Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Creative Zen Micro (6GB) vs iPod Nano (8gb) vs iets anders

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020
Okay ik ben een beetje aant rondneuzen geweest voor een fatsoenlijke mp3 speler. Ik wil namelijk wat fanatieker gaan hardlopen, en wil dus lekker muziek kunnen luisteren, maar het is dus wel zaak dat deze zo klein en compact mogelijk is! Daarnaast heb ik sinds kort ook een autoradio met een usb poort en wil ik daar dus de mp3 speler aan kunnen hangen (dan moet hij zich dus als een USB stick kunnen gedragen).

Nu ging mijn keuze in eerste instantie naar de iPod nano 8GB omdat deze zeer compact is, flink ruimte heeft voor dat formaat en de user interface gewoon heerlijk is. Nu ging ik even verder kijken dan m'n neus lang is, omdat je toch vaak hoort dat je te veel betaalt voor iPods, en kwam ik de Zen Micro tegen, welliswaar minder ruimte maar scheelt toch gauw 80 euro.

Welke zouden jullie aanraden gezien mijn eisen aan het apparaat? Of wellicht een totaal andere speler?

Alvast bedankt!

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Zen Micro heeft een hdd, dus die zou ik niet nemen. De Nano is niet UMS, dus die zou ik ook niet nemen, tenzij je zo'n accessoire hebt die je iPod met de autoradio laat verbinden.

• SaferSephy
RoD schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:22:
De Zen Micro heeft een hdd, dus die zou ik niet nemen. De Nano is niet UMS, dus die zou ik ook niet nemen, tenzij je zo'n accessoire hebt die je iPod met de autoradio laat verbinden.
En zo'n nieuwe Zen? een zen V is dat volgens mij

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-11 07:28
Dat is ook geen UMS

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:31
Ik zou voor de ipod nano gaan. Ik heb er zelf ook al een jaartje een tot volle tevredenheid. Je betaalt weliswaar meer dan een gemiddelde mp3 maar hij is wel veel compacter.

• RoD
  • Niet online

RoD

SaferSephy schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:28:
[...]

En zo'n nieuwe Zen? een zen V is dat volgens mij
Daar is een topic over op dit forum, daar kun je ook even naar kijken.
[Flash] Creative Zen V (Plus)
vraagjez schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:37:
Ik zou voor de ipod nano gaan. Ik heb er zelf ook al een jaartje een tot volle tevredenheid. Je betaalt weliswaar meer dan een gemiddelde mp3 maar hij is wel veel compacter.
Mja kijk ook even naar de eisen van de TS... dit is natuurlijk geen goede onderbouwing.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 11-06-2007 19:34 ]

• SaferSephy
Ik ben niet echt bekend met die term...Universal Media Source ofzo?

• RoD
  • Niet online

RoD

SaferSephy schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:12:
[...]

Ik ben niet echt bekend met die term...Universal Media Source ofzo?
Daarvoor staat een mooi stukje in de FAQ :)

• SaferSephy
RoD schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:59:
[...]

Daarvoor staat een mooi stukje in de FAQ :)
Okay, ik heb het gelezen en inderdaad heeft de Zen geen UMS support. Welke players hebben dit wel?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Daarnaast heb ik sinds kort ook een autoradio met een usb poort en wil ik daar dus de mp3 speler aan kunnen hangen (dan moet hij zich dus als een USB stick kunnen gedragen).
Zolang de speler zich als mass storage medium zich kan gedragen werkt dit meestal. Dit kan met alle iPods. Er is vast wel iemand met een iPod in je omgeving waarmee je dat even kunt uitproberen. Op zich staat dat een beetje verneukeratief in de FAQ. Het is niet zo, dat een mass storage medium ook tegelijkertijd betekent dat je dan nummers direct op je muziekspeler kunt slepen en ze dan via de interface van de speler kunt afspelen. Het houdt alleen in dat je iets hebt (memorystick, HD etc.), waar je zonder drivers te kunnen installeren, bestanden op kunt zetten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-11 07:28
Maar als je dan nummers tijdens het hardlopen en in je auto wilt luisteren moet je het 2 keer op je speler zetten. Dat lijkt me niet echt handig.
SaferSephy schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:16:
[...]

Okay, ik heb het gelezen en inderdaad heeft de Zen geen UMS support. Welke players hebben dit wel?
Die van Meizu, Cowon en iriver en een hoop andere merken.

[ Voor 63% gewijzigd door Vihaio op 12-06-2007 15:40 ]

• Hoedje
master007 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:24:
Maar als je dan nummers tijdens het hardlopen en in je auto wilt luisteren moet je het 2 keer op je speler zetten. Dat lijkt me niet echt handig.
Misschien was mijn verhaal niet duidelijk. Maar dat hoeft dan juist niet, je gebruikt gewoon iTunes (of alternatief) om de nummers er op te zetten. Vervolgens kun je ze ook gewoon benaderen via de autoradio. Alleen zou ik zeggen probeer het wel even uit, het werkt namelijk niet altijd omdat iTunes met een verborgen map werkt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• RoD
  • Niet online

RoD

SaferSephy schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:16:
[...]

Even zoeken kan geen kwaad hoor.
Hoedje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:43:
[...]

Misschien was mijn verhaal niet duidelijk. Maar dat hoeft dan juist niet, je gebruikt gewoon iTunes (of alternatief) om de nummers er op te zetten. Vervolgens kun je ze ook gewoon benaderen via de autoradio. Alleen zou ik zeggen probeer het wel even uit, het werkt namelijk niet altijd omdat iTunes met een verborgen map werkt.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat de speler voor een gedeelte als UMS-drive kan werken, of niet? Imo mag zich dat geen UMS-device noemen, maar je hebt wel gelijk dat het die functionaliteit kan vertonen (oa Creative, Apple)

• Hoedje
RoD schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Wat je dus eigenlijk zegt is dat de speler voor een gedeelte als UMS-drive kan werken, of niet? Imo mag zich dat geen UMS-device noemen, maar je hebt wel gelijk dat het die functionaliteit kan vertonen (oa Creative, Apple)
Nee, ik zeg dat de definitie die gebruikt wordt in de sticky/FAQ voor UMS niet klopt, of iig de uitleg erbij. Er zijn namelijk ook portable media devices die helemaal niet plug-and-play werken. Daarbij moet je eerst drivers installeren voordat je ze als opslagmedium kunt gebruiken. Dat zijn apparaten die geen UMS ondersteunen.

Hier staat duidelijk uitgelegd wat UMS is: http://en.wikipedia.org/wiki/USB_mass_storage_device_class.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
overigens ik heb zelf nu een Samsung YPZ5F die is er weliswaar maar tot 4GB maar die heeft sowieso UMS ondersteuning (dus gewoon Windows Verkenner folders en files verslepen naar je speler). Maar ik heb m zelf in de verkoop (2GB) omdat ik dit Nike+ en dit (heb Asics ipv Nike) wil gebruiken voor het hardlopen om naast muziek luisteren ook afstand en voorderingen te meten helaas kan dat alleen op de iPod Nano draaien maar ik switch er wel voor.

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:10:
[...]

Nee, ik zeg dat de definitie die gebruikt wordt in de sticky/FAQ voor UMS niet klopt, of iig de uitleg erbij. Er zijn namelijk ook portable media devices die helemaal niet plug-and-play werken. Daarbij moet je eerst drivers installeren voordat je ze als opslagmedium kunt gebruiken. Dat zijn apparaten die geen UMS ondersteunen.

Hier staat duidelijk uitgelegd wat UMS is: http://en.wikipedia.org/wiki/USB_mass_storage_device_class.
Na een paar keer je post overnieuw lezen heb ik em nu door denk ik :P De uitleg die in de FAQ staat is inderdaad wat incompleet, ik ben het met je eens.

Verwijderd

Zen V, gewoon omdat de geluidskwaliteit van een Nano poep is

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Als je gaat hardlopen dan zou ik gewoon een nano met nike + ipod kit erbij kopen. Weet je ook gelijk hoeveel je loopt ;)

Ums is voor sommige mensen handig die niet de voordelen van smartplaylists zien :P

• RoD
  • Niet online

RoD

lowfi schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:39:
Als je gaat hardlopen dan zou ik gewoon een nano met nike + ipod kit erbij kopen. Weet je ook gelijk hoeveel je loopt ;)

Ums is voor sommige mensen handig die niet de voordelen van smartplaylists zien :P
:? Dat slaat gewoon nergens op.

• lowfi
Wat niet?

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat laatste zinnetje. Smart playlists en UMS hebben maar weinig met elkaar te maken.

• lowfi
Dat ligt dan aan mijn brakke zinsopbouw....

Ze hebben inderdaad niks met elkaar te maken. Wat ik bedoel is dat veel mensen denken dat Ums handig is totdat ze de voordelen van smartplaylists inzien.

Zo duidelijk? Al zal jij daar als befaamd ums aanhanger anders overdenken natuurlijk :P

• RoD
  • Niet online

RoD

lowfi schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:25:
Dat ligt dan aan mijn brakke zinsopbouw....

Ze hebben inderdaad niks met elkaar te maken. Wat ik bedoel is dat veel mensen denken dat Ums handig is totdat ze de voordelen van smartplaylists inzien.

Zo duidelijk? Al zal jij daar als befaamd ums aanhanger anders overdenken natuurlijk :P
Uhhuh :Y

UMS is niets anders dan universal mass storage. Zonder drivers je spelertje laten herkennen en data heen en weer slepen, onder andere. Ik zie niet zo goed in wat een "slimme" manier van playlists maken UMS overbodig doet maken. Het zijn beide twee losstaande features.
Natuurlijk kun jij persoonlijk genoeg hebben aan smart playlisting en geen behoefte hebben aan UMS, maar ik vind niet dat zodra je smart playlisting gebruikt, dat UMS dan ineens niet meer nodig zou zijn.

Eigenlijk snap ik dus nog niet waarom jij denkt dat die twee features elkaar uitsluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 13-06-2007 20:53 ]

• lowfi
Omdat je met smartplaylist veel meer kan dan met UMS. Ik noem maar wat: ik wil alle files op mijn speler ouder dan 3 maanden nog nooit afgespeeld en uit 3 bepaalde genres groter dan 3MB en totaal niet meer dan 2GB en dan ook live updaten. Zie wat je er nog meer mee kan: http://www.smartplaylists.com/ Metadata is gewoon handig en zonde als je daar geen gebruik van maakt :)

Wat ook kan is gewoon een album naar mijn ipod slepen net zoals je bij ums doet. Idd wel via een programma.... maar explorer is ook maar een programma ;)

Enige voordeel wat ums dan wat mij betreft heeft is dat als je even bij iemand langs gaat en wat op je speler copieert dat je het dan gelijk kan afspelen. Iets wat ik persoonlijk weer niet doe.

Toegegeven ik heb iTunes of een soort gelijk programma nog nooit in windows gebruikt dus misschien heb ik makkelijk praten. En ik weet ook dat apples programmeer kunsten op windows de wensen overlaat (zie ook safari3 :P ).
Pagina: 1