Nokia N95 Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 58.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Ik heb een aantal problemen met Map Loader:

- Map Loader werkt niet goed met Vista. Ik heb de nieuwste versie ervan gedownload, maar in Vista start ie niet altijd goed op. Als ik in Taakbeheer een bepaald proces stop, dan laad Map Loader wel opeens.
Nu heb ik ook Windows XP, en daar werkt het wel op, maar toch moet het ook in Windows Vista moeten werken. Iemand een idee???

- Als Map Loader eenmaal gestart is, komt de melding dat de map data niet compatible is met de map data die op de telefoon staat. Beetje vreemd. Dus ik kies bij Map Loader voor de optie "Delete maps from storage" om vervolgens de maps er gewoon opnieuw op te zetten. Dit heeft een uur geduurd voordat hij ongeveer 100 mb van het SD kaartje heeft verwijderd. Dit moet toch sneller kunnen??? (btw, ik heb geen kaartlezer).
Nu volgens Map Loader alle Map Data eraf is, komt de melding "The Map Data on your device is not compatible" nog steeds????

[ Voor 7% gewijzigd door lauw8 op 17-06-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
lauw8 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:51:
Dus ik kies bij Map Loader voor de optie "Delete maps from storage" om vervolgens de maps er gewoon opnieuw op te zetten. Dit heeft een uur geduurd voordat hij ongeveer 100 mb van het SD kaartje heeft verwijderd. Dit moet toch sneller kunnen??? (btw, ik heb geen kaartlezer).
De trage snelheid ligt aan de servers. De ene keer zijn ze redelijk snel en de andere keer zijn ze vreselijk langzaam. Geduld is dan ook een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Even compleet off-topic, maar het is om een N73-gebruiker te matsen in het betreffende topic hier op GoT. Hij krijgt bij het updaten van zijn N73 de melding:

1. Verwijder de batterij en lader van de telefoon
2. Plaats de batterij terug en sluit de lader aan
3. Druk enkele seconden op de aan-/uitknop van de telefoon

De telefoon doet nu dus helemaal niets meer.

Nu kan ik me herinneren dat iemand hier in dit topic hetzelfde had met zijn N95, al kan ik dat nergens meer terugvinden. Hij had het in ieder geval zelf opgelost. Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
lbuysers schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:47:
[...]

De trage snelheid ligt aan de servers. De ene keer zijn ze redelijk snel en de andere keer zijn ze vreselijk langzaam. Geduld is dan ook een schone zaak.
Yep ik heb dezelfde ervaring met dl-en van Nokia maps. Overigens lijkt met de nieuwe versie de maps eerst te worden gedownload en vervolgens pas verplaatst naar de geheugenkaart. Dat leek in de eerdere versie in 1 ruk door te gaan, en daardoor langzamer. Maar dat kan ook gewoon gezichtsbedrog zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 17-06-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik snap niet dat iedereen R66 zo geweldig vind, afgezien van het feit dat de meeste de "gratis" versie hebben. Bij de Maps kun je gewoon een compleet adres invullen en zit je dus altijd meteen goed. Bij R66 alleen een gedeelte. Als je bijvoorbeeld dus naar de Kerkstraat in Zutphen moet, dan krijg je een ellelange lijst met kerkstraten. Niet echt handig imho.

Even over iets anders, ik heb ook de houder van Brodit aangeschaft. Maar echts stevig zit de n95 er niet in vind ik. Ik was aan het navigeren in breedbeeld en had `m dus gekanteld, niet helemaal plat want ik vertrouwde het al niet. Ondanks dat heb ik het toch voor elkaar gekregen om op de snelweg (!) de telefoon eruit te laten stuiteren. Toch maar wachten op de officiele nokia-houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu moet ik voor de batterij op te laden steeds mijn volle eruit nemen .en dan de lege er terug insteken en dan pas opladen.als ik nu de oplader heb hoef ik dit niet te doen en hoef mijn mobile niet te missen als ik weg ga .snap je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:58:
[...]

nu moet ik voor de batterij op te laden steeds mijn volle eruit nemen .en dan de lege er terug insteken en dan pas opladen.als ik nu de oplader heb hoef ik dit niet te doen en hoef mijn mobile niet te missen als ik weg ga .snap je??
Ten eerste, dat hoef je mij niet te vertellen. Als je (voor de verandering) eerst eens leest voordat je gaat posten, dan had je gezien dat ik al zo'n bureaulader heb en dus weet wat de bedoeling ervan is.

Ten tweede....GEBRUIK LEESTEKENS AUB !!! Beetje hardleers ben je wel hè 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
dafmay schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:05:
[...]

Ten eerste, dat hoef je mij niet te vertellen. Als je (voor de verandering) eerst eens leest voordat je gaat posten, dan had je gezien dat ik al zo'n bureaulader heb en dus weet wat de bedoeling ervan is.

Ten tweede....GEBRUIK LEESTEKENS AUB !!! Beetje hardleers ben je wel hè 8)7
Ik zie punten staan in zijn post, dus hij gaat vooruit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Poeh schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:15:
[...]

Ik zie punten staan in zijn post, dus hij gaat vooruit! ;)
Ja net een baby...zéééér kleine stapjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:51:
[...]

Dat begrijp ik niet: met een 2e batterij zul je toch altijd de N95 moeten opendoen om hem te vervangen?
Je zoekt een lader waarop een reserve batterij kan laden zodat je hem kunt omwisselen, toch?
Nu moet ik voor de batterij op te laden steeds mijn volle eruit nemen .En dan de lege er terug insteken En dan pas opladen.Als ik nu de oplader heb hoef ik dit niet te doen en hoef ik mijn mobile niet te missen als ik weg ga .Snap je??
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Trasos schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:47:
Ik snap niet dat iedereen R66 zo geweldig vind, afgezien van het feit dat de meeste de "gratis" versie hebben. Bij de Maps kun je gewoon een compleet adres invullen en zit je dus altijd meteen goed. Bij R66 alleen een gedeelte. Als je bijvoorbeeld dus naar de Kerkstraat in Zutphen moet, dan krijg je een ellelange lijst met kerkstraten. Niet echt handig imho.

Even over iets anders, ik heb ook de houder van Brodit aangeschaft. Maar echts stevig zit de n95 er niet in vind ik. Ik was aan het navigeren in breedbeeld en had `m dus gekanteld, niet helemaal plat want ik vertrouwde het al niet. Ondanks dat heb ik het toch voor elkaar gekregen om op de snelweg (!) de telefoon eruit te laten stuiteren. Toch maar wachten op de officiele nokia-houder.
Dan doe je iets niet goed. Als ik de volledige naam intyp, plus het nummer en de naam van de plaats, krijg ik gewoon gelijk het goeie adres. Het kan nooit zijn dat een plaats meerdere straten heeft met dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:34:
[...]

Dan doe je iets niet goed. Als ik de volledige naam intyp, plus het nummer en de naam van de plaats, krijg ik gewoon gelijk het goeie adres. Het kan nooit zijn dat een plaats meerdere straten heeft met dezelfde naam.
Route 66 Is the best.En ja je hoef geen leestekens te plaatsen bij route 66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas werkt Mobile Youtube niet goed op de standaard PIT. Misschien dat het wel (beter) werkt als je in je mediaspeler de buffertijd kan instellen. Op m'n Nokia N95 met PIT icm. Realplayer (die geen optie heeft voor het instellen van de prebuffer/rebuffer *$($#) gaat het even goed maar raakt al snel de draad kwijt en gaat om de 5 sec moeten bufferen of krijg je alleen maar blokjes. Goed balen dat je niet gewoon in die Realplayer de prebuffer/rebuffer kunt instellen. Nu stop ie iedere 5 sec om te bufferen wat erg irritant is. Beter dat ik 20sec wacht en het in één keer goed afspeelt dan 3x om de 5sec moeten onderbreken voor een rebuffer. Ook kun je eenmaal afgespeelde Youtube Mobile filmpjes niet compleet saven op je phone.

Iemand hier al geprobeert met een andere mediaplayer? Trouwens ik vind Opera (de normale versie voor Symbian) beter werken dan de standaard meegeleverde van Nokia. Nog meer mensen die die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Nu heb ik alle filmpjes naar mijn PC gezet en verwijderd van me Geheugen kaart, ik weet dat ik 35 MB aan MP 3 tjes op me kaart heb staan maar ik snap niet hoe ik aan 136mb kom ? dat is ingebruik zegt hij, deze 1GB geheugenkaart zat bij me Nokia N95 misschien wil iemand even kijken met zo'n zelfde kaartje van 1GB van Nokia wat hij standaard in gebruik heeft, misschien hoord die 100mb wel voor geinstalleerd te zijn met het één en ander van de N95 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:30:
Nu heb ik alle filmpjes naar mijn PC gezet en verwijderd van me Geheugen kaart, ik weet dat ik 35 MB aan MP 3 tjes op me kaart heb staan maar ik snap niet hoe ik aan 136mb kom ? dat is ingebruik zegt hij, deze 1GB geheugenkaart zat bij me Nokia N95 misschien wil iemand even kijken met zo'n zelfde kaartje van 1GB van Nokia wat hij standaard in gebruik heeft, misschien hoord die 100mb wel voor geinstalleerd te zijn met het één en ander van de N95 ?
Dat laatste zeker niet, weet ik uit ervaring. Het makkelijkst is om alles te kopieren naar HD, daarna met telefoon de geheugenkaart formatteren, en items terugzetten. Let uiteraard wel op dat je geen programma's oid op je geheugenkaart hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:37:
[...]

Dat laatste zeker niet, weet ik uit ervaring. Het makkelijkst is om alles te kopieren naar HD, daarna met telefoon de geheugenkaart formatteren, en items terugzetten. Let uiteraard wel op dat je geen programma's oid op je geheugenkaart hebt geinstalleerd.
Ja ik heb wel proggies geïnstalleerd op de kaart een paar games en virus scanner en Gmail
Ben ik dit dus allemaal kwijt ?
Kan ik die Games zijn er twéé niet kopieeren nar het telefoon geheugen ?
Werken ze dan nog vraag ik me af ?
En moet ik dit eerst verwijderen voor ik de kaart formateer ?

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 17-06-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Albert020 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:30:
Benelux kaarten staat op de geheugenkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:45:
[...]

Ja ik heb wel proggies geïnstalleerd op de kaart een paar games en virus scanner en Gmail
Ben ik dit dus allemaal kwijt ?
Kan ik die Games zijn er twéé niet kopieeren nar het telefoon geheugen ?
Werken ze dan nog vraag ik me af ?
En moet ik dit eerst verwijderen voor ik de kaart formateer ?
Als je een format doet van de geheugenkaart dan ben je alles kwijt wat er nog op stond, dus pas op wat je doet. Ik weet het niet 100% zeker, maar vermoed dat je niet zomaar de games naar telefoongeheugen kunt kopieren, en dat ze het daarna nog doen. Maw wil je zeker zijn dat je geinstalleerde software/games op de geheugenkaart het blijven doen, formatteer dan de geheugenkaart NIET. Dan zul je een andere oplossing moeten zoeken voor het mysterieus verdwenen geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ybox schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:49:
[...]

Benelux kaarten staat op de geheugenkaart
Dat is inderdaad waar, maar gelukkig kun je die makkelijk met maps loader weer dl-en en op geheugenkaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Dat is inderdaad waar, maar gelukkig kun je die makkelijk met maps loader weer dl-en en op geheugenkaart zetten.
Ok en hoe gaat dat in zijn werk ?
En waar kan ik maps loader downloaden voor me N95 ?
Dit heb ik al gevonden op de Nokia site, maar zitten de Maps er dan al in
of moet ik die ergens anders vandaag halen ?
Zo ja ook van de Nokia site ?

[ Voor 28% gewijzigd door Albert020 op 17-06-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:14:
[...]

Ok en hoe gaat dat in zijn werk ?
En waar kan ik maps loader downloaden voor me N95 ?
Dit is allemaal prima te vinden via de startpost, zoekfunctie, en zonodig google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een beter toestel op de markt dan de nokia n95???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:22:
[...]

Dit is allemaal prima te vinden via de startpost, zoekfunctie, en zonodig google.
Oke die MapLoader is het probleem niet, maar waar haal ik die Benelux kaart vandaan die op mijn 1gb Geheugen staat ?

BTW:
Iemand al ervaring met een 4 GB Micro SD in zijn N95 ?

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 17-06-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:51:
[...]

Route 66 Is the best. En ja je hoeft geen leestekens te plaatsen bij route 66.
In je posts echter wel. Het leest voor andere forumbezoekers in ieder geval een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben inmiddels bijna een maand in het bezit van de N95.

vandaag het programmatje Sports Tracker getest. Is echt een aanrader voor sporters, nadeel is natuurlijk wel dat je continu je telefoon in de openstand in de buitenlucht moet houden, maar vervolgens check je op google earth hoe je bv gefietst of gevaren bent.
Op de telefoon zelf krijg ik op het kaartje van SportsTracker nog geen kaart te zien (heb ook geen gprs aan staan, want PIT is nog niet geinstalleerd), maar daarna dmv export naar googel earth dus wel.

andere vraag gaat over de wifi hotspots : het lukt mij alleen thuis bij mijn eigen WPA en WEP beveiligde routers om connectie te krijgen. Bij alle public WIFI plekken tot nog toe kan ik wel verbinding krijgen (ze staan in de wifi lijst als inbeveiligde verbindingen) maar interenetten lukt niet....

algemeen oordeel na 1 maand :

+foto's
+podcast/muziek
+wifi
+gps mogelijkheden
+design (dubbel slide)
+beeldscherm
+film kwaliteit

-batterij duur
-intern werk geheugen (kan geen mp3 luisteren en navigatie opstarten tergelijkertijd)

ben nog op zoek naar een bureaulader en fiets-houder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:30:
[...]

Oke die MapLoader is het probleem niet, maar waar haal ik die Benelux kaart vandaan die op mijn 1gb Geheugen staat ?

BTW:
Iemand al ervaring met een 4 GB Micro SD in zijn N95 ?
Die maps staan niet als 1 geheel op je micro SD kaart maar "versnipperd". Om ze te back-uppen: Even de directory \Private\20001f63 in z'n geheel kopiëren. In de folder "diskcache" zitten je kaarten, die andere foldertjes bevatten de gesproken tekst voor die leuke jongedame die je door het verkeer heen tracht te loodsen ;)

Mischien nog een tip voor je: Formateer je micro SD sowieso als FAT32 ipv de standaard FAT16. Dit scheelt je al gauw een hoop ruimte op je kaartje als je er veel kleine bestandjes op zet (iets wat MapLoader dus ook doet).

Als je er kaartjes groter dan 2GB in doet zul je sowieso naar FAT32 moeten omdat FAT16 een volume limiet heeft van 2GB.

En die 4GB kaart: Ja; werkt ;) (Wordt ook volledig gezien als 4GB door de N95.)

Linkje om één en ander nog eens terug te lezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 17-06-2007 23:47 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al een freeware vnc-viewer ? (Die van sourceforge geeft
'not compatible with this phone' tijdens installatie)
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:27:
Is er nog een beter toestel op de markt dan de nokia n95???
Nou....de T65 van Ericsson heeft nog steeds wel iets....
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/6bmhwqv.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Wat een teringtoestel.

Ik heb er alleen nog maar problemen mee gehad:

1: Batterij gaat snel op, ik haal hem 3 uur smiddags van de oplader (heeft hele nacht geladen) en rond 22:00 is hij alweer zo goed als leeg, terwijl ik hem nog gewoon normaal gebruik (gps staat uit, bluetooth uit, staat niet op dual mode..) en nog wat andere energiebesparende dingen heb ik gedaan en nog steeds zuipt hij me batterij leeg.

2: GPS werkt niet eens, of ik nu binnen zit of op een open veld sta, nergens krijgt hij verbinding.

3: VASTLOPEN heeft hij vandaag (2e dag dat ik hem heb) al zeker 15x gedaan, krijg het vooral als ik muziek wil afspelen sommige liedjes kan hij gewoon niet openen en markeert hij dan als "beschadigd" dezelfde liedjes die het op mijn N91 wel doen.
De enige oplossing voor mij tijdens het vastlopen is OF opnieuw opstarten of het geheugenkaartje (1 gig) erop nieuw indoen.

en dan vragen ze zoveel geld ervoor? blij dat ik niet de volle prijs heb betaald bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
wimmel_1 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:29:
[...]

Die maps staan niet als 1 geheel op je micro SD kaart maar "versnipperd". Om ze te back-uppen: Even de directory \Private\20001f63 in z'n geheel kopiëren. In de folder "diskcache" zitten je kaarten, die andere foldertjes bevatten de gesproken tekst voor die leuke jongedame die je door het verkeer heen tracht te loodsen ;)

Mischien nog een tip voor je: Formateer je micro SD sowieso als FAT32 ipv de standaard FAT16. Dit scheelt je al gauw een hoop ruimte op je kaartje als je er veel kleine bestandjes op zet (iets wat MapLoader dus ook doet).

Als je er kaartjes groter dan 2GB in doet zul je sowieso naar FAT32 moeten omdat FAT16 een volume limiet heeft van 2GB.

En die 4GB kaart: Ja; werkt ;) (Wordt ook volledig gezien als 4GB door de N95.)

Linkje om één en ander nog eens terug te lezen.
Ahh oke thanks, zit toch te denken aan die 4 GB Micro SD en dan denk ik aan Route66 deze werkt ook goed heb ik begrepen met de N95 en ingebouwde GPS........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
niet de volle prijs? heb je niet toevallig een NOKLA gekocht in plaats van een NOKIA?

Ik heb laatst de hele dag met het ding gebeld en pas rond het einde van m'n werkdag begon hij te zeiken over bijna leeg.

GPS werkte de laatste keer echt lachwekkend snel. Ik start maps op, gast vraagt van nu moet je zeker tijdje wachten op fix, en terwijl ik JA zei had hij een fix. Was echt 10 seconden ofzo! Zo snel had ik zelf ook nog niet eerder meegemaakt overigens.

Vastlopen doet hij mij alleen als ik zelf loop te kloten met het camera ding. Dus gewoon openen en sluiten terwijl hij nog aant starten is enzo..

Ik denk echt dat je gewoon een verkeerd / nep toestel hebt of anders ben je geen geschikte gebruiker voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Heb je zelf niet het idee dat dit niet normaal is en dat je misschien eens naar de winkel terug moet gaan of waar je `m ook hebt mogen kopen.

De batterij is idd aan de korte kan, maar binnen 7 uur en er niet overdreven mee spelen is erg gortig. Idem met de vastlopers, ik heb er in totaal 2 of 3 gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Het is een echte zeker weten, in de tijd dat ik hem heb gebruikt vandaag heb ik alles bij elkaar een uurtje muziek geluisterd (nog niet eens eigenlijk), een paar fotos genomen en bekeken, 5 minuten wifi, kwartiertje geprobeerd gps verbinding te krijgen, en een HELE hoop opnieuw opgestart.

natuurlijk ook bellen enzo maar dat heb ik vandaag niet veel hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Ssilverhaze schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:20:
Het is een echte zeker weten, in de tijd dat ik hem heb gebruikt vandaag heb ik alles bij elkaar een uurtje muziek geluisterd (nog niet eens eigenlijk), een paar fotos genomen en bekeken, 5 minuten wifi, kwartiertje geprobeerd gps verbinding te krijgen, en een HELE hoop opnieuw opgestart.

natuurlijk ook bellen enzo maar dat heb ik vandaag niet veel hoeven doen.
Het is redelijk normaal dat de batterij de eerste paar dagen wat minder lang mee gaat. Die van mij was de eerste paar keer ook binnen een dag leeg. Dat ie steeds vastloopt is niet normaal, wat je kan proberen is de software te updaten.
En oh, ja, opstarten kost ook veel batterij. Dat verklaart ook waarom je batterij snel leeg is.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Aah bedankt daar heb ik wat aan ;) hoop dat het over een paar dagen wat beter is dan.
Dat van dat opstarten kan wel kloppen toen ik hem voor de 1e x opnieuw opstarten was ik al een balkje kwijt van mijn batterij.

Software hoeft niet meer geupdate te worden, de Nokia Software Updater zegt dat ik al de laatste versie erop heb staan (wel heb ik een keuze voor een reinstall maar dat doe ik liever nog even niet)
Ik wacht wel op de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
lauw8 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:51:
Ik heb een aantal problemen met Map Loader:

- Map Loader werkt niet goed met Vista. Ik heb de nieuwste versie ervan gedownload, maar in Vista start ie niet altijd goed op. Als ik in Taakbeheer een bepaald proces stop, dan laad Map Loader wel opeens.
Nu heb ik ook Windows XP, en daar werkt het wel op, maar toch moet het ook in Windows Vista moeten werken. Iemand een idee???

- Als Map Loader eenmaal gestart is, komt de melding dat de map data niet compatible is met de map data die op de telefoon staat. Beetje vreemd. Dus ik kies bij Map Loader voor de optie "Delete maps from storage" om vervolgens de maps er gewoon opnieuw op te zetten. Dit heeft een uur geduurd voordat hij ongeveer 100 mb van het SD kaartje heeft verwijderd. Dit moet toch sneller kunnen??? (btw, ik heb geen kaartlezer).
Nu volgens Map Loader alle Map Data eraf is, komt de melding "The Map Data on your device is not compatible" nog steeds????
Ik zal even me eigen oplossingen noteren :P

- Map Loader probleem lijkt opgelost in Vista, maar hoe dat kan weet ik niet.

- De melding "The Map Data on your device is not compatible" heb ik weg kunnen krijgen d.m.v. de folder Private\20001f63 te verwijderen op de SD kaart, dan Nokia Maps op te starten, die maakt deze folder (Private\20001f63) dan zelf weer aan, en toen deed Map Loader het wel en kon ik kiezen welke kaarten ik wilde downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
Ik hoor idereen zeggen dat Route66 goed werkt maar ik vind het toch zeer slecht hoor. Als je aan het rijden bent laat die zomaar ineens zien dat je ergens in een weiland aan het rijden bent ;) Daarnaast aantal keren meegemaakt dat die laat zien dat ik aan de verkeerde heflt van het snelweg rijd of ik rijd normaal volgens de route en de gps fix slaat ergens zo maar af en volgt dat route voor fftjes haha. Het is allemaal wel grappig maar dat zijn dingen die ik niet wil zien als ik normaal navigeer. Ik heb nu tomtom 6 er op gezet met externe gpsmuis en dat werkt toch stukken BETER.

Het is heel moelijk een houder te vinden voor in de auto, die brodit vind ik beetje gevaarlijk want die klemt de nokia niet, toch? Je steekt hem alleen er in? Ben bang als dat zo is dat die der zo maar uitvalt als je aan het rijden bent of over een grote hobel heen walst. Weet iemand een winkel waar je de houder kan kopen maar dat het geen internet winkel is? Halfords had hem niet :s

Foto's vind ik trouwens ook aan een slechte kant, je hebt te veel blur over de foto's. In het donker zijn de foto's hellemaal om te huilen haha. Wel grappig is dat een gemmidelde foto in normaal licht 450kb is of zo en als je foto s'nachts maakt dan is het ineens 250kb. Ik verwacht geen mega kwaliteit maar een normaal foto die geen waas of blur heeft wel, zo kan ik de foto's toch niet afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Over die Brodit-houder ben ik idd niet zo tevreden, heb het inmiddels al meegemaakt dat ik m`n N95 door de auto zag vliegen :'( Ik wacht wel ff op de officiele houder van Nokia. Ik weet niet of die gaat klemmen, maar ik mag hopen dat ie beter is dan die van Brodit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Even terug komend op die 4 GB Micro SD, hebben de mensen die hem
in hun N95 hebben geen last dat hij heel traag loopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:23:
gezocht op sandisk binnen dit topic :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:23:
Kaartje is net als de bijgeleverde 1GB kaart van Nokia een SDHC Class 2 kaartje, wat betekend dat de lees/schrijfsnelheden daarmee vergelijkbaar (of beter) moeten zijn.

Volgend jaar komt Samsung overigens met dit leuks op de markt..... 8GB / Class 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Het bijgeleverde kaartje is volgens mij geen SDHC, althans het staat er niet op.
En op de link die ik net postte hadden ze `t er ook over dat die SDHC van SanDisk juist zo snel was ivm de standaard kaart. Maar t zal iig niet langzamer zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
De update van Nokia Maps is wel een verbetering, maar nog niet helemaal wat het moet zijn.

De punten die verbeterd zijn:
- De kaartjes zien er nog beter uit.
- Je kan hem sneller instellen om gelijk te gaan navigeren. Je kan nu gelijk kiezen voor Navigeren, zonder dat eerst de route berekend moet worden.

De punten die nog verbeterd moeten worden:
- Het berekenen van de route nog steeds erg traag als het een lange route is. Dit is bij Route66 veel sneller gepiept.
- Ik mis ook nog de flitspalen eigenlijk. Dit lijkt mij geen moeilijke optie om in te bouwen en toch erg handig. Ik hoop dat dat er nog ooit inkomt.
- De spraak vind ik nog steeds een beetje tegenvallen. Als je over 5 meter naar links moet, dan wordt dat nog even gezegd, maar dat is veel te laat. Bij Route66 is dit veel beter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Wie oh wie heeft al gespeeld met de nieuwe versie van Nokia Maps?
Het begon zo lekker en toen was het onderwerp al weer snel onderbedolven met de standaard vragen en issues die al 100x voorbij zijn gekomen.
Ik ga het niet eerder installeren totdat iemand mij kan vertellen of het ook echt werkt.
Dit omdat er in de ROM al Nokia Maps geladen staat.
Ben benieuwd of die Update daarmee overweg kan.

Iemand al een idee wanneer Nokia een nieuwe firmware gaat releasen?
De nieuwste huidige firmware haalt de ergste kinderziektes eruit maar heb het gevoel dat het nog stabieler en beter kan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hmm als ik naar Menu / Downloaden / N95 Games / Sport / Tiger woods PGA 07 dan klik ik op ophalen, dan vraagt ie om verbinding te maken klik ik JA vevolgens wil hij de gegevens ophalen en dan komt ie met de meldling: Downloaden Mislukt ! probeer het opnieuw....

Mijn instellingen staan allemaal goed, heb ook gewoon intenret via Vodafone Live dit werkt allemaal wel, en heb de game al een keer eerder gehad maar nu had ik dus wat problemen met mijn geheugenkaart kaart geformatteerd en wou die Game weer terug hebben, en dat lukt me nu niet meer, wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
heb net Orange World laten activeren en de instellingen per sms ontvangen , maar ik heb al van alles geprobeerd, ik krijg geen verbinding met internet via Orange World (ook niet via de andere verbindingen) Heeft iemand ervaring met N95-Orange World en wie zou me kunnen helpen met de juiste instellingen?

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laaste paar dagen met me navigatie van Nokia zitten spelen. Maar kwam snel achter dat je alleen de simulatie kan afspelen en geen navigatie kan starten. Dan krijg ik een melding dat je het programma moet aanschaffen! Ik dacht dat je wel kon navigeren maar dan zonder stem.

Kan iemand mij helpen?

Edit: Ene nog een vraag over UTMS, GPRS. Wat houd die dual mode in? GPRS of UMTS?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
dat krijg ik ook niet aan de praat, ik ga straks route66 er is opzetten

ik heb de kaarten standaart op m'n 1gig kaartje meegreken, maar als deze helemaal leeghaal kan ik dan ergens anders die kaarten wegtrekken?

ik neem aan dat die proggies van 25 tot 50 mb, niet de kaarten zelf bevatten

ps. misschien handig om alle bekende nokia codes in de startpost te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:26
Zoals ik al een par weken vermoedde doet mijn trilsignaal het niet meer. Ik heb t toestel gekocht op 30 april dus één van de eerste ladingen. Andere mensen hier problemen mee? Voor de rest nooit vastlopers gehad en werkt het toestel precies zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen van het goeie leven,

Ik heb met grote trots een nieuwe Nokia N95 aangeschaft.
Alleen heb ik (toen ik stoned was) een krasje in het scherm gezet.
Je kan het niet echt zien als het scherm word verlicht maar tog heb ik 'm liever krasvrij.

Nou krijg ik het gevoel dat bij de N95 het scherm geen bescherm laag heeft.
Dus ik kan er geen nieuw krasvrij frontje opzetten?
Bij mn oude 6680 zit namelijk het echte scherm onder het frontje.

Nu zat ik te surfen op ebay en kwam ik dit tegen.
http://cgi.ebay.nl/iPod-P...48680QQrdZ1QQcmdZViewItem
Dit zou de krassen op moeten vullen.
Het komt me wel goed uit aangezien mn PSP en iPod ook behoorlijk bekrast zijn.
Kan iemand mij advies geven?

Verder heb ik geen last van een dubbele klik bij het drukken van toetsen.
Alleen zit de slider wel wat aan de losse kant vergeleken met de N95 van mijn oom.
Kan ik dit zelf strak zetten?
Ik ben wel handig met schroevendraaiers haha.

Ohja tot slot, nog 1 vraag.
Als ik de krassen kan verwijderen van mn N95 zou het handig zijn om er een screenprotector op te zetten.
Nou heb ik daar slechte ervaring mee met mn oude telefoon.
Kreeg zo'n sticker, alleen er kwamen steeds van die bubbels onder.
Het gaf veel frustratie en is uiteindelijk toch niet gelukt om 'm zodanig erop te krijgen dat er geen luchtbellen onder zitten.
Dus als iemand mij kan adviseren welke screenprotector makkelijk is te plaatsen dan haal ik 'm meteen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

RSD1982 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:28:
Zoals ik al een par weken vermoedde doet mijn trilsignaal het niet meer. Ik heb t toestel gekocht op 30 april dus één van de eerste ladingen. Andere mensen hier problemen mee? Voor de rest nooit vastlopers gehad en werkt het toestel precies zoals het hoort!
Hier een T-mobile branded, waarschijnlijk out-of-the-box zonder trilfunctie. Bij deze telefoon is het ook niet mogelijk om met # ingedrukt van profiel te wisselen. Meer mensen last van? [Resetten helpt niet bij beide problemen]

Als ik tijd heb maar eens langs de T-mobile shop of NSP.

Vorige week zaterdag heb ik dit ook al eens gemeld, maar geen reactie. Dus, óf niemand heeft er verder last van, óf het topic ging weer eens te snel.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:14:
Ik heb de laaste paar dagen met me navigatie van Nokia zitten spelen. Maar kwam snel achter dat je alleen de simulatie kan afspelen en geen navigatie kan starten. Dan krijg ik een melding dat je het programma moet aanschaffen! Ik dacht dat je wel kon navigeren maar dan zonder stem.

Kan iemand mij helpen?

Edit: Ene nog een vraag over UTMS, GPRS. Wat houd die dual mode in? GPRS of UMTS?
Uit de Nokia Manual (pagina 140):
Netwerk
Het apparaat kan automatisch schakelen tussen GSM- en
UMTS-netwerken. Het GSM-netwerk wordt in de stand-by
modus aangegeven met . Het UMTS-netwerk wordt
aangegeven met .
Netwerkmodus (alleen weergegeven indien ondersteund
door de serviceprovider) - Hiermee selecteert u welk
netwerk u wilt gebruiken. Als u Dual mode selecteert,
wordt het GSM- of UMTS-netwerk automatisch
geselecteerd op basis van de netwerkparameters en de
roaming-overeenkomsten tussen de serviceproviders.
Neem voor meer informatie contact op met uw
serviceprovider.
Dual Mode heeft dus alleen zin om aan te zetten als je een U-Sim hebt (staat ook op de Sim, als je niet zeker weet of je er een hebt). GPRS wordt voor data overdracht gebruikt indien er geen UMTS (3G) beschikbaar is.

En die navigatie zonder stem: "volgen zoeken" selecteren, ipv navigatie/simulatie starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-06-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Vinci schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Hier een T-mobile branded, waarschijnlijk out-of-the-box zonder trilfunctie. Bij deze telefoon is het ook niet mogelijk om met # ingedrukt van profiel te wisselen. Meer mensen last van? [Resetten helpt niet bij beide problemen]

Vorige week zaterdag heb ik dit ook al eens gemeld, maar geen reactie. Dus, óf niemand heeft er verder last van, óf het topic ging weer eens te snel.
Het lijk me sterk dat de trilfunctie niet werkt doordat het toestel T-Mobile-branded is.
Je kan wel proberen de generieke software erin te plaatsen.
*weg*

[ Voor 49% gewijzigd door Ginz op 07-07-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
RSD1982 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:28:
Da_Vinci schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Eens even een vraagje aan jullie en aan andere mensen die ook zulke posts plaatsen. Wat denk je ermee op te schieten als je weet dat iemand anders zijn.... functie op zijn telefoon het niet doet?
Je kan toch wel voor jezelf bepalen of je telefoon een echt manko heeft of niet?
Als de trilfunctie het niet doet, dan klopt er blijkbaar iets niet. Dus ga dan gewoon even langs bij de winkel en ruil je toestel om. Niet elk wissewasje/scheet/.... hoeft hier besproken te worden.

Dus nogmaals, heb je een echt defect ruil je toestel om of laat het repareren. Maar val ons er niet mee lastig. Dit topic is bedoelt om kleine probleempjes op te lossen, ervaringen uit te wisselen en vooral tips uit te wisselen. Leg daar dus de nadruk op aub, danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:32:
Mensen van het goeie leven,
...
Nu zat ik te surfen op ebay en kwam ik dit tegen.
http://cgi.ebay.nl/iPod-P...48680QQrdZ1QQcmdZViewItem
Dit zou de krassen op moeten vullen.
Het komt me wel goed uit aangezien mn PSP en iPod ook behoorlijk bekrast zijn.
Kan iemand mij advies geven?
...
De N95 heeft inderdaad geen harde bescherming over het schermpje. De pagina van eBay die je doorgeeft werkt niet maar ik neem aan dat je het hebt over zo een tuupje waarmee je krasje wegwerkt en dat zou ik niet gebruiken op het scherm van de N95 omdat dit eigelijk is gemaakt voor harde plastik zoals jou voorgaande 6680 (ook mijn vorig toestel trouwens :) )

ik vrees dat je ermee zal moeten leren leven...ik weet niet over er nog een andere oplossing is buiten het scherm vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Gurneyhck schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:01:
[...]
Eens even een vraagje aan jullie en aan andere mensen die ook zulke posts plaatsen. Wat denk je ermee op te schieten als je weet dat iemand anders zijn.... functie op zijn telefoon het niet doet?
Je kan toch wel voor jezelf bepalen of je telefoon een echt manko heeft of niet?
Als de trilfunctie het niet doet, dan klopt er blijkbaar iets niet. Dus ga dan gewoon even langs bij de winkel en ruil je toestel om. Niet elk wissewasje/scheet/.... hoeft hier besproken te worden.

Dus nogmaals, heb je een echt defect ruil je toestel om of laat het repareren. Maar val ons er niet mee lastig. Dit topic is bedoelt om kleine probleempjes op te lossen, ervaringen uit te wisselen en vooral tips uit te wisselen. Leg daar dus de nadruk op aub, danku!
Eens even een antwoord:
Ik denk ermee op te schieten dat mensen dat controleren, omdat dat functies zijn die je in eerste instantie misschien niet direct merkt als ze het niet doen. Als je een harde beltoon hebt voel je bijna niet of de trilfunctie het wel of niet doet. Verder viel het me op dat de functie met het # het niet doet en dat deel ik hier om de dood eenvoudige reden om mensen dat te laten controleren zodat ze zelf terug kunnen gaan als deze functies het bij hun ook niet doen. De terugkoppeling hierop kun je gebruiken om vast te stellen of dit vaker voorkomt (bijvoorbeeld bij branded toestellen of een bepaalde productcode). Daar komt bij dat ik me afvroeg of deze manko's gekoppeld zijn en wellicht aan de branded versie van T-mobile liggen. Dit soort nieuwsgierigheden en opmerkingen die je mede Tweakers kunnen helpen of op een spoor kunnen zetten passen volgens mij prima in een topic op GoT.

Als iedereen altijd alles voor zichzelf doet, dan zou je juist een topic krijgen waarin iedereen alles voor zichzelf vraagt en nauwelijks oog heeft voor een ander! Oh dat lijkt dit topic wel... Oh dat lijkt de wereld van tegenwoordig wel >:)

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:28:
[...]

De N95 heeft inderdaad geen harde bescherming over het schermpje. De pagina van eBay die je doorgeeft werkt niet maar ik neem aan dat je het hebt over zo een tuupje waarmee je krasje wegwerkt en dat zou ik niet gebruiken op het scherm van de N95 omdat dit eigelijk is gemaakt voor harde plastik zoals jou voorgaande 6680 (ook mijn vorig toestel trouwens :) )

ik vrees dat je ermee zal moeten leren leven...ik weet niet over er nog een andere oplossing is buiten het scherm vervangen.
Klopt, hier een werkende link: http://cgi.ebay.nl/iPod-P...48680QQrdZ1QQcmdZViewItem

Een tube met spul dat de kras opvult.
Je krijgt er een doek bij waarmee je het erin moet wrijven en dan zou de kras niet meer zichtbaar zijn.
Er is mij verteld dat het niet veel effect heeft op diepe krassen maar voor hele lichte krasjes zou het wel geschikt zijn.

Volgens de artikelbeschrijving werkt het onder andere met iPod, PSP en DS (haha maar niet voor touchscreens:p)

Als het scherm van de N95 niet geschikt is denk je dat ik 'm dan erger zou verneuken als ik het zou proberen?
Het is eigenlijk maar een heel licht krasje wat je amper ziet als het scherm verlicht is.
Maar tog, als ik de kras kan verwijderen en er vervolgens zo'n (moeilijk te plaatsen) sticker op kan zetten. Dan ga ik daar meteen voor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:59:
[...]

4. Lees de telefoon informatie uit met Read, en SCHRIJFT DE HUIDIGE PRODUCT CODE OP!
Kan je ook op een andere manier je product code achterhalen? Want ik ben van plan mijn N95 bij de Nokia Care Center te unbranden. Dan moet ik wel weten dat ze de orginele product code er weer op zetten. Of heb ik het nou helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:49:
[...]

Uit de Nokia Manual (pagina 140):

[...]

Dual Mode heeft dus alleen zin om aan te zetten als je een U-Sim hebt (staat ook op de Sim, als je niet zeker weet of je er een hebt). GPRS wordt voor data overdracht gebruikt indien er geen UMTS (3G) beschikbaar is.

En die navigatie zonder stem: "volgen zoeken" selecteren, ipv navigatie/simulatie starten.
Ik heb me N95 bij de Media Markt gehaald icm met een Vodafone abonnement, maar hoe merk je dat je een Usim kaart heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
@Da_Vinci
Ik heb een t-mobile branded toestel maar bij mij doet het trilfunctie het prima, alleen ik kan niet met # mijn profile wijzigen. Ik zelf wist geen eens dat je dat met # deed, maar ja ik gebruik zelf nooit beltoon zooi bij mij is het altijd trilfunctie voor alles haha dus als die het niet deed dan was de tel al lang terug in de winkel.

@Masta-G
Bedankt voor de nuttige tip, Het is alleen zo dat ik vanuit T-mobile van een verkoper tip kreeg om mijn toestel niet te unbranden en te unlocken omdat je dan twee jaar standaard garantie krijgt van t-mobile zelf. In hoevere dit waar is geen idee. Ik heb overigens 1 jaar abbo dus ik zou officeel al na jaar mogen unbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:33
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:05:Kan je ook op een andere manier je product code achterhalen? Want ik ben van plan mijn N95 bij de Nokia Care Center te unbranden. Dan moet ik wel weten dat ze de orginele product code er weer op zetten. Of heb ik het nou helemaal verkeerd?
Staat gewoon op het stikkertje onder je accu. (Code: ......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leroy schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:12:
[...]

Staat gewoon op het stikkertje onder je accu. (Code: ......)
Thnx, ik kwam daar zelf ook nog net achter :)

Ene... heeft de N95 echt geen beschermlaag over het scherm zitten zoals alle andere Nokia's? Zit echt het daadwerkelijke beeldscherm erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:15:
[...]

Thnx, ik kwam daar zelf ook nog net achter :)

Ene... heeft de N95 echt geen beschermlaag over het scherm zitten zoals alle andere Nokia's? Zit echt het daadwerkelijke beeldscherm erop?
Nee, er zit weldegelijk een "raamwerk (window)" voor het LCD. Vervanging kost tussen de 16 en 20 euro bij een NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 110% gewijzigd door Ginz op 07-07-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lbuysers schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:24:
[...]

Nee, er zit weldegelijk een "raamwerk (window)" voor het LCD. Vervanging kost tussen de 16 en 20 euro bij een NSP.
Dat klinkt me als "Tech N9ne" in de oren:D
Echt een geruststelling ^_^

EDIT: bedoel je nou een raamwerk MET een stukje plexiglas? dus dat er onder een onbekrast LCD-schermpje zit?
Of gewoon alleen het raamwerk?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
dit is ook wel door die erge glans te zien en geen enkel product stelt een lcdscherm bloot,

tja, rekenmachines eerder wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de data verbruik kan zien bij de N95? Ik heb heel me telefoon kapot zitten neuzen, maar kan het echt nergens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
de linkermenuknop en dan kiezer voor opties (linksboven-knop) en dan zie je gegevens geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
deTuinman schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:48:
dit is ook wel door die erge glans te zien en geen enkel product stelt een lcdscherm bloot,

tja, rekenmachines eerder wel
Als je het scherm schuin houdt dan kun je ook wel zien (goed kijken) dat het LCD-scherm eronder ligt.
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:11:
Weet iemand hoe ik de data verbruik kan zien bij de N95? Ik heb heel me telefoon kapot zitten neuzen, maar kan het echt nergens vinden!
Met de functie Logboek. Deze zit meteen in het hoofdmenu. Ff kijken onder packet-ggvns. Dit logboek reset zichzelf standaard elke 30 dagen, is ook in te stellen in kortere intervallen of gewoon helemaal geen logboek.

[ Voor 41% gewijzigd door Trasos op 18-06-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
het is nu duidelijk dat de 1ste batch toestellen wat mankementen hebben:
sliderprobleem
ruis

de nieuwe batch heeft het sliderprobleem verholpen, maar is het gehoor ook zuiverder?

het klinkt iig niet fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTuinman schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:31:
het is nu duidelijk dat de 1ste batch toestellen wat mankementen hebben:
sliderprobleem
ruis

de nieuwe batch heeft het sliderprobleem verholpen, maar is het gehoor ook zuiverder?

het klinkt iig niet fijn
Ik denk dat de ruis weg gaat na een software update en nu kan je ook naar een Nokia Care Center gaan om een nieuwe slider te zetten en dat is helemaal gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:25:
Met de functie Logboek. Deze zit meteen in het hoofdmenu. Ff kijken onder packet-ggvns. Dit logboek reset zichzelf standaard elke 30 dagen, is ook in te stellen in kortere intervallen of gewoon helemaal geen logboek.
DAMN ! ! ! ! Ik heb al in totaal (verzonden en ontvangen) 18mb gebruikt met een paar dagen internetten maar! En ik zit niet eens de hele dag te internetten maar echt heel weinig. Ik heb nu Vodafone zorgeloos internet en in de voorwaarden staat dat je maar 50mb mag gebruiken! Lekker weinig zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:11:
In "Log" kun je het dataverbruik zien. Oops zie dat er al antwoord was gegeven op deze vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 18-06-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:52:
[...]
Ik heb nu Vodafone zorgeloos internet en in de voorwaarden staat dat je maar 50mb mag gebruiken! Lekker weinig zeg!
Volgens mij is dat geen harde grens. Ik heb begrepen dat ze contact met je opnemen en vragen hoe het verbruik zo hoog komt en of je het kunt matigen. Geen extra kosten ofzo. Ik snap het sowieso niet, wel een grens van 50MB stellen, maar ook reclame maken dat mensen zorgeloos naar YouTube kunnen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat de ruis weg gaat na een software update en nu kan je ook naar een Nokia Care Center gaan om een nieuwe slider te zetten en dat is helemaal gratis!
beide gevallen zijn niet aanwezig

de nsp in emmens wist niets van het probleem en zagen water branden toen ik over nieuwe sliders begon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er hier ervaringen met Fring? Zo ja, post ze even! Hoe werkt Skype en MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:15:
Wie heeft er hier ervaringen met Fring? Zo ja, post ze even! Hoe werkt Skype en MSN?
Truphone werkt geweldig. Afgelopen weekend totaal meer dan 4 uur gebeld, zonder dat ook maar 1 keer de verbinding werd verbroken...ook al was ik soms langer dan 1 uur achter elkaar aan het bellen. Geluidskwaliteit echt perfect, alsof je naast elkaar op de bank zit...ongelofelijk zuiver _/-\o_

Ook is er de mogelijkheid om, zodra je in de buurt van jouw wifi (thuis oid) bent, truphone automatisch connectie maakt met server.

Na een maand van veelvuldig gebruik, en alle toepassingen uitvoerig te hebben getest, moet ik zeggen dat de N95 mijn verwachtingen overtreft. Ik had alle reviews uitvoerig gelezen alvorens tot aanschaf over te gaan en had eigenlijk wel verwacht dat Symbian OS zo nu en dan zou crashen, en programma's/toepassingen die moeizaam werken. Maar alles werkt prachtig intuitief en makkelijk. Het enige minpunt is het tekort aan intern geheugen, dat had toch echt beter gemogen.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 18-06-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTuinman schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:07:
[...]

beide gevallen zijn niet aanwezig

de nsp in emmens wist niets van het probleem en zagen water branden toen ik over nieuwe sliders begon
Dat meen je niet. Hoe dom kunnen ze daar niet wezen dan? Ik kan hier in Schiedam gewoon laten doen hoor. De nieuwe sliders werden deze week geleverd of vorig week al. Stom dat ze van niks weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssilverhaze schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:00:
Wat een teringtoestel.

Ik heb er alleen nog maar problemen mee gehad:

1: Batterij gaat snel op, ik haal hem 3 uur smiddags van de oplader (heeft hele nacht geladen) en rond 22:00 is hij alweer zo goed als leeg, terwijl ik hem nog gewoon normaal gebruik (gps staat uit, bluetooth uit, staat niet op dual mode..) en nog wat andere energiebesparende dingen heb ik gedaan en nog steeds zuipt hij me batterij leeg.

2: GPS werkt niet eens, of ik nu binnen zit of op een open veld sta, nergens krijgt hij verbinding.

3: VASTLOPEN heeft hij vandaag (2e dag dat ik hem heb) al zeker 15x gedaan, krijg het vooral als ik muziek wil afspelen sommige liedjes kan hij gewoon niet openen en markeert hij dan als "beschadigd" dezelfde liedjes die het op mijn N91 wel doen.
De enige oplossing voor mij tijdens het vastlopen is OF opnieuw opstarten of het geheugenkaartje (1 gig) erop nieuw indoen.

en dan vragen ze zoveel geld ervoor? blij dat ik niet de volle prijs heb betaald bah.
En dan maar 1 uurtje opladen en je kan weer een hele dag verder.Mooi hee.M >:) ijn tytn gaat 3 dagen mee maar moet 5 uren aan de lader dus klaag ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:14:
Er bestaat een soort apparaatje waar je een batterij in kunt stoppen met een kabel die op je GSM past. Handig als ie leeg is en als er geen lader of 220v in de buurt is. Zo kun je met een gewone batterij je GSM toch nog gebruiken. Maar waar krijg je die? Iemand enig idee?

ik heb laatst een powermonkey gekocht in het vliegtuig om mijn telefoon en andere apparaten op te laden deze laad de N95 gewoon weer op.http://www.powermonkey.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:57:
Er bestaat een soort apparaatje waar je een batterij in kunt stoppen met een kabel die op je GSM past. Handig als ie leeg is en als er geen lader of 220v in de buurt is. Zo kun je met een gewone batterij je GSM toch nog gebruiken. Maar waar krijg je die? Iemand enig idee?

ik heb laatst een powermonkey gekocht in het vliegtuig om mijn telefoon en andere apparaten op te laden deze laad de N95 gewoon weer op.http://www.powermonkey.co.uk/
Tevens is over dit zelfde onderwerp hier een artikel te vinden:
http://darlamack.blogs.co...7/06/an_interesting_.html

edit:
Oops, ik zag dat deze oplader al een keer voorbij is gekomen, mijn excuses

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik ben van plan om een bluetooth inbouw carkit te kopen voor m`n kenwood radio.
Mijn vraag is; kan ik dan op één of andere manier ook de navigatie via de speakers van de auto laten lopen? Dus op het moment dat ik bijvoorbeeld links moet dat dan het geluid van radio ge-mute wordt en dat dan de instructies over de boxen komen. Dat zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
iemand enig idee hoe je de Nokia Maps software op de N95 update? zag dat mensen hier dat hadden gedaan en kon zelf niet uitvinden hoe.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Als ik ga naar http://mobilesearch.nokia.com/A4160036?maps

En de maps wil downloaden, staat de Nokia N95 er nog niet tussen, kan ik gewoon een ander toestel selecteren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
nee, schijnt dat de versie voor N95 er in't begin wel bijstond, maar is weggehaald.

mss iemand die hem ff ergens online kan zetten?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Razor109 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:23:
nee, schijnt dat de versie voor N95 er in't begin wel bijstond, maar is weggehaald.

mss iemand die hem ff ergens online kan zetten?
Ja ik hoop dat iemand dat even kan doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:57:

Bedankt voor deze tip. Ik heb een Powermonkey besteld (incl. verzendkosten 53 euro) en laat het hier wel weten zodra deze binnen is. Detail: dit apparaatje is multi-inzetbaar en dus niet alleen voor de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:31:
[...]

Dat klinkt me als "Tech N9ne" in de oren:D
Echt een geruststelling ^_^

EDIT: bedoel je nou een raamwerk MET een stukje plexiglas? dus dat er onder een onbekrast LCD-schermpje zit?
Of gewoon alleen het raamwerk?
Een stukje plexiglas

Het LCD zit verborgen onder de beschermende "window". De vervanging van dit "window" kost tussen de 16 en 20 euro, afhankelijk van je NSP. Een nieuw LCD daarintegen kan al snel oplopen tot 80 euro.

Even iets anders. Dit is hem dan, de nieuwe "slide" voor de Nokia N95. Voel het verschil & hoor het verschil. Voor meer informatie neem je contact op met je dichtsbijzijnde NSP: http://www.nokia.nl/A4394002 of http://www.nokia.be/A4333001

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/3610/sliden95qq8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de N95 geen stopwatch en timer functie heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:46:
Klopt het dat de N95 geen stopwatch en timer functie heeft :?
Klopt idd, beetje jammer. Uiteraard is dit op te lossen met een progje die je kunt installeren. Weet zo ff de naam niet meer, maar het bestaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:38:
[...]

Ja ik hoop dat iemand dat even kan doen......
Ik kan jouw logica nog steeds niet echt volgen... ;) Als ik gewoon op de nokia site klik en naar software ga zoeken kom ik hier uit voor de nokia maps download.

Zowel de .nl als de .com site verwijzen naar deze link .... (MapLoader v1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
wimmel_1 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:03:
[...]

Ik kan jouw logica nog steeds niet echt volgen... ;) Als ik gewoon op de nokia site klik en naar software ga zoeken kom ik hier uit voor de nokia maps download.

Zowel de .nl als de .com site verwijzen naar deze link .... (MapLoader v1.1)
Jou logica kan ik al helemaal niet volgen, maar doe effe niet zo "bij de hand !"

Maps, is dit het zelfde als MapLoader ?
Volgens mij niet........

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 18-06-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
lbuysers schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:46:
[...]

Een stukje plexiglas

Het LCD zit verborgen onder de beschermende "window". De vervanging van dit "window" kost tussen de 16 en 20 euro, afhankelijk van je NSP. Een nieuw LCD daarintegen kan al snel oplopen tot 80 euro.

Even iets anders. Dit is hem dan, de nieuwe "slide" voor de Nokia N95. Voel het verschil & hoor het verschil. Voor meer informatie neem je contact op met je dichtsbijzijnde NSP: http://www.nokia.nl/A4394002 of http://www.nokia.be/A4333001

[afbeelding]
Is dit een vervanging, of worden ze ook al zo geleverd? Mijn N95 ligt sinds vorige week al op me te wachten (kan em maandag pas halen/verlengen). Kan hij daar al in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje ?
heeft er iemand ervaring met COPILOT als navigatie op de n95?
dit werkt met gps en is als het goed is gratis (of was gprs nou gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 24-07 09:20
DaChosen1 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:50:
heb net Orange World laten activeren en de instellingen per sms ontvangen , maar ik heb al van alles geprobeerd, ik krijg geen verbinding met internet via Orange World (ook niet via de andere verbindingen) Heeft iemand ervaring met N95-Orange World en wie zou me kunnen helpen met de juiste instellingen?
Als je Orange World hebt laten activeren, werkt het nog niet direct. Zoals op deze pagina staat is dat 'binnen een dag'. Volgens mij moet je ook je foon even uit- en aanzetten voordat het werkt. Hier in ieder geval goede ervaringen met Orange World.

Enneuh, volgens mij werkt MSN nu ook gewoon en heb je geen andere progjes meer nodig. Kijk hier maar eens: mobile.msn.com. Wel even op je N95 het webadres intikken, anders kom je alsnog op de pc-omgeving. Betreft trouwens nog een beta. Microsoft heeft een gaatje gedicht..... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ButcherJF op 18-06-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TELEURSTELLING !

ik ben vandaag naar het nokia service point in Amersfoort geweest om de Slider te laten vervangen.
na 1,5 uur kon ik hem weer afhalen.
Er waren geen kosten aan verbonden,. MAAR,.. HET SLIDER PROBLEEM IS VEEL ERGER GEWORDEN !

Toen ik thuis kom heb ik ze opgebeld, en vertelde me dat er gewoon wat speling in de slider hoort te zitten.
Ik begrijp niet dat ze hem dan vervangen hebben als het nu erger is geworden, had dan die oude er op laten zitten.

dus het slider probleem is nog steeds niet opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mensen,

Hierbij de update voor Nokia Maps :

Nokia Maps update

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 18-06-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:31:
TELEURSTELLING !

ik ben vandaag naar het nokia service point in Amersfoort geweest om de Slider te laten vervangen.
na 1,5 uur kon ik hem weer afhalen.
Er waren geen kosten aan verbonden,. MAAR,.. HET SLIDER PROBLEEM IS VEEL ERGER GEWORDEN !

Toen ik thuis kom heb ik ze opgebeld, en vertelde me dat er gewoon wat speling in de slider hoort te zitten.
Ik begrijp niet dat ze hem dan vervangen hebben als het nu erger is geworden, had dan die oude er op laten zitten.

dus het slider probleem is nog steeds niet opgelost !
Dan heb je een oude "slide" gekregen of ze hebben hem niet goed bevestigd. Ook zou het nog kunnen dat ze alleen een beetje geknoeid hebben aan de huidge "slide". Gewoon teruggaan en verbetering eisen.

Ik kan iedereen vertellen dat de nieuwe "slides" het probleem oplossen. Mocht het probleem niet opgelost zijn na vervanging, dan hebben ze waarschijnlijk de oude "slides" gemonteerd. Is dat het geval dan moet je vragen of ze een "nieuwe slide" voor je kunnen bestellen. Een Nokia N95 waarbij de "slide" vervangen is en deze nog steeds problemen oplevert is onacceptabel. Verder kun je als je niet tevreden bent over de service een officiële klacht indienen bij Nokia Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lbuysers schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:46:
[...]

Een stukje plexiglas

[afbeelding]
Goed om te horen, dan hoef ik dus geen cleaning kit te halen.
Gebruik 'm verder tot die egt lelijke krassen heeft, en dan ga ik bij het NSP een nieuw schermpje halen. Laat ik meteen de slider ook strak zetten (geen dubbele tik ofso maar wel iets losser dan de n95 van mijn oom).

Egt een prachttoestel hoor.
Ik zelf heb eigenlijk helemaal geen problemen met dat ding, gps fix werkt altijd (wel met route66, die nokia maps is egt shit) en kan lekker met putty op mn linux servers inloggen, muziek luisteren, internetten en sega genesis spelletjes spelen (sonic 3 and knuckles).
Het bekende sliderprobleem kun je dus oplossen door naar het NSP te gaan, het enige waar ik mensen wel gelijk in kan geven is de batterij. Die laad wel snel op alleen bij heavy use is ie echt te snel leeg. Maar gewoon af en toe bellen en voor de rest standby houd ie wel een goeie 24 tot 48 uur vol. Vraag me af of Nokia in de toekomst een betere batterij uitbrengt die het langer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
ik zit met een lastig probleem: de pc suite software wekt op de een of andere manier niet goed.
Dit is al vanaf het eerste moment dat ik hem installeerde: in eerste instantie maakt hij verbinding met mijn telefoon via usb kabel , maar op het moment dat ik de telefoon verwijder en later opnieuw verbinding wil maken vind hij de telefoon niet meer.. Ik moet dan de installatie herstellen of pc suite opnieuw installeren voordat ik het weer kan gebruiken.
Als het dan eenmaal werkt loopt het prima en kan ik alles gebruiken.

Alleen 1 ding is ook erg raar: nu heb ik bv weer verbinding met de N95, maar als ik naar mijn "contacts" ga, zie ik wel al mijn contacten staan maar wil ik een contactpersoon wijzigen (iets toevoegen) of een nieuw contactpersoon toevoegen en opslaan zegt hij geen compatibel toestel te vinden terwijl op nokia software launcher de N95 verbonden is en op PC suite ook. Ik kan ook afbeeldingen downloaden enz maar geen contacten aanpassen. De contacts editor werkt dus voor geen meter. Ik heb de laatste versie van pc suite overigens. Heeft iemand anders dit probleem ook?

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ButcherJF schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Als je Orange World hebt laten activeren, werkt het nog niet direct. Zoals op deze pagina staat is dat 'binnen een dag'. Volgens mij moet je ook je foon even uit- en aanzetten voordat het werkt. Hier in ieder geval goede ervaringen met Orange World.

Enneuh, volgens mij werkt MSN nu ook gewoon en heb je geen andere progjes meer nodig. Kijk hier maar eens: mobile.msn.com. Wel even op je N95 het webadres intikken, anders kom je alsnog op de pc-omgeving. Betreft trouwens nog een beta. Microsoft heeft een gaatje gedicht..... ;)
als ik naar mobile.msn.com ga en vervolgens messenger aanklik ga ik naar een andere pagina die compleet wit blijft. Dalijk thuis nog maar even via wifi proberen maar nu doet hij niets!!!
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)