Nokia N95 Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 58.707 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens wat ik nu net lees

Nokia N95: Made in Finland of Made by Nokia?
08-06-2007 - Als je geïnteresseerd bent in de Nokia N95 dan moet je weten dat er een paar opmerkelijke verschillen bestaan tussen de N95 die gemaakt is in Finland (’Made in Finland’) en de N95 die gemaakt is in China (’Made by Nokia’)....
door Wouter Labruyere
Hierbij de verschillen op een rijtje. Ik zou gaan voor de Finse versie.

Made in Finland:
- Heeft een bug waardoor de N95 niet op stille modus gaat bij het indrukken van #
- De slider is beter, steviger dan de Made by Nokia versie

Made by Nokia:
- Nokia Case en screenprotector standaard meegeleverd
- Slider is vaak losser dan de Made in Finland versie

van een betrouwbare bron

gr webjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:33:

Made in Finland:
- Heeft een bug waardoor de N95 niet op stille modus gaat bij het indrukken van #

Made by Nokia:
Vreemd verhaal. Mijn N95 :
- heeft een losse slider (inmiddels opgelost)
- stille modus gaat wél aan bij ingedrukt houden van #-toets
- er zat geen Nokia case en/of screenprotector bij.

Made in Taiwan ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

08-06-2007 - Als je geïnteresseerd bent in de Nokia N95 dan moet je weten dat er een paar opmerkelijke verschillen bestaan tussen de N95 die gemaakt is in Finland (’Made in Finland’) en de N95 die gemaakt is in China (’Made by Nokia’)....
door Wouter Labruyere

Made in Finland:

Made by Nokia:

van een betrouwbare bron

gr webjo
Bullshit. Die van mij is Made in Finland, maar gaat gewoon in de stille modus bij het indrukken van # en heeft ook nog eens een erg brakke slider.

Dit verhaaltje gaat dus niet op :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klop deze aanbieding, misschien voor de mensen die nog geen een hebben. ben ook op zoek naar deze telefoon alleen ik heb geen parter dus deze aanbieding is niet voor mijn

http://www.lynk.nl/index....ogle&HBX_PK=n95&HBX_OU=50

gr webjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mening kan je ook via een TR melden. En, smijten met (erge) ziektes stellen we hier zeker niet op prijs! Je kunt je ook inhouden.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:31:
klop deze aanbieding, misschien voor de mensen die nog geen een hebben. ben ook op zoek naar deze telefoon alleen ik heb geen parter dus deze aanbieding is niet voor mijn

http://www.lynk.nl/index....ogle&HBX_PK=n95&HBX_OU=50

gr webjo
Koop die telefoon nou niet op zo'n site, die hebben misschien modellen zonder Europese goedkeuring en garantie! Bovendien kan je een niet al te beste service verwachten!

Trouwens voor de mensen die zitten met levertijden. Ik heb de mijne bij Bel Company besteld afgelopen zaterdag, dinsdag kon ik hem ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:11:
[...]

Nou.... ik kon er eerst ook wel mee leven, maar de speling die ik nu heb in de standaard positie beide kanten op (schuif omhoog, omlaag) is van 1 mm naar zeker 2 mm gegaan!! :o Het wordt duidelijk erger!

2 mm speling is toch best vervelend.

Ik hoop niet dat dit nog erger gaat worden, want dan zal ik weer terug moeten voor een reparatie :(
Hier ook als ik de schuif dicht heb 1mm speling denk ik maar als die open is heb ik helemaal geen speling, is dit dat normaal ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-mobile heeft er alles aan gedaan om mij geen nieuwe toestel te geven ik ben de 1e dagdat ik het toestel had gelijk naar de winkel gegaan vanwege de slider, daar hebben ze mij allemaal leugentjes zitten vertellen en ze zijden dat ik ze moet mailen ik mail ze dus en krijg pas antwoord wanneer de omruilgarantie is afgelopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Ik vraag me af hoe de agenda functie is.
Is het mogelijk om in 1 oogopslag een volle maand te zien en in elk vakje iets van text? (al is het maar 1 letter).

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:31:
t-mobile heeft er alles aan gedaan om mij geen nieuwe toestel te geven ik ben de 1e dagdat ik het toestel had gelijk naar de winkel gegaan vanwege de slider, daar hebben ze mij allemaal leugentjes zitten vertellen en ze zijden dat ik ze moet mailen ik mail ze dus en krijg pas antwoord wanneer de omruilgarantie is afgelopen!!
Nou ik hem heb dus twéé weken maar als de slider dicht is heb ik 1mm speling als die open is helemaal geen speling, gebeld met Teleword ( Nokia Care ) ze konden er nog niks aan doen, het toestel was nog te nieuw, de monteur had daar nog geen ervaring mee........... :? 8)7 :?

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 08-06-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

door Wouter Labruyere

Made in Finland:

Made by Nokia:

van een betrouwbare bron

gr webjo
Is dat een beetje oud mievws? Volgens mij stond dit al in deel 1 of 2. Toen ik hem 20 april kreeg leek ik al welke van die 2 het was. Maar helaas is het random die problemen. Hoewel made in finland in combi met deep plum de beste combi leek. Ik heb die combi en 0 problemen. Maar ik denk eerder dat het toeval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

BiG_G schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:43:
Ik vraag me af hoe de agenda functie is.
Is het mogelijk om in 1 oogopslag een volle maand te zien en in elk vakje iets van text? (al is het maar 1 letter).
Je hebt een maandoverzicht maar je begrijpt wel dat je niet een hele maand aan afspraken op dat kleine scherm kunt tonen. Het overzicht is dan ook beperkt tot het weergeven van de dagen van de maand. Je ziet een driehoekje staan als er op die dag een of meerdere afspraken staan gepland. Als je naar die dag scrollt en even blijft staan dan zie je ook welke afspraken er staan. Klik je op die dag dan krijg je het dagoverzicht van die dag.

Overigens vind ik de benamingen van die agenda functie nogal dom. Je hebt een vergadering wat gewoon een tijdgebonden afspraak is en je hebt een memo, wat dus geen tijdgebonden afspraak is. Waarom het beestje dan ook niet zo noemen? Wat je overigens ook nog kunt doen is het toevoegen van een taak en er een alarm aan koppelen die je op een bepaalde dag en zelfs een bepaald tijdstip meldt dat je nog een taak moet doen. Op mijn Treo 650 kon ik wel een alarm koppelen aan een taak maar dat alarm gaat af wanneer het er zin in heeft. Leuke toevoeging dus t.o.v. de Treo. Al met al vind ik de agenda functie erg goed, iets beter zelfs dan de agenda van mijn oude Treo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

...Made in Finland:

Made by Nokia:
- Slider is vaak losser dan de Made in Finland versie...
Ik heb er hier twee. Een simlockvrije graphite en een gelockte branded plum van T-mobile met branded software (web 'n walk logo ipv aardbol voor internet, verder weinig verschil gemerkt).

Graphite:
- code: 0546669
- model: N95-1
- type: RM-159
- made in Finland
- stille modus werkt gewoon met # indrukken
- speling op de slider zowel in open als dichte toestand, vnl aan de rechterkant

Plum:
- code: 0547643 (speciale productcode voor T-mobile NL)
- type RM-159
- made in Finland
- stille modus werkt niet met # indrukken
- geen speling op de slider in dichte toestand, wel in open toestand (bovenaan het scherm)

Conclusie: informatie onjuist, niet zo'n betrouwbare bron

Nieuwsgierigheid:
- Waar komt die bug vandaan met het profiel stil en #?
- Hangt dat samen met branded software?

Vreemde constatering:
- Op beide telefoons bij geen enkel profiel een werkende trilfunctie, terwijl die wel aan staat
- Trilfunctie-mechaniek werkt wel, want hij geeft een tril bij aan en uitzetten

[ Voor 16% gewijzigd door Da_Vinci op 08-06-2007 23:08 ]

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier al ervaring met deze accu:

http://www.telecomtelecom.nl/index.php?p=5&id=5333

geen originele nokia, maar wel 25 euro goedkoper...is het verstandig om deze te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

ppl schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:25:
[...]

Je hebt een maandoverzicht maar je begrijpt wel dat je niet een hele maand aan afspraken op dat kleine scherm kunt tonen. Het overzicht is dan ook beperkt tot het weergeven van de dagen van de maand. Je ziet een driehoekje staan als er op die dag een of meerdere afspraken staan gepland. Als je naar die dag scrollt en even blijft staan dan zie je ook welke afspraken er staan. Klik je op die dag dan krijg je het dagoverzicht van die dag.

Overigens vind ik de benamingen van die agenda functie nogal dom. Je hebt een vergadering wat gewoon een tijdgebonden afspraak is en je hebt een memo, wat dus geen tijdgebonden afspraak is. Waarom het beestje dan ook niet zo noemen? Wat je overigens ook nog kunt doen is het toevoegen van een taak en er een alarm aan koppelen die je op een bepaalde dag en zelfs een bepaald tijdstip meldt dat je nog een taak moet doen. Op mijn Treo 650 kon ik wel een alarm koppelen aan een taak maar dat alarm gaat af wanneer het er zin in heeft. Leuke toevoeging dus t.o.v. de Treo. Al met al vind ik de agenda functie erg goed, iets beter zelfs dan de agenda van mijn oude Treo.
Ok, duidelijk...

Thx!

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skulldigger schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:02:
[...]

Wil ook wel een protector voor mn scherm. Ik kan kiezen uit Ultra-clear of Anti-glare. Welke hebben jullie erop?
Ik heb gekozen voor de Ultra-Clear, deze had ik ook op mijn iPAQ 4150.
Prima protector, en blijft het scherm zo in originele staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Da_Vinci schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:29:
[...]

Ik heb er hier twee. Een simlockvrije graphite en een gelockte branded plum van T-mobile met branded software (web 'n walk logo ipv aardbol voor internet, verder weinig verschil gemerkt).

Graphite:
- code: 0546669
- type: RM-159
- made in Finland
- stille modus werkt gewoon met # indrukken
- speling op de slider zowel in open als dichte toestand, vnl aan de rechterkant

Plum:
- code: 0547643 (speciale productcode voor T-mobile NL)
- type RM-159
- made in Finland
- stille modus werkt niet met # indrukken
- geen speling op de slider in dichte toestand, wel in open toestand (bovenaan het scherm)

Conclusie: informatie onjuist, niet zo'n betrouwbare bron

Nieuwsgierigheid:
- Waar komt die bug vandaan met het profiel stil en #?
- Hangt dat samen met branded software?

Vreemde constatering:
- Op beide telefoons bij geen enkel profiel een werkende trilfunctie, terwijl die wel aan staat
Eigenlijk schakel je met de # toets niet perse naar stil profiel, maar je schakele tussen de bovenste 2 profielen. Dus als je profiel hernoemt naar Work ofzo met andere instellingen dan schakeld ie naar dat profiel met #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan geen software in me telefoon instaleren.... Help!!! (komt het door na het sigen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:42:
[...]

Eigenlijk schakel je met de # toets niet perse naar stil profiel, maar je schakele tussen de bovenste 2 profielen. Dus als je profiel hernoemt naar Work ofzo met andere instellingen dan schakeld ie naar dat profiel met #
Kijk dat is interessant, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:58:
ik kan geen software in me telefoon instaleren.... Help!!! (komt het door na het sigen??
Het zou handig zijn als je meer specifieke informatie geeft, dan kunnen we een poging doen om te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Ik heb gekozen voor de Ultra-Clear, deze had ik ook op mijn iPAQ 4150.
Prima protector, en blijft het scherm zo in originele staat.
Keej dan, heb de BW UltraClear ook gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zou dit kunnen dat er nieuwe N95 op komst zijn. Ik bedoel hiermee, van een nieuwe productielijn ofzo: waarbij het sliderprobleem opgelost is, betere gps-ontvangst, e.d.
Dit was een verkoper in een winkel die me dit vertelde of wijs gemaakt heeft :-).
Want Nokia België zit zelf zonder stock zei hij, dus wachten op nieuwere toestellen dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Mau_Maus schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:42:
[...]
Ok, maar dan is het nog steeds vreemd dat hij dat op de ene N95 wel doet en op de andere niet (zelfde firmware: 11.0.0.26).

Verder blijf ik ook het weigeren van de trilfunctie vreemd vinden.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik dacht eerst gewoon dat hij het deed, maar de luidsprekers zetten de telefoon ook al flink in beweging. Toen ik gisteren bij het testen echt voelde aan de telefoon bleek dat bij beide exemplaren die ik in huis heb bij geen enkel profiel trillen.

Zijn er mensen die dit ook willen testen?

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:47:
Zou dit kunnen dat er nieuwe N95 op komst zijn. Ik bedoel hiermee, van een nieuwe productielijn ofzo: waarbij het sliderprobleem opgelost is, betere gps-ontvangst, e.d.
Dit was een verkoper in een winkel die me dit vertelde of wijs gemaakt heeft :-).
Want Nokia België zit zelf zonder stock zei hij, dus wachten op nieuwere toestellen dan maar...
Zou allemaal kunnen. Maar het is niet zo heel interessant. Speculeren kun je het beste op de beurs doen ;).

Nokia zal gerust reageren op de problemen die met de eerste lichting geconstateerd worden. De vraag is alleen hoe lang het duurt voordat zoiets door de molen is.

Met een beetje kennis van bedrijfskunde schat ik in dat het ongeveer zo gaat:
Eerst moeten klanten klagen, vervolgens (als ze genoeg dezelfde klachten krijgen) gaan ze de problemen onderzoeken, dan moeten een aantal managers beslissingen nemen (hoe groot is het probleem, wel of niet oplossen, wat kost het etc., wachten we nog even tot er meer tegelijk opgelost kunnen worden), dan moeten de problemen opgelost worden door nieuwe ontwerpen van ofwel het product of aanpassingen in de productielijn, testen, en dan pas echt aanpassen van de productielijn produceren.

Als je denkt dat dit in een tijdsbestek van 3 maanden na de release van het toestel kan ben je een optimist. Het is wachten op een officiele mededeling van Nokia, als die al komt, of anders gewoon afwachten denk ik.

Het zou ook kunnen dat het sliderprobleem is op te lossen door alleen het productieproces een beetje te tweaken, dan gebeurt het sneller, maar vergeet het maar dat ze dan andere features ondertussen ook aanpassen.

Producten hebben tegenwoordig allemaal kinderziektes vanwege de korte time-to-market door hevige concurrentie. Het enige dat je als consument kan doen is bepalen wanneer je het product aanschaft. Een half jaar tot een jaar na de introductie of langer is voor wat betreft de kinderziektes een goede keuze, maar dan is het gadgetgehalte er wel weer af. Een andere optie is gewoon kopen, accepteren dat er kinderziektes zijn, de ontwikkelingen volgen en als het tijd is terug naar Nokia om je product te laten verbeteren, ofwel door firmware, of door hardwareaanpassingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Da_Vinci op 09-06-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Vinci schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:49:
[...]

Ok, maar dan is het nog steeds vreemd dat hij dat op de ene N95 wel doet en op de andere niet (zelfde firmware: 11.0.0.26).

Verder blijf ik ook het weigeren van de trilfunctie vreemd vinden.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik dacht eerst gewoon dat hij het deed, maar de luidsprekers zetten de telefoon ook al flink in beweging. Toen ik gisteren bij het testen echt voelde aan de telefoon bleek dat bij beide exemplaren die ik in huis heb bij geen enkel profiel trillen.

Zijn er mensen die dit ook willen testen?
Dit had ik ook, telefoon uit en aanzetten zou wel eens kunnen werken. Volgens mij was dat voor mij ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_emmen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 19:02
Ik ben niet zo bekend met de sliders van nokia telefoons, maar mijn N95 slider lijkt wel los te zitten.
Nu zie ik hier zoveel berichten over, maar ik heb geen idee wanneer het acceptabel of onacceptabel is qua afwijking.
De bovenzijde van mn N95 kun je dicht een klein beetje " vrij" op en neer bewegen en opengeschoven kan ik hem vooral een beetje naar links en rechts bewegen. Is dat het veelbesproken probleem?

zou het zo moeten (horen) zijn dat de slider alleen strak naar boven en beneden kan?

Er komt rook uit mijn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
bas_emmen schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:01:
Ik ben niet zo bekend met de sliders van nokia telefoons, maar mijn N95 slider lijkt wel los te zitten.
Nu zie ik hier zoveel berichten over, maar ik heb geen idee wanneer het acceptabel of onacceptabel is qua afwijking.
De bovenzijde van mn N95 kun je dicht een klein beetje " vrij" op en neer bewegen en opengeschoven kan ik hem vooral een beetje naar links en rechts bewegen. Is dat het veelbesproken probleem?

zou het zo moeten (horen) zijn dat de slider alleen strak naar boven en beneden kan?
In principe hoort er geen speling in te zitten. Mocht je er problemen mee hebben dan kun je bij de plaats van aankoop een nieuw toestel krijgen. Je kunt hem ook gratis laten reparen bij een Nokia Care Center, maar ik weet niet of ze daar het materiaal al voor hebben (in Duitsland wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 07:17:
[...]

Kijk dat is interessant, dank voor de tip.
Asje, al heb ik het van iemand uit deel 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

ik heb sinds eergisteren mijn N95, maar sinds nu net wil hij helemaal niet meer opstarten. Hij trilt even bij het aangaan, en dan blijft het beeld zwart (met backlight). Ik kreeg net 1 keer wel het Nokia scherm maar daarna de melding dat de zelf test mislukt was.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Da_Vinci schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:29:
[...]
Vreemde constatering:
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:43:
[...]
Dit had ik ook, telefoon uit en aanzetten zou wel eens kunnen werken. Volgens mij was dat voor mij ook de oplossing.
Probleem ligt iets anders... De ene N95 doet het wel, alleen had ik die op de lader en dan blijkt hij de trilfunctie uit te schakelen :P

De andere telefoon, die ook het probleem heeft dat je met # niet van profiel kan wisselen, die heeft geen trilfunctie. Telefoon aan en uit zetten helpt daar niet tegen. Ook voel je bij deze geen tril als je de telefoon inschakelt. Ik vraag me af of het samenhangt met elkaar en of het ligt aan het feit dat het een branded T-mobile toestel is. Of is het trilmechaniek bij deze gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CRiSiS schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:13:
ik heb sinds eergisteren mijn N95, maar sinds nu net wil hij helemaal niet meer opstarten. Hij trilt even bij het aangaan, en dan blijft het beeld zwart (met backlight). Ik kreeg net 1 keer wel het Nokia scherm maar daarna de melding dat de zelf test mislukt was.

Iemand suggesties?
Heb ik helaas ook een keer gehad. Tijdje terug alweer, en sindsien niet meer (klop 'm wel ff af !). Ik heb toen batterij eruit gehaald en een paar minuten gewacht met opnnieuw erin stoppen en aanzetten. Pas na een aantal keer ging de telefoon weer helemaal aan. Ik heb 'm toen helemaal opgeladen en de nieuwste firmware er opnieuw opgezet. Dat heeft geholpen, sindsdien geen problemen meer ondervonden.

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmmartins schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:15:
[...]

Ik heb mijn N95 Maandag gekregen. Via T-Mobile, nadat ik 4 weken moest wachten.
Ik heb geen slider probleem en de laatste firmware.

edit: GPS Fix in 12min :'(
Dat is je eerste fix, niet zo huilen! R66 werkt prima met interne GPS. Fix binnen 30 sec, maar dat had ik ook al met Maps programma van Nokia.

Verder heb ik sinds woensdag de Brodit active holder voor de N95 en die werkt prima! Ben nu alleen nog van plan om een CK-7w carkit aan te schaffen. Is het te doen om die voordelig op internet te bestellen en zelf in te bouwen, of kan ik dat beter door mijn garage laten doen? Heb al wel geinformeerd bij een "carkit-boer" maar die wilde voor CK-7w + inbouw in totaal ongeveer 300 euro hebben 8)7, de dwaas. Dat is meer dan ik betaald heb voor mijn N95, wat ik natuurlijk ook tegen hem verteld heb :P

Tot nu toe heb ik de CK-7w het goedkoopst gevonden op www.pdaplus.nl, waar ik ook mijn Brodit active holder heb besteld. 109 euro is daar de prijs. Iemand toevallig nog een goedkoper adresje?

-edit: wat een fantastisch Nederlands in de waarschuwing voor je een topic gaat posten overigens :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:56:
[...]-edit: wat een fantastisch Nederlands in de waarschuwing voor je een topic gaat posten overigens :/
_O- Ja het is zo af en toe erg gesteld met de nederlandse taal op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:56:
[...]
Verder heb ik sinds woensdag de Brodit active holder voor de N95 en die werkt prima! Ben nu alleen nog van plan om een CK-7w carkit aan te schaffen. Is het te doen om die voordelig op internet te bestellen en zelf in te bouwen, of kan ik dat beter door mijn garage laten doen? Heb al wel geinformeerd bij een "carkit-boer" maar die wilde voor CK-7w + inbouw in totaal ongeveer 300 euro hebben 8)7, de dwaas. Dat is meer dan ik betaald heb voor mijn N95, wat ik natuurlijk ook tegen hem verteld heb :P

Tot nu toe heb ik de CK-7w het goedkoopst gevonden op www.pdaplus.nl, waar ik ook mijn Brodit active holder heb besteld. 109 euro is daar de prijs. Iemand toevallig nog een goedkoper adresje?
Misschien aardig om te weten is dat de CK-7W inmiddels al opvolgers heeft? De CK-15W en de CK-20W. De nieuwe carkits hebben in ieder geval een betere geluidsweergave dankzij DSP.
Of een ander aardig alternatief zijn de Parrot's. Ik heb zelf nu de MK-6000 in de auto zitten en daarmee kun je perfect ook de MP3'tjes afspelen via de autospeakers en je bedient de mediaplayer via het carkit bedienpaneeltje.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 09-06-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:47:
[...]
Asus had eens een laptop gebouwd: de M6N en de opvolger M6Ne. Deze waren zo populair dat ze nogal wat leverproblemen hadden waarbij Asus zelf zonder stock zat. Zo had je van die periodes waarin je ze kon kopen en zo had je periodes waarin ze totaal niet te verkrijgen waren en ze overal out of stock waren. Eenzelfde verhaal gebeurd regelmatig bij Canon qua camera's. Met name de d-slr lijn voor de profi consument (300d, 350d, 400d). Zeker in het begin komt het veelal voor dat men aardig wat leverproblemen heeft en dat het bedrijf zelf ook zonder voorraad zit.

Wat zegt het dus? Dat de telefoon kennen populairder is dan men heeft verwacht of dan men kan produceren. Wat zegt dat over geruchten als een nieuwe model? Absoluut compleet totaal niets!
Het kan hooguit een indicatie geven wanneer in het verleden dit dikwijls is gebeurd; als het dus de normaalste zaak van de wereld is bij Nokia. Zoiets als wanneer de Online Apple stores dicht gaan; meestal is er dan een of andere update van een product (of meerdere) maar dat is lang niet altijd zo het geval (denk aan onderhoud aan de site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker de CK-20W is een aanrader, heeft daarnaast nog een aansluiting voor een 2e MP3 speler!!
robertwebbe schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:36:
[...]

Misschien aardig om te weten is dat de CK-7W inmiddels al opvolgers heeft? De CK-15W en de CK-20W. De nieuwe carkits hebben in ieder geval een betere geluidsweergave dankzij DSP.
Of een ander aardig alternatief zijn de Parrot's. Ik heb zelf nu de MK-6000 in de auto zitten en daarmee kun je perfect ook de MP3'tjes afspelen via de autospeakers en je bedient de mediaplayer via het carkit bedienpaneeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:36:
[...]

Thanks voor de tip! de CK-15w en CK-20w vielen voor mij af omdat ze weer wat duurder zijn en mij niet echt een meerwaarde leken te bieden. De Parrot MK-6000 kost daarentegen (nagenoeg) hetzelfde als de CK-7w en heeft een hoop extra functionaliteit.

Ik heb geen radio die BT ondersteunt, dus dan gaat de MK-6000 d.m.v. een mutebox naar de luidsprekers toe? Lees net dat er ISO stekkers bijgeleverd worden. Zo eens controleren of dat gaat werken met mijn radio. ... Volgens de site van Kram kan ik ISO stekkers gebruiken en is de wagen voorbereid voor mute-kabel. Als ik dit goed interpreteer, kan ik dus simpelweg de MK-6000 bestellen en ben ik dan klaar? Is het moeilijk om deze zelf te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

dafmay schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:24:
[...]

Heb ik helaas ook een keer gehad. Tijdje terug alweer, en sindsien niet meer (klop 'm wel ff af !). Ik heb toen batterij eruit gehaald en een paar minuten gewacht met opnnieuw erin stoppen en aanzetten. Pas na een aantal keer ging de telefoon weer helemaal aan. Ik heb 'm toen helemaal opgeladen en de nieuwste firmware er opnieuw opgezet. Dat heeft geholpen, sindsdien geen problemen meer ondervonden.

Succes !
Thanks, het wil helaas niet lukken. Ik ga maandag wel terug naar vodafone voor een nieuwe.

Ik heb nu overigens een simlock vrije, niet vodafone branded versie. Kans is aanwezig dat ik nu
wel een vodafone branded terug krijg. Ik lees dat ik daar niet echt blij mee moet zijn. Wat is daar
precies het nadeel van? (behalve dat vodafone logo op de telefoon zelf waar ik een $#%$# hekel aan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CRiSiS schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:36:
[...]

Thanks, het wil helaas niet lukken. Ik ga maandag wel terug naar vodafone voor een nieuwe.
Wat gebeurd er als je 'm aan de lader hangt, laadt ie dan wel op ? Ps Ik meen mij te herinneren dat er een toets-combinatie is om het toestel in een "firmware-update"-modus te krijgen, mischien lukt het daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de parrot mk6100 is op komst die lijkt me nog beter..moet mijn radio dan bleutooht hebbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen cameras voor route66??

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, let een beetje op je spelling en edit je post. Als je met camera's flitspalen bedoelt, die zijn niet beschikbaar voor R66. Heb je een link naar informatie over de MK6100?

-edit: 6100 is gelijk aan de 6000, maar heeft een OLED scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pdaplus.nl/cat...ee-carkits-c-620_842.html

yes yes yes .maar goed dat er slimme en niet slimme .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

dafmay schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Wat gebeurt er als je 'm aan de lader hangt, laadt ie dan wel op ? Ps Ik meen mij te herinneren dat er een toets-combinatie is om het toestel in een "firmware-update"-modus te krijgen, mischien lukt het daar mee.
Als ik hem aan de lader hang dan is er hetzelfde probleem. Ofwel zwart scherm, ofwel "zelftest telefoon mislukt" melding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groene knopje de 3 en de aan en uit knop drukken help dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04
Heb vandaag ook een nieuw abonnement afgesloten, omdat mijn andere abo over een maand alweer afloopt en de N95 nu gratis was met een vodafone 27,50 en onbeperkt internet voor 9,95 de maand.

Was al eerder langs geweest, maar toen was het toestel niet meer voorradig. Nu ook niet trouwens, maar als ik vandaag het abonnement afsloot kreeg ik hem nog gratis ipv voor 250 €. MAargoed mijn vraagje is eigenlijk, als ik straks in het bezit ben van dit mooie telefoontje kan ik dan met mijn laptop via de N95 internetten? Het lijkt me namelijk verdomt handig als ik in de trein af en toe even het net op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:28:
Nope helaas. Ik neem aan de je bedoelt de "bel" knop met groen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:28:
Probeer eens een mooie volzin te maken. Wellicht schiet de pechvogel er dan iets meer mee op.

Je kunt de Nokia N95 een zachte reset of een harde reset geven. Een zachte reset is het herstarten van de telefoon. Hierbij behoudt de Nokia N95 de instellingen. De zachte reset voer je uit door middel van de volgende handelingen:

* Druk *#7780# in
* Vervolgens voer je de security code in. Deze is standaard 12345
* Bevestig dit door op ja te drukken

Met een harde reset breng je het toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Alle instellingen en gegevens zullen uit het toestel verwijderd worden.

* Druk op *#7370#

reset bron: Pocket Info website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:36
Iemand de mogelijkheid van internettelefonie al geprobeerd met z'n N95? En zo ja, met welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Laatst online: 28-08 14:42
heeft iemand mischien ergends (freeware?) software gevonden, Waarmee ik mijn pc kan besturen?

Mijn se telefoon had dat er standaard inzitten en dat was best handig. Alleen voor nokia kan ik het nergends vinden.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:53:
[...]

Probeer eens een mooie volzin te maken. Wellicht schiet de pechvogel er dan iets meer mee op.

Je kunt de Nokia N95 een zachte reset of een harde reset geven. Een zachte reset is het herstarten van de telefoon. Hierbij behoudt de Nokia N95 de instellingen. De zachte reset voer je uit door middel van de volgende handelingen

* Druk *#7780# in

Met een harde reset breng je het toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Alle instellingen en gegevens zullen uit het toestel verwijderd worden.

* Druk op *#7370#

reset bron: Pocket Info website
Dank! Ik heb eindelijk de telefoon even aan de praat gekregen. Meteen daarna nieuwe firmware update maar helaas, daarna meteen weer hetzelfde probleem. 1 op de 20 keer start hij goed (oid). Kortom niet acceptabel. Harde en zachte reset ook geprobeerd maar helaas geen oplossing.

One way ticket > vodafone business point.

Ik hoop alleen dat ze nog unbranded versies hebben, branded lijkt me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Roog1317 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:54:
Iemand de mogelijkheid van internettelefonie al geprobeerd met z'n N95? En zo ja, met welke provider?
Toen mijn telefoon nog werkte heb ik fring getest. Dat werkte perfect met skype-out. 0,02ct naar het buitenland :) Ik had alleen ietwat vertraging, maar het was prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CRiSiS schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:33:
[...]

Dank! Ik heb eindelijk de telefoon even aan de praat gekregen. Meteen daarna nieuwe firmware update maar helaas, daarna meteen weer hetzelfde probleem. 1 op de 20 keer start hij goed (oid). Kortom niet acceptabel. Harde en zachte reset ook geprobeerd maar helaas geen oplossing.
F%&ked-up :( Inderdaad maar 1 oplossing mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruler-Nrg schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:37:
heeft iemand mischien ergends (freeware?) software gevonden, Waarmee ik mijn pc kan besturen?

Mijn se telefoon had dat er standaard inzitten en dat was best handig. Alleen voor nokia kan ik het nergends vinden.
Geen freeware, maar op http://www.shapeservices.com/en/products/remote.php kan je oa RDM+ en VNC+ downen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom werkt de trilfunctie bij Nokia's eigenlijk nooit als ze in de lader hangen? Nu ik na een aantal Samsungs weer een Nokia heb mis ik deze eigenschap toch wel gezien het feit dat ik hem vrijwel altijd op het profiel 'stil' heb staan. Nja, eigenlijk moet ik ook niet zeuren, vond het alleen wel makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
hoe zit het met kijken van youtube filmpjes en zo op de n95? dat snelle internet van vodafone is heel leuk maar krijg me filmpjes niet aan de praat

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de link werkt toch weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:18:
... als ik straks in het bezit ben van dit mooie telefoontje kan ik dan met mijn laptop via de N95 internetten? Het lijkt me namelijk verdomt handig als ik in de trein af en toe even het net op kan.
Dat zou moeten kunnen, mijn N95 werkt als modem via een kabel en Nokia PC-suite op mijn laptop-van-het-werk, en voor mijn iBook zowel via de datakabel als Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:15:
Waarom werkt de trilfunctie bij Nokia's eigenlijk nooit als ze in de lader hangen? Nu ik na een aantal Samsungs weer een Nokia heb mis ik deze eigenschap toch wel gezien het feit dat ik hem vrijwel altijd op het profiel 'stil' heb staan. Nja, eigenlijk moet ik ook niet zeuren, vond het alleen wel makkelijk..
Dat werkt bij SE telefoons die ik heb gehad (4 stuks) evenmin zodra ze aan de lader lagen. Geen typische Nokia eigenschap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

koentjuh schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:18:
Heb vandaag ook een nieuw abonnement afgesloten, omdat mijn andere abo over een maand alweer afloopt en de N95 nu gratis was met een vodafone 27,50 en onbeperkt internet voor 9,95 de maand.

MAargoed mijn vraagje is eigenlijk, als ik straks in het bezit ben van dit mooie telefoontje kan ik dan met mijn laptop via de N95 internetten?
Technisch gezien kan het alleen heb je nu een abonnement van Vodafone waarbij in kleine letters staat vermeldt dat je het ding niet als modem mag gebruiken. Het kan wel maar het mag dus niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:15:
Wat voor nut heeft een trilfunctie als je telefoon aan de lader op een oppervlak zoals een bureau ligt? Totaal niet omdat de trilfunctie bedoeld is zodat je voelt dat je telefoon over gaat terwijl een ringtone bedoeld is om te horen dat het ding over gaat. Dat je het ding hoort trillen als het op een oppervlak ligt is dan een bijkomstige eigenschap die mogelijk handig zou kunnen zijn maar ook eentje die heel onhandig is omdat het apparaat dan van je bureau trilt en op de grond valt. Ik vind dus nogal logisch dat het zo is en snap niet dat het bij anderen juist wel werkt. Je profiel dus niet op stil zetten wanneer het ding laadt is dan denk ik de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Heeft iemand de debranding truuk uitgevoerd, zoals hier http://clear-nokia.blogsp...n95-debranding-guide.html te lezen is?

Ben wel benieuwd of dat werkt om de vodafone ellende eraf te pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
CRiSiS schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:40:
Heeft iemand de debranding truuk uitgevoerd, zoals hier http://clear-nokia.blogsp...n95-debranding-guide.html te lezen is?

Ben wel benieuwd of dat werkt om de vodafone ellende eraf te pleuren.
je kan ook gewoon naar de winkel gaan en een los toestel kopen zonder die ellende. ben je nog goedkoper uit ook dan met abbo.
Probeer het debranding, leuk voor als je telefoon misschien eens stuk gaat en terug moet voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
wd200 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:53:
[...]

Mag ik vragen bij wat voor abbo en wat je er voor betaald heb
eventueel via PM ?
Abbo van EURO 35,- en ook zorgeloos mobiel internet.
Moest voor het toestel nog EURO 99,- betalen

[ Voor 0% gewijzigd door Franciscusm op 11-06-2007 09:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je in het active standby scherm de opties Wlan scan en agenda kunt verwijderen of aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Bij je contacten kan je ook hun verjaardag aangeven, maar is het iemand al gelukt om deze ook terug te laten komen in de kalender ?
Lijkt me van de gekke dat je het 2x moet invullen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

markmg schreef op zondag 10 juni 2007 @ 08:52:
[...]

je kan ook gewoon naar de winkel gaan en een los toestel kopen zonder die ellende. ben je nog goedkoper uit ook dan met abbo.
Probeer het debranding, leuk voor als je telefoon misschien eens stuk gaat en terug moet voor garantie.
Ik heb al een toestel unbranded bij vodafone. Maar als je een paar posts erboven leest kun je zien dat die kapot is. De vraag is of de winkel nog unbranded / simlock vrij spul heeft. Vandaar dus mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:11:
[...]

Ik heb al een toestel unbranded bij vodafone. Maar als je een paar posts erboven leest kun je zien dat die kapot is. De vraag is of de winkel nog unbranded / simlock vrij spul heeft. Vandaar dus mijn vraag.
bij belcompany hebben de stapels simlock vrije en unbranded toestellen op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:14:
[...]

bij belcompany hebben de stapels simlock vrije en unbranded toestellen op voorraad
thanks, maar helaas kon ik daar niet verlengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:06:
[...]

Technisch gezien kan het alleen heb je nu een abonnement van Vodafone waarbij in kleine letters staat vermeldt dat je het ding niet als modem mag gebruiken. Het kan wel maar het mag dus niet.

[...]

Wat voor nut heeft een trilfunctie als je telefoon aan de lader op een oppervlak zoals een bureau ligt? Totaal niet omdat de trilfunctie bedoeld is zodat je voelt dat je telefoon over gaat terwijl een ringtone bedoeld is om te horen dat het ding over gaat. Dat je het ding hoort trillen als het op een oppervlak ligt is dan een bijkomstige eigenschap die mogelijk handig zou kunnen zijn maar ook eentje die heel onhandig is omdat het apparaat dan van je bureau trilt en op de grond valt. Ik vind dus nogal logisch dat het zo is en snap niet dat het bij anderen juist wel werkt. Je profiel dus niet op stil zetten wanneer het ding laadt is dan denk ik de enige oplossing.
Trilfunctie werkt niet omdat het trillende gedeelte in de batterij zit verwerkt bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:22:
[...]

Trilfunctie werkt niet omdat het trillende gedeelte in de batterij zit verwerkt bij mijn weten.
Is dat zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Dat klopt inderdaad! Tenminste, bij mijn vorige telefoon was dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:51:
[...]

dat klopt HELEMAAL NIET! Het trilgedeelte is gewoon een klein motortje met een "half gewicht" op...en die zit zeker niet in je baterij verwerkt

er is maar 1 reden waarom de triller niet werkt tijdens het opladen en die is hierboven al genoemd, als hij aan de lader hangt dan gaat m'n ervan uit dat hij niet in je zat zit, en waarom zou een triller dan zin hebben? Op je bureau kan hij alleen maar wegtrillen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:56:
[...]

dat klopt HELEMAAL NIET! Het trilgedeelte is gewoon een klein motortje met een "half gewicht" op...en die zit zeker niet in je baterij verwerkt

er is maar 1 reden waarom de triller niet werkt tijdens het opladen en die is hierboven al genoemd, als hij aan de lader hangt dan gaat m'n ervan uit dat hij niet in je zat zit, en waarom zou een triller dan zin hebben? Op je bureau kan hij alleen maar wegtrillen...
lauw8 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:51:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Shit per ongeluk de Nokia Experience video verwijderd van mijn N95. Dat was mijn "kijk eens wat mijn telefoon kan"-show off video ;) Wie kan mij er aan helpen ? Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of hier iemand is die zijn n95 bij de orange shop heeft gehaald enzo ja wat voor branded software erop zit en of er ergens op de buitenkant een orange logo zit.

Scheelt me namelijk wel wat euro's als ik hem via hun haal.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:09:
Shit per ongeluk de Nokia Experience video verwijderd van mijn N95. Dat was mijn "kijk eens wat mijn telefoon kan"-show off video ;) Wie kan mij er aan helpen ? Thanks !
Ik kan je er nu niet aan helpen, maar je kan wel je telefoon een hard reset geven. Dan heb je hem ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:15:
[...]

Ik kan je er nu niet aan helpen, maar je kan wel je telefoon een hard reset geven. Dan heb je hem ook weer
Ja dat weet ik, maar dan ben ik al mijn specifieke settings / menu's e.d kwijt. Mischien dat iemand hier 'm zou kunnen/willen uploaden naar een tijdelijke web-based opslag oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:22:
[...]

Ja dat weet ik, maar dan ben ik al mijn specifieke settings / menu's e.d kwijt. Mischien dat iemand hier 'm zou kunnen/willen uploaden naar een tijdelijke web-based opslag oid ?
Dat kan ook, ik alleen niet aangezien ik op mijn n95 zit te internetten. Maar Je kan ook met nokia pc suite een back up maken incl settings. En kan je die gewoon terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik zelf een probleem, namelijk het volgende. Als ik een programma gebruik met internet op mijn n95 dan is er niks aan de hand, maar gebruik ik nu 2 programma,s die internet gebruiken (ik had het met fring en de webbrowser) sluit hij 1 van de 2 ongevraagd af, terwijl ik gewoon schakel via het menu knop ingedrukt houden. Heeft een van jullie een id waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
@knap:
Heb net eea eens uitgeprobeerd op het wlan, het dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om nog een rij shortcuts op het today screen te krijgen?

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op zondag 10 juni 2007 @ 08:52:
[...]

Je kan wel degelijk de branded versie eraf halen. Dit hoeft je niet perse zelf te doen. Er zijn ook Nokia Care Centers die voor je wilt doen, met behoud van je garantie. Dusja, het kan met behoud van je garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Als ik nou een software update uitvoer op mijn N95, blijft alles dan gewoon goed werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:34:
Als ik nou een software update uitvoer op mijn N95, blijft alles dan gewoon goed werken ?
Ik neem even aan dat je geinstalleerde software e.d. bedoeld ? Het antwoord is in principe...ja.

EDIT : heb nog geen koffie gehad, dan kraam ik vaak onzin uit ;) Eerlijk gezegd weet ik niet of geinstalleerde software er nog steeds op staat na installatie nieuwe firmware. Ik vermoed zelfs van niet. Mischien heeft iemand anders een zinnig antwoord voor je...

[ Voor 31% gewijzigd door dafmay op 11-06-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en maar wachten tot KNP HI weer een N95 heeft. "Ja we weten het niet, nokia kan ze niet leveren :S ''
maar goed, Zijn ze bij KPN Hi logo/operator vrij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:34:
Als je een firmware update bedoeld die je met de Nokia Software Updater tool uitvoerd.... dan ben je alle instellingen, adresboeken en zelf geïnstalleerde progsels kwijt (toestel komt dan weer terug in fabrieks status). Eerst even een back-up van je toestel maken dus, tenzij je zeker weet dat je alles zó terug kunt zetten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:58:
en maar wachten tot KNP HI weer een N95 heeft. "Ja we weten het niet, nokia kan ze niet leveren :S ''
maar goed, Zijn ze bij KPN Hi logo/operator vrij ?
Yups.... KPN levert toestellen uit de duurdere series altijd unlocked / unbranded. (Staat ook gewoon op de site, onder "mijn KPN") Alleen de toestellen die bij een Prepaid kaart worden geleverd zijn nog gelocked/gebrand.

Linkje waart je het kunt checken ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
wimmel_1 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:00:
[...]

Als je een firmware update bedoeld die je met de Nokia Software Updater tool uitvoerd.... dan ben je alle instellingen, adresboeken en zelf geïnstalleerde progsels kwijt (toestel komt dan weer terug in fabrieks status). Eerst even een back-up van je toestel maken dus, tenzij je zeker weet dat je alles zó terug kunt zetten.
Dit is echter niet het geval als je data op je SD card staat.
Alles wat daar staat wordt behouden dus copy je hele telefoonboek naar SD en na reset weer terug, soft blijft ook gewoon werken tenzij deze settings op je phone plaatst dan ff op nieuwinstellen.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 11-06-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
schumi2004 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:12:
[...]
Dit is echter niet het geval als je data op je SD card staat.
Alles wat daar staat wordt behouden dus copy je hele telefoonboek naar SD en na reset weer terug, soft blijft ook gewoon werken tenzij deze settings op je phone plaatst dan ff op nieuwinstellen.
Ahh ok dankje, Maar als alles goed werkt is het dan toch noodzakelijk om een zo'n firmware update uit te voeren ?

En moet je dat dan met een date kabel doen of kan het ook gewoon via bluetooth ?

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 11-06-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSniekers
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2019
Uit pure nieuwsgierigheid: wie weet waarom de telefoon een dataverbinding opent als je via 'kaarten' de positiebepaling z'n gang laat gaan? Eerst was ik in de veronderstelling dat -ie op basis van netwerkinformatie je positie deed bepalen, maar dat is niet zo. Default laat -ie namelijk de laatst bepaalde positie (via sat.) zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BSniekers schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:08:
Uit pure nieuwsgierigheid: wie weet waarom de telefoon een dataverbinding opent als je via 'kaarten' de positiebepaling z'n gang laat gaan? Eerst was ik in de veronderstelling dat -ie op basis van netwerkinformatie je positie deed bepalen, maar dat is niet zo. Default laat -ie namelijk de laatst bepaalde positie (via sat.) zien...
Dat wil ik ook wel eens weten ! (lekker zinnige toevoeging, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
voor zover ik weet, correct me if i'm wrong, maakt hij data connectie om eventueele updates op kaarten binnen te halen. Heb zelf geen N95, nog niet, maar stond in topic deel 1/2 dat hij dan updates binnen haalt waar nodig.
Je kan in opties wel uitzetten dat hij dataconnectie maakt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu deel 1 t/m 4 van het N95 topic doorgenomen, maar zit nog steeds met het volgende;
- ik start "GPS data" op
- ik ga direct naar m'n SATELLITE STATUS , en zie binnen 15 sec. 5 satellites
... WOW, da's snel denk je ....
- maar , vervolgens geeft dat K%$ ding !! 35 MINUTEN !! aan dat'ie " WAITING GPS " is, met andere woorden hij kan geen positie bepalen , kortom , navigeren ho maar

Ik kon gisteren gaan navigeren toen ik net thuis was gekomen....

VRAAG
* Moet ik iets in de instellingen veranderen ?
* Jullie hebben het over de "gps fix" . Is dat "de fix" waar ik het over heb ?
* Als ik R66 ga gebruiken, dan zal dit toch niet beter worden ? Het bepalen van je positie staat toch los van welke navigatie software je gebruikt ?

Grusi van een "NONO"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een TomTom of Route 66 zet je de "landen" software "ergens " op je device..... Bij de MAPS van Nokia werkt dat anders ( ook nav4all ..) . Je haalt alleen dat "stukje" van de kaart binnen wat je daadwerkelijk nodig hebt, of dat nu is om grafisch op een kaartje te kunnen zien waar je staat of om een route te kunnen bepalen.
Deze verbinding gaat (onderweg) altijd via je GPRS abbo. PAS DUS OP , kan in de papieren gaan lopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:35:
Bij een TomTom of Route 66 zet je de "landen" software "ergens " op je device..... Bij de MAPS van Nokia werkt dat anders ( ook nav4all ..) . Je haalt alleen dat "stukje" van de kaart binnen wat je daadwerkelijk nodig hebt, of dat nu is om grafisch op een kaartje te kunnen zien waar je staat of om een route te kunnen bepalen.
Deze verbinding gaat (onderweg) altijd via je GPRS abbo. PAS DUS OP , kan in de papieren gaan lopen !

[...]
dat klopt niet helemaal volgens mij...bij Nav4all haalt hij voor het navigeren idd de nodige maps af...maar bij Nokia kan je op voorhand, met je PC, de nodige maps en bestanden afhalen (benelux in 1 keer helemaal bvb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:35:
Deze verbinding gaat (onderweg) altijd via je GPRS abbo. PAS DUS OP , kan in de papieren gaan lopen ![...]
Ik geloof niet dat dat juist is. Nokia Maps werkt juist met kaarten die vantevoren op de telefoon zijn gezet, zodat er juist niet via gprs oid verbinding hoeft te worden gemaakt. In ieder geval heb ik met Nokia Maps nog nooit verbinding met gprs hoeven maken om een route te kunnen plannen. Nav4All doet dat iig wel.

EDIT : Thaboy je was me net voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 11-06-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:21:
Ik heb nu deel 1 t/m 4 van het N95 topic doorgenomen, maar zit nog steeds met het volgende;
- ik start "GPS data" op
- ik ga direct naar m'n SATELLITE STATUS , en zie binnen 15 sec. 5 satellites
... WOW, da's snel denk je ....
- maar , vervolgens geeft dat K%$ ding !! 35 MINUTEN !! aan dat'ie " WAITING GPS " is, met andere woorden hij kan geen positie bepalen , kortom , navigeren ho maar

Ik kon gisteren gaan navigeren toen ik net thuis was gekomen....

VRAAG
* Moet ik iets in de instellingen veranderen ?
* Jullie hebben het over de "gps fix" . Is dat "de fix" waar ik het over heb ?
* Als ik R66 ga gebruiken, dan zal dit toch niet beter worden ? Het bepalen van je positie staat toch los van welke navigatie software je gebruikt ?

Grusi van een "NONO"
Naar mijn ervaring heeft dit niet met je GPS te maken maar met de software (Nokia Maps in dit geval)...ook bij mij deed hij er erg lang over, maar nu ik Route66 gebruik (dit is GEEN vraag en GEEN discuttie over Route66, Mods ;) ) merk ik dat hij veel sneller een fix heeft en super werkt. Wachten op een update van Nokia zal mss wel wat fixes geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:35
Beste heren en eventueel dames,

Ik heb al een lange tijd aandachtig hier de delen gelezen en ben uiteindelijk maar overstag gegaan om een N95 te gaan aanschaffen. Nu merk ik vooral op dat "branded" varianten over het algemeen gunstiger qua prijs liggen dan de unbranded versies.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een Vodafone abbo met de N95 en de unbranded kost me 250,- euro extra bij het geselecteerde abbonement. En met een branded versie kost hij me niets.

Nu vraag ik me af wat dan eigenlijk de verschillen zijn tussen een branded variant en een unbranded variant. En dan in dit geval bij Vodafone.

Het enige wat ik weet dat hij gelocked is, en dat er op de covers van de telefoon het Vodafone logo staat. Maar zijn er nog andere verschillen met de unbranded variant?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)