[laptop keuze] Compal IF / BTO 15W25 / Zepto

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 11.216 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 8600M GT is ook DDR2... Bij de compals toch in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ga me niet in de discussie mengen over hoe of wat :)
Tsjaa gierigheid den top heh in Nederland :9
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:03:
De 8600M GT is ook DDR2... Bij de compals toch in ieder geval.
Mijn 8600M GT is DDR3, naja dat staat in Rivatuner en dergelijke... Of 't echt zo is, is nog niet duidelijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 14:09
mss faken ze het zodat ze er meer voor kunne vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Rivatuner leest de SPD van de videokaart verkeerd in. Je kunt er niet op vertrouwen, het enige dat kan bewijzen dat je DDR3 hebt is als het op DDR3-snelheden loopt/kan lopen.

Daar komen we over drie uurtjes dus achter :D

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al een mailtje onderweg naar zepto. Ik weet zeker dat de compals ddr2 hebben.

EDIT:
Mailtje gekregen van zepto:

Thanks for your interest in our notebooks.

The 8600M GT comes with DDR2.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
won schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:47:
Wie zegt dat de 8600M GT de hogere resoluties niet aan kan ? Ja als je de nieuwste spellen bedoeld maar ik zeg al het is relatief. Als ik oudere spellen wil spelen kan ik die gerust op hogere resoluties draaien en zal die 8600 dat ook gerust trekken. Die 512MB komt dan wel tot zijn recht. Dat 'iedereen' hetzelfde beweert op dit forum betekent niet dat het absoluut is. Je moet niet denken dat 'iedereen' de allernieuwste spellen altijd zal spelen en dat ze nooit iets anders draaien. Dan zou die 512 overkill zijn maar niet 'iedereen' speelt 'altijd' de aller nieuwste spellen. Of uberhaupt spellen, als je je GoT search gebruikt lees je ook over anderen die het voor CAD nodig hebben.

Daarnaast kun je ook best een hogere reso draaien zonder alles aan te laten, wel de hogere reso maar minder eyecandy. Minder last van de trage core en meer profijt van het 2de reepje geheugen.

Verder iemand er al achter wat de responsetijden van het scherm is of welk paneel er precies in zit ?
Dan denk jij lekker dat het wel verschil uit maakt :w

Ik zal je voor de zekerheid nog maar eens het bewijs weer geven dat die 512MB in games vrijwel niet sneller is dan de 256MB versie: klik
ssj3gohan schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:03:
Rivatuner leest de SPD van de videokaart verkeerd in. Je kunt er niet op vertrouwen, het enige dat kan bewijzen dat je DDR3 hebt is als het op DDR3-snelheden loopt/kan lopen.

Daar komen we over drie uurtjes dus achter :D
Je kan andere programmaatjes gebruiken (laatste versie SiSoft sandra of Everest). Of hem open schroeven en kijken wat er op het geheugen staat :P

[ Voor 14% gewijzigd door silmaril8 op 31-07-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Ik speel geen battlefield en ben het niet van plan ook niet dus :w terug.
Bij Doom 3 is dat zelfs 9.8% beter, http://www.tomshardware.c...;model2=730&chart=287

En in 1024x768x32 4xAA, 8xAF, Ultra Quality
Relative difference between X1800 XT (256MB) and X1800 XT (512MB): 9.42 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Laptops4u klanten;

Ik heb net gebeld met de aanwezige aldaar, blijkt dat ze met een virus(worm) in de server te kampen hebben. Vandaar geen reactie's. Mijn vraag over de leverdatum werd niet concreet beantwoord, een datum van 8 aug "had hij voorbij zien komen", maar "nu stond er helemaal niets meer" dus moest hij dat nog eens na gaan vragen.

Ik begin steeds meer te twijfelen of ik wel zo lang wil wachten... Bruute laptop is een ding, maar dit slaat werkelijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mensjes mensjes houdt 't lekker gezellig :)
256MB vs. 512MB maakt werkelijk geen reet uit, alleen 512MB klinkt stoerder :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 16:00

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:03:
Voor de Laptops4u klanten;

Ik heb net gebeld met de aanwezige aldaar, blijkt dat ze met een virus(worm) in de server te kampen hebben. Vandaar geen reactie's. Mijn vraag over de leverdatum werd niet concreet beantwoord, een datum van 8 aug "had hij voorbij zien komen", maar "nu stond er helemaal niets meer" dus moest hij dat nog eens na gaan vragen.

Ik begin steeds meer te twijfelen of ik wel zo lang wil wachten... Bruute laptop is een ding, maar dit slaat werkelijk alles.
Mmm dat klinkt ook niet erg fijn voor de FC klanten (omdat hij tijdje geleden ook 2e week aug zei en Bergsma is nu met vakantie), ik ben bang dat ik toch maar mijn bestelling moet annuleren (ivm school) en dan maar voor een Zepto gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te kijken naar zepto, maar als je vergelijkt met compal zijn ze wel een stuk duurder. Iemand anders nog vergelijkbare laptops (specs èn prijs :P ) als alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:24:
Ik zit ook te kijken naar zepto, maar als je vergelijkt met compal zijn ze wel een stuk duurder. Iemand anders nog vergelijkbare laptops (specs èn prijs :P ) als alternatief ?
Dat is helemaal waar, maar ja ik wacht zo lang op de Compal en ik weet dus niet hoe lang het gaat duren (en ondertussen 'daalt de waarde'). Ik ga daarom nog maar een keer FC mailen en vragen op welk datum hij uiterlijk de laptop verwacht. Anders ga ik voor een Zepto helaas duurder maar je hebt wel een scherm met een hogere resolutie en verder een digitale audio uitgang (voor 7.1 geluid). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een mail ontvangen van Informatique, mijn GTX90 is verzonden en zal, als alles goed gaat, morgen worden aangeboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13 Juli, maar mijn eerste order was van 5 Juli, dat was een XT90, maar die bleken later niet leverbaar en toen heb ik hem omgezet naar de GTX90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn InNote van Informatique binnen (zie sig). En als ik hem opstart zonder OS cd geeft hij de volgende melding:

PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-MOF: Exiting broadcom PXE ROM

En als ik Windows xp wil installeren zegt hij dat hij geen vaste schijf kan vinden.

De bootvolgorde is eerst DVD en dan HDD en dan de rest (ik heb het ook andersom gedaan)

Ik heb Informatique net gebeld en hij zei dat het komt omdat er eerst een driver op het moederboord moet en dat dat alleen via een diskette of via vista, maar ik heb geen vista en wil geen vista en er zit geen diskettestation in en via een usb diskettestation kan ook niet.

Wat moet ik doen?, ik heb de foumelding al gegoogeld, maar niets zinnigs gevonden.

Ik vind het raar dat je Informatique zomaar verwacht dat iedereen vista wilt/heeft, zonder dat eerst te waarschuwen. Zijn er meer met dit probleem? Er moet toch een oplossing voor zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
@ bartange13

ik heb die volgens mij voorbij zien komen, geef eens een redelijk harde druk tegen de dvd slot (om zeker te zijn dat hij er goed inzit.

laat maar, zal hieronder wel zijn :x

[ Voor 13% gewijzigd door M0rph3v5 op 31-07-2007 17:14 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Maak een Windows XP cd waarin je de SATA drivers van het moederbord stopt.

Met het programmaatje n-lite kan dat.

Dit is trouwens geen fout van informatique, maar van jou ;) Aangezien het een nieuwe chipset is, kan je niet verwachten dat een 5 jaar oud OS (Win XP dus...) daar de drivers van heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:46:
Heb net m'n laptop binnen van FC. Ik start hem net op, en met of zonder vista danwel FC cd zegt ie:
"PXE-E61: Media test failure, check cable"
en
"PXE-MOF: Exiting Broadcom PXE ROM."

Help? :S
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:00:
Ik zal eens kijken. Let wel dat dit de eerste keer is dat ik hem aanzet he. Volgens mij zit de HDD niet goed aangesloten en gaat ie nu kijken of hij vanaf het netwerk op kan starten.

Is de HDD eruit halen lastig? Vervalt daarmee mijn garantie officieel?

Edit:

Klinkt goed! Er gebeurt in mijn bios helaas niets als ik alt+b of alt+p indruk, en iets met NIC kan ik ook niet vinden. :(

('Boot Setup' of 'Setup Utility' is toch BIOS? F2....?)

Edit2:

Ok, even aan de telefoon gehangen met iemand van FC. Kan iemand met een vergelijkbare compal laptop even in bios kijken? Bij het BOOT tabblad zie ik 4 devices staan: HDD, FDD, LAN en CD/DVD.
Bij HDD en LAN staan er gegevens achter. Denk hierbij een versie nummer of een cijfer/letter rij als type of serial.
FDD en CD/DVD hebben niets achter zich staan. Geen lettertje, cijfertje, versie nummer.. niets.

Nu weet ik niet wat een FDD is en ik betwijfel of dit wel in mijn laptop zit, maar van de CD/DVD weet ik toch wel zeker dat hij erbij zit }:O . Het opvallende is dat de HDD en LAN te disable'en zijn door Shift + 1 in te drukken (dan komt er een icoontje bij te staan)! Als ik dit bij de CD/DVD probeer komt er geen icoon bij te staan.

Dit alles heeft het vermoeden gewekt dat de laptop de CD/DVD-ROM niet ziet.

Om dus op m'n vraag terug te komen: kan iemand met een vergelijkbare laptop even in de bios kijken of er een versie nummer/letter-reeks achter CD/DVD staat, en/of dat deze te disable'en is?

Edit3:

............

..............

...... }:O

Komt m'n pa binnen. Bekijkt het ding even. "Hmm, die dvd-drive zit een beetje los[...]" KLIK.
Nou doet ie het.

FYI, dat heb ik dus al tien keer gedaan, alleen dat wat minder hard/lomp. :*)
Hier dacht M0rph3v5 waarschijnlijk aan. Kun je ook proberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit de DVD speler goed aangesloten, ander zou hij niet de windows cd herkennen en opstarten lijkt me...

Waar vind ik de goede Drivers voor deze laptop?, op de bijgeleverde cd kan ik alleen uit vista kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Neem dit topic even door.... Er staan hier een aantal links van websites waar je de drivers kan downloaden.

Blader ook eens door de bijgeleverde cd (dus niet het grafische menu gebruiken...). Er zullen vast wel drivers voor XP bijzitten.

[ Voor 38% gewijzigd door silmaril8 op 31-07-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'barttange13', volgens mij moet je 'AHCI' op disabled zetten in de BIOS, als het goed is vindt windows dan wel een harde schijf. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

won schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:15:
Heeft iemand enig idee wat de response tijd is van het WXGA+ (1440x900) scherm ? Als je de jouwne al binnen hebt zou je dan eens kunnen vertellen hoe het zit met ghosting in q3 of een ander spel natuurlijk al zou q3 op com_maxfps 125 toch het fijnste zijn om te weten. Alvast bedankt iig.
Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd, maar dan de 1680 x 1050 variant.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:50:
'barttange13', volgens mij moet je 'AHCI' op disabled zetten in de BIOS, als het goed is vindt windows dan wel een harde schijf. Succes!
Ik dacht dat dat voor de Intel Turbo Memory op enabled gezet moest worden??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:53:
[...]

Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd, maar dan de 1680 x 1050 variant.
me 2, zal er toch wel wat uurtjes kweek achter spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

aargh, hij was nog niet klaar bij informatique.... later deze week/volgende week dan maar.

Overigens: de route rijswijk-bergschenhoek is echt geweldig om te fietsen op een dag als vandaag! Kwist niet dat het groene hart zo mooi kan zijn... (nou ja, wist het wel, maar was nog niet in de delftse hout/meerpolder/etc. geweest).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Laatst online: 24-08 21:23
Heb nu m'n laptop binnen, en uiteraard weer direct trouble in paradise!

Ik draai Vista 32-bit, maar de CD die bij de laptop zit geeft me de keus tussen WinXP32 en Vista64-bit. Ja en die hoef ik dus geen van beide. Goed, gegokt op de drivers van Vista64-bit, alles geinstalleerd...geen wireless. Blijkt na het diagnose programma van Intel zelf te draaien dat de "Hardware Radio" uitstaat en Vista adviseert mij dan ook de schuif aan de voorkant van de laptop op On te zetten. Echter was deze al aan, dus klopt er weer eens iets niet.

Ik heb vervolgens:

- De drivers geherinstalleerd (Zowel van de wireless kaart als de aparte wireless switch, en zowel de WinXP32 als de Vista64 versies)
- 20x met het schuifje op en neer zitten klooien

Ik zit op een locatie waarvan ik WEET dat er minimaal 4 netwerken beschikbaar moeten zijn. Ik kom er dus effe niet uit en ik vind ook geen website van Compal (ja er is er wel 1 maar die wordt door de lokale Chinees beheerd lijkt wel, geen touw aan het Engrish vast te knopen en ook geen losse drivers te vinden!)

Duuuuusss enige hulp wordt op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:43
er is ergens in dit topic een link gepost voor de drivers (zowel xp, vista32 vista64)

http://service.marasst.com/Compal/IFL90_91/

aub

[ Voor 28% gewijzigd door Icekiller2k6 op 31-07-2007 18:51 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:31:
Waar vind ik de goede Drivers voor deze laptop?, op de bijgeleverde cd kan ik alleen uit vista kiezen.
http://service.marasst.com/compal.htm bij FL90/91
http://www.bizcom-us.com/support/ bij IFL90/91
http://www.sagernotebook.com/pages/tech_sfwrdls.html bij NP2090 (SKU FL90)
good luck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoik.. heb net men Innote gtx binnen... heb alleen een probleem.. als ik men laptop opstart met windows xp schijf krijg ik blauw error scherm.. als ik laptop gewoon opstart krijg ik telkens :

broadcom undipxe-2.1 v10.0.8
copyright blabla
pxe-E61: media test faliure, check cable
pxe-MOF: exiting broadcom pxe rom

iemand enig idee wat te doen?

grtz

lees juist dat er al op geantwoord is, kan iemand duidelijker zijn, snap er niet veel van, hoe moet ik een windows xp cd make? kopiren ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:42:
hoik.. heb net men Innote gtx binnen... heb alleen een probleem.. als ik men laptop opstart met windows xp schijf krijg ik blauw error scherm.. als ik laptop gewoon opstart krijg ik telkens :

copyright blabla

grtz
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
kan iemand even meten hoeveel cm de 9 cell accu uitsteekt ?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja had het al gelezen, kan je wat duidelijker zijn misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet de enige. Zou als 'k jou was ff 'n flinke ram op je dvd-speler geven en deze posts lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar vind ik die sate drivers van het moederbord? en moete er nog andere drivers bij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:56:
en waar vind ik die sate drivers van het moederbord? en moete er nog andere drivers bij of niet?
7 posts boven je staan drie hele mooie links met alle drivers die je ooit nodig zal hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
je zult moeten opzoeken welke sata controller erin zit..

& cyq had ik ook gepost.. maar staan sata drivers niet bij.. dus zal vermoed ik bij de chipset drivers zitten..

dus zou zeggen 'installeer' die is mss dat hij die gewoon extract..

[ Voor 150% gewijzigd door Icekiller2k6 op 31-07-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar mijn laptop doet het niet,hoe kan ik die dan installeren? en jij zegt wel mooi, alle driver staan er, maar weet ik niet welke in nodig heb he.. of welke ik moet gebruiken bij dan Nlite programma.. Ik ken niet zo heel veel van computers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:02:
ja maar mijn laptop doet het niet,hoe kan ik die dan installeren? en jij zegt wel mooi, alle driver staan er, maar weet ik niet welke in nodig heb he.. of welke ik moet gebruiken bij dan Nlite programma.. Ik ken niet zo heel veel van computers..
zucht niet zo een toon aanslaan... ik bedoel dus downloade op uw pc.. en kijken of de EXE zichzelf niet EXTACT naar MAPJES met daarde nodige DRIVERS in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry... en ik kan de exe van de chipset niet installeren... mijn systeem voldoet niet aan de minimum requirements.. ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat je laptop het niet doet. Krijg je nog steeds die media test faliure, check cable / exiting broadcom pxe rom foutmelding? Heb je de posts van KingOfTheCastle al gelezen? Doorgaans installeer je drivers vanuit een 'matig' maar desalniettemin werkend OS. Welke heb je nodig? Dat is niet moeilijk: KLIK hier en werk gewoon het lijstje af met alle componenten die op jou van toepassing zijn. Maar nogmaals, het is zaak éérst je OS aan de praat te krijgen alvorens je begint met het installeren van drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:08:
mijn systeem voldoet niet aan de minimum requirements
Dit is meestal een teken dat je niet de goeie driver te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb bij deze site : http://service.marasst.com/compal.htm fl90/91 genomen, dan drivers, dan xp, dan chipset... en daar staat maar 1 bestand. ik snap het niet:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:12:
[...]

Dit is meestal een teken dat je niet de goeie driver te pakken hebt.
hij probeerde wat ik zei.. drivers downloade en zien of hij de sata drivers eruit kon halen..

euh heb het nu zelf net geprobeerd :s
't is een zip..
en daar in zit deze folder 8.3.0.1013(WHQL)\All

doe alles wat in die map zit toe te voegen aan uw windows xp cd..

[ Voor 24% gewijzigd door Icekiller2k6 op 31-07-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoort ook maar één bestand te zijn, namelijk je chipset driver. Die installeer je, dan ga je verder met 02. VGA enzovoorts. Je kan XP dus gewoon opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:11:
Je zegt dat je laptop het niet doet. Krijg je nog steeds die media test faliure, check cable / exiting broadcom pxe rom foutmelding? Heb je de posts van KingOfTheCastle al gelezen? Doorgaans installeer je drivers vanuit een 'matig' maar desalniettemin werkend OS. Welke heb je nodig? Dat is niet moeilijk: KLIK hier en werk gewoon het lijstje af met alle componenten die op jou van toepassing zijn. Maar nogmaals, het is zaak éérst je OS aan de praat te krijgen alvorens je begint met het installeren van drivers.
heb de post van kingofthecastle gelezen ja.. en werkt nog steeds niet.. zie niet of men drive los zit.. heb er ook al paark eer op geduwd.. .. en ik werk op men oude laptop met win xp home.. en moet ik dan gewoon deze drivers allemaal downloaden en bij Nlite invoegen of moet ik ze eerst uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:15:
[...]

hij probeerde wat ik zei.. drivers downloade en zien of hij de sata drivers eruit kon halen..

euh heb het nu zelf net geprobeerd :s
't is een zip..
en daar in zit deze folder 8.3.0.1013(WHQL)\All

doe alles wat in die map zit toe te voegen aan uw windows xp cd..
Ok bedankt! en de rest van de drivers ook? of alleen die van de chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:18:
[...]

heb de post van kingofthecastle gelezen ja.. en werkt nog steeds niet.. zie niet of men drive los zit.. heb er ook al paark eer op geduwd.. .. en ik werk op men oude laptop met win xp home.. en moet ik dan gewoon deze drivers allemaal downloaden en bij Nlite invoegen of moet ik ze eerst uitpakken?
eerst unzippen hé..

en dan die all toevoegen aangezien de andere in de man voor 64 bit zijn;.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:24:
[...]

eerst unzippen hé..

en dan die all toevoegen aangezien de andere in de man voor 64 bit zijn;.
jaja tuurlijk eerst unzippen.. en die all? wat bedoel je daar mee, allemaal toch he? van 01-13..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De map 'all' in het zipbestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hartelijk bedant.. ik ga het proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel alleen of het idd iets met de driver te maken heeft. Hoe geadvanceerd het systeem en hoe oud het OS ook moge zijn, XP is altijd wel in staat om in beperkte mate de HDD/DVDdrive aan te spreken. Een melding van 'pxe-E61: media test faliure, check cable' doet mij meer denken aan een physieke aansluiting die niet goed zit. Daarbovenop is de enige vergelijkbare situatie van Castle, ook opgelost met physiek wringen aan de dvddrive en niet met een driverinstallatie... Maar laat iig horen hoe het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar in principe als het dat is en het is opgelost ga ik dat toch ook merken als ik hem opstart zonder cd in he? dan mag die die foutmelding niet meer maken.. zaler eens aan gaan kloten.. zonder dat mijn ouders dat zien, die freaken:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd als 't 'm daar in zit, zal de foutmelding weggaan zodra de dvd goed aangesloten is.

Castle zei:
Komt m'n pa binnen. Bekijkt het ding even. "Hmm, die dvd-drive zit een beetje los[...]" KLIK.
Nou doet ie het.

Dus daar zou ik me aan vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:31:
Volgens mij zit de DVD speler goed aangesloten, ander zou hij niet de windows cd herkennen en opstarten lijkt me...

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:47:
Idd als 't 'm daar in zit, zal de foutmelding weggaan zodra de dvd goed aangesloten is.

Castle zei:
Nou doet ie het.

Dus daar zou ik me aan vasthouden.
kan je dat dan verklaren? of is dat logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Mensen die Windows XP op de Compal willen installeren en dat niet kunnen omdat de sata disk niet wordt herkend, moeten het programmaatje N-Lite gebruiken om een unattended Windows XP cd te maken met daarin de SATA drivers van de laptop ingebakken. Oftewel, je krijgt dan een Windows XP die precies hetzelfde is als je originele Windows XP alleen nu met de SATA drivers, waardoor je dus Windows XP wel kan installeren op de laptop.
Dus zoek op wat N-Lite (of een ander soortgelijk programmaatje) is, kijk hoe het werkt en maak zelf zo'n Windows XP cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:56:
Mensen die Windows XP op de Compal willen installeren en dat niet kunnen omdat de sata disk niet wordt herkend, moeten het programmaatje N-Lite gebruiken om een unattended Windows XP cd te maken met daarin de SATA drivers van de laptop ingebakken. Oftewel, je krijgt dan een Windows XP die precies hetzelfde is als je originele Windows XP alleen nu met de SATA drivers, waardoor je dus Windows XP wel kan installeren op de laptop.
Dus zoek op wat N-Lite (of een ander soortgelijk programmaatje) is, kijk hoe het werkt en maak zelf zo'n Windows XP cd.
dat ben ik aan het proberen.. nu heb ik alleen het probleem dat ik xp naar de harde schijf moet kopieren, maar dat wil niet lukken, veel bestanden krijg ik een error bij het kopieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dan kan het ook zijn dat je Windows CD niet meer helemaal 100% is.... Misschien is dat ook wel de oorzaak van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op deze pc werkt ie gewoon hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Uh, je zei dat je errors kreeg bij het kopieren naar de harde schijf? Dan lijkt mij dat de cd toch niet goed werkt op die pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja uhmz bij sommige .dat en sommige .cab bestanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dan is die cd dus niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achzo.. okej..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... als ik men laptop opstart met windows xp schijf krijg ik blauw error scherm.. als ik laptop gewoon opstart krijg ik telkens :

copyright blabla
Als die cd al errors geeft bij het kopieëren en/of opstarten, heeft het waarschijnlijk niks met de drivers te maken. Je moet dan gewoon een nieuw Win XP SP2 iso-bestand downloaden van isohunt en die op een cd branden, je kan daarna je eigen key gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
@CYQ

volgens mij mag je dat niet zomaar even naar verwijzen gezien het illegaal is :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hij geeft toch geen directe links :)
Voor de rest is 't nergens voor nodig om daar op te reageren, maak dan 'n TR aan ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik normaal ook niet. Maar in dit geval als je cd brak is, heb je het recht om een backup te gebruiken. Bij het aanschaffen van Windows koop je immers een licentie, zolang je die gebruikt bij het activeren is het niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

MethodP schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:54:
[...]

me 2, zal er toch wel wat uurtjes kweek achter spelen.
OSP CTF toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Laatst online: 24-08 21:23
Heerschap, het dingetje (Hardware radio, dus de hardware wireless switch aan de voorkant van de laptop) doet het nog altijd niet :(. Probleem is dat de schuif wel een reactie geeft, het compal programma reageert namelijk WEL als ik het ding verschuif, echter Windows en de Intel diagnostic programma's zeggen dat er niks verandert!

Het probleem hierbij is dat er geen aparte Wireless Switch drivers lijken te staan op de bovengenoemde sites (er is nl. verschil tussen gewoon de driver voor de hele kaart, en de aparte driver voor de switch).

Edit: Extragratis nog een extra probleempje - Hij lijkt niet uit Sleep mode te willen komen. Volgens de manual is het een kwestie van op de Power knop drukken, nou die heb ik zowel kort als bijna 3 seconden goed ingedrukt, no luck. Zodra ie Sleepmode in gaat knippert de power met een vast ritme, druk ik op de knop dan blijft de lamp weer blauw, maar geen scherm! Help help red mij!

[ Voor 26% gewijzigd door MaxDark op 01-08-2007 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

"Connect LAN cable to boot system with PXE function."
"Check LAN LED status when plug LAN cable."

Dit vond ik in de driver test vaag iets .xls op bizcom.

Verder zie ik dat CIR, infrarood neem ik aan, niet zou werken onder XP omdat er alleen voor Vista drivers voor staan netzoals met Robson turbo memory gebeuren. Klopt dit ? Kun je onder XP niet van het infrared oogje gebruik maken. Zou opzich niet erg zijn maar wel vaag dat het wel onder Vista drivers voor zijn maar niet met XP.

Misschien dat iemand dit nog interessant vind :)
http://www.mxm-upgrade.com/Table.html
Compal IFL90 Yes <-- MXM II <-- type

Volgens www.mxm-upgrade.com kun je dus MXM Type II kaartjes in de Compal IFL90 steken.
Bijvoorbeeld deze: Type III x1900 256MB - 46mm - 350 € (Shipping included)

[ Voor 23% gewijzigd door won op 01-08-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copyright blabla

grtz

lees juist dat er al op geantwoord is, kan iemand duidelijker zijn, snap er niet veel van, hoe moet ik een windows xp cd make? kopiren ofzo?
Zijn er nog mensen die dit probleem gehad hebben eigenlijk? en hoe hebben zij het opgelost.. heb straks pas nieuwe versie van xp dus kan dan pas nog eens proberen te installeren... en ik heb ook al de harde schijf en de dvd drive losgemaakt en opnieuw vastgezet.. dus daar ligt het ook al niet aan..

edit: goh juist agter gekomen dat het normaal is.. naja dan strax maar xp nog eens proberen te installeren.. grtzz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

nee, heb ik wel een tijd gedaan. Op zich speel ik van alles wat, maar het liefste doe ik CPMA CA, lekker snel, lekker onzinnig, lekker zonder verstand, lekker ontspannen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe het geluid van de Compals is?

Kan het geluid een beetje hard of valt dat tegen? Ik verwacht geen surround sound, maar der moet toch enigzins volume uitkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:12:

Kan het geluid een beetje hard of valt dat tegen? Ik verwacht geen surround sound, maar der moet toch enigzins volume uitkomen :P
de speakers zitten aan de voorkant, en ik heb gehoord dat het geluid redelijk goed is voor een laptop, dus verwacht er opzich niet te veel van. Als je er een headset op aan sluit, heb je natuurlijk wel goed geluid. Ik dacht dat er wel een 5.1 surround kaart in zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:12:

Met Xp vind ik het geluid een beetje lafjes , onder vista is het echt to mooi :D , maar komt omdat Vista de Audio chips anders regeld en mooier maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:15:
(...) komt omdat Vista de Audio chips anders regeld en mooier maakt :)
Heb je daar bronnen van? ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:51:
[...]

Heb je daar bronnen van? ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord.
vista zijn driver model is anders.. dus het wordt ALTIJD anders geregeld dan als in windows xp...

stond is een artikel over op de fp

[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 01-08-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Yup correct , ik heb op mijn compall Xp gehad daarna Vista en toen was me geluid in 1x 3x beter en kon 4x zo hard en gewoon zuiver ook dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:39:
vista zijn driver model is anders.. dus het wordt ALTIJD anders geregeld dan als in windows xp...

stond is een artikel over op de fp
Dat het driver model anders wordt geregeld betekent niet dat het geluid gelijk veel mooier is.

Het geluid in Vista is trouwens gewoon net zo goed/slecht als in XP.
Mektheb schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:51:
Yup correct , ik heb op mijn compall Xp gehad daarna Vista en toen was me geluid in 1x 3x beter en kon 4x zo hard en gewoon zuiver ook dus :)
Ik kan me dat echt niet voorstellen, aangezien alle geluids chips zijn geoptimaliseerd voor Windows XP aangezien dat het besturingssysteem is welke de meeste mensen hebben.
Waarschijnlijk heb je bij Windows XP iets niet goed gedaan.

[ Voor 36% gewijzigd door silmaril8 op 01-08-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
silmaril8 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:53:
[...]

Dat het driver model anders wordt geregeld betekent niet dat het geluid gelijk veel mooier is.

[...]

Ik kan me dat echt niet voorstellen, aangezien alle geluids chips zijn geoptimaliseerd voor Windows XP aangezien dat het besturingssysteem is welke de meeste mensen hebben.
hahaha je maakt hoop ik een grapje ? , ( niet lullig bedoeld )

ik doe ong 12 compall's per week in mekaar zetten dus ik weet wel wat er in zit en hoe het werkt :)
en het geluid gaat met VISTA gewoon harder als met XP its a fact met compall h80 dan

die h90/h91 heb ik nog niet geprobeerd,

Het viel mij gewoon op me music harder kon met me notebook op vista dan in Xp alles op hoog en wave hoog :) thats it no more no less

Edit : en de hardware voor de H90 is gebaseerd op Vista niet op Xp ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 01-08-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Nee ik maak geen grapje. Als het geluid in Vista 4x zo hard kan, dan doe je toch echt iets fout. Vista zorgt er echt niet voor dat een hardware onderdeel beter/mooier gaat werken. Vooral niet als de hardware is geoptimaliseerd voor XP (zoals zeker weten het geval is bij de compal h80).

Als Vista daar (beter en mooier geluid) echt voor zorgt, had Microsoft dit al lang naar voren hebben gebracht en het iedereen hebben laten weten.

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 01-08-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Huhm naja tis toch echt zo :) als ik Xp installeer net nadat ik een compall inmekaar geschroefd heb dus gloedje nieuw en ik installerd XP + drivers en ik zet hem op ze hardst , en ik formateer hem en zet Vista erop gaat het geluid harder ......
( Realtek Chipset )

En inderdaad is het geoptimaliseerd voor Xp de h80 ( logisch )
Was geen verwijd van je heb ongelijk hoor , maar ik weet 100% zeker ik niets maar dan niets ook fout doe , anders mag ik ze denk ik ook mezelf niet Compall Verkoop Center noemen.

Toch is het wel appart en klopt het inderdaad niet ... raar maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
@ Mektheb

wel grappig hoe je in je eerste post het nog hebt over betere kwaliteit en nu nog maar slechts over dat het geluid een stuk harder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand misschien laptop-sleeves of cases met een "harde shell" zoals deze: http://www.backshop.nl/prod_display.php?prodid=151 ?

Er is in dit topic al een sleeve van Case Logic langsgekomen, maar ik denk dat een sleeve o.i.d. met een verharde buitenkant wat veiliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

MethodP schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:55:
[...]

Ik dacht dat er wel een 5.1 surround kaart in zat...
Helaas niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:56:
is dat als hij de cd niet vind? want de laptop vind de cd maar ik krijg na een tijd een blauw scherm met een error... hier zegt hij dat ik contact moet opnemen met de leverancier en dat er een pci.sys error is.. gaat hij dan ook werken zoals hierboven staat? of is er dan een hardwarefout?

edit: en ik moet dus alleen de drivers van de chipset nemen (daar de map "all" van kopieren heb ik ook gelezen) ... maar moet ik de bestanden van deze map integreren of de hele map gewoon

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:56:

is dat als hij de cd niet vind? want de laptop vind de cd maar ik krijg na een tijd een blauw scherm met een error... hier zegt hij dat ik contact moet opnemen met de leverancier en dat er een pci.sys error is.. gaat hij dan ook werken zoals hierboven staat? of is er dan een hardwarefout?

edit: en ik moet dus alleen de drivers van de chipset nemen (daar de map "all" van kopieren heb ik ook gelezen) ... maar moet ik de bestanden van deze map integreren of de hele map gewoon
Dat lijkt me eerder een brakke Windows XP cd. Zoals al eerder vermeld: probeer eens een andere Windows XP cd of brand hem op een andere cd.

Het kan trouwens ook het geheugen zijn. Probeer eens memtest te draaien met een linux live cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

silmaril8 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:53:
[...]

[...]

:w betweter

[ Voor 6% gewijzigd door won op 01-08-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:10:
[...]

Dat lijkt me eerder een brakke Windows XP cd. Zoals al eerder vermeld: probeer eens een andere Windows XP cd of brand hem op een andere cd.

Het kan trouwens ook het geheugen zijn. Probeer eens memtest te draaien met een linux live cd.
heb het met beide gedaan, pro en home en teklens hetzelfde
nu heb ik zoals jij zei de drivers van map 'all' van chipset toegevoegd.. en cd gemaakt, als ik met deze cd opstart, kom ik in dos terecht, is dat normaal? wat moetik dan typen? (dus met nlite gemaakt, xp ingezet, drivers toegevoegd.. iso gemaakt gebrand,..)

edit : en heb zo geen cd, maar in de bios geeft hij wel 4gb aan

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:35:
[...]

heb het met beide gedaan, pro en home en teklens hetzelfde
nu heb ik zoals jij zei de drivers van map 'all' van chipset toegevoegd.. en cd gemaakt, als ik met deze cd opstart, kom ik in dos terecht, is dat normaal? wat moetik dan typen? (dus met nlite gemaakt, xp ingezet, drivers toegevoegd.. iso gemaakt gebrand,..)

edit : en heb zo geen cd, maar in de bios geeft hij wel 4gb aan
Als je na een tijdje een blauw scherm krijgt dan staat er bijna altijd een code oid bij. Met die code kun je verder googlen en kijken waarom die nou een blauwe scherm geeft. Kan wel lopen gissen maar herhaal je stappen maar eerst en vermeld ff welke 0x00blabla etc etc je krijgt. Neem alles over behalve de tekst die er altijd staat. Als je niet weet wat dat is dan kun je deze link ff volgen voor voorbeelden.

Lees deze ook maar eens: Windows XP en 2000 BSOD guide

@HIERONDER: neen :) hij zei dat ie 2 weken levertijd verwachtte (op 19/7). Vervolgens eenmaal besteld zei die dat ik het in de 1ste week van Augustus zou krijgen (op 20/7). Later zei die dat hij met vakantie ging en op de site staat dat ze vanaf Donderdag 2/8 weer orders gaan verzenden dus met een beetje mazzel moet ik het vrijdag hebben. En anders bellen die shizzle :)

[ Voor 17% gewijzigd door won op 01-08-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog nieuws van FC over de 1440*900 systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
0x000007e Inaccessible Boot Device

Deze melding krijg als Windows niet kan bepalen wat je Boot device is (Opstart apparaat)
Dit is een hardware probleem, kijk eens in je bios welk apparaat het eerste opstart (Boot Sequence) http://www.pcguide.com/ref/mbsys/bios/bootSequence-c.html

Meestal is dat je Floppy drive of je CD-Rom drive als eerste en dan pas je Harde schijf, indien je Floppy of CD drive vernieuwd is (verkeerde drivers) verkeerd is aangesloten of gewoon kapot is kan je deze melding dus krijgen.

Verander in de bios de boot volgorde en zet harde schijf dan als eerste en kijk of dit probleem zich herhaald voordat je de computer open draaid en de bekabeling gaat nakijken.

Voor Windows NT based systemen en daar valt XP ook onder kan dit nog veroorzaakt worden door een boot sector virus :confused:
http://www.wittereus.net/virus.html

in het ergste geval is je harde schijf naar de knoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met hdd als eerste boot krijg ik een al eerder genoemd probleem met die pxe-E61 en pxe-mof fout, maar dat is omdat er niets op de hdd te vinden is.. en ik heb de dvd drive al eens losgehad en goed aangeduwd.. maar als die stuk zou zijn zou hij de cd toch niet vinden? want hij begint eerst met allerlei bestanden in te laden, en dan krijg ik de error pas.

edit: en als ik zo een schijf met nlite maak, en ik steek hem in start hij dos op.. is dat normaal ,wat moet ik daar dan intypen? heb hier de tutorial gevolgd: http://www.techzine.nl/tutorials/280/8

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:57:
Vanaf morgen gaat is Frits weer thuis van vakantie, dus dan kan ie weer mailen. Ben benieuwd wanneer die nou eens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Probeer eens een Linux-live cd (ubuntu ofzo) te draaien. Kijk of je wel dit OS kan opstarten. En test dan gelijk het geheugen met memtest wat op de cd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Error message in Windows XP Service Pack 2: "Stop 0x7E"

Hotfix downloaden en tijdens je n-lite wizard deze hotfix eraan toevoegen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:57:
Ik ga hem morgen bellen, want ik wil 'm zeker 2e week van aug hebben. Anders annuleer ik (denk ik) de bestelling, want ik moet 'm gewoon voor school hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

won schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:19:
[...]

Error message in Windows XP Service Pack 2: "Stop 0x7E"

Hotfix downloaden en tijdens je n-lite wizard deze hotfix eraan toevoegen. Succes.
ja die had ik ook al gevonden, maar dat is

STOP 0x0000007e (parameter1, parameter2, parameter3, parameter4)
aec.sys

en bij mij staat er pci.sys, of maakt dat niet uit

en als ik zo een schijf met nlite maak, en ik steek hem in start hij dos op.. is dat normaal ,wat moet ik daar dan intypen? heb hier de tutorial gevolgd: http://www.techzine.nl/tutorials/280/8

edit: en die hotfix is engels, maakt dat uit of moet het nederlands zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
nlboy schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:20:
[...]
Ik ga hem morgen bellen, want ik wil 'm zeker 2e week van aug hebben. Anders annuleer ik (denk ik) de bestelling, want ik moet 'm gewoon voor school hebben.
Post het ook even in dit topic, dan weten wij ook waar we aan toe zijn. Dank :)
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.