Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik heb het toestel via T-Mobile. Gratis bij een jaar verlenging. (Dus over 8 maanden mag ik weer verder spelen).Aaargh! schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:37:
Heeft iemand hier dit toestel bij T-mobile besteld ? Ik zit er aan te denken dit toestel te nemen bij m'n contractverlenging maar ik vroeg me af hoe 'erg' de T-mobile branding is.
Ik heb 0 problemen met de T-Mobile branding. Op de telefoon staat T-mobile, net onder het scherm, en aan de achter kant onderaan. Ik heb geen T-mobile thema ofzoiets, maar ik heb hem ook in de winkel gehaald en interrupte de verkoper toen hij nog wat 'instellingen' wilde instellen.
Verwijderd
Kan ik dit zonder problemen verwijderen dmv een hard reset? Of raak ik dan instellingen/programma's kwijt die ik later niet meer terug kan krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 13:58 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Jammer dat Nokia niet meedoet en mini- of micro usb gebruikt, ook om de gsm te laden.
Dan hoef je nog maar een lader te kopen voor thuis en in de auto en je kunt alle (toekomstige) gsms ermee laden.
Klopt en Klopt.Frijns.Net schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:58:
Klopt het dat de GSM niet geladen wordt via USB maar dat je weer een aparte lader nodig hebt?
Jammer dat Nokia niet meedoet en mini- of micro usb gebruikt, ook om de gsm te laden.
Dan hoef je nog maar een lader te kopen voor thuis en in de auto en je kunt alle (toekomstige) gsms ermee laden.
Je moet een losse lader hebben of de USB lader die ergens een paar pagina's terug genoemd werd. (niet duur en erg handig).
Mijn 6120 is afgelopen weekend gejat dus ik ben nu weer nokia-loos, wacht maar even met een nieuwe aangezien dit toch weer een kostenpost is van 250 euro. (heb werk SIM dus kan geen combo aanbieding nemen).
Geniet maar tweak met mate
Verwijderd
wanneer ik een smsje krijg trilt hij maar 1keer al me andere nokia's deden dat 2keer.
ik heb me telefoon meestal op stil staan .
heb nu niet eens in de gaten dat ik een bericht binnen heb gekregen.
heeft iedereen dit 'probleem' of is er wel iets intestellen?
Verwijderd
Bij mij trilt die anders toch behoorlijk hard (inderdaad wel maar een keer helaas).Gremen schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:45:
Het lijkt net of hij soms helemaal niet trilt als je 'stil' als profiel hebt ingesteld.
Als je de standaard af-fabriek stil modus gebruikt, is de tril-modus trouwens niet geactiveerd.
Je moet dan even in Instellingen > Profielen > Stil > Aanpassen > Trilsignaal > Aan het trillen aanzetten.
het lijkt of hij een stukje ervoor blijft hangen, of je hem nog moet aanklikken, maar dit lukt echt niet...iemand hier ervaring mee of maar even terug naar de winkel?
@ KabaYoshi: je zult ook wel merken dat de browser altijd naar de T-Mobile homepage gaat, ook al stel je in dat ie naar de bookmarks moet. Dat komt omdat het WEbnWalk icoontje in het menu eigenlijk een hyperlink naar hun page is! Workaround: wijs een van de standby toetsen toe aan "web" en niet "webnwalk". Voilla!
@ Issa: heel klein allemaal maar past perfect. Zou even teruggaan. Hij past er in principe zover in dat je nog een milimeter ofzo van het metalen plugje kunt zien. Laadt ie wel op?
Leef ff een stukje terug, of zoek op mijn naam. Mijn tel trilt namelijk in stille modus ontzettend vaak. Deze vraag is al eens eenk eer voorbij gekomen, en heb ik al op geantwoord.Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:52:
heb al een tijdje deze nokia in bezit.
wanneer ik een smsje krijg trilt hij maar 1keer al me andere nokia's deden dat 2keer.
ik heb me telefoon meestal op stil staan .
heb nu niet eens in de gaten dat ik een bericht binnen heb gekregen.
heeft iedereen dit 'probleem' of is er wel iets intestellen?
@Patric76
Nee geen progsel geinstalleerd. Helemaal niets gedaan... HEEL vreemd..
Verwijderd
ik heb sinds enkele dagen de 6120 aangeschaft en ben er zeer blij mee
Had eerst de N80 maar die was me toch te groot
Nu heb ik Y-browser geinstalleerd en onder deze verkenner heb ik een schijf "D"
die 20 mb groot is en waar ik gewoon bestanden en mappen naar toe kan kopieren.
Nu is mijn vraag, wordt deze schijf gewist / geformatteerd na een harde reset...???
Anders blijf ik deze gebruiken voor diverse documenten.
Het enige waar ik me wat aan erger is dat ik mijn contactenlijst wel op voornaam kan sorteren, terwijl de contacten in mijn berichtenmenu wel op achternaam gegroepeerd blijven. Ik heb echt alle menuutjes wel bekeken maar kan nergens een optie vinden om dit te veranderen. Misschien dat ik iets heel simpels over het hoofd zie? Het lijkt me toch vreemd dat je dit niet kan veranderen...Ik hoop dat iemand een goede oplossing voor me heeft!
Verwijderd
By the way, krassen gaan heel goed weg met een tube displex (paar euri bij mediamarkt).
gabrie
Verwijderd
1 Ik wil graag internet verbinding maken via mijn bluetooth usb-stick. Ik heb vaker gelezen dat het kan en dat je er opera voor nodig hebt (kunt gebruiken). Iemand een pagina waar staat hoe ik dit moet aanpakken.
2 Wat moet ik doen als ik de 6120 als navigatiesysteem wil gebruiken. Als ik een TomTom versie aanschaf is het dan geregeld, of moet ik er nog meer voor kopen/aansluiten/installeren.
2) GPS Bluetooth nodig
Bij een beetje goed zoeken in de instellingen kun je die gewoon weg halen. Inc die werkbalk
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Verwijderd
http://www.saake-shop.nl/productDetails.html?productId=1233
Ik heb de kaart zojuist erin gedaan, maar de GSM vindt hem niet. Heb al een reboot gedaan. Degene waarbij de kaart het wel doet, hebben jullie misschien de firmware geupdate??
Misschien die kaart formatteren?Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:53:
Ik begreep uit dit topic dat de 4GB Sandisk Micro SD kaarten het doen in de Nokia 6120, heb ik deze geheugenkaart besteld:
Ik heb de kaart zojuist erin gedaan, maar de GSM vindt hem niet. Heb al een reboot gedaan. Degene waarbij de kaart het wel doet, hebben jullie misschien de firmware geupdate??
Verwijderd
Computer kan 'm wel lezen! Kaart geformateerd, maar nog steeds geen reactie vanaf mijn telefoon!
kijk even op de nokia site, daar staat het ook op
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Daarnaast werd ik vandaag gebeld en neem ik op....en hoor ik gewoon niets...
Ook op luidspreker schakelen hielp niet..
Vervolgens maar foon even uitgezet en weer aan en leek verholpen te zijn..misschien een bugje ?
I don't drive fast, I only fly low!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Phone supports ook 6GB Sandisk µSD kaarten, zie ook op www.sandisk.com. Overigens zijn er hier op dit form al een aantal mensen die een 6GB kaartje zonder problemen in hub phone hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:53:
Ik begreep uit dit topic dat de 4GB Sandisk Micro SD kaarten het doen in de Nokia 6120, heb ik deze geheugenkaart besteld:
Weet iemand hoe ik 'Geen items vandaag' in het hoofdscherm weghaal, zonder de standby modus helemaal uit te schakelen?
Dit heb ik ook!yonexfreak schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:25:
heb nu een aantal x meegemaakt dat als ik iemand wil bellen ik gewoon niets hoor...terwijl in display de teller al oploopt (dus dat je gesprek actief is)
Daarnaast werd ik vandaag gebeld en neem ik op....en hoor ik gewoon niets...
Ook op luidspreker schakelen hielp niet..
Vervolgens maar foon even uitgezet en weer aan en leek verholpen te zijn..misschien een bugje ?
Het is me ook opgevallen dat de foon zichzelf soms opnieuw opstart. Dus echt display uit, weer aan, dat witte met Nokia in beeld en daarna gewoon weer het OS. Het vreemde is alleen dat ik op die momenten niet! me pincode hoef in te voeren, maar hij gewoon verder gaat.
Volgens mij doet daarna het geluid het niet meer, zoals hierboven beschreven. Na een echte restart werkt alles weer.
Dit zuigt best, omdat je dus niet door hebt dat hij gerestard is.....
Verwijderd
TF schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:39:
nogmaals de vraag:
Weet iemand hoe ik 'Geen items vandaag' in het hoofdscherm weghaal, zonder de standby modus helemaal uit te schakelen?
Verwijderd
De kalender plug-in uitzetten in het active standby menu....Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:01:
Mij is het gelukt,vond het ook niet zo fijn.Helaas wet ik niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen.Zal proberen erachter te komen.
[...]
nee, dit kan niet. Ik zie die optie niet. Kun je allicht per menu uitleggen hoe ik daar kom?Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 02:15:
[...]
De kalender plug-in uitzetten in het active standby menu....
Hmm heb zelf nog niet gemerkt dat de telefoon zichzelf spontaan herstartGremen schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:26:
[...]
Dit heb ik ook!
Het is me ook opgevallen dat de foon zichzelf soms opnieuw opstart. Dus echt display uit, weer aan, dat witte met Nokia in beeld en daarna gewoon weer het OS. Het vreemde is alleen dat ik op die momenten niet! me pincode hoef in te voeren, maar hij gewoon verder gaat.
Volgens mij doet daarna het geluid het niet meer, zoals hierboven beschreven. Na een echte restart werkt alles weer.
Dit zuigt best, omdat je dus niet door hebt dat hij gerestard is.....
Tot op heden niet meer gehad dat ik niets hoor als ik bel/gebeld wordt. wat dus weer meevalt..
Niemand?trazz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:48:
Even een vraagje, weet iemand misschien hoe je dat piepje dat aangeeft dat de batterij bijna leeg is kan uitzetten, vind dat aardig irritant als dat afgaat.
Verwijderd
Instellingen -> Telefoon -> Standby-modus -> Plug-ins act. standby -> vinkje bij Organiser weghalen...TF schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:26:
[...]
nee, dit kan niet. Ik zie die optie niet. Kun je allicht per menu uitleggen hoe ik daar kom?
Dan heb ik vast een andere telefoon... (nee het is echt een 6120 classic)Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:43:
[...]
Instellingen -> Telefoon -> Standby-modus -> Plug-ins act. standby -> vinkje bij Organiser weghalen...
Bij mij gaat het zo: menu - instelling - telefooninstellingen - algemeen - persoonlijk - Standby-modus
Hierin 3 opties
1) Act. standby (aan)
2) snelkopp.Hierin staat wat ik wil met mijn linker of rechter selectietoets
3) Toep. actief standby. Nou daar staat dan alles in wat er op dat balkje bovenin zichtbaar is. Organiser en/of kalender heb ik niet aan staan
Volgens de help functie zou je hier ook je operator logo en de newsticker in en uit moeten kunnen zetten.TF schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:17:
[...]
Dan heb ik vast een andere telefoon... (nee het is echt een 6120 classic)
Bij mij gaat het zo: menu - instelling - telefooninstellingen - algemeen - persoonlijk - Standby-modus
Hierin 3 opties
1) Act. standby (aan)
2) snelkopp.Hierin staat wat ik wil met mijn linker of rechter selectietoets
3) Toep. actief standby. Nou daar staat dan alles in wat er op dat balkje bovenin zichtbaar is. Organiser en/of kalender heb ik niet aan staan
Helaas zie ik die optie ook niet.
Je zou met newsticker je rss feeds die je instelt bij je webbrowser ook op het scherm moeten kunnen laten zien als een lichtkrant in de standby modus.
misschien kun je de tel in een soort advanced modus zetten?jan rademaar schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:47:
[...]
Volgens de help functie zou je hier ook je operator logo en de newsticker in en uit moeten kunnen zetten.
Helaas zie ik die optie ook niet.
Je zou met newsticker je rss feeds die je instelt bij je webbrowser ook op het scherm moeten kunnen laten zien als een lichtkrant in de standby modus.
In sommige gevallen is het voor mij handig om dit bij de hand te hebben, maar ik kan niet vinden in het menu. Snelkoppelingen aanpassen onder standby menu helpt niet.
Je kan beter een extern programma gebruiken als LivePVR of Total Recall. Onbeperkt opnemen van telefoongesprekken en dat zonder bieps.
Bij mij is het ook zoals jij beschrijft en volgens mij kan het niet, tenminste vaker hier gelezen.TF schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:17:
[...]
Dan heb ik vast een andere telefoon... (nee het is echt een 6120 classic)
......
Verwijderd
My bad, ik heb dan ook een E50.MichelatNL schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:44:
[...]
Bij mij is het ook zoals jij beschrijft en volgens mij kan het niet, tenminste vaker hier gelezen.
Dacht dat ze wel dezelfde menu structuur zouden hebben, maar niet dus.
Iemand enig iedee.....
[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 28-10-2007 11:19 ]
Ik wil graag europa erop ivm trip naar frankrijk binnenkkort
Hoe groot moet het extra geheugen zijn om bijv europa te hebben?
Werkt het een beetje knap?
Verwijderd
De kaart van West-Europa is 950 MB je hebt dus minimaal een kaartje van 1 Gb nodig. Als je ook nog foto's en/of muziek op je geheugenkaartje wilt zetten is 2 Gb of groter dus wel handig.TF schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:25:
ik wil graag tom tom gaan gebruiken. Maar een paar vraagjes:
Ik wil graag europa erop ivm trip naar frankrijk binnenkkort
Hoe groot moet het extra geheugen zijn om bijv europa te hebben?
Werkt het een beetje knap?
TomTom werkt op de 6120c. niet meer en niet minder. De 3D weergave verloopt niet zo soepel als op andere devices en aan het einde van elke vocale instructie volgt een 'hik'. Verder bevriest de kaart als er een instructie komt. TomTom brengt je echter nog steeds van punt A naar punt B en dat is toch het belangrijkste. Hopenlijk is een volgende versie van TomTom wel geoptimaliseerd voor de Nokia 6120 (en N95 aangezien dezelfde problemen kent).
mmm dan kan ik mijn geld dus beter in een gewone tomtom steken denk ik. Ik houd niet van halve oplossingenVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:10:
[...]
De kaart van West-Europa is 950 MB je hebt dus minimaal een kaartje van 1 Gb nodig. Als je ook nog foto's en/of muziek op je geheugenkaartje wilt zetten is 2 Gb of groter dus wel handig.
TomTom werkt op de 6120c. niet meer en niet minder. De 3D weergave verloopt niet zo soepel als op andere devices en aan het einde van elke vocale instructie volgt een 'hik'. Verder bevriest de kaart als er een instructie komt. TomTom brengt je echter nog steeds van punt A naar punt B en dat is toch het belangrijkste. Hopenlijk is een volgende versie van TomTom wel geoptimaliseerd voor de Nokia 6120 (en N95 aangezien dezelfde problemen kent).
Verwijderd
Dit moet ik dan toch weer tegenspreken. Buiten de 'hik', die ik nu zelfs niet meer opmerk, werkt TomTom echt super op de 6120c. In vergelijkeing met een PDA op WM5 die ik voordien gebruikte, is dit echt een verademing!Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:10:
[...]
TomTom werkt op de 6120c. niet meer en niet minder. De 3D weergave verloopt niet zo soepel als op andere devices en aan het einde van elke vocale instructie volgt een 'hik'. Verder bevriest de kaart als er een instructie komt.
Dat is natuurlijk een hele andere oplossing dan een telefoon met mogelijkheden om applicaties te kunnen draaien zoals TomTom.TF schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:04:
[...]
mmm dan kan ik mijn geld dus beter in een gewone tomtom steken denk ik. Ik houd niet van halve oplossingen
Een losse TomTom moet je elke keer weer van je ruit afhalen, elke keer weer inc. de voedingskabel omdat ze anders je ruiten inslaan
Hetzelfde als je op vakantie bent en ergens gaat wandelen of steden bezoekt met de trein/bus etc.
Voor mij is een telefoon met al deze mogelijkheden juist ideaal. Ook al zit er op dit moment "nog" een hikje in de stem. En wat kost een 2GB kaart nou? 20 Euro....
Tja, als je TomTom toch koopt zit die al op een geheugenkaart dus hoef je die niet meer te kopenTF schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:52:
En tomtom nog kopen he. Alhoewel ik het gevoel krijg dat er een hoop uit nieuwsgroepen komt
En over nieuwsgroepen, daar laat ik mij niet over uit... dat moet iedereen maar zelf weten.
Verwijderd
Niet helemaal mee eens. Ik heb ook TomTom Europa erop en ik heb slechts soms de hik. Ik heb ook geen last van het bevriezen van de kaart. Ik heb eerder TomTom op de N80 gehad en daar was hij (door de langzamere processor) wel schokkerig en zat er soms een vertraging in de gesproken instructies.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:10:
[...]
Verwijderd
Ik neem aan dat je de weergave van de info dienst bedoelt?Albert020 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:18:
Hoe deed je Cell Info okalweer aan/uit ?
Iemand enig iedee.....
Instellingen - Telefoon - Netwerk - Weergave info dienst
Iemand hier al ervaringen mee (ook met ondertiteling b.v.)?
ik heb ook geen last van bevriezende kaarten of schokkerigheid. Wel is de hik irritant iddVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:37:
[...]
Niet helemaal mee eens. Ik heb ook TomTom Europa erop en ik heb slechts soms de hik. Ik heb ook geen last van het bevriezen van de kaart. Ik heb eerder TomTom op de N80 gehad en daar was hij (door de langzamere processor) wel schokkerig en zat er soms een vertraging in de gesproken instructies.
In welke toko heb je die 8GB µSD gescoord? En voor welke prijs?RutgerFR schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:54:
Krijg morgen een 6120 Classic Wit binnen met 8GB microSD. Ik ben van plan om er films (divx) op te kijken. Ik was in de veronderstelling dat het scherm van de 6120 net zo groot was als die van de N73. Helaas zag ik net op de nokia site dat het scherm van de 6120; 2inch is tegenover 2,4inch van de N73.
Iemand hier al ervaringen mee (ook met ondertiteling b.v.)?

8GB µSD vandaag binnengekomen! Heb 'm via eBay gekocht, met verzendkosten €94,72. Iets meer dan hij waarschijnlijk in Nederland (gaat) kost(en) maar ik had het er graag voor overPe Nis schreef op donderdag 01 november 2007 @ 07:41:
[...]
In welke toko heb je die 8GB µSD gescoord? En voor welke prijs?
Het ziet er nog zo onoverzichtelijk uit.
is dat een verplichting dan? Het is een forum hoorn00bs schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:50:
Wanneer wordt de startpost eens bijgewerkt en hetzelfde format gegeven als de andere Nokia topics?
Het ziet er nog zo onoverzichtelijk uit.
Topics horen wel degelijk overzichtelijk te zijn, daarnaast schreef de topicstarter het volgende:
Dat is 4.5 maand geledenStartpost gaat nog netter worden
wd200 wijzigde dit bericht 16-06-2007 01:38 (5%)
Ik wil het anders ook wel doen
Nu alleen nog op zoek een naar 2GB Micro SD kaartje en die zijn helaas hier in de omgeving ruim 2x zo duur als in de pricewatch... misschien eens bij de mediamarkt kijken al denk ik niet dat zij goedkoop zijn.
Helaas zat er bij mijn toestel alleen een Duitse handleiding (niet dat ik vaak aan handleiding hoef open te slaan), maar het menu is goed doordacht en de meeste zaken zijn op de juiste plek te vinden. Toch heb ik nog een paar punten waar ik niet achter kom, misschien dat het ook niet veranderd kan worden:
- in het hoofdscherm heb je een aantal iconen naar menu onderdelen, is het mogelijk om jouw eigen favourieten daar te plaatsen?
- als een applicatie draait dan gaat het licht altijd uit na een voor ingestelde tijd. Maar bij bepaalde applicaties is dit helemaal niet wenselijk... zoals bij die GPS module. Hoe kan je dit veranderen? en blijft het licht bij tomtom wel aan?
- bij het toevoegen van een contactpersoon en het invoegen van de verjaardag, dan zie ik die dag niet gemarkeerd oid in de kalender, wat heb je dan aan deze functie
- de camera geeft meestal welke witbalans je kiest een erg groen beeld, behalve in goed daglicht
- is er geen mogelijkheid om onder de toetsnummers ook shortcuts naar functies toe te voegen zoals bij alle Siemens toestellen al jaren kan, want het lijkt erop dat je alleen telefoonnummers kan toewijzen
- ik mis een stopwatch functie
- ik mis een verjaardaglijst
- ik mis een normale wekkerfunctie in het menuonderdeel Organiser
- er is zit een voicesynthesizer in, maar ik zie nergens een optie om zaken voor te laten lezen, waar vind ik dit? (helaas is de stem enkel Engels dus Nederlands gesproken berichten zullen niet echt duidelijk zijn).
- is het mogelijk om bij de radio bij het opstarten altijd de zenderlijst te krijgen die je opgeslagen hebt? en wat is die onzin dat hij elke keer een netwerkverbinding probeert op te zetten?
[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 04-11-2007 00:09 ]
Verwijderd
ja, instellingen > Telefooninst. > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Toep. Actief Standby Daar kun je je toepassingen en internet favorieten aan 6 locaties koppelen.n00bs schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:46:
- in het hoofdscherm heb je een aantal iconen naar menu onderdelen, is het mogelijk om jouw eigen favourieten daar te plaatsen?
Je kunt alleen in het algemeen de tijd dat het licht blijft branden instellen via: instellingen > Telefooninst. > Algemeen > Persoonlijk > Weergave > Time-out verlichting.- als een applicatie draait dan gaat het licht altijd uit na een voor ingestelde tijd. Maar bij bepaalde applicaties is dit helemaal niet wenselijk... zoals bij die GPS module. Hoe kan je dit veranderen? en blijft het licht bij tomtom wel aan?
Er zijn applicaties (bijv. TomTom) die automatisch continue het back-light aan laten.
geen idee, gebruik ik niet.- bij het toevoegen van een contactpersoon en het invoegen van de verjaardag, dan zie ik die dag niet gemarkeerd oid in de kalender, wat heb je dan aan deze functie
geen idee. camera gebruik ik niet- de camera geeft meestal welke witbalans je kiest een erg groen beeld, behalve in goed daglicht
Nee kan niet.- is er geen mogelijkheid om onder de toetsnummers ook shortcuts naar functies toe te voegen zoals bij alle Siemens toestellen al jaren kan, want het lijkt erop dat je alleen telefoonnummers kan toewijzen
Ontbreekt standaard inderdaad, kijk eens naar Handy Clock als alternatief.- ik mis een stopwatch functie
zie hiervoor .- ik mis een verjaardaglijst
Wekker zit er wel in. heel uitgebreid zelfs. Via: Organiser > Klok > navigatieknop links > kom je in het "Alarm scherm", daar kun je een aantal alarmtijden instellen, en of ze dagelijks, wekelijks of alleen op werkdagen herhaald moeten worden. Je kunt er een heleboel instellen!- ik mis een normale wekkerfunctie in het menuonderdeel Organiser
Je kunt ook Nederlandse berichten door een Nederlandse stem laten voorlezen. Dat werkt prima! De NL stem kun je hier op de nokia site downloaden.- er is zit een voicesynthesizer in, maar ik zie nergens een optie om zaken voor te laten lezen, waar vind ik dit? (helaas is de stem enkel Engels dus Nederlands gesproken berichten zullen niet echt duidelijk zijn).
De eerste keer dat je de radio gebruikt probeert hij internet verbinding te maken om de frequentielijst in jouw omgeving te downloaden. Daarna doet hij dat als het goed is niet meer. Het is niet mogelijk om te starten met de zenderlijst, alleen met de laatst geluisterde zender.- is het mogelijk om bij de radio bij het opstarten altijd de zenderlijst te krijgen die je opgeslagen hebt? en wat is die onzin dat hij elke keer een netwerkverbinding probeert op te zetten?
- Nu alleen nog een oplossing vinden voor de verjaardagslijst
- Hoe ik SMSjes kan laten uitspreken
- De screen caller ID groter maken (ik weet het programma)
- Een manier om het geheugen te defragmenteren.............
- Hoe ik een complete map verplaats naar het hoofdmenu (spellen)
- Hoe het opstartscherm (de handjes) eruit gehaald kunnen worden en eventueel een eigen animatie erin
- Een redelijke photo edit programma vinden
- Waarom een video omgezet met de Nokia suite afgebeeld wordt in spiegelbeeld
Overigens kon je de linker en rechterknop ook aan iets anders toewijzen
[ Voor 26% gewijzigd door n00bs op 04-11-2007 13:43 ]
Verwijderd
Als je de prorgrammaatjes van de Nokia website geinstalleerd hebt, moet je bij instellingen > spraak ff de instellingen doorlopen.n00bs schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:35:
- Hoe ik SMSjes kan laten uitspreken
Als er een e-mail of sms binnenkomt (melding op scherm) kun je door het inhouden van de linker softkey, de e-mail of sms laten voorlezen. Je kunt ook al ontvangen smsjes en e-mails laten voorlezen, door in de berichtenlijst (dus niet het smsje/mail openen) te kiezen voor opties > luisteren
http://sjc-123.blogspot.c...tricks-for-nokia-n95.html
Beta applicaties: https://www.nokia.com/betalabs/applications
[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 04-11-2007 16:15 ]
Bedankt werkt goedVerwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:10:
[...]
Als je de prorgrammaatjes van de Nokia website geinstalleerd hebt, moet je bij instellingen > spraak ff de instellingen doorlopen.
Als er een e-mail of sms binnenkomt (melding op scherm) kun je door het inhouden van de linker softkey, de e-mail of sms laten voorlezen. Je kunt ook al ontvangen smsjes en e-mails laten voorlezen, door in de berichtenlijst (dus niet het smsje/mail openen) te kiezen voor opties > luisteren
Overigens klopt er 1 ding niet, hij staat op NL en dat werkt goed, echter de uitgesproken naam van de beller is nog steeds met de Engelse stem en dat klinkt dus nergens naar (mannelijke Engelse stem).
Nog 1 ding: het geluid is niet slecht, maar toch hoor je constant door het gesprek een bepaalde ruis (hoog frequent)
Iemand vroeg trouwens een keer hoe je de telefoonboek kon sorteren op voor of achternaam; Dit kan gewoon bij de instellingen onder opties in de contactlist.
[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 05-11-2007 16:41 ]
Zou dit een oplossing zijn? http://my-symbian.com/s60...ons.php?fldAuto=279&faq=1
[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 06-11-2007 01:01 ]
Verwijderd
al een beetje meegespeeld enzo, maar ik heb een vraag:
Met welke settings zetten jullie je vids op je mobiel?
Dus hoeveel fps, bitrate etc.
Ik gebruik zelf ImTOO 3GP video converter 3 met de standaard instellingen, en dat werkt prima voor mij.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:30:
sinds vandaag ook de eigenaar van 6120 geworden =)
al een beetje meegespeeld enzo, maar ik heb een vraag:
Met welke settings zetten jullie je vids op je mobiel?
Dus hoeveel fps, bitrate etc.
Verwijderd
kan je misschien vertellen wat de standaard instellingen zijn?emiel74 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:32:
[...]
Ik gebruik zelf ImTOO 3GP video converter 3 met de standaard instellingen, en dat werkt prima voor mij.
mijn vindingen zijn als volgt met bitrate van audio: 128kbps en video: 720kbps:
- 15 fps totaal geen probleem
- 20 fps happert hij af en toe, de mate ervan is ook nog eens afhankelijk van de clip. Ik heb geprobeerd bitrate lager te zetten maar dan stottert de clips nog steeds

Schijnbaar is 15 fps meest aan te raden?
Ik houd mij aanbevolen als je wat kunt vinden.yonexfreak schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:44:
wist geeneens dat er een update beschikbaar was voor de foon....even kijken of ergens een changelog te vinden valt..
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb filmpjes met 25fps alleen een lagere bitrate zover ik weet.
Door: Pe Nis>
Bij mij zat 3.83 standaard op de telefoon en als jij mijn laatste postings had gelezen dan had je gezien dat de kwaliteit van de camera niet bepaald goed is
Sowieso hebben alle Nokia camera's erg veel jpeg artifact en lijkt het wel of het beeld niet in 24bits gemaakt wordt. Ook hierdoor is het erg lastig om met een programma zoals Neat Image de ruis goed weg te halen zonder dat de scherpte ook wordt aangetast.
Als je een goede camera telefoon wilt hebben, moet je gewoon bij SE blijven
Gewoon al je klachten die je vindt emailen naar Nokia, dat is de enige manier om iets gedaan te krijgen, zeker als we dan massaal dezelfde mail sturen.
vreemd vind ik dan wel als ik kijk op de update site van nokia de site aangeeft dat 3.70 de laatste versie is...(wanneer ik het nr achterop mn telefoon invoer)
http://europe.nokia.com/a...p-mode=&wsrp-windowState=
[ Voor 3% gewijzigd door yonexfreak op 09-11-2007 11:08 ]
Rara hoe kan dat dan?
Die heb ik ook. Ik denk dat het misschien met de productcode te maken heeft... bepaalde productcodes kunnen wel een update krijgen en andere weer niet.daaaan82 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:29:
Maar ik heb een telefoon lost gekocht (bij 2call.nl), die unbranded was. En toch heb ik v3.83.
Rara hoe kan dat dan?
Wat is je product code? Die van mij is 0546327 en net nog gechecked, geen update beschikbaardaaaan82 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:29:
Maar ik heb een telefoon lost gekocht (bij 2call.nl), die unbranded was. En toch heb ik v3.83.
Rara hoe kan dat dan?
Mijn productcode is 0549676 waar eveneens de nieuwste software nog steeds v03.70Pe Nis schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:47:
[...]
Wat is je product code? Die van mij is 0546327 en net nog gechecked, geen update beschikbaar
Verwijderd
Als je nog geen memorykaartje heb gekocht hierbij
kan je ik je deze shop wel aanraden:
http://tweakers.net/shopreview/6795
Scherpe prijzen en wat ook belangrijk is: ze zijn supersnel als het op voorraad is.
Verder als je bereid ben om een mooie OP te maken voor alle 6120 fanboys, zal ik zeggen ga je gang
Bij mij geeft ie ook nog steeds 3.70 als laatste versie aan.IkWilbert schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:45:
ik zal vanavond ook eens even checken via de update manager van Nokia. Begin van de wek had ik nog de nieuwste versie met 3.70
Bij mij ook geen firmware update beschikbaar hoor, staat nog steeds 3.70IkWilbert schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:45:
[...]
Bij mij geeft ie ook nog steeds 3.70 als laatste versie aan.
Overigens lijkt dit probleem zich voor te doen wanneer het om de geheugenkaart staat.
Blijkbaar kan de telefoon niet snel genoeg van de microdisk lezen. (voor de zekerheid had ik het nog gedefragmenteerd).
Ik heb er nu een DivX player opgezet en de films omgezet naar DivX, het lijkt nu een stuk beter te werken dan de out-of-the-box oplossing.
[ Voor 50% gewijzigd door n00bs op 10-11-2007 20:08 ]
Heeft iemand toevallig T-mobile en hoe is hun bereik nu?
Over kleuren zal ik niets zeggenYasintha schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:47:
Ik vroeg me af of iemand al de rose nokia 6120 heeft. Ik wil die graag hebben en het liefst prepaid of simlockvrij. Ik zit nu bij telfort €25 voor een jaar met de zwarte nokia 6233 me abo loop half februari af.. Ga nog wel even contact opnemen met Telfort of ze hem in het rose hebben maari k vrees al het ergste.
Heeft iemand toevallig T-mobile en hoe is hun bereik nu?
Wat betreft bereik van t-mobile denk ik dat het goed is om even een prepaid simmetje te regelen. Op zich heb ik nergens echt problemen met uitzondering van 1 adres in Eefde vlakbij Zutphen. Dat is een oud huis, en ik vermoed dat er nog oude loden leidingen in de muren zitten. Binnen heb ik niks, maar buiten op straat is het bereik weer uitstekend.
Dus gewoon even testen met een prepaid simmetje en kijken op de voor jouw belangrijke plaatsen.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Hier de witte 6120.

Nsa1984, bedankt voor je antwoord. Rose is me kleur ik ga wel even kijken of ze hem in de winkel hebben voor het geval ie toch tegen valt. Ik wil hem prepaid hebben maar als het kan wel onder de €250. Anders verleng ik hem via gsmweb.nl dan moet ik wel €57 bij betalen.nsa1984 schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:53:
[...]
Over kleuren zal ik niets zeggen(ieder zo zijn telefoon he)
Wat betreft bereik van t-mobile denk ik dat het goed is om even een prepaid simmetje te regelen. Op zich heb ik nergens echt problemen met uitzondering van 1 adres in Eefde vlakbij Zutphen. Dat is een oud huis, en ik vermoed dat er nog oude loden leidingen in de muren zitten. Binnen heb ik niks, maar buiten op straat is het bereik weer uitstekend.
Dus gewoon even testen met een prepaid simmetje en kijken op de voor jouw belangrijke plaatsen.
Kan me sd kaartje van me nokia 6233 ook in de nokia 6120?