[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 905.980 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
blackgoku schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:58:
[...]

Dat van de E4200 weet ik daarom had ik de WRT-1900AC ook gekocht alleen hij is blijkbaar niet in staat om een normale PPPoE verbinding tot stand te brengen wat de E4200 wel goed kan.

Ik heb nu de Netgear R7000 maar besteld.
Ik hoop dat deze wel normaal een PPPoE verbinden kan maken, Vlan laat ik zo als ik eerder al vertelde door een switch afhandelen.

Ik heb trouwens de V1 versie van de E4200.
Alsnog, om de R7000 bij KPN een PPPoE verbinding te laten maken, moest ik toch echt VLAN ondersteuning hebben. Dit namelijk omdat de PPPoE verbinding via VLAN6 loopt en die toegewezen moet worden aan de WAN poort.

Deze link bood veel hulp ;)

http://www.hermanvandrie....asvezel&Itemid=15&lang=en

[ Voor 7% gewijzigd door sorted.bits op 29-06-2014 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op zondag 29 juni 2014 @ 06:47:
[...]

Alsnog, om de R7000 bij KPN een PPPoE verbinding te laten maken, moest ik toch echt VLAN ondersteuning hebben. Dit namelijk omdat de PPPoE verbinding via VLAN6 loopt en die toegewezen moet worden aan de WAN poort.

Deze link bood veel hulp ;)

http://www.hermanvandrie....asvezel&Itemid=15&lang=en
Nee als je een switch voor de router gebruikt dan hoeft de router geen Vlan ondersteuning te hebben dan voldoet iedere router die een PPPoE verbinding kan opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-08 12:47
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 07:54:
[...]

Nee als je een switch voor de router gebruikt dan hoeft de router geen Vlan ondersteuning te hebben dan voldoet iedere router die een PPPoE verbinding kan opbouwen.
Ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar blijkbaar niet bij de WRT-1900AC,
Want de E4200 ondersteund geen Vlan maar werkt verder dat hij wat trager is perfect en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 15:12
E4200 ondersteund hardwarematig wel vlan, maar dan moet je een andere firmware flashen. DD-wrt is al een kleine 20 jaar mijn favoriet :). Ik heb dus geen switch meer nodig tussen de wireless router en de NT1. Scheelt toch weer mooi een paar tientjes stroom per jaar.
Momenteel draai ik een "kong" build op mijn overclockte WRT610N (CPU wise gelijk aan de 4200, alleen heeft de 4200 een mimo*3 wireless chipset, en de 610N een mimo*2).
Deze is nu net sterk genoeg om de 100MBIT van LAN-WAN te halen, en ga ik denk ik nog een half jaartje gebruiken totdat de Netgear 8000 series er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
sl1000 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:58:
E4200 ondersteund hardwarematig wel vlan, maar dan moet je een andere firmware flashen. DD-wrt is al een kleine 20 jaar mijn favoriet :). Ik heb dus geen switch meer nodig tussen de wireless router en de NT1. Scheelt toch weer mooi een paar tientjes stroom per jaar.
Momenteel draai ik een "kong" build op mijn overclockte WRT610N (CPU wise gelijk aan de 4200, alleen heeft de 4200 een mimo*3 wireless chipset, en de 610N een mimo*2).
Deze is nu net sterk genoeg om de 100MBIT van LAN-WAN te halen, en ga ik denk ik nog een half jaartje gebruiken totdat de Netgear 8000 series er is.
Dit is wel interessant.
Naar wat ik gezien en gelezen heb, is het goed te doen om hem te flashen met DD-wrt.
Het enige wat ik niet kan vinden is als ik de e4200 geflasht heb met ‘’dd-wrt.v24-18777_NEWD-2_K2.6_mini-e4200’’ is de laatste nv60k builds die compatible is met de E4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Het beste kun je na het initieel flashen van de router met een (min) brainslayer build, de router flashen met een KONG build. Kong is een andere developer die zijn releases heel goed test. Deze werken daarom altijd behoorlijk goed. zie deze link: http://www.desipro.de/ddwrt/K26/r22000++/
ik draai die versie ook. wel even goed de readme lezen welke versie jij moet hebben voor de e4200.

Daarna kun je hem initieel gebruiken als een normale wifi router achter je switch. Mocht je 'm rechtstreeks aan je NT1-kastje willen hangen, laat me dan even weten, dan leg ik je uit wat je moet instellen in dd-wrt om dat werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
sl1000 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:12:
Het beste kun je na het initieel flashen van de router met een (min) brainslayer build, de router flashen met een KONG build. Kong is een andere developer die zijn releases heel goed test. Deze werken daarom altijd behoorlijk goed. zie deze link: http://www.desipro.de/ddwrt/K26/r22000++/
ik draai die versie ook. wel even goed de readme lezen welke versie jij moet hebben voor de e4200.

Daarna kun je hem initieel gebruiken als een normale wifi router achter je switch. Mocht je 'm rechtstreeks aan je NT1-kastje willen hangen, laat me dan even weten, dan leg ik je uit wat je moet instellen in dd-wrt om dat werkend te krijgen.
Is de (min) brainslayer build, anders dan ''dd-wrt.v24-18777_NEWD-2_K2.6_mini-e4200'' ?
En waar kan ik die readme vinden want in die link vind ik alleen maar de build zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Sorry, die staat 1 mapje hoger ;-)

De door jou gequote brainslayer versie zou ook prima moeten werken.
beste is om de E4200 eerst naar fabrieksinstellingen te resetten, dan de brainslayer e4200 build flashen, dan weer een reset naar fabrieks instellingen, dan de (King)Kong versie, weer resetten, en dan instellen zoals je hem hebben wil.
Het telkens tussendoor resetten naar fabrieks instellingen kan gewoon vanuit de gui, en zorgt er voor dat de juiste initiële waarden vanuit de firmware worden weggeschreven naar het navram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:56
-

[ Voor 100% gewijzigd door tumtum100 op 13-07-2014 18:19 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
tumtum100 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Je verhaal klopt inderdaad mijn ouders zeiden net dat die af en toe weg valt, welk mac adres of inlog naam kan ik nu het beste gebruiken op mijn router?
Je login moet hetzelfde blijven. Maar het MAC adres van je router moet veranderen, het beste kun je de router zijn eigen MAC adres gebruiken (dus niet clonen)

[ Voor 8% gewijzigd door chickpoint op 01-07-2014 16:41 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
KPN bevestigt verdwijnen onderscheid dsl- en glasvezel-abonnementen

Op zich een mooi iets dat je automatisch geupgrade wordt naar glas indien dit mogelijk is maar nu is het wel hopen dat ze de abonnementsprijzen voor bestaande klanten ook omlaag gooien en dat niet alleen nieuwe klanten hiervan gaan profiteren..

[ Voor 13% gewijzigd door Tiestor op 02-07-2014 12:11 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Walker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-11-2022
Als je gebruik wilt maken als bestaande klant van één van de nieuwe pakketten dan kan je gewoon met de klantenservice bellen om dat direct in orde te maken. Dat is altijd zo geweest bij KPN Glasvezel. Als je dan ook nog eens buiten je jaarcontract valt en je vraagt daarnaar dan krijg je vaak ook een korting aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Laatst online: 13-08 12:06
Tiestor schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:10:
KPN bevestigt verdwijnen onderscheid dsl- en glasvezel-abonnementen

Op zich een mooi iets dat je automatisch geupgrade wordt naar glas indien dit mogelijk is maar nu is het wel hopen dat ze de abonnementsprijzen voor bestaande klanten ook omlaag gooien en dat niet alleen nieuwe klanten hiervan gaan profiteren..
Wat ik wel vervelend vind is dat (A)DSL en Glas nog steeds gelijkgetrokken blijven. Dat merk je aan de kwaliteit van de digitale televisie streams waardoor er nog steeds geen AC3 of Dolby geluidsspoor meegeleverd wordt. Er mag namelijk niet teveel bandbreedte gebruikt worden, want dan trekken de DSL abonnementen het niet meer. En ze willen wel HD TV kunnen aanbieden en dat zegt (helaas) niets over de geluidskwaliteit. Dit vond ik wel een achteruitgang van m'n overstap van UPC naar Tweak/KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Sky Walker schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:24:
Als je gebruik wilt maken als bestaande klant van één van de nieuwe pakketten dan kan je gewoon met de klantenservice bellen om dat direct in orde te maken. Dat is altijd zo geweest bij KPN Glasvezel. Als je dan ook nog eens buiten je jaarcontract valt en je vraagt daarnaar dan krijg je vaak ook een korting aangeboden.
Oh top, dank voor je reactie. Mijn jaarcontract loopt nog 3 maanden helaas, maar ga even een reminder instellen zodat ik te zijner tijd contact met KPN op ga nemen om van die korting te kunnen profiteren :+
AutCha schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:25:
[...]

Wat ik wel vervelend vind is dat (A)DSL en Glas nog steeds gelijkgetrokken blijven. Dat merk je aan de kwaliteit van de digitale televisie streams waardoor er nog steeds geen AC3 of Dolby geluidsspoor meegeleverd wordt. Er mag namelijk niet teveel bandbreedte gebruikt worden, want dan trekken de DSL abonnementen het niet meer. En ze willen wel HD TV kunnen aanbieden en dat zegt (helaas) niets over de geluidskwaliteit. Dit vond ik wel een achteruitgang van m'n overstap van UPC naar Tweak/KPN.
Klopt, dit is zeker vervelend.. Bij de glasaansluitingen zouden ze gewoon extra audio codecs mee moeten sturen.. Dat zal voorlopig nog wel uitblijven, is volgens mij al jaren discussie over.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:06
Alhoewel het er (veel) te weinig zijn zijn er weldegelijk zenders met een Dolby geluidsspoor.
History channel (pluspakket) heeft het onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
maarud schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:03:
Kabels zijn verder goed, KPN kon niets verkeerds zien en meten vanaf hun kant (heb aan de lijn gezeten met ze om de F846, F14 en F15 errors weg te krijgen). Maar nu blijf ik hangen op de volgende stappen ;)

Ik wacht wel even af tot ik kan testen in de meterkast (zonder de powerline adapters) want mijn vermoeden gaat een beetje daar naar uit. Wellicht was het symptoom zo duidelijk dat er misschien al een oorzaak gegeven kon worden maar dat is lastig natuurlijk :)

Dit zijn ze: https://www.sitecom.com/n...-combo-pack/ln-555/p/1545 met standaard firmware.
Turns out, lag dus wel aan die PowerLine dingen :) Als ik de ontvangers start met een 'startkabel' oftewel een kabel direct naar de meterkast, starten ze in één keer door. Als ik daarna wél de kabels via de PowerLine laat lopen, werken de ontvangers wel!!

Maar zodra je ze van de stroom afhaalt kunnen ze niet starten, alleen vanuit standby doen ze het op de powerlines. Lekker dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
sl1000 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 17:05:
Sorry, die staat 1 mapje hoger ;-)

De door jou gequote brainslayer versie zou ook prima moeten werken.
beste is om de E4200 eerst naar fabrieksinstellingen te resetten, dan de brainslayer e4200 build flashen, dan weer een reset naar fabrieks instellingen, dan de (King)Kong versie, weer resetten, en dan instellen zoals je hem hebben wil.
Het telkens tussendoor resetten naar fabrieks instellingen kan gewoon vanuit de gui, en zorgt er voor dat de juiste initiële waarden vanuit de firmware worden weggeschreven naar het navram.
Yes het werkt, het was makkelijker dan ik had verwacht.
Het verbaast me hoe veel je nu kan instellen.
sl1000 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:12:
Als dat zou kunnen graag zelfs.

Ik heb nu trouwens de NETGEAR R7000, hier wil ik in de loop der tijd ook DD-wrt. op gaan flashen, dus de E4200 kan ik nu mooi gebruiken voor test doeleinden

Weet jij trouwens ook hoe ik de E4200 kan overklokken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Overklokken: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Overclocking
Mijn wrt610n loopt nu op: 532,266,133
Originele snelheid is: 480,240,120

Zal vanavond wel even wat screenshots plaatsen met een korte howto.
Zit nu in een training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ok, om DD-wrt direct met KPN glasvezel te laten werken moet je het volgende doen:

1. configuratie van de VLANs: SETUP -> VLANS
Zorg dat het er uitziet zoals ik hieronder hebt geconfigureerd, en klik save, dan apply.
Dus de Wan poort moet vlan 4,6 en 7 en de tagged optie aangevinkt hebben
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/n5rQFms8

2. Netwerk configuratie: SETUP -> NETWORKING
zet de wan poort assignment op vlan 6, save, apply.
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/fp2D6521

3. configureer het PPOE account: SETUP -> BASIC SETUP
vul je eigen macadres in voor het @ teken (inclusief streepjes ertussen)
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/lnPBZSdt
(vergeet save - apply niet)

4. configuur de NTP server: SETUP -> BASIC SETUP
Aangezien PPOE alleen werkt als de tijd van de router klopt is het wel zo handig om er voor te zorgen dat deze ook op tijd blijft lopen.
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/pUXlPvo8

eigenljik zou je verwachten dat het daarna zou moeten werken, maar helaas. na wat debuggen op cli kwam ik er achter dat door een bug de PPPOE verbinding in deze build niet netjes aan vlan6 word gekoppeled.
Dit is te fixen met een aantal handmatige commando's die we voor het gemak maar in het startup script zetten, zodat het ook na een reboot allemaal blijft werken.

5. Configureer het startup script: ADMINISTRATION -> COMMANDS
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
nvram unset vlan2ports
nvram unset vlan2hwname
nvram set wan_ifname2=vlan6
nvram set pppoe_wan_ifname=vlan6
nvram set pppoe_ifname=vlan6
nvram set wan_default=vlan6
nvram set wan_ifnames=vlan6
nvram set wan_ifname=vlan6
sleep 1
nvram commit

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/OgkbaFKH

reboot daarna je router, zodat de commando's worden ingeladen, en na +/- 5 minuten moet de wan verbinding online zijn, en je router moet werken met internet.
om tv te kijken moet je het tv kastje op poort 4 van de router aansluiten (deze geeft nu VLAN4 door)
Het voice vlan geef ik niet door, daar ik nooit mijn vaste lijn gebruik, maar die zou je op gelijke wijze kunnen doorzetten naar een poort als dat met vlan 4 gedaan is. alleen daar moet je dan nog het tagged vinkje aanzetten op die poort.

mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 03-07-2014 18:12 . Reden: Plaatjes geresized ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
huh?

op poort 4 moet dan tv? ik heb hier een netgear 3700v2 met openwrt en daar kan ik elke poort voor tv gebruiken.
dat moet met DDwrt toch ook lukken?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik zet bewust vlan 4 alleen door naar poort 4. Je kunt natuurlijk ook een willekeurig(e) (aantal) andere pakken, wat je fijn vind. Ik weet niet hoe jij het doet, maar als je van vlan 4 je standaard interne vlan maakt, kun je vervuiling van het tv-vlan door andere apparatuur krijgen. Ik wil dat liever voorkomen.
met wat customizen zou je ook dynamische vlan allocatie op basis van mac-adres kunnen doen, maar waarom?één keer configgen, nooit meer aan komen, nooit meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Ha ik had de Vlan dus goed ingesteld alleen de wan poort assignment niet en ik moet blijkbaar wat commands invoeren.

Harstikkebedankt ik ga hier morgen even rustig mee aan de slag 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 13:02
Hoe wordt nu technisch gezien het fon-verkeer naar de router geleid? Via een eigen VID? Of welke andere mogelijkheden hebben ze? Heeft iemand dit al geanalyseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
vandaag fon eens getest. het loged echt niet in. ik heb gebruikersnaam en alles. hij connect maar kom dan niet op internet. pas als ik de fon app open en dan wat rommel gaat de boel werken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@rense: goeie vraag. ik zou zeggen via een apart vlan, daar het niet van de bandbreedte van de gebruiker af gaat (QOS kan op vlan basis geregeld worden). als we eenmaal weten hoe het werkt, zouden we ook zelf FON op onze eigen routers kunnen activeren (maar dan op een kanaal waar niet iedereen last van heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 13:02
Ik moet altijd een moment kiezen wanneer de overige bewoners geen internet/tv willen, zodat ik de apparaten aan het netwerk kan omgooien en kan testen. Die zijn tegenwoordig zeldzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik heb onlangs de arris vip2952 itv kastjes voorbij komen. dit zijn andere kastjes. net anders dan de motorola volgens mij.

[ Voor 40% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Laatst online: 15-09 16:39

nimmer

hai :O

Heb gisteren mijn abonnement maar eens omgezet naar de nieuwe structuur, scheelt me 12 euro per maand (+ 17,5 eerste 6 maanden), heb alleen geen 2e tv box & spotify meer, maar dat gebruikte ik al niet.

edit: Wel weer een nieuw jaar abonnement.

[ Voor 10% gewijzigd door nimmer op 09-07-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Als het goed is neemt KPN contact met me op om een aanbieding te doen voor een nieuw jaar abonnement ben benieuwd wat voor korting ze me zullen bieden..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
de korting die nieuwe klanten ook krijgen. 138 euro terug. kreeg ik ook. was week geleden op oude abonnement voorwaarden maar net gebeld en ik kreeg gewoon een jaar contract op de nieuwe voorwaarden en dat scheelt me 3 euro.
en de eerste 6 maanden gratis de snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

kijk wel uit met je snelheden, default selecteren ze nu dus adsl snelheden, ook voor je glasverbinding. om het sync te krijgen moet je bijbetalen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
magneet schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:16:
kijk wel uit met je snelheden, default selecteren ze nu dus adsl snelheden, ook voor je glasverbinding. om het sync te krijgen moet je bijbetalen.
klopt dat is wel verwarrend. maar dan nog ben ik met 100/100 en compleet 66,50 kwijt en de eerste 6 maanden ook nog eens minder ivm die korting op snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Ok, ik ben zojuist door KPN gebeld. Ze bieden mij, net zoals iedereen volgens mij, de eerste 6 maanden gratis snelheidsverhoging (6 x € 7,50 = € 45,-) én € 90,- korting op mijn eerst volgende factuur. In totaal € 135,- korting en de nieuwe abonnementsprijs die € 3,- per maand goedkoper is. In totaal dus € 171,- op jaar basis t.o.v. mijn huidige abonnement.
raydekok schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:10:
de korting die nieuwe klanten ook krijgen. 138 euro terug. kreeg ik ook. was week geleden op oude abonnement voorwaarden maar net gebeld en ik kreeg gewoon een jaar contract op de nieuwe voorwaarden en dat scheelt me 3 euro.
en de eerste 6 maanden gratis de snelheidsverhoging.
Hoe bereken jij die korting van € 138,- voor nieuwe klanten?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Tiestor schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:21:
Ok, ik ben zojuist door KPN gebeld. Ze bieden mij, net zoals iedereen volgens mij, de eerste 6 maanden gratis snelheidsverhoging (6 x € 7,50 = € 45,-) én € 90,- korting op mijn eerst volgende factuur. In totaal € 135,- korting en de nieuwe abonnementsprijs die € 3,- per maand goedkoper is. In totaal dus € 171,- op jaar basis t.o.v. mijn huidige abonnement.

[...]

Hoe bereken jij die korting van € 138,- voor nieuwe klanten?
ja dat was dus vorige week nog. nu is het inderdaad weer anders vanwege de nieuwe abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Ach ok, vind dit een prima korting. Voor mij geen reden om een andere glasvezel provider te zoeken in ieder geval :) Krijg wat mij betreft een goeie korting voor relatief weinig inspanning :+

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
precies ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tiestor schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:21:
Naar aanleiding van jouw post ben ik ook maar eens gaan kijken hoe 't zit..

Huidige situatie:
• Alles-in-1 Glasvezel Instap: €58,00
• BelOnbeperkt Altijd: €15,25
Totaal: €73,25

Nieuwe situatie:
• Alles-in-1 Thuis Instap €45,00
• Glasvezelpakket €7,50
• BelOnbeperkt Altijd €16,50
Totaal: €69,00

- Eerste 6 maanden gratis glasvezelpakket (7,50*6=€45)
- Eerste 6 maanden 10 euro korting op basisabonnement (10*6=€60)
Totale korting: €105
Op de website las ik het volgende:
Voor jou gelden dezelfde kortingen als voor nieuwe klanten.
Dus ik verwacht dat ik deze kortingen ook zal krijgen.

Zou dus per maand €4,25 besparen, en nog eens €105 'korting'. Enige minpunt die ik heb kunnen vinden is 1 ontvanger bij het nieuwe abonnement versus 2 ontvangers bij het oude abonnement.. Maakt mij weinig uit, heb toch één tv. :p Is die 90 euro die jij hebt gekregen een persoonlijke aanbieding oid of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 14-07-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
SChief schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:41:
[...]

Naar aanleiding van jouw post ben ik ook maar eens gaan kijken hoe 't zit..

Huidige situatie:
• Alles-in-1 Glasvezel Instap: €58,00
• BelOnbeperkt Altijd: €15,25
Totaal: €73,25

Nieuwe situatie:
• Alles-in-1 Thuis Instap €45,00
• Glasvezelpakket €7,50
• BelOnbeperkt Altijd €16,50
Totaal: €69,00

- Eerste 6 maanden gratis glasvezelpakket (7,50*6=€45)
- Eerste 6 maanden 10 euro korting op basisabonnement (10*6=€60)
Totale korting: €105
Op de website las ik het volgende:

[...]

Dus ik verwacht dat ik deze kortingen ook zal krijgen.

Zou dus per maand €4,25 besparen, en nog eens €105 'korting'. Enige minpunt die ik heb kunnen vinden is 1 ontvanger bij het nieuwe abonnement versus 2 ontvangers bij het oude abonnement.. Maakt mij weinig uit, heb toch één tv. :p Is die 90 euro die jij hebt gekregen een persoonlijke aanbieding oid of zie ik iets over het hoofd?
Was een telefonische aanbieding, had via twitter contact met ze opgenomen omdat ik wilde weten of die nieuwe prijzen ook voor bestaande klanten zouden gelden. Het antwoord was dat dat in principe niet zo was enkel bij het afsluiten van een nieuwe jaarabonnement. Vervolgens vroeg ik of ik dan ook een korting zou krijgen net zoals nieuwe klanten of dat ze me een reden zouden geven om naar een andere provider te gaan. Toen zeiden ze dat ze contact met me op zouden nemen om me een aanbieding te doen. Maar ik ga er van uit dat iedereen deze korting kan krijgen, wellicht dat het afhankelijk is van het type abonnement dat je hebt. Gewoon even contact opnemen, waarschijnlijk werkt het ook als je ze rechtstreeks belt.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Pogostokje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:10:
[...]

Ik heb het meerdere malen mis zien gaan, ook bij tweakers hier. Ga maar na: als je experiabox aan je switch/router hangt met een MAC adres, en je zet handmatig dat MAC adres ook op de interface van die switch/router ... dan heb je dus in hetzelfde netwerk 2x hetzelfde MAC adres. En dat werkt nou eenmaal niet. Wat je ziet gebeuren is dat retourpakketjes die voor de experiabox bestemd zijn blijven hangen in de switch/router omdat deze niks snapt van de sessie die voor 'hem' bestemd zou zijn. Dit speelt alleen bij telefonie, waarbij de experiabox een actieve rol inneemt: het opzetten van de pppoe sessie bijvoorbeeld.
Als het toch blijft werken dan is de situatie kennelijk toch ergens iets anders. ;)
Ik heb nu een nieuwe router (netgear R7000) en deze functioneert goed zonder het clonen van het mac adres van de experiabox.

Ik heb in de test opstelling een 24 poorts switch gebruikt waar van ik de laatste 6 poorten gebruikte om de vlan's te scheiden.

Glas - Vlan 4,6 en 7, tagged (poort 19)
Wan router - Vlan 6, untagged (poort 20)
IPTV - Vlan 4, untagged (poort 21 en 22)
Experiabox/tell - Vlan 7, tagged (poort 23) deze is niet in gebruik en uitgeschakeld.

Nou had ik in de test opstelling Lan poort 1 van de router weer terug aangesloten op poort 1 van de 24 poorts switch, als het goed is gingen de rest van de aangesloten apparaten dan over Vlan 1

Nou werkte dit goed maar was mijn vraag of dit wel veilig was, ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Deelt de Experiobox v9 (VDSL) ook pakketjes uit via VLANs? De reden waarom ik het vraag:

Ik heb namelijk een 2e router achter de Experiabox voor een speciaal intern netwerk, dat moet gewoon zo blijven. Als ik deze echter op de Experiabox aansluit werken de TV's niet (raar maar waar, gaat via de WAN poort dus mag toch geen invloed hebben).

Nu moet ik toch een managed router kopen om te zorgen dat ik KPN én het speciale interne netwerkje over één kabel krijg (er loopt namelijk maar één kabel naar de andere kant van het pand).

Als ik dan de 2e router aan kan sluiten op de managed router op het VLAN van het internet kan ik misschien de TV's en die 2e router toch scheiden van elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
maarud schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:54:
Deelt de Experiobox v9 (VDSL) ook pakketjes uit via VLANs? De reden waarom ik het vraag:

Ik heb namelijk een 2e router achter de Experiabox voor een speciaal intern netwerk, dat moet gewoon zo blijven. Als ik deze echter op de Experiabox aansluit werken de TV's niet (raar maar waar, gaat via de WAN poort dus mag toch geen invloed hebben).

Nu moet ik toch een managed router kopen om te zorgen dat ik KPN én het speciale interne netwerkje over één kabel krijg (er loopt namelijk maar één kabel naar de andere kant van het pand).

Als ik dan de 2e router aan kan sluiten op de managed router op het VLAN van het internet kan ik misschien de TV's en die 2e router toch scheiden van elkaar...
gaat dit om glasvezel?

dan nog zou een router op de v9 moeten werken. alleen niet op de wan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
raydekok schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:57:
[...]

gaat dit om glasvezel?

dan nog zou een router op de v9 moeten werken. alleen niet op de wan.
Nee, VDSL heb ik er ook voor de zekerheid even bijgezet :)
Als het namelijk ook met VLANs werkt dan kunnen de netwerken wat creatiever worden :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
je zou op elke poort tv moeten kunnen aansluiten. wat alleen niet gaat denk ik is een tv op je router achter de v9. wel als je er eerst nog een switch tussen zet. dus v9-->switch en van daar een naar een router en een naar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Tja, eerst was het als volgt:

[Experiabox]
Poort 1: TV
Poort 2: Router

Dan kunnen de ontvangers niet opstarten, allemaal E16, E17 of E18 meldingen, etc).

Haal ik de router er uit, dan doet hij het opeens 8)7 En dat terwijl de router een WAN-poort heeft en daarna is hij aangesloten op de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
maarud schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:54:
Deelt de Experiobox v9 (VDSL) ook pakketjes uit via VLANs?
Iedere KPN internetverbinding (glas/vdsl) werkt toch zo? Dus met je router er achter gaat je tv idd niet werken lijkt mij..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
als je op je v9 en router op een normale poort zet en in een andere itv dan werkt dat. je moet niet je router op de wan poort zetten. maar misschien begrijpen we elkaar verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nee, de experiabox heeft ook geen WAN poort, maar gewoon 4 LANs. Daarvan gaat één naar de WAN van de router.

Maar heb nu 2x een managed switch gekocht dus ik ga het via de makkelijke weg doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
de v9 heeft geen wan? de router ook niet op de wan aansluiten maar op een gewone poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Heb je in de v9 een DMZ ingesteld naar je router ?
Je hebt namelijk nu 2 x een NAT netwerk wat nogal de nodige problemen kan opleveren.
Hier kon ik ook voor kiezen maar ik heb uiteindelijk voor de huidige opstelling gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
blackgoku schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:00:
[...]

Ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar blijkbaar niet bij de WRT-1900AC,
Want de E4200 ondersteund geen Vlan maar werkt verder dat hij wat trager is perfect en stabiel
Is idd ook niet het geval met een Asus RT-66NU, daar moet ik ook aangeven dat WAN VLAN6 is, anders krijgt hij geen connectie.

Gelukkig ondersteund deze dat standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
raydekok schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:02:
de v9 heeft geen wan? de router ook niet op de wan aansluiten maar op een gewone poort.
Misschien begrijp ik je dan verkeerd, maar het is nu als volgt:

code:
1
2
3
4
5
           1--------------------------------WAN
           2                                  1
EB V9      3-----PC                           2        DrayTek router
           4------iTV                         3
                                              4

Waarom die DrayTek dan alsnog invloed kan uitoefