Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei *O*

Vandaag mn theorie-examen aangevraagd, kan het gaan (proberen te) halen op 24 Juli. Hopenlijk gaat dat allemaal vlot, dan kan ik gelijk beginnen met lessen daarna :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

DinX

Motormuis

Welkom ;)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 01:45:
Woei *O*

Vandaag mn theorie-examen aangevraagd, kan het gaan (proberen te) halen op 24 Juli. Hopenlijk gaat dat allemaal vlot, dan kan ik gelijk beginnen met lessen daarna :D.
Welkom2 :)
henkyyyyyyy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:21:
Oke dus voor velen is "een kutles tussendoor" een bekend verhaald. :)
Dan ben ik gelukkig niet de enige, morgen weer 2 uurtjes lessen, heb er nu al weer zijn in ;)

Om over de laarzen terug te komen die krap zaten, ik heb nu deze

[afbeelding]

Ik heb alle sportlaarzen geprobeerd en allen zaten echt te krap aan de bovenkant of anders waren ze aan het slippen bij mijn hiel.
Deze gaat wel, ze zitten nog niet super, maar heb het idee dat ik dit wel eruit loop.

Hieronder niet mijn eigen voeten, maar wel de plek waar het zeer doet.
Dat bultje naar buiten net onder je kleine teen.

[afbeelding]
Ik heb zelf gewoon laarzen een maat te groot gekocht (44 ipv 43 schoenmaat). Ik heb zelf gewoon goedkope leren laarsjes van motozoom.nl à 50 het paar. Zitten lekker ruim en knellen niet. Ik heb ze namelijk liever iets te los op de motor (zonder dat ze van mn voet af vallen natuurlijk) zodat ze comfortabel zitten en de bloedsomloop niet afknellen dan dat ik er perfect mee kan lopen, wat natuurlijk bijna niet nodig is. Je moet die laarzen kopen om op een motor te zitten (vaak bijna in gehurkte houding op een ss) en niet om er een marathon mee te lopen.
Dus wat jou betreft zou ik adviseren, pak een maat groter die niet knelt...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18
Even een vraagje tussendoor...

WIE GAAT ER NOG NAAR ASSEN DIT WEEKEINDE? 8)7
Al eens kisten geprobeert?
Oh heerlijk... schoenen met veters aan op de motor. Je zult niet de eerste zijn waarbij de veter om het steppie draait tijdens het rijden en waarbij je met motor en al onderuit flikkert voor het stoplicht omdat je je voet niet van het steppie los kon krijgen.. :X staat zo lullig altijd.

[ Voor 67% gewijzigd door FragDaddy op 28-06-2007 09:10 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FragDaddy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:08:

[...]

Oh heerlijk... schoenen met veters aan op de motor. Je zult niet de eerste zijn waarbij de veter om het steppie draait tijdens het rijden en waarbij je met motor en al onderuit flikkert voor het stoplicht omdat je je voet niet van het steppie los kon krijgen.. :X staat zo lullig altijd.
lol.

Is mij iig nooit gebeurt en zal ook wel niet omdat ik de veters dubbel en hoog strik en mijn broeken en vooral mijn motorbroek over het hoge deel v/d schoen gaat en tot m'n enkels komt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Woei, m'n gratis fogshield-achtig ding voor in mijn vizier werkt prima :) Net onderweg natuurlijk in het enige rode puntje neerslag dat op buienradar.nl te vinden is terechtgekomen, maar helemaal geen last gehad van een beslagen helm. Zelfs zonder ademdeflector die ik tijdens het lessen een keer ben kwijtgeraakt :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:43:
Woei, m'n gratis fogshield-achtig ding voor in mijn vizier werkt prima :) Net onderweg natuurlijk in het enige rode puntje neerslag dat op buienradar.nl te vinden is terechtgekomen, maar helemaal geen last gehad van een beslagen helm. Zelfs zonder ademdeflector die ik tijdens het lessen een keer ben kwijtgeraakt :)
details! (met name hoe je gratis aan zo'n ding bent gekomen uiteraard...)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 21:59

JdM

Humbled

ROFLASTC schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:41:
[...]

lol.

Is mij iig nooit gebeurt en zal ook wel niet omdat ik de veters dubbel en hoog strik en mijn broeken en vooral mijn motorbroek over het hoge deel v/d schoen gaat en tot m'n enkels komt.
Heb het een keer met mijn MB5 gehad, was mijn kickstarter achter mijn broekspijp gaan zitten (toen waren half ingescheurde broekspijpen nog "hot" en ja, ik ben oud). Kom ik daar bij het verkeerslicht aan, bomvolle stadsbus naast me, "fuq, mijn broek zit vast!" SGRRRRR, dan maar even extra kracht zetten dacht ik, broek tot bijna aan mijn knie doorgescheurd, maar ik stond wel met mijn voet aan de grond. IMAGO boven alles dacht ik toen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

[...]

ik alleen voor de trainingen op vrijdag rest is me te druk :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:56:
[...]

details! (met name hoe je gratis aan zo'n ding bent gekomen uiteraard...)
Ik was vorige week een tanktasje kopen bij de HG in Amsterdam, daar vroeg ik wat hij aan anti-condens spullen had... Aangezien ze geen Shark meer voeren had hij geen pinlock van mijn helm, maar wel dit ding liggen wat eigenlijk bij een aantal helmen geleverd werd. Er zat echter geen streepjescode op waardoor het niet aangeslagen kon worden op de kassa, daarom mocht ik hem gratis meenemen :) (de eigenlijke prijs was een 10tje oid, ook geen onoverkomelijk bedrag :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:09:
[...]

Ik was vorige week een tanktasje kopen bij de HG in Amsterdam, daar vroeg ik wat hij aan anti-condens spullen had... Aangezien ze geen Shark meer voeren had hij geen pinlock van mijn helm, maar wel dit ding liggen wat eigenlijk bij een aantal helmen geleverd werd. Er zat echter geen streepjescode op waardoor het niet aangeslagen kon worden op de kassa, daarom mocht ik hem gratis meenemen :) (de eigenlijke prijs was een 10tje oid, ook geen onoverkomelijk bedrag :P )
Nette service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo ff mijn nieuwe sliders ontmaagd :9 ziet er niet uit natuurlijk van die niet afgesleten sliders :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Mmhh, da's dan heel erg knap...

Rijdt al 14 jaar dagelijks met kistjes aan en vindt het echt knap als je met hoge laarzen die gestrikt zijn om je stepjes komt te zitten? ( of hebben die "personen" hun veterstrik diploma nooit gehaald? )

Onzin, kistjes zijn prima schoenen om mee te rijden, leer, waterdicht, dikke zool, en je kan er ( veel ) mee lopen! Aangezien dit met veel sportlaarzen niet gaat...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Met dom, niks mis met kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik ga morgen naar Assen :). Eerst de 'nacht van Assen', paar uur proberen te slapen in de bus en zaterdag races kijken.

Trouwens deze week niet gereden :o, heb een vakantiebaantje als timmerman en werk bij een slijterij, alles 's avonds klaarmaken voor de motorcross!

Gaan er zondag nog mensen naar de cross hier in Markelo? http://www.motorcrossmarkelo.nl/ Ik had vorig jaar VIP kaarten, hoop dat ik ze dit jaar weer kan krijgen :+.

En wat moet ik nou doen om in de startpost te komen? :P

[ Voor 8% gewijzigd door SuperPaddo op 28-06-2007 22:11 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:17
Fototje posten ? :)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kan iemand vertellen wat de meest waarschijnlijke oorzaak is van het niet stabiel stationair draaien van een motor (600 cc 4in lijn van een kawa zzr)? Hij slaat niet af oid, maar het toerental fluctueert nogal, en hij klinkt niet erg soepel. Carbs die gesyncht moeten worden, kleppen die aan een afstelbeurtje toe zijn, of iets anders? Gewoon rijdend heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:20:
Kan iemand vertellen wat de meest waarschijnlijke oorzaak is van het niet stabiel stationair draaien van een motor (600 cc 4in lijn van een kawa zzr)? Hij slaat niet af oid, maar het toerental fluctueert nogal, en hij klinkt niet erg soepel. Carbs die gesyncht moeten worden, kleppen die aan een afstelbeurtje toe zijn, of iets anders? Gewoon rijdend heb ik nergens last van.
Zit er een stel schroef aan het motorblok om het toerental te bepalen bij stationair draaien? Je kunt die natuurlijk wat meer open zetten. Hij zal dan weer wel erg veel toeren gaan maken als de motor heet is. Wellicht zit er een Choke plunjer vast ofzo.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Geweldig! _O_ Verkopen ze die rode "power" ook los? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

lohol _/-\o_ :D :+ 8)

"in recieves input from the female brain allowing the bike to change direction in an instant"

_O-

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
shaggy8675 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:30:
[...]

Mmhh, da's dan heel erg knap...

Rijdt al 14 jaar dagelijks met kistjes aan en vindt het echt knap als je met hoge laarzen die gestrikt zijn om je stepjes komt te zitten? ( of hebben die "personen" hun veterstrik diploma nooit gehaald? )

Onzin, kistjes zijn prima schoenen om mee te rijden, leer, waterdicht, dikke zool, en je kan er ( veel ) mee lopen! Aangezien dit met veel sportlaarzen niet gaat...
Och iedereen moet doen wat ie prettig vindt..

trouwens.. kistjes zijn niet geweldig qua bescherming voor de enkel. (veel) beter dan lage schoenen natuurlijk, maar lang niet zo goed als goede motorlaarzen.

Daarnaast lopen mijn motorlaarzen lekkerder dan mijn kistjes :+ alleen piepen ze heel erg.. sqiek sqwiek..
hoeveel toeren draait ie stationair? kan best zijn dat ie gewoon iets meer toeren moet draaien om mooi rond te lopen.

Anders kan het vanalles zijn. van slechte afstelling, synchronisatie, vuil in een sproeier, tot aan de kleppen

[ Voor 26% gewijzigd door FragDaddy op 29-06-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Morgen m'n schatje bedriegen, en ze weet nog van niks O-)
Kijk er naar uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:46:
Waarmee ?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

DinX schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:54:
Zaterdag een proefrit van 13h tot 17h op de R1200GS :7
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:46:
Vette shit! Wordt nog redelijk lekker weer ook man.

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 29-06-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk maar uit, ze ruiken het!

"they are grown from embryo engines" :P

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:17:
[...]

Vette shit! Wordt nog redelijk lekker weer ook man.
Uhu, daarom eergisteren nog snel gebeld. Ik zag dat morgen de enige dag is met lekker weer de komende dagen. Al wil ik onderweg ook eens een goede regenbui hebben om te zien hoe het zit qua bescherming :)

Ben echt benieuwd hoe dat ding rijdt :)

Afbeeldingslocatie: http://designbivouac.typepad.com/designbivouac/images/bmw_r1200gs_adventure_side.jpg

Afbeeldingslocatie: http://blog.bmw-motorrad-de.com/images/r12gs-ad5.jpg

:9~

[ Voor 20% gewijzigd door DinX op 29-06-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

* Boboga is laatst vreemdgegaan op een FJR.. beviel mij uitstekend ;)
Verbaasde me erover hoe lekker licht dat ding eigenlijk stuurt.. Als je er voor het eerst opstapt lijkt hij wel redelijk wat te wegen maar als het eenmaal rijd.. Heerlijk :)

Staat nu ruim een ton op de bandit en ben wel eens toe aan wat anders :)

[ Voor 36% gewijzigd door Boboga op 29-06-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hehe, als ie stil staat is het inderdaad 1 groot en lomp gewicht, maar zodra je gas geeft en de voetjes op de stepjes hebt is het een veertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

FragDaddy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:40:
[...]

hoeveel toeren draait ie stationair? kan best zijn dat ie gewoon iets meer toeren moet draaien om mooi rond te lopen.

Anders kan het vanalles zijn. van slechte afstelling, synchronisatie, vuil in een sproeier, tot aan de kleppen
De naalt wiebelt iets onder de 1000 wat heen en weer. Kzal van het weekend iig eens op zoek gaan naar een stelschroef, kijken of dat wil helpen. Ik krijg in ieder geval binnenkort een echt Haynes werkplaatshandboek van m'n pa, dat is handiger dan de brakke als jpg opgeslagen scans die ik nu heb :p

@DinX: veel plezier met je proefrit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chakotay schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:47:
[...]

De naalt wiebelt iets onder de 1000 wat heen en weer. Kzal van het weekend iig eens op zoek gaan naar een stelschroef, kijken of dat wil helpen. Ik krijg in ieder geval binnenkort een echt Haynes werkplaatshandboek van m'n pa, dat is handiger dan de brakke als jpg opgeslagen scans die ik nu heb :p

Die van mij wappert ook net onder de 1000 toeren, maar dat is een injectiefiets.. Als ik jou was zou ik hem een klein beetje hoger zetten. Kijken wat ie dan doet. De carburateurs uit elkaar trekken kun je altijd nog doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Net 6 informatie aanvragen naar rijscholen bij mij (regio zutphen) de deur uit gedaan kwa email.
Met vragen als materiaal huur / prijs lesuur / 60mins per les / waar lessen en examen/ instructeur volgt op motor etc etc :)

Ben benieuwd hoe modern ze tegenwoordig zijn of dat ik ze nog moet nabellen komende maandag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:22
Net met rijles moest ik van de instructeur bij een noodrem echt zo hard mogelijk remmen, zelfs nog harder als de ABS ingrijpt (wat makkelijk lukte met dit weer). Maar is het niet beter om net iets minder dan waar de ABS ingrijpt te remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:31:
Net met rijles moest ik van de instructeur bij een noodrem echt zo hard mogelijk remmen, zelfs nog harder als de ABS ingrijpt (wat makkelijk lukte met dit weer). Maar is het niet beter om net iets minder dan waar de ABS ingrijpt te remmen?
gaat er denk ik om dat je moet doen alsof je een noodstop maakt en dan pak je waarschijnlijk de rem volledig..

Dat je lest op een ABS motor zeg, wat een luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Over 2 jaar oid. moeten volgens mij zelfs alle nieuwe motoren met ABS uitgerust zijn.

Met droog weer had ik trouwens wel echt een veel kortere remweg, toen durfde ik ook veel harder te remmen, omdat ABS dan niet ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FragDaddy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:09:
[...]

Die van mij wappert ook net onder de 1000 toeren, maar dat is een injectiefiets.. Als ik jou was zou ik hem een klein beetje hoger zetten. Kijken wat ie dan doet. De carburateurs uit elkaar trekken kun je altijd nog doen ;)
Con stupido.

De mijne draait stationair 1250 (als ie warm is)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:23:
Over 2 jaar oid. moeten volgens mij zelfs alle nieuwe motoren met ABS uitgerust zijn.
Die wet is toch afgekaatst? net als de roetfilterwet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44

Youk

Volvo For Life

Woehoe, ik heb mijn nieuwe laarzen :*)

Het zijn de Sidi Vertigo Mega Gore. Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.louis.de/_305e9954e88b291d97cededeb28244fecc/shop/img450/202225_330_FR_07.JPG

Zoals de naam doet vermoeden is het de uitvoering met goretex membraan. Het achterste stuk (waar het rode logo op staat) zit vast met een soort van kabel die je kan aantrekken met dat rode ronde knopje wat je achterop ziet. Daaronder zit een klein knopje om dit terug los te maken. Handig voor als je stopt en wat wil/moet wandelen. Twee seconden werk en je kan er gewoon mee stappen.

Nu nog inrijden. 8)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:40:
[...]

Daarnaast lopen mijn motorlaarzen lekkerder dan mijn kistjes :+ alleen piepen ze heel erg.. sqiek sqwiek..
Mijn motor laarzen valt niet op te lopen.. ze piepen wel net zoals die van jou :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ivm die ABS boven, gewoon remmen met dat kreng, zeker als de instructeur zegt van door de ABS heen te remmen.

* DinX juist een halve beslissing genomen.

Op zolder heb ik nog een paar banden liggen die voor m'n huidige paar erop lagen. Die hebben iets van 4000km. Die gaan er volgende zaterdag weer op. Als die banden helemaal op gereden zijn komt er een nieuwe fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:45:
[...]

Ik hoop het.. vind het niet echt chill om met abs te rijden.. (kan je geen stoppies meer B| )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:47:
[...]

gooi eens een busje carbcleaner bij je benzine kan zijn dat een van de carbs een beetje vuil is ofzo kwaad kan het nooit bij aankoop van een 2ehands fiets (net als olie- en oliefilterwissel)

edit:
vergeet ik helemaal om te vertellenl hoe het in assen was :o

assen in 1 woord was GE-WEL-DIG man, mijn eeste motoGP ervaring live en man man man wat kunnen die mannen rijden in de regen zeg :X 8)

[ Voor 14% gewijzigd door rimpeldinky op 29-06-2007 19:36 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:32:
Als die banden helemaal op gereden zijn komt er een nieuwe fiets :)
Toch niet die... ? ;(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

FragDaddy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:09:
[...]

Volgens de specs moet het bij de mijne 1000 tot 1100 zijn inderdaad, niet de 800-900 wat ie nu doet. Net even een rondje gereden om de boel op te warmen (de Bunschoterstaat bij Amersfoort-Noord) heeft een mooi semi-recht stuk met een paar ruime rotondes erin, mooi om een paar keer heen en weer te rijden), en na de stelschroef een klein draaitje gegeven te hebben lijkt hij inderdaad wat soepeler te lopen.
Ivm die ABS boven, gewoon remmen met dat kreng, zeker als de instructeur zegt van door de ABS heen te remmen.

* DinX juist een halve beslissing genomen.

Op zolder heb ik nog een paar banden liggen die voor m'n huidige paar erop lagen. Die hebben iets van 4000km. Die gaan er volgende zaterdag weer op. Als die banden helemaal op gereden zijn komt er een nieuwe fiets :)
DinX aan de BMW... Je word oud! :+ Have fun ermee iig :)
rimpeldinky schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:35:
[...]

gooi eens een busje carbcleaner bij je benzine kan zijn dat een van de carbs een beetje vuil is ofzo kwaad kan het nooit bij aankoop van een 2ehands fiets (net als olie- en oliefilterwissel)

edit:
vergeet ik helemaal om te vertellenl hoe het in assen was :o

assen in 1 woord was GE-WEL-DIG man, mijn eeste motoGP ervaring live en man man man wat kunnen die mannen rijden in de regen zeg :X 8)
Mocht hij nu weer slecht gaan lopen ga ik dat idd proberen, daarna word het tijd om te gaan kijken hoe de carbs er van dichtbij uit zien :)

Heb je nog foto's e.d. gemaakt @ Assen? Ik had eigenlijk ook moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
ToolkiT schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:45:
[...]

Oh, dat weet ik niet. :P
Oke, volgende keer rem ik harder. Kijken of ik het achterwiel in de lucht krijg, moest volgens de instructeur wel lukken. :P

praatjes, ik durf dat toch nog niet...

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 29-06-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Stoppie met ABS ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ja echt, hij zei dat het achterwiel tot ongeveer 30 cm kwam voordat die ingreep ofzo. Geloof er ook weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo'n ABS grijpt bij de minste afwijking al in (bij die van mij heb ik die indruk toch als ik oerhard rem soms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Op wat voor motor les je? Ik heb zelf een aantal lessen op een CBF600-ABS gelest, ook met vol ingeknepen voorrem kwam dat ding niet omhoog. Ik was echter ook niet bewust een stoppie aan het proberen te doen :P

Vraagje overigens, om de hoeveel km smeren jullie je ketting, en waarmee? Ik heb laatst voor 10 euro een bus van 300 ml witte kettingspray bij de Hein Gericke gehaald, geen idee of dat een normale prijs is eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Kawasaki ER-6n ABS. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door -DG- op 29-06-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Die witte is vrij duur ja, maar het is wel erg goede imho. Die nam ik ook altijd op m'n divi. Soms ook die keramische, weet niet meer welk merk.

Ik deed m'n ketting meestal rond de 250-300km, en na een regenrit of zuiverspuiten na pekel.
Dusja, kosten van kettingvet lopen wel op over de jaren. Moest ik nu een fiets met ketting kopen en veel km's doen kocht ik me gewoon een pro-oiler. Die smeert automatisch en daar kan je gewone motorolie in doen.

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 29-06-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:14:
Op wat voor motor les je? Ik heb zelf een aantal lessen op een CBF600-ABS gelest, ook met vol ingeknepen voorrem kwam dat ding niet omhoog. Ik was echter ook niet bewust een stoppie aan het proberen te doen :P

Vraagje overigens, om de hoeveel km smeren jullie je ketting, en waarmee? Ik heb laatst voor 10 euro een bus van 300 ml witte kettingspray bij de Hein Gericke gehaald, geen idee of dat een normale prijs is eigenlijk :X
Ik smeer om de 300km mijn ketting ongeveer.. En doe het met forte red chain (is geloof ik 16 euro voor een potje)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik om de rit of elke rit als ik door veel zand heb gereden (moet ook wel... na een ritje bermtoerist spelen zit ze onder het zand en graspolletjes... ff afspoelen en ketting smeren hoort er dan bij)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.pro-oiler.com/

Als je veel kilometers doet, of veel door de regen rijdt. Dat verdient zich terug dan.

Kost 200€

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 29-06-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Smeren ze daarbij nou ook olie op de schijven? Ik dacht dat dat juist slecht was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Op de schijven :?

Zo'n pro-oiler druppelt boven je ketting tijdens het rijden.
En als je de tandwielen bedoelt, da's geen ramp als daar vet/olie op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

pro oiler is gewoon een tankje met een tuitje en dat tuitje drupt af en toe olie op de warme ketting, komt niet in de buurt van de schijven en juist het tandwiel alleen op de tandjes zelf..

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb er 'n scott-oiler op zitten. Bevalt prima maar het werkt niet super. Ik moet erg letten op de afstelling als het bv warm weer is. Ik had in 1 zomer de blauwe winter olie er in zitten en hij stond op 8. Ding was leeg na een 100-tal Km's en de ketting drupte letterlijk na toen ik een koffie stop maakte.

al doende leert men....

Ketting die er nu op zit is goed voor motorblokken met 100PK en is dus vrij dik. Moet nog zien hoe die oiler dat doet.

[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 29-06-2007 21:13 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oh ik zat alleen plaatjes te kijken ipv. werkelijk te lezen. 8)7 :D
Dat ding bij de schijven is om de gereden afstand te meten. (waarmee wordt bepaald wanneer er weer olie op moet komen)

Ik weet wel het verschil tussen de tandwielen en de remschijven hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het is een fietscomputertje grof gezegd. Hij berekent hoe snel je rijdt en afhankelijk daarvan druppelt ie olie. Sta je stil geen olie, rij je snel veel olie.
Er is ook een displaytje met knopjes waarmee je hem hoger of lager kan zetten voor tijdens een regenrit bvb.

Een scot-oiler werkt dan weer zonder electronica voor zover ik weet. Dat is een soort spuit waar je even aan trekt en die dan een dosis olie op je ketting spuit (manueel dus).

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 29-06-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:21
Ben ook terug van mijn 7e les.
De vorige was zo'n kutles dus hoopte en dat deze beter zou zijn.

Het begin ging lekker een heel stuk gereden van de rijschool naar de parkeerplaats.
Bijna geen commentaar, dat was eens een keer leuk, ik voelde me echt losjes op de motor. ( voor de 1e keer).

Toen de oefeningen, de precisie stop.
Ging eigenlijk wel lekker, alleen soms doe ik wat vroeg het gas dicht.

Daarna de stopproef, eerste keer de voetrem volledig ingedrukt en de achterband ging slippen. :(
De andere pogingen gingen wel.
De snelle slalom ging ook wel.

MAAR DAAR IS TIE WEER!!!!!!!

De langzame slalom :r :r

Geen 1 keer gelukt, op het laatst wilde ik alle pionenen wegschoppen!!!!!!!!
Van de 20 keer in totaal dat ik hem geprobeerd heb, is hij geen 1 keer gelukt!!!!!!

AVB :r

In het verkeer rij ik echt lekker met andere weggebruikers, niet met 1 of andere kutpionnen.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:44:
Ben ook terug van mijn 7e les.
De vorige was zo'n kutles dus hoopte en dat deze beter zou zijn.

Het begin ging lekker een heel stuk gereden van de rijschool naar de parkeerplaats.
Bijna geen commentaar, dat was eens een keer leuk, ik voelde me echt losjes op de motor. ( voor de 1e keer).

Toen de oefeningen, de precisie stop.
Ging eigenlijk wel lekker, alleen soms doe ik wat vroeg het gas dicht.

Daarna de stopproef, eerste keer de voetrem volledig ingedrukt en de achterband ging slippen. :(
De andere pogingen gingen wel.
De snelle slalom ging ook wel.

MAAR DAAR IS TIE WEER!!!!!!!

De langzame slalom :r :r

Geen 1 keer gelukt, op het laatst wilde ik alle pionenen wegschoppen!!!!!!!!
Van de 20 keer in totaal dat ik hem geprobeerd heb, is hij geen 1 keer gelukt!!!!!!

AVB :r

In het verkeer rij ik echt lekker met andere weggebruikers, niet met 1 of andere kutpionnen.
bij de stopproef, heel gemeen en mag eigenlijk niet maar pedaaltje alleen gebruiken om et remlicht aan te zetten O-) en verder remmen met de voorrem en als je et kan met het blok :*)

langzame slalom moet je "ff"(klinkt makkelijk maar ik had er tot de dag voor mijn exen nog moeite mee :'( ) door hebben, vanaf dat moment gaat et HEERLIJK :?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erg vervelend is dat, als het helemaal niet wil lukken... Zoiets had ik in het begin ook met de halve draai en het achtje. Deze wouden absoluut niet lukken, tot ik opeens doorhad hoe ik ze precies moest nemen.

Waarop gaat die slalom mis bij jou? Motor die gaat bokken, bochtjes die niet lukken, bang zijn om te vallen, bang zijn dat er iets mis gaat als je een pion raakt, of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Chakotay schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:49:
Erg vervelend is dat, als het helemaal niet wil lukken... Zoiets had ik in het begin ook met de halve draai en het achtje. Deze wouden absoluut niet lukken, tot ik opeens doorhad hoe ik ze precies moest nemen.

Waarop gaat die slalom mis bij jou? Motor die gaat bokken, bochtjes die niet lukken, bang zijn om te vallen, bang zijn dat er iets mis gaat als je een pion raakt, of iets anders?
Motor die idd gaat bokken, dan weer te langzaam, dan weer een bochtje dat niet lukt.
Ik weet gewoon niet met welke snelheid ik hem moet doen.
Ja ik weet dat hij stapvoets moet, maar ik hou de motor gewoon niet op 1 punt kwa snelheid.
Met je voetrem moet je zorgen dat hij harder of zachter gaat, maar bij het 2de bochtje kom ik al niet verder, dan zet ik weer mijn voet op de grond en rij ik weer verder, hard scheldend in mijn helm O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@henkyyyyyyy:
He, je hoeft voor je AVB examen maar 5 van de 8 goed te doen. Als je zorgt dat je alles behalve die langzame slalom perfect kan dan is er niks mis. ;) Bovendien mag je ze 1 keer overdoen als die niet lukt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 29-06-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
-DG- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:52:
@henkyyyyyyy:
He, je hoeft voor je AVB examen maar 5 van de 8 goed te doen. Als je zorgt dat je alles behalve die langzame slalom perfect kan dan is er niks mis. ;) Bovendien mag je ze 1 keer overdoen als die niet lukt. :)
5 van de 7 toch?

AL doe ik de langzame slalom 40 keer over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Herkenbaar, ik bakte er ook weinig van tijdens het lessen met de bijzondere verrichtingen. Dan nog een kwade instructeur erbij. In België moet je dat eigenlijk kunnen na 2-3 uur, want daarna ga je de weg op. Je hebt in het totaal maat 6 of 8 uur les voor je examen doet.

Op het examen ging het dan wel weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:55:
[...]

5 van de 7 toch?

AL doe ik de langzame slalom 40 keer over ;)
Oh 7 ja. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:52:
[...]

Motor die idd gaat bokken, dan weer te langzaam, dan weer een bochtje dat niet lukt.
Ja ik weet dat hij stapvoets moet, maar ik hou de motor gewoon niet op 1 punt kwa snelheid.
Met je voetrem moet je zorgen dat hij harder of zachter gaat, maar bij het 2de bochtje kom ik al niet verder, dan zet ik weer mijn voet op de grond en rij ik weer verder, hard scheldend in mijn helm O-)
Wat ik zelf daarvoor heb gedaan is eerst redelijk veel in een rechte lijn oefenen met op lage snelheid rijden met de voetrem erbij. Na een tijdje had ik het door, motor op 1900 rpm houden, en met de voetrem naar ongeveer 1500 teurgbrengen. Als je dat eenmaal door hebt kan je je bij het slalommen meer op de bochtjes concentreren. Ik gebruikte zelf overigens heel veel de koppeling erbij, mag en doe jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

R1200GS: €14.450
ABS: €1.165
Koffers: €808
Kofferhouders: €413
Extra koplampen: €305
----------------------------

€17.141 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik weet weer waarom ik voorvork keerringen vervangen zo'n vervelend klusje vind.
Maarja, morgen setje brede velgen ophalen :9~ Van de week nieuw achterbandje en gefikste Koni's ophalen en ik ben weer blij, en een hoop geld armer. Velgen kosten ruim 5 keer meer dan de motor waar ze in komen :D

[ Voor 61% gewijzigd door Clithopias op 29-06-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Je moet net even de manier vinden waar jij je prettig bij voelt. Volgens mij deed ik het gewoon terwijl de motor stationair een beetje aan het rollen was, of misschien klein beetje koppeling erbij om er nog iets snelheid uit te halen.

En wat het belangrijkst is, snelheid vasthouden. Zodra je gaat corrigeren gaat het mis, en liever te langzaam dan te snel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Clithopias op 29-06-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ok. stoppie truukje.. als je gewoon remt en knijpt dan krijg je hem niet omhoog.. Dan remt je motor alleen.. Truuk is: aanremmen (zodat de motor aan de voorkant in de vering wordt geduwd) en dan heel even hard doorknijpen. Doordat de motor voor in de vering gedrukt is, kan ie niets anders doen dan de achterkant omhoog gooien (of het voorwiel blokkeren). Op het moment dat de achterkant omhoog staat dan ga je je stoppie balanceren net zoals je in een wheelie zou doen, alleen bij een wheelie gebruik je het gas (meer gas => wiel hoger, minder gas => wiel lager) en bij de stoppie de rem (harder knijpen => wiel hoger, minder hard knijpen => wiel lager)..

Stoppies zijn vrij eenvoudig, maar wel een hele enge sensatie als je de eerste paar keer wat hoger komt dan 20cm zeg maar.. enger dan wheelies iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:40:
[...]

Ok. stoppie truukje.. als je gewoon remt en knijpt dan krijg je hem niet omhoog.. Dan remt je motor alleen.. Truuk is: aanremmen (zodat de motor aan de voorkant in de vering wordt geduwd) en dan heel even hard doorknijpen. Doordat de motor voor in de vering gedrukt is, kan ie niets anders doen dan de achterkant omhoog gooien (of het voorwiel blokkeren). Op het moment dat de achterkant omhoog staat dan ga je je stoppie balanceren net zoals je in een wheelie zou doen, alleen bij een wheelie gebruik je het gas (meer gas => wiel hoger, minder gas => wiel lager) en bij de stoppie de rem (harder knijpen => wiel hoger, minder hard knijpen => wiel lager)..

Stoppies zijn vrij eenvoudig, maar wel een hele enge sensatie als je de eerste paar keer wat hoger komt dan 20cm zeg maar.. enger dan wheelies iig.
Idd, vooral na die 20 cm zit een grens.. maar je kan echt ZO VEEL HOGER! het is alleen supereng.. met de rs kwam ik nooit boven heup hoogte.. ik druf het gewoon niet :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

lukt halve draai en de 8 wel dan? hierbij moet je ook gas geven en achterrem gebruiken. als die gaat bokken rem je te hard.

gas geven naar 2000 toeren, met de achterrem de toeren naar +- 1500 brengen(8 en halve draai) en dan bij slalom met de koppeling verder je snelheid regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

DinX schreef op 30 juni 2007 @ 16:31:
Zo, terug van de testrit. Ik kwam terug bij de motorzaak met een smile tot achter m'n oren.
Ik heb tijdens die rit de 45pk minder (tov m'n fjr) niet gemist.

Mijn god, wat een "bruut geweld". Hoe vaak ik bij een stoplicht zo korte stootjes gas heb staan geven om hem te voelen schudden tussen m'n benen. Op de motor remmen in z'n 1 en 2 om de knallen te horen (hoe moet dat niet klinken met een Akra :o).

Pluspunten:

- speels
- bruut geweld
- grondspeling !!! Mijn god, ik dacht elke keer "en nu gaat het stepje aan de grond" maar dan zie je dat je nog een zee van ruimte over hebt :o
- heerlijk koppel bij lage toeren
- perfect voor m'n, al minder goede, rug

Minpunten:

- vrij hoog voor mij, ik kon net met de tippen van beide voeten aan de grond
- minder windbescherming als een FJR, al heb ik het niet echt gemist
- ik heb gehoord dat je gegarandeerd een natte rug hebt als je door de regen gaat (volgens een GS eigenaar), geen idee of het zo is.

Ik heb (op m'n 26ste) al vrij veel last van m'n rug, en de zithouding is zoveel beter op deze fiets. Toen ik na de rit terug op m'n FJR kroop was ik verrast hoe een verschil het was. Leek wel of ik van de FJR op een supersport kroop, dat gevoel. Ook het stuur dan nog. De FJR heeft iets wat een kruising is tussen een normaal stuur en clipons. Dat was dus bij vertrek van de testrit best wennen om zo'n breed en hoog stuur te hebben.
Ik geraakte de bocht niet rond :D Bij de FJR moet je maar een tikkeltje duwen tegen je stuur, bij de GS moet je al wat actiever zijn.

Maar eens dat ik hem een beetje goed aanvoelde reed het ding perfect. Heerlijk door de bochten (denk dat ik nog nooit zo scheef gegaan ben, en dan nog op een fiets die je niet echt kent). Ondanks het meer actief moeten sturen lijkt het alsof het pakken minder moeite kost. De pk's heb ik eigenlijk niet gemist, want eerlijk gezegd gebruik ik ze toch niet allemaal op de FJR (denk dat dat voor heel veel van de rijders geldt) op de openbare weg. De GS heeft ook 15Nm ofzo minder koppel, maar die heb ik ook niet gemist.
Het verschil qua feeling tussen de 2 en 4-cylinder maakt dat wel goed, mijn god wat een klappen als je opschakelt :D

Alleen jammer dus dat hij zo hoog is :(

Het gaat een heel moeilijke keuze worden :)
Heb m'n huidige schatje ook erg graag :P

"Luxe", comfort, massa's pk's op de FJR.
Speels, lekker koppel (minder dan de FJR maar lijkt meer), iets minder luxe op de GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 23:06
[...]

Hebben ze ook een motor met achter een trommelrem? Dat is een stuk beter te regelen qua remdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Eskimootje schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:55:
Hebben ze ook een motor met achter een trommelrem? Dat is een stuk beter te regelen qua remdruk.
Juist niet ;) Trommelremmen hebben een versterkingsfactor :)
DinX schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:52:
Mijn god, wat een "bruut geweld". Hoe vaak ik bij een stoplicht zo korte stootjes gas heb staan geven om hem te voelen schudden tussen m'n benen. Op de motor remmen in z'n 1 en 2 om de knallen te horen (hoe moet dat niet klinken met een Akra :o).
Knallen? Dat mag je niet horen, of ze moeten weer een nieuwe BMS-K euro 3 norm versie hebben. De versies waarmee ik heb gewerkt liepen mooi rond zonder te knallen.

[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 30-06-2007 19:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, het was vooral in z'n 1, van die ploffen. Als je even goed optrekt in z'n 1, en dan ineens het gas loslaten. In z'n 2 was het een beetje "zoeken" ernaar :p Zo heel eventjes bijna volgas geven en voor ie goed toeren kan maken de boel weer lossen :p

Ben het straatje van de KHl naar de HL in Diepenbeek een paar keer op en af gereden, zal je vast wel kennen Chevy. Wat een lol :D

Moet zeggen dat dit de eerste motorrit is waar ik met een enorme grijns van de motor gestapt ben :p

Oja, nog een pluspunt vergeleken met de FJR. Remmen dat dat ding doet :o
Een beetje die rem aanraken en het lijkt alsof je een anker uitgooit. Was even schrikken daarna op de FJR. Lijkt alsof die een remweg heeft die eens zo lang is :o

Maarja, 2 4-zuiger remmen op een fiets van 255kg nat en volgetankt.

[ Voor 93% gewijzigd door DinX op 30-06-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 23:06
Chevy454 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:50:
[...]

Juist niet ;) Trommelremmen hebben een versterkingsfactor :)
mijn ervaring en rijleraar zeggen van niet, maar misschien ligt het aan het type motor/rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat het over deze: klik ?

Vind ik persoonlijk niet zo mooi, met die spitse neus. Lijkt wel alsof hij twee spatborden boven elkaar heeft.
Maar heel die lijn heeft dat (al lang) zo. Nooit echt iets gevonden.

Let op, er zijn bmw's die ik wel mooi vind he: deze bvb. Prachtige naked als je het mij vraagt. Maar voor jou moet het iets meer 'touring' zijn dacht ik. Perfecte keuze dus, die GS.

Wat ik eigenlijk wou zeggen: kan je de hoogte van het zadel niet laten aanpassen? Bij veel merken kan je daar wat varieren. Desnoods een ander zatel laten plaatsen?

Het zou stom zijn om een motor waar je duidelijk veel plezier in hebt, met goede kwaliteit, te moeten laten schieten voor 4 cm zitruimte... :x . Toch nog eens nakijken als ik jou was

edit: of misschien iets doen met de vering? Elke centimeter is er één. En vaak is er niet veel nodig. (aangezien je er nu al 'redelijk goed' opzit)

edit2: ok, ga er voor dan! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het zadel kan aangepast worden. Sowieso kan hij 2cm verteld worden in hoogte, maar ze kunnen ook nog wat aan het zadel zelf doen. En je hebt ook nog eens aftermarket zadels.

En op die van motorfreaks heb ik gereden ja, maar als ik hem koop is het de Adventure versie.

http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/3496

Die dus :)

[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 30-06-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Assen was super! Alleen wat sommigen daar op die camping met hun motor doen :X
SuperPaddo in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..." ;)

[ Voor 21% gewijzigd door SuperPaddo op 30-06-2007 21:08 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Dinx:

Idd kan een GS een stukje lager gemaakt worden door het zadel lager te zetten. Je kan het zadel zelf ook nog afschaven (en opnieuw bekleden) of een standaard zadel erop zetten.. Maar wat je ook kan doen is andere schokbrekers; een wilbers setje oid. Nog een optie: een verlengde paralever reactiestang monteren (nico bakker framebouw maakt ze). Dan zak je nog een keer 1.5 cm.

Maarreh.. dan ga je voor een Adventure die hoger is, en maak je hem weer lager? :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het verschil tussen de 2 is niet enkel dat de Adventure hoger is ;)

[ Voor 34% gewijzigd door DinX op 01-07-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb van het weekend dezelfde gekocht maar hier was ie £8 dus bij jou was ie goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:27:
[...]

