door Vista, die veel meer dan de oudere OS'en in staat is het toerental van de fan continu aan te passen. Dat klinkt aannemelijk als verklaring, maar als jij van Sony een nieuwe zou hebben gekregen die het niet heeft, is er wellicht meer aan de hand dan dat. Laat je even weten hoe het is afgelopen bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:24:
[...]

Heb je Sony hiervoor gecontacteerd? Ik ben zelf ook in het bezit van een Vaio FZ11S. Super laptopje, maar inderdaad een wat overijverige fan die bovendien geen constant toerental aanhoudt. Mij stoort het (nog) niet heel erg. Ik heb ook gelezen dat dit mee veroorzaakt zou worden door Vista, die veel meer dan de oudere OS'en in staat is het toerental van de fan continu aan te passen. Dat klinkt aannemelijk als verklaring, maar als jij van Sony een nieuwe zou hebben gekregen die het niet heeft, is er wellicht meer aan de hand dan dat. Laat je even weten hoe het is afgelopen bij jou?
Als het door het OS veroorzaakt word moeten alle FZ's met Vista als OS er toch last van hebben? Ik (FZ11S, Vista Home Premium, standje Gebalanceerd in het energiebeheerschema met maximale processor instelling op 100%) zit nu al een een uurtje of 2 te browsen/mailen/chatten en ondertussen ben ik een film aan het downloaden en nog wat aan het photoshoppen, en mijn fan loopt gewoon rustig en constant. Af en toe (om de 4 tot 8 minuten ongeveer) blaast ie maximaal een seconde of 20 wat harder, maar dat is alles. Als ik zwaardere applicaties draai gaat ie wel wat harder en constanter blazen, maar ik kan het nog steeds geen hard geluid noemen. Ik heb geen db meter voorhanden, maar als iemand weet hoe ik m'n exacte fanspeed kan meten wil ik best een rapportje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:01:
Mijn webcam probleem is opgelost denk ik.

Windows starte automatisch heb VAIO webcam programma op. Door dit uit te zetten in MSconfig menutje werkt mijn webcam nu ook als de computer net uit de standby komt.

Voor mensen met Windows Vista die ook dit probleem krijgen:

Start -> Zoeken -> Toets "msconfig"
Open het programmatje en ga naar opstarten (dus niet computer opstarten).
Haal nu het vinkje voor VAIO Camera Utility weg en druk op ok.
Start de PC opnieuw op. Je zult merken als de computer opgestart is dat je een melding krijgt dat niet alle programma's kunnen opstarten. Klik gewoon een keer op het icoontje en je bent er vanaf.

Nu hopen dat het goed blijft.
Hey ik had precies hetzelfde problleem met die camera, volgens mij is het nu ook opgelost. bedankt hiervoor :)

Ik had zelf nog 1 domme vraag: ik las zelf op internet dat het niet boeit wat je met een lithium-ion doet qua opladen, je kan zelfs laden en computeren tegelijk zonder dat de accu ervan stuk gaat.

Maar vandaag las ik weer een stuk in de computer totaal dat je je accu uit je notebook moet halen als je op netstroom werkt. Wat is nou het precieze verhaal voor een vaio fz11s?? want ik zie door de bomen het bos niet meer ;(

[ Voor 19% gewijzigd door zerodian op 29-07-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:52:
[...]

Als het door het OS veroorzaakt word moeten alle FZ's met Vista als OS er toch last van hebben? Ik (FZ11S, Vista Home Premium, standje Gebalanceerd in het energiebeheerschema met maximale processor instelling op 100%) zit nu al een een uurtje of 2 te browsen/mailen/chatten en ondertussen ben ik een film aan het downloaden en nog wat aan het photoshoppen, en mijn fan loopt gewoon rustig en constant. Af en toe (om de 4 tot 8 minuten ongeveer) blaast ie maximaal een seconde of 20 wat harder, maar dat is alles. Als ik zwaardere applicaties draai gaat ie wel wat harder en constanter blazen, maar ik kan het nog steeds geen hard geluid noemen. Ik heb geen db meter voorhanden, maar als iemand weet hoe ik m'n exacte fanspeed kan meten wil ik best een rapportje plaatsen.
Thx voor je reactie!

Wellicht heb ik me verkeerd uitgedrukt: het is niet zozeer het aantal dB dat de fan produceert dat storend is, eerder het feit dat hij geen constant toerental aanhoudt. Hij verandert elke seconde wat van toerental, en maakt daarbij een licht huilend geluid. Maar dan nog is storend een groot woord. Ikzelf had het oorspronkelijk nauwelijks opgemerkt, totdat ik iemand erover hoorde klagen en er eens op ben beginnen letten. Dan word je er langzaamaan kierewiet van :) Als dit normaal is, zal ik er vast wel mee leren leven. Maar ik wil gewoon ff zeker weten dat er niets aan mijn laptop scheelt.

Met het programma Speedfan zou je je fanspeed moeten kunnen meten, maar ik heb het nog niet volledig aan de praat gekregen. Hij detecteert enkel sensoren om de temperatuur van mijn CPU te meten, maar nog niet om de snelheid van de fan te meten. Btw: ik zit nu wat te surfen, mijn Thunderbird staat open en zit op MSN. Mijn energieschema staat nu op Vaio Optimized en heb een CPU temperatuur van rond de 28 graden. Gaat de fan uit, dan stijgt dit op een goeie minuut tijd tot 37 graden en springt de fan weer aan. Is het normaal dat die temperatuur zo snel stijgt? Heb er namelijk geen idee van...

@Zerodian: in de handleiding van de FZ11S wordt aangeraden de batterij te laten zitten wanneer je op netstroom werkt. Staat ook bij dat het geen kwaad kan omdat het een Lithium-ion batterij is. Zou hem dus mooi laten zitten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@Zerodian;

Ik sluit me aan bij Newa, laat maar gewoon zitten hoor. In m'n oude laptop heeft ie er zo'n 3 jaar in gezeten terwijl ik slechts een enkele keer niet op het lichtnet was aangesloten, en de levensduur is na die 3 jaar praktisch niets minder geworden.

@ Newa;

Bedankt voor de accurate omschrijving van je fan-geluid.
Ik heb speedfan ook geinstalleerd, maar ik kan net als jij alleen de temperatuur uitlezenen. Ik heb nu niet zoveel tijd, maar vandaag of morgen zal ik even kijken voor je of ik dezelfde temperatuurschommelingen heb als jij. Ik meen wel gezien te hebben dat ik een maximum temperatuur had van 41 graden Celsius in 1 kern (de andere stond op 37 graden toen geloof ik) tijdens het draaien van 3Dmark06 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
dat speedfan verhaal heb ik ook. zie Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/7633/speedfanof6.th.jpg

het enige dat ik vreemd vind is dat de fan soms ook echt koude lucht uitblaast dus dat het lijkt dat deze niet aangestuurd wordt door de temeratuur maar door de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
weer een ander antwoord van sony. Het enige dat ik een beetje vreemd vind is dat onder apparaatbeheer maar een beeldadapter staat, de nvidia. En dat ik in de bios niets kan vinden van over de grafische kaart.
The 64Mb of Ram is actually stating the onboard memory for the onboard graphics. You have two graphics cards with your system. You have an integrated( built onto the motherboard) graphics card which uses 64 MB of your system ram to run. You also have an internal graphics card inserted onto the motherboard which is your nvidia graphics card this has its own ram. The nvidia graphics card is controlling the graphics now. You can disable the onboard graphics card in the bios and give back the 64MB of memory used to the onboard system ram.

