Hi,
Ik heb reeds het FAQ en policy gelezen maar zag niets over deze basale vraag.
Ik ben sinds jaren een pc gebruiker en heb veel ervaring met windows. En ik sta voor de aanschaf van een kleine laptop.
Nu heb ik 2 neven die razend enthousiast zijn over hun Macbooks, en die zeggen (met een gezond fanatisme;)) dat ik absoluut voor apple moet gaan. Ze hebben het me ook laten zien:
Ik was onder de indruk van de functionaliteit van de software.
Op zich sta ik er voor open maar ik ben ook sceptisch. Windows doet namelijk voor mij wat het moet doen. Design van de Macbooks vind ik mooi.
Dus dit is de keuze ongeveer:
MSI PR200 met Vista (12", Intel Core 2 Duo T7300 (2.0GHZ), 2048MB DDR, 160GB HDD)
Zo'n 1000 euro.
Apple Macbook 13,3 inch 2.0 Ghz 160GB 2Gb intern. met studentenkorting. zo'n 1230 euro.
Nu ben ik benieuwd:
Wie heeft er voor zo'n zelfde keuze gestaan en wat is je ervaring?
Wie gebruikt er OS-x en windows regelmatig en kan mij advies geven?
Sommige argumenten die ik hoor:
Security & virussen: geen issue voor mij. Nooit last van op PC.
Mac is makkelijker: geen issue voor mij, omdat ik windows gewend ben.
Stabiliteit: mijn pc crasht zelden. die ene keer per jaar dat het gebeurt vind ik niet erg.
Graag lees ik jullie mening. Ik hoop ondanks dat dit een apple forum is dat jullie enigzins objectief kunnen blijven. Alvast bedankt.
Edit: dit was per ongeluk weg gevallen: ik gebruik mijn PC voor: Internet, email, DVD's Cd's rippen, films en muziek downloaden, bellen, videocalls, skype, msn, html editen (nu dreamweaver)
SD kaartjes uitlezen van camera en telefoon.
Ik heb reeds het FAQ en policy gelezen maar zag niets over deze basale vraag.
Ik ben sinds jaren een pc gebruiker en heb veel ervaring met windows. En ik sta voor de aanschaf van een kleine laptop.
Nu heb ik 2 neven die razend enthousiast zijn over hun Macbooks, en die zeggen (met een gezond fanatisme;)) dat ik absoluut voor apple moet gaan. Ze hebben het me ook laten zien:
Ik was onder de indruk van de functionaliteit van de software.
Op zich sta ik er voor open maar ik ben ook sceptisch. Windows doet namelijk voor mij wat het moet doen. Design van de Macbooks vind ik mooi.
Dus dit is de keuze ongeveer:
MSI PR200 met Vista (12", Intel Core 2 Duo T7300 (2.0GHZ), 2048MB DDR, 160GB HDD)
Zo'n 1000 euro.
Apple Macbook 13,3 inch 2.0 Ghz 160GB 2Gb intern. met studentenkorting. zo'n 1230 euro.
Nu ben ik benieuwd:
Wie heeft er voor zo'n zelfde keuze gestaan en wat is je ervaring?
Wie gebruikt er OS-x en windows regelmatig en kan mij advies geven?
Sommige argumenten die ik hoor:
Security & virussen: geen issue voor mij. Nooit last van op PC.
Mac is makkelijker: geen issue voor mij, omdat ik windows gewend ben.
Stabiliteit: mijn pc crasht zelden. die ene keer per jaar dat het gebeurt vind ik niet erg.
Graag lees ik jullie mening. Ik hoop ondanks dat dit een apple forum is dat jullie enigzins objectief kunnen blijven. Alvast bedankt.
Edit: dit was per ongeluk weg gevallen: ik gebruik mijn PC voor: Internet, email, DVD's Cd's rippen, films en muziek downloaden, bellen, videocalls, skype, msn, html editen (nu dreamweaver)
SD kaartjes uitlezen van camera en telefoon.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 17-06-2007 19:46 ]