Nokia N95 Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 58.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSniekers
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2019
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:59:
[...]

Die optie van afleverrapporten had ik ooit gevonden op me N95, maar kan hem nu niet meer vinden. Soms is de N95 echt wel een doolhof.

Maar over berichtgegevens wist ik al, maar daar kan je alleen zien wanneer je de sms hebt ontvangen en niet wanneer diegene heeft verzonden op tijdstip. Dat kon wil op mijn Sony Ericsson.

Iemand anders?
Berichten --> Opties --> Instellingen --> SMS --> Rapport Ontvangen --> JA

Erg handig, maar let wel op dat het soms de tijd van de network operator is, en soms van de telefoon zelf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien of het mogelijk is om de volume van games zachter te zetten, want die zijn altijd op zijn hardst! Niet echt handig eigenlijk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,Ik ben lekker aan het spelen met mijn nieuwe N95.
Nu mis ik een optie die in mijn Communicator wel zat.

Als iemand een telefoonnummer nodig had gaf ik dat per sms.
In een sms invoegen naam en invoegen nummer en dan verzenden.

Lukt me niet meer, kan alleen kopieeren naar klembord maar dan niet meer invoegen in sms.

Iemand een idee?

Groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:13:
Hallo,Ik ben lekker aan het spelen met mijn nieuwe N95.
Nu mis ik een optie die in mijn Communicator wel zat.

Als iemand een telefoonnummer nodig had gaf ik dat per sms.
In een sms invoegen naam en invoegen nummer en dan verzenden.

Lukt me niet meer, kan alleen kopieeren naar klembord maar dan niet meer invoegen in sms.

Iemand een idee?

Groeten Rob
Je kan volgens mij wel een contactpersoon zenden via sms. Als je het nummer overigens hebt gekopieerd naar het klembord ga je naar je sms en dan druk je t potloodje een paar seconden in. Dan komt er bij één van de selectietoetsen "plakken" te staan. Terwijl je t potloodje ingedrukt houdt, druk je dan op die toets en dan staat t telefoonnummer er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
DaannO schreef:
Blijkbaar is Nokia een samenwerking aangegaan met Route 66 omdat het ook op de 6110 meegeleverd zit. :)
op de 6110 navigator wel.. en op de N95 niet... vind het persoonlijk erg kansloos, ze dachten gewoon geld te gaan verdienen aan de Noki-navigatie software (wie ik persoonlijk niet handig vind) maar nu dat niet is gaan lopen sluiten ze toch maar een dealtje met Route66 (verstandig) gelukkig komt er eindelijk binnenkort een goed werkend pakket voor de N95... (mocht tijd worden) O-)

(als ik alles had geweten had ik de 6110 gekocht bijna dezelfde specs en nog route 66 erbij ook)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ kaaskop

tja.. Als niet verder kijkt dan je neus lang is. Trouwens heb je geen boekje bij je n95 gekregen? Maargoed. Contact persoon verzenden kan dus wel. Op de persoon gaan staan die je wilt verzenden > opties > visitekaartje verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
BSniekers schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:06:
[...]

Berichten --> Opties --> Instellingen --> SMS --> Rapport Ontvangen --> JA

Erg handig, maar let wel op dat het soms de tijd van de network operator is, en soms van de telefoon zelf :-)
Ja en misschien ook handig te vermelden dat niet elke provider het ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik heb ´afleverraporten´ aanstaan (bij sms en bij mms), maar in berichten > afleverraporten staan alle berichten met de status ´onderweg´, terwijl de berichten wel gewoon afgeleverd zijn. Ik heb de telefoon al op GSM gezet omdat ik dacht dat het aan UMTS lag, maar dat mocht ook niet baten.

Heeft iemand dit ook i.c.m. Hi en zijn N95? Zou het aan Hi liggen of aan de telefoon of misschien aan de firmware? :?
Mau_Maus schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:11:
[...]

Ja en misschien ook handig te vermelden dat niet elke provider het ondersteunt
Dus ik kan de conclusie trekken dat Hi afleverraporten niet ondersteunt?

[ Voor 24% gewijzigd door chapie op 21-06-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
Als ik Chello gebruik voor me Nokia N95 mail dan kan ik alles ontvangen maar ik kan alleen naar Chello mail adressen iets verzenden, niet naar hotmail, gmail, hetnet, livemail, alleen naar CHELLO

Nu heb ik mijn Vodafone mail geinstaleerd en nu kan ik alles ontvangen en ook verzenden ?

Het ligt dus duidelijk aan Chello..........
Of heeft iemand een andere Suggestie ?

Ben er UIT !

Als je de Chello Mail gebruik op je Nokia N95 of ander toestel waar mail verkeer mogelijk is moet
je bij ingaande mail zetten ( mail.chello.nl ) maar nu komt het uitgaand moet zijn: authsmtp.vodafone.nl ( Dit is alleen als je Vodafone als profider hebt )

Nu werkt me chello mail goed via me N95 :--) Pfffff he he

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 21-06-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
chapie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:14:
Juist. KPN ondersteunt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Als je het nummer overigens hebt gekopieerd naar het klembord ga je naar je sms en dan druk je t potloodje een paar seconden in. Dan komt er bij één van de selectietoetsen "plakken" te staan. Terwijl je t potloodje ingedrukt houdt, druk je dan op die toets en dan staat t telefoonnummer er ook.
Als je het mij vraagt valt dit onder de zeer nuttige tips!!! Thx DoubleD1980 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V21 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:07:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat het toestel bij de MM ook vrij goedkoop is verkrijgen is (ga ik morgenvroeg eerst kijken).
Dat was een Vodafone MM-specifieke aanbieding. Vodafone 27,50 + zorgeloos mobiel. 6 maanden 50% korting op het telefonie abonnement en 12 maanden op zorgeloos mobiel. 2 jarig abonnement dan het toestel voor 0 euro. Was 1 week geldig. Deze week zouden de N95's uitgeleverd worden, maar nog niks van gehoord.

Bij Vodafone was dezelfde aanbieding tot vorige week, maar dan 12 maanden 50% korting op het abonnement en het toestel voor 95 euro. Volgens mij is dat ook weer duurder geworden.

Bij verlenging van mijn Hi abonnement moest ik echt belachelijk veel bijbetalen en ook nog eens mijn abonnement verhogen. (300 Euro en dan naar Hi40 EN onbeperkt internet a 10 euro erbij nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
DoubleD1980 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:26:
Als je het nummer overigens hebt gekopieerd naar het klembord ga je naar je sms en dan druk je t potloodje een paar seconden in. Dan komt er bij één van de selectietoetsen "plakken" te staan. Terwijl je t potloodje ingedrukt houdt, druk je dan op die toets en dan staat t telefoonnummer er ook.
Dáár is die potloodknop dus voor! Is dat de enige functie die hij heeft? Ik heb deze knop namelijk echt nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
IMadeLove2MyN95 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:31:
[...]

Dáár is die potloodknop dus voor! Is dat de enige functie die hij heeft? Ik heb deze knop namelijk echt nog nooit gebruikt.
Ik zou zeggen druk hem eens af en toe in tijdens het schrijven van smsjes of mailtjes oid, best handig. Gebruik hem vaak voor een nieuwe regel, het @ teken en cijfermodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 27-08 13:14
is die geluidchip ook bij de nsp te vervangen (met succes) en dan heb ik het over die in Rijssen?

Net als velen klinkt die van mij erg brak, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb het nog nergens op het web gevonden, dus stel ik m'n vraag maar gewoon.
Is het mogelijk om de N95 te gebruiken icm TeamSpeak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
is die geluidchip ook bij de nsp te vervangen (met succes) en dan heb ik het over die in Rijssen?
Ik zou zeggen bel gewoon even op, de snelste manier om er achter te komen

[ Voor 73% gewijzigd door digital-IMEI op 21-06-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carthorian schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:28:
Ik heb het nog nergens op het web gevonden, dus stel ik m'n vraag maar gewoon.
Is het mogelijk om de N95 te gebruiken icm TeamSpeak?
Ik zou zeggen bel 2 van je maten en probeer? Zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 16:51
Er is een nieuwe maploader en maps application uit volgens http://myn95.com/

Ik denk ik zeg het even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
deTuinman schreef:
Net als velen klinkt die van mij erg brak, dus vandaar.
hier hetzelfde :/ een gesprek met mijn oude N70 klonk veel duidelijker dan nu met de N95,... wie weet waar dat aan kan liggen? (tenslotte een toestel van een dikke 600€) O-)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:21:
[...]

Dat was een Vodafone MM-specifieke aanbieding. Vodafone 27,50 + zorgeloos mobiel. 6 maanden 50% korting op het telefonie abonnement en 12 maanden op zorgeloos mobiel. 2 jarig abonnement dan het toestel voor 0 euro. Was 1 week geldig. Deze week zouden de N95's uitgeleverd worden, maar nog niks van gehoord.

Bij Vodafone was dezelfde aanbieding tot vorige week, maar dan 12 maanden 50% korting op het abonnement en het toestel voor 95 euro. Volgens mij is dat ook weer duurder geworden.

Bij verlenging van mijn Hi abonnement moest ik echt belachelijk veel bijbetalen en ook nog eens mijn abonnement verhogen. (300 Euro en dan naar Hi40 EN onbeperkt internet a 10 euro erbij nemen)
Heb helaas ook nog niets vernomen van de MM. We zitten nu in de 3e week zowat na de actie dus nu zal toch wel de toestellen worden uitgeleverd. Hoop het in iedergeval van wel, want inwezen betaal je al wel doodleuk je abbonement zonder nog echt gebruik te maken van de functies van je telefoon in combinatie met je abbo (denk aan internet/mail etc.)

Eens zien of ze spoedig leveren. Mijn eigen abbo loopt nog tot 12 juli dus ook daar dringt de tijd nu wel een beetje.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Elkoe schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:14:
Er is een nieuwe maploader en maps application uit volgens http://myn95.com/

Ik denk ik zeg het even
Dit is allang bekend bij de mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauSS schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:28:
[...]

hier hetzelfde :/ een gesprek met mijn oude N70 klonk veel duidelijker dan nu met de N95,... wie weet waar dat aan kan liggen? (tenslotte een toestel van een dikke 600€) O-)
Met mijn N95 viel gewoon niet te telefoneren. Het geluid is erg slecht. Het toestel heb ik vandaag bij Vodafone ingeleverd voor reparatie c.q. vervanging. Binnen 2 week heb ik hem weer terug.... hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het niet lukte om de nieuwe maps-app te installeren goed nieuws, voor elke n95 gebruiker eigenlijk. Nieuwe firmware zit er aan te komen:D

http://www.allaboutsymbia...2_firmware_on_the_way.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:20:
Voor de mensen die het niet lukte om de nieuwe maps-app te installeren goed nieuws, voor elke n95 gebruiker eigenlijk. Nieuwe firmware zit er aan te komen:D

http://www.allaboutsymbia...2_firmware_on_the_way.php
Good stuff ! Lijkt beter te werken met a-gps, zelfs binnenshuis _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 21-06-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik vond deze op het All About Symbian forum. Het is de "basic blue theme", te vinden op veel andere Nokia phones. Ik vind 'm zeer mooi passen bij de N95.

Nokia basic Blue theme

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 21-06-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Misschien een leuk nieuwtje voor de mensen hier:
het 4gb micro sd kaartje komt eraan denk ik...
Op Salland staat nu de levertijd op: "Levertijdindicatie: 10 tot 20 werkdagen"
voorheen was dit: "Levertijdindicatie: langer dan 20 werkdagen"
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=34497&ref=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
chapie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:14:
Ik heb ´afleverraporten´ aanstaan (bij sms en bij mms), maar in berichten > afleverraporten staan alle berichten met de status ´onderweg´, terwijl de berichten wel gewoon afgeleverd zijn. Ik heb de telefoon al op GSM gezet omdat ik dacht dat het aan UMTS lag, maar dat mocht ook niet baten.

Heeft iemand dit ook i.c.m. Hi en zijn N95? Zou het aan Hi liggen of aan de telefoon of misschien aan de firmware? :?

[...]

inderdaad.. ik weet alleen zeker dat vodafoon het doet.. andere mensen weten vast of de kleinere providers het ook kunnen.. maar kpn en hi dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Ik heb mijn N95 via bluetooth aan mijn orange livebox gekoppeld is het nu mogelijk om via bluetooth te internetten op mijn telefoon? iemand ervaring hiermee of antwoord hierop?
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
IMadeLove2MyN95 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:31:
[...]

Ga naar je inbox, hou die potloodknop ingedrukt en scroll naar beneden. Dan zie je dat er een vinkje bij komt te staan. Zo kan je dus meerdere dingen selecteren. Je kan ook selecteren door op een sms te gaan staan, dan de potloodknop in te drukken en daarna de joystick. Zoals hierboven al genoemd kan je hem ook gebruiken om naar cijfermodus te gaan of een symbool in te voegen. Dat vind ik eigenlijk onhandig dus daar gebruik ik t niet voor. Voor cijfermodus druk ik de # een paar seconden in en voor symbool 1 keer op * drukken.
Ik gebruik de potloodknop wel om te kopieren/plakken. Potloodknop indrukken, tekst selecteren, kopieren kiezen en eventueel op c drukken om de tekst daar weg te halen. Daarna met de cursor gaan staan waar je de tekst wilt hebben en dan potloodknop indrukken en plakken kiezen. Het gepokieerde blijft in t geheugen staan dus je kunt zovaak plakken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Deze foto's zijn op een zonnige april dag gemaakt met een N95. Alles op de automaat.
Als je op de foto klikt krijg je de originele versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.dinkytoys.nu/fotos/N95/28042007004_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dinkytoys.nu/fotos/N95/28042007007_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dinkytoys.nu/fotos/N95/29042007013_t.jpg

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Ssilverhaze schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:19:
Ik heb mijn N95 via bluetooth aan mijn orange livebox gekoppeld is het nu mogelijk om via bluetooth te internetten op mijn telefoon? iemand ervaring hiermee of antwoord hierop?
Thnx!
eh... waarom zou je niet gewoon WLAN gebruiken?

Wat wél handig zou zijn is als je een flat rate plan hebt voor oneindig internet met de N95 deze zou kunnen koppelen aan je laptop (via Bluetooth) voor onbeperkt draadloos internet op je laptop - waar dan ook in nederland. Scheelt je weer tientallen euro's (onbeperkt UTMS internet voor laptop: vanaf 50 euro, voor N95 vanaf 10 euro).. Of denk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Heb ergens gelezen dat de nieuwe firmware op 28 juni uit gaat komen. Maar of dat echt klopt weet ik nog niet.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:48:
@ kaaskop

tja.. Als niet verder kijkt dan je neus lang is. Trouwens heb je geen boekje bij je n95 gekregen? Maargoed. Contact persoon verzenden kan dus wel. Op de persoon gaan staan die je wilt verzenden > opties > visitekaartje verzenden
Knap,mijn lange neus zegt dat ik in een sms een nummer wil opnemen, geen visitekaartje sturen.

Maar DoubleD1980 heeft me geholpen met het potloodje.

In mijn boekje staat bij de index niets over klembord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:17:
Als je de Chello Mail gebruik op je Nokia N95 of ander toestel waar mail verkeer mogelijk is moet
je bij ingaande mail zetten ( mail.chello.nl ) maar nu komt het uitgaand moet zijn: authsmtp.vodafone.nl ( Dit is alleen als je Vodafone als profider hebt )
Sorry dat ik je niet eerder kon helpen :) maar Chello staat inderdaad niet toe
dat je hun uitgaande server (mail.chello.nl) gebruikt vanaf een NIET-chello-adres.

Als je bijvoorbeeld ooit bij je vriendinnetje gaat wonen die kpn-internet heeft,
en je wil je chellomail daar blijven gebruiken moet je dus de kpn-smtp-server
gebruiken (sprak hij als ervaringsdeskundige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Dat is ook logisch van de smtp servers.
Als ze open zouden staan, kunnen buitenstaanders (gebruikers die niet op het "interne" netwerk zitten) de server gebruiken. Een onbekende persoon is moeilijker tegen te houden dan een bekende.

Mail ophalen kan overal. En als je wil verzenden dan zul je de smtp server van de ISP moeten gebruiken waar je opzit.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik text van een pagina in de webbrowser kan selecteren (voor bv citaten in een forum?)

Potloodje doet daar niets...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:14:
[...]

inderdaad.. ik weet alleen zeker dat vodafoon het doet.. andere mensen weten vast of de kleinere providers het ook kunnen.. maar kpn en hi dus niet
KPN kan het ook. Als je je bericht begint met *0# dan krijg je wel een afleverrapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:48:
[...]

Sorry dat ik je niet eerder kon helpen :) maar Chello staat inderdaad niet toe
dat je hun uitgaande server (mail.chello.nl) gebruikt vanaf een NIET-chello-adres.

Als je bijvoorbeeld ooit bij je vriendinnetje gaat wonen die kpn-internet heeft,
en je wil je chellomail daar blijven gebruiken moet je dus de kpn-smtp-server
gebruiken (sprak hij als ervaringsdeskundige).
waarom staat chello dat bij mij wel toe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08-2020
Mijn vader is zeer geinteresseerd in de Nokia N95, maar ik heb een paar vraagjes aan jullie die ik zelf niet weet.

Op de vele introductie filmpjes zie je dat mensen routeplanning gebruiken. Dit werkt (volgens mij) ook gewoon als je te voet bent maar is het wel gratis ? Mijn vader wil dus als hij in een stad aan het wandelen is even een route uitstippelen bijvoorbeeld. En als we aan het varen zijn op bijvoorbeeld de Waddenzee kan hij dan ook ver van het vaste land verwijderd verbinding krijgen om bijvoorbeeld het weer nieuws van internet af te halen en kost dit niet teveel data aan foto's e.d. als je geen onbeperkt internet abbonement hebt ?

btw, de telefoon is een paar weken terug bij de Mediamarkt voor een 22.50 euro abbonement van vodafone over de toonbank gegaan zonder bijbetaling. Dit was een mooie actie maar wij waren er uiteraard weer te laat bij. Is er nog ergens zo'n actie of dat er binnenkort weer iets komt ?

Bvd, Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ssilverhaze schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:19:
Thnx!
Simpel antwoord: nee.

De livebox ondersteund dit niet. De bluetooth die erop zit is dus compleet nutteloos, je kunt er niets mee. Het zou fijn zijn als ze dat eens konden in schakelen omdat apparaten die geen netwerkkaart hebben voor een draadje of draadloos (lees: wifi) dan via bluetooth kunnen internetten. Voor wie geen draadloos netwerk heeft (lees: wifi) is dat ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
X-GAMER-X schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:52:
Op de vele introductie filmpjes zie je dat mensen routeplanning gebruiken. Dit werkt (volgens mij) ook gewoon als je te voet bent maar is het wel gratis ? Mijn vader wil dus als hij in een stad aan het wandelen is even een route uitstippelen bijvoorbeeld. En als we aan het varen zijn op bijvoorbeeld de Waddenzee kan hij dan ook ver van het vaste land verwijderd verbinding krijgen om bijvoorbeeld het weer nieuws van internet af te halen en kost dit niet teveel data aan foto's e.d. als je geen onbeperkt internet abbonement hebt ?
De bijgeleverde routeplanner van Nokia plant routes en simuleert navigatie, maar voor de echte navigatie zelf moet je een betaalde update downloaden. Er zijn andere GPS programma's, met Nav4all (gratis) kun je gewoon navigeren.

Internet via GPRS of UMTS werkt gewoon overal waar je ook normale GPS dekking hebt. Maar zelfs als je dit sporadisch doet is het over het algemeen goedkoper om er dan een databundel bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
IMadeLove2MyN95 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:25:
Internet via GPRS of UMTS werkt gewoon overal waar je ook normale GPS dekking hebt.
En dat is dus niet waar. GPRS/UMTS staan TOTAAL los van GPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:31:
[...]

Wellicht wordt hier GSM dekking bedoeld ipv GPS.
Tis ook zo verwarrend allemaal....
Mau_Maus schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:14:
[...]
Wat zijn ... zijn kleinere providers? T-Mobile? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:38:
Oa ja. Maar wist niet *0# voor een bericht werkte. Grappig. Maar super onhandig! Waarom echt die keuze van kpn? Als het dan aangeboden word doe het dan klant vriendelijk. Of doen ze het zo, zodat ze er kosten op kunnen maken? Iemand idee?

en bedoel je echt in het berciht? of voor het telefoonnummer?

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 22-06-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMartial
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
Hallo mensen hier ook een trotse bezitter van de n95 ... heb sinds vorige week die leathercase besteld en al binnengekregen de volgende dag ( super smartphoneshop ) en ben er op zich wel tevreden over alleen wanneer ik de n95 in mijn broekzak heb zitten vliegt de toetsenbord vergrendeling er heel vaak af doordat die leather case de linker en rechter toets indrukt voor het ontgrendelen.

Nu heb ik al zitten zoeken of ik misscbien in kon stellen dat de toetsenbord blokkering er alleen af gaat wanneer de slider opengeschoven word maar heb dit nog niet kunnen vinden laat staan of het mogelijk is.

Iemand een ideetje ?

Greetz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
jorngrisel schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:47:
Misschien een leuk nieuwtje voor de mensen hier:
het 4gb micro sd kaartje komt eraan denk ik...
Op Salland staat nu de levertijd op: "Levertijdindicatie: 10 tot 20 werkdagen"
voorheen was dit: "Levertijdindicatie: langer dan 20 werkdagen"
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=34497&ref=2
Ik heb deze al een tijdje terug besteld.
Tevens voor een paar euro's goedkoper toendertijd.
Ze hebben de prijs ietsjes naar boven geschroeft.
Het geld had ik nog niet overgemaakt omdat ik zoiets had van "ja dag laat maar zo lang ga ik niet wachten".
Maar toen ik zag dat het nog nergens anders te krijgen was en het een paar euro's duurder is geworden heb ik meteen het geld overgemaakt.
Krijg ook keurig steeds mailtjes wanneer de nieuwe verwachte leverdatum bekend was.
Eerst was dit de 22ste.
Eergisteren kreeg ik een mailtje en is het zelfs de 21ste geworden.
Zeer netjes.
Vanmiddag ben ik weer thuis, dus met een beetje geluk ligt er een dan zee van opslag ruimte te wachten voor mijn N95 (heb nog de standaard 1GB erin zitten)! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een vrij te configureren symbian softphone voor de N95. Heb al lopen klooien met Gizmo en Fring, maar daar kan ik mijn voip instellingen van mijn provider niet in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N95 ziet de bluetooth headset Jabra BT205 niet.
Kan iemand mij helpen of werkt deze niet met de N95.
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:05:
[...]

Ik heb deze al een tijdje terug besteld.
Tevens voor een paar euro's goedkoper toendertijd.
Ze hebben de prijs ietsjes naar boven geschroeft.
Het geld had ik nog niet overgemaakt omdat ik zoiets had van "ja dag laat maar zo lang ga ik niet wachten".
Maar toen ik zag dat het nog nergens anders te krijgen was en het een paar euro's duurder is geworden heb ik meteen het geld overgemaakt.
Krijg ook keurig steeds mailtjes wanneer de nieuwe verwachte leverdatum bekend was.
Eerst was dit de 22ste.
Eergisteren kreeg ik een mailtje en is het zelfs de 21ste geworden.
Zeer netjes.
Vanmiddag ben ik weer thuis, dus met een beetje geluk ligt er een dan zee van opslag ruimte te wachten voor mijn N95 (heb nog de standaard 1GB erin zitten)! *O*
Laat even weten als je die 4GB erin hebt zitten of hij erg traaag is geworden ?

[ Voor 71% gewijzigd door Albert020 op 22-06-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-GAMER-X schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:52:
Mijn vader is zeer geinteresseerd in de Nokia N95, maar ik heb een paar vraagjes aan jullie die ik zelf niet weet.

btw, de telefoon is een paar weken terug bij de Mediamarkt voor een 22.50 euro abbonement van vodafone over de toonbank gegaan zonder bijbetaling. Dit was een mooie actie maar wij waren er uiteraard weer te laat bij. Is er nog ergens zo'n actie of dat er binnenkort weer iets komt ?

Bvd, Matthijs
Ik heb een N95 van de media markt aanbieding en die was niet gratis bij een 2 jaar abonnement 22,50. Hij was pas gratis bij een 2 jaar 27,50 en verplicht 9,50 eindeloos internet. Verder zijn er op dit moment geen enkele aanbieding die de media markt aanbieding verslaat. Echt een vette aanbieding van de media markt met een top toestel.

(gepost met de N95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkMartial schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 03:45:
Hallo mensen hier ook een trotse bezitter van de n95 ... heb sinds vorige week die leathercase besteld en al binnengekregen de volgende dag ( super smartphoneshop ) en ben er op zich wel tevreden over alleen wanneer ik de n95 in mijn broekzak heb zitten vliegt de toetsenbord vergrendeling er heel vaak af doordat die leather case de linker en rechter toets indrukt voor het ontgrendelen.

Nu heb ik al zitten zoeken of ik misscbien in kon stellen dat de toetsenbord blokkering er alleen af gaat wanneer de slider opengeschoven word maar heb dit nog niet kunnen vinden laat staan of het mogelijk is.

Iemand een ideetje ?

Greetz !
Heb je misschien een foto van je de leathercase die je besteld heb? Want ik wil ook een case kopen en het liefst van leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
Mijn broer heeft nu ook een N95, T-Mobile versie..weekje heeft ie em ongeveer. Geen sliderprobleem etc..maar wel een probleem met zijn batterij. HIj had hem gisteravond voor hij ging slapen aan de lader gedaan en de telefoon ging opladen. Vannacht werd ie wakker van het gepiep dat de batterij bijna leeg was. Hij de lader eraf gehaald en bleek dat de telefoon nog maar één streepje had. Hij de lader er weer opgedaan en hij begon weer met laden. Paar uur later had ie weer hetzelfde. Toen heeft hij de telefoon uitgezet en opnieuw aan de lader gehangen. Vanmorgen toen hij hem weer aanzette had de telefoon wel alle batterij streepjes.
Gistermorgen had hij zijn batterij helemaal opgeladen en na een uur was er al één streepje weg. Terwijl hij niets met zijn telefoon had gedaan.
Hij vroeg vandeweek al aan me of mijn batterij ook zo snel leeg gaat. Ik zei al ja omdat hij niet superlang mee gaat maar net vertelde hij me dit en dit vind ik wel heeel extreem.

Mijn diagnose is dat de batterij kapot is oid. Of zou het ook nog aan de telefoon kunnen liggen? Iemand hier die er een licht op kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:00:
[...]

Heb je misschien een foto van je de leathercase die je besteld heb? Want ik wil ook een case kopen en het liefst van leer.
http://www.smartphoneshop.../nokia-n95-deep-plum.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:38:
[...]
wat dacht je van de providers die het netwerk huren van de grote jongens? Een van de bekendere hiervan zijn: AH Mobiel en rabo mobiel(netwerk Orange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:16:
Mijn broer heeft nu ook een N95, T-Mobile versie..weekje heeft ie em ongeveer. Geen sliderprobleem etc..maar wel een probleem met zijn batterij. HIj had hem gisteravond voor hij ging slapen aan de lader gedaan en de telefoon ging opladen. Vannacht werd ie wakker van het gepiep dat de batterij bijna leeg was. Hij de lader eraf gehaald en bleek dat de telefoon nog maar één streepje had. Hij de lader er weer opgedaan en hij begon weer met laden. Paar uur later had ie weer hetzelfde. Toen heeft hij de telefoon uitgezet en opnieuw aan de lader gehangen. Vanmorgen toen hij hem weer aanzette had de telefoon wel alle batterij streepjes.
Gistermorgen had hij zijn batterij helemaal opgeladen en na een uur was er al één streepje weg. Terwijl hij niets met zijn telefoon had gedaan.
Hij vroeg vandeweek al aan me of mijn batterij ook zo snel leeg gaat. Ik zei al ja omdat hij niet superlang mee gaat maar net vertelde hij me dit en dit vind ik wel heeel extreem.

Mijn diagnose is dat de batterij kapot is oid. Of zou het ook nog aan de telefoon kunnen liggen? Iemand hier die er een licht op kan schijnen?
Had hij de batterij wel in het begin de batterij 3 keer volledig laten leeg laten lopen en toestel 'uit' opgeladen? Dat moet je altijd doen. Maar ik denk dat zijn batterij nu kapot, het hoort niet zo snel leeg te lopen. De telefoon gaat een dag mee als je er mee speelt en normaal gebruik een dag of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je eigenlijk niet de orginele Nokia leather case gekocht? Die vind ik er wel leuk uit zien en nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:41:
[...]

Had hij de batterij wel in het begin de batterij 3 keer volledig laten leeg laten lopen en toestel 'uit' opgeladen? Dat moet je altijd doen.
Volgens mij was dat zo bij Ni/Cd accu's bij Li-Ion niet meer. Li-Ion accu's doe je daar juist schade mee.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_Ion_Battery
# Unlike Ni-Cd batteries, lithium-ion batteries should be charged early and often. However, if they are not used for a longer time, they should be brought to a charge level of around 40%. Lithium-ion batteries should never be "deep-cycled" like Ni-Cd batteries.[7]
# Lithium-ion batteries should never be depleted to below their minimum voltage, 2.4v to 3.0v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
IMadeLove2MyN95 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:25:
Internet via GPRS of UMTS werkt gewoon overal waar je ook normale GPS dekking hebt.
DoubleD1980 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:31:
Klopt, ik bedoelde inderdaad GSM dekking, my bad!

Dat van die batterijen wist ik nog niet. Als ik het goed begrijp moet je je N95 dus zoveel mogelijk aan de lader houden om de batterij te sparen, i.p.v. hem helemaal leeg te gebruiken? Goed om te weten, hierover staat niks in de manual.

[ Voor 22% gewijzigd door IMadeLove2MyN95 op 22-06-2007 10:03 . Reden: Batterijverhaal erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat ik mijn extra geinstalleerde themes niet meer kan verwijderen (met de "C" knop), iemand bekend met dit probleem? Is er ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:09:
Het lijkt er op dat ik mijn extra geinstalleerde themes niet meer kan verwijderen (met de "C" knop), iemand bekend met dit probleem? Is er ook een oplossing?
Probeer je hem te verwijderen bij themes of bij toepassingenbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dandelion schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:58:
[...]

Volgens mij was dat zo bij Ni/Cd accu's bij Li-Ion niet meer. Li-Ion accu's doe je daar juist schade mee. [...]
Helemaal juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Naast het bekende dual-mode heb ik nog een batterijvreter 'gevonden', namelijk Packet Gegevens ingesteld als ' bij signaal'. Ik snapte het bericht 'packetgegevens verbinding actief' ofzo al nooit. Maar ondertussen vloog de batterij leeg, nu ik `m heb ingesteld op 'wanneer nodig' hou ik het zowaar al bijna 2 dagen vol met een acculading.

Ik weet niet of dit alleen ingesteld staat bij de Vodafone N95`s of bij alle N95`s. Je kunt trouwens ook herkennen als je zo`n verbinding aan hebt staan als er onder GSM-paaltje een dubbele horizontale lijn loopt met een diagonale streep erdoor.

Ik ben dit in de afgelopen delen nergens tegen gekomen, maar misschien heb ik er overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dandelion schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:58:
[...]

Volgens mij was dat zo bij Ni/Cd accu's bij Li-Ion niet meer. Li-Ion accu's doe je daar juist schade mee.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_Ion_Battery

[...]
De eerste 3 keer is toch niet erg? Ik was altijd gewent om de eerste 3 keer helemaal ontladen en opladen ofzo. Maar dat is nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:39:
Naast het bekende dual-mode heb ik nog een batterijvreter 'gevonden', namelijk Packet Gegevens ingesteld als ' bij signaal'. Ik snapte het bericht 'packetgegevens verbinding actief' ofzo al nooit. Maar ondertussen vloog de batterij leeg, nu ik `m heb ingesteld op 'wanneer nodig' hou ik het zowaar al bijna 2 dagen vol met een acculading.

Ik weet niet of dit alleen ingesteld staat bij de Vodafone N95`s of bij alle N95`s. Je kunt trouwens ook herkennen als je zo`n verbinding aan hebt staan als er onder GSM-paaltje een dubbele horizontale lijn loopt met een diagonale streep erdoor.

Ik ben dit in de afgelopen delen nergens tegen gekomen, maar misschien heb ik er overheen gelezen.
Waar vind je dat en waar dient dit voor? Ene als je dual mode uitschakeld heb je toch ook geen UMTS aan staan of kan je die ook instellen wanneer nodig? Anders is internet zo langzaam :s

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Trasos schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:39:
Ik weet niet of dit alleen ingesteld staat bij de Vodafone N95`s of bij alle N95`s.
Staat bij mij standaard uit (unbranded). Misschien idd iets van Vodafone.

Checken bij: menu Instrumenten\Instell.\Verbinding\Packet-ggvns\
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:42:
[...]De eerste 3 keer is toch niet erg? Ik was altijd gewent om de eerste 3 keer helemaal ontladen en opladen ofzo. Maar dat is nu verkeerd?
Ja dat is dus verkeerd. Niet leegmaken, want dat is slecht. Verdere info via Google, Wikipedia of dit forum door bijvoorbeeld te zoeken op Li-ion.

[ Voor 41% gewijzigd door Da_Vinci op 22-06-2007 10:58 ]

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Vinci schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:48:
[...]

Staat bij mij standaard uit (unbranded). Misschien idd iets van Vodafone.

Checken bij: menu Instrumenten\Instell.\Verbinding\Packet-ggvns\

[...]

Ja dat is dus verkeerd. Niet leegmaken, want dat is slecht. Verdere info via Google, Wikipedia of dit forum door bijvoorbeeld te zoeken op Li-ion.
Wil je zeggen dat ik na de 3x al me batty met verne*kt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:14:
[...]

Wil je zeggen dat ik na de 3x al me batty met verne*kt?
Nee want er zit een beveiliging in de batterij, zodat hij niet compleet ontladen kan worden. Op het moment dat je telefoon zelf uitschakeld omdat de batterij 'leeg' is, zit er dus nog wat energie in.
Maar echt goed is het niet voor de batterij.
Lees anders het wiki artikeltje even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Albert020 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:42:
Laat even weten als je die 4GB erin hebt zitten of hij erg traaag is geworden ?
Ik zal inderdaad een uitgebreide persoonlijke review (eventueel met actie filmpje via YouTube) plaatsen over de performance van dit kaartje in de N95 met diverse toepassingen.
Wat ik je nu al kan vertellen is dat dit kaartje juist SNELLER is dan de standaard mee geleverde Nokia 1GB.
Het gehele toestel zal 2x zo snel reageren qua menu en vooral de Gallery.
Tevens verwacht ik nu ook minder gehaper dat nog wel eens voor wil komen met zowel het opnemen als afspelen van video.
To be continued! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Misschien een wat laat antwoord, maar ach ik heb het ook zelf uitgevonden, dus dat heb je misschien zelf ook wel...

Menu --> persoonlijk --> logboek
Daar kiezen voor instellingen.
Tenminste, zo werkt het op de N80. En die is verder niet zo heel veel anders, dus zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dandelion schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:29:
[...]

Nee want er zit een beveiliging in de batterij, zodat hij niet compleet ontladen kan worden. Op het moment dat je telefoon zelf uitschakeld omdat de batterij 'leeg' is, zit er dus nog wat energie in.
Maar echt goed is het niet voor de batterij.
Lees anders het wiki artikeltje even.
Owww gelukkig, dat is dan al 3 keer bij mij gebeurd. Ben ik blij dat er een beveiliging op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:33:
[...]

Ik zal inderdaad een uitgebreide persoonlijke review (eventueel met actie filmpje via YouTube) plaatsen over de performance van dit kaartje in de N95 met diverse toepassingen.
Wat ik je nu al kan vertellen is dat dit kaartje juist SNELLER is dan de standaard mee geleverde Nokia 1GB.
Het gehele toestel zal 2x zo snel reageren qua menu en vooral de Gallery.
Tevens verwacht ik nu ook minder gehaper dat nog wel eens voor wil komen met zowel het opnemen als afspelen van video.
To be continued! :)
Ahh ja dat zou mooi zijn, ik heb er nu een 2 Gb Sandisk Mini Ultra II in zitten, moet zeggen deze is al een stuk sneller dan die gewone 1GB van Nokia zelf, ben dus zeer benieuwt wat die 4 GB gaat doen, zou ook wel een Ultra II zijn...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Ik kom er net achter dat Map24 ook een mobiele versie heeft:
http://products.nl.map24.com/map24mobile.html?ol=nl-nl

Waarschijnlijk kun je hier wel routes mee plannen maar geen gesproken navigatie. Heb geen iedee of het goed werkt en eerlijk gezegd nu even geen tijd om dat te gaan testen. Zo te zien na registreren op de site gratis te downloaden. Wie weet is het wat.

Nadeel: geen mapdata op je phone, dus internetverbinding open.

[ Voor 8% gewijzigd door Da_Vinci op 22-06-2007 12:26 ]

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets of de nieuwste Smart2Go update te downloaden en de nieuwe firmware?
Smart2Go stond op rapidshare, iemand had een link gepost! Bij de helft die bij productinfo keek bleek het inderdaad geupdate maar bij de andere helft waar ik ook bij hoor niet! En hier zou iets voor komen dat het toch geupdate kon worden. En wat betreft de firmware, hier gaan verhalen over rond dat er een nieuwe versie uitkomt! Wie weet hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

Ik wil met het mail prog van nokia met mijn gmail adres e-mailen. Ik heb hi eindeloos en naar mijn weten alle instellingen goed ingesteld, servers en poorten. Ik kan alleen mail ontvangen via een wlan verbinding. Maar versturen lukt niet en via mobiel internet werkt ontvangen en versturen allebei niet. Weet iemand een oplossing? Ik heb wel gezocht in het topic naar een antwoord maar heb niets gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door DFS op 22-06-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
DFS schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:35:
Ik wil met het mail prog van nokia met mijn gmail adres e-mailen. Ik heb hi eindeloos en naar mijn weten alle instellingen goed ingesteld, servers en poorten. Ik kan alleen mail ontvangen via een wlan verbinding. Maar versturen lukt niet en via mobiel internet werkt ontvangen en versturen allebei niet. Weet iemand een oplossing? Ik heb wel gezocht in het topic naar een antwoord maar heb niets gevonden.
drop even je instellingen hier, ik heb ook een tijdje lopen klooien voordat ik het goed aan de praat had.
btw heb je bij gmail ook aangegeven dat je berichten via pop3 kunnen worden gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Albert020 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:09:
Ahh ja dat zou mooi zijn, ik heb er nu een 2 Gb Sandisk Mini Ultra II in zitten, moet zeggen deze is al een stuk sneller dan die gewone 1GB van Nokia zelf, ben dus zeer benieuwt wat die 4 GB gaat doen, zou ook wel een Ultra II zijn...........
De 4GB is even zo snel dan wel sneller dan de 2GB. :)

Trouwens... kan iemand mij tips geven met het brakke programma dat MapLoader heet?
MapLoader zegt dat er geen device gekoppeld is aan mijn PC.
Maar Nokia PC Suite ziet mijn Nokia dus wel.
En als Flashdrive zie ik deze ook gewoon in Windows Explorer.
Ik heb al geprobeerd om te rebooten, programma installeren / deinstalleren.
Maar niks mag baten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DFS schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:35:
Als je het zo hebt staan, en zo heb ik het staan werkt het goed ( bij mij dan wel he )

Je client handmatig configureren:

Schakel POP in je Gmail-account in.
Open Outlook of Outlook Express.
Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts...'.
Klik op 'Toevoegen' en vervolgens op 'E-mail...'.
Geef je naam op in het veld 'Weergegeven naam:' en klik op 'Volgende'.
Geef je volledige Gmail-adres (gebruikersnaam@gmail.com) op in het veld 'E-mailadres:'en klik op 'Volgende'.
Geef 'pop.gmail.com' op in het veld 'Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP):'. Geef 'smtp.gmail.com' op in het veld 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP):'.
Klik op 'Volgende'.
Geef je Gmail-gebruikersnaam (inclusief '@gmail.com') op in het veld 'Accountnaam:'. Geef je Gmail-wachtwoord op in het veld 'Wachtwoord:' en klik op 'Volgende'.
Klik op 'Voltooien'.
Markeer 'pop.gmail.com' onder 'Account' en klik op 'Eigenschappen'.
Klik op de tab 'Geavanceerd'.
Vink onder 'Uitgaande e-mail (SMTP)' het selectievakje naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)' aan.
Geef '465' op in het veld 'Uitgaande e-mail (SMTP):'.
Vink onder 'Inkomende e-mail (POP3)' het selectievakje naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)' aan. De poort wordt gewijzigd in 995.
*De volgorde van de velden met de servers voor uitgaande en inkomende e-mail is afhankelijk van de versie. Zorg ervoor dat je in elk veld de juiste informatie opgeeft.
Klik op de tab 'Servers' en vink het selectievakje naast 'Voor deze server is verificatie vereist' aan.
Klik op 'OK'.

Gefeliciteerd! Je hebt je client geconfigureerd, zodat je Gmail-berichten kunt verzenden en ontvangen.

Het werkt dus bij mij goed op deze manier, heb overgens Vodafone !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:04:
[...]

De 4GB is even zo snel dan wel sneller dan de 2GB. :)

Trouwens... kan iemand mij tips geven met het brakke programma dat MapLoader heet?
Je moet je N95 instellen op Masaopslag dan ziet hij het en zo kun je mappen inladen .
Als je hem verbind met je PC krijg je een keuse optie in je N95 die moet je veranderen naar Masaopslag !

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 22-06-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:10:
[...]

Probeer je hem te verwijderen bij themes of bij toepassingenbeheer?
Ahaaa, zat idd bij Themes, bij toepassings beheer werkt het wel, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

De nieuwe firmware zal niet meer lang op zich laten wachten. Hij is er namelijk al voor sommige productcodes:

http://discussions.nokia....rtphones&message.id=44072

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
MichaelK1985 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:24:
De nieuwe firmware zal niet meer lang op zich laten wachten. Hij is er namelijk al voor sommige productcodes:

http://discussions.nokia....rtphones&message.id=44072
The Message you are trying to access has been deleted. Please update your bookmarks.

ik denk dat Nokia het nog even stil wil houden maar ziet er inderdaad naar uit dat er komende week een update aan zit te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMartial
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:00:
[...]

http://www.smartphoneshop...ather-case-nokia-n95.html

Dit is de link naar de leather case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Ben Gister bij een NSP geweest om een telefoon (6111) voor reperatie aan te bieden en toen heb ik even met de monteur kunnen praten. Ben wel wat interresante dingen te weten gekomen.

Ik vertelde hem dat ik slider-problemen had. Dat probleem was bekend gaf hij toe, en er waren al nieuwe slides beschikbaar geweest. Echter maar voor een periode van 2 dagen. Hij vertelde mij dat bij deze slides de GPS niet meer (goed) werkte, dus dat ze ermee gestopt zijn met deze vervangen.
Wat ik me dan weer afvraag wat er allemaal vervangen wordt, ik bedoel wat heeft de slider voor invloed op de GPS?
Over zo'n 3 weken zouden er weer verbeterde slides beschikbaar komen zei hij.

Ik vertelde hem ook over mijn problemen met mij Nokia CK1W carkit, dat deze alleen verbinding maakt wanneer de telefoon net opnieuw is opgestart. Na verbonden te zijn geweest en na verbreken van de verbinding moet ik eerst de telefoon uitschakelen alvorens hij weer verbinding maakt. (Ik heb onderussen een noodoplossing gevonden door dit niet op geautoriseerd te zetten maar door steeds te laten vragen of verbinding gemaakt mag worden.) Hij zou het doorgeven aan Nokia.
Als reactie hierop vertelde hij mij dat Nokia bij een nieuwe telefoon nooit dit soort dingen test. Ze zorgen dat de telefoon zelf werkt en alle andere dingen horen ze vanzelf wel en gaan het dan aanpassen. Eigenlijk al bekend voor mij, maar nu dus de bestiging gekregen dat het echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:04:
[...]

Enkele tips en bevinden van mij kant.
Op mijn eigen pc wel geinstalleerd, maar na het downloaden gaf hij een melding dat de verbinding was verbroken en dus kon hij niets kopieren. draai op Vista Ultimate.
Vanalles geprobeerd, niet werkend te krijgen.
Vandaag op het werk geprobeerd met een winxp sp2 pc en zonder problemen mappen kunnen downloaden en kopieren via maploader.

enkele tips, ook die nokia zelf aangeeft
Maak gebruik van een cardreader.
Zorg dat er maar 1 usb opslagdevice aangesloten is
indien via telefoon maak gebruik van massaoplsag functie
verwijder eerst alle mappen op de n95 en ga ze dan pas met maploader kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een probleem, mijn trilfunctie werkt dus ook niet. Ik heb hem geupdate maar hij werkt nog steeds niet, hij is niet branded of iets dergelijks en je kan van profiel switchen met #

Weet er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:33:
Ik heb dus een probleem, mijn trilfunctie werkt dus ook niet. Ik heb hem geupdate maar hij werkt nog steeds niet, hij is niet branded of iets dergelijks en je kan van profiel switchen met #

Weet er iemand een oplossing?
naar de winkel gaan misschien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:53
Franciscusm schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:42:
Ben Gister bij een NSP geweest om een telefoon (6111) voor reperatie aan te bieden en toen heb ik even met de monteur kunnen praten. Ben wel wat interresante dingen te weten gekomen.

Ik vertelde hem dat ik slider-problemen had. Dat probleem was bekend gaf hij toe, en er waren al nieuwe slides beschikbaar geweest. Echter maar voor een periode van 2 dagen. Hij vertelde mij dat bij deze slides de GPS niet meer (goed) werkte, dus dat ze ermee gestopt zijn met deze vervangen.
Wat ik me dan weer afvraag wat er allemaal vervangen wordt, ik bedoel wat heeft de slider voor invloed op de GPS?
Over zo'n 3 weken zouden er weer verbeterde slides beschikbaar komen zei hij.

Ik vertelde hem ook over mijn problemen met mij Nokia CK1W carkit, dat deze alleen verbinding maakt wanneer de telefoon net opnieuw is opgestart. Na verbonden te zijn geweest en na verbreken van de verbinding moet ik eerst de telefoon uitschakelen alvorens hij weer verbinding maakt. (Ik heb onderussen een noodoplossing gevonden door dit niet op geautoriseerd te zetten maar door steeds te laten vragen of verbinding gemaakt mag worden.) Hij zou het doorgeven aan Nokia.
Als reactie hierop vertelde hij mij dat Nokia bij een nieuwe telefoon nooit dit soort dingen test. Ze zorgen dat de telefoon zelf werkt en alle andere dingen horen ze vanzelf wel en gaan het dan aanpassen. Eigenlijk al bekend voor mij, maar nu dus de bestiging gekregen dat het echt zo is.
zijn er mensen hier die hun slider hebben laten fixen/vervangen en hun gps hebben getest ? ik was namelijk van plan om mijn N95 morgen te laten fixen ivm de steeds verslechterende slider maar nu ik dit lees ben ik toch benieuwd of het echt zo is dat de GPS het niet meer doet na de vervanging van de slider ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Vraagje: Bij de contacten in je adressenboek kun je meerdere telefoonnummers instellen. Als je een contact hebt opgezocht (waarvoor meer dan één telnr. is ingevoerd) en je drukt op de groene belknop, dan krijg je eerst een lijstje met alle telefoonnummers van die persoon. Weet iemand of het mogelijk is om een nummer als 'default' in te stellen zodat je niet steeds dat lijstje krijgt maar meteen het ingestelde nummer opbelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
IMadeLove2MyN95 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:49:
Vraagje: Bij de contacten in je adressenboek kun je meerdere telefoonnummers instellen. Als je een contact hebt opgezocht (waarvoor meer dan één telnr. is ingevoerd) en je drukt op de groene belknop, dan krijg je eerst een lijstje met alle telefoonnummers van die persoon. Weet iemand of het mogelijk is om een nummer als 'default' in te stellen zodat je niet steeds dat lijstje krijgt maar meteen het ingestelde nummer opbelt?
Yep dat kan. Inderdaad "default" instellen, dan belt telefoon meteen het default nummer als op groene knop wordt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
IMadeLove2MyN95 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:49:
Een contact openen > opties > standaardnummers. Kun je exact voor bellen, videobellen, smsen, mmsen, email, internetbellen, P2T de standaard nummers aangeven.

@dafmay
Yep dat kan. Inderdaad "default" instellen, dan belt telefoon meteen het default nummer als op groene knop wordt gedrukt.
Daar schieten mensen natuurlijk niet zo heel veel mee op hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjengcity schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:57:
[...]

Een contact openen > opties > standaardnummers. Kun je exact voor bellen, videobellen, smsen, mmsen, email, internetbellen, P2T de standaard nummers aangeven.

@dafmay
[...]

Daar schieten mensen natuurlijk niet zo heel veel mee op hè
Mijn antwoord was inderdaad iets té beknopt, was vergeten erbij te vermelden "open contact". Het was mijn laatste antwoord voor afsluiten pc op werk en begin van weekend :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Perfect, bedankt! <+:)

Nog wat vraagjes over de contacten: Soms staat er helemaal rechts naast een telefoonnummer een icoontje van een smily die naar links kijkt. En soms staat er een telefoontje met daaronder een pijltje dat naar rechtsboven wijst. Wat betekenen die icoontjes? Het heeft volgens mij niks te maken met default instellingen o.i.d. In het boekje stonden deze symbolen er niet bij.

[ Voor 89% gewijzigd door IMadeLove2MyN95 op 22-06-2007 16:06 . Reden: Meer vragen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mijn antwoord was inderdaad iets té beknopt, was vergeten erbij te vermelden "open contact". Het was mijn laatste antwoord voor afsluiten pc op werk en begin van weekend :*)
Verrek ja het is al weer zover :9 :z Prettig weekend allemaal!
np

[ Voor 15% gewijzigd door digital-IMEI op 22-06-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
IMadeLove2MyN95 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:56:

Nog wat vraagjes over de contacten: Soms staat er helemaal rechts naast een telefoonnummer een icoontje van een smily die naar links kijkt. En soms staat er een telefoontje met daaronder een pijltje dat naar rechtsboven wijst. Wat betekenen die icoontjes? Het heeft volgens mij niks te maken met default instellingen o.i.d. In het boekje stonden deze symbolen er niet bij.
De smiley geeft inderdaad aan dat het om de default gaat. Het "telefoontje met pijl naar rechtsboven" betekent dat tel nr onder speeddial staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Weet iemand of de verjaardag die je bij een contactpersoon toevoegd ook automatisch in de agenda komen te staan danwel automatisch een signaal afgeven op de desbetreffende dag?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Stimpy001 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:05:
Weet iemand of de verjaardag die je bij een contactpersoon toevoegd ook automatisch in de agenda komen te staan danwel automatisch een signaal afgeven op de desbetreffende dag?
Helaas, voor zover ik heb gezien en getest, beiden niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit mijn eerste post op GoT.

Ik heb vorige week een N95 gekocht maar vanwege de slider probleem heb ik deze terug gestuurd.
Vandaag heb ik dan een nieuwe versie gekregen dat volgens mij al eerder open is geweest. Deze heeft ook het slider probleem maar iets minder dan de eerder versie. Het kan zijn dat dit een gerepareerde versie is.
Als ik *#0000# in toets krijg ik het volgende:
v11.0.0.26
17-04-07
rm-159
nokia n95 (B2.01)
Kan iemand mij vertellen of dit een nieuwe of gerepareerde versie is? :( Ik twijvel of ik hem terug moet sturen of moet behouden. Kan iemand mij adviseren hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

dit mijn eerste post op GoT.

Ik heb vorige week een N95 gekocht maar vanwege de slider probleem heb ik deze terug gestuurd.
Vandaag heb ik dan een nieuwe versie gekregen dat volgens mij al eerder open is geweest. Deze heeft ook het slider probleem maar iets minder dan de eerder versie. Het kan zijn dat dit een gerepareerde versie is.
Als ik *#0000# in toets krijg ik het volgende:
v11.0.0.26
17-04-07
rm-159
nokia n95 (B2.01)
Kan iemand mij vertellen of dit een nieuwe of gerepareerde versie is? :( Ik twijvel of ik hem terug moet sturen of moet behouden. Kan iemand mij adviseren hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje m.b.t. de nieuwe sliders van de N95.

Slider : Hele kleine speling, iets van 1 mm. Wel erg vervelend bij het normaal openmaken van de telefoon aangezien de "keypad" dan lijkt te drukken op een ander deel van de telefoon door de speling.

Nadat ik contact had opgenomen met een NSP in Venlo was mij duidelijk gemaakt dat ze wel al nieuwe sliders binnen hadden gekregen maar dat de monteur daar niet zeker wist of dit het probleem zou verhelpen ( vreemd ? :O ). Ook hadden ze mij verteld dat waarschijnlijk binnen 2 weken meer informatie over het probleem bekend zou zijn en dat er misschien nog andere sliders beschikbaar zouden komen?

Hierna heb ik dus contact opgenomen met de Nokia care service welke mij wisten te vertellen dat de nieuwe slider gewoon goed zou moeten zijn en ik dus nogmaals contact moest opnemen met het NSP.

Nu vertelde de NSP mij dus net, na uitleg van wat Nokia mij heeft verteld, dat ze de slider wel kunnen vervangen maar ze dus niet zeker weten of het probleem verholpen zal zijn.

Aangezien hier al aardig wat mensen problemen hebben met de slider en het soms al op creatieve manieren hebben opgelost, heb ik nog niet echt veel berichten gezien over het vervangen van de slider. Bij sommige mensen is het probleem wel verholpen en bij sommige niet, daarom dus de vraag:

Kan ik de slider nu laten vervangen of kan ik beter nog even wachten tot er meer informatie over bekend is en eventueel een bericht van Nokia zelf?

Ook zou ik graag willen weten of het verwisselen van de 2 bovenstaande profielen met de # knop mogelijk kan zijn met een nieuwe firmware ( die nog uitgebracht moet worden ) want bij mij werkt dit dus niet.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)