Toon posts:

Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 219.417 views sinds 30-01-2008

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

KingCrash

Angry Rabbit

Bigfoot schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:30:
Vraagje, ik zie hier: http://www1.euro.dell.com...mocompare?c=nl&l=nl&s=dhs

een aanbieding voor een Dell Inspiron voor 399,- euro (incl. bezorging). Maar als ik dan klik op Configureer, dan gaat de prijs gelijk naar 499,- . Weet iemand hoe dit zit?
Heeft het niet te maken met de garantie van Dell ?
Vaak als je deze van 3 terugzet naar 1 jaar zakt de prijs terug naar de gevraagde prijs.

Angry Rabbit

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21
KingCrash schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:31:
[...]

Heeft het niet te maken met de garantie van Dell ?
Vaak als je deze van 3 terugzet naar 1 jaar zakt de prijs terug naar de gevraagde prijs.
Nee, er zit al gelijk 1 jaar garantie op. Vaag.

Nog een paar vraagjes over Dell desktops:

Kan ik beter voor de
Inspiron 530 (Intel® Viiv™ Core™2 Duo E4500 Processor (2,20 GHz, 800 MHz, 2 MB cache)
of een
531 (AMD® Live-technologie - Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 5000+ ) gaan?

Waarbij snelheid voor mij secundair is aan betrouwbaarheid en stilte/ hitte-ontwikkeling.

En kan ik ipv de geheugen upgrade van Dell van 1 -> 2 Gb voor 60 euro extra ook gewoon een ander merk geheugen erbij prikken, dat kost me 20 euro voor een reepje van 1Gb.

[edit] Wat betreft die prijs van 399,- euro, daar ben ik al achter, dat die gebaseerd is op de Sempron processor.

[Voor 6% gewijzigd door Bigfoot op 26-11-2007 11:10]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bigfoot schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:53:
[...]

Nee, er zit al gelijk 1 jaar garantie op. Vaag.

Nog een paar vraagjes over Dell desktops:

Kan ik beter voor de
Inspiron 530 (Intel® Viiv™ Core™2 Duo E4500 Processor (2,20 GHz, 800 MHz, 2 MB cache)
of een
531 (AMD® Live-technologie - Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 5000+ ) gaan?

Waarbij snelheid voor mij secundair is aan betrouwbaarheid en stilte/ hitte-ontwikkeling.

En kan ik ipv de geheugen upgrade van Dell van 1 -> 2 Gb voor 60 euro extra ook gewoon een ander merk geheugen erbij prikken, dat kost me 20 euro voor een reepje van 1Gb.

[edit] Wat betreft die prijs van 399,- euro, daar ben ik al achter, dat die gebaseerd is op de Sempron processor.
Wat betreft stilte en betrouwbaardheid: het maakt niks uit of je dan een AMD of een Intel neemt. Allebei zijn ze 100% betrouwbaar en allebei hebben ze weinig warmteontwikkeling waardoor de fan op langzame snelheid loopt.
De 5000+ is wel sneller dan de E4500. Dus dan kan je dus beter voor de 5000+ gaan.

Maar, ook hier geldt nu: alles zelf samenstellen en bouwen is goedkoper en leuker dan een kant-en-klaar Dell/Aldi systeempje kopen :)

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:17
dant hoeft niet eens een zelfbouw pc te zijn, ook bestaande systemen zijn nog steeds goedkoper en beter dan die aldi rommel (en dan heb ik het niet over de kwaliteit, maar over de manier van reclame en belazering)

dan zit er 1 ding wat goed is en de rest is 2e keus spul

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
deTuinman schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:57:
dant hoeft niet eens een zelfbouw pc te zijn, ook bestaande systemen zijn nog steeds goedkoper en beter dan die aldi rommel (en dan heb ik het niet over de kwaliteit, maar over de manier van reclame en belazering)

dan zit er 1 ding wat goed is en de rest is 2e keus spul
Zover ik weet is dat bij heel veel computerbedrijven ook zo. Ze adverteren groot met de cpu en klein met wat voor gpu etc.
Daarnaast verschilt het van aanbieding tot aanbieding in hoeverre de aldi 1 goed ding gebruikt en de rest 2e keus. Mijn ervaring is juist dat de Aldi meer goede spullen (zoals een goede videokaart) in computers stopt voor de gewone consument dan veel computerzaken.
Maar in dit geval is er duidelijk voor gekozen om er een blu-ray speler er in te stoppen ten koste van de overige hardware.

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 16:17
Bij de mediamarkt hebben ze voor 650 (dat was het vorige week) een leuke office\internet laptop namenlijk de Aspire 5710G-4A2G16M

Processor Intel
Processor Techniek Core Duo
Processorsnelheid 2.0GHz
Cache 2MB
Geheugen 2048MB DDRII (2x 1024)
Wireless Wireless 802.11a/b/g
Netwerk 1x RJ-45 10/100MBit
Uitgangen S-Video
Videokaart ATi Mobility Radeon HD 2300 128MB/896MB shared
Scherm 15.4"TFT WXGA CrystalBrite
Besturingssysteem Microsoft® Windows® Vista Home Premium
Software Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial
Bijzonderheden Intergrated 0.3Mp CrystalEye Orbicam

http://www.mediamarkt.nl/.../top/notebooks/index.php3

• r0_
  • Laatst online: 03-05 15:19
silmaril8 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:51

Maar, ook hier geldt nu: alles zelf samenstellen en bouwen is goedkoper en leuker dan een kant-en-klaar Dell/Aldi systeempje kopen :)
Denk je echt (of iemand anders) dat je het systeem van de aldi (medion MD 8828) zelf voor minder geld kan samenstellen? Ik kan me dat niet voorstellen gezien de shit-load aan extra's die je erbij krijgt. Uitgekleed lukt het nog wel maar op het moment dat je ook een blu-ray/hd dvd speler, tv-tuner met afstandsbediening, toetsenbord/muis, speakers en software erbij moet configureren denk ik niet dat je nog onder de 899 blijft.

Lukt je dit wel zou ik graag vernemen hoe. :+

Greetz r0

• deTuinman
  • Laatst online: 09-05 15:17
r0_ schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:45:
[...]

Denk je echt (of iemand anders) dat je het systeem van de aldi (medion MD 8828) zelf voor minder geld kan samenstellen? Ik kan me dat niet voorstellen gezien de shit-load aan extra's die je erbij krijgt. Uitgekleed lukt het nog wel maar op het moment dat je ook een blu-ray/hd dvd speler, tv-tuner met afstandsbediening, toetsenbord/muis, speakers en software erbij moet configureren denk ik niet dat je nog onder de 899 blijft.

Lukt je dit wel zou ik graag vernemen hoe. :+

Greetz r0
Heb jij nog nooit een pc in elkaar gezet? ga jij maar is met de specs van die aldi pc op alternate, sallandautomatisering een soortgelijke bouwen en trek dan je conclusie maar is

shit-load aan extra's? breek mij de bek niet open van de kwaliteit van die shizzle

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:02
Met alleen de basis dingen (proc/HDD/geheugen/videokaart en HD-DVD/BR speler)

kom ik al op 905 euro.

Dat is dus zonder: moederbord, kast, software en alle andere dingen die erbij geleverd worden.

Tevens heb ik ook nog een redelijke prijs gerekend voor de HD-DVD/BR speler (300 euro) aangezien die in nederland nog niet eens te leveren is.

[Voor 26% gewijzigd door Puc van S. op 28-11-2007 10:41]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• r0_
  • Laatst online: 03-05 15:19
deTuinman schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:46:
[...]

Heb jij nog nooit een pc in elkaar gezet? ga jij maar is met de specs van die aldi pc op alternate, sallandautomatisering een soortgelijke bouwen en trek dan je conclusie maar is

shit-load aan extra's? breek mij de bek niet open van de kwaliteit van die shizzle
Ik heb wel degelijk eens een computer in elkaar gezet dus helemaal leek ben ik niet. In mijn ogen is het slechts onmogelijk om een systeem zoals de MD8828 na te bouwen uit losse onderdelen, en toch onder de 899 te blijven.
Zelfs wanneer je van alle componenten het meest goedkope product zou kiezen is het (volgens mij) niet mogelijk. Stel dat het je dan zou lukken heb je van alles het goedkoopste wat de kwaliteit niet ten goede zal komen. Bij de medion daarentegen krijg je 3 jaar garantie. Dus wanneer er iets stuk gaat van het in jouw ogen kwalitatieve slechte systeem, kan je altijd nog terugvallen op de garantie. Wanneer je een pc zelf samenstelt heb je dit niet tenzij je het erbij koopt. Iets wat je ook zal helpen om boven de 899 te komen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Blu-ray/HD-DVD speler....

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kijk even bij het tweakers multimedia systeem reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2007
900 euro zonder monitor
Geen Vista, Geen Blu-ray speler, Geen 3 jaar garantie
Wel een paar extra's die de Medion niet heeft

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:02
Gianni Rombios schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:44:
Kijk even bij het tweakers multimedia systeem reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2007
900 euro zonder monitor
Geen Vista, Geen Blu-ray speler, Geen 3 jaar garantie
Wel een paar extra's die de Medion niet heeft
Enige extra die ik zie is een 5.1 set?

(cardreader? check!, geluidskaart? check!, tvkaart? check!, muis/toetsenbord? check!)

En naast Vista heeft de Medion nog meer software:
* Nero Essentials4 - Nero Burning ROM 8 / Nero Recode 2SE/ Nero Express / Nero Vision Express
* Ulead PhotoImpact 12 SE - een compleet beeldbewerkingspakket voor beginners en gevorderden.
* MEDION Home Cinema Suite
* PowerDVD 7 Ultra / PowerDirector 6 SE / PowerProducer 4 / MediaShow
* Microsoft® Works 9.0
* Microsoft® Office 2007 Trial Version - Uw MD 8828 wordt geleverd met een gratis testversie die 60 dagen geldig blijft. Als u het product wilt blijven gebruiken na afloop van deze 60 dagen, kunt u het product aanschaffen.
* Bullguard Internet Security-pakket- Incl. 90 dagen update via internet (gratis registratie nodig)
* Systeemherstel door Symantec www.symantec.com

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Gianni Rombios
  • Niet online
8600gts ipv 8600gs, 5.1set en (extra) dolbydigital card. Ja de Aldi is voordeliger en voor dat geld red je het niet met zelfbouw. Maar ik heb toch liever die tweakers-pc.

[Voor 16% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-11-2007 17:32]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En daarnaast heeft de medion ook dvb-t/s/analoge tuner, een scart aansluiting, een handig frontpanel. Ze zitten best netjes in elkaar. Alleen ze begeven het op de een of andere manier na 3 jaar...
wel vreemd dat hij geen gigabit ethernet heeft.

[Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 28-11-2007 17:42]

• silmaril8
  • Niet online
M1lamb3r schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:58:
* Nero Essentials4 - Nero Burning ROM 8 / Nero Recode 2SE/ Nero Express / Nero Vision Express
* Ulead PhotoImpact 12 SE - een compleet beeldbewerkingspakket voor beginners en gevorderden.
* Microsoft® Works 9.0
* Microsoft® Office 2007 Trial Version - Uw MD 8828 wordt geleverd met een gratis testversie die 60 dagen geldig blijft. Als u het product wilt blijven gebruiken na afloop van deze 60 dagen, kunt u het product aanschaffen.
* Bullguard Internet Security-pakket- Incl. 90 dagen update via internet (gratis registratie nodig)
Alsjeblieft zeg: deze software is helemaal niks waard. PowerDVD, NERO en ULEAD komt bij je videokaart/dvd/tvkaart. Een aantal trials waar je helemaal niks aan hebt. MS works = crap. Kan je veel beter Open Office gebruiken.

Edit: Het valt me elke keer op dat mensen deze software als een pluspunt ervaren...

Even nog een lijstje gemaakt:
  • Core 2 Duo E8400
  • 2GB Kingston
  • MSI P35 moederbord
  • 8500GT videokaart
  • Antec LifeStyle Sonata III
  • 20x DVD brander
  • TV Kaart
  • 500GB Samsung 16MB SATAII
  • Speakers, Keyboard, Muis, Afstandbediening
  • Windows Vista Premium
Dit alles voor 720 euro.
Klik hier.

Processor is beter, kast is beter en je hebt het voordeel om de pc naar wens in te delen. Bijna alles heeft ook 3 jaar (of meer) garantie. Alleen de garantie bij Aldi is ietsje beter (vanwege volledig systeem garantie).

Mis je dus 180 euro. De Aldi heeft wel een Blu-Ray/HD-DVD speler. Maar ja, aangezien er maar een beperkt aantal HD DVD / BluRay DVD's beschikbaar is (laat staan dat je deze op je computer wilt zien), heeft een Bluray speler, IMO, niet veel meerwaarde.

[Voor 33% gewijzigd door silmaril8 op 29-11-2007 20:03]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 14:08
silmaril8 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:31:
[...]

Alsjeblieft zeg: deze software is helemaal niks waard. PowerDVD, NERO en ULEAD komt bij je videokaart/dvd/tvkaart. Een aantal trials waar je helemaal niks aan hebt. MS works = crap. Kan je veel beter Open Office gebruiken.

Edit: Het valt me elke keer op dat mensen deze software als een pluspunt ervaren...

Even nog een lijstje gemaakt:
  • Core 2 Duo E8400
  • 2GB Kingston
  • MSI P35 moederbord
  • 8500GT videokaart
  • Antec LifeStyle Sonata III
  • 20x DVD brander
  • TV Kaart
  • 500GB Samsung 16MB SATAII
  • Speakers, Keyboard, Muis, Afstandbediening
  • Windows Vista Premium
Dit alles voor 720 euro.
Klik hier.

Processor is beter, kast is beter en je hebt het voordeel om de pc naar wens in te delen. Bijna alles heeft ook 3 jaar (of meer) garantie. Alleen de garantie bij Aldi is ietsje beter (vanwege volledig systeem garantie).

Mis je dus 180 euro. De Aldi heeft wel een Blu-Ray/HD-DVD speler. Maar ja, aangezien er maar een beperkt aantal HD DVD / BluRay DVD's beschikbaar is (laat staan dat je deze op je computer wilt zien), heeft een Bluray speler, IMO, niet veel meerwaarde.
Zucht... gelukkig is er weer een discussie of die Aldi PC het wel of niet waard is. Dat jij het niets vind voor jezelf en dat jij een ander systeem kan samenstellen die meer aan jouw wensen is, dat kan. Maar die pc is weer gewoon elke cent waard. Die pc is ook niet bedoeld voor de tweaker maar voor de thuisgebruiker die een 'geen gelul' pc wil. Daar heb ik er ooit ook 1 voor gekocht. Knutselen doe ik ook wel met een andere pc.
Je geeft een lijst op waarvan praktisch elk onderdeel bij een andere tent vandaan moet komen en je dus bij elke zaak verzendkosten moet betalen. Dit vergeet je ook nog. En je moet alles zelf in elkaar zetten.
Dat jij MS Works niets vindt, kan. Maar een doorsnee gebruiker kan er alles mee wat een doorsnee gebruiker wil doen.
En die HD DVD en BluRay drive is dus wel degelijk een plus punt. Je zal alle verschillende titels bij de MediaMarkt moeten kopen..... er is zat! En je kan ze ook nog huren.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• silmaril8
  • Niet online
Rudi Vader schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:17:
[...]

Zucht... gelukkig is er weer een discussie of die Aldi PC het wel of niet waard is. Dat jij het niets vind voor jezelf en dat jij een ander systeem kan samenstellen die meer aan jouw wensen is, dat kan. Maar die pc is weer gewoon elke cent waard. Die pc is ook niet bedoeld voor de tweaker maar voor de thuisgebruiker die een 'geen gelul' pc wil. Daar heb ik er ooit ook 1 voor gekocht. Knutselen doe ik ook wel met een andere pc.
Je geeft een lijst op waarvan praktisch elk onderdeel bij een andere tent vandaan moet komen en je dus bij elke zaak verzendkosten moet betalen. Dit vergeet je ook nog. En je moet alles zelf in elkaar zetten.
Dat jij MS Works niets vindt, kan. Maar een doorsnee gebruiker kan er alles mee wat een doorsnee gebruiker wil doen.
En die HD DVD en BluRay drive is dus wel degelijk een plus punt. Je zal alle verschillende titels bij de MediaMarkt moeten kopen..... er is zat! En je kan ze ook nog huren.
Zucht.... lees even de hele discussie: mijn post was een reactie op r0_.

En ja, MS Works is niks. Het is teveel gecastreerd waardoor een doorsnee gebruiker na verloop van tijd tegen beperkingen aan zal lopen die Word 2003/2007 wel heeft (en die waarschijnlijk op het werk gebruikt wordt).
Als je kijkt naar Azerty, kan je deze pc daar in zijn geheel voor ongeveer 40 euro meer bestellen. Blijft er nog 140 euro over. Het verschil tussen het hebben of niet hebben van een BluRay speler. De "tweaker" pc heeft een veel snellere processor, betere kast en mogelijkheid om alles nog naar eigen wens aan te passen (bijvoorbeeld 4GB geheugen of een 8800GT).

En zoals ik al zei: waarom een Blu Ray speler nu gaan gebruiken in je PC. Dat is alleen handig als je je pc aansluit op een groot TV scherm die HD content kan afspelen. Maar weinig mensen hebben een pc zoals die van de Aldi in de huiskamer staan en daardoor is een Blu Ray speler in zo'n soort pc, op dit moment, vrijwel nutteloos. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. Er zullen heus wel mensen zijn die er waarde aan hechten. Net zoals dat sommige mensen (meer) waarde hechten aan een supersnelle videokaart of aan een QuadCore processor.

Conclusie: die PC is alleen zijn geld waard als je van plan bent een Blu Ray/HD DVD speler te gebruiken (inclusief het kopen van de zeer dure schijfjes voor deze speler). Anders ben je beter en sneller af met een zelfsamengestelde pc. Natuurlijk zijn er mensen die niet weten hoe ze een pc in elkaar moeten zetten, die helemaal niks met pc hardware te maken willen hebben en gewoon een kant-en-klare pc willen hebben zonder al die hard-en software poespas. Maar ja, dit is tweakers.net en dan lijkt het me wel zo toepasselijk om mede-tweakers erop te wijzen dat er betere pc's in omloop zijn.

Anoniem: 189507

Hallo,

deze laptop zag ik staan in de carrefour (België) :

ACER Aspire 5102 AWLMI
15" scherm
AMD Turion 64MK38
1024 Mb RAM
120Gb HD

geleverd met Vista Home

voor 399,-

is dit iets?

Groeten,
Jame

• Hades.NL
  • Niet online
Het licht er aan wat je er mee wilt doen. Als je hem vooral thuis wilt gebruiken voor internet en word etc. , maar geen desktop wilt, dan lijkt het mij een hele redelijke koop.

Hoi,
Hades.NL schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:51:
Het licht er aan wat je er mee wilt doen. Als je hem vooral thuis wilt gebruiken voor internet en word etc. , maar geen desktop wilt, dan lijkt het mij een hele redelijke koop.
bedankt voor de reactie.

Ik zou hem idd vooral thuis gebruiken voor het normale huis- ,tuin- en keukengebruik.
Ik zou echter een laptop willen omdat ik die dan ook op reis zou kunnen meenemen. Wij reizen nl met een camper en dan dient die laptop als DVD-speler, navigatiesysteem, internet (WIFI), en wat fotookes opslaan en bekijken.

Ik stelde vooral de vraag omdat ik eigenlijk nog nooit een laptop tegen deze lage prijs gezien heb. Of is dit niet zo uitzonderlijk laag?

Groeten,
Jame

• Hades.NL
  • Niet online
Anoniem: 189507 schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:06:
Hoi,

[...]

bedankt voor de reactie.

Ik zou hem idd vooral thuis gebruiken voor het normale huis- ,tuin- en keukengebruik.
Ik zou echter een laptop willen omdat ik die dan ook op reis zou kunnen meenemen. Wij reizen nl met een camper en dan dient die laptop als DVD-speler, navigatiesysteem, internet (WIFI), en wat fotookes opslaan en bekijken.

Ik stelde vooral de vraag omdat ik eigenlijk nog nooit een laptop tegen deze lage prijs gezien heb. Of is dit niet zo uitzonderlijk laag?

Groeten,
Jame
Dit is wel goedkoop, Acers (en zeker de goedkoopste modellen) staan echter niet bekend om hun degelijkheid. Of hij dus echt geschikt is om mee op reis te nemen weet ik niet zeker.
Voor dvd's te bekijken en te internetten is hij wel snel genoeg lijkt me. Alleen van navigatie systemen op laptops weet ik niks af, dus daar durf ik niks over te zeggen.
Je hebt overigens wel meer laptops van tussen de 400 en 500 euro. Supermarkten, winkels als het kruidvat en bouwketens zoals de Gamma willen die nog wel eens in de aanbiedinegn hebben.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Anoniem: 189507 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:35:
Hallo,

deze laptop zag ik staan in de carrefour (België) :

ACER Aspire 5102 AWLMI
15" scherm
AMD Turion 64MK38
1024 Mb RAM
120Gb HD

geleverd met Vista Home

voor 399,-

is dit iets?

Groeten,
Jame
Heb je daar soms een link van want ik kan hem nergens vinden op de site?

.

Anoniem: 243113

Is het verstandig bij die Aldi, die bijpassende 19 inch monitor breedbeeld erbij te kopen? Ik heb een beetje rondgekeken en voor een paar tientjes meer kun je de Acer AL2216Wsd 22 inch monitor kopen. Maakt dat iets uit, kan die geforce 8600GS dat een beetje aan (1680 * 1050)? Wil ook films kijken.

• Hades.NL
  • Niet online
De nieuwste games zul je niet op die resolutie kunnen spelen over het algemeen.
Voor films kijken is het echter geen probleem. Verder kun je het beste wat reviews lezen om te kijken of die acer schermen goed zijn.

Anoniem: 243113

Oke ga ik doen, maar Vista Premium kan dus makkelijk op die resolutie? Dan nog een vraag, die games moet je dan dus op een lagere resolutie spelen, dit doe je dan op een groter scherm, dus krijg je dan niet het probleem dat het enorm groot wordt op je scherm, en je er dus verder vanaf moet zitten?

Hoi,
zeus.hestia schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:11:
[...]

Heb je daar soms een link van want ik kan hem nergens vinden op de site?
nee, op de site heb ik die ook niet teruggevonden, en hij stond ook in geen enkele folder.
Ik heb hem in de winkel zelf zien staan. Het stond daar ook niet in grote letters aangekondigd of zo, dus ik weet niet of het hier om een speciale actie gaat.

Groeten,
Jame

Anoniem: 243173

ik heb een medionpc gaan halen en opengedaan
ik heb alle parts die er in zaten opgezocht (allemaal merkmateriaal) en
ik kom op € 974 zonder keyboard en de muis gerekend, ook zonder de software
dit is dus alleen materiaal , wel vista erbijgerekend
Ik heb deze aangesloten op mijn digitale tv samsung PS-50P96FD en dit toestel is
gewoon bangelijk als multimedia ( wel de laatste drivers dwld)
30 dagen proberen (niet goed , geld terug)
just try it zou ik zeggen >:)

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 243173 schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:56:
ik heb een medionpc gaan halen en opengedaan
ik heb alle parts die er in zaten opgezocht (allemaal merkmateriaal) en
ik kom op € 974 zonder keyboard en de muis gerekend, ook zonder de software
dit is dus alleen materiaal , wel vista erbijgerekend
Laat maar dan eens dat lijstje (met links naar de pricewatch) zien met al dat merkmateriaal.
Anoniem: 243173 schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:56:
Ik heb deze aangesloten op mijn digitale tv samsung PS-50P96FD en dit toestel is
gewoon bangelijk als multimedia ( wel de laatste drivers dwld)
Staat jouw PC in de huiskamer dan?

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-05 10:58
Ik heb mijn pc niet de huiskamer :P (zie specs onderaan :P) maar dan met een lange dvi kabel naar mijn tv, en een bluetooth remote. Werkt prima, moet alleen even naar boven om de pc aan te zetten, maar daarna kan ik alles lekker vanaf de bank.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

M1lamb3r schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:58:
[...]

Enige extra die ik zie is een 5.1 set?

(cardreader? check!, geluidskaart? check!, tvkaart? check!, muis/toetsenbord? check!)

* Microsoft® Works 9.0
Software die je gratis bij een brander krijgt als je zelf een systeem samensteld, software die je bij een tv-kaart krijgt, demosoftware en Microsoft Works (persoonlijk vind ik Microsoft Works maar een waardeloos pakket. Lever dan Open Office mee ofzo)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Marzman schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:48:
[...]

Software die je gratis bij een brander krijgt als je zelf een systeem samensteld.
Software zoals Nero gratis bij een brander? Misschien als je retail uitvoering besteld. Zo heb verschillende NEC branders gekocht maar bij geen enkele werd software meegeleverd. Toevallig dat ik gisteren een Samsung brander heb opgehaald welke in een doosje met Nero Express wordt geleverd, waar ik erg verbaasd over was aangezien ik geen retail had besteld.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:34

mace

Sapere Aude

iBOOD heeft vandaag laptopgeheugen in de aanbieding.
1GB DDR II 667 MHz van Transcend voor maar 14,95!

Ik heb er gelijk 2 besteld!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

_Dune_ schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:30:
[...]

Software zoals Nero gratis bij een brander? Misschien als je retail uitvoering besteld. Zo heb verschillende NEC branders gekocht maar bij geen enkele werd software meegeleverd. Toevallig dat ik gisteren een Samsung brander heb opgehaald welke in een doosje met Nero Express wordt geleverd, waar ik erg verbaasd over was aangezien ik geen retail had besteld.
Ik heb ook meestal Oembranders en heb er tot nu toe altijd een versie van Nero bijgehad. Het zal inderdaad wel per merk verschillen.

/▌

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

De Aldi in Nederland heeft vanaf woensdag een pareltje van 12 inch in de aanbiedingvoor 699 euro! Was hij hier in Belgie ging ik heb direct halen...

.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:30

mux

99% efficient!

Heeft iemand enig idee op welk chassis dit gebaseerd is? Compal? Quanta? MSI?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Hades.NL
  • Niet online
Ik gok MSI, de Medion desktops hebben vaak een MSI behuizing en moederbord. (Tenminste een paar jaar terug).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mooi dingetje inderdaad, ook in het wit.

/▌

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Jezus die is mooi zeg :9~
Heb de 12 inchertjes altijd al geil gevonden, maar vrij prijzig voor wat je krijgt...
Dit is wel 'n goede aanbieding zeg! TL56'je, 160GB HD, 2GB RAM, X1150 en Vista Home Premium..

Iemand weet van de HD? 4200 of 5400rpm en wat voor accu zit erbij? 4 cells/ 6 cells/ 8 cells?

Wilde eerst 'n [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2 voor 350,- maar zoiets.. 8)7

Hebben ze vaker zulke aanbiedingen? Momenteel 't geld niet ivm Kerst/ Oud & Nieuw..

[Voor 10% gewijzigd door CLB op 08-12-2007 03:12]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

ssj3gohan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:11:
Heeft iemand enig idee op welk chassis dit gebaseerd is? Compal? Quanta? MSI?
Zo te zien is het een MSI s271 barebone.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik kan zo snel nergens de garantie voorwaarden vinden....
En of de geheugen kaart lezer SDHC ondersteund.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 22:15

Knud

Sandvich

CLB schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 03:04:
Jezus die is mooi zeg :9~
Heb de 12 inchertjes altijd al geil gevonden, maar vrij prijzig voor wat je krijgt...
Dit is wel 'n goede aanbieding zeg! TL56'je, 160GB HD, 2GB RAM, X1150 en Vista Home Premium..

Iemand weet van de HD? 4200 of 5400rpm en wat voor accu zit erbij? 4 cells/ 6 cells/ 8 cells?

Wilde eerst 'n [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2 voor 350,- maar zoiets.. 8)7

Hebben ze vaker zulke aanbiedingen? Momenteel 't geld niet ivm Kerst/ Oud & Nieuw..
Heb net de folder gehaald en het is een 5400 rpm schijf. Staat helaas niets in over hoeveel cells de accu is, behalve "lange werktijd accu"

Zit er zelf ook wel aan te denken deze te halen :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• StraightOn.NL
het klinkt wel als een superrelaxte laptop en niet te duur :)

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die ga ik denk ik halen als vervanging van me huidige S270 van zo'n 2 jaar oud...

• StraightOn.NL
http://global.msi.com.tw/...35&cat2_no=&cat3_no=#menu

als dit hem is zou hij ook nog bluetooth kunnen hebben, ik weet dat de aldi het niet altijd erbij vermeld en dat zou dus nog eens extra fijn kunnen zijn.

Maar hetgeen wat een laptop tot een laptop maakt is natuurlijk 12.1 inch en 1,95Kg :D

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 15:08

mark de man

Wij zullen doorgaan...

@ CLB, laptops hebben ze wel een aantal keer per jaar in de aanbieding.
Maar ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een 12'' laptop bij de Lidl of Aldi zie.
Zelfs in Duitsland heb ik dat volgens mij niet gezien, alleen maar 15'' of 17''.

Join het DPC Whatpulse team

• StraightOn.NL
Uhm, jawel in duitsland hebben ze er wel eens een gehad volgens mij, maar dat was ook zo'n lelijke schwarofski editie...met van die lelijke steentjes op je behuizing...Maar die was mede daardoor erg duur en niet echt een goeie deal, ik dacht €999 maar het kan ook zijn dat ik me vergis :P

12.1 is in ieder geval erg zeldaam in aanbiedingen te vinden

[Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 08-12-2007 16:33]

• Eastman
  • Niet online
hoe werkt dat eigenlijk bij de aldi? liggen de laptops gewoon in de schappen of??

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 15:08

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Nee, meestal liggen de dure producten in een apart rek met slot erop.
Of ze liggen in een glazen etalage. Maar het kan ook zijn dat ze gewoon een lege doos neerzetten en dat je het product bij de kassa krijgt.
Alleen ik weet niet of dit laatste ook bij de Aldi zo is, ik heb het wel een keer bij een andere winkel gezien namelijk.

Join het DPC Whatpulse team

Anoniem: 153621

Begrijp niet dat mensen voor die Aldi pc's gaan zelfs al heb je weinig geld. Bedoel er is zoveel bekend hoeveel ellende die dingen op termijn geven dat het gewoon vragen om problemen is op termijn. Koop dan een bij Mycom of als het echt moet, de MediaMarkt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Anoniem: 153621 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:24:
Begrijp niet dat mensen voor die Aldi pc's gaan zelfs al heb je weinig geld. Bedoel er is zoveel bekend hoeveel ellende die dingen op termijn geven dat het gewoon vragen om problemen is op termijn. Koop dan een bij Mycom of als het echt moet, de MediaMarkt.
Dat is een veel te algemene dooddoener. Ja, er zijn van tijd tot tijd problemen met de PCs, zeker bij upgraden, maar bij een laptop is dat toch geen issue. En de Mediamarkt als beter dan Aldi/Medion zien :z

• Hades.NL
  • Niet online
Volgens mij valt het wel mee met de problemen, ik ken veel mensen die nog altjid heel te vrede zijn over hun aldi pc.
De 3 jaar onsite garantie die er meestal bij zit is gewoon erg goed. Toen na 2 jaar de fan van de 3d kaart stuk ging zijn ze die bij ons zonder moelijk te doen thuis komen vervangen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:04

MeNTaL_TO

The future is not set

Lol en dan wel de MM aanraden, Aldi heeft een betere service dan de MM ooit kan leveren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Anoniem: 131051
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zelf geen ervaring mee, waar wie ik ken met een aldi pc kan in elk geval getuigen dat die drie jaar garantie echt verzorgd is. (zoals hierboven aangegeven).

Dus alleen al voor die garantie zitten de non-tech people safe met een aldi pc. Weten zij veel wat ze verder nog willen aanvangen met een pc.

Ik vind het op zich interessanter dat meer mensen op die manier in contact komen met een pc aanbieding en iets heel degelijk kunnen kopen voor niet al te veel geld, en op die manier dus niet achterlopen wat betreft ontwikkeling (internet), dan dat ze het risico lopen 'tweaker onwaardig stuff' te kopen 8)7 8)7 Dat kan de meeste mensen echt niet boeien.

En de aldi pc's die ik de voorbije jaren gezien heb zijn dan meestal nog niet extreem lawaaierig (zoals sommige eigen constructies van een incompetente pc boer) en meestal nog wel goed ineen gezet.

Upgraden is voor de meesten ook geen issue. Wat de meesten niet snappen is dat ze meer betalen voor dingen die ze nooit gaan gebruiken. (weliswaar niet veel, maar het telt toch door). Dus de machines zijn meestal erg compleet voor hun prijs, maar overspecced. Dus als ze beter wisten wat ze kochten, dan zouden ze met nog minder uitgaven een voor hen even capabele pc kopen.

Maar goed, zoals gezegd: goede garantie... Wie er dan nog minachtend over wil doen, die doet maar. Ga maar eens bij een ander merk 12" laptopjes zoeken, minstens 2.5x zo duur.

(en voor mij is een laptop ook eerder een 12" dan een 15", eerder 1.8 kg dan 3.2 kg) Dat andere merken er voor kiezen om een state of the art laptop te maken in een 12" behuizing moeten zij weten, maar ik hoef dat helemaal niet (wie wil nu een snelheidsmonster bij een handig draagbaar laptopje, zolang het de normale taken kan uitvoeren is het al prima).

Het is dat ik er nu het budget niet voor heb, maar anders was deze medion een prima kandidaat geweest imo

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:00

Theo

moederbord

Vanaf woensdag een 12"laptop bij de Aldi link het is de MSI S271 waar het logo van MSI is afgehaald en is vervangen voor die van Medion.

7400 Wp op het dak

• CLB
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• StraightOn.NL
Je krijgt 3 jaar volledige garantie + support erbij gratis :-)

En die medion service is best goed te noemen (beter dan die van Dell naar mijn mening)

• silmaril8
  • Niet online
In dit topic heb ik een aantal keer een aldi/lidl pc "afgekraakt", maar deze 12" laptop is echt een supergoede aanbieding! Voor mensen die op zoek zijn naar een kleine laptop, is deze laptop echt een hele goede keuze (en hij is nog mooi ook). En dan vooral met die 3 jaar garantie: dit komt namelijk weinig voor bij laptops, meestal moet je hier een paar 100 euro extra bij betalen.

Anoniem: 124333

Misschien is het teveel gevraagd, maar heeft deze aldi laptop ook HDMI?

Zou hem namelijk graag op een HD TV willen aansluiten :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Anoniem: 124333 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:37:
Misschien is het teveel gevraagd, maar heeft deze aldi laptop ook HDMI?

Zou hem namelijk graag op een HD TV willen aansluiten :)
De MSI s271 heeft dat niet, ga er dus maar vanuit van niet. Is inderdaad teveel gevraagd ;)

Jammer van die HDMI.

Geldt de garantie trouwens alleen in NL, of ook in de rest van EU?

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:41
Het is zeker een leuke aanbieding.

Hoe zit het met de ATI™ Mobility Radeon™ Xpress 1150 PCI-Express Graphics.
Wat kan deze kaart. Ik verwacht persoonlijk geen gamemonster. Maar ik wil wel indien mogelijk WoW spelen.

Ik heb wel de volgende link gevonden
http://nl.notebookcheck.c...n-Xpress-1150.2806.0.html

Hoe lang denken jullie dat deze laptop doet op zijn accu bij browsen en wat tekstverwerken ?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KraveN schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:40:
Het is zeker een leuke aanbieding.

Hoe zit het met de ATI™ Mobility Radeon™ Xpress 1150 PCI-Express Graphics.
Wat kan deze kaart. Ik verwacht persoonlijk geen gamemonster. Maar ik wil wel indien mogelijk WoW spelen.

Ik heb wel de volgende link gevonden
http://nl.notebookcheck.c...n-Xpress-1150.2806.0.html

Hoe lang denken jullie dat deze laptop doet op zijn accu bij browsen en wat tekstverwerken ?
Ik wil er zelf Live for Speed op kunnen spelen. Ik denk dat dit wel moet kunnen, dat spel vraagt volgens mij niet zo heel veel van de grafische kaart. Ik heb het proberen te vergelijken met de kaart in mijn desktop, maar omdat die wat ouder is staan er geen vergelijkbare getallen (andere versie 3dmark).

Op de site die jij gaf staat:
De prestatie is voldoende voor oudere spellen en de prestatie zou onder de normale X300 moeten zijn.
3DMark05: 720 punten

De genoemde X300 haalt:
* 3DMark01: 7000 punten
* 3DMark03: 1350 punten
* 3DMark05: 900 punten
* 3DMark06: 200 punten

/▌

Anoniem: 239988

Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop en ik zag laatst bij onze lokale supermarkt een aanbieding. Specs:
processor : AMD Turion 64 X2 TL58
geheugen 2048 MB , harddisk 160 GB
super multi DVD RW DL lightscribe
NVIDIA GeForce 8400 M , 128 MB dedicated
totaal 895 MB videogeheugen
802.11 a/b/g WLAN , vingerafdruk herkenning
HDMI aansluiting , HP afstandsbediening
Microsoft Windows Vista Home Premium
3 x USB 2.0 , cardreader en webcam
17 " TFT WXGA brightview scherm

€799,-

Is het een goede laptop voor deze prijs of weten jullie nog betere laptops in dezelfde prijsklasse?
Ik wil er een beetje op kunnen gamen enzo.

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Nu beklaag ik niet alleen de datalimieten in Belgie, maar ook dat die fantastische laptop enkel in Nederland te koop is. Is het niet zo dat sommige populaire producten soms ook een paar weken later in het zuiden worden aangeboden?

.

Anoniem: 239988 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:20:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop en ik zag laatst bij onze lokale supermarkt een aanbieding. Specs:

€799,-

Is het een goede laptop voor deze prijs of weten jullie nog betere laptops in dezelfde prijsklasse?
Weet je toevallig het merk en waar heb je hem precies gezien?

• CLB
  • Niet online
Volgens mij zit er bij de Aldi laptop geen 4 cells accu, maar 'n grotere:
http://www.computerbild.de/imgs/34789257_07c4dc8d9f.jpg
En in dit filmpje wordt gezegd dat de accu 't makkelijk 3,5 a 4 uur volhoudt tijdens 'n filmpje!

Hier vind je 'n test over deze notebook :-)

[Voor 22% gewijzigd door CLB op 10-12-2007 08:42]

• Eastman
  • Niet online
weet iemand tot wanneer deze aanbieding geldig is?

• StraightOn.NL
zolang de voorraad strekt...ik zou woensdag ochtend maar rond 8 uur bij de Aldi zijn als ik jou was :)

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11
Iemand al ervaringen met de aanbieding van computerland:
http://www.computerland.nl/Information.aspx?pid=1351 en dan met name de advanced power dominator III ( wat een naam.....). Volgens mij wel redelijke prijs kwaliteit verhouding.

http://specs.tweak.to/6635

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:04
Het lijkt mij een geschikt "beestje" zo voor op de bank om je eigen niet af te zonderen van de familie.
Ik vraag me af of dit notebook ook eventueel uitbreidbaar is tot 4gb intern (2 x 2gb ipv 2x1gb)

Kan iemand dit misschien bevestigen ?

14x 310wp 15º platdak op 185º S

• silmaril8
  • Niet online
Stampre schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:43:
Iemand al ervaringen met de aanbieding van computerland:
http://www.computerland.nl/Information.aspx?pid=1351 en dan met name de advanced power dominator III ( wat een naam.....). Volgens mij wel redelijke prijs kwaliteit verhouding.
Als je dit zelf samenstelt en in elkaar zet, ben je goedkoper uit.

• Eastman
  • Niet online
Mike421 schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:19:
Het lijkt mij een geschikt "beestje" zo voor op de bank om je eigen niet af te zonderen van de familie.
Ik vraag me af of dit notebook ook eventueel uitbreidbaar is tot 4gb intern (2 x 2gb ipv 2x1gb)

Kan iemand dit misschien bevestigen ?
nee max 2gb... btw waarom wil je 4gb? volgensmij draaien we een beetje door met het plaatsen van zoveel mogelijk geheugen... zeker nu geheugen voor een appel en ei wordt verkocht :)

Anoniem: 124333 schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:09:
[...]

Weet je toevallig het merk en waar heb je hem precies gezien?
Het is van het merk HP en ik heb hem bij de lokale supermarkt gezien voor €799,-.

Is dit het waard voor 799 euro of zijn er betere laptops in dezelfde prijsklasse of minder?

Anoniem: 244622

Zou Counterstrike Source op deze Aldi aanbieding lopen, iemand enig idee?

Ik wil de laptop met name voor de studie gebruiken (aantekeningen tijdens college, ff tussendoor werken, bij bestuursvergaderingen notuleren enz standaard office gebruik) en daarvoor leek me deze laptop prima, lekker makkelijk om mee te nemen door zn kleine omvang.

Echter wil ik nog wel eens regelmatig ook Counterstrike Source spelen :P , en ik vroeg me daarom af of dat hierop zou draaien? (er zit een Mobility Radeon met 64 of 128mb shared in, welke van de 2 niet bekend).

Jammer dat er niks over bluetooth instaat, maarja voor 10 euro heb je al een USB2 bluetooth adapter, toch wel relaxt als ik dadelijk via mn telefoon op mn laptop overal kan internetten.

Het toetsenbord las ik in andere topics is normaal gesproken ongeveer even groot bij 12 inch laptops als bij grotere, hoogstens dat een paar toetsen zijn verkleind, maar dat zal hier dus ook wel het geval zijn dus typt gewoon even goed als op een 15inch (los van scherm natuurlijk)?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden,

Ik denk dat ik woensdagmorgen bij de Aldi sta, echt een super aanbieding, tests van Computer Bild lijken ook zeer positief, met name voor dit geld.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:34

mace

Sapere Aude

Anoniem: 244622 schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:43:
Zou Counterstrike Source op deze Aldi aanbieding lopen, iemand enig idee?
Ja hoor, geen probleem.
Echter wil ik nog wel eens regelmatig ook Counterstrike Source spelen :P , en ik vroeg me daarom af of dat hierop zou draaien? (er zit een Mobility Radeon met 64 of 128mb shared in, welke van de 2 niet bekend).
Als het shared geheugen is dan kan je vaak instellen hoeveel er naar de videokaart gaat. :)

Anoniem: 134134

Heeft iemand hier ervaring met de Lidl Pc's? Ik heb zelf zo'n Aldi geval en ben daar best tevreden over. Maar zag dat ze nu weer een aanbieding bij de Lidl hadden. Het is niet voor mijzelf maar voor kennissen van mij die de PC puur willen om te internetten, voor de kinderen voor school en voor een paar simpele gamepjes.

Ik weet dat het goedkoper kan met het zelf samenstellen maar heb daar geen interesse in hiervoor en wil gewoon een kant en klaar systeem.

Link naar de folder

Anoniem: 148621

Weet iemand waar je een autolader voor de 12" laptop kunt kopen? (MD 96360)

Anoniem: 239988 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:20:
Hallo,

€799,-

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:04
Anoniem: 148621 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:14:
Weet iemand waar je een autolader voor de 12" laptop kunt kopen? (MD 96360)
Hij lijkt erg veel op de MD 96085 ook een 12"

Universele auto adapter voor notebook Art.nr.40019200 € 59,95
Zie medion

Je kan bij de Makro ook een 12v naar 220v omvormer kopen van 150W die kost je maar 24 euro incl btw.

14x 310wp 15º platdak op 185º S

De vraag is hoeveel en welke spellen je wilt spelen.
Een 8400 M is niet echt super goed. Het spelen van de nieuwe Need for Speed gaat lastig worden. Een 8600 M GT is veel beter. Maar ik denk niet dat je, voor dit geld, een veel betere laptop qua prestaties kunt vinden dan deze. De processor is weliswaar niet te vergelijken met de Intel Core duo processoren maar je krijgt er wel een redelijke videokaart voor terug.

Er zijn wel laptops met betere processor en een 8600 M GT. Die kun je kopen voor tussen de 1000 - 1200 euro. Denk aan bijvoorbeeld een Zepto of een ASUS.

Anoniem: 124333 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:09:
[...]

Een 8400 M is niet echt super goed. Het spelen van de nieuwe Need for Speed gaat lastig worden. Een 8600 M GT is veel beter. Maar ik denk niet dat je, voor dit geld, een veel betere laptop qua prestaties kunt vinden dan deze. De processor is weliswaar niet te vergelijken met de Intel Core duo processoren maar je krijgt er wel een redelijke videokaart voor terug.

Er zijn wel laptops met betere processor en een 8600 M GT. Die kun je kopen voor tussen de 1000 - 1200 euro. Denk aan bijvoorbeeld een Zepto of een ASUS.
Bedankt voor je reactie! Kan je miscchien een paar links geven voor een laptop rond de 900 euro die geschikt is?

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 239988 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:46:
Kan je miscchien een paar links geven voor een laptop rond de 900 euro die geschikt is?
Dat zouden we kunnen ja, maar dat is niet echt de bedoeling van GoT! Eigen initiatief is dat! Kop op!
Deze is bijvoorbeeld al 'n stuk beter: Acer Aspire 5920G-302G25Mi Wel 'n 8600GS maar toch!

[Voor 23% gewijzigd door CLB op 11-12-2007 16:48]

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 124333 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:09:
De AMD TL-56 is sneller dan een CoreDuo T2130 tot T2300. Een T2400 moet ook regelmatig zijn meerdere herkennen in de TL-56. Voor de Core2Duo T5500/T5600 (aangezien dit gewoon iets snellere T2300/T2400 processoren zijn) geldt precies hetzelfde.
Alleen een Core(2)Duo van de T7xxx serie is significant sneller dan een TL-56.

CLB schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:47:
[...]

Dat zouden we kunnen ja, maar dat is niet echt de bedoeling van GoT! Eigen initiatief is dat! Kop op!
Deze is bijvoorbeeld al 'n stuk beter: Acer Aspire 5920G-302G25Mi Wel 'n 8600GS maar toch!
Ja ik ben hier pas net opzich dus mijn excuses daarvoor. En die laptop van Cer had ik ook al op het oog maar toch bedankt voor de reactie! ;)

• xychix
  • Laatst online: 17-02 20:58

xychix

FreeBSD Rules !

gescoord, sterker nog ik type nu op de medion laptop van de aldi :0
Werk vanuit mijn werk veel met HP / Dell laptops. Ik moet zeggen dat hij nog (kan ook bijna nog niet) niet tegenvalt. alleen het toetsenbord voelt wat rammelig aan.

maarja voor deze centen is het volgens mij een ultiem mobiel laptoppie.

ben erg benieuwd hoe lekker het allemaal loopt onder debian (dus ook wifi enzo. wish me luck ;) )

[Voor 14% gewijzigd door xychix op 12-12-2007 09:11]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
silmaril8 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:48:
[...]

De AMD TL-56 is sneller dan een CoreDuo T2130 tot T2300. Een T2400 moet ook regelmatig zijn meerdere herkennen in de TL-56. Voor de Core2Duo T5500/T5600 (aangezien dit gewoon iets snellere T2300/T2400 processoren zijn) geldt precies hetzelfde.
Alleen een Core(2)Duo van de T7xxx serie is significant sneller dan een TL-56.
Niet helemaal mee eens. De TL-56 zal eigenlijk altijd tussen de T2300 en T2400 hangen, mijn oude TL-52 zat namelijk ook altijd onder de T2300. De C2D's zijn echter wel sneller. Ik zou de hem op T5500 niveau inschatten. Een T5600 is toch echt nog wat sneller. Het geeft echter niet aan dat eht een slechte CPU is! In de prijsklasse vna die Medion krijg je normaal ook vaak nog een T23xx of een Pentium Dualcore. AMD heeft met 64-bit toch echt een groot voordeel wanneer het op toekomst aankomt en ook in die prijsklasse is het wel een betere CPU.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:30

mux

99% efficient!

Er wordt toch wel een hoop van Aldi/Medion afgekraakt in deze thread, maar ik denk dat dat pure onnadenkendheid is bij de producten.

Medion is geen producent, puur een rebrander. Ze verkopen af en toe quanta's, msi's, clevo's en zelfs een keer een compal (het prille begin). Meestal als regel waren de quanta's (zoals een 17" acer-lookalike van niet zo lang geleden) pure bagger, een geweldig voorbeeld zijn de 2.0 en 2.4 GHz pentium 4 modellen zoals er nu ook eentje in V&A staat, dat waren ook quanta's met hele brakke koeling. Daarna kwamen twee Clevo's: een 15" met 3.06 GHz pentium 4 die het echt heel lang uithield (vooral batterij werd geprezen) en een 17" met pentium M 1.73 GHz (loodzwaar maar met MXM en andere goedheid, ook de koeling was geweldig).

MSI is in mijn ogen best een goed merk voor de portable klasse (hoewel er bekende problemen zijn met de grotere msi's), dus het lijkt me dat dit ding, ondanks de platformbrakheid van AMD, best wel een goede koop zal zijn *zeker met 3 jaar garantie*.

Bij Medion doe je er altijd goed aan om erachter te komen wat de ODM/OEM is, dat zegt veel meer dan 'oh, het komt van de aldi vandaan, dus het zal wel brak zijn'.

(zelfde geldt voor lidl, laatst nog een hele serie binnengekregen voor reparatie, hadden allemaal last van oververhitting)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Anoniem: 787

Van die dingen, ja!
Sta ik om half acht als eerste voor de ALDI, heb ik te weinig saldo op m'n giro! (Was even vergeten dat ik zaterdag een nieuwe fiets had gekocht). En het tekort lag thuis gewoon cash op de schoorsteenmantel. Had ik dus niet bij me. Aarggh! :o

• Knud

Knud

Sandvich

Heb je hem uiteindelijk wel kunnen scoren?

Ik heb mijn vriendin naar de Aldi gestuurd, een half uur te vroeg :$ , maar ze had er wel eentje voor me.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Anoniem: 787

Nee: ik woon ruim een half uur fietsen van de ALDI af, dus zou ik anderhalf uur heen-en-weer hebben moeten fietsen, met de kans dat er geen exemplaar meer beschikbaar was. En het was geen noodzakelijke aankoop. Leermoment: check de avond van te voren of je genoeg saldo hebt. :)

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:02
Nog een leermoment: Op de adapter van deze laptop zit een aan/uit knopje.

Ik had hem al bijna DOA teruggebracht... 8)7

• CLB
  • Niet online
Niemand die reallife pics heeft? (vd witte)

Anoniem: 48572

CLB schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:14:
Niemand die reallife pics heeft? (vd witte)
kzal vanavond eens kijken, laptop ligt thuis en ook de zwarte editie

• Knud

Knud

Sandvich

Heb een zwarte. Kan daar wel foto's van maken :)

• Eastman
  • Niet online
zijn er maar zoweinig beschikbaar dan?? Er komt toch wel nieuwe voorraden binnen neem ik aan?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ssj3gohan schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:04:ondanks de platformbrakheid van AMD
Wat is er brak aan het AMD platform? In dit budget krijg je nl geen Centrino. AMD levert verder geen "budget" CPU's die features missen zoals x86-64 en je krijgt hier een ATi kaartje dat gehakt maakt van een GMA en ook nog eens AVIVO bezit. In dit segment zou ik AMD verkiezen boven een Intel. Misschien kun je iets minder lang op de accu (al valt dat tegenwoordig ook wel mee) maar tegenover de goedkope Intels heb je toch wel een laptop die heel wat meer geschikt is voor de toekomst.

• xychix
  • Laatst online: 17-02 20:58

xychix

FreeBSD Rules !

bij de aldi in a'dam zuid stond ik echt in mijn uppie voor de deur. Bij opening waren er 3 gegadigden..
dus als je d'r nog een wilt moet je daar zijn (ff bij de kassa vragen, ze liggen achter)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 23:02
Voorraad was blijkbaar nogal klein. Mijn vriendin ging er vanmorgen ook een halen, maar de laatste werd zo'n beetje uit haar handen getrokken door een Turk. Tot zover het respect voor vrouwen, maar goed. :( Dat was dus om 8:30 bij de opening van de winkel, dus ze waren in een paar minuten op (in Eindhoven).

Vanavond maar even naar een Aldi op een wat meer achteraf plaatsje, misschien dat er daar nog een ligt.

Edit: dat stond er een beetje verkeerd...

[Voor 6% gewijzigd door Jiriki op 12-12-2007 15:27]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• ebia
  • Laatst online: 28-05 13:09
Ik was vanochtend eerst op Utrecht winkelcentrum bij Overvecht-zuid, maar het zag er naar uit of dat filiaal helemaal niet meer open was/ging om 9.05. Toen om half 10 bij de straatweg geprobeerd, en daar stonden er nog meer dan genoeg opgestapeld achter de kassa. Terug bij de auto krijg ik een bon voor het niet betalen van parkeergeld (5 minuten) |:(

• Knud

Knud

Sandvich

In Breda waren er in ieder geval genoeg. Lagen er minstens 6 bij de kassa.

Weet eigenlijk niet of ze nieuwe voorraad zullen krijgen.

Vanavond eens meespelen en kijken of vista bevalt.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor vragen als 'is deze laptop wel goed??' of iets in die trend.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee