kwakke01 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:04:
lightsabre heb ik voor je, evenals een pd-storm/t-god voor pheno (heb ook een 2ma 28mf amu als je wilt).
als ik een akaran targe met >3x resi en 3sox vind, zal ik hem voor je achterhouden
moet weer eff wat fg's gaan sparen, heb intussen bijna 500 fg uitgegeven aan alles van de laatste week
maar goed heb wel weer een lvl 75 hammer nu (kan er nu iig countess/summoner/shenk/eldrish mee runnen; no keys yet though

)
die z'n gear compleet heeft. Twijfel nu alleen tussen HoZ en Spirit. Spirit zorgt ervoor dat ik over de 125% kom, met HoZ heb ik 98%. Maar HoZ heeft weer ~350 def extra, wat met HS ongeveer neerkomt op 2K defence. spirit heeft FHR en mana....
Kan evt de t-god ruilen voor een arach, maar dan ben ik mn light absorb kwijt, wat wel lekker is in de arcane (da's mijn 'thuis'

)
kan evt een 20%circlet nemen, maar dan mis ik damreduce, mana & life van de shako
iemand tips??
Kwakke, je hebt het zelf kunnen zien toen onze Hammerdins tegelijk door Catacombs en Arcane heen tele-de. Jij met HoZ en dus <125 fcr en minder fhr. Ik met spirit en 125 fcr en meer fhr. Ik had nergens last van, jij ging iedere keer in hit-recovery. Ik kon dus overal heen teleporten, jij moest wachten op mijn TP

.
Mijn bevindingen (had op SCL wel een HoZ) zijn: Spirit (125 fcr+fhr) >> HoZ (+skills, def).
Zelfs mijn relatief goedkope Hammerdin (alleen Enigma als "duur" item) heeft geen moeite met killen. Alleen voor PvP of UberTrist-levelling zou ik meer +skills echt nuttig vinden. Met 8k Hammers ligt alles zo om, zelfs met meer mensen in de game.
Ik denk dat ik, zeker op HC, de voorkeur geef aan Wizzy+T-Gods boven Arach+HoTo (als ik die kon betalen). Puur vanwege de absorb en resist.
Mijn gear:
Shako (PTopaz)
Enigma in troep-armor (stom, ja)
+2skill/9%fcr amu (self-crafted), 2x 10%fcr/resist ringen
34%fcr/28% allres Sacred Targe Spirit
Wizzy (nog unsocketed)
Trangs gloves
T-gods
46% WT boots
Dit geeft >125% fcr, max. resists, +8 skills na BO, 3k life na BO (400 pts in Vita) en max. block.
Mijn A2 cold-merc heeft een low-damage Insight, een eth. Duriel en een rockstopper-helm. Doet (gelukkig) niet genoeg damage om die klote-chuckies (Dolls) in 1x dood te prikken en overleeft zelfs relatief vaak die IM-casters in A4 en WSK2/3.
ALs ik er voor zorg dat ik netjes ge-BO-ed ben (dus 3k life) overleef ik zelfs een Amp.ed FE Lister die uit elkaar spat (in tegenstelling tot mijn Zmiter helaas).
Mijn aanbeveling: geef (op HC voor een Hammerdin) geen geld uit aan HoZ, PC-Skillers, SoJ's, HoTo's, BK-ringen.