Ik heb zowel gebruikersnaam als wachtwoord: "mac-adres"@direct-adsl. Ik kan mij herinneren dat kpn als wachtwoord niet werkte.
RvdMeer schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:27:
[...]
Klopt maar zal het hier ook nog maar een keer proberen. Krijg het helaas niet voor elkaar met advies via PM.
Gister heb ik een ASUS RT-AC68U gekocht en zou graag mijn Experiabox v9 willen ontkoppelen en de nieuwe asus direct aansluiten op het glasvezelnetwerk. Op internet heb ik hier en daar instructies gevonden, voornamelijk voor de AC66U icm Experiabox v8, maar dezelfde instellingen lijken niet te werken op de AC68U. Mijn vraag is dan ook of één van jullie hier wellicht ervaring mee heeft.
Gewenste setup is: Internet > KPN Genexis Glasvezelaansluiting > ASUS RT-AC68U < Wired and Wireless devices. Ik maak geen gebruik van Voip of IPTV. Niet relevant in mijn geval.
Wat heb ik gedaan;Helaas resulteert dit niet in het succesvol verbinden met het glasvezelnetwerk. Logging in de AC68U laat het volgende zien:
- UTP kabel, welke normaal naar de Experiabox gaat, aansluiten op de AC68U
- WAN configuratie instellen voor PPoe verbinding
- [afbeelding]
- VLANID instellen als "Special Requirement from ISP". Ik begreep dat VID voor Internet 6 moest zijn (dit wordt ingesteld in het LAN gedeelte)
- [afbeelding]
- Gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (Username: MAC van ExperiaBox V9 icm @direct-adsl, Password: kpn).
- [afbeelding]
code:
1 2 Jan 1 02:07:08 pppd[833]: Unable to complete PPPoE Discovery Jan 1 02:07:46 pppd[882]: Timeout waiting for PADO packets
Zou graag willen weten wat ik over het hoofd zie