Mooi lolly kleurtjes in de achtergrond byontik!! Like it
Bovengequote foto's hebben allemaal wel wat last van 'kopvervorming' door het gebruik van lange sluitertijden icm flitser. De dames op de foto komen er niet altijd even goed uit op deze manier, ja ze zijn OK belicht, maar er vallen soms stukken hoofd wegbyontik schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:22:
Ik denk ook dat de zwarte achtergrond de foto's minder spannend maakt maar behalve dat zijn de foto's toch gewoon goed.. Foto 2 en 3 spreken mij het meest aan
Op verzoek van Fooker post ik ook nog wat pics van afgelopen vrijdag... Allemaal genomen bij Bozzini..
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Bericht hierboven
Verwijderd
jeetje, bij mij vallen er ook altijd stukken hoofd weg door bovengenoemde oorzaken en daar hoor ik niemand over
maar ja bij mij zal ook wel de consensus zijn dat het bij mijn stijl hoort
ps jules kom eens op met je fotos van westerliefde
ps jules kom eens op met je fotos van westerliefde

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 17:21 ]
Jouw stijl is een beetje aan het veranderen en hoewel ik al een aantal keren heb aangegeven dat ik dat erg jammer vind, heb je inderdaad nog steeds enorm vervormde hoofden.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:20:
jeetje, bij mij vallen er ook altijd stukken hoofd weg door bovengenoemde oorzaken en daar hoor ik niemand overmaar ja bij mij zal ook wel de consensus zijn dat het bij mijn stijl hoort
(Je oude stijl, om het zo maar te noemen, was echt onnavolgbaar, haast geniaal zelfs)
Bericht hierboven
Verwijderd
misschien is nieuwe apparatuur en vooral die flitser toch ook schuldig aan die verandering. niet zozeer door de nieuwe mogelijkheden van het materiaal maar ook hoe mensen op je reageren. je wordt nu opeens als fotograaf gezien en zit je opeens portretjes te schieten terwijl dat vroeger nooit voorkwam als ik fotos ging maken. denk wel dat ik nu bewust bezig ben om ook strak en scherp te kunnen schieten. dat als ik het wil dat ik het ook scherp kan krijgen en dat ik van daaruit weer terug naar het vage kan gaanFloor-is schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:58:
[...]
Jouw stijl is een beetje aan het veranderen en hoewel ik al een aantal keren heb aangegeven dat ik dat erg jammer vind, heb je inderdaad nog steeds enorm vervormde hoofden.
(Je oude stijl, om het zo maar te noemen, was echt onnavolgbaar, haast geniaal zelfs)
merk wel dat je door de vele mogelijkheden snel minder creatief hoeft te zijn. laatst met meubelstukken weer eens met mijn 350d met 28mm lens geschoten. dan merk je echt dat je manier van fotograferen heel sterk beinvloed wordt door ook de camera die je hebt.
zit de laatste tijd toch ook wel weer op wat experimentele fotografie forums te neuzen waar ik ook al jaren lid van ben maar zelden meer kwam. dus wie weet kom ik weer terug na alle scherpte met wat authentieke vage hos fotos uit de S5
Je zou bijna gaan zeggen dat jij gewoon terug moet naar de Canon... want ik ben het met Floor-is keihard eens dat je oude stijl echt lekkerder was. Imho dan enzo, maar damn, dat wás gewoon geniaalVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:41:
[...]
misschien is nieuwe apparatuur en vooral die flitser toch ook schuldig aan die verandering. niet zozeer door de nieuwe mogelijkheden van het materiaal maar ook hoe mensen op je reageren. je wordt nu opeens als fotograaf gezien en zit je opeens portretjes te schieten terwijl dat vroeger nooit voorkwam als ik fotos ging maken. denk wel dat ik nu bewust bezig ben om ook strak en scherp te kunnen schieten. dat als ik het wil dat ik het ook scherp kan krijgen en dat ik van daaruit weer terug naar het vage kan gaan![]()
merk wel dat je door de vele mogelijkheden snel minder creatief hoeft te zijn. laatst met meubelstukken weer eens met mijn 350d met 28mm lens geschoten. dan merk je echt dat je manier van fotograferen heel sterk beinvloed wordt door ook de camera die je hebt.
zit de laatste tijd toch ook wel weer op wat experimentele fotografie forums te neuzen waar ik ook al jaren lid van ben maar zelden meer kwam. dus wie weet kom ik weer terug na alle scherpte met wat authentieke vage hos fotos uit de S5
Verwijderd
jeetje begin jij nu ook alHenk schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:44:
[...]
Je zou bijna gaan zeggen dat jij gewoon terug moet naar de Canon... want ik ben het met Floor-is keihard eens dat je oude stijl echt lekkerder was. Imho dan enzo, maar damn, dat wás gewoon geniaal
ben dan stiekem wel benieuwd naar jullie top 3 van vage geniale hos fotos uit de oude doos

en merk zoals afgelopen keer in westerliefde dat ik toch door de toename in sociale contacten alwaar ik vroeger stukken minder last van had omdat ik toen nog lekker contactgestoord was
Maar toch de strobo foto aldaar vind ik persoonlijk helemaal te gek die ik eerder heb gepost

vroeger kon ik zomaar tijden bezig zijn om foto's te maken van een of ander suf detail terwijl nu mijn tijd op een avondje veelal geclaimd wordt door levende wezens en zo die soms ook nog op de foto willen.
Eens op je site weer rondgekeken, hier mijn top3:
Een keigaaf 'overzichtje'
http://www.thehospages.co...cture.php?pic=image06.jpg
iets waar ik toch wel erg om kan lachen
http://www.thehospages.co...cture.php?pic=image07.jpg
en deze kan zo in een magazine:
http://www.thehospages.co...cture.php?pic=image01.jpg

Ik vond alleen de foto van Darth Vader, & Princess niet. Waar ze zijn aan't vechten met stokken
Repost plz! 
Ben het wel eens dat je foto's steeds scherper worden en dat je van dat vage Fuji moet afstappen naar een Scherp merk. Om vervolgens weer wazige foto's te maken
Of mischien je 350D zonder flitser weer meenemen
Een keigaaf 'overzichtje'
http://www.thehospages.co...cture.php?pic=image06.jpg
iets waar ik toch wel erg om kan lachen
http://www.thehospages.co...cture.php?pic=image07.jpg
en deze kan zo in een magazine:
http://www.thehospages.co...cture.php?pic=image01.jpg
Ik vond alleen de foto van Darth Vader, & Princess niet. Waar ze zijn aan't vechten met stokken
Ben het wel eens dat je foto's steeds scherper worden en dat je van dat vage Fuji moet afstappen naar een Scherp merk. Om vervolgens weer wazige foto's te maken
Of mischien je 350D zonder flitser weer meenemen
[ Voor 15% gewijzigd door Timo op 24-10-2007 23:16 ]
Verwijderd
hier dan 

yep maar de laatste is wel met de fuji gemaakt. denk dat het hier nog gaat om de pre fuji periode en misschien zelfs wel de pre 430EX flash periode
denk ook dat ik nu scherp wil schieten omdat ik zulke problemen heb met backfocus dat ik het nu gewoon strak wil hebben. en als er echt problemen met de cam zijn dan gewoon terugsturen en mijn 350d weer een tijdje uit de mottenballen trekken

yep maar de laatste is wel met de fuji gemaakt. denk dat het hier nog gaat om de pre fuji periode en misschien zelfs wel de pre 430EX flash periode
denk ook dat ik nu scherp wil schieten omdat ik zulke problemen heb met backfocus dat ik het nu gewoon strak wil hebben. en als er echt problemen met de cam zijn dan gewoon terugsturen en mijn 350d weer een tijdje uit de mottenballen trekken
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 23:23 ]
Sounds as a plan sirVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:21:
ik zou het nog rigoreuzer doen en heel die digitale fotografie vergeten. pak een ouwe analoge camera uit de mottenballen - bij voorkeur een zo basic mogelijk ding, wellicht wel met externe flitser - en ga terug naar de basis. niet te veel bezighouden met techniek en meer met sfeer.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:21:
[...] en mijn 350d weer een tijdje uit de mottenballen trekken
Verwijderd
zoals ik al zei op een ander forum. suf dat ik mijn holga vergeten was afgelopen zaterdaglateef schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:34:
[...]
ik zou het nog rigoreuzer doen en heel die digitale fotografie vergeten. pak een ouwe analoge camera uit de mottenballen - bij voorkeur een zo basic mogelijk ding, wellicht wel met externe flitser - en ga terug naar de basis. niet te veel bezighouden met techniek en meer met sfeer.

Bring the holga! :-) Blijft een leuk ding. Ik heb hos precies wat jij omschrijft twee weken terug nog zien doen. Dus het eens sluit het ander niet uit. Toch vind ik dat, zoals hos eerder zelf al een schreef, je niet gevangen moet zitten in een stijl, dat moet iets organisch zijn. Wat niet wegneemt dat een stijl meer of minder hoort aan te spreken. Misschien mist er toch een Gerard om hos-foto's tegen af te zetten, dat kan natuurlijk ook.lateef schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:34:
[...]
ik zou het nog rigoreuzer doen en heel die digitale fotografie vergeten. pak een ouwe analoge camera uit de mottenballen - bij voorkeur een zo basic mogelijk ding, wellicht wel met externe flitser - en ga terug naar de basis. niet te veel bezighouden met techniek en meer met sfeer.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
In welk opzicht ben je minder creatief? Wat bedoel je met "vele mogelijkheden"?Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:41:
[...]
zit de laatste tijd toch ook wel weer op wat experimentele fotografie forums te neuzen (...)
En wat zijn die experimentele fotoforums?
Verwijderd
als je een cam met allerlei lenzen hebt voor elke situatie en een vette flitser kan je alles doen en vastleggen wat je maar wilt.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 02:12:
[...]
In welk opzicht ben je minder creatief? Wat bedoel je met "vele mogelijkheden"?
En wat zijn die experimentele fotoforums?
als je daarentegen alleen maar een 28mm lens hebt en geen flitser waarmee je het moet doen dan ben je gedwongen veel meer gebruik te maken van de aanwezige en of afwezig lichtbronnen. portretjes schieten is dan ook praktisch onmogelijk tenzij het dag is dus je moet het veel meer uit andere zaken zien te halen. je moet dan echt 'creatief' op zoek naar standpunten en onderwerpen.
voorbeeldje hier had ik dus geen flitser en alleen 28mm lens mee bijvoorbeeld
http://thehospages.com/pi.../2006-08-03-boomfestival/
en hier van een clubfeesie
http://thehospages.com/pi.../2006-02-18-trancemaffia/
voor expirimentele fotografie zie
http://www.toxpose.com/forums/
even een zomaar opmerking tussendoor:
dit is&blijft imo een goed lopend topic met leuk materiaal.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Omdat ik zeker niet meer post ?YellowCube schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:11:
even een zomaar opmerking tussendoor:
Precies ja

[ Voor 33% gewijzigd door Timo op 25-10-2007 12:04 ]
Zet je body op M, zet je flitser op M, zet je lens op MF. Now go out and have fun.lateef schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:34:
[...]
(Alleen die laatste misschien niet omdat scherpstellen in een crop viewfinder zonder split prism erg tricky kan zijn... Tenzij je een lens met afstandsindicatie hebt, rangefinder style.)
Je hoeft toch echt niet per sé naar analoog als je terug wil vallen op de basis, lijkt me. Of zie ik iets over het hoofd?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik moet maar eens met Hos2 mee voor een dagje alternatief fotos maken op alternatieve feestjes
|>
Verwijderd
zo, ik heb gister m'n eerste party geschoten, het was een open feestje van m'n studievereniging met thema 'Maffia' (plus er werden gratis sigaren uitgedeeld
) in de aspen valley in enschede:

de rest van de foto's staan hier.
en voor alle pentax haters: ja, ik heb nu proefondervindelijk ondervonden dat de k10d een ruismonster is

de rest van de foto's staan hier.
en voor alle pentax haters: ja, ik heb nu proefondervindelijk ondervonden dat de k10d een ruismonster is
ja, maar wanneer Hos het over Holga's heeft, ziet hij het niet over het hoofd. het gaat ook niet zo zeer om analoog of digitaal, maar een digitale Holga bestaat niet (of is onbetaalbaar en dat is natuurlijk nu juist niet de bedoeling bij een plastic prul van een paar tientjes).JumpStart schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:23:
Je hoeft toch echt niet per sé naar analoog als je terug wil vallen op de basis, lijkt me. Of zie ik iets over het hoofd?
off-topic, maar volgens mij verwar je het rangefinder principe met zone-focussing?JumpStart schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:23:
Tenzij je een lens met afstandsindicatie hebt, rangefinder style.
Verwijderd
yep met een holga heb je toch nog de ervaring van het werken met een analoge camera waarbij je toch niet het idee hebt dat je geld over de balk aan het smijten bent omdat je digitale het beter kan.lateef schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:01:
[...]
ja, maar wanneer Hos het over Holga's heeft, ziet hij het niet over het hoofd. het gaat ook niet zo zeer om analoog of digitaal, maar een digitale Holga bestaat niet (of is onbetaalbaar en dat is natuurlijk nu juist niet de bedoeling bij een plastic prul van een paar tientjes).
[...]
off-topic, maar volgens mij verwar je het rangefinder principe met zone-focussing?
met een holga kan je effecten en of fotos maken die je met digitaal gewoon niet kan maken.
mede door de echt vage effecten kan het een leuk extratje zijn bovenop de standaard digitale fotos.
Voor degene die niet weten wat je met een holga kan doen hier een example waarbij ik ipv 6x6 film een 35mm film erin heb gedaan die door 2 schuursponsjes op zijn plek wordt gehouden. verder heb ik mijn holga mbv een tube lijm gemodificeerd tot bulb only aangezien 1/100 seconde iets te kort is in het donker.

