Nokia N95 Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 58.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 06:42
Ik heb sinds ik Route66 heb geïnstalleerd (en ik een hard-reset heb moeten doen), een probleem met het ontvangen van sms berichten.
Ik ontvang deze alleen wanneer ik de telefoon uit en weer inschakel. Wanneer de telefoon naast de speakers ligt, hoor ik wel dat er activiteit is en dat er dus waarschijnlijk een bericht binnenkomt, maar pas na de herstart krijg ik hem. Oproepen komen wel gewoon binnen.

Iemand enig idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
welke versie bedoel je waat moet ik kijken voor je?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:58:
[...]

DIT IS MIJN SITUATIEPROBLEEM:
Wlan: Het toestel maakt verbinding met mijn livebox van vodafone en nadat ik mijn netwerk gevonden heb. Vervolgens ga ik naar de browser en geef ik een website in. Ik krijg dan de volgende melding: “Kan niet verbinden. Wlan netwerk niet beschikbaar”. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het toestel heeft gewoon verbinding met de livebox.
Je hebt geluk, ik had hetzelfde probleem en ben ook in het bezit van een Orange/Wanadoo Livebox. Ik zal uitleggen wat je moet doen.

1. Allereerst open de Livebox op je PC
2. Eenmaal geopend, klik dan bovenaan de pagina op "draadloos netwerk"
3. Op de "draadloos netwerk" pagina selecteer je "Activeren" van Mac-adressen. Daarna klik je op "Lijst Mac-filters"
4. Op de "Lijst Mac-filters" pagina selecteer je "Verleen alleen draadloze toegang aan MAC-adressen in de filterlijst". Daarna voeg je het MAC-adres (wlan) toe aan de lijst.
5. Nu wordt je gevraagd om de instellingen op te slaan, doe dat. De Livebox hoeft niet opnieuw opgestart te worden.
6. Nu is het een kwestie van opnieuw een toegangspunt te definiëren op je N95.
7. Menu>Instrumenten>Wlan wiz. Als de wizard je netwerk heeft gevonden klik je op "opties" en daarna op toegangspunten definiëren. Vul niet de wep-key in.
8. Voila, als alles goed is gegaan werkt nu Wlan op je N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:07:
[...]

Dat is een combinatie van een aantal dingen: jij kunt niet fotograferen, je stelt niet scherp en last but not least: het komt door de afwezigheid van een zoeker. Als je een foto wilt maken dan moet je ofwel de camera ergens op zetten (een boek o.i.d.; een stabiele ondergrond dus) ofwel vanuit de hand schieten. In dat laatste geval heb je geen zoeker en dus moet je de camera van je af houden. Met zoeker houdt je hem tegen je aan waardoor je veel meer stabiliteit hebt en ook veel minder beweegt. Als je hem van je af moet houden beweeg je altijd en zul je dat ook altijd zien in de foto: zogenaamde bewegingsonscherpte. Inherent aan dit soort camera's. Normale compact camera's (lees: camera's waar je niet mee kunt bellen, muziek luisteren, etc.) hebben dat ook wanneer je dat mooie grote scherm achterop gebruikt i.p.v. de zoeker. Leuk voor snelle snapshots maar hopeloos voor een beetje goede/enigzins serieuze foto. Je moet het denk ik meer in de lomografie zoeken met dit soort dingen :)
Ik weet wel hoe je foto's moet maken hoor, maar ik bedoelde meer de ruis op de foto's. Als ik er een gemaakt heb ziet de foto op de scherm van me N95 heel slecht uit. Ik had hiervoor een Sony Ericsson W810i 2MP en zag veel mooier uit op het scherm en minder ruis! Weet jij toevallig ook hoe je de zacht modus van de camera als standaard krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik mijn eigen nummer kan zien op de N95. In bijvoorbeeld de 6310i heb een optie om je eigen nummer te bekijken. Kan dit niet in de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:58:
[...]

DIT IS MIJN SITUATIEPROBLEEM:
Wlan: Het toestel maakt verbinding met mijn livebox van vodafone en nadat ik mijn netwerk gevonden heb. Vervolgens ga ik naar de browser en geef ik een website in. Ik krijg dan de volgende melding: “Kan niet verbinden. Wlan netwerk niet beschikbaar”. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het toestel heeft gewoon verbinding met de livebox.
Je kunt wel blijven schreeuwen en klagen dat het niet werkt, maar als je gewoon mijn (vele) tips opvolgt dan moet het lukken! User Ibuysers heeft je ook nog een op-maat handleiding doorgegeven. Dat is overigens precies dezelfde oplossing als mijn oplossing...mac-adres op router (=livebox !!!) instellen. Als dit nu niet lukt, probeer dan eens wat meer feedback te geven zodat de mensen hier je alsnog verder kunnen helpen. Zonder extra info lukt dat niet op afstand. Hoop dat het nu gaat lukken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:33:
[...]

Ik weet wel hoe je foto's moet maken hoor, maar ik bedoelde meer de ruis op de foto's. Als ik er een gemaakt heb ziet de foto op de scherm van me N95 heel slecht uit. Ik had hiervoor een Sony Ericsson W810i 2MP en zag veel mooier uit op het scherm en minder ruis! Weet jij toevallig ook hoe je de zacht modus van de camera als standaard krijg?
Dat is toch wel vreemd, moet ik zeggen. Foto's zien er op het scherm van mijn N95 zeer mooi scherp en helder uit. Zowel foto's zelf genomen met de N95, als foto's die ik op geheugenkaart heb staan en die van een echte digitale camera af komen. Foto's genomen binnenshuis zijn inderdaad van mindere kwaliteit, maar foto's buiten genomen met voldoende zonlicht zijn wat mij betreft van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ZandBak schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:49:
waaaat ???!!! :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ppl schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:07:
[...]

Je kunt het ook lezen als een vraag of je de lokatie waar het op de pc wordt opgeslagen kunt aanpassen of niet. Zo las ik de vraag in ieder geval. Ben bang dat het niet kan maar goed, kan het niet testen aangezien de pc suite niet werkt onder systemen als Linux en MacOS X.
Dat kan dus wel, er wordt zelfs standaard om gevraagd bij het maken van de backup. Dat is wat mij zo opviel aan vraag van user. Alsof de persoon het programma backup nog niet eens had geprobeerd, en wel meteen vragen gaat stellen. Ik ben van mening altijd eerst zelf eea uit te zoeken / proberen, en als je er dan niet uitkomt, dan pas vragen/klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Joncho schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:38:
Ik heb sinds ik Route66 heb geïnstalleerd (en ik een hard-reset heb moeten doen), een probleem met het ontvangen van sms berichten.
Ik ontvang deze alleen wanneer ik de telefoon uit en weer inschakel. Wanneer de telefoon naast de speakers ligt, hoor ik wel dat er activiteit is en dat er dus waarschijnlijk een bericht binnenkomt, maar pas na de herstart krijg ik hem. Oproepen komen wel gewoon binnen.

Het zou kunnen liggen aan de instelling in R66 waar je aangeeft hoe het geluidsniveau is bij binnenkomende oproepen (dus waarschijnlijk ook sms berichten). Ik heb de mijne ingesteld op "zelfde niveau". Hopelijk helpt dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:36:
Twee vraagjes mbt (legale) Route 66:
1. Moet ik altijd SD kaart formateren EN telefoon harde reset geven. (ook als ik gewoon legale versie koop)
2. Hoeveel data verkeer kost de GPRS updates (file info etc)?
1. Nee !
2. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:01:
[...]

Welke versie staat er op je N95 dan? Ik heb heel veel ruis en lijkt alsof het gefotoshopt is. Verder blijft instelling van fotokwaliteit "zacht" niet staan, heb jij dat ook?
Je kunt een van de zogenaamde "scene modes" instellen naar jouw wensen en die vervolgens gebruiken. Het is inderdaad iets omslachtig, maar het kan ook handig zijn. Vooral als je meerdere settings tegelijk wilt wijzigen én dit niet iedere keer wilt doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zo...voorlopig genoeg geluld ;) Ff een bakkie en daarna aan het werk...

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 20-06-2007 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lbuysers schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:09:
[...]

Je hebt geluk, ik had hetzelfde probleem en ben ook in het bezit van een Orange/Wanadoo Livebox. Ik zal uitleggen wat je moet doen.

1. Allereerst open de Livebox op je PC
2. Eenmaal geopend, klik dan bovenaan de pagina op "draadloos netwerk"
3. Op de "draadloos netwerk" pagina selecteer je "Activeren" van Mac-adressen. Daarna klik je op "Lijst Mac-filters"
4. Op de "Lijst Mac-filters" pagina selecteer je "Verleen alleen draadloze toegang aan MAC-adressen in de filterlijst". Daarna voeg je het MAC-adres (wlan) toe aan de lijst.
5. Nu wordt je gevraagd om de instellingen op te slaan, doe dat. De Livebox hoeft niet opnieuw opgestart te worden.
6. Nu is het een kwestie van opnieuw een toegangspunt te definiëren op je N95.
7. Menu>Instrumenten>Wlan wiz. Als de wizard je netwerk heeft gevonden klik je op "opties" en daarna op toegangspunten definiëren. Vul niet de wep-key in.
8. Voila, als alles goed is gegaan werkt nu Wlan op je N95.
Hallo, bedankt voor de info in ieder geval, maar ik weet niet waar je dit haalt van die Orange/Wanadoo Livebox? Ik vind nergens wat terug van livebox of mac-adressen bij mijn instellingen van mijn router...
Zijn we wel over hetzelfde bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
dafmay schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 06:38:
[...]

Het zou kunnen liggen aan de instelling in R66 waar je aangeeft hoe het geluidsniveau is bij binnenkomende oproepen (dus waarschijnlijk ook sms berichten). Ik heb de mijne ingesteld op "zelfde niveau". Hopelijk helpt dit...
Helaas, het heeft het probleem niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:42:
Heeft iemand al iets kunen scannen met de barcode scanner? Ik heb verschillende soorten codes geprobeerd te scannen maar allen zonder succes.
@kneep

de barcodelezer is voor alle barcodes en niet alleen die vierkante pixels
het is mij gelukt met een aantal normale barcodes, maar bij vele anderen niet moet ik toegeven

gewoon langgenoeg wachten en met voldoende licht en rechte houding scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Mijn N95 werkt niet goed samen met mijn Nokia carkit, de CK1W.
Ik kan ze wel pairen en ze maken ook gewoon verbinding met elkaar. Er komt ook een klein autotje in het scherm van de N95 als teken dat er verbinding is.

Echter wanneer de verbinding verbroken is geweest maakt ie niet opnieuw contact. Dus wanneer de sleutel uit het contact is geweest en je start de auto opnieuw dan zou er gewoon opnieuw een verbinding tot stand moeten komen wat niet gebeurd. Er wordt wel een bleutooth verbinding aangegaan door beide apparaten. Dit is te zien doordat bet bleutooth-logo in het scherm 2 haakjes erbij krijgt en het lampje van de carkit gaat branden. Maar er is totaal geen functionaliteit. Zet je de telefoon uit en weer aan, komt de verbinding wel gewoon tot stand, er verschijnt dan ook weer een autotje in het scherm.

Ook is het niet mogelijk om via de carkit handsfree/ via spraaklabels een gesprek te starten. Je kunt wel wanneer je de knop van de carkit induwt om een spraaklabel uit te spreken een naam noemen van iemand, dit herkent hij dan ook en laat het bijbehorende nummer zien en herhaald de naam die je gekozen hebt, echter gelijktijdig geeft hij ook aan dat het spraaklabel niet herkent is. de telefoon gaat gewoon terug naar standby en begint niet met bellen.. Wanneer je via de telefoon zelf (dus door op de telefoon de knop voor spraaklabels indrukt) een gesprek wil starten lukt het wel gewoon.

Een ander probleem wat zich ook nog voordoet maar minder hinderlijk is. Elke keer wanneer er opnieuw een verbinding tot stand komt met de carkit dan staat uit volume op de laagste stand, deze moet ik telkens handmatig weer goed zetten. Dit is ook alleen tijdens gebruik van de carkit, wanneer de verbinding verbroken is is er niets veranderd aan de volumeinstellingen. Dus wanneer er een verbinding is de beltoon heel zacht en ook de stemmen die door komen zijn heel zacht, dit moet ik dan met de volume knop van de carkit aanpassen.

Deze problemen heb ik nooit eerder gehad met mijn 6230 en N70 die ik met dezelfde carkit ook gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met mijn draadloos netwerk is opgelost.
Het lag uiteindelijk aan het mac-adres dat niet herkend werd door mijn router en nu is dit allemaal in orde.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Psst... Dafmay je kunt ook meer dan 1 post quoten om op te antwoorden. Gewoon ff de code copy pasten enzo. Nu heb je een hele pagina voor jezelf opgeeist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Trasos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:19:
Psst... Dafmay je kunt ook meer dan 1 post quoten om op te antwoorden. Gewoon ff de code copy pasten enzo. Nu heb je een hele pagina voor jezelf opgeeist :P
Psst...ik had ff aandacht nodig ;) Maar serieus...dank voor de tip. Ik wist het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:16:
Het probleem met mijn draadloos netwerk is opgelost.
Het lag uiteindelijk aan het mac-adres dat niet herkend werd door mijn router en nu is dit allemaal in orde.
Duh ! ;)
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grtzzz
blij te horen dat het eindelijk werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
[tip mode]
Zijn hier mensen wat hun GMail goed werkend krijgen op hun telefoon?

Ik ontvang maar de helft van m`n mailtjes en meestal zijn ze alweer uit m`n telefoon voordat ik ze uberhaubt kan lezen.
Problem solved!

Handige tip voor iedereen die GMail op z`n telefoon gebruikt: zet "recent:" voor je email adres wat als inlog gebruik wordt, dus bij Email instellingen > Verbindingsinstellingen > Inkomende e-mail > Gebruikersnaam vul je "recent:jeemailadres@gmail.com" in. Op deze manier krijg je alleen je laatste 30 mailtjes.

bron
[/tip mode]

[ Voor 82% gewijzigd door digital-IMEI op 20-06-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Als ik het goed begrijp gebruik je hierbij het mailprogramma van de N95 die is bedoeld voor POP3 mail, en niet het progje van Gmail zelf toch? Klopt dit? Zo ja: werkt het beter dan het programmaatje dat Gmail aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Route 66 binnenkort geschikt voor Nokia N95

Route 66 brengt volgende maand een speciale versie van Route 66 Mobile 7 op de markt die geschikt is voor de Nokia N95 en andere Symbian-smartphones van Nokia met interne gps-ontvanger.

Tot voor kort was het met de Nokia N95 alleen mogelijk om met de bijgeleverde software van Nokia te navigeren in combinatie met de interne GPS ontvanger. Dit zou te maken hebben met een software lock die Nokia op de GPS ontvanger zou hebben gezet waardoor 3rd party aps er niet mee konden werken zoals TomTom en Route 66.

Echter komt komt Nokia met een hele nieuwe lijn telefoons waarin Navigatie al ingebouwd zit zoals bijvoorbeeld de Nokia E90 Communicator, die op 12 juli officieel in Nederland wordt geïntroduceerd, en de Nokia 6110 Navigator, waarop Route 66 al is voorgeïnstalleerd. Deze navigatiesoftware is een uitstekend alternatief voor Nokia Maps, de navigatiesoftware die standaard op onder meer de N95 aanwezig is.

De speciale editie van Route 66 Mobile 7 zal eerst exclusief via distributeur Dangaard aan diverse winkelketens worden geleverd. Het pakket is relatief voordelig (€99) en bevat software en Europees kaartmateriaal op een dvd. De sofware en gewenste kaarten kunt u zelf eenvoudig op het toestel installeren. Voor deze installatie heb je nog wel een microSD-kaartje met minimaal 512 MB vrij geheugen nodig.

Of TomTom snel zal volgen is nog onduidelijk, maar waarschijnlijk zal dit wel het geval zijn in verband met de concurrentie op de navigatie markt.
Blijkbaar is Nokia een samenwerking aangegaan met Route 66 omdat het ook op de 6110 meegeleverd zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:29:
Als ik het goed begrijp gebruik je hierbij het mailprogramma van de N95 die is bedoeld voor POP3 mail, en niet het progje van Gmail zelf toch? Klopt dit? Zo ja: werkt het beter dan het programmaatje dat Gmail aanbiedt?
Dat klopt ja, ik heb eerst ook het programma van Gmail zelf gebruikt maar ik liep tegen een aantal minpunten tegen:
- Duurt lang om te starten
- Je moet altijd je verbindingstype aangeven
- Ik kreeg geen xls, doc... bijlage geopend
- Geen berichtgeving bij nieuwe mail
- Snelkoppeling op active standby scherm om direct een mail te versturen.
- Email adressen kun je samenvoegen met je contactpersonen.

Voor mij in ieder geval meer dan genoeg voordelen en zeker nu hij de laatste mailtjes alleen ophaalt. Rare is overgens wel dat google op hun website praat over 30 mailtjes maar toen de telefoon m`n mail ging ophalen hij ineens aangaf x van 111 opgehaald :o maar jah dat maakt mij niet zo veel uit. Je kunt het ook uitzetten zodat hij niet standaard alle mailtjes ophaalt.
edit: ze hebben het over 30 dagen en niet over 30 mailtjes. Vraag me nu eigenlijk wel af of de mailtjes op de telefoon automatisch verwijderd worden als ze ouder zijn dan 30 dagen maar jah, hebben we iets om morgen naar uit te kijken :+

[ Voor 9% gewijzigd door digital-IMEI op 20-06-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:49:
Welke software versie je erop hebt staan. *#0000#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 06:42:
[...]

Je kunt een van de zogenaamde "scene modes" instellen naar jouw wensen en die vervolgens gebruiken. Het is inderdaad iets omslachtig, maar het kan ook handig zijn. Vooral als je meerdere settings tegelijk wilt wijzigen én dit niet iedere keer wilt doen ;)
Scene modes? Hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:11:
[...]

Scene modes? Hoe doe je dat dan?
Camera opstarten en aan rechts staan icoontjes, de 2e van boven is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:13:
[...]

Camera opstarten en aan rechts staan icoontjes, de 2e van boven is het.
Ik heb hem naar mijn wensen ingesteld, ook heb ik de kwaliteit op "zacht" gezet voor mooiere foto's maar als ik de camera afsluit en weer opnieuw opstart en mijn instelling wil opvragen staat de fotokwaliteit weer op "normaal"!

Wat een kl*te ding man! Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:17:
[...]

Ik heb hem naar mijn wensen ingesteld, ook heb ik de kwaliteit op "zacht" gezet voor mooiere foto's maar als ik de camera afsluit en weer opnieuw opstart en mijn instelling wil opvragen staat de fotokwaliteit weer op "normaal"!

Wat een kl*te ding man! Hoe kan dat?
Scenes > User defined > instellen zoals je wenst. Als je daarna camera hebt afgesloten en weer opstart, natuurlijk wel kiezen voor de "user defined"scene-mode. Dat werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:00:
[...]

Scenes > User defined > instellen zoals je wenst. Als je daarna camera hebt afgesloten en weer opstart, natuurlijk wel kiezen voor de "user defined"scene-mode. Dat werkt bij mij.
De stappen die je hebt uitgelegd heb ik ook gedaan. Ik ga dan naar "Modi" en kies voor de 2e funtie. Ik doe daar dan alles standaard behalve de "scherpheid" zie zet in van "normaal" naar "zacht" dan kies ik in het hoofd menu voor mijn "gebruiker instelling". Maar het probleem is als de de camera weer afsluit en weer opstart en weer voor mijn gebruiker instelling kiest is het scherpheid van zacht weer terug naar normaal. Hij onthoud alleen de scherpheid niet! Echt zo kl*te! Weet jij nog verder wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik ben helemaal nieuw hier. Sinds 2 weken in bezit van een N95. Vorige week bij NSP Nijkerk m'n slider laten aanpassen. Het sliden gaat nu erg stabiel maar toch zit er nog steeds de vervelende bijgeluiden in ivm een restspeling van 0,5 mm. Volgens NSP Nijkerk kan dit niet beter.

Wisten jullie overigens dat je met de N95 ook gewoon kan bellen? >:) Ik vind de geluidskwaliteit van het telefoneren onacceptabel. Het is een schel blikkerig geluid. Herkennen jullie dit probleem? Is het geluid misschien nog ergens aan te passen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10

Even een mededeling betreft het nieuwe topic. Ik zal dit pas komend weekend of die week daarna openen. Dit omdat mijn oma plotseling is komen te overleden afgelopen zondagnacht. Ik neem aan dat jullie begrijpen dat ik deze week dus wel iets anders aan mijn hoofd heb.
Dus aub nog even geduld betreft het nieuwe topic.
Dank voor het begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:23:
[...]

De stappen die je hebt uitgelegd heb ik ook gedaan. Ik ga dan naar "Modi" en kies voor de 2e funtie. Ik doe daar dan alles standaard behalve de "scherpheid" zie zet in van "normaal" naar "zacht" dan kies ik in het hoofd menu voor mijn "gebruiker instelling". Maar het probleem is als de de camera weer afsluit en weer opstart en weer voor mijn gebruiker instelling kiest is het scherpheid van zacht weer terug naar normaal. Hij onthoud alleen de scherpheid niet! Echt zo kl*te! Weet jij nog verder wat ik verkeerd doe?
Zo te lezen...niets. Ik begrijp het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Gurneyhck schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:37:

Even een mededeling betreft het nieuwe topic. Ik zal dit pas komend weekend of die week daarna openen. Dit omdat mijn oma plotseling is komen te overleden afgelopen zondagnacht. Ik neem aan dat jullie begrijpen dat ik deze week dus wel iets anders aan mijn hoofd heb.
Dank voor het begrip.

gecondoleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:39:
[...]

Zo te lezen...niets. Ik begrijp het ook niet.
Probeer jij het ook eens dan. Zet in je gebruiksinstelling scherpstelling op "zacht" beste kwaliteit dus en dan camera opnieuw opstarten en weer je gebruikinstelling kiezen. Verspringt de jouwe dan ook weer op normaal? Ene wel firmware heb je erop zitten? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:27:
Hi,

Ik ben helemaal nieuw hier. Sinds 2 weken in bezit van een N95. Vorige week bij NSP Nijkerk m'n slider laten aanpassen. Het sliden gaat nu erg stabiel maar toch zit er nog steeds de vervelende bijgeluiden in ivm een restspeling van 0,5 mm. Volgens NSP Nijkerk kan dit niet beter.

Wisten jullie overigens dat je met de N95 ook gewoon kan bellen? >:) Ik vind de geluidskwaliteit van het telefoneren onacceptabel. Het is een schel blikkerig geluid. Herkennen jullie dit probleem? Is het geluid misschien nog ergens aan te passen?
Ik heb totaal geen problemen met het geluid. Is je telefoon al voorzien van de nieuwste firmware?
wat betreft die slider, als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe afdwingen bij de NSP het hoort immers gewoon goed te zijn en geen half werk.
Probeer jij het ook eens dan. Zet in je gebruiksinstelling scherpstelling op "zacht" beste kwaliteit dus en dan camera opnieuw opstarten en weer je gebruikinstelling kiezen. Verspringt de jouwe dan ook weer op normaal? Ene wel firmware heb je erop zitten? Thnx
Ziet er uit alsof het een software bug is, ik heb hetzelfde probleem. Ook NL overgens misschien dat het daar nog wat mee te maken heeft?
Firmware: 11.0.026

[ Voor 19% gewijzigd door digital-IMEI op 20-06-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:33:
[...]

Die Business Centers heb je op verschillende plaatsen in Nederland volgens mij, en dat is van KPN, dus ik denk dat je bij gewone KPN winkels zoals Primafoon ook de N95 wel in Warm Graphite kan krijgen. Anders ga even shoppen bij jou in de buurt, vast wel een winkel die ze heeft!
Mensen! Ik ben wanhopig geworden... 4 weken, VIER hele weken ben ik op zoek naar een Warm Graphite versie en niemand weet er wat van! Ben naar de KPN winkels in Leiden en Den Haag, Phone House, Belcompany in Leiden maar niemand heeft er van gehoord!

Ik begin zelfs te twijfelen dat hie bestaat Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/152fs681123.gif

Alleen te bestellen via internet voor 45+/- voor de 3 delen (Back,Accu en SD), terwijl onze mede tweakers hier (bij NSP?) voor rond de 20 euro alle delen hebben.

Van uit mijn hart vraag ik om... Help!

Waar kan ik naar toe om de Warm Graphite cover te kopen voor rond de 20 euro? Please.... Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/152fs682030.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:29:
[...]

Mensen! Ik ben wanhopig geworden... 4 weken, VIER hele weken ben ik op zoek naar een Warm Graphite versie en niemand weet er wat van! Ben naar de KPN winkels in Leiden en Den Haag, Phone House, Belcompany in Leiden maar niemand heeft er van gehoord!

Ik begin zelfs te twijfelen dat hie bestaat [afbeelding]

Alleen te bestellen via internet voor 45+/- voor de 3 delen (Back,Accu en SD), terwijl onze mede tweakers hier (bij NSP?) voor rond de 20 euro alle delen hebben.

Van uit mijn hart vraag ik om... Help!

Waar kan ik naar toe om de Warm Graphite cover te kopen voor rond de 20 euro? Please.... [afbeelding]
En ben jij naar KPN winkels gegaan zoals Primafoon of ben je echt naar KPN Business Centers gegaan?

En ben je op zoek naar de complete N95 of alleen de Warm Graphite covers?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal mijn telefoon vanmorgen vol van de lader. Twee uurtjes later ligt ie te piepen dat die leeg is. In de tussentijd was ie nog niet gebruikt. Vreemd... niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:04:
Haal mijn telefoon vanmorgen vol van de lader. Twee uurtjes later ligt ie te piepen dat die leeg is. In de tussentijd was ie nog niet gebruikt. Vreemd... niet eerder meegemaakt.
Goed in de gaten houden of het zo blijft. Als het zo blijft dat de accu zo leeg is gelijk teruggaan naar je aankoopadres. Er zijn hier al meerdere mensen die er last van hebben. Dus dit is niet een geheel onbekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:04:
Dat is wel heel erg snel. Heb je wel alle applicaties afgesloten? De mijne is alitjd aan het eind van de dag leeg en dan zit ik nog muziek te luisteren en te internetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:03:
[...]
En ben jij naar KPN winkels gegaan zoals Primafoon of ben je echt naar KPN Business Centers gegaan?

En ben je op zoek naar de complete N95 of alleen de Warm Graphite covers?
Ik ben op zoek naar de cover alleen, en ik ben naar Primafoon gegaan. De KPN business center heb ik wel gebeld (rotterdam en Barendrecht) maar die zeggen dat ze alleen het toestel met cover verkopen! Niet de cover los....

Waarschijnlijk, word ik alleen maar belast met mensen (in de winkels) die geen verstand van zaken hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:16:
[...]
Ik ben op zoek naar de cover alleen, en ik ben naar Primafoon gegaan. De KPN business center heb ik wel gebeld (rotterdam en Barendrecht) maar die zeggen dat ze alleen het toestel met cover verkopen! Niet de cover los....

Waarschijnlijk, word ik alleen maar belast met mensen (in de winkels) die geen verstand van zaken hebben..
Kijk eens op internet en zoek bij google. Volgens mij zijn er zat duitse bedrijven die hierin handelen. Tenminste dat kon ik me herinneren, zij verkochte toestel onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:16:
[...]

KPN Business Center verkoopt inderdaad geen losse covers. Laatst had er iemand in deel 2 of deel 3 een website waar alle cover delen los verkrijgbaar waren. Ga maar eens een beetje Google'en, dan komt het vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, heb net naar KPN Business center gebeld in Rijswijk en die zeiden dat ze het nooit hadden, en niet zullen krijgen :? Ik vroeg of ze misschien, of het bij andere Business centers te vinden zijn en ze zei... Als wij het niet hebben dan hebben zij het ook niet... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:25:
Oh, heb net naar KPN Business center gebeld in Rijswijk en die zeiden dat ze het nooit hadden, en niet zullen krijgen :? Ik vroeg of ze misschien, of het bij andere Business centers te vinden zijn en ze zei... Als wij het niet hebben dan hebben zij het ook niet... :X
Als je echt de covers wilt moet je toch gaan zoeken op google of iets dergelijks. Er heeft in een vorig deel een link gestaan naar een website die alle coverdelen los heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Zoek en gij zult vinden:
klik pagina 2 van dit deel

wel nog 37eu maar in ieder geval je losse covers

[ Voor 5% gewijzigd door digital-IMEI op 20-06-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Backcover + Accudeksel + SD Card cover, maar dan kom je idd op bijna €40,- (€39,85) uit in plaats van de geschetste €20,- . Ze hebben daar wel het voordeel dat ze geen verzendkosten rekenen (geloof ik).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Sjengcity schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:22:
[...]

Ik heb totaal geen problemen met het geluid. Is je telefoon al voorzien van de nieuwste firmware?
wat betreft die slider, als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe afdwingen bij de NSP het hoort immers gewoon goed te zijn en geen half werk.
Je kan niet zomaar een nieuwe afdwingen bij een NSP, daarvoor moet je bij je leverancier zijn (of het NSP moet in dit geval ook je leverancier zijn :P )
Nee, geen andere KPN Business centra, wel andere NSP's natuurlijk

[ Voor 42% gewijzigd door Ginz op 20-06-2007 15:45 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor het begrip.

sterkte toegewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Je kan niet zomaar een nieuwe afdwingen bij een NSP, daarvoor moet je bij je leverancier zijn (of het NSP moet in dit geval ook je leverancier zijn)
misschien beetje onduidelijk maar ik doelde op de slider natuurlijk en niet de hele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

@OvrLord

Meneer Landser in deel 2 stelt inderdaad dat het hem EUR 19 heeft gekost om zijn N95 naar Warm Graphite te laten omzetten bij een NSP. (Zelf zoeken en je had het ook gevonden)

Echter is hij de enige. De rest, waaronder ik, kan alleen de telecomtelecom site vinden of ebay waar ze de covers verkopen. Daar moet je het mee doen denk ik, meer info is er niet.

Zo te zien heb je alleen een accudeksel en een bodycover nodig. De SD-card cover zit bij de bodycover inbegrepen als ik het plaatje zo zie. Maar ook dit is volgens mij al eerder voorbij gekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Da_Vinci op 20-06-2007 16:05 ]

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:05:
Ik zit nu al een tijdje dit forum te volgen en zelf ook een trotse eigenaar van de N95
Wat mij opvalt is de abo prijzen die mensen betalen!
1 tip voor de mensen die nog een n95 willen via T-mobile. bestel hem NIET via T-mobile website maar ga naar de winkel. Ik heb de mijne gehaald op de zaterdag dat hij net uit was (nu alweer een maand geleden geloof ik) ik betaalde voor 1 jarig relax 400 plus internet 160 euro bij terwijl hij op internet staat voor 260 euro. voor 2 jaar was hij in de winkel zelfs 60 euro
Zucht... Vol blijdschap vandaag naar een T-mobile winkel gegaan. En kreeg gelijk te horen dat ik 350 euro moest betalen bij een 1 jarig relax 400 abo + internet. En bij een 2 jaar was het iets van 210 euro. Ligt het aan mij of heb ik iets gewoon totaal over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 27-08 13:14
kheb hem gratis van vodafone, dus waarom niet vodafone nemen?
het is de beste provider van iig Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Da_Vinci: Ik heb de hele site gezocht, het hele internet eigenlijk maar ik dacht (door Landser inderdaad) dat het wel te verkrijgen is voor die 19 euro...
Sterker nog, toen ik het ging vragen was mij verteld dat ik het bij de NSP vandaar de zoektocht....
Heb toch deze duitse site gevonden voor 22,90 euro, echter zal het inc verzenden 39,80 EUR kosten... cellwire

Maar ik ga het gewoon van de site bestellen die wimmel_1 had voorgesteld, Afbeeldingslocatie: http://www.mobielbereikbaar.nl/afbeeldingen/producten/JX11626380_0.jpg
hopelijk heb ik dan geen SD cover nodig als ik de back cover bestel

Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de hulp!!
Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/152fs700059.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:23:
..maar ik dacht (door Landser inderdaad) dat het wel te verkrijgen is voor die 19 euro...
Hij zegt er wel bij dat hij de telefoon daar cash gekocht heeft, en dat ze hem daarom misschien gematst hebben. Het lijkt er nu op dat dat vermoeden klopt. Als dat zo is, blijkt dat het wel kan voor eur 19, maar dat ze het nergens doen, omdat ze graag schofterige marges pakken op dit soort plastic zooi. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Da_Vinci op 20-06-2007 17:07 ]

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:23:
@Da_Vinci: Ik heb de hele site gezocht, het hele internet eigenlijk maar ik dacht (door Landser inderdaad) dat het wel te verkrijgen is voor die 19 euro...
Sterker nog, toen ik het ging vragen was mij verteld dat ik het bij de NSP vandaar de zoektocht....
Heb toch deze duitse site gevonden voor 22,90 euro, echter zal het inc verzenden 39,80 EUR kosten... cellwire

Maar ik ga het gewoon van de site bestellen die wimmel_1 had voorgesteld, [afbeelding]
hopelijk heb ik dan geen SD cover nodig als ik de back cover bestel

Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de hulp!!
[afbeelding]
Sorry maar hier zijn me echt teveel posts over geweest. Hopelijk is het nu gelukt.. maar inderdaad in andere delen stond allang dat sd slot niet hoeft en dat het bij telecomtelecom te verkrijgen was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Weet iemand hoe ik mijn contacten die ik in outlook heb staan onder bedrijven ook zo kan laten verschijnen op mijn toestel. Het toestel geeft de naam weer in het adresboek van degene die onder het bedrijf staat. Ik wil graag op mijn mobiel het bedrijf in beeld hebben....

De weergave in outlook is wel onder de bedrijfsnaam, maar op de telefoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:22:
[...]

Ziet er uit alsof het een software bug is, ik heb hetzelfde probleem. Ook NL overgens misschien dat het daar nog wat mee te maken heeft?
Firmware: 11.0.026
Dus jij hebt het ook, maar dan onder de firmware 11? Ik heb zelf nog 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:21:
[...]

Yep bij mij onthoudt ie de instellingen ook niet :( Blijkt toch een fout te zijn, jammer. FW v.11.0.26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
Joncho schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:38:

Even een reminder, hoop dat iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor het begrip.

gecondoleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook maar eens geprobeerd of die Nokia Maps update te installeren.
Alleen ik krijg nog steeds de oude code te zien en niet de nieuwe, hij is dus niet geupdate! Echt vreemd, ik heb hem geinstalleerd op het memory geheugen en alles deed hij goed, vervolgens ging ik kijken bij productinfo en was er niks veranderd!

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:56
pop3 mail,

Ik kan met me N95 wel me mail van chello ontvangen maar niet verzenden ?
Alles staat goed.

uitgaant = mail.chello.nl
inkomend = mail.chello.nl

wachtwoord is ook goed en gebruikersnaam ook

Wie weet wat ik niet goed gedaan heb ?
Ik kom er zelf niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09
Albert020 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:21:
pop3 mail,

Ik kan met me N95 wel me mail van chello ontvangen maar niet verzenden ?
Alles staat goed.

uitgaant = mail.chello.nl
inkomend = mail.chello.nl

wachtwoord is ook goed en gebruikersnaam ook

Wie weet wat ik niet goed gedaan heb ?
Ik kom er zelf niet uit :(
Heb je de gebruikersnaam ook bij je uitgaande ingesteld? Het kan ook zijn dat je eerst moet aanmelden bij je inkomende mail server en dat je dan pas kan verzenden.. probeer dat eens. Volgens mij had ik dat vroeger ook op mijn 6680 zo bij xs4all. Kan overigens ook zo zijn dat chello niet toestaat dat je mail verstuurd vanaf een nietchello ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DoubleD1980 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:24:
[...]

Heb je de gebruikersnaam ook bij je uitgaande ingesteld? Het kan ook zijn dat je eerst moet aanmelden bij je inkomende mail server en dat je dan pas kan verzenden.. probeer dat eens. Volgens mij had ik dat vroeger ook op mijn 6680 zo bij xs4all. Kan overigens ook zo zijn dat chello niet toestaat dat je mail verstuurd vanaf een nietchello ip.
Yes heb ook me gebruikersnaam bij je uitgaande ingesteld
Ik denk dat Chello het dan niet toestaat om mails te verzenden van een ander IP adres,
zeker weten doe ik dit niet, misschien dat iemand dit weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Even een nieuwtje: gratis navigatie aanbieder Nav4all heeft een update uitgebracht, waardoor de interne GPS ontvanger in de Nokia N95 nu ook voor hun programma te gebruiken is.

Het gaat om navigatie software die via je GPRS/UMTS/HSDPA verbinding werkt, dus zonder kaarten op je toestel of geheugenkaart. Het downloaden van de applicatie kan gedeeltelijk via WiFi van de N95 (scheelt weer datakosten).

Je kan deze software zonder kosten gebruiken en downloaden op www.nav4all.com/install

De applicatie zal zelfstandig een extra programmaatje downloaden waardoor nav4all ook toegang tot de ingebouwde GPS data krijgt.

Nu kan je dus zonder kosten navigeren buiten de Nokia maps applicatie om. Al met al heeft Nav4all dus aangetoond dat een gratis navigatieoplossing sneller is met het geschikt maken dan een betaalde leverancier als TomTom EN dat het dus absoluut mogelijk is de interne GPS ook door andere applicaties te laten gebruiken.

TomTom, waar blijf je!

dank aan Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:42:
[...]

Ik denk dat Chello het dan niet toestaat om mails te verzenden van een ander IP adres,
... sorry, ik dacht dat ik een oplossing had, dus niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:42:
[...]

Dit is onzin, ik heb ook chello, danwel extreme, maar chello vereist geen user/wachtwoord voor uitgaande berichten. Ik heb 'm ook ingesteld (zonder user/ww voor uitgaande berichten) op mijn N95 en dit werkt zonder problemen.
RobertRedCap schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:54:
Even een nieuwtje: gratis navigatie aanbieder Nav4all heeft een update uitgebracht, waardoor de interne GPS ontvanger in de Nokia N95 nu ook voor hun programma te gebruiken is.

Het gaat om navigatie software die via je GPRS/UMTS/HSDPA verbinding werkt, dus zonder kaarten op je toestel of geheugenkaart. Het downloaden van de applicatie kan gedeeltelijk via WiFi van de N95 (scheelt weer datakosten).

Je kan deze software zonder kosten gebruiken en downloaden op www.nav4all.com/install

De applicatie zal zelfstandig een extra programmaatje downloaden waardoor nav4all ook toegang tot de ingebouwde GPS data krijgt.

Nu kan je dus zonder kosten navigeren buiten de Nokia maps applicatie om. Al met al heeft Nav4all dus aangetoond dat een gratis navigatieoplossing sneller is met het geschikt maken dan een betaalde leverancier als TomTom EN dat het dus absoluut mogelijk is de interne GPS ook door andere applicaties te laten gebruiken.

TomTom, waar blijf je!

dank aan Koen
Co Pilot Live 6 schijnt ook te werken met de ingebouwde gps van de nokia n95. Ik zag m ergens op een co.uk site tekoop staan, speciaal voor de n95. Ik heb gezocht naar die versie maar helaas te vergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTuinman schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:21:
kheb hem gratis van vodafone, dus waarom niet vodafone nemen?
het is de beste provider van iig Nederland
Hmmm zou ik misschien meer info daarvan mogen ;P
Via welke shop, abbo en contractduur?
Ik ben vanmiddag gebeld door vodafone die me over wil halen om mn abo te verlengen.
Maar... bij 2 jaar verlengen van 50 euro + internet van 9,50 moet ik alsnog 25 euri bij betalen :S

Bij voorbaat dank :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020

TomTom, waar blijf je!

dank aan Koen
Mooi navigatie proggie, heb um geinstalleerd en het werkt als een trein :-) _/-\o_ Thanksssss _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:19:
[...]

Dit is onzin, ik heb ook chello, danwel extreme, maar chello vereist geen user/wachtwoord voor uitgaande berichten. Ik heb 'm ook ingesteld (zonder user/ww voor uitgaande berichten) op mijn N95 en dit werkt zonder problemen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik kan dus alleen ontvangen, met verzenden geeft hij een fout dat hij niet kan verzenden en ik de instellingen moet na kijken, heb ik gedaan alles staat gewoon goed !
Heb overgens Chello Classic

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 20-06-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@albert020

Zou geen verschil moeten maken volgens mij, classic of extreme. Maar ik heb gewoon mail.chello.nl ingesteld als uitgaande smpt en werkt als een tiet! Maar chello heeft wel vaker problemen met de mailbox, of was je dat nog niet opgevallen? Mischien wastie gewoon weer een keertje kapot ;).

Ik zou zeggen, probeer het morgen nog eens!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulThai
  • Laatst online: 26-12-2024
Albert020 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:40:
[...]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik kan dus alleen ontvangen, met verzenden geeft hij een fout dat hij niet kan verzenden en ik de instellingen moet na kijken, heb ik gedaan alles staat gewoon goed !
Heb overgens Chello Classic
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb ook Chello Classic. Eerst lukte het me ook niet om email te verzenden. Ik heb nu bij gebruikersnaam en wachtwoord alles weggehaald.
Server uitgaande mail: mail.chello.nl
Beveiliging: Uit
Poort: standaard.

Ik kan nu wel email verzenden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:52:
@albert020

Zou geen verschil moeten maken volgens mij, classic of extreme. Maar ik heb gewoon mail.chello.nl ingesteld als uitgaande smpt en werkt als een tiet! Maar chello heeft wel vaker problemen met de mailbox, of was je dat nog niet opgevallen? Mischien wastie gewoon weer een keertje kapot ;).

Ik zou zeggen, probeer het morgen nog eens!
Heb jij dus bij uitgaand staan : smpt.chello.nl dit moet toch mail.chello.nl zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V21
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 20:50

V21

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:05:
[...]

Zucht... Vol blijdschap vandaag naar een T-mobile winkel gegaan. En kreeg gelijk te horen dat ik 350 euro moest betalen bij een 1 jarig relax 400 abo + internet. En bij een 2 jaar was het iets van 210 euro. Ligt het aan mij of heb ik iets gewoon totaal over het hoofd gezien?
Voor mij geldt dezelfde vraag..bij kpn 2 jarig 300 euro betalen, bij t-mobile zelfde bedrag als hierboven...
Als er mensen zijn die iig kunnen laten weten waar ze het hebben gekocht en met welke prijs zou natuurlijk fantastisch zijn voor de toekomstige mede n95 eigenaren!

Wat ik heb begrepen is dat het toestel bij de MM ook vrij goedkoop is verkrijgen is (ga ik morgenvroeg eerst kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
PaulThai schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:00:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb ook Chello Classic. Eerst lukte het me ook niet om email te verzenden. Ik heb nu bij gebruikersnaam en wachtwoord alles weggehaald.
Server uitgaande mail: mail.chello.nl
Beveiliging: Uit
Poort: standaard.

Ik kan nu wel email verzenden.

Succes
Zo staat het bij mij ook maar het werkt niet hoor, kan alleen ontvangen, verzenden gaat niet Grrrrrrr :( ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb staan: mail.chello.nl, niet smpt.chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:20:
Ik ook inkomend mail.chello.nl, uitgaand mail.chello.nl en het werkt gewoon niet ????

[ Voor 60% gewijzigd door Albert020 op 20-06-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
(jarig!)
V21 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:07:
[...]

Voor mij geldt dezelfde vraag..bij kpn 2 jarig 300 euro betalen, bij t-mobile zelfde bedrag als hierboven...
Als er mensen zijn die iig kunnen laten weten waar ze het hebben gekocht en met welke prijs zou natuurlijk fantastisch zijn voor de toekomstige mede n95 eigenaren!

Wat ik heb begrepen is dat het toestel bij de MM ook vrij goedkoop is verkrijgen is (ga ik morgenvroeg eerst kijken).
M'n abonnement verlengd bij T-Mobile. Ik heb ze gebeld om te kijken of ik ze iets aan de prijs konden doen. En inderdaad, ik kreeg een lagere prijs dan dat ik via de site ging bestellen. (scheelde 60 euro)

Ik heb een 2 jarig contract: Relex 150 van €19,50 voor €15,50 + € 9,50 (eerste jaar voor €4,75) voor Web 'N Walk. Ik moest voor het toestel nu €159 betalen ipv €209. (wat op de site stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een nieuwtje: gratis navigatie aanbieder Nav4all heeft een update uitgebracht, waardoor de interne GPS ontvanger in de Nokia N95 nu ook voor hun programma te gebruiken is. knip knip knip
Oud nieuws... Nav4all draait hier al weken en het is al vaker hier besproken.
Even checken kan geen kwaad of het niet al eerder genoemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:20:
Hmm vaag het werkt nu wel maar kan alleen naar Chello mail adressen een mail sturen NIET naar Gmail of Hetnet, daar kan ik geen mail naar toe sturen, alleen naar CHELLO ??? Is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulThai
  • Laatst online: 26-12-2024
Albert020 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:43:
[...]

Hmm vaag het werkt nu wel maar kan alleen naar Chello mail adressen een mail sturen NIET naar Gmail of Hetnet, daar kan ik geen mail naar toe sturen, alleen naar CHELLO ??? Is dit normaal ?
Ik had een test gedaan naar Hotmail adres. Dat werkt ook.
Van N95 naar mijn eigen hotmail adres en dit ontvangen via mijn pc.

Test via versatel met dezelfde instellingen werkt nu ook. Kreeg ik eerder ook niet verstuurd.

Verstuurt naar adres Chello en verstuurt naar Hotmail. Beide berichten komen aan.
versatel is wel smtp.versatel.nl

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
PaulThai schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:57:
[...]

Ik had een test gedaan naar Hotmail adres. Dat werkt ook.
Van N95 naar mijn eigen hotmail adres en dit ontvangen via mijn pc.

Test via versatel met dezelfde instellingen werkt nu ook. Kreeg ik eerder ook niet verstuurd.

Verstuurt naar adres Chello en verstuurt naar Hotmail. Beide berichten komen aan.
versatel is wel smtp.versatel.nl

Succes.
Ik kan niet naar Gmail of Hetnet sturen, livemail of hotmail heb ik nog niet geprobeerd, ga ik morgen even doen, duik me bed in, morgen vroeg weer ik laat het nog wel weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik gebeld wordt door iemand die in m'n contacten staat, dan wordt alleen het telefoonnummer wat belt weergegeven i.p.v. de naam. Moet ik nog iets extra's instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:32:
Als ik gebeld wordt door iemand die in m'n contacten staat, dan wordt alleen het telefoonnummer wat belt weergegeven i.p.v. de naam. Moet ik nog iets extra's instellen?
Staat het nummer toevallig bij twee contacten ingesteld? De telefoon weet dan niet wie hij moet kiezen en laat alleen het nummer zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:37:
[...]

Staat het nummer toevallig bij twee contacten ingesteld? De telefoon weet dan niet wie hij moet kiezen en laat alleen het nummer zien..
Het nummer staat maar bij 1 contact vermeld. De contacten komen uit outlook middels synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Om media te converteren naar files die de N95 kan lezen: Klikje. Zooi reclame op die site, maar 't werkt wel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 21-06-2007 00:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Laatst online: 12-09 20:11
Ik kan in duitsland een Nokia N95 belasting vrij kopen.
Echter is dit toesteln natuurlijk in het duits.
Nu wil ik graag weten of ik deze zelf om kan zetten in het nederlands of dat dit misschien bij een winkel ofzo kan.
Ik heb al wel gezocht maar kan weinig tot geen infromatie hierover vinden.

Iemand een idee?
Zoja hoe of waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

M.Koers schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 01:37:
Ik kan in duitsland een Nokia N95 belasting vrij kopen.
Echter is dit toesteln natuurlijk in het duits.
Nu wil ik graag weten of ik deze zelf om kan zetten in het nederlands of dat dit misschien bij een winkel ofzo kan.
Ik heb al wel gezocht maar kan weinig tot geen infromatie hierover vinden.

Iemand een idee?
Zoja hoe of waar?
De toetselsoftware wordt in meerdere talen geleverd. Bij de eerste keer aanzetten kun je kiezen welke taal je wilt gebruiken.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Weet iemand toevallig hoe je een theme kunt verwijderen? Ik heb nu een theme op m`n sd kaart geinstalleerd maar iedere keer als het kaarjte eruit is geweest moet ik de theme weer opnieuw activeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo

als ik route 66 instaleer krijg ik in mijn scherm te zien dat er upload fout is wat doe ik verkeerd?

m.v.g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sjengcity

Menu > instrumenten > Toep.beh, daar kan je de themas verwijderen, lijkt me ook wel dat dit in het boekje van de N95 vermeld staat.

@ Lexie

Bestand op je geheugenkaartje gooien en daarvandaan installeren zal ongetwijfelt werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 07:01:
@ sjengcity

Menu > instrumenten > Toep.beh, daar kan je de themas verwijderen, lijkt me ook wel dat dit in het boekje van de N95 vermeld staat.
Thx! Ik zat onder de standaard toepassingen te zoeken en kon het ook niet op google vinden vandaar. Maar kan natuurlijk ook gewoon aan het tijdstip hebben gelegen gehe. In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 06:04:
Halo

als ik route 66 instaleer krijg ik in mijn scherm te zien dat er upload fout is wat doe ik verkeerd?
m.v.g
Nogal wat...
Grrr....
:'(

Die blauwe tekst beginnend met de rode letters 'waarschuwing' .... Staat ie er niet bij iedereen? _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
[quote]Albert020 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:59:
[...]

Ik kan niet naar Gmail of Hetnet sturen, livemail of hotmail heb ik nog niet geprobeerd, ga ik morgen even doen...

Goed ik heb geprobeerd naar live.nl en hotmail.com te sturen, gaat dus ook niet, ik kan alleen maar e-mails beantwoorden die van Chello afkomstig zijn ?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goed heb maar even gebeld met de helpdesk van UPC, zei zeggen dat het gewoon moet kunnen,
Nu heb ik een vraag aan de mensen die wel naar niet chello mails kunnen verzenden met hun N95.

Wat is jullie firmware van de N95 en bij welke provider hebben jullie je abn voor je mobiel ?
Ik Vodafone misschien dat het aan Vodafone ligt ?

[ Voor 40% gewijzigd door Albert020 op 21-06-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je bij berichten ook de details kan zien hoelaat iemand een sms naar je toe verstuurd heeft? Ik kan nu alleen zien wanneer ik het ontvangen heb. Terwijl bij me vorige telefoons ook de verzend tijd van degene die me gesmst heeft kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:32:
Weet iemand of je bij berichten ook de details kan zien hoelaat iemand een sms naar je toe verstuurd heeft? Ik kan nu alleen zien wanneer ik het ontvangen heb. Terwijl bij me vorige telefoons ook de verzend tijd van degene die me gesmst heeft kon zien.
Als je het SMS bericht leest, kun je links-onder kiezen voor OPTIES.
Daarin staat de mogelijkheid om voor berichtgegevens te kiezen en je ziet wat je wilt zien :)
Have fun!

O, ja... bij sommige toestellen kun je een afleverrapport ontvangen. Dan weet je zeker dat je bericht is aangekomen. Die optie heb ik hier nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:56:
[...]

Als je het SMS bericht leest, kun je links-onder kiezen voor OPTIES.
Daarin staat de mogelijkheid om voor berichtgegevens te kiezen en je ziet wat je wilt zien :)
Have fun!

O, ja... bij sommige toestellen kun je een afleverrapport ontvangen. Dan weet je zeker dat je bericht is aangekomen. Die optie heb ik hier nog niet gezien.
Die optie van afleverrapporten had ik ooit gevonden op me N95, maar kan hem nu niet meer vinden. Soms is de N95 echt wel een doolhof.

Maar over berichtgegevens wist ik al, maar daar kan je alleen zien wanneer je de sms hebt ontvangen en niet wanneer diegene heeft verzonden op tijdstip. Dat kon wil op mijn Sony Ericsson.

Iemand anders?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)