Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.653 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21
Nog bedankt jongens voor alle adviezen mbt de laarzen.
Ze branden echt bij mijn bovenkant en zijkant als ik ze alleen maar zittend aanhoud, dus wordt toch maar ruilen voor een maatje groter.

Dan maar een kleine beetje slippen aan de achterkant, want dit is niks.
Bestaan er btw ook halve maten?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat betreft lessen, heeft er iemand ervaring met rijscholen in Tilburg? Zelf wilde ik langsgaan bij de http://www.verkeersschooltilburg.nl/ , maar dit is meer omdat ik niet echt andere rijscholen kon vinden :X .

Heb ook nog even gekeken op http://www.rijschoolgegevens.nl, daar staan ze toch best hoog :). Er zijn wel wat met een hoger percentage, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

Nouja, ik zie wel, ik ga morgen even langs en kijken wat ze te bieden hebben qua tijden etc.

Hoeveel lessen (60 of 90 min?) hebben jullie trouwens moeten nemen om uiteindelijk te slagen, of wat is het gemiddelde?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:38:
En wat betreft lessen, heeft er iemand ervaring met rijscholen in Tilburg? Zelf wilde ik langsgaan bij de http://www.verkeersschooltilburg.nl/ , maar dit is meer omdat ik niet echt andere rijscholen kon vinden :X .
Ik heb vroeger bij Succes gelest...alleen die zijn al jarenlang faliet...was kennelijk geen succes 8)7

Zou het zo niet weten helaas.
Heb mijn motor, en daarna mijn auto uiteindelijk gehaald bij een Korporaal bij mij uit dienst, heeft kennelijk nog steeds een rijschool: Autorijschool Frank Schuite

Die was erg goed en fijn om bij te lessen. Reed altijd op zijn privé motor hehe, dat kon toen nog :P

Even snuffelen denk ik. Er zijn er wel wat te vinden.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
henkyyyyyyy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:27:
Dan maar een kleine beetje slippen aan de achterkant, want dit is niks.
Bestaan er btw ook halve maten?
Ander merk/type proberen? Elk merk/type heeft een andere pasvorm!

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 24-06-2007 21:25 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:54:
Leuk! konijnen die vlak voor je neus oversteken als je je knie op de grond hebt :X
Heb ik op Assen gehad met een duif.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
FragDaddy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:11:
[...]

Ander merk/type proberen? Elk merk/type heeft een andere pasvorm!
Goeie tip idd!
Ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:27:
[...]

Heb ik op Assen gehad met een duif.
Ze zouden allemaal dood moeten, wat kan je van zo'n beest schrikken zeg :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

Schapen en rendieren zijn ook van die irritante beesten op de weg.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:54:
Schapen en rendieren zijn ook van die irritante beesten op de weg.
Al die beesten zijn iritant als ze in mijn baan lopen.. cker als ik leuk aan het sturen ben

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Noordkaap
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/210adc9b5b5047bcdc1b4aec7e5ec0da/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8f9a55786b2f85d4100a197cf0669e4c/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ddd3482f36c7115c088907f850cd9097/thumb.jpg

En denk maar niet dat ze aan de kant gaan :p
Die schapen liggen op een 80km weg met een geweldige bocht :p

[ Voor 45% gewijzigd door DinX op 25-06-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:38:

Heb ook nog even gekeken op http://www.rijschoolgegevens.nl, daar staan ze toch best hoog :). Er zijn wel wat met een hoger percentage, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

Nouja, ik zie wel, ik ga morgen even langs en kijken wat ze te bieden hebben qua tijden etc.

Hoeveel lessen (60 of 90 min?) hebben jullie trouwens moeten nemen om uiteindelijk te slagen, of wat is het gemiddelde?
verkeersschool tilburg heb ik gelest en mn rbw gehaald, zelf erg positieve ervaringen mee zeker met de toenmalige AVB instructeur (mike, KNMV gecertificeert en was een van de test-personen voor het huidige AVB examen, die schijnt nu ergens in breda les te geven) verder nog een KNMV instructeur, Rick en een andere instructeur (ben ik de naam van vergeten heb ik maar weinig les van gehad alleen met mijn examen moest hij wel mee :p)

Rick is erg streng en strikt wat betreft procedures en aanpak van situaties, iets wat ik erg kon waarderen maar waarschijnlijk niet iedereen :p

Mike was gewoon gek die heeft me leren wheelien en een burnout maken met een van de lesmotoren toen we een les over hadden voor het examen, geweldige vent, kon je precies vertellen hoe jij een manouvre gedaan had en wat hier wel en niet aan klopte, helaas is hij weg bij VST.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Ga binnenkort kijken naar (en proefrijden op) een BMW K100R en K75S. Wil nu even een motor waar ik probleemloos op kan (blijven) rijden. Puur voor woon-werk, looks boeien me niet momenteel. D'r komt later wel weer een supersport.

Mensen hier met dergelijke fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hiero! Wat wil je weten?

K100R? Bedoel je RT?

K100 heeft iets meer vermogen, K75 loopt wat mooier. Voor woon-werk raadt ik je een RT aan, vanwege de rechtop zit, het bredere stuur en de kuip. Als je "best of both" wil, zoek dan een K75RT. Elektrische ruit is aanrader!

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 25-06-2007 10:27 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat wordt de volgende mode in motor ontwikkeling? Er is nu ABS maar krijgen we dadelijk remkleppen? Bv een kuip die bij stevige remacties ontvouwt ofzo?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Zit maar 50 km p/dag op de moto dus super comfi hoeft 'ie niet te zijn... K75 staat me wat meer aan, iets ranker en de S is semi sportief. Ben zelf niet zo groot en dan is zo'n enorme unit van een tank-kuip van een RT of RS enorm huge. Vind ik persoonlijk ook niet zo heel erg mooi. Die S heeft een kleine boven- en onderkuip. Net mooi. :)

Maar je adviseert dus eigenlijk een K75? Heb twee mooie zien staan bij De Jong in Enkhuizen (bmwmotor.nl) voor niet veel geld (onder de 1600 euro). Wat vind je daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Motorrijder is flitsende agenten te snel af

Een motorrijder was agenten met een flitspistool te snel af. De agenten zagen enkel een flits tegen 273,5 kilometer per uur voorbij razen.

Ze zoeken nu een man met een gele motor en een blauwe jas. De agenten hopen op hulp van getuigen, die ook een flits opgevangen hebben van de snelheidsmaniak op de A47 in Terrington St John in Norfolk. Intussen blijft Daniel Nicks de snelst betrapte motorrijder. Hij werd op zijn Honda in 2000 in Herts geflitst tegen 281 kilometer per uur. Hij kreeg zes weken cel en was zijn rijbewijs twee jaar kwijt, meldt mirror.uk.com. (hln)
:')

In België gaat men trouwens de nieuwe generatie flitspalen zetten.
De nieuwste flitspaal voor België de Traffic Observer LMS- 06
is gisteren voorgesteld op het militair vliegveld
in het Oost-Vlaamse Knesselare.

Deze superflitspaal zou in werking
moeten komen tegen eind 2007.

“De Traffic Observer is een flitssysteem uitgerust met een onzichtbare radar en niet detecteerbaar zelfs niet voor verklikkersystemen, zodat zelfs de meest hardnekkige en uitgekookte snelheidsduivel op heterdaad zal betrapt worden” zegt Carl Schwenke van het Gentse bedrijf SIM Security&ElectronicSystems, die de flitspaal in België verdeelt.

De Traffic Observer, die in Zwitserland werd ontwikkeld, bestaat in 3 modellen:

vast : kostprijs 70.000 euro

mobiel kostprijs : 50.000 euro
semimobiel : kostprijs 115.000 euro

De Traffic Observer is dus duurder dan de huidige radarsystemen, maar hij kan tijd en personeelskosten uitsparen.

Het verschil met de klassieke radarsystemen is dat de Traffic Observer flitst met een roterend lasermeetsysteem.
Zo is het meettoestel, gemakkelijker te plaatsen (geen uitlijning nodig), houdt het de verschillende rijstroken en rijrichtingen tegelijk in het oog, en kan ook spookrijders detecteren.

Dankzij een onzichtbare radar die in een vangrail (foto) verstopt zit kan de Traffic Observer ook worden ingezet op moeilijke plaatsen, zoals tunnels, bruggen en in bochten.

Afremmen voor een flitspaal heeft geen zin meer want de Traffic Observer flitst de hardrijders al vanaf 50m voor de flitspaal, met een foutenmarge van amper 0,2%.

De Traffic Observer flitst ook tot 300 km. Nu kan dat tot 250 km per uur zodat hardrijders die 270 rijden dikwijls vrijuit gaan.

De flitspaal detecteert ook auto’s die door het rood licht rijden. Dankzij een ‘real time’ netwerkverbinding worden de overtredingen onmiddellijk doorgestuurd en ligt het proces-verbaal in geen tijd in je brievenbus.

De nieuwe snelheidsmeters met laser moeten nog gehomologeerd worden door de dienst Metrologie van de FOD Economie en moet de wet aangepast.

Het huidige koninklijk besluit laat snelheidsmetingen toe met lussen in het wegdek en met radars gebaseerd op het dopplereffect (de frequentie van de weerkaatste golven verschuiven naargelang de snelheid).

De verdeler verwacht dat de homologatie tegen nieuwjaar rond zal zijn.
[url=www.traffic-observer.be%2Fto_webp%2F_pdf%2FLMS06_nl.pdf&ei=lo9_Rq3_C5qoxAH2ku2bAQ&usg=AFQjCNHJ-PE-CFxgXQsmXdFtGqjDpM3B-w&sig2=hMOoaRIMroRNHA7Jooy4jw] De folder ervan[/]

Afremmen heeft dus geen zin, 50m ervoor hebben ze je al op de foto.
De foto's zijn digitaal en worden meteen doorgestuurd.
Het ding kan ingebouwd worden in vangrails of quasi onzichtbaar in auto's.

http://www.traffic-observer.be/

De website van het kreng.

Afbeeldingslocatie: http://www.traffic-observer.be/to_webp/_afb/content/pic06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.traffic-observer.be/to_webp/_afb/content/pic03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.traffic-observer.be/to_webp/_afb/content/pic05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.traffic-observer.be/to_webp/_afb/content/pic04.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door DinX op 25-06-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:55:
[...]

Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken wat hij/zij/het wilt gaan rijden. Als liefhebber van techniek drink ik nog liever koningswater dan dat ik een BMW koop :)
Wat vind je van de F800S dan? dat is toch een redelijk standaard motor, niet al te veel gekke typisch BMW dingen..
http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcycles/bmw-f800s/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:47:
[...]

:')

In België gaat men trouwens de nieuwe generatie flitspalen zetten.
<knip>
Gelukkig is het hier verplicht om snelheids controle's van te voren te melden met borden naast de weg (ook bij mobiele flitsers).

Alleen camera wagens mogen onopvallend controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:58:
Wat vind je van de F800S dan? dat is toch een redelijk standaard motor, niet al te veel gekke typisch BMW dingen..
http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcycles/bmw-f800s/
Dat is ook geen BMW ;) Maar een Rotax motorblok in een BMW frame met een <censuur> Bosch BMS-K. Voor de rest wel een goed systeem zolang ze die BMS-K maar niet gaan updaten.
ToolkiT schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:17:
Gelukkig is het hier verplicht om snelheids controle's van te voren te melden met borden naast de weg (ook bij mobiele flitsers).

Alleen camera wagens mogen onopvallend controleren :)
Dat vraagt om een wettekst ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 25-06-2007 12:30 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

willem169 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:34:
Zit maar 50 km p/dag op de moto dus super comfi hoeft 'ie niet te zijn... K75 staat me wat meer aan, iets ranker en de S is semi sportief. Ben zelf niet zo groot en dan is zo'n enorme unit van een tank-kuip van een RT of RS enorm huge. Vind ik persoonlijk ook niet zo heel erg mooi. Die S heeft een kleine boven- en onderkuip. Net mooi. :)

Maar je adviseert dus eigenlijk een K75? Heb twee mooie zien staan bij De Jong in Enkhuizen (bmwmotor.nl) voor niet veel geld (onder de 1600 euro). Wat vind je daarvan?
Ruud de jong is een "handelaar", dus hou je doppen goed open en snuffel flink aan elke motor die daar staat, maar ik hoor geen negatieve berichten over hem. Je kan er heel goed heenrijden, en even een rondje rijden op een 75 en op een 100. Dan "voel" je meteen wat ik bedoel.

Overigens is de kuip van een 100/1100RS niet zo heel groot. Ik ben met je eens dat de K75S de "rankste" motor is van het stel. Dat voel je ook vanwege het smallere stuur wat erop zit. Qua breedte maakt het niks uit, de spiegels steken het verste uit.

K "kwaaltjes": olie/waterpomp lekkage, spiebanen van het cardan versleten, versleten middenbok.
Voor 1550 euro kan je je geen buil vallen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
juist ja, een mobiele flitser met 2 camera's er bovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:30:
[...]

Dat is ook geen BMW ;) Maar een Rotax motorblok in een BMW frame met een <censuur> Bosch BMS-K. Voor de rest wel een goed systeem zolang ze die BMS-K maar niet gaan updaten.
Aha... maareh wat is een BMS-K??
Chevy454 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:30:
[...]
Dat vraagt om een wettekst ;)
details:
http://www.pepipoo.com/Hidden_speed_traps.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

IKKE86 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:37:
[...]

Ja, voor de 2 richtingen. In de folder staat hoe het juist werkt.

Heb je de gemiddelde flitser al van dichtbij gezien ? Dat zijn gewone camera's daarop hoor.
En het is hier ook op TV geweest een tijd terug.

http://www.traffic-observer.be/to_webp/_pdf/LMS06_nl.pdf
Algemene Specificaties
Snelheidsbereik: 10 km/u-300 km/u
Bereik: 20 m (3 baanvakken)
Richting: verkeer in twee richtingen
Spec. snelheidsbeperkingen: automatische selectie van snelheden
voor personenwagensen vrachtwagens,
met mogelijkheid om verschillende
snelheidslimieten in te stellen
voor elke rijrichting.
Meetafwijking: 3km/u v < 100km/u
3% v > 100km/u
Werkingst° sensor: -20°C tot +50°C
Werkingst° sturing: 0°C tot +50°C (standaard)
Afmetingen, sturing
(LxBxH): 320x380x300mm
Voeding: 230V AC nominaal
Laser Scanner
Type: Roterende laser
LMS 291/LMS 221
Richting: circulatie in twee richtingen
Bereik: 20 m max.
Snelheidsbereik: 10-300km/h
Resolutie: 10mm / 76 scan/sec

[ Voor 73% gewijzigd door DinX op 25-06-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

IKKE86 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:37:
[...]

1 flitst je van voren, en 1 van achteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:41:
[...]

1 flitst je van voren, en 1 van achteren??
Het zou werken voor verkeer in 2 richtingen.
Als je dus een gewone weg hebt met 1 rijstrook in emlke richting kan je zowel tegemoetkomend als meegaand verkeer in 1 keer controleren.

Het is een roterende laser, dus die neemt bijna 180° voor z'n rekening lijkt me als je het middelpunt loodrecht op de weg zet. Dan kan ie 90° links (meegaand) en 90° rechts (meegaand) scannen.

In Zwitserland worden ze al gebruikt dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.wirtzfeld.be/photos/albums/userpics/10001/normal_radar1.jpg

Voorbeeldje in de vangrail
Per overtreding, maakt het systeem
het mogelijk om: hetzij 2 beelden
vooraan en 2 beelden achteraan
of 1 beeld vooraan en 1 beeld achteraan
te registreren en te verwerken.
De Traffic-Observer laser-scanner meet de tijdslijn van
de door het systeem uitgezonden pulsen. Een laser
puls wordt uitgezonden. Wanneer deze puls een object
detecteert, zal deze gereflecteerd en opgeslagen
worden in de laser-ontvanger. De tijdspanne tussen
het verzenden en ontvangen van de puls is rechtstreeks
proportioneel in verhouding met de afstand
tussen het object en de scanner (snelheid van het
licht).
Door in het toestel gebruik te maken van een om zijn
as draaiende spiegel, wordt de gepulseerde laserstraal
in waaiervorm uitgestraald (laser-radar)
Via de reeksen ontvangen pulsen worden de omtrek
(contour) gegevens van het object (voertuig) verwerkt.
De ontvangen gegevens blijven beschikbaar voor verdere
real-time verwerking en beoordeling in de interface.
De scanner is uitgerust met een vol-automatische
mistcorrectie unit. Regendruppels en sneeuwvlokken
worden automatisch geëlimineerd dmv
beeldbewerking op pixel niveau.
De verkregen data is beschikbaar in real-time en
wordt bovendien rechtstreeks
Het is dus voor 1 richting blijkbaar, maar hij kan je van voren en van achteren flitsen.
En het is eigenlijk de werking als een normale radar controle, maar dan met een laser. Nog altijd een doppler effect dus, maar niet met radiostralen maar met de laser.

In de folder staat zelfs een foto waar hij ingebouwd zit in een betonnen middenberm :{
Veel geluk om dat te spotten :{

[ Voor 89% gewijzigd door DinX op 25-06-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

DinX schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:39:
[...]

Ja, voor de 2 richtingen. In de folder staat hoe het juist werkt.

Algemene Specificaties
Snelheidsbereik: 10 km/u-300 km/u
Bereik: 20 m (3 baanvakken)
Richting: verkeer in twee richtingen
Spec. snelheidsbeperkingen: automatische selectie van snelheden
voor personenwagensen vrachtwagens
[...]

[...]
Woei, dus niet voor motoren? *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:48:
[...]

Het zou werken voor verkeer in 2 richtingen.
Als je dus een gewone weg hebt met 1 rijstrook in emlke richting kan je zowel tegemoetkomend als meegaand verkeer in 1 keer controleren.

Het is een roterende laser, dus die neemt bijna 180° voor z'n rekening lijkt me als je het middelpunt loodrecht op de weg zet. Dan kan ie 90° links (meegaand) en 90° rechts (meegaand) scannen.

In Zwitserland worden ze al gebruikt dacht ik.

[afbeelding]

Voorbeeldje in de vangrail

[...]

[...]

Het is dus voor 1 richting blijkbaar, maar hij kan je van voren en van achteren flitsen.
En het is eigenlijk de werking als een normale radar controle, maar dan met een laser. Nog altijd een doppler effect dus, maar niet met radiostralen maar met de laser.

In de folder staat zelfs een foto waar hij ingebouwd zit in een betonnen middenberm :{
Veel geluk om dat te spotten :{
Dat ding in de vangrail wordt gebruikt om de hoeveel heid verkeer te meten, niet de snelheid :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Remmen heeft wel zin, als je dan op de plaats van die paal stopt, even wacht en daar omdraaid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

-DG- schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:10:
Remmen heeft wel zin, als je dan op de plaats van die paal stopt, even wacht en daar omdraaid. :+
ik zie wat dat betreft een hoop gaten er in "1 foto van voor en 1 van achter" <= veel succes.. ik stop er wel tussenin of er voor nog (50meter is een HOOP remvertraging zeker met een motor :P)

toch al van voren geflitst? lekker op et achterwiel de komende 100 meter :+

ik zeg dat dit leuk is voor autos en vrachtwagens maar motoren? neuh :z

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo.. ff een nieuw setjes titanium toosliders, en een nieuw normaal setje kneesliders :9

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2085/image038ff2.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

dubbel :X

[ Voor 95% gewijzigd door M3rcury op 25-06-2007 17:19 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm nu hoor ik dat een collega van me een goed onderhouden brik te koop heeft met wat cosmetische schade (liet hem vallen tijdens het uitwijken van een koekblik, net een week voor zijn nieuwe motor zou arriveren)
I've got a Honda VFR 800 FI, R reg on 1998. Tax and MOT until April next year (i think). It's got Datatag and is fitted with a Tracker. I've just renewed the subscription on the Tracker. I think the Tracker needs checking 'cos i haven't had any alerts for a long time but that part alone was about 400 quid. Approx 24,000 miles, fairly good nick apart from the recent scrapes after i had to put it down to avoid a collision :-(
Zou niks moeten kosten (zie: http://atsearch.autotrade...=200&modelexact=1&photo=1)

Maar ja is zo'n oud brik wel wat? voordeel is dat je je niet zorgen hoeft te maken over schade (want krassen heeft ie al).. maar ja een nieuwe fiets is ook leuk...
Heeft er iemand ervaring met dit model?

(en als je voorgaat stellen om deze als pekelfiets te kopen en dan iets moois voor in de zomer, dan zal ik je het email adress van MrsT geven, mag je haar het nut daarvan uitleggen, want die is nog van de oude stempel en vind 2 motoren wel erg decadent, ookal is de ene een oud brik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een modelletje ouder dan de 800, nl een 750 uit 1994. Met iets meer dan een ton op de teller doet hij het nog prima. Volgens mij doet de 800 het bijna hetzelfde. Een veelvoorkomend probleem is de spanningsregelaar (zoals bij meer Honda's geloof ik), en bij hele hoge kilometerstanden schijnt de 2e versnelling wat problemen te kunnen geven.
Ik vind een motor uit 1998 nog geen brik moet ik zeggen, dan denk ik eerder aan nakeds uit de jaren '80 eigenlijk :). Ik vind het in ieder geval een superfiets voor dagelijks gebruik (veel woon-werk, 's avonds of in de weekenden wat toeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:38:
Aha... maareh wat is een BMS-K??
Bosch Motormanagement System K.

Die ecu kan je 25 keer herprogrammeren (als ik me niet vergis ;) ) maar het probleem is dat iedere mapping anders is. Als jij dan een PC3 of een Rapid Bike module hebt geinstalleerd voor het mengsel af te stellen dan klopt die mapping niet meer als ze die BMS-K gaan updaten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:57

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het is maar wat je een oud brik noemt, mijn motor is van '96 :o

Als het voor woon-werk is zou ik absoluut niet inzitten met een wat oudere motor (uiteraard alleen als ie goed onderhouden is). Door al die mooi weer rijders raak je de meeste motoren met 50k km aan de straatstenen niet meer kwijt (sommige toermotoren uitgezonderd), en daar zit je snel aan als je motor je dagelijkse vervoer is. Dan rij je meestal het ding gewoon op tot herstellingen te duur worden, en dat vind ik wat zonde voor een nieuwe motor.

Als je je motor hebt om met mooi weer een toertje te gaan rijden en je kan en wil makkelijk een nieuwe betalen: doen, heb ik over een paar jaar weer een tweedehandsje met weinig km's ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:27:
Ik heb een modelletje ouder dan de 800, nl een 750 uit 1994. Met iets meer dan een ton op de teller doet hij het nog prima. Volgens mij doet de 800 het bijna hetzelfde. Een veelvoorkomend probleem is de spanningsregelaar (zoals bij meer Honda's geloof ik), en bij hele hoge kilometerstanden schijnt de 2e versnelling wat problemen te kunnen geven.
Ik vind een motor uit 1998 nog geen brik moet ik zeggen, dan denk ik eerder aan nakeds uit de jaren '80 eigenlijk :). Ik vind het in ieder geval een superfiets voor dagelijks gebruik (veel woon-werk, 's avonds of in de weekenden wat toeren).
Brik is misschien wat oneerbiedig, maar vergeleken met een gloednieuwe Kawa Versys is een motor van 9 jaar met schade wel een soort van brik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Brik voor een motor van 9 jaar oud? Volgens mij snap jij de betekenis van het woordje "Brik" niet helemaal.
Ga hier maar eens lezen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_topics/26
En ga je daarna maar eens in een donker hoekje diep zitten schamen, anders krijg je straks nog termen als "Een Kawasaki Versys is niets meer dan een gepimpte ER-6" naar je hoofd gegooid.

Vindt jij ook niet leuk denk ik ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

shaggy8675 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:59:
Brik voor een motor van 9 jaar oud? Volgens mij snap jij de betekenis van het woordje "Brik" niet helemaal.
Ga hier maar eens lezen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_topics/26
En ga je daarna maar eens in een donker hoekje diep zitten schamen, anders krijg je straks nog termen als "Een Kawasaki Versys is niets meer dan een gepimpte ER-6" naar je hoofd gegooid.

Vindt jij ook niet leuk denk ik ;)
Dat is ie ook ;)

Maar ik noem hem een brik omdat ie goedkoop is, schade heeft en in verhouding oud is...

Zo erg is het toch niet om een brik te hebben? is toch een soort geuzenaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06

4x2

lộn xộn quá

Een VFR800 van 98 is, ook met schade, geen brik, laten we het daar maar op houden.
(en ik zou m 3000x liever kopen dan eender welke kawa, maar ik ben bevooroordeeld).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

willem169 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:19:
Ga binnenkort kijken naar (en proefrijden op) een BMW K100R en K75S. Wil nu even een motor waar ik probleemloos op kan (blijven) rijden. Puur voor woon-werk, looks boeien me niet momenteel. D'r komt later wel weer een supersport.

Mensen hier met dergelijke fietsen?
Leuk, weer een K rijder er(bijna)bij!

