Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 15:55

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:22:

Ik ga toch de goede raad volgen van een goede vriend (Niels). Hij heeft al langer gelijk maar als je ouder wordt zie je dingen duidelijker :)
De Niels van de Turbo Vmax met lachgas etc?

And it goes BRAAAAAPP!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 10:50
Oke mijn 8ste AVB :r les!!!

De halve draai, de acht , stopproef en preciziestop.

Ok we begonnen met de halve draai, kan mijn gas niet constant houden :(
Ik trap teveel op de achterrem en geef daardoor te veel gas, ik kan hem maar niet constant houden, snelheid regelen dmv de achterrem gaat bij mij nog echt moeilijk.

Idem dito met de acht, tranen staan soms in mijn ogen om het niet kunnen.

Ik snap er echt niks van, ik ben niet motorisch gestoord, heb al 9 jaar rijbewijs heb op scooter gereden dus weet wel hoe ik een voertuig moet besturen.

Ik scheld echt enorm veel als ik ver van de instucteur ben in mijn helm.

Ik denk dat als ik dit van te voren had geweten dat ik niet begonnen was.

Toen de stopproef, ik weet niet wat ik had, maar durfde niet te remmen.
Ik reed zo door!!!!

Al met al, zie op dit moment dus echt weinig verberingen met die kutpionnen.

Zodra ik mijn AVB examen ooit heb gehaald, is me dat echt veel meer waard dan mijn AVD.

Op dit moment zit ik echt in een kutdip! :(

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Anoniem: 83626

Maar als je in je helm gaat lopen vloeken ga je daar zeker niet soepeler van rijden. Volgens mij moet je het iets rustiger en soepeler proberen te doen, niet zo forceren. Probeer te genieten van dat je op een mtoor zit (ook al moet je om pionnen heen) en wordt niet boos op jezelf als dingen niet soepel gaan. Je lest in feite voor de lol toch? Zie het zo.. lekker belangrijk of het goed gaat :)

Veel belangrijker: weet je al wat voor motor je gaat kopen als je klaar bent met lessen?

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Chevy : Ik mail je komende week. Msn is hier ook aflopende zaak, even als andere internet activiteiten.

En bergen rijden was tof maar viel niet mee ivm evenwichtsorganen idd. :(

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• henkyyyyyyy
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:35:
[...]

Maar als je in je helm gaat lopen vloeken ga je daar zeker niet soepeler van rijden. Volgens mij moet je het iets rustiger en soepeler proberen te doen, niet zo forceren. Probeer te genieten van dat je op een mtoor zit (ook al moet je om pionnen heen) en wordt niet boos op jezelf als dingen niet soepel gaan. Je lest in feite voor de lol toch? Zie het zo.. lekker belangrijk of het goed gaat :)

Veel belangrijker: weet je al wat voor motor je gaat kopen als je klaar bent met lessen?
Ja ik les idd voor de lol, maar wil van mezelf ook vooruitgang boeken.
Kijk elke keer als ik het fout doe, wordt ik door de instructeur geroepen en vertelt hij wat ik fout doe.
Als je dan echt elke keer nadat je een halve draai hebt gemaakt, naar hem toe moet wordt ik daar niet echt vrolijker van.

En idd over dat forceren heb je gelijk. Ik zit nog te gespannen op de motor.

Als ik klaar ben zou ik graag een Yamaha r6 willen hebben. ;)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:44:
Chevy : Ik mail je komende week. Msn is hier ook aflopende zaak, even als andere internet activiteiten.
Ik zal je mailen op je MSN account. De reden zie je wel verschijnen ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

ROFLASTC schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:05:
Een TransAlp 600V uit '90 met 21000 erop en volgens de aanbieder alle belangrijke dingen nieuw (banden, remmen, ketting) zelfs bonnetjes overlegbaar. Remus auspuff en scottoiler erop.

vraagprijs 1950,-

Doen ?
Redelijke prijs volgens mij, dingen zijn gewoon duur (of waardevast, net hoe je t wil zeggen :P).

leeg

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
henkyyyyyyy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:52:
Als ik klaar ben zou ik graag een Yamaha r6 willen hebben. ;)
http://www.isd.nu/fotos/bikes/r6/r6envfr.jpg

De Linkse! Kopuh? :P

Have a wheelie good weekend!

• henkyyyyyyy
Mooie motor !! :)

Neuh laat ik dat nog niet doen, wordt in nog gefrusteerder als ik die al in de schuur heb staan :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Gisteren nog een uitbrekend achterwiel gehad bij het vertrekken op nat en slecht asfalt :X

Kreeg er vandaag nog opmerkingen over in de club (ik vertrok aan het zwembad).

"Flinke slip maakte je daar gisteren :) "
"Euh ... ja :7 . he :X .. hehe .... :X "

:+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chakotay
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Vanmiddag perongeluk redelijk wat harder en platter dan ik dacht dat ik kon/durfde door een bochtje gegaan, even schrikken, waar wel prettig om de weten dat ik het blijkbaar wel kan :) (2e helft (krapste) van die chicane aan het begin van de Ringweg Randenbroek in Amersfoort voor degenen die toevallig in de buurt bekend zijn)

Die (openbare) weg van Defensie bij de basis Soesterberg heeft wel een paar leuke bochtjes trouwens, lekker rustig en erg ruim daar... Net even opgezocht :)

@DinX: gewoon glashard beweren dat het zo gepland was :+

[Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 05-07-2007 21:59]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zou je hem wegdoen dan?

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:59:

@DinX: gewoon glashard beweren dat het zo gepland was :+
Klinkt nogal ongeloofwaardig als je op een FJR zit :p

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 22:05
Ik heb al een paar maanden mn autorijbewijs, en wil denk ik binnekort (zeg 3 maanden) is gaan beginnen met motorrijlessen, omdat het me wel gaaf lijkt. Autorijden gaat me prima af, had destijds iets van 30 lessen nodig voor mn autoRBW. Kan iemand nou een schatting geven van wat zoiets kost?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Widow schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:14:
Ik heb al een paar maanden mn autorijbewijs, en wil denk ik binnekort (zeg 3 maanden) is gaan beginnen met motorrijlessen, omdat het me wel gaaf lijkt. Autorijden gaat me prima af, had destijds iets van 30 lessen nodig voor mn autoRBW. Kan iemand nou een schatting geven van wat zoiets kost?
Nee, want het hangt er echt vanaf hoe jij je motor beheerst.. je kan 100.000km met een auto gemaakt hebben, en dan toch nog moeite met een motor hebben.. ik was er zelf 750 euro aan kwijt zonder theorie enzo.. dat waren 14 lessen, waarvan ik er geloof ik maar 3 op de weg heb gehad (allemaal van een uur)

Edit: ik had 29 lessen voor mijn auto nodig trouwens :)

[Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 05-07-2007 22:34]

No signature required.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-03-2022
shit kwam er vandaag achter dat mijn voorband (michelin pilot power 2ct) onder mijn m2 onder de recal vallen. Moet ik weer naar de motorzaak, hij zat er net onder.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zandor schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:43:
shit kwam er vandaag achter dat mijn voorband (michelin pilot power 2ct) onder mijn m2 onder de recal vallen. Moet ik weer naar de motorzaak, hij zat er net onder.
Gewoon oprijden en dan teruggaan.. volgens mij kan er niet echt heel veel mis gaan.. (zijn mensen gewoon mee op heth circuit geweest :+

No signature required.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-03-2022
Gewoon oprijden en dan teruggaan.. volgens mij kan er niet echt heel veel mis gaan.. (zijn mensen gewoon mee op heth circuit geweest :+
sorry ;) heb al gebeld, mijn gegevens hebben ze al. Heb geen zin hier extra risico door te lopen. wil gewoon 100% erop kunnen vertrouwen. (ze zeiden, ja je kunt er wel mee rijden, maar niet te hard en niet te lang) nou ja zeg. moet toch een beetje opschieten toch op de motor ;)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 06:45
Bestaat er een site waar ik alle type motoren (tour / chopper / race / naked etc) kan bekijken met afbeeldingen? Ik heb echt geen flauw idee wat er allemaal te verkrijgen is voor moois :)

Nu heb ik marktplaats al wel een beetje doorgebladerd maar das niet echt een makkelijk overzicht. En ik weet nog niet wat voor type motor ik mooi vind (wil alleen geen motorscooter).

• DinX

DinX

Motormuis

www.bikez.com

De grootste online cataloog voor zover ik weet. Zo goed als elke motor, van elk jaar, met specs en pic. Je kan grouperen op jaar, type, cc's,...

[Voor 14% gewijzigd door DinX op 05-07-2007 23:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xAndyx
DinX schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:19:
www.bikez.com

De grootste online cataloog voor zover ik weet. Zo goed als elke motor, van elk jaar, met specs en pic. Je kan grouperen op jaar, type, cc's,...
Dank je, heb nu 9 modellen wat me wel wat lijkt, zullen voor hier wel geen verrassing zijn. Maar goed laat ik eerst maar is het papiertje halen ;)

Modellen:
Honda; cb600f / vfr800 / cbr600
Suzuki; gsr600 / sv650
Kawa; zzr / z750 / er6f
Yamaha; fz1 fazer / mt-03

[Voor 3% gewijzigd door xAndyx op 06-07-2007 12:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
ZiegoM schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:50:
[...]

Heb je daar nog meer foto's van? Van de andere kant en achterkant bijvoorbeeld.
Ik heb zoiets nog nooit gezien :)
zal vanavond wel ff foto van de achterkant posten. Rechterkant is gewoon zoals elke uitlaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
DinX schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:53:
Gisteren nog een uitbrekend achterwiel gehad bij het vertrekken op nat en slecht asfalt :X
:X

Afgelopen 2 weken in Zuid Frankrijk bij zowat ieder stoplicht als je optrekt... motor trekt wat schuin, toerental schiet wat harder omhoog als gepland.

Op snelweg met 130/140 ook gehad :X staat op camera.. schakel dan heeeel rap ff 1 versneling hoger en realiseerde me later wat er nou eigenlijk gebeurde.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:55:
[...]

:X

Afgelopen 2 weken in Zuid Frankrijk bij zowat ieder stoplicht als je optrekt... motor trekt wat schuin, toerental schiet wat harder omhoog als gepland.

Op snelweg met 130/140 ook gehad :X staat op camera.. schakel dan heeeel rap ff 1 versneling hoger en realiseerde me later wat er nou eigenlijk gebeurde.
Had ik ook pas enkele meters erna. Zo van "WTF ?" was dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 79743

DinX schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:53:

Kreeg er vandaag nog opmerkingen over in de club (ik vertrok aan het zwembad).