To access bios simply tap the “F2” key when the system is booting. In here you can find the onboard graphics and disable it from running. This will avoid confusion in the future when viewing the specs of your graphics controller

Rgds
Brian
Sony vaio Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Jeetje, tenzij je niet het juiste type hebt opgegeven lullen ze er echt ongelooflijk in om daar bij Sony. Zwaar irritant gewoon. Er is/was idd een Vaio notebook met 2 grafische kaarten, een Intel en een go 7600 als ik me niet vergis, maar dat is geen FZ. Ik weet zo niet meer wat voor type het precies was (ik denk een FS maar kan zo snel even niet terug vinden), maar het is een model van vorig jaar als ik het goed heb.

DE FZ'S HEBBEN IN IEDER GEVAL MAAR 1 GRAFISCHE KAART !!!!

Zo, das wel duidelijk toch..? ;)

Edit: ik heb nog even doorgezocht; de Vaio die ik bedoelde is de VGN S72VP, deze heeft een GMA 950 en een go 7400 aan boord waartussen je kunt switchen om energie te besparen.

[ Voor 14% gewijzigd door Storm316 op 02-08-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Ik heb zelf een Vaio AR41L met een 8400GT 128mb dd3 geheugen, en daar haal ik een score van 4600 met 3dmark05. 3dmark06 moet ik nog even doen maar ik verwacht een score van ongeveer 2300.

Dat zit ongeveer tussen een 7600 GO GT en een 7600 GO in als het goed onderzocht heb. Dus ik snap niet waarom sommigen zo'n lage score hebben.

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd v166.22,en ik heb de kaart 15% overgeclocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik heb net een FZ11s. Laatste drivers van laptopvideo2go geinstalleerd. 3dmark06 score van 1752.

Waarmee heb je overgeclockt?

Heeft iemand trouwens die av-mode wel aan de praat? Want mijn knopje start gewoon windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Met rivatuner kun je erg gemakkelijk overclocken en temp. uitlezen. Ook zit er een functie D3D Overrider op wat ook extra winst kan opleveren, maar heb dit nog niet getest.

Op Guru3D.com kun je dit programma downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
De vista prestatie index voor grafisch is 5,9 en voor spellen is 5,2. Vind ikzelf niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Zeker nette readings, 5.9 is momenteel de maximum score die je kunt halen op de Vista index @ Garret. Ik heb zelf geen 3dmark05 gedraaid, maar ben benieuwd naar die je 3d-06 score. Ik zal de drivers die jij noemt ook gauw proberen. Heb je alleen je GPU overgeklockt of ook je CPU btw?

@Jorgen; nee, de av functie werkt namelijk niet icm de 8400GT. Alleen op de versie met geïntegreerde Intel GPU doet dat knopje wat het doen moet, nog niet echt goed trouwens schijnt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Nee ik heb alleen de gpu overgeclocked. Met de cpu ben ik wel bezig geweest met clockgen, maar dat is me nog niet gelukt. Ook zal ik kijken tot hoever ik hem kan overclocken, ik denk wel aardig hoog aangezien het een onder-geclockte 8600GS is.

3Dmark06 zal ik vandaag nog doen, ben zelf ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik ben benieuwd naar je score. Heb je je GPU en je geheugen overgeclockt (en welke waarden gebruik je?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik heb net 3Dmark06 gedraaid en heb een score van 2287. Zoals ik al had verwacht. Ik weet nog niet hoe ik een plaatje kan laten zien, maar dat komt anders nog wel.

Met rivatuner heb ik de core op 600MHz en het geheugen op 750MHz draaien. Is wel aan de hoge kant, maar de temperatuur zit rond de 69C (load) en volgens mij zit hij @stock ook zo rond de 65C (load). Idle is hij bij mij ongeveer 60C

Ik zal ook nog het verschil tussen D3D Overrider aan of uit proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Garret1410 op 03-08-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Hier een link

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk9/-119842.html

[ Voor 109% gewijzigd door Garret1410 op 03-08-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Netjes Garret !!

Meestal kun je via de bios je cpu ook enigszins overklocken toch, zou een bios update dit misschien mogelijk maken denk je?

Ik krijg zelf om 1 of andere reden geen nieuwere video drivers geïnstalleerd dan de 101.28; ik heb oa de 166.22, 163.11, en 158.24 geprobeerd, maar elke keer krijg ik tijdens installatie een melding dat mijn Vista 32bit geen Vista 32bit is en word de installatie stopgezet. Ik dacht dat het kwam door het installeren van wat officieuze Windows patches, dus deze ge-uninstalled en alle drivers opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat :? Iemand nog een tip misschien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Heb je de modded .ini file geinstalleerd. Kun je vinden op de website van laptopvideo2go.com. Gewoon naar de driver gaan die je wilt downloaden, en daar kun je ook die modded .ini file downloaden. Deze naar je map kopieren waar je je driver hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Garret1410 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:18:
Heb je de modded .ini file geinstalleerd. Kun je vinden op de website van laptopvideo2go.com. Gewoon naar de driver gaan die je wilt downloaden, en daar kun je ook die modded .ini file downloaden. Deze naar je map kopieren waar je je driver hebt geinstalleerd.
Ach stom....ik had de originele Nvidia drivers gedownload..... 8)7

Bedankt voor het wakkerschudden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik lees trouwens ook dat bij sommigen de AV mode niet werkt. Nu heb ik geen FZ11 maar een AR41, maar bij mij werkt die knop wel. Ik krijg dan een balk bovenin waarbij ik kan kiezen uit DVD bekijken of muziek luisteren, webcam prog. en skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Heel apart....

Op de Amerikaanse (misschien ook wel op de Nederlandse trouwens hoor, heb ik niet op gelet zelf) Sony website staat dat de AV functie niet werkt op FZ modellen met een Nvidia 8400 GT (er is ook een model met Intel graphics, op dat model werkt het wel). Maar jij hebt eigenlijk dezelfde 'spullen' in je AR zitten toch?
Ahwel, Sony heeft wel meer van die vage dingen, maar je zou zeggen dat het op een FZ dan ook werkend te krijgen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:56
ik moet zeggen dat op mijn FZ11S de AV mode ook werkt. Ik snap alleen het nut er niet echt van in, aangezien je de opties in die balk ook gewoon via de losse programma's kunt opstarten. Beetje onnodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
r0g3r schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:58:
ik moet zeggen dat op mijn FZ11S de AV mode ook werkt. Ik snap alleen het nut er niet echt van in, aangezien je de opties in die balk ook gewoon via de losse programma's kunt opstarten. Beetje onnodig lijkt me.
Een werkende AV-mode op een FZ11S ??? Wauw, volgens Sony kan dat dus niet.
Weet je zeker dat ie niet gewoon Windows boot zoals bij mij en alle anderen het geval is?