Ik maak (bijna) elke dag de A2 en ring Amsterdam onveilig met mn K75RT. Woon-werk dus ook. Heerlijke motor. Heb pas 3/4 maanden oid mijn A dus ik was bij de aankoop toch wel wat huiverig of ik er mee zou kunnen omspringen. Een K75 is toch wel wat meer massa dan een "Honda 500 lessert" edition. Maar dat valt na enige oefening allemaal reuze mee. Al denk ik er toch om binnenkort maar eens een VRO1 te doen met deze motor. De dunne bandjes zijn even wennen. Voor mij tot nu toe genoeg power met die 740cc. Ik heb wel eens gehoord dat men zegt dat de 75 wat feller reageerd dan de 100 serie. Deze K's staan bekend om hun duurzaamheid, en als er gesleuteld moet worden valt het vaak relatief eenvoudig zelf te doen. Bekijk het forum en de website op www.bmwk.nl eens. Staat erg veel info en speciale aankoop tips voor de K serie. Er zijn nog genoeg nieuwe en gebruikte onderdelen te vinden voor deze vliegende bakstenen. Tja, dat zijn ze: lomp en degelijk.

Voor woon-werk vind ik de RT uitvoering heerlijk. Kom ik tenminste niet door en door verweekt aan op mijn werk, en ik zit lekker rechtop zodat ik compleet over de file heenkijk (en voor mn lengte/rug is dat toch beter op de motor). Ik heb er wel van die huge-ass touring koffers opzitten. Is wel makkelijk voor werk papieren, nette schoenen etc. en makkelijk om als ik niet op kantoor ben helmpje in op te bergen. Filerijden op de A2 vereist wel wat inschattings vermogen (koffers zijn net iets breder dan de spiegels) maar dat valt eigenlijk achteraf ook wel weer mee. Wel haal ik maar 1:19, maar ik moet de motor nog wel een grote beurt geven. Ook was ik huiverig voor de kuip. Met mn 1,99m moet ik een uitklappende beweging maken met mn benen wil ik ze op de grond zetten, maar dat gaat nu ook automatisch. Bij een K100 zit de kuip wat meer naar voren en is er dus iets meer beenruimte. Nadeel van het rijden op een RT versie met koffers en fluorvestje en licht blauwe philips licht aan is dat auto's in file soms spontaan voor je de berm in rijden, en iedereen zich vooral 's avonds plots aan de max snelheid gaat houden 8)7

Ik kan Joost Motoren in Utrecht/Maarssen aanraden. Eerlijke mannen daar. Er staat een mooie K75S en K100RT te koop. Wel iets boven jouw bedoelde budget denk ik? Neem bij je aankoop even die tips van de bmw K website door. Belangrijk is vooral de staat van de cardan splines. Zolang die om de 50.000 oid goed onderhouden zijn is er niets aan de hand, anders is er kans dat je de splines moet gaan vervangen.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hmm tijd voor een forse infrarood/ultraviolet led installatie in je voor en achterlicht.

of werkt dat niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Weet iemand hoe je die "opgedroogde waterdruppels" die bijna niet zichtbaar zijn kan weghalen van de lak? Ik heb al geprobeert om het met wat afwasmiddel (met water) en wat poetsspul, maar ze blijven zichtbaar :'(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zodan, vanmiddag even een tanktasje gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://server01.hein-gericke-store.com/openshop-shoppics/shop1/art_image/Produktbilder/Technik/34311000175_zoom.jpg

Net even getest door Chinees te halen op de motor, ging prima en bleef lekker warm in dat ding :p

Meteen ook een opplak-anti-fog-ding voor m'n vizier meegenomen, kreeg hem er gratis bij bij de HG-Amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:27:
Weet iemand hoe je die "opgedroogde waterdruppels" die bijna niet zichtbaar zijn kan weghalen van de lak? Ik heb al geprobeert om het met wat afwasmiddel (met water) en wat poetsspul, maar ze blijven zichtbaar :'(
Antikal? ff kort erop en met een vaatdoekje eraf halen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:11:
[...]

Antikal? ff kort erop en met een vaatdoekje eraf halen?
Vraag me af of dat je lak beschadigt :X vraag het morgen ook nog ff op mijn werk..

Heb hem nou ingesmeert met poetsspul! en wrijf het er morgen vanaf.. hopen dat het dan weg is :9

[ Voor 16% gewijzigd door M3rcury op 25-06-2007 22:34 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Die vlekjes zijn in ieder geval opgedroogte kalkresten uit de regendruppels, kan erg hardnekkig zijn. Heb je op je werk geen afgedankt stuk kuipwerk liggen waar je je op kan uitleven om wat schoonmaakspul te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:39:
Die vlekjes zijn in ieder geval opgedroogte kalkresten uit de regendruppels, kan erg hardnekkig zijn. Heb je op je werk geen afgedankt stuk kuipwerk liggen waar je je op kan uitleven om wat schoonmaakspul te testen?
ja, we hebben wel wat schade fietsen staan, probeer eerst dit, en wrijf het morgencohtend uit.. anders ga ik toch echt wax kopen oid.. probeer wel ff een busje uit de werkplaats

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou inderdaad uitkijken met agressieve schoonmaak middelen op plastic kuipwerk.
als je het eraf hebt gekregen zou ik een flinke was laag over het kuipwerk doen zodat je het de volgende keer er makkelijk afpoetst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Misschien dat het gewoon met was ook al lukt ?

Behandel je motor gewoon eens met een bus Pledge ofzo. En ja, dat werkt perfect, veel beter en makkelijker dan veel van de "echte" auto en motor wassen. :p
En je hele fiets ruikt naar bijenwas :9

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 25-06-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

afwasmiddel bevat zouten. Niet doen.

Gewoon S100 sopje, en in de was zetten. Pledge is een aanrader, maar werkt kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Maar heb je stukken sneller weer aangebracht dan met normale was. Mijn motor heb ik in 5 minuten in de was ofzo, en dan spreek je over pakken kuip :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:52:

En je hele fiets ruikt naar bijenwas :9
Past ook wel bij al die beestjes die de kuip gekopt hebben

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, mooie timing, net 5 minuten binnen op mijn werk en de wolkbreuk barst los... Buienradar.nl had zowaar een keer een correcte voorspelling :p

De eerste blinde aap in de file ook alweer tegengekomen... Figuur in een busje die precies toen ik naast hem zat opzij kwam. Waarschijnlijk zat ik in zijn dooie hoek, maar knipper dan om zijn minst even, zodat ik je kan ontwijken voordat je je deur in mijn knie parkeert :X Gelukkig ging ik redelijk langzaam, zodat ik voorzichtig richting de redresseerstrook kon schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niet zeiken man. Dat ziet toch niemand als je met 250+ voorbij komt. Het is een gebruiksvoorwerp hoor.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:46:
Een VFR800 van 98 is, ook met schade, geen brik, laten we het daar maar op houden.
(en ik zou m 3000x liever kopen dan eender welke kawa, maar ik ben bevooroordeeld).
excuses als ik je op de tenen heb getrapt, zo was het niet bedoeld...

Waarom zou je hem verkiezen over een kawa?

En wat is jouw definitie van een brik dan wel (zodat ik niet weer de zelfde fout maak)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:39:
gewoon wat verdunt azijn moet het ook doen, het is immers opgedroogd kalk en met ene beetje (zwak) zuur moet dat weer oplossen.. beetje elbow grease erbij en het moet weg zijn..

Bij HG hebben ze van die spuitbussen met motor schoonmaak spul die werkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:18:
[...]

excuses als ik je op de tenen heb getrapt, zo was het niet bedoeld...

Waarom zou je hem verkiezen over een kawa?

En wat is jouw definitie van een brik dan wel (zodat ik niet weer de zelfde fout maak)?
Het was geen tenen trappen, dan reageer ik heel anders ;)

Maarre, ik ben niet zo'n fan van kawa omdat ze daar nog niet al te best snappen hoe ze een motor moeten maken die voor een monteur enigszins fatsoenlijk is om aan te werken (bij een ER5 kun je bv het kleppendeksel niet tussen het frame uit halen, wat kleppenstellen niet echt prettig maakt).
En zo zijn dr nog wel meer voorbeeldjes waaruit blijkt dat ze het motoren bouwen gewoon niet zo goed snappen als de andere 3 (suzuki is kwalitatief gezien ook wat minder, maar die zijn doorgaans ook veel goedkoper).

En een VFR is dan ook nog eens 1 vd beste motoren die ze gebouwd hebben bij Honda (kwalitatief gezien en qua rij eigenschappen, touren, racen, pakezel spelen, het ding kan alles), dus die moet je geen brik gaan noemen :P
Het heeft een reden dat ze nog steeds behoorlijk aan de prijs zijn ;).

En een brik is een oudere motor waar het eea aan mankeert (wat bij voorkeur met kit, ducttape, tyrips of een andere beunoplossing gerepareerd is), niet bijzonder veel meer waard is maar wel gebruikt wordt door de eigenaar.
Een hele nette CB400f van 75 is bv een klassieker en geen brik.
Een gerollerde GSX750 waarvan de kapjes met tyrips vasthangen en de uitlaat vastgeknutseld is met een stalen stripje is een brik (en tegen de tijd dat ie rood van de roest is is het een ratbike :P).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:27:
[...]

En een brik is een oudere motor waar het eea aan mankeert (wat bij voorkeur met kit, ducttape, tyrips of een andere beunoplossing gerepareerd is), niet bijzonder veel meer waard is maar wel gebruikt wordt door de eigenaar.
Ik heb de schade nog niet gezien, maar hij mankeert vast wel wat na een langzame val.. dus een ductape oplossing is niet uitgesloten... hij is weinig waard >£1000 en word nog gebruikt...
Dus vandaar dat ik het wel een brikkie vond.. niet een extreem geval maar wel net een grensgevalletje..

Een semi-brik misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:59:
[...]

Niet zeiken man. Dat ziet toch niemand als je met 250+ voorbij komt. Het is een gebruiksvoorwerp hoor.

:+
Hij staat op 25kw dus iedereen kan dat nog zien :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat word heeeel hard poetsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:10:
Dat word heeeel hard poetsen....
I know.. nja.. het is nu bijna weg.. je ziet het alleen als je er met een lichtopschijnt.. knal wel een keer door de regen heen ofzo miss dat het dan weggaat, en heb nog turtle wax bij mijn pa staan, miss dat dat werkt :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Of je motor in de toekomst afspoelen met osmosewater na het poetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ToolkiT schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:46:
[...]

Ik heb de schade nog niet gezien, maar hij mankeert vast wel wat na een langzame val.. dus een ductape oplossing is niet uitgesloten... hij is weinig waard >£1000 en word nog gebruikt...
Dus vandaar dat ik het wel een brikkie vond.. niet een extreem geval maar wel net een grensgevalletje..

Een semi-brik misschien? ;)
< of > :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Niet goed gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Meer waard dan jouw saab :p ;)

<£1000 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben ik dus ook op mn plaat gegaan, alleen dan in een blinde, kortere bocht (zelfde snelheid, maar eerder 90 graden ipv 180).

Ziet er echt stom uit zeg.. gewoon rustig steeds wijder en wijder :/

En vooral de wetenschap dat ik nu veel platter durf en kan.. had gewoon niet genoeg ervaring.
Zal bij hem ook wel zoiets zijn geweest.

Kaj, ken jij die bermtoerist? Omdat het idd 'bij ons' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wel netjes met de glimmende kant boven gehouden... Of ging hij in de linkerberm alsnog op zijn plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:34:
[...]

Meer waard dan jouw saab :p ;)

<£1000 dus...
Als je voor minder dan 1000 pond een VFR800 met alleen wat kuipschade kan krijgen moet je dat zonder meer doen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:03:
[...]

Als je voor minder dan 1000 pond een VFR800 met alleen wat kuipschade kan krijgen moet je dat zonder meer doen :P
ik heb nog geen definitief antwoord op zijn vraagprijs, maar zoiets moet het wel worden gezien de marktwaarde van die dingen (en het feit dat ie schade heeft)..
http://atsearch.autotrade...=200&modelexact=1&photo=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Wel netjes met de glimmende kant boven gehouden... Of ging hij in de linkerberm alsnog op zijn plaat?
Denk dat ie onderuit is gegaan, want aan de linkerkant ga je bergafwaard, zown 4 a 5 meter, en behoorlijk stijl..

Ik ken hem niet smiling.. heb hem nog nooit gezien!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:13:
[...]

ik heb nog geen definitief antwoord op zijn vraagprijs, maar zoiets moet het wel worden gezien de marktwaarde van die dingen (en het feit dat ie schade heeft)..
http://atsearch.autotrade...=200&modelexact=1&photo=1
Wat ik daar zo zie staan betaal je voor een nette zonder schade met 25K mi 2400£
Zijn ze wel een stuk goedkoper dan in nederland (hier betaal je voor een dergelijk geval gerust 5000€)

Maar evengoed, voor 1000£ of minder zou ik het gewoon doen als dat ding alleen maar wat kuipschade heeft.
Beetje zoeken of je 2de hands nog wat tegenkomt, al dan niet in kleur en het ding weer netjes maken.
Heb je een prima motor aan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hier zijn auto's en motoren zowiezo goedkoper dan in NL/BE en er zijn nogal veel posers in de motorwereld hier dus een 9 jaar oude motor word al als oud gezien.. dus dat drukt de prijs allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me CBR600F '98 opgehaald :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/motor/cbr600f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ziet er goed uit!

Wordt wel lekker veel poetsen met die witte velgen.

Heb je ook wat foto's van verder af?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

ZiegoM schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:23:
[...]

Ziet er goed uit!

Wordt wel lekker veel poetsen met die witte velgen.

Heb je ook wat foto's van verder af?
Ik dacht echt precies hetzelfde "OMG, dat wordt poetsen!"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D ja denk dat ik na elke rit maar even een doek over de velgen moet halen maar vind het wel mooi.

ik heb niet echt foto's van verder af nog. heb net even tussen de buien door snel wat foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/motor/jurgen-cbr600f.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Oke jongens vandaag mijn 5e les gehad en het huilen staat mij nader bij dan het lachen.

Vandaag weer AVB oefeningen gedaan, uitwijk, vertraging en snelle slalom.
En bij elke keer zei de instucteur tegen mij wat ik niet goed deed, dat lijkt me ook logisch alleen vind ik het wel jammer dat het ook niet echt een keertje goed was.
Op zo'n moment en vooral als ik 1 van die oefeningen vroegtijdig moet afbreken of een pion omgooi dan wordt ik er echt kwaad om en ga na de les echt met een kutgevoel weg.

Ook nog steeds met van die stijve armen en handen. :(
Bah echt een kutles.

Hebben/hadden jullie dat ook weleens, dat je op sommige momen de handdoek in de ring wilde gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Mij waarschuwen ze van te voren voor een kloteles als die jij hebt gehad nu. Dan weet je van te voren al dat je lekker gaat zweten en balen. Het is alleen nog niet zo ver gekomen dat ik wilde stoppen, daar is het toch allemaal veel te leuk voor.
Even wat anders: van m'n zwager kan ik (als ik klaar ben met lessen) misschien z'n motor overkopen. Het gaat om 'n CBR 600F uit 1992 met krap net 40.000 km op de teller. Wat is een beetje een redelijke prijs voor een dergelijke machine? Op motoroccassion staan er een aantal rond de 2500 à 2750, maar wel met garantie, wat ik bij hem natuurlijk niet krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
ja na een tijdje thuis bijgekomen te zijn, gaat het weer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

IT'S ALIVE!!!

De Ariel zit weer in elkaar!! Net de laatste puntjes op de I gezet, en de motor de garage uitgereden.
olie erin, ff droog kicken, bougie erin, benzinekraantje open, vlotteren, paar keer trappen met kleplichter open en toen de levenstrap: POEFsJJJJJJT! en daar vloog de kickstarter weer omhoog met mij er nog op...

Oftewel, morgen nog even naar de onsteking kijken.... :+, die staat misschien iets te vroeg ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:11:
Oke jongens vandaag mijn 5e les gehad en het huilen staat mij nader bij dan het lachen.

Vandaag weer AVB oefeningen gedaan, uitwijk, vertraging en snelle slalom.
En bij elke keer zei de instucteur tegen mij wat ik niet goed deed, dat lijkt me ook logisch alleen vind ik het wel jammer dat het ook niet echt een keertje goed was.
Op zo'n moment en vooral als ik 1 van die oefeningen vroegtijdig moet afbreken of een pion omgooi dan wordt ik er echt kwaad om en ga na de les echt met een kutgevoel weg.

Ook nog steeds met van die stijve armen en handen. :(
Bah echt een kutles.

Hebben/hadden jullie dat ook weleens, dat je op sommige momen de handdoek in de ring wilde gooien?
in het begin zijn ze nog heel meelt, dan denk je dat je het kan, gaan ze opeens op examennuvo beoordelen., dus boren ze je helemaal de grond in.. kan ook gewoon zijn dat het vandaag niet lekker ging.. had ik ook wel eens.. dat je gewoon 1 dag je dag niet heb.t. is helemaal niet erg, want dan kan gebeuren... maar als je echt wilt, dan leer je daar alleen maar meer van, want je zult ook in het dagelijks verkeer gewoon moeten kunnen rijden ook al heb je een kut dag :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
M3rcury schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:58:
[...]

in het begin zijn ze nog heel meelt, dan denk je dat je het kan, gaan ze opeens op examennuvo beoordelen., dus boren ze je helemaal de grond in.. kan ook gewoon zijn dat het vandaag niet lekker ging.. had ik ook wel eens.. dat je gewoon 1 dag je dag niet heb.t. is helemaal niet erg, want dan kan gebeuren... maar als je echt wilt, dan leer je daar alleen maar meer van, want je zult ook in het dagelijks verkeer gewoon moeten kunnen rijden ook al heb je een kut dag :P
Ja, misschien had ik wel mijn dag niet.
Maar in het verkeer vind ik het veel beter gaan, net zoals stapvoets rijden met al die handelingen die ik moet doen, zoals koppeling slippend houden toeren maken voetrem doe ik kut, maar als ik in het verkeer zit en ik moet stapvoets rijden dan gaat het gewoon goed!

Ik heb misschien ook wel gedacht dat het allemaal wat makkelijker was.
Heb al 9 jaar mijn rijbewijs B en heb scooterervaring, maar dat is allemaal niet te vergelijken met motorrijden. Je hebt natuurlijk wel wat meer verkeersinzicht.
Misschien wil ik het ook allemaal te snel halen. Eigenlijk moet ik gewoon afwachten en mijn lessen volgen totdat ik er klaar voor ben, alleen hou ik er meer van als ik weet waar ik aan toe ben, weet namelijk ook helemaal niet wanneer ik examen zou kunnen doen. (AVB)

Ik ben pas 5 lessen van 2 uur onderweg dus ik zal wel op schema liggen, morgen weer een les hopelijk gaat die wat beter. ( waarschijnlijk halve draai en achtje :X die heb ik nog niet gehad namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

henkyyyyyyy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:39:
[...]

Maar in het verkeer vind ik het veel beter gaan, net zoals stapvoets rijden met al die handelingen die ik moet doen, zoals koppeling slippend houden toeren maken voetrem doe ik kut, maar als ik in het verkeer zit en ik moet stapvoets rijden dan gaat het gewoon goed!

Heb al 9 jaar mijn rijbewijs B en heb scooterervaring, maar dat is allemaal niet te vergelijken met motorrijden. Je hebt natuurlijk wel wat meer verkeersinzicht.
Misschien wil ik het ook allemaal te snel halen. Eigenlijk moet ik gewoon afwachten en mijn lessen volgen totdat ik er klaar voor ben, alleen hou ik er meer van als ik weet waar ik aan toe ben, weet namelijk ook helemaal niet wanneer ik examen zou kunnen doen. (AVB)

Ik ben pas 5 lessen van 2 uur onderweg dus ik zal wel op schema liggen, morgen weer een les hopelijk gaat die wat beter. ( waarschijnlijk halve draai en achtje :X die heb ik nog niet gehad namelijk)
Ik herken je gevoel wel, ik heb 10 jaar B ervaring en 1 jaar 125CC ervaring dus dacht: 'heel moeilijk moet dat niet zijn' nou na de eerste dag les viel me dat toch een beetje tegen.. sterker nog ik vond A moeilijker om te halen dan B, ik was bij afrijden ook een stuk zenuwachtiger... terwijl ik de voertuig beheersing toch prima voor mekaar had..

Maar elke keer horen dat je dingen niet goed doet is zeker niet leuk, maar helaas wel noodzakelijk..
Gelukkig zeiden mijn instructeurs ook dat ik het in het algemeen wel goed deed, alleen een paar dingen niet, en die willen ze eruit krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien proberen jezelf wat minder druk op te leggen.
Gewoon gaan rijden en probeer er van te genieten, daar gaat het om :)

Waarschijnlijk gaat het dan ineens een stuk soepeler, omdat je niet zo forceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05
[...]

Ik heb nog niet zolang geleden mijn rijlessen gehad en geloof me dat gevoel ken ik maar al te goed!! Ik moest altijd lessen om 18:00 terwijl ik tot 17:00 werk en dan nog 40 km moest rijden omkleden eten e.d., kortom vaak wat gehaast. Ben een keer een partij chagarijnig geweest na een les die klote ging, ik was er een dag daarna nog ziek van! Al met al nooit het idee gehad om te stoppen, hetgeen waarvoor je uiteindelijk doet is echt super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

[...]

stapvoets rijden = evenwicht en je evenwicht moet je op gevoel doen als je in de stad rijd dan gaat dat op gevoel omdat jij bezig bent met het verkeer om je heen, bij zo'n oefening moet jij je concentreren op stapvoets rijden en ga je overcorrigeren en gaat het fout... VER VER VER weg kijken als het kan gewoon naar de horizon of een paal minimaal 50 meter weg :P dan gaat het vanzelf gewoon zorgen dat je zo langzaam mogelijk rijd en ver weg kijken

langzame slalom is dus een combinatie van timing tussen ver weg kijken en timen dat je op tijd instuurt :p

achtje, halve draai etc allemaal hetzelfde als het langzaam is: ver weg kijken, heel even kijken of je positie goed is en dan weer ver weg kijken

iig zo heb ik het geleerd en het werkt nogsteeds :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:23:
[...]

stapvoets rijden = evenwicht en je evenwicht moet je op gevoel doen als je in de stad rijd dan gaat dat op gevoel omdat jij bezig bent met het verkeer om je heen, bij zo'n oefening moet jij je concentreren op stapvoets rijden en ga je overcorrigeren en gaat het fout... VER VER VER weg kijken als het kan gewoon naar de horizon of een paal minimaal 50 meter weg :P dan gaat het vanzelf gewoon zorgen dat je zo langzaam mogelijk rijd en ver weg kijken

langzame slalom is dus een combinatie van timing tussen ver weg kijken en timen dat je op tijd instuurt :p

achtje, halve draai etc allemaal hetzelfde als het langzaam is: ver weg kijken, heel even kijken of je positie goed is en dan weer ver weg kijken

iig zo heb ik het geleerd en het werkt nogsteeds :p
Nou je het zegt.. heb net ff gekeken hoe ik het deed langzaam rijden.. maar je kijkt idd ver voor je.. Gaat nu gewoon automatisch.. :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als je het een beetje onder de knie hebt kan je het op eender welke manier :)

Ik kan quasi "sur placen" met m'n fjr :)

En geen opmerkignen over vierkante banden aub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:37:

Maar jij hebt vierkante banden!

ow.. wacht dat mocht ik niet zeggen.. ik heb mijn bril niet op ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zaterdag een proefrit van 13h tot 17h op de R1200GS :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:54:
Zaterdag een proefrit van 13h tot 17h op de R1200GS :7
Met vierkante banden :? :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

|:(

:P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

DinX schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:37:

precies wat ik bedoelde dus :P 2 dingen moet je leren, stapvoets rijden en je moet DURVEN afschuinen
stapvoets + afschuinen = byz. verrichtingen examen ;) (oh en remmen :P)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Oke dus voor velen is "een kutles tussendoor" een bekend verhaald. :)
Dan ben ik gelukkig niet de enige, morgen weer 2 uurtjes lessen, heb er nu al weer zijn in ;)

Om over de laarzen terug te komen die krap zaten, ik heb nu deze

Afbeeldingslocatie: http://www.market2ruote.it/images/webgore-new.jpg

Ik heb alle sportlaarzen geprobeerd en allen zaten echt te krap aan de bovenkant of anders waren ze aan het slippen bij mijn hiel.
Deze gaat wel, ze zitten nog niet super, maar heb het idee dat ik dit wel eruit loop.

Hieronder niet mijn eigen voeten, maar wel de plek waar het zeer doet.
Dat bultje naar buiten net onder je kleine teen.

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07263/v2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nog altijd beter vierkante banden dan driehoekige :+

Afbeeldingslocatie: http://www.hoflandmotoren.nl/pics/kawadriehoek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:34:
Nog altijd beter vierkante banden dan driehoekige :+

[afbeelding]
_/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bij mij was de 'kutles tussendoor' de laatste 2u les vlak voor het examen.
Daardoor begon ik relaxed aan het examen met het idee dat ik toch nooit kon slagen, maar dat meedoen om te kijken hoever ik zou geraken wel geen kwaad kon.

=> Perfect examen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Al eens kisten geprobeert? een ruimer maatje scheelt wellicht. Ik heb maat 48 als je het aan mijn kleine teen vraagt maar volgens de grote ben ik beter af met 50/51. Pas toen ik kisten probeerde (maat type 315) was ik gered

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste