DinX schreef op 30 juni 2007 @ 16:31:
Zo, terug van de testrit. Ik kwam terug bij de motorzaak met een smile tot achter m'n oren.
Ik heb tijdens die rit de 45pk minder (tov m'n fjr) niet gemist.
Mijn god, wat een "bruut geweld". Hoe vaak ik bij een stoplicht zo korte stootjes gas heb staan geven om hem te voelen schudden tussen m'n benen. Op de motor remmen in z'n 1 en 2 om de knallen te horen (hoe moet dat niet klinken met een Akra

).
Pluspunten:
- speels
- bruut geweld
- grondspeling !!! Mijn god, ik dacht elke keer "en nu gaat het stepje aan de grond" maar dan zie je dat je nog een zee van ruimte over hebt

- heerlijk koppel bij lage toeren
- perfect voor m'n, al minder goede, rug
Minpunten:
- vrij hoog voor mij, ik kon net met de tippen van beide voeten aan de grond
- minder windbescherming als een FJR, al heb ik het niet echt gemist
- ik heb gehoord dat je gegarandeerd een natte rug hebt als je door de regen gaat (volgens een GS eigenaar), geen idee of het zo is.
Ik heb (op m'n 26ste) al vrij veel last van m'n rug, en de zithouding is zoveel beter op deze fiets. Toen ik na de rit terug op m'n FJR kroop was ik verrast hoe een verschil het was. Leek wel of ik van de FJR op een supersport kroop, dat gevoel. Ook het stuur dan nog. De FJR heeft iets wat een kruising is tussen een normaal stuur en clipons. Dat was dus bij vertrek van de testrit best wennen om zo'n breed en hoog stuur te hebben.
Ik geraakte de bocht niet rond

Bij de FJR moet je maar een tikkeltje duwen tegen je stuur, bij de GS moet je al wat actiever zijn.
Maar eens dat ik hem een beetje goed aanvoelde reed het ding perfect. Heerlijk door de bochten (denk dat ik nog nooit zo scheef gegaan ben, en dan nog op een fiets die je niet echt kent). Ondanks het meer actief moeten sturen lijkt het alsof het pakken minder moeite kost. De pk's heb ik eigenlijk niet gemist, want eerlijk gezegd gebruik ik ze toch niet allemaal op de FJR (denk dat dat voor heel veel van de rijders geldt) op de openbare weg. De GS heeft ook 15Nm ofzo minder koppel, maar die heb ik ook niet gemist.
Het verschil qua feeling tussen de 2 en 4-cylinder maakt dat wel goed, mijn god wat een klappen als je opschakelt
Alleen jammer dus dat hij zo hoog is
Het gaat een heel moeilijke keuze worden

Heb m'n huidige schatje ook erg graag
"Luxe", comfort, massa's pk's op de FJR.
Speels, lekker koppel (minder dan de FJR maar lijkt meer), iets minder luxe op de GS.