Nokia N95 Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 58.700 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met Fring, ik heb het er net opgezet. Opeens kom je in een scherm waar je kan kiezen uit Google Talk, MSN, Skype enz. Als ik msn aanklik moet ik vervolgens een USER-ID invoeren en een PASSWORD. Ik heb dit gedaan en telkens zegt hij dat het niet lukt. Waar kan dit aan liggen? Iets verkeerd ingesteld misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ytsejammer schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:12:
[...]

Profielen kun je zelf aanpassen in Instrumenten -> profielen. Op het profiel klik je op opties (in jou geval dus het profiel stil) en dan klik je op aanpassen

[...]

Zijn er meer mensen die dit hebben gehoord/gelezen? Een enkele bron vind ik iets te weinig om me er druk om te maken.
Ik snap niet waarom ik alleen maar dit soort reacties krijg. Iedereen zegt steeds dat ik naar profielen moet gaan om het daar aan te passen. Ik werk zelf bij Vodafone City Point dus mag aannemen dat ik dit soort 'basic' stuff wel ken. Ik had al gezegd dat Nokia heeft erkend dat het een softwarefout is, lees: TRILFUNCTIE WERKT NIET als het profiel stil is geselecteerd ondanks dat het wel aan is gezet! Maar goed...softwareupdate naar de laatste versie verhelpt dit probleem. Maar nu werkt de GPS ontvanger niet meer. Ook DAT is bevestigt door NSP. Wie heeft die laatste softwareversie waarbij de GPS niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een programma dat de locatie van de gsm gebruikt: Smart Profile. Hiervoor maakt het gebruik van CELL ID. Is bekend of deze optie nog steeds ondersteund wordt? In oude gsm's kon je die optie aan/uit zetten en zag je je regio code op het scherm. In de N95 kan ik zoiets niet vinden en daardoor zijn helaas bepaalde functies van Smart Profile niet te gebruiken. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
In een eerder deel van dit topic lees ik dat TomTom niet gebruikt kan worden op de N95, ergens anders heb ik weer gelezen dat dit wel mogelijk is. Kan iemand mij vertellen of het nu mogelijk is om TomTom mobile op deze telefoon te gebruiken? En als dit niet kan, kan iemand mij dan uitleggen waarom/waardoor dit dan niet kan?

Tevens zou ik graag willen weten of het navigatie programma dat standaard op de N95 staat goede navigatie is. Is dit vergelijkbare kwaliteit vergeleken met TomTom?

De 2 belangrijkste redenen dat ik deze telefoon wil aanschaffen zijn namelijk dat er navigatie op zit en dat er een goede camera lens in is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:17:
[...]

Ik snap niet waarom ik alleen maar dit soort reacties krijg. Iedereen zegt steeds dat ik naar profielen moet gaan om het daar aan te passen. Ik werk zelf bij Vodafone City Point dus mag aannemen dat ik dit soort 'basic' stuff wel ken. Ik had al gezegd dat Nokia heeft erkend dat het een softwarefout is, lees: TRILFUNCTIE WERKT NIET als het profiel stil is geselecteerd ondanks dat het wel aan is gezet! Maar goed...softwareupdate naar de laatste versie verhelpt dit probleem. Maar nu werkt de GPS ontvanger niet meer. Ook DAT is bevestigt door NSP. Wie heeft die laatste softwareversie waarbij de GPS niet werkt?
Ik heb de laatste versie en bij mij werkt GPS prima hoor. Misschien moet je je toestel gewoon eens omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:41:
In een eerder deel van dit topic lees ik dat TomTom niet gebruikt kan worden op de N95, ergens anders heb ik weer gelezen dat dit wel mogelijk is. Kan iemand mij vertellen of het nu mogelijk is om TomTom mobile op deze telefoon te gebruiken? En als dit niet kan, kan iemand mij dan uitleggen waarom/waardoor dit dan niet kan?

Tevens zou ik graag willen weten of het navigatie programma dat standaard op de N95 staat goede navigatie is. Is dit vergelijkbare kwaliteit vergeleken met TomTom?

De 2 belangrijkste redenen dat ik deze telefoon wil aanschaffen zijn namelijk dat er navigatie op zit en dat er een goede camera lens in is ingebouwd.
TomTom kan op dit moment alleen gebruikt worden met een externe GPS ontvanger. Het is voorlopig niet mogelijk om de interne gps voor de huidige tomtom navigatie software te gebruiken. Je kunt TomTom dus wel gebruiken maar alleen als je een aparte GPS ontvanger hebt.

De navigatie die al op de N95 staat is leuk maar heeft niet het niveau van TomTom.

Lees de topics eerst over de goede camera lens. De meningen verschillen nogal. Tot 3 megapixel is de kwaliteit prima. Met de volle 5 Megapixel valt het resultaat wat tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al eens iemand gelukt om live streaming video op zijn N95 te krijgen?
Bijv. het laatste journaal vanaf uitzendinggemist?!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:04

UMD

You don't say

kan iemand mij hier misschien vertellen hoe de N95 functioneert als een muziekspeler?

En dan doel ik met name op pure geluidskwaliteit. Dus SNR, Soundstage, diepgang e.d.
Als iemand hem met een MP3 speler zou kunnen vergelijken zou ik dat heel fijn vinden.

En bijvoorbeeld met degelijke oordoppen (hij heeft toch een 3.5mm jack?)

thx!!
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:48:
[...]

TomTom kan op dit moment alleen gebruikt worden met een externe GPS ontvanger. Het is voorlopig niet mogelijk om de interne gps voor de huidige tomtom navigatie software te gebruiken. Je kunt TomTom dus wel gebruiken maar alleen als je een aparte GPS ontvanger hebt.

De navigatie die al op de N95 staat is leuk maar heeft niet het niveau van TomTom.

Lees de topics eerst over de goede camera lens. De meningen verschillen nogal. Tot 3 megapixel is de kwaliteit prima. Met de volle 5 Megapixel valt het resultaat wat tegen.
Ok. Maar zal het in de toekomst dan wel mogelijk zijn om tomtom te gebruiken op de n95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld is een schone zaak, wacht en gij zult weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Spurlie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:01:
[...]

Ok. Maar zal het in de toekomst dan wel mogelijk zijn om tomtom te gebruiken op de n95?
Waarschijnlijk wel. Blijkbaar is Route 66 er nu mee bezig en dan zal TomTom vast snel volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:41:

Route66 werkt net zo goed als Tomtom maar dan met ingebouwde gps antenne
niet vergeten om klepje omhoog teschuiven tijdens navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Herhaling:
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:11:
Modbreak:Gaan we nog over de N95 praten? Het is hier de helpdesk van route66 niet! Als je route 66 gekocht hebt, en het werkt niet, moet je bij route66 wezen. Werkt het niet omdat je het illegaal gedownload hebt, dan moet je niet hier wezen!
Graag dan nu weer ontopic!
Posts met vragen over de installatie van Route66 worden vanaf nu zonder pardon verwijderd!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:37:
Er is een programma dat de locatie van de gsm gebruikt: Smart Profile. Hiervoor maakt het gebruik van CELL ID. Is bekend of deze optie nog steeds ondersteund wordt? In oude gsm's kon je die optie aan/uit zetten en zag je je regio code op het scherm. In de N95 kan ik zoiets niet vinden en daardoor zijn helaas bepaalde functies van Smart Profile niet te gebruiken. Wie weet raad?
Programma? Bedoel je niet gewoon cellbroadcast? Dat zijn kleine info berichten. Vodafone is de enige die dat constant gebruikt met inderdaad alleen regiocode. En ja zit ergens op de n95. Vast wel via boekje te vinden. Ik dacht dat de code voor regionummers 030 was. Vast ook ergens te vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kan me die cell info nog herinneren uit de tijd dat Vodafone nog Libertel was. Destijds had ik daar een abonnement en toen werkte dat (ook al op m'n Nokia 1610, we spreken 1997).
Sinds ik bij KPN zit, en da's al van voor de de tijd dat Libertel Vodafone werd, doet die functie het niet meer, dus ik kan me best voorstellen dat het een dienst is die de netwerk operator moet ondersteunen.
Standaard staat deze functie overigens al aan op je N95. (Menu -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Positiebepaling -> Methoden pos. bepaling -> Op basis van netwrk.)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 11:51
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:16:
Ik heb al diverse movieplayers gedownload, maar deze zijn meestal steeds maar voor een bestandstype, weet er iemand een alleskunnen? Dus divx, avi, xvid etc
Ja, op My-Symbian.com kwam ik het programma SmartMovie dat volgens de makers XVID, DIVX, DX50, 3IVX en 3IV2.
Zelf heb ik het programma nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:11:
Zijn er mensen met T-Mobile die al een keer een update hebben gedraaid? Ik heb gehoord dat bij de branded t-mobile toestellen de update wel eens later kan komen...is dit het geval en zoja hoeveel later?
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:29:
[...]

t-mob is altijd later met updates
Mijn toestel van T-mobile heeft de nieuwste versie er op zitten, dus veel later zijn ze niet want ik heb het toestel al 3 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:17:
[...]
Ik werk zelf bij Vodafone City Point dus mag aannemen dat ik dit soort 'basic' stuff wel ken.
Dan ben jij de eerste bij vodafone, nergens last van met GPS werkt met de juiste sw goed, trill functie ook

[ Voor 9% gewijzigd door Slux op 07-06-2007 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:41:
[...]

Ik heb de laatste versie en bij mij werkt GPS prima hoor. Misschien moet je je toestel gewoon eens omruilen...
Heb jij de simlockvrije versie? (welke software versie?) Of gelockte versie? En doet bij jou de trilfunctie het als je het profiel stil heb geselecteerd? Anders ga ik hem vanmiddag inderdaad ff ruilen,want heb nog 4 dagen omruilgarantie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 07:38:
[...]

Dan ben jij de eerste bij vodafone, nergens last van
Heb jij ook de Vodafoneversie dan? Ik ga hem evengoed even ruilen tegen een simlockvrije...
Maar als ik de eerste ben, vind ik het vreemd dat Nokia deze problemen erkende toen ik bij NSP was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 07:40:
[...]

Heb jij de simlockvrije versie? (welke software versie?) Of gelockte versie? En doet bij jou de trilfunctie het als je het profiel stil heb geselecteerd? Anders ga ik hem vanmiddag inderdaad ff ruilen,want heb nog 4 dagen omruilgarantie >:)
Ik heb de vodafone versie, heb de laatste softwareversie en zowel gps als trilfunctie in stille modus werken. :)
Dus ik zeg omruilen die hap! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hier een intressante link over you tube mobile als dit waar is dan zou dat super vet zijn of niet?
Dus check de post op de site van n95 blog: http://n95blog.com/youtube-mobile-coming-soon/
En deze van you tube zelf laat je nummer achter en w8 dan op die sms: http://m.youtube.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:51:
Is het al eens iemand gelukt om live streaming video op zijn N95 te krijgen?
Bijv. het laatste journaal vanaf uitzendinggemist?!
Er is software om te streamen ook de youtube mogelijkheid in het "videocenter" van de N95 is een stream. Voor uitzending gemist is software nodig die de windows media player formaten ondersteund. Dit is nog niet beschikbaar voor Symbian. Er worden wel pogingen ondernomen, maar het is niet duidelijk wanneer dit ook daadwerkelijk resultaten gaat geven:
http://coreplayer.com/ind...ctionid=4&id=15&Itemid=29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Wat ik me nog afvroeg: er staat zo her en der vermeld dat er een nieuwe batch aan zit te komen? in hoeverre zijn deze berichten te vertrouwen? Misschien wat bronnen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Nou ik heb 'm ook... topapparaat! Alles werkt ook super. Geen sliderprobleem (mag ook eens gezegd worden). GPS fix binnen een minuut (ook in de trein.. vandaag ritje van utrecht naar zwolle zonder problemen getrackt). Voor navigatie vertrouw ik nog maar even op Nav4all, gebruikte ik al op m'n 6680. Ook achterin de auto (niet bij raam) binnen een minuut een fix.

Vier dingetjes, weet iemand het antwoord?
1) Bij WLAN settings (via settings menu) kan ik instellen dat ie nooit, of elke zoveel minuten naar wlans moet scannen. Als ik dat op nooit zet scant ie nog steeds. Alleen op het standby screen kan ik de scan uitzetten. Mis ik iets of zijn het twee verschillende dingen?

2) En, misschien een klein beetje offtopic (meer voor symbian topic) - wie heeft de n95 aan de praat met een school WLAN? En dan heb ik het over een surfnet lan via radius (dus windesheim, UvA, etc).

3) Is het mogelijk om via de USB aansluiting te internetten? Dus via de pc waar ie dan aanhangt. Zo kan ik snel veel dingen proberen/downloaden zonder gehinderd te zijn door dataverbruik (ik heb thuis geen wlan) of restricties van de ISP.

4) BIj google mobile maps, en bij het toevoegen van Youtube aan videocenter krijg ik een melding 'niet acceptabel' - weet iemand wat dat is en hoe je dat wegkrijgt? :S Antwoord: dit komt door orange World - andere toegangspunt werkt wel .. blegh.
edit:

vierde puntje toegevoegd

[ Voor 11% gewijzigd door Mfpower op 07-06-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:45:
Mensen hier een intressante link over you tube mobile als dit waar is dan zou dat super vet zijn of niet?
Dus check de post op de site van n95 blog: http://n95blog.com/youtube-mobile-coming-soon/
En deze van you tube zelf laat je nummer achter en w8 dan op die sms: http://m.youtube.com/
nooit van tinytube gehoord?
die pikt video's van allerlei website incl youtube en werkt perfect op je mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 02:58:
Ik kan me die cell info nog herinneren uit de tijd dat Vodafone nog Libertel was. Destijds had ik daar een abonnement en toen werkte dat (ook al op m'n Nokia 1610, we spreken 1997).
Sinds ik bij KPN zit, en da's al van voor de de tijd dat Libertel Vodafone werd, doet die functie het niet meer, dus ik kan me best voorstellen dat het een dienst is die de netwerk operator moet ondersteunen.
Standaard staat deze functie overigens al aan op je N95. (Menu -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Positiebepaling -> Methoden pos. bepaling -> Op basis van netwrk.)
Ik denk dat er een paar dingen door elkaar worden gehaald. 'Cell info' / 'Cell Broadcast' is anders dan 'positie bepalen op basis van netwerk'. Dat 'Cell' zijn korte info berichtjes, waar alleen Vodafone gebruik van maakt met regiocode in beeld, zoals naarden: Regio 035. Komt er dan in beeld.

'positie bepalen op basis van netwerk' is een hele andere techniek...

Of ik moet het nu helemaal fout hebben, dat 'positie bepalen op basis van netwerk' gebruikt maakt van de 'Cell info'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:57:
[...]

nooit van tinytube gehoord?
die pikt video's van allerlei website incl youtube en werkt perfect op je mobiel
Nou als ik via tiny tube bepaalde filmpjes zoek kan ik ze niet eens vinden en krijg vaak maar 3 of 4 zoek resultaten wat heb je daar nou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, Tinytube is veel en veel beperkter dan de echte Youtube. Maar denk dat het niet lang meer duurt of we hebben de mobile variant van Youtube. Dat zou wel gaaf zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 15:34
Mau_Maus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat er een paar dingen door elkaar worden gehaald. 'Cell info' / 'Cell Broadcast' is anders dan 'positie bepalen op basis van netwerk'. Dat 'Cell' zijn korte info berichtjes, waar alleen Vodafone gebruik van maakt met regiocode in beeld, zoals naarden: Regio 035. Komt er dan in beeld.

'positie bepalen op basis van netwerk' is een hele andere techniek...

Of ik moet het nu helemaal fout hebben, dat 'positie bepalen op basis van netwerk' gebruikt maakt van de 'Cell info'
Ik vermoed dat die laatste zin de lading dekt.

Cell info was bedoeld voor het sturen van (nood-)berichten, zoals door brandweer / GGD / gemeenten. Dit gebeurd obv de regiocode waar het toestel zich op dat moment bevindt. "Positie bepalen obv netwerk" is vermoed ik de achterliggende techniek die zorgdraagt voor positiebepaling op basis waarvan weer de Cell info wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:59:
[...]

Ik vermoed dat die laatste zin de lading dekt.

Cell info was bedoeld voor het sturen van (nood-)berichten, zoals door brandweer / GGD / gemeenten. Dit gebeurd obv de regiocode waar het toestel zich op dat moment bevindt. "Positie bepalen obv netwerk" is vermoed ik de achterliggende techniek die zorgdraagt voor positiebepaling op basis waarvan weer de Cell info wordt toegepast.
Ok, maar las een deel eerder ofzo... dat geen provider die optie voor gps ondersteunde... Als vodafone dus nog die regio berichtjes uitstuurd, zou het daarbij wel werken voor een nauwkeurige en snellere gpsfix??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:44:
[...]

Ok, maar las een deel eerder ofzo... dat geen provider die optie voor gps ondersteunde... Als vodafone dus nog die regio berichtjes uitstuurd, zou het daarbij wel werken voor een nauwkeurige en snellere gpsfix??
Voor zover ik lees was het verhaal over cell info/positie bepaling begonnen adhv tip mbt het programma SmartProfile dat obv cell info/broadcast het profiel kan aanpassen. Ik denk dat de "positie bepaling" op onze N95 gewoon werkt met de standaard "cell info" die met het signaal wordt meegestuurd. Klinkt dat logisch ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:16:
Ik heb al diverse movieplayers gedownload, maar deze zijn meestal steeds maar voor een bestandstype, weet er iemand een alleskunnen? Dus divx, avi, xvid etc
Smartmovie werkt inderdaad, maar vond ik niet echt handig en is bovendien niet gratis. De beste oplossing vind ik om je films te converteren naar mp4. Een erg relaxt freeware progje daarvoor is SUPER Converter. Ikzelf converteer met deze instellingen en dan heb je kwaliteit dat je op je tv kunt kijken. Bijkomend voordeel van converteren is dat je bij het bekijken dan de player van Nokia gebruikt, dat vind ik i.i.g. relaxter dan wéér een ander programma.

Andere software die goed schijnt te werken is PS3 Video9. Zoek in de startpost en in deel 3 van dit topic voor meer info daarover.
UMD schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:54:
kan iemand mij hier misschien vertellen hoe de N95 functioneert als een muziekspeler? En dan doel ik met name op pure geluidskwaliteit. Dus SNR, Soundstage, diepgang e.d. Als iemand hem met een MP3 speler zou kunnen vergelijken zou ik dat heel fijn vinden. En bijvoorbeeld met degelijke oordoppen (hij heeft toch een 3.5mm jack?)
De meeste termen die je gebruikt ken ik niet, maar ik ben niet echt tevreden over het maximaal volume. Ik ben iPod gewend en die kan toch wel wat harder! Hij heeft idd een 3.5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:32:
[...]

Smartmovie werkt inderdaad, maar vond ik niet echt handig en is bovendien niet gratis. De beste oplossing vind ik om je films te converteren naar mp4. Een erg relaxt freeware progje daarvoor is SUPER Converter. Ikzelf converteer met deze instellingen en dan heb je kwaliteit dat je op je tv kunt kijken. Bijkomend voordeel van converteren is dat je bij het bekijken dan de player van Nokia gebruikt, dat vind ik i.i.g. relaxter dan wéér een ander programma.

Andere software die goed schijnt te werken is PS3 Video9. Zoek in de startpost en in deel 3 van dit topic voor meer info daarover.

[...]

De meeste termen die je gebruikt ken ik niet, maar ik ben niet echt tevreden over het maximaal volume. Ik ben iPod gewend en die kan toch wel wat harder! Hij heeft idd een 3.5mm jack.
tis ook daaarom dat de jeugd niet meer zo goed hoort.luid is niet altijd goed .ik den er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Misschien kan ik hier iets verduidelijken.

Menu -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Positiebepaling -> Methoden pos. bepaling -> Op basis van netwrk. zorgt ervoor dat AGPS aangezet wordt. Helaas ondersteunen geen van de Nederlandse operators dit (nog) en kun je het volgens mij beter aanzetten. Ik heb zelf het idee dat je dan sneller een fix krijgt dan dat het aan blijft staan.

Cell broadcast is zoals eerder al gezegd een methode om informatie te broadcasten over het mobiele netwerk. De regio aanduiding van Vodafone gebruikt hiervoor kanaal 050. Deze informatie kun je dus niet gebruiken voor locatiebepaling. De aanduiding 020 betekent dus dat in je de regio Amsterdam bent, niet waar precies.

Cell ID is zeg maar het antenne nummer. Als een mast meedere antennes heeft dan hebben die ieder ook allemaal een eigen ID. Ieder netwerk heeft zijn eigen ID's. Er zijn applicaties in omloop om uit het netwerk de Cell ID te kunnen lezen waarmee je op dat moment verbonden bent. Ook kun je de neighbour cell ID's opvragen, hierin staan alle cell id's van de buren zeg maar. Een handover kan ook alleen maar gebeuren naar die Cell ID's (tenzij je bijv. van GSM naar UMTS overschakeld).
De Cell ID is soms ook een gewraakte methode die als bewijslast wordt gebruikt. Cell ID zou in theorie gebruikt kunnen worden voor locatiebepaling maar dat gebeurd in de praktijk niet.
Vodafone doet dat zelf overigens wel maar dan binnen het netwerk zeg maar, dit noemen ze dan direct HD verkeersinformatie. De in het 3e kwartaal te verschijnen TomTom 2.0's gaan daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
robertwebbe schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:49:

Menu -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Positiebepaling -> Methoden pos. bepaling -> Op basis van netwrk. zorgt ervoor dat AGPS aangezet wordt. Helaas ondersteunen geen van de Nederlandse operators dit (nog) en kun je het volgens mij beter aanzetten. Ik heb zelf het idee dat je dan sneller een fix krijgt dan dat het aan blijft staan.

Cell broadcast is zoals eerder al gezegd een methode om informatie te broadcasten over het mobiele netwerk. De regio aanduiding van Vodafone gebruikt hiervoor kanaal 050. Deze informatie kun je dus niet gebruiken voor locatiebepaling. De aanduiding 020 betekent dus dat in je de regio Amsterdam bent, niet waar precies.

Cell ID is zeg maar het antenne nummer. Als een mast meedere antennes heeft dan hebben die ieder ook allemaal een eigen ID. Ieder netwerk heeft zijn eigen ID's. Er zijn applicaties in omloop om uit het netwerk de Cell ID te kunnen lezen waarmee je op dat moment verbonden bent. Ook kun je de neighbour cell ID's opvragen, hierin staan alle cell id's van de buren zeg maar. Een handover kan ook alleen maar gebeuren naar die Cell ID's (tenzij je bijv. van GSM naar UMTS overschakeld).
De Cell ID is soms ook een gewraakte methode die als bewijslast wordt gebruikt. Cell ID zou in theorie gebruikt kunnen worden voor locatiebepaling maar dat gebeurd in de praktijk niet.
Vodafone doet dat zelf overigens wel maar dan binnen het netwerk zeg maar, dit noemen ze dan direct HD verkeersinformatie. De in het 3e kwartaal te verschijnen TomTom 2.0's gaan daar gebruik van maken.
Interessante informatie, bedankt. Vooral het A-GPS verhaal. Ik heb de instelling aangezet en ga vanavond eens proberen of het voor een snellere fix zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-GPS stond bij mij aan ..fix altijd in 15sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:49:

Sorry, maar lees ik het nou verkeerd, of had hier uitzetten moeten staan?

Als het (nog) niet onderteund wordt, heeft aanzetten dus geen zin, toch??

Dus, ik moet het uitzetten...

Toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:27:
[...]

Sorry, maar lees ik het nou verkeerd, of had hier uitzetten moeten staan?

Als het (nog) niet onderteund wordt, heeft aanzetten dus geen zin, toch??

Dus, ik moet het uitzetten...

Toch? :P
:) Ja dat leek mij ook logisch, maar goed proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:31:
[...]

:) Ja dat leek mij ook logisch, maar goed proberen kan geen kwaad.
Ga het nu gelijk ff proberen.... ff buiten spelen :P

Nog ff een vraag, er is toch ook een code om oa je geluid harder te zetten??

Ik heb me echt rotgezocht in allevier de topics, en op google jongens, maar kan die code nergens vinden.... (of ben ik nou in de war, en bestaat die code niet? :P Of was dit niet bij Nokia's?)

Ik heb het trouwens NIET over de 'Enhanced Full Rate Codec (EFR)' code

Volgens mij was dat mogelijk (ook bij oudere telefoons), en ik meen me iemand te herinneren die een N73 heeft die zijn speakers echt booming heeft staan :P (Ja ik weet het, niet goed voor de oortjes, en voor de speakers, maar een beetje mee spelen mag wel vind ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier op mijn n95 met opera mini en orange gprs. Gaat soepel ondanks de vele lappen tekst en plaatjes. Weet iemand of het mogelijk is om de batterij op te laden door middel van de usb stekker? Mijn oude telefoontjes deden dat vanzelf, en dat was handig op het werk bij gebrek aan een stopcontact in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:59:
Ben hier op mijn n95 met opera mini en orange gprs. Gaat soepel ondanks de vele lappen tekst en plaatjes. Weet iemand of het mogelijk is om de batterij op te laden door middel van de usb stekker? Mijn oude telefoontjes deden dat vanzelf, en dat was handig op het werk bij gebrek aan een stopcontact in de buurt.
nee dat gaat helaas niet, de usb is alleen voor datatransfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:59:
ja zoner gezeur er is een speciale kabel voor bij t-mobile(kut winkel) voor 5€ of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
Ik las iets over ( gratis maps ) ?

[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 07-06-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Zo, ruim 2 volle pagina's in de prullenbak geduwd. Dus, als je iets kwijt bent weet je waar het gebleven is. :)
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spijtig dat deze link niet meer werkt stonden toch leuke games op voor nokia n95

http://www.series60v3.com...ize=20&p13_searchby=title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey, Ik neem aan dat het "wacht een paar weken voordat je de N95 koopt" een onzin gerucht is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Bestaat er ook een goed werkende Windows Live Messenger voor de Nokia N95 ?
Ik heb er 1 geprobeerd, kreeg gelijk een ( INSTAL ERROR )
De naam is me onschoten, het was een BETA .......

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 07-06-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:58:
Okey, Ik neem aan dat het "wacht een paar weken voordat je de N95 koopt" een onzin gerucht is....
Ik kan iig niet langer meer wachten. Ik wil dat ding NU! :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Laatst online: 21-02 14:31
Oke, vreemde praktijken hier. Ik heb net mn Plum voor een prachtige Graphite cover vervangen. Ik doe mn N95 aan --> geen netwerk, alleen een paar streepjes bij de batterij-kant. De simkaart (nog van O2, nu Telfort) word wel herkent, want als ik hem er uithaal gaat ie alleen op "offline" (logisch).
Heb wel 5 keer geprobeerd opnieuw op te starten met de sim goed aangedrukt, maar helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
skulldigger schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:59:
Oke, vreemde praktijken hier. Ik heb net mn Plum voor een prachtige Graphite cover vervangen. Ik doe mn N95 aan --> geen netwerk, alleen een paar streepjes bij de batterij-kant. De simkaart (nog van O2, nu Telfort) word wel herkent, want als ik hem er uithaal gaat ie alleen op "offline" (logisch).
Heb wel 5 keer geprobeerd opnieuw op te starten met de sim goed aangedrukt, maar helpt niet...
Heb je hem zelf vervangen, of bij een NSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:15:
Bestaat er ook een goed werkende Windows Live Messenger voor de Nokia N95 ?
Ik heb er 1 geprobeerd, kreeg gelijk een ( INSTAL ERROR )
De naam is me onschoten, het was een BETA .......
je kan gewoon op de nokia site een goed werkende msn binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:58:
[...]

Ik kan iig niet langer meer wachten. Ik wil dat ding NU! :( ;)
Jij bent de niet enige, ik heb al een budget van 800 euro op de eerste dag toen de N95 aan kwam. Toch heb ik hem niet gekocht wachtend op verrasingen... tot nu toe nog niks speciaals gebeurd. De prijzen zijn (bijna) overal het zelfde gebleven en nog steeds geen bonus aanbiedingen :O
Wedden dat wanneer ik hem koop, alle speciale aanbieding gelijk gaan beginnen! }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:26:
[...]

Jij bent de niet enige, ik heb al een budget van 800 euro op de eerste dag toen de N95 aan kwam. Toch heb ik hem niet gekocht wachtend op verrasingen... tot nu toe nog niks speciaals gebeurd. De prijzen zijn (bijna) overal het zelfde gebleven en nog steeds geen bonus aanbiedingen :O
Wedden dat wanneer ik hem koop, alle speciale aanbieding gelijk gaan beginnen! }:|
Mjah, ik kan wel langer gaan wachten. Maar dan komt tegen die tijd onderhand (3e kwartaal) de N82 alweer uit. En die is ook niet misselijk. Tjah, het leven van een gadget-freak gaat niet over rozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
lbuysers schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:10:
[...]

Heb je hem zelf vervangen, of bij een NSC?
Zelf, maar het is gewoon een stukje plastic
Hebben jullie trouwens ook krasjes op je simkaartje zitten? Misschien wordt ie daardoor niet goed gelezen.

[ Voor 20% gewijzigd door RichieSD op 07-06-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:19:
[...]

je kan gewoon op de nokia site een goed werkende msn binnenhalen
Ja jij bedoelt Gizmo Vo/Ip heb ik gedaan werkt voor geen meter !
Gebruik nu Mig33 Beta deze werkt echt als een trein :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:51:
[...]

Ja jij bedoelt Gizmo Vo/Ip heb ik gedaan werkt voor geen meter !
Gebruik nu Mig33 Beta deze werkt echt als een trein :-)
ziet er indrukwekend uit , zal het morgen even gaan proberen , die msn werkt niet ( is alleen voor aziatische landen ) , kan je nou met Mig33 Beta voice over gprs doen !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:01:
[...]

ziet er indrukwekend uit , zal het morgen even gaan proberen , die msn werkt niet ( is alleen voor aziatische landen ) , kan je nou met Mig33 Beta voice over gprs doen !?
Heb ik nog niet getest maar MSN werkt perfect met Mig33Beta >:)

Voor de mensen die ook intresse hebben in MSN op je Nokia N95

Mig33 WEBSITE

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 07-06-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
skulldigger schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:34:
[...]

Zelf, maar het is gewoon een stukje plastic
Hebben jullie trouwens ook krasjes op je simkaartje zitten? Misschien wordt ie daardoor niet goed gelezen.
In principe kunnen die krasjes geen kwaad. Zijn het diepe of oppervlakkige krasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening maakt de N95 gebruik van een API die de GPS informatie doorgeeft aan een navigatieprogramma. Dat zou betekenen dat het niet uitmaakt welk programma je gebruikt voor wat betreft de zgn. fix-duur. In andere woorden: een programma krijgt gewoon de sateliet informatie maar heeft zelf geen invloed op de ontvangstsnelheid hiervan.

Ik heb alle programma's getest die op dit moment van de interne gps gebruik kunnen maken. De fixtijd is altijd rond de 1.5 min. Het lijkt me bovendien erg sterk dat een funcite die niet ondersteund wordt (posistie bepaling door netwerken) hier een positieve invloed op kan hebben.

Daarom vind ik het zeer vreemd dat er fixtiijden onder de 30 seconden worden geclaimd hier. Dat kan toch bijna niet ervan uitgaande dat we allemaal hetzelfde toestel hebben? Ergens las ik zelfs 15 seconden. Welke firmware zit daarop? Maak er eens een Youtube fimpje van... Ik ben wat dat betreft een tamelijke thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 07:25:
Naar mijn mening maakt de N95 gebruik van een API die de GPS informatie doorgeeft aan een navigatieprogramma. Dat zou betekenen dat het niet uitmaakt welk programma je gebruikt voor wat betreft de zgn. fix-duur. In andere woorden: een programma krijgt gewoon de sateliet informatie maar heeft zelf geen invloed op de ontvangstsnelheid hiervan.

Ik heb alle programma's getest die op dit moment van de interne gps gebruik kunnen maken. De fixtijd is altijd rond de 1.5 min. Het lijkt me bovendien erg sterk dat een funcite die niet ondersteund wordt (posistie bepaling door netwerken) hier een positieve invloed op kan hebben.

Daarom vind ik het zeer vreemd dat er fixtiijden onder de 30 seconden worden geclaimd hier. Dat kan toch bijna niet ervan uitgaande dat we allemaal hetzelfde toestel hebben? Ergens las ik zelfs 15 seconden. Welke firmware zit daarop? Maak er eens een Youtube fimpje van... Ik ben wat dat betreft een tamelijke thomas.
Dan heb je toch niet helemaal goed getest denk ik. Wat ik namelijk heb gemerkt uit eigen ervaring is dat als je nog op dezelfde plek zit als waar je de GPS uitschakelde, daar je GPS verbinding weer aandoet, hij veel sneller een fix vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 07:41:
[...]

Dan heb je toch niet helemaal goed getest denk ik. Wat ik namelijk heb gemerkt uit eigen ervaring is dat als je nog op dezelfde plek zit als waar je de GPS uitschakelde, daar je GPS verbinding weer aandoet, hij veel sneller een fix vind.
Nogal logisch. De laatste fix die je hebt wordt opgeslagen in het geheugen. Als je weer opnieuw naar kaarten gaat leest hij het geheugen. Ook al zit je 300 meter diep in een mijn. Niks met fix of gps te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS Fix duur met stopwatch erbij...

Vanaf het moment dat ik het navigatieprogramma opstart, start ik ook de stopwatch. Hij ziet geen enkele satelliet en bij 1 min. en 49 seconden springt hij naar mijn locatie. Vanaf dat moment worden er 5 satellieten gezien. Is er nog iemand die een exacte meting kan en wil doen?

O, ja...als je onder de 30 secs. gaat roepen dan graag een uncut Youtube er bij
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Zijn er al mensen die een 4 GB kaartje in hun Nokia N95 hebben zitten?
De prijs is drastisch gedaalt en is voor 55 euro te bestellen bij een webshop.
Dit is mij bijna gelukt, zij het niet dat ik via iDeal wilde betalen en de Postbank er weer eens uit lag.
De kaart blijkt zowiezo vele malen sneller te zijn dan de standaard 1 GB die Nokia erbij heeft gedaan.
Dus je Nokia N95 zal niet alleen meer ruimte hebben, maar zal ook nog eens sneller reageren.
Vooral betreft het openen van de Gallery (wat al fors verbeterd is sinds de laatste firmware upgrade).
Vandaag nog maar eens proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:04:

Dat is niet zo moeilijk.
De tweede keer dat je een fix zoekt gaat namelijk heel erg snel.
Je kan dus niet met een uncut YouTube bewijzen dat het met 30 seconden kan.
Tja of je moet de phone uitzetten en weer aan op het filmpje, maar weet niet of dit helpt.
Geen idee of hij de boel cached of niet.
Leuk om eens uit te testen, bedenk ik mij zo net! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:08:
[...]

Dat is niet zo moeilijk.
De tweede keer dat je een fix zoekt gaat namelijk heel erg snel.
Je kan dus niet met een uncut YouTube bewijzen dat het met 30 seconden kan.
Tja of je moet de phone uitzetten en weer aan op het filmpje, maar weet niet of dit helpt.
Geen idee of hij de boel cached of niet.
Leuk om eens uit te testen, bedenk ik mij zo net! :)
Je hebt idd gelijk. Mijn tweede test van zojuist kwam uit op circa 35 seconden. Voor de zekerheid ben ik nu een hardware reset aan het uitvoeren en gaat de accu er even af. Daarna wil ik met een ander programma nogmaals een tijdmeting doen. Mijn eerste test was overigens met Route 66. Dadelijk probeer ik het met Nav4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:04:
GPS Fix duur met stopwatch erbij...

Vanaf het moment dat ik het navigatieprogramma opstart, start ik ook de stopwatch. Hij ziet geen enkele satelliet en bij 1 min. en 49 seconden springt hij naar mijn locatie. Vanaf dat moment worden er 5 satellieten gezien. Is er nog iemand die een exacte meting kan en wil doen?

Het ligt heel erg aan de applicatie hoe lang het duurt heb dit even getest met R66:
Cold fix (dus naar lokatie zonder GPS en daar aan zetten): 1 tot 1,5 minuut
Hot fix (zelfde lokatie nogmaals aan): ongeveer 30 seconden

Had gisteren tijdens navigeren zelfs even 11 sattelieten.

[ Voor 30% gewijzigd door Bruins3 op 08-06-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn reset heb ik Nav4All opgestart. Dat ging vrij snel: 35 seconden. Ik heb dus geprobeerd om er een soort van cold fix van te maken maar dat is dus kennelijk niet gelukt. Waarschijnlijk is er een tijdelijk bestandje weggeschreven met de laatste locatie gegevens. Wie zal het zeggen....

Enfin... gelijk daarna even Route 66 getest en die klokte op nog geen 10 seconden. Voor een objectieve meting van de duur van een cold fix zal ik even van locatie moeten veranderen. En dat gaat nu even niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:05:
Zijn er al mensen die een 4 GB kaartje in hun Nokia N95 hebben zitten?
De prijs is drastisch gedaalt en is voor 55 euro te bestellen bij een webshop.
Dit is mij bijna gelukt, zij het niet dat ik via iDeal wilde betalen en de Postbank er weer eens uit lag.
De kaart blijkt zowiezo vele malen sneller te zijn dan de standaard 1 GB die Nokia erbij heeft gedaan.
Dus je Nokia N95 zal niet alleen meer ruimte hebben, maar zal ook nog eens sneller reageren.
Vooral betreft het openen van de Gallery (wat al fors verbeterd is sinds de laatste firmware upgrade).
Vandaag nog maar eens proberen! :)
welke shop bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandisk, leverancier van 4 GB Micro SD geheugenkaarten zegt op zijn website dat de 4 GB kaart compatible is met de N95. Goed om te weten, lijkt me, daar de handleiding van de N95 als maximum de 2 GB kaart noemt. Deze bedrijven (o.a.) leveren de geheugenkaarten van Sandisk.

In dat lijstje kon ik slechts 1 winkel vinden die ook de 4 GB Micro SD verkoopt voor 58 Euro. Hopelijk breidt die lijst snel uit want hier was die niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bestel hem bij Sallandautomatisering denk ik, bedankt voor de tip. Voor 55 euro wil ik de gok wel nemen en het eens proberen. 4GB er in is natuurlijk wel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
bij beide shops zie je dat het 4gb kaartje niet op voorraad is, zou'k wel ff mee opletten aangezien ze nog vrijwel nergens te krijgen zijn grote kans dat zij ze ook nog niet echt kunnen leveren maar ze wel al aanbieden. Tenminste ik heb nog nergens een webshop gezien die ze op voorraad had.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als je nu belt naar enkele gsm-winkels (W-Vl.) dan zeggen ze dat ze de nokia niet meer op stock hebben bij Nokia België zelf. En dat is het nog 1 a 2 weken wachten op nieuwe leveringen van de N95.
Zou dit willen zeggen dat dit nieuwe N95 zijn van de nieuwe productie?
Zonder dit slider-probleem, nieuwere software, verbeterde navigatie, ...

Graag uw reactie, eventueel van mensen die in een gms-winkel werken ofzo die dit te weten kunnen komen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Razor109
Dat is ook weer zo! Ff geduld dus nog.

Heb ik nog een ander vraagje. Aangezien ik Tweakers veel op mijn mobiel bekijken en actief ben in een paar GSM topics zou ik graag de pagina via RSS willen volgen. Nu vind ik alleen de ingebakken Nokia RSS reader vrij irritant. Die laat alleen maar zien welke users wat hebben gepost. Ik wil eigenlijk via RSS ten eerste een geluidsignaal ontvangen als er gepost is en ten tweede gewoon een preview zien van wat diegene gepost heeft met de mogelijkheid om vanuit die preview het gehele stukje te bekijken. Zo gaat het op de PC ook, is dit op de N95 ook mogelijk? Of zie ik misschien iets over t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:16:
[...]

Nogal logisch. De laatste fix die je hebt wordt opgeslagen in het geheugen. Als je weer opnieuw naar kaarten gaat leest hij het geheugen. Ook al zit je 300 meter diep in een mijn. Niks met fix of gps te maken
De laatste fix wordt wel opgeslagen, maar dat bedoel ik niet slimmerd... Gelukkig snappen de andere het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
lbuysers schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:57:
[...]

In principe kunnen die krasjes geen kwaad. Zijn het diepe of oppervlakkige krasjes?
Niet diep, ik heb de sim net in een ander toestel gedaan en daar deed ie het wel. Ligt dus aan de de n95. Ik had net besloten om mijn firmware te flashen en net als ik dit typ hoor ik opeens dat er een sms is en doet ie het opeens weer.???
vreemde praktijken :S

[ Voor 3% gewijzigd door RichieSD op 08-06-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
skulldigger schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:05:
[...]

Niet diep, ik heb de sim net in een ander toestel gedaan en daar deed ie het wel. Ligt dus aan de de n95. Ik had net besloten om mijn firmware te flashen en net als ik dit typ hoor ik opeens dat er een sms is en doet ie het opeens weer.???
vreemde praktijken :S
zul je altijd zien, ga je iets laten maken doet het het opeens weer, of zoals in jou geval net nu je wou updaten. Overgens nogsteeds wel verstandig om te updaten.

Las ik nou net een paar post goed dat er over 1 á 2 weken weer een nieuwe levering vanaf nokia komt? en zou dit dan de nieuwe batch zijn met het nieuwe sliderprobleem. Want ik mag over een maandje ook gaan verlengen dus zou uitstekend uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De trilfunctie van mijn telefoon functioneerd helemaal niet meer, met geen enkel profiel.
De nieuwste software staat er al op.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:34:
[...]

Ik bestel hem bij Sallandautomatisering denk ik, bedankt voor de tip. Voor 55 euro wil ik de gok wel nemen en het eens proberen. 4GB er in is natuurlijk wel vet!
Ja ja 4GB is zeker VET, maar wordt je N95 dan niet zo traag als bagger ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:38:
Hallo,

Als je nu belt naar enkele gsm-winkels (W-Vl.) dan zeggen ze dat ze de nokia niet meer op stock hebben bij Nokia België zelf. En dat is het nog 1 a 2 weken wachten op nieuwe leveringen van de N95.
Zou dit willen zeggen dat dit nieuwe N95 zijn van de nieuwe productie?
Zonder dit slider-probleem, nieuwere software, verbeterde navigatie, ...

Graag uw reactie, eventueel van mensen die in een gms-winkel werken ofzo die dit te weten kunnen komen?

Alvast bedankt!
Ik heb mijn N95 Maandag gekregen. Via T-Mobile, nadat ik 4 weken moest wachten.
Ik heb geen slider probleem en de laatste firmware.

edit: GPS Fix in 12min :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Albert020 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:25:
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:05:
De kaart blijkt zowiezo vele malen sneller te zijn dan de standaard 1 GB die Nokia erbij heeft gedaan. Dus je Nokia N95 zal niet alleen meer ruimte hebben, maar zal ook nog eens sneller reageren. Vooral betreft het openen van de Gallery (wat al fors verbeterd is sinds de laatste firmware upgrade). Vandaag nog maar eens proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:25:
[...]

Ik denk dat het meevalt. Je belast je telefoongeheugen er namelijk niet mee. Je pleurt gewoon software, mp3 enz enz gewoon op de sd kaart. Volgens mij blijft de telefoon nagenoeg even snel omdat je het telefoongeheugen ontlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:18:
De trilfunctie van mijn telefoon functioneerd helemaal niet meer, met geen enkel profiel.
De nieuwste software staat er al op.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?
Telefoon eens aan en uitzetten doet waarschijnlijk wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb sinds gisteren ook mijn Nokia N95.
Gehaald bij vodafone, en in mijn enthousiasme natuurlijk helemaal vergeten te controleren of er niets aan de hand was met het toestel. Ik kom thuis haal hem uit de doos - sim kaart erin - batterij erin - aanzetten - schuif de slider open. En ja hoor, speling :( GVD

Net gebeld met de winkel en ik kan hem uiteraard gewoon omruilen, geen probleem. :)
Al heb ik natuurlijk wel al lekker veel met dat ding liggen spelen, alle telefoon nummers erin gezet, de nodige aanpassingen gedaan in de instellingen. Heb eigenlijk niet zo'n zin om dat weer allemaal opnieuw te moeten gaan doen. Nu heb ik een reservekopie gemaakt op mijn (2Gig) geheugenkaart. Als ik die dan vervolgens in de nieuwe plaats kan ik dan alles zonder problemen weer terugzetten? Of is zo'n resrvekopie gebonden aan dat specifieke toestel waarmee die gemaakt is?

Iemand hier misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:39:
Heb ik nog een ander vraagje. Aangezien ik Tweakers veel op mijn mobiel bekijken en actief ben in een paar GSM topics zou ik graag de pagina via RSS willen volgen. Nu vind ik alleen de ingebakken Nokia RSS reader vrij irritant. Die laat alleen maar zien welke users wat hebben gepost. Ik wil eigenlijk via RSS ten eerste een geluidsignaal ontvangen als er gepost is en ten tweede gewoon een preview zien van wat diegene gepost heeft met de mogelijkheid om vanuit die preview het gehele stukje te bekijken. Zo gaat het op de PC ook, is dit op de N95 ook mogelijk? Of zie ik misschien iets over t hoofd?
Iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag van vanochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franciscusm schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:39:
Gehaald bij vodafone, en in mijn enthousiasme natuurlijk helemaal vergeten te controleren of er niets aan de hand was met het toestel. Ik kom thuis haal hem uit de doos - sim kaart erin - batterij erin - aanzetten - schuif de slider open. En ja hoor, speling :( GVD

Net gebeld met de winkel en ik kan hem uiteraard gewoon omruilen, geen probleem. :)
Al heb ik natuurlijk wel al lekker veel met dat ding liggen spelen, alle telefoon nummers erin gezet, de nodige aanpassingen gedaan in de instellingen. Heb eigenlijk niet zo'n zin om dat weer allemaal opnieuw te moeten gaan doen. Nu heb ik een reservekopie gemaakt op mijn (2Gig) geheugenkaart. Als ik die dan vervolgens in de nieuwe plaats kan ik dan alles zonder problemen weer terugzetten? Of is zo'n resrvekopie gebonden aan dat specifieke toestel waarmee die gemaakt is?

Iemand hier misschien ervaring mee?
een winkel die zo een toestellen nog verkopen is bij mij geen goede winkel.ze weten van het probleem en nog geven ze jou zo een mee..schande.maar weer terug naar de winkel.benzine .....parkeer meter voor hetzelfde geld maak je nog een ongeval dan heb je pas echt een duure gsm.betalen zij het????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:25:
[...]

een winkel die zo een toestellen nog verkopen is bij mij geen goede winkel.ze weten van het probleem en nog geven ze jou zo een mee..schande.maar weer terug naar de winkel.benzine .....parkeer meter voor hetzelfde geld maak je nog een ongeval dan heb je pas echt een duure gsm.betalen zij het????
En zeer waarschijnlijk was deze telefoon al een keer teruggebracht. Ik heb nog weining mensen gezien die vanaf dag 1 al erge slider problemen hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Franciscusm schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:39:
Gehaald bij vodafone,
Mag ik vragen bij wat voor abbo en wat je er voor betaald heb
eventueel via PM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 27-08 13:14
ik vind dat gezeik over die speling maar miereneukerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een week toch maar een beroep gedaan op de 8 dagen omruilgarantie. Was ik in eerste instantie niet van plan, maar omdat de verkoper zo bot deed maak ik daar maar gebruik van ipv opsturen ter reparatie. De slider en de accu (leeg na een halve dag zonder gekke dingen te doen) zaten me niet lekker voor een toestel waar ik 2 jaar mee moet doen. Hij was echter niet voorradig dus hebben ze een briefje uitgeschreven dat hij geruild mag worden als de nieuwe voorraad binnen is.

Even een ander vraagje. Sinds vandaag heeft de gps er al een paar keer 'flink' naast gezeten. Locaties een aantal kilomters vandaan gaf hij aan als huidige positie. Een paar keer toeval wellicht? Had er tot op heden geen last van gehad eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:07:
Locaties een aantal kilomters vandaan gaf hij aan als huidige positie. Een paar keer toeval wellicht? Had er tot op heden geen last van gehad eigenlijk..
Dit kan te maken hebben met storingen in de lucht. Het weer is vandaag nogal instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen hier ervaring over het unbranden van hun vodafone telefoon bij een Nokia Care Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Zag vandaag buiten een telco-winkel een N95-paal staan

Daarin een N95, vanzelfsprekend zwaar verankerd en voorzien van stroom. Helaas stond het toestel niet aan en kon ie dat ook niet :?. Maar iig. goede reclame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VTU Uden heeft ook zo'n paal staan, alleen stond beeldscherm niet aan.
Zal van de week nog eens kijken
XElD schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:34:
Zag vandaag buiten een telco-winkel een N95-paal staan

Daarin een N95, vanzelfsprekend zwaar verankerd en voorzien van stroom. Helaas stond het toestel niet aan en kon ie dat ook niet :?. Maar iig. goede reclame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens problemen met mijn N95 heb ik deze bij T-Mobile mogen inleveren en kreeg daarvoor een nieuwe terug.
5 nieuwe N95 uit de doos in me hand gehad, en allen hadden het sliderprobleem (voor de een irritant en voor de ander lekker belangrijk) maar goed....

Gisteren werd ik gebeld, en de verkoper vertelde me dat hij er een heeft in een nalevering die helemaal in orde is. Opgehaald, getest , PRIMA !

Om eerlijk te zijn had ik dat slider geneuzel ook niet door.
Maar omdat mijn broertje en een vriend van me ook een N95 hebben, en merkte dat die helemaal niet klikte viel het me op.

Het is lekkerder in gebruik , en dat getik vond ik maar niks.

Veel lof voor T-Mobile , dat ze zo coulant waren, en dat ze me verschillende N95's lieten testen.

Voor de N95 heb ik een schermfolie op maat gekocht bij een webshop in Hong Kong.
http://shop.brando.com.hk/. Word het scherm niet zo vlekkering en snel vies van.

Nu nog wachten op een originel houder van Nokia,.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTuinman schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:06:
Nou.... ik kon er eerst ook wel mee leven, maar de speling die ik nu heb in de standaard positie beide kanten op (schuif omhoog, omlaag) is van 1 mm naar zeker 2 mm gegaan!! :o Het wordt duidelijk erger!

2 mm speling is toch best vervelend.

Ik hoop niet dat dit nog erger gaat worden, want dan zal ik weer terug moeten voor een reparatie :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTuinman schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:06:
deze opmerking ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:32:
Hebben mensen hier ervaring over het unbranden van hun vodafone telefoon bij een Nokia Care Center?
Niet alle NSC doen dit. Je kunt het beste van te voren even bellen of mailen of ze de orginele firmware er op doen zetten. Van Petit Telecom in Nuth weet ik dat ze het doen (24 euro), ook Gami Telecom in Arnhem doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:05:

Voor de N95 heb ik een schermfolie op maat gekocht bij een webshop in Hong Kong.
http://shop.brando.com.hk/. Word het scherm niet zo vlekkering en snel vies van.
Wil ook wel een protector voor mn scherm. Ik kan kiezen uit Ultra-clear of Anti-glare. Welke hebben jullie erop?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn hier de regels (en zo zijn ze hier op GoT altijd al geweest): Geen discussies over illegale praktijken (hier valt Route66 onder), niet schelden maar post een TR, niet off-topic gaan en eerst even zoeken voordat je wat post. Als er ook maar 1 usert is na deze modbreak een post plaatst die bovenstaande regels overtreden zal daar zo snel als een mod online kan komen van op de hoogte gesteld worden en, de post zal verwijderd worden. :Y)