Domeinnamen registreren als bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 13:12
Ik heb een vraag:

|k heb een bedrijf dat een paar domeinnamen moet registreren voor een klant en één domeinnaam moet verhuizen. Het blijkt dat je alleen voor .nl domeinnamen de klant een SIDN formulier moet laten invullen en bij andere domeinnamen zoals .com, .be , .eu niet.

Mijn vraag is : klopt dat? en waarom is dat zo?

Op dit moment heeft de klant een .com domeinnaam, deze domeinnaam moet verhuist worden. Ik heb hierover met het bedrijf gepraat die onze hosting regelt. Hij vertelt dat de verantwoording bij ons ligt.

Het blijkt dat deze hosting partij gewoon de domeinnamen kunnen verhuizen of registreren van een klant van ons bedrijf, zonder dat ze formulieren hoeven te zien met handtekeningen. Ik vind dat maar vreemd.

Kan iemand mij dit een beetje beter uitleggen?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:

|k heb een bedrijf dat een paar domeinnamen moet registreren voor een klant en één domeinnaam moet verhuizen. Het blijkt dat je alleen voor .nl domeinnamen de klant een SIDN formulier moet laten invullen en bij andere domeinnamen zoals .com, .be , .eu niet.

Mijn vraag is : klopt dat? en waarom is dat zo?
Het .nl TLD is in beheer van de SIDN. Deze stichting heeft bepaald dat voor elke domeinnaam het nodige papierwerk aanwezig moet zijn om juridische problemen te voorkomen.
Op dit moment heeft de klant een .com domeinnaam, deze domeinnaam moet verhuist worden. Ik heb hierover met het bedrijf gepraat die onze hosting regelt. Hij vertelt dat de verantwoording bij ons ligt.
De verantwoording ligt bij het administratieve contact. Zie de whois informatie voor het betreffende domein.
Het blijkt dat deze hosting partij gewoon de domeinnamen kunnen verhuizen of registreren van een klant van ons bedrijf, zonder dat ze formulieren hoeven te zien met handtekeningen. Ik vind dat maar vreemd.

Kan iemand mij dit een beetje beter uitleggen?
Voor andere TLD's is het vaak redelijk slecht geregeld. Zorg er altijd voor dat het e-mail adres van de administratieve contactpersoon verwijst naar een adres van het bedrijf dat eigenaar is van de domeinnaam. Als het belangrijke domeinnamen betreft laat je een registrar lock op het domein zetten. Zo kunnen domeinen sowieso niet even eenvoudig van eigenaar wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Bedrijven hoeven niet te tekenen voor een domein, dat hoeft alleen een particulier (heb ik inmiddels ondervonden sinds ik een eigen bedrijf heb). SIDN is de Nederlandse partij die alle registraties in beheer heeft, en is de officiële instantie die dit mag beheren.

edit: beetje laat weer ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Nik op 23-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

Ter aanvulling: Wanneer je als SIDN partner (degene die mag registreren / verhuizen) het nodige papierwerk niet op orde hebt en ze controleren dat, dan kost je dat 50 euro. Vandaar dat bedrijven, zeker bij een eerste contact, gaarne de papieren ondertekend willen zien.

Bij .com / .net e.d. hoeft dat vaak niet en is alles online te regelen. Hoe dan ook, de administratieve contact moet ten alle tijden goedkeuring geven (via mail of via handtekening). Dus zorg dat de eigenaar van een domein ook ten alle tijde administratief contact is!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
[
De verantwoording ligt bij het administratieve contact. Zie de whois informatie voor het betreffende domein.

Voor andere TLD's is het vaak redelijk slecht geregeld. Zorg er altijd voor dat het e-mail adres van de administratieve contactpersoon verwijst naar een adres van het bedrijf dat eigenaar is van de domeinnaam. Als het belangrijke domeinnamen betreft laat je een registrar lock op het domein zetten. Zo kunnen domeinen sowieso niet even eenvoudig van eigenaar wisselen.
De klant is de administratieve contact voor de .com domeinnaam. Hij heeft al getekend dat het domeinnaam verhuist mag worden. Ik blijf het dan vreemd vinden dat ik gewoon bij mijn hosting bedrijf kan opgeven. dat het verhuist mag worden!

Daarnaast kan ik gewoon opgeven dat de volgende domeinnamen geregistreerd mogen worden: .be, .eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Eijkb schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:38:
Ter aanvulling: Wanneer je als SIDN partner (degene die mag registreren / verhuizen) het nodige papierwerk niet op orde hebt en ze controleren dat, dan kost je dat 50 euro. Vandaar dat bedrijven, zeker bij een eerste contact, gaarne de papieren ondertekend willen zien.

Bij .com / .net e.d. hoeft dat vaak niet en is alles online te regelen. Hoe dan ook, de administratieve contact moet ten alle tijden goedkeuring geven (via mail of via handtekening). Dus zorg dat de eigenaar van een domein ook ten alle tijde administratief contact is!
adminstratieve contact blijft hetzelfde (de klant). Het blijft vreemd de klant geeft goedkeuring aan mij en niet aan mijn hosting partij. Mijn hosting partij vraagt niet naar deze gegevens, ze voeren het gewoon uit. Ze gaan er vanuit dat ik het goed heb geregeld.

De hosting partij zegt dit over .com, .be, .eu adres:

Het dient online bevestigd te worden door de eigenaar.

Wat bedoelen ze met online bevestigd worden? Gewoon dat de klant mij een goedkeuring heeft gegeven via een handtekening?

[ Voor 11% gewijzigd door isomis op 23-01-2007 22:47 ]

Pagina: 1