"Flinke slip maakte je daar gisteren :) "
"Euh ... ja :7 . he :X .. hehe .... :X "

:+
hm dus zelfs iemand die zo ervaren is als jij gebeurt dat nog, ik zal het me instructeur melden misschien is die dan iets minder boos op mij :D

wel ff schrikken he?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mwa, viel wel mee. Gebeurt ook wel eens als je wat snel vertrekt bij een stoplicht ofzo en per ongeluk op een pijl op de weg ofzo bent gaan staan. Veel koppel + minder grip = ... :p

En ervaren, mwa, ik rij ook nog maar 5 jaar :p

[Voor 12% gewijzigd door DinX op 06-07-2007 10:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DinX schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:19:
www.bikez.com

http://www.motorbikes.be/en/ Doet het ook altijd goed ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
henkyyyyyyy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:31:
Oke mijn 8ste AVB :r les!!!

De halve draai, de acht , stopproef en preciziestop.

Ok we begonnen met de halve draai, kan mijn gas niet constant houden :(
Ik trap teveel op de achterrem en geef daardoor te veel gas, ik kan hem maar niet constant houden, snelheid regelen dmv de achterrem gaat bij mij nog echt moeilijk.

Idem dito met de acht, tranen staan soms in mijn ogen om het niet kunnen.
.......
Tip voor het constante gas: als het meezit heb je aan de buitenkant naast de gashendel een soort vaste dop (als bescherming bij het vallen van de fiets). Hou die met je ringvinger en pink vast en met je duim, wijs- en middelvinger je gashendel, dan kun je 'm veel makkelijker constant houden ;)
Ik heb trouwens gister m'n theorie gehaald en mag 26 juli (na m'n vakantie) op voor AVB!

edit:
Typo, ooooops :$ wassen, strijken, koffers inpakken en GoT-en gaat niet zo goed samen geloof ik...

[Voor 6% gewijzigd door Werkhoven op 06-07-2007 14:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 19:08
Werkhoven schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:45:
[...]

Tip voor het constante gas: als het meezit heb je aan de buitenkant naast de gashendel een soort vaste dop (als bescherming bij het vallen van de fiets). Hou die met je ringvinger en pink vast en met je duim, wijs- en middelvinger je gashendel, dan kun je 'm veel makkelijker constant houden ;)
Ik heb trouwens gister m'n theorie gehaald en mag 26 julie (na m'n vakantie) op voor AVB!
26 julie? :P

Bij mijn lesmotor zit inderdaad ook zo'n soort dop naast de gashendel, dat gebruik ik ook met langzaam rijden, dan kun je hem makkelijker op 1 punt houden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Die dopjes heten stuurgewichtjes en zijn om je stuur in balans te houden. Haal ze er maar eens af en ga zonder handen aan het stuur rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:26:
Die dopjes heten stuurgewichtjes en zijn om je stuur in balans te houden. Haal ze er maar eens af en ga zonder handen aan het stuur rijden.
Gebeurt niet zo heel veel toch? gaat alelen wat trillen?

http://img373.imageshack.us/img373/8594/img9009jl7.jpg

Gister weer ff gespeeld :9

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:03:
[...]

[afbeelding]

_/-\o_

Ik baal zo he.. ik heb dat soort foto's helemaal niet :'(
Ik heb nog niemand zo gek gevonden om wat foto's van mij te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:23:
[...]

_/-\o_

Ik ben in de zomervakantie (student hea :P ) wel regelmatig in zeewolde.. ik wil wel een keer foto's maken ;) Moet je alleen zelf een camera meenemen, want ik heb die niet (of ik moet hem van mijn ouders ritselen :P )

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

_/-\o_

Ga je dat hok nou echt verkopen of niet? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

_/-\o_

Die heb je dan bij deze gevonden. Heb al aardig wat bermpjes van dichtbij gezien ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

nu zit je er aan vast ook frag :D ik wil pics zien ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 83626

Ben gisteren en vandaag vrolijk bezig geweest met de tank van mijn brommert. Na grondig schuren en inspecteren bleken er 11 (!!) deuken in te zitten, waarvan drie zeker 4cm diep :D
Leuk zo'n crash he..

De boel uitgedeukt (draadeind op deuk lassen, gewicht er over heen schuiven, moertje erop en omhoog rammen maar). Nu de boel al flink in de plamuur gezet. Toen volgde de volgende stap: verf kopen. WTF, wat is dat spul duur zeg :X Heb 2K lak gehaald, niet eens metallic. 1 Blik van 500cc, eentje van 200cc, dan nog verharder, verdunner en afplakspul: E 115,25. En dat is dan genoeg voor tank, voorspatbord, zijkapjes en kont als het goed is. Hoop het maar 8)7

Beestje wordt donkerblauw (beetje cobalt-achtig) met over de lengte een dikke gele streep erop met twee dunne ernaast. Ow, man, ik schijt in mijn broek om die dure verf te gaan spuiten.. Gelukkig kan ik het op de faculteit doen, met goede compressorspuiten en een stofvrije cabine. Ga er wel hulp bij vragen, want zo'n held ben ik niet met spuiten :P Heb wel al wat dingetjes gespoten (remklauwen bijvoorbeeld) maar zo groot en centraal als een tank nog nooit.

Photosjopje van hoe het moet worden:
http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Blauwmetgelestrepenklein.jpg

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 06-07-2007 17:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Christoph schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Ga je dat hok nou echt verkopen of niet? :+
Niet actief (ik wil eigenlijk een gele 2006 R1, maar zijn me nog wat te duur), maargoed als er iemand een hoog bod doet is ie wel weg denk ik. Dan bijt ik wel door de zure appel heen en leg ik er wat geld bij voor een gele R1
Anoniem: 79743 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:27:
nu zit je er aan vast ook frag :D ik wil pics zien ;)
Mooi toch!

[Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 06-07-2007 15:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:08

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

M3rcury schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:03:
[...]

[afbeelding]

Zou het bordtje langs de weg nog inkleuren :9

maar voor de rest ziet het er best leuk uit :*)

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:32:
[...]

Niet actief (ik wil eigenlijk een gele 2006 R1, maar zijn me nog wat te duur), maargoed als er iemand een hoog bod doet is ie wel weg denk ik. Dan bijt ik wel door de zure appel heen en leg ik er wat geld bij voor een gele R1

[...]
Jammer, zoek juist een goedkope fiets :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HenAadNel schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:53:
[...]

Zou het bordtje langs de weg nog inkleuren :9

maar voor de rest ziet het er best leuk uit :*)
Mwah.. tis toch een standaart spot van de blauwe mensen.. dus dat maakt ook niet heel erg uit :)

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Die heb je dan bij deze gevonden. Heb al aardig wat bermpjes van dichtbij gezien ;)
Anders kan jij achter ons aan knallen op kbh? met je auto? :P

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:08

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

M3rcury schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:08:
[...]

Met me sporting had ik het gedaan >:) , maar die ik nu heb , daar rollen de banden zo erg dat ik geen grip heb :9

maar ik zal me camera eens regelmatig gaan meenemen dan O-)

maar eerst wachten op me MF stickers 8)

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik kom net thuis van een bijeenkomst van mijn werk, een collega was op een GSX-R 1000 K6 Yoshimura gekomen :9~ Erg tof ding, hing ook nog een veel te duur magnesium achterwiel in. 208 pk op het achterwiel volgens de eigenaar, met een top van ruim 340 op de teller :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M3rcury schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:08:
[...]

Met de auto kan ik een klaverblad ook lekker nemen ja ;) Dus vanuit daar filmpen moet kunnen. Liever iemand naast me op de stoel die de camera bedient...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Chakotay schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:11:
Ik kom net thuis van een bijeenkomst van mijn werk, een collega was op een GSX-R 1000 K6 Yoshimura gekomen :9~ Erg tof ding, hing ook nog een veel te duur magnesium achterwiel in. 208 pk op het achterwiel volgens de eigenaar, met een top van ruim 340 op de teller :X
die dingen hebben geen 208 op het achterwiel maar op de krukas, maar dat mag de pret neit drukken, ze zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:51:
[...]

die dingen hebben geen 208 op het achterwiel maar op de krukas, maar dat mag de pret neit drukken, ze zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vet :)
En ze hebben bij de helft van de toeren, de helft van het koppel en vermogen van een normale 1000 :+ die dingen zijn voor het circuit niet voor op de openbare weg

MAAR HIJ IS O ZO MOOI :9~

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:50:
[...]

Met de auto kan ik een klaverblad ook lekker nemen ja ;) Dus vanuit daar filmpen moet kunnen. Liever iemand naast me op de stoel die de camera bedient...
Lijkt me wel leuk O-)

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:51:
[...]

Die 340 leek me ook al overdreven, maar lekker boeiend inderdaad, het blijft een érg tof stuk speelgoed... Stond ik dan naast met m'n ZZR-600 uit '93 -O- :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:15:
[...]

Die 340 leek me ook al overdreven, maar lekker boeiend inderdaad, het blijft een érg tof stuk speelgoed... Stond ik dan naast met m'n ZZR-600 uit '93 -O- :+
Ik denk dat 340 (op de teller dan) Niet een sheel erg overdreven is.. een standaart gsx-r 1000 loopt al 299 op de teller ;)

No signature required.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

M3rcury schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:43:
[...]

Ik denk dat 340 (op de teller dan) Niet een sheel erg overdreven is.. een standaart gsx-r 1000 loopt al 299 op de teller ;)
Hm, hebben die dingen zo'n grote afwijking dan? Volgens een test in de laatste Moto73 haalt een Hayabusa de 300 échte kph niet eens, of zouden ze daar een veel te zware vatsige vent erop gezet hebben? :p

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
Chakotay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:19:
[...]

Hm, hebben die dingen zo'n grote afwijking dan? Volgens een test in de laatste Moto73 haalt een Hayabusa de 300 échte kph niet eens, of zouden ze daar een veel te zware vatsige vent erop gezet hebben? :p
busas worden geleverd met een begrenzer op 320km/u op de teller afaik als je die er af haalt zit je aan de 360 op de teller ~ 330 echt ofzo luek pijpje en custom CDI mappinkje dan haal je misschien net de 360 echt :p

*burp*

• gwystyl
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

xAndyx schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:19:
[...]
Dank je, heb nu 9 modellen wat me wel wat lijkt, zullen voor hier wel geen verrassing zijn. Maar goed laat ik eerst maar is het papiertje halen ;)

Modellen:
Honda; cb600f / vfr800 / cbr600
Suzuki; gsr600 / sv650
Kawa; zzr / z750 / er6f
Yamaha; fz1 fazer / mt-03
Daar zit nog aardig wat verschil tussen, je hebt er toerfietsen bij zitten (cb600f, fazer, gsr, er6f), sportief toer (vfr, cbr, sv). Volgens mij hebben ze allemaal wel een (top)kuip? Je kan nu al wel vast gaan kijken wat je mooi vindt, maar uiteindelijk moet je toch gewoon een paar verschillende modellen rijden om er acther te komen waar je zelf op rond wil tuffen.

• The Green Peril
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02-2020

The Green Peril

205, een succesvol nummer

Ik vond de standaard kettingbeschermer op mijn CBR600F niet zo heel stijlvol. Na wat zoekwerk kwam ik bij Lucas uit die een mooie universele versie van aluminium kon leveren. Ik moest nog wel even de gaatjes erin boren voor de bevestiging en voor de smeernippel van het OSCO systeem.

[Voor 9% gewijzigd door The Green Peril op 08-07-2007 13:46]

Intel Core Duo E6400 | Asus P5B Deluxe | 2X512 MB PC5300 Dane-Elec | Asus Geforce 7600GS | Western Digital Raptor 36 GB

• xAndyx
gwystyl schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 02:34:
[...]

Daar zit nog aardig wat verschil tussen, je hebt er toerfietsen bij zitten (cb600f, fazer, gsr, er6f), sportief toer (vfr, cbr, sv). Volgens mij hebben ze allemaal wel een (top)kuip? Je kan nu al wel vast gaan kijken wat je mooi vindt, maar uiteindelijk moet je toch gewoon een paar verschillende modellen rijden om er acther te komen waar je zelf op rond wil tuffen.
Ik heb ondertussen zitten strepen en dit is het lijstje nu:
(1) Kawa; z750 - review
(2) Honda; CB600FS Hornet - rijtest
(3) Suzuki; GSR 600/ABS Yoshimura - rijtest

Alleen is de kawa een stuk zwaarder dan de andere twee, deze is 207kg in tegenstelling tot de honda 177kg en de 188kg suzuki. Maar het max koppel ligt wel weer op een lager toerental bij de kawa (78nm / 9.300 tpm). Zal dus een keer proef moeten rijden om een besluit te kunnen nemen.

Maar goed toekomst muziek, eerst het papiertje. En aangezien ik nu thuis zit met nierstenen is dat ook nog even uitgesteld :(

@hieronder:
mjah bedoelde het ook anders, aangepast

[Voor 12% gewijzigd door xAndyx op 07-07-2007 16:32]

die kawa heeft juist meeste koppel en vermogen, het is dan ook een 750cc ipv de 600cc van de 2 andere.

• FragDaddy
rimpeldinky schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:48:
[...]

busas worden geleverd met een begrenzer op 320km/u op de teller afaik als je die er af haalt zit je aan de 360 op de teller ~ 330 echt ofzo luek pijpje en custom CDI mappinkje dan haal je misschien net de 360 echt :p
WAT? 360 echte kilometers? Met een turbo hayabusa misschien, maar met een andere pijp + powercommander + afstelbeurt... hahahaha

Nee, een hayabusa haalt op een goeie dag net 300 echte kilometers per uur. Dat zal zo ongeveer 320 op de teller zijn.

De teller van de gixxer 1000 geeft niet meer aan dan 299, maar de toerenteller loopt dan nog een klein stukkie door. Maar een gixxer 1000 K6 haalt de 300 echte kilometers niet. Een yoshi uitvoering met 200 pk zal dat natuurlijk wel doen (met aangepaste gearing, want met standaard gearing loopt ie gewoon in de toerenbegrenzer denk ik).. maar veel harder dan 310-320 echte kilometers zal ie ook wel niet gaan.

De grap is namelijk dat de hoeveelheid druk van de wind zo enorm toeneemt dat het vermogen dat je nodig hebt om harder te gaan exponentieel stijgt. Als voorbeeld: Jack Frost heeft ooit een poging gedaan om op een hayabusa met een standaard frame (alleen verlengde achterbrug) 400km/h te rijden (250mph). Daar heeft hij een gigantische turbo voor nodig gehad die zijn compleet aangepaste blok naar 700pk! (ja.. ZEVENHONDERD pk! geen tikfout) blies. En hij bleef steken op iets van 242mph uit mijn hoofd..

Er is zelfs een nederlander met een hayabusa die nog harder ging (257mph).. MAAR. die had een aangepast/verlaagd frame + kuipwerk. Die was dus niet meer 'road legal' (voor zover een 700pk hayabusa dat nog kan zijn.. 8)7)

maw. die paar pk'tjes extra geven niet 40km/h ofzo meer.

[Voor 51% gewijzigd door FragDaddy op 07-07-2007 17:49]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:19:
[...]

Hayabusa's worden begrenst op 320 idd.. de 98 en 99 versie liepen dik over de 300 op de teller ;)

No signature required.

FragDaddy schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:38:
[...]

De grap is namelijk dat de hoeveelheid druk van de wind zo enorm toeneemt dat het vermogen dat je nodig hebt om harder te gaan exponentieel stijgt.
klein detail maar luchtweerstand is kwadratisch oftewel A * v2 waarbij A een voertuigen houding afhankelijke constante is ;)

wiskundig gezien zit er een verschil tussen exponentieel en kwadratisch.

banden weerstand zal ook wel flink zijn bij dat soort snelheden trouwens.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 07-07-2007 18:11]

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, vandaag gaan vragen bij de motorzaak voor hoeveel ze m'n motor zouden kunnen overnemen.

De zaak van waar hij komt neemt hem al niet over. Ze hebben er al 8-9 te koop staan.
M'n fiets heeft dan ook nog eens schade die ze dan nog moeten herstellen, ze moeten een jaar garantie geven (tellen ze 500€ voor), ... We zouden dan nooit overeenkomen voor een prijs.

Ze hebben wel aangeraden m'n fiets op te lappen bij een carrossier (zoals ik al van plan was) en hem dan particulier te verkopen. Ik zou er dan nog 9.500€ voor kunnen vragen volgens hun. De kerel zei zelfs van niet lager te verkopen dan dat :o

Zou mooi zijn. Neem 2000€ om hem in oorpronkelijke staat te krijgen. Hou ik er 7500 netto aan over. Laat dat nu nog de rest zijn wat nog af te betalen valt. Als ik hem verkoop kan ik hem dus in 1 keer afbetalen :)

Dan heb ik eigenlijk bijna 2.5 jaar gereden voor 4000€ :p

In de winkel ook nog eens naar de FJR's staan kijken. Blijven toch mooie dingen :p

http://www.motored.com/tienda/images/fjr1300asgra07.jpg

Terug een dilemma ? :p

[Voor 6% gewijzigd door DinX op 07-07-2007 19:19]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:10:
[...]

klein detail maar luchtweerstand is kwadratisch oftewel A * v2 waarbij A een voertuigen houding afhankelijke constante is ;)

wiskundig gezien zit er een verschil tussen exponentieel en kwadratisch.

banden weerstand zal ook wel flink zijn bij dat soort snelheden trouwens.
Exponent kan ook 2 zijn.. dus is het eigenlijk hetzelfde als kwadratisch ;)

No signature required.

• Capo
  • Niet online
Die Yoshimura uitvoeringen lopen voor geen meter hoor. Het zijn net 600'jes, onderin ben je alles kwijt.

Ennuh 208pk bij Hoegee ja, een k5 met enkel een andere uitlaat drukte daar al 176pk op het achterwiel terwijl die nooit veel hoger zal komen als ong. 163pk..

dus 208 bij hoegee.. mag je er heeeel wat afhalen

Veeeeeel en veel te duur voo rwat je krijgt
( nee geen jaloezie.... )

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
M3rcury schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:18:
[...]

Exponent kan ook 2 zijn.. dus is het eigenlijk hetzelfde als kwadratisch ;)
Nope, kwadratisch betekent y=x^2, terwijl exponentieel betekent y=2^x.
De tweede is veel steiler, geeft veel sneller veel grotere waardes.

http://users.pandora.be/hinssen/MSP.gif

[Voor 16% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 07-07-2007 19:51]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zodan, vanmiddag wezen shoppen bij de HG voor een setje kleding voor mijn vriendin. Leuke afprijzingen daar (einde serie enzo), 100 euro voor een leren HG jas, en 50 euro voor een leren HG broek :)

De service daar blijft goed btw, ik vroeg tussendoor of ze een ademdeflectortje voor mijn Shark hem konden leveren. Ik zag toevallig een zelfde helm als ik heb staan om hem aan te wijzen, waarop de verkoper het deflectortje eruit plukte en zo meegaf :) Toch handig, bij de Motozoom waar de helm vandaan komt viel het niet eens onder garantie.

• DinX

DinX

Motormuis

Service is idd geweldig bij HG (in Hasselt toch). Ik heb in Noorwegen een appel tegen m'n helm gehad (tegenligger die hem naar buiten smeet). Resultaat: klepje van verluchting eraf.
Bij HG gevraagd of ze die konden krijgen, geen probleem. 2 dagen later telefoon dat het daar was.

"Wat moet het kosten ?"
*laat maar zitten gebaar*

:)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 18:31
Hallo guys,

heb nu ruim een jaar m'n rijbewijs en al ruim 35d kilometer erop zitten met de auto. Ben nu 19. Ik wou eigenlijk meteen m'n motor-rijbewijs halen na m'n auto-rijbewijs maar ben tot de conclusie gekomen dat ik eerst met de auto m'n "wilde haren" kwijt wilde raken. Dit is overigens gelukt ;) Rij al 1 jaar en 4 maanden boetevrij, helaasch niet schadevrij maar niet mijn schuld verders.

Ben al flink wat motor's aan het bekijken. Dat hele 25kw verhaal is echt een groot nadeel. Ik had nog liever gezien dat het motorrijbewijs vanaf 21 jaar was maar wel volvermogen. Want het is nog best wel kut om sommige motor's 25kw op kenteken te krijgen. Nu is mijn verzekering niet heel moeilijk (55% no-claim en ik ken die gasten nu wel aardig dus die weten ook wat voor persoon ik ben en zullen niet moeilijk doen als ik een testuitdraai oid heb).

Maar om een verhaal kort te maken: Kun je beter een 25kw motor kopen, die over het algemeen iets duurder zijn? Of kun je zelf ook redelijk simpel je motorfiets terugvoeren naar 25kw, testbankuitdraaitje voor de verzekering, en klaar (voordeel: Veel meer keus in modellen Nadeel: Niet/Lastig op kenteken te krijgen (25kw) terwijl voor bijna alle type's deze 25kw setjes verkrijgbaar zijn. Vraag: Is het financieel gezien niete handiger om een volvermogen motor te kopen en 25kw te maken (Staan de kosten(veel meer?) tegenover het ruimere aanbod)

+ Ik hoor iedereen zeggen dat er verleden jaar wat veranderd is kwa vermogens en dat het nu 35kw is. Volgens mij is het gewoon 25kw/34pk ? Ik kan ook nergens hier meer informatie over vinden, zou dus te gek zijn als ik verduidelijking van jullie kon krijgen ;)

Voor de rest zat ik te denken als beginnersmotor een soort van Suzuki GSX, Een Yamaha Fazer, Thundercat of als de budget er voor is een R6.

Waar ik vooral op let is dat na 2 jaar het liefst nog dezelfde motor wil rijden als ik volvermogen wil rijden. Dan heb je een leuke fiets, je pleegt elke 6k km onderhoud,je kent je fiets, je gaat er van houden, en je weet gewoon dat de fiets goed is onderhouden enzo dus ik zoek wel een fiets die +/- mij 4 jaar tevreden kan houde (2 jaar begrenst, 2 jaar volvermogen)

Jullie krijgen er een motorrijder bij :D

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zoek een volvermogenfiets die iemand anders al eens op 25kw heeft gezet (die zijn er echt wel), Fazertje ofzo. Rij die 2 jaar, en zet hem daarna over op volvermogen, óf verkoop hem weer als je er op uitgekeken bent.

Wise enough to play the fool

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Wat zijn eigenlijk de problemen (juridisch enzo) als je met een fiets rijd die 25 kw op kenteken staat , maar geen 25kw meer is? Uiteraard wel het rijbewijs voor volvermogen.

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

http://video.google.nl/videoplay?docid=-1497067748140694301

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Nog een beetje prutsen aan de ontsteking en ik ben er :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
Simmie schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:41:
Wat zijn eigenlijk de problemen (juridisch enzo) als je met een fiets rijd die 25 kw op kenteken staat , maar geen 25kw meer is? Uiteraard wel het rijbewijs voor volvermogen.
- rijden zonder geldig rijbewijs (80 euro geloof ik)
maar dat is puur juridisch, als je een ongeluk veroorzaakt zal de verzekeringsmaatschappij dit aangrijpen om niet uit te keren (tenzij je aan kan tonen dat ze hier van op de hoogte waren en akkoord zijn gegaan met de verzekering wat dus onmogelijk is) en dat lijkt me een vervelender puntje

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

haha wat cool Heb je nog een paar goede fotootjes van dat ding?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

rimpeldinky schreef op zondag 08 juli 2007 @ 08:55:
[...]

- rijden zonder geldig rijbewijs (80 euro geloof ik)
maar dat is puur juridisch, als je een ongeluk veroorzaakt zal de verzekeringsmaatschappij dit aangrijpen om niet uit te keren (tenzij je aan kan tonen dat ze hier van op de hoogte waren en akkoord zijn gegaan met de verzekering wat dus onmogelijk is) en dat lijkt me een vervelender puntje
Hij heeft juist wel een volvermogen rijbewijs, dan maakt het niet meer uit wat er op je kenteken staat volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/945651.html
Ook de politie doet aan innovatie. In de laboratoria van de politie is weer een nieuwe onzinboete ontwikkeld. Want wat is er nu mis met deze nummerplaat? Niet dat het kenteken onleesbaar is gemaakt, dat is alleen gedaan voor deze foto. De eigenaar van deze motor werd deze week aan de kant gezet onder het motto van een routinecontrole. Rijbewijs had hij keurig bij zich, evenals het kentekenbewijs. De motor bleek technisch in orde en de bestuurder reed niet te hard. Kudt. Geen boete. Ho, wacht! Eureka! De geodriehoek werd uit de auto gehaald en de agenten besloten het nummerbord van de motorrijder even langs de gradenboog te houden. Enfin, u voelt hem al aankomen: de nummerplaat stond exact 2 graden te schuin. Dat de nummerplaat verder prima is te lezen, ook voor flitspalen, deed er niet toe. Regels zijn regels. Daarom even per ommegaande 50 euri aftikken graag. Bedankt, ook namens Koos Spee...
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/motor.html
http://www.geenstijl.nl/m...ges/maximaal30graden.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/bon.html

OMG :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dit is toch niet serieus? Hier zou ik nou echt bezwaar tegen maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nope

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Nu online
Capo schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:34:
Die Yoshimura uitvoeringen lopen voor geen meter hoor. Het zijn net 600'jes, onderin ben je alles kwijt.

Ennuh 208pk bij Hoegee ja, een k5 met enkel een andere uitlaat drukte daar al 176pk op het achterwiel terwijl die nooit veel hoger zal komen als ong. 163pk..

dus 208 bij hoegee.. mag je er heeeel wat afhalen

Veeeeeel en veel te duur voo rwat je krijgt
( nee geen jaloezie.... )
Die testbanken geven altijd creatieve aantallen aan :X
Vriend van me had bij Frederiks met z'n 1000k5 179pk aan het achterwiel, met alleen een yoshi demper :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
MarcoZ20 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:04:
[...]

Die testbanken geven altijd creatieve aantallen aan :X
Vriend van me had bij Frederiks met z'n 1000k5 179pk aan het achterwiel, met alleen een yoshi demper :X
Precies. ik 185.7pk op het achterwiel bij Frederiks.. (zou ik op 205pk op krukas zitten :+ )

En topsnelheden..

2005 1000. 299km/h op de teller is 286km/h echte kilometers. 300 haalt ie niet, stroomlijn is niet goed. Paar pk's erbij van een yoshi en dan is het nog moeilijk.

Hayabusa loopt begrensd 295km/h echte kilometers en de zzr1400 296km/h echte kilometers.

300 gaan ze wel maar 320 toch niet gauw, moet je toch al gaan verbouwen

(performance bikes heeft het getest, jaren terug al. Deze maand is Motoplus ermee aan het "spelen" )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand toevallig tips om beweging in de stelschroef onderaan de achterschokdemper (monoshock) te krijgen? Ik wou voor mijn eerste duoritje afgelopen weekend dat ding wat harder zetten, maar er was geen millimeter beweging in de knop te krijgen... Met een tang kon ik er niet echt bij, en duwen met een schroevendraaier werkte ook niet echt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

WD40

Acties:
  • 0Henk 'm!

maken jullie je nou serieus druk of je de 300km/u kan halen :o :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

en als dat niet helpt, hitte..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Nu online
Chakotay schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:28:
Heeft iemand toevallig tips om beweging in de stelschroef onderaan de achterschokdemper (monoshock) te krijgen? Ik wou voor mijn eerste duoritje afgelopen weekend dat ding wat harder zetten, maar er was geen millimeter beweging in de knop te krijgen... Met een tang kon ik er niet echt bij, en duwen met een schroevendraaier werkte ook niet echt.
schroevendraaier + hamer en hem zo lostikken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 79743 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:09:
maken jullie je nou serieus druk of je de 300km/u kan halen :o :D
:9

Is leuke mijlpaal.

Er komt een knopje op mijn motor die de begrenzing eraf haalt zodat als ik es wedstrijdje topsnelheid doe met de zx12 (op trekkracht legt ie het gruwelijk af al) ik es voorbij de 286km/h echte km's kan komen :P

(nadeel is dat hij op de gear indicator op 5 blijft staan dus daarom moet het uitschakelbaar zijn)

in de begrenzer is die trouwens wonderbaarlijk snel O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou moe :/

[Voor 97% gewijzigd door ROFLASTC op 09-07-2007 14:34]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:28:
Ik zo'n
Hakenschlüssel für Stossdämpfer werkt prima.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
MarcoZ geeft goeie tip, meeste sleutels kost je je knokkels.. :)

Kort vakantie filmpje dan maar :)

http://www.youtube.com/watch?v=281JDJuCZv8

En ja bochten zonder overzicht rem ik voor..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Leuk filmpje hoor :) Leuke bochten zo te zien. Ik snap alleen nooit zo hoe mensen toch zo lekker door die haarspeld-like bochten heen kunnen knallen rijden 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Raku op 09-07-2007 14:49]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:41:

netjes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Wat is er met haarspeld bochten dan ?

Voordeel van berg af rijdenis dat je vaak overzicht kunt houden over de weg, ook over het vervolg en wat er komt kwa verkeer.

Naar buiten sturen, naar binnen sturen, apex op 80% van de bocht , motor recht op en gas. Althans dat is zoals ik het usual op vakantie deed mits ruimte.

Heb nog uren en uren film materiaal........................ berg af op een brede weg met goed asfalt is erg erg erg fun. Mits je overzicht hebt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:41:

Welk gebied/plaats was dat?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Net boven Bezier

Dat is Herault Languedoc ofzo..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dit zijn haarspelden :p

http://tweakers.net/ext/f/8e40a1cefbdf8b058cc2e9245b69aa0c/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/62a07d147f45302e3474c7f07ac138bd/thumb.jpg

Met dichtgeknepen billen naar beneden met 10% helling :X :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Die had ik andersom met 10% helling omhoog :P

Dan heb je weinig overzicht op een supersport. Heb ik ook nog op film :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xAndyx
Heerlijk filmpje, krijg al helemaal zin in mn vakantie met al die zon daar :)
Wil ik zeker ook nog een keer gaan doen zon motor vakantie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik heb in de bergen ook veel regen gehad anders. Dus niet altijd zon.

En ach dan kun je ook aardig door rijden. Staat ook op film :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 28-03 12:30

Yotta

0110101001111010

Motorrijder gebruikt provinciale weg als racebaan
Uitgegeven: 9 juli 2007 11:33

WADDINXVEEN - Een 27-jarige man uit Waddinxveen heeft een provinciale weg in zijn woonplaats afgelopen weekeinde als racebaan gebruikt. De motorrijder scheurde als een volleerd coureur met 188 kilometer per uur over de weg, waar 80 kilometer het maximum is.

Zijn pech was dat de politie langs deze weg juist een snelheidscontrole hield. De man is aangehouden en moest zijn rijbewijs inleveren. Dat maakte de politie maandag bekend.

De officier van justitie gaat een passende straf voor de man vaststellen.

(c) ANP
Dus... :X

0110101001111010

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

tja dat gebeurt, kan gevaarlijk zijn geweest, hoeft niet perse...
Maar ja als je te hard rijd dan kan je gepakt worden hoort erbij...
zelf zou ik niet zo snel gaan (nu al helemaal niet omdat ik niet zo hard kan ;) )

[Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 09-07-2007 17:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xAndyx
Ik zou sowieso nooit over de grens gaan dat je je rijbewijs moet inleveren 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

xAndyx schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:18:
Ik zou sowieso nooit over de grens gaan dat je je rijbewijs moet inleveren 8)7
Gaat snel hoor... Een tijdje gelden op de snelweg, goh, eens kijken hoe stabiel die nieuwe tanktas zit. 5 seconden later: Oh, met 180 blijft ie iig zitten :X

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee