Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Yup lijkt me ook heel raar rijden, laatst stond er bij de Hein Gericke hier iemand met zo'n ding en liet de verkoopster er een stukje op rijden, dikke pret dus want je doet alles helemaal verkeerdMartkrui schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:43:
[...]
OE... dat is leip... links is het geen rem maar meer een "launch" button
MrsT mocht ook een stukje achterop en was helemaal blij, ik moest ook maar zo'n ding kopen..
Als ik de loterij win koop ik er wel 1 voor erbij schat
Een vriend van me woont nu in India dus we zijn al wezen kijken of hij ze daar kan kopen en dan hiernaartoe sturen (ze worden daar immers gemaakt), maar ivm typegoedkeuring schijnt dat lastiger te zijn dan je denkt.. de R.E. indiase website heeft er zelfs speciaal een pagina voor..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Niet met de vestiging amsterdam, maar wel met de keten, en ik vind het een prettige zaak, hun eigen merk is vaak erg goed met redelijke prijs, dus zeker een bezoekje waard zou ik zeggen..Chakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:09:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Hein Gericke Amsterdam? Ik heb nog nieuwe handschoenen nodig (zweet me kapot in deze, na een lange les in warm weer had ik letterlijk van die vochtrimpels in mijn vingers staan), en die zaak ik vlak bij het bedrijf waar ik nu zit
waar is je P plate?
Wise enough to play the fool
niks geen P plate, full Licence nu
Vanochtend over de snelweg naar kantoor ipv binnendoor, dat scheelt een hoop
Nu nog een snelle fiets zodat ik de heuvel op ook 75MPH kan blijven rijden...
Wie zegt dat ik dat toelaat? Minimaal 145pk om mee te doenToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:23:
Bingo!
Sinds gister 16:00 mag ik officieel met de big boys meedoenom 16:30 stond ik dus bij de dealer
Geintje
Gefeliciteerd, nu die baby inruilen / vergezellen met die Versys?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
maar 50PK meerVerwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:53:
Wat zal dat een kick zijn... van baby vara naar versys![]()
POWERRRRR
(van 15 naar 65)...
Ik hoorde net dat een collega van me heel goedkoop een motor te koop heeft, dus eens checken wat voor ding dat is..
Verder zit ik met een dilemma wat betreft de Versys.. de dealer heeft een demomodel staan met 1000 mijl op de klok voor een interesante prijs.. enige nadeel is dat ie geen ABS heeft en ik dat eigenlijk wel wil (woon-werk verkeer in weer en wind)..
Scheelt een hoop geld met een nieuwe met ABS...
Lastig..
Met die van Amsterdam niet, maar ik ben wel een Hein Gericke fanboy. Voor warme klauwen moet je hun pro sports handschoenen nemen met kangoeroe leer. Die zijn geweldig in warm weer. Kosten iets van 90 euro.Chakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:09:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Hein Gericke Amsterdam? Ik heb nog nieuwe handschoenen nodig (zweet me kapot in deze, na een lange les in warm weer had ik letterlijk van die vochtrimpels in mijn vingers staan), en die zaak ik vlak bij het bedrijf waar ik nu zit
Ze zijn zwart aan de bovenkant (normaal leer) en geel aan de handpalm. Ook carbon knokkels enzo.
Edit: niet pro sports maar Extreme Racing:
http://server01.hein-geri...1005b64470000004a5ef28ec4
Die. Tussen de vingers zitten ook gaatjes enzo. En het kangoeroeleer is enorm dun.

[ Voor 26% gewijzigd door DinX op 22-06-2007 13:57 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd

Ohja, ook meteen maar een zomer jas van Rev-It:

Als je geld uitgeeft, doe het dan goed en zorg dat ie naar je zin is. Vork wat meer pennies op voor eentje mét ABS.ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:09:
[...]
maar 50PK meer![]()
(van 15 naar 65)...
Ik hoorde net dat een collega van me heel goedkoop een motor te koop heeft, dus eens checken wat voor ding dat is..
Verder zit ik met een dilemma wat betreft de Versys.. de dealer heeft een demomodel staan met 1000 mijl op de klok voor een interesante prijs.. enige nadeel is dat ie geen ABS heeft en ik dat eigenlijk wel wil (woon-werk verkeer in weer en wind)..
Scheelt een hoop geld met een nieuwe met ABS...
Lastig..
Ik ben erg blij dat ik het heb op die van mij.
Me2
Maar ik zocht een wollen motordeken die geloof ik door H-G verkocht wordt. Ik kan niks op de site vinden, weet wat ik bedoel en hoe die heet? Ze nemen atm de telefoon niet op, dus.
And it goes BRAAAAAPP!
Je kijkt dus ergens heen en probeert de motor achter je aan te slepen?TrailBlazer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:43:
[...]
Het probleem zit hem voornamelijk in de slippende koppeling het kijken en te weing met mijn heupen doen en teveel met mijn bovenlichaam.
Tenminste, zo klinkt "teveel met mijn bovenlichaam"
Je weet zelf wel hoe het zou moeten maar kennelijk moet je nog over een soort "doen"grens heen?
Ik ging altijd met de fiets oefenen totdat ik een gevoel van controle had over mijn heup. Het is wellicht een spierbeweging die je niet zoveel doet dus kan het lastig zijn om er grip op te krijgen. Klinkt gek misschien maar het is net als leren lopen.
And it goes BRAAAAAPP!
@ DinX: bedank voor de tip, al zit ik eigenlijk aan een iets lagere prijs te denken. Mochten ze echter niets goeds hebben wat ook goedkoop is hou ik deze zeker in gedachten.
[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2007 14:49 ]
het verschil is zo'n £1300 (~€2000) tussen zo goed als nieuwe zonder ABS en een nieuwe met...DinX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:09:
Mja, voor de abs of niet discussie weer oprakelt zou ik ook voor ABS gaan dan. Allez, als je het zelf wil zou ik gewoon effe wat meer bijleggen ervoor. Wat kost het nou bij de meeste fietsen, 1000 euro ofzo. Vind ik echt geen geld daarvoor. Zeker voor woon-werk met filerijden enzo, vaak door de regen,... .
Ik ben erg blij dat ik het heb op die van mij.
Dus het gaat om wel een hoop pennies...
maar ja welke prijs zet je op veiligheid..
ik heb HG eigenmerk zomer handschoenen en ben er blij meeChakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:48:
@ DinX: bedank voor de tip, al zit ik eigenlijk aan een iets lagere prijs te denken. Mochten ze echter niets goeds hebben wat ook goedkoop is hou ik deze zeker in gedachten.
Gewoon alle soorten in je prijsklasse passen en nemen welke het beste zitten kopen.
Bij mij bleek dat veel gewoon niet pasten of goed zaten dus was mijn keuze beperkt..
Maar degene die ik heb gekozen ben ik erg blij mee
Gisteren een stukje met de instructeur achterop gereden en die was prima in staat me alle kanten op te sturen met zijn heupen.ROFLASTC schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:15:
[...]
Je kijkt dus ergens heen en probeert de motor achter je aan te slepen?
Tenminste, zo klinkt "teveel met mijn bovenlichaam"
Je weet zelf wel hoe het zou moeten maar kennelijk moet je nog over een soort "doen"grens heen?
Ik ging altijd met de fiets oefenen totdat ik een gevoel van controle had over mijn heup. Het is wellicht een spierbeweging die je niet zoveel doet dus kan het lastig zijn om er grip op te krijgen. Klinkt gek misschien maar het is net als leren lopen.
en het feit dat, mocht je je fiets ooit kwijt willen, hij waarschijnlijk wat meer waard is, maar zeker sneller verkoopt. En ja, 1300 pond is een hoop duiten. Maar je gaat al een hoop geld uitgeven, zal je om die 1300 pond extra minder eten of minder gelukkig zijn? Verder ben ik ervan overtuigd dat ABS zijn nut bewijst in een noodsituatie.ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:58:
[...]
het verschil is zo'n £1300 (~€2000) tussen zo goed als nieuwe zonder ABS en een nieuwe met...
Ja ik m oest iets speciaals hebben ze keken in de boeken en ze bestelde het , en zou rond de 3 weken duren en na 2 weken was het er ,Chakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:09:
Nou ze hebben me zelf geholpen met aan kleden , praatje gemaakt bakkie gedaan , ja was een hele gezelige meid die me geholpen heeft
ja voor de rest hebben ze toch wel een aparte kleuren/ kledinglijn
wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal
Het is net wat je wilt hé. Onderuit gaan doet iedereen. Het is een kwestie van tijd. Als je onderuit gaat kan ABS je niet helpen. Een goed pak en helm kan de lichamelijke schade beperken. Het is inderdaad moeilijk om een keuze te maken wat je als veiliger aanschouwd.ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:58:
het verschil is zo'n £1300 (~€2000) tussen zo goed als nieuwe zonder ABS en een nieuwe met...
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
ik weet niet of het de restwaarde beinvloed.. hier zijn ze nogal conservatief en ABS is nog niet zo populair...teacher schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:30:
[...]
en het feit dat, mocht je je fiets ooit kwijt willen, hij waarschijnlijk wat meer waard is, maar zeker sneller verkoopt. En ja, 1300 pond is een hoop duiten. Maar je gaat al een hoop geld uitgeven, zal je om die 1300 pond extra minder eten of minder gelukkig zijn? Verder ben ik ervan overtuigd dat ABS zijn nut bewijst in een noodsituatie.
Bedenk me net dat het verschil niet helemaal eerlijk berekend is want ik reken de opties niet mee.. dus zal het wel £1000 verschil zijn...
MrsT zei al: je bent iemand die graag precies wil hebben wat hij wil en anders toch een beetje ontevreden is.. dus misschien toch een goed idee om wel de ABS versie te nemen..
Even rondshoppen dus..
Goed pak en helm heb ik al, dus gaat me puur om voorkomen.. heb 1 keer een noodstop moeten maken en achterwiel blokkeerde toen (nat wegdek en ook nog eens bergaf) en kwam toen door een oplettende koekblikker (ja die bestaan ook, geloof het of nietChevy454 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:36:
[...]
Het is net wat je wilt hé. Onderuit gaan doet iedereen. Het is een kwestie van tijd. Als je onderuit gaat kan ABS je niet helpen. Een goed pak en helm kan de lichamelijke schade beperken. Het is inderdaad moeilijk om een keuze te maken wat je als veiliger aanschouwd.
De kans dat zoiets weer gebeurt is klein maar het risico is er wel, zeker als je veel snelweg rijd en ze gaan ineens allemaal onverwachts op de rem (ja afstand houden is de oplossing maar in de praktijk doe je dat soms toch niet..)
Dat ie warm wat hoger stationair gaat draaien is normaalZorg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:51:
Toerental, choke staat helemaal uit, heb er geen last van want ik sta toch niet zolang stilmaar vindt het gewoon wat vreemd.
Kunt het terugschroeven met een schroef onder je carburateurs, kun je van buitenaf zonder gereedschap bij met enig gefriemel als je je hand tussen het blok en het frame doorsteekt aan de linker of rechterkant (het is een grote gelige geribbelde kop, linksom is lager stationair, rechtsom hoger).
leeg
Precies.Chevy454 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:36:
[...]
Het is net wat je wilt hé. Onderuit gaan doet iedereen. Het is een kwestie van tijd. Als je onderuit gaat kan ABS je niet helpen. Een goed pak en helm kan de lichamelijke schade beperken. Het is inderdaad moeilijk om een keuze te maken wat je als veiliger aanschouwd.
Je kan die laatste goldwing gaan rijden in een volledig leren pak met daaronder zo'n motorcross-harnas.
- Je kan niet over je motor vliegen door de airbag (je leest het goed, daar kan je een airbag bij krijgen)
- Je wielen kunnen niet blokkeren
- Je zit in het leer dus schuiven kan je ook als het moet
- Je zit in een harnas wat zorgt dat je knieën, ellebogen,... niet de verkeerde kant op kunnen
- Je hebt geen last van rij invloeden als wind, regen,...
Het ligt maar net hoeveel geld je kwijt wil, en aan hoeveel comfort je wil inboeten en bijkrijgen.
http://www.youtube.com/watch?v=ApYPzyPnFOs
Toch wel, op de snelweg dan.ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:30:
Met een goldwing kan je niet filteren dus die valt al meteen af
Vaak zat achter gereden op weg naar het werk. Daar hang ik ook graag achter.
Komt daar zo een zee van licht achter je aan: "Woei, heb je hem weer". Hups aan de kant en erachter.
Dat is als Mozes die de zee splitst hoe die auto's dan uit elkaar gaan
Op de snelwegen waar ik rij kan ik er op sommige plekken met de baby vara al niet tussendoor omdat het zo smal is... dus op zo'n monster kan je het wel shaken vrees ik..DinX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:32:
[...]
Toch wel, op de snelweg dan.
Vaak zat achter gereden op weg naar het werk. Daar hang ik ook graag achter.
Komt daar zo een zee van licht achter je aan: "Woei, heb je hem weer". Hups aan de kant en erachter.
Dat is als Mozes die de zee splitst hoe die auto's dan uit elkaar gaan
Poosje geleden reed ik achter een politie wagen met zwaailichten aan, dat was pas een mozes effect
Zo'n goldwing met complete stadionverlichting aan valt natuurlijk ook wel een stuk meer op in de file dan een baby varaToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:14:
[...]
Op de snelwegen waar ik rij kan ik er op sommige plekken met de baby vara al niet tussendoor omdat het zo smal is... dus op zo'n monster kan je het wel shaken vrees ik..
Poosje geleden reed ik achter een politie wagen met zwaailichten aan, dat was pas een mozes effect
Deze handschoenen zijn het geworden overigens:

60 euro.
[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2007 18:44 ]
Tuurlijk maar zolang je geen blauwe zwaailichten op je fiets heb gaat het verkeer in London echt niet voor je aan de kant op die plekken, ze kunnen immers nergens heen... op breedere stukken gaan ze wel aan de kant (de meeste dan).Chakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:37:
[...]
Zo'n goldwing met complete stadionverlichting aan valt natuurlijk ook wel een stuk meer op in de file dan een baby vara
Maar bij stoplichten filteren is er niet echt bij op een goudvleugel.. dat is dus reden 2...
De opvolgers van die van mijChakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:37:
[...]
Zo'n goldwing met complete stadionverlichting aan valt natuurlijk ook wel een stuk meer op in de file dan een baby vara
Deze handschoenen zijn het geworden overigens:
[afbeelding]
60 euro.
Super dingen
Wacht tot ze een beetje ingedragen zijn, nu zijn ze nog stijf. Dan zitten ze als een 2de huid
Op die van mij ook nietToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:00:
[...]
Tuurlijk maar zolang je geen blauwe zwaailichten op je fiets heb gaat het verkeer in London echt niet voor je aan de kant op die plekken, ze kunnen immers nergens heen... op breedere stukken gaan ze wel aan de kant (de meeste dan).
Maar bij stoplichten filteren is er niet echt bij op een goudvleugel.. dat is dus reden 2...
[ Voor 36% gewijzigd door DinX op 22-06-2007 19:04 ]
Dat is ook de reden waarom niet zo'n ding wil, voor de rest vind ik het geweldige apparaten
Net even een kort ritje gemaakt om ze te proberen (en de boel op te warmen om de ketting een laagje saus te geven), ze zitten nu al een stuk beter dan mijn vorige handschoenenDinX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:04:
[...]
De opvolgers van die van mij
Super dingen
Wacht tot ze een beetje ingedragen zijn, nu zijn ze nog stijf. Dan zitten ze als een 2de huid
Ik heb hier overigens nog een rugtas liggen met zowel aan de rugkant als midden in de tas een verstevigde laag van ongeveer 1cm middelhard schuim. Zouden jullie zoiets veilig vinden voor gebruik op de motor, of kan ik beter naar een echte harde tas of een tanktas/rugzak combo opzoek gaan?
[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2007 19:59 ]
ja hij wel ja, maar jij?TrailBlazer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:37:
[...]
Gisteren een stukje met de instructeur achterop gereden en die was prima in staat me alle kanten op te sturen met zijn heupen.
And it goes BRAAAAAPP!
Zie het praatje van hierboven.Chakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:47:
[...]
Net even een kort ritje gemaakt om ze te proberen (en de boel op te warmen om de ketting een laagje saus te geven), ze zitten nu al een stuk beter dan mijn vorige handschoenen
Ik heb hier overigens nog een rugtas liggen met zowel aan de rugkant als midden in de tas een verstevigde laag van ongeveer 1cm middelhard schuim. Zouden jullie zoiets veilig vinden voor gebruik op de motor, of kan ik beter naar een echte harde tas of een tanktas/rugzak combo opzoek gaan?
Ik rij rond met m'n laptop in een normale Hein Gericke tas met regenhoes
Al zit ik te denken aan hun hard-shell. Dat ding heeft een rugbeschermer aan de rugzijde en een harde schaal aan de buitenzijde.
yep ik zat te denken vandaag vroegerfietste ik alles maar dan ook alles en altijd met losse handen dat moet toch hetzelfde zijn.
Hetzelfde mbt hoe je stuurt,met de heup vooral. Ik weet niet of de pounds per square inch van een fietsband hetzelfde is als bij een motor. Wellicht slip je bv sneller op een fiets of juist niet.TrailBlazer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:48:
[...]
yep ik zat te denken vandaag vroegerfietste ik alles maar dan ook alles en altijd met losse handen dat moet toch hetzelfde zijn.
And it goes BRAAAAAPP!
Rij maar eens een stukje zonder handen op de motor en probeer een bocht te nemen
Mag je zoveel met je heupen zwaaien als je wil, je zal em moeilijk door de bocht krijgen
1: kijken
2: countersteeren
3: heupwerk
4: leunwerk
Al doe je dat countersteeren zeker als lesser onbewust.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Iedereen die niet snapt wat het is moet eens de snelweg op gaan op een rustig moment en op de lijn gaan rijden. En dan eens, zonder verder veel bij na te denken tegen het linker handvat duwen en kijken wat er gebeurt. Daarna eens tegen het rechter.Chakotay schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:02:
Coutersteering had ik eerder vanavond ook voor het eerst bewust door inderdaadIk ging op redelijk hoge snelheid een paar korte knikjes door, en dacht opeens zo van "he, volgens mij stuurde ik net de andere kant op..." *nog eens probeert* oe, het werkt
En daarna eens goed nadenken wat jij gedaan hebt, en wat je motor gedaan hebt.
Mensen die niet weten wat countersteeren is, of het nog nooit is opgevallen zullen denken "Verrek"
A44 naar A4 richting schiphol heeft een leuke slome fly-over die goed is voor een countersteer oefening. Ik kan het nooit laten zeker niet als ik eens iemand achterop heb, harharDinX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:05:
[...]
Iedereen die niet snapt wat het is moet eens de snelweg op gaan op een rustig moment en op de lijn gaan rijden. En dan eens, zonder verder veel bij na te denken tegen het linker handvat duwen en kijken wat er gebeurt. Daarna eens tegen het rechter.
En daarna eens goed nadenken wat jij gedaan hebt, en wat je motor gedaan hebt.
Mensen die niet weten wat countersteeren is, of het nog nooit is opgevallen zullen denken "Verrek"
edit: hoeveel % kun je,je stuur laten uitslaan als je dat doet eigenlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 23-06-2007 00:17 ]
And it goes BRAAAAAPP!
http://www.youtube.com/watch?v=_rnQd9rkYqwROFLASTC schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:16:
[...]
Duidelijk ?
Het is alleen jammer dat instructeurs vaak niks over countersteeren vertellen. Het maakt veel dingen zoveel makkelijker, en het is zo leuk als je het eenmaal door hebt.
[ Voor 32% gewijzigd door DinX op 23-06-2007 00:24 ]
ok,ok i asked for it
Ik heb er onderhand 50.000km op zitten en ik tik dat stuur maar een paar procentjes links of rechts. Ver genoeg iig zodat het stuur er gek bij staat als het ware.
And it goes BRAAAAAPP!
http://www.youtube.com/watch?v=MjYuWjvlJAQ
Andere bekende, iets meer normale. Hayden en Biaggi op supermotards. Staat ook in 1 van de vorige topics
[ Voor 66% gewijzigd door DinX op 23-06-2007 00:26 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Snappen veel mensen niet dat het enige wat een motor wil doen rechtop vooruit gaan is, en dat je eigenlijk moeite moet doen om dat ding plat te krijgen ipv recht te houden
Ik weet wel wat echt CS-en is hoorDinX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:24:
Nog een ander voorbeeldje in m'n edit
http://www.youtube.com/watch?v=MjYuWjvlJAQ
Andere bekende, iets meer normale. Hayden en Biaggi op supermotards. Staat ook in 1 van de vorige topics
And it goes BRAAAAAPP!
Hangt ook nog eens af van de bochten enzo. En van tussen de oren
Ik ben nu niet dé bochtenheld bvb
Het blijft nog altijd de mens die de beperkende factor is en niet de motor
[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 23-06-2007 00:39 ]
And it goes BRAAAAAPP!
http://www.youtube.com/watch?v=lxM_GU7W-dE
Erg duidelijk voorbeeld.
Heh , ik maak dat altijd duidelijk door het fiets voorbeeld: 10km/h zonder handen = slinger , 20 km/h zonder handen = vrij smooth , 25 zonder handen = soepel.DinX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:30:
Hehe, heb ze hier al vaker verteld dat dat kan
Snappen veel mensen niet dat het enige wat een motor wil doen rechtop vooruit gaan is, en dat je eigenlijk moeite moet doen om dat ding plat te krijgen ipv recht te houden
[ Voor 61% gewijzigd door Raku op 23-06-2007 01:00 ]
Raku
The reality of motorcycle riding is that "yes" you can die on a horse turd.Simmie schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:54:
Over dat countersteering voor de mensen die geen motor tot beschikking hebben ofzo:
http://www.youtube.com/watch?v=lxM_GU7W-dE
Erg duidelijk voorbeeld.
[...]
Heh , ik maak dat altijd duidelijk door het fiets voorbeeld: 10km/h zonder handen = slinger , 20 km/h zonder handen = vrij smooth , 25 zonder handen = soepel.

And it goes BRAAAAAPP!
And it goes BRAAAAAPP!
Oké dan.ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:47:
Goed pak en helm heb ik al, dus gaat me puur om voorkomen..
Als je dat niet doet dan heeft ABS ook weinig zin als je te weinig remweg hebt. Je kop erbij houden is prio 1. Dan mag je nog de beste gadgets hebben maar je kop is hetgeen wat je als eerste beschermd.De kans dat zoiets weer gebeurt is klein maar het risico is er wel, zeker als je veel snelweg rijd en ze gaan ineens allemaal onverwachts op de rem (ja afstand houden is de oplossing maar in de praktijk doe je dat soms toch niet..)
Ik zou zelf niet voor een versie van ABS gaan als het me 2000 euro meer kost. Het rendeert voor mij dan toch niet. Ik zou dat ding dan gewoon uit de kist halen, compleet aan gort rijden, fuck het warm rijden en dan binnen 2 jaar snel inruilen. Dan maak ik geen verlies aan onderhoudsbeurtjes. Die 2000 euro gebruik ik wel voor wat leuk spul welke ik naderhand wel weer verpats.
Dat zou ik doen bij een nieuwe fiets
[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 23-06-2007 11:53 ]
Onder het normale rijden een paar graden. Tenzij je achterwiel wat schuiner wil zetten zodat je wat later kunt insteken zodat je sneller op het gas kan gaan.ROFLASTC schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:16:
Al lieg ik eigenlijk wel. Het is snelheidsafhankelijk. Jij draait nooit je stuur tegen de aanslag bij 200km/h. Dat is maar een kwestie van een paar graden, geen tientallen graden.

Daar ook een verzekeraar gezien die omnium (all risk) doet. 2100 voor een jaar in mijn geval

Al had ik dat met m'n ongeval van vorig jaar al "terugverdiend"
[ Voor 65% gewijzigd door DinX op 23-06-2007 12:39 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet overal. Vaak ook bij postagentschappen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:32:
woei ik heb een cbr600f uit '98 gekochtik moet hem nog op naam zetten voordat ik hem kan ophalen, kan dit alleen bij grote postkantoren of bij alle?
Veel plezier met die fiets! Uit ervaring kan ik zeggen dat het ontzettend lekker rijdende motoren zijn. Behoorlijk sportief met een redelijke hoeveelheid comfort.
Have a wheelie good weekend!
Leuk spul die CBRretjes, pics?
Verwijderd
als het me lukt om hem maandag te halen zal ik gelijk wat pics posten
helaas moet ik nog tot 30/7(op zijn vroegst) wachten op me rijbewijs
Je wordt vroeg verstandig

Verwijderd
Voor dat ik de mijne heb gekocht heb ik eerst ook op een '98 model gereden. Het zijn hele lekker sturende machines die ook voor een beginner (zoals mijVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:32:
woei ik heb een cbr600f uit '98 gekochtik moet hem nog op naam zetten voordat ik hem kan ophalen, kan dit alleen bij grote postkantoren of bij alle?
Chevy is ook nog gewoon wat jonger he..DinX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:49:
Shhht, niet te hard. Chevy heeft me net al de les gelezen
Hier het motornieuws: heb een 1100GS op het oog, uit 97, met ABS. Nu mevrouw teacher nog ff overtuigen...
Donderdag gaat de honda de deur uit (met pijn in mijn hart, dat wel) en het blok van de Ariel gaat vanavond of morgen weer het frame in; krukas is uitgeshimd, carterhelften met likje gasket-maker in elkaar gezet. Als het meezit rijdt die volgende week weer

[ Voor 46% gewijzigd door teacher op 23-06-2007 19:06 ]
Maar heb net een jack en laarzen gekocht, wel prijzig allemaal zeg!

Maar even een vraagje over de laarzen, ze knellen nogal aan de voorkant. Aan de zijkanten.
Ik heb ook normaal een maatje groter, alleen die slipte een beetje aan de achterkant.
Maar deze knellen best wel toen ik ze net even aan had in huis en daarna ze en ook mijn sokken uit deed zag ik allemaal rode plekken op mijn voet van het knellen.
Loop ik dat er nog uit of kan ik toch beter een maatje groter gaan en dan dat kleine beetje slippen voor lief nemen.
Ik heb dus best wel brede voeten
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
LeerDinX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:17:
Leer of "plastic" ?

[ Voor 20% gewijzigd door henkyyyyyyy op 23-06-2007 19:21 ]
:^DinX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:17:
Leer of "plastic" ?
Leer gaat helemaal naar je voet staan. als je plastic laarzen heb (ik heb bijvoorbeeld deels plastic en deels leer (racelaars) kan je beter terug gaan

No signature required.
Leer (voor de motor) kan je beter een tikkeltje te klein dan een tikkeltje te groot kopen. Na een tijdje zet het zich en zit het perfect. Als het echt hard knelt nu zou ik wel eens terug gaan.
[ Voor 53% gewijzigd door DinX op 23-06-2007 19:25 ]
ik kijk het nog wel aan dan, maar ik moet zeggen dat ze toch wel behoorlijk knellen.
Ook aan de bovenkant van mijn voet had ik rode vlekken van het te strak zitten.
Kom je toch altijd later achter, thuis kun je toch beter en langer passen.
zijn die SiDi's waterdicht? De waterdichte variant van SiDi is wat breder (kwam ik achter toen ik aan de kassa stond met mijn laarzen.. oh meneer heeft een waterdichte laars gekocht? Ik zeg.. waterdicht? Ja dat zie je aan dat membraam hier.. oh.. mooi.. ik zeg tegen die dame achter de kassa.. deze zat gewoon lekkerder.. ja zegt ze.. de waterdicht is iets breder dan de normale laars.. oh.. dat kan wel kloppen want (ook) ik heb brede poten! Ik heb natuurlijk helemaal geen waterdicht laars nodig want de enige keren dat mijn laarzen water zien is als ze gepoets wordenhenkyyyyyyy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:38:
Oke thnx!
ik kijk het nog wel aan dan, maar ik moet zeggen dat ze toch wel behoorlijk knellen.
Hoezo? Ik pas mijn spullen in de winkel altijd ontzettend uitgebreid.Kom je toch altijd later achter, thuis kun je toch beter en langer passen.
Voorbeeldje:
laarzen kopen: middag werk..
handschoenen kopen.. 3 uur
helm: middag
leren combi: twee zaterdagen!
Ik trek bijna alles in de winkel aan. Dus alle merken/type laarzen in mijn maat, alle merken leren combi's, alle leren handschoenen en alle helmen in mijn maat. Natuurlijk moet het wel een beetje in mijn prijsklasse vallen, maar als dat het geval is pas ik het. Ik kan er niet tegen om het 'een-na-lekkerst-zittende-pak/laarzen/handschoenen/helm' te kopen.
Ik heb die kleding vaak en lang aan en het kost een fucking fortuin, dus ik wil gewoon perfect zittend spul hebben. Dat kost tijd en bij een goede motor(kleding)zaak is dat geen enkel probleem. Ik ga altijd bij Kalsbeek in Zwolle kleding kopen en er heeft nog nooit iemand een opmerking gemaakt over het uitproberen van 25 pakken, laarzen of helmen.
Edit.. het is droog, het is niet koud en volgens flitsservice.nl staat er in de buurt geen snelheidscontrole. ik ga een rondje rijden. tot over een uurtje ofzo
[ Voor 50% gewijzigd door FragDaddy op 23-06-2007 19:55 ]
Have a wheelie good weekend!
Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken wat hij/zij/het wilt gaan rijden. Als liefhebber van techniek drink ik nog liever koningswater dan dat ik een BMW koop
Al zei ik tegen DinX dat ik wel een BMW zou moeten kopen om de wereld beter te maken. Één BMW minder blijft één BMW minder
Al blijft de autotechniek me achtervolgen
[ Voor 74% gewijzigd door Chevy454 op 23-06-2007 20:23 ]
Bovenkant van mijn voet had ik ook eerst HEEL erg last van... nu niet meer.. bij zowel mijn loop laarsen als mijn racelaarzen.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:38:
Oke thnx!
No signature required.
Dit zijn mijn eerste laarzen dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen, de meeste zeggen beter te strak dan te wijd.
Maar als ik er te laat achter kom heb ik 179 euro weggeooid.
Wat een dilemma's he allemaal dat motorrijden
Passen in de winkel doe ik ook wel uitgebreid, maar thuis zit je toch meer op je gemak.
Heb er in totaal anderhalf uur overgedaan.
Te strakke laarzen zijn niet bepaald handig bij lange ritten, je voeten raken dan minder goed doorbloedt waardoor ze gaan tintelen. Niet leuk schakelen en remmen zo.
In de winter al helemaal niet, als ze dan knellen raken ze wederom slecht doorbloed waardoor je sneller koude voeten krijgt.
Dus als ze na zo'n uur dragen nog niet een beetje beter zitten gewoon een maat groter halen. Of doe een paar dikkere sokken aan in die grotere.
oke thnx, helder verhaalDinX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:36:
probeer er eens een uurtje mee rond te wandelen, op gewoon op een stoel zitten. Ga wat tv kijken met je laarzen aan. Als ze echt blijven pijn doen zijn ze gewoon te klein. Dan kan je beter een maatje groter kopen. Als het enkel bij je hiel is dat het wat schuift, daar hebben ze in schoenenwinkels (de betere) vaak van die inplakdingen voor. Dat maakt je laars achteraan wat dikker.
Te strakke laarzen zijn niet bepaald handig bij lange ritten, je voeten raken dan minder goed doorbloedt waardoor ze gaan tintelen. Niet leuk schakelen en remmen zo.
In de winter al helemaal niet, als ze dan knellen raken ze wederom slecht doorbloed waardoor je sneller koude voeten krijgt.
Dus als ze na zo'n uur dragen nog niet een beetje beter zitten gewoon een maat groter halen. Of doe een paar dikkere sokken aan in die grotere.
Ga het zo proberen!
Ik heb deze laarzen ook. De verkoper zei dat ze waterdicht waren en toen ik 2 weken geleden op een vrijdagavond richting duitsland reed en zonder regenpak werd overvallen door een wolkbreuk heb ik dat kunnen testen. Helaas met omgekeerd effect: mijn (leren) broek zat in mijn laarzen, dus al het water liep er in, en niet meer uit
Dat is enigsinds herkenbaarphYzar schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:47:
mijn (leren) broek zat in mijn laarzen, dus al het water liep er in, en niet meer uit
Ik ben trouwens naarstig op zoek naar nieuwe laarzen. Mijn oude "DC/drive safety boots" zijn in zoverre op dat de zool niet meer te redden valt; die verpulvert. Het leer is nog helemaal ok overigens.
Verzolen heb ik al geprobeerd; dat rekt het leed een paar maanden.
Van mijn laars is er een opvolger (die niet meer bij de emma, maar bij gerba gemaakt wordt), maar daar hoor ik wisselende verhalen over mbt waterdichtheid.
Dus ik zoek een (toer)laars, met een ruime schacht zodat mijn broek+protectie erin kan. Ik heb zelf goede verhalen gehoord over de oxtar infinity (bmw savanna), maar zijn er nog andere aanraders?
Textiel draag ik erover, leer steek ik erin
Heb er nu iets van 20.000km mee denk ik. Nog in perfecte staat.
edit: Auw, zet nooit je motor op z'n jiffy op je blote tenen

[ Voor 49% gewijzigd door DinX op 23-06-2007 21:25 ]
Er zijn ook betere variante voor een Thaise voetmassages hoorDinX schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:17:
edit: Auw, zet nooit je motor op z'n jiffy op je blote tenen

No signature required.

Morgen konijn op het menu?M3rcury schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:54:
Leuk! konijnen die vlak voor je neus oversteken als je je knie op de grond hebt
Bochtenwerk gaat als een dweil:
1) Ik durf niet harder meer

2) Pak is nog stug
3) Motor "gemaakt"
Best kut.... ik was me net zo aan het vermaken voor de crash , nu een en al frustratie
[ Voor 11% gewijzigd door Raku op 23-06-2007 22:33 ]
Raku
nee.. kon hem gelukkig nog een stuk platter gooien... maar anders had ik hem geraakt
No signature required.
Beter te voorzichtig dan te roekeloosSimmie schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:32:
Damn , net eindelijk () weer een stukje gereden met nieuw pak enzo.
Bochtenwerk gaat als een dweil:
1) Ik durf niet harder meer(door bekende bochten waar ik eerst hard doorheenzeilde)
2) Pak is nog stug
3) Motor "gemaakt"
Best kut.... ik was me net zo aan het vermaken voor de crash , nu een en al frustratieHet zal 70% tussen de oren zitten , 15% nieuw pak , en 15% twijfel kwa motor... Zucht...
Reken maar dat je na een crash een beetje de feeling kwijt bent... Ik heb er nu een jaar en 9000km opzitten op een nieuwe motor, maar mijn bochtenwerk is nog steeds behoorlijk ondermaats. (wordt wel weer steeds beter, ik blijf iedere rit weer leren)
Deels angst om weer te vallen (ook normaal) en deels een "leermomentje"

Niet te streng zijn voor jezelf!
Verwijderd
Klopt dit, en zijn deze motoren ook geschikt voor mijn leeftijd beperking (25 kW of terug te schalen naar ~ ) ?
Smaken verschillen
een CBR600F kan je perfect naar 25kW zetten dacht ik en is ook een leuke fiets (zelf nog niet op gereden, maar je leest het toch vaak dat het goed is voor beginners).
[ Voor 54% gewijzigd door DinX op 24-06-2007 14:43 ]
@Verder hierboven
Dank voor de steunbetuigingen , ik denk dat ik maar gewoon rustig aan moet doen , niet op laten fokken en langzaam weer een beetje het gevoel moet terugkrijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door Raku op 24-06-2007 15:59 ]
Raku