shadowillusions schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:34:
ik vind het echt gewoon opziendbarend dat dit spel nog zoveel gespeeld word terwijl het al redelijk oud is. Dit bewijst maar ff hoe goed dit spel in elkaar zat zonder de dupers, mh's en bot's, D2jsp etc etc... jammer dat mijn D2 en LOD is verkocht, ik hoop dat we 13 + 14 augustes krijgen te horen van Blizzard dat Diablo 3 in de maak is en dezelfde sweer zal hebben als D2 LOD en niet de WOW kant op gaat.
@ Diablo 3, het verhaal wordt wel een beetje lastig.
In diablo 1 roste de held van het spel de soulstone van diablo in zijn voorhoofd. Hij was echter niet sterk genoeg om de force van diablo te weerstaan, zodat diablo langzaam bezit nam van het lichaam van de held van diablo1. Totdat hij langzaamaan op sterkte was en uit het host-lichaam brak (zie introfilmpje van act 3).
Mephisto was ook gebound door een lid van de high counsil. Ook die had een soulstone in zijn voorhoofd gerost. Ook dat faalde, en meph nam het lichaam van die dude over en corrumpeerde de rest van de high counsil. Als je meph in elkaar slaat, trek je de soulstone uit zijn voorhoofd en je slaat hem later aan gort tot pgems en gul-runes. Meph is dus no more.
In act4 sla je diablo, die als enige al echt in zijn demonform is, in elkaar. Ook zijn soulstone sla je kapot op de hellforge (dat wordt door marius aan baal verteld in een van de cutscenes).
De soulstone van baal zat in Tal Rasha, maar werd eruit gehaald door Marius. Hierdoor veranderde Tal Rasha opeens in Baal (major plothole hier dus!!!!!, wat zorgt nou voor een personality, een soulstone of een lichaam), maar marius had de soulstone. In ieder geval krijgt Baal de soulstone aan het begin van act5 weer terug. Uiteindelijk wordt nergens gemeld dat zijn soulstone wordt vernietigd, alleen de worldstone en de keep wordt gesloopt door tyreal door zijn azurewrath erin te beuken....
Maw, diablo is dood, meph is dood, alleen de soulstone van baal is nog ergens..... hoe moet het verhaal dan verder gaan?
Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen op bijv. d2jsp het verhaal van diablo een beetje kennen. Ik moest erg lachen om mensen die bij de ladder reset niet wisten hoe het ook alweer zat met die khalims flail (szark de burning enzo, wie komt daar ooit nog

).
Oh ja, ik ben dus aan het werk, dus ik heb tijd over, vandaar deze lange nuteloze post
Nog een andere plothole, waarom wandelt diablo meteen de juiste tomb van tal rasha in en heeft helemaal geen staffs nodig, en ben jij er een hele act voor bezig....
[
Voor 5% gewijzigd door
M_V op 29-06-2007 14:51
]