Zelf geen ervaring mee, waar wie ik ken met een aldi pc kan in elk geval getuigen dat die drie jaar garantie echt verzorgd is. (zoals hierboven aangegeven).
Dus alleen al voor die garantie zitten de non-tech people safe met een aldi pc. Weten zij veel wat ze verder nog willen aanvangen met een pc.
Ik vind het op zich interessanter dat meer mensen op die manier in contact komen met een pc aanbieding en iets heel degelijk kunnen kopen voor niet al te veel geld, en op die manier dus niet achterlopen wat betreft ontwikkeling (internet), dan dat ze het risico lopen 'tweaker onwaardig stuff' te kopen

Dat kan de meeste mensen echt niet boeien.
En de aldi pc's die ik de voorbije jaren gezien heb zijn dan meestal nog niet extreem lawaaierig (zoals sommige eigen constructies van een incompetente pc boer) en meestal nog wel goed ineen gezet.
Upgraden is voor de meesten ook geen issue. Wat de meesten niet snappen is dat ze meer betalen voor dingen die ze nooit gaan gebruiken. (weliswaar niet veel, maar het telt toch door). Dus de machines zijn meestal erg compleet voor hun prijs, maar overspecced. Dus als ze beter wisten wat ze kochten, dan zouden ze met nog minder uitgaven een voor hen even capabele pc kopen.
Maar goed, zoals gezegd: goede garantie... Wie er dan nog minachtend over wil doen, die doet maar. Ga maar eens bij een ander merk 12" laptopjes zoeken, minstens 2.5x zo duur.
(en voor mij is een laptop ook eerder een 12" dan een 15", eerder 1.8 kg dan 3.2 kg) Dat andere merken er voor kiezen om een state of the art laptop te maken in een 12" behuizing moeten zij weten, maar ik hoef dat helemaal niet (wie wil nu een snelheidsmonster bij een handig draagbaar laptopje, zolang het de normale taken kan uitvoeren is het al prima).
Het is dat ik er nu het budget niet voor heb, maar anders was deze medion een prima kandidaat geweest imo