☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waren ze open? Ik vond al dat het racereport er zo snel was toen ik daar op klikte na de raceJoss schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:16:
Nieuwe testregel zit goed in elkaar wat mij betreft. Testen was toch al te goedkoop![]()
Jammer dat ik niet optijd zag dat de offices open waren tijdens de race... heb dus helaas al gezien dat ik 5e word
Dat is slijtage. Op het volgende circuit is het weer anders dus veel heb je er niet aan. Met je test, qualificatie en/of warmup kun je al wel een beetje zien wat de slijtage gaat worden in de race.sarinsarin schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:15:
nou de race van c4g32 schijnt geweest te zijn. Helaas stond de einduitslag er al, anders had ik nog kunnen genieten van simple race viewer.
Ik lag 3e en 3 rondes voor het eind hydraulisch probleem. 6e geworden vd 17, valt nog mee.
Kan ik hier wat aan doen voor de race? Hydraulics is nu 1% condition.brakes zijn nog 23% terwijl die voor de race nog lager waren dan hydraulics. Maar dit is gewoon technisch mankement pech gehad neem ik aan?
En wat is het omslagpunt van % wanneer je beter kunt vervangen ipv repareren?
/▌
Zit ik met m'n stomme kop tijdens de practice met Dry Hards te testen op een natte baan

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
zozo fanatieke spelerAngeloonie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:30:
![]()
Zit ik met m'n stomme kop tijdens de practice met Dry Hards te testen op een natte baanZo bezig met die andere dingen dat ik banden vergeet te kiezen
Verwijderd
GefilieSempy schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:23:
Tweede overwinning op rij!
Ik zat hem wel te knijpen aan het eind omdat ik een eenstopper had met een vrij lange tweede run. Maar gelukkig bleven de banden heel (zelfs geen melding van wearing out).
Volgens mij heb je echt best wel geluk gehad, echter was dit ook een korte baan en weinig ronden.
Toch koos ik voor 2 stops, was dus eigenlijk niet nodig
Maarja, dit maakt het kampioenschap wel spannender
We see things as we are, not as they are
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Dit 2e seizoen is erg pittig. Veel goede rijders, veel problemen tijdens de race en een bizar slechte driver...
Hopelijk rijd ik de race wel uit..dan zit ik qua betrouwbaarheid wel goed.

Sta nu ook gelijk 1e in kampioenschap
[ Voor 4% gewijzigd door Wes46 op 20-06-2007 21:08 ]
ja maar echt spannend is het niet zo. In de kwalificatie is een amerikaan altijd snel, in de beginfase van de race was hij ook snel maar hij viel dus uit en ook afgelopen race viel hij uit. Echter had hij deze niet gewonnen van mij denk ik, want hij moest na 12 rondjes al binnen komen omdat zijn banden kapot waren, terwijl mijn eerste pitstop pas in ronde 27 kwam.Nowhereman78380 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:12:
4 of 27 is wel een bloody verschil, je kan in elk geval flink cashen!
Maar goed je doet er niets aan en het is te hopen dat er wat meer mensen actief worden in C4G2
[ Voor 13% gewijzigd door lameeuw op 20-06-2007 21:24 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Verwijderd

Ik heb gezien dat het testen aangepast is, het is nu wel erg aanlokkelijk.
/▌
volgens mij staat er in het bericht dat zo gauw als je je eerste rondje in de practice rijdt na een test dat je dan een nieuwe motor en gearbox krijgt. Dus dan klopt het wel dat er bij jou nog niets vervangen isMarzman schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:29:
Ja, alleen is dat nou aangepast voor iedereen die vanaf vandaag test of voor iedereen die test nadat dat bericht is uitgegeven? Ik heb al wel getest, maar nog geen vrije training gedaan en geen nieuwe motor en gearbox.
EDIT: mijn race is afgelopen en ik heb een DRP behaald van 84%
[ Voor 8% gewijzigd door Wes46 op 20-06-2007 21:48 ]
Goed gelezen wesWes46 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:31:
[...]
volgens mij staat er in het bericht dat zo gauw als je je eerste rondje in de practice rijdt na een test dat je dan een nieuwe motor en gearbox krijgt. Dus dan klopt het wel dat er bij jou nog niets vervangen is
EDIT: mijn race is afgelopen en ik heb een DRP behaald van 84%zit grote vooruitgang in
![]()

Klopt... Tijdens het raceweekend kan/mag je niet op de betreffende baan rijden, logisch tochWes46 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:11:
bale..moet ik rijden op barcelona zaterdag, dacht ik van ga ik daar mooi even testen..kan ik niet op die baan testen![]()
![]()
Ja is ook logisch maar ik dacht net even mooi mijn setup voor te bereiden in die testJoss schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:12:
[...]
Klopt... Tijdens het raceweekend kan/mag je niet op de betreffende baan rijden, logisch tochWas tot voorkort ook de regel binnen het echte F1.

Moeilijke race staat mij zaterdag te wachten. Halverwege de race in eens regen en daarna weer droog. Moet ik toch nog even goed gaan nadenken over de strategie

Maar door mijn schijnbaar goede strategie eerste geworden met een dikke 40 seconden voosprong op de nummer 2...
I love this game!
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Zo slecht is 80% toch niet? Ik krijg hem momenteel niet hoger dan ergens in de 70%.mhans schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:28:
Hmm, m'n slechte prestaties zetten zich voort. Ongelooflijk: 17de op de grid, met een bizar slechte afstelling en een bizar slechte dqp (80%). De race uiteindelijk nog als 10de afgesloten....slecht slecht slecht. Dat na vorige week ook al zo slecht te hebben gereden...tijd dat ik de stijgende lijn de komende week weer oppak, anders wordt het een lang seizoen.
/▌
Nou... 80 is wel het minimum hoor. Dat moet echt te doen zijn, als je een goede tactiek gebruikt. Als je DRP onder de 80 is, zal de vorm van je coureur ook afnemen, niet echt handig dus.Marzman schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:42:
[...]
Zo slecht is 80% toch niet? Ik krijg hem momenteel niet hoger dan ergens in de 70%.
Hmm, in 20 testrondjes?Joss schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:45:
[...]
Nou... 80 is wel het minimum hoor. Dat moet echt te doen zijn, als je een goede tactiek gebruikt. Als je DRP onder de 80 is, zal de vorm van je coureur ook afnemen, niet echt handig dus.
/▌
In 10 tot 12 rondjes moet je in 90% van de gevallen de 80% al kunnen halen, jep.
Da's lekker thuiskomen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik had mezelf nog aangeboden... Je teammaat zelf wel gereden zeker?Grrrrrene schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:55:
Nou, net terug van m'n vakantie, m'n teammaat zou m'n account in de gaten houden... Wat zie ik? Ik heb 2 races gemist
Da's lekker thuiskomen
Ik had je volgens mij ook gevraagd, maar daarna heb ik een team gevormd. Blijkbaar niet zo'n hecht team dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 20-06-2007 23:02 ]
Erg balen, maar welcome back iigGrrrrrene schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:01:
Uiteraard. De motivatie van m'n hele team is nu ver te zoeken. Driver zit op 1, designer op 25. Die kan ineens ook maar heel weinig punten aan onderhandelen besteden. Al m'n sponsorcontracten (op 2 na) zijn afgelopen, niet verlengd en niet gerenegotiate... Fijn hoor
Ik had je volgens mij ook gevraagd, maar daarna heb ik een team gevormd. Blijkbaar niet zo'n hecht team dus.
Gelukkig maar dat je niet 3 races gemist hebt... Succes met de wederopbouw zullen we maar zeggen.
* Grrrrrene is benieuwd naar de uitleg van z'n teammaat

Ai....kun je een teammaat uit je team kicken?Grrrrrene schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:08:
Thanx. Ik zie trouwens dat het voor je financieën ook desastreus is. Je betaalt nml wel om deel te nemen, maar verdient niks terug.
* Grrrrrene is benieuwd naar de uitleg van z'n teammaat

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Einde van een goede serie, maar gelukkig haalde teamgenoot Panter nog een mooie 5e plaats en toch weer punten voor het team. Good work Panter!!
Edit: een opsteker is dan wel weer de reactie van m'n groepsgenoten over de prestaties afgelopen races... http://www.f1time.com/for...ead_id=3703&post_offset=0
[ Voor 15% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 20-06-2007 23:52 ]
Het is zijn teamandrestouwe schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:24:
[...]
Ai....kun je een teammaat uit je team kicken?, zo ja...zo maar een ideetje...
Bovendien wil ik eerst ff weten waarom hij niet met mijn account geracet heeft. Er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn, maar tijdgebrek is het niet, aangezien hij zelf wel gereden heeft.
Tja, je weet wat ze zeggen, je teammaat is je belangelijkste tegenstander........Grrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:49:
[...]
Het is zijn team
Bovendien wil ik eerst ff weten waarom hij niet met mijn account geracet heeft. Er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn, maar tijdgebrek is het niet, aangezien hij zelf wel gereden heeft.

Maargoed, komende race heb ik het een en ander goed te maken want door die slechte afstelling is het aantal DQP/DRP punten welke ik kan verdelen behoorlijk verminderd. Voor de komende race nu 30 practice laps gereden. Heb een DQP van 92% en ben al wat hoopvoller.
Wat ik me nu afvraag, ik heb redelijk wat slijtage na de practice (sommige onderdelen op 71%). Is het slim om nu al alles weer ~100% te maken of kan ik beter nog hiermee warmup+qually doen en voor de race alles repairen ?
Is eigenlijk maar hoe je het zelf wilt. Natuurlijk werkt een 100% part beter dan een 70% part. Slijtage gaat echter bijvoorbeeld weer niet sneller, dus je kan gewoon de slijtage doorrekenen zoals in practice en dan weet je ongeveer waar je slijtage uitkomt na de race. Als dat op 0% is, dan heb je een probleem en zal je vantevoren de parts moeten vervangen. Voor de warmup zou ik het sowieso niet vervangen, maar of je het dan voor de kwali of voor de race doet, is up to you.Stealth2000 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:57:
Wat ik me nu afvraag, ik heb redelijk wat slijtage na de practice (sommige onderdelen op 71%). Is het slim om nu al alles weer ~100% te maken of kan ik beter nog hiermee warmup+qually doen en voor de race alles repairen ?
M'n driver verloor slechts 1 punt motivation door de engine blow van afgelopen race en na testen ging z'n motivatie zelfs omhoog. (ik ben die motivation logica inmiddels echt geheel kwijt hoor)
Beloof dus in ieder geval een beter weekend te gaan worden dat dat op Kuala Lumpur afgelopen race. Hopen dat ik de snelheid kan vasthouden en aan de finish kan komen op een mooie plek, doel natuurlijk podium...
Edit: Klopt het dat F1time down is ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 21-06-2007 10:29 ]
Ja, ik zat gisteren met je mee te balen (en je logt uit op IRC waarna je teammaat GB-problemen kreeg). Mede doordat ik de uitslag van mijn race al wist natuurlijkLuuk_Luchtloper schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:22:
[...]
Edit: Klopt het dat F1time down is ofzo?
Maareuh, F1time draait hier gewoon soepel
wel even uitzoek werk hoe wie wat waar te vinden. en heb nog best wel moeite om de optimale settings te vinden....
ziet er iniedergeval leuk uit
PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
Top 5 finishje en je hebt weer een bak geld... Alleen ff afwachten hoe de vorm/motivation van invloed gaat zijn natuurlijk.Grrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:48:
Mjah, komende race is het een kwestie van "er weer even inkomen". Mijn DQP is niet zo hoog als ik had gewild, maar de setup lijkt aardig goed. Alleen erg kut dat ik vrij weinig sponsors heb en afgelopen races in totaal 7.5M verloren heb ofzoIk moet ff rustig aan doen met m'n geld
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk hèJoss schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:02:
[...]
Top 5 finishje en je hebt weer een bak geld... Alleen ff afwachten hoe de vorm/motivation van invloed gaat zijn natuurlijk.
Wat voor invloed heeft een form van 1 op de prestaties van je coureur?
Verwijderd
Anyway op naar de volgende race, en daar heb ik een goed gevoel over.
grreeennee WB
Inderdaad het is lekker strijden in onze groep.Grrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:59:
Ja, 't is een lekker competatief clubje, maar ik moet zeggen dat dat ook wel erg leuk is.
Mijn wedstrijd verliep beter dan verwacht (na een matige kwalificatie owv niet ideale setup) en vooral door een goede strategie ben ik dan ook op de 6e plek geëindigd. Met name de brandstof zat perfect: 1e pitstop nog 0L over en 2e pitstop nog 1L. Beter kan bijna niet
Gisteren wegens weekend-tijdgebrek ook maar ineens alles gereedgezet voor volgende race. Helaas is het daar andersom. Een goede setup met een matige DQP (81%

Zal sowieso weer een goeie strategie moeten bedenken wil ik weer in de punten eindigen!

Da's alleen deze week, door het een en ander aan probleempjes. Volgende week en daarna weer gewoon dinsdag en vrijdag... verder weinig spannends geloof ik zo...Grrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:57:
Thanx Bluepanther'k Heb alweer een halve nieuwe auto in productie staan voor volgende race. Heb ik nog belangrijk nieuws gemist op F1Time? Ik zie bijvoorbeeld dat we op zaterdag racen
Wanneer je in een wedstrijd begint met droog weer en dan halverwege de race een half uur lang ineens regen krijgt van bijvoorbeeld 10mm, vervolgens wordt het weer droog.
ligt er dan gedurende die periode dan 10mm regen op de baan of valt er 10mm regen verspreid over dat half uur? want dat maakt nog al uit lijkt mij.
Het is niet mijn bedoeling data te krijgen van mij, het is de bedoeling dat er alleen antwoord wordt gegeven op mijn vraag.
/▌
10mm is 10mm, 0mm is 0mmWes46 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:17:
ik heb een vraag met betrekking tot regen.
Wanneer je in een wedstrijd begint met droog weer en dan halverwege de race een half uur lang ineens regen krijgt van bijvoorbeeld 10mm, vervolgens wordt het weer droog.
ligt er dan gedurende die periode dan 10mm regen op de baan of valt er 10mm regen verspreid over dat half uur? want dat maakt nog al uit lijkt mij.
Het is niet mijn bedoeling data te krijgen van mij, het is de bedoeling dat er alleen antwoord wordt gegeven op mijn vraag.
Ik heb nu te maken met resp 8, 5 en 4 mm in de race, hoop dat intermediates de goede keus blijken.
Of wat pagina's van dit topic (en de vorige 2) doorspitten (of via search), waar volgens mij al een aantal keer hierover gediscussieerd is... (hint)Grrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:57:
Of 10mm regenbanden of intermediates is, zul je zelf moeten testen (en dat is heel eenvoudig te doen in de warmup of kwalificatie). En als die beide droog zijn, moet je gokken tijdens de race
Idem. Ook gister even aangemeld (na het lezen van deze topic) en zit ook in C4G33 (Peter Steenbergen)jnijs schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:44:
Gisteren aangemeld. ben ingedeeld in Class 4 - Group 33.
wel even uitzoek werk hoe wie wat waar te vinden. en heb nog best wel moeite om de optimale settings te vinden....
ziet er iniedergeval leuk uit
Volgens mij heb ik alles goed weg gezet voor de race. Nou maar kijken wat ik er van bak. Sta voorlopig in ieder geval nog op pole.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Precies. Op de een of andere manier heeft hij in 3 races, dezelfde strategie toegepast door ná mij te kwalificeren. Helaas is hij er wel hoger mee geëindigtGrrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:56:
Mjah, ik kwalificeer me voorlopig gewoon als ik er tijd voor heb en doe dan gewoon zo goed mogelijk mijn best. Ik rijd liever mijn eigen race, in plaats van extreem licht kwalificeren en vervolgens in de race vroeg naar binnen moeten (en ver terugvallen). Hoe kopieert hij jouw strategie trouwens? Als jij verdacht snel bent, gaat hij licht van start?
Als ik jou was zou ik gewoon mijn eigen strategie aanhouden, waar jij je voor die race lekker bij voelt. Gewoon niks van aantrekkenJoss schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:10:
[...]
Precies. Op de een of andere manier heeft hij in 3 races, dezelfde strategie toegepast door ná mij te kwalificeren. Helaas is hij er wel hoger mee geëindigtOp afgelope race na dan.
dan is het maar hopen dat je een beetje goede strategie hebt gekozen (gegokt)
Uit de OP:
Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.
Jep, maar ga eigenlijk al 3 races redelijk mee met de top (op 1 keer uitvallen na dan...)Grrrrrene schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:52:
Luuk: Je bent 1.5s sneller dan ik, geen match dusIk zie dat ik boven GeePee gekwalificeerd ben, hij heeft nog 1 kwalificatierondje over, ik nog 2. Dat is nog spannend, want er zit maar een paar tiende tussen
Mij hoor je niet klagen dus, maar je moet gewoon weer ff de boel op de rails krijgen en je over een race of 3 weer vooraan melden joh
Cuptechnisch krijg je het denk ik wel zwaar, je hebt een goede tegenstander, vrees het ergste voor je (ik zal m'n driver wel de opdracht geven om em van de baan te drukken
