wat is dat ene keer 2sl en dan weer docgonzo in je foto's? een edit van g of f eroverheen?
Toevallig waren hos en ik ook bezig met een projectje. Maar wilde wat minder vlotten dan gedacht uiteindelijk. Het idee was hos iets meer aan de kleur te krijgen;
originele foto;

Met name die vlammen zijn goed belicht, het flitsen is wel erg hard gegaan. Dat gezicht rechts in beeld vind ik er juist wel vet uitkomen, onderin beeld die wegduikende man is ook wel okay, alleen zijn capuchon vind ik dan weer wat nepperig overkomen vanwege de flits, de man links daarvan zou ik het liefste volledig wegeditten... Maar goed, idee was dus LR only;
first try;

Contrast verhoogd, saturation pietsie, vibration wat meer, shadows omhoog, EV omlaag, recovery halverwege. Alles leuk en aardig, totdat ik erachter kwam dat m'n scherm niet goed gecalibreerd stond. En ik miste de details van de mensen rechts van de robot.
2e poging;

Hatsaflats, gewoon die persoon die niet lekker in beeld komt weggesneden. Is hem toch ook niet helemaal naar mijn idee.Verder contrast iets omhoog, recovery weer halverwege, darks en lights omhoog, shadows omlaag, wb wat warmer gezet en verder beetje saturation en vibration. Bij zowel bovenste als deze foto het goedkope glas effect erin proberen te gooien door bij lens vignetting amount en midpoint omlaag te gooien. Tevens een deel van die te lichte persoon links gewoon hardnekkig weggecloned.
Zonder crop krijg je dan dit;

clone gedeelte dus weer weggehaald. Toch wel wat meer kleur, maar had zelf wel wat meer verschil verwacht. Ach ja, laat, weinig geslapen, veel gewerkt. Vind het genoeg!
Let op dat ik dus express geen layer gebeuren heb toegepast, anders had ik sowieso beter resultaat gekregen. Ging me er even om dat ik alleen met de schuifjes van LR zo ver mogelijk kwam.
Truste all!
[
Voor 4% gewijzigd door
jules op 31-07-2007 00:43
]