oh en immortalssean. voor een eerste keer zeker niet slecht, alleen zijn de portretjes toch vrij donker. je sluitertijden kunnen nog wel wat omlaag en of iso kunnen kan nog wel wat hoger
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 13:14 ]
Mijn eerste fotografie ervaring, als een kleuter van 4, onder directe begeleiding van moeders, was met een Olympus Penn D2 halfbeeld camera en dat is inderdaad geen rangefinder, maar "scale focusing". Ik bedoelde dus afstand inschatten en lens instellen.lateef schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:01:
[...]
off-topic, maar volgens mij verwar je het rangefinder principe met zone-focussing?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
en dat wordt dus ook wel "zone-focusing" genoemdJumpStart schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:19:
[...] en dat is inderdaad geen rangefinder, maar "scale focusing". Ik bedoelde dus afstand inschatten en lens instellen.
maar het punt is dat er digitaal allerlei typen camera's ontbreken en die er waarschijnlijk ook nooit komen. maar dit type camera's kan wel een toegevoegde waarde hebben en dat is dus een reden om terug te grijpen naar analoog.
Kijk en daarom is het juist tof als je je "oude stijl" weer op zou pakken. Jij doet dingen op een manier die anderen niet zien en niet bedenken, je grapjes met enorme sluitertijden, available light en daarmee wazige mensen/DJ's/overzichten zijn juist bijna kunst. Dat is wat jou uniek maakt, waardoor je er aan alle kanten uitspringt.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:11:
[...]
yep met een holga heb je toch nog de ervaring van het werken met een analoge camera waarbij je toch niet het idee hebt dat je geld over de balk aan het smijten bent omdat je digitale het beter kan.
met een holga kan je effecten en of fotos maken die je met digitaal gewoon niet kan maken.
mede door de echt vage effecten kan het een leuk extratje zijn bovenop de standaard digitale fotos.
Voor degene die niet weten wat je met een holga kan doen hier een example waarbij ik ipv 6x6 film een 35mm film erin heb gedaan die door 2 schuursponsjes op zijn plek wordt gehouden. verder heb ik mijn holga mbv een tube lijm gemodificeerd tot bulb only aangezien 1/100 seconde iets te kort is in het donker.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
oh en immortalssean. voor een eerste keer zeker niet slecht, alleen zijn de portretjes toch vrij donker. je sluitertijden kunnen nog wel wat omlaag en of iso kunnen kan nog wel wat hoger
Bovendien: welke gek bedenkt er nou om 35mm film in een 120film camera te steken? Wie lijmt er een knop vast zodat hij alles met bulb schiet omdat 1/100s niet afdoende is? Wie gaat er stukken spons in een camera stouwen om resultaat te krijgen?
Behalve jou kan ik echt niemand noemen moet ik zeggen en ik denk dat ik toch wel redelijk vage types ken.
(Afgelopen weekeinde wel een duitsert gezien met een panty voor zijn lens gespannen, een andere duitser met een stuk frietbak op zijn flitser en de nodige andere mafkezen die dachten met de meest goedkope camera's (en ditto lenzen) nog wel tof resultaat te halen... Leek allemaal nergens naar helaas
Bericht hierboven
Vergeet de Belg met tupperware op z'n flitser niet 
Doc
Doc
[ Voor 10% gewijzigd door Timo op 25-10-2007 14:47 ]
zo uniek is hetgeen wat hos doet nu ook weer niet. ga bijv. voor de gein eens naar een site als lomography.com (en probeer een beetje door de commerciele shit heen te kijken) daar zijn duizenden mensen hos voor geweest. wil niet zeggen dat ik niet waardeer wat hos doet/deed, maar uniek is het niet. persoonlijk ken ik weer minder mensen met een dSLR dan mensen met een holga of een lomo ofzo...Floor-is schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:38:
Bovendien: welke gek bedenkt er nou om 35mm film in een 120film camera te steken? Wie lijmt er een knop vast zodat hij alles met bulb schiet omdat 1/100s niet afdoende is? Wie gaat er stukken spons in een camera stouwen om resultaat te krijgen?
Behalve jou kan ik echt niemand noemen moet ik zeggen en ik denk dat ik toch wel redelijk vage types ken.
Verwijderd
[x] eens.lateef schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:49:
[...]
zo uniek is hetgeen wat hos doet nu ook weer niet. ga bijv. voor de gein eens naar een site als lomography.com (en probeer een beetje door de commerciele shit heen te kijken) daar zijn duizenden mensen hos voor geweest. wil niet zeggen dat ik niet waardeer wat hos doet/deed, maar uniek is het niet. persoonlijk ken ik weer minder mensen met een dSLR dan mensen met een holga of een lomo ofzo...
holgas en lomos zijn al jaren wijdverspreid. en eigenlijk mijn gewone analoge camera die vroeger toch 99% van de fotos maakten is ook niet bijzonder.
enige wat elke fotograaf bijzonder maakt is wat hij gebruikt, hoe hij het gebruikt en wanneer hij het gebruikt en wat hij/zij dan vastlegt dat een bepaalde stijl definieert van een fotograaf.
aangezien ik sinds de upgrade opeens heel andere interactie erbij heb gekregen met publiek doodat ze nu opeens een grote camera met dito flitser zien bijvoorbeeld zorgt ervoor dat er nu ook veel meer portret shots zijn die eigenlijk ook al door de ervaren partyfotografen wekelijks werden gepost. dus het wat ik fotografeer is daardoor al veranderd en waarmee en hoe is ook door de nieuwe cam redelijk veranderd. en er zijn er meer met holga's en lomos alleen zijn er niet veel die die cam ook bv tijdens feesies gaan gebruiken. en het pimpen van je holga tot bulb en 35mm in stoppen is ook juist 1 van de standaard acties die je moet doen met die camera en ook uitvoerig gedocumenteerd is op internet
hmm ik heb nog een analoge 2-oog middenformaat... denk alleen dat het partypubliek daar niet genoeg geduld voor heeft
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
je krijgt er wel een interessant perspectief mee. flitsertje er aan hangen en knallen maar. doordat je naar beneden zit te kijken, zien ze ook niet echt wat je doet, krijg je ook niet allemaal van die geposeerde foto's. ik zou zeggen; DOEN!
Ik ken weinig mensen die dat dan vervolgens toepassen op feestjes op de manier waarop hos dat toepastlateef schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:49:
[...]
zo uniek is hetgeen wat hos doet nu ook weer niet. ga bijv. voor de gein eens naar een site als lomography.com (en probeer een beetje door de commerciele shit heen te kijken) daar zijn duizenden mensen hos voor geweest. wil niet zeggen dat ik niet waardeer wat hos doet/deed, maar uniek is het niet. persoonlijk ken ik weer minder mensen met een dSLR dan mensen met een holga of een lomo ofzo...
nogmaals, kijk eens op lomography.com (al moet ik zeggen dat die site aan zijn eigen succes ten onder is gegaan en dat er tegenwoordig een hele hoop rotzooi is te vinden, dus het zoeken is aanmerkelijk moeilijker). de lomo lc-a en de holga (zeker met bulb al dan niet zelf gefixt) zijn uitermate geschikt voor fotograferen tijdens feestjes, de mensen die ik ken die zo'n ding hebben, gebruiken hem met name bij dit soort gelegenheden. waarin hos tov hen onderscheid is het platform dat hij gebruik om zijn foto's te tonen (tweakers itt de experimentelere fotofora of zelfs helemaal niet op internet).fooker schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:45:
Ik ken weinig mensen die dat dan vervolgens toepassen op feestjes op de manier waarop hos dat toepast
dat je ze niet kent, wil niet zeggen dat ze niet bestaan. ik persoonlijk zie niet gek veel verschil tussen het werk en de werkwijze van een hoop 'lomografen' en dat van hos, hos zelf volgens mij ook niet...
Verwijderd
nop dat klopt zie ook weinig verschil.
soms is het moeilijk om ook onderscheid te maken tussen wat er op een foto staat en de kwaliteit van de foto.
Denk dat het merendeel mijn fotos leuk vind omdat ik ook naar feesies ga waar de sfeer relaxt gezellig en tegen het gekke en onvoorspelbare aan zit dat lijdt automatisch ook wel tot leuke en grappige fotos die een fijne sfeer uitstralen. maar of de kwaliteit van de foto an sich nu veel beter is dan die van een willekeurige andere fotograaf die de onderwerpen heel anders belicht en behandeld vind ik moeilijk te zeggen.
wat dat betreft vind ik het ook wel leuk om zoals afgelopen zaterdag met 2 bekenden van hier in dezelfde toko te schieten. dan worden de individuele verschillen veel beter zichtbaar van wat je zelf doet en ziet en vastlegt tov anderen. jaren lang had ik ook compleet geen referentie omdat ik gewoon de enige was die het leuk vond om een beetje serieus met fotografie om te gaan op vage feesies.
over referentie gesproken, julesssssss fotosssssssssssssssssss
maar ach mij boeit het ook niet zo eigenlijk. ik doe gewoon wat ik leuk vind en zie wel wat er van komt en waar het naar toe gaat
soms is het moeilijk om ook onderscheid te maken tussen wat er op een foto staat en de kwaliteit van de foto.
Denk dat het merendeel mijn fotos leuk vind omdat ik ook naar feesies ga waar de sfeer relaxt gezellig en tegen het gekke en onvoorspelbare aan zit dat lijdt automatisch ook wel tot leuke en grappige fotos die een fijne sfeer uitstralen. maar of de kwaliteit van de foto an sich nu veel beter is dan die van een willekeurige andere fotograaf die de onderwerpen heel anders belicht en behandeld vind ik moeilijk te zeggen.
wat dat betreft vind ik het ook wel leuk om zoals afgelopen zaterdag met 2 bekenden van hier in dezelfde toko te schieten. dan worden de individuele verschillen veel beter zichtbaar van wat je zelf doet en ziet en vastlegt tov anderen. jaren lang had ik ook compleet geen referentie omdat ik gewoon de enige was die het leuk vond om een beetje serieus met fotografie om te gaan op vage feesies.
over referentie gesproken, julesssssss fotosssssssssssssssssss

maar ach mij boeit het ook niet zo eigenlijk. ik doe gewoon wat ik leuk vind en zie wel wat er van komt en waar het naar toe gaat

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 18:58 ]
Dat is toch ook het belangrijkste :Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:57:
Zo, maakt iedereen zich ook weer klaar voor t weekend? Vanavond naar Brownswood avond in Paradiso, misschien daarna nog even naar studio 80. Ik mag mn cam mee de paradiso in, dus ik ben benieuwd. Zaterdag nog geen plannen geloof ik, misschien eens rustig thuis blijven (of naar mn stamkroeg in enkhuizen). Volgend weekend wordt weer druk genoeg.
Hos, veel plezier op je feestjes vanavond. Het ziet er leuk uit, ben benieuwd of je Caspian hat dance nog meepakt. Hoe dan ook, t ziet er leuk uit. Ben nu al benieuwd naar je compilatie
Hos, veel plezier op je feestjes vanavond. Het ziet er leuk uit, ben benieuwd of je Caspian hat dance nog meepakt. Hoe dan ook, t ziet er leuk uit. Ben nu al benieuwd naar je compilatie
[ Voor 21% gewijzigd door samo op 26-10-2007 17:09 ]
'k ben vanavond en morgen te vinden in Brothers, Bunnik. Ze vieren er dit weekend hun 10 jarig bestaan, dus 't gaat een redelijk gekkenhuis worden. Vanavond een "Studio 54-party" en morgen het club/house-werk.
Verwijderd
en ik zit zometeen bij een lezing over 2012 in het mercurius restaurant. en daarna party time.
ben benieuwd of ik caspian hat dance nog kan meepakken. zal moeilijk gaan worden als er net zoveel lieftallige jongedames aanwezig zijn als vorige keer
en ben ook benieuwd naar je concert pics
ben benieuwd of ik caspian hat dance nog kan meepakken. zal moeilijk gaan worden als er net zoveel lieftallige jongedames aanwezig zijn als vorige keer

en ben ook benieuwd naar je concert pics
Verwijderd
Das toevallig, ik ben morgen (za) ook in Bunnik. Zal zeker gekkehuis worden daar! Hopen dat er niet teveel pubers rondlopenMittnick schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:11:
'k ben vanavond en morgen te vinden in Brothers, Bunnik. Ze vieren er dit weekend hun 10 jarig bestaan, dus 't gaat een redelijk gekkenhuis worden. Vanavond een "Studio 54-party" en morgen het club/house-werk.
Kijk je exposure compensatie eens na. Zelfs een foto van buiten is donker, heeft geen sfeer. Sowieso vind ik het geen foto's voor dit topic. Nu weet ik dat ieder begin moeilijk is, ik zit er zelf nog midden in (je bent er nooit klaar mee), maar deze foto's maak ik nog wel op de "portret" stand met iedere camera. En dan moet ik nog moeite doen om onder te belichten ook
[ Voor 60% gewijzigd door Nik op 26-10-2007 21:54 ]
Behalve foto's 1 en 3 zijn ze allemaal buiten gemaakt maar ik denk dat jij doelt op foto nummer 2?proller schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:53:
Kijk je exposure compensatie eens na. Zelfs een foto van buiten is donker, heeft geen sfeer. Sowieso vind ik het geen foto's voor dit topic. Nu weet ik dat ieder begin moeilijk is, ik zit er zelf nog midden in (je bent er nooit klaar mee), maar deze foto's maak ik nog wel op de "portret" stand met iedere camera. En dan moet ik nog moeite doen om onder te belichten ook
*Henk nu in Off corso , maar damn wat zijn er weinig mensen... beter wordt dit drukker, anders zal er bar weinig sfeer zijn om vast te leggen...
gelukkig ken ik off corso een klein beetje en wordt het pas druk rond een uur of 1.00. Waar hangen jullie uit?
gelukkig ken ik off corso een klein beetje en wordt het pas druk rond een uur of 1.00. Waar hangen jullie uit?
Ik was bij een concert van Pete Philly (thanks to chiron). Was wel vet!
Nu een beetje met nieuwe OSX (leopard) spelen, wat dingen backuppen, spullen inpakken etc. Dadelijk naar dinnetje toe en morgen richting Duitsland voor een familie-iets. (Dus geen TMF awards, geen Full On Ferry en geen Dirty Dutch)
Hmm 1600ISO is niet meer wat het geweest is:
Resize van origineel (70-200+1.4Ext bij 1600ISO f/4)
Nu een beetje met nieuwe OSX (leopard) spelen, wat dingen backuppen, spullen inpakken etc. Dadelijk naar dinnetje toe en morgen richting Duitsland voor een familie-iets. (Dus geen TMF awards, geen Full On Ferry en geen Dirty Dutch)
Hmm 1600ISO is niet meer wat het geweest is:
Resize van origineel (70-200+1.4Ext bij 1600ISO f/4)

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 27-10-2007 01:56 ]
Bericht hierboven
Pete Philly hoort bij de buren thuis chefkok! 
Ben net terug van de bekendste Rotterdamse borrel. Morgen avond 10 uur lang doortrekken met mensen uit alle windstreken van de wereld. Wederom een 1800 man net zoals vanavond. Maar dan in hele andere sferen.
ps, wat was die borrel weer een gekkenhuis....
Ben net terug van de bekendste Rotterdamse borrel. Morgen avond 10 uur lang doortrekken met mensen uit alle windstreken van de wereld. Wederom een 1800 man net zoals vanavond. Maar dan in hele andere sferen.
ps, wat was die borrel weer een gekkenhuis....
Meer zo: http://www.partyfocus.nl/got/gtromp_MG_2394_edit.jpggise schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:07:
[...]
Behalve foto's 1 en 3 zijn ze allemaal buiten gemaakt maar ik denk dat jij doelt op foto nummer 2?
Beetje nabewerking kan nooit kwaad, en je haalt er veel meer uit. Dit is trouwens quick & dirty want ik moet nu naar mijn werk

[ Voor 6% gewijzigd door Nik op 27-10-2007 08:27 ]
Verwijderd
Net de discussie gelezen over de standaard portretjes. En ik denk dat dit er idd gewoon bij hoort als je voor een organisatie foto's maakt zonder speciale opdracht. Is toch iets waarvoor de mensen een website bezoeken. Ze willen die foto hebben waar ze met hun vriend of vriendin op staan.
Laatst voor het eerst op een andere manier foto's gemaakt. Lekker tussen de mensen staan dansen met de camera in mijn hand. Mensen benaderen je toch anders als je zelf lekker staat te dansen.
Enkele foto's van die avond:
1:

2:

3:

4:

5:

6:
Laatst voor het eerst op een andere manier foto's gemaakt. Lekker tussen de mensen staan dansen met de camera in mijn hand. Mensen benaderen je toch anders als je zelf lekker staat te dansen.
Enkele foto's van die avond:
1:

2:

3:

4:

5:

6:

Uiteindelijk is Off_Corso nog best wat geworden. Toen na het plaatsen van mijn bericht de deuren naar de main area open gingen en ik zag hoe weinig mensen op die veel te grote dansvloer stonden, en er ook nog meer dan een half dozijn fotografen naar binnen stroomden, had ik er helemaal een hard hoofd in, maar rond een uur of twee was het toch echt top-druk.
Alvast een shotje:

Vanavond maar eens kijken of ik nog meer showcasewaardig spul eruit heb weten te persen.
Alvast een shotje:

Vanavond maar eens kijken of ik nog meer showcasewaardig spul eruit heb weten te persen.
Verwijderd
en hier alvast een paar van pacific parc gisteren met caspian hat dance . heerlijke gypsy muziek 
maar weer eens freubelen met double exposures

oeps bijna strijkstok mijn lens in

maar weer eens freubelen met double exposures

oeps bijna strijkstok mijn lens in

Behalve het onderste deel van de laatste foto vind ik de rest niet erg scherp? Schiet jij eigenlijk altijd met een exposure zweem in foto's?
De foto's zijn wel degelijk scherp hoor, alleen die 'double' exposure is zoiets als het mixen van twee foto's. Die exposure zweem is dus heel bewustXander2000 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:59:
Behalve het onderste deel van de laatste foto vind ik de rest niet erg scherp? Schiet jij eigenlijk altijd met een exposure zweem in foto's?
Alweer een tijdje geleden maar vond het toch wel leuk om nog even te posten. Foto's gemaakt op de laatste tunnelfest in Leiden.
1: We hebben lol

2: mmm lekker dat festival bier

3: overzichtje

4: gezellig

5: vond ik gewoon een leuke foto

6: Officers Chip & Dale

7: Wij blijven tot het einde

8: En het feestje is afgelopen
1: We hebben lol

2: mmm lekker dat festival bier

3: overzichtje

4: gezellig

5: vond ik gewoon een leuke foto

6: Officers Chip & Dale

7: Wij blijven tot het einde

8: En het feestje is afgelopen

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Verwijderd
ik prefereer exposure zweem boven zwart wit fotosXander2000 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:59:
en het is geen instelling van de camera hoor, denk dat het gewoon gratis als feature erbij komt door de sluitertijd van 1 seconde in deze gevallen
leuk tunnelfeesies , brings back memories van mijn allereerste partyfotos nu alweer 4 en een half jaar geleden
http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-04-29-qday/
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 18:34 ]
Vaagheid galore, en dat is eigenlijk stiekem hoe we/ik je (willen) kennenVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:20:
[...]
ik prefereer exposure zweem boven zwart wit fotos
en het is geen instelling van de camera hoor, denk dat het gewoon gratis als feature erbij komt door de sluitertijd van 1 seconde in deze gevallen
leuk tunnelfeesies , brings back memories van mijn allereerste partyfotos nu alweer 4 en een half jaar geleden
Mja, vier jaar lang dezelfde foto's schieten is ook niet geweldig natuurlijk... :-) Nieuwe set van Caspian ziet er leuk uit! Lekkere sfeer, jammer dat ik er niet was.
offtopic:
Jules! Waar blijven de foto's?
Jules! Waar blijven de foto's?
[ Voor 10% gewijzigd door samo op 27-10-2007 22:08 ]
Verwijderd
hela die double exposures maak je juist met de S5Henk schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:55:
[...]
Vaagheid galore, en dat is eigenlijk stiekem hoe we/ik je (willen) kennenDie double exposures doen me dan ook zeker goed, en ik ben min of meer geneigd tot het aanmoedigen van een volle maand non-stop niet-S5-pro schieten

gisteren ook nog zo'n canon gebruiker bij caspian aanwezig die me beetje glazig zat aan te kijken toen ik een double exposure maakte
Gisteravond nog even lastminute Housequake in Rotterdam (Cruise Terminal) gedaan. Even kunnen testen met de 10-22 en de 70-200.
#1 - Welcome to Housequake.

#2 - Handig, zo'n trap. Niet te veel drinken dus, anders breek je alles voordat je zelfs maar buiten komt.

#3 - Goed gevulde zaal. Mooie aankleding wat mij betreft.

#4 - Esuoh EkauQ. Dus.

#5 - Smile to the camera! Wie ben jij? Fotograaf nummer 23? Oooooh!

#6 - Lekker chillen onder het genot van een satétosti (like wtf! maar wel heel goed te eten!)

#7 - Partymensjes. Die moeten er ook af en toe op he!

#8 - Morgen te zien in het Algemeen Dagblad, die foto van die telefoontograaf.

#9 - Roog en Erick E doen samen hun ding - en dat doen ze goed!

#10 - Drankje bestellen.

#11 - Doeiii!

Was een goede avond om e.e.a. uit te proberen. heb het goed naar mijn zin gehad. Enige nadeel was dat ik na 2 uur opeens een Err00 op mijn scherm had staan... Even cam aan en uit en het was opgelost. maar blij was ik er niet mee. Op naar het volgende event!
#1 - Welcome to Housequake.

#2 - Handig, zo'n trap. Niet te veel drinken dus, anders breek je alles voordat je zelfs maar buiten komt.

#3 - Goed gevulde zaal. Mooie aankleding wat mij betreft.

#4 - Esuoh EkauQ. Dus.

#5 - Smile to the camera! Wie ben jij? Fotograaf nummer 23? Oooooh!

#6 - Lekker chillen onder het genot van een satétosti (like wtf! maar wel heel goed te eten!)

#7 - Partymensjes. Die moeten er ook af en toe op he!

#8 - Morgen te zien in het Algemeen Dagblad, die foto van die telefoontograaf.

#9 - Roog en Erick E doen samen hun ding - en dat doen ze goed!

#10 - Drankje bestellen.

#11 - Doeiii!

Was een goede avond om e.e.a. uit te proberen. heb het goed naar mijn zin gehad. Enige nadeel was dat ik na 2 uur opeens een Err00 op mijn scherm had staan... Even cam aan en uit en het was opgelost. maar blij was ik er niet mee. Op naar het volgende event!
Goed, mijn vrijdagavond dan maar
Zaterdag had ik vrij omdat ik vandaag aan een tentamen zou moeten leren. Maar, dat laatste zegt alweer genoeg. Heb dus voor janlul Full on Ferry of HouseQuake gemist. Bedankt HRO.
Dat gezegd hebbende, de shots, zoals ook hier beloofd.
#1: we trappen af met een inmiddels-al-10x-uitgevoerd overzichtje. Boeieh! Maar stiekem tóch leuk.

#2: Twisted shots... tja, zo kun je ze noemen.

#3: Cpt. Freakshow...

#4: The ball is mine!

#5: Plasticque Fantasticque...

#6: Engel, bosnimf, of je ergste nachtmerrie?

#7: Publiek, omdat het moet.

#8: Stuiterend over het podium, en dan nóg de lamp niet recht achter het hoofd. Maar al met al een best relaxt shot vond ik.
Dat gezegd hebbende, de shots, zoals ook hier beloofd.
#1: we trappen af met een inmiddels-al-10x-uitgevoerd overzichtje. Boeieh! Maar stiekem tóch leuk.

#2: Twisted shots... tja, zo kun je ze noemen.

#3: Cpt. Freakshow...

#4: The ball is mine!

#5: Plasticque Fantasticque...

#6: Engel, bosnimf, of je ergste nachtmerrie?

#7: Publiek, omdat het moet.

#8: Stuiterend over het podium, en dan nóg de lamp niet recht achter het hoofd. Maar al met al een best relaxt shot vond ik.

Verwijderd
4 vind ik nog wel wat dynamiek missen. die had beter gekund maar vraag me niet hoe
6 is echt te gek
6 is echt te gek
hos de eerste \o/Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:57:
4 vind ik nog wel wat dynamiek missen. die had beter gekund maar vraag me niet hoe![]()
6 is echt te gek
henk, gaat idd lekker, maar had ik je ook al op msn gemeld
wel nog even een totale noot. Enkele shots opzichzelf vind ik top, valt ontzettend weinig op aan te merken, maar tussen de peopleshots passen ze dan weer niet.
Overigens raak ik steeds minder gecharmeerd van peopleshots. D'r zijn weinig unieke shots meer die je kunt maken, bijna alles is inmiddels wel gedaan, of je moet het over een hele andere boeg gooien. En daar zien we helaas weer weinig van...
[ Voor 38% gewijzigd door jules op 28-10-2007 17:35 ]
Verwijderd
yep over een ander boeg gooien maar hoejules schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:31:
[...]
hos de eerste \o/
henk, gaat idd lekker, maar had ik je ook al op msn gemeld. En nu volhouden
wel nog even een totale noot. Enkele shots opzichzelf vind ik top, valt ontzettend weinig op aan te merken, maar tussen de peopleshots passen ze dan weer niet.
Overigens raak ik steeds minder gecharmeerd van peopleshots. D'r zijn weinig unieke shots meer die je kunt maken, bijna alles is inmiddels wel gedaan, of je moet het over een hele andere boeg gooien. En daar zien we helaas weer weinig van...
Het zijn inderdaad mooie shots, Henk. Lekker lichtgebruik :-)
Afgelopen weekend wat minder clubs meer concertjes... Alhoewel een optreden in een winkel ook wel onder feestjes vallen. Daardoor weinig foto's.
Wel een portretje (ADHD Sessions @ Studio 80)

Slecht geflitst, ik was wat moe & zat & afgeleid... :-) De muren daar zijn verder ook helemaal zwart dus van de achtergrond moet je t niet hebben... Toch heeft die foto wel wat denk ik.
En een fototje van Brownswood loves Jazz @ k-swiss store:

Heeft toch wel een party-sfeer denk ik...
(meer)
Afgelopen weekend wat minder clubs meer concertjes... Alhoewel een optreden in een winkel ook wel onder feestjes vallen. Daardoor weinig foto's.
Wel een portretje (ADHD Sessions @ Studio 80)

Slecht geflitst, ik was wat moe & zat & afgeleid... :-) De muren daar zijn verder ook helemaal zwart dus van de achtergrond moet je t niet hebben... Toch heeft die foto wel wat denk ik.
En een fototje van Brownswood loves Jazz @ k-swiss store:

Heeft toch wel een party-sfeer denk ik...
[ Voor 4% gewijzigd door samo op 28-10-2007 18:10 ]
Hmm.. eindelijk heb ik een klein beetje tijd om bij te komen. Vanaf vrijdag avond alleen maar in de weer geweest, continue aan 't werk geweest.. erg laat thuis, en ook vroeg weer pleitos. Maargoed, je moet toch wat..
Hierbij even snel een shot die ik gisteren heb gemaakt op Brothers, 10 Years After. Club, Apres-Ski en Hardstyle/Hardcore.. compleet gekkenhuis, stijf uitverkocht.
#1 - Starkoo @ Brothers, 10 Years After

Ik ben door de organisatie ingehuurd om sfeer-foto's te maken - overzichten en aankleding - maar ik vind ook het stukje chemie tussen artiest en publiek altijd leuk om in beeld te brengen en érg bepalend voor de sfeerimpressie..
Er liepen ook "Party-People-Crew" fotografen die de party-people voor hun rekening namen en nog 2 gasten van ClubJudge waarvan de één over de ander aan het vertellen was dat ik daar maar eens contact mee op moest nemen omdat hij cursussen geeft...Zou die gast bedoelen dat ik zo'n cursus zou moeten volgen?
Hierbij even snel een shot die ik gisteren heb gemaakt op Brothers, 10 Years After. Club, Apres-Ski en Hardstyle/Hardcore.. compleet gekkenhuis, stijf uitverkocht.
#1 - Starkoo @ Brothers, 10 Years After

Ik ben door de organisatie ingehuurd om sfeer-foto's te maken - overzichten en aankleding - maar ik vind ook het stukje chemie tussen artiest en publiek altijd leuk om in beeld te brengen en érg bepalend voor de sfeerimpressie..
Er liepen ook "Party-People-Crew" fotografen die de party-people voor hun rekening namen en nog 2 gasten van ClubJudge waarvan de één over de ander aan het vertellen was dat ik daar maar eens contact mee op moest nemen omdat hij cursussen geeft...Zou die gast bedoelen dat ik zo'n cursus zou moeten volgen?
Gister bij Full On Ferry geweest, was een mooi feest. Liepen echt teveel fotografen rond, wat me opviel was dat ik met me collega (gijs) de enige fotografen waren die zich in het publiek mengde, meefeeste, zuipte en gek deden. Maar goed.. het resultaat is te doen, de verlichting was oke, maar rare intervallen!
1

2

3
1

2

3

Verwijderd
leuk cursusje, kan je niet vragen of ze ook aan groepskortingen doen dan gaan we gezellie met zijn allenMittnick schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:22:
wie gaan er mee
[x] mittnick , want die heeft het echt nog nodig een cursusje
[x] hos, heeft het zeker nodig maar zal waarschijnlijk halverwege als 'lost case' worden weggestuurd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 21:07 ]
[x] samo, met de vraag "ik heb hier een fish van hos geleend, maar nu doet mn autofocus het niet. Help!"
lol, ze hebben je geeneens gevraagd om voor CJ zelf te schieten?Mittnick schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:22:
Zou die gast bedoelen dat ik zo'n cursus zou moeten volgen?
[x] * jules meldt zich aan
[ Voor 4% gewijzigd door jules op 28-10-2007 21:13 ]
Die 2e is echt heel gaaf.wilmocs schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:51:
Gister bij Full On Ferry geweest, was een mooi feest. Liepen echt teveel fotografen rond, wat me opviel was dat ik met me collega (gijs) de enige fotografen waren die zich in het publiek mengde, meefeeste, zuipte en gek deden. Maar goed.. het resultaat is te doen, de verlichting was oke, maar rare intervallen!
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Verwijderd
yep ook nog vergeten te melden door alle cursus perikelen dat ik die 2e ook gaaf vind
[x] en hos meld zich ook aan voor de cursus 'wat moet ik meenemen om fotos te kunnen maken'
(afgelopen weekend samo opgezocht bij de kswiss party met cam , flitser, sc29 kabeltje, fisheye, 30mm 1.4 en vers opgeladen batterijen ben ik mijn cf kaartjes vergeten
)
[x] en hos meld zich ook aan voor de cursus 'wat moet ik meenemen om fotos te kunnen maken'
(afgelopen weekend samo opgezocht bij de kswiss party met cam , flitser, sc29 kabeltje, fisheye, 30mm 1.4 en vers opgeladen batterijen ben ik mijn cf kaartjes vergeten

http://thehospages.com/pi...cture.php?pic=image14.jpgVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:20:
[...]
ik prefereer exposure zweem boven zwart wit fotos
hahah, hangt er daar links een naast die auto over de railing
Verwijderd
yep scherp geziengise schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:50:
[...]
http://thehospages.com/pi...03-04-29-qday/image14.jpg
hahah, hangt er daar links een naast die auto over de railing
Was inderdaad een mooi feest, we werden inderdaad door sommige andere fotografen uitgelachen omdat wij beetje stonden te springen/feesten met in de ene hand een biertje en de andere hand een 5D...wilmocs schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:51:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Topfoto's Willem, tweede foto is inderdaad geniaal
mmmjah, maar hoe moet je anders van een feest/concert genieten?gise schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:00:
[...]
Was inderdaad een mooi feest, we werden inderdaad door sommige andere fotografen uitgelachen omdat wij beetje stonden te springen/feesten met in de ene hand een biertje en de andere hand een 5D...
En ach, de camera kan wel tegen een biertje
Maarja, sommige mensen nemen zichzelf te serieus.
Willem: plaat 2 is lekker. #1 valt bij mij ook goed in de smaak.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Sommige mensen kunnen ook genieten van een feest zonder dat ze met bier hoeven gooien en lallend over de dansvloer zwalken.qadn schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:48:
[...]
mmmjah, maar hoe moet je anders van een feest/concert genieten?
En ach, de camera kan wel tegen een biertje(gister nog perongeluk een heel biertje
eroverheen gegooit, ff poetsen met het t-shirt en gaan).
We hebben het al eens eerder over werken en drank gehad. Af en toe moet het kunnen als je het bijv aangeboden krijgt door je opdrachtgever, of bijv aan't einde van de avond. Maar het is niet positief als je de gehele avond met biertjes rondloopt. Sterker nog, vind het niet prettig werken om ook maar uberhaubt een drankje vast te houden gedurende de avond. Ik tik het snel weg om vervolgens weer verder te gaan. Stappen doe ik wel op andere tijden...
Mja, en ik weet dat er een hoop fotografen zijn die alleen komen op zo'n feest voor podium toegang, maar idd, op de vloer krijg je het beste een feest mee. Om die reden zie je mij dus ook vaker tussen het publiek door lopen, af en toe een dansje doen etc etc.
En de opmerking fotografen die zich te serieus nemen slaat kant nog wal. Waarom zou je als feestganger een 5D meenemen? Neem dan een Ixus mee oid.
Mja, en ik weet dat er een hoop fotografen zijn die alleen komen op zo'n feest voor podium toegang, maar idd, op de vloer krijg je het beste een feest mee. Om die reden zie je mij dus ook vaker tussen het publiek door lopen, af en toe een dansje doen etc etc.
En de opmerking fotografen die zich te serieus nemen slaat kant nog wal. Waarom zou je als feestganger een 5D meenemen? Neem dan een Ixus mee oid.
Tuurlijk! maar wat me vooral opviel bij de andere fotografen (ik hoop dat ik daar hier niemand mee beledig nuHenk schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:52:
[...]
Sommige mensen kunnen ook genieten van een feest zonder dat ze met bier hoeven gooien en lallend over de dansvloer zwalken.
Ik zal zelf nooit naar een groepje toelopen om te vragen of hun op de foto willen, als je rondloopt krijg je vanzelf genoeg (soms wel teveel) groepjes naar je toe van mensen die op de foto willen
Ik zeg niet dat er fotografen waren die zichzelf te serieus namen, en als ik kwam om te feesten had ik inderdaad wel een compactcam meegenomen maar ik was er om foto's te maken.jules schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:29:
We hebben het al eens eerder over werken en drank gehad. Af en toe moet het kunnen als je het bijv aangeboden krijgt door je opdrachtgever, of bijv aan't einde van de avond. Maar het is niet positief als je de gehele avond met biertjes rondloopt. Sterker nog, vind het niet prettig werken om ook maar uberhaubt een drankje vast te houden gedurende de avond. Ik tik het snel weg om vervolgens weer verder te gaan. Stappen doe ik wel op andere tijden...
Voor podiumtoegang was het 'm ook niet te doen, we zijn alleen backstage geweest om lenzen te wisselen.
Maar ik denk dat meningen hierover zullen blijven verschillen, ik zeg ook niet dat het een beter is dan het ander, zeg alleen dat we constateerde dat we met z'n tweeën de enigen waren van de fotografen die er rondliepen die op deze manier werkten, voor ons werkt die manier het best en geeft het meeste plezier.
[ Voor 11% gewijzigd door gise op 29-10-2007 11:47 ]
Een ongeluk zit in een klein hoekje ...Henk schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:52:
[...]
Sommige mensen kunnen ook genieten van een feest zonder dat ze met bier hoeven gooien en lallend over de dansvloer zwalken.
Ik hoop niet dat je impliceerd dat ik zuip als ik fotografeer, zeker niet. Ik ben soms gewoon onhandig (nuchter of niet). Gister in totaal 3 bier op op de hele avond.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd
het is maar net wat voor foto's je als fotograaf wil maken alwaar je je positioneerd.
ik hou zelf ook altijd wel van aktie fotos dus ik sta zelf ook meestal op de dansvloer. drinken doe ik nooit op de dansvloer en werk mijn drankjes relatief snel naar binnen.
op zich vind ik het wel fijn dat doordat ik een camera bij me heb ook er wel op let dat ik niet teveel drink
. alhoewel de whiskies afgelopen vrijdag toch op een gegeven moment iets teveel invloed kregen op mijn toestand
ik hou zelf ook altijd wel van aktie fotos dus ik sta zelf ook meestal op de dansvloer. drinken doe ik nooit op de dansvloer en werk mijn drankjes relatief snel naar binnen.
op zich vind ik het wel fijn dat doordat ik een camera bij me heb ook er wel op let dat ik niet teveel drink

Op feesten waar ik fotografeer moet je me herkennen of toevallig zien dat ik een cam bij me heb. Ik loop rond en spot grappige momenten, gezellige groepjes etc etc. En als men mij vraagt om een foto te maken zal ik er ook eentje maken. Een enkele keer zal ik overhalen. Iig ga ik me niet druk bezig houden met groepjes samenstellen. Wellicht een enkele keer om een grappigere foto te krijgen.gise schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:34:
[...]
Tuurlijk! maar wat me vooral opviel bij de andere fotografen (ik hoop dat ik daar hier niemand mee beledig nu) is dat hun vooral bezig waren met groepjes bij elkaar krijgen en portretfoto's te maken, mijn ervaring is dat als je zelf een beetje meefeest met de mensen, hun ook leuker met je omgaan en je daardoor meer kans heb op afwijkende foto's.
Ik zal zelf nooit naar een groepje toelopen om te vragen of hun op de foto willen, als je rondloopt krijg je vanzelf genoeg (soms wel teveel) groepjes naar je toe van mensen die op de foto willen
Hoe groter het feest, hoe meer publiek je vraagt om op de foto te gaan. Dus waarom zou ik dan nog mensen gaan zitten over te halen voor een shot?
Zeker als je weet dat je onhandig bent zou ik niet aan de alcohol gaan. Mijn D70 heeft 1 keer een half glas bier gedronken. Moet overigens toegeven dat ie daardoor beter is gaan functioneren. De modus knop is een stuk stroever geworden en lijkt soms wel vast te plakken in de M stand. Één van de grootste minpunten van de D70 was weggenomenqadn schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:53:
[...]
Een ongeluk zit in een klein hoekje ...
Ik hoop niet dat je impliceerd dat ik zuip als ik fotografeer, zeker niet. Ik ben soms gewoon onhandig (nuchter of niet). Gister in totaal 3 bier op op de hele avond.
ps, Henk waggelt net zoals ik door het publiek heen om af en toe een shot te maken.
Ik impliceer niets, maar:qadn schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:53:
[...]
Een ongeluk zit in een klein hoekje ...
engise schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:00:
[...]
Was inderdaad een mooi feest, we werden inderdaad door sommige andere fotografen uitgelachen omdat wij beetje stonden te springen/feesten met in de ene hand een biertje en de andere hand een 5D...
Topfoto's Willem, tweede foto is inderdaad geniaal
Geven mij wel de indruk dat je jezelf soms gewoon niet serieus genoeg neemt. Ik waggel ook gewoon lekker tussen het publiek door en zal eigenlijk niet snel iemand aanschieten voor een foto. Ik doe gewoon mee, en mijn ding. Maar fotografie een beetje serieus nemen kan imho ook geen kwaad, zeker niet als je iets fatsoenlijks neer wilt zetten.qadn schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:48:
[...]
mmmjah, maar hoe moet je anders van een feest/concert genieten?
En ach, de camera kan wel tegen een biertje(gister nog perongeluk een heel biertje
eroverheen gegooit, ff poetsen met het t-shirt en gaan).
En begrijp me niet verkeerd, maar het sterft gewoon van de gasten die party schieten 'om de gratis entree, chicks etc.', en juist die gasten verpesten het voor de mensen die het serieuzer nemen.
Ik drink overigens _niet_ als ik aan het werk ben. Ik hou mijn kop liever helder op zo'n moment.
Verwijderd
hier dan ook nog een historische link waarbij ik in een historisch dronken bui was
de bardame vond de foto die het vorig feesie van haar had gemaakt zo leuk dat de whiskies nogal ruim geschonken werden
alleen toen de politie het feesie stillegde en we naar een naburig kraakpand gingen verhuizen ben ik met mijn fiets tegen een plots overstekend stoeprandje gereden en finaal op mijn bek gegaan. maar ja zoals het dronken mensen altijd vergaat mankeerde ik niks. alleen mijn camera (toen mijn yashica FR1) was niet dronken en mankeerde dus van alles (o.a. knopje voor sluitertijd instellen was afgebroken)
en nop ik had dus niet door dat ie niet meer zou kunnen werken
http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-11-15/
uiteindelijk een blackout van precies 3 uur gehad en toen was het bijna het einde en kreeg ik een bezem in mijn handen gedouwd van de organisatie om mee te helpen de tunnel schoon te gaan vegen
zoek zelf maar uit welke fotos van voor de val en na de val zijn
de bardame vond de foto die het vorig feesie van haar had gemaakt zo leuk dat de whiskies nogal ruim geschonken werden
alleen toen de politie het feesie stillegde en we naar een naburig kraakpand gingen verhuizen ben ik met mijn fiets tegen een plots overstekend stoeprandje gereden en finaal op mijn bek gegaan. maar ja zoals het dronken mensen altijd vergaat mankeerde ik niks. alleen mijn camera (toen mijn yashica FR1) was niet dronken en mankeerde dus van alles (o.a. knopje voor sluitertijd instellen was afgebroken)

uiteindelijk een blackout van precies 3 uur gehad en toen was het bijna het einde en kreeg ik een bezem in mijn handen gedouwd van de organisatie om mee te helpen de tunnel schoon te gaan vegen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 20:20 ]
Ik lig op de grondVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:17:
hier dan ook nog een historische link waarbij ik in een historisch dronken bui was
en nop ik had dus niet door dat ie niet meer zou kunnen werken![]()
En ik ben stiekem nog steeds best jaloers op je illegale feessies
@hos
Die analoge foto's zijn toch wel erg gaaf, het heeft wel wat! Zeker in combinatie met jouw stijl en dat soort feestjes is het super.
Laatst zei iemand hier (tegen jou) iets over terug naar analoog en toen dacht ik bij mezelf 'dat is wel ouderwets en een hoop geklungel' maar als ik dit zo zie dan is dat toch wel uniek. Blijft geklooi met ontwikkelen, rolletjes kopen, scannen,.. maargoed 't heeft meer sfeer dan je foto's die ik de laatste tijd van je zie (die zijn eigenlijk te goed haha).
--
Van mij al een tijd lang geen foto's hier. Vaste tent waar ik werkte is gesloten, verder een tijdje out of the running geweest (ivm gezondheid) dus ook wat avonden moeten afzeggen. Maar hopelijk snel weer lekker op stap en binnenkort weer ergens foto's maken. Heb er wel weer zin in want is telang geleden
Die analoge foto's zijn toch wel erg gaaf, het heeft wel wat! Zeker in combinatie met jouw stijl en dat soort feestjes is het super.
Laatst zei iemand hier (tegen jou) iets over terug naar analoog en toen dacht ik bij mezelf 'dat is wel ouderwets en een hoop geklungel' maar als ik dit zo zie dan is dat toch wel uniek. Blijft geklooi met ontwikkelen, rolletjes kopen, scannen,.. maargoed 't heeft meer sfeer dan je foto's die ik de laatste tijd van je zie (die zijn eigenlijk te goed haha).
--
Van mij al een tijd lang geen foto's hier. Vaste tent waar ik werkte is gesloten, verder een tijdje out of the running geweest (ivm gezondheid) dus ook wat avonden moeten afzeggen. Maar hopelijk snel weer lekker op stap en binnenkort weer ergens foto's maken. Heb er wel weer zin in want is telang geleden
Ach ja, niet iedereen heeft analoog nodig om analoge stijl te schieten imho, 't kost ook een hoop en je fotos worden niet instant cool.
|>
och, de stofuitdrukking die je met analoog hebt die heb ik nog nooit overtuigend gefaked zien worden met digitaal. Dan kun je nog zo'n goeie photoshopper zijn, de look & feel is toch anders.Simon schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:13:
Ach ja, niet iedereen heeft analoog nodig om analoge stijl te schieten imho, 't kost ook een hoop en je fotos worden niet instant cool.
This too shall pass
zo is de hos-stijl dus ontstaanVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:17:
halleen mijn camera (toen mijn yashica FR1) was niet dronken en mankeerde dus van alles (o.a. knopje voor sluitertijd instellen was afgebroken)
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Verwijderd
Deze zijn van niet afgelopen weekend maar de vrijdag daarvoor
in de Rechter (Benny Rodrigues & Victor Coral), tijdje al niet meer geweest.. Weinig peoplefoto's, voornamelijk omdat de meeste mensen te lelijk waren 

Nu weet ik uit ervaring dat de Rechter vrij kut is om te schieten door de kleine ruimtes en kut licht, maar wat is je bedoeling met de foto's? Ik heb iedere keer het idee dat je onderwerp niet scherp is en de foto's van de mensen zijn of kapot geflitst of stralen niks uit.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 03:27:
Deze zijn van niet afgelopen weekend maar de vrijdag daarvoorin de Rechter (Benny Rodrigues & Victor Coral), tijdje al niet meer geweest.. Weinig peoplefoto's, voornamelijk omdat de meeste mensen te lelijk waren
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet lullig bedoeld, maar dit kan een stuk beter
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Meestal kan ik best aardig fotograferen onder invloed, maar afgelopen zaterdag keek ik op een gegeven moment echt scheel en kon zelf amper scherp zien... laat staan die camera.
Heb het kaartje met foto's nog niet bekeken, misschien is het wel geniaal
Maar anyway, moet iedereen maar voor zichzelf bepalen hoe ie werkt.
Ik drink gewoon met de artiest/band mee... de ene avond wat meer dan de andere.
Heb het kaartje met foto's nog niet bekeken, misschien is het wel geniaal
Maar anyway, moet iedereen maar voor zichzelf bepalen hoe ie werkt.
Ik drink gewoon met de artiest/band mee... de ene avond wat meer dan de andere.
Verwijderd
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Alleen #6 en #8 zijn niet helemaal scherp (wat bij #8 er mede voor zorgt dat die spiegelbol er zo smooth op staatPaxlie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:53:
[...]
Nu weet ik uit ervaring dat de Rechter vrij kut is om te schieten door de kleine ruimtes en kut licht, maar wat is je bedoeling met de foto's? Ik heb iedere keer het idee dat je onderwerp niet scherp is en de foto's van de mensen zijn of kapot geflitst of stralen niks uit.
Niet lullig bedoeld, maar dit kan een stuk beter
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 15:35 ]
Klap je diffusor/reflector eens uit dan. En pas eens een andere compressie toe, desnoods voor alleen op GoT, want het ziet er niet uitVerwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:31:
[...]
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Alleen #6 en #8 zijn niet helemaal scherp (wat bij #8 er mede voor zorgt dat die spiegelbol er zo smooth op staat, jammer van die foto is wel dat niet alle trussen en het koordje naar de hoeken van de foto lopen), op #5 heb ik geen flitser gebruikt maar is het de stroboscoop (en ik heb niet echt het idee dat het een slechte foto oplevert, was juist een foto waar ik heel tevreden mee ben).. alleen #4 is misschien te hard geflitst omdat die jongen zo'n lichte huid heeft
Het probleem bij de rechter is wel dat hard flitsen het meest 'veilig' is, omdat die tent hélemaal volhangt met rode parren. Als je te zacht flitst krijg je allemaal indiaantjes met rode huid op de foto, ook niet echt de bedoeling
haha
Ik zou als ik jou was even fatsoenlijke platen uploaden. Netjes 600 breed (HTML resizing sucks) en niet zo erg comprimeren, hierdoor gaat je scherpte ook achteruit. Afgezien van die twee dingetjes vind ik het niets en ben ik het met Paxlie eens, niet alleen 6 en 8 (even je foto's nummeren is ook makkelijk...) zijn onscherp. Wat is dat trouwens bij de man op z'n hand bij #3? Er ranzig vind ik het eruit zien.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:31:
[...]
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Alleen #6 en #8 zijn niet helemaal scherp (wat bij #8 er mede voor zorgt dat die spiegelbol er zo smooth op staat, jammer van die foto is wel dat niet alle trussen en het koordje naar de hoeken van de foto lopen), op #5 heb ik geen flitser gebruikt maar is het de stroboscoop (en ik heb niet echt het idee dat het een slechte foto oplevert, was juist een foto waar ik heel tevreden mee ben).. alleen #4 is misschien te hard geflitst omdat die jongen zo'n lichte huid heeft
Het probleem bij de rechter is wel dat hard flitsen het meest 'veilig' is, omdat die tent hélemaal volhangt met rode parren. Als je te zacht flitst krijg je allemaal indiaantjes met rode huid op de foto, ook niet echt de bedoeling
haha
Verwijderd
oh en eeerik, als je toch een stroboscoop hebt probeer er dan je voordeel uit te halen, je kan juist leuke dubbele en driedubbele actiefotos maken met zo'n geval. is nu heel veel wit en weinig onderwerp.
hier voorbeeldjes van strobo foto's bij westerliefde (mag uiteraard ook kritisch commentaar op komen
)

hier voorbeeldjes van strobo foto's bij westerliefde (mag uiteraard ook kritisch commentaar op komen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 18:29 ]
Tsja, ik vind het zelf niet zo. Mij te wazig, maar ieder zo zijn mening 
Strobo foto's zijn heel gaaf, maar dan moeten ze wat mij betreft ook wel heel duidelijk strobo zijn. Ik kan me nog wel foto's van Patrick Savalle herinneren van een bungeejump strobo. Imho een betere toepassing
Strobo foto's zijn heel gaaf, maar dan moeten ze wat mij betreft ook wel heel duidelijk strobo zijn. Ik kan me nog wel foto's van Patrick Savalle herinneren van een bungeejump strobo. Imho een betere toepassing
Dit, en het commentaar van Paxlie, sluit ik me ook volledig bij aan. De foto's doen me ook niets, en ik zou het commentaar dan ook gewoon ter harte nemen en de volgende keer wat mee doen ipv keihard in de verdediging te schieten. We geven commentaar om te helpenJosh schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:42:
[...]
Ik zou als ik jou was even fatsoenlijke platen uploaden. Netjes 600 breed (HTML resizing sucks) en niet zo erg comprimeren, hierdoor gaat je scherpte ook achteruit. Afgezien van die twee dingetjes vind ik het niets en ben ik het met Paxlie eens, niet alleen 6 en 8 (even je foto's nummeren is ook makkelijk...) zijn onscherp. Wat is dat trouwens bij de man op z'n hand bij #3? Er ranzig vind ik het eruit zien.
Ow, en hos, ik ben kennelijk niet iemand van de strobe-foto's, want ook jouw set bevalt me niet heel echt, maar no. 3 vind ik dan wel weer erg vet, daar voegt de beweging echt iets toe. In de andere 2 gevallen is het niet echt mijn koekje...
[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 30-10-2007 19:04 ]
Eerlijk gezegd ben ik nooit zo heel erg gecharmeerd van je foto's hos. Zo af en toe geeft jouw stijl wel een leuk effect, maar over het algemeen vind ik het niet meer dan (te veel) bewogen foto's.
The devil is in the details.
Verwijderd
ik heb onderstaande foto gemaakt tijdens het Amsterdam Dance Event, ik ben verder niet echt party fotograaf ofzo, maar ik vond deze wel geslaagd en vroeg me af wat jullie ervan vonden.
Op de foto zie je DJ's Axwell/Sebastian Ingrosso/Steve Angello aan het werk in de Cineac.
Foto is genomen met een Powershot S2 IS, en dus gezien de omstandigheden (licht etc) en het feit dat het geen DSLR is vond ik em wel geslaagd.
Maar graag commentaar
Op de foto zie je DJ's Axwell/Sebastian Ingrosso/Steve Angello aan het werk in de Cineac.
Foto is genomen met een Powershot S2 IS, en dus gezien de omstandigheden (licht etc) en het feit dat het geen DSLR is vond ik em wel geslaagd.
Maar graag commentaar

Dit topic is gesloten.
Let op:
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)
Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.
Informatie over "Dragging the shutter"
NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.
En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)
Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.
Informatie over "Dragging the shutter"
NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.
En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)