Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Moderne lage en korte uitlaten vind ik wel heul sjiek. Ik ergerde mij altijd aan de standaard recht zo íe gaat houwitzers

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:34:
[...]

Moderne lage en korte uitlaten vind ik wel heul sjiek. Ik ergerde mij altijd aan de standaard recht zo íe gaat houwitzers
of die dubbele uitlaat van de nieuwe Z1000 die er uit ziet als een trombone ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-07 19:14

Chakotay

Lick here to continue

ROFLASTC schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:34:
[...]

Kan erg leuk zijn inderdaad, al verschilt het per motor. Wat ik echter altijd lelijk vind, is die nieuwe stijl kentekenplaathouder, met standaard zo'n gezwel aan de onderkant. Wat is daar eigenlijk het idee van? Verplicht reflectortje oid?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Hmm, netjes hoor... zo'n nieuwe fiets... ikke jaloers :/

Deze donderdag ga ik mn tank proberen uit te deuken :)
Misschien morgen vast wat verf kopen en eventueel de bugspoiler alvast een laagje geven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:38:
[...]

of die dubbele uitlaat van de nieuwe Z1000 die er uit ziet als een trombone ;)
hehe

Dan heb ik 'm liever zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.raptorsandrockets.com/images/Suzuki/2007_Suzuki_SV650_yr.JPG

Afbeeldingslocatie: http://admin.pipecity.com/Images/StoreImages/1/41245_4.jpg

Al is die laatste meer een Joint dan een uitlaat

[ Voor 16% gewijzigd door ROFLASTC op 03-07-2007 20:43 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 14:47

PeNGuiN

't Is Wat...

Wat vergelijkingsmateriaal met dempers en tunes. Heb nu al bijna evenveel koppel als de 675. Er zit nog flink wat verbeteringsruimte in, want er is nog totaal niet gesleuteld aan de afstelling verder (dus nog geen RapidBike of PCIII erop). Hij zuipt dus nog als een echte Engelsman :+

Er zit nu deze pijp op en het klinkt leuk:

Afbeeldingslocatie: http://www.twobros.com/images/M5_Carbon_Fiber_web.jpg

Maximumsnelheid, ongeveer 250km/u:

Afbeeldingslocatie: http://www.valethosting.net/~penguin/maxspeed.jpg

PK/Nm:

Afbeeldingslocatie: http://www.valethosting.net/~penguin/powerrun.jpg

Originele demper & standaardtune t.o.v. Two-Brothers M-5 Carbon & Triumph TOR-tune:

Afbeeldingslocatie: http://www.valethosting.net/~penguin/toenennu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PeNGuiN op 03-07-2007 21:28 ]

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Hmmm, twee avondjes sleutelen en in plaats van helemaal niks voel ik nu elk hobbeltje :D Toch maar wat lagere bandenspanning gaan proberen, staat nog vrij hoog omdat ik met vorige setup begon te slingeren bij 140.

En als me pa een beetje zijn best doet kan ik hopelijk deze week gaan rijden met volledige elektronische ontsteking.

[ Voor 21% gewijzigd door Clithopias op 03-07-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:39:
[...]

hehe

Dan heb ik 'm liever zo:

[afbeelding]

[afbeelding]

Al is die laatste meer een Joint dan een uitlaat
Is die bovenste het gerucht voor de 2008 sv?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:41:
[...]

Is die bovenste het gerucht voor de 2008 sv?
weet ik eigenlijk niet maar het is te zien dat het een soepje is

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:51:
[...]

weet ik eigenlijk niet maar het is te zien dat het een soepje is
Het is een combinatie van een sv een gsr, en een gsx-r 600/750, vind hem stiekem best leuk :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Foto binnen van 22juni op Assen :P

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc126069/Circuitmotor/07AN5781.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:35:
Hmm, netjes hoor... zo'n nieuwe fiets... ikke jaloers :/
Kawasaki (en suzuki geloof ik ook) doet tegenwoordig 0% rente financieringen, dus het is mischien voor jou ook wel haalbaar :)

Ik neem die regeling wel maar niet omdat het nodig is, maar meer omdat ik zo wel rente kan vangen over het geld... Toen ik overkompleet werd gemaakt bij Oracle kreeg ik een oprot premie, dus daar is de versys eigenlijk van betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Euh over uitlaten gesproken... Waarom zit die van jou zo?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:45:
Kawasaki (en suzuki geloof ik ook) doet tegenwoordig 0% rente financieringen, dus het is mischien voor jou ook wel haalbaar :)
Geloof ik best, maar ik wil geen financieringsdingen, eigenlijk.

Ik ben nog een studentje he :) Nog anderhalf jaar, dan ben ik afgestudeerd als het goed is.. Dan een leuke baan scoren en dan komt er wel een nieuwe bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 83626 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:16:
[...]

Ik ben nog een studentje he :) Nog anderhalf jaar, dan ben ik afgestudeerd als het goed is.. Dan een leuke baan scoren en dan komt er wel een nieuwe bike.
ah, dat is idd wel verstandig ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:45:
[...]

Ik neem die regeling wel maar niet omdat het nodig is, maar meer omdat ik zo wel rente kan vangen over het geld... Toen ik overkompleet werd gemaakt bij Oracle kreeg ik een oprot premie, dus daar is de versys eigenlijk van betaald :)
Ja, maar dan gaan ze er vanuit dat je ongeveer de helft van je bike in 1 keer aflost geloof ik.. verder komt er nog 99 euro administratie kosten bij :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 83626 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:16:
[...]

Dat is ook mijn plan :P

Zat er even over te denken om nu mn FZR600R te verkopen (nu hij onderhoud nodig heeft >:) ) en dan in het najaar een RSV Mille te kopen in Duitsland. Denk dat ik toch maar mn Yamaha houdt en gewoon het onderhoud laat doen. Kmstand is nu 48.000 dus na kleppen en carbs stellen kan hij nog wel ff mee :) Dan komt er over een jaartje, na mn master, wel een leuke baan + nieuwe fiets(en).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:47:
[...]

Euh over uitlaten gesproken... Waarom zit die van jou zo?
Dat een laser works demper (geloof ik) Zitten zo dat je NOG minder geluid produceert, en toch het vermogen van een open demper houd :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 16:22

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

leuk zo'n les in de regen :( die rijschool kleding is lang niet zo waterdicht als ze van te voren zeggen :D .

hebben de andere lessers nog last van de regen gehad? Ik had net flink domme actie, motor stond blijkbaar nog in de 2e versnelling toen ik weg wilde rijden en me achterwiel stond op een flink natte witte pijl. Geeft flinke wielspin zo'n geintje. instructeur was niet erg blij. ik had het in ieder geval weer warm daarna. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

28500 Op de scooter
51300 Op de HD

Leuke vorm van countersteering zit erin gebakken tijdens het remmen trouwens 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 04-07-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 08:07

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb vorige week vrijdag 2 uur in de regen les gehad, van 14.00uur tot 16.00uur. Morgen waarschijnlijk weer les in de regen :( Moet om 18.00 uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

Ik had dinsdag les in de regen en morgen AVB examen, hoogstwaarschijnlijk in de regen. Maar dat mag de pret niet drukken, als het goed is maakt dat alleen verschil voor de vochtigheidsgraad in mijn kleren en niet voor de uitslag :Y)

Overigens net de theorie gehaald, eerste keer prijs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
M3rcury schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:39:
[...]

Dat een laser works demper (geloof ik) Zitten zo dat je NOG minder geluid produceert, en toch het vermogen van een open demper houd :)
klopt, dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:04:
leuk zo'n les in de regen :( die rijschool kleding is lang niet zo waterdicht als ze van te voren zeggen :D .

hebben de andere lessers nog last van de regen gehad? Ik had net flink domme actie, motor stond blijkbaar nog in de 2e versnelling toen ik weg wilde rijden en me achterwiel stond op een flink natte witte pijl. Geeft flinke wielspin zo'n geintje. instructeur was niet erg blij. ik had het in ieder geval weer warm daarna. :o
dus les geleerd: niet op witte vlakken stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 07:38

rimpeldinky

nani?

heb je nog geluk dat ie niet in zn 1 stond :p dan had je helemaal wheelspin gehad

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Heb je daar nog meer foto's van? Van de andere kant en achterkant bijvoorbeeld.
Ik heb zoiets nog nooit gezien :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rimpeldinky schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:56:
heb je nog geluk dat ie niet in zn 1 stond :p dan had je helemaal wheelspin gehad
juist niet, nu kwam het omdat er veel meer vermogen op het wiel kwam dan de bedoeling was.

weer een hoop van geleerd iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

waarom rijd je dan in je 1 sneller weg als in de 2? omdat er in de 1 MEER vermogen op het achterwiel komt ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het vermogen blijft hetzelfde ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

* Glashelder is ook aan het lessen geslagen :)

Hoop het rond Oktober te hebben (weinig examenmogelijkheden :/).. Omdat het CBR het met B zo druk heeft nemen ze minder A examens af :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blijft frustrerend he..

Ik heb zojuist een studieproject afgerond waarbij een groep medici betrokken waren. Die haalden dus continu zaken als moment, kracht, vermogen, spanning en rek door elkaar. AAArrrrrrggghhhh
Ow, vonden ze ook lastig: verplaatsing, acceleratie en snelheid.

Neemt niet weg da die gasten ook konden lullen in een taaltje waar ik de kloten van begreep, maar goed.

On-topic: ik heb de tank eindelijk eens van mn motor gehaald en geleegd. Embleempjes eraf, toen pas viel echt op hoe diep de deuken zijn.. Morgen ga ik proberen de boel uit te deuken, maar gaat nog tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ach, ik heb ermee leren leven. Er zullen altijd mensen tegen beter weten in met een BMW rijden, zo zullen ook mensen een zuiger aanduiden als een cilinder, ookal beschikken die personen over een Dr. Ir titel in de mechanica.

Niet te veel druk om maken tenzij je gebrand bent om je gelijk te halen. Soms kan dat laatste wel leuk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:07:
[...]

Er zullen altijd mensen tegen beter weten in met een BMW rijden
nvm ...

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 04-07-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Prachtig die aversie tegen BMW..elke replie gaat het wel weer over BMW :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Glashelder schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:31:
Oude lullen merk O-)

:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ach, ik heb ermee leren leven. Er zullen altijd mensen tegen beter weten in met een BMW rijden, zo zullen ook mensen een zuiger aanduiden als een cilinder, ookal beschikken die personen over een Dr. Ir titel in de mechanica.