Het nut van een AV-mode is dat je films en muziek kunt afspelen zonder dat je computer opstart, wat dus stroom bespaart en je systeem spaart wanneer je alleen maar die functies nodig hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Storm316 op 05-08-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
even een update over het dillema met de 64MB videokaart in de E-variant:

het is inmiddels 2 weken geleden dat ik dit voor het eerst heb aangekaart bij sony. En het probleem ligt al anderhalve week bij de technische dienst. Tot nu toe lijkt het dat ALLE documentatie er op wijst dat er minimaal 128MB onboard in zou moeten zitten. Ik zeg minimaal omdat ik zonet bij paradigit binnenliep en deze verkoper vertelde me dat er 256MB onboard in zit. Het is zeker zuur als je daar je laptop koopt en blijkt dat je voor 1100 maar 64MB grafisch geheugen krijgt.

Ongeacht wat de uitkomst is van de technische dienst is, is mij de verkeerde videokaart aangesmeerd.

BTW. zou iedereen met een een VAIO FZ11E willen kijken hoeveel geheugen erop zijn videokaart zit om ervan zeker te zijn dat ik niet de enige ben. je kan het alsvolgt opzoeken: start > type: systeeminformatie > in de linkerkolom: onderdelen - beeldscherm klikken en laten weten wat er rechts onder RAM-geheugen staat. dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Goed idee Mark, ik hoop dat iedere FZ11E bezitter die dit leest ook even de moeite neemt om te kijken en te posten (misschien staan jullie sterker als je gezamenlijk beklag doet bij Sony), want dit is toch echt te schandalig voor woorden voor zo'n bedrijf als Sony. Op elke site waar je een FZ11E kunt bestellen staat namelijk dat er 128mb ram op de video kaart zit (mits die info verstrekt word op betreffende site).

Succes, ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal af gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Ik heb problemen met de wifi verbinding als ik utorrent gebruik, meestal is het na zo'n 1GB. Dan wordt de verbinding er volledig uitgegooid, het netwerkcentrum reageert niet meer en afsluiten duurt 4x zo lang. Nadat de laptop weer is gestart is er geen probleem meer. Het probleem lijkt zich te beperken tot het gebruik van uTorrent.

zijn er andere met eenzelfde probleem? zo nee en als je uTorrent gebruikt welke instellingen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de FZ11E bij ons: 64 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@ Mark;

Ik werk zelf met Azureus, volgens mij werkt dit grotendeels hetzelfde als uTorrent.
Ik had hetzelfde probleem, in mijn geval lag het aan m'n oude Dlink router. Na het resetten van de router had ik dan weer voor een paar uur verbinding totdat hij er weer uitknalde. Als ik met niet te veel peers tegelijk verbonden was en m'n down en upload snelheid wat lager hield (max. 70 peers, down 95 kb/s, up 40 kb/s op een 10 mbit/ 1mbit verbinding), dan hield de verbinding vaak langer stand. Nu heb ik een andere (oude 54g) router van Belkin en heb ik er helemaal geen last meer van, ik kan Azureus gerust 24 tot 48 uur achtereen (langer heb ik nog niet geprobeerd) laten downloaden op mijn max. snelheid. en pakketten van 6 to 7 Gb ophalen. Ik weet niet wat voor router jij gebruikt, maar het zou kunnen dat het een merk is dat misschien wat minder compatibel is met de draadloze netwerkkaart in je Vaio waardoor er op een gegeven moment een crash ontstaat.

Ik weet niet of je in de gelegenheid bent te testen of dit probleem zich ook voordoet wanneer je een andere router gebruikt, maar het lijkt me het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
@storm:

ik heb het op twee verschillende routers, de ene is geleverd door xs4all en de andere door wanadoo. Die van xs4all is een SpeedTouch van misschien een jaar oud (ik meen dat het een SpeedTouch 716 is). Ik heb hetzelfde probleem bij beide routers. Ik heb overigens geen toegang of mogelijkheid om de router te vervangen aangezien ik het deel met m'n huisgenoten en ik er niet over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze maandag de fz11e gekocht.
Heb ookt 64 mb :)

Ik zou ook al de nutteloze sony programma's willen verwijderen, iemand die raad heeft ?
Wat moet ik juist backuppen om daarna alles er af te gooien en vista opnieuw te installeren samen met de nodige sony programmas ?
Ken er nog niet zo veel van 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 21:53
Hier ook 64MB, maar dat wisten jullie al :)
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:27:
Heb deze maandag de fz11e gekocht.
Heb ookt 64 mb :)

Ik zou ook al de nutteloze sony programma's willen verwijderen, iemand die raad heeft ?
Wat moet ik juist backuppen om daarna alles er af te gooien en vista opnieuw te installeren samen met de nodige sony programmas ?
Ken er nog niet zo veel van 8)7
Een stukje terug (pagina 2 of 3) staat een reactie van Mark met een plaatje op imageshack. Alle andere prut kan eraf.
Even een lijstje met wat er niet af kan:

Alps Pointing Device (hoewel... Mark had die er wel afgegooid)
HD Audio Soft V92
Setting Utilities
Sony Utilities
Sony AV Mode Launcher
Vaio Capture Utility
Vaio Camera Utility
Vaio Control Center
Vaio Data Restore
Vaio Event Service
Vaio Power Management (?)
Vaio Update
Wireless Switch Settings Utility

Mocht er toch nog iets staan dat weg kan, dan hoor ik dat ook graag 8) (Oh ja, mocht ik iets niet genoemd hebben, sorry)

[ Voor 92% gewijzigd door Actual op 07-08-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Alps Pointing Device geen idee waar deze voor is
HD Audio Soft V92 lijkt me dat deze voor de modem is, en zonder werkt m'n modem volgens apparaat beheer goed
Setting Utilities
Sony Utilities
Sony AV Mode Launcher alleen nodig als je de AV Mode knop binnen windows wilt gebruiken
Vaio Capture Utility
Vaio Camera Utility
Vaio Control Center geen idee wat dit is
Vaio Data Restore ik vond het niet nodig, als je wil restoren kun je tijdens het booten op F2 drukken om je installatie weer terug te zetten naar de fabrieksinstallatie
Vaio Event Service
Vaio Power Management het lijkt dat dit alleen maar een paar help files zijn
Vaio Update als je toch het meerendeel verwijdert, waarom zou je ze dan updaten
Wireless Switch Settings Utility de wlan (en hoogst waarschijnlijk ook de bluetooth) verbinding wordt perfect door windows zelf afgehandeld, geen rede om daar een extra programma voor te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het afspelen van 1080p materiaal op een extern 1080p scherm? Ik heb interesse in deze laptop. Ik heb een 1080p tv en wil via deze laptop dan via hdmi 1080p films kijken. Trekt deze laptop dat goed? of eventueel met 2gb geheugen. danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Een aantal mensen hebben het geheugen uitgebreid naar 2GB. Is het niet zo dat die geheugenbanken maximaal 800 Mhz aankunnen? Ik kan helaas er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@ Timbos;

Helaas, ik verwachte zelf ook 800Mhz maar 667Mhz is de max. frequentie die ondersteund wordt.

@ Mark & Actual;

Het alps pointing device is je touchpad, zou ik mooi laten staan als ik jullie was ;), Vaio control center is net zoiets als het Windows mobiliteitscentrum.
Ook raad ik diegenen die nog geen recovery dvd's gebrand hebben aan om de Vaio recoverytool te laten staan.

@Juvefan;

Ik heb (nog) geen persoonlijke ervaring met externe schermen hier, maar de laptop is daar min of meer voor gemaakt en ik weet van andere eigenaren dat dit in ieder geval probleemloos werkt op de FZ11S.

[ Voor 103% gewijzigd door Storm316 op 12-08-2007 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Storm316 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 02:57:
@ Timbos;

Helaas, ik verwachte zelf ook 800Mhz maar 667Mhz is de max. frequentie die ondersteund wordt.
Ik dacht zelf dat het een kosten issue was om er 667 Mhz geheugen erin te zetten en dat de gebruikers het eventueel zelf kunnen upgraden naar 800 Mhz. Heb jij misschien een bron hiervan dat 667 Mhz de max is?

Iedereen hier die een upgrade heeft gedaan, hebben inderdaad 667 Mhz geheugen. Hoe wisten jullie dat 667 Mhz de max is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
Timbos schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

Ik dacht zelf dat het een kosten issue was om er 667 Mhz geheugen erin te zetten en dat de gebruikers het eventueel zelf kunnen upgraden naar 800 Mhz. Heb jij misschien een bron hiervan dat 667 Mhz de max is?

Iedereen hier die een upgrade heeft gedaan, hebben inderdaad 667 Mhz geheugen. Hoe wisten jullie dat 667 Mhz de max is?
Omdat Intel dat zegt...

En omdat zij de chipset gemaakt hebben (de PM965), zullen ze het wel weten ;)

En dan even een ander vraagje...

Ik heb gisteren een SD-kaart in de laptop gepropt, maar helaas, niets...
De SD-lezer staat gewoon met een drive-letter in "Deze Computer", maar hij geeft dus geen krimp. Iemand een idee of het misschien (hopelijk) toch aan de SD-kaart kan liggen?

[ Voor 18% gewijzigd door Actual op 12-08-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Actual schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:21:
[...]

Omdat Intel dat zegt...

De SD-lezer staat gewoon met een drive-letter in "Deze Computer", maar hij geeft dus geen krimp. Iemand een idee of het misschien (hopelijk) toch aan de SD-kaart kan liggen?
kijk voor de zekerheid anders even bij apparaatbeheer, en controleer of de kaarlezer ook daadwerkelijk ingeschakeld is en het apparaat correct werkt. Een aantal dagen geleden is er via de Vaio update ook een update geweest voor de kaartlezer als ik mij niet vergis, alhoewel hij het daarvoor bij mij al probleemloos deed. Het kan ook voor die Pro kaartlezer geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:11
Sinds enkele dagen ben ik ook een trotse bezitter van deze mooi FZ11S ! Mag ik jullie allemaal al bedanken voor de interessante informatie die me enorm heeft geholpen.

Voor degenen die er nog niet uit zijn, heb ik ook een kleine review geplaatst: http://tweakers.net/productreview/5028. Hopelijk zijn jullie er iets mee ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Actual schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:21:
[...]

Omdat Intel dat zegt...

Bedankt voor je antwoord. Ik weet wat ik nu moet doen. Ik heb zelf een Kingston 512 MB SD kaartje en vanaf dag 1 doet deze het perfect. Ik steek deze erin en wordt netjes herkend als SD/MMC. Kaartje kan ik verkennen en bestanden ervan afspelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
Timbos schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:23:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik weet wat ik nu moet doen. Ik heb zelf een Kingston 512 MB SD kaartje en vanaf dag 1 doet deze het perfect. Ik steek deze erin en wordt netjes herkend als SD/MMC. Kaartje kan ik verkennen en bestanden ervan afspelen e.d.
Hmmm... dat doet' ie bij mij nou juist niet.

Ik stop er een SD-kaart in het het hele apparaat geeft geen krimp. Niet te verkennen, niet te openen, maar het wordt wel weergegeven in de verkenner. En hij staat ingeschakeld in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
hey,

ik had nog een vraagje over mn fz11s.
Ik wilde ff wat spellen gaan spelen zoals need for speed carbon maar die kwaliteit viel zeer slecht tegen. Nu wilde ik weten of je hier nog iets aan kan doen. is overklokken een optie met een 8400M GT? of kan ik ergens istellen dat ik meer videogeheugen wil reserveren of de videokaart? Of wordt dit al door vista automatisch gedaan?

mvg en alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
@ Zerodian: volgens mij moet NFS perfect draaien op de FZ11S. Kan je nergens de instellingen in je game aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@ Zerodian;

OC is natuurlijk een optie, maar volgens mij moet Carbon zo ook wel aardig lopen. Meer (shared) video geheugen is geen optie, maar je hebt ook al iets van 750mb bovenop je 128mb dedictated dus dat lijkt me een beetje overbodig. Weet je zeker dat al je instellingen goed staan en dat je goed functionerende drivers gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Storm316 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:51:
@ Zerodian;

OC is natuurlijk een optie, maar volgens mij moet Carbon zo ook wel aardig lopen. Meer (shared) video geheugen is geen optie, maar je hebt ook al iets van 750mb bovenop je 128mb dedictated dus dat lijkt me een beetje overbodig. Weet je zeker dat al je instellingen goed staan en dat je goed functionerende drivers gebruikt?
het spijt mij zeer, maar ik heb een tijd geleden ook de nieuwste NFS geïnstalleerd om te kijken wat mijn laptop allemaal voor spellen aankon, maar ik was zeeeeer teleurgesteld.

Of het ligt aan Vista, of aan mijn drivers, maar NFS wou voor geen meter vooruit. Zelfs met alle instellingen op het laagst ging het nog superbrak en sloom. Ik vraag me echt af wat de reden hier voor is...misschien een fout bij de installatie, of toch inderdaad de drivers. (alhoewel ik dezelfde drivers als Storm316 gebruik)

ik ben zoiezo van plan om over een maandje mijn laptop grondig te formatteren. De snelheid die ik in het begin ervaarde begint nu al best af te nemen (of ik word steeds kritischer, dat kan ook)
Ik heb dan wel een hoop software van Sony verwijderd, maar ik ben nog steeds niet te spreken over de rommel die Sony in het begin allemaal op mijn Vaio heeft achtergelaten. Volgens mij staat er nog steeds een aantal Gig. op waar ik ik het bestaan niet van afweet. Nieuw uit de doos stond er namelijk al meer dan 20 GB vol.

Ook fluctueert de hoeveelheid vrije GB's soms erg, terwijl ik dan niks installeer of verwijder. Heeft iemand een idee waar dit mee te maken heeft? Misschien iets met slaapstand, of een automatische cache die windows pakt om dingen op te slaan ofzo?

Bij de format ben ik in ieder geval van plan om alleen het broodnodige van Vaio er terug op te installeren. Is deze software gewoon ergens terug te vinden in 1 pakket? alle drivers die ik nodig heb om mijn Vaio vlekkeloos te laten lopen, zonder de onnodige rommel?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Vista maakt erg grote bestanden aan voor systeem-herstel iedere keer als je een update installeert, via schijf-opruiming kun je deze verwijderen. Ook is het een goed idee om je register (ik weet niet zeker of dit de juiste Nederlandse benaming is btw) af en toe eens schoon te maken. Er is idd een ruim 2Gb groot bestand voor de ondersteuning van de slaapstand, als je deze stand niet gebruikt kun je dat ook wissen via schijf-opruiming. Een volledig nieuwe installatie doet deze dingen ook allemaal dus als je dat makkelijker vind kun je dat ook doen.

Ik gebruik trouwens nog steeds de 101.28 drivers now that you menton it, ik blijf nieuwere testen, maar deze versie geeft mij nog steeds de beste snelheid en stabiliteit. Mocht ik betere vinden dan zal ik dat natuurlijk hier en onder m'n review posten.

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Vergeleken met bv. de Asus Z53sc lijkt deze sony erg duur te zijn, waar zit dat hem in? Ondersteuning van HDMI, design, degelijkheid?

• Storm316
Ahum, ik denk dat je niet goed in de pricewatch gekeken hebt, de genoemde Asus staat er vanaf 995,- de FZ11E vanaf 964,- euro Michiel.

• Garret1410
Ik zelf heb in het register de pagefile uitgezet want dat heb je met 2GB intern geheugen toch niet nodig, en dit scheelt al een hoop schrijfactiviteit van de HD. Ook zou ik Norton eraf gooien want dat kost echt snelheid en via msconfig eens kijken wat je tijdens opstarten uit kunt schakelen

Kijk anders eens op schoonepc.nl hoe je vista wat sneller kunt maken dmv services uit te schakelen.

Verder ben ik erachter gekomen dat ik met de videodrivers v101.17 de hoogste score haal in 3dmark06

Verwijderd

Ik heb de FZ11E vandaag binnen gekregen, extra kingston geheugen erbij gedaan ipv het standaard geheugen.

Echter heb ik een vraag over de Fn+F5 en Fn+F6 buttons, om de brightness aan te passen, deze werkt nu bij mij niet. Moet ik hier een speciale Sony Utility voor downloaden?
(fyi ik heb vista cd gebruikt voor herinstallatie ipv de recovery partitie.)

(edit: ik las dat dit een videokaart driver issue zou zijn?!)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 16:35 ]

• Storm316
@ Garret; zijn dat niet de originele drivers die op de laptop geinstalleerd waren door Sony, en hoe hoog is je score met deze drivers tov andere drivers?

@ Reglet; ik weet dat het antwoord op je vraag ergens in dit forum staat (er waren meerderen die dit probleem ook hadden en opgelost hebben) maar waar precies moet je zelf maar even opzoeken (sorry, ik ben erg lui vandaag ;) ).

edit; oops, link vergeten :) http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=128804

edit again; je hebt oa je Vaio event service gewist, dit heb je nodig om je fn f5/f6 (brightness) en nog een paar dingetjes weer te laten werken.

http://esupport.sony.com/...Z190&upd_id=2773&os_id=29

[ Voor 49% gewijzigd door Storm316 op 17-08-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je vista opnieuw installeren zonder dat je problemen krijgt met registraties etc?

want het dingetje doet er een eeuwigheid over om op te starten, plus dat de hoeveelheid troep een beetje uit de pan rijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:39:
Kan je vista opnieuw installeren zonder dat je problemen krijgt met registraties etc?

want het dingetje doet er een eeuwigheid over om op te starten, plus dat de hoeveelheid troep een beetje uit de pan rijst...
Ja hoor geen probleem, het kan met je zelf gebrande recovery dvd's maar ook met een andere versie van Vista als je die hebt of wilt aanschaffen.
Maar echt nodig is het niet, je kunt al die troep er ook gewoon ff afgooien zoals de meesten doen. Als je de moeite neemt om deze thread even door te lezen vind je er genoeg over. Mocht je toch Vista opnieuw willen installeren maar weet je niet hoe dan staat achter onderstaande link stap voor stap hoe het moet, ook kun je hier vinden welke programma's je wel en niet kunt verwijderen.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145748

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

past deze laptop in een eastpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Pffff, weet je hoeveel verschillende Eastpacks er zijn?
De maten staan gewoon op de Sony site; 25,5x2,5x35,6 cm.

[ Voor 3% gewijzigd door Storm316 op 17-08-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:08:
[...]

Ja hoor geen probleem, het kan met je zelf gebrande recovery dvd's maar ook met een andere versie van Vista als je die hebt of wilt aanschaffen.
Maar echt nodig is het niet, je kunt al die troep er ook gewoon ff afgooien zoals de meesten doen. Als je de moeite neemt om deze thread even door te lezen vind je er genoeg over. Mocht je toch Vista opnieuw willen installeren maar weet je niet hoe dan staat achter onderstaande link stap voor stap hoe het moet, ook kun je hier vinden welke programma's je wel en niet kunt verwijderen.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145748
Ja ik had dit draadje al doorgelezen over dit onderwerp, maar ik moest even weten of ik moeilijkheden zou krijgen met registratiecode's enzo. maar dit is toch al niet meer het geval want ik heb geen originele vista dvd (en het minder legale gedeelte vind ik de moeite niet waard) dus ik gooi alle nutteloze programmatje's er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
euh zoals ik eerder al vermeldde wil ik mijn laptop ook over een maandje gaan formatteren. Ik heb echter in het begin toen ik m'n laptop begon te gebruiken nooit recovery DVD's gebrand? Ik nam aan dat ik, net als bij de aanschaf van m'n vorige PC incluus windows XP, gewoon de CD erbij zou krijgen en dat het allemaal hetzelfde zou werken? Ik kreeg er namelijk wel een dvd'tje bij met vista "anytime" ofzo. Kan ik niet gewoon een Vista premium downloaden en de key gebruiken die op de sticker onderop m'n laptop staat?

En zo nee, kan ik nu, nu m'n laptop al helemaal vervuild is met allerhande rommel (lees: vooraf geinstalleerde troep van sony die is blijven hangen + allemaal shitprogramma's die ikz elf heb geinstalleerd), alsnog recovery DVD's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Dat cd'tje is Vista anytime upgrade, hier kun je alleen Vista mee upgraden naar een hogere versie, na betaling of course ;)

Je registratie key is dacht ik alleen geschikt voor een oem-versie, ik weet niet of je daar ook een andere versie dan die op je laptop mee kunt registreren. Zou ik even naar informeren bij MS (als iemand anders hier het antwoord niet weet).

Volgens mij had je eerder gepost dat je je Vaio recovery tool gedelete hebt, als je dit opnieuw installeert (te downloaden via de Sony site) kun je gewoon je recovery dvd's branden die op de verborgen partitie staan.

edit; het pakket waar de Vaio revovery tool instaat heet "Original Utilities Pack"

edit2; blijkbaar had ik het mis wat betreft dat Vista Anytime Upgrade dvdtje en kun je het wel gebruiken voor een schone (dus zonder bloathware) Vista installatie, hier word uitgelegd hoe:

http://www.davescomputertips.com/Newsletters/20070715.php#2

En iemand heeft nog een methode gevonden om een clean install te doen op verschillende Vaio's, LET OP, dit is nog niet getest op een FZ:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=144727

[ Voor 30% gewijzigd door Storm316 op 19-08-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Actual schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:05:
[...]

Hmmm... dat doet' ie bij mij nou juist niet.

Ik stop er een SD-kaart in het het hele apparaat geeft geen krimp. Niet te verkennen, niet te openen, maar het wordt wel weergegeven in de verkenner. En hij staat ingeschakeld in apparaatbeheer.
Ik moest een nieuwe 2 GB SD Card halen en het is die van Sandisk geworden. Alleen doet deze het ook niet. Bij het dubbelklikken van het icoontje in de verkenner krijg ik na 30 seconden de melding I/O error. Volgens de handleiding van Sony zou het niet moeten liggen aan de grootte. 2 GB zou die aan moeten kunnen. Ik ga nog even verder zoeken, misschien dat hiervoor een "patch" is.

Samenvattend: Kingston 512 MB werkt perfect en Sandisk 2 GB werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Timbos schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:03:
[...]

Ik moest een nieuwe 2 GB SD Card halen en het is die van Sandisk geworden. Alleen doet deze het ook niet. Bij het dubbelklikken van het icoontje in de verkenner krijg ik na 30 seconden de melding I/O error. Volgens de handleiding van Sony zou het niet moeten liggen aan de grootte. 2 GB zou die aan moeten kunnen. Ik ga nog even verder zoeken, misschien dat hiervoor een "patch" is.

Samenvattend: Kingston 512 MB werkt perfect en Sandisk 2 GB werkt niet.
Heb je de drivers voor je kaartlezer al geupdate? Ik vond vorige week nieuwe op de update site voor de FZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Storm316 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:15:
[...]

Heb je de drivers voor je kaartlezer al geupdate? Ik vond vorige week nieuwe op de update site voor de FZ.
Ik heb het gevonden op: http://support.vaio.sony....ite=voe_nl_NL_cons&m=2664. Hopelijk lost dat het probleem op. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Die bedoelde ik, succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

De patch heeft gewerkt! Meteen kon ik moeiteloos de bestanden op dat SD kaartje lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Mark Wegener schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:46:
Nice, lees de reacties pas terwijl ik op m'n vaio zit te tikken :X

Het eerste wat ik heb gedaan nadat ik hem binnen heb gekregen is geprobeerd alle onnodige programma's te verwijderen. Dit duurde echter zo lang dat ik op goed geluk een frisse copy van windows Vista erop het gezet, had immers toch niet te verliezen, bij opstarten F10-en lekker lunchen en alles is zo goed als nieuw. Nieuwe installatie was zo gepiept, alles wordt vrijwel direct herkend, en het aantal processen in de taakbeheer is gedaald van 60 naar 35, net als het geheugen gebruik gedaalt is van 60% naar 40% (en 30% na toevoegen extra ram).

Ik heb wel een reepje van 512MB vervangen door 1024MB, ookal merk ik nog geen verschil.

Al met al ben ik erg tevreden over deze machine, enige wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is de InstantON optie (week ook niet zeker of deze optie wel aanwezig is) en Bluetooth.

edit:
this sucks, blijkt dat beide er niet in zitten, zeer slechte voorlichting

PS. volgens Windows is de Geforce 8400M GT gewapend met slechts 64MB! en 255MB Shared, nu ben ik niet van plan om echt het onderste uit de 3D kan te halen maar ik vind het wel een beetje treurig.
Bluetooth heeft het in het begin ook nooit gewerkt. Ik heb zelf een Sitecom dongel CN-500. Allereerst installeerde ik de driver versie van Sitecom.com maar na het installeren kan je er niks mee. Vervolgens installeerde ik een derde partij software BlueSoleil maar die gaf een BSOD na het installeren. Gisteren heb ik het volgende geinstalleerd en het werkt perfect:

ftp://ftp.vaio-link.com/p...lueTooth_5.00.10_logo.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Mooi dat ie weer werkt Timbos ;)

Ik had eindelijk weer eens wat tijd om uitgebreid de nieuwere video drivers te testen, en heb een hele kleine vooruitgang geboekt met de 163.18 drivers van laptopvideotogo. 3DMark06 is hiermee van 1705 naar 1785 punten gegaan, en ze lijken volledig stabiel te draaien op m'n FZ'je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag van iemand gehoord die met Sony had gebeld, dat het model FZ11S niet meer leverbaar is. In september wordt de opvolger gepresenteerd. Heeft nog iemand dit nieuws gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik ben aan het kijken voor die Sony Vaio FZ11E maar ik vraag me af of er ook XP drivers voor zijn? Als OS wil ik namelijk XP ipv vista gebruiken omdat mijn software en hardware niet Vista vriendelijk zijn.

Op de site van sony vind ik enkel Vista drivers.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Chevy454 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:40:
Ik ben aan het kijken voor die Sony Vaio FZ11E maar ik vraag me af of er ook XP drivers voor zijn? Als OS wil ik namelijk XP ipv vista gebruiken omdat mijn software en hardware niet Vista vriendelijk zijn.

Op de site van sony vind ik enkel Vista drivers.
Het is mogelijk om met XP ipv Vista te draaien -of eventueel een dualboot-, maar hoe makkelijk of moeilijk kan ik je helaas niet vertellen. Op dit forum vind je mensen die hier ervaring mee hebben en je wellicht meer kunnen vertellen:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=128804

@ Ihendrix;

Ik heb wel gehoord dat de FZ11S het introductie model voor de FZ reeks is, maar of deze eruit gaat is mij niet bekend. Via Sony Nederland is dit model in ieder geval absoluut nog leverbaar. Ik hoop eigenlijk dat ze het CTO model dat je zelf kunt configuren nu eindelijk ook in Europa gaan verkopen, ook al zou dat misschien betekenen dat ik de mijne te vroeg gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Ben zelf verkoper en krijg regelmatig klanten die XP in plaats van vista willen. Ondertussen zijn we hier heel terughoudend mee. Klanten zijn niet het meest snugger helaas en komen er vaak zelf niet uit. Zodoende hebben we het 2 keer zelf kunnen doen om te bewijzen dat het inderdaad kan.

Howto:
Maak in vista een lijstje van je hardware, zodat je bijpassende XP drivers kan vinden, op de site van de originele fabrikant.
Drivers XP downloaden, op cd fikken.
XP install cd erin, installen en daarna xp drivers installen.

Enige probleem wat wij zelf tegen kwamen was dat we geen sounddriver konden vinden voor XP. Rest draaide perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 25-08-2007 13:17 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Sinds vandaag heb ik deze laptop in gebruik en ik kan niet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Zo duurt het opstarten 4 a 5 min, reageren programma`s gewoon traag en voelt het allemaal niet snel aan.

de scores zijn allemaal rond de 4,5 a 5,0 behalve de GPU, die krijgt een 3,5. En toch zit er een 8400 GT in waarvan ik dacht dat deze goed zou presteren. RTW draait er uitermate slecht op, zelfs op lage instellingen en een spelletje chess titans is a, al lelijk en b. niet snel.

Hoe zorg ik ervoor dat de laptop beter gaat presteren?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Je geheugen vervangen door 2 stripjes van 1Gb zal je Vista prestaties aanzienlijk verbeteren, verder kun je de vooraf geïnstalleerde software die je niet gebruikt verwijderen om oa het opstarten te versnellen. Vooral Norton Antvirus vertraagd de boel nogal, je zou dit kunnen vervangen door het gratis en lichte anti-virus programma AVG dat je via google moet kunnen vinden. Na deze stappen moet je iig al in een minuutje af anderhalf kunnen opstarten.
Qua gamen word het iets moeilijker. Eigenlijk dankzij deze draad zijn we er achter gekomen dat de FZ11E geen 128mb dedicated video geheugen heeft - zoals vaak vermeld is in specificaties van webshops en zelfs door Sony NL zelf-, maar slechts 64mb. Je komt helaas wat video geheugen tekort voor bv de zwaardere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Terror schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:16:
Ben zelf verkoper en krijg regelmatig klanten die XP in plaats van vista willen. Ondertussen zijn we hier heel terughoudend mee. Klanten zijn niet het meest snugger helaas en komen er vaak zelf niet uit. Zodoende hebben we het 2 keer zelf kunnen doen om te bewijzen dat het inderdaad kan.

Howto:
Maak in vista een lijstje van je hardware, zodat je bijpassende XP drivers kan vinden, op de site van de originele fabrikant.
Drivers XP downloaden, op cd fikken.
XP install cd erin, installen en daarna xp drivers installen.

Enige probleem wat wij zelf tegen kwamen was dat we geen sounddriver konden vinden voor XP. Rest draaide perfect.
Gaan die notebooks met XP dan uiteindelijk de winkel uit zonder werkend geluid joh?
Voor zover ik weet is het verschillende mensen op eerder genoemd forum wel gelukt om de geluidskaart werkend te krijgen onder XP, dus ergens op het web zweven de juiste drivers wel rond. Maar nogmaals; ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Hoe ervaar jij als verkoper van deze machine de informatie die door Sony verstrekt word aan haar retailers omtrent hardware configuratie? Zoals je misschien al gelezen hebt in dit draadje zijn er nogal wat onduidelijkheden omtrent het toegewezen video geheugen van deze machine. Vele shops en zelf medewerkers van Sony Nederland beweren dat deze machine 128mb v-ram heeft, terwijl nu toch wel duidelijk is geworden dat er slechts 64mb aanwezig is op de FZ11E. Dit lijkt me een zeer grove fout, namelijk misleiding van de consument; bedoeld of onbedoeld. Heb jij misschien een advies voor de mensen hier die toch een beetje het gevoel moeten hebben dat ze een kat in een zak gekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:39:
Heb zelf m'n FZ11E opnieuw geinstalleerd met een (niet bijgeleverde) Vista Home Premium OEM DVD en de licentie onderaan het toestel. Echter na enkele dagen kwam ie al met de melding dat er een probleem was met de activatie.
Een telefoontje naar Microsoft, daar het verhaal uitgelegd en zonder problemen een nieuwe activatiecode gekregen die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Heilige link voor alle vaio FZ11 laptopbezitters:

http://www.notebookforum.at/archive/index.php/t-16969.html

Mocht je eens terug willen van Vista naar XP!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:04:
Ik heb vandaag van iemand gehoord die met Sony had gebeld, dat het model FZ11S niet meer leverbaar is. In september wordt de opvolger gepresenteerd. Heeft nog iemand dit nieuws gehoord?
Dit zou ik ook graag willen weten, aangezien ik op het punt sta een FZ11S aan te schaffen. Iemand?

Edit: ik lees hier en daar dat de F11S pas vanaf juni 2007 wordt verkocht - het lijkt me dus sterk dat Sony dit model er nu al uitknikkert.

[ Voor 15% gewijzigd door Tinto op 27-08-2007 21:11 ]

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
mboots schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:07:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten, aangezien ik op het punt sta een FZ11S aan te schaffen. Iemand?

Edit: ik lees hier en daar dat de F11S pas vanaf juni 2007 wordt verkocht - het lijkt me dus sterk dat Sony dit model er nu al uitknikkert.
Yeps. Een vriend van me werkt bij Sony NL en zegt ook van niks te weten. Het is gewoon een ontzettend populair model waardoor het op dit moment bij veel shops uit vooraad is, dit verklaart ook de prijsstijging in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Laatst online: 11-09 14:59
Storm316 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 03:16:
[...]

Gaan die notebooks met XP dan uiteindelijk de winkel uit zonder werkend geluid joh?
Voor zover ik weet is het verschillende mensen op eerder genoemd forum wel gelukt om de geluidskaart werkend te krijgen onder XP, dus ergens op het web zweven de juiste drivers wel rond. Maar nogmaals; ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Hoe ervaar jij als verkoper van deze machine de informatie die door Sony verstrekt word aan haar retailers omtrent hardware configuratie? Zoals je misschien al gelezen hebt in dit draadje zijn er nogal wat onduidelijkheden omtrent het toegewezen video geheugen van deze machine. Vele shops en zelf medewerkers van Sony Nederland beweren dat deze machine 128mb v-ram heeft, terwijl nu toch wel duidelijk is geworden dat er slechts 64mb aanwezig is op de FZ11E. Dit lijkt me een zeer grove fout, namelijk misleiding van de consument; bedoeld of onbedoeld. Heb jij misschien een advies voor de mensen hier die toch een beetje het gevoel moeten hebben dat ze een kat in een zak gekocht hebben?
Achja, het is een beetje jammer dat sony niet zo duidelijk is in zijn promomateriaal. Maargoed, demomodelletje goed bekijken doet wonderen :) Dus ik ervaar het niet als een probleem. Daarnaast wil 99% van de mensen die hem aanschaft alleen maar weten of ie nieuw is, en of ie snel is voor hun doel. Ik zal hem zeker niet aan de hardcore gamers aanraden. De looks doen de rest van de verkoop.

Overigens leveren we ze niet met XP uit. Geven natuurlijk geen XP-licenties weg. Hebben onszelf gewoon 2 keer in de vingers gesneden door te zeggen dat het kon om XP te installeren. Alleen heeft niet iedereen het niveau van hier. Kortom, klant had geen legale XP versie en kwam er niet uit. Uiteindelijk met hem/haar tot een oplossing gekomen die buiten deze discussie valt.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Storm316 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 03:27:
[...]

Yeps. Een vriend van me werkt bij Sony NL en zegt ook van niks te weten. Het is gewoon een ontzettend populair model waardoor het op dit moment bij veel shops uit vooraad is, dit verklaart ook de prijsstijging in de pricewatch.
Ik hoor zojuist van een distributor dat de FZ11S wel degelijk end-of-life is:
Beste heer,

De Sony Vaio vgn-fz11s is end of life. De voorraad bij de online winkels is de laatste voorraad in de markt van het model.

De opvolger is nu nog niet bekend maar zodra we terugkoppeling van onze leverancier Sony krijgen stel ik u op de hoogte.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt dom :(

ik wou deze laptop kopen voor school te gebruiken... ik hoop dat ze vóór 17 september een nieuw model uitbrengen anders heb ik een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
wat is dit nou voor vaags? Wat is dan de reden dat ze de FZ11S uit de markt gaan halen? technische fouten of iets dergelijks? Kan me niet voorstellen dat een model met zo'n grote succesverkopen uit de handel wordt gehaald om niks, daar moet een hele goede reden achtersteken. Sony heeft een lange periode van ontwikkeling achter de rug om een nieuwe laptop op de markt te brengen; die gaan ze niet binnen 3 maandjes weer uit de handel halen....

Het baart me wel een beetje zorgen:) Straks valt m'n laptop na een half jaar uit elkaar ofzo hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
Of misschien hebben ze alle accu's die teruggeroepen zijn in de S serie gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het de continu varierende fan-snelheid? Erg tevreden over m'n FZ11E (ook over het scherm! Dat mensen bereid zijn meer te betalen voor die dubbele lampen met de fraaie donkere vleken links en rechts onderin het scherm blijft me verbazen; geef mij maar mijn ouderwetse schermpje met fraaie egale verlichting...) maar het zachte
zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie zwie etc....
geluid wil me nog wel eens gaan vervelen. De fan is niet luid, maar laat 'ie onder last GVD 1 snelheid aanhouden! Anyway, geen fix voor gevonden nog, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Als ik het goed begrijp zijn er vier nieuwe modellen in aantocht. Volgens mij zijn ze in de VS al verkrijgbaar, maar kennelijk moet Europa nog even wachten. Zo krijgen alle nieuwe modellen 2.0 of 2.2 gHz processors (T7250 en T7500), 2GB RAM, a/b/g/n-draft WiFi, grotere HDDs (250GB) en meer van dat soort upgrades.

Kennelijk gaat een van de vier de FZ11S vervangen, vandaar dat die niet meer wordt geleverd door de distributeurs. Alles wat nog in de winkels te vinden is, is deadstock.

Bij Sony VS staan de specs al online: http://b2b.sony.com/Solut...egory/notebooks/fz-series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
Dexter schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:32:
Heilige link voor alle vaio FZ11 laptopbezitters:

http://www.notebookforum.at/archive/index.php/t-16969.html

Mocht je eens terug willen van Vista naar XP!
heeft iemand al ervaring met het overstappen naar XP. zoja, hoe ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:08:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het de continu varierende fan-snelheid? Erg tevreden over m'n FZ11E (ook over het scherm! Dat mensen bereid zijn meer te betalen voor die dubbele lampen met de fraaie donkere vleken links en rechts onderin het scherm blijft me verbazen; geef mij maar mijn ouderwetse schermpje met fraaie egale verlichting...) maar het zachte zwie geluid wil me nog wel eens gaan vervelen. De fan is niet luid, maar laat 'ie onder last GVD 1 snelheid aanhouden! Anyway, geen fix voor gevonden nog, iemand?
Nope, mijne heeft het ook nog steeds. Had jij Sony uiteindelijk gecontacteerd hierover? Of is dat niet doorgegaan?

Ben toch wel heel erg tevreden met mijn dubbele lampen: geen vlekken te zien! Prachtbeeld! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
ik snap ook niet waar caputtski die onzin vandaan haalt over donkere vlekken links en rechts; reken maar dat de double lamp technologie mooier beeld geeft op de S dan slechtst die enkele lamp in de E.
Misschien heb jij wel gewoon een verrot showmodel gezien ofzo, maar toen ik de 2 laptops naast elkaar zag staan wist ik vanaf het eerste moment al welke ik aan zou schaffen! (d0h FZ11S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
De beeldkwaliteit van de FZ11S is inderdaad beduidend beter !

Wel een beetje gek dat de FZ11S al end-of-life is, zo'n prachtige laptop? Ik ben er alleszins heel tevreden mee ;-) !

@ Caputtski: als ik jou was, zou ik eens contact opnemen met Sony. Mijn FZ11S heeft er helemaal geen last van ;-) .

• Storm316
Grrrr, de 11S lijkt idd te verdwijnen, de prijs is inmiddels ook verwijderd van Sony.nl

Als je kijkt op Sony France of UK zie je ook hele andere types staan -qua aanduiding dan, de spec's lijken daar iig gelijk met wat we hier hebben-. Zo te zien word de T7100 vervangen door de T7250 (2ghz)in de opvolger, het betreft dus een upgrade. Verder kon ik geen verschillen vinden in de spec's.

Hier nog een linkje naar een driver pakket voor iedereen die toch liever XP op z'n FZ heeft:

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE/FZ19/

• Tinto
Storm316 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:42:
(...) Zo te zien word de T7100 vervangen door de T7250 (2ghz)in de opvolger, het betreft dus een upgrade. Verder kon ik geen verschillen vinden in de spec's. (...)
Volgens mij worden wel wat meer features geupgrade. Hier de twee modellen (modelnamen Europa waarschijnlijk afwijkend):

Sony VAIO VGN-FZ240E/B $1299,-
Intel Core 2 Duo T7250 a 2.0 GHz
Windows Vista Home Premium
2GB DDR2 SDRAM (1GB x 2, max 4GB)
250GB SATA (4200 rpm)
X-Black LCD 15,4" WXGA (1280x800) XBrite-ECO (single lamp)
Mobile Intel Graphics Media Accelerator X3100 con 358MB di memoria massima disponibile
DVD+-RW/+-R DL/RAM
Intel PRO/Wireless 4965AGN Network Connection (802.11a/b/g/n)
355,8 x 24,9 – 34,5 x 254,4mm
2,7kg

Sony VAIO VGN-FZ285U/B $1399,-
Intel Core 2 Duo T7500 a 2.2 GHz
Windows Vista Home Premium
2GB DDR2 SDRAM (1GB x 2, max 4GB)
250GB SATA (4200 rpm)
X-Black LCD 15,4" WXGA (1280x800) XBrite-ECO
NVIDIA GeForce 8400M GT
Blue-Ray Disc
Intel PRO/Wireless 4965AGN Network Connection (802.11a/b/g/n)
355,8 x 24,9 – 34,5 x 254,4mm
2,7kg

Hiernaast komen er nog twee modellen naast.

(Bron: http://notebookitalia.it/sony-aggiorna-la-serie-vaio-fz.html)

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Ik ben een beetje aan het finetunen geweest en niet geheel zonder succes. Na alle nutteloze software als sonicstage, picasa2 en andere dingen die ik toch nooit gebruik eraf te gooien is het geheugengebruik enigszins omlaag gegaan en heb ik een stuk minder processen.

Maar op de 1 of andere manier wil het volumewheel nu niet meer werken. Heeft iemand misschien een idee welk programma het volumewheel aanstuurt of een idee hoe ik dit euvel kan verhelpen?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Storm316
@ Mboots; ik zie het, eco-scherm, sneller w-lan, en je krijgt meer opslag ruimte. 4Gb max. ram was trouwens al zo, het stond alleen verkeerd vermeld in de specificaties van de 'oude' modellen. Nog wel even afwachten welk model nu de 'opvolger' word van de 11S. Als we daar van kunnen spreken tenminste, het lijkt er op dat de hele reeks wordt herzien.

edit: m'n Italiaans is niet zo goed, maar ik las net dat de webcam een 1.3 megapixel word ipv een 0.3.

@ Yofresh;

ik weet niet zeker of je met 'volumewheel' de multimedia toetsen bedoeld, maar zo ja; Vaio Event Service gewist misschien..?

[ Voor 9% gewijzigd door Storm316 op 30-08-2007 16:32 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Voor iedereen die naar XP drivers of vista drivers op zoek is zou ik zeggen kijk eens in de forums van http://forums.notebookreview.com Daar kun je een schat aan informatie vinden over de FZ in het Sony forum.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste