Ik zie bij geen een van die twee winkels een compal ifl90 w(s)xga+ barebone. Heb je ze daarover gemailt of ga je voor de wxga barebone? Anders wil ik wel weten wat die barebone kost.Steephh schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:33:
[...]
Via internet. Barebook via Zercom/Central Point, CPU/Ram/HD bij een andere shop, weet nog niet precies welke. Bluetooth modules zijn maar 12 euro bij sommige winkels en de rest zal ook niet zo duur zijn.
Verwijderd
Compal IFL90 15,4" WXGA Go 8600, T7500, 3GB 667Mhz, 100GB 7200RPM, Excl. OS is nu in de aanbieding met extra batterij, 3 jaar carry in en tas + muis kom ik uit op 1302 euro.
De Compal IFL90 WXGA+, T7500, 3GB 677Mhz, 120GB 7200RPM, Excl. OS kost me 1380 euro.
Nou is mijn vraag: is naar jullie mening die 78 euro het volgende waard?
- finger print reader
- 512 mb ipv 256 mb videokaart
- 20 gb (7200rpm) harde schijf meer
- grotere resolutie scherm (waar ik niets aan heb)
De Compal IFL90 WXGA+, T7500, 3GB 677Mhz, 120GB 7200RPM, Excl. OS kost me 1380 euro.
Nou is mijn vraag: is naar jullie mening die 78 euro het volgende waard?
- finger print reader
- 512 mb ipv 256 mb videokaart
- 20 gb (7200rpm) harde schijf meer
- grotere resolutie scherm (waar ik niets aan heb)
Verwijderd
Naar dat videogeheugen moet je niet kijken die 256Mb extra gaat het niet maken aangezien je resolutie klein is tenzij je de laptop aan een extern scherm hangt met een grote resolutie.
Je moet zelf zien of je die fingerprint reader en vooral die grotere resolutie belangrijk vindt.
Je moet zelf zien of je die fingerprint reader en vooral die grotere resolutie belangrijk vindt.
Verwijderd
Dank heren, ikzelf zal de resolutie toch niet hoger zetten dan 1280x800. De laptop komt ook niet aan een extern scherm te hangen.
Weet iemand al iets over die finger print reader? Of het werkt ed..
Weet iemand al iets over die finger print reader? Of het werkt ed..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 11:56 ]
Als je een 1440x900 op een 1280x800 ziet dat er lelijker uit dan wanneer je een native 1280x800 resolutie hebt.
Maar waarom zou je geen 1440x900 draaien dan? 1440x900 is perfect te zien hoor. Alles is superscherp, dus het is echt niet te klein.
Maar waarom zou je geen 1440x900 draaien dan? 1440x900 is perfect te zien hoor. Alles is superscherp, dus het is echt niet te klein.
Verwijderd
Ik heb toch besloten om voor de duurdere versie te gaan.
Tsja waarom ik geen 1440x900 draai: geen idee. Ik denk dat het gewenning is. Vind de resolutie die ik nu heb prima en ik hoef niet te turen naar (iets) kleinere lettertjes.
Ik heb 1024x768 op mijn desktop (19 inch). Is 1440x900 op een 15,4 inch laptop dan niet helemaal turen?
Tsja waarom ik geen 1440x900 draai: geen idee. Ik denk dat het gewenning is. Vind de resolutie die ik nu heb prima en ik hoef niet te turen naar (iets) kleinere lettertjes.
Ik heb 1024x768 op mijn desktop (19 inch). Is 1440x900 op een 15,4 inch laptop dan niet helemaal turen?
Iemand ervaring met de Ahtec Sense XFT00 Duo?
Ik ben van plan om deze laptop aan te schaffen (nadat ik op vakantie ben geweest
).
Vind het wel een leuke prijs voor zulke specs.
Ik ben van plan om deze laptop aan te schaffen (nadat ik op vakantie ben geweest
Vind het wel een leuke prijs voor zulke specs.
motabeatz.com
Ik snap niet zo goed dat mensen kunnen leven met 1280x800 op een 15.4" scherm, 1440x900 oke, maar 1280x800 vind ik echt te laag. Ik wil ook graag een nieuwe laptop binnenkort, maar ik wil niet minder dan 1680x1050 als het een 15.4" widescreen is, anders heb ik minder ruimte, dan ik nu heb (1400x1050 op 15"). Ik heb verder ook geen last van turen naar kleine lettertjes ofzo, ik denk dat je daar vrij snel gewend aan raakt, ik ben overgestapt van 1280x960 op mn desktop (19" CRT) naar 1400x1050 op een 15" laptop en wil echt niet meer terug. Ik snap ook niet dat de gewone TFT schermen niet omhoog gaan met de resoluties, ik zou best 1600x1200 of hoger willen op een gewone TFT voor mn desktop.
Google op de productcodes, dan weet je meteen welke shops welke heeft:Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:38:
[...]
weet je misschien nog meer adressen voor compal barebones?
Productcodes + Specs
http://www.it4profit.com/...?ST=1&MNF=170293&x=11&y=9
_@/'
8600GS = 256 MBVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:54:
Naar dat videogeheugen moet je niet kijken die 256Mb extra gaat het niet maken aangezien je resolutie klein is tenzij je de laptop aan een extern scherm hangt met een grote resolutie.
8600GT = 512 MB
Het maakt wel degelijk verschil

_@/'
En wat bedoel je met betere garantie? Het blijft gewoon 2 jaar hoor, dan vind ik het wel erg veel voor een 9 cells accu.silmaril8 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:42:
[...]
Bij Informatique is die eerste laptop 1290 euro, maar die heeft wel een 9-cell accu. Scheelt dus ongeveer 100 euro.. Voor de 100 euro heb ik toch liever een betere garantie (en een 9-cell accu)
Die 2de laptop is zelfs 1400 euro bij Informatique, dus 100 euro goedkoper...
Wat betreft de tweede, heb je deels gelijk:
Ja, zonder TV kaart ja..
--
Ik heb net even met Informatique gebeld, het is daar ook mogelijk om het barebook los te bestellen. Dan kost deze 744 euro.
Is het trouwens ook mogelijk om de TV Tuner los te bestellen, want die ben ik nog nergens tegengekomen!
[ Voor 19% gewijzigd door Steephh op 25-07-2007 17:25 ]
_@/'
Sorry, ik snap het niet helemaal. Kun je het anders formuleren?won schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:03:
[...]
Maar om dan later een geheel nieuwe laptop te kopen omdat die nieuwe processor niet in je oude kan en je dus gelijk een duur model moet nemen met een videokaart zou betekenen dat later veel later kan worden.
Nope, een GS hoeft niet persé 256 MB te hebben of een GT 512 MB. Ze kunnen allebei worden geleverd met beide hoeveelheden, zowel in DDR als DDR2 als DDR3. Zie ook de nvidia website.Steephh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:09:
[...]
8600GS = 256 MB
8600GT = 512 MB
Het maakt wel degelijk verschil
Helemaal mee eens. Ik werk nu al jaren met vele 15" schermpjes op 1024x768 en dat is ontzettend krap. Het was een verademing toen ik m'n dell ultrasharp kreeg met 1600x1200 maar.... die ligt nu in duigen (moet er nog even flink aan solderen om hem weer werkend te krijgen.SneakyViper schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:03:
Ik snap niet zo goed dat mensen kunnen leven met 1280x800 op een 15.4" scherm, 1440x900 oke, maar 1280x800 vind ik echt te laag. Ik wil ook graag een nieuwe laptop binnenkort, maar ik wil niet minder dan 1680x1050 als het een 15.4" widescreen is, anders heb ik minder ruimte, dan ik nu heb (1400x1050 op 15"). Ik heb verder ook geen last van turen naar kleine lettertjes ofzo, ik denk dat je daar vrij snel gewend aan raakt, ik ben overgestapt van 1280x960 op mn desktop (19" CRT) naar 1400x1050 op een 15" laptop en wil echt niet meer terug. Ik snap ook niet dat de gewone TFT schermen niet omhoog gaan met de resoluties, ik zou best 1600x1200 of hoger willen op een gewone TFT voor mn desktop.
Ik kan me voorstellen dat iemand een libretto met 1440x900 klein zou vinden, maar 1680x1050 op een 15.4" is *echt* om verliefd op te worden. Gewéldig! Zeker het geld waard.
hij zegt dat je NU beter kunt spenderen aan een duurdere 'vid'kaart in je laptop dan aan je cpu.. uw vidkaart kun je niet vervangen uw cpu wel.. althans zo leid ik het af..ssj3gohan schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:32:
[...]
Sorry, ik snap het niet helemaal. Kun je het anders formuleren?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ja, dat kan wel kloppen, maar je kan geen verschillende keuze's maken onderling bij de laptops. Het is óf 256MB 8600GS, of 512MB 8600GT.ssj3gohan schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:32:
[...]
Nope, een GS hoeft niet persé 256 MB te hebben of een GT 512 MB. Ze kunnen allebei worden geleverd met beide hoeveelheden, zowel in DDR als DDR2 als DDR3. Zie ook de nvidia website.
Dan kijk je toch niet goed.. www.zercom.nl -> in zoekvenster links intypen 'compal fl90'Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:26:
[...]
Ik zie bij geen een van die twee winkels een compal ifl90 w(s)xga+ barebone. Heb je ze daarover gemailt of ga je voor de wxga barebone? Anders wil ik wel weten wat die barebone kost.
Op dezelfde manier: www.centralpoint.nl -> in zoekvenster links intypen 'compal fl90'
_@/'
Op welke dag heb jij besteld en op welke dag is de betaling door gekomen, als ik vragen mag?VariX schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:19:
Ben ik net terug van vakantie, dacht ik dat ik eindelijk mijn laptop op zou kunnen halen bij FC ("2e week van juli" zei FC), maar helemaal geen reactie meer gekregen. Moet ik hier op het forum lezen dat hij een maand later komt, 2e week van augustus. Best wel waardeloos
. Toch een flink bedrag wat ik er voor heb betaald en de service laat nu wat te wensen over.
En dan zijn ze vanaf vandaag ook nog t/m 1 augustus op vakantie...
Met betere garantie bedoel ik dat je niet zelf de onderdelen los hoeft te testen als de laptop het niet meer doet.Steephh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:13:
En wat bedoel je met betere garantie? Het blijft gewoon 2 jaar hoor, dan vind ik het wel erg veel voor een 9 cells accu.
Vandaag is het dan zo ver, ik heb mijn inNote GTX90!!!
Ik ben hem vanmiddag zelf gaan bouwen (ik werk bij Informatique, dat is dus niet de gewoonte daar
). Heb er nu Vista Ultimate x64 op gezet, en het ziet er allemaal geweldig uit, ik heb net ff dat stukkie hierboven gelezen, en ik kan je zeggen dat WSXGA+ echt geweldig is

Mijn config staat in mn sig. Als mensen nog willen weten hoe dat plaatje van IQ achterop het scherm eruit ziet dan moeten ze dat vragen, dan maak ik ff een paar pics.
Ik ben hem vanmiddag zelf gaan bouwen (ik werk bij Informatique, dat is dus niet de gewoonte daar
Mijn config staat in mn sig. Als mensen nog willen weten hoe dat plaatje van IQ achterop het scherm eruit ziet dan moeten ze dat vragen, dan maak ik ff een paar pics.
Verwijderd
Hoe staat het met de voorraden van de GTX90 bij Informatique?
Een concretere vraag zou zijn; stel dat iemand vandaag de GTX90 zou bestellen bij Inf., wanneer krijgt diegene het dan daadwerkelijk binnen? Vette config trouwens, echt een beest.
Een concretere vraag zou zijn; stel dat iemand vandaag de GTX90 zou bestellen bij Inf., wanneer krijgt diegene het dan daadwerkelijk binnen? Vette config trouwens, echt een beest.
Ik denk dat Informatique dat het beste weetVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:57:
Hoe staat het met de voorraden van de GTX90 bij Informatique?
Verwijderd
Zou handig zijn als pposthoorn het wist, hij werkt er
. Zijn antwoord zou zwaarder wegen dan zo'n standaard email.
25 juni heb ik besteld, 26 juni was het geld van mn rekening afgeschreven. Wacht jij ook al?won schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:35:
[...]
Op welke dag heb jij besteld en op welke dag is de betaling door gekomen, als ik vragen mag?
Heb nu wel een mailtje binnen van FC dat ze nu verwacht worden 2e week van augustus.
Rrrrrelaxt jongen! Bijna dezelfde config als ik. Wat jammer dat de mijne nog niet daar is, ze zeiden dat hij de 31e pas leverbaar was.pposthoorn schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:
Ik ben hem vanmiddag zelf gaan bouwen (ik werk bij Informatique, dat is dus niet de gewoonte daar). Heb er nu Vista Ultimate x64 op gezet, en het ziet er allemaal geweldig uit, ik heb net ff dat stukkie hierboven gelezen, en ik kan je zeggen dat WSXGA+ echt geweldig is
![]()
Er zijn er als het goed is al heel veel in de maak, worden denk ik de komende dagen uitgeleverd. Als het goed is komt maandag de volgende lading binnen. 3 augustus is de datum die ik te horen heb gekregen voor mijn 2e laptop (die staat als laatste op de wachtlijst). Deze is voor mijn pa, hij moest ook een nieuwe, en vertrouwde dat als ik een laptop van mn eigen geld kocht die wel goed moest zijn, dus heeft hij dezelfde besteld
Ik wil eigenlijk ook exact jouw specspposthoorn schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:
Ik ben hem vanmiddag zelf gaan bouwen (ik werk bij Informatique, dat is dus niet de gewoonte daar). Heb er nu Vista Ultimate x64 op gezet, en het ziet er allemaal geweldig uit, ik heb net ff dat stukkie hierboven gelezen, en ik kan je zeggen dat WSXGA+ echt geweldig is
![]()
Ik ben ook wel benieuwd naar een paar pics van dat logo.
pposthoorn, woon je toevallig ook in de buurt van informatique? kwil hem nog recenseren en zoek een recensiemaatje
Ik zou het fijn vinden als je wat pics van je laptop zou willen maken..pposthoorn schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:
![]()
alvast bedankt..
Wat? dat is al meer dan een maand man! Ik dacht zelf dat iedere bestelling steeds op een volgende levering zat en zo dus iedere keer een week erbij werd geschroefd. In mijn geval waren er mensen die dan voor mij besteld hadden en deze 1 week voor mijn beloofde datum beloofd werden te krijgen.VariX schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:45:
[...]
25 juni heb ik besteld, 26 juni was het geld van mn rekening afgeschreven. Wacht jij ook al?
Heb nu wel een mailtje binnen van FC dat ze nu verwacht worden 2e week van augustus.
Zelf heb ik donderdag 19 juli besteld en op vrijdag 20 juli is het geld aangekomen en heeft FC de bestelling geplaatst. De beloofde leverdatum werd de 1ste week van augustus of binnen 2 weken. Met een beetje mazzel word dat dus voor vrijdag 3 augustus. Maar ik heb begrepen dat het verzendbedrijf waar FC zaken mee doet ook op zaterdag levert dus wie weet.
Ik bedoel deze:Steephh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:13:
[...]
Is het trouwens ook mogelijk om de TV Tuner los te bestellen, want die ben ik nog nergens tegengekomen!

_@/'
@ssj3gohan: Ik woon in Rotterdam Noord, dus dat is best in de buurt van IQ. Moet wel zeggen dat ik morgen ochtend om 5 uur op vakantie ga voor 3 weken dus voor die tijd gaat er niks gerecenseerd worden bij mij 
Misschien daarna.
@SneakyViper: Ik zal kijken of ik vanmiddag nog tijd heb, dan schiet ik nog wat pics voor jou.
Misschien daarna.
@SneakyViper: Ik zal kijken of ik vanmiddag nog tijd heb, dan schiet ik nog wat pics voor jou.
Verwijderd
Foto's... review...pposthoorn schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:
Dus, N4All /is distributeur van de Compal FL90 en verkoopt deze ook via hun website, btonotebooks onder de naam BTO15W25+
Winkels zoals bijvoorbeeld De Greef (GNote15W25+), Informatique (inNote 154-GTX90) en Alternate (Alternate 15W25+) kopen dus hun eigen merk notebook daar in (=dus een compal)
Is nu bijvoorbeeld een GNote exact hetzelfde als ik er een bestel bij BTO, Informatique, Alternate, of andesom (zelfde hardware?) afgezien van de verschillende verkoopprijs
Hoe zat het nu ook met het geheugen? 1GB DDR2-800MHz of 2GB DDR2-667MHz?
Winkels zoals bijvoorbeeld De Greef (GNote15W25+), Informatique (inNote 154-GTX90) en Alternate (Alternate 15W25+) kopen dus hun eigen merk notebook daar in (=dus een compal)
Is nu bijvoorbeeld een GNote exact hetzelfde als ik er een bestel bij BTO, Informatique, Alternate, of andesom (zelfde hardware?) afgezien van de verschillende verkoopprijs
Hoe zat het nu ook met het geheugen? 1GB DDR2-800MHz of 2GB DDR2-667MHz?
Check, nou, ik denk dat er voor die tijd al wel een andere tweaker is die hem heeft gerecenseerd. Ik denk dat ik het dan maar bij een 'beknopte' recensie houd.pposthoorn schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 07:57:
@ssj3gohan: Ik woon in Rotterdam Noord, dus dat is best in de buurt van IQ. Moet wel zeggen dat ik morgen ochtend om 5 uur op vakantie ga voor 3 weken dus voor die tijd gaat er niks gerecenseerd worden bij mij
Misschien daarna.
Volgens mij ligt het aan het type beeldscherm wat er bij geleverd word. De 1280x800 schermen zijn goed leverbaar (dat heeft FC keurig nog gemaild toen ik mijn bestelling plaatste met 1440x900 scherm, ik wist dat verwachte leverdatum 2e week van juli was, dat vond ik nog wel te doen). Want als je zoekt naar de barebooks van de FL90 met 1440x900 scherm, zie je dat niemand die nu kan leveren. Hopelijk klopt het nu dat mijn laptop in de 2e week van augustus komt. Als het nog langer moet duren koop ik wel een anderewon schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 02:06:
[...]
Wat? dat is al meer dan een maand man! Ik dacht zelf dat iedere bestelling steeds op een volgende levering zat en zo dus iedere keer een week erbij werd geschroefd. In mijn geval waren er mensen die dan voor mij besteld hadden en deze 1 week voor mijn beloofde datum beloofd werden te krijgen.
Zelf heb ik donderdag 19 juli besteld en op vrijdag 20 juli is het geld aangekomen en heeft FC de bestelling geplaatst. De beloofde leverdatum werd de 1ste week van augustus of binnen 2 weken. Met een beetje mazzel word dat dus voor vrijdag 3 augustus. Maar ik heb begrepen dat het verzendbedrijf waar FC zaken mee doet ook op zaterdag levert dus wie weet.
Ga nu niet zeggen dat die laptops pas in september komen... 
Edit: eerlijk gezegd snap ik niet veel van die tabel. Wat wordt ermee bedoeld?
Edit: eerlijk gezegd snap ik niet veel van die tabel. Wat wordt ermee bedoeld?
[ Voor 39% gewijzigd door Jckx op 26-07-2007 11:04 ]
Verwijderd
Ik dacht dat BTO gebruik maakt van de clevo barebook.
Blijkbaar dus toch compal als ik dat excel bestand zie, wat is dat precies?
Blijkbaar dus toch compal als ik dat excel bestand zie, wat is dat precies?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 10:58 ]
ik dacht dat jullie er meer van snapten dan ik. Ik had een vraag gesteld aan Marasst, kreeg dit als bijlage er gratis bij.
Dat verwacht ik ook.ssj3gohan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:12:
[...]
Check, nou, ik denk dat er voor die tijd al wel een andere tweaker is die hem heeft gerecenseerd. Ik denk dat ik het dan maar bij een 'beknopte' recensie houd.
Die foto's van de inNote zijn al voorbij gekomen, inclusief het Logo'tje. Stelt niet veel voor, ik heb Informatique hierover gevraagd, en ze kunnen de laptop ook leveren zonder logo, wat ik denk ik ga doen
Verwijderd
Het is een forecast, ik denk dat het tabel schetst wat voor aanvraag Marasst verwacht in de maand september van de tussenverkopers.
Ik hoop dat ik gelijk heb, want vergeet het maar dat ik wacht tot september, ik heb mijn notebook al besteld op 17 juni(!) bij L4U.
Ik hoop dat ik gelijk heb, want vergeet het maar dat ik wacht tot september, ik heb mijn notebook al besteld op 17 juni(!) bij L4U.
Ik heb interesse in de InNote 154-XS90 (1440x900). Zie nu dat ze de mogelijkheden hebben uitgebreid. Je kan nu kiezen voor én Hypermemory én Bluetoothmodule én TV tunerkaart.
Heeft die TV kaart nu een meerwaarde? Wat kan je er eigenlijk mee? DVB-T kan je alleen maar met decoder en smartcard bekijken (alleen Ned 1,2 en 3 en Regionale TV zijn vrij te kijken). In andere landen is er meer vrij te kijken, dat weet ik.
Nog een vraagje:
Als ik nu bestel bij Informatique moet je dan direct betalen? Als nog niet duidelijk is wanneer geleverd gaat worden wil ik eigenlijk ook later betalen (heb geen zin om ruim 1300 Euro een maand of meer van te voren te betalen).
Heeft die TV kaart nu een meerwaarde? Wat kan je er eigenlijk mee? DVB-T kan je alleen maar met decoder en smartcard bekijken (alleen Ned 1,2 en 3 en Regionale TV zijn vrij te kijken). In andere landen is er meer vrij te kijken, dat weet ik.
Nog een vraagje:
Als ik nu bestel bij Informatique moet je dan direct betalen? Als nog niet duidelijk is wanneer geleverd gaat worden wil ik eigenlijk ook later betalen (heb geen zin om ruim 1300 Euro een maand of meer van te voren te betalen).
[ Voor 22% gewijzigd door TVL op 26-07-2007 12:09 ]
Verwijderd
Omdat dit een bestelling op maat is moet je van tevoren het bedrag overmaken. Is ook logisch, stel nou dat je bestelt en het apparaat wordt in elkaar gezet op jouw voorkeuren. Maar.. je hebt je bedacht en annuleert je order, dan zit de shop wel met 'jouw' apparaat die moeilijker is door te verkopen.
Yep,. gewoon een mailtje sturen. Ik heb ook gevraagd of ze alle stickers en logo's eraf willen halen bij assemblage, kreeg binnen een paar uur een mailtje terug! Informatique geeft wat dat betreft geweldige service.MethodP schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:48:
Die foto's van de inNote zijn al voorbij gekomen, inclusief het Logo'tje. Stelt niet veel voor, ik heb Informatique hierover gevraagd, en ze kunnen de laptop ook leveren zonder logo, wat ik denk ik ga doen
Nope, je kunt gewoon pinnen in Bergschenhoek, wat ik ook doe gezien ik er vlakbij woon en pas wil betalen als ik zie dat ze alles juist hebben geleverd. Het is me nogal een bedrag om vooruit te betalen!!TVL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:00:
Ik heb interesse in de InNote 154-XS90 (1440x900). Zie nu dat ze de mogelijkheden hebben uitgebreid. Je kan nu kiezen voor én Hypermemory én Bluetoothmodule én TV tunerkaart.
Heeft die TV kaart nu een meerwaarde? Wat kan je er eigenlijk mee? DVB-T kan je alleen maar met decoder en smartcard bekijken (alleen Ned 1,2 en 3 en Regionale TV zij vrij te kijken). In andere landen is er meer vrij te kijken, dat weet ik.
Nog een vraagje:
Je hoeft pas te betalen bij ontvangst. Je hoeft niet vooruit te betalen. Als je hem niet wilt betalen blijven zij met een barebone zitten die ze geweldig makkelijk en direct kunnen ombouwen tot de volgende orde en maken ze iemand in de (vrij lange) wachtlijst erg blij door sneller te leveren.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:09:
Omdat dit een bestelling op maat is moet je van tevoren het bedrag overmaken. Is ook logisch, stel nou dat je bestelt en het apparaat wordt in elkaar gezet op jouw voorkeuren. Maar.. je hebt je bedacht en annuleert je order, dan zit de shop wel met 'jouw' apparaat die moeilijker is door te verkopen.
[ Voor 18% gewijzigd door mux op 26-07-2007 12:11 ]
Verwijderd
Specifiek in dit geval zal dat misschien anders zijn, maar ik doelde meer op het 'op maat gemaakte producten' concept in het algemeen.
Als dit de policy van IQ is, is dat erg mooi.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 12:22 ]
Vind ik ook een vrij fors bedrag om zover vantevoren te betalen. Ik woon ongeveer 60KM van Bergschenhoek, dus mischien ga ik hem dan wel halen. Tja en zo op maat is dat ding nu ook weer niet, je hebt een aantal keuze mogelijkheden.ssj3gohan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:09:
Nope, je kunt gewoon pinnen in Bergschenhoek, wat ik ook doe gezien ik er vlakbij woon en pas wil betalen als ik zie dat ze alles juist hebben geleverd. Het is me nogal een bedrag om vooruit te betalen!!
[...]
Je hoeft pas te betalen bij ontvangst. Je hoeft niet vooruit te betalen. Als je hem niet wilt betalen blijven zij met een barebone zitten die ze geweldig makkelijk en direct kunnen ombouwen tot de volgende orde en maken ze iemand in de (vrij lange) wachtlijst erg blij door sneller te leveren.
Verder zit bij die tuner nog een afstandsbediening?
Ja, daar heb je vaak gelijk in. Computerfabrikanten als Dell zijn het meest extreme voorbeeld, maar ook sommige compal-leveranciers hanteren die policy. Maar zelf heb ik, net als veel tweakers volgens mij, de instelling: als het duurder is dan 250 euro, haal ik het zelf wel op en betaal ik persoonlijk na inspectie. Kan natuurlijk makkelijk voor mij omdat ik studenten-OV hebVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:19:
Specifiek in dit geval zal dat misschien anders zijn, maar ik doelde meer op het 'op maat gemaakte producten' concept in het algemeen.
Volgens mij heb je het over op maat gemaakte produkten als de afzonderlijke onderdelen niet meer bruikbaar zijn. Maatpak wordt vaak genoemd als voorbeeld. De stukken stof die je over hebt zijn onbruikbaar voor een ander. Maar bij laptoponderdelen is dat nou niet echt het geval.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:19:
Maar goed, raakt beetje off topic.
Verwijderd
Als je op zoek bent naar de originele bestanden (drivers voor xp en vista, bios etc) van de fl90/91 kan je hier kijken:
http://service.marasst.com/Compal/IFL90_91/
http://service.marasst.com/Compal/IFL90_91/
Verwijderd
Nee dat is niet waar.Steephh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:19:
Ja, dat kan wel kloppen, maar je kan geen verschillende keuze's maken onderling bij de laptops. Het is óf 256MB 8600GS, of 512MB 8600GT.
Video: nVidia GeForce 8600M GT 256MB maar die is er ook in de 512 mb versie.
Verwijderd
Ja bij lage res hebben ze 256Mb en hoge 512Mb. Maar als je een 512Mb versie zou hebben in die laptop dan merk je het verschil niet omdat dat geheugen enkel nodig is voor hoge resoluties.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:49:
[...]
Nee dat is niet waar.
Video: nVidia GeForce 8600M GT 256MB maar die is er ook in de 512 mb versie.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:54:
Ik kreeg ook bericht van informatique dat er dus maar 2 sloten beschikbaar zijn en je dus een keuze moet maken uit Wlan/Bluetooth/Turbo module.
Naar aanleiding hiervan en het bericht van informatique dat er slechts twee beschikbare slots in de Compal aanwezig waren, heb ik de leverancier N4ALL opgebeld. Die hebben gezegd dat dit inderdaad het geval is, maar dat dit slecht geldt voor de goedkopere uitvoeringen en niet voor de BTO, hetgeen een luxere uitvoering betreft, en dat deze feitelijk over vier PCIe aansluitingen beschikt. Hiermee geconfronteerd gaf informatique aan dat, hoewel de GTX90 niet hetzelfde model betreft dan de BTO, bluetooth niet van één van de twee PCIe slots gebruikt maakt en dat er dus naast bluetooth voor nog twee andere opties gekozen kan worden. Heb hem dan ook gelijk besteld en wacht nu op de:Hades.NL schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:55:
In de bovenstaande handleiding kun je zien dat de Wlan/Robson/Bluetooth modules op verschillende plekken zitten. Waarschijnlijk 'krijg' je dus gewoon alle drie de opties.
Compal IFL90 / inNote GTX90:
15,4" TFT WSXGA+ (1680x1050) NonGlare
Intel® 965PM met ICH8-M Chipset
Intel® Core2Duo T7500 2.2GHz, 800MHz FSB, 4MB L2 Cache
Intel® PRO 4965 Wireless LAN, 802.11a/g/n
nVidia® GeForce® Go 8600M GT 512MB
2× SO-Dimm 1GB DDR2-667MHz RAM
2.5" 160GB S-ATA 7200rpm
SuperMulti DVD±RW Dual Layer
Integrated: 2.0 Mp webcam & Fingerprint reader
Integrated Compal FL9x: Bluetooth & TV Tuner
9 cells Lithium-Ion Batterij,
Geen besturingssysteem
Prijs à € 1430,-
Levertijd ongeveer 2 weken,
bij Informatique
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 19:42 ]
levertijd volgens de site of volgens een mailtje..? site is niet echt geloofwaardig imoh..Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:28:
[...]
[...]
Naar aanleiding hiervan en het bericht van informatique dat er slechts twee beschikbare slots in de Compal aanwezig waren, heb ik de leverancier N4ALL opgebeld. Die hebben gezegd dat dit inderdaad het geval is, maar dat dit slecht geldt voor de goedkopere uitvoeringen en niet voor de BTO/GTX90, hetgeen een luxere uitvoering betreft, en dat deze feitelijk over vier PCIe aansluitingen beschikt. Hiermee geconfronteerd bekende informatique kleur en leveren nu ook GTX90 modellen met meer dan twee van de betreffende opties. Heb hem dan ook gelijk besteld en wacht nu op de:
Compal IFL inNote GTX90:
15,4" WSXGA+ (1680x1050) NonGlare
Intel® 965PM en ICH8-M Chipset
Intel® Core2Duo T7500 2.2GHz, 800MHz FSB, 4MB L2 Cache
nVidia GeForce Go 8600M GT 512MB
2048MB DDR2 PC5300-667MHz (2×1GB)
2.5" 160GB S-ATA 7200rpm
Integrated Compal FL9x: Bluetooth & TV Tuner
9 cells Li-Ion batterij,
Geen besturingssysteem
Prijs à €1430,-
Levertijd ongeveer 2 weken,
bij Informatique
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Verwijderd
Levertijd volgens een mailtje van Informatique, alhoewel pposthoorn vermeldde dat de laatste laptop op de wachtlijst (van 25 juli), 3 augustus binnen zou komen... ff afwachten dus maar.Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:00:
levertijd volgens de site of volgens een mailtje..? site is niet echt geloofwaardig imoh..
Verwijderd
ik ga binnenkort waarschijnlijk de volgende config halen voor school (SolidWorks, Photoshop, InDesign multi-tasken) en min of meer desktopvervanging:
BTO 15W25+ (van computerpirates)
15.4 inch Breedbeeld TFT (16:10), WSXGA+ (res. 1680 x 1050)
Nvidia 8600M GT 512 Mb (DDR3) videokaart, DirectX 10
Intel® Core 2 Duo T7300 2.0GHz - 4 Mb (FSB-800MHz)
Intel® 965PM / ICH8-M
1Gb DDR2-800MHz geheugen (slot 1)
1Gb DDR2-800MHz geheugen (slot 2)
Intel® 1GB Turbo Memory module (Robson)
160GB 7200 rpm (8Mb cache) Serial ATA
8x DVD+/-RW Dual Layer
Intel® 4965AGN Wireless LAN 54Mb/s
9-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
Exclusief OS
€ 1.393 incl. BTW
Ik heb Informatique en Computerpirates gemaild over de specs en INF had blijkbaar DDR2 en CP DDR3. Ik heb wat informatie geprobeerd te zoeken over het verschil tussen de DDR2 en de DDR3 geheugen icm de 8600m GT, maar bij de meeste benches etc. word het type geheugen niet vermeld. Weten jullie wat en of er een merkbaar verschil is in de praktijk tussen deze twee? En is het ook zo dat DDR3 beter over te clocken is? Misschien dat de DDR2 en DDR3 bezitters beide een 3dMark kunnen runnen ofzo?
Ben ook van plan om er Windows XP Pro SP2 en Vista Business (van MSDNAA) in dual-boot erop te zetten. Ik moet voor SW 2006 namelijk XP draaien, en ik heb hier en daar gelezen dat XP sommige games ook beter draait. Vista wil ik ook erop hebben omdat ie gratis is en ik erg nieuwsgierig ben. En uiteindelijk zal ik waarschijnlijk toch wel helemaal overstappen.
Ik heb deze guide gelezen, maar bij de comments onderaan worden hier en daar problemen gemeld. Zijn er bto/ compal eigenaars onder jullie die dual-boot draaien en hier wat meer over weten?
BTO 15W25+ (van computerpirates)
15.4 inch Breedbeeld TFT (16:10), WSXGA+ (res. 1680 x 1050)
Intel® Core 2 Duo T7300 2.0GHz - 4 Mb (FSB-800MHz)
Intel® 965PM / ICH8-M
1Gb DDR2-800MHz geheugen (slot 1)
1Gb DDR2-800MHz geheugen (slot 2)
Intel® 1GB Turbo Memory module (Robson)
160GB 7200 rpm (8Mb cache) Serial ATA
8x DVD+/-RW Dual Layer
Intel® 4965AGN Wireless LAN 54Mb/s
9-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
Exclusief OS
€ 1.393 incl. BTW
Ik heb Informatique en Computerpirates gemaild over de specs en INF had blijkbaar DDR2 en CP DDR3. Ik heb wat informatie geprobeerd te zoeken over het verschil tussen de DDR2 en de DDR3 geheugen icm de 8600m GT, maar bij de meeste benches etc. word het type geheugen niet vermeld. Weten jullie wat en of er een merkbaar verschil is in de praktijk tussen deze twee? En is het ook zo dat DDR3 beter over te clocken is? Misschien dat de DDR2 en DDR3 bezitters beide een 3dMark kunnen runnen ofzo?
Ben ook van plan om er Windows XP Pro SP2 en Vista Business (van MSDNAA) in dual-boot erop te zetten. Ik moet voor SW 2006 namelijk XP draaien, en ik heb hier en daar gelezen dat XP sommige games ook beter draait. Vista wil ik ook erop hebben omdat ie gratis is en ik erg nieuwsgierig ben. En uiteindelijk zal ik waarschijnlijk toch wel helemaal overstappen.
Ik heb deze guide gelezen, maar bij de comments onderaan worden hier en daar problemen gemeld. Zijn er bto/ compal eigenaars onder jullie die dual-boot draaien en hier wat meer over weten?
over de levertijden: die 3 augustus is alweer 2 dagen terug, en ik heb niks beloofd, dat was toen de indicatie 
over het aantal sloten en dergelijke kan ik heel duidelijk zijn: de bluetooth module heeft zijn eigen plekje, aan de bovenkant, dus geen pci-e aansluiting. Daarbij zitten er aan de onderkant 2 pci-i aansluitingen (mini natuurlijk wel he
) hier kan je dus naar keuze in stoppen: Wireless lan / TV-Tuner / Robson Turbo Memory. Je kan dus Bluetooth + 2 mini PCI-e kaartjes kiezen. Ik heb Bluetooth+Wifi dus er is bij mij nog 1 slotje vrij. Ik heb de mijne zelf gebouwd, dus ik weet het HEEEL zeker.
over het aantal sloten en dergelijke kan ik heel duidelijk zijn: de bluetooth module heeft zijn eigen plekje, aan de bovenkant, dus geen pci-e aansluiting. Daarbij zitten er aan de onderkant 2 pci-i aansluitingen (mini natuurlijk wel he
[ Voor 5% gewijzigd door pposthoorn op 26-07-2007 19:07 ]
Ja maar er zit tog al wireless lan op.. (A)
Verwijderd
Wireless lan is via mini pci-e, als je die pdf bekijkt waar uitgelegd staat hoe je alles uit elkaar haalt dan zie je dit ook... Wlan is ook een optie dus dan lijkt het me logisch dat dit er niet al opzit.
Netwerk
Intel® PRO Wireless 4965 (802.11a/g/n)
Broadcom 5786 Gigabit LAN
Deze zit er standaard in
Deze zit er standaard in
Verwijderd
In dat geval geldt mijn verhaal alleen voor de BTOpposthoorn schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:07:
over het aantal sloten en dergelijke kan ik heel duidelijk zijn: de bluetooth module heeft zijn eigen plekje, aan de bovenkant, dus geen pci-e aansluiting. Daarbij zitten er aan de onderkant 2 pci-i aansluitingen (mini natuurlijk wel he) hier kan je dus naar keuze in stoppen: Wireless lan / TV-Tuner / Robson Turbo Memory. Je kan dus Bluetooth + 2 mini PCI-e kaartjes kiezen. Ik heb Bluetooth+Wifi dus er is bij mij nog 1 slotje vrij. Ik heb de mijne zelf gebouwd, dus ik weet het HEEEL zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 19:53 ]
Weet je echt heel zeker dat het DDR3 is?.. dat zou namelijk het prijsverschil inderdaad rechtvaardigen - voor hetzelfde geld heb je bij informatique nog eens 2 gb RAM erbij. Gezien gddr3 echt duur is klopt dat dan ongeveer wel.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:31:
En 512 MB GDDR3 is wel ultraluxe
edit: heeft iemand al Vista geinstalleerd met vLite? Ik heb geen zin in 15gb aan nutteloze zooi, maar ben wel benieuwd naar Windows Vista, dus zo'n uitkleedpartijtje zou wel leuk zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door mux op 26-07-2007 19:51 ]
Verwijderd
Ik heb dit mailtje ontvangen:
Geachte meneer, mevrouw,
Ik heb net het antwoord binnengekregen: DDR3
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxx
ComputerPirates
Goed nieuws dus, maar hoe luxe is ultraluxe
?
Geachte meneer, mevrouw,
Ik heb net het antwoord binnengekregen: DDR3
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxx
ComputerPirates
Goed nieuws dus, maar hoe luxe is ultraluxe
als het gelijk is geklokt: niks :-P Maar je kunt het wat verder pushen en het verbruikt (correct me if im wrong here) minder stroom (minder heet, betere overclocker).
Je kunt met GDDR3 op je 8600M GT gemakkelijk 8700M-scores halen met een hele simpele overklok. Met het DDR2 geheugen haal je maar net 8700M-scores en daar stopt het dan ook echt.
Je kunt met GDDR3 op je 8600M GT gemakkelijk 8700M-scores halen met een hele simpele overklok. Met het DDR2 geheugen haal je maar net 8700M-scores en daar stopt het dan ook echt.
Verwijderd
Kijk, dat is goed nieuws. Dus de GT 8600m GT 512 MB mét DDR3 (overclocked) is dan min of meer de 8700m GT 512 MB (standaard clock)?
Hoe veilig is het eigenlijk om je laptop standaard overgeclocked te laten. Ik lees namelijk op verschillende forums dat een overgeclockte laptop minder lang meegaat. Maar dan hebben ze het vooral over laptops overclocken in het algemeen denk ik.
Aangezien de DDR3 koeler is (volgens ssj3gohan en gelezen op forum), de GPU goed over te clocken is en de laptop een goede cooling-systeem heeft (toch?!?) lijkt het mij veilig om de laptop standaard over te clocken. Correct me if i'm wrong.
Hoe veilig is het eigenlijk om je laptop standaard overgeclocked te laten. Ik lees namelijk op verschillende forums dat een overgeclockte laptop minder lang meegaat. Maar dan hebben ze het vooral over laptops overclocken in het algemeen denk ik.
Aangezien de DDR3 koeler is (volgens ssj3gohan en gelezen op forum), de GPU goed over te clocken is en de laptop een goede cooling-systeem heeft (toch?!?) lijkt het mij veilig om de laptop standaard over te clocken. Correct me if i'm wrong.
Met de IFL90 zou ik het inderdaad wel durven proberen, je moet je temps goed in de gaten houden en even stresstesten voor de stabiliteit (atitool!). Zelf vind ik het altijd een beetje eng om *welk component dan ook* lange tijd boven de 65-70 graden te hebben, dus houd dat aan als magische grens. Als je wilt overclocken en je weet dat je over die temp gaat, koop een laptopkoeler en zet notebook hardware control of een ander programma aan dat je fans op vol laat draaien continu.
Overigens gaat een laptop die continu op 70 graden loopt ook prima 5 jaar mee, ik heb het levende (draaiende?) bewijs in een compaq armada die slechte koelpasta had. Na vervanging nog maar 45 graden, go figure!
Let wel: veilig is iets anders voor een tweaker dan voor degene die jouw garantie regelt. Als je overklokt buiten nvidia's spec en iets stukmaakt krijg je daarop echt geen garantie meer. Weet dus wat je doet.
Overigens gaat een laptop die continu op 70 graden loopt ook prima 5 jaar mee, ik heb het levende (draaiende?) bewijs in een compaq armada die slechte koelpasta had. Na vervanging nog maar 45 graden, go figure!
Let wel: veilig is iets anders voor een tweaker dan voor degene die jouw garantie regelt. Als je overklokt buiten nvidia's spec en iets stukmaakt krijg je daarop echt geen garantie meer. Weet dus wat je doet.
Verwijderd
Over welk merk gaat dit?Blanco88 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:35:
Netwerk
Deze zit er standaard in
BTO, Zepto, Nexoc, Compal... zijn allemaal dezelfde barebooks... Dus die wlan is ook via een mini pci-e kaartje, enkel zullen zij het er altijd insteken en dit beschouwen als "standaard". Aangezien de barebooks hetzelfde zijn hebben ze ook allemaal slechts 2 mini pci-e sloten en een slot voor het bluetooth module.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:36:
[...]
In dat geval geldt mijn verhaal alleen voor de BTOdie dus vier sloten heeft en geldt er voor de GTX90 twee sloten + bluetooth. Zal het gelijk even editen...
Dat klopt volgens mij dus helemaal hierboven.
Ik ga over 6.5 uur op vakantie dus ik ben er de komende 3 weken niet, lekker naar zuid-frankrijk
Ik ga over 6.5 uur op vakantie dus ik ben er de komende 3 weken niet, lekker naar zuid-frankrijk
Verwijderd
Werkt Atitool ook met nVidia kaarten?ssj3gohan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:03:
Met de IFL90 zou ik het inderdaad wel durven proberen, je moet je temps goed in de gaten houden en even stresstesten voor de stabiliteit (atitool!).
ATITool is capable of detecting when you launch an application that uses the 3D capabilities of your video card, and can load different profiles when entering and exiting 3D modes. To set which profiles are loaded in which mode, simply select them from the drop down box on the left side of the ATITool window.
http://www.techpowerup.co...atitool/quick_start_guide
Is het niet schadelijk om deze optie te gebruiken omdat het toch ook schadelijk is om met te grote stappen ineens te overclocken? Vooral als je dan vaak heen en weer switched. Dat lijkt mij best wel belastend voor zo'n kaart.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 22:36 ]
Verwijderd
Ja kijk, bij BTO zeggen ze dat je Wlan+ BT+ Robson+ TVtuner kan bestellen en bij informatique is het BT+ 2 Andere en kan je ze dus niet alle vier. Als die bb's idd hetzelfde zijn is er toch iets vreemds aan de hand... Daarbij waren ze er bij BTO heel duidelijk in dat ze andere ('luxere') bb's gebruiken dan de mainstream. Wat ook het prijsverschil met L4U zou kunnen verklaren. En mag je me verbeteren als ik het verkeerd heb maar is er al onderling verschil tussen de bb's, denk maar aan de verschillende resoluties, pianolak enz. Dus waarom dan geen verschil in aansluitingen?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:58:
BTO, Zepto, Nexoc, Compal... zijn allemaal dezelfde barebooks... Dus die wlan is ook via een mini pci-e kaartje, enkel zullen zij het er altijd insteken en dit beschouwen als "standaard". Aangezien de barebooks hetzelfde zijn hebben ze ook allemaal slechts 2 mini pci-e sloten en een slot voor het bluetooth module.
Verwijderd
Er zijn gewoon verschillende resoluties...Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:19:
[...]
Ja kijk, bij BTO zeggen ze dat je Wlan+ BT+ Robson+ TVtuner kan bestellen en bij informatique is het BT+ 2 Andere en kan je ze dus niet alle vier. Als die bb's idd hetzelfde zijn is er toch iets vreemds aan de hand... Daarbij waren ze er bij BTO heel duidelijk in dat ze andere ('luxere') bb's gebruiken dan de mainstream. Wat ook het prijsverschil met L4U zou kunnen verklaren. En mag je me verbeteren als ik het verkeerd heb maar is er al onderling verschil tussen de bb's, denk maar aan de verschillende resoluties, pianolak enz. Dus waarom dan geen verschil in aansluitingen?
Pianolak: (informatique heeft ook pianolak)
http://www.marasst.com/product-1-IFL90.htm
Geen pianolak:
http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm
Zijn de laptops bij Informatique en BTO nu echt wel hetzelfde of kloppen de weergegeven specs niet. Ik zie bij BTO (15W25+ 1680x1050) een digitale SPDIF-uitgang bij audiouitgangen staan maar bij Informatique GTX90 kom ik die niet tegen. Wat klopt?
En weet iemand de levertijd bij Computerpirates? De prijzen verschillen niet meer, sterker nog, bij CP is het goedkoper dan bij Informatique.
En weet iemand de levertijd bij Computerpirates? De prijzen verschillen niet meer, sterker nog, bij CP is het goedkoper dan bij Informatique.
Het gaat erom dat er al een Wireless lan in zit en waarom je dan dus een 2e aan zou vinken.
Hoe kom je bij 2e aanvinken? Er zit standaard geen WLAN in deze barebook*, check maar bij BTO zelf, daar kan je kiezen tussen een chip die a/b/g ondersteunt en een die a/b/g/n ondersteunt. Informatique bouwt gewoon standaard al die luxere versie in, maar dan is het nog steeds wel zo'n kaartje.Blanco88 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:26:
[...]
Het gaat erom dat er al een Wireless lan in zit en waarom je dan dus een 2e aan zou vinken.
* Volgens mij wordt er al sinds de introductie van het centrino platform vrijwel altijd gebruik gemaakt van insteekkaartjes om WLAN te regelen, hetzij mini pci, hetzij mini pci-e.
[ Voor 15% gewijzigd door jbvo op 27-07-2007 01:05 ]
Heeft iemand wat meer specificaties over die TV tuner kaart? De mogelijkheden en of er een afstandsbediening bij zit.
Eerst rondzoeken wat de meest pessimistische overclocks zijn die mensen hebben gehaald - dit is een vrij geavanceerde chip (allang niet meer de eerste batches in de serie) dus die zal vrij hoog liggen - en dan een 'redelijke' hoeveelheid megahertzen eronder gaan zitten. Atitool en speedfan aanzetten en kijken of hij in rust en onder load niet veel warmer wordt - gewoon kappen als atitool (ja, die werkt op alle videokaarten) artifacts aangeeft of de temperatuur te warm wordt voor je eigen gevoel. Dan kun je overklokken naar het maximum of het erbij laten, ik adviseer voorlopig het laatste totdat je er zeker van bent dat hij nog wel wat meer kan.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:27:
[...]
Werkt Atitool ook met nVidia kaarten?
ATITool is capable of detecting when you launch an application that uses the 3D capabilities of your video card, and can load different profiles when entering and exiting 3D modes. To set which profiles are loaded in which mode, simply select them from the drop down box on the left side of the ATITool window.
http://www.techpowerup.co...atitool/quick_start_guide
Is het niet schadelijk om deze optie te gebruiken omdat het toch ook schadelijk is om met te grote stappen ineens te overclocken? Vooral als je dan vaak heen en weer switched. Dat lijkt mij best wel belastend voor zo'n kaart.
Let wel, als je veel gaat overklokken kun je wel eens over de rating van je batterij heen gaan als je een 6-cel hebt. Je moet echt minstens een 9-cel hebben om veilig te werken, in het geval dat per ongeluk je netstroom eruit springt (en ja, dat gebeurt altijd op momenten dat je het niet kunt gebruiken) heb je dan geen probleem.
Omdat er overal wordt gezegd dat deze laptop niet of nauwelijks warm wordt denk ik dat er genoeg overklokpotentieel in zit, maar blijf voorzichtig. Goed en vér overklokken kost tijd, trek er een dag of twee voor uit. Kijk ook naar de minimumfrequenties waarop hij kan lopen, de videokaart is rated 25W dus als je daar 10W TDP vanaf kan schaven heb je zó een uur batterij erbij, ook in gemiddeld intensief 3d-gebruik.
Voor het geval je het nog niet wist: rivatuner is een prima overklokprogramma.
15,4" TFT WSXGA+ (1680x1050) NonGlare
Intel® Core2Duo T7300 2.0GHz, 800MHz FSB, 4MB L2 Cache
2× SO-Dimm 2GB DDR2-667MHz RAM
2.5" Seagate 120GB S-ATA 7200rpm
Integrated Compal FL9x: Bluetooth
Geen besturingssysteem
Prijs: 1393
Ik ben van plan om deze laptop te gaan kopen bij IQ.
Heb alleen nog een vraagje over de dvd speler, weet iemand of IQ ook Slot-in spelers heeft?
En ik zou er graag een DVI /HDMI uitgang op hebben, maar ik krijg van IQ niet te horen wanneer die erop komt.
Intel® Core2Duo T7300 2.0GHz, 800MHz FSB, 4MB L2 Cache
2× SO-Dimm 2GB DDR2-667MHz RAM
2.5" Seagate 120GB S-ATA 7200rpm
Integrated Compal FL9x: Bluetooth
Geen besturingssysteem
Prijs: 1393
Ik ben van plan om deze laptop te gaan kopen bij IQ.
Heb alleen nog een vraagje over de dvd speler, weet iemand of IQ ook Slot-in spelers heeft?
En ik zou er graag een DVI /HDMI uitgang op hebben, maar ik krijg van IQ niet te horen wanneer die erop komt.
[ Voor 8% gewijzigd door Blanco88 op 27-07-2007 13:15 ]
Verwijderd
Ik was toch juist diegene die zei dat er onderling verschil was tussen de bb's. En nu zeg jij dit nog een keer. 'k Begrijp even niet zo goed wat je bedoeld..Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:24:
[...]
Er zijn gewoon verschillende resoluties...
Pianolak: (informatique heeft ook pianolak)
http://www.marasst.com/product-1-IFL90.htm
Geen pianolak:
http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm
Verwijderd
Die bb zijn ook bijna helemaal hetzelfde... er is enkel een verschil in scherm, pianalak en het geheugen van de videokaart.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 14:41 ]
Verwijderd
@Blanco88 volgens mij zijn de Barebones van IQ niet voorzien van een DVI of HDMI uitgang hoe kun je die erdan op krijgen ??
Nu ben ik dan eigenlijk wel benieuwd of ik nu zo'n flaptop krijg met pianolak of zonder. Iemand die weet welke FC gaat leveren? (FC is op vakantie, anders had ik die wel gemaild) Ik krijg dus de 1440x900 versie.
[ Voor 8% gewijzigd door Jckx op 27-07-2007 15:46 ]
Verwijderd
@ Herman & Blanco;
Bij informatique hebben ze geen slot-in spelers.
Heb ze net ff gebeld. Die DVI/HDMI zit normaal geloof k op de graka, dus om die erop te krijgen zou je de huidige graka moeten vervangen voor n andere. Niet echt mogelijk bij laptops voor zover ik weet. 
@ Varix;
Die 1440×900 is vrijwel zeker zonder pianolak. Zie de post van kor952 op 02/07 om 14:26.
Bij informatique hebben ze geen slot-in spelers.

@ Varix;
Die 1440×900 is vrijwel zeker zonder pianolak. Zie de post van kor952 op 02/07 om 14:26.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 15:59 ]
@CYQ
Hmm balen dat ze geen Slotin spelers hebben.
En ik heb een mailtje gestuurd naar IQ voor de HDMI uitgang, maar ze willen niet zeggen wanneer deze uitgang erop komt.
Hmm balen dat ze geen Slotin spelers hebben.
En ik heb een mailtje gestuurd naar IQ voor de HDMI uitgang, maar ze willen niet zeggen wanneer deze uitgang erop komt.
Verwijderd
Bedankt voor de tips ssj3gohan. Ik heb mijn laptop nog lang niet. Ik ben nu aan het sparen en moet nog even twee/ drie weken verder
. Zodra ik hem heb zal ik meteen proberen een veilige overclock zien te krijgen.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=138913
Ik dacht dat de 15w25+/ ifl90 barebones sowieso geen DVI/ HDMI mogelijkheid heeft. De 8600m GT heeft dit echter wel, dus de kaart vervangen heeft volgens mij geen nut.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:46:
@ Herman & Blanco;
Bij informatique hebben ze geen slot-in spelers.Heb ze net ff gebeld. Die DVI/HDMI zit normaal geloof k op de graka, dus om die erop te krijgen zou je de huidige graka moeten vervangen voor n andere. Niet echt mogelijk bij laptops voor zover ik weet.
@ Varix;
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=138913
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 17:03 ]
Er zit geen uitsparing voor een DVI/HDMI aansluiting dus zelfs als het een feature is zul je heel ingewikkeld een kabeltje erin moeten solderen en naar buiten moeten laten lopen oid... Ligt gewoon aan de barebook, bouw.
S1ncere: ik zou zeggen, dinsdag krijg ik mn laptop, kom gezellig mee op de TU Delft overklokken. Zelfde config als jij in gedachten hebt, maar dan met 4gb geheugen en ddr2 op de videokaart.
S1ncere: ik zou zeggen, dinsdag krijg ik mn laptop, kom gezellig mee op de TU Delft overklokken. Zelfde config als jij in gedachten hebt, maar dan met 4gb geheugen en ddr2 op de videokaart.
Verwijderd
Hmm grappig, ga je op de TU Delft overclocken? (Ik doe trouwens Industrieel Ontwerpen @ TU Delft) Maar ik moet maandag tot en met vrijdag werken tot 4 uur 's middags (voor me laptop natuurlijk
) dus ik kan waarschijnlijk niet. Waar op de TU ga je hem overclocken dan en waarom op de TU eigenlijk?
lichte slowchat, dus laat het hierbij of mail me. Ik studeer LR (2e jaar net afgerond) aan de TU Delft en ga m'n laptop (informatique In-Note GTX90, zelfde als BTO 15W25 dus) in Bergschenhoek afhalen om ongeveer 3-4 uur op dinsdag. Dan ben ik die middag nog terug in Delft en ga ik daar bij een vriend die ook net een nieuwe computer heeft klooien met o.a. het spel Overlord. Anyway, ik kan dus als je daar interesse in hebt langsgaan bij IO of je kamer ofzo, en dan samen overclocken en reviewen. Dan ga ik pas tegen de avond (gratis etenVerwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:44:
Hmm grappig, ga je op de TU Delft overclocken? (Ik doe trouwens Industrieel Ontwerpen @ TU Delft) Maar ik moet maandag tot en met vrijdag werken tot 4 uur 's middags (voor me laptop natuurlijk) dus ik kan waarschijnlijk niet. Waar op de TU ga je hem overclocken dan en waarom op de TU eigenlijk?
Misschien zit er dan toch nog een wat uitgebreidere recensie in
1440x900's die FC levert zijn 'verified by intel' ook wel VBI en zoals eerder in dit topic maar dan heel vaag op dat moment gezegd werd: "er zitten veel voordelen aan het niet-VBI zijn" bij de niet-VBI modellen.VariX schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:46:
Nu ben ik dan eigenlijk wel benieuwd of ik nu zo'n flaptop krijg met pianolak of zonder. Iemand die weet welke FC gaat leveren? (FC is op vakantie, anders had ik die wel gemaild) Ik krijg dus de 1440x900 versie.
FC levert dus de 1440x900 in VBI uitvoering (wss de anderen ook, dunno) en voordeel is een garantie-achtige-shizzle wat nog zijn waarde moet laten blijken. Zelf heb ik er echt een sterk hoofd in dat je daar de vruchten van gaat plukken. Maargoed er zal iets voor betaald zijn waardoor je leuke dingetjes mist. In een niet-VBI laptop heb je dus die piano-lak en mss nog wat ander leuks.
Zelf vind ik die met piano lak veel mooier. Ziet er ten minste eens anders en leuker uit dan al die grijze laptops van de laatste eeuw en een half
Verwijderd
Ik denk dat het meerendeel die piano lak mooier vindt want bij die versies zonder pianolak lijkt het net of ze er op de achterkant vergete iets op te plakken zijn.
Als je op die marasst link kijkt (niet die korte url want dat is de non-VBI maar de lange). Dan zie je dat ze (in mijn geval, FC) er iets anders opzetten. Iets dat goedkoper is dan die piano-lak. Die gast die er helemaal niets op had zitten en ipv een groot gat is genaaid
en zou eik terug naar de zaak moeten waar die dat vandaan heeft.
Anyway het is dus zo een korrelig saai saai gebeuren en misschien zelfs de meerprijs waard tov informatique e.d.
Anyway het is dus zo een korrelig saai saai gebeuren en misschien zelfs de meerprijs waard tov informatique e.d.
Verwijderd
Dus jij hebt al een vbi FC laptop binnen? Kun je wat foto's posten van het het front van de laptop? Ik wacht nog steeds op mijn wxga+ laptop van FC...won schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:17:
Als je op die marasst link kijkt (niet die korte url want dat is de non-VBI maar de lange). Dan zie je dat ze (in mijn geval, FC) er iets anders opzetten. Iets dat goedkoper is dan die piano-lak. Die gast die er helemaal niets op had zitten en ipv een groot gat is genaaiden zou eik terug naar de zaak moeten waar die dat vandaan heeft.
Welke van deze laptops hebben nu precies DDRIII-geheugen op de videokaart?
Ik heb een paar leuke laptops gezien bij FC, na een mailtje met deze vraag verstuurd te hebben wisten zij ook geen zeker antwoord te geven.
Ik heb een paar leuke laptops gezien bij FC, na een mailtje met deze vraag verstuurd te hebben wisten zij ook geen zeker antwoord te geven.
he ik ga IO doen @ DelftVerwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:44:
Hmm grappig, ga je op de TU Delft overclocken? (Ik doe trouwens Industrieel Ontwerpen @ TU Delft) Maar ik moet maandag tot en met vrijdag werken tot 4 uur 's middags (voor me laptop natuurlijk) dus ik kan waarschijnlijk niet. Waar op de TU ga je hem overclocken dan en waarom op de TU eigenlijk?
Kunnen we een keer gezellig overclocken met ze tweeën
Ik heb nu een Compal IFL90 1280x800 (besteld bij FC, maar dat maakt natuurlijk niet uit) en deze heeft DDR3 aan boord (gecheckt met Rivatuner). Overigens haal ik 3256 3Dmarks met 3Dmark06.joswillems86 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:03:
Welke van deze laptops hebben nu precies DDRIII-geheugen op de videokaart?
Rivatuner geeft altijd DDR3 aan. Je moet het controleren met Everest of met Sisoft Sandra of iets dergelijks.Eelke Spaak schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:03:
[...]
Ik heb nu een Compal IFL90 1280x800 (besteld bij FC, maar dat maakt natuurlijk niet uit) en deze heeft DDR3 aan boord (gecheckt met Rivatuner). Overigens haal ik 3256 3Dmarks met 3Dmark06.
Ik heb net met Everest gekeken en het is DDR2 (bij de FC 9500x) met 8600GT 256MB.silmaril8 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:29:
[...]
Rivatuner geeft altijd DDR3 aan. Je moet het controleren met Everest of met Sisoft Sandra of iets dergelijks.
Kon nu ook zien dat het 1280x800 scherm van LG/Philips is. Leuk programma dat Everest.
Trouwens het geleverde geheugen is van Kingston. Er worden dus geen slechte onderdelen gebruikt.
3000Wp op 't dak
Bedankt voor het checken Eelke Spaak, jammer dat er in die versie geen DDRIII-geheugen zit, die wilde ik namelijk ook halen.
Zijn er eigenlijk wel laptops (behalve de Asus G1s en de Macbook) welke een 8600GT met DDRIII-geheugen heeft? Omdat ik hier vaak de specs van gekochte laptops langs zie komen, en vrijwel iedereen zegt dat er DDRIII-geheugen op zijn videokaart zit.
Zijn er eigenlijk wel laptops (behalve de Asus G1s en de Macbook) welke een 8600GT met DDRIII-geheugen heeft? Omdat ik hier vaak de specs van gekochte laptops langs zie komen, en vrijwel iedereen zegt dat er DDRIII-geheugen op zijn videokaart zit.
Verwijderd
Volgens de shops zelf hebben de 15w25+ laptops van ComputerPirates DDR3 geheugen en de Informatique InNote's DDR2 geheugen. Ik heb beide gemaild hierover.
Dit topic is gesloten.