Ben zelf al door voor de cup, was gedeeld 2e, maar moest dus wel als 3e de cup in, maar gelukkig tegen de enige inactieve van ons 30-en
Het kan nog, theoretisch, maar goed, we zien wel... Ik had geen plannen om te promoveren, ik wil vooral in C3 blijven en dat moet wel lukken denk ik. Genoeg managers waar ik met een beetje m'n best doen voor moet kunnen blijven, als ik niet meer grote tegenslagen krijg. Dan hoop ik volgend jaar een goede driver aan de haak te slaan en mijn c.director en m'n designer een contractverlenging aan te bieden
Verwijderd
xx/xx/xx/xx/xx is 0% of optimal distribution
betekend dit dat ik 100% DPQ heb? of juist 0%???
ik hoop natuurlijk het eerste...
Ben een beetje confused hierover, is hoger nu beter, of ga je dan juist meer % van de beste setup af?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 08:07 ]
je heb nu 0% van je optimal distributionVerwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:06:
mijn eerste race, practice krijg ik de volgende melding:
xx/xx/xx/xx/xx is 0% of optimal distribution
betekend dit dat ik 100% DPQ heb? of juist 0%???
ik hoop natuurlijk het eerste...
Ben een beetje confused hierover, is hoger nu beter, of ga je dan juist meer % van de beste setup af?
je moet zien om dit omhoog te krijgen.
je kan het best beginnen op per keer 1 onderdeel te verhogen.
Dus hoe hogeeer het % hoe beter het is.
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Verwijderd
haha, dat word een leuke eerste race, en meteen een experiment om te laten zien wat er gebeurd!
dat word zeker achteruit rijden!
Die 1e race goed en andere 2 slecht komt ook doordat hij die andere 2 uitviel hè...Grrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:37:
Cuptechnisch wordt het idd moeilijk. Na in race 1 uitgevallen te zijn en race2 gemist te hebben, ben ik aan een redelijke topper gekoppeld (hoewel hij vooral de eerste race goed scoorde met z'n 4e plaats). De 3e race heb ik ook niet gereden, dus het staat alvast 1-0 voor hem
Maar hij staat pal voor me op de grid, dus ik geef em morgen wel een zetje
Verder staat de top close bij elkaar, de 1e 10 staan binnen 1,5 sec. en die Griek moet nog, dus kom waarschijnlijk op de 6e plek te staan... redelijk normaal vergeleken met vorige races. Ben wel zeer benieuwd hoe deze race zal gaan!
Kan em helaas niet live volgen, moet drinken (goh vervelend zeg
In principe (lees: afhankelijk van DRP en andere omstandigheden) zou je met int/wets een 1-stopper moeten kunnen doen. Niet afhankelijk dus van welke dry-compound je kiest.TutanRamon schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:53:
In de handleiding kon ik eigenlijk niets vinden over de levensduur van zowel een intermediate als een wets tyre. Er staat dat de soft ongeveer 90 km meegaat, de medium compound 170 km en de hard 250 km... Hangt het soms of van de keuze of je op resp. soft, medium of hard gaat rijden?
Op PB Elskamp na de beste Nederlander \o/ Ik zag dat GeePee zijn kwalificatierondjes op had gemaakt, dus uit die hoek hoefde ik geen verrassingen meer te verwachten. M'n 3e Q-rondje ging erg kut, maar de 4e was ineens super snel
[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 22-06-2007 11:19 ]
Netjes
Ik heb net mn vrijdag/zaterdag simulatie gedaan op Kyalami. Practice ging niet echt vloeiend, duurde heel lang voordat ik mn wings kon bepalen en dqp ging ook niet lekker ('slechts' 91 na 25 rondjes). Gelukkig wel met een half aan elkaar hangende wagen de practice gereden
Warmup ging niet super, denk voornamelijk omdat degene voor mij op softs hebben gedraait en ik op medium. Toen de kwalificatietijden ge-analyseerd en in acht genomen dat we weer een enorm korte pitstraat hebben (8sec in/out). Conclusie was snel gemaakt: 3 stopper. Ik ben nog steeds een beetje bang voor mij pole skill (5 inmiddels), maar dat blijkt ongegrond. Mijn coureur heeft het weer goed gedaan en sta voorlopig pole op 0.1s. Had nog zeker 4 tienden harder gekunt (snoeiharde 2e en 3e sector, maar coureur ging over het gras in de 3e bocht, waarmee hij 5 tienden verloor), dus ik ben blij dat ik pole-training aan de kant heb geschoven voor wat lessen concentratie
En nu wachten

Ik zie dat ook Hans vd Net achter mij staat op de grid, dus dan heb ik het idd wel aardig gedaan
[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 22-06-2007 12:37 ]

Jammer.....
Is wel begrijpelijk toch? De vragen zijn een stuk minder geworden dan in het eerste topic, er zijn minder nieuwe aanmeldingen en niet iedereen vind het leuk een practice/quali/racereport hier te posten. Dan neemt het aantal posts per dag inderdaad nogal af. En ja, 50% van diegene die zich aangemeld hebben spelen het al niet meer... Dat is helaas met veel spelletjes, geen zin/tijd om ergens even een uurtje in te steken en dan dus het spel maar links laten liggen. Ik zou het ook gedaan hebben, als ik niet wist hoe leuk F1Time wasandrestouwe schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:52:
je zou toch bijna gaan denken dat het enthousiasme voor F1time (en daarmee dit topic) heel lichtelijk aan het afkalven is. Als ik zie hoeveel van de 30 managers bij mij in de groep nog actief deelnemen, daar wordt je niet vrolijk van. En ehh, de postings per dag gaan hier ook behoorlijk onderuit....![]()
Jammer.....
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
That's the spirrit!j1nx schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:56:
ik heb nog niet eens een race gereden en ben al verslaafd. Dat wordt nog wat dit seizoen.

Heeft natuurlijk ook met je rev's te maken... en natuurlijk de pole skills van je driver.Grrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:36:
Wel bizar trouwens. Ik ben met 60L aan boord 1.2s sneller dan bijna leeg tijdens de practise
Ik zie dat ook Hans vd Net achter mij staat op de grid, dus dan heb ik het idd wel aardig gedaanIk ben benieuwd naar komende race: ik hoop toch dat ik hem uit kan rijden. Mijn auto is iig in prima conditie: 96.4% \o/
Maar mooi dat je wat doorgeschoven bent, iig een goede herstart na afwezigheid...
(gelukkig dan nog niet de beste NL-er uit de groep, maar was ook niet van plan om die positie af te gaan staan Grrrene)
Edit:
En natuurlijk tijdens de race via IRC, hele lulverhalen en scheldpartijenGrrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:25:
Sowieso is de tijd zo voor een race weinig spannend. Zeker nu zal het gros zijn tijden wel hebben genoteerd, dus er valt weinig meer te bespreken. Wacht maar tot de race zometeen voorbij is, dan komen alle verhalen weer over hoe erg je auto kapot was, wie jou 20.000 keer geblockt heeft enzovoorts...
[ Voor 25% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 22-06-2007 16:27 ]
En die revs: ja, dat scheelt wel, maar zoveel? Ik heb nog niet eerder zoveel gewonnen tussen practise en qualification
Hmm, shit, ben van startplek 13 naar 14 gedrukt

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 22-06-2007 18:05 ]
Ik heb in elk geval nog een paar runs om te antwoorden mocht iemand sneller zijn
Je moet maar eens bij je practise een keer een rondje met 100 revs en een met 90 met dezelfde afstelling rijden, zul je zien dat het nog best scheelt. Verschilt een beetje per track, maar maakt zeker uit (zal geen exacte data noemen natuurlijk, uit concurrentie overwegingGrrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:08:
Die positie zul je ook wel niet snel afstaan, aangezien het gat best groot is met de rest. Waar ligt dat aan trouwens? Heb jij zo'n goede coureur? Kunnen wij er niks van (inkoppertje) of is er wat anders aan de hand?
En die revs: ja, dat scheelt wel, maar zoveel? Ik heb nog niet eerder zoveel gewonnen tussen practise en qualification
Hmm, shit, ben van startplek 13 naar 14 gedruktGeluk bij een ongeluk: ik start niet meer vanaf een ongeluksgetal
Enne, weet ook niet waarom er zo'n verschil is. Die 2 Roemenen zaten vorig seizoen ook bij mij in de poule en de één werd 1e en de ander met mij gedeeld 2e en die hebben de 1e twee races ook niks gepresteerd en nu de laatste wel (mede door uitvallen van een mannetje of 4/5 voor hen...)
M'n driver is redelijk goed in vergelijking met de groep, maar dat zegt lang niet alles, kijk maar naar Ryan McCarlie die al 3 races won met een flink mindere driver...
Het zal wel een combi van factoren zijn, geen idee, maar op zich hebben we een behoorlijk competieve groep, want (McCarlie even uitgesloten) zijn er een mannetje of 8 die kunnen winnen volgens mij... maar dat maakt het weer zo leuk als je dan eens goed finished
Edit: Mn teammaat rijdt in de kwali ineens een top rondje (normaal issie flink langzamer). Staat nu recht achter me, op 0.135.
[ Voor 63% gewijzigd door Joss op 22-06-2007 19:48 ]
Ik heb echt zin in de race van morgen. Laat in hemelsnaam die motor het houden, als ik finish heb ik best kans op punten nml
Ok, niet te letterlijk de grid voorstellen please!Grrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:22:
Ik denk dat hij naast je staat op de 1e plaats, jij stond toch 1e?
Ik heb echt zin in de race van morgen. Laat in hemelsnaam die motor het houden, als ik finish heb ik best kans op punten nml
Succes in de races vandaag..

Met de nadruk op "in principe" zeker?Joss schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:35:
[...]
In principe (lees: afhankelijk van DRP en andere omstandigheden) zou je met int/wets een 1-stopper moeten kunnen doen. Niet afhankelijk dus van welke dry-compound je kiest.
En succes iedereen tijdens de races van vandaag!
[ Voor 5% gewijzigd door TutanRamon op 23-06-2007 08:50 ]
Verwijderd
hey Grreene heb je achteruitkijk spiegels goed opgepoetst?Grrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:22:
Ik denk dat hij naast je staat op de 1e plaats, jij stond toch 1e?
Zwaar teleurstellende 17e tijd. maargoed er zijn genoeg perspectieven. Heb nog steeds goede hoop op punten.
Zeg kom je net uit de kroeg of heb je gisteren niet lang genoeg doorgehaald dat je zo vroeg post Panther?Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:06:
[...]
hey Grreene heb je achteruitkijk spiegels goed opgepoetst?Je zult ze nodig hebben.
Zwaar teleurstellende 17e tijd. maargoed er zijn genoeg perspectieven. Heb nog steeds goede hoop op punten.
Dacht dat je een weekend fulltime in biertraining ging
Maar goed, kan niet wachten tot de race vandaag.... wat een verslavend spel is dit ook...
Iedereen alvast succes vanavond, moet helaas in de loop van de middag weg en dus niet in staat om de race live te volgen en te posten vanavond.
Toen reed je niet met 80% DRP dacht ik hé?TutanRamon schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 08:50:
[...]
Met de nadruk op "in principe" zeker?In mijn vorige race explodeerde een van mijn band na 14 rondes (een wets). Of heeft dat weer andere oorzaken zoals de kerbs oid?
En succes iedereen tijdens de races van vandaag!
Edit: Heb je race even bekeken... Het is volgensmij iets langer dan 14 ronden. Je kwam in 15 naar binnen en in 33 ontplofte hij. Verder waren de omstandigheden niet echt optimaal voor je banden, dus dat ze geen 1 stopper aan konden kan ik me voorstellen
Poe

Dit gaat nog wat worden...
[ Voor 40% gewijzigd door Joss op 23-06-2007 10:38 ]
Mijn nick blijft toch lastig te spellen he?Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:06:
[...]
hey Grreene heb je achteruitkijk spiegels goed opgepoetst?Je zult ze nodig hebben.
Ik heb mijn spiegels idd goed opgepoetst om te voorkomen dat te enthousiaste rijders vanaf zeg een 17e plaats proberen in de eerste bocht voorbij te sturen. Die laat mijn rijder daar netjes de bocht uitvliegen, de vangrail in en hij rijdt dan onverstoord verder
Serieus: ik weet echt niet wat het gaat worden. Het kan zomaar zijn dat je me na een paar ronden al inhaalt: mijn rijder heeft vaker gefaald in de race waar de kwalificatie opzich goed was. Het zou me dus niks verbazen als ik m'n spiegels in de gaten moet houden, maar misschien is mijn strategie ook wel steengoed (heeft me tot nu toe nooit teleurgesteld), dus ik zie het wel
Dit topic is gesloten.