Het was geen tenen trappen, dan reageer ik heel anders ;)

Maarre, ik ben niet zo'n fan van kawa omdat ze daar nog niet al te best snappen hoe ze een motor moeten maken die voor een monteur enigszins fatsoenlijk is om aan te werken (bij een ER5 kun je bv het kleppendeksel niet tussen het frame uit halen, wat kleppenstellen niet echt prettig maakt).
En zo zijn dr nog wel meer voorbeeldjes waaruit blijkt dat ze het motoren bouwen gewoon niet zo goed snappen als de andere 3 (suzuki is kwalitatief gezien ook wat minder, maar die zijn doorgaans ook veel goedkoper).

En een VFR is dan ook nog eens 1 vd beste motoren die ze gebouwd hebben bij Honda (kwalitatief gezien en qua rij eigenschappen, touren, racen, pakezel spelen, het ding kan alles), dus die moet je geen brik gaan noemen :P
Het heeft een reden dat ze nog steeds behoorlijk aan de prijs zijn ;).
Van het weekend hem eindelijk aan te telefoon te pakken gekregen.. de schade was minder dan ik had verwacht, de prijs dus ook hoger... Verder raade hij me de motor af voor woon werk verkeer, zeker als eerste (zwaare) motor..

Dus het gaat uiteindelijk toch de Versys worden...:)

de Baby Vara staat dus nu officieel te koop:
http://atsearch.autotrade...=200&modelexact=1&photo=1
(de bovenste a £1950)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:48:
[...]

Ik heb van het weekend dezelfde gekocht maar hier was ie £8 dus bij jou was ie goedkoper :)
Hm, flink verschil nog voor hetzelfde busje :) Hoeveel smeerbeurten haal jij eigenlijk uit zo'n ding?

Weet iemand trouwens nog winkels die een goede selectie niet al te dure leren dameskleding hebben? Binnenkort willen we (als het haar bevalt) wat spullen voor mijn vriendin gaan kopen zodat ze achterop mee kan, maar het valt me op dat veel zaken maar een erg kleine selectie dameskleding hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hein Gericke heeft best wat dameskleding (van veel soorten pakken zelfs 2 types, 1 voor mannen en 1 voor vrouwen, met bijhorende pasvorm :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:13:
[...]

Hm, flink verschil nog voor hetzelfde busje :) Hoeveel smeerbeurten haal jij eigenlijk uit zo'n ding?

Weet iemand trouwens nog winkels die een goede selectie niet al te dure leren dameskleding hebben? Binnenkort willen we (als het haar bevalt) wat spullen voor mijn vriendin gaan kopen zodat ze achterop mee kan, maar het valt me op dat veel zaken maar een erg kleine selectie dameskleding hebben...
ik had eerst het HG eigenmerk (niet wit) dus weet niet hoe lang ik met deze ga doen, maar met die andere bus deed ik langer dan ik had verwacht :)
De prijzen zijn hier altijd duurder dan in europa :| maar ja salarisen zijn hier gemiddeld ook hoger..

HG heeft wel een goede selectie budget dames kleding.. Zaterdag toevallig ook ff wezen kijken voor het geval MrsT een stuk mee wil (laatst een rondje in de straat gereden, als ik harder dan 20MPH reed greeg ik geen adem meer zo fijn werd ik geknepen ;) ze vind het nog erg spannend geloof ik :D )
Vanaf £80 heb je al een goede broek (Textiel) en ditto voor een jas... gezien het aantal keren dat ze mee gaat is het niet rendabel om een duur pak te kopen.. en waterdicht hoeft het ook niet super te zijn als het regent zullen we toch niet samen op pad gaan frees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bij joppen kan jij laten foppen maar niet wat kledij betreft. Met hun kleding outlet heb je mss (zeker ;) ) niet het laatste model maar wel een goed model van een eventueel bekend merk :)

[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 02-07-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vanochtend ff een spannend momentje gehad, reed op een binnenweg met veel bomen/struiken aan de kant en mooi bochtig. Maar hierdoor wel beperkt zicht.. reed redelijk door maar niet belachelijk hard (gelukkig).
Ik rij een bocht in, zie veel grint :( nou ja gewoon rustig neutraal bocht door, niks aan de hand...staat er ineens een busje stil op de weg dus moest behoorlijk de ankers in.. al met al een minder prettige samenloop van omstandigheden..
Gelukkig reed ik niet te hard en kon ik dus ruim op tijd stilstaan, maar was wel ff schrikken, net op het plekje waar je het het minst nodig hebt..
Bleek er een auto met pech net na de bocht te staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

het busje even netjes geattendeerd op het feit dat de volgende auto hem best hard gaat rear-enden? :+ en dattie dus beter 50meter terug met alarmlichten gaat staan? :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:55:
het busje even netjes geattendeerd op het feit dat de volgende auto hem best hard gaat rear-enden? :+ en dattie dus beter 50meter terug met alarmlichten gaat staan? :p
Nee busje stond ook te wachten op de auto met pech bleek.. er reed net een politie wagen van de andere kant die al wat tegen de pech-er zei, dus ik neem aan dat het wel goed kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Iemand ervaring met de Forma F1 Street Pro serie?

Afbeeldingslocatie: http://www.motokombinezy.cz/cernef.png

Beetje laat wel, ik heb er net een paar van besteld namelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

de Versys is besteld :)

En kawasaki heeft ook net een 0% rente deal dus ik zet het geld maar weer terug op de spaarrekening en ontvang er wat rente over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:51:
de Versys is besteld :)

En kawasaki heeft ook net een 0% rente deal dus ik zet het geld maar weer terug op de spaarrekening en ontvang er wat rente over :)
Deze keer "krijgen" we een foto toch? ;)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:02:
[...]

Deze keer "krijgen" we een foto toch? ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki.co.uk/versys/Objects/w444h333_000003404959E008.jpg
meer:
http://www.kawasaki.co.uk/versys/

Zodra ik hem heb meer foto's uiteraard :)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste