Hallo guys,
heb nu ruim een jaar m'n rijbewijs en al ruim 35d kilometer erop zitten met de auto. Ben nu 19. Ik wou eigenlijk meteen m'n motor-rijbewijs halen na m'n auto-rijbewijs maar ben tot de conclusie gekomen dat ik eerst met de auto m'n "wilde haren" kwijt wilde raken. Dit is overigens gelukt

Rij al 1 jaar en 4 maanden boetevrij, helaasch niet schadevrij maar niet mijn schuld verders.
Ben al flink wat motor's aan het bekijken. Dat hele 25kw verhaal is echt een groot nadeel. Ik had nog liever gezien dat het motorrijbewijs vanaf 21 jaar was maar wel volvermogen. Want het is nog best wel kut om sommige motor's 25kw op kenteken te krijgen. Nu is mijn verzekering niet heel moeilijk (55% no-claim en ik ken die gasten nu wel aardig dus die weten ook wat voor persoon ik ben en zullen niet moeilijk doen als ik een testuitdraai oid heb).
Maar om een verhaal kort te maken: Kun je beter een 25kw motor kopen, die over het algemeen iets duurder zijn? Of kun je zelf ook redelijk simpel je motorfiets terugvoeren naar 25kw, testbankuitdraaitje voor de verzekering, en klaar (voordeel: Veel meer keus in modellen Nadeel: Niet/Lastig op kenteken te krijgen (25kw) terwijl voor bijna alle type's deze 25kw setjes verkrijgbaar zijn. Vraag: Is het financieel gezien niete handiger om een volvermogen motor te kopen en 25kw te maken (Staan de kosten(veel meer?) tegenover het ruimere aanbod)
+ Ik hoor iedereen zeggen dat er verleden jaar wat veranderd is kwa vermogens en dat het nu 35kw is. Volgens mij is het gewoon 25kw/34pk ? Ik kan ook nergens hier meer informatie over vinden, zou dus te gek zijn als ik verduidelijking van jullie kon krijgen
Voor de rest zat ik te denken als beginnersmotor een soort van Suzuki GSX, Een Yamaha Fazer, Thundercat of als de budget er voor is een R6.
Waar ik vooral op let is dat na 2 jaar het liefst nog dezelfde motor wil rijden als ik volvermogen wil rijden. Dan heb je een leuke fiets, je pleegt elke 6k km onderhoud,je kent je fiets, je gaat er van houden, en je weet gewoon dat de fiets goed is onderhouden enzo dus ik zoek wel een fiets die +/- mij 4 jaar tevreden kan houde (2 jaar begrenst, 2 jaar volvermogen)
Jullie krijgen er een motorrijder bij