onderwerp : GPRS/Internet gebruik bij standaard GPS functie met kaarten.
Volgens mij is hij wel bezig met updaten/verbeteren van kaarten.
voorbeeld :
ik heb een tijd de internet verbinding in het 'kaarten programma' uitgezet. Vervolgens kon hij in Kroatie, en Italie en andere gedeeltes van Europa niets vinden (dwz geen kaarten, geen wegen,.. niets).
Gisteravond via mijn WIFI wel verbinding gemaakt, en vervolgens kan hij wel allerlei plaatsen vinden, en de kaarten van de gebied openen (ingezoomd e.d.)
wrs kan je die maps ook op je computer laden en vervolgens naar je mobiel kopieren via de Nokia Maps applicatie, maar als je dat niet heb, kan het ook via je GPRS applicatie: let dus op in het buitenland dat je die optie uitzet
applicatie : "Kaarten"
menu optie : Instellingen --> Netwerk --> Netwerk Gebruiken --> Nooit.
dafmay schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:41:
[...]
Ik geloof niet dat dat juist is. Nokia Maps werkt juist met kaarten die vantevoren op de telefoon zijn gezet, zodat er juist niet via gprs oid verbinding hoeft te worden gemaakt. In ieder geval heb ik met Nokia Maps nog nooit verbinding met gprs hoeven maken om een route te kunnen plannen. Nav4All doet dat iig wel.
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:41:
[...]
dat klopt niet helemaal volgens mij...bij Nav4all haalt hij voor het navigeren idd de nodige maps af...maar bij Nokia kan je op voorhand, met je PC, de nodige maps en bestanden afhalen (benelux in 1 keer helemaal bvb)
onderwerp : GPS fix duurt te lang
Qua GPS Fix krijg ik rijdend in Rotterdam, Utrecht en Den Haag binnen 300 meter een fix (dwz dat de satalietdish-logo rechts onderin mijn scherm geen rood kruis weergeeft in de applicatie 'kaarten') Uiteraard met opengeschoven toetsbord en met normaal glas in m'n auto. Thuis op balkon duurt het veel langer (>30 minuten), maar daar weet ik waar ik ben.
Vraag: kan niet veel applicaties tergelijkertijd draaien
het grote voordeel van Nokia t.o.v. SE vindt ik dat je meerdere apps open kan hebben staan. In sommige gevallen verbruiken ze echter te veel geheugen, waardoor automatisch de kaarten applicatie of andere applicaties gestopt worden....
Is dit op te lossen?
(m.a.w. : ik wil bv tijdens het navigeren, een muziekje luisteren en een foto maken, na de foto wil ik direct weer doorgaan met navigeren)
gegevens van mijn toestel:
13-05-2007 aangeschaft uit lichting van 20 bij Rotterdam T-Mobile store
Deep Plum
sw versie : V 11.0.026
17-4-07
RM-159
Nokia N95 (94.01)
best unexpected feature so far : in kaarten applicatie --> zoeken --> meer --> pinautomaten of benzinestations : werkt erg snel en is erg nuttig!
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 11-06-2007 13:54
]