Niet te veel druk om maken tenzij je gebrand bent om je gelijk te halen. Soms kan dat laatste wel leuk zijn ;)
klassieke mechanica vind ik niet zo moeilijk, motortechniek snap ik echter niet :D (natuurkunde student) universitaire mechanica behandelt motortechniek simpelweg niet dus weet ik er niet zoveel van als jij.

ik snap overigens nog steeds niet wat je bedoelt met vermogen blijft hetzelfde, lijkt mij dat het vermogen afhankelijk is van vele factoren.

rimpel: doordat de band weinig weerstand had van de weg had de motor weinig weerstand waardoor die gemakkelijk op toeren kwam. en bij 3000 toeren in zijn 2e draait de achterband over het algemeen sneller dan 3000 toeren in zijn 1.

als de weg veel weerstand levert krijg je de motor minder gemakkelijk op toeren en in de 2e is dit nog veel lastiger dan in zijn 1ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 04-07 14:47

PeNGuiN

't Is Wat...

Het maximum vermogen verandert niet. Het overgebrachte vermogen 'aan het achterwiel' varieert wel natuurlijk.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het overgebrachte vermogen varieeert niet met de versnelling die je kiest.

In zn 1 breng je veel koppel over, maar weinig omwentelingen per tijdseenheid.
In zn 5 breng je weinig koppel over, maar veel omwentelingen per tijdseenheid.
Koppel * Omwentelingen/Tijdseenheid = Vermogen = Constant (bij gelijk toerental en gasstand)

Het is net als 20km/u fietsen, dat kan in zn 1 (snel trappen, amper kracht nodig) of in zn 3 (sta je te stampen, maar je trappers gaan amper rond). Het geleverde vermogen is gelijk.

Op die witte plak spin je makkelijker door in zn 1, want je hebt meer koppel en overkomt de grip dus makkelijker. In zn twee lukt het je blijkbaar ook, en spint het wiel met grotere snelheid. Daarom is spin in zn 1 minder eng dan in zn 2; in zn 1 gaat het wiel niet zo heel hard rond. Even gas los, of koppeling in en het wiel staat weer stil. In een hogere versnelling zit er een hoop energie opgeslagen in de rotatiesnelheid van de bewegende massa van het wiel. Dat corrigeer je minder snel.

BMW rijden tegen beter weten in vind ik een beetje raar gesteld. het hangt er gewoon maar net vanaf waar je voor kiest. Niet iedereen wil de technisch meest solide (of juist verfijnde) machine, sommigen willen een imago kopen, of gaan gewoon voor het uiterlijk. Geldt net zo goed voor HD of ieder ander merk.

Sorry dat dit een heel arrogante, betweterige en irrtante post was. Maar ik hoop dat sommige dingen nu duidelijker zijn voor mensen die niet into mechanica zijn :>
Ik wil niemand echt de les lezen, maar ik vind het leuk dingen uit te leggen, ook al ben ik er niet al te goed in :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 05-07-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Op die witte plak spin je makkelijker door in zn 1, want je hebt meer koppel en overkomt de grip dus makkelijker. In zn twee lukt het je blijkbaar ook, en spint het wiel met grotere snelheid. Daarom is spin in zn 1 minder eng dan in zn 2; in zn 1 gaat het wiel niet zo heel hard rond. Even gas los, of koppeling in en het wiel staat weer stil. In een hogere versnelling zit er een hoop energie opgeslagen in de rotatiesnelheid van de bewegende massa van het wiel. Dat corrigeer je minder snel.
dit bedoelde ik dus, dat je in zn 1 zeker wheelspin had gehad (opschakelen en verder burnen :D)
:+ maar bracht het lullig

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 01-07 19:14

Chakotay

Lick here to continue

Over het koppel/vermogen verhaal: klikkie. Komt van een autosite, maar de uitleg is duidelijk :)

