Yess deze werkt een stuk sneller :--)dafmay schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:32:
Mensen,
Hierbij de update voor Nokia Maps :
Nokia Maps update
Dude heb je hem nou speciaal erop gezet? Kijk dat iemand niet 4 hele delen doorleest ok... maar een paar paginas terug ....dafmay schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:32:
Mensen,
Nokia Maps update
hij staat gewoon nog op de servers van smart2go.. zoals ik dus al de 16de postte
Had ik niet gezien. Maar was in een goede bui...dan krijg je datMau_Maus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:28:
[...]
Dude heb je hem nou speciaal erop gezet? Kijk dat iemand niet 4 hele delen doorleest ok... maar een paar paginas terug ....
[...]
hij staat gewoon nog op de servers van smart2go.. zoals ik dus al de 16de postte
Edit : en ja Mau_Maus heeft groot gelijk...mensen, gebruik de zoekfunctie
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 18-06-2007 21:36 ]
Verwijderd
dat klopt inderdaad. Het duurt maximaal 24 uurom de wijzigingen (in dit geval het aanzetten van Orange World) te verwerken. Echter is het bij de meesten binnen een paar minuten danwel een uurtje gebeurt, Werkt het nu niet na 24 uur, dan heb je misschien wel de juiste instellingen laten versturen door de klantenservice of via de website maar dan is de service nog niet aangezet in je contract. Bel dan de klantenservice op om dit alsnog te laten doen.ButcherJF schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:26:
[...]
Als je Orange World hebt laten activeren, werkt het nog niet direct. Zoals op deze pagina staat is dat 'binnen een dag'. Volgens mij moet je ook je foon even uit- en aanzetten voordat het werkt. Hier in ieder geval goede ervaringen met Orange World.
Enneuh, volgens mij werkt MSN nu ook gewoon en heb je geen andere progjes meer nodig. Kijk hier maar eens: mobile.msn.com. Wel even op je N95 het webadres intikken, anders kom je alsnog op de pc-omgeving. Betreft trouwens nog een beta. Microsoft heeft een gaatje gedicht.....
Ik had deze versie er al op staan

offtopic:
Bij de weg, ik heb een 6110 Navigator getest, deze werkt met Route66. De time to fix is echt rete snel in vergelijking met een N95, volgens mij zit er een andere GPS chipset of betere GPS antenne in.
Bij de weg, ik heb een 6110 Navigator getest, deze werkt met Route66. De time to fix is echt rete snel in vergelijking met een N95, volgens mij zit er een andere GPS chipset of betere GPS antenne in.
[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 18-06-2007 22:06 ]
Verwijderd
Ik zie op pdashop dat route 66 (Legale versie) nu werkend op de n95 verkrijgbaar is!
Maar op de website van route 66 kan ik hierover niks terugvinden??
Dit gaat over de legale versie,hierover mag tog wel gepraat worden?
Binnenkort leverbaar staat er bij op pdashop.nlVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:13:
Ik zie op pdashop dat route 66 (Legale versie) nu werkend op de n95 verkrijgbaar is!
Verwijderd
Zit er nou verschil in snelheden in die micro-sd kaarten dan ?wimmel_1 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:05:
[...]
een SDHC Class 2 kaartje, wat betekend dat de lees/schrijfsnelheden daarmee vergelijkbaar (of beter) moeten zijn.
Ik heb 'per ongeluk' een kingston-2GB-micro-sd gekocht voor mijn N95
maar zit me nou af te vragen of ik een 'miskoop' heb gedaan.
Ik kan van noch de Sandisk, noch de Kingston de daadwerkelijke
lees/schrijfsnelheden vinden op hun respectievelijke sites.....
(En wat zijn eigenlijk de lees/schrijfsnelheden die de N95 zelf
maximaal aan kan ???)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 22:33 ]
Verwijderd
In simpele taal: dat je GPS-ontvanger heeft bepaald waar hij zich op aarde bevindt (en jij dus weet waar je bent). Hoe langer je moet wachten op een 'fix' hoe vervelender dus. De tijd voor de 'fix' hangt af van de kwaliteit van de GPS-chipset/antenne/software/(weers)omstandigheden enz. en verschilt van luttele seconden tot enkele minuten.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:16:
Ik hoor veel mensen praten over GPS fix? Maar wat is de fix dan?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 23:07 ]
Verwijderd
Hallo,
Kan er mij iemand helpen als je iets speciaals moet doen om verbinding te leggen met W-lan netwerk.
Ik heb namelijk thuis een draadloos netwerk maar mijn N95 kan geen verbinding maken...
Aan wat kan dit liggen denken jullie?
Graag jullie hulp,
thx
Kan er mij iemand helpen als je iets speciaals moet doen om verbinding te leggen met W-lan netwerk.
Ik heb namelijk thuis een draadloos netwerk maar mijn N95 kan geen verbinding maken...
Graag jullie hulp,
thx
Verwijderd
Verborgen SSID?Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:10:
Hallo,
Graag jullie hulp,
thx
Verwijderd
Iets meer in formatie graag, zie je je netwerk wel in je display, en je kunt vervolgens niet connecten ? Wordt er niet gevraagd om een key of WPA sleutel ? Heb je niet toevallig MAC filtering aanstaan ?Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:10:
Hallo,
Graag jullie hulp,
thx
Verwijderd
Ja, ik zie mijn netwerk staan hoor in mijn hoofdscherm maar ik kan niet verbonden geraken met het netwerk. Ik werk met een onbeveiligd netwerk, zonder sleutel dus! Wat is een Mac-filtering precies?Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:38:
[...]
Iets meer in formatie graag, zie je je netwerk wel in je display, en je kunt vervolgens niet connecten ? Wordt er niet gevraagd om een key of WPA sleutel ? Heb je niet toevallig MAC filtering aanstaan ?
Als je dan toch pérse bijdehand wil zijn:Albert020 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:07:
[...]
Jou logica kan ik al helemaal niet volgen, maar doe effe niet zo "bij de hand !"
Maps, is dit het zelfde als MapLoader ?
Volgens mij niet........
Albert020 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:22:
[...]
Ik vroeg of TOMTOM al mogelijk met de GPS van de telefoon zelf ?
De zaklantaarn funkie weet iemand deze te vinden, hier kan ik niks over terug vinden in het Form ?
Vraag dan eens gewoon wat je wil weten, en zeur niet over de dingen die hier allang in een TT of in de rest van het Nokia N95 topic, deel: (I, II, III óf IV staan.Albert020 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:19:
Als ik ga naar http://mobilesearch.nokia.com/A4160036?maps
En de maps wil downloaden, staat de Nokia N95 er nog niet tussen, kan ik gewoon een ander toestel selecteren ???
Sorry: Maar dat Blauwe Gedeeltje Onderin heeft helaas ook weinig zin.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Een MAC filter is iets wat (waarschijnlijk door je zelf) ingesteld is op je router/access point. Als je dit daar hebt ingesteld dan zul je het MAC adres van je Nokia ook moeten toestaan op dat accesspoint, anders wordt je N95 bij voorbaat al geblocked.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:42:
[...]
Ja, ik zie mijn netwerk staan hoor in mijn hoofdscherm maar ik kan niet verbonden geraken met het netwerk. Ik werk met een onbeveiligd netwerk, zonder sleutel dus! Wat is een Mac-filtering precies?
Om dit adres op je N95 te achterhalen : *#62209526#
Het nummer wat je dan te zien krijgt (iets van 00:0X:AB:CF:OX) voer je in op je router als zijnde trusted....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Tip van de dag !
Uit een ander forum : wijzig het aantal dagen dat de "Log" wordt bijgehouden van 30 naar 10 of 1 (of uit). Dit scheelt aanzienlijk in de snelheid waarmee de telefoon reageert ! Schijnbaar hebben alle Symbian-toestellen hier last van. Het werkt op mijn telefoon
Uit een ander forum : wijzig het aantal dagen dat de "Log" wordt bijgehouden van 30 naar 10 of 1 (of uit). Dit scheelt aanzienlijk in de snelheid waarmee de telefoon reageert ! Schijnbaar hebben alle Symbian-toestellen hier last van. Het werkt op mijn telefoon
Nog een tip :
Voor een goede stabiele connectie met wifi router : stel voor je telefoon een vast ip-adres in op je router, (ipv dhcp). Start op je PC de Command prompt op en toets "ipconfig /all" in. Dan zie je de instellingen van je router. Deze stel je vervolgens in op je telefoon. Zie instellingen > access points > betreffende access point > edit > advanced settings > IPv4 > ...
Dit lost het "web...no gateway" probleem op.
Voor een goede stabiele connectie met wifi router : stel voor je telefoon een vast ip-adres in op je router, (ipv dhcp). Start op je PC de Command prompt op en toets "ipconfig /all" in. Dan zie je de instellingen van je router. Deze stel je vervolgens in op je telefoon. Zie instellingen > access points > betreffende access point > edit > advanced settings > IPv4 > ...
Dit lost het "web...no gateway" probleem op.
Ik heb een 2G Ultra II kaart van Sandisk gekocht en merk duidelijk verschil qua snelheid bij openen foto's, bestanden e.d. op de geheugenkaart. Het is de eur 30,-- meer dan waard.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:31:
[...]
Zit er nou verschil in snelheden in die micro-sd kaarten dan ?
Ik heb 'per ongeluk' een kingston-2GB-micro-sd gekocht voor mijn N95
maar zit me nou af te vragen of ik een 'miskoop' heb gedaan.
Ik kan van noch de Sandisk, noch de Kingston de daadwerkelijke
lees/schrijfsnelheden vinden op hun respectievelijke sites.....
(En wat zijn eigenlijk de lees/schrijfsnelheden die de N95 zelf
maximaal aan kan ???)
Verwijderd
Dus naar mijn ervaring kan ik aannemen dat de GPS chip in de N95 waardeloos is, omdat ik zo lang moet wachten op die fix!Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:05:
[...]
In simpele taal: dat je GPS-ontvanger heeft bepaald waar hij zich op aarde bevindt (en jij dus weet waar je bent). Hoe langer je moet wachten op een 'fix' hoe vervelender dus. De tijd voor de 'fix' hangt af van de kwaliteit van de GPS-chipset/antenne/software/(weers)omstandigheden enz. en verschilt van luttele seconden tot enkele minuten.
Ik heb hem vooral in de bus een keer zitten testen en in een gebouw. Ook is hij echt niet zo nauwkeurig!
Het is een war boel. daar is geen doorkomen aan !wimmel_1 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 03:00:
[...]
Als je dan toch pérse bijdehand wil zijn:
[...]
[...]
Vraag dan eens gewoon wat je wil weten, en zeur niet over de dingen die hier allang in een TT of in de rest van het Nokia N95 topic, deel: (I, II, III óf IV staan.
Sorry: Maar dat Blauwe Gedeeltje Onderin heeft helaas ook weinig zin.
He gast, jij begint he......
Verwijderd
Ik heb nog een ander punt over de N95. Ik vind de fotokwaliteit niet zo super als ik een foto heb gemaakt en op het scherm ziet staan. Ik zie heel veel vage plekken alsof het met fotoshop is geëdit. Echt heel vaag. Integenstelling vond ik mijn Sony W810i met de 2MP veel mooier uitzien. Ook vind ik het irritant dat je bij kwaliteit standaard normaal staat en ook een optie zacht, maar ik moet telekens voor de optie zacht kiezen, dit onthoud die niet tot mijn grote ergenis!
En dan heb ik ook nog niet over de oordopjes die je erbij kreeg. Wat een waardeloos ding zeg, er komt nauwelijks goed geluid uit.
Maar kan iemand mij helpen met de Camera vraag die ik hierboven heb gevraagd?
En dan heb ik ook nog niet over de oordopjes die je erbij kreeg. Wat een waardeloos ding zeg, er komt nauwelijks goed geluid uit.
Ik zie na de update toch echt staan: v1.1 wk23 b04 open GL Open Bit MNrobertwebbe schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:56:
[...]
Ik had deze versie er al op staanalthans, ik zie geen verschil. Als ik Opties > Productinfo ook indruk staat er ook nog steeds "v3.0 wk12 b02". Volgens mij werd ik blij gemaakt met een dode mus...
offtopic:
Heb je toch iets niet goed gedaan......
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 19-06-2007 08:48 ]
Vreemd.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 07:45:
Tip van de dag !
Zo gaat er ook al een tip rond dat je een bepaalde entry in je calender moet maken die in het verleden ligt met een specifieke eind datum.
Hierdoor zou je telefoon sneller moeten opstarten (en reageren).
Ik ga het eens proberen.
Verwijderd
Als ik de nieuwe maps installeer gaat die oude dan automatisch weg, zeg maar als of ik um geupdate heb of krijg ik dan 2 maps applicaties?
Installeer jij wel eens een update voor een bestaand programma op je computer ? Wat gebeurt dan met de oude versie ???Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:46:
Als ik de nieuwe maps installeer gaat die oude dan automatisch weg, zeg maar als of ik um geupdate heb of krijg ik dan 2 maps applicaties?

Verwijderd
ja nu ik er over na denk stomme vraag idd, ik heb wel nog een ander probleem telkens als ik massaopslag/gegevensoverdracht wil gebruiken als ik de tel aansluit via usb op me pc dan krijg ik een foutmelding over de geheugenkaart op de n95:geheugenkaart word gebruikt door andere toepassing iemand een oplossing?
Ik kan nu dus niet Maploader gebruiken terwijl ik net m'n eerste fix had:D maja gelukkig draadloos internet hier
Ik kan nu dus niet Maploader gebruiken terwijl ik net m'n eerste fix had:D maja gelukkig draadloos internet hier
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 10:10 ]
Verwijderd
Het werkt bij mij ook. Hij is een stuk(je) sneller... De logboek staat bij mij op 1 dag...dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 07:45:
Tip van de dag !
Verwijderd
Vraagje die ik niet in dit forum heb kunnen vinden..... ;-)
Ik heb de instellingen voor mijn mail account overgenomen en dit werkt perfect. Mijn N95 ontvangt zonder problemen al mijn mailtjes. Gister wilde ik voor het eerst een mail VERSTUREN vanaf mijn N95 en dat ging niet. Hij geeft een melding iets over een server fout. Ik zit bij Hi en als uitgaande server staat er bij mij smtp.himail.nl ...... Ik heb deze instellingen via SMS van Hi ontvangen, dus ik neem aan dat het goed moet zijn. Al zeg ik eerlijk dat ik hieraan twijfel... Wat kan ik het beste doen??
Ik heb de instellingen voor mijn mail account overgenomen en dit werkt perfect. Mijn N95 ontvangt zonder problemen al mijn mailtjes. Gister wilde ik voor het eerst een mail VERSTUREN vanaf mijn N95 en dat ging niet. Hij geeft een melding iets over een server fout. Ik zit bij Hi en als uitgaande server staat er bij mij smtp.himail.nl ...... Ik heb deze instellingen via SMS van Hi ontvangen, dus ik neem aan dat het goed moet zijn. Al zeg ik eerlijk dat ik hieraan twijfel... Wat kan ik het beste doen??
Je moet de smtp van Gmail gebruiken, met encrypted verbinding :Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:14:
Vraagje die ik niet in dit forum heb kunnen vinden..... ;-)
https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13278
Verwijderd
Ik krijg ook de update niet te zien hoor ik heb memory card en telefoon geheugen geprobeerd voor installatie en bij de telefoon krijg ik zelfs nog de melding dat de installatie niet kan worden voltooidrobertwebbe schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:56:
[...]
Ik had deze versie er al op staanalthans, ik zie geen verschil. Als ik Opties > Productinfo ook indruk staat er ook nog steeds "v3.0 wk12 b02". Volgens mij werd ik blij gemaakt met een dode mus...
GPS is niet bedoeld in een gebouw want zelfs mijn 110 euro kostende GPS muis kan geen fix krijgen binnen huis terwijl ik buiten met minimaal 11 satellieten 'geconnect' ben. Daarnaast is al rijdende veel moeilijker een fix te krijgen. Ik heb zelf de indruk dat nokia maps wacht tot dat de 5 satellieten allemaal perfecte signalen geven voor dat die een fix daadwerkelijk laat zien op het scherm.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:32:
Dus naar mijn ervaring kan ik aannemen dat de GPS chip in de N95 waardeloos is, omdat ik zo lang moet wachten op die fix!
Ik heb hem vooral in de bus een keer zitten testen en in een gebouw. Ook is hij echt niet zo nauwkeurig!
IK zou ook graag willen weten hoe het zit en wat de beste opties zijn om een foto te nemen en welke settings goed werken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:42:
Ik heb nog een ander punt over de N95. Ik vind de fotokwaliteit niet zo super als ik een foto heb gemaakt en op het scherm ziet staan. Ik zie heel veel vage plekken alsof het met fotoshop is geëdit. Echt heel vaag. Integenstelling vond ik mijn Sony W810i met de 2MP veel mooier uitzien. Ook vind ik het irritant dat je bij kwaliteit standaard normaal staat en ook een optie zacht, maar ik moet telekens voor de optie zacht kiezen, dit onthoud die niet tot mijn grote ergenis!
Verwijderd
Massaopslag is me nu toch gelukt oplossing: geheugenkaart eruit telefoon aan uit. dan geheugenkaart erin en meteen massaopslag kiezen.
Nu wil ik alleen nog weten hoe je precies die maps update installeerd
Nu wil ik alleen nog weten hoe je precies die maps update installeerd
Dat snap ik niet, bij mij instaleerd hij gewoon netjes en is geworden: v1.1 wk23 b04Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:34:
[...]
Ik krijg ook de update niet te zien hoor ik heb memory card en telefoon geheugen geprobeerd voor installatie en bij de telefoon krijg ik zelfs nog de melding dat de installatie niet kan worden voltooid
Verwijderd
Merken jullie ook echt duidelijke verbeteringen dan? Nadat je de update hebt geinstalleerd?
Verwijderd
dafmay schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:32:
Mensen,
Nokia Maps update
@ dafmay : TNXrobertwebbe schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:56:
[...]
ik heb direct een versie check gedaan : eerst had ik inderdaad "v3.0 wk12 b02" erop staan,
nadat ik de nieuwe heb geinstalleerd (ging soepel) heb ik "v1.1 wk23 b04"
is echt een stuk beter, gelukkig heeft hij overigens wel mijn oude orientatiepunten meegenomen!
is het mbv een software update mogelijk dat de N95 net zo snel een GPS-fix krijgt als de 6610?
Overigens merk ik vooral dat hij (centrum Rotterdam) elke keer een andere gps-fix-tijd heeft : soms binnen 5 seconden, in andere gevallen pas na 5 minuten .
grootste voordelen van nieuwe V1.1 "Nokia Kaarten Applicatie:
1- ik kan wel navigeren (kon eerst niet, want wilde niet betalen, dus kon alleen met volgen-zoeken zien waar ik was, en of ik de blauwe lijn aan het volgen was) EDIT : lijkt te kunnen zonder gps fix, maar eenmaal buiten werkt het niet....
2- hij verbruikt minder werkgeheugen!!!!! : ik kan nu mp3 luisteren terwijl hij een route berekend en zoekt naar gps positie (zelfs m'n bluetooth stond nog aan) : dat is echt super! (navigeren en foto's maken kan echter nog niet samen...... : in dat geval sluit hij automatisch de nokia-maps applicatie af)
Ik hoop dat in volgende software versie meer op deze manier verbeterd wordt aan de applicaties : met name dat ze dus weinig intern werkgeheugen gebruiken zodat de telefoon niet zelf om de haverklap.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 13:31 . Reden: na test incl gps-fix blijkt navigeren niet te werken ]
1) hoe krijg je dat voor elkaar ??? bij mij krijg ik niet voor elkaar dat ik kan navigeren zonder te betalenVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:09:
1- ik kan wel navigeren (kon eerst niet, want wilde niet betalen, dus kon alleen met volgen-zoeken zien waar ik was, en of ik de blauwe lijn aan het volgen was)
2- hij verbruikt minder werkgeheugen!!!!! : ik kan nu mp3 luisteren terwijl hij een route berekend en zoekt naar gps positie (zelfs m'n bluetooth stond nog aan) : dat is echt super! (navigeren en foto's maken kan echter nog niet samen...... : in dat geval sluit hij automatisch de nokia-maps applicatie af)
Ik hoop dat in volgende software versie meer op deze manier verbeterd wordt aan de applicaties : met name dat ze dus weinig intern werkgeheugen gebruiken zodat de telefoon niet zelf om de haverklap.
2) yep, dat had ik ook al gezien...super !
Ik heb even bij het NSC op Schiphol gepolst of m'n N95 voor aanvang van mijn vlucht naar SF nagekeken kon worden. Zie hier de reactie van Airport Telecom, het NSC op Schiphol. Jammer!
<quote>
Geachte heer S*****s,
Het is bij ons niet mogelijk om uw Nokia N95 te laten repareren. Wij
verkopen dit toestel ook niet omdat wij bekend zijn met de klachten die
dit toestel vertoond, en wij alleen toestellen verkopen waar wij volledig
achter staan als Service Point.
Ik hoop u naar behoren te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
S****n V******p
Airport Telecom
</quote>
<quote>
Geachte heer S*****s,
Het is bij ons niet mogelijk om uw Nokia N95 te laten repareren. Wij
verkopen dit toestel ook niet omdat wij bekend zijn met de klachten die
dit toestel vertoond, en wij alleen toestellen verkopen waar wij volledig
achter staan als Service Point.
Ik hoop u naar behoren te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
S****n V******p
Airport Telecom
</quote>
Verwijderd
Dus de nieuwe update voor de GPS zorgt in ieder geval voor duidelijke verbeteringen? En inderdaad er moet een update komen voor de fix, nu duurt het bij mij niet zo gek lang! Maar als je zekerheid hebt van een fix binnen 30 seconden ofzo is dat zeker ideaal!
Verwijderd
ben het inmiddels maar weer aan het proberen maar installeren jullie op ja memory card of telefoon geheugen
Verwijderd
1) navigeren : ik bedoel hiermee dat ik eerst een melding kreeg van dat ik geen code had ingevoerd, bij die nieuwe versie gaat hij wel gewoon door als ik voor navigeren kies, misschien juig ik echter te vroeg : heb er nog niet mee rond gerende, dus ik weet nog niet of track-n-trace werkt.....dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:21:
[...]
1) hoe krijg je dat voor elkaar ??? bij mij krijg ik niet voor elkaar dat ik kan navigeren zonder te betalen
2) yep, dat had ik ook al gezien...super !
ik bedoel overigens puur het "op het juiste moment het juiste pijltje laten zien (zonder geluid)"
keep you posted
EDIT : navigeren blijkt buiten (met gps fix) niet te werken
ik heb die link gedownload (bestand "NOKIA_Maps_1_0_S60_update" ) vervolgens die op mijn telefoon gezet (intern geheugen), vervolgens op mijn telefoon het bestand opgezicht, geselecteerd en gekozen voor "installatie". Hij heeft 30s even niets gedaan, en daarna kreeg ik de melden "installatie voltooid"). Heb overigens wel nieuwste firmware en (weet niet of dat uitmaakt) heb al wel de nokia kaarten via maploader op een 2e geheugenkaart gezet : werkt ook erg goed.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:29:
ben het inmiddels maar weer aan het proberen maar installeren jullie op ja memory card of telefoon geheugen
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 13:32 . Reden: EDIT : navigeren blijkt buiten (met gps fix) niet te werken ]
Ok, ik ga zometeen ook ff testen...Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:42:
[...]
1) navigeren : ik bedoel hiermee dat ik eerst een melding kreeg van dat ik geen code had ingevoerd, bij die nieuwe versie gaat hij wel gewoon door als ik voor navigeren kies, misschien juig ik echter te vroeg : heb er nog niet mee rond gerende, dus ik weet nog niet of track-n-trace werkt.....
ik bedoel overigens puur het "op het juiste moment het juiste pijltje laten zien (zonder geluid)"
keep you posted
hier ook....Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:10:
[...]
Het werkt bij mij ook. Hij is een stuk(je) sneller... De logboek staat bij mij op 1 dag...
Net getest, maar werk niet. Idd hij gaat gewoon doen alsof hij werkt met navigeren, maar net voordat hij moet beginnen vraagtie alsnog om te betalen. Als je dan cancel doet, dan gaatie weer gewoon terug naar begin.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:42:
[...]
1) navigeren : ik bedoel hiermee dat ik eerst een melding kreeg van dat ik geen code had ingevoerd, bij die nieuwe versie gaat hij wel gewoon door als ik voor navigeren kies, misschien juig ik echter te vroeg : heb er nog niet mee rond gerende, dus ik weet nog niet of track-n-trace werkt.....
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
Verwijderd
Hallo,
Zou er mij iemand eens kunnen uitleggen of je iets speciaals moet doen om verbinding te maken met een draadloos netwerk. Ik blijf nog altijd sukkelen daarmee. Ik heb thuis zelf een draadloos netwerk en die vindt hij ook effectief maar kan dan niet echt verbinding maken.
Als je bij instellingen en dan verbindingen gaat en dan bij toegangspunten. Wat staat daar bij jullie? Is het zo dat je daar de instellingen moet afhalen van de site van Nokia om te kunnen werken met SMS,MMS,EMAIL en internet?
Als hij zegt: geen reactie van gateway. Wat moet je dan doen?
Kan er iemand mij helpen met tips aub.
Thx!!!
Zou er mij iemand eens kunnen uitleggen of je iets speciaals moet doen om verbinding te maken met een draadloos netwerk. Ik blijf nog altijd sukkelen daarmee. Ik heb thuis zelf een draadloos netwerk en die vindt hij ook effectief maar kan dan niet echt verbinding maken.
Als je bij instellingen en dan verbindingen gaat en dan bij toegangspunten. Wat staat daar bij jullie? Is het zo dat je daar de instellingen moet afhalen van de site van Nokia om te kunnen werken met SMS,MMS,EMAIL en internet?
Thx!!!
Yep en ook simulation werkt helaas niet zoals je zou willenRazor109 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:33:
[...]
Net getest, maar werk niet. Idd hij gaat gewoon doen alsof hij werkt met navigeren, maar net voordat hij moet beginnen vraagtie alsnog om te betalen. Als je dan cancel doet, dan gaatie weer gewoon terug naar begin.
Mischien handig om eens het forum te lezen voordat je vragen gaat stellen. Een paar posts terug zie je een handleiding van mij staan. Echt ongelofelijk, de ranzigheid van bepaalde mensen. Te beroerd om eerst zelf te zoeken. Tegenwoordig moet alles een 100% kant-en-klaar antwoord ziinVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:57:
Hallo,
Thx!!!

Ps Ik ben altijd bereid behulpzaam te zijn, en wil hier veel moeite voor doen. Maar soms...
[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 19-06-2007 13:02 ]
Verwijderd
Sorry dat dit in het verkeerde keelgat geschoten is dan. Maar ik heb dit gelezen hoor van smtp van Gmail.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:59:
[...]
Mischien handig om eens het forum te lezen voordat je vragen gaat stellen. Een paar posts terug zie je een handleiding van mij staan. Echt ongelofelijk, de ranzigheid van bepaalde mensen. Te beroerd om eerst zelf te zoeken. Tegenwoordig moet alles een 100% kant-en-klaar antwoord ziin
Ps Ik ben altijd bereid behulpzaam te zijn, en wil hier veel moeite voor doen. Maar soms...
Maar waar moet je dan dit gaan gebruiken?
Thx
Ik doelde op een andere post van mij, ook van vanochtend. Die gaat over instellingen voor wifi. Lees die eerst eens en zorg dat je wifi aan de praat krijgt. Gmail instellen is weer een compleet ander verhaal.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:18:
[...]
Sorry dat dit in het verkeerde keelgat geschoten is dan. Maar ik heb dit gelezen hoor van smtp van Gmail.
Verwijderd
YEP same heredafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:57:
[...]
Yep en ook simulation werkt helaas niet zoals je zou willenDan maar weer met R66 navigeren...de doet het erg goed.
hij wacht op een gps fix (die ik binnen niet kreeg) en dan idd het accepteren / aankopen verhaal, helaas..
sorry voor de hoax : ik pas het ff aan in bericht voor volgende lezers...
Voor de liefhebber heb ik nog een bureaulader ter overname. Het is zo een voor tegelijkertijd opladen van telefoon en extra batterij.
Verwijderd
Er schijnt binnenkort een officiële update uit te komen waarin dit gefixed is.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:57:
[...]
Yep en ook simulation werkt helaas niet zoals je zou willenDan maar weer met R66 navigeren...de doet het erg goed.
Ten eerste, prima toestel!Je moet de smtp van Gmail gebruiken, met encrypted verbinding :
Even wennen, maar veel dingen gaan vanzelf. (sinds gister het toestel, T-mobile, in bezit)
Ik heb nu een aantal keren mijn gmail account ingesteld, om er mee te mailen en mail te ontvangen. Echter blijft hij heel lang proberen om de mail te verzenden, maar er gebeurd na 5-10min. helemaal niets. Ik heb alle instellingen overgenomen vanaf de gmail site, poort nr. etc. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Ik krijg nog wel een T-Mobile sim kaart, ik had nog 'n oude BEN sim kaart. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ik kan op Nokia.com/Maps mijn telefoon n( N95 ) niet selecteren. Ik weet dat ik de versie wel kan vinden via Smart2Go maar waarom staat de N95 er niet tussen?
Is daar een reden voor? Neem aan dat Nokia er nu niet vanuit gaat dat je hem ook daadwerkelijk gaat installeren op een Nokia N95.
PS. Maploader is nu ook te downloaden!
Is daar een reden voor? Neem aan dat Nokia er nu niet vanuit gaat dat je hem ook daadwerkelijk gaat installeren op een Nokia N95.
PS. Maploader is nu ook te downloaden!
Everything Can Help!
Ik zou zo en zo een nieuwe simkaart aanvragen. Zeg er daarbij wel dat je nu gewoon HEEL slecht bereik hebt en dat je met nieuwe simkaart hebt getest van x persoon en dat dat wel goed werkt. Zo kan je hopelijk de simkaart gratis krijgen anders gaan ze weer 5 a 15 euro voor rekenen.Jerk184 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:58:
Ik krijg nog wel een T-Mobile sim kaart, ik had nog 'n oude BEN sim kaart. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ik heb het zelf vorig jaar met een nieuwe toestel gehad dat ik zeer slecht bereik had en uiteindelijk bleek het echt aan de simkaar te liggen, toen ik een nieuwe in deed hopa werkt als een tiet.
Verwijderd
Bedankt voor de tip!dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:19:
[...]
Je moet de smtp van Gmail gebruiken, met encrypted verbinding :
Helaas mag ook dit niet lukken bij mij. Hij geeft nog steeds aan 'Server onbekend'.
Wat nu???
Ik ben vanmiddag bij een NSC geweest. (Petit Telecom te Nuth)
Hier kan ik volgende week terug komen om mijn slider te vervangen!
Het materiaal was nog niet binnen maar ik kan langskomen en het zou binnen 10min gebeurd zijn!
Het materiaal was nog niet binnen maar ik kan langskomen en het zou binnen 10min gebeurd zijn!
Als ik met Nokia PC Suite een backup maak van me telefoon, kan ik deze dan ook naar een locatie brengen van mijn HDD op mijn PC ?
*zucht* je koppelt de telefoon aan de pc en via pc suite kies je voor het maken van een backup. Lijkt het jou dan niet logisch dat de backup op de pc wordt opgeslagen ? Anders zou je de telefoon niet aan de pc hoeven te koppelen...Albert020 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:50:
Als ik met Nokia PC Suite een backup maak van me telefoon, kan ik deze dan ook naar een locatie brengen van mijn HDD op mijn PC ?

Ps Wordt ik hier aan m'n taas getrokken of stellen mensen echt zulke onnozele vragen ???
Ziet er goed uit die Maps update.
Kaartjes zijn duidelijker en interface vind ik wat duidelijker.
Over een snellere fix kan ik nog niks zeggen.
Kaartjes zijn duidelijker en interface vind ik wat duidelijker.
Over een snellere fix kan ik nog niks zeggen.
Verwijderd
Weer een vraagje...
Kan je tijdens het filmen bij een te donkere omgeving de lamp (flashlight) aanzetten op de N95??
Het lukt mij in ieder geval niet...
Kan je tijdens het filmen bij een te donkere omgeving de lamp (flashlight) aanzetten op de N95??
Het lukt mij in ieder geval niet...
Waar kan je dit veranderen?dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 07:45:
Tip van de dag !
Verwijderd
ik wil deze weldafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:55:
Voor de liefhebber heb ik nog een bureaulader ter overname. Het is zo een voor tegelijkertijd opladen van telefoon en extra batterij.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 16:32 ]
Verwijderd
Wie zo wie kan mij helpen?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:42:
Verwijderd
Heeft iemand al iets kunen scannen met de barcode scanner? Ik heb verschillende soorten codes geprobeerd te scannen maar allen zonder succes.
Verwijderd
Het zijn codes die sites aangeven.In topic 3 kan je deze vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:42:
Heeft iemand al iets kunen scannen met de barcode scanner? Ik heb verschillende soorten codes geprobeerd te scannen maar allen zonder succes.
Je hebt toch hopelijk wel zulke barcodes geprobeert:Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:42:

Verwijderd
Kan je daar ook eens vragen of de belgen daar ook welkom zijn??abcor2003 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:21:
Ik ben vanmiddag bij een NSC geweest. (Petit Telecom te Nuth)
Verwijderd
ik heb me route 66 europe aangeschaft, deze werkt prima met gps.
Maar als ik bv de route bereken van Gent naar Barcelona zegt hij te weinig geheugen.
Is dit het ram-geheugen? en zoja, kan ik dit uitbreiden ?
Maar als ik bv de route bereken van Gent naar Barcelona zegt hij te weinig geheugen.
Is dit het ram-geheugen? en zoja, kan ik dit uitbreiden ?
Nog heel even over Route66. Ik probeer 'm te installeren, maar krijg de volgende melding:
Wat houdt deze waarschuwing in? (had al gezocht in deel 1 t/m 4, echter niets over gevonden)Veligheids waarschuwing: toepassing is alleen bedoeld voor ontwikkelen als u doorgaat met de installatie kunnen ersntige problemen met apparaat optreden. Doorgaan?
Standaard-melding, kreeg ik ook. Installeren gaat prima en R66 werkt 100%.Jerk184 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:27:
Nog heel even over Route66. Ik probeer 'm te installeren, maar krijg de volgende melding:
[...]
Wat houdt deze waarschuwing in? (had al gezocht in deel 1 t/m 4, echter niets over gevonden)
Tnx, ik kreeg die melding ook en had hem daarom niet geïnstalleerd. Zal hem zometeen gelijk installeren als ik thuis kom.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:45:
[...]
Standaard-melding, kreeg ik ook. Installeren gaat prima en R66 werkt 100%.
Nog een vraag: Moet je de oude versie van Nokia Maps verwijderen voordat je de nieuwe installeerd of wordt die gewoon overschreven?
Het kon toch zijn dat hij het weg schreef naar de geheugekaart, of niet soms ?dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:03:
[...]
*zucht* je koppelt de telefoon aan de pc en via pc suite kies je voor het maken van een backup. Lijkt het jou dan niet logisch dat de backup op de pc wordt opgeslagen ? Anders zou je de telefoon niet aan de pc hoeven te koppelen...![]()
Ps Wordt ik hier aan m'n taas getrokken of stellen mensen echt zulke onnozele vragen ???
Daar heb je geen pc suite voor nodig want dat kan de telefoon ook zelf...Albert020 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:55:
[...]
Het kon toch zijn dat hij het weg schreef naar de geheugekaart, of niet soms ?
Oke dan, TNX.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:45:
[...]
Standaard-melding, kreeg ik ook. Installeren gaat prima en R66 werkt 100%.
Is typisch een melding voor Symbian? (voor mij voor het eerst dat ik zo'n toestel heb)
[ Voor 14% gewijzigd door TFZ61 op 19-06-2007 18:16 ]
Ik moet zeggen het best geinig om ff CNN en Sky te kijken via Vimio.
Zeker met een UMTS verbinding heb je lekker snel beeld enzo.
Ja en via wifi is het helemaal goed te doen. Jammer dat het zo'n heel erg beperkt aantal zenders isTrasos schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:34:
Verwijderd
Ik heb dit geprobeerd: subnetmasker, standaardgateway en dns adres zijn ingevuld, alleen het ip adres van mijn telefoon weet ik niet te vinden.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:28:
[...]
Ik doelde op een andere post van mij, ook van vanochtend. Die gaat over instellingen voor wifi. Lees die eerst eens en zorg dat je wifi aan de praat krijgt. Gmail instellen is weer een compleet ander verhaal.
Tot nu toe nog altijd geen verbinding met draadloos netwerk kunnen maken
Het is de bedoeling dat je als ip-adres van je telefoon een adres binnen range van router kiest. Dat kun je op je router vinden, bijv van 192.168.0.100 tot 192.168.0.200. Dan kies je gewoon een binnen die range en vult deze bij IP4 settings in. Ook koppel je het mac-adres van je telefoon aan dit ip-adres in de settings van de router.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:47:
[...]
Ik heb dit geprobeerd: subnetmasker, standaardgateway en dns adres zijn ingevuld, alleen het ip adres van mijn telefoon weet ik niet te vinden.
Tot nu toe nog altijd geen verbinding met draadloos netwerk kunnen maken
Wordt overschreven. Kies wel voor het telefoongeheugen en niet de SD kaart.lbuysers schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:49:
[...]
Tnx, ik kreeg die melding ook en had hem daarom niet geïnstalleerd. Zal hem zometeen gelijk installeren als ik thuis kom.
Nog een vraag: Moet je de oude versie van Nokia Maps verwijderen voordat je de nieuwe installeerd of wordt die gewoon overschreven?
Misschien gaat dat wel goed hoor, maar heb het niet getest.
Verwijderd
Ok, thx dafmay, maar hoe koppel je dit mac-adres aan je router. Heb al zitten kijken bij instellingen maar ik kan dit WLAN MAC-adres kan ik nergens kwijtgeraken...dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:50:
[...]
Het is de bedoeling dat je als ip-adres van je telefoon een adres binnen range van router kiest. Dat kun je op je router vinden, bijv van 192.168.0.100 tot 192.168.0.200. Dan kies je gewoon een binnen die range en vult deze bij IP4 settings in. Ook koppel je het mac-adres van je telefoon aan dit ip-adres in de settings van de router.
Ja dan mischien de handleiding van de telefoon eens rustig doorlezen...kom je 'm vast ergens tegen
..."in de settings van je router". Dus vanaf pc inloggen op router en daar de koppeling maken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:01:
[...]
Ok, thx dafmay, maar hoe koppel je dit mac-adres aan je router. Heb al zitten kijken bij instellingen maar ik kan dit WLAN MAC-adres kan ik nergens kwijtgeraken...
Verwijderd
Ik heb mijn Gmail gewoon bij 'Welkom' ingesteld, alleen je adres en je wachtwoord invullen, en klaarVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:18:
[...]
Bedankt voor de tip!
Helaas mag ook dit niet lukken bij mij. Hij geeft nog steeds aan 'Server onbekend'.
Wat nu???
Niets smtp of pop gedoe hoor, alles is automatisch ingesteld, werkt perfect!
Verwijderd
Is Tunin.Fm nou opeens een betaald service geworden of heb ik het verkeerd gelezen? Want ik las in de voorwaarden dat de kosten via de provider gingen, terwijl het mij niet duidelijk was om welke kosten het ging. Sinds kort moet je blijkbaar akkoord gaan met de voorwaarden. Iemand die hier meer van weet?
Als je tv kijken via je mob, vliegen de mb's je zeker om de oren.Trasos schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:34:
Of valt dit nog mee....... ?
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 19-06-2007 21:10 ]
Verwijderd
Niemand ervaring met de Camera?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:42:
ik heb nergens last van goeie foto's dus... mischien ligt het aan je lens? en die oordopjes zijn idd klotuh
1337
Verwijderd
Welke versie staat er op je N95 dan? Ik heb heel veel ruis en lijkt alsof het gefotoshopt is. Verder blijft instelling van fotokwaliteit "zacht" niet staan, heb jij dat ook?ZandBak schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:46:
ik heb nergens last van goeie foto's dus... mischien ligt het aan je lens? en die oordopjes zijn idd klotuh
Verwijderd
Twee vraagjes mbt (legale) Route 66:
1. Moet ik altijd SD kaart formateren EN telefoon harde reset geven. (ook als ik gewoon legale versie koop)
2. Hoeveel data verkeer kost de GPRS updates (file info etc)?
1. Moet ik altijd SD kaart formateren EN telefoon harde reset geven. (ook als ik gewoon legale versie koop)
2. Hoeveel data verkeer kost de GPRS updates (file info etc)?
Verwijderd
Is zeer goed ja .Ik zat laats in spanje op het strand vtm te kijken.Via orange world.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:43:
[...]
Ja en via wifi is het helemaal goed te doen. Jammer dat het zo'n heel erg beperkt aantal zenders is
Verwijderd
Pfff, ik begrijp niet dat dit zo moeilijk gaat om verbinding te krijgen met mijn draadloos netwerk. Dit werkt nu nog altijd niet, die wifi-functie op mijn N95.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:09:
[...]
..."in de settings van je router". Dus vanaf pc inloggen op router en daar de koppeling maken.
Krijg je wel een verbinding met andere draadloze netwerken of heb je alleen problemen met je eigen draadloze netwerk? Ik heb nog geen enkel probleem ondervonden met meerdere draadloze netwerken, beveiligd (WEP en WPA) of niet.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:41:
[...]
Pfff, ik begrijp niet dat dit zo moeilijk gaat om verbinding te krijgen met mijn draadloos netwerk. Dit werkt nu nog altijd niet, die wifi-functie op mijn N95.
Verwijderd
DIT IS MIJN SITUATIEPROBLEEM:Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:41:
[...]
Pfff, ik begrijp niet dat dit zo moeilijk gaat om verbinding te krijgen met mijn draadloos netwerk. Dit werkt nu nog altijd niet, die wifi-functie op mijn N95.
Wlan: Het toestel maakt verbinding met mijn livebox van vodafone en nadat ik mijn netwerk gevonden heb. Vervolgens ga ik naar de browser en geef ik een website in. Ik krijg dan de volgende melding: “Kan niet verbinden. Wlan netwerk niet beschikbaar”. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het toestel heeft gewoon verbinding met de livebox.
Verwijderd
Het is een complex probleem, ik raad je aan hiervoor een eigen topic te openen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:58:
[...]
DIT IS MIJN SITUATIEPROBLEEM:
Wlan: Het toestel maakt verbinding met mijn livebox van vodafone en nadat ik mijn netwerk gevonden heb. Vervolgens ga ik naar de browser en geef ik een website in. Ik krijg dan de volgende melding: “Kan niet verbinden. Wlan netwerk niet beschikbaar”. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het toestel heeft gewoon verbinding met de livebox.
Dat is een combinatie van een aantal dingen: jij kunt niet fotograferen, je stelt niet scherp en last but not least: het komt door de afwezigheid van een zoeker. Als je een foto wilt maken dan moet je ofwel de camera ergens op zetten (een boek o.i.d.; een stabiele ondergrond dus) ofwel vanuit de hand schieten. In dat laatste geval heb je geen zoeker en dus moet je de camera van je af houden. Met zoeker houdt je hem tegen je aan waardoor je veel meer stabiliteit hebt en ook veel minder beweegt. Als je hem van je af moet houden beweeg je altijd en zul je dat ook altijd zien in de foto: zogenaamde bewegingsonscherpte. Inherent aan dit soort camera's. Normale compact camera's (lees: camera's waar je niet mee kunt bellen, muziek luisteren, etc.) hebben dat ook wanneer je dat mooie grote scherm achterop gebruikt i.p.v. de zoeker. Leuk voor snelle snapshots maar hopeloos voor een beetje goede/enigzins serieuze foto. Je moet het denk ik meer in de lomografie zoeken met dit soort dingenzenica schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:57:
Foto's vind ik trouwens ook aan een slechte kant, je hebt te veel blur over de foto's. In het donker zijn de foto's hellemaal om te huilen haha.
Dat is best wel logisch ook: 's nachts heb je minder kleuren en hoofdzakelijk verschillen in licht en donker. Je hebt dus heel wat minder informatie en dat betekent dus minder opslaan en minder opslaan is kleinere bestandsgrootte.Wel grappig is dat een gemmidelde foto in normaal licht 450kb is of zo en als je foto s'nachts maakt dan is het ineens 250kb.
Koop een echte digicam en fotografeer door de zoeker. Als je echt mooie foto's wil maken dan is een d-slr misschien wat meer voor je (je portemonnee zal dat waarschijnlijk weer wat minder vinden) gezien de mogelijkheden e.d. Nogmaals, dit soort camera's zijn voor snapshots, niet voor echte foto's, daar hebben we echte camera's voor.Ik verwacht geen mega kwaliteit maar een normaal foto die geen waas of blur heeft wel, zo kan ik de foto's toch niet afdrukken.
Voor jou geldt ook bovenstaand verhaalVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:42:
Je kunt het ook lezen als een vraag of je de lokatie waar het op de pc wordt opgeslagen kunt aanpassen of niet. Zo las ik de vraag in ieder geval. Ben bang dat het niet kan maar goed, kan het niet testen aangezien de pc suite niet werkt onder systemen als Linux en MacOS X.dafmay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:03:
[...]
*zucht* je koppelt de telefoon aan de pc en via pc suite kies je voor het maken van een backup. Lijkt het jou dan niet logisch dat de backup op de pc wordt opgeslagen ? Anders zou je de telefoon niet aan de pc hoeven te koppelen...![]()
Net ook maar even gekeken hoe dat zit met Flickr en die N95. Tip voor wie denkt het wel eventjes in te kunnen stellen: dat gaat je niet lukken zonder de handleiding op flickr.com zelf. Die genereert een mooi wachtwoord voor je
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)