Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Leuk ding :) Wel een raar vizier heb je, zo zwart en hoekig :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

XoReP schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 01:52:
Omdat ik nog nie bij de FP ben bijgezet (foei!):

[afbeelding]

Ik op één van me motoren :P
Wie van got zitten hier NIET op mf :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoReP

Gespot! Al wel tijd terug hoor..
Bij FunBikerShop in H'lem stond je voor de deur, ik heb toen mn donkerblauwe kawa ernaast gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister kreeg ik in de laatste 5Km van mijn rit naar huis een onweersbui over me heen...
minder prettig, onweer die heel dichtbij insloeg (flits en knal bijna tegelijk) mega regen dus veel enorme plassen..
1 plas was zo diep/groot dat toen ik er doorheen ging ik gewoon behoorlijk afremde door de extra weerstand. De auto voor me had er ook moeite mee.

Pak bleef goed waterdicht maar laarzen niet :( pak had wel behoorlijk wat water opgenomen.
Mijn handschoenen zijn nog steeds nat, gelukkig heb ik 2 paar en hangen de andere nu aan de waslijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

:P zat je in die bui? dat ging echt hard ja, kon de bliksem zien inslaan een eindje verder, ging zo goed als recht over ons heen. Succes donderdag btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lex schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:20:
:P zat je in die bui? dat ging echt hard ja, kon de bliksem zien inslaan een eindje verder, ging zo goed als recht over ons heen. Succes donderdag btw!
Yup tussen Henley en Reading.. bij lower Shiplake sloeg het heel dicht bij in 3x!
Ik ben normaal niet bang voor onweer, maar dit was wel wat veel van het goede...

Dank voor de succes...hopelijk houd ik mijn hoofd koel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik ga echt NOOIT mijn vriendin meer naar school brengen.. staan er meteen 20 van die kleuters om mijn gixxer heen :( :(

Doe eens een wheelie.. doe dat.. start hem eens.. OPBOKKEN! :(

Zo dat lucht op :+

[ Voor 27% gewijzigd door M3rcury op 20-06-2007 12:07 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:07:
Ik ga echt NOOIT mijn vriendin meer naar school brengen.. staan er meteen 20 van die kleuters om mijn gixxer heen :( :(

Hahaha, zeg nou maar gewoon dat je dat niet kan ;)

Of maak even een burnout recht in hun gezichtjes, klaaaaaaer

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:10:
[...]

Hahaha, zeg nou maar gewoon dat je dat niet kan ;)

Of maak even een burnout recht in hun gezichtjes, klaaaaaaer
Ik heb gezegt dat ik hem aan het inrijden was (dat klopt ook wel, dus ik lieg niet)

En burnout vind ik zonde van mijn banden :+ (zijn nog geen 1000km oud :X )
Steffie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:14:
Stiekem geniet je wel van die aandacht :+
Ssssst.. niet verklappen :+ (maar ik vind dit wel heel erg iritant, iedereeen meteen overal aanzitten.. gewoon afblijven, ik had hem net gepoetst :( )

[ Voor 31% gewijzigd door M3rcury op 20-06-2007 12:15 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

Steffie

Opaque

Stiekem geniet je wel van die aandacht. Zo niet dan wil ik mijn brik wel ruilen tegen de jouwe :+

[ Voor 40% gewijzigd door Steffie op 20-06-2007 12:14 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Opbokken is toch niet zo spannend om te zien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Chakotay schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:25:
[...]

Opbokken is toch niet zo spannend om te zien? :+
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik ben aan het rondneuzen naar een rijschool op het moment maar zijn er nog dingen waar ik een beetje op moet letten bij mn keuze? Zag hier en daar "wij volgen op de motor" staan vandaar mn vraag of er nog meer dingen zijn waar ik naar moet kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Met die vraag zat ik ook, ik zag net ook te kijken op een aantal rijschoolsites in Nijmegen, ik heb mijn autorijlessen bij Nova gehaald, en dat beviel mij wel.
Ik wilde dus eigenlijk daar lessen nemen, alleen zie ik dat ze daar BMW F 650 GS motoren hebben, en bij een andere rijschool (Paul Lam, schijnt ook goed te zijn) hebben ze volgens mij Yamaha Diversions, of iig meer "buikschuiver" modellen om het zo maar te noemen. Is het een nadeel als ik op zo'n halve enduro/allroad achtig ding als een BMW rijd, dat zijn namelijk de motoren waarvan ikz eker weet dat ik ze later níet koop (ik wil gewoon een "normaal" model)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:57:
Met die vraag zat ik ook, ik zag net ook te kijken op een aantal rijschoolsites in Nijmegen, ik heb mijn autorijlessen bij Nova gehaald, en dat beviel mij wel.
Ik wilde dus eigenlijk daar lessen nemen, alleen zie ik dat ze daar BMW F 650 GS motoren hebben, en bij een andere rijschool (Paul Lam, schijnt ook goed te zijn) hebben ze volgens mij Yamaha Diversions, of iig meer "buikschuiver" modellen om het zo maar te noemen. Is het een nadeel als ik op zo'n halve enduro/allroad achtig ding als een BMW rijd, dat zijn namelijk de motoren waarvan ikz eker weet dat ik ze later níet koop (ik wil gewoon een "normaal" model)
Een diversion is ZEKER geen buikschuiver hoor.... De F650 GS is inderdaad een all-road, maar de funduro weer niet (iig meer voor op de straat). De Diversion is een tourmotor, hij heeft alleen wel een bovenkuip standaard. Je hoeft je geen zorgen te maken over sportieve ambities in ieder geval. Als je het ruitje ff wegdenkt is het een "normaal" model
Ik hoor goede verhalen over Paul Lam, maar ook wel over Nova. Dat mag je dus zelf uitzoeken. Qua motor zou ik voor de BMW gaan, maar om daar nou een rijschool op uit te zoeken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja, buikschuiver bedoel ik ook niet ala gsx o.i.d. maar gewoon een "normaal" model motor laat maar zeggen. Wat ze bij een brommer vroeger een herenbrommer noemde laat maar zeggen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Waarom hebben motoren eigenlijk van zo'n schijfslot met dan een krulkabeltje naar de voorrem? Is dat alleen zodat je er aan denkt dat die eraan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:20:
Waarom hebben motoren eigenlijk van zo'n schijfslot met dan een krulkabeltje naar de voorrem? Is dat alleen zodat je er aan denkt dat die eraan zit?
Jep. Met een beetje pech rij je anders je remklauw eraf en/of je schijf krom.
Zoek maar eens op MF, mocht je je vervelen.. Is een veel gemaakte blunder :P

Ben zelf 1 keer bijna weggereden met mn ketting nog door het achterwiel. Het is dat ik eerst een stukje naar achter wilde (wat dus niet lukte omdat die ketting achter het wiel lag).. anders had ik ook vast iets gesloopt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, ik kan het me trouwens wel voorstellen. Toen ik m'n gewone (naja gewoon? :+ ) fiets nog met hangslot door de schijfrem op slot zette heb ik die fout ook wel een paar keer gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat het met de motor erger is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gisteren ff de motors op de aanhanger gezet als proef opstelling voor de "grote" reis vrijdag ochtend richting France.... (ik ga hoofdpijn krijgen, lekkere en goedkope wijn van 1 euro de fles.. ow boy :+ )

Dag ervoor spullen gehaald voor vakantie. stuk door opengebroken weg, dijk met grind, rustig gereden naar mijn idee... S'morgens koelvloeistof onder de auto.. op de knieen es kijken. 1/3e deel van de radiateur bestond enkel nog uit leiding en totaal geen koelelementen meer. Compleet weg geslagen . Lekkerrrr. Dus gisteren in record tempo nog even een radiateur gescoord en mogen monteren..... godzijdank nu en niet tijdens de vakantie :P

Net stompgrip afgemonteerd, wat een klote spul om te monteren :(

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 08:19

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

Wat maar totdat het eerste krasje erop zit , dan mag het allemaal wel :*)
En blijf toch mooi dat de kleintjes nu al mooi vinden , moet je blij van worden = werk over een paar jaar ;)

Of geschrokken van zoveel aandacht :9

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
gwystyl schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:06:
[...]

Een diversion is ZEKER geen buikschuiver hoor.... De F650 GS is inderdaad een all-road, maar de funduro weer niet (iig meer voor op de straat). De Diversion is een tourmotor, hij heeft alleen wel een bovenkuip standaard. Je hoeft je geen zorgen te maken over sportieve ambities in ieder geval. Als je het ruitje ff wegdenkt is het een "normaal" model
Ik hoor goede verhalen over Paul Lam, maar ook wel over Nova. Dat mag je dus zelf uitzoeken. Qua motor zou ik voor de BMW gaan, maar om daar nou een rijschool op uit te zoeken ....
Ok dus het type motor is dus niet echt heel belangrijk voor het lessen, maar hoe zit het met de andere dingen zoals:
- Materiaalhuur
- Slagingspercentages
- Instructeur volgt met motor
- Les pakketten incl examen
- etc..

Wat is iets waar ik echt op moet letten en wat is leuk als het er is maar echt nodig niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel

HenAadNel

Capo : Gisteren ff de motors op de aanhanger gezet als proef opstelling voor de "grote" reis vrijdag ochtend richting France....

een vraagje :
Is dit een hanger waar drie motoren opkan .

Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xAndyx schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:59:
[...]

Ok dus het type motor is dus niet echt heel belangrijk voor het lessen, maar hoe zit het met de andere dingen zoals:
- Materiaalhuur
- Slagingspercentages
- etc..

Wat is iets waar ik echt op moet letten en wat is leuk als het er is maar echt nodig niet?
Ik heb bij het uitkiezen van mijn rijschool ook gekeken op de KNMV site voor aangesloten rijscholen. De instructeurs hebben extra scholing gehad hierbij en zouden dat (hopelijk) beter kunnen overbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
xAndyx schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:59:
[...]

- Materiaalhuur
- Slagingspercentages
- etc..

Materiaalhuur is wel handig inderdaad. Als je geld hebt om na je lessen meteen een motor te kopen heb je nu neem ik aan ook het geld wel om een goed pak te kopen, dan maakt materiaalhuur niet zoveel uit. Ik heb zelf jas + handschoenen + laarzen + helm gekocht en een broek kon ik gewoon lenen. Zeker als je toch nog niet meteen na je lessen een motor gaan kopen is het wel handig als je niet meteen alle kleding zelf hoeft te hebben voor het lessen. Slagingspercentages lijken me ook wel belangrijk ja, al heb ik daar zelf eigenlijk niet naar gekeken.
Dat de instructeur met de motor volgt lijkt me wel een voordeel omdat je die veel minder snel kwijt raakt dan een auto. Mijn instructeur reed in de auto achter ons (mij en andere lesser) aan en vrijwel elke les zijn we elkaar wel een keer tijdelijk kwijtgeraakt. Met de motor kan je instructeur je denk ik veel beter volgen.
Ik denk dat het handig is om eens bij een rijschool een proefles te nemen, dan weet je ook meteen of de instructeur je een beetje bevalt en dat lijkt me toch wel het belangrijkste.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 20-06-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HenAadNel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:56:
[...]

Wat maar totdat het eerste krasje erop zit , dan mag het allemaal wel :*)
En blijf toch mooi dat de kleintjes nu al mooi vinden , moet je blij van worden = werk over een paar jaar ;)

Of geschrokken van zoveel aandacht :9
Waren allemaal van die scootah gasten van 16 tot een jaar 18.. En ik schrok wel een beetje dat er ineens zoveel man om me heen stond ja :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34

4x2

lộn xộn quá

-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:19:
Ja, buikschuiver bedoel ik ook niet ala gsx o.i.d. maar gewoon een "normaal" model motor laat maar zeggen. Wat ze bij een brommer vroeger een herenbrommer noemde laat maar zeggen :P
Ik zou bij die BMW flappo gaan lessen, daar zit voor 99% zeker ABS op, is wel makkelijk :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:12:
Oke, ik kan het me trouwens wel voorstellen. Toen ik m'n gewone (naja gewoon? :+ ) fiets nog met hangslot door de schijfrem op slot zette heb ik die fout ook wel een paar keer gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat het met de motor erger is. ;)
andere oplossing is een schijfslot met alarm, werkt zowel als goedkoop alarm en als waarschuwing als je het vergeet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:31:
[...]

andere oplossing is een schijfslot met alarm, werkt zowel als goedkoop alarm en als waarschuwing als je het vergeet..
mwah.. somsgaat die niet af.. (als je rustig wegloopt.. :'( )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel

HenAadNel

M3rcury schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:08:
[...]

Waren allemaal van die scootah gasten van 16 tot een jaar 18.. En ik schrok wel een beetje dat er ineens zoveel man om me heen stond ja :+
je zei kleuters , dan zit de leeftijd tussen 6 t/m 10 toch :)

of voel je nu ineens oud 8)

Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:58:
[...]

mwah.. somsgaat die niet af.. (als je rustig wegloopt.. :'( )
iid nu je het zegt, laatst zette ik mijn motor brommer iets verder naar voren terwijl slot er al op zat, en toen ging ie ook niet af.. deed het wel heel rustig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HenAadNel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:11:
[...]

je zei kleuters , dan zit de leeftijd tussen 6 t/m 10 toch :)

of voel je nu ineens oud 8)
Ik ben al bijna bejaard man (ben 19 :+ )

bedoelde kleuters qua gedrag (was zelf ook zo voglens mij maar toch :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 20-06-2007 18:24 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:53:
XoReP

Gespot! Al wel tijd terug hoor..
Bij FunBikerShop in H'lem stond je voor de deur, ik heb toen mn donkerblauwe kawa ernaast gezet.
Is mijn hoofddealer dus kom daar wel vaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel

HenAadNel

M3rcury : :*)

Zo pakkie aantrekken en rondje scheveningen , bakkie doen , kijken en bekeken worden :X

[ Voor 77% gewijzigd door HenAadNel op 20-06-2007 18:45 ]

Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HenAadNel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:44:
M3rcury : :*)

Zo pakkie aantrekken en rondje scheveningen , bakkie doen , kijken en bekeken worden :X
8 uur peulwijk west! ik ben daar ;) (opf was het nou oost :X )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie gaan hangen op scheef? Misschien kom ik dan ook nog ff langs. Alleen is het eten nog niet klaar (die huisgenoten van tegenwoordig :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:26:
Jullie gaan hangen op scheef? Misschien kom ik dan ook nog ff langs. Alleen is het eten nog niet klaar (die huisgenoten van tegenwoordig :P ).
nee, ik ga hangen met de den haag club! (en daarna ff posen met vonken :+ )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
HenAadNel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:02:
Capo : Gisteren ff de motors op de aanhanger gezet als proef opstelling voor de "grote" reis vrijdag ochtend richting France....

een vraagje :
Is dit een hanger waar drie motoren opkan .
nope. Hij is er wel in een 3 motor uitvoering. Betaal je ongeveer 1500 euro voor geremd.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/aanhanger/7.jpg

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:33:
[...]

nope. Hij is er wel in een 3 motor uitvoering. Betaal je ongeveer 1500 euro voor geremd.

[afbeelding]
Dr staat dat je er nie tmag parkeren :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

M3rcury schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:24:
[...]

Ik ben al bijna bejaard man (ben 19 :+ )

bedoelde kleuters qua gedrag (was zelf ook zo voglens mij maar toch :+ )
Ja, ik had al zoiets van "volgens mij is ie zelf net 18 ofzo..". :P

Maar ff serieus, dan heb je een mooie bike, en dan heb je idd van die knakkers om je heen...

[ Voor 54% gewijzigd door teacher op 21-06-2007 00:00 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:58:
[...]

Ja, ik had al zoiets van "volgens mij is ie zelf net 18 ofzo..". :P

Maar ff serieus, dan heb je een mooie bike, en dan heb je idd van die knakkers om je heen...
Hard werken, en veel sparen. (en weinig uitgaa.. maarja je moet wat voor je hobby over hebben) verder werkt het ook nog mee om bij een motordealer te werekn _/-\o_

En ben in noverber 20.. dus heb nog even als "tiener" :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
M3rcury:
Je hebt je motor dan dus gelimiteerd/afgevoerd neem ik aan? Hoeveel kost zoiets eigenlijk? (erg mooie fiets trouwens _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:30
* Zorg heeft gisterenavond het eerste ritje gemaakt zonder de instructeur

En het was super!!!! Heerlijk gereden, ben om 18:30 van huis vertrokken en kwam 22:30 weer thuis :P Man wat is het mooi om zonder iedere keer, neem de volgende afslag maar eventjes links, te kunnen rijden!!

Straks met de motor naar het werk om vanavond na het werk direct weer te touren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:50:
[...]

Dr staat dat je er nie tmag parkeren :P
Is mijn bord >:)

Kun je niet parkeren want staat auto langs en auto achter.. Dus betekend dat als je daar parkeert dat je kan gaan aanbellen of we de auto willen weghalen O-) Aanhanger staat dus ingeparkeerd, verankerd en opslot. En nog maak ik me zorgen :(

Zorg : Geniet ervan!! Is idd een fijn gevoel dat je kunt gaan en staan met dat ding zonder te horen te krijgen "wat doe je nou?! je had links gemoeten!" :+

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 21-06-2007 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Iemand nog bandjes nodig?

GP-Racers. voor weinagh.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/172560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mijn rijbewijspasje is eindelijk klaar met de juiste stempels, net meteen omgehaald en met de motor terug naar mijn werk te zijn. Het kostte wat moeite om de ZZR aan de praat te krijgen, maar toen hij eenmaal liep was het een leuk ritje naar mijn werk :)

Nou alleen hopen dat ik niet door de regen terug moet straks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

-DG- schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:36:
M3rcury:
Je hebt je motor dan dus gelimiteerd/afgevoerd neem ik aan? Hoeveel kost zoiets eigenlijk? (erg mooie fiets trouwens _/-\o_ )
Voor deze kost het niks.. maar normaal tussen de 300 en 400 euro oid

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Pff, wennen, terug zonder bagage rijden na meer dan 8000km topzwaar rondrijden :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:04:
Pff, wennen, terug zonder bagage rijden na meer dan 8000km topzwaar rondrijden :X
Gooien en smijten :*)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

DinX schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:04:
Ga jij eens even je blog schrijven en je foto's uploaden! Ik heb al een paar keer vol verwachting gekeken, maar weinig updates hoor..
M3rcury schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:29:
[...]

Hard werken, en veel sparen. (en weinig uitgaa.. maarja je moet wat voor je hobby over hebben) verder werkt het ook nog mee om bij een motordealer te werekn _/-\o_

En ben in noverber 20.. dus heb nog even als "tiener" :P
Hard werken + sparen + thuis wonen? Dan heb je idd zomaar die ehhh (9000?) euro's bij elkaar die je nodig hebt. Er zijn zat stumpers die ervoor lenen... (en dan na 2 maanden de bocht uitvliegen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:26:
[...]

Ga jij eens even je blog schrijven en je foto's uploaden! Ik heb al een paar keer vol verwachting gekeken, maar weinig updates hoor..
[...]

Hard werken + sparen + thuis wonen? Dan heb je idd zomaar die ehhh (9000?) euro's bij elkaar die je nodig hebt. Er zijn zat stumpers die ervoor lenen... (en dan na 2 maanden de bocht uitvliegen)..
Ik woon niet thuis.. ouders verdienen vrij weinig waardoor ik SUPERVEEL stufie krijg (genoeg om vanrond te komen EN mijn studie te betalen, dus alles wat ik werk is voor mijn motor ongeveer :) )

Dan schiet het wel aardig op.. (ik heb wel iets geleend bij mijn pa.. maar dat is niet meer dan een paar 100 euro die ik nog miste :) )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:57:
Hey, ik ben aan het lessen bij Paul Lam. Ze hebben een hele sloot Kawasaki ER-5's, dat zijn naked bikes met een 500cc twee-cylinder blok. +/- 50pk, dat gaat hard zat! Je rijdt zo weg op die dingen, ze slaan niet snel af. De halve motorrijdende populatie heeft het geleerd op die dingen.

Als het nog harder moet hebben ze ook een paar Honda CB750's, maar de meeste mensen beginnen op een ER-5 omdat die makkelijker zijn met de speciale verrichtingen. Van de 4 motorinstructeurs hebben 3 een KNMV-opleiding gehad en het zijn allemaal relaxte gasten. Ze volgen je met de motor bij lessen op de weg. Lessen op de weg is gewoon...gezellig zo :) Met z'n 2- of 3en lekker een stukje toeren door de omgeving...en af en toe hoor je "ej..zet je richting uit" in je oor. Prima.
Aan materiaal hebben ze alles te leen: jas, broek, helm, handschoenen, laarzen. Die spullen zijn smerig want er wordt de hele dag in gereden en gezweet. Boeit mij niet zoveel, eigen spul kopen kan altijd nog. Je gaat ook niet motorrijden om schoon en fris te blijven :7
Ik ken geen andere rijscholen, maar bij Paul Lam hangt een goeie sfeer en ik ben tevreden over de lessen. De kosten heb ik niet echt vergeleken..geld kost het toch wel.
Tip van de week: doe een gratisch motoropstap bij Paul Lam! Dat is vrijwel hetzelfde als een eerste les, scheelt je weer knaken. Want je gaat daarna echt wel je rijbewijs halen :9 Ik krijg trouwens geen provisie voor het aanleveren van nieuwe klanten, heheh :P

Een kennis van me lest bij Nova, idd op die BMW funduro's. ABS is een voordeel bij de remproeven, maar zonder overleef je ook wel.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Waar zit hij.. want ik wil mijn vriendin aan het lessen krijgen, en zown gratis les is dan wel een mooie gelegenheid :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik zit een beetje na te denken over een backpack. Misschien wil ik wel een keer op de motor naar m'n werk, maar dan wil ik daar wel even een normalere broek en schoenen aan doen. En omdat de laptop van de baas natuurlijk ook niet nat mag worden bij een regenbuitje ( om maar niet te beginnen over de Lauterbach) moet het wel een beetje bestand zijn tegen wat rondvliegend water.

Ik heb deze altijd al gaaf gevonden : MEGALOPOLIS AERO DARTH
Maar er zijn natuurlijk meer types zoals de Axio by Harodesign

Dus, iemand ervaringen hard shell backpacks ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

M3rcury schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:21:
[...]

Waar zit hij.. want ik wil mijn vriendin aan het lessen krijgen, en zown gratis les is dan wel een mooie gelegenheid :Y
Nijmegen.
Is het handig om je eigen helm mee te nemen bij lessen? Of mag dat niet?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

-tom-562 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:47:
[...]

Nijmegen.
Is het handig om je eigen helm mee te nemen bij lessen? Of mag dat niet?
Lijkt me sterk als het niet mag :? Je eigen helm (mits een motorhelm ;) ) zit natuurlijk het beste aangezien je hem op je eigen hoofd gekocht hebt zeg maar. Lijkt me juist beter om in eigen helm/pak te lessen eerlijk gezegd :)

Zometeen even rondkijken bij een dealer in de buurt voor een combi-pak + helm. Mijn oude pak is niet helemaal jofel meer na de crash. Helm ziet er goed uit , geen enkel krasje , maar neem liever geen risico. Tis toch je veiligheid.

@hieronder

Lenen is imho not-done tenzij je een goede reden hebt. Nodig voor het werk is imho een goede reden. Lenen omdat je het graag wil voor je eigen is een ander verhaal. Maar dat is mijn mening :P

[ Voor 34% gewijzigd door Raku op 21-06-2007 16:02 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

teacher schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:26:
[...]

[...]
In Noorwegen was er niet altijd internet bij de hand. En op het moment heb ik het thuis te druk om het allemaal uit te typen
So, ik heb ook geleend voor m'n fiets.
Dus ik ben een stumper :? Bedankt :/

Ik had dat ding nodig voor m'n werk (dat of een auto) en was pas begonnen met werken dus nog niet zoveel aan de kant.

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 21-06-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:59:

Ik had dat ding nodig voor m'n werk (dat of een auto) en was pas begonnen met werken dus nog niet zoveel aan de kant.
Ik denk dat hij bedoelt dat er zat mensen zijn die voor een supersport gaan lenen... risico om daar mee te vallen is (afhankelijk van de rijstijl) toch wel wat groter dan bij een fjr :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

risico blijft volledig hetzelfde imho.

En in Belgie kan je niet eens all risk krijgen, in nl wel

Financieel idem:

Als ik nu val betaal ik nog 2.5 jaar voor een fiets die ik niet heb.
Valt iemand met een "gespaarde" fiets, dan spaart ie nog 2.5 jaar voor een fiets die ie niet heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door DinX op 21-06-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Fietst iemand met een gespaarde val, dan heeft ie....erhm...em... :P

* snars moe..melig... Fuck het CBR :( Ik wil motorrijden!

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Hmm, het is weer behoorlijk glad. Was lekker naar huis aan het blazen, kom van een rotonde en deed express ff rustig (uit ervaring weet ik dat het daar glad kan zijn :X) ben ik uit het niets opeens me achterwiel kwijt. Ging echt razendsnel maar volgens mij heb ik nog tegen moeten sturen om niet op me bek te gaan. Verder nog de gebruikelijke stapjes en spinnende achterwielen terwijl ik gewoon rechtdoor ging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

DinX schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:59:
[...]

In Noorwegen was er niet altijd internet bij de hand. En op het moment heb ik het thuis te druk om het allemaal uit te typen

[...]

Ligt eraan of je je aangesproken voelt ;)

Nofi hoor, maar je had ook kunnen woon-werken op je div toch? Ik snap dat iedereen goede redenen heeft om te lenen, maar mijn persoonlijke mening is dat je spaart voor dingen. Een mooie tegenhanger voor de "ik wil het nu" mentaliteit.

ben benieuwd naar je reisverslag; de foto's die ik tot nu toe gezien heb waren prachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 21-06-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

teacher schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:31:
[...]

Nofi hoor, maar je had ook kunnen woon-werken op je div toch? Ik snap dat iedereen goede redenen heeft om te lenen, maar mijn persoonlijke mening is dat je spaart voor dingen. Een mooie tegenhanger voor de "ik wil het nu" mentaliteit.

ben benieuwd naar je reisverslag; de foto's die ik tot nu toe gezien heb waren prachtig.
Als je echt dagelijk woonwerk met veel snelweg rijdt, kan ik me best voorstellen dat je liever een toerbuffel dan een fiets als een Diversion hebt.

* Chakotay heeft zijn eerste file-ritje ook overleefd :) Scheelt best veel tijd van Amsterdam naar Amersfoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martkrui schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:24:
Ik zit een beetje na te denken over een backpack. Misschien wil ik wel een keer op de motor naar m'n werk, maar dan wil ik daar wel even een normalere broek en schoenen aan doen. En omdat de laptop van de baas natuurlijk ook niet nat mag worden bij een regenbuitje ( om maar niet te beginnen over de Lauterbach) moet het wel een beetje bestand zijn tegen wat rondvliegend water.

Ik heb deze altijd al gaaf gevonden : MEGALOPOLIS AERO DARTH
Maar er zijn natuurlijk meer types zoals de Axio by Harodesign

Dus, iemand ervaringen hard shell backpacks ?
Ik heb een megapolis rugzak. Voor mij was de voornaamste reden dat ik mijn sloten er ook in kan meenemen en het toch een stukje extra veiligheid bied voor als je op je plaat gaat (en dan wil ik niet nog eens 20 kg aan sloten in mijn rug |:( ). Verder zit het heerlijk. Het houd je rug warm en in een goede houding. Bij de megapolis kun je ook nog extra tassen eraan zetten dus je kunt er best een hoop in kwijt. Er zit ook en vak in voor een laptop maar ik weet niet welke maat er maximaal inpast. Het kost een paar centen 8)7 , maar dan heb je ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Net terug van de lokale motor-boer , nieuw combisetje gekocht en een bijpassende helm in zwart/grijs/wit. Saai , maar past bij nagenoeg iedere motor.

Moest wel bij de damesafdeling kijken (maat 38 enzo) en een XS helm.

Straks eens kijken of ik mijn cam ergens kan vinden :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:41:
* Chakotay heeft zijn eerste file-ritje ook overleefd :) Scheelt best veel tijd van Amsterdam naar Amersfoort :)
Mooi zo, op de A12 ter hoogte van Gouda lag er een languit langs de weg met ziekenwagen erbij.
Hoop dat het meevalt.. maar ze leken niet enorm veel haast te hebben :/

Filerijden blijft erg riskant :| Ook als je er rustig tussendoor gaat. Spiegelen en nacontrole wasda :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

teacher schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:31:
[...]

M'n divi was letterlijk en figuurlijk op.

Kapotte koppakking, een hoop andere dingen versleten en kapot (balhoofd,..). En 120-140km snelweg per dag in weer en wind is totaal niks daarop.
Ik heb ook niks meer ervoor gekregen.

Het was dus niet "Ik wil een nieuwe fiets" maar "Ik heb een nieuwe fiets nodig".

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 21-06-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Afbeeldingslocatie: http://envy.homelinux.org/motor/helm.jpg
Shoei XR-1000 Extra Small :+

(Op de achterground een gelast stepje wat nog ff bijgewerkt moet worden :P)

Pinlock systeem erin , lekker voor wintertochtjes. Vizier schijnt niet te krassen zoals bij mijn nolan het geval was.

Afbeeldingslocatie: http://envy.homelinux.org/motor/pak.jpg

Berik 3213 combi-pak , protectors in schouder , elleboog , knie , kevlar meuk in armen etc etc.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simmie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:57:
[afbeelding]
Shoei XR-1000 Extra Small :+

(Op de achterground een gelast stepje wat nog ff bijgewerkt moet worden :P)

Pinlock systeem erin , lekker voor wintertochtjes. Vizier schijnt niet te krassen zoals bij mijn nolan het geval was.

[afbeelding]

Berik 3213 combi-pak , protectors in schouder , elleboog , knie , kevlar meuk in armen etc etc.
Mooi pakkie, wat kost dat nou?
Helm hoef ik niets over te zeggen, heb ik ook (alleen dan in M, matzwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Pak was 550. Is een "cheap-ass" versie van Arlen Ness , tenminste dat is wat de dealer zei (in niet dezelfde woorden)

Kan hem de komende week denk ik nog niet dragen denk ik. Omdat het leer nog nieuw is gaat het niet goed samen met de verse schaafwond op mijn arm. Niet dat de motor al weer rijdbaar is magoed :P Ik kan hem wel dragen , maar voelt niet echt fijn zeg maar. Andere helft van mijn lichaam is wel content trouwens :P

[ Voor 15% gewijzigd door Raku op 21-06-2007 22:12 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gisteren beetje vage les gehad. 8tje ging echt in een keer prima na 6 keer achter elkaar een prima 8 gedraaid te hebben maar een andere oefening gaan doen. Daarna langzame slalom dit is toch wel mijn grootste struikelblok. Ik kan die motor gewoon heel moeilijk omgooien als mijn snelheid te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TrailBlazer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:35:
Daarna langzame slalom dit is toch wel mijn grootste struikelblok. Ik kan die motor gewoon heel moeilijk omgooien als mijn snelheid te laag is.
En wat zegt jouw instructeur ervan?

Hoe ver kijk je vooruit en probeer je de motor achter je kijkrichting aan te slepen of duw je ook een beetje op de stepjes?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 18-09 16:10
Hoi allen!
Heb gisteren mijn 4de les gekregen.
Theorie is al binnen dus nog 2 examens te gaan.

Allerlei bijzondere verichtingen gedaan in de stromende regen.
Snelle slalom gaat goed als je vanuit de heupen beweegt en niet naar de pionnen kijkt.

Langzame slalom gaat niet goed, wat ik ook doe :(
Een slippende koppeling, damn wat heb ik daar een moeite mee!!!!
Beetje gas geven en het aangrijppunt, WAAR IS HET AANGRIJPPUNT??
:D ik weet wel wat het betekent, maar kan het heel slecht vasthouden dus of weer te los of te vast dan weer te weinig gas, hij is smokkelend 1 keer gelukt :X

Wegrijden uit parkeervak gaat wel goed, lopen ook.

Stapvoets rijden dus ook niet, langzaam rijden zou btw verboden moeten worden! ;)

Nog tips? Loop ik een beetje op schema na 4 lessen? :D

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koppeling beheersen is een kwestie van oefenen en gevoel/aanleg.
De een kan het na 10 minuten, de ander leert het nooit echt goed :X

Heb je al een autorijbewijs, en/of brommerervaring?
4 lessen is nog niet veel he.. komt allemaal goed joh!

Trouwens; langzame slalom bleef ik ook verrot moeilijk vinden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je stilstaat en je laat de koppeling op komen voel je toch vanaf waar de motor in beweging probeert te komen? vast houden op dat punt en slalommen maar :D .
je moet er gewoon wat gevoel mee krijgen, dat is bij iedereen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 18-09 16:10
Ik heb al 9 jaar mijn autorijbewijs en ook scooter ervaring.

Volgens mijn instructeur moet ik de koppeling nog losser houden en wat meer toeren maken.
Vind het echt lastig.

Vind het jammer dat ik niet zelf mag spelen met de koppeling, maar op 1 punt moet houden.

[ Voor 20% gewijzigd door henkyyyyyyy op 22-06-2007 09:46 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Chakotay schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:41:
[...]

Als je echt dagelijk woonwerk met veel snelweg rijdt, kan ik me best voorstellen dat je liever een toerbuffel dan een fiets als een Diversion hebt.
Zeg we gaan mijn toerbuffel niet beledigen he?? :P

Trouwens nog wel een paar, beginners, vragen aan mijn kant. Ik heb nu de eerste 200 km erop zitten maar toch al wat vraagjes:

Remmen: De motor heeft een 3 weken stil gestaan dus misschien dat het daar aan ligt maar de remmen die piepen nogal! Blokjes zijn naar mijn weten nog dik genoeg en de schijven zien er ook goed uit! Iemand een idee?

Stationair: Als ik de motor net start loopt ie netjes? 1.000 toeren stationair. Wanneer ik een stukje heb gereden en ik sta b.v. bij een stoplicht te wachten dan loopt de motor 1.250 toeren stationair :?

Ketting: Ik heb geen idee hoe vet een ketting moet zijn en wat voor spul kan ik het beste kopen om de boel in te smeren of sprayen of wat dan ook? En gaat dat net zo als een fietsketting?? Ik heb namenlijk geeeen idee hoe of wat!

Iemand met een technisch inzicht die hier info voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zorg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:50:
[...]

Zeg we gaan mijn toerbuffel niet beledigen he?? :P

Trouwens nog wel een paar, beginners, vragen aan mijn kant. Ik heb nu de eerste 200 km erop zitten maar toch al wat vraagjes:

Remmen: De motor heeft een 3 weken stil gestaan dus misschien dat het daar aan ligt maar de remmen die piepen nogal! Blokjes zijn naar mijn weten nog dik genoeg en de schijven zien er ook goed uit! Iemand een idee?

Stationair: Als ik de motor net start loopt ie netjes? 1.000 toeren stationair. Wanneer ik een stukje heb gereden en ik sta b.v. bij een stoplicht te wachten dan loopt de motor 1.250 toeren stationair :?

Ketting: Ik heb geen idee hoe vet een ketting moet zijn en wat voor spul kan ik het beste kopen om de boel in te smeren of sprayen of wat dan ook? En gaat dat net zo als een fietsketting?? Ik heb namenlijk geeeen idee hoe of wat!

Ook je eerste 200km gedaan? *O*

@ remmen: als hij een tijdje stilgestaan heeft is het spul allemaal nogal droog en stoffig, gaat vanzelf over. Zoniet de boel even (laten) nakijken, misschien zijn je blokjes wat uitgedroogt.

Bij de mijne gaat het stationair toerental ook omhoog naar een tijdje, maar dan word het gewoon tijd om de choke weer dicht te schuiven :) Is dat bij jou ook niet gewoon het geval?

@ Ketting: kettingspray :) Iig bij alle motorzaken te koop, geen idee waar nog meer... Ik moet ook nog een busje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zorg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:50:

Ik smeer het liefst (met een kwast) ketting vet op mijn ketting. Vind het handiger als een spuitbus, en het voordeel hiervan is dat je echt goed kan zien wanneer je ketting weer gesmeert moet worden. wel moet je dit er altijd warm opdoen, omdat het wat moeilijker over tussen komt :Y (maar je kan ook beter met een spray je ketting warm smeren :) )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Chakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:59:
[...]

Ook je eerste 200km gedaan? *O*

@ remmen: als hij een tijdje stilgestaan heeft is het spul allemaal nogal droog en stoffig, gaat vanzelf over. Zoniet de boel even (laten) nakijken, misschien zijn je blokjes wat uitgedroogt.

Bij de mijne gaat het stationair toerental ook omhoog naar een tijdje, maar dan word het gewoon tijd om de choke weer dicht te schuiven :) Is dat bij jou ook niet gewoon het geval?

@ Ketting: kettingspray :) Iig bij alle motorzaken te koop, geen idee waar nog meer... Ik moet ook nog een busje halen :)
Eerste 200 km and counting :) vandaag weer met de motor naar het werk en vanmiddag weer mooi terug met een omweggetje!

Remmenspul kreeg ik net ook van een collega te horen, die zal het maandag voor mee meenemen :)
Toerental, choke staat helemaal uit, heb er geen last van want ik sta toch niet zolang stil :P maar vindt het gewoon wat vreemd.
Kettingspray: vanmiddag zal ik even langs de motorzaak om het op te halen!

@M3cury, ik zal eerst maar eens beginnen met, in mijn ogen, simpelere ketting spray :) Dat klinkt wat eenvoudiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Tip: neem een stukje karton om achter je ketting te houden. Zo hangt niet je hele velg onder de spetters.

* DinX aait z'n cardan O-)

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 22-06-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

voor:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_1391.jpg

na:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/vara_na.png

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Mini vara, leuk ding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Toolkit: Je L is weg? Heb je nu een echt rbw?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest ook even een paar keer heen en weer kijken, maar: gefeliciteerd!

PS voor de beginners ( :+ ):
Kettingvet/spray warm aanbrengen houdt in dat je de ketting smeert meteen na een ritje. Dan is je ketting nog een beetje warm. Dus geen föhn nodig ofzo :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Toolkit: Je staat aan de verkeerde kant van de weg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

snars schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:40:
[...]

Hey, ik ben aan het lessen bij Paul Lam. Ze hebben een hele sloot Kawasaki ER-5's, dat zijn naked bikes met een 500cc twee-cylinder blok. +/- 50pk, dat gaat hard zat! Je rijdt zo weg op die dingen, ze slaan niet snel af. De halve motorrijdende populatie heeft het geleerd op die dingen.
Op zo'n ER5 heb ik ook gelest en afgereden, prima machientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:00:
@Toolkit: Je L is weg? Heb je nu een echt rbw?
Bingo!
Sinds gister 16:00 mag ik officieel met de big boys meedoen :) om 16:30 stond ik dus bij de dealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:03:

Kettingvet/spray warm aanbrengen houdt in dat je de ketting smeert meteen na een ritje. Dan is je ketting nog een beetje warm. Dus geen föhn nodig ofzo :P
Hehe, ik zie het al voor me dat iemand met een verfafbrander gaat lopen kloten ofzo :+

@ Toolkit: gefeliciteerd! Zit bij Engelse motoren het gas ook links? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hij is nu te koop, dus als je een liefhebber weet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:04:
Toolkit: Je staat aan de verkeerde kant van de weg. :+
nee hoor, ik sta daar prima.. misschien wat ver van de kant af.. volgens mijn instrukteur kan je beter met je voet op de stoep staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TrailBlazer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:35:
Gisteren beetje vage les gehad. 8tje ging echt in een keer prima na 6 keer achter elkaar een prima 8 gedraaid te hebben maar een andere oefening gaan doen. Daarna langzame slalom dit is toch wel mijn grootste struikelblok. Ik kan die motor gewoon heel moeilijk omgooien als mijn snelheid te laag is.
Hier is het afrijden geloof ik makkelijker dan in NL, want je hoeft alleen een noodstop en keren op de weg (lopend en rijdend) te doen als speciale verrichtingen.. oh ja en hellingproef maar dat doe je hier al vaak zat tijdens rijden dus dat slaan ze soms over omdat ze het al gezien hebben..
Voertuig beheersing word verder gewoon gekeken in de praktijk.. genoeg rotonde's etc om langzaam rijden te checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:23:
[...]
@ Toolkit: gefeliciteerd! Zit bij Engelse motoren het gas ook links? :P
Nee, maar de rem bij sommige modellen wel (lees: royal enfield etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ROFLASTC schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:40:
[...]

En wat zegt jouw instructeur ervan?

Hoe ver kijk je vooruit en probeer je de motor achter je kijkrichting aan te slepen of duw je ook een beetje op de stepjes?
Het probleem zit hem voornamelijk in de slippende koppeling het kijken en te weing met mijn heupen doen en teveel met mijn bovenlichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 10-09 20:56
ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:36:
[...]

Nee, maar de rem bij sommige modellen wel (lees: royal enfield etc)
OE... dat is leip... links is het geen rem maar meer een "launch" button :P

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:35:
[...]

Hier is het afrijden geloof ik makkelijker dan in NL, want je hoeft alleen een noodstop en keren op de weg (lopend en rijdend) te doen als speciale verrichtingen.. oh ja en hellingproef maar dat doe je hier al vaak zat tijdens rijden dus dat slaan ze soms over omdat ze het al gezien hebben..
Voertuig beheersing word verder gewoon gekeken in de praktijk.. genoeg rotonde's etc om langzaam rijden te checken..
langzaam tijden is wel heel wat anders dan een rotonde doen. Ik neem een rotonde nooit stapvoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
DinX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:52:
Tip: neem een stukje karton om achter je ketting te houden. Zo hangt niet je hele velg onder de spetters.

* DinX aait z'n cardan O-)
Thnx voor de tip!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:03:

LOL mooi dat je het noemt! Ik dacht echt dat ik het moest verwarmen!

* Zorg is soms best wel een n00b!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:49:
* Zorg is soms best wel een n00b!
Iedereen is n00b geweest :>

Zag al een vraag aankomen: "Hoeveel graden moet je het vet voorverwarmen dan? En hoe, au bain marie?"

Ik heb mijn ketting overigens alleen nog maar koud gesmeerd hoor.. hangt ook van je vet/olie af. Maar warm is wel het beste.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TrailBlazer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Het probleem zit hem voornamelijk in de slippende koppeling het kijken en te weing met mijn heupen doen en teveel met mijn bovenlichaam.
Goed kijken scheelt de helft merk ik bij mezelf.. altijd kijken naar waar je heen wil, niet naar je motor of de grond dus.. Dan volgt de rest meestal vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TrailBlazer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:44:
[...]

langzaam tijden is wel heel wat anders dan een rotonde doen. Ik neem een rotonde nooit stapvoets.
sommige (mini)rotondes zijn zo krap dat je het soms wel bijna stapvoets moet doen, en aanrijden naar rotonde doe je ook in 'controlled clutch mode'

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste