Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18
Net ook weer lekker een stukje gereden. Lekker weer!
shaggy8675 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:43:
[...]

Zeker nog nooit TLR gereden 8)
Niet met snelgas nee. Maar ik heb wel op andere motoren gereden met snelgas en ik vind het op zich fijn om niet het gas helemaal open te moeten wringen als je een bocht uitkomt ofzo, maar ik mis wel een heel stuk controle als je hele kleine correcties wilt maken.
@M3rcury: Ik rijd met de racer op Qualifiers.
Als hij er op het circuit mee rond gaat, moet het voor ons op de openbare weg ook voldoende grip geven lijkt me zo :P

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2007 21:31 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:09
ROFLASTC schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:35:
[...]

Moet je es op Scheveningen komen als er weer zo'n stoet motors staat en dan alle DM-knoppen om klikken als ze bij de McDonalds binnen zijn. O-)
Denk niet dat ze er blij mee zijn maar lijkt me wel lachen :D

Ik zet de motor altijd uit met die knop...... ben ik nou raar ?? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Martkrui op 17-06-2007 23:25 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

http://envy.homelinux.org/motor/

In die dir zitten wat foto-tjes van de schade en het (korte) tripje van vanmiddag. Iemand enig idee of ze zo'n tank uberhaupt nog kunnen uitdeuken , een nieuwe kost namelijk nog wel aardig wat duiten :X

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:52:

Je bent een 1'tje vergeten in de vermogensberekening van je gixxer

134pk - 10pk = 124pk. :P
nee hoor.. ;) ding staat op 25kw :'(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Martkrui schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:25:
[...]
Ik zet de motor altijd uit met die knop...... ben ik nou raar ?? :P
Ja idem hier... En aangezien de knop altijd af staat als ik erop stap vergeet ik 'm ook nooit aan te zetten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DieterVDW schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:08:
[...]

Ja idem hier... En aangezien de knop altijd af staat als ik erop stap vergeet ik 'm ook nooit aan te zetten :) .
Mij is geleerd dat het slecht voor het blok is hem met die knop uit te zetten :?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 20:23
Ik deed dat laatst met rijles, tijdens de voertuigbeheersing uitleg, maar zo mocht ik hem niet laten staan omdat de lichten dan blijven branden en de accu dan te snel leeg gaat.
Of het slecht voor het blok is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

4x2

lộn xộn quá

M3rcury schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:20:
[...]

Mij is geleerd dat het slecht voor het blok is hem met die knop uit te zetten :?
Nee, niet voor het blok, maar die knoppen zijn er doorgaans niet op gemaakt om vaak gebruikt te worden.
Kun je lekker staan schelden op dat kuthok omdat ie het niet doet door een ingebrande knop, nadat je de hele week op de camping bezig bent geweest en al eea vervangen hebt.
Als je wel eens in streetfighters kijkt @ MF, zeg maar eens tegen Bjorn :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FragDaddy schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:17:
Als hij er op het circuit mee rond gaat, moet het voor ons op de openbare weg ook voldoende grip geven lijkt me zo :P
Zo hallo, volgens mij sliep ik nog half gisteren. ;)

@m3cury: Ik rijd niet met de qualifiers maar met de GP Racers. Dus als je die wilt overnemen hoor ik het wel ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:58:
[...]

nee hoor.. ;) ding staat op 25kw :'(
OW MAN.. hebbie zo'n stoere fiets.. staat ie op 25kw :'(

Gelukkig ziet niemand het aan de buitenkant zullen we maar zeggen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ben je je nieuwe ruitje aan het monteren, moeten de spiegels eraf.

Kijk je nog es goed..

"die spiegels moeten eraf blijven"

Ik ga dus voor donderdag (vrijdag vakantie) kijken naar een spiegeltje voor op het uiteinde van het stuur, liefste iets wat in klapbaar is. (helaas is CRG in NL niet 123 te verkrijgen :( )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:20:
Ben je je nieuwe ruitje aan het monteren, moeten de spiegels eraf.

Kijk je nog es goed..

"die spiegels moeten eraf blijven"

Ik ga dus voor donderdag (vrijdag vakantie) kijken naar een spiegeltje voor op het uiteinde van het stuur, liefste iets wat in klapbaar is. (helaas is CRG in NL niet 123 te verkrijgen :( )
Zo'n spiegeltje werkt ook veel lekkerder. Je kan veel makkelijker om je heen kijken. Met de normale spiegels zit ik altijd tegen mezelf aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

Gisterochtend even een paar rondjes op de parkeerplaats gedaan met de ZZR, kmoet toch weten of het ding wel fatsoenlijk start zodat ik er meteen mee weg kan als ik mijn pasje binnenheb :+

Kostte wat moeite, hij heeft immers een tijdje stilgestaan en die oudere Kawa's willen sowieso alleen met veel choke en herrie starten. Toen hij eenmaal een beetje warm had gedraaid ging het echter prima, gaat een stuk harder dan het les-CBtje zo'n ZZR :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:48:
Gisterochtend even een paar rondjes op de parkeerplaats gedaan met de ZZR, kmoet toch weten of het ding wel fatsoenlijk start zodat ik er meteen mee weg kan als ik mijn pasje binnenheb :+

Kostte wat moeite, hij heeft immers een tijdje stilgestaan en die oudere Kawa's willen sowieso alleen met veel choke en herrie starten. Toen hij eenmaal een beetje warm had gedraaid ging het echter prima, gaat een stuk harder dan het les-CBtje zo'n ZZR :+
Kan je nagaan als je straks een 'echte' motor koopt.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Simmie schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:31:
http://envy.homelinux.org/motor/

In die dir zitten wat foto-tjes van de schade en het (korte) tripje van vanmiddag. Iemand enig idee of ze zo'n tank uberhaupt nog kunnen uitdeuken , een nieuwe kost namelijk nog wel aardig wat duiten :X
Is op MP wel wat te vinden hoor:
http://tinyurl.com/2jzn3h
http://tinyurl.com/3apeuw

Maar heb je je nou gewoon vergist in de bocht?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen: idd ook mijn idee. std. spiegels zijn bijzonder slecht afstelbaar en 1 spiegel is nu sowieso nutteloos, andere moet ik rare houding aannemen. Onzinnig.

Mercury je hebt mooie motor gekocht :) Nice.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:50:
[...]

Kan je nagaan als je straks een 'echte' motor koopt.

Zegt degene met een koekblik in z'n icon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:52:
[...]

Zo hallo, volgens mij sliep ik nog half gisteren. ;)

@m3cury: Ik rijd niet met de qualifiers maar met de GP Racers. Dus als je die wilt overnemen hoor ik het wel ;)
Nee, heel erg bedankt! Ik mocht geloof ik van mark een setje ff proberen, doe ik dat eerst.. En dit bt-014 die er nu onder zitten, zijn voorlopig nog goed, omdat ik toch nog niet op de grens rijd :+ (zal ook niet heel lang meer duren O-) )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister eerste les op 500cc gehad, na ff geklooi met wennen aan nieuwe motor tijdens oefenen van U turn ging voertuigbeheersing eigenlijk wel goed.
Maar tijdens het forensen heb ik mezelf nogal wat slechte gewoontes aangeleerd (surprize surprize ;) )
Met name dat ik nogal te snel wil.. niet zozeer de max snelheid (af en toe per ongelijk, maar zelden) maar meer te snel de rotonde's overwillen etc, bijvoorbeeld in de inhaalbaan ipv de buitenste etc..

Mijn student record:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/ScanDAS1.png
'generally a good rider.
but!! Watch speed

Dus nu maar wat rustiger aan doen op weg naar kantoor/huis om een beetje rustiger als automatisme te hebben..
Rare is dat voor mijn gevoel deed ik het al rustiger aan :$
Maar ja bij het afrijden moet je volgens het boekje rijden.. dus mezelf dat maar heel snel aanleren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:27:
[...]

Nee, heel erg bedankt! Ik mocht geloof ik van mark een setje ff proberen, doe ik dat eerst.. En dit bt-014 die er nu onder zitten, zijn voorlopig nog goed, omdat ik toch nog niet op de grens rijd :+ (zal ook niet heel lang meer duren O-) )
Dat zijn ook de GP-Racers hoor ;) Ook geen qualifiers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 20:59

DinX

Motormuis

* DinX heeft ook een lekker stukje gereden

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:39:

ach dat blokje om van jou telt niet ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Leuk gesprek hierboven over die kneesliders :), heb nu een leren pak met van die mooie klittebandstukken waar sliders oppassen en wil deze binnenkort aanschaffen (zou jammer zijn als ik het pak zelf kapot schaaf :P)

Van die 'tietsliders' ziet er wel leuk uit, maar maakt het nou nog veel uit wat je koopt om mee te beginnen?

Trouwens zijn er nog veel 25kW rijders hier die hun vermogen nu wel een x omhoog willen zien gaan? Heb nu dik 10k gereden en moet nog kleine 11 maand wachten :P.

[ Voor 20% gewijzigd door SuperPaddo op 18-06-2007 12:23 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SuperPaddo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:21:
Trouwens zijn er nog veel 25kW rijders hier die hun vermogen nu wel een x omhoog willen zien gaan? Heb nu dik 10k gereden en moet nog kleine 11 maand wachten :P.
deze 15Pk rijder wel.. hopelijk kan ik me donderdag een beetje inhouden en 100% volgens de boekjes rijden.. ik hoop een beetje op motregen, want dan rijd ik automatisch rustiger zonder er bewust op te hoeven letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Wish me luck :) Ik mag over een twee uurtjes afrijden. 14:00 bij de rijschool, dan nog even een stukje toeren (is de motor mooi wat warm) en dan examen doen om 15:00.

Begin het nu toch wel een beetje spannend te vinden! Vorige lessen gingen allemaal wel oke op een paar kleinde dingetjes na. Als ik zak dan is het vast omdat ik zelf een stomme fout maak zoals iemand geen voorrang geven, maaaaar daar gaan we niet vanuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
Succes ermee :) Moet je AVB of AVD doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Aangezien hij het over voorrang verlenen heeft zal het wel AVD zijn ;)

Succes! Gewoon kalm aan en geniet vn het ritje, dan komt het vast goed!

@DinX
Welkom terug!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 18-06-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zorg schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:51:
Wish me luck :) Ik mag over een twee uurtjes afrijden. 14:00 bij de rijschool, dan nog even een stukje toeren (is de motor mooi wat warm) en dan examen doen om 15:00.

Begin het nu toch wel een beetje spannend te vinden! Vorige lessen gingen allemaal wel oke op een paar kleinde dingetjes na. Als ik zak dan is het vast omdat ik zelf een stomme fout maak zoals iemand geen voorrang geven, maaaaar daar gaan we niet vanuit!
succes! probeer je hoofd koel te houden dan komt het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Succes Zorg! Gewoon rijden alsof de examinator er niet is, en het komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:39:
[...]

Dat zijn ook de GP-Racers hoor ;) Ook geen qualifiers ;)
ja weet ik ;) maar ik mocht een setje proberen van hem geloof ik.. zal hem er wel een keer op aanspreken :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Ik moet indd voor AVD :) Dank voor de gelukswensen. Hart onder de riem is natuurlijk altijd fijn :)
Vetrek straks naar de rijschool, gaat vast goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:25:
Succes Zorg! Gewoon rijden alsof de examinator er niet is, en het komt vast goed.
dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan... ik ben met een instructeur die in mijn oor lult al meer gespannen dan normaal.. dus laat staan met een examinator..

btw, raakte mijn instructeur met ander leerling nog kwijt ook.. ik reed achteraan en licht sprong op oranje maar andere leerling (+instucteur) waren er al door, dus ik stop netjes (wou mijn reputatie als boyracer geen eer aan doen). volgende stoplicht weer rood, die daarop ook. Ik wist waar we heen gingen en dat ze bij de volgende rotonde 180 graden rond zouden gaan dus ik verwachtte ze elk moment..
Radio contact was ik inmiddels wel kwijt dus dat was geen goed teken..
Bij de rotonde had ik ze nog steeds niet gezien, ben dus maar terug gereden van waar we meestal stopten om te evalueren.. na even wachten hoorde ik ze weer op de radio, instructeur zei al: als je me hoort ga maar terug naar die plek (waar ik al stond)..
Blijkt die andere leerling de verkeerde afslag genomen te hebben en hadden ze een detour in de countryside moeten nemen...

Volgens mij vertrouwde de instructeur wel dat ik wel veilig terug zou komen en baalde hij van die andere gozer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

teacher schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:01:
[...]

Is op MP wel wat te vinden hoor:
http://tinyurl.com/2jzn3h
http://tinyurl.com/3apeuw

Maar heb je je nou gewoon vergist in de bocht?
Nice , die had ik nog niet gezien.

Nee , niet vergist. Ik heb de bocht al vaker gereden en ook wel harder dan voordat ik op mijn plaat ging. Ik ging er te zacht in , in de verkeerde versnelling. Toen ik de gewenste snelheid in de bocht haalde zat ik hoog in toeren. Ik denk dat ik toen het gas wat terug nam , zoals ik in een hogere versnelling ook zou doen. Hierdoor viel ie ws direct terug kwa toeren en rechtop staan. Recht over het gras en op het fietspad te val gekomen. Koprolletje in de berm zo de sloot met brandnetels in :X Maja het ging allemaal vrij snel en de verkeerde versnelling is het enige wat ik verkeerd kan hebben gedaan denk ik.
Heh , herkenbaar. Zelf na een jaar de begrenzers er maar uitgetrokken. Vermogenstoename op mijn fiets was niet zo enorm super meende ik maar reed wel wat vlotter. Ik had 25kw op kenteken dus nooit gezeur mee gehad eigenlijk , hoewel het eigenlijk best illigaal is (kentekenvervalsing?)

[ Voor 25% gewijzigd door Raku op 18-06-2007 14:08 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50
Simmie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:05:
Heh , herkenbaar. Zelf na een jaar de begrenzers er maar uitgetrokken. Vermogenstoename op mijn fiets was niet zo enorm super meende ik maar reed wel wat vlotter. Ik had 25kw op kenteken dus nooit gezeur mee gehad eigenlijk , hoewel het eigenlijk best illigaal is (kentekenvervalsing?)
Dat is toch gewoon rijden zonder rijbewijs = misdrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jup ik.. In bochten kom ik gewoon mee met de volvermogen fietsen, maar op het rechte stuk ben ik weg.. dus ik moet zo ongelooflijk laat remmen, en hard die bochten in zetten om ze bij te houden..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

DRAFTER86 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:31:
[...]

Als ze er bij een ongeval achterkomen heb je iig een flink probleem, je bent dan namelijk ook niet verzekerd.
ToolkiT schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:40:
[...]

dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan... ik ben met een instructeur die in mijn oor lult al meer gespannen dan normaal.. dus laat staan met een examinator..
[...]
Dat verschilt wel persoon inderdaad. Ik was bij mijn laatste lessen en beide examens eigenlijk erg relaxt, reed gewoon vrolijk mijn rondje zonder erg gespannen te zijn. De start van het 2e examen hielp ook wel mee eigenlijk...

Examinator: Weet je waar BRAVO-A voor staat?
Ik: Mja, *blaatie*
Examinator: Ok, ik geloof het wel verder, controleer zelf maar even je lampen en maak je maar klaar, dan gaan wij vast naar de auto. (ook geen ogentest hoeven doen)
Ik even later: *roep over CBR-terrein* Welke auto eigenlijk?
Examinator: Die blauwe! Rijden maar jij :)

Lekker op het gemak informeel doen vind ik meestal wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:31:
[...]

niet als je rijbewijs inmiddels wel vol is, maar je kenteken bewijs van je motor zegt nog onterecht 25Kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Leuk gesprek hierboven over die kneesliders :), heb nu een leren pak met van die mooie klittebandstukken waar sliders oppassen en wil deze binnenkort aanschaffen (zou jammer zijn als ik het pak zelf kapot schaaf :P)

Van die 'tietsliders' ziet er wel leuk uit, maar maakt het nou nog veel uit wat je koopt om mee te beginnen?
kneesliders zijn kneesliders. Zijn gewoon bescherming zodat je niet door je pak heen gaat. Net zoals toe-sliders op de punt van je laars. Plastic, Rubber, Hout of Titanium maakt geen ene zak uit. Ze doen allemaal hetzelfde. Ja er zijn mensen met voorkeur want het voelt natuurlijk wel een beetje anders als je contact maakt met de grond. Maar verder maakt het niet uit.

Daarnaast moet je je echt afvragen of je met titanium wilt gaan rijden want je trekt wel een vonkenspoor en dat valt op. En oom agent is niet dol op mensen die met hun knie aan de grond de bocht/rotonde nemen. Sterker nog.. je kunt zijn dochter van 16 naakt achterop zetten en wegscheuren.. allemaal geen probleem, zolang je knie maar niet het asfalt raakt!
Geen idee, ik ben nog van voor de 25kW periode.
Hey Dinx! Goede vakantie gehad? Mooie dingen gezien? Alles nog heel? :>
Jup ik.. In bochten kom ik gewoon mee met de volvermogen fietsen, maar op het rechte stuk ben ik weg.. dus ik moet zo ongelooflijk laat remmen, en hard die bochten in zetten om ze bij te houden..
Lekker belangrijk. Bochten zijn toch het leukste wat je kunt doen op de motor. Hard rechtuit is 2x leuk en dan ben je ook weer aan de acceleratie gewend.
Ik denk dat ik toen het gas wat terug nam , zoals ik in een hogere versnelling ook zou doen. Hierdoor viel ie ws direct terug kwa toeren en rechtop staan.
Remmen op de motor doet zo'n twin best aardig ja :X Gelijk weer platleggen (dus nog meer gaan verzitten / nog meer gewicht verplaatsen) had je geen tijd meer voor?
Examinator: Weet je waar BRAVO-A voor staat?
Je hebt een Fiat Bravo en een Fiat Brava ??
* FragDaddy heeft geen idee ????

[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 18-06-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
JAHAAAAAAAAAAA :D :D :D
Ik ben geslaagd!!

Ik reedt als een natte krant voor mijn gevoel en had de hele tijd zoiets van shit dit is het niet maar de beste examinator zei dat ik het gehaald had!!!!

* Zorg is super blij!!!

Morgen ochtend kan ik het aanvragen en donderdagavond ophalen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:25

Steffie

Opaque

Banden, Remmen, Aandrijving, Verlichting, Olie. Die laatste A voor de stempel op je rijbewijs na afloop van het examen? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Steffie op 18-06-2007 16:28 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:12:
[...]

Je hebt een Fiat Bravo en een Fiat Brava ??
* FragDaddy heeft geen idee ????
* ToolkiT dacht dat het eerste model Bravo was (net als een D kadett etc ;) )
Maar geen idee wat het met motoren te maken heeft.. is dit een specifiek NL of BE uitdrukking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zorg schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:27:
Ik ben geslaagd!!

Ik reedt als een natte krant voor mijn gevoel en had de hele tijd zoiets van shit dit is het niet maar de beste examinator zei dat ik het gehaald had!!!!

* Zorg is super blij!!!

Feli!!

Dat had ik bij mijn autoexamen ook, een aantal kleine foutjes en mijn instructeur die meereed keek achteraf een beetje bezorgd.. maar de examinator feliciteerde me dus ik was blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
@Zorg gefeliciteerd! Vanaf donderdag dan eindelijk rijden zonder getetter in je oor waar je heen moet :*) Heb je al een motor (op het oog)?
Steffie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:27:
Banden, Remmen, Aandrijving, Verlichting, Olie. Die laatste A voor de stempel op je rijbewijs na afloop van het examen? :+
En vergeet de Koeling niet he :P
Yep ik ook, alleen ik moet helaas nog een jaar en 9 maanden wachten ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 18-06-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
bravo is toch iets van banden, remmen, achterlicht voorlicht en olie :?

Maaruh Feli mensen die geslaagd zijn :)

Ben stompgrip pads aan het installeren op de tank maar ze plakken uit zichzelf dus dat maakt lucht eronderuit halen watmoeilijker. Geduld is schone zaak ;) (en tank en pad warm houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit, was bravok volgens mij

B is banden
R is remmen
A is accu
V is verlichting, vloeistof en vering
O is olie
K is ketting
dacht ik

@ Zorg
Gefeliciteerd!

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 18-06-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 83626 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:54:
B is banden
R is remmen
A is aandrijving en ook accu
V is verlichting, maar ook vering
O is olie

dacht ik

@ Zorg
Gefeliciteerd!
Het lijkt wel een stukje voor op een bruiloft ;)

dit soort vragen bedoel je dus?:
http://www.lightningpass....default.asp?pg=245&lang=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Simmie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:05:

[...]

Zat hier ook aan te denken, maar doe het maar niet :P, ben ik ook niet meer verzekerd.. (weet niet of men er bij een ongeval naar kijkt, maar bij mijn motor levert het bijna een vermogensverdubbeling op (van 34pk naar 61pk), neem aan dat dat wel opvalt ;)).

Maargoed, nog even wachten op eind april volgend jaar, en dan kan ik het nieuwe seizoen in met wat meer vermogen :) (andere fiets, mijn diversion neemt mijn zusje waarschijnlijk over omdat ze dan ook zover is).
[...]

Daarnaast moet je je echt afvragen of je met titanium wilt gaan rijden want je trekt wel een vonkenspoor en dat valt op. En oom agent is niet dol op mensen die met hun knie aan de grond de bocht/rotonde nemen. Sterker nog.. je kunt zijn dochter van 16 naakt achterop zetten en wegscheuren.. allemaal geen probleem, zolang je knie maar niet het asfalt raakt!
Oke, denk dat ik eerst maar met een goedkoop soort begin :). Trouwens, ervaring? :P

edit: Zou ik trouwens binnenkort ook in de topicstart mogen (A)? Zie 2de post van dit topic..

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:08:
[...]

Het lijkt wel een stukje voor op een bruiloft ;)

dit soort vragen bedoel je dus?:
http://www.lightningpass....default.asp?pg=245&lang=1
Ja zoiets ja.
Zo van "Zeg, de A van bravok (zie edit), waar staat die voor?" En dan moet je uitleggen waar hij voor staat en waar je allemaal op moet letten hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Wekko306 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:52:
@Zorg gefeliciteerd! Vanaf donderdag dan eindelijk rijden zonder getetter in je oor waar je heen moet :*) Heb je al een motor (op het oog)?
Ik heb al een motor in de tuin staan :) Een Yamaha Diversion 600s, een rode, want die zijn sneller ;) Binnenkort volgen de foto`s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zorg schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:27:
Ik ben geslaagd!!

* Zorg is super blij!!!

Gefeliciteerd XXX

das alvast een Zorg minder :P _O-

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

kreeg vandaag mailtje van motozoom:

"Langs deze weg willen wij je op de hoogte stellen van een terugroepactie van Michelin voorbanden van het type Pilot Power en Pilot Power 2CT in de maat 120/70 ZR 17".
Michelin maakte afgelopen vrijdag bekend zo'n 68.000 voorbanden terug te moeten roepen, omdat ontdekt was dat er een defect in het karkas kan zitten vanwege een productiefout. "

weet niet of er hier mensen zijn met deze banden maar voor de zekerheid maar even melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:10:
kreeg vandaag mailtje van motozoom:

"Langs deze weg willen wij je op de hoogte stellen van een terugroepactie van Michelin voorbanden van het type Pilot Power en Pilot Power 2CT in de maat 120/70 ZR 17".
Michelin maakte afgelopen vrijdag bekend zo'n 68.000 voorbanden terug te moeten roepen, omdat ontdekt was dat er een defect in het karkas kan zitten vanwege een productiefout. "

weet niet of er hier mensen zijn met deze banden maar voor de zekerheid maar even melden
De - in te ruilen - banden zijn te herkennen aan onderstaande elementen op de flanken:
- de vermelding « Made in France » ;
- de identificatie : DOT 6UCW 980T of DOT 6UCW 979T.

De betreffende banden worden zo snel mogelijk uit de handel genomen bij de distributeurs.

Er wordt een speciaal telefoonnummer gestart waar consumenten met hun vragen hieromtrent terecht kunnen. Dit wordt later meegedeeld.

En de link

http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/4553

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
SuperPaddo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:12:
Oke, denk dat ik eerst maar met een goedkoop soort begin :). Trouwens, ervaring? :P
Ervaring.. O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/diversen/wiz.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door FragDaddy op 18-06-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hoe hard slijten die wizz dingen nou :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:22:
[...]
Hoe hard slijten die wizz dingen nou :P
Slijten iets harder dan die AlpineStars die ik hiervoor altijd gebruikte. Ze zijn 10 euro duurder dan AlpineStars en zonder dat titanium erin zouden ze smelten als sneeuw voor de zon. Die AlpineStars zijn wel de een van de hardere sliders.

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 18-06-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:31:
[...]

Slijten iets harder dan die AlpineStars die ik hiervoor altijd gebruikte. Ze zijn 10 euro duurder dan AlpineStars en zonder dat titanium erin zouden ze smelten als sneeuw voor de zon. Die AlpineStars zijn wel de een van de hardere sliders.
Kee.. ben nu nog een beetje aan het uitproberen.. heb nu een setje alpinestars besteld.. en wil hierna nog een setje van dainesse proberen..

Mijn full titanium dingen slijten gewoon niet :+ dus die neem ik de volgende keer weer als ik weer vonken wil :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 19:09
Hoe maken jullie het kuipwerk trouwens schoon..
Hogedrukspuit ? Water + auto shampo en spons ?

Brillo ? })

Vooral al die vliegen van een ritje tijdens zonsondergang zijn rete-irritant..

Moet je die gelijk na het rijden even schoonmaken ?
Wachten tot de motor is afgekoeld ?

Tijd voor ervaringen en tips&trick

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Warme doek op je kuip leggen en na 30 minuten eraf halen.. veeg je het er zo vanaf.

Zelfde geld voor je helm vizier (zachte stoffe doek, geen papier ivm krassen van hout nerven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:13:
Warme doek op je kuip leggen en na 30 minuten eraf halen.. veeg je het er zo vanaf.

Zelfde geld voor je helm vizier (zachte stoffe doek, geen papier ivm krassen van hout nerven)
Gewoon een vaatdoekje.. of wat anders?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay maakt zijn vizier meestal schoon met van die zachte doekjes voor brillen en (camera)lenzen.

@Zorg: gefeliciteerd! Hopelijk werken jouw gemeenteambtenaren beter mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

[...]

Remmen op de motor doet zo'n twin best aardig ja :X Gelijk weer platleggen (dus nog meer gaan verzitten / nog meer gewicht verplaatsen) had je geen tijd meer voor?
Nee , het ging allemaal zo snel , ik weet amper meer hoe het kwam , dit was meer een beredenatie. Ik weet zelf ook dat zo'n ding best sterk op de motor remt , zeker vanaf hoge toeren (ik rem meestal op de motor icm voorrem) dus ik neem aan dat het zo was gebeurd. Ik weet wel zeker dat , als ik wat meer ervaring met bochtenrijden heb/had het niet gebeurd was , maar das oude koeien uit de sloot trekken.

Tja , best lastig , je leest er genoeg over en je weet in principe wat je moet doen , alleen het ook daadwerkelijk bedenken en doen tijdens het rijden is een tweede blijkt maar weer.
SuperPaddo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:12:
[...]
Zat hier ook aan te denken, maar doe het maar niet :P, ben ik ook niet meer verzekerd.. (weet niet of men er bij een ongeval naar kijkt, maar bij mijn motor levert het bijna een vermogensverdubbeling op (van 34pk naar 61pk), neem aan dat dat wel opvalt ;)).

Maargoed, nog even wachten op eind april volgend jaar, en dan kan ik het nieuwe seizoen in met wat meer vermogen :) (andere fiets, mijn diversion neemt mijn zusje waarschijnlijk over omdat ze dan ook zover is).
Ik zou het ook niet doen hoor , tis het niet echt waard. Destijds heb ik die dingen eruit gesloopt (net een jaartje scooter-af dan weet je het wel...) maar achteraf gezien best dom. Beetje onder het mom van: als ik hem kapot rij doe ik het zo goed dat ze niets meer kunnen meten 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Raku op 18-06-2007 23:13 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hee chev,

we hebben hier: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/7426325#7426325 een discussie hoe het nou zit met de hellingshoeken en wielbasis.. dat had toch met elkaar te maken.. zou jij daar uitleg over kunnen geven?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simmie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:10:
[...]

Nee , het ging allemaal zo snel , ik weet amper meer hoe het kwam , dit was meer een beredenatie. Ik weet zelf ook dat zo'n ding best sterk op de motor remt , zeker vanaf hoge toeren (ik rem meestal op de motor icm voorrem) dus ik neem aan dat het zo was gebeurd. Ik weet wel zeker dat , als ik wat meer ervaring met bochtenrijden heb/had het niet gebeurd was , maar das oude koeien uit de sloot trekken.

Tja , best lastig , je leest er genoeg over en je weet in principe wat je moet doen , alleen het ook daadwerkelijk bedenken en doen tijdens het rijden is een tweede blijkt maar weer.
Hmm, hoe herkenbaar.
Was in mijn geval ook echt achteraf denken wat ik nou fout had gedaan en idd "als ik nu in die bocht zat had ik het wel gehaald" etc. :/

Het gaat zo verdomde snel. Iets leidt je heel even af.. en voor je het weet richt die motor zich op en dan houdt het asfalt gewoon ineens op en lig je..

Toen ook; ik schrok gewoon ook van de snelheid "kut te hard.. BOEM". Nu zou ik hem er platter ingegooid hebben en er niet van geschrokken zijn/beter hebben gereageerd.

Ach, volgende keer beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hatsikidee

Hoger/breder stuur, mini pinkers met witte glaasjes, progressief veren voor en achter en daardoor 3,5cm hoger, nieuwe Tourance bandjes, remmen, , ketting, tandwielen, schijven, leder zadel met hardere vulling, hardere protectie in m'n pak gestopt, GPS (magellan) erop

Onderstuur is weg, trekt harder op, hogere zit (ik ben 2,05M) ziet er strakker uit zonder oranje flaporen, protectors zitten nu echt onder m'n knieen ipv binnenkant van mijn onderbeen,yay

en dat allemaal laten doen voor zo'n 1500 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door ROFLASTC op 18-06-2007 23:59 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:56:
hatsikidee

Hoger/breder stuur, mini pinkers met witte glaasjes, progressief veren voor en achter en daardoor 3,5cm hoger, nieuwe Tourance bandjes, remmen, , ketting, tandwielen, schijven, leder zadel met hardere vulling, hardere protectie in m'n pak gestopt, GPS (magellan) erop

Onderstuur is weg, trekt harder op, hogere zit (ik ben 2,05M) ziet er strakker uit zonder oranje flaporen, protectors zitten nu echt onder m'n knieen ipv binnenkant van mijn onderbeen,yay

en dat allemaal laten doen voor zo'n 1500 euro.
Dan willen we natuurlijk ook een piccie zien ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nog ff een mooi piccie :9

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/5373/img0167xe4.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik neem aan dat je na je 25kw periode wel een pretpijp eronder zet? Ik vind dat ding er namelijk niet zo heel kek uitzien. Verder erg mooie fiets , dat zwarte is echt super :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Simmie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:26:
[...]

Ik neem aan dat je na je 25kw periode wel een pretpijp eronder zet? Ik vind dat ding er namelijk niet zo heel kek uitzien. Verder erg mooie fiets , dat zwarte is echt super :)
Ga denk k van het geld dat ik in de vakantie verdien een slip on yoshi dr onder knallen.. en dan een DEMPER niet zown klein gevalletje..

Edit: dit ding klinkt wel lekker voor een standaart demper..

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 19-06-2007 00:32 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 20:25

Steffie

Opaque

Heb je jouw RS verkocht? Of houd je die erbij voor de geur en het lompere gooi en smijtwerk?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Steffie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:31:
Heb je jouw RS verkocht? Of houd je die erbij voor de geur en het lompere gooi en smijtwerk?
rs gaat na mijn circuitdag eruit.. hij staat nu eeen beetje uit elkaar in de garage (achterschokbreker moet gereviseerd worden)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Graag deze pic in de TS van m'n fiets :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2e674042a28924d3e1c865db72dd9882/full.png

In de plaats van de oude :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:34:

[afbeelding]

damn dinx.. mooie foto..

@frag wil je dan die foto van mijn gixxer in de OP zetten?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Daarom dat ik em in de TS wil :p

Beter dan die met m'n lelijke rotkop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

M3rcury schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:31:
[...]

Ga denk k van het geld dat ik in de vakantie verdien een slip on yoshi dr onder knallen.. en dan een DEMPER niet zown klein gevalletje..

Edit: dit ding klinkt wel lekker voor een standaart demper..
Ja had idd wel gehoord dat het nog best fijn klinkt (geen stofzuiger-sound ofzo :+) , maja ziet er gewoon niet zo tof uit. Doet me denken aan de potten die op zo'n standaard scooter zitten enzo.

Ik neem aan dat je hem ook al in je 25kw periode kunt gebruiken toch? Tenminste ik denk dat zo'n minimale vermogenswinst niet veel uit zal maken kwa rijbewijs ofzo. Geen idee hoe dat overigens precies zit , please enlighten me.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:31
DinX schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:34:
Done ;) zelfs full size

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Simmie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:10:
[...]

Tja daar is maar 1 antwoord op.. veel oefenen en niet te grote stappen maken bij het oefenen. Komt mij heel herkenbaar voor. Ik heb na het halen van mijn rijbewijs een jaar of drie op een VFR 750 'sport-toer' fiets gereden met bijbehorend rijgedrag. Ik reed dus niet echt hard en ging ook niet als een kogel de bochten door. Gewoon een beetje doorkachelen zonder er echt voor te gaan zitten zeg maar. Toen ben ik de overstap gaan maken naar een sportievere rijstijl. Daar zat weer een hele andere leercurve aan. Ik reed toen 'al' drie jaar motor, maar als je met een motor harder gaat rijden dan gaat het heel anders aanvoelen. Hoe harder je gaat pushen hoe 'vreemder' het gaat aanvoelen. De motor kan het allemaal makkelijk aan, daar niet van, maar met grote hellingshoeken en hard remmen / uitaccelereren voelt het gewoon anders dan je gewend bent. En daar moet je heel rustig aan wennen.

Een mooi voorbeeld is de bocht in remmen. Je kunt vrij diep een bocht in remmen. Dan rem je dus nog vrij hard terwijl je de motor al plat aan het leggen bent. Als je dan opeens de rem loslaat dan merk je dat op dat moment de motor veel minder druk nodig heeft om plat te gaan en dan gaat die dus heel snel op 1 oor (of op je knie). Dat voelt de eerste paar keer ook ontzettend eng aan omdat het zo snel gaat dat je het gevoel hebt dat het voorwiel zojuist onder je vandaan geschoven is. Niets aan de hand en de motor houdt prima zijn lijn, maar het voelt gewoon vreemd de eerste paar keer dat je het doet.

Dit is dus precies het tegenovergestelde dat jij hebt meegemaakt, want bij remmen in de bocht (of dat nu op je motor is of met de remklauwen) heeft de motor ontzettend de neiging zich op te richten. Ook dat voelt vreemd, maar als je dat weet/beseft voordat je gaat remmen kun je je er op voorbereiden door het geleidelijk te doen en alvast je gewicht te gaan verplaatsen om de motor toch plat in de bocht te houden.

Uiteindelijk gaat het allemaal zo geautomatiseerd en vloeiend dat je er op anticipeert en de hele reactie van de motor niet eens meer merkt.

Daarnaast leer ik ook bijna elk ritje weer bij. Ik ben nou eenmaal niet Valentino Rossi (helaas, want die heeft wel een leuk baantje volgens mij)

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 19-06-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 20:23
Moeten ze niet allemaal op Chevy's servertje staan? Dan staat het tenminste allemaal bij elkaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gisteren lekkere les gereden nog iet alles gaat goed maar ik begin nu wel beter door te krijgen wanneer het fout gaat (kijken :p ) Donderdag een extra lesje genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:21:
[...]

Gewoon een vaatdoekje.. of wat anders?
ik doe het idd met een zacht vaatdoekje en wat lauw water (mijn vizier schoonmaken dus, get your mind out of the gutter viezerik! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Simmie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:55:
[...]

Ja had idd wel gehoord dat het nog best fijn klinkt (geen stofzuiger-sound ofzo :+) , maja ziet er gewoon niet zo tof uit. Doet me denken aan de potten die op zo'n standaard scooter zitten enzo.

Ik neem aan dat je hem ook al in je 25kw periode kunt gebruiken toch? Tenminste ik denk dat zo'n minimale vermogenswinst niet veel uit zal maken kwa rijbewijs ofzo. Geen idee hoe dat overigens precies zit , please enlighten me.
Meeste dempers geven vermogensverlies idd.. alleen die ik eronder wil niet.. dus ik moet ff kijken of ik wel onder de 25kw blijf :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
-DG- schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:04:
Moeten ze niet allemaal op Chevy's servertje staan? Dan staat het tenminste allemaal bij elkaar. ;)
Ik ga het binnenkort weer uploaden naar mijn webspace. Ben klaar na 22 dagen examens :)
M3rcury schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:24:
Meeste dempers geven vermogensverlies idd.. alleen die ik eronder wil niet.. dus ik moet ff kijken of ik wel onder de 25kw blijf :X
De meeste dempers geven geen vermogensverlies, je moet de motor afgesteld krijgen. Probleem is dat je met een afgeknepen motor zit en een open demper geeft onderin minder tegendruk. Sinds zo'n afgeknepen motor al weinig tegendruk heeft (je hebt maar 1/3 van het vermogen) ga je erop achteruit.

Verder zou ik absoluut nu geen open demper monteren op je gixxer. Niet voordat die 2000km heeft gereden.

[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2007 11:43 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:40:
[...]

De meeste dempers geven geen vermogensverlies, je moet de motor afgesteld krijgen.
Dat misverstand zal nog wel een poos blijven bestaan vrees ik Chev..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:40:

De meeste dempers geven geen vermogensverlies, je moet de motor afgesteld krijgen. Probleem is dat je met een afgeknepen motor zit en een open demper geeft onderin minder tegendruk. Sinds zo'n afgeknepen motor al weinig tegendruk heeft (je hebt maar 1/3 van het vermogen) ga je erop achteruit.

Verder zou ik absoluut nu geen open demper monteren op je gixxer. Niet voordat die 2000km heeft gereden.
Ow.. ik heb het geld er nu toch niet voor.. en was het ook NIET van plan om hem voor de 2000km erop te zetten.. ik wilde hem eigelijk ook op volvermogen inrijden.. maar dat vond de werkplaats (ik werk bij een motordealer) niet zown goed plan.. schijnt ook nie theel verkeerd te zijn voor je blok.. hij wordt alleen iets lui.. maar dat knallen we er over een jaar wel uit :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je hebt een beauty van een fiets, en ik vind die demper helemaal niet zo lelijk. Gewoon lekker zo houden en genieten!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:36:
Je hebt een beauty van een fiets, en ik vind die demper helemaal niet zo lelijk. Gewoon lekker zo houden en genieten!
Ik vind die demper dus niet mooi.. ik hou niet van zown korte demper.. Komt een mooie Yoshimura Tri Oval Dual exit onder :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:02

Stoffel

Engineering the impossible

Net weer 2 uurtjes les gehad (volledig bijzondere verrichtingen), en nog steeds heb ik last van kramp in mijn koppelingshand. Nu dacht ik van mezelf toch niet dat ik een mietje was, ik fitness aardig wat af en ben best sterk, maar blijkbaar valt dat dus toch wat tegen :+

Hebben jullie dat ook gehad, en ging het over na een tijdje? Of doe ik misschien iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Stoffel schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:16:
Net weer 2 uurtjes les gehad (volledig bijzondere verrichtingen), en nog steeds heb ik last van kramp in mijn koppelingshand. Nu dacht ik van mezelf toch niet dat ik een mietje was, ik fitness aardig wat af en ben best sterk, maar blijkbaar valt dat dus toch wat tegen :+

Hebben jullie dat ook gehad, en ging het over na een tijdje? Of doe ik misschien iets verkeerd?
Tijdens rijles gebruik je je koppeling ZO veel dat je er idd last van krijgt.. verder is het idd een beetje wennen, want je moet toch meer kracht (en vrij lang) in je vingers hebben dan dat je gewent bent..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik had tijdens het AVB-lessen inderdaad ook erg snel last van kram in mijn klauwen. Dat kwam deels doordat je bij de oefeningen inderdaad heel veel met slepende koppeling rijdt, maar ook doordat ik de boel veel te krampachtig vast hield. Is dat bij jou niet ook het geval? Ik moest mezelf even over een grens heen zetten, maar toen ik eenmaal doorhad dat die motor echt niet zomaar ompleurt ging het allemaal een stuk relaxter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Je had hem relatief goedkoop toch? Wat is goedkoop? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

M3rcury schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:26:
[...]

Tijdens rijles gebruik je je koppeling ZO veel dat je er idd last van krijgt.. verder is het idd een beetje wennen, want je moet toch meer kracht (en vrij lang) in je vingers hebben dan dat je gewent bent..
Hmm , ik herken het last van krijgen niet , maar ik kan wel vertellen dat ik ook erg veel de koppeling gebruik. Ligt ook een beetje aan de fiets denk ik , bij de een zal het wat makkelijker gaan dan de ander.

Ook de route is van belang , veel stoplichten pakken = veel koppeling inhouden waar je na verloop van tijd wel wat last van kunt krijgen. Ik zet hem zelf nooit in neutraal bij stoplichten. Het zal je maar gebeuren dat er iemand bijna achterop rijd , als je hem dan in N hebt staan word snel ff uit de weg rijden wel wat lastiger :+

btw , pas je signature eens aan :P
Chakotay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:31:
Ik had tijdens het AVB-lessen inderdaad ook erg snel last van kram in mijn klauwen. Dat kwam deels doordat je bij de oefeningen inderdaad heel veel met slepende koppeling rijdt, maar ook doordat ik de boel veel te krampachtig vast hield. Is dat bij jou niet ook het geval? Ik moest mezelf even over een grens heen zetten, maar toen ik eenmaal doorhad dat die motor echt niet zomaar ompleurt ging het allemaal een stuk relaxter :)
Ja daar had ik in het begin ook wel last van , dat krampachtige rijden. Niet teveel zorgen om maken , je krijgt vanzelf wel meer vertrouwen.
Mooi verhaal , en veel dingen herken ik er ook in. In de 4 jaar dat ik nu motor rij (zowiezo iedere week naar het werk) heb ik nooit _echt_ sportief gereden. Je weet zaken als het remmen in de bocht wel etc etc , maar door gebrek aan echte oefening en snel door bochten scheuren gaat het gewoon te snel.

Waarschijnlijk zelf ook te ambitieus geweest en denken dat je het na 4 jaar toch wel kunt. Ik las op M-F ergens: als je denkt dat je het kan lig je er binnenkort af. So true :P

[ Voor 44% gewijzigd door Raku op 19-06-2007 15:14 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Christoph schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Je had hem relatief goedkoop toch? Wat is goedkoop? :9
Nja.. minder dan dat ie op de suzuki site staat ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:56:
[...]

Heb jij nou toevallig een zwart pak en een helm met zilvergrijze kleurstelling? Want ik zag net (twintig minuten geleden) een zwarte gixxer van nijkerk richting amersfoort rijden op de A28..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:03:
[...]

Heb jij nou toevallig een zwart pak en een helm met zilveren? Want ik zag net (twintig minuten geleden) een zwarte gixxer van nijkerk richting amersfoort rijden op de A28..
Nee, ik heb een zwart/grijs/wit MQP pak.. en een blauw grijze helm met spiegelvizier..

Eerst ff de motor in mijn eigen kleuren hebben (zwart met GROEN!) En dan komt er een ander pak (groen dus 8) )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:03:
[...]

Heb jij nou toevallig een zwart pak en een helm met zilvergrijze kleurstelling? Want ik zag net (twintig minuten geleden) een zwarte gixxer van nijkerk richting amersfoort rijden op de A28..
Kom jij uit die omgeving dan?
(/me is geboren in Nijkerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:23:
[...]

Kom jij uit die omgeving dan?
(/me is geboren in Nijkerk)
Mijn ouders wonen in zeewolde.. dus ik kom ook uti die omgeving.. frag komt geloof ik uit hwijk..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, veel mensen uit de buurt hier... * Chakotay zit in Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
M3rcury schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:56:
[...]

Wel rond de 10 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ja zoiets.. ik ga niet het preciese bedrag vermelden :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:36:
[...]

Mijn ouders wonen in zeewolde.. dus ik kom ook uti die omgeving.. frag komt geloof ik uit hwijk..
* Tylen komt ook uit Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Omdat ik nog nie bij de FP ben bijgezet (foei!):

Afbeeldingslocatie: http://storage.xornet.nl/General%20use/xorep@dax%20anony.jpg

Ik op één van me motoren :P
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste