Nokia N95 Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 58.709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51
Wil ik een firmware update doen, heb ik een backup gemaakt van me tel ook heb ik
Nokia Software updater geinstaleerd, loop de stappen door zie ik eens dat
de firmware op mijn Tel is v.11.0.0.26 en de update is ook v.11.0.0.26
Heb nog nooit een update gedaan, blijkt dus al up to date te zijn toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... Maar die "MAPS" start ik helemaal niet op ( in de tests die ik daarna deed ..) ?? Of gaat íe toch op de achtergrond met MAPS zitten neuzen ? :'(
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Naar mijn ervaring heeft dit niet met je GPS te maken maar met de software (Nokia Maps in dit geval)...ook bij mij deed hij er erg lang over, maar nu ik Route66 gebruik (dit is GEEN vraag en GEEN discuttie over Route66, Mods ;) ) merk ik dat hij veel sneller een fix heeft en super werkt. Wachten op een update van Nokia zal mss wel wat fixes geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... niets aan doen .... je bent helemaal BIJ ...
Albert020 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:49:
Wil ik een firmware update doen, heb ik een backup gemaakt van me tel ook heb ik
Nokia Software updater geinstaleerd, loop de stappen door zie ik eens dat
de firmware op mijn Tel is v.11.0.0.26 en de update is ook v.11.0.0.26
Heb nog nooit een update gedaan, blijkt dus al up to date te zijn toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:49:
... Maar die "MAPS" start ik helemaal niet op ( in de tests die ik daarna deed ..) ?? Of gaat íe toch op de achtergrond met MAPS zitten neuzen ? :'(

[...]
Start Nokia Maps eens op en leg je gsm in de tuin, waar hij open-air heeft, niet te dicht bij huizen of hoge gebouwen...kijk eens hoe lang het duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:51:
... niets aan doen .... je bent helemaal BIJ ...

[...]
Ok Thanks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al drie weken van alles uit te proberen .... Gisteren had ik een record , 35 minuten, gewoon onderweg , open lucht.
In m'n eigen tuin varieert 't van 10 tot 30 minuten. Dat is ook het frustrerende , er zit GEEN logica in ( TERWIJL DAT K$#ding wel 5 satellites ziet na 15 seconden )
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:52:
[...]

Start Nokia Maps eens op en leg je gsm in de tuin, waar hij open-air heeft, niet te dicht bij huizen of hoge gebouwen...kijk eens hoe lang het duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:26:
Ik zit al drie weken van alles uit te proberen .... Gisteren had ik een record , 35 minuten, gewoon onderweg , open lucht.
In m'n eigen tuin varieert 't van 10 tot 30 minuten. Dat is ook het frustrerende , er zit GEEN logica in ( TERWIJL DAT K$#ding wel 5 satellites ziet na 15 seconden )

[...]
Heb je het GPS Data progje gedraaid, dat schijnt de 1e keer te helpen. Maw zorgt voor snellere fix in Maps software. Mischien helpt het, probeer maar eens...

Edit : nevermind, ik zie dat je dat al had geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 11-06-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
dafmay schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:09:
Shit per ongeluk de Nokia Experience video verwijderd van mijn N95. Dat was mijn "kijk eens wat mijn telefoon kan"-show off video ;) Wie kan mij er aan helpen ? Thanks !
Gebruik een filemanager en copieer deze weer terug vanuit je ROM geheugen.
Dan ben je er ook!
Geen hardreset nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Darkwolf_1982 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:08:
[...]

Dan ben je er ook!
Geen hardreset nodig.
Aha dank voor de tip! Is dat het Y-manager progje, of heb ik een andere nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
dafmay schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:11:
[...]

Aha dank voor de tip! Is dat het Y-manager progje, of heb ik een andere nodig ?
Ja of FExplorer. Zie startpost voor links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderwerp : GPRS/Internet gebruik bij standaard GPS functie met kaarten.

Volgens mij is hij wel bezig met updaten/verbeteren van kaarten.
voorbeeld :
ik heb een tijd de internet verbinding in het 'kaarten programma' uitgezet. Vervolgens kon hij in Kroatie, en Italie en andere gedeeltes van Europa niets vinden (dwz geen kaarten, geen wegen,.. niets).
Gisteravond via mijn WIFI wel verbinding gemaakt, en vervolgens kan hij wel allerlei plaatsen vinden, en de kaarten van de gebied openen (ingezoomd e.d.)

wrs kan je die maps ook op je computer laden en vervolgens naar je mobiel kopieren via de Nokia Maps applicatie, maar als je dat niet heb, kan het ook via je GPRS applicatie: let dus op in het buitenland dat je die optie uitzet
applicatie : "Kaarten"
menu optie : Instellingen --> Netwerk --> Netwerk Gebruiken --> Nooit.
dafmay schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:41:
[...]

Ik geloof niet dat dat juist is. Nokia Maps werkt juist met kaarten die vantevoren op de telefoon zijn gezet, zodat er juist niet via gprs oid verbinding hoeft te worden gemaakt. In ieder geval heb ik met Nokia Maps nog nooit verbinding met gprs hoeven maken om een route te kunnen plannen. Nav4All doet dat iig wel.
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:41:
[...]

dat klopt niet helemaal volgens mij...bij Nav4all haalt hij voor het navigeren idd de nodige maps af...maar bij Nokia kan je op voorhand, met je PC, de nodige maps en bestanden afhalen (benelux in 1 keer helemaal bvb)
onderwerp : GPS fix duurt te lang
Qua GPS Fix krijg ik rijdend in Rotterdam, Utrecht en Den Haag binnen 300 meter een fix (dwz dat de satalietdish-logo rechts onderin mijn scherm geen rood kruis weergeeft in de applicatie 'kaarten') Uiteraard met opengeschoven toetsbord en met normaal glas in m'n auto. Thuis op balkon duurt het veel langer (>30 minuten), maar daar weet ik waar ik ben.

Vraag: kan niet veel applicaties tergelijkertijd draaien
het grote voordeel van Nokia t.o.v. SE vindt ik dat je meerdere apps open kan hebben staan. In sommige gevallen verbruiken ze echter te veel geheugen, waardoor automatisch de kaarten applicatie of andere applicaties gestopt worden....
Is dit op te lossen?
(m.a.w. : ik wil bv tijdens het navigeren, een muziekje luisteren en een foto maken, na de foto wil ik direct weer doorgaan met navigeren)

gegevens van mijn toestel:
13-05-2007 aangeschaft uit lichting van 20 bij Rotterdam T-Mobile store
Deep Plum
sw versie : V 11.0.026
17-4-07
RM-159
Nokia N95 (94.01)

best unexpected feature so far : in kaarten applicatie --> zoeken --> meer --> pinautomaten of benzinestations : werkt erg snel en is erg nuttig!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

het grote voordeel van Nokia t.o.v. SE vindt ik dat je meerdere apps open kan hebben staan. In sommige gevallen verbruiken ze echter te veel geheugen, waardoor automatisch de kaarten applicatie of andere applicaties gestopt worden....
Is dit op te lossen?
(m.a.w. : ik wil bv tijdens het navigeren, een muziekje luisteren en een foto maken, na de foto wil ik direct weer doorgaan met navigeren)

gegevens van mijn toestel:
13-05-2007 aangeschaft uit lichting van 20 bij Rotterdam T-Mobile store
Deep Plum
sw versie : V 11.0.026
17-4-07
RM-159
Nokia N95 (94.01)

best unexpected feature so far : in kaarten applicatie --> zoeken --> meer --> pinautomaten of benzinestations : werkt erg snel en is erg nuttig!
lijkt me best een goede vraag. Ik had het zelfs zo voor dat ik tijdens het navigeren met Nokia Maps, een video call kreeg...Nokia Maps werd daardoor doodleuk afgesloten...dit is gewoon ronduit absurt! Zeker in drukke verkeer-momenten wil je dit echt niet meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[b]Stielsky schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:52:
Is dit op te lossen?
Dit is wat mij betreft hét enige (grote) minpunt van de N95, het tekort aan intern werkgeheugen. 40Mb totaal, na laden van OS is er slechts 21Mb over voor "eigen" gebruik...dat is echt absurd weinig :( Echt heel erg sneu dat Nokia hier niet beter heeft gepresteerd. Mischien is er een reden voor, maar ik kan 'm niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gurneyhck schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:47:
[...]

Ja of FExplorer. Zie startpost voor links :)
Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: dafmay
Echt heel erg sneu dat Nokia hier niet beter heeft gepresteerd. Mischien is er een reden voor, maar ik kan 'm niet bedenken.
het antwoord is marketing... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Darkwolf_1982 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:08:
[...]

Dan ben je er ook!
Geen hardreset nodig.
Ik heb Y-manager geinstallerd. Enig idee waar ik de videoclip kan vinden ? Alweer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Heeft iemand van jullie dualsim in gebruik met N95? Dus zo'n adaptertje waarmee je ZONDER knippen 2 simkaarten in 1 telefoon kan gebruiken. N95 zit qua accu en cover best strak en naar mijn gevoel kan zo'n adaptertje dan niet nog eens tussen. Maar met N70 lukt het dan weer wel bijv.
Ervaringen?

P.S. Van het weekend met Route66 een rit van 120km gemaakt. Op een gegeven moment had ik 12 satellieten te pakken en stond het metertje voor de sterkte van GPS-ontvangst op maximaal _/-\o_ Los van het niet-toegestane Route66 verhaal, ik kreeg wel connectie met 12 satellieten, wat dus eentje meer is dan 11 die iemand hier eerder had gepost :P N95 kan het dus wel!

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de un-branded nemen, heb je een hoop gez%$# minder mee... En, deze verkoopt makkelijker zodra de N96 op de markt is :
- 8 gb intern geh
- degelijke slider
- uitgerust met Sirf III gps
- incl TomTom voorgeinstalleerd
- net zo plat als de Samsung D900
- ..
( of ga ik nu fantaseren ..) :*)
Wicked-Game schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:46:
Beste heren en eventueel dames,

Ik heb al een lange tijd aandachtig hier de delen gelezen en ben uiteindelijk maar overstag gegaan om een N95 te gaan aanschaffen. Nu merk ik vooral op dat "branded" varianten over het algemeen gunstiger qua prijs liggen dan de unbranded versies.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een Vodafone abbo met de N95 en de unbranded kost me 250,- euro extra bij het geselecteerde abbonement. En met een branded versie kost hij me niets.

Nu vraag ik me af wat dan eigenlijk de verschillen zijn tussen een branded variant en een unbranded variant. En dan in dit geval bij Vodafone.

Het enige wat ik weet dat hij gelocked is, en dat er op de covers van de telefoon het Vodafone logo staat. Maar zijn er nog andere verschillen met de unbranded variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:06:
Gewoon de un-branded nemen, heb je een hoop gez%$# minder mee... En, deze verkoopt makkelijker zodra de N96 op de markt is :
- 8 gb intern geh
- degelijke slider
- ..

[...]
was zeker een natte droom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 22:09
Is er een ssh client voor de N95?
Zit 'm zwaar te overwegen maar dit is voor mij wel een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSniekers
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2019
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:52:
onderwerp : GPRS/Internet gebruik bij standaard GPS functie met kaarten.

Volgens mij is hij wel bezig met updaten/verbeteren van kaarten.
voorbeeld :
ik heb een tijd de internet verbinding in het 'kaarten programma' uitgezet. Vervolgens kon hij in Kroatie, en Italie en andere gedeeltes van Europa niets vinden (dwz geen kaarten, geen wegen,.. niets).
Gisteravond via mijn WIFI wel verbinding gemaakt, en vervolgens kan hij wel allerlei plaatsen vinden, en de kaarten van de gebied openen (ingezoomd e.d.)

wrs kan je die maps ook op je computer laden en vervolgens naar je mobiel kopieren via de Nokia Maps applicatie, maar als je dat niet heb, kan het ook via je GPRS applicatie: let dus op in het buitenland dat je die optie uitzet
applicatie : "Kaarten"
menu optie : Instellingen --> Netwerk --> Netwerk Gebruiken --> Nooit.
Hoe krijg jij 'kaarten' zo ver dat -ie dat via WiFi doet? Ik krijg geen prompt om een verbindingsmethode (Wifi/GPRS toegangspunt o.i.d.) te selecteren als ik 'Netwerk Gebruiken' toe sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSniekers schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:36:
[...]

Hoe krijg jij 'kaarten' zo ver dat -ie dat via WiFi doet? Ik krijg geen prompt om een verbindingsmethode (Wifi/GPRS toegangspunt o.i.d.) te selecteren als ik 'Netwerk Gebruiken' toe sta.
1 menu optie ( menu 'netwerk) daaronder kan je standaardtoegangspunt definieren.
wel moet je denk ik eerst je wlan scan aanzetten en connecten met een punt.
verder heb ik er niets aan gedaan. Via kaarten applicatie --> instellingen --> netwerk --> standaardtoegangspunt kan ik een standaardtoegangspunt uitkiezen : alle wifi netwerken waar ik ooit me geconnect heb staan er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:06:
- 8 gb intern geh
- degelijke slider
- ..

[...]
Is alleen niet echt antwoord op me vraag. Gaat mij meer om de verschillen tussen de branded variant en de unbranded.

Overigens kan je na 1 jaar gratis bij elke provider laten unlocken. Covertjes wisselen en geen gezeik meer. Dus dat gaat in wezen dan niet op. Maar iemand wel een duidelijk antwoord wat de verschillen zijn tussen een branded variant (Vodafone) en unbranded?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wicked-Game schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:53:
[...]

Is alleen niet echt antwoord op me vraag. Gaat mij meer om de verschillen tussen de branded variant en de unbranded.

Overigens kan je na 1 jaar gratis bij elke provider laten unlocken. Covertjes wisselen en geen gezeik meer. Dus dat gaat in wezen dan niet op. Maar iemand wel een duidelijk antwoord wat de verschillen zijn tussen een branded variant (Vodafone) en unbranded?
Ik weet het ook niet precies, maar Vodafone heeft altijd een Vodafone-menu, maw in vodafone-kleuren enz. Ik weet niet of je dit kunt oplossen dmv themes. Maar waarom neem je niet een 2-jarig Telfort abo van eur 30,-- p/mnd. Ik heb "slechts" eur 219,-- bijbetaald (Phoneshop Den Haag). Telfort zit tegenwoordig op het KPN netwerk en ik ben er heel erg tevreden over. Op m'n werk waar Orange moeite heeft met ontvangst, heb ik met telfort/kpn 100% dekking.

Ps Het is niet de bedoeling dat dit forum weer een onzin-debat wordt over diverse abo's en bijbehorende toestel-kosten, dus mijn info is slechts een tip ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 11-06-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:07:
[...]

Dit is wat mij betreft hét enige (grote) minpunt van de N95, het tekort aan intern werkgeheugen. 40Mb totaal, na laden van OS is er slechts 21Mb over voor "eigen" gebruik...dat is echt absurd weinig :( Echt heel erg sneu dat Nokia hier niet beter heeft gepresteerd. Mischien is er een reden voor, maar ik kan 'm niet bedenken.
en binnekort een micro sd van 10gb dan is er opslag geheugen genoeg.en alles wat erop staat werkt ook goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:35
dafmay schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:00:
[...]

Ik weet het ook niet precies, maar Vodafone heeft altijd een Vodafone-menu, maw in vodafone-kleuren enz. Ik weet niet of je dit kunt oplossen dmv themes. Maar waarom neem je niet een 2-jarig Telfort abo van eur 30,-- p/mnd. Ik heb "slechts" eur 219,-- bijbetaald (Phoneshop Den Haag). Telfort zit tegenwoordig op het KPN netwerk en ik ben er heel erg tevreden over. Op m'n werk waar Orange moeite heeft met ontvangst, heb ik met telfort/kpn 100% dekking.

Ps Het is niet de bedoeling dat dit forum weer een onzin-debat wordt over diverse abo's en bijbehorende toestel-kosten, dus mijn info is slechts een tip ;)
Als dat theme alles is kan ik er mee leven hoor. Zolang die gasten maar niet de functionaliteit van de telefoon omzeep helpen. Denk aan Wifi uit bijvoorbeeld etc. Ik denk ook maar hard op overigens.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:18:
[...]

en binnekort een micro sd van 10gb dan is er opslag geheugen genoeg.en alles wat erop staat werkt ook goed .
Dat slaat als de bekende tang op een varken ;) Een micro SD kaart is (helaas !) niet te gebruiken als werkgeheugen. Ter verduidelijking : wij hebben het over het geheugen dat de telefoon gebruikt voor het starten en laten draaien van software, tools e.d. Dus niet opslag (zoals een HD doet).

Ps Jammer dat de telefoon niet een functionaliteit als Windows Vista heeft, waar je inderdaad dmv extern (flash-)geheugen het interne geheugen kunt uitbreiden. Ook al schijnt dit niet te werken zoals wordt geadverteerd ;(

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 11-06-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^wat hij zegt dus :z

Jij hebt het nu over extern geheugen. Die 40MB gaat over het intern geheugen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Zo ik heb een nieuwe gekregen bij de vodafone, en deze lijkt het tot nu toe prima te doen. Alleen een beetje speling in de slider.. Maar ach; beter dan geen telefoon :)

Maar goed ik heb nog 2 vraagjes:

1. Hoe wis je alle bookmarks? (met name die folders) "toepass. downloaden, thema's downloaden etc?"
2. Hoe krijg ik smiley's in mijn berichten? (Net als met b.v. de 6310i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CRiSiS schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:47:
Zo ik heb een nieuwe gekregen bij de vodafone, en deze lijkt het tot nu toe prima te doen. Alleen een beetje speling in de slider.. Maar ach; beter dan geen telefoon :)

Maar goed ik heb nog 2 vraagjes:

1. Hoe wis je alle bookmarks? (met name die folders) "toepass. downloaden, thema's downloaden etc?"
2. Hoe krijg ik smiley's in mijn berichten? (Net als met b.v. de 6310i)
Goh dat is wel prima geregeld door vodafone-shop. Niet opsturen en laten maken, maar klant meteen voorzien van nieuw toestel. Zo hoort het _/-\o_

1. Die folders heb ik tot op heden ook niet verwijderd gekregen.
2. krijg ik helaas ook niet gedaan, hoor graag of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

dafmay schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:53:
[...]

Goh dat is wel prima geregeld door vodafone-shop. Niet opsturen en laten maken, maar klant meteen voorzien van nieuw toestel. Zo hoort het _/-\o_

1. Die folders heb ik tot op heden ook niet verwijderd gekregen.
2. krijg ik helaas ook niet gedaan, hoor graag of het kan.
1. Die folders heb ik gewoon onderaan het lijstje gezet. Staan ze ook niet in de weg. (Bookmark manager > move)
2. als ie op t9 staat (wisselen met hekje) twee of drie keer op "1" drukken, dan met sterretje wisselen tussen de mogelijkheden. (of is dat niet wat je bedoelt en wil je echt grafische smileys?)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Rick schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:25:
[...]

1. Die folders heb ik gewoon onderaan het lijstje gezet. Staan ze ook niet in de weg. (Bookmark manager > move)
2. als ie op t9 staat (wisselen met hekje) twee of drie keer op "1" drukken, dan met sterretje wisselen tussen de mogelijkheden. (of is dat niet wat je bedoelt en wil je echt grafische smileys?)
http://www.myasms.com/index.php?lang=en

was het dat niet maar ik geloof dat het niet werkt op de n95 wel op de n80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
zaphod_b schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:27:
Is er een ssh client voor de N95?
Zit 'm zwaar te overwegen maar dit is voor mij wel een must!
PuTTY for Symbian OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wicked-Game schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:23:
[...]

Als dat theme alles is kan ik er mee leven hoor. Zolang die gasten maar niet de functionaliteit van de telefoon omzeep helpen. Denk aan Wifi uit bijvoorbeeld etc. Ik denk ook maar hard op overigens.
Ik heb vandaag óók maar een N95 gehaald. Bij een vodafone winkel met een verlenging van m`n contract (27,50 + zorgeloos internet) moest ik nog €125 bijbetalen (tegenover 115 bij een nieuw abbo). Zover ik kan zien is er weinig aangepast aan de software. Ik kwam dat standaard VoIP gewoon tegen iig. WiFi doet het in ieder geval zeker!
Alleen helaas wel een beetje speling, maar ik schroef `m wel ff open.

Ik had de laatste Deep Plum in Den Bosch (Hoge Steenweg). Ik had `s morgens met de klantenservice gebeld om te vragen wat ik voor aanbieding ik zou krijgen. Ze vertelden mij dat ze `m voor €180 konden aanbieden, toch nog €50,- extra korting gehad dus. Daarnaast wist de klantenservice mij te vertellen dat ze er zelf geen meer op voorraad hadden en dat deze pas aan het eind van de maand binnen kwamen.

Als iemand nog iets wil weten over verschillen tussen branden en unbranded dan kunnen ze het natuurlijk altijd vragen. Ik weet wel zeker trouwens dat ik een branded heb, want het logo staat erop en er is een vodafone-thema aanwezig (is wel te veranderen trouwens)

Mijn eerste ervaring: leuk speelgoed! Video op dat scherm is echt :9~
Internet gaat ook als een tiet, speedtest.nl geeft 158kB/s.

Edit:
Meteen maar een vraagje: hoe kom je erachter hoe vol je batterij is?
Vind ik wel handig als ie aan t opladen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Trasos op 11-06-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 22:09
Top! Dankjewel!

Heb met T-Mobile gebeld. Gaat me 106 euro kosten icm een Relax 1000 abbo (ja ik bel veel). Dit als verlenging op m'n huidige Flex40 sim-only die op 5 dec a.s. afloopt. Dan wordt dat met 1 jaar verlengd.

Helaas is de levertijd 3-6 weken..

Ik moet er nog eens over nadenken. De Apple iPhone spreekt me namelijk ook enorm aan. Maar dat is dan vooral om de interface.

Zouden mensen met T-Mobile me eens kunnen vertellen hoe hun snelheid is met PIT? Is dat werkbaar om beetje te emailen en te browsen? En hoe lang duurt het om een foto naar Flickr te uploaden in full res.? Dat is vooral een functie die ik erg gaaf zal vinden, die Flickr upload.

Ben beetje bang dat die iPhone vooral een geile interface is maar verder gewoon alles net niet. De N95 heeft ingebouwde GPS en dat spreekt me erg aan. Dat gecombineerd met de 5 MP camera.. En natuurlijk de HSDPA mogelijkheden.

Trouwens, hoe is de batterylife als je flink internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 13:32
Zucht, als ik dit alles zo lees, kan ik niet wachten tot mijn telefoontje binnen komt! Hij was helaas uitverkocht zaterdag, maar komt in de loop van de week weer binnen.

Ik las dus dat ik de telefoon wel kan gebruiken als modem, maar het niet mag. Maargoed, hoe groot is de kans dat ze gaan zeuren als ik zoiets hooguit twee keer in de maand doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:36:
Internet gaat ook als een tiet, speedtest.nl geeft 158kB/s.
Even een stom vraagje, die internetsnelheid heb je dat met het internet van Vodafone gedaan of via een draadloos netwerk? Heb even dezelfde test uitgevoerd, maar kom aan 6.5 Kbyte/sec..
Snap namelijk niet zo goed hoe dat nou zit met dat internet.. Moet ik een andere optie nemen als ik ga surfen dan Live of gprs? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik kwam deze tip tegen op het All About Symbian forum :

The default setting on Wifi TX is 100mW ! which is way too much if you're close to your AP ..

Tools /settings / connection / wireless lan / options / advanced settings / TX power set at 10 or 4 save some power

Ik ga het proberen, kijken of het in batterij-verbruik scheelt. Uiteraard moet Wifi-verbinding wel stabiel blijven....

Edit : werkt voor geen meter ...helaas

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 11-06-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 11-09 18:39
dafmay schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:07:
Ik kwam deze tip tegen op het All About Symbian forum :

The default setting on Wifi TX is 100mW ! which is way too much if you're close to your AP ..

Tools /settings / connection / wireless lan / options / advanced settings / TX power set at 10 or 4 save some power

Ik ga het proberen, kijken of het in batterij-verbruik scheelt. Uiteraard moet Wifi-verbinding wel stabiel blijven....
Ik heb hem al een maand op 10mW staan en nog nooit problemen gehad. (bereik gewoon normaal als met 100mW voor zover ik het gebruikt heb). Ik heb hem net op 4mW gezet, kijken of dat ook werkbaar is :)

[ Voor 5% gewijzigd door chapie op 11-06-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
chapie schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:14:
[...]

Ik heb hem al een maand op 10mW staan en nog nooit problemen gehad. (bereik gewoon normaal als met 100mW voor zover ik het gebruikt heb). Ik heb hem net op 4mW gezet, kijken of dat ook werkbaar is :)
Ik vermoed dat het bij mij thuis met zeer korte afstand tot router wel goed zal werken. Later nog eens testen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:58:
[...]

Even een stom vraagje, die internetsnelheid heb je dat met het internet van Vodafone gedaan of via een draadloos netwerk? Heb even dezelfde test uitgevoerd, maar kom aan 6.5 Kbyte/sec..
Snap namelijk niet zo goed hoe dat nou zit met dat internet.. Moet ik een andere optie nemen als ik ga surfen dan Live of gprs? :? :X
Was via vodafone, niet via Wi-Fi.
Heb je wel UMTS-bereik waar je zit? Dat zie je aan het feit of er een 3G-tekentje linksboven in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:21:
[...]

Was via vodafone, niet via Wi-Fi.
Heb je wel UMTS-bereik waar je zit? Dat zie je aan het feit of er een 3G-tekentje linksboven in staat.
Ah, oke. Wist niet dat dat een vereiste was! Ik ga eens aan de slag, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
Ik heb vandaag mijn N95 gekregen en heb er vandaag flink mee gespeeld. De bevindingen tot nu toe:

Totaal geen speling op de slider behalve als die in multimedia stand staat heel klein beetje maar dat is niet interesant.
Browsen met de N95 voelt lekker aan.
Ik krijg geen fix via ingebouwde gps ga het binnen kort proberen met route66 anders gewoon tomtom er op met externe muis tot dat er een fix komt.

Wat me tegen valt is dat ik zo een twee drie niet een xvid/divx player kon vinden. Ik heb met ps3 converter conversies gemaakt maar als je dan op goede kwaliteit een xvid gaat maken dan kom je zo tegen de 1,5 gig aan film en dat is nou net niet wat ik wil :P Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik de films op tv kan kijken.

Ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben en nog niet echt een minpuntje heb kunnen vinden maar dat zal wel komen in de loop der dagen ;)

Wat me wel opgevalen is is dat fring geen user kan acepteren (skype) en ik krijg niet ingelogt op msn, andere mensen die zelfde hebben?

Ooh ja ook geen last van wlan die er uitknalt.

Het is een T-Mobile branded toestel maar ik merk er eigenlijk niks van enige wat ik zie is inplaats van browser staat er webNwalk , volgens mij is dat ook echt alles.

Ik wilde het kort met jullie mededelen ben gewoon happy :)

EDIT:
koentjuh schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:52:
Zucht, als ik dit alles zo lees, kan ik niet wachten tot mijn telefoontje binnen komt! Hij was helaas uitverkocht zaterdag, maar komt in de loop van de week weer binnen.

Ik las dus dat ik de telefoon wel kan gebruiken als modem, maar het niet mag. Maargoed, hoe groot is de kans dat ze gaan zeuren als ik zoiets hooguit twee keer in de maand doe.
Ze zullen niet zeuren maar als je vodafoon hebt heb je een 50mb limiet als ik me goed kan herineren denk dat dat je grootste probleem is.

[ Voor 19% gewijzigd door zenica op 11-06-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

Mfpower

In dubio

Gebruikt iemand visual radio? Ik kan maar geen zenderoverzicht downloaden. Ik kan op Europe klikken en vervolgens gebeurt er helemaal niets. Iemand met hetzelfde probleem of ligt het aan mijn N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Laatst online: 18-03-2021
Vraagje over het signen van sis bestanden: Ik probeer de hele dag al de FExplorer te signen maar ik krijg het niet voor elkaar. Steeds als ik het probeer krijg ik in de dosbox de melding dat het geen sis bestand is. (De NL versie 1.17, gedownload van gosymbian.com) Eerder is het me al wel gelukt om een navigatieprogrammaatje waarover we het hier nier meer zouden hebben te signen. Herkent iemand dit probleem?

Als je eenmaal zo'n certificaat aangemaakt hebt dan kun je dat toch ook steeds opnieuw gebruiken om een progje te signen?

Ik heb trouwens gemerkt dat wanneer de N95 via de USB op je pc is aangesloten, de batterij binnen no time leeg is. Ook als je er verder niks mee doet.

[ Voor 12% gewijzigd door IMadeLove2MyN95 op 11-06-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:58:
Vraagje over het signen van sis bestanden: Ik probeer de hele dag al de FExplorer te signen maar ik krijg het niet voor elkaar. Steeds als ik het probeer krijg ik in de dosbox de melding dat het geen sis bestand is. (De NL versie 1.17, gedownload van gosymbian.com) Eerder is het me al wel gelukt om een navigatieprogrammaatje waarover we het hier nier meer zouden hebben te signen. Herkent iemand dit probleem?

Als je eenmaal zo'n certificaat aangemaakt hebt dan kun je dat toch ook steeds opnieuw gebruiken om een progje te signen?

Ik heb trouwens gemerkt dat wanneer de N95 via de USB op je pc is aangesloten, de batterij binnen no time leeg is. Ook als je er verder niks mee doet.
als ik goed meen staat fexplorer op de link die ik gisteren gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:47:
Het bestandje heb ik ook wel kunnen downloaden (via de link in de startpost) alleen het signen lukt me niet.

@gi005: Je zei eerder dat de Tmobile shop USB laders verkocht voor €5. Kun je daar wat meer over vertellen? De enige USB laders die ik online heb gevonden kosten minimaal €25 en zijn niet voor dataoverdracht geschikt. Zijn er kabels die dat wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:14:
[...]

Het bestandje heb ik ook wel kunnen downloaden (via de link in de startpost) alleen het signen lukt me niet.

@gi005: Je zei eerder dat de Tmobile shop USB laders verkocht voor €5. Kun je daar wat meer over vertellen? De enige USB laders die ik online heb gevonden kosten minimaal €25 en zijn niet voor dataoverdracht geschikt. Zijn er kabels die dat wel kunnen?
data en n95 opladen tegelijkertijd gaat niet .de bijgeleverde kabel is voor de data en de andere ((wat iemand vertelde in topic2 of3)is voor het opladen via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is ook unsigned zie ik sorry

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:47:
[...]

ja maar je moet niet 1.17 hebben dat is niet de beta voor s60 3rd.. gewoon goed zoeken... en die beta moet je signen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:20:
[...]

data en n95 opladen tegelijkertijd gaat niet .de bijgeleverde kabel is voor de data en de andere ((wat iemand vertelde in topic2 of3)is voor het opladen via usb.
Klopt helemaal. Denk dat komende toestellen van Nokia die functie wel gaan bieden, is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Laatst online: 22-08 23:25
Kheb nu ook sinds kort een N95 (met slider probleem)

maar ik zat dus ff te kijken naar versie etc. met *#0000#

en dan krijg ik

V11.0.026
17-04-07
RM-159
Nokia N95 (74.01)

en nu luidt mij vraag waar slaat die 74.01 op? ik heb in andere posts alleen maar 94.01 gezien en nooit 74.01 ook als ik zoek via google vindt ik er niks nuttigs mee.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ok, ik kan het dus echt even niet meer vinden; waar kan je ook alweer instellen welke programma's er op je "startscherm" staan. Ik zoek me helemaal kapot, maar kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
CRiSiS schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:32:
Ok, ik kan het dus echt even niet meer vinden; waar kan je ook alweer instellen welke programma's er op je "startscherm" staan. Ik zoek me helemaal kapot, maar kan het niet meer vinden.
Menu -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Persoonelijk -> Standby-modus

Dan zie je Snelkopp en Toep. actief ... die twee moet je hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:22
CRiSiS schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:32:
Instrumenten - Instelingen - Algemeen - Persoonlijk - Standby-modus - Toep. act. standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

René20 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:50:
[...]

Klopt helemaal. Denk dat komende toestellen van Nokia die functie wel gaan bieden, is erg handig.
ja is ook zo men tytn heeft dat en is zeer handig .weg met de oplader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mr Double B schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:12:
Kheb nu ook sinds kort een N95 (met slider probleem)

maar ik zat dus ff te kijken naar versie etc. met *#0000#

en dan krijg ik

V11.0.026
17-04-07
RM-159
Nokia N95 (74.01)

en nu luidt mij vraag waar slaat die 74.01 op? ik heb in andere posts alleen maar 94.01 gezien en nooit 74.01 ook als ik zoek via google vindt ik er niks nuttigs mee.
Zal wel iets met de software versie / productcode te maken hebben. Bij mij staat er 02.01 en is voor de rest exact hetzelfde, deze heeft een Euro2 languagepack erop staan en een productcode 0534844, (unbranded/unlocked).

Zou zo maar iets met branding door een provider te maken kunnen hebben. (En idd ... googlen wordt je in dezen niet veel wijzer door.)

edit:

Toch nog wat gevonden ;) Nokia Discussions Forum. Lijkt er dus op dat het eerste getal voor de software versie staat (regio óf provider) en het tweede getal voor het aantal revisies wat er op is geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 12-06-2007 00:19 . Reden: Linkje met wat info toegevoegd ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook 02.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik de telefoon zo'n 1,5 week in bezit heb is het al een keer of 10 voorgevallen dat iemand mij belt, of ik iemand anders en ze mij aan de andere kant niet horen. Dit bij goed tot perfect bereik aan beide 'kanten'. Als ik dan ophang en direct terugbel of gebeld word functioneert ie echter weer prima. Heb dit bij mijn vorige telefoon nooit meegemaakt, dus het moet wel aan dit apparaat liggen. Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

zenica schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:36:
[...]

Menu -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Persoonelijk -> Standby-modus

Dan zie je Snelkopp en Toep. actief ... die twee moet je hebben
Marieke2006 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:37:
[...]

Instrumenten - Instelingen - Algemeen - Persoonlijk - Standby-modus - Toep. act. standby
Dank allebei! Gelukt.. Vreemde plek overigens vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Mau_Maus schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:47:
Je moet niet FExplorer 1.17 hebben dat is niet de beta voor s60 3rd.. gewoon goed zoeken... en die beta moet je signen
Ja hoor het is gelukt! Ik moest toch wel een flink stuk verder kijken dan mijn neus lang was. Maar je moet voor de N95 (en elke andere S60v3) dus versie 1.16 hebben. Misschien handig om deze directe link in de startpost te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook mijn N95 bij de Media Markt gehaald. Echter toen ik thuis kwam kom ik snel achter dat ik een lichte speling had in de slider. Het is maar 1 tot 2 mm maar vind dat een toestel die € 700 waard is wel goed moet zijn. Dus ik breng hem vandaag terug voor één met een goede slider.

Verder is de mijne Vodafone branded. Ik schrok toen ik mijn telfoon aan zette. Na de Nokia opstart filmpje zag ik gelijk een opstart filmpje van Vodafone erachteraan. Ook het hele menu was vervangen door Vodafone icoon's, maar snel kwam ik achter als je een Nokia Theme instelde dat die Vodafone icoon's vervangen werd door Nokia icoon's. Verder is het een top toestel, merk er niet zoveel dat die branded is.

Ik hoorde wel van mensen dat Vodafone sommige functie had uitgeschakeld dan de Orginele Nokia versie, maar welke zijn dit dan? Mocht ik niet tevreden zijn met de branded versie, dan kon ik hem flashen bij een Nokia Care Center naar de normale Nokia software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:21:Ik hoorde wel van mensen dat Vodafone sommige functie had uitgeschakeld dan de Orginele Nokia versie, maar welke zijn dit dan? Mocht ik niet tevreden zijn met de branded versie, dan kon ik hem flashen bij een Nokia Care Center naar de normale Nokia software!
Ik meen mij te herinneren dat sommige providers de Voip/SIP mogelijkheid hebben uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:33:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat sommige providers de Voip/SIP mogelijkheid hebben uitgeschakeld.
Dat is toch gratis bellen via het internet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:57:
Nu ik de telefoon zo'n 1,5 week in bezit heb is het al een keer of 10 voorgevallen dat iemand mij belt, of ik iemand anders en ze mij aan de andere kant niet horen. Dit bij goed tot perfect bereik aan beide 'kanten'. Als ik dan ophang en direct terugbel of gebeld word functioneert ie echter weer prima. Heb dit bij mijn vorige telefoon nooit meegemaakt, dus het moet wel aan dit apparaat liggen. Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Ik heb dit als mijn gesprek wordt overgenomen door mijn Bleutooth carkit.
Dan zie ik staan (de tijd tikt) dat er opgenomen is aan de andere kant. Maar geen van beide kunnen we elkaar horen.
Erg irritant als je dan tot 3x toe moet bellen.
Gebelt worden is trouwens nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:57:
ik heb dit vorige week ook 2x meegemaakt. Ik dacht dat het misschien aan mijn provider orange zou liggen want er was inderdaad een goed signaal. Hopelijk dus geen probleem met n95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Een beetje voortbordurend op het elkaar niet kunnen horen.
Ik was gister een beetje aan `t internetten, maar ondertussen probeerde mij iemand te bellen.
Die kwam er gewoon de eerste 3 keer niet tussendoor. Enige tijd later kreeg ik idd wel de smsjes dat hij me had proberen te bellen. Raar...

Ennuh die batterij blinkt idd niet uit in uithoudingsvermogen. Binnen een dag al voor de tweede keer aan de lader. vind ik wel heel magertjes, want zoveel heb ik niet zitten spelen. Nou ja, misschien moet ie nog ingewerkt worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Trasos schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:31:
Ennuh die batterij blinkt idd niet uit in uithoudingsvermogen. Binnen een dag al voor de tweede keer aan de lader. vind ik wel heel magertjes, want zoveel heb ik niet zitten spelen. Nou ja, misschien moet ie nog ingewerkt worden ofzo.
Dat is bekend, zie diverse posts in dit forum. Bij normaal (telefoon-)gebruik gaat de telefoon zo'n 2-4 dagen mee (16u p/dag, en afhankelijk van provider e.d.). Zodra je loopt te klooien met Wifi / GPS / Camera / USB, dan gaat het zeer snel met de batterij en is ie inderdaad binnen 1 dag leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 12-06-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
broodjepoep schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:22:
[...]

ik heb dit vorige week ook 2x meegemaakt. Ik dacht dat het misschien aan mijn provider orange zou liggen want er was inderdaad een goed signaal. Hopelijk dus geen probleem met n95.
Ik heb dit met de eerste firmwareversie ook gehad, het probleem heb ik met de huidige versie eigenlijk nooit meer gehad (draai nu V11.0.026, versie te checken door #*0000*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig doe ik toch wat langer met mijn batterij als voorheen, hij gaat meestal eens in de 2 dagen in de lader.

Mijn telefoon staat 24 uur per dag aan.
- Ik luister mp3's op de heen en terug weg van/naar school. Ongeveer 1 uur per dag.
- Ongeveer 6 a 7 gesprekken per dag.
- Gemiddeld 10 smsjes per dag.
- Camera en GPS gebruik ik weinig tot nooit.

Van het weekend even de GPS gebruikt icm met de verboden GPS software :+.

Moet hier van zeggen dat het klote werkt, de positie klopt vaak voor geen meter waardoor navigeren dus vrijwel onmogelijk word. Vrees dat dit door een slechte fix komt. Hoop dat hiet met een FW update in de toekomst nog wat aan gedaan kan worden.
René20 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:00:
[...]

Ik heb dit met de eerste firmwareversie ook gehad, het probleem heb ik met de huidige versie eigenlijk nooit meer gehad (draai nu V11.0.026, versie te checken door #*0000*)
Bijna goed, *#0000#

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 13:32
zenica schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:48:

[...]

Ze zullen niet zeuren maar als je vodafoon hebt heb je een 50mb limiet als ik me goed kan herineren denk dat dat je grootste probleem is.
Hmm, dat is dan weer een stukje foutief voorgelicht door de verkoper. Ik vroeg hem in hoeverre onbeperkt internet echt onbeperkt internet was. Toen zei hij dat wanneer je niet elke dag 24 uur online loopt te surfen er weinig aan de hand was. Wanneer vodafone vondt dat je constant te veel data verbruikte ze contact met je opnamen om je daarop te wijzen, maar er is dus een harde grens van 50mb? Daarboven betalen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor mensen met sliderprobleem: gewoon even op de grond laten vallen. Werkte prima bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:23:
[...]

Hmm, dat is dan weer een stukje foutief voorgelicht door de verkoper. Ik vroeg hem in hoeverre onbeperkt internet echt onbeperkt internet was. Toen zei hij dat wanneer je niet elke dag 24 uur online loopt te surfen er weinig aan de hand was. Wanneer vodafone vondt dat je constant te veel data verbruikte ze contact met je opnamen om je daarop te wijzen, maar er is dus een harde grens van 50mb? Daarboven betalen of?
Ik heb daarover geinformeerd omdat ik het niet helemaal vertrouwde.. In principe kun je gewoon onbeperkt surfen etc. Echter wanneer je ruimschoots over die 50 mb gaat zullen ze contact met je opnemen. Je krijgt niet direct te maken met extra kosten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:26:
Tip voor mensen met sliderprobleem: gewoon even op de grond laten vallen. Werkte prima bij mij :)
je hebt nu helemaal geen slider meer? :P

ontopic:
Gami Telecom in Arnhem wil inderdaad een softwareupdate voor je doen met een branded toestel met behoud van garantie. Nu wordt een vodafone N95 voor mij toch weer iets interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:27:
[...]

Ik heb daarover geinformeerd omdat ik het niet helemaal vertrouwde.. In principe kun je gewoon onbeperkt surfen etc. Echter wanneer je ruimschoots over die 50 mb gaat zullen ze contact met je opnemen. Je krijgt niet direct te maken met extra kosten oid.
Was inderdaad ook een beetje mijn probleem. (ben voor de Vodafone/Mediamarkt aanbieding gegaan, verlenging van mijn Hi30 abonnement kostte het toestel me nog 350 euro) Maar ze dachten dat 50MB een beetje sociaal gebruik was, maar het is nog niet zo dat je direct per MB moet betalen.
Ben benieuwd of onbeperkt uiteindelijk ook echt onbeperkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50mb is toch niets mensen.
Gemiddelde website is al 2 mb. Weinig surfen per maand dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Zoals al vaker is gemeld, VF gaat vanaf 15(?) juni een soort van skweezer in gebruik nemen.
Hierdoor worden pagin`s een stuk kleiner en zul je dus minder snel door de 50mB heen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
IMadeLove2MyN95 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 01:15:
[...]

Ja hoor het is gelukt! Ik moest toch wel een flink stuk verder kijken dan mijn neus lang was. Maar je moet voor de N95 (en elke andere S60v3) dus versie 1.16 hebben. Misschien handig om deze directe link in de startpost te zetten.
Done! :)
thx voor de tip
koentjuh schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:23:
[...]
Zoals de verkoper het tegen mij zei, je mag er gewoon overheen gaan. Maar ze gaan ervan uit dat je met 50MB toekomt. Mocht je er vaak over gaan, dan nemen ze contact op met je. Puur om te vragen waarom je zoveel MB verbruikt. Ze zullen je nooit ineens een rekening sturen dat je teveel hebt verbruikt oid.
Mfpower schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:51:
Gebruikt iemand visual radio? Ik kan maar geen zenderoverzicht downloaden. Ik kan op Europe klikken en vervolgens gebeurt er helemaal niets. Iemand met hetzelfde probleem of ligt het aan mijn N95?
Ik heb precies hetzelfde. Lijkt toch erg op een bug, hopelijk gauw nieuwe firmware die dit oplost. Iemand anders een mogelijke oplossing hiervoor?

[ Voor 63% gewijzigd door Gurneyhck op 12-06-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de games voor de N95?
Op die vage site die hier wel eens voorbij komt staan voornamelijk van die games die op elke gsm uitkomen. Er gingen eerst van die videos rond met daarop een 3d beat `m up en zo`n f-zero achtige racer, maar nu hoor of zie ik er eigenlijk niks meer over... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de N95 nu een week of 3. Wil hem updaten naar V11.0.026 maar op een of andere manier werkt dat niet met de Nokia Software Updater. Doe alle stappen zoals het hoort. Aangekomen bij stap 3 krijg ik het schermpje: Software wordt bijgewerkt, een ogenblik gedult aub. Ik wacht rustig af. Na een aantal minuten deze melding.

Telefoonherstel!
1. Verwijder de lader en de batterij van de telefoon
2. Plaats de batterij terug en sluit de lader aan
3. Klik enkele seconden op de aan/uit knop van de telefoon

Klink op ''opnieuw'' om door te gaan met telefoonherstel.

Ik klik op opnieuw en het updaten begint weer van voor af aan tot deze melding weer verschijnt. Waar zou dit aan kunnen liggen of kan ik mijn telefoon op een andere manier updaten naar V11.0.026?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:59:
50mb is toch niets mensen.
Gemiddelde website is al 2 mb. Weinig surfen per maand dan.
2 MB, maar niet een website, gemaakt voor zo'n kleine schermen als de N95. Bij normaal gebruik (3 uur per dag internet en push-mail met zo'n 80-90 mails met bijlage per dag) heb ik amper 100 MB per maand. En dan bezoek ik veel meer dan 50 websites!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:18:
Heb de N95 nu een week of 3. Wil hem updaten naar V11.0.026 maar op een of andere manier werkt dat niet met de Nokia Software Updater. Doe alle stappen zoals het hoort. Aangekomen bij stap 3 krijg ik het schermpje: Software wordt bijgewerkt, een ogenblik gedult aub. Ik wacht rustig af. Na een aantal minuten deze melding.

Telefoonherstel!
1. Verwijder de lader en de batterij van de telefoon
2. Plaats de batterij terug en sluit de lader aan
3. Klik enkele seconden op de aan/uit knop van de telefoon

Klink op ''opnieuw'' om door te gaan met telefoonherstel.

Ik klik op opnieuw en het updaten begint weer van voor af aan tot deze melding weer verschijnt. Waar zou dit aan kunnen liggen of kan ik mijn telefoon op een andere manier updaten naar V11.0.026?
op naar een nsp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zondag naar de snuffelmarkt geweest kom ik daar een mobielhouder tegen voor 1.50€ en de nokia n95 past er precies in wel ff wat moes verwiijderd zodat de galerij niet opengaat.en gewoon met een plakker op het dashbord geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Ik wil graag een A2DP headset bij mijn N95 (die ik hopelijk snel krijg) gaan halen. Ik gebruik mijn 6230 nu ook al als mp3 speler. Het enige probleem is dat met een draadloze hoofdtelefoon de FM radio niet meer werkt (geen antenne) en die gebruik ik ook regelmatig.

Zou iemand met Tmobile en PIT kunnen kijken of PIT snel genoeg is om bijvoorbeeld 3FM te streamen via de site/browser?

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/shoutcastlive.pls?radio3live (mp3)
http://www.omroep.nl/live/radio3-breed.asx (wmv stream)

[ Voor 13% gewijzigd door WoutF op 12-06-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15
Ik kan er niet veel informatie over vinden, daarom stel ik de vragen maar hier.. ik wil dit mobieltje als het enigzins kan ook zakelijk gaan gebruiken. Dan zou het wel ideaal zijn als het volgende mogelijk is:

- Een VPN verbinding maken (Standaard PPTP Tunnel, eventueel met ipsec), maar dan zonder een Nokia Gateway, dat schijnt namelijk wel mogelijk te zijn

- Een Citrix verbinding maken naar een extern IP adres (alleen weten te vinden dat het op een blackberry kan)

- Remote Desktop (Zou volgens mij moeten kunnen, maar dubbelcheck.. heeft iemand dit werkend en hoe?)

Heeft iemand misschien iets meer informatie over welke programma's ik hier voor nodig zou hebben? Liefst gratis progjes natuurlijk, maar als het niet anders kan betaal ik er wel voor :P

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik loop zelf ook tegen een aantal zaken op,

ik kan geen WMV streamen bij pda.startpagina.nl kun je allerlei leuke filmpjes bekijken maar krijg elke keer dit wordt niet ondersteund bij m'n pocketpc ging 't vlekkeloos heb nu PIT Plus en dus ideaal om wat entertainment te bekijken. Zijn hier oplossingen voor wat dit is maar knudde..

Tevens duurt het lang bij mij voordat emails worden opgehaald. Ik kan alleen kiezen voor enkel headers maar voor mij mogen ze helemaal binnen komen (los van de att)

tips of hints iemand?

Thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
volgens mij ondersteund de n95 standaard geen wmv.
Misschien dat er een programmaatje voor is ontwikkeld ondertussen, vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik was vandaag goed de weg kwijt in Rotterdam, zoekende naar pdashop op de oudedijk. Nokia Maps opgestart...probleem opgelost _/-\o_ Brodit passieve houder + bevestigingskit aangeschaft voor totaal eur 45,--. Super degelijk systeem en nu dus eindelijk zicht op scherm van de N95 bij gebruik GPS. Ik had eerder al een autolader met uitrolbare draad gekocht bij www.mobiltec24.de. Nu nog een manier zien te vinden om het scherm van de N95 altijd verlicht te laten. Ik weet bij gebruik van navigatie is het in te stellen, maar met gewoon telefoon-gebruik helaas niet. Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoutF schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:00:
Ik wil graag een A2DP headset bij mijn N95 (die ik hopelijk snel krijg) gaan halen. Ik gebruik mijn 6230 nu ook al als mp3 speler. Het enige probleem is dat met een draadloze hoofdtelefoon de FM radio niet meer werkt (geen antenne) en die gebruik ik ook regelmatig.

Zou iemand met Tmobile en PIT kunnen kijken of PIT snel genoeg is om bijvoorbeeld 3FM te streamen via de site/browser?

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/shoutcastlive.pls?radio3live (mp3)
http://www.omroep.nl/live/radio3-breed.asx (wmv stream)
3FM kun je prima streamen met TuninFM als je dat wil. PIT van TMobile trekt dat prima. Ik stream soms dagen 100MB aan audio, gaat perfect. Ik zit op ongeveer 1,5 gig aan data in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:16:
[...]

3FM kun je prima streamen met TuninFM als je dat wil. PIT van TMobile trekt dat prima. Ik stream soms dagen 100MB aan audio, gaat perfect. Ik zit op ongeveer 1,5 gig aan data in de maand.
Mooi, ik dacht dat PIT best traag was. 64Kbps toch? da's net iets meer dan modemsnelheid. Of zit ik fout?

Het enige nadeel van radio streamen is natuurlijk dat je niet via je headset kan pauzeren/opnemen/bellen. Zit daarom te denken om de Nokia HS-12W te halen. A2DP headset, met display, en ingebouwde FM radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gebeld door T-Mobile, na 4 weken wachten krijg ik morgen eindelijk mijn N95! Ik neem aan dat dit weer een nieuwe batch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je aan de doos, staat N95-1 of N95-2, althans, daar ga ik vanuit dat je dit daaraan kan zien

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait TuninFM nu ook al een paar dagen en het werkt perfect in combinatie met T-Mobile Internet. Als je een flatfree Internet abo hebt, is dit zeker een aanradertje! Klein Minpuntje: de Top 10 zenders van TuninFM is niet mijn top 10 :( dat betekent dat ik iedere keer mijn favo zender eerst moet downloaden. Hij blijft niet zitten in de lijst helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Trasos schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:15:
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de games voor de N95?
Op die vage site die hier wel eens voorbij komt staan voornamelijk van die games die op elke gsm uitkomen. Er gingen eerst van die videos rond met daarop een 3d beat `m up en zo`n f-zero achtige racer, maar nu hoor of zie ik er eigenlijk niks meer over... :?
Die F-Zero-achtige racer zit al standaard op de N95.
Een demo welliswaar maar toch.
Ik vraag mij ook af of er nog een volledige versie komt.
Zal wel fijn zijn.
Ergens deze zomer moet The One - Who's next (3D beat 'em up) ook uitkomen.
En nog een zooi andere games.
Nokia is hard bezig met de herkomst van N-Gage maar het is aardig stil de laatste tijd.
Geeft niks verders.
Ik heb meer dan 20 Symbian games op mijn Nokia N95 draaien momenteel.
Heel veel zijn ook volledig 3D (al dan niet OpenGL hardware accelerated). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij de Media Markt de N95 aangeschaft Vodafone branded en daar stond dat F-zero soort spel er niet op! Andere mensen hetzelfde met Vodafone branden N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:13:
Ik heb bij de Media Markt de N95 aangeschaft Vodafone branded en daar stond dat F-zero soort spel er niet op! Andere mensen hetzelfde met Vodafone branden N95?
Je mist niet veel hoor, is maar een demo'tje van 30 sec ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:13:
Bij mijn vodafone branded n95 stond het er ook niet op, maar nadat ik gister mn fimware heb geupdate staat ie er wel bij (net als overigens nog wat meer demo's).

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een mogelijkheid om woorden uit je t9 te halen? Zou moeten kunnen aangezien hij ze ook kan "leren". Weet iemand hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
die van mij is niet branded en die is van die mediamarkt aanbieding

moet je voor die kaarten die vooraf geinstalleerd zijn nog iets doen? want bij mij kan hij ze niet vinden en dan zoekt hij verbinding met het internet

en als ik verbinding maak krijg ik altijd de keuze uit 4 dingen, gprs, vodafone live en nog wat

welke moet ik nou altijd kiezenl, wat het maakt me altijd twijfelachtig

en als ik de navigatie start en bij dat wereldbolletje kom, zie ik altijd maar een sateliet met een kruis erin

aub via PM reageren please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al eerder gepost over een aanbieding, nl de N95 voor slechts $200 , Ze wilden wel betaald worden via Western Union. Ik hoef hoef pas te betalen wanneer ze het hebben verstuurd , maar wel voor ik het onvang, zie email :

QUOTE:
hello Mr Ronaldo
You have not been told to buy five units all she was trying to say is just that if you not to have explained to us what happened earlier you would have had to buy five units..

Now mR Ronald do what we can do for you is to ship ot send you the tracking number via ups and when you track it you pay up before delivery Do please reply assap so that we can proceed..
Lenny

Ik ben van plan om met de betaling te wachten en de tracking te volgen totdat ik de N95 in bezit heb en dan pas betaal.
Mijn vraag is , lijkt dit op bedrog en kunnen ze je een vals tracking nummer geven ?

Bedank voor de reactie's.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)