Onnodige reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 13:12
Ligt het nou aan mij, want ik word er soms echt helemaal gek van dat als je topic opent je alles behalve het antwoord krijgt? Het valt mij op dat als er een topic geopent wordt door iemand, allereerst alle standaard opmerkingen komen:

* Heb je al op google gekeken?
* Lees de FAQ?

Of van die opmerkingen over de fouten in de tekst van de topicstarter wat helemaal niet relevant is. Aangezien je toch wel begrijpt wat de topicstarter wilt zeggen.

Natuurlijk zijn er genoeg topicstarters die echt zo'n opmerking verdien, maar het valt mij op dat er echt een aantal users op dit forum uit verveling zulke reacties neerzetten.

Als je het antwoord gewoon niet weet, reageer dan gewoon niet en ga wat nuttigs doen.

Verder is dit een top forum en zijn er genoeg users die wel serieus reageren!!

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:49
Als je een vraag voor de 34e keer voorbij ziet komen, is een opdracht aan TS om zelf eerst eens wat zoekwerk te verrichten niet overbodig. Dat dat op een vriendelijke manier kan, helemaal mee eens :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:53
Je moet gewoon concequent blijven.. anders wordt het op den duur gewon een zooitje!

edit: wat johan zegt dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tomino op 14-06-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Het punt is is dat dat soort reacties komen door mensen die gewoon meuk moeten posten. Deze mensen moeten leren op de back knop te drukken of een degelijke reactie geven of natuurlijk een tr met wat ze wel niet denken.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics :)

Die mag inderdaad wel weer eens wat vaker opgebracht worden. ;)

Als je een reactie over google wilt geven geef dan in ieder geval een voorbeeld van een zoekquery die relevante hits oplevert.

[ Voor 65% gewijzigd door Gonadan op 14-06-2007 11:52 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Natuurlijk geldt dit: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.

Maar als je kijkt naar de vele topics in HW waarbij mensen lopen te zeuren dat hun systeem niet werkt, maar zelf niet echt de moeite hebben genomen om dingen te testen is een verwijzing naar de hangen en opstartproblemen troubleshooter denk ik niet meer dan gepast. Immers, je helpt de user zichzelf te helpen. Dat het vaak echter niet gewaardeerd wordt is dan jammer, maar het is wel precies wat die user nodig heeft.

Daarbij moet je ook niet verwachten dat GoT een helpdesk is, dus ook als iemand geen kant en klaar antwoord heeft, maar wel een idee waar een oplossing zou kunnen liggen dan is een link naar een troubleshooter, een FAQ of een manual echt niet verkeerd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Yohan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:48:
Als je een vraag voor de 34e keer voorbij ziet komen, is een opdracht aan TS om zelf eerst eens wat zoekwerk te verrichten niet overbodig. Dat dat op een vriendelijke manier kan, helemaal mee eens :)
Mee eens!! Maar soms zijn het echt specifieke vragen. En dan komt er zo user die gewoon even moet reageren. Soms staat er zelfs onder het bericht van de topicstart dat hij overal al heeft gezocht.

Ik vind het niet echt toegevoegde waarde hebben, reageer dan gewoon niet.

Of zeg dan:

"Je kan wel wat beter zoeken, want ik heb het volgende artikel gevonden op het internet: url"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

isomis, ik denk dat dit ook een kwestie is van oorzaak en gevolg :) Ik zie dat je vrij veel zelf topics opent met vragen en problemen (is overigens niks mis mee over het algemeen), maar in een aantal van die topics mist dan een stukje info over jouw eigen inzet :)

Om die reden krijg je dan reacties als Verwijderd in "Cd-rom drives en floppy disk niet meer b..." : de mensen die jouw topic lezen, weten dan totaal niet wat je al hebt geprobeerd en/of gezocht, en kunnen dan 1000en dingen aandragen. En dat wil je juist niet :)

Je opent ook her of der meerdere topics ipv in 1 en het zelfde door te gaan:

Vraag over domeinnaam
Domeinnamen registreren als bedrijf
domeinnaam gekaapt

Het is dus geen slecht idee om de hand in eigen boezem te steken en te kijken naar de kwaliteit van je eigen topicstarts: als die omhoog gaat, gaan ook de reacties omhoog. Want ja, als mensen alleen maar google en faq roepen heb je er niks aan, maar als ze ook weinig met jouw topicstart aankunnen, dan schiet het ook niet op :)

edit: zie overigens ook het antwoord van Terw_Dan hierboven :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

mensen denken te vaak dat GoT een soort van helpdesk is waar ze hun vragen kunnen werpen.
Een geldig antwoord voor bijna al deze topics is "probeer het zelf op te lossen, wij hoeven dat niet voor jou te doen". Als je echt geen oplossing kan vinden kan je het altijd hier posten, en hopen dat er met wat groupthinking klaarheid in de zaak komt. Mensen die afkomen met vragen in de trend van "hoe kan ik een klassiek logonvenster krijgen" of "mijn pc geeft een foutmelding bij deze executable wanneer hij opstart" missen dit punt wat.
Sommige mensen doen dan nog de moeite om de term in google in te geven, het antwoord in de eerste hit te vinden en dit vervolgens in de reply te zetten. Hoe grof het ook mag klinken: dat moet afgeleerd worden! We moeten hier niemands handje vasthouden. Kortom, ik vind de "heb je google/faq al gechecked?" antwoorden normaal :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Remy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:54:
isomis, ik denk dat dit ook een kwestie is van oorzaak en gevolg :) Ik zie dat je vrij veel zelf topics opent met vragen en problemen (is overigens niks mis mee over het algemeen), maar in een aantal van die topics mist dan een stukje info over jouw eigen inzet :)

Om die reden krijg je dan reacties als Verwijderd in "Cd-rom drives en floppy disk niet meer b..." : de mensen die jouw topic lezen, weten dan totaal niet wat je al hebt geprobeerd en/of gezocht, en kunnen dan 1000en dingen aandragen. En dat wil je juist niet :)

Je opent ook her of der meerdere topics ipv in 1 en het zelfde door te gaan:

Vraag over domeinnaam
Domeinnamen registreren als bedrijf
domeinnaam gekaapt

Het is dus geen slecht idee om de hand in eigen boezem te steken en te kijken naar de kwaliteit van je eigen topicstarts: als die omhoog gaat, gaan ook de reacties omhoog. Want ja, als mensen alleen maar google en faq roepen heb je er niks aan, maar als ze ook weinig met jouw topicstart aankunnen, dan schiet het ook niet op :)

edit: zie overigens ook het antwoord van Terw_Dan hierboven :)
De reacties in die topics zijn gewoon normaal. Ik ben in deze topics goed geholpen.

Ik ben het eens met Terw_Dan, maar ook met deze zin van Gonadan:
Als je een reactie over google wilt geven geef dan in ieder geval een voorbeeld van een zoekquery die relevante hits oplevert.

Even nog een gedachte:
De informatie op google en het tweakers forum blijft maar groeien. In de toekomst krijg je dan alleen maar zulke reacties en wordt het tweakers forum meer een informatiebak dan een forum. Natuurlijk blijven er nieuwe vragen komen, maar dit zal wel afnemen.

Het is toch juist leuk om iemand te helpen? Zelf heeft hij niet goedgekeken op google.

[ Voor 4% gewijzigd door isomis op 14-06-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er is niks mis met iemand te helpen maar wat je wel in de gaten moet houden is dat je hier nog steeds op tweakers.net zit. We verwachten daarom meer inzet van een gebruiker dan bijv. op beginnersweb.nl. En dat is nu ook de reden dat we vragen om in je topicstart neer te zetten wat je nu zelf hebt geprobeerd of wat je precies hebt gezocht.

Je ziet nog wel eens topics voorbij komen waarin staan "ik heb gezocht maar niks gevonden" waarbij ik zelf vaak met 10 seconden googlen wel informatie kan vinden. Dat betekent vaak dat er niet eens is gezocht. Als je nu direct in je topcistart aangeeft dat je hebt gezocht, waarop je hebt gezocht en waarom die resultaten niet bruikbaar waren dan krijg je ook geen onnodige reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 14-06-2007 12:27 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Creepy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:25:
Er is niks mis met iemand te helpen maar wat je wel in de gaten moet houden is dat je hier nog steeds op tweakers.net zit. We verwachten daarom meer inzet van een gebruiker dan bijv. op beginnersweb.nl. En dat is nu ook de reden dat we vragen om in je topicstart neer te zetten wat je nu zelf hebt geprobeerd of wat je precies hebt gezocht.

Je ziet nog wel eens topics voorbij komen waarin staan "ik heb gezocht maar niks gevonden" waarbij ik zelf vaak met 10 seconden googlen wel informatie kan vinden. Dat betekent vaak dat er niet eens is gezocht.
Mee eens, dat moet voorkomen worden. Alleen blijf erbij dat het ook gebeurt als degene wel goed gezocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
isomis schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:30:
[...]

Mee eens, dat moet voorkomen worden. Alleen blijf erbij dat het ook gebeurt als degene wel goed gezocht heeft.
Dat gebeurt dan vaak alleen wanneer de TS niet goed duidelijk maakt waar en hoe hij heeft gezocht, waardoor "wij" niet weten wat ie al geprobeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

isomis schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:07:
Het is toch juist leuk om iemand te helpen? Zelf heeft hij niet goedgekeken op google.
Ja en nee. Iemand die zelf de moeite doet voor z'n post zal ik eerder bereid zijn te helpen en misschien wat meer voor te zoeken dan iemand die een post van 2 regels neerkwakt en totaal geen verdere moeite doet. Bij zo'n persoon ben ik vaak na 2 posts al weer uit het topic, omdat ik er dan echt geen zin meer in heb, ook al zou ik die persoon kunnen helpen met een gerichte googlesearch ofzo.

Dat werkt misschien ook wel een beetje slechte replys in de hand, veel mensen zullen denken "doe zelf eens wat". En daar kan ik ze eigenlijk geen ongelijk in geven. Ik probeer die mensen in het begin nog op weg te helpen met wat linkjes e.d. maar probeer ook duidelijk te maken dat ze zelf wat moeten proberen zodat we ze kunnen helpen.
Misschien dat dat als bot wordt ervaren, maar zonder eigen inzet kom je er totaal niet.
isomis schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:30:
[...]

Dat vind ik dan wel weer meevallen. Als iemand goed gezocht heeft, dit ook duidelijk vermeldt in het topic en niet op totaal verkeerde zoekwoorden heeft zitten zoeken dan kom ik die reacties niet tegen. Als iemand wel gezocht heeft maar op totaal de verkeerde termen, dan is een reactie als zoek eens op $term denkbaar EN bruikbaar, want blijkbaar is de user dan gewoon op een verkeerde manier aan het zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 14-06-2007 12:39 ]

Pagina: 1