DFS schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:35:
Ik wil met het mail prog van nokia met mijn gmail adres e-mailen. Ik heb hi eindeloos en naar mijn weten alle instellingen goed ingesteld, servers en poorten. Ik kan alleen mail ontvangen via een wlan verbinding. Maar versturen lukt niet en via mobiel internet werkt ontvangen en versturen allebei niet. Weet iemand een oplossing? Ik heb wel gezocht in het topic naar een antwoord maar heb niets gevonden.
Als je het zo hebt staan, en zo heb ik het staan werkt het goed ( bij mij dan wel he )
Je client handmatig configureren:
Schakel POP in je Gmail-account in.
Open Outlook of Outlook Express.
Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts...'.
Klik op 'Toevoegen' en vervolgens op 'E-mail...'.
Geef je naam op in het veld 'Weergegeven naam:' en klik op 'Volgende'.
Geef je volledige Gmail-adres (gebruikersnaam@gmail.com) op in het veld 'E-mailadres:'en klik op 'Volgende'.
Geef 'pop.gmail.com' op in het veld 'Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP):'. Geef 'smtp.gmail.com' op in het veld 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP):'.
Klik op 'Volgende'.
Geef je Gmail-gebruikersnaam (inclusief '@gmail.com') op in het veld 'Accountnaam:'. Geef je Gmail-wachtwoord op in het veld 'Wachtwoord:' en klik op 'Volgende'.
Klik op 'Voltooien'.
Markeer 'pop.gmail.com' onder 'Account' en klik op 'Eigenschappen'.
Klik op de tab 'Geavanceerd'.
Vink onder 'Uitgaande e-mail (SMTP)' het selectievakje naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)' aan.
Geef '465' op in het veld 'Uitgaande e-mail (SMTP):'.
Vink onder 'Inkomende e-mail (POP3)' het selectievakje naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)' aan. De poort wordt gewijzigd in 995.
*De volgorde van de velden met de servers voor uitgaande en inkomende e-mail is afhankelijk van de versie. Zorg ervoor dat je in elk veld de juiste informatie opgeeft.
Klik op de tab 'Servers' en vink het selectievakje naast 'Voor deze server is verificatie vereist' aan.
Klik op 'OK'.
Gefeliciteerd! Je hebt je client geconfigureerd, zodat je Gmail-berichten kunt verzenden en ontvangen.
Het werkt dus bij mij goed op deze manier, heb overgens Vodafone !