Samsung YP-Z5 FQ (2GB) / FAB (4GB)

Pagina: 1
Acties:
  • 10.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Vrij typisch dat er nog niet een volwaardig topic over deze Samsung spelertjes was.
Hierbij dus een startpost (weliswaar niet zo profi als sommige andere post hier maar pas gerust aan).

Type: Samsung YP-Z5FQ(S/B/W/P)
Opslag: 2GB (flash)
Afmetingen: 42,2 x 89,8 x 11,4 (BxHxD mm)
Gewicht: 58 gram
Li-ion Accu: speelduur 35 uur (op doos staat 39), laadtijd +/- 4 uur
Ondersteunende formaten: mp3,wma,wma drm,ogg,wav,jpg
Sound modus: 11 o.a. Dance,Rock,3D-Stage maar ook zelf samen te stellen EQ (SRS WOW)
Huidige stabiele versie firmware: 2.45 / sinds 23-1-07 staat er ook 2.47 deze lijkt niet veel nieuws te hebben op de site wordt daan ook alleen'system improved aangegeven'.
NaptertoGO/WMP10 tools | Samsung Media Studio downloaden
Gebruiker heeft een echte Gapless OGG fix uitgebracht.
Nieuwe updates staan altijd op Yepp.co.kr
Extra features: FM radio (20 presets mogelijk, geen RDS), voicerecorder (64 bitrate mp3), foto weergave, 24 uurs klok
Mogelijkheden files op speler plaatsen: UMS - drag & drop (Windows Explorer) maar ook via MTP - Samsung Media Studio of Windows Media Player 10.
Verkrijgbare kleuren: zilver,zwart,roze,wit
Accesoires in doos: usb-kabel, Samsung koptelefoon, installatie cd, e-manual
Los te koop: DLO hoesje | Belkin | i-Nique | gebruiker e-bay 4,80 dollar | MangoWalk Inc. via ebay (voorlopig alleen USA/CA helaas)
Reviews: Anythingbutipod.com | Previewgadgets
Link fabrikant: zwarte versie
Link Wikipedia | Link kieskeurig | Link Portablegear
Andere links: aBi Z5 Forum | Z5 Lounge
Oude nieuws berichten tweakers.net: bedenker iPod aangetrokken | Samsung en Sandisk kielzog iPod
Te koop via o.a.: dixons.nl (159 euro), bol.com (169,- euro + verzendkosten)
Franse review inclusief foto's

Yepp site Korea | Yepp site 2

De Samsung YP-Z5FAB heeft dezelfde features als de FQ maar dan met 4GB flashgeheugen.
Te koop via o.a.: bol.com (184,95 euro + verzendkosten) en neckermann.com (199,- euro + verzend)

Bij Play.com staat zo lijkt dezelfde speler maar die zijn (2/4GB) zonder de 'F' (FM/Voicerecorder).
En bij Psxshop.nl staat de 4GB voor 125,- maar dit zijn modellen met beschadigingen e.d.

Ik heb de speler nu enkele dagen en bevalt zeer goed!
Zeer helder scherm (overigens iets groter dan de Nano). Hij is wel wat dikker dan de Nano.
Overigens wel noemenswaardig: Beste koop ConsumentenBond september 2006
Weliswaar is de speler op zich iets dikker dan de Nano.

Overigens ben ik er inmiddels achter dat als je via explorer files overgeheveld en je wilt graag een foto van een album tonen dan moet je simpelweg een jpg (interlaced only) in folder plaatsen met 'folder.jpg' ofwel 'albumart.jpg'. Radio is overigens ook zeer helder geluid.

Een gemis is wel een hoesje (via internet zijn ze wel voor onder de 10 euro via ebay te vinden). Ook jammer is dat er geen usb-adapter/lader bijzit. Maar dat is vaker het geval met mp3 spelers tegenwoordig. Nu kun je die bij iedere winkel kopen. Universele koop je voor zo'n 15/20 euro. Maar toch kost allemaal extra. Voorlopig nog geen vakantie plannen en accuduur is heerlijk lang dat nog niet nodig heb gehad. Wacht daar nog even mee.

Grootste voordelen van Samsung t.o.v. iPod Nano;
1) bestanden 'gewoon' via Windows Explorer erop zetten (inclusief folderstructuur)
2) bestandsnamen blijven behouden dus ook uitwisselen van muziek (als je van verschillende pc's werkt) gaat zeer makkelijk
bij iPod ziet een file na versturen er zo uit op speler; w12.mp3 terwijl bij de Samsung nog steeds Madonna - Frozen.mp3 heet (tevens zet iTunes ze weg in vage folders van 01 t/m 25).
3) gebruik van gangbare .m3u playlisten (gebruikt o.a. Winamp)
4) FM radio
5) voicerecorder
6) gebruik WMA, OGG

Nadelen van Samsung algemeen en t.o.v. Sandisk Sansa en/of iPod Nano;
1) slechts verkrijgbaar in 1,2 of 4 GB
2) geen video bestanden af te spelen (al bestaat de kans dat wel in toekomstige firmware kan)
3) geen flash games
4) accessoires zoals hoesjes e.d. vaak slechts alleen via internet te verkrijgen.
5) standaard geen usb lader erbij.
6) accuduur is veel minder dan vermelde 35/39 uur (zie genoemde fora voor verdere discussies hieromtrent). Dit is alleen bij 128 mp3 files als backlight uitstaat (zie je praktisch schermpje niet meer). Ik denk dat ie zo'n 15/20uur max haalt.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/digitalaudioplayers/yeppplayers/images/yp-z5fqb_l.jpg Afbeeldingslocatie: http://samsungtimes.com/images/ypz5.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.themp3players.com/wp-content/ypz5.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.previewgadgets.com/wp-content/uploads/2006/04/samsungypz5height.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dlo.com/images/Large/aj_z5_hero_lrg.jpg
De DLO hoes (apart te koop)

[ Voor 99% gewijzigd door funrider op 10-04-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is een prima spelertje, maar wat jammer is dat er nog geen custom EQ functie op zit, terwijl veel goedkopere spelers van Samsung deze wel hebben. Hopelijk wordt dit in een nieuwe firmware toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Leuk ontwerp. Beter dan de Nano met zn kleine schermpje en (imo) onhandige besturing. Nette batterijduur, en leuk dat ie .ogg ondersteund. Icm met een nette prijs is dit toch wel een aardig spelertje. Maargoed, er is veel concurrentie op dit gebied, dus ik vraag me af of deze speler een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik vind het ook een leuke speler, ik ben ook op zoek naar een kleine flashspeler met een goede batterijduur en 2gb aan geheugen voor onder de 175 euro.

Maar aangezien deze Samsung duurder is dan de Ipod Nano 2GB zou ik toch gewoon voor het 'origineel' en dus de Ipod Nano kiezen. Mede ook omdat de Nano toch een stukkie kleiner is.

Wel zou ik de FM Radio van de Samsung erg veel gebruiken denk ik.....pfff
Moeilijke keuzes.... :)

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 16-10-2006 13:01 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
iPod Nano in 2GB versie koop je in NL nu voor 139,- + 5,50 verzend (Pricewatch)
Samsung YP-Z5F in 2 GB versie koop je bij Dixons.nl voor 159,-. Hij is dus inderdaad iets duurder.

grootste voordeel van Samsung t.o.v. iPod Nano is de 'gewone' overdracht van mp3/wma via Explorer ipv een verplicht programma als iTunes. Tevens heeft de Samsung een FM-radio en voicerecorder (mp3) en een accu die veeeel langer meegaat.
ZiegoM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:00:
Ik vind het ook een leuke speler, ik ben ook op zoek naar een kleine flashspeler met een goede batterijduur en 2gb aan geheugen voor onder de 175 euro.

Maar aangezien deze Samsung duurder is dan de Ipod Nano 2GB zou ik toch gewoon voor het 'origineel' en dus de Ipod Nano kiezen. Mede ook omdat de Nano toch een stukkie kleiner is.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 19-10-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ZiegoM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:00:

Hoezo origineel? :? Als je daarmee bedoeld dat dit een copy is van de Nano ben ik het niet met je eens. Goed, ze hebben dezelfde vorm en plek waar de knopjes zich bevinden, maar dat heeft Apple ook heus niet zelf verzonnen.
Ik zou juist niet voor de Nano gaan ivm de betere batterijduur, meer features en het grotere scherm.

En de Nano is echt een millimeter kleiner ofzo, dat ga je echt niet merken. Uberhaubt zijn die spelers al uberklein. Als je ze beide in je handen hebt zie je het verschil qua grootte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

RoD schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:12:
[...]

Hoezo origineel? :? Als je daarmee bedoeld dat dit een copy is van de Nano ben ik het niet met je eens. Goed, ze hebben dezelfde vorm en plek waar de knopjes zich bevinden, maar dat heeft Apple ook heus niet zelf verzonnen.
Ik zou juist niet voor de Nano gaan ivm de betere batterijduur, meer features en het grotere scherm.

En de Nano is echt een millimeter kleiner ofzo, dat ga je echt niet merken. Uberhaubt zijn die spelers al uberklein. Als je ze beide in je handen hebt zie je het verschil qua grootte niet.
Nee, ik bedoel geen echte kopie, maar het is zegmaar ongeveer dezelfde vorm, rechthoekig en dun.
En wat vorm betreft is de nano toch echt bijna de helft zo dun.

De Samsung trekt mij erg aan met zijn FM radio en batterijduur, maar ik schat een iPod toch echt wat hoger in kwa kwaliteit en daarom zou ik alleen voor de Samsung kiezen wanneer deze goedkoper is dan de Nano.
De Nano is overigens 139 euro bij de MediaMarkt.

Dat TS iTunes als nadeel noemt vind ik ook terecht. Gewoon mp3's overgooien met verkenner/ total commander is veel relaxter dan iTunes. Maar ik heb alleen ervaring met iTunes 6, dus ik ben benieuwd of iTunes 7 al beter werkt....

[ Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 16-10-2006 21:11 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
overigens geeft Samsung op z'n speler 2 jaar garantie. De iPod 1 jaar. Heb zelf meer vertrouwen in Samsung dan Apple maar dat is puur gebaseerd op andere producten van beide merken en dus 'gevoelsmatig' Zo heb ik ook een anti voor Philips maar vind Sony prima ;)
ZiegoM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:08:
[...]

maar ik schat een iPod toch echt wat hoger in kwa kwaliteit en daarom zou ik alleen voor de Samsung kiezen wanneer deze goedkoper is dan de Nano.
De Nano is overigens 139 euro bij de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Interessant ding, met name omdat ie zich als removeable medium gedraagt, maar....

Ik lees op http://www.anythingbutipo.../samsung-ypz5-review.php:
Software

The only included software is Windows Media Player 10; this is the only way to get music onto the Z5. The player uses Microsoft’s MTP (Media Transfer Protocol) so it is a Windows XP only device. Something I found disappointing was that this player is not UMS compliant and does not support true drag and drop. Transferring media though WMP10 is not bad, but it is the ultimate ease of UMS.

Update: The Z5 is indeed cross platform compatible. The player will be forced into UMS mode if MTP mode is not present. This is great news if you have a Mac or Linux machine; however, if you are running Windows you are still forced into MTP mode. Currently there is no way around this, but could definitely be addressed in firmware updates.
Is dat al opgelost?

Verder wil ik graag weten met wat soort plugje de oortjes erin gaan, is dat een 3.5 mm jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ZiegoM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:08:
[...]

Nee, ik bedoel geen echte kopie, maar het is zegmaar ongeveer dezelfde vorm, rechthoekig en dun.
En wat vorm betreft is de nano toch echt bijna de helft zo dun.
Hij zal best de helft zo dun zijn, maar dan nog blijft de Samsung een dunne speler imo. Bij deze afmetingen geldt niet meer "hoe kleiner hoe beter", vind ik.
De Samsung trekt mij erg aan met zijn FM radio en batterijduur, maar ik schat een iPod toch echt wat hoger in kwa kwaliteit en daarom zou ik alleen voor de Samsung kiezen wanneer deze goedkoper is dan de Nano.
Probeer dat eerst maar eens te onderbouwen met feiten, een aanname dat de iPod wel een hogere kwaliteit zal hebben is onzin.
Sponz schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:39:
Interessant ding, met name omdat ie zich als removeable medium gedraagt, maar....

Ik lees op http://www.anythingbutipo.../samsung-ypz5-review.php:

[...]

Is dat al opgelost?

Verder wil ik graag weten met wat soort plugje de oortjes erin gaan, is dat een 3.5 mm jack?
Daar mag je wel vanuit gaan ja. Er worden nauwelijks nog spelers gemaakt met een 2,5mm jack. En dat zijn dan vaak van die el cheapo spelers. Een degelijk merk als Samsung zal die fout niet maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

funrider schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:56:
iPod Nano in 2GB versie koop je in NL nu voor 139,- + 5,50 verzend (Pricewatch)
Samsung YP-Z5 in 2 GB versie koop je bij Play.com nu voor 119,- met speakerset.

grootste voordeel van Samsung t.o.v. iPod Nano is de 'gewone' overdracht van mp3/wma via Explorer ipv een verplicht programma als iTunes. Tevens heeft de Samsung een FM-radio en voicerecorder (mp3) en een accu die veeeel langer meegaat.
[...]
De Samsung bij Play is wel een andere dan in je startpost... Bij Play is de Z5 zonder FM radio en voice recording wat de Z5F wel heeft.

Dit om verwarring te voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door majoh op 18-10-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

RoD schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:24:
[...]

Hij zal best de helft zo dun zijn, maar dan nog blijft de Samsung een dunne speler imo. Bij deze afmetingen geldt niet meer "hoe kleiner hoe beter", vind ik.

[...]

Probeer dat eerst maar eens te onderbouwen met feiten, een aanname dat de iPod wel een hogere kwaliteit zal hebben is onzin.

[...]

Daar mag je wel vanuit gaan ja. Er worden nauwelijks nog spelers gemaakt met een 2,5mm jack. En dat zijn dan vaak van die el cheapo spelers. Een degelijk merk als Samsung zal die fout niet maken denk ik.
Bij de iPod nano is de dikte de helft dunner maar verder bijna gelijk (hoogte, breedte), dus het formaat is compacter zonder de bediening te benadelen.

De betrouwbaarheid kan ik natuurlijk nog niet met feiten onderbouwen aangezien beide apparaten nog niet lang beschikbaar zijn en ik er bovendien geen persoonlijke ervaring mee heb. Daarom zal ik afmoeten gaan op mijn gevoel en inschatting. Daarbij kies ik voor Apple.
Overigens heb ik niets tegen Samsung; ik heb zelf een D900 gsm. En van Apple heb ik een tijd geleden met tevredenheid de iPod 2nd Gen 10GB gebruikt en de iPod Shuffle.

Uiteindelijk heb ik dus voor het formaat, uiterlijk en de prijs van de Nano gekozen.
De FM-functionaliteit die ik tegenover de Samsung mis kan eventueel nog worden verholpen door een Apple remote die een FM radio toevoegt aan mijn Nano (helaas is deze wel 49 euro, dus ik moet nog zien of ik dat ervoor over heb).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Je hebt gelijk helemaal overheen gekeken is nog oudere versie zonder radio/recorder. Heb inmiddels aangepast.

reply Sponz: Die review is van ages ago toen ie alleen met Windows Media Player werkte. Je kunt prima met Windows Explorer werken. De jack is gewoon 3,5 overigens. Heb nu week in bezit en ben zeer enthousiast over.
majoh schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:44:
[...]
De Samsung bij Play is wel een andere dan in je startpost... Bij Play is de Z5 zonder FM radio en voice recording wat de Z5F wel heeft.

Dit om verwarring te voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 19-10-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Er zitten nieuwe firmwares aan te komen.. Dit klinkt nog beter.

2006/10/30 Gapless Playback en nog langere battery speelduur (44)
2006/11/30 User EQ (7 bands)
2006/12/30 Text Viewer

de post op de Koreaanse yepp site. Het is uiteraard de vraag of deze ook op deze data in de europese versies worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Damn, die aanbieding op PSXshop.nl ziet er goed uit... Wel heel erg goedkoop. Iemand ervaringen met deze winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
heb m gelijk bij dixons in de winkel gekocht. Ben benieuwd idd wat ervaringen zijn met psxshop.nl is zwaar cheapo. Heb zelf de 2GB nu voor 159 gekocht. Terwijl daar de 4GB voor 125 staat + verzendkosten neem ik aan.
majoh schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:54:
Damn, die aanbieding op PSXshop.nl ziet er goed uit... Wel heel erg goedkoop. Iemand ervaringen met deze winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ZiegoM schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 03:05:
[...]

Bij de iPod nano is de dikte de helft dunner maar verder bijna gelijk (hoogte, breedte), dus het formaat is compacter zonder de bediening te benadelen.
Dat is dan persoonlijk. Ik vind de Nano te dun. Magoed, ok, dat moet je dus zelf weten :)
De betrouwbaarheid kan ik natuurlijk nog niet met feiten onderbouwen aangezien beide apparaten nog niet lang beschikbaar zijn en ik er bovendien geen persoonlijke ervaring mee heb. Daarom zal ik afmoeten gaan op mijn gevoel en inschatting. Daarbij kies ik voor Apple.
Overigens heb ik niets tegen Samsung; ik heb zelf een D900 gsm. En van Apple heb ik een tijd geleden met tevredenheid de iPod 2nd Gen 10GB gebruikt en de iPod Shuffle.
Gevoel en inschattig, ok. Maar dat zegt feitelijk gezien nog helemaal niks.
Uiteindelijk heb ik dus voor het formaat, uiterlijk en de prijs van de Nano gekozen.
De FM-functionaliteit die ik tegenover de Samsung mis kan eventueel nog worden verholpen door een Apple remote die een FM radio toevoegt aan mijn Nano (helaas is deze wel 49 euro, dus ik moet nog zien of ik dat ervoor over heb).
Nouja, als je er maar gelukkig mee bent hè :)
funrider schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:29:

2006/12/30 Text Viewer

de post op de Koreaanse yepp site. Het is uiteraard de vraag of deze ook op deze data in de europese versies worden doorgevoerd.
Wauw. Gapless playback is een geweldige feature :) Hopelijk is het ook true gapless en niet met van die rare trucjes oid.
User EQ is eigenlijk sowieso een must en een text viewer is natuurlijk altijd handig.
Meer features, dus nog een betere speler met deze firmwareupgrade imo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ok, gevonden waarom het zo goedkoop is bij PSXShop:
Samsung artikelen voor absolute bodemprijzen
De producten verkopen wij ver beneden de normale verkoopprijs de reden hier voor kan zijn: Demonstratiemodel, lichte beschadiging of uit productie genomen. Wij verkopen dit product zo als het is goed werkend en 3 maanden garantie. Door deze verkoopwijze kunnen wij scherpe prijzen offreren, waar u uw voordeel mee kunt doen. Maar let op: het is geen spiksplinternieuw product, maar nooit ouder dan 3 maanden, en het is een Topmerk dus geen risico. Voor alle artkelen geldt, 1 of enkele stuks leverbaar.
Dit ga ik dus niet kopen, maar toch vind de prijs bij bol ook niet al te slecht, zeker voor wat je er terug krijgt.

Weet iemand mij trouwens te vertellen hoeveel uren je nu uit batterij haalt. Lees namelijk veel verhalen dat het feitelijk maar een uur of 8 is. En de lange batterij is eigenlijk de enige reden waarom deze player interessanter is dan andere (naar mijn mening dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
hmm haal gelijk ff die link weg dan. Die 8 uur slaat nergens op. Heb inmiddels sinds eenmalig opladen week geleden ding nog niet moeten opladen. Luister gemiddeld uurtje op dag ofzo dus kan moeilijk zeggen. Maar wat ik her en der las is het zeker 30 uur. 8 uur is eerder bij iPods. Alhoewel de nieuwere modellen beweren 24 uur mee te gaan op volle accu. Trek er sowieso altijd maar paar uurtje af mede omdat ze beschrijven in een modus dat je enkel afspeelt en niks doet.
majoh schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:03:
Ok, gevonden waarom het zo goedkoop is bij PSXShop:

[...]
Dit ga ik dus niet kopen, maar toch vind de prijs bij bol ook niet al te slecht, zeker voor wat je er terug krijgt.

Weet iemand mij trouwens te vertellen hoeveel uren je nu uit batterij haalt. Lees namelijk veel verhalen dat het feitelijk maar een uur of 8 is. En de lange batterij is eigenlijk de enige reden waarom deze player interessanter is dan andere (naar mijn mening dan...)

[ Voor 26% gewijzigd door funrider op 20-10-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

Laguna

Connaisseur

funrider schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:43:
hmm haal gelijk ff die link weg dan. Die 8 uur slaat nergens op. Heb inmiddels sinds eenmalig opladen week geleden ding nog niet moeten opladen. Luister gemiddeld uurtje op dag ofzo dus kan moeilijk zeggen. Maar wat ik her en der las is het zeker 30 uur. 8 uur is eerder bij iPods. Alhoewel de nieuwere modellen beweren 24 uur mee te gaan op volle accu. Trek er sowieso altijd maar paar uurtje af mede omdat ze beschrijven in een modus dat je enkel afspeelt en niks doet.

[...]
Hetzelfde geldt voor de Samsung, feit is de Samsung haalt zo'n 27.5 uur en de iPod Nano 2G 24.5 uur dus zoveel schelen ze niet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Laguna schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:03:
[...]
Hetzelfde geldt voor de Samsung, feit is de Samsung haalt zo'n 27.5 uur en de iPod Nano 2G 24.5 uur dus zoveel schelen ze niet.
Ok, maar toch mooi 27 uur... hoef ik m niet elke dag op te gaan laden. En voorkeur zit toch bij de Samsung op dit moment, vooral door UMS modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik zat ook te kijken naar dit ding bij de Dixons. Ik vraag me alleen af wat de kwaliteit van de audio is, vergelijkbaar met iaudio en iriver? Dan bedoel ik dus ook de equalizer standen. Wat dat betreft vallen ipod varianten dan al direct af, die dingen klinken echt zoooo slecht als je deze 2 merken hebt gehoord. Mooi om wat review linkjes te zien want ik kon al niks vinden, volgens mij is het type nr. op de Dixons site een beetje fout :) Goed om te horen dat het gewoon een dedicated volumeknop heeft, lekker handig in een ipod menu het volume omlaag zetten of in je binnenzak frutten aan zo'n touchpad :P Het liefst heb ik nog een old school wieltje maar dat zal wel zo'n typisch opa praatje worden.

[ Voor 22% gewijzigd door BARACUS op 24-10-2006 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Het geluid uit mijn iPod in combinatie met Sennheiser CX300 oordopjes is anders heel goed.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Laguna schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:32:
Het geluid uit mijn iPod in combinatie met Sennheiser CX300 oordopjes is anders heel goed.
Geluid is subjectief. Jij kunt het wel goed vinden klinken, maar iemand anders kan het bagger vinden. Persoonlijk ben ik ook niet zo weg van de iPods. Over Samsung heb ik wel goede dingen gehoord, maar nog geen kans gehad om zelf eens te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Klopt, maar vraag me af of de mensen die iPods zo slecht vinden klinken ooit wel eens naar een iPod met een fatsoenlijke headset geluisterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Laguna schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:22:
Klopt, maar vraag me af of de mensen die iPods zo slecht vinden klinken ooit wel eens naar een iPod met een fatsoenlijke headset geluisterd hebben.
Met standaard dopjes, sennheiser mx400, sony ex71 en wat diverse grote koptelefoons.
De g2 was gewoon fantastisch maar er was ook niet veel meer te koop. Ik ging daarna op advies Iriver eens proberen, je had mijn kop moeten zien het verschil was enorm. De ipods klinken erg plat en je kunt er niks aan regelen, dat verplichte gedoe met software is ook een nachtmerrie. Ik geef wel toe dat het pakketje van de ipod erg verbeterd is, lage prijs, batterij is flink opgepept en het zit wel goed in elkaar allemaal. Het verschil tussen alles begint wel een stuk kleiner te worden, de "perfecte" spelers beginnen nu wel in de winkel te verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
zou tof zijn als de Samsung ook een;
# Crossfading optie zou hebben zoals bij firmware van open-source Rockbox

2006/12/30 Text Viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
de nieuwe update is uit 2.43 ware het niet dat ie enkel via Koreaanse site te downloaden is. Momenteel op Nederlandse firmware pagina nog geen update. Wacht dus zelf nog even af.

2006/12/30 Text Viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
als zo lees op forum beter niet upgraden.. teveel problemen.. (dat ie hangt)
is ook puur alleen mp3 playback en geen wma of ogg

Reactie Samsung op het ontbreken van deze nieuwe firmware in Korea:

Dank u voor uw email met betrekking tot uw mp3 speler.

Wij hebben helaas geen inzicht in release data van firmware voor de Benelux markt. Het zou kunnen zijn dat deze alleen in bepaalde regio;0s wordt vrijgegeven en totaal niet bedoelt is voor de thuismarkt.

Mocht het het geval zijn dat een firmware release ook voor onze regio gaat verschijnen, raden wij u aan onze websites in de gaten te houden. De firmware update zal hier dan ook zo snel mogelijk verschijnen.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verderevragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Marco
Samsung Electronics Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:38
Ik heb sinds kort ook een Z5 FQ. Klopt het dat de radiozenders worden opgeslagen in volgorde van oplopende frequentie? Oftewel: kan ik een zender die ik vind op 87.8 op voorkeuze 6 zetten en een zender die ik vind op 102.1 op voorkeuze 1 zetten? Het wil maar niet lukken....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
jij hij zoekt de FM band af van 87 > 108 en pakt de sterke signalen op en bewaard ze in volgorde van fm locatie beginnend bij 87. Je kunt naderhand wel manueel zenders aanpassen (ga naar zender die je wilt wijzigen: bijv. zender 1. van 87.8 aanpassen naar 102.1 doe dit door op middelste knop 1 keer in te drukken nu switch ie naar 'manual tune'. bewaren doe je dmv het langer indrukken van diezelfde middelste knop. Hij slaat m overigens dan tussen 1 en 2 op. Daarna weer 1x op middenknop drukken en hij staat weer op preset nu kun je weer switchen tussen je voorgeprogrammeerde kanalen. Het verwijderen van 1 zender danwel omwisselen van zenders is mij ook niet duidelijk.
nathalia schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:21:
Ik heb sinds kort ook een Z5 FQ. Klopt het dat de radiozenders worden opgeslagen in volgorde van oplopende frequentie? Oftewel: kan ik een zender die ik vind op 87.8 op voorkeuze 6 zetten en een zender die ik vind op 102.1 op voorkeuze 1 zetten? Het wil maar niet lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Overigens in Amerika kun je de soort van opvolger nu ook kopen. Dit is de YP-T9 die wat meer wegheeft van een telefoon. Deze speelt ook video en flash games. Tevens heeft ie Bluetooth

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/MP3Player/MP3Player/images/b2c_m_ypt9.jpg

Wat gegevens;
Samsung YP-T9JAB | 4GB
Samsung YP-T9JQB | 2GB
Afmetingen: 42,6 x 83 x 11
Gewicht: 49 gram
Mogelijkheden files op speler plaatsen: drag & drop (Windows Explorer) maar ook via Samsung Media Studio of Windows Media Player 10.
kleur: zwart
speelduur audio: 30 uur
speelduur video: 6 uur
accu: li-polymeer
audio: MP3, WMA, WMA DRM, WMA DRM 10 MP3
foto: ja (JPEG)
video: ja (MPEG4 Video Resolutie: 208x176, Frame Rate: 15fps)
radio: ja
voicerecorder: ja
mp3 encoding: nee
equalizer: 11 voorgeprogrammeerd of zelf eq instellen
bluetooth: ja
flash games: ja

te koop via Amazon.com
2 GB - 120 dollar
4GB - 180 dollar

[ Voor 22% gewijzigd door funrider op 17-01-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

sweet...

Alleen jammer van "Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
hij is wel in Duitsland te koop via mp3-player.de

2GB 161 euro + verzendkosten
4GB 198 euro + verzendkosten

vooral video + bluetooth + accu features zijn zeer ok voor een Flash mp3player
majoh schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:56:
sweet...

Alleen jammer van "Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S."

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Leuk dat er een topic wordt gewijd aan de samsung modellen. Zeker als het interessante modellen betreft as de YP-Z5…, alleen erg teleurstellend hoe mensen welke een andere voorkeur(ipod) hebben zo worden afgekapt.

Ik ben zelf geen audiofiel, alleen de kwaliteit van deze samsung vond ik toch wel tegenvallen. We hadden dit model voor een vriendin aangeschaft en hebben hem uiteindelijk toch omgeruild voor een Sony. Verder vond ik er niks mis mee. Ik vond alleen de besturing van dit model minder intuïtief dan dat van een iPod(2G). Ik had eigenlijk verwacht gezien de overname van mr. P. Mercer dat de besturing minstens zo goed zou zijn. De bediening zelf middels de toetsen vond ik overigens wel opvallend snel/fijner.
Het scherm is trouwens wel erg mooi… :D

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
weinig klachten mbt geluid.. overigens over 2 dagen komt de nieuwe firmware update uit met eigen EQ. Zie eerdere post hier. Jammer om te lezen dat er toch mensen ontevreden zijn over dit toestel en m omruilde voor Sony. Vind zelf bediening en geluid top maar ben ook geen audiofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
de laatste firmware versie 2.45 is te downloaden vanaf de Koreaanse site. Op de 'gewone' nl/us Samsung site is ie nog niet te vinden..

hier nog even een uitleg hoe te upgraden (in het Engels weliswaar)..

The steps to install the latest firmware are:

(1) Download version 2.43 of the Z5 firmware from HERE.

(2) Unzip it to get the file named "Z5Update.dat".

(3) Disconnect the Z5 from the USB port.

(4) Reconnect the Z5 to the USB cable while simultaneously pressing and holding the "back button". (The "back button" is at the top of the outer ring of the touch pad as shown on page 6 of the Z5 manual.) This will make the Z5 connect in UMS mode instead of MTP mode.

(5) Open a File Explorer window, and find the YP-Z5 device.

(6) At this point, make sure the Z5 is fully charged and has at least 50MBytes of free space.

(7) Copy the file "Z5Update.dat" to the root directory of the YP-Z5 device.

(8) Now disconnect the Z5 from the USB port.

(9) The Z5 will display the option to upgrade to the new software, or to cancel.

(10) Select "Upgrade". This will power off the Z5.

(11) Connect the USB cable to the Z5. Now it will upgrade the firmware under USB power. DO NOT DISCONNECT THE USB UNTIL THE UPGRADE FINISHES. After finishing the upgrade, new firmware will be started automatically.

(12) Check the version information in the "Settings > System Info > Version" tab.

Now, if you want, you can turn on the UMS only option if you prefer to use Windows File Explorer with your Z5.
In your Z5: Settings / System Info / UMS Only = On

- OR -

You can turn off the UMS only option if you prefer to use MTP mode with Windows Media Player with on Z5.
In your Z5: Settings / System Info / UMS Only = Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de link naar de 2.45 firmware op de nederlandse samsung site:

http://www.samsung.com/nl...FAB&filetype=FM&language=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Schijnbaar zijn er een miljoen Z5's verkocht en om dat te vieren heeft Samsung de speler van 18K goud gemaakt :P Ook staat de handtekening van Paul Mercer (wie? :? ) achterop. De spelers zullen verkocht worden per veiling.
Link

Bron: Dapreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
bling bling versie hoor..
da's die gast die ook achter iPod zit.. zie ook dit artikel..
RoD schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:42:
Schijnbaar zijn er een miljoen Z5's verkocht en om dat te vieren heeft Samsung de speler van 18K goud gemaakt :P Ook staat de handtekening van Paul Mercer (wie? :? ) achterop. De spelers zullen verkocht worden per veiling.
Link

Bron: Dapreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

funrider schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:02:
Now, if you want, you can turn on the UMS only option if you prefer to use Windows File Explorer with your Z5.
In your Z5: Settings / System Info / UMS Only = On

- OR -

You can turn off the UMS only option if you prefer to use MTP mode with Windows Media Player with on Z5.
In your Z5: Settings / System Info / UMS Only = Off
Deze optie zou er al een tijdje in moeten zitten, maar ik heb 'm nog nooit gezien (zit nu op 2.45 EU). Is die optie niet aanwezig in de EU versies? Nu connect de speler altijd in UMS mode. WMA DRM overzetten lukt alleen met WMP, via de Explorer werkt het niet (licentieprobleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
hmm Joker irritant probleem.. duidelijk even contact opnemen met Samsung..
weer een reden waarom ik niet via legale downloads sites koop.. koop gewoon cd voor in de kast en zet ze om naar mp3 nooit problemen. Die ellendige DRM altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Laatst online: 09-10 14:11
Ik heb de 2gb versie, is er een docking station te koop ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
kijk eens in dit topic bij Anythingbutipod: http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=3 of direct in een van deze UK shops voor de Samsung YA-DS100 Z5 Speaker Dock:

play.com / 67.50 euro (44,99 pounds) geen verzendkosten (in stock)
zelf ook goeie evaringen met play.com (voornamelijk cd/dvd)

advancedmp3players.co.uk / 59,99 pounds, ? verzendkosten (niet in stock)
Xfix schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:44:
Ik heb de 2gb versie, is er een docking station te koop ergens?

[ Voor 47% gewijzigd door funrider op 13-12-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Laatst online: 09-10 14:11
ik heb het ook op ABI gevraagd, maar ik zoek geen speakertjes maar een dock voor usb overdrachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
hmm daaraan kan ik je niet helpen..
zag het staan ja.. heb daar ongeveer zelfde geantwoord.. had geen erg in dat je dezelfde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
voor wie het zich ook afvroeg.. zo kun je een mobiele playlist aanmaken.. link ENG. topic
1) ga op zoek naar track en selecteer in menu
2) druk nu de middelste knop in nu verschijnt: "Added to Playlist"
3) er is nu een nieuwe playlist aangemaakt met de desbetreffende nummers kijk maar in de folder "Playlists" > "Mobile Playlist"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een Z5FQB en ik heb gelijk de nieuwste firmware erop gezet, dus ook met gapless. Maar als ik gapless op On zet, dan krijg ik aan het eind van elk nummer een vervelende crack. Meer mensen dit probleem? Of wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
kijk eens in dit topic.. zijn meer mensen met dat crack probleem. Gebruik zelf gelukkig alleen mp3 en dus geen last van.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:58:
Ik heb sinds vandaag ook een Z5FQB en ik heb gelijk de nieuwste firmware erop gezet, dus ook met gapless. Maar als ik gapless op On zet, dan krijg ik aan het eind van elk nummer een vervelende crack. Meer mensen dit probleem? Of wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Ik heb deze speler nu zo`n half jaar in bezit en ben uiterst tevreden. Samen met mijn senheisser oordopjes klink ie echt prima en hij is gemakkelijk te bedienen.
Hellaas krijg ik het echter niet voor elkaar WAV files af te spelen die ik heb geript van een, door mij nieuw gekochte cd.
Ik heb `m geript met CDex WAV hoogste kwaliteit.

ik dus wat googlen lees ik:
De speler heeft 2 of 4 GB flashgeheugen en speelt Mp3, beveiligde WMA, OGG en WAV.
http://nl.gizmodo.com/200...sung_ypz5f_met_radio.html

Iemand ervaring met het afspelen van "normale" WAV files? En hoe rip ik me files beveiligd met beveiliging en al :9 :?

Ok het samsung media center ript wel naar ogg 500Kbps (5x proberen 4x pc vast 1x 1nr geript en toen pc vast) :) , maar wav dan weer niet |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Onno b op 01-11-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
EAC is goede software die naar wave ript. Het is alleen super groot, zuigt je batterij snel leeg en je hoort het verschil niet met een goede mp3/ogg, nutteloos dus.

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

BARACUS schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:10:
EAC is goede software die naar wave ript. Het is alleen super groot, zuigt je batterij snel leeg en je hoort het verschil niet met een goede mp3/ogg, nutteloos dus.
Met goede speakers hoor je dus echt WEL verschil tussen .WAV en MP3. Misschien niet met de dopjes die erbij zitten maar met goede oordopjes zal je zeker verschil kunnen horen. Of je het nuttig vindt en of het belangrijk voor je is is een tweede. Afwegingen zijn te maken en ieder zo zijn/haar eissen aan de geluidskwaliteit.

Dacht altijd dat EAC een 5.1 codec was, maar ik zal eens googlen of ik er nog wat wijzer van wordt. THX voor de tip :)

OK denk dat dit `m is,
http://en.wikipedia.org/wiki/Exact_Audio_Copy

[ Voor 4% gewijzigd door Onno b op 15-11-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

't is al weer een tijdje geleden dat er hier voor het laatst is gereageerd, maar ik kwam gisteren een update voor de firmware tegen.

Het gaat om versie 2.51 (klik)

Ik heb gisteren mijn YP-Z5F van de nieuwe firmware voorzien. En alles werkt nog steeds OK.

Ik heb niet echt changelog kunnen vinden. Wat er in ieder geval nieuw is, is een textviewer. Er zit ook een handmatig instelbare equalizer in, maar ik weet niet zeker of dat er in versie 2.47 ook al inzat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Onno b schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:24:
[...]

Met goede speakers hoor je dus echt WEL verschil tussen .WAV en MP3. Misschien niet met de dopjes die erbij zitten maar met goede oordopjes zal je zeker verschil kunnen horen. Of je het nuttig vindt en of het belangrijk voor je is is een tweede. Afwegingen zijn te maken en ieder zo zijn/haar eissen aan de geluidskwaliteit.

Dacht altijd dat EAC een 5.1 codec was, maar ik zal eens googlen of ik er nog wat wijzer van wordt. THX voor de tip :)

OK denk dat dit `m is,
http://en.wikipedia.org/wiki/Exact_Audio_Copy
Ik ga geen discussie beginnen over het "horen" van zaken, uit tests blijkt het gebakken lucht :)
Dus een wave is gewoon gekkenwerk, een goede hoge bitrate mp3 of ander formaat niet.
Goede speakers aan een mp3speler hangen is ook vreemd, de vrachtwagen accu in je rugzak om het te versterken? :P

Wat je thuis doet is weer een ander verhaal, opslag is goedkoop = lossless opslaan.

[ Voor 10% gewijzigd door BARACUS op 05-12-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Paling1 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:34:
't is al weer een tijdje geleden dat er hier voor het laatst is gereageerd, maar ik kwam gisteren een update voor de firmware tegen.

Het gaat om versie 2.51 (klik)

Ik heb gisteren mijn YP-Z5F van de nieuwe firmware voorzien. En alles werkt nog steeds OK.

Ik heb niet echt changelog kunnen vinden. Wat er in ieder geval nieuw is, is een textviewer. Er zit ook een handmatig instelbare equalizer in, maar ik weet niet zeker of dat er in versie 2.47 ook al inzat...
Ik heb ook een YP-Z5 maar dan niet een FQ of FAB maar een QB in europa gekocht. Kan ik dan deze firmware ook installeren? Of is het een afrader( mijn mp3 speler is regelmatig vastlopende en niet zo snel af en toe. ) Op de samsung website staat deze firmware nog niet

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Touchdomex schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:53:
[...]
Ik heb ook een YP-Z5 maar dan niet een FQ of FAB maar een QB in europa gekocht. Kan ik dan deze firmware ook installeren? Of is het een afrader( mijn mp3 speler is regelmatig vastlopende en niet zo snel af en toe. ) Op de samsung website staat deze firmware nog niet
Sorry, maar dat weet ik echt niet...
Maar als ik jouw type (YP-Z5QB/ELS) opzoek op de europese samsung site dan krijg ik dezelfde file ter download aangeboden als met mijn YP-Z5FAB/ELS, dus waarschijnlijk zal het wel kunnen, maar die garantie kan ik je niet geven.... ;)

Ik weet alleen dat deze firmware op de europese en NL samsungsite niet te vinden is... Daar is 2.47 de laatste. Bij de mijne stond 2.47 er al op toen ik hem kocht.
De pagina waar ik naar linkte bevat een linkje naar de firmware op de koreaanse site van samsung. Dezelfde site wordt in de openingspost van dit topic genoemd. (yepp.co.kr)
Op deze site is naast de 2.51 firmware nog een firmware 2.48 te vinden. Die is op de europese site ook niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik 14 maand deze mp3speler, alleen nu lijkt de oplader niet meer te functioneren.

Ik heb de mp3speler voor € 149,00 aangeschaft destijds, moet ik nu een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou eerst eens naar een vervangende oplader kijken. Wat heb je zelf al geprobeerd alvorens je hier je vraag kwam stellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeld naar Samsung Spare Parts op 0263272624. Ze vragen € 39,95 voor een nieuwe usb-kabel.

Het is precies dezelfde kabel als die van mijn oude telefoon, echter functioneren ze niet op elkaar. Heel simpel kabeltje. Jammer dat alles incompatibel met elkaar is.

Mijn huidige oplader lijkt niet meer te werken, nu moet ik na 14 maand geleden een mp3speler voor € 149,95 gekocht te hebben, waarschijnlijk een nieuwe kopen! :(
Pagina: 1