Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik voor 10

In C3G10 is er eentje die is 10 (1) seconden sneller dan de restVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:04:
[...]
![]()
Hmm las net een berichtje op ons forum van de betreffede "cheater", hij zat inderdaad te pochen met zn motor testing. Ben benieuwd wat ze er mee doen.
BTW, mijn sponsor is er vandoor
Je kan dit natuurlijk ook naar je eigen hand zetten. Monaco heeft 78 rondjes, als je elke drie rondjes gelapped wordt betekend dat dat je dus uiteindelijk 26 rondjes minder hoeft te rijden (hint - strategy)B-Force schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:01:
[...]
In C3G10 is er eentje die is 10 (1) seconden sneller dan de restLijkt me ook een bug, hoop dat er iets aan gedaan gaat worden, dit wordt zo elke drie rondjes een ronde aan je broek
BTW, mijn sponsor is er vandoorNa 2 keer onderhandelen al
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Nou, rondje monaco duurt toch al gauw 1 minuut door die gast, dus dan duurt het 6 rondjes en hoef je 13 rondjes minder te rijdenj1nx schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:36:
[...]
Je kan dit natuurlijk ook naar je eigen hand zetten. Monaco heeft 78 rondjes, als je elke drie rondjes gelapped wordt betekend dat dat je dus uiteindelijk 26 rondjes minder hoeft te rijden (hint - strategy)
En over die sponsor: I hate to say I told you so

Al mijn maten/"buurjochies" en ikzelf rijden op andere tijden, dus dat word weer zitvlees kweken
En ehh, ThorolaZ .. je was weer lekker laat met kwalificeren...(helaas net niet te laat volgens mij (binnen 12 uur)
A good race to all of you..

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Maar toch, altijd minder dan de 25 in de 1e 2 races
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Beter dan hier, gisteren 10 man en ik 2e. Nu 18e en ik 5eAngeloonie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:51:
Hmm jammer.. Gisteren nog maar 12 gekwalificeerden, nu al weer 15.. en in de practice zijn er 18 dus er komen er nog 3 bij misschien
Maar toch, altijd minder dan de 25 in de 1e 2 races
@Grrrrrrrrrrrene: ik denk dat het niet veel maakt. Een 2-stopper op hards is ook verre van ideaal. Ik zou het proberen... Maarja, das weer makkelijk praten
[ Voor 16% gewijzigd door Joss op 26-06-2007 13:16 ]
Achja, het is in ieder geval een bijzondere strategie en ik had opzich al bedacht dat de pitstop bij een 1-stopper iets voor de helft van de race zou moeten liggen. Maarja, nu ligt hij er wel heel ver voor
Ik merk in ieder geval goed hoe laag de bandenslijtage van harde, low_wear banden werkelijk is. In het ergste geval moet ik in ronde 57 ofzo binnenkomen voor nieuwe banden, omdat er een geploft is. Boeiend, dan heb ik alsnog de 2-stopper gereden. Ik sta inmiddels 16e in de kwalificatie, dus ik ben sowieso redelijk kansloos voor punten als er niks bijzonders gebeurt
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dit is echt te belachelijk voor woorden! Het is nu #@^#%&@ al 4 keer gemeldj1nx schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:09:
Helaas weer geen live race in C4G33. Minuten lopen wel in de simple viewer, maar geen data
Misschien kan jij als "senior" de developers direct om informatie vragen. Het forum werkt klaarblijkelijk niet. Zou je zo vriendelijk willen zijn?Joss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:11:
[...]
Dit is echt te belachelijk voor woorden! Het is nu #@^#%&@ al 4 keer gemeld
EDIT: laat maar heb je bericht op het f1time forum al gezien
[ Voor 8% gewijzigd door j1nx op 26-06-2007 15:35 ]
Geloof mij, ik baal hier bijna net zo hard van als jullie. Ik lok jullie naar dit spelletje toe, en dan is er 1 luie/blinde/ignorant gast uit Canada die keer op keer dezelfde fout maakt...j1nx schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:35:
[...]
Misschien kan jij als "senior" de developers direct om informatie vragen. Het forum werkt klaarblijkelijk niet. Zou je zo vriendelijk willen zijn?
EDIT: laat maar heb je bericht op het f1time forum al gezien

Maar hoe kan HIJ dan de fout maken? Is het iets manueel dan? (vinkje vergeten ofzo)Joss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:40:
[...]
Geloof mij, ik baal hier bijna net zo hard van als jullie. Ik lok jullie naar dit spelletje toe, en dan is er 1 luie/blinde/ignorant gast uit Canada die keer op keer dezelfde fout maakt...Heb hem ingame 2 pmetjes gestuurd zoals je gelezen hebt, maar zijn mail heb ik verder ook niet... Zit voor mij ook weinig anders in.
Iedere keer als er een nieuwe starttijd aan de races wordt toegekend, moet hij er blijkbaar met de hand voor zorgen dat de XML-files ook op die tijd klaar staan om minuut per minuut uitgelezen te worden. Blijkbaar is hij dat nu al 2/3 weken vergetenj1nx schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:44:
[...]
Maar hoe kan HIJ dan de fout maken? Is het iets manueel dan? (vinkje vergeten ofzo)

Omdat alles wel berekend is, en het einduitslag-bestand altijd meteen na de race (of 2 uur na de start) automatisch in te zien is. De file voor de minute-to-minute live race is echter een ander bestand, wat dus door Tadas moet worden ingesteld.j1nx schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:00:
Maar hoe kan het dan dat precies als het laatste rondje gereden is, de files er wel staan? Laatste race waren voor mij 77 rondes. In minuut 97 stond de data er ineens wel. Maar dan is de race afgelopen en blijft die data hetzelfde tot de 120 minuten voorbij zijn.
#^$#%$&$ der komen weer ff 3 mensen last minute kwalificeren:
1
2
3
4
| 4 Mouratidis Gervasios 1:27.600 +0.506 +0.012 4 5 Garcia Francisco 1:27.670 +0.576 +0.070 4 6 Agostinho Joaquim 1:27.742 +0.648 +0.072 4 7 Biemans Reggie 1:27.755 +0.661 +0.013 4 |
Verwijderd
18e tijd in Quali nu. Het wordt met de race dramatischer kwa kwalificatie. Toch elke keer nog in top 8 rijden (op 1 keer na viel ik uit als 7e
Van P10 in kwali, door de juiste strategie op geklomen naar P3. De leider en de nummer 2 vielen respectievelijk 5 en 1 rondje voor het einde uit.
Geen slecht begin; eerste race tweede, tweede race eerste.
Verwijderd
Is dit spel zo makkelijk want ik lees er wel veel over, maar dit is wel erg simpel. en hoeveel punten moet ik hebbe om te promoveren.
Ach Class 4 is een leer class. Een hoop mensen registreren maar zijn te beroerd om uit te zoeken hoe het werkt. De 1 heeft het wat sneller door als de ander. Promoveren van C4 naar C3 is dus niet altijd het moeilijkste. Maar dan in C3 begint het echte werk, geen kadootjes meer denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:37:
Ik zit in c4g10 dit word mijn 5de race er doen maar elke keer rond de 10 rijders mee als het niet minder zijn, mijn afstelling komt nooit boven de 50% optimale afstelling en toch win ik 1 keer en een keer 3de.
Is dit spel zo makkelijk want ik lees er wel veel over, maar dit is wel erg simpel. en hoeveel punten moet ik hebbe om te promoveren.
De eerste drie promoveren. Dat je eerste en derde bent geworden zegt meer over hoe slecht de competitie is, dan over hoe goed jij bentVerwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:37:
Ik zit in c4g10 dit word mijn 5de race er doen maar elke keer rond de 10 rijders mee als het niet minder zijn, mijn afstelling komt nooit boven de 50% optimale afstelling en toch win ik 1 keer en een keer 3de.
Met 50% hoef je niet te verwachten dat je in de top 25 mee kunt komen van de C3
Joss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:45:
[...]
De eerste drie promoveren. Dat je eerste en derde bent geworden zegt meer over hoe slecht de competitie is, dan over hoe goed jij bent![]()
Met 50% hoef je niet te verwachten dat je in de top 25 mee kunt komen van de C3
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| # Manager Laps Lap Time Gap Retired Pits 1 P. Steenbergen 58 1:30.525 0.000 - 2 2 F. Silva 58 1:31.078 22.995 - 2 3 A. Petrov 57 1:28.342 (0.000) engine 2 4 D. Cimirotic 57 1:31.967 (+1 Laps) - 2 5 P. Door 55 1:55.000 (+3 Laps) - 5 6 c. barbosa 55 1:33.224 (+3 Laps) - 3 7 G. Berrocal 55 2:35.000 (+3 Laps) - 5 8 L. Silva 53 1:28.537 (+4 Laps) mechanical 2 9 S. Dalessandro 51 1:29.303 (+6 Laps) out of fuel 5 10 C. Herrig 27 1:29.868 (+30 Laps) out of fuel 1 11 J. Robinson 25 1:31.179 (+32 Laps) out of fuel 0 12 N. McAndrew 16 1:28.837 (+41 Laps) out of fuel 0 13 J. van Helden 10 1:31.055 (+47 Laps) mechanical 0 14 o. aleksandrov 7 1:30.040 (+50 Laps) out of fuel 0 15 J. de Nijs 7 1:31.805 (+50 Laps) lost control 0 |
Dit moet al genoeg zeggen over sommige groepen in klasse 4
[ Voor 4% gewijzigd door j1nx op 26-06-2007 17:02 ]
Verwijderd
Gelukkig zat ik wel goed kwa bandenkeuze en mijn algehele tactiek.
Volgende keer beter, dan hopelijk wel eens winnen om zo weer eerste komen te staan
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 17:02 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 26-06-2007 17:34 ]
Ik gok je voor en achtervleugelMarzman schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:31:
Mijn rondetijden zijn 15 seconden langzamer als eerst. Er zal wel iets kapot zijn (ik denk de electricity, maar ik heb de melding niet gezien). Ik hoop dat ik in ieder geval voor degene na mij blijf rijden
Het inhalen/blocken stond op 0/0 en de onderdelen waren er nieuw opgezet voor de race dus ik ben benieuwd. Ik gok zelf de electronica. Die stond op 51 % en ik zat te twijfelen of ik die voor of na de race ging vervangen. Maar zo te zien gaat het me geen plaats kostenJoss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:36:
[...]
Ik gok je voor en achtervleugelNa de race weten we meer
/▌
Dan is het goed, hoeveelste ben je geworden?Marzman schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:38:
[...]
Het inhalen/blocken stond op 0/0 en de onderdelen waren er nieuw opgezet voor de race dus ik ben benieuwd. Ik gok zelf de electronica. Die stond op 51 % en ik zat te twijfelen of ik die voor of na de race ging vervangen. Maar zo te zien gaat het me geen plaats kosten

6e, maar dat kwam voornamelijk door een hoop uitvallers
Het was de gearbox trouwens "gearbox is malfunctioning, you have lost few gears."
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 26-06-2007 18:36 ]
/▌
[ Voor 7% gewijzigd door TutanRamon op 26-06-2007 18:59 ]
We see things as we are, not as they are
Verwijderd
Wees blij, ik viel al te vroeg uitMarzman schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:31:
[...]
6e, maar dat kwam voornamelijk door een hoop uitvallers(daar zat helaas ook Sempy mijn teamgenoot bij die op de 4e plek lag voor hij uitviel.
Het was de gearbox trouwens "gearbox is malfunctioning, you have lost few gears."
Op naar de volgende race, hoop dat je dan ook wat dichter bij Sempy en mij komt, van mij mag het wel spannender worden
Jep.TutanRamon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:59:
Misschien een heel domme vraag... maar hoe lager de wear (bij de tyres) des te beter ze zijn toch?
Dat gaat niet goedkomen!
[ Voor 6% gewijzigd door Nowhereman78380 op 26-06-2007 19:10 ]
update: nummer een-na-laatst is uitgevallen en is ingehaald, ben wel net gelapt door de nieuwe nummer een-na-laatst
BTW: er lag 9 mm regen, dan is het toch niet heel raar om op wets te starten toch?
[ Voor 32% gewijzigd door B-Force op 26-06-2007 19:28 ]
Of het de goede banden zijn ga ik niet zeggen, maar 6 seconde zou je sowieso niet kunnen verliezen op verkeerde banden.B-Force schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:23:
BTW: er lag 9 mm regen, dan is het toch niet heel raar om op wets te starten toch?
[ Voor 38% gewijzigd door Joss op 26-06-2007 19:41 ]
LAP26/56: Reggie Biemans engine explodes. There is really not much more to say about this dissapointing failure.
Ging net weer een beetje de goede kant op. Niet qua rondetijden, die zogen nog steeds, maar wel qua posities. Won wat plaatsjes door mensen voor mij op 3-stoppers (ik op 2). Helaas, het mocht niet zo zijn. Ookal was mijn engine nog in topconditie

Ik heb al menig post doorgelezen hier en op het f1forum over het verdelen van je DQP/DRP. Ik kom dr maar niet uit.
Wat ik doe:
stel ik heb 110 punten te verdelen. zet er overal 15 in en race een rondje. Daarna ga ik elke ronde 1 aspect verhogen of verlagen. En zo tot het % niet meer stijgt. Daarna ga ik door naar het volgende onderdeel. Na alles te hebben gehad kom ik meestal op zo'n 70 procent uit en heb ik vaak nog wel wat puntjes over. Maar echt hoger dan 70 kom ik nauwelijks. Heeft er iemand tips? of kan mijn driver gewoon niet beter?
Kleinere aanpassingen. Niet 10 erbij, maar 5, of 3 als je echt niet hoger komt. Iedere driver kan 100% halen, DQP is volledig afhankelijk van de man achter het toetsenbord
[ Voor 20% gewijzigd door Joss op 26-06-2007 19:51 ]
Ben 8e geworden
Weer 1 punt er bij voor het team
Die 8 uitvallers tellen niet mee
[ Voor 44% gewijzigd door Angeloonie op 26-06-2007 20:01 ]
Het gaat ook vooral om verhoudingen heb ik het gevoel ipv een optimale waarde. Kleine uitleg erbij:Rpol schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:49:
DQP
Ik heb al menig post doorgelezen hier en op het f1forum over het verdelen van je DQP/DRP. Ik kom dr maar niet uit.
Wat ik doe:
stel ik heb 110 punten te verdelen. zet er overal 15 in en race een rondje. Daarna ga ik elke ronde 1 aspect verhogen of verlagen. En zo tot het % niet meer stijgt. Daarna ga ik door naar het volgende onderdeel. Na alles te hebben gehad kom ik meestal op zo'n 70 procent uit en heb ik vaak nog wel wat puntjes over. Maar echt hoger dan 70 kom ik nauwelijks. Heeft er iemand tips? of kan mijn driver gewoon niet beter?
stel dat je eerst a verhoogt en dan b: (
10/10-50%
20/10-60%
30/10-70%
40/10-60%
30/20-75%
30/30-75%
30/40-60%
dan kan het zijn dat je daarna weer de eerste moet verhogen om de verhouding goed te krijgen. Met 1 ding is dat niet heel moeilijk (zoals hier) maar met 5 wordt het al een stuk lastiger...
WTF
[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 26-06-2007 20:08 ]
Dat is niet waar. Elk onderdeel krijgt voordat je begint een optimale waarde, bijvoorbeeld:B-Force schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:03:
[...]
Het gaat ook vooral om verhoudingen heb ik het gevoel ipv een optimale waarde.
Acc: 20
Bra: 31
Spe: 26
Cur: 46
Rac: 11
Als jij daarvan afwijkt, wordt het afwijkpercentage berekend en daaruit volgt je DQP percentage. Heeft dus niets met verhoudingen te maken (ja, totdat je het om gaat rekenen naar DRP).
Heb je een onderdeel op je wagen zitten dat inmiddels 0% is? Dan stopt hij namelijk met testen (krijg je wel gewoon de volledige boost als het goed is).Angeloonie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:07:
Volgens mij doe ik constant iets fout met het bepalen van de DRP... Ik had in de quali 90%+, en in de race maar 67%
WTFIk boek een track om Engine > Efficiency te testen, en ik moet nu zelf afstelling e.d. gaan doen zoals in Setup Tune-Up?
ik zat daar eigenlijk ook al aan te denken hoor die percentages, want ik doe voor elk onderdeel steeds met 1 punt omhoog/omlaag tot ik het optimum heb berijkt en toch kom ik tot nu toe niet hoger dan 90% DQPJoss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:10:
[...]
Dat is niet waar. Elk onderdeel krijgt voordat je begint een optimale waarde, bijvoorbeeld:
Acc: 20
Bra: 31
Spe: 26
Cur: 46
Rac: 11
Als jij daarvan afwijkt, wordt het afwijkpercentage berekend en daaruit volgt je DQP percentage. Heeft dus niets met verhoudingen te maken (ja, totdat je het om gaat rekenen naar DRP).
Best een spannende race, heb de helft nog mee kunnen pakken via de live race viewer, Ik had eerder al gevraagd naar mijn banden setup en na wat hints heb ik een extra stop ingebouwd. Deze kwamen precies uit en ik ben nu wel achter het limiet van mijn banden met die hitte.
In lap 70 van 71 had ik zelfs nog een exploding tyre maar gelukkig was mijn voorsprong groot genoeg om wel als eerste te finishen. Mijn directe concurrent was sneller per ronde maar mijn pitstops waren sneller en hij kampte met een exploding tyre op een ongunstig moment.
Het spelletje wordt steeds leuker zo. Jammer alleen dat die live race viewer niet op tijd startte
In de practice in lap 1 meteen al 93% DQP
Zeg er niet bij dat ik al getest had op dat circuit
Pff er zit nog steeds zo veel #random verschil in laptimes met exact dezelfde instellingen, 0,7 sec welteverstaan...
[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 26-06-2007 20:34 ]
Vooral niet doenAngeloonie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:29:
[...]
Zeg er niet bij dat ik al getest had op dat circuit![]()

0.7 maar? Bij mij weleens 1.5
[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 26-06-2007 20:35 ]
ReLive gekeken naar mijn wedstrijd en ik HAD 1e kunnen worden. Maar ik kreeg een Josje Verstappen (lost control). Ik lag achter, had dezelfde strategie, maar betere pitstops en ik mocht nog tot de eerst volgende stop flink verliezen om na de tweede stop 1e te worden en dan hopelijk te blijven. Blijft verslavend, maar nu al twee keer pech gehad (1x motor en nu dus de crash...). Wel jammer dat het veld zo hard uitdunt trouwens...
reserveringshouder Tesla Model 3
Nouja, we doen het er maar mee. Titel is héél ver weg, 18 punten achter en de snelheid zit er in de race gewoon niet in (p/w/q uitstekend). Ik weet het niet, dit seizoen wordt niks...
En dan gewoon zien dat mijn rivalen van vorig seizoen, waar ik regelmatig van won, in de C3G4 overwinning na overwinning binnenslepen.

1
2
3
4
5
6
| Innovation 78 Speciality chassis Motivation 0 |
Ondanks dat de innovatie hoger is als ik nu heb, vraag ik me af of het nog goed komt met de motivatie? Is dat erg van belang?
Gefeliciteerd jong
Ach, je kan het ook zo zien, de enige 2 nederlanders zetten de rest van het veld op minimaal 2 rondes

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Ben dus zeer tevreden over deze racedag
EDIT: Tot mijn grote schrik zie ik net dat ik veel mazzel heb gehad volgens mij. Ik had mijn revs limiter nog op 100% staan maar mijn motor heeft het niet begeven
[ Voor 35% gewijzigd door Wes46 op 26-06-2007 22:04 ]
Ik rij al twee race-jes op 100, mag dat niet? Waarom niet?Wes46 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:03:
EDIT: Tot mijn grote schrik zie ik net dat ik veel mazzel heb gehad volgens mij. Ik had mijn revs limiter nog op 100% staan maar mijn motor heeft het niet begeven![]()
![]()
Verhoogt de kans op een geplofte motor nogal drastisch. Mag wel, je hebt nu ook een beetje geluk gehad, maar ik denk dat je 1 op de 3 / 4 wedstrijden zeker naast de baan zult staan...j1nx schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:14:
[...]
Ik rij al twee race-jes op 100, mag dat niet? Waarom niet?
hm ok, ga nu naar de 3de race, dus ben nog op tijd om hem nu terug te schroevenJoss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:15:
[...]
Verhoogt de kans op een geplofte motor nogal drastisch. Mag wel, je hebt nu ook een beetje geluk gehad, maar ik denk dat je 1 op de 3 / 4 wedstrijden zeker naast de baan zult staan...

Zit in de practice dik onder tijden die normaal niet eens haalbaar zijn voor mij, als ik naar de managers kijk. Die staan altijd boven mij en dan ook dik boven, en nu is het precies omgedraaid
Ik zit met hetzelfde probleem op EstorilWes46 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:24:
ben nu aan het testen op spa-francorchamps maar wat is dat een klote baan zeg..ik krijg mijn DQP niet boven de 64% na 18 rondjes en met de setup gaat ook niet echt voorspoedig
Wil niet lukken
Pas maar op dat je geen 10s tijdstraf krijgtAngeloonie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:05:
Zit in de practice dik onder tijden die normaal niet eens haalbaar zijn voor mij, als ik naar de managers kijk. Die staan altijd boven mij en dan ook dik boven, en nu is het precies omgedraaid
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Verwijderd
Ik heb dus zoon rijder die aan het begin zeer slecht was en random gekozen is.
Als ik nu naar de coureurs kijk dan zie ik dat de mijne steeds weer beter word (zonder te trainen) en inmiddels al een paar coureurs die wel onder echt contract staan gepasseerd ben.
Hij is nog niet zo goed als de coureur die ik vorig seizoen kreeg aangewezen, maar heb nu waarschijnlijk vergeleken met degeen die wel een coureur een contract konden geven een kwa verhouding extreem goedkope en zelffs betere of gelijke coureur.
Vind dit uiteraard niet erg, maar is wel vreemd en eigenlijk niet eerlijk.
En als je uitvalt in de race, heeft dit invloed op de drp, negatieve invloed dus?
In de eerste race vlak voor einde problemen en was de drp gewoon hoog, de 2 races daarna grotendeels met problemen gereden, dqp hoog en op dezelfde manier omgerekend, maar de drp een stuk lager.
Verwijderd
Kan het steeds beter uitrekenen, ik ben van alles bijhouden en historische data gebruiken voor zover mogelijk. Sta momenteel vierde en de laatste 2 race 2 derde plaatsen gescored.
Zeer leuk. Zit iedere keer weer met spanning op raceday te wachten. Moet nog een techniek vinden die voor mij werkt om de DQP en DRP goed te krijgen, nu met wat spelen kom ik tot rond de 75% maar meot en methode voor de bedenken zijn die dit nauwkeuriger kan krijgen.
Questioni over het gewicht, ls je onderdelen doorontwikkeld worden ze soms zwaarder, is het gewicht van de auto gewoon alle onderdelen bij elkaar opgeteld? F1 autos moeten inc rijder 605 kg zijn... en vaak is er dan ballast nodig dan is af en toe wat extra gewicht niet echt erg.
Revs hebben overal invloed op. Het bepaald met name hoe hard je gaat... hoe harder je gaat, hoe sneller je onderdelen slijten. Dus ja, 100% revs hebben ook invloed op andere uitvalbeurten dan engine.sarinsarin schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:13:
Na in 3 races 4 mechanische problemen (geen ongeluk, eenzijdig) te hebben gehad (suspension, gearbox en rear wing, gearbox) de volgende vraag: Hier hebben de 100% revs toch geen invloed op maar alleen op de engine? En als dat zo is, is er iets wat ik hier aan kan doen? onderdelen voor de race alle boven de 80, meeste boven 90%.
En als je uitvalt in de race, heeft dit invloed op de drp, negatieve invloed dus?
In de eerste race vlak voor einde problemen en was de drp gewoon hoog, de 2 races daarna grotendeels met problemen gereden, dqp hoog en op dezelfde manier omgerekend, maar de drp een stuk lager.
Uitvallen beinvloed de DRP absoluut niet. Bij een goede omrekening mag je DRP 0 tot maximaal 4% van je DQP afwijken. Waarschijnlijk heb je dus gewoon een foutje gemaakt.
@hierboven: Gewicht heeft zeker invloed, maar er is geen echt minimum in F1Time. Het is inderdaad alles bij elkaar opgeteld, plus een coureur van ik dacht 60 of 70kg. Ik zou echter niet weten op wat voor getal je dan uitkomt, nooit uitgerekend
[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 27-06-2007 10:56 ]
Verwijderd
Leuk om te zien dat er meer mensen uit de hoeksche waard hier op GOT zitten
Verwijderd
Haha ja, was een spannende raceandrestouwe schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:35:
Tja, na weer een regenrace moet ik toch ThorolaZ feliciteren... Was me net 9 seconden te snel af..
Gefeliciteerd jong![]()
Ach, je kan het ook zo zien, de enige 2 nederlanders zetten de rest van het veld op minimaal 2 rondes![]()
Hmm, tot nu toe elke keer 100% revs gehad... Ook maar es wat bijstellen voor wat meer zekerheid. Tot nu toe elke keer mazzel gehad dan.Joss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:15:
[...]
Verhoogt de kans op een geplofte motor nogal drastisch. Mag wel, je hebt nu ook een beetje geluk gehad, maar ik denk dat je 1 op de 3 / 4 wedstrijden zeker naast de baan zult staan...
Verwijderd
Afgelopen race wederom een succesvolle 1 stopper gemaakt. DRP en benzine prima voor elkaar en kon enkele toppers goed bijhouden. Voor de 3e keer op 5e worden. En sta nu 4e in kampioenschap. Niet slecht voor een newbie in C3
Samen met Luuk doen we het lekker in C3
Uiteindelijk zal het volgend seizoen nog lastig worden omdat me managers onder contract allemaal slecht zijn omdat ik helaas geen nieuwe heb kunnen contracteren. Dus loop elke race steeds een beetje meer achter.
Verwijderd
Niet geupdate nee. Maar de markt gaat toch pas open na race 9. Tegen die tijd heeft hij het toch wel een keer voor elkaar. De helft van onze league is gelukkig al voorzien. Dat scheelt weer.Grrrrrene schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:42:
Ja, ligt het nou aan mij of is de markt voor drivers/c.directors/designers niet geupdate? In C3G9 bijna is geen fatsoenlijke driver te krijgen, dus iedereen duikt zometeen weer op dezelfde rijders. Ik dacht dat Tadas had beloofd dat er voor iedere groep een volledig nieuwe driverbase zou zijn, zodat er wat meer keuze was en je niet allemaal op dezelfde rijder duikt?
Verwijderd
Je kan na race 9 een coureur contracteren voor volgend seizoen. Dus dit seizoen zit je aan je huidige coureur vast. Ook ik heb dit probleemWes46 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:02:
kun je niet eerder dan na race 9 een coureur kopen???? en is dit verplicht?? ik rijd in C4 en heb dus nog een driver gekregen maar hoe gaat dat dan volgend jaar?
Ik kreeg voor vorige race een melding dat je minder dan 13 races te gaan moest hebben, dus de markt zou open moeten zijn.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:50:
[...]
Niet geupdate nee. Maar de markt gaat toch pas open na race 9. Tegen die tijd heeft hij het toch wel een keer voor elkaar. De helft van onze league is gelukkig al voorzien. Dat scheelt weer.
/▌
Na race 7Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:06:
[...]
Je kan na race 9 een coureur contracteren voor volgend seizoen. Dus dit seizoen zit je aan je huidige coureur vast. Ook ik heb dit probleem
[ Voor 10% gewijzigd door Joss op 27-06-2007 13:38 ]
Verwijderd
Afijn, ik zat in de buurt. Maar dan zou het nu dus inderdaad wel een keer vervangen moeten worden. Wil graag ook een goed talentjeJoss schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:38:
[...]
Na race 7Als de coureurs nog minder dan 10 races op hun contract hebben.
/▌
De wens is de vader van de gedachte?!Marzman schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:22:
Vreemd dat er dan een melding kwam van "minder dan 13 races". Fout is de melding niet, want 10 is ook minder dan 13, maar toch vreemd
Je bedoelt dat ik het me verbeeld heb? Ik ben er toch vrij zeker van dat ik die melding echt gehad heb. Ik zal het vanavond nog eens proberen, misschien staat er dan minder dan 12 racesLuuk_Luchtloper schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:31:
[...]
De wens is de vader van de gedachte?!
[edit]Net maar even geprobeerd:
"You can only offer a new contract, when your current driver has less than 13 races remaining on his contract." Dat is nu
In de regels staat dan weer:
Any driver on the market will start accepting offers only when your current driver has less than 11 races on his contract.
Lekker consistent allemaal. Niet gek dat dan hier ook iedereen iets anders roept
[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 27-06-2007 15:18 ]
/▌
Verwijderd
Als je test. Zodra je klaar bent met het testen kom je in het welbekende scherm waar je van vleugels kan afstellen met daar al je 50 rondjes.
Kan je met een motor test daar van te voren/halverwege op welke manier dan ook iets aanpassen? Of staat alles standaard?
edit: als je dat bedoelt dan tenminste...
"If you do a setup tune-up test day you can drive up to 50 laps where you can alter the setup and driver orders as if it were a practice session. With the other testing options, you will automatically drive 50 laps. "
[ Voor 61% gewijzigd door sarinsarin op 27-06-2007 15:35 ]
Waar komen die 13 vandaan dan? 10 weet ik uit ervaring en vertaling:Marzman schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:13:
[...]
Je bedoelt dat ik het me verbeeld heb? Ik ben er toch vrij zeker van dat ik die melding echt gehad heb. Ik zal het vanavond nog eens proberen, misschien staat er dan minder dan 12 races
[edit]Net maar even geprobeerd:
"You can only offer a new contract, when your current driver has less than 13 races remaining on his contract." Dat is nu
In de regels staat dan weer:
Any driver on the market will start accepting offers only when your current driver has less than 11 races on his contract.
Lekker consistent allemaal. Niet gek dat dan hier ook iedereen iets anders roeptWaar komt jouw info dan vandaan Joss?
Driver pagina, dan het vraagtekentje bij Driver contract.
Dit topic is gesloten.