Of had ik die link nou juist uit dit topic? :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:13:
Over het koppel/vermogen verhaal: klikkie. Komt van een autosite, maar de uitleg is duidelijk :)
Uitleg is inderdaad duidelijk (gekleurd). Je hebt vermogen nodig maar de afgifte is ook van belang. Ik ben het er absoluut niet mee eens want koppel is zeker van belang en doet er zeker aan toe. Die auteur houdt absoluut geen rekening mee met een bepaalde gedachtegang. Bij een dragracer willen ze dat die al 100pk levert bij 4000rpm en 350pk piek. Bij een wegracer willen ze dat die een hoog piekvermogen welke onderin totaal niets te zoeken heeft omdat ze daar niet rijden. Bij een cruiser willen ze een sneller acceleratie in éénder welke versnelling.
Glashelder schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:31:
Het is geen aversie tegen BMW, het is gewoon een technische beoordeling wat ik maak. Al heb ik ook geleerd dat mensen met emotie iets kopen. En emotie is niet voor rede vatbaar ;)
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:26:
BMW rijden tegen beter weten in vind ik een beetje raar gesteld. het hangt er gewoon maar net vanaf waar je voor kiest. Niet iedereen wil de technisch meest solide (of juist verfijnde) machine, sommigen willen een imago kopen, of gaan gewoon voor het uiterlijk.
Ooit eens in een BMW motorfiets werkplaats gestaan? Je moet eens een gezonde discussie over de techniek van BMW proberen te houden. De kans dat ik de lotto win is groter dan daar een gezonde discussie te houden op niveau. Moet je nagaan, ik speel niet eens lotto :+ Maar imago, ja dat heeft een BMW wel ja :)
Geldt net zo goed voor HD of ieder ander merk.
HD en BMW rijders, erger bestaat er zowat niet. Hondarijders zijn net zo merkvast maar kan je nog leuke discussies voeren welke niet met getrokken messen staan als je het over "hun" merk hebt :) Misschien dat ik teveel met verfijnde technologie heb gewerkt en te weinig aan auto's. De typische beroepsmisvorming hé :)
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:26:
Sorry dat dit een heel arrogante, betweterige en irrtante post was. Maar ik hoop dat sommige dingen nu duidelijker zijn voor mensen die niet into mechanica zijn :>
Arrogant, betweterig, irritant? Waar? :) Als het goed is dan is het gewoon goed. Intresseert mij die toon waarop het neergezet wordt. Emotie is een slechte raadgever en dient de deur gewezen te worden.
Ik wil niemand echt de les lezen, maar ik vind het leuk dingen uit te leggen, ook al ben ik er niet al te goed in :P
Ik wil ook niemand de les lezen, ik vind het gewoon leuk om dingen technisch te staven zonder enige emotie. En uitleggen, mijn uitleg hier op GoT vinden ze nogal vreemd omdat ik teveel basiskennis zou verwachten. Ik verwacht dat ze gewoon tweakers zijn en weten hoe Google werkt ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 79743 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:52:
klassieke mechanica vind ik niet zo moeilijk, motortechniek snap ik echter niet :D (natuurkunde student) universitaire mechanica behandelt motortechniek simpelweg niet dus weet ik er niet zoveel van als jij.
Dit is gewoon plain simple mechanica met andere overbrengingsverhoudingen. niet meer niet minder. Want is er kenmerkend aan een tandwielkast? Het vermogen blijft gelijk.
ik snap overigens nog steeds niet wat je bedoelt met vermogen blijft hetzelfde, lijkt mij dat het vermogen afhankelijk is van vele factoren.
Die verliezen in de oliepomp vs verliezen in de band weerstand heffen elkaar zowat op. Je hebt rond de 10pk verlies in de band op topsnelheid in de 5de versnelling. Dus verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm mischien toch iets voorzichtiger doen tijdens het filteren..
Vanochtend stond er een mega lange file, meeste stukken flink ruim gat, dus niks aan de hand, maar op sommige plekken werd het wel erg smal. Motor voor me kon door een gat en ik schatte ik dus ook, maar het versmalde nog wat en ik reed naast vrachtwagen met oplegger.. dus ik kon nog net half met mijn schouder onder de aanhanger, op zich niet de beste oplossing maar in principe kan het, maar toen ik over mijn shouder/in spiegel keek zat dat achterwiel wel erg dichtbij en was dat ding ook best wel groot...
Leermomentje dus.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:53:
mmm mischien toch iets voorzichtiger doen tijdens het filteren..
Vanochtend stond er een mega lange file, meeste stukken flink ruim gat, dus niks aan de hand, maar op sommige plekken werd het wel erg smal. Motor voor me kon door een gat en ik schatte ik dus ook, maar het versmalde nog wat en ik reed naast vrachtwagen met oplegger.. dus ik kon nog net half met mijn schouder onder de aanhanger, op zich niet de beste oplossing maar in principe kan het, maar toen ik over mijn shouder/in spiegel keek zat dat achterwiel wel erg dichtbij en was dat ding ook best wel groot...
Leermomentje dus.. :$
Wat doe je dan ook in een file vraag ik me af. Dat de automobilisten er allemaal voor aanschuiven is zo'n vraag waar ik maar geen antwoord op krijg. Is het dan zo slecht thuis dat ze eventjes gezellig op de snelweg gaan stilstaan met hun ontbijt en hun muziekje? Misschien moeten ze maar beter iets aan hun levensgezel gaan doen denk ik dan :+

Maar tijdens de file moet je naar de eerste afrit en dan binnendoor slalommen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
zo, ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic, maar ik ben er weer :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:00:
[...]

Wat doe je dan ook in een file vraag ik me af. Dat de automobilisten er allemaal voor aanschuiven is zo'n vraag waar ik maar geen antwoord op krijg. Is het dan zo slecht thuis dat ze eventjes gezellig op de snelweg gaan stilstaan met hun ontbijt en hun muziekje? Misschien moeten ze maar beter iets aan hun levensgezel gaan doen denk ik dan :+

Maar tijdens de file moet je naar de eerste afrit en dan binnendoor slalommen ;)
Binnendoor slalommen in London is niet veel beter helaas... de hele stad staat zo'n beetje vast, ik snap ook elke dag minder dat mensen met de auto rond die tijd gaan rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:49:

Het is geen aversie tegen BMW, het is gewoon een technische beoordeling wat ik maak.
't is maar wat voor labeltje je erop kleeft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:04:
Binnendoor slalommen in London is niet veel beter helaas... de hele stad staat zo'n beetje vast, ik snap ook elke dag minder dat mensen met de auto rond die tijd gaan rijden..
Op die manier :)
DinX schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:06:
't is maar wat voor labeltje je erop kleeft :')
Het is maar hoe je wilt discussieren :')

Ik houd van een degelijke discussie zonder enige emotie. Discussies over menselijkheid laat ik dan ook aan mij voorbij gaan omdat daar geen zinnig woord wordt uitgekraamd. Techniek en politiek daarintegen is de kans dat er iets degelijks wordt gezegd stuk beter :) Zolang emotie maar buiten de deur gelaten wordt.

Voor mij moet het gewoon goed sturen, goed in elkaar zitten, etc etc. De looks maakt niet meer zoveel uit. Er zijn geen gedrochten van motorfietsen meer qua looks, het gaat nu om het pakket wat die aanbieden. En als ik erop zit dan zie ik ook wenig meer van het ding buiten de meters en de weg.

[ Voor 61% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

-

[ Voor 101% gewijzigd door DinX op 05-07-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ToolkiT schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:04:
[...]

ach het ov is ook niet alles :/ de eerste paar weken ging het goed, maar afgelopen week en deze week is het redelijk klote, veel vertraging met de trein, metro's die uitvallen en te vol zitten. Wordt er niet heel vrolijk van atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:03:
zo, ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic, maar ik ben er weer :)
WB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lex schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:08:
[...]

ach het ov is ook niet alles :/ de eerste paar weken ging het goed, maar afgelopen week en deze week is het redelijk klote, veel vertraging met de trein, metro's die uitvallen en te vol zitten. Wordt er niet heel vrolijk van atm.
Nope, en als ik naar mijn werk ga met OV dan moet ik eerst hartje London in en daarna weer uit, dus met een enorme omweg en veel meer reistijd... en ik betaal zo'n £5 aan benzine per dag terwijl een trein/metro kaartje £30+ is...

Al met al is de motor de meest practische oplossing... lex mijn baby vara kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
lex schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:08:
Glijdende uren zijn fijn dan :) Dan kan je de uren aanpassen zodat jij je er ook behagelijk bij voelt :) Met het OV heb ik weinig problemen, ik neem het 2 keer per week om naar kamers te gaan. Het duurt wat langer als met de auto maar het kost me geen drol (goed OV in BE ;) ) en als ik de uren goed kies kan ik nog eens aangenaam een boek lezen zonder in een overvolle trein te zitten :)

Maar ik snap je punt wel :)

Het probleem zijn vooral de uren. Iedereen moet om 08.30 op zijn werk zijn, een dergelijke exodus vraagt dus voor problemen. Een motorfiets is dan een lapmiddel voor een probleem :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:06:
[...]

Op die manier :)

[...]

Het is maar hoe je wilt discussieren :')

Ik houd van een degelijke discussie zonder enige emotie. Discussies over menselijkheid laat ik dan ook aan mij voorbij gaan omdat daar geen zinnig woord wordt uitgekraamd. Techniek en politiek daarintegen is de kans dat er iets degelijks wordt gezegd stuk beter :) Zolang emotie maar buiten de deur gelaten wordt.

Voor mij moet het gewoon goed sturen, goed in elkaar zitten, etc etc. De looks maakt niet meer zoveel uit. Er zijn geen gedrochten van motorfietsen meer qua looks, het gaat nu om het pakket wat die aanbieden. En als ik erop zit dan zie ik ook wenig meer van het ding buiten de meters en de weg.
offtopic:
Ik respecteer je vaak inhoudelijk interessante posts, maar het BMW gebash (wat het in mijn ogen dus wel is) is wel een beetje overdreven. Wanneer iemand het woord BMW gebruikt is er meteen een (negatieve) reactie van jou. Dat is ongeveer hetzelfde als iedere keer wanneer Jan-Peter Balkenende ter sprake komt zeggen dat hij op Harry Potter lijkt.
Maw. ik snap dat je een degelijke discussie wilt, maar je hoeft daar toch niet de hele tijd naar te zoeken?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ZiegoM schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:27:
[...]

offtopic:
Ik respecteer je vaak inhoudelijk interessante posts, maar het BMW gebash (wat het in mijn ogen dus wel is) is wel een beetje overdreven. Wanneer iemand het woord BMW gebruikt is er meteen een (negatieve) reactie van jou. Dat is ongeveer hetzelfde als iedere keer wanneer Jan-Peter Balkenende ter sprake komt zeggen dat hij op Harry Potter lijkt.
Maw. ik snap dat je een degelijke discussie wilt, maar je hoeft daar toch niet de hele tijd naar te zoeken?
offtopic:
^^met dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Buiten het feit of BMW's nu sucken of niet (het kan me niet schelen) begint het mij persoonlijk wel nogal te vervelen dat de BMW kwestie er telkens met de haren moet bijgesleept worden. Het was leuk voor een tijdje, maar de lol is er nu toch echt wel af.
Je bent duidelijk een intelligente mens Chevy, je hoeft toch niet telkens de BMW-kwestie op te vissen om iets te zeggen te hebben in deze thread?

Dit vanuit mijn geheel persoonlijke visie natuurlijk (en mijn toleratiedrempel is misschien wat lager dan anders wegens een hardnekkig griepje).

Edit: ^^ Idem dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZiegoM schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:27:
offtopic:
Ik zoek er ook niet naar. Ik heb gewoon iets erbij gehaald waarbij ik zei dat ik ermee heb leren leven. Jullie moeten juist blij zijn dat ik het wil laten rusten ;) Zodra mensen ook maar iets van BMW zien wat ik post dan wordt iedereen wild en denken ze dat ik het uitlok. Ik heb liever geen discussie over BMW's, echt niet :) Ik spendeer liever mijn tijd aan iets beters dan over BMW's te lullen. Mijn vuile was sorteren ofzo :+ Dat is gewoon een onderwerp waarbij niemand wilt gaan inbinden. Dus nee, ik doe het echt niet graag :)

Ik vind het wel leuk om DinX op de kast te jagen maar daar heb ik BMW niet voor nodig :+
Je bent duidelijk een intelligente mens Chevy, je hoeft toch niet telkens de BMW-kwestie op te vissen om iets te zeggen te hebben in deze thread?
Als het niet belangrijk is dan post ik ook niet ;) Ik lurk zelfs meer in deze thread.

En nu genoeg over BMW als het kan :) Tenzij we het technisch aspect (ongeacht het merk) gaan bestuderen, daar heb ik altijd zin in :)

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik wil toevallig m'n Réén inruilen voor een BMW, maar kan iemand me in dit topic misschien vertellen of een BMW technisch gezien wel een goede fiets is >:) :+ })

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 05-07-2007 12:07 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:07:
Ik wil toevallig m'n Réén inruilen voor een BMW, maar kan iemand me in dit topic misschien vertellen of een BMW technisch gezien wel een goede fiets is >:) :+ })
Voor de Oma cup wel >:) :+ })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

In dit geval ben ik het wel met de klagers eens, het ging over overbrengingen en grip, om daar BMW bij te halen is wel een strech...
Ik snap wel dat mensen dat zien als BMW bashen.. hoewel jij het waarschijnlijk bedoelde als een van je persoonlijke frustraties, zo kwam het niet over gezien de history hier..

Ik stel voor dat chevy niet meer BMW mag benoemen tenzij hij er om gevraagd word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:11:
In dit geval ben ik het wel met de klagers eens, het ging over overbrengingen en grip, om daar BMW bij te halen is wel een strech...
Dan moeten jullie toch echt eens naar de oogarts gaan. Ik haakte op het volgende in:
Hier kan je het nalezen :)
Ik snap wel dat mensen dat zien als BMW bashen.. hoewel jij het waarschijnlijk bedoelde als een van je persoonlijke frustraties
Ik ben niet gefrustreerd, ik ben uitermate happy *O* Ik laat me niet frusteren door techniek, ik zie mogelijkheden tot verbetering ;) Hoe is het met de waterkwaliteit van de wateren in NL? :+
zo kwam het niet over gezien de history hier..
Mensen lezen wat ze willen lezen, anders zou iedereen wel met mij eensgezind zijn geweest en waren deze laatste klagende posts ook niet nodig geweest.

[ Voor 62% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:14:
[...]

Ik ben niet gefrustreerd, ik ben uitermate happy *O* Ik laat me niet frusteren door techniek, ik zie mogelijkheden tot verbetering ;) Hoe is het met de waterkwaliteit van de wateren in NL? :+

[...]

Mensen lezen wat ze willen lezen, anders zou iedereen wel met mij eensgezind zijn geweest ;)
ik wijs je alleen op hoe dingen overkomen, zodat je er wat mee kan doen (of niet)..
Je opmerkinging over BMW komen over als frustraties (en tot op zekere hoogte snap ik ze ook wel)..

anyway denk er eens over na.. hopelijk word de sfeer in een van mijn lievelings topics niet door deze kwestie verpest, dat zou zonde zijn..

* ToolkiT zet zijn blauwe helm weer af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:20:
ik wijs je alleen op hoe dingen overkomen, zodat je er wat mee kan doen (of niet)..
Dan geef ik je een antwoord bij deze: vergeet alle emoties welke je denkt te lezen maar lees wat er staat :) Alles wat ik zeg is goed bedoelt, als je dat niet zo interpreteert dan is het voor mij geen probleem want je doet ermee wat je wilt doen. WYSIWYG :)

Die lessen tactisch zijn.. ik heb er overduidelijk te veel voor betaald :+

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ok, stukje techniek dan..

Waarom hoeft een yamaha (FJR/Rx) maar om de 40K kleppen te stellen en mijn Suzuki Bandit iedere 12K?

Als het kan een beetje in begrijpbare lekentaal.. ;)

Al heb ik ergens gelezen dat het met die nieuwe bandit met injectie wel weer meer KM is.. Ligt het aan het verschil tussen injectie en carbs ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Boboga schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:30:
Als het kan een beetje in begrijpbare lekentaal.. ;)
Ja maar dan zou ik weer iets zeggen wat op bashen zou lijken. Ik zal het daarom in spoilertags zetten

spoiler:
Een Fazer blok is watergekoeld. Hierbij worden de klepzittingen beter gekoeld. Als de klepzittingen warm worden dan worden deze week. Vergelijk het met chocolade bij lage temperatuur en in de zon. En als de klepzittingen week worden dan slaan de kleppen hier op in en neemt de klepspeling af.

Kortom: bij een luchtgekoelde motor moet vaker de kleppen gesteld worden

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:29:
[...]

Dan geef ik je een antwoord bij deze: vergeet alle emoties welke je denkt te lezen maar lees wat er staat :) Alles wat ik zeg is goed bedoelt, als je dat niet zo interpreteert dan is het voor mij geen probleem want je doet ermee wat je wilt doen. WYSIWYG :)

Die lessen tactisch zijn.. ik heb er overduidelijk te veel voor betaald :+
ok, point taken, maar jouw punt dat je BMW bedenkelijke techniek vind hebben is ook duidelijk.
Ik waardeer deze info, maar net als drank met mate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:33:
[...]

Ja maar dan zou ik weer iets zeggen wat op bashen zou lijken. Ik zal het daarom in spoilertags zetten

spoiler:
Een Fazer blok is watergekoeld. Hierbij worden de klepzittingen beter gekoeld. Als de klepzittingen warm worden dan worden deze week. Vergelijk het met chocolade bij lage temperatuur en in de zon. En als de klepzittingen week worden dan slaan de kleppen hier op in en neemt de klepspeling af.

hey prima dona ;) :+ , dat was toch een prima stukje niks mis mee hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:36:
hey prima dona ;) :+ , dat was toch een prima stukje niks mis mee hoor..
Ik heb net op BMW gebashed man. Ben je soms blind? :o Alles wat ik zeg kan je gebruiken om je (on)gelijk te halen over mij en BMW. Het is wat je denkt te lezen zonder te lezen wat er staat.
Kortom: als je maar hard genoeg je best doet om te bashen zal je altijd wel iets vinden.

En hiermee is het genoeg geweest over mijn posting, jullie interpretaties van mijn postings en BMW.

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

+2 Informatief
Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:33:
[...]

spoiler:

Thanks!

Volgende fiets wordt dus zeker een waterkoeler :+

[ Voor 84% gewijzigd door Boboga op 05-07-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Boboga schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:48:
Thanks!

Volgende fiets wordt dus zeker een waterkoeler :+
De mijne wordt een luchtkoeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Want? :)

Maakt dacht ik zowieso meer geluid.
Wordt dus warmer.. (zal dan wel weer meer vermogen(of 1 van die anderen) zijn, maar is ook ergens weer vermogensverlies(gloeilamp/spaarlamp principe)

Je stelt je kleppen zelf? :P

Leg uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik wil een oude luchtkoeler, hebben geen typegoedkeuring dus mag ik tot 130dB gaan. Lekker wat spelen :Y En kan je ook nog eens redelijk goed een turbo op smijten. Alleen moet je oppassen met het frame.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Zo, gisteren de theorie en vandaag AVB gehaald, ook in 1x :)

In de stromende regen helaas, maar ik had niet anders verwacht met dat k*tweer de laatste tijd, ging lekker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 04-07 11:22
Stoffel schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:29:
Zo, gisteren de theorie en vandaag AVB gehaald, ook in 1x :)

In de stromende regen helaas, maar ik had niet anders verwacht met dat k*tweer de laatste tijd, ging lekker 8)
gefeliciteerd! Nu alleen de praktijk nog even.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Ja en dan moet je me toch echt die R6 verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Stoffel schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:49:
Ja en dan moet je me toch echt die R6 verkopen ;)
Dan kan frag naar een r1 toe :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:56:
[...]

Ik wil een oude luchtkoeler, hebben geen typegoedkeuring dus mag ik tot 130dB gaan. Lekker wat spelen :Y En kan je ook nog eens redelijk goed een turbo op smijten. Alleen moet je oppassen met het frame.
Paar extra pijpjes hier en daar en je komt een heel eind.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:07:
Paar extra pijpjes hier en daar en je komt een heel eind.
Misschien wat drastischer dan dat. Hangt af van enkele factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft hier iemand trouwens nog tips voor een goed pak voor mij...

ik zoek een sportief textiel pak. moet waterdicht zijn, nauw sluitend en erg veilig.

ik dacht zelf aan het rev'it GP5 pak, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:41:

ik zoek een sportief textiel pak. moet waterdicht zijn, nauw sluitend en erg veilig.

Dan zou ik iig iets met goretex nemen!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7795a82ed650ba0719f27d0a5bd32b35/full.jpg

Hein Gericke :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik zat al te kijken op de hein gericke site maar kan behalve een alpine star pak (ook mooi pak trouwens) weinig vinden.

en gore tex pakken zijn er ook erg weinig helaas

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 05-07-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, geen idee of ze hem nog hebben. Op de site staat ook niet alles. Zal straks eens in m'n cataloog kijken als ik thuis ben. Dit is een goretex pak trouwens, al door genoeg hoosbuien gereden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:39:
[...]

Ik heb net op BMW gebashed man. Ben je soms blind? :o Alles wat ik zeg kan je gebruiken om je (on)gelijk te halen over mij en BMW. Het is wat je denkt te lezen zonder te lezen wat er staat.
Kortom: als je maar hard genoeg je best doet om te bashen zal je altijd wel iets vinden.

En hiermee is het genoeg geweest over mijn posting, jullie interpretaties van mijn postings en BMW.
ik bedoelde het juist positief hoor, dat je niet in spoiler tags hoeft te zetten als het een prima stukje info is.
Ik kan er niks negatiefs tov BMW invinden behalve dan dat sommige (alle?) BMW modellen luchtgekoeld zijn..

die prima donna opmerking was als knipoog naar de semi drama queen opmerking 'Ja maar dan zou ik weer iets zeggen wat op bashen zou lijken. Ik zal het daarom in spoilertags zetten'

Je vergeleek 2 motoren en geen van beide was een BMW, en je geeft een objectief verhaal.
Helemaal niks mis mee dus...

Maar je hebt gelijk, laten we er over ophouden en weer over brommers gaan lullen :)
we *; nog steeds van je hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wil je 1 delig, 2 delig of losse broek/jas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

liefst 2 delig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:48:
ja ik zat al te kijken op de hein gericke site maar kan behalve een alpine star pak (ook mooi pak trouwens) weinig vinden.

en gore tex pakken zijn er ook erg weinig helaas
Gore tex is gewoon eigenlijk het enige wat je kan garanderen dat het perfect waterdicht is.. veel andere pakken lekken op de naden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:05:
[...]

Gore tex is gewoon eigenlijk het enige wat je kan garanderen dat het perfect waterdicht is.. veel andere pakken lekken op de naden.
Zelfs goretex heeft een limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tour of race?

Ik heb de HG cruise pants en daar kan je ook een jas aan ritsen, ben er erg blij mee :)

Maar als je iets meer race-igs wil moet ik ook in de catalogus kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ja ik heb een CBR600F dus heb het liefst wel beetje sport/race pak. alle gore tex pakken die ik tot nu toe heb gevonden zijn tour pakken.

broek jas

hier staat wel racing bij maar het ziet er op de foto niet heel erg strak uit

dat pak wat dinx daar heeft is wel mooi maar iets als dat kan ik nergens vinden.

er is denk maar een kleine markt voor supersport rijders in de regen :D

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 05-07-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:02:
nou ja ik heb een CBR600F dus heb het liefst wel beetje sport/race pak. alle gore tex pakken die ik tot nu toe heb gevonden zijn tour pakken.

broek jas

dat pak wat dinx daar heeft is wel mooi maar iets als dat kan ik nergens vinden.

Ik rij gewoon als die hard met leer door de regen (nog ff een keer dubbele sliders fixen en dan ben ik helemaal af :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
En weer terug van France.

Leuk land voor rulletjes op je banden te rijden, flink te gummen met zon en regen. Filmpje komt als ik fit ben. We hebben 14 uurtjes in de auto gezeten afgelopen nacht dus pfff.. Naast motor gereden veel bbq, cultuur snuiven, beetje rond hangen ging ook wel goed af ;)

Alleeen op flinke hoogte rond sjeezen werd ik toch wel ziek van (berg op, af, hard optrekken, stevig remmen berg af, etc)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/frankrijk/frankrijk1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/frankrijk/frankrijk2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/frankrijk/frankrijk3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/frankrijk/frankrijk4.jpg

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90702

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:02:

broek jas

Heej nog een CBR600F rijder :) . Omdat ik er het hele jaar meer rij (en toen nog student was :D ) heb ik een Aerotex pak aangeschaft van Difi. Er al heel wat water overeen gehad (zelfs met vents open) en nog nooit een druppeltje binnen gehad en het is wat schappelijk voor de portomonee. De hele collectie staat op de website van Difi. Ik heb destijds mijn pak bij Motoport gekocht, hebben er een ruime keuze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nee dat is "verstand komt met de jaren" ;)

met 250km/h over de snelweg en met 150km/h over de "niet snelweg" wegen vreet banden, benzine en als je pech hebt je leven. Is leuk om dat 1x per jaar te doen voor 500/600km maar niet voor 1400km ;)

Dit was relax vakantie, niet puur motorvakantie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 05-07-2007 18:25 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Capo schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:17:

Alleeen op flinke hoogte rond sjeezen werd ik toch wel ziek van (berg op, af, hard optrekken, stevig remmen berg af, etc)
Lekker juist.. helemaal licht in je hoofd haarspelden pakken :+

woei......

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:50:
Lekker juist.. helemaal licht in je hoofd haarspelden pakken :+

woei......
Niet als je problemen hebt van je evenwichtsorganen.
ToolkiT schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:51:
ik bedoelde het juist positief hoor, dat je niet in spoiler tags hoeft te zetten als het een prima stukje info is.
Ik ga toch de goede raad volgen van een goede vriend (Niels). Hij heeft al langer gelijk maar als je ouder wordt zie je dingen duidelijker :)
Kerel, stuur me eens een mailtje (kom niet meer op zo vaak op MSN). Wij moeten eens gaan spreken over die reis van Frankrijk.

[ Voor 67% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Een TransAlp 600V uit '90 met 21000 erop en volgens de aanbieder alle belangrijke dingen nieuw (banden, remmen, ketting) zelfs bonnetjes overlegbaar. Remus auspuff en scottoiler erop.

vraagprijs 1950,-

Doen ?

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste