Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Niet. Dat zou niet eerlijk zijn voor de mensen die tijdens de race niet online kunnen zijn. Bij een beschadigde achtervleugel zal je heel langzaam rijden. Bij een beschadigde voorvleugel na een ongeluk met een andere auto wordt deze in de pits vervangen (hier hoef je geen reservevleugel voor klaar te hebben staan), als je ongeluk echter met de muur is geweest zal hij niet worden vervangen.nvidia schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:05:
Hoe kan je er trouwens voor zorgen dat je tijdens de race kan ingrijpen in de tactic. Voorbeeld bij beschadiging van de wagen (rear wings, ...)??
Maar dat hele systeem gaat nog op de schop.
@j1nx: op jouw verantwoordelijkheid staat jeroen in de OP
Even checken, het is niet mogelijk om de driver gedurende het seizoen te vervangen??? Mijn random driver is namelijk zo'n beetje de slechtste van het veld (90/124), en dankzij een goede manager met waanzinnig tactisch vermogen
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
CheckSanderF1 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:34:
Even checken, het is niet mogelijk om de driver gedurende het seizoen te vervangen???
Voor de volgende race maar even wat rondjes practice gereden en de DQP op 92 % gekregen (hoogste tot nu toe
[ Voor 12% gewijzigd door lameeuw op 24-06-2007 13:13 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
pitstop stond gepland in ronde 18Joss schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:53:
Klinkt als een persoonlijke fout. Maar moest je stoppen in lap 19? En is ie ook naar binnen gegaan enzo?
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Nou, ik kom net aan 85% op Silverstone. Blijkbaar ook een erg lastig circuit met DQP% afstellenJoss schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:48:
[...]
Bij deze.
Zojuist P gedaan. Betreurenswaardig...kom niet boven 90% DQP uit

Oh well, 'k heb een erg goede warmup gedraaid zo te zien, maar de Q doe ik nog even niet
Hoe accuraat is die average in/out eigenlijk? Want 27s bij Silverstone is volgens mij vrij lang toch?
Edit: Woei, ik sta in de warmup 0.011s voor de huidige nummer 5 in het kampioenschap \o/
[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2007 14:10 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Zeer accuraat, je mag niet harder namelijkGrrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:56:
[...]
Nou, ik kom net aan 85% op Silverstone. Blijkbaar ook een erg lastig circuit met DQP% afstellen
Oh well, 'k heb een erg goede warmup gedraaid zo te zien, maar de Q doe ik nog even niet
Hoe accuraat is die average in/out eigenlijk? Want 27s bij Silverstone is volgens mij vrij lang toch?
Maar het is geen 27s + pitstop stilstaan natuurlijk. Je pitstoptijd sta je stil en de in/out rij je met 75 á 100 km/h
Denk dat ik mijn pitstopstrategie dal ook wel door heb
geintje hoop ik ?Grrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:11:
Ik snap hetJe kunt die average in/out dus alleen verbeteren met een grotere (of ervarener) pitcrew
[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 24-06-2007 14:15 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Average in/out is de tijd die het je kost om door de pitstraat te rijden, EXCLUSIEF de pitstop zelf. Die valt niet te verbeteren, dat is gewoon een vaste waarde.Grrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:11:
Ik snap hetJe kunt die average in/out dus alleen verbeteren met een grotere (of ervarener) pitcrew
[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 24-06-2007 14:18 ]
Zucht, ben je blind?Grrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:19:
Oh, dan begreep ik je verkeerdHmm, Dat zou dus iets van 35-40s voor een pitstop betekenen... * Grrrrrene gaat rekenen
Ik zeg toch: de tijd die je nodig hebt om door de pits te RIJDEN (met 75-100 km/h). Precies uitrekenen wat je verliest is lastig, ik zou de gemiddelde snelheid van het circuit nemen en daarma rekenen.
Daar kun je van maken 'het is geen 27s + 10s stilstaan' of 'het is geen 27s incl. stilstaan'Maar het is geen 27s + pitstop stilstaan natuurlijk.
Uit de F1 weet ik dat een pitstop je ongeveer een halve minuut kost, gemiddeld. Aangezien jij zegt dat die 27s heel exact is ivm je speedlimiter, ga ik ervan uit dat je stilstand er niet bij zit, want die is zwaar afhankelijk van je pitcrew en dus helemaal niet heel accuraat. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan niet zeggen dat je het erg duidelijk uitlegt
Grrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:31:
Het zal wel aan mij liggen

IN/OUT is de tijd dat je door de pitstraat RIJDT met 75-100km/h, dat is dus niet stilstaan
daarbovenop komt de tijd die je pitcrew nodig heeft (in mijn geval 6 tot 9 seconde), dat is dus wel stilstaan
Je pitstop zal in totaal dan 27+9=36 seconde duren, maar in die tijd heb je wel de hele pitstraat afgelegd (594m voor Silverstone). Nu duidelijk?
Class 4, Group 3. Het managen gaat best prima, alhoewel ik de laatste 2 GPs moeite heb om de DQP optimaal te krijgen, zit nu op de A1 Ring en krijg het niet boven de 69%...iemand tips?nvidia schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:45:
In welke klasse rij je??
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
1
| kevin5423 at hotmail dot com |
Silverstone is 27 sec in/out, dus ontzettend lang. Ik ben op dit moment in de quali met droog weer 0,7 sec langzamer dan de #1, en ik heb 115L aan boord voor zo'n 30 rondjes. Dat zou inhouden dat ik in ronde 30 21 seconden achter zou liggen. Maak daar ruim maar 25 seconden van dan.
25 seconden achterstand, en pitstop is minimaal 35 seconden zeg maar
Maar als zij dus 2 of 3 stops moeten maken (aan de quali tijden te zien wel), van elk ook iets van 33 sec = 66 of 99 seconden, dan zou ik in theorie best hoog kunnen eindigen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Grrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:19:
Oh, dan begreep ik je verkeerdHmm, Dat zou dus iets van 35-40s voor een pitstop betekenen... * Grrrrrene gaat rekenen
Ik zeg niks, ik zeg niksJoss schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:00:
[...]
Je pitstop zal in totaal dan 27+9=36 seconde duren, maar in die tijd heb je wel de hele pitstraat afgelegd (594m voor Silverstone). Nu duidelijk?

Iets heel anders: ik stond heel even 2e in de warmup, maar m'n tijd is blijkbaar niet zo goed als ik hoopte

LOL, thanx voor alle info, hoewel dit mijn plan ook wel zo'n beetje wasAngeloonie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:28:
Ik hoop echt dat mijn 1-stops strategie gaat werken![]()
Silverstone is 27 sec in/out, dus ontzettend lang. Ik ben op dit moment in de quali met droog weer 0,7 sec langzamer dan de #1, en ik heb 115L aan boord voor zo'n 30 rondjes. Dat zou inhouden dat ik in ronde 30 21 seconden achter zou liggen. Maak daar ruim maar 25 seconden van dan.
25 seconden achterstand, en pitstop is minimaal 35 seconden zeg maarIn de 2e stint zou ik dan weer 25 seconden achter liggen dus 25+33+25 = 85 seconden achterstand, ofwel iets meer dan 1 ronde (1.21 is ongeveer 1 ronde in de regen).
Maar als zij dus 2 of 3 stops moeten maken (aan de quali tijden te zien wel), van elk ook iets van 33 sec = 66 of 99 seconden, dan zou ik in theorie best hoog kunnen eindigen
[ Voor 43% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2007 15:38 ]
Mjah de quali was met 1mm regen, dus dan kunnen de droge banden prima, en ik ging daar voor harde bandenGrrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:33:
LOL, thanx voor alle info, hoewel dit mijn plan ook wel zo'n beetje wasMaar jij rijdt dan waarschijnlijk op harde banden, zij niet. Dat scheelt ook nog wat. Bovendien is er een flink verschil tussen Q-pace en racepace. Ik wacht rustig de race af om te zien hoe het zich ontvouwt
De race begint met 19mm regen, dus dat worden wets, alleen op 3/4 van de race is het nog maar 12 mm geloof ik, maar ja dan hoop ik dat de wets nog redelijk snel zijn..
[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 24-06-2007 16:08 ]
ja maar er heeft al wel iemand practice gedaan en die gaat denk ik niet aan mijn tijd in de quali. komen
Langs elkaar heen lullen is altijd handig. Ik dacht dat jij daarmee bedoelde dat je 35-40 seconde verliest, maar dat doe je dus niet. Ja, de tijdmeting op TV zou 36 seconde aangeven, true
Waarom kies je dan niet voor zachte banden als je er maar 4 rondjes mee hoeft te rijden in een raceweekend?Angeloonie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:00:
[...]
Mjah de quali was met 1mm regen, dus dan kunnen de droge banden prima, en ik ging daar voor harde banden
De race begint met 19mm regen, dus dat worden wets, alleen op 3/4 van de race is het nog maar 12 mm geloof ik, maar ja dan hoop ik dat de wets nog redelijk snel zijn..
/▌
Dacht dat de race ook 1-2 mm was, maar tel daar maar 10 bij opMarzman schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:00:
[...]
Waarom kies je dan niet voor zachte banden als je er maar 4 rondjes mee hoeft te rijden in een raceweekend?
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 24-06-2007 17:07 ]

Grappig trouwens, Angeloonie, jij rijdt ook op Silverstone, maar bij jou regent het hard en bij ons is het droog
[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2007 17:09 ]
- Mijn rondjes waren slecht (alle 4 braking too early)
- Hij reed nog niet op 100% revs en nu wel
- Hij gaat 1 keer meer naar binnen
Ik hoop het laatste, maar we zien wel. Der moeten er nog veel hun ding doen
Als je in C3 zit wel jaGrrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:08:
Dat snap ik ook niet helemaal eigenlijkIk ben inmiddels een eindje gezakt in de practise/warmup tijden, gelukkig heb ik bij de warmup nog m'n DQP verhoogd, anders had ik nog onder de 80 gezeten
Grappig trouwens, Angeloonie, jij rijdt ook op Silverstone, maar bij jou regent het hard en bij ons is het droogEn de race is tegelijkertijd?
Rijden jullie dit seizoen met Overtaking "aan"?
Ik heb tot nu toe met 0 overtaking gereden, maar ik zie bij mijn driver nu dat hij mooie stats heeft:
Overtaking 84
Dat is behoorlijk hoog vergeleken met de rest van zijn skills. Is 84 hoog genoeg om risico te nemen en overtaking op 10 of 20 te zetten?
[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 24-06-2007 17:37 ]
De keuze om voor 10 te gaan snap ik wel, die skill is bij mijn coureur ook erg hoog, maar het is wel een risico en de verliezen zijn enorm als het fout gaat. Ik zit dan liever 5 ronden vast achter iemand waardoor ik 5s verlies ofzo, dan dat ik 20s verlies door een ongeplande pitstop en vervolgens een veel te zware auto
Ik rijd ook met 0/0 omdat dit vorig seizoen ook fout ging, maar het schijnt een bug te zijn geweest die opgelost is dat er zo veel ongelukken gebeurden. Het risico komt denk ik op het moment dat je iemand tegenkomt die blocking op 100 heeft staanGrrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:44:
Ik wil geen beschadigde wings of ongelukken door overtaking, dus ik rijd idd met 0/0 omdat je dan dat risico tot nul (?) beperkt. Volgens mij doet het hele veld dat in C3, want er is geen enkel ongeluk gebeurd vorige race
De keuze om voor 10 te gaan snap ik wel, die skill is bij mijn coureur ook erg hoog, maar het is wel een risico en de verliezen zijn enorm als het fout gaat. Ik zit dan liever 5 ronden vast achter iemand waardoor ik 5s verlies ofzo, dan dat ik 20s verlies door een ongeplande pitstop en vervolgens een veel te zware auto
/▌
1
2
| DQP: 92 DRP: 123 |
Is dit goed?
[ Voor 7% gewijzigd door nvidia op 24-06-2007 18:07 ]
Neenvidia schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:05:
Ik heb op dit moment volgende stats als ik mijn driver bekijk:
DQP: 92
DRP: 123
Is dit goed?
/▌
[ Voor 40% gewijzigd door nvidia op 24-06-2007 18:08 ]
Het was geen bug, het hoorde zo (anders had het niet 3 seizoenen hetzelfde verhaaltje geweest). Omdat echter iedere week weer melding ervan werd gemaakt is besloten om het aan te passen. Ik weet niet of de kans op een ongeluk daadwerkelijk kleiner is geworden, maar ik denk het wel.Marzman schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:01:
[...]
Ik rijd ook met 0/0 omdat dit vorig seizoen ook fout ging, maar het schijnt een bug te zijn geweest die opgelost is dat er zo veel ongelukken gebeurden. Het risico komt denk ik op het moment dat je iemand tegenkomt die blocking op 100 heeft staan
@GGGrrreeennneee (
DQP: 119
DRP: 193
En die zuigt zwaar in de qualificaties.
/▌
Als 30 superveel is en het is een schaal die loopt van 0 tot 100 dan is het een fout. Misschien niet een programmeerfout omdat Tada's het zo bedoeld had, maar dan hat hij beter een schaal van 0 tot 30 kunnen maken.Joss schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:08:
[...]
Het was geen bug, het hoorde zo (anders had het niet 3 seizoenen hetzelfde verhaaltje geweest). Omdat echter iedere week weer melding ervan werd gemaakt is besloten om het aan te passen. Ik weet niet of de kans op een ongeluk daadwerkelijk kleiner is geworden, maar ik denk het wel.
@GGGrrreeennneee (): De kans wordt niet tot 0 beperkt, heb ik helaas ondervonden in de eerste race. Toen bleek mijn voorvleugel te zijn beschadigt, remember? De kans op een 2-zijdig ongeluk is wel 0, inderdaad.
/▌
Reed een prima race, hoog tempo en dus goed genoeg voor m'n 3 stopper, maar de bandjes sleten wel extreem hard. DRP van 91% en niet enorm warm, maar na 14 rondjes begon het welbekende tekstje dat zat ze versleten zijn.
Daar bovenop kwam nog het belachelijkste, in de 53e ronde klapt mijn band halverwege het rondje....en doet m'n rijder een minuut langer over een rondje van 1,5 min. (en hij was al halverwege). Ik had de ruimte voor een veilige stop, maar een minuut
Vervolgens klapt m'n band natuurlijk weer in ronde 67 aan het begin van m'n ronde en dat hoogt de rondetijd op met 1 min 20... tsk.
Snap dat je met een geklapte band veel langzamer bent, maar zoveel...
Maar goed, harde les geleerd, ookal het je een goede setup en DRP, je bandjes slijten altijd harder dan je denkt en berekent. Volgende race maar weer beter en in de top blijven staan ipv kelderen door klapbanden...
Zelfde problemen hier afgelope weekend, lijkt wel alsof de wear verandert is... Ik was erg verbaasd, de klapband kwam 4 ronden eerder dan verwacht, nogal veel. Maar over die 1 minuut extra, wees blij. Mijn rijder z'n band klapte echt een mm voorbij de pitstraat, om vervolgens 3 updates over de rondje van 1.15 te doen
Ah gelukkig, ben dus niet de enige die door de wear verrast werd...Joss schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:19:
[...]
Zelfde problemen hier afgelope weekend, lijkt wel alsof de wear verandert is... Ik was erg verbaasd, de klapband kwam 4 ronden eerder dan verwacht, nogal veel. Maar over die 1 minuut extra, wees blij. Mijn rijder z'n band klapte echt een mm voorbij de pitstraat, om vervolgens 3 updates over de rondje van 1.15 te doen
Verder heb ik net ff gepractised, maar om nou te zeggen dat ik er echt blij van werd...
DQP ging wel ok, 91%, maar m'n tijden...
Ben 3,5 sec sneller dan vorig seizoen op Silverstone, maar nog is de snelste uit de practise een seconde sneller
Het overtaking systeem is behoorlijk verbeterd sinds vorig seizoen. Ik heb de laatste twee races met 15/15 gereden zonder brokken te maken.Angeloonie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:34:
[...]
Als je in C3 zit wel ja
Rijden jullie dit seizoen met Overtaking "aan"?
Ik heb tot nu toe met 0 overtaking gereden, maar ik zie bij mijn driver nu dat hij mooie stats heeft:
Overtaking 84
Dat is behoorlijk hoog vergeleken met de rest van zijn skills. Is 84 hoog genoeg om risico te nemen en overtaking op 10 of 20 te zetten?
dat mag...voorgaande races ben ik ook niet gecrashtJoss schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:22:
Ik wed dat iedereen je race nu gaat volgen om te kijken of jij crasht
Maarja in een deelnemers veld van 3-6 heb je daar ook weinig kans op
[ Voor 13% gewijzigd door Wes46 op 24-06-2007 20:43 ]
Dan is de kans op aanrijdingen inderdaad wat kleiner, maar als een van je competitiegenoten ook op 70/70 gaat rijden denk ik niet dat het goed afloopt.Wes46 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:43:
[...]
dat mag...voorgaande races ben ik ook niet gecrasht![]()
![]()
Maarja in een deelnemers veld van 3-6 heb je daar ook weinig kans op
/▌

Ik rijd eerst een iets kortere stint ivm de nog wat hoge temperatuur en ga daarna een iets langere rijden omdat de temperatuur naar 8 graden daalt. M'n teammaat durft het niet aan geloof ik, dus dat wordt leuk vergelijken
[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2007 21:36 ]
Hmmm, Schumacher... man daar rij ik gewoon rondjes omheen man (Ralf dan hè)Grrrrrene schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:35:
Nou, n.a.v. jullie verhalen ga ik dan maar 's op 20/10 rijden (overtaking/defensive). Ook ga ik voor een 1-stopper en zo zwaar als ik ben gaan kwalificeren sta ik toch voor het bekende rijtje Nederlanders (PB Elskamp uitgezonderd, daar slijt Schumacher z'n laatste F1-dagen)
Ik rijd eerst een iets kortere stint ivm de nog wat hoge temperatuur en ga daarna een iets langere rijden omdat de temperatuur naar 8 graden daalt. M'n teammaat durft het niet aan geloof ik, dus dat wordt leuk vergelijken
Verder wordt komende ronde erg leuk waar veel GoT-ers in een groep zitten volgens mij, iedereen ramt collectief z'n blocking en inhaal waarden omhoog. Kan nog een paar leuk kop-staart botsingen gaan opleveren
Edit: volgens mij slijten je banden bij een te lage temp ook harder hoor... gaat om het verschil met de ideale temp van 15 graden...
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 24-06-2007 22:53 ]
Nu twijfel ik alleen of ik het ga redden met een 2 stop strategie in die hitte.Ik rij met pirelli en daarvan ligt de optimal temp op 30 graden. Op zich wel geschikt voor de komende race dus. Maar die mediums moeten dus ong. 100km per setje halen. Is dat te doen of moet ik echt minstens een 3 stop strat pakken ?
Any pointers voor deze nub ?
ik denk niet dat die banden dat houden.Stealth2000 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:06:
Hmm, komende race is op estoril (portugal). De race is 35-37-36 graden. Nu heb ik gepracticed / WU en Q gedaan op dry medium. Ik sta met alle 3 op 1.
Nu twijfel ik alleen of ik het ga redden met een 2 stop strategie in die hitte.Ik rij met pirelli en daarvan ligt de optimal temp op 30 graden. Op zich wel geschikt voor de komende race dus. Maar die mediums moeten dus ong. 100km per setje halen. Is dat te doen of moet ik echt minstens een 3 stop strat pakken ?
Jij hebt duidelijk de OP gemistStealth2000 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:06:
Hmm, komende race is op estoril (portugal). De race is 35-37-36 graden. Nu heb ik gepracticed / WU en Q gedaan op dry medium. Ik sta met alle 3 op 1.
Je zult geen directe concrete info krijgen, maar zelf gaan uitvogelen of die bandjes het zouden redden of niet... van invloed zijn meer dingen dan enkel temperatuur en staat in de OP en dit topic duidelijk zat.
Succes!
De hoge temperatuur tijdens race weekend icm met mijn misopvatting wat betreft de opt. temp. van banden heeft me overtuigd.
En precieze info had ik niet verwacht hoor; de fun tot nu toe is het uitvogelen. * Stealth2000 was alleen wat te eager om een snelle tijd neer te zetten met zijn optimistische pitstop strategie.
Stealth2000 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:40:
Had de OP wel gelezen maar was toch een paar dingen alweer vergeten zoals wat die opt. temp. precies inhield. Inmiddels wel mijn conclusies getrokken en het een en ander aangepast.
De hoge temperatuur tijdens race weekend icm met mijn misopvatting wat betreft de opt. temp. van banden heeft me overtuigd.
En precieze info had ik niet verwacht hoor; de fun tot nu toe is het uitvogelen. * Stealth2000 was alleen wat te eager om een snelle tijd neer te zetten met zijn optimistische pitstop strategie.
En als je in het vervolg er helemaal zelf achter komt, mag je helemaal tevreden zijn!
[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 20-12-2013 01:34 ]
Is natuurlijk ook wel lastig, beetje zelfversterkend ook.Grrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:27:
Muhahahaha, er rijdt 1 Nederlanders continu achteraan in groep C3G9, . Hij was het ook die een Nederlands overleg wilde oprichten om allemaal beter van te worden. Nu zie ik waarom hij het zo brak doet: Hij rijdt 'maar liefst' 4 practise rondjes, om vervolgens 'wel 5' warmup laps te rijden en maar 1 kwalificatierondje. Goed, dat laatste kan nog stijgen, maar zou die kerel geen mechanics hebben of een fabriek waar hij reserveonderdelen bouwt? Het lijkt er heel erg op dat hij zijn auto niet topfit kan houden...
Geen geld, geen upgrades en onderdelen, dus minder rondjes practise, mindere afstelling, slechter resultaat in de race, dus minder inkomsten....
En dat kan je natuurlijk ook andersom beredeneren voor wel geld hebben...
Maar die kerel is toch gepromoveerd, dan moet ie toch iets kunnen en knaken hebben om iig het 1e deel van het seizoen te overleven...

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 20-12-2013 01:34 ]

Ik bedoel: ik merk zelf ook wel dat ik nu pas echt leer hoe je een auto afstelt, vorig jaar kreeg je nog heel veel cadeau als je gewoon de race uit zou rijden. Jwisgerhof is zelfs 2x voor mij uitgevallen waardoor ik dan 1e of 2e werd

Ger Peeters kon zelfs voorblijven vorige race, met lekke band of kapotte elektronica ofzo. Dat zou niet moeten kunnen
[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 20-12-2013 01:35 ]
Sukkel.Grrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:23:
Argh! Shitshitshit! Door een rekenfout heb ik mijn brandstofverbruik te laag ingeschat. Het scheelt flink wat per rondje en ik kan ineens niet halverwege, maar al in rondje 25 de pit induikenDaardoor moet ik een 2e stint van 35 ronden rijden en ondanks dat dat bij 12-8 graden gebeurt, zal dat niet gaan, vrees ik. Potverdorie, ik rijd dus zometeen een 2-stopper op harde banden en ga van start met 100 liter benzine
Silverstone toch?
[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 25-06-2007 13:27 ]
1 Berrocal Guillermo 1:27.534 +0.000 +0.000 4
2 Silva Luiz 1:27.702 +0.168 +0.168 4
3 Petrov Aleks 1:28.321 +0.787 +0.619 4
4 de Nijs Jeroen 1:28.380 +0.846 +0.059 4
5 Cimirotic Denis 1:28.480 +0.946 +0.100 4
6 McAndrew Neil 1:28.541 +1.007 +0.061 4
7 aleksandrov orlin 1:28.573 +1.039 +0.032 4
8 van Helden Jeroen 1:28.602 +1.068 +0.029 4
9 Steenbergen Peter 1:28.628 +1.094 +0.026 4
10 Herrig Christian 1:29.151 +1.617 +0.523 4
11 Dalessandro Sergio 1:29.402 +1.868 +0.251 4
Ben al weer af gezakt tot de 9de plaats
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Maar goed, #2 zit op dezelfde tijd als #1, #3 is meteen al een halve seconde en #4 meteen 1,2 seconden.
Ik vind het wel relaxed trouwens, vorige keer nog 24 racers oid, nu maar 11 die zich gekwalificeerd hebben
Ik hoop echt dat er niemand meer kwalificeerd voor morgen, want dan ben ik zeker van at least een top 11 plek
Hmm m'n driver ontwikkeld zich best goed
Helaas is het al een oude zak van 34 en heeft het geen zin hem te behouden
Onderhandelen voor sponsors is leuk:
Name | Number of Races | Signing Bonus | Per race | Per win | Per point |
World Offline | 10 12 | 604,428 20 | 561,616 40 | 304,731 1 | 41,593 1 |
Achteraf had ik die 20 punten voor de signing beter naar Race kunnen gooien
Erg handig als je constant 6 sponsors hebt, en een C.Director die erg goed is in z'n baan.
Ter info: ik krijg nu al meer dan 200K meer per race dan bij m'n andere sponsors
[ Voor 49% gewijzigd door Angeloonie op 25-06-2007 13:45 ]
Haha, dat is een collega die hier recht tegenover me zitGrrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:27:
Muhahahaha, er rijdt 1 Nederlanders continu achteraan in groep C3G9, . Hij was het ook die een Nederlands overleg wilde oprichten om allemaal beter van te worden. Nu zie ik waarom hij het zo brak doet: Hij rijdt 'maar liefst' 4 practise rondjes, om vervolgens 'wel 5' warmup laps te rijden en maar 1 kwalificatierondje. Goed, dat laatste kan nog stijgen, maar zou die kerel geen mechanics hebben of een fabriek waar hij reserveonderdelen bouwt? Het lijkt er heel erg op dat hij zijn auto niet topfit kan houden...
[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 20-12-2013 01:35 ]
/▌
Tja, ik zat in zo'n slechte competitie dat ik uiteindelijk tot mijn grote verbazing gepromoveerd was.Grrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:15:
Ja, of hij heeft alleen de laatste race met 2 anderen gereden en hij had het laatst z'n benzine op?
Ik bedoel: ik merk zelf ook wel dat ik nu pas echt leer hoe je een auto afstelt, vorig jaar kreeg je nog heel veel cadeau als je gewoon de race uit zou rijden. Jwisgerhof is zelfs 2x voor mij uitgevallen waardoor ik dan 1e of 2e werdIn C3 is het veeeeeel competatiever en dat vind ik persoonlijk leuker, maar als je altijd 4s achter de rest ligt, tsja...
Ger Peeters kon zelfs voorblijven vorige race, met lekke band of kapotte elektronica ofzo. Dat zou niet moeten kunnen
Nu zit ik in een zeer lastige en zeker competatieve competitie, waar ik maar nauwelijks rond kan komen. Mijn doel is dan ook competitiebehoud en gaat het mij niet zozeer om de punten.
Daarnaast is de coureur die ik dit jaar toegewezen heb gekregen in vergelijking met degene die ik vorig jaar had of degene die de rest van de competitie heeft, beduidend slechter.
Aan het afstellen van me wagen ligt het niet, ik haal er bijna het maximale uit. Alleen vanwege me coureur en het nauwelijks kunnen rondkomen, zijn de redenen waarom ik het niet zo goed als de rest doe.
Toch leuk dat ik hierdoor opval
[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 20-12-2013 01:35 ]

Edit: monaco idd, ik speelde in nederlands maar daar is de faq anders. En bij zoeken hier in het topic kon ik het niet vinden.
[ Voor 34% gewijzigd door Baardmeester op 25-06-2007 14:58 ]
Monaco?Baardmeester schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:12:
ik heb nu 2 rondes in free training gereden en in beide rondes had ik een dqp van 0%. Hebben meer mensen hier last van?
Monaco, jaBaardmeester schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:12:
ik heb nu 2 rondes in free training gereden en in beide rondes had ik een dqp van 0%. Hebben meer mensen hier last van?
@Angeloonie: Ik denk dat je coureur dan voornamelijk in vorm/motivtie vooruit is gegaan. Andere skills stijgen niet zo snel... Maar toch lekker!
Overigens wel uitkijken he, de sponsors willen niet uitgeknepen worden, dus kunnen op een gegeven moment ook zeggen: toedeledokie
Trouwens, World Offline, haha... Het lijkt GTA wel
[ Voor 34% gewijzigd door Joss op 25-06-2007 15:02 ]
Ach, na deze onderhandelingen accepteer ik het wel als ze nog willenJoss schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:22:
[...]
Monaco, jaAntwoord is al voorbij gekomen hier en ook op F1Time heb je je antwoord al gekregen
@Angeloonie: Ik denk dat je coureur dan voornamelijk in vorm/motivtie vooruit is gegaan. Andere skills stijgen niet zo snel... Maar toch lekker!
Overigens wel uitkijken he, de sponsors willen niet uitgeknepen worden, dus kunnen op een gegeven moment ook zeggen: toedeledokie![]()
Trouwens, World Offline, haha... Het lijkt GTA wel
Verwijderd
Paar meldingen dan maar:
1: ;-) Grrrrrene was toch rondje 4 ofzo al dat ik je voorbij was
2: Zeer blij om 5e te eindigen na een 17e startplek. Mocht dan wel veel geluk hebben met uitvallers en Luuk die ook nog besloot zn bandje lek te steken. Maargoed me tactiek werkte verder uitstekend.
3: We gaan zo maar eens Silverstone uitproberen. Ben benieuwd.

edit: nee he is de site offline?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 15:57 ]
Verwijderd
Ik test. motor gaat naar 85%. Krijg ik nu automatisch een nieuwe zodra ik praactise? Of moest/moet ik iets aan klikken. Kan het verder niet vinden. Mede GoTters?
moet je toch wat aan je engels gaan doenVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:05:
Hoe zit dat nu met de motor na het testen? Snap dat verhaaltje niet helemaal wat er nu veranderd is...
Ik test. motor gaat naar 85%. Krijg ik nu automatisch een nieuwe zodra ik praactise? Of moest/moet ik iets aan klikken. Kan het verder niet vinden. Mede GoTters?
Verwijderd
Wes46 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:10:
[...]
moet je toch wat aan je engels gaan doenzo gauw als je een practice rondje rijd na een test krijg je een nieuwe motor
Merkte het net al, nieuwe motor inderdaad. Maar toch bedankt!
Hmm, ik wist niet dat je ook op GoT kwam. Of wacht, je hebt je net geregistreerd.Vandili schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:51:
[...]
Tja, ik zat in zo'n slechte competitie dat ik uiteindelijk tot mijn grote verbazing gepromoveerd was.
Nu zit ik in een zeer lastige en zeker competatieve competitie, waar ik maar nauwelijks rond kan komen. Mijn doel is dan ook competitiebehoud en gaat het mij niet zozeer om de punten.
Daarnaast is de coureur die ik dit jaar toegewezen heb gekregen in vergelijking met degene die ik vorig jaar had of degene die de rest van de competitie heeft, beduidend slechter.
Aan het afstellen van me wagen ligt het niet, ik haal er bijna het maximale uit. Alleen vanwege me coureur en het nauwelijks kunnen rondkomen, zijn de redenen waarom ik het niet zo goed als de rest doe.
Toch leuk dat ik hierdoor opval
Ik bedoel het niet zo lullig als het overkomt hoor, ik ging ervan uit dat je dit niet zou lezen en dan praat je toch wat anders dan je in iemands gezicht doet
Maar euhm, lees de tips hier eens door, volgens mij moet er echt wel wat beters uit te halen zijn. Vooral de tips met DQP enzo.
Mijn driver is slechter dan die van jou volgens de statistieken, dus dat zou nog mee moeten vallen.
Overigens kom ik ook ff slecht rond. Ik heb maar 4 sponsors en m'n marketingdirector heeft maar 19 van z'n 77 punten te besteden wegens een motivatie van 25
WTF is hier aan de hand trouwens?
1 flag: Colombia da Silva Rickersupporter 1:12.744 +0.000 +0.000 1
2 flag: Ecuador Alvear Josesupporter 1:15.089 +2.345 +2.345 4
Die kerel is zoooooooooooveel sneller dan de rest
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 28-12-2013 12:10 ]
Verwijderd
Vaag wellicht heeft hij zn motor geupdate...
Zou allemaal niet zo veel verschil moeten makenVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:07:
Ik zag het inderdaad. Kerel 100%DQP? met super lichte auto?
Vaag wellicht heeft hij zn motor geupdate...
Edit: Ik zie het al; hij rijdt in het oranje, dan ga je snel natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 25-06-2007 18:19 ]
Vergeet ook niet dat hij een seizoen langer bezig isJoss schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:17:
[...]
Zou allemaal niet zo veel verschil moeten makenJa, 10 liter brandstof misschien... Is het een regen kwalificatie ofzo? Dat zou wel verschil kunnen maken in setup enzo.
Edit: Ik zie het al; hij rijdt in het oranje, dan ga je snel natuurlijk
Als dat zoveel zou schelen, zou ik nu 2.5 seconde voor het veld moeten staan, alwaar ik respectievelijk 0.6 en 0.2 achter (ex)C4ers staAngeloonie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:26:
[...]
Vergeet ook niet dat hij een seizoen langer bezig is

Edit: trouwens, de rede dat hij vorige race niet meedeed is omdat er in bogota (of miss. zelfs heel colombia) een 4 dagen durende internetcrash is geweest. In mijn groep waren er ook al 2 uit Bogota die hierdoor niet mee konden doen.
[ Voor 26% gewijzigd door Joss op 25-06-2007 18:31 ]
Ga je schamen!Joss schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:28:
[...]
Als dat zoveel zou schelen, zou ik nu 2.5 seconde voor het veld moeten staan, alwaar ik respectievelijk 0.6 en 0.2 achter (ex)C4ers sta![]()
Hij heeft al 2 races gemist. Ben er wel blij om, als hij blijkbaar zo snel isEdit: trouwens, de rede dat hij vorige race niet meedeed is omdat er in bogota (of miss. zelfs heel colombia) een 4 dagen durende internetcrash is geweest. In mijn groep waren er ook al 2 uit Bogota die hierdoor niet mee konden doen.
Maar goed, dit riekt naar een bug. Misschien heeft Asiatech stiekem 260 R&D sterren ipv de drie die weergegeven worden
Verwijderd
Heb nu ook ff gespeeld met de instellingen.. IK vraag me echt af waar hij in godsnaam die 3 seconden winst pakt op de rest.... Moet toch ergens vandaan komen...Grrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:15:
[...]
Ga je schamen!
[...]
Hij heeft al 2 races gemist. Ben er wel blij om, als hij blijkbaar zo snel is
Maar goed, dit riekt naar een bug. Misschien heeft Asiatech stiekem 260 R&D sterren ipv de drie die weergegeven wordenDan zou hij nu 1200pk hebben ofzo en low fuel consumption
DQP is ok dit keer. Afstelling is me nog niet geheel mee gevallen.
Hey Panther, nice to see you again...Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:19:
[...]
Heb nu ook ff gespeeld met de instellingen.. IK vraag me echt af waar hij in godsnaam die 3 seconden winst pakt op de rest.... Moet toch ergens vandaan komen...
DQP is ok dit keer. Afstelling is me nog niet geheel mee gevallen.
Nette Q, zien wat de race zal brengen...
Één persoon zullen we iig aan de horizon zien verdwijnen, die gast zit gewoon 3 sec onder het huidige baanrecord op F1Time van Silverstone... je zou bijna denken dat er iets niet klopt, want het verschil is wel irreëel groot...

Ik zie nu ook dat hij 3s onder het baanrecord zit idd, dat kan gewoon niet. Zeker niet in C3! Misschien toch maar 's een bug-topicje openen op F1Time forum?
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 25-06-2007 19:40 ]
Ik zou het doen, beter nu dan na de raceGrrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:37:
Laten we de race maar 's afwachten. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij niet de eerste ronde al binnenkomtEn dan nog: met 10 liter brandstof moet je gewoon de eerste rondes al binnenkomen. En ook al heb je 10 liter brandstof, dan nog mag het niet zoveel schelen met alle andere rijders.
Ik zie nu ook dat hij 3s onder het baanrecord zit idd, dat kan gewoon niet. Zeker niet in C3! Misschien toch maar 's een bug-topicje openen op F1Time forum?
Edit: Ah, Jon zegt dat het een bekende bug is
[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 25-06-2007 20:31 ]
Een bug die vaker bij deze persoon is voorgekomen denk ik dan, gezien dat de admins meerdere malen op zijn account hebben ingelogd:Grrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:27:
Naja, toch maar gepost dan: http://www.f1time.com/for...ead_id=3777&post_offset=0
Edit: Ah, Jon zegt dat het een bekende bug is
2007-04-01 06:30:16 F1TIME staff member Tadas Bubelevičius has logged in. (by Tadas Bubelevičius)
2007-03-30 23:00:00 F1TIME staff member Jon Payton has logged in. (by Jon Payton)
Je probeert hem iets aan te smeren hé?Grrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:41:
Hmm, zou hij bugs misbruiken dan? Want na de warmup had hij dit kunnen zien....
maar als het vaker bij hem is voorgekomen, dan ja.
[ Voor 12% gewijzigd door Joss op 25-06-2007 20:44 ]
Snelste tijden zijn wel tijden uit de race he... Maargoed, ik weet natuurlijk niet of hij echt gekeken heeft naar zijn eigen tijden. Waarschijnlijk wel, maar dat is niet aan jou om hard te makenGrrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:45:
Ik smeer hem niks aan, ik meld dat ook niet op het forum. Maar hij had na de warmup kunnen zien dat hij 3s sneller was dan wie dan ook (da's verdacht). Vervolgens check je dan de snelste tijden en zie je dat je 3s sneller bent dan de snelste tijd "ooit" op Silverstone.
En welke manager kijkt nou niet meteen welke plaats hij inneemt? Komop, daar kijk jij na de warmup toch ook meteen naar? En als je dan 3s voorstaat op de rest, dan krab je ff achter je oren. Dat 1 iemand een foutje maakt en er niet het volle uithaalt, dat kan nog. Maar 29 anderen?
Maar goed, dat is niet mijn taak. Ik vond het verdacht en na de tip van de snelste tijden in de race is het me wel duidelijk.
Verwijderd
Nou ik sta weer achter je Rene
Heb zojuist collegatje ook zover gekregen om dit te spelen
Lees: "Heb zojuist een collegatje gedwongen om een account aan te maken".Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:58:
Heb zojuist collegatje ook zover gekregen om dit te spelen
Verwijderd
Joss schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:59:
[...]
Lees: "Heb zojuist een collegatje gedwongen om een account aan te maken".
Hmm las net een berichtje op ons forum van de betreffede "cheater", hij zat inderdaad te pochen met zn motor testing. Ben benieuwd wat ze er mee doen.

Dat is trouwens echt iets waar ik volgend jaar m'n coureur op ga uitzoeken: race performance. Zo irritant om goed te kwalificeren en vervolgens snel achteruit te zakken

[ Voor 54% gewijzigd door Grrrrrene op 25-06-2007 21:11 ]
GheheheVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:04:
[...]
![]()
Hmm las net een berichtje op ons forum van de betreffede "cheater", hij zat inderdaad te pochen met zn motor testing. Ben benieuwd wat ze er mee doen.
Van mij mogen ze hem er dan afflikkeren (zeker als ie het al eens eerder heeft gedaan) en dan schuif ik meteen weer een plaatsje door.
Verwijderd
Het schijnt goed te zijn om in iemand zijn slipstream te rijden. Hint hintGrrrrrene schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:06:
Bluepanther: Ach, je weet dat mijn coureur de concentratie van een goudvis heeft, dus na ronde 5 of 6 zul je me wel voorbij zijn![]()
We gaan weer voor een puntje deze race. Niet meer niet minder
Dit topic is gesloten.