Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste CM tips :)

Pagina: 1
Acties:

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 12:29
Hoi iedereen!

Ik ben nieuw @ GoT en zit al de laatste weken hier en daar wat rond te zoeken.

Binnekort wil ik een eigen case van hout maken.. omdat ik nu vakantie heb (en tijd teveel ;)).
Nu wou ik MDF gebruiken omdat dit niet uitzet (heb al topic gevonden waar ooit iemands moederbord is gebroken door uitzetten van hout).

Nu heb ik nog wat tips nodig:

- Voor het bevestigen van moederbord.. zouden jullie hiervoor een oude backplate van andere kast gebruiken.. of gewoon zelf iets van hout maken?

- Ik wil al mijn stroom kabels in de kast mooi wegwerken.. nu worden er daardoor kabels te kort in lengte.. weet iemand of je d.m.v. 2 van die molexen deze zelf kan maken (op maat), waar deze molexen te koop zijn, en of je ook moet opletten welke draad je gebruikt?

- En mijn laatste benodigde tip.. wat raden jullie aan voor bevesting van planken aan elkaar? Goede houtlijm? Spijkers+Houtlijm? Schroeven?

Alvast bedankt!

:)

Verwijderd

- Een backplate uit een oude donor-kast is wel zo handig.
- Materiaal om voedingskabels te verlengen haal je gewoon bij de plaatselijke electro-zaak (Display of zo). Die kunnen je ook prima adviseren wat je 't beste kunt doen.
- Spijkers en MDF is geen goed idee. Schroeven kan wel, maar dan moet je wel alles voorboren. Het mooiste is deuvels (of lamello's) en houtlijm.

Verwijderd

Het is idd beter om een mobo-tray te gebruiken, maar dat hoeft niet.
Draden zou ik gewoon verlengen met een soldeerbout.
Ook is het wel handig om wat hoekjes te hebben voor je mdf constructie, en verf natuurijk.

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

* Een backplate uit een oude donor-kast is zeker makkelijker voor een beginner, maar hoeft natuurlijk niet als je niet bang bent voor een uitdaging.

* Verlengen door te solderen is het mooist weg te werken, maar niet iedereen heeft en of kan solderen. je moet altijd opletten welke draden je gebruikt!

* Lamello's icm met een goede uitschuimende houtlijm geef ik de voorkeur van deuvels moet ik persoonlijk niks van weten. Je kan ook gewoon parkers icm uitschuimende hout lijm gebruiken idd wel voorboren en hou hierbij rekening met je hout dikte.

suc6 d:)b

[CiP] Aqueum initium TJ09

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb in mijn knuffelkubus mod geen bestaande tray gebruikt, maar gewoon een plaat MDF voorzien van wat afstandsbusjes.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e7136012958d6c9058ed486aa6040080/full.jpg
Dit als bodemplaat. En met het mobo erop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/035e74af273039cc87c74f70c7bd2d6a/full.jpg

Verwijderd

een mobo tray is heel handig. Ik bouw ondertussen ook m'n eigen kast uit MDF ik schroef bijna alles vast met van die 90 graden dingen met 4 gaatjes (ik ben de naam even kwijt :D ) ik ben van plan om de 5,25 inch drive bays ook uit hout te maken omdat het er 10 zijn. en zo'n kast met 10 5.25 inch bays vind je niet zo snel :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1218646
klikje

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1216232
klikje :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 21:34 ]

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 12:29
Iedereen alvast bedankt voor de reacties! Kan ik weer het e.a. uitdenken :)

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:58
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:32:
een mobo tray is heel handig. Ik bouw ondertussen ook m'n eigen kast uit MDF ik schroef bijna alles vast met van die 90 graden dingen met 4 gaatjes (ik ben de naam even kwijt :D )
Stoelhoek?

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan een MDF case maar ik Lijm alles gewoon vast is heel sterk en je hoeft bijna niet te plamuren ! :) In combinatie met deuvels Dat wel maar AG ! erg makkelijk een MDF case omdat je heb helemaal aan je eigen Eisen kan laten voldoen !

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Kan geen topic vinden dat meer geschikt is; maar is er ergens een topic waar je hulp kan krijgen als je op zoek bent naar bepaalde materialen?
Gaat in mijn geval niet speciaal om cases bouwen, maar zijn wel dat soort materialen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Siparti schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:20:
Kan geen topic vinden dat meer geschikt is; maar is er ergens een topic waar je hulp kan krijgen als je op zoek bent naar bepaalde materialen?
Gaat in mijn geval niet speciaal om cases bouwen, maar zijn wel dat soort materialen.
Ik denk dat je daarvoor het beste in Vraag en Aanbod kunt zijn, als je specifiek modspul zoekt. Anders is de goudengids denk ik een ideale plek. Verder komen er natuurlijk wel een aantal dingen langs in topics (plexi kun je bijv. betaalbaar krijgen bij bouwplastics.nl). Er is in ieder geval geen centraal topic voor.

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 21:58
Ik maak een houten kast voor de computer van mijn vriendin. Voor 18 euro heb ik bij azerty de Spire BlackFin II gekocht. het enige wat je ervan nodig heb is het frame, de buttons en leds en het usb-frontje dat je gewoon met een cuttermes kunt uitsnijden. Met multiplex (9mm) en mdf (4mm) maak ik nieuwe pannelen (2 zijpannelen, 1 voorpanneel, 1 bovenpanneel, 1 onderpanneel). Allemaal heel makkelijk te doen. Achteraan kun je het frame er gewoon in- en uitschuiven. Enkel het voorpanneel is wat wat werk om de buttons, leds, ventilatorgaten en 5,25" bays in te maken. Foto's heb ik nog niet, maar indien je geïnteresseerd bent, dan kan ik die wel eens posten als ie volledig af is.

De binnenkant ga ik met een brandwerend vernis/verf behandelen, of misschien volstaat alluminiumfolie ook? De buitenkant schilder ik met tubes acrylverf (iets kunstzinnigs)

ik hou alles samen met vijzen en houtlijm. Niet de vijzen zorgen voor een stevige kast, maar wel de houtlijm. Eenmaal gelijmd en droog zal je kast geen krimp meer geven.

[ Voor 9% gewijzigd door ShaiNe op 09-06-2007 20:46 . Reden: toevoeging ]

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Terw_Dan schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat je daarvoor het beste in Vraag en Aanbod kunt zijn, als je specifiek modspul zoekt. Anders is de goudengids denk ik een ideale plek. Verder komen er natuurlijk wel een aantal dingen langs in topics (plexi kun je bijv. betaalbaar krijgen bij bouwplastics.nl). Er is in ieder geval geen centraal topic voor.
Het gaat eigenlijk om een aluminium buisje, met diameter van 1 cm. Waarschijnlijk kan ik die in de bouwmarkt kopen maar dat weet ik niet zeker.

De vraag is daarna; hoe kan ik daar over de lengte, dus over het hele buisje (60 cm) een zaag snede in kan krijgen van 3mm breed (precies ;)).
Is met de hand niet te doen neem ik aan.
Pagina: 1