Omdat helaas nog niet alle topics met dezelfde naam gekoppeld zijn ivm zoeken; nog maar even de vraag cq opmerking over WoW en C2D systemen (voor geinteresseerden).
Ik ben net overgestapt van:
AMD 3800+
2GB DDR
Geforce 7600 GT XXX in SLI
Wow draaide goed, ongeveer tussen de 25 (drukte in Outland) en 100 fps (Instances)
Dit is overigens niet 4x multisampling maar 1x, anders had ik soms onder de 20fps op mijn systeem. Schandalig voor SLI, maargoed. Dit in 1680x1050.
Naar:
Intel C2D 6600
2 GB DDR2
Geforce 7600 GT XXX zonder SLI (mijn 2e kaart moet nog een andere koeler op dus zit er niet in).
Wow draait fantastisch, fps daalt nooit onder de 55 en loopt op tot 130 (4x multisampling! Bizar wat mijn AMD 64 voor bottleneck was blijkbaar).
MAAR: Ik startte WoW op de eerste keer, niks aan het handje, goeie fps. De 2e keer starten had ik echter alle andere apps afgesloten, en ik zat dus vast op...64 fps. De bekende cap bij Dualcore systemen.
Ik ben gaan zoeken op internet en vond een paar vermeldingen, waarin eigenlijk gezegd werd dat Blizzard dit probleem reeds in patch 1.12 of 2.01 (tegenstrijdig?) heeft opgelost.
Niet dus!
Ik kan je wel vertellen wat het "oplost", en wat niet:
- /console timingmethod 0/1/2 instellen (suggestie Blizzard) werkt bij mij NIET
- een website openen met flash (zoals tweakers.net) voor of tijdens het gamen WERKT!!
Vraag me niet waarom, maar mensen die nog tegen die cap aan zitten te kijken, dat is dus de workaround totdat Blizzard het echt heeft opgelost. Inmiddels bevestigd door nog een paar gasten die vastzaten op 64 fps. Fps schiet meteen weer omhoog, zelfs in-game dus!
Bizar? Ja. Blijkbaar moet(en) op één of andere manier de CPU core( s ) aangesproken worden buiten WoW om, om de cap eraf te halen.
Maargoed, dit ter info.
Zou wel graag andere ervaringen horen of zien, of een linkje naar een oud topic waarin dit ongetwijfeld al aan bod is gekomen?