[laptop keuze] Compal IF / BTO 15W25 / Zepto

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 11.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:51:
Volgens de shops zelf hebben de 15w25+ laptops van ComputerPirates DDR3 geheugen en de Informatique InNote's DDR2 geheugen. Ik heb beide gemaild hierover.
Als ze beide dezelfde laptops hebben, dan heeft 1 van de webshops het dus fout :)
En dan denk ik dat dat die van ComputerPirates is, aangezien bv Rivatuner dit bij elke 8600GT laptop verkeerd aangeeft.

[ Voor 39% gewijzigd door silmaril8 op 28-07-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat iedere shop zelf kiest welke merk componenten zij in de barebone zetten etc. Dus geheugen, hdd én grafische kaart kunnen in enkele opzichten afwijken van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Nee, niet betreffende de barebone zelf. De HDD, RAM, CPU zijn wel zelf aan te passen. De videokaart in 1 zelfde type barebone (net als het moederbord, uiterlijk van de barebone etc) is hetzelfde. Alleen het scherm kan nog verschillen.

Een barebone staat dus vast (die wordt geleverd door Compal/laptopfabrikant) en bevat de behuizing, moederbord, videokaart en scherm. Een winkel/particulier kan hier dan zelf het volgende instoppen:
- geheugen
- hdd
- cpu
- optionele modules zoals wireless/bluetooth/Turbo memory
- windows versie

Er zijn natuurlijk verschillende types barebone welke verschillende videokaarten hebben; bv een met DDR2 geheugen, de andere met DDR3. Sommigen met 256MB 8600M GT, andere met 512MB 8600M GT geheugen.

[ Voor 26% gewijzigd door silmaril8 op 28-07-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

MethodP schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 09:42:
[...]

he ik ga IO doen @ Delft :)
Kunnen we een keer gezellig overclocken met ze tweeën :9
Dinsdag half vijf in mijn appartement (rijswijk). You're invited ;)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:58:
[...]
Als ze beide dezelfde laptops hebben, dan heeft 1 van de webshops het dus fout :)
silmaril8 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:23:
[...]
Er zijn natuurlijk verschillende types barebone welke verschillende videokaarten hebben; bv een met DDR2 geheugen, de andere met DDR3. Sommigen met 256MB 8600M GT, andere met 512MB 8600M GT geheugen.
Als we er even vanuit kunnen gaan dat ze bij BTO niet ronduit zitten te liegen, zijn de laptops weldegelijk verschillend. Ik heb BTO gebeld en op mijn vraag: "Hoe komt het dat informatique maar twee opties levert en jullie vier?", zeiden ze namelijk letterlijk: "Klopt, maar wij gebruiken luxure bb's die vier mini-PCIe's hebben, daarom kan je bij ons wel alle opties nemen". (Misschien handig als iemand dit bevestigt). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ook het videogeheugen verschilt, maar je kan niet bij voorbaat zeggen dat het niet zo is omdat de bb's hetzelfde zijn. Zoals je zelf al zei: Er zijn natuurlijk verschillende types barebone welke verschillende videokaarten hebben. Sommigen met DDR2 geheugen, anderen met DDR3. Overigens zou 't wel passen bij het idee, om - zoals ze zelf zeiden - het neusje van de zalm, qua notebooks, te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:49
dus als je DD3 geheugen wil kan dat alleen bij Computerpirates (vooralsnog de enige..)

[ Voor 16% gewijzigd door nl_umpire op 28-07-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:35:
Als we er even vanuit kunnen gaan dat ze bij BTO niet ronduit zitten te liegen, zijn de laptops weldegelijk verschillend. Ik heb BTO gebeld en op mijn vraag: "Hoe komt het dat informatique maar twee opties levert en jullie vier?", zeiden ze namelijk letterlijk: "Klopt, maar wij gebruiken luxure bb's die vier mini-PCIe's hebben, daarom kan je bij ons wel alle opties nemen". (Misschien handig als iemand dit bevestigt). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ook het videogeheugen verschilt, maar je kan niet bij voorbaat zeggen dat het niet zo is omdat de bb's hetzelfde zijn. Zoals je zelf al zei: Er zijn natuurlijk verschillende types barebone welke verschillende videokaarten hebben. Sommigen met DDR2 geheugen, anderen met DDR3. Overigens zou 't wel passen bij het idee, om - zoals ze zelf zeiden - het neusje van de zalm, qua notebooks, te leveren...
Ik begin nu even te twijfelen.
Alhoewel ik nu wel bij webshops het volgende zie:
Alle compal barebones (FL90) met een WXGA (1280x800) hebben 256MB videogeheugen.
Alle compal barebones (FL90) met een WXGA+ (1440x900) hebben 512MB videogeheugen.
Alle compal barebones (FL90) met een WSXGA+ (16800x1050) hebben 512MB videogeheugen.

Het kan dus ook zijn dat een WXGA+ DDR2 geheugen heeft, en een WSXGA+ DDR3 geheugen.
Wat zou betekenen dat alle compal modellen in principe hetzelfde zijn, maar dat je aan het scherm kan zien of er DDR2 of DDR3 in zit.

Edit: Dat van Informatique klopt trouwens niet. Het model met de 1680x1050 resolutie scherm heeft ook gewoon 4 opties (wireless/bluetooth/1gb/tvtuner). Alleen de 1440x900 en 1280x800 hebben maar 2 opties.

[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 28-07-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

silmaril8 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:12:
[...]

Ik begin nu even te twijfelen.
Alhoewel ik nu wel bij webshops het volgende zie:
Alle compal barebones (FL90) met een WXGA (1280x800) hebben 256MB videogeheugen.
Alle compal barebones (FL90) met een WXGA+ (1440x900) hebben 512MB videogeheugen.
Alle compal barebones (FL90) met een WSXGA+ (16800x1050) hebben 512MB videogeheugen.

Het kan dus ook zijn dat een WXGA+ DDR2 geheugen heeft, en een WSXGA+ DDR3 geheugen.
Wat zou betekenen dat alle compal modellen in principe hetzelfde zijn, maar dat je aan het scherm kan zien of er DDR2 of DDR3 in zit.

Edit: Dat van Informatique klopt trouwens niet. Het model met de 1680x1050 resolutie scherm heeft ook gewoon 4 opties (wireless/bluetooth/1gb/tvtuner). Alleen de 1440x900 en 1280x800 hebben maar 2 opties.
Ik denk/hoop dat je daar gelijk in hebt :)
zou wel hartstikke mooi wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl_umpire schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:55:
dus als je DD3 geheugen wil kan dat alleen bij Computerpirates (vooralsnog de enige..)
Verrek, BTO heeft gewoon verschillende versies van hun site online staan met elk verschillende prijzen!!! Check dit:
BTO Grijs - mn of mr goedkoop
BTO Grijs - normaal
BTO Grijs - duur
BTO Blauw - goedkoop
BTO Blauw - normaal
BTO Blauw - duur
BTO Vaag - goedkoop
BTO Actiesystemen

WTF }:O !?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pposthoorn schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:
Vandaag is het dan zo ver, ik heb mijn inNote GTX90!!!
Ik ben hem vanmiddag zelf gaan bouwen (ik werk bij Informatique, dat is dus niet de gewoonte daar :P ). Heb er nu Vista Ultimate x64 op gezet, en het ziet er allemaal geweldig uit, ik heb net ff dat stukkie hierboven gelezen, en ik kan je zeggen dat WSXGA+ echt geweldig is :D :D
Mijn config staat in mn sig. Als mensen nog willen weten hoe dat plaatje van IQ achterop het scherm eruit ziet dan moeten ze dat vragen, dan maak ik ff een paar pics.
pposthoorn schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:07:
over het aantal sloten en dergelijke kan ik heel duidelijk zijn: de bluetooth module heeft zijn eigen plekje, aan de bovenkant, dus geen pci-e aansluiting. Daarbij zitten er aan de onderkant 2 pci-i aansluitingen (mini natuurlijk wel he :P ) hier kan je dus naar keuze in stoppen: Wireless lan / TV-Tuner / Robson Turbo Memory. Je kan dus Bluetooth + 2 mini PCI-e kaartjes kiezen. Ik heb Bluetooth+Wifi dus er is bij mij nog 1 slotje vrij. Ik heb de mijne zelf gebouwd, dus ik weet het HEEEL zeker.
silmaril8 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:12:
Raak 'n beetje in de war hierow... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ga naar de website van Informatique en je ziet dat er gewoon 4 modules in kunnen (je hebt 3 opties aangezien Wireless er standaard in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:08:
Ga naar de website van Informatique en je ziet dat er gewoon 4 modules in kunnen (je hebt 3 opties aangezien Wireless er standaard in zit).
Ahh, ik snap 'm. Jah klopt, maar als je ze alledrie aanvinkt krijg je gelijk daarna 'n mailtje van informatique dat je er één zal moeten dumpen. Heb de mijne nog in m'n inbox staan, net als hermantop geloof 'k. De website van informatique is dus fout, of iig onvolledig.

Pposthoorn, 'n werknemer daar, heeft dit al bevestigd als 't goed is.
pposthoorn schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:07:
Je kan dus Bluetooth + 2 mini PCI-e kaartjes kiezen. Ik heb de mijne zelf gebouwd, dus ik weet het HEEEL zeker.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:57:
[...]

Verrek, BTO heeft gewoon verschillende versies van hun site online staan met elk verschillende prijzen!!! Check dit:
BTO Grijs - mn of mr goedkoop
BTO Grijs - normaal
BTO Grijs - duur
BTO Blauw - goedkoop
BTO Blauw - normaal
BTO Blauw - duur
BTO Vaag - goedkoop
BTO Actiesystemen

WTF }:O !?!
Dat zijn als het goed is sites van verschillende partners van BTO. Als je op ComputerPirates naar de BTO's gaat heb je twee keuzes: BTO - standaard en BTO - Aktiemodellen. Deze linken naar BTO Blauw - goedkoop en BTO Actiesystemen uit jouw lijst. Ook is partnerID=23 bijvoorbeeld de Greef. Er stond in dit topic of in [Ervaringen] BTO 17W24+ en BTO 15W25+ een lijst met alle partners van BTO, maar deze kan ik zo gauw niet vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er idd ook achter via ComputerPirates. Die lijst waar je 't over had, heb ik ook gevonden.
En partner 11 (computerpirates) dus. Mensen die een BTO overwegen, is dus aan te raden dit niet op de reguliere website te doen, maar via partnerID=11, 23 of 31 of een van de volgende websites.

http://www.degreef.nl/
http://www.computerpirates.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:21:
[...]

Dus jij hebt al een vbi FC laptop binnen? Kun je wat foto's posten van het het front van de laptop? Ik wacht nog steeds op mijn wxga+ laptop van FC...
Nee ik heb mijn wxga+ ook nog niet binnen. Post het ff zodra jij hem binnen hebt. Overigens wanneer heb jij hem besteld en is de betaling aangenomen/heeft FC hem besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is word mijn GTX-90 dinsdag naar mij opgestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:37:
Als het goed is word mijn GTX-90 dinsdag naar mij opgestuurd :)
welk scherm en welke shop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

won schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:42:
[...]

welk scherm en welke shop ?
de WSXGA+ van Informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Lijkt erop dat dinsdag een hoop mensen hun GTX90 van Informatique binnenkrijgen, ik zorg in ieder geval samen met S1ncere voor een knappe review zodat jullie kunnen meegenieten van al het moois.

*kan niet wachten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Same here ik zou ook dan mijn laptop moeten opgestuurd krijgen. Zal zeker rev + vids + pics plaatsen ! :D

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ssj3gohan
Ik had je een mailtje gestuurd dat ik waarschijnlijk niet kan, heel misschien in de avond.

Maar als ik (over 4 weken pas waarschijnlijk :/ ) mijn laptop ontvang zal ik ook wel benches en overclocks etc. posten voor zover mij dat lukt :P .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Wanneer hebben jullie hem dan besteld dat je het dinsdag al mag verwachten ? ff zelf kijken hoeveel zoiets bij informatique kost :) Opvallend: die GTX90 is in zijn standaard configuratie bij FC duurder. Maar als je naar de 1440x900 kijkt is die bij FC goedkoper.

Wel raar dat die grotere schermen sneller te leveren zijn dan de WXGA+ schermen. Of hebben jullie die WSXGA+ compals veel en veel eerder besteld dan wij onze WXGA+ laptops ?

[ Voor 54% gewijzigd door won op 28-07-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:48:
@ ssj3gohan
Ik had je een mailtje gestuurd dat ik waarschijnlijk niet kan, heel misschien in de avond.

Maar als ik (over 4 weken pas waarschijnlijk :/ ) mijn laptop ontvang zal ik ook wel benches en overclocks etc. posten voor zover mij dat lukt :P .
Oh, check, gmail is langzaam opeens ofzo... Dan kan ik je sony camera niet gebruiken ;) jammer ;) Dan bouw ik zelf wel een review in elkaar. misverstand, niet lezen ;)

won: de 14 juli heb ik hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Gaat iemand nog zoiets halen voor zijn compal, wellicht om beter te oc'en als die thuis zit ?
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=224&code=030
of deze
http://www.nexustek.nl/TDD-3000_heatpipe_notebook_cooler.htm

Ik vond beide toevallig tegen gekomen toen ik op Informatique nog eens de prijzen vergeleek.
Kosten iets van 41 euro voor de Zalman en 36 voor de Nexus.

Persoonlijk lijkt me die zalman wel iets. Vooral ook wanneer je naar de temperatuur daling kijkt al is dat grafiekje van ze op hun site erg subjectief en vaag. Hij ziet er iig lekr uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

won schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:49:
Wanneer hebben jullie hem dan besteld dat je het dinsdag al mag verwachten ? ff zelf kijken hoeveel zoiets bij informatique kost :) Opvallend: die GTX90 is in zijn standaard configuratie bij FC duurder. Maar als je naar de 1440x900 kijkt is die bij FC goedkoper.

Wel raar dat die grotere schermen sneller te leveren zijn dan de WXGA+ schermen. Of hebben jullie die WSXGA+ compals veel en veel eerder besteld dan wij onze WXGA+ laptops ?
Ik heb hem 13 juli besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

won schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:29:
Gaat iemand nog zoiets halen voor zijn compal, wellicht om beter te oc'en als die thuis zit ?
of deze
http://www.nexustek.nl/TDD-3000_heatpipe_notebook_cooler.htm

Ik vond beide toevallig tegen gekomen toen ik op Informatique nog eens de prijzen vergeleek.
Kosten iets van 41 euro voor de Zalman en 36 voor de Nexus.

Persoonlijk lijkt me die zalman wel iets. Vooral ook wanneer je naar de temperatuur daling kijkt al is dat grafiekje van ze op hun site erg subjectief en vaag. Hij ziet er iig lekr uit :)
Het is geen significante verbetering voor veel modellen omdat ze eigenlijk tegen de fan in blazen, en dus de koelprestaties verslechteren. Ik bouw zelf op IO/werktuigbouwkunde in Delft een tailor-made exemplaar met radiaalfan voor mn laptop, ik vind bijna 50 euro eigenlijk te duur voor iets dat niet ondubbelzinnig OC prestaties kan verbeteren (en dus eigenlijk alleen een ergonomische hulp is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 16:57
Als het goed is/ gaat mag ik mijn BTO rond de 9e verwachten ben benieuwd...

Nu ben ik alleen nieuwschierig geworden naar het DDR geheugen van de videokaart. Ik heb besteld bij Computer Pirates en sommigen melden op de site te hebben gezien dat daar DDR 3 staat. Nu mijn vraag waar staat dat?

Nog een ander vraagje:

Weet iemand toevallig hoe de "Luxe breedbeeld draagtas t/m 15,4 inch" eruit ziet? Vind jammer dat er geen foto's zijn e of op zijn minst een redelijke omschrijving... Heb Computer Pirates hierover gemaild maar die konden mij ook niks zeggen hoe die tassen eruit zien.

ssj3gohan, Ik ben zelf een beetje technisch maar heb niet 1, 2, 3, de goede materialen en of apparatuur voor zo'n koeler. Ik ben dan ook zo'n kant en klare koeler van plan aan te schaffen. Welke raad jij dan aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Cave_Boy op 28-07-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
ik heb BTO gemaild en zij zeggen dat ze DDR3 hebben voor de kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

ssj3gohan schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:42:
[...]
Ik bouw zelf op IO/werktuigbouwkunde in Delft een tailor-made exemplaar met radiaalfan voor mn laptop[...]
Misschien, als het wat is, kun je die ook voor anderen maken ? Wie weet kun je een deel van je laptop nog terug verdienen.

[ Voor 17% gewijzigd door won op 28-07-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

won schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Misschien, als het wat is, kun je die ook voor anderen maken ? Wie weet kun je een deel van je laptop nog terug verdienen.
Ehm... ik denk dat uhm... niet heel veel mensen.... mijn design zullen appreciëren.... uche uche...

Afbeeldingslocatie: http://upload2.postimage.org/9460/laptopstand.jpg

Ik gok dat iemand liever een kant-en-klaar ding koopt dan zo'n bakbeest in huis haalt... Ik ben ook niet bepaald een genie met hout- en metaalbewerking dus ik gok dat het veel te lang duurt voor mij om al één exemplaar te bouwen, laat staan meerdere.

(ontwerp onderhevig aan veranderingen - deze is gebaseerd op MDF ontwerp, als ik toegang krijg tot metaalbewerking wordt hij volledig alu)

pardon, @Cave_Boy: zoek het internet vooral af op die dingen. De enige waar ik onverdeeld iets positiefs over hoorde was een aluminium koeler van coolermaster met 2x90mm die op usb liep, ofzo. Die was stil en presteerde vrij consistent echt goed, en was ook nog eens goedkoop. Maar ik heb er bijster weinig verstand van, als in de exacte modellen en merken...

[ Voor 17% gewijzigd door mux op 28-07-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ssj3gohan
Heb je bouwtekeningen? :P Dan kan ik hem misschien ook gaan bouwen op IO, als hij werkt enzo en lekker goedkoop te maken is.
nl_umpire schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:51:
ik heb BTO gemaild en zij zeggen dat ze DDR3 hebben voor de kaarten!
Goed nieuws! Ik had ComputerPirates gemaild, maar begon te twijfelen toen bleek dat RivaTuner niet altijd het type geheugen juist aangaf ofzo. Wat hadden ze je gemaild? Bij mij was het namelijk heel kort zo van: hij heeft DDR3, wat niet super overtuigend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:24:
@ ssj3gohan
Heb je bouwtekeningen? :P Dan kan ik hem misschien ook gaan bouwen op IO, als hij werkt enzo en lekker goedkoop te maken is.

[...]

Goed nieuws! Ik had ook gemaild, maar begon te twijfelen toen bleek dat RivaTuner niet altijd het type geheugen juist aangaf ofzo. Wat had ComputerPirates je gemaild? Bij mij was het namelijk heel kort zo van: hij heeft DDR3, wat niet super overtuigend was.
Ok, wij gaan serieus mailen. Ik mag namelijk niet klussen bij PMB omdat ik geen training heb gehad, en op LR (mn eigenlijke studie) is het ook behoorlijk beperkt klussen. Ik heb eigenlijk iemand nodig die me een beetje kan helpen met simpel spul bouwen want mn handen jeuken en delft is leuk, maar vééél te theoretisch. Dit ding staat echt al een jaar in CATIA stof te vergaren, ik kom er maar niet aan toe om hem te fabriceren...

En ik ben nog steeds niet echt overtuigd dat er echt ddr3 in die dingen zit; volgens mij gebruiken ze dezelfde barebone als Informatique en die heeft echt ddr2, en de videokaart is *VAST*. Anders zou ik van tevoren (nu is het helaas te laat) serieus hebben nagedacht of ik misschien toch de ddr3-variant had moeten nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ssj3gohan, het ontwerp ziet er mooi uit. ik neem aan dat in het midden de radiaalfan komt?

Welke kant en klare oplossing raad jij aan voor een beetje lange laptop gebruiker?
(als iemand anders een suggestie heeft mag ook)

Het gaat om de BTO uiteraard.. Ik zoek een stille en die Zalman bevalt me kwa geluid wel maar vraag me af of deze lekker koelt. Heeft BTO niet een eigen desktopzet met koeler:P ?

Zelf heb ik nog weinig ervaring met dit soort koelers...

Wat ik zag:

Een compacte notebook cooler van Antec

Deze van i Xoft lijkt me erg handig (meeneembaar) maar werkt meer tegen denk ik dan dat hij echt koelt..

Deze van Titan schijnt best goed te werken. Je kan ook de koelers omdraaien. Maar nee het is het niet denk.

Ik kwam deze ook nog tegen. En dit is ene beetje hetzelfde als de i Xoft maar vraag me nu wel af hoeveel koeling heeft hij nodig extra?

En ja zoals eerder gemeld de Zalman.

Edit: ben weer eens wat traag met reageren... hieronder mijn aanpassing.

Ok Coolermaster met 9cm fans..

Dit is er een en is erg stil schijnt...

En dit is er een . Deze is alleen 8cm fan.. Maar is voolgens de specs stiller een aantal db.. (1e plaatje lijkt net op zo'n antiek bandje :P

[ Voor 15% gewijzigd door Cave_Boy op 28-07-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Cave_Boy schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:39:
ssj3gohan, het ontwerp ziet er mooi uit. ik neem aan dat in het midden de radiaalfan komt?

Welke kant en klare oplossing raad jij aan voor een beetje lange laptop gebruiker?
(als iemand anders een suggestie heeft mag ook)

Het gaat om de BTO uiteraard.. Ik zoek een stille en die Zalman bevalt me kwa geluid wel maar vraag me af of deze lekker koelt. Heeft BTO niet een eigen desktopzet met koeler:P ?

Zelf heb ik nog weinig ervaring met dit soort koelers...

Wat ik zag:

Een compacte notebook cooler van Antec

Deze van i Xoft lijkt me erg handig (meeneembaar) maar werkt meer tegen denk ik dan dat hij echt koelt..

Deze van Titan schijnt best goed te werken. Je kan ook de koelers omdraaien. Maar nee het is het niet denk.

Ik kwam deze ook nog tegen. En dit is ene beetje hetzelfde als de i Xoft maar vraag me nu wel af hoeveel koeling heeft hij nodig extra?

En ja zoals eerder gemeld de Zalman.

Edit: ben weer eens wat traag met reageren... hieronder mijn aanpassing.

Ok Coolermaster met 9cm fans..

Dit is er een en is erg stil schijnt...

En dit is er een . Deze is alleen 8cm fan.. Maar is voolgens de specs stiller een aantal db.. (1e plaatje lijkt net op zo'n antiek bandje :P
Yep, in het midden komt een radiaalfan. Die is nogal bulky dus de voeten zijn behoorlijk hoog. Vergeleken met commercieel verkrijgbaar spul is mijn ding echt een mammoet trouwens, het is allemaal gebaseerd op mijn huidige heethoofdige laptop (die links de videokaart en rechts de proc heeft, vandaar de twee grote ducts).

Over de koelers:

Die antec lijkt me eigenlijk niks. Hij blaast een beetje langs je laptop, dat zal niks doen. Je wilt iets dat tegen je behuizing blaast, er zit namelijk metale grating achter het plastic van je ondershell dat zorgt dat door convectie elk deel van je laptop wel een beetje warmte afstaat - dat wil je ventileren, niet je uhm... achterkant ofzo. Raar ding.

iXoft: gadget.

Titan vind ik mooi, persoonlijk, maar hij maakt herrie. Je wilt eigenlijk ongeveer 17-20 dBa. Verder is het wel ongeveer wat je zoekt ja.

Die alu koelpad is weer hetzelfde verhaal; geen extra circulatie, het geleidt gewoon een klein beetje warmte weg. Niet wat je zoekt.

Zalman doet z'n werk erg goed maar maakt veel lawaai. Mijn laptop is (tot dinsdag ;))een pentium 4 en maakt continu 35 dB aan lawaai, dat is irritant.

Die coolermaster met 90mm fans is volgens mij degene die ik eerder tipte, ik meen me een review te herinneren die hem erg goed rate (alu plus stille fans zorgt voor goede koelprestaties).

Die tweede coolermaster is gewoon het slechtere broertje van de bovenstaande...

Zoek vooral verder... er zal ongetwijfeld ergens een ding met een nóg grotere, stillere fan zijn op usb... Dat wil je hebben: een zo min mogelijk ingepakte gróte fan (want die maken minder lawaai op hetzelfde vermogen). En geen aluminium voor de fan het liefst, dat houdt de luchtstroming alleen maar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ss3jgohan
Dat ontwerp van MDF is inderdaad erg groot (hoog), op die manier zweven je armen in de lucht. Ik denk dat ik je wel kan helpen met de PMB. Als je me even mailt ofzo wat er precies in zo'n cooler moet gaan (misschien enkele voorbeelden van goede bestaande coolers) en hoe die werkt kan ik wellicht een ontwerp gaan verzinnen om de tijd te doden :P. Bovendien vind ik het sowieso erg leuk om de PMB in te gaan en te bouwen.

http://www.hardwaresecrets.com/article/300/1

Ik heb deze net toevallig gevonden. Deze heeft twee redelijke reviews en is volgens mij heel goed na te maken van aluminium.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:10:
@ss3jgohan
Dat ontwerp van MDF is inderdaad erg groot (hoog), op die manier zweven je armen in de lucht. Ik denk dat ik je wel kan helpen met de PMB. Als je me even mailt ofzo wat er precies in zo'n cooler moet gaan (misschien enkele voorbeelden van goede bestaande coolers) en hoe die werkt kan ik wellicht een ontwerp gaan verzinnen om de tijd te doden :P. Bovendien vind ik het sowieso erg leuk om de PMB in te gaan en te bouwen.

http://www.hardwaresecrets.com/article/300/1

Ik heb deze net toevallig gevonden. Deze heeft twee redelijke reviews en is volgens mij heel goed na te maken van aluminium.
naja bij dat soort dingen gebruik je 9 van de tien keer een extern toetsenbord & muis...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb nog even gekeken naar grote fans..

Hier een van Vantec. Deze heeft een 16cm fan in het midden met 16dBA. Lekker weinig dus. 80CFM aan airflow. Dat is volgens mij niet heel veel. En de prijs... 14,70 euro

Heb ook een kloon gevonden van deze en die is 15,70 dollar..

Aan hoeveel airflow moet ik gaan denken ongeveer eigenlijk? 80CFM klinkt redelijk weinig en als ik naar andere fans kijk is dat ook niet heel veel (weinig ook niet). Maar ja de dBA is wel weer weinig. Vergelijk ik die waarde weer met andere laptop koelers dan is deze vrij hoog...

Wat ik me later in bed afvroeg (tjah wat moet je anders he 8)7 ) ik heb geleerd dat harde schijven altijd plat in positie moetten zijn (horizontaal of verticaal) en dus niet schuin. Dit vanwege slijtage en beschadigingen op de schijf zelf. Hoe zit het met een laptop schijf? Ik weet dat ze meer kunnen hebben maar continu zo schuin?

Cave_Boy heeft eerst een tijd lang uit zitten zoeken voor een laptop en heeft nu ook door dat er een walhalla aan notebook koelers is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Allereerst: IceKiller heeft het goed gezien, ik gebruik zelfs als ik mn laptop bij iemand anders gebruik, altijd een extern tobo en muis want ik heb de ervaring dat mn toetsen anders lelijk gaan slijten. Bovendien ben ik te lui om een viltje tussen mn toetsenbord en beeldscherm te doen, en als er dan vet van mn vingers op het scherm komt gaat de coating eraf, wat in sommig licht echt lelijke vlekken geeft (in het ergste geval kun je zelfs kleurverschuiving in het beeld zien). Ook typt een extern tobo gewoon bijna altijd lekkerder, meer feedback, grotere 'carry' van de toetsen, etc.

En muis >>>> touchpad :)

Die coolermaster ziet er inderdaad makkelijk uit om te produceren maar ik zou echt aanraden om de fannetjes in ieder geval een halve centimeter tot een centimeter te verzinken zodat je genoeg airflow hebt: daadwerkelijk bewegende lucht is belangrijker dan dichterbij geplaatste fans. Ook zou ik er met het oog op koelkanalen een stoffilter onder plaatsen. En misschien verstelvoetjes? Als je mij wilt helpen met spul fabriceren op PMB help ik je trouwens wel een PWM-printje te maken zodat je je fans zo hard en zo zacht kunt zetten als je wilt, misschien zelfs met digitale temp uitlezing ofzo.

En Cave_Boy begrijpt wat ik bedoel: zulke fans en zulke getalletjes wil je hebben. 16 dBa zal wel een klein beetje verbloeming van de werkelijkheid zijn, maar het is volgens mij precies wat je zoekt aan orde van grootte. 80CFM is alles wat je nodig hebt; een heel zacht briesje koelt 100x beter dan helemaal geen airflow (wat over het algemeen het geval is)

Laptopschijven (2.5 en 1.8 inch) worden gebruikt in allerlei mobiele toepassingen en hebben daarbij een prima levensduur, dus for all practical purposes hoef je je geen zorgen te maken over een klein beetje schuine laptopschijf. Ook desktopschijven hebben er niet belachelijk veel last van, maar het is wel een groter risico. Schijven als GreenPower hebben er overigens minder last van, die hebben speciale extra dunne platters zodat er minder vermogen nodig is om ze op te spinnen. Daardoor is 1) de schijf al berekend op meer doorbuiging/trilling van de schijf en 2) de lager extra goed uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand aub een paar foto's posten van de front van een vbi ifl90 vanbij FC aub :)
Zou namelijk willen weten of er daar ook plaats is gelaten vr een stikker te plakken oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Zelf vind ik de Zalman nc1000 het kopen waard. Er zijn niet veel reviews erover maar die van hierboven zegt met de fans op low speed toch 10c lagere exhaust temp te meten. Als ik hem dan 's nachts aan laat staan om nog iets te plukken draait ie ten minste een stuk koeler.
http://www.bcchardware.co...d=40&limit=1&limitstart=0

Of deze: http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5

Ziet er super lekr uit en blokkeert geen in-exhausts maar verhoogt het wel zodat er meer lucht aangezogen kan worden. Plus die USB hub hoef je gelijk maar 1 usb in te pluggen en you're done.

Iemand ooit stil gestaan bij het gebruiksgemak van een BT2USB hub ? dus dat je je laptop via zijn BT contact maakt met een USB hub en op die hub heb je dan al je muisjes, keyboards en usb-beer-coolers aangesloten. Lijkt mij een best goed te verkopen product. Hoef je alleen je laptop neet te ploffen en je kunt voorruit (ervanuit gaande dat je zo een laptop hebt waar je 2 of 3 (monster)accu's in kunt stoppen zoals sommige vaio's en dell's.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Ik had idd een kort mailtje over DDR3 videokaart. Is er al meer nieuws over - bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we echt zekerheid willen, zullen de eigenaars van een 15w25+ BTO van ComputerPirates dit even moeten checken denk ik. Klopt het dat DDR3 standaard op 700 mHz staat en DDR2 op 400 mHz? Dit is denk ik wel snel met RivaTuner te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Ga een 1440x900 kopen bij Informatique. Dit is een 15,4 inch. Ik heb eigenlijk nog nooit een laptop gehad dus ik vroeg me af wat een beetje een goede laptoptas is voor een redelijke prijs? Ik zie er zo veel. Ik kom bijvoorbeeld Belkin, Targus of Caselogic veel tegen. Graag hoor ik wat ervaringen. Ik hoef geen boeken of wat dan ook mee te sjouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 29-07-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

waarom pak je de GTX-90 met 1680x1050 niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom raad je 'n uberresolutie aan als die persoon dat helemaal niet noemt...? :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Naja.. als je toch een 15.4" pakt.. waarom die dan niet he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

@Hierboven: omdat die 8600 (veel) (meer) moeite zal hebben om nieuwere games op die hogere native reso te draaien ? Om maar eens iets te noemen.

Het zal wel niet maar zit er ergens stiekem toch een docking connector verstopt ? En zo ja zijn er dan ook al docking stations voor de IFL90 gevonden ? Ik meen dat sommige winkels de hele lijst met alles IFL90 dat besteld kan worden te koop heeft staan maar ik weet niet meer of daar docking stations tussen zaten.

[ Voor 18% gewijzigd door won op 29-07-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

won schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:44:
@Hierboven: omdat die 8600 (veel) (meer) moeite zal hebben om nieuwere games op die hogere native reso te draaien ? Om maar eens iets te noemen.

Het zal wel niet maar zit er ergens stiekem toch een docking connector verstopt ? En zo ja zijn er dan ook al docking stations voor de IFL90 gevonden ? Ik meen dat sommige winkels de hele lijst met alles IFL90 dat besteld kan worden te koop heeft staan maar ik weet niet meer of daar docking stations tussen zaten.
Helaas worden consumentenlaptops zo goed als nooit meer uitgerust met docking-connectors. Al sinds de pentium 3 generatie zijn ze er wel zo ongeveer afgesloopt. Ik geef je heel weinig kans, maar kijk de disassembly guide een paar pagina's eerder nog maar door om jezelf te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
zat ff te lezen @ notebookreview en daar zeggen ze dat de ifl90 er nochal 'cheap' uitziet irl..

zou iemand ff kunnen bevestigen hoe het toestel in het echt oogt & aanvoelt?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dell, Acer, Sony, HP en Fujitsu Siemens heeft nog wel een paar modellen waar je een docking station bij kunt gebruiken echter dit zijn vaak wel de wat duurdere modellen.

Nee vermoed dat het zo'n universieel dockingstation gaat worden.

Deze van Kensington is eigenlijk best intressant... 1 USB poort.

Maar dan vind ik de wat minder uitgebreide versie voor me eigen intressanter.. (Ben student)

Hmm deze ook leuk...

Ok deze heeft meer functies voor iets meer geld maar zit hier nu zo'n kaart bij vraag ik me af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Icekiller2k6 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:01:
zat ff te lezen @ notebookreview en daar zeggen ze dat de ifl90 er nochal 'cheap' uitziet irl..

Dat klopt, heb ik ook gezien, maar dat is slechts één review en dan nog van iemand uit noorwegen ;) Het is opvallend en vooral heel raar, gezien de Compal barebones eigenlijk hele luxe laptops horen te zijn (ongeveer top-notch wat je in het 15.4" genre kunt krijgen). Ik trek dus mijn zeer ernstige twijfels bij de professionaliteit van die user. Over twee daagjes hebben we het definitieve uitsluitsel (LOL!) want dan heb ik mn laptop :)

Cave_Boy: ja, de Vostro bijvoorbeeld, dat zijn zakelijke modellen. Consumentenmodellen hebben het zo goed als niet meer. En ik vind het echt wel een hoop geld wat je bereid bent extra uit te geven aan je toch al dure keuze... Of probeer je een top-notch computer voor een voordelige prijs te krijgen zodat je alsnog alle opties erop kunt krijgen?

Wat docking stations betreft denk ik dat je bij een IFL90 het beste voor een ExpressCard-interface kunt gaan, USB kost veel CPU.

[ Voor 25% gewijzigd door mux op 29-07-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ssj3gohan, ik ben eerst aan het orienteren wat er allemaal is en wat nu de echte verschillen zijn.
Zo'n Express card lijkt me erg handig maar ook vrij duur ja. Hoop dat deze dingen in trek komen en dat ze spoedig goedkoper worden. Ondertussen zal het wel een simpel USB hubje worden met daaraan ene vaste muis/ toetsenbord.

Heb ook al gezien dat veel laptop koelers een USB hub hebben en dat is voldoende voor wat ik wil... Maar wil met de tijd eigenlijk ook wle een monitor erop aansluiten... Dus met de tijd komt er wel een dokcing station op maar hoopte dat hij in het buitenland goedkoper was te krijgen zo'n ding. Naja dit klopt ook wle maar het is nog geen studentenprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al het een en ander gelezen over die laptop coolers.
Ik heb een Gnote 15w25 (T7500 - 1680*1050 - 160GB 7200 - 4gig ram) bestelt bij degreef en ik ga er veel mee gamen.
Is het dan echt noodzakelijk om er een laptop cooler bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
sterchele, een laptop is eigenlijk al een compleet product wat gewoon zou moeten blijven werken. Echter de laptops produceren wel meer en meer warmte. Om nu de laptop de helpen met koelen kun je zo'n koeler nemen. Dit kan de prestaties ook beinvloeden in positieve zin (weet niet of dit veel is).

Heb vroeger eens met een Compaq Laptop gewerkt en deze was toendertijd aardig modern en werd dus ook vrij warm (de P4 processor was een van de schuldigen). door lang gebruik werd die laptop echt instabiel. Toen kon de CPU ook niet terugklokken als hij warm werd eno. Later een koeler (vrij simpele die herrie maakte) eronder gedaan en hij bleef stabiel ook als deze uren en uren en uren bezig was.

Persoonlijk dnek ik dat bij hevig gamen de laptop best warm kan worden hoe warm dit is hangt van je sttings af in het spel maar je kan ook in begin gewoon aankijken.. Word de laptop in jou zien warm dan doe je zo'n koeler.

Wat opzich weer een voodeel oplevert want daar zit ook vaak een USB hubje in waar je een vast toetsenbord en muuis in kan prikken wat weer beter speelt :) (me eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het wordt allemaal getest, inclusief overklokken en dergelijken, wanneer ik mijn laptop krijg.

En dat is morgen :) Informatique in-note met de specs uit m'n sig. Ik zal een uitgebreide review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:01:

Hier zijn foto's (moeite waard om los in het topic te plaatsen, iemand?) van de Informatique website. Oordeel zelf. :*) Ik vind 't met die pianolak wel meevallen, die standaard versie was idd echt 'n brok bakeliet O-)

Weet iemand trouwens wat een redelijke bewegingsresolutie is om te gamen. Wil namelijk 'n losse bluetoothmuis kopen, en wel deze ;)  Marja, 800 dpi, of dat nou genoeg is :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

hardware.info heeft het getest, paar maandjes geleden, zoek daar even het archief door, ze hebben echt geweldig hoge kwaliteit testmateriaal daarover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de bluetoothmuis? Kewl. Ga het gelijk ff checken, tnx man. Btw, wat bedoel je met 'unbranded' in je sig.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nj, de targusmuis staat dr niet tussen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:22:
[...]

Over de bluetoothmuis? Kewl. Ga het gelijk ff checken, tnx man. Btw, wat bedoel je met 'unbranded' in je sig.?
waarschijnlijk zonder stickertjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BTO zou een 8600M GT met ddr3 hebben? Kan iemand die een 15w25 heeft dit bevestigen? Zelf geloof ik er weinig van omdat ik bij andere merken die de bb gebruiken allemaal ddr2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 14:09
@ CYQ

Ouch, dan zou ik liever voor 9 euro meer de mx518 van logitech kope wel met draad maar dan zit je niet met batterij te rotzooien. Deze was 1600dpi als ik et zo 123 uit m'n hoofd doe. Aan de andere kant zit je dan wel met 3 meter draad :X

[ Voor 21% gewijzigd door M0rph3v5 op 30-07-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:17:
De BTO zou een 8600M GT met ddr3 hebben? Kan iemand die een 15w25 heeft dit bevestigen? Zelf geloof ik er weinig van omdat ik bij andere merken die de bb gebruiken allemaal ddr2 hebben.
lees is vorige pagina of hier boven.. zeggen ze iets van dat DDR3 gebruikt wordt met enkel XWGA+ ofzo.. (dus 1680x resolutie laptops...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

M0rph3v5 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:22:
@ CYQ

Ouch, dan zou ik liever voor 9 euro meer de mx518 van logitech kope wel met draad maar dan zit je niet met batterij te rotzooien. Deze was 1600dpi als ik et zo 123 uit m'n hoofd doe. Aan de andere kant zit je dan wel met 3 meter draad :X
'met batterij te rotzooien'
M'n VX Revolution doet meer dan 3 maanden met 1 penlite'je, das niet echt klooien :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

- het is nog steeds niet bevestigd noch ontkend dat er ddr3 in sommige modellen wordt gebruikt, dus we weten niks.

- op hardware.info staan een hoop goede en slechte muizen, maar volgens mij niet die specifieke bluetoothmuis. Ik zou overigens bij een laptop gewoon lekker een draadjesmuis nemen, hoeveel accu's wil je meesjouwen :s

- mijn laptop heeft inderdaad geen stickertjes en geen naamplaatjes. Niemand die het specifieke model niet kent kan weten dat het een compal ifl90 is. Ik vind het erg storend om constant met een 15" reclamebord rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ben benieuwd of het DDR2 of DDR3 is.

Wie krijgt de BTO binnen binenkort ik moet nog wachten tot rond de 9e:( (3 weken levertijd zijn er 4,5 a 5 nu geloof ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn BTO besteld!!!!!!! (zie sig voor config). Verwachte levertijd: 3 weken. Ik hoop dat het bij mij echt 3 weken is :/ .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Waarom heb je geen Compal IFL90 besteld? Precies dezelfde laptop. Scheelt je 60 euro met precies dezelfde specs. Daar had je dan een T7500 voor kunnen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of waarom geen nexoc? Precies dezelfde alleen een vele goedkoper en je hebt een qwertz keyboard wat je gemakkelijk kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:16:
Of waarom geen nexoc? Precies dezelfde alleen een vele goedkoper en je hebt een qwertz keyboard wat je gemakkelijk kan vervangen.
Die is toch niet in Nederland te krijgen? En garantie pickup en return kan alleen in duitsland (moet je wel 60 euro bijbetalen), dus voor garantie moet je dan steeds op en neer rijden (of duur verzekerd verzenden naar Duitsland). Plus daar komt nog eens 25-50 euro bij aan een Qwerty keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Behalve vanuit Amerika (extreem gunstige dollarkoers) is het niet economisch om in een ander land te bestellen. Momenteel haal je je importheffing er zelfs uit door een Sager uit amerika te bestellen :-s.

Maar met het zicht op garantie - en het feit dat bto/compal/zepto al zwaar onder de prijs van een merklaptop zit, is het 'makkelijker' om gewoon in Nederland te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ silmaril8

Waar haal je hem vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:25:
[...]

Die is toch niet in Nederland te krijgen? En garantie pickup en return kan alleen in duitsland (moet je wel 60 euro bijbetalen), dus voor garantie moet je dan steeds op en neer rijden (of duur verzekerd verzenden naar Duitsland). Plus daar komt nog eens 25-50 euro bij aan een Qwerty keyboard.
Die is idd niet in Nederland te verkrijgen maar een qwerty keyboard kost nog geen €10 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
silmaril8 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:14:
Waarom heb je geen Compal IFL90 besteld? Precies dezelfde laptop. Scheelt je 60 euro met precies dezelfde specs. Daar had je dan een T7500 voor kunnen nemen ;)
Die BTO is toch een Compal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Die BTO is inderdaad een Compal (exact dezelfde type).

@S1ncere:Als je bij Informatique een Compal FL90 bestelt met die onderdelen die jij in je sig hebt, kom je op 1327 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik had nog een Robson module (vergeten in me sig te zetten), dan scheelt het zo'n 50 euro. Ik was eigenlijk voor ComputerPirates gegaan omdat ze heel goed in de review uitkwamen en ja heel misschien dan DDR3, plus ik dacht dus dat ze de goedkoopste waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
hmm heb alweer laptops4u.nl gemaild alweer geen antwoordt.. kan iemand is mailen met deze vraag:
of ze azerty toetsenbord apart verkopen voor de ifl 90 ...

heb ongeveer 1 week geleden gemaild..

[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 30-07-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:30:
Hmm ik had nog een Robson module (vergeten in me sig te zetten), dan scheelt het zo'n 50 euro. Ik was eigenlijk voor ComputerPirates gegaan omdat ze heel goed in de review uitkwamen en ja heel misschien dan DDR3, plus ik dacht dus dat ze de goedkoopste waren.
Ik denk dat in beide laptops DDR3 zitten (of beide DDR2). Het is in ieder geval hetzelfde type barebone.
Prestatie verschil tussen een DDR2 en DDR3 8600M GT is trouwens heel klein aangezien de een hoger geklokt is dan de ander. Je zal er in ieder geval niks van merken. Hetzelfde geldt voor de 512MB en de 256MB 8600M GT. De 8600M GT met 256MB zal net zo snel gaan en net zo veel kunnen als de 512MB variant. Kijk hier maar. Hier zie je dat 2 videokaarten (X1800 met 256MB en met 512MB) die veel sneller zijn dan een 8600M GT, even snel zijn; die 256MB extra heeft dus niet zo veel zin. Alleen bij de allersnelste videokaarten (8800 en hoger) is meer geheugen nuttig aangezien dan pas de videokaart sterk genoeg is om meer dan 256MB aan videogeheugen aan te spreken.
Hier komen dan nog wel verzendkosten bij en weet je zeker dat deze op een Compal barebone passen?

[ Voor 18% gewijzigd door silmaril8 op 30-07-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6:

Ik heb van het weekend gemaild, ik kreeg als reply;

"Door een samenloop van omstandigheden zijn wij de afgelopen week helaas niet in staat geweest uw e-mail te beantwoorden. Maandag hopen we alsnog uw vra(a)g(en) te kunnen beantwoorden."

Helaas, met oog op de klok, is de samenloop van omstandigheden zelfs nu nog aan de gang :P . Dat mailtje (van mij) was vrijdag gestuurd, kreeg zondag deze reply.

SSJ3Gohan:

Heb je een paar games liggen om te testen? denk aan Oblivion, CS:S, F.E.A.R. misschien Supreme Commander. Zou graag weten of CS:S @ 1440*900 alle toeters en bellen een beetje speelt.

Iedereen die wil luisteren :D :

Denken jullie dat Team Fortress 2/Portal een beetje speelt op de IFL90? Zelf heb ik het idee dat dat moet lukken, HL2 speelt ook op low-end machines redelijk vloeiend zonder veel in te moeten leveren grafisch. Toch graag andere views hier op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:40:
Hier komen dan nog wel verzendkosten bij en weet je zeker dat deze op een Compal barebone passen?
Ja normaal zijn dat keyboards voor een compal, ik had die code ergens gevonden weet al niet meer waar. Mail anders even.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
delted..

[ Voor 96% gewijzigd door Icekiller2k6 op 30-07-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel mail naar die winkel :P Bij kreanet is het zeker van compal want staat er zelfs bij. Bij pasystems ben ik er bijna zeker van dat die ook voor de compal is, maar mail die winkel even als je zeker wilt zijn.

EDIT: Ga naar http://www.pasystems-int.be/, vul bij zoeken "compal" in en daar staat het keyboard.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik dat van die azerty-toetsenborden nu eens eerder wist ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt die silmaril8 jonge, zie dit nou:
S1n: Ik heb mijn BTO besteld!
sil: Waarom heb je geen compal besteld?
S1n: Dat is toch hetzelfde?
sil: Jah, is idd exact hetzelfde.

Rustig aan met die biertjes hè jonge ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Scheelt 50 euro ;) Wat trouwens er ook gewoon er bij staat ;)
Nogmaals hij kon beter een compal bestellen want dat was hij 50 euro goedkoper uit voor exact dezelfde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

silmaril8 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:40:
[...]

Je zal er in ieder geval niks van merken. Hetzelfde geldt voor de 512MB en de 256MB 8600M GT. De 8600M GT met 256MB zal net zo snel gaan en net zo veel kunnen als de 512MB variant. Kijk hier maar. Hier zie je dat 2 videokaarten (X1800 met 256MB en met 512MB) die veel sneller zijn dan een 8600M GT, even snel zijn; die 256MB extra heeft dus niet zo veel zin. Alleen bij de allersnelste videokaarten (8800 en hoger) is meer geheugen nuttig aangezien dan pas de videokaart sterk genoeg is om meer dan 256MB aan videogeheugen aan te spreken.

[...]
Even een reactie en eigenlijk om de mensen die toch de 512MB versie hebben genomen/gekozen zoals ik: Niet teleurgesteld.
Zelfde site, 2 exact dezelfde kaarten alleen trager en naar mijn inziens vergelijkbaarder met de 8600M GT. Exact dezelfde cores, exact dezelfde snelheden en beide GDDR3 geheugen alleen de een heeft 256MB ervan en de ander 512MB.

In mijn geval verwacht ik Enemy Territory: Quake Wars en denk ook Quake 4 te gaan spelen en zoals je ziet, 512MB betekent dikke winst :)
http://www23.tomshardware...=743&model2=744&chart=287

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ silmaril8
jaaah, dat zou ik ook zeggen :9 mar als we even kijken naar wat er daadwerkelijk gezegd is zien we dat je hier iemand vraagt waarom die iets niet heeft besteld, waarvan die net heeft gezegd dat ie dat wel heeft gedaan ;) LOL

Kijk, jij stelde je vraag zo van: Waarom heb je niet merk y besteld? (i.p.v. merk x)
Dus hij zegt dan natuurlijk van: Wat bedoel je? ik heb merk y toch besteld, want dat is hetzelfde als merk x.
Waarop jij zegt: Jah, je slaat de spijker pal op de kop!
Waarop hij denkt: (Hmmz, drink d'r nog een...)

Heb ik gelijk of niet, nl_empire?

Kijk wat je denk ik bedoelde en wat je nr mijn mening beter had kunnen zeggen was:
Waarom heb je hem (merk x) niet besteld op locatie A? (i.p.v. locatie B )
Mar maakt niet uit hr. Wordt 't forum er niet minder om, haha! :P of nou jah..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

En vergeet niet mensen zoals ik die CAD-toepassingen willen gaan doen - zeker met grote designpakketten wil je eigenlijk je 3d-modellen verkassen naar het videogeheugen om het werkgeheugen en je cpu te ontlasten en vrij te maken voor FEM-berekeningen e.d. Je kunt eigenlijk niet genoeg videogeheugen hebben bij complexe modellen; ik ga regelmatig over de 128 MB van mn fx5200 heen (en dat is bij modellen die echt in het niet vallen bij wat ik dit jaar waarschijnlijk ga ontwerpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 16:00

nlboy

Alles kitz?

Hoe zit het met de mensen die bij laptops4u hebben besteld? Hebben zij al hun laptop binnen? Zo niet, wanneer kunnen zij hun laptop verwachten?

Ik hoop dus echt dat mijn laptop in de 2e week van aug komt (want ik heb 'm echt eind aug nodig), want anders zit ik er toch over na te denken om de bestelling te annuleren (eerst een vergelijkend alternatief zoeken). Ik nu zeker ruim een maand geleden het geld overgemaakt en hoor echt super weinig over de status. En nu is Bergsma op vakantie, dus ik ben bang dat het nog een keer word uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Heeft iemand enig idee wat de response tijd is van het WXGA+ (1440x900) scherm ? Als je de jouwne al binnen hebt zou je dan eens kunnen vertellen hoe het zit met ghosting in q3 of een ander spel natuurlijk al zou q3 op com_maxfps 125 toch het fijnste zijn om te weten. Alvast bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
won schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:48:
Even een reactie en eigenlijk om de mensen die toch de 512MB versie hebben genomen/gekozen zoals ik: Niet teleurgesteld.
Zelfde site, 2 exact dezelfde kaarten alleen trager en naar mijn inziens vergelijkbaarder met de 8600M GT. Exact dezelfde cores, exact dezelfde snelheden en beide GDDR3 geheugen alleen de een heeft 256MB ervan en de ander 512MB.

In mijn geval verwacht ik Enemy Territory: Quake Wars en denk ook Quake 4 te gaan spelen en zoals je ziet, 512MB betekent dikke winst :)
http://www23.tomshardware...=743&model2=744&chart=287
Ten eerste: jij hebt een X800 XL en een X800 GTO met elkaar vergeleken! De X800 XL heeft 16 pipelines en de X800 GTO maar 12! Dus logisch dat de X800 XL sneller is (die 512MB doet echt helemaal niks).

Ten tweede: waarom zie je zo weinig videokaarten met 512MB? Omdat, zoals ik al eerder zei, 512MB nooit wordt gebruikt bij mid-end kaarten. Alleen bij kaarten zoals de 7950GX2 en 8800GTS zal het wat uitmaken (en dan meestal ook nog eens op AA&AF settings). Die X1800 vergelijking die ik je gaf, laat perfect zien dat dit klopt. En nogmaals: de X1800 is sneller dan de 8600GT, en veel sneller dan de 8600M GT. Dus daar heeft het al helemaal geen zin.

En kom alsjeblieft niet met dat je een FX5200 met 256 of 512MB hebt gezien. Of een 7600GS met 512MB. Iedereen weet dat deze kaarten totaal niks hebben aan meer dan 128MB (in het geval van de FX5200 - dit is trouwens een GF4 440MX in disguise...) en 256MB (in het geval van de 7600GS).
ssj3gohan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:51:
En vergeet niet mensen zoals ik die CAD-toepassingen willen gaan doen - zeker met grote designpakketten wil je eigenlijk je 3d-modellen verkassen naar het videogeheugen om het werkgeheugen en je cpu te ontlasten en vrij te maken voor FEM-berekeningen e.d. Je kunt eigenlijk niet genoeg videogeheugen hebben bij complexe modellen; ik ga regelmatig over de 128 MB van mn fx5200 heen (en dat is bij modellen die echt in het niet vallen bij wat ik dit jaar waarschijnlijk ga ontwerpen).
Ik weet 100% zeker dat je bij spelletjes niks aan 512MB hebt (bij mid-end videokaarten). Ik weet niet hoe het zit bij autoCAD (of bv 3Dstudio), maar ik denk eigenlijk dat dat hier ook geldt, om dezelfde reden: de vga core is gewoon te langzaam om volledig die 512MB te benutten. Je kan dan wel het geheugen vol hebben met modellen, als de vga core te langzaam is, heb je er nog niks aan.

[ Voor 21% gewijzigd door silmaril8 op 31-07-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Rustig maar straks stijgt je bloeddruk nog. Ik zag bij jouw vergelijking twee verschillende core snelheden en bij die X800 leek het verder identiek. Maargoed zelfs als je naar die X1800 kijkt scoort de 512MB versie 106 punten meer scoort ofwel 4.9% hoger.

Bij Doom 3 is dat zelfs 9.8% beter, http://www.tomshardware.c...=731&model2=730&chart=287

En in 1024x768x32 4xAA, 8xAF, Ultra Quality
Relative difference between X1800 XT (256MB) and X1800 XT (512MB): 9.42 %

Laat ik nou juist graag AA en AF aan willen zetten :)

Overigens 3dmark06 scores zijn leuk maar geef mij maar de framerates van spellen/engines die ik zelf veel wil gaan gebruiken.

ps. ik weet dat de 512 versie 10Mhz meer heeft op de core en memory. 1.6% en 0.67% sneller dan de 256MB uitvoering en ik denk niet dat dat nou de enige reden is voor de betere prestaties. Jij wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

silmaril8 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:19:

[...]

Ik weet 100% zeker dat je bij spelletjes niks aan 512MB hebt (bij mid-end videokaarten). Ik weet niet hoe het zit bij autoCAD (of bv 3Dstudio), maar ik denk eigenlijk dat dat hier ook geldt, om dezelfde reden: de vga core is gewoon te langzaam om volledig die 512MB te benutten. Je kan dan wel het geheugen vol hebben met modellen, als de vga core te langzaam is, heb je er nog niks aan.
Nou ja ehm, je hebt dus helemaal geen snelle core nodig voor CAD; alleen maar hoopjes bandbreedte en geheugen. Je hoeft in een CAD-programma alleen maar een model te renderen; dat kan elke videokaart vanaf de fx5200 helemaal prima. De reden dat ik een 8600M GT koop is omdat hij *loads* bandbreedte heeft en *loads* geheugen, precies wat je nodig hebt. De gpu is puur en alleen interessant bij spelletjes, en dat zal hoe dan ook in de komende jaren minder interessant worden voor mij (ben nu 19, dat is ongeveer bejaard in gamestermen).

Kijk, eigenlijk moet ik met mijn toepassingen een renderkaart kopen (Quadro serie, dat is dus eigenlijk een gameskaart maar dan met meer geheugenbandbreedte en een flutgpu met risc-achtigere instructies). Alleen die dingen presteren voor hetzelfde geld een stuk minder op elk gebied, simpelweg omdat ze nauwelijks worden verkocht, zeker niet voor mobiele toepassingen.

Het is dus waar dat veel geheugen geen barst helpt in games, maar het kan worden gezegd dat voor die zeldzame gevallen als CAD/CAM en GPGPU-versnelling dat extra geheugen wel nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@won:
Zoals ik al zei... 512MB geheugen heeft alleen zin bij high-end kaarten. De X1800 XT is een high-end kaart (dus vandaar dat de 512MB versie bij de X1800 soms 5 tot 9% sneller is). Een mid-end kaart zoals de 8600 GT zal er veel minder baat bij hebben. En de laptop versie van de 8600GT, de 8600M GT, is de gecastreerde versie van zijn desktop broertje. Dus die is nog langzamer (de desktop 7600GT is zelfs sneller dan de 8600M GT).
Natuurlijk zal de 512MB versie soms wel een paar procent sneller zijn dan de 256MB versie, maar daar merk je echt helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Ik las een tijdje terug een interview met Carmack en daarin legde hij duidelijk uit dat des te meer textures je in het supersnelle video geheugen van de videokaart wist te proppen des te sneller het zaakje liep, ongeacht de core. Hij verwees met name naar grote open terreinen die dan in zijn geheel geladen konden worden. Dat een trage core een beperkende factor is begrijp ik maar dat je er niks van merkt vind ik relatief. Als je op een lage resolutie iets draait met weinig textures nee dan zul je er niks van merken maar op hogere resoluties met heel veel textures wel.

Maargoed zolang er geen 8600M GT 256MB GDDR3 zelfde kloks vs. 8600M GT 512MB GDDR2 zelfde kloks benchmark is blijft het bij wat jij zegt en ik zeg. Oh maar kijk eens :) zo een benchmark kunnen we nu al doen. Er zijn er vast wel 2 die de ene kaart erin hebben liggen en een ander met de andere kaart die bereid zijn een dergelijke te test te draaien. doom3 en fear oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Gast, gebruik de search hier op GoT, of google erop. Je zult zien dat overal wordt gezegd dat je vrijwel niks hebt aan 512MB (ivm 256MB).
won schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 03:33:
Als je op een lage resolutie iets draait met weinig textures nee dan zul je er niks van merken maar op hogere resoluties met heel veel textures wel.
En hiermee sla je de spijker op zijn kop: de videokaarten die op de hoogste resoluties en met veel textures (met AA/AF aan) kunnen draaien zijn de high-end videokaarten. Mid-end videokaarten zoals de 8600M GT (=langzamer dan de 7600GT) hebben hier vrijwel niks aan. Je zult het verschil echt niet merken (nee, niemand zal een paar procent in performance merken). Natuurlijk kan je het wel proberen, maar dan gaat alles zo tergend langzaam dat je snel weer overstapt op een lagere resolutie en/of geen AA/AF.
won schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 03:33:
Maargoed zolang er geen 8600M GT 256MB GDDR3 zelfde kloks vs. 8600M GT 512MB GDDR2 zelfde kloks benchmark is blijft het bij wat jij zegt en ik zeg. Oh maar kijk eens :) zo een benchmark kunnen we nu al doen. Er zijn er vast wel 2 die de ene kaart erin hebben liggen en een ander met de andere kaart die bereid zijn een dergelijke te test te draaien. doom3 en fear oid ?
De 256MB 8600M GT versie is (waarschijnlijk) DDR2, dus die vergelijking gaat niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door silmaril8 op 31-07-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Nou mij maakt dat videogeheugen eigenlijk niet heel veel uit. Is wel lekker natuurlijk maar heb 2 weekjes terug de opvolger van een spel wat ik graag speelde binnen en deze heeft maar 16MB videogeheugen nodig :) .

Ben benieuwd wanneer de eerste foto's online komen hier van Tweakers die ze hebben...

Nu ben ik ook een beetje videokaart noob maar is het niet zo dat Nvidia de 8 serie direct X 10 support heeft en de 7 serie dit niet? Is het dan ook niet zo dat Nvidia hier en daar door driver verbeteringen de prestaties kan opschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 14:09
@CLB

ach hij zou maar op het verkeerde moment uitvallen :x (dodelijk tijdens gamen :P), is het gewicht trouwens niet extra of heb je er geen "zware" penlite in zitten.

Ik heb overigens gisteren 30ste juli m'n inNote 154-GTX90 besteld met de volgende specs:

- inNote 154-GTX90: 15,4" WSXGA+ (1680x1050) non-Glare
- Intel Core 2 Duo T7500, 2.2GHz, 800MHz FSB
- 4096MB DDR2 667Mhz
- DVD±RW Dual Layer
- nVidia Go 8600M GT 512MB- Seagate Momentus 7200.2, 160GB, 2.5", 8MB, SATA
- 2.0Mp Webcam, Bluetooth, WLAN & Robson 1GIG module

1533 euro ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

silmaril8 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:24:
Gast, gebruik de search hier op GoT, of google erop. Je zult zien dat overal wordt gezegd dat je vrijwel niks hebt aan 512MB (ivm 256MB).

[...]

En hiermee sla je de spijker op zijn kop: de videokaarten die op de hoogste resoluties en met veel textures (met AA/AF aan) kunnen draaien zijn de high-end videokaarten. Mid-end videokaarten zoals de 8600M GT (=langzamer dan de 7600GT) hebben hier vrijwel niks aan. Je zult het verschil echt niet merken (nee, niemand zal een paar procent in performance merken). Natuurlijk kan je het wel proberen, maar dan gaat alles zo tergend langzaam dat je snel weer overstapt op een lagere resolutie en/of geen AA/AF.

[...]

De 256MB 8600M GT versie is (waarschijnlijk) DDR2, dus die vergelijking gaat niet op.
Wie zegt dat de 8600M GT de hogere resoluties niet aan kan ? Ja als je de nieuwste spellen bedoeld maar ik zeg al het is relatief. Als ik oudere spellen wil spelen kan ik die gerust op hogere resoluties draaien en zal die 8600 dat ook gerust trekken. Die 512MB komt dan wel tot zijn recht. Dat 'iedereen' hetzelfde beweert op dit forum betekent niet dat het absoluut is. Je moet niet denken dat 'iedereen' de allernieuwste spellen altijd zal spelen en dat ze nooit iets anders draaien. Dan zou die 512 overkill zijn maar niet 'iedereen' speelt 'altijd' de aller nieuwste spellen. Of uberhaupt spellen, als je je GoT search gebruikt lees je ook over anderen die het voor CAD nodig hebben.

Daarnaast kun je ook best een hogere reso draaien zonder alles aan te laten, wel de hogere reso maar minder eyecandy. Minder last van de trage core en meer profijt van het 2de reepje geheugen.

Verder iemand er al achter wat de responsetijden van het scherm is of welk paneel er precies in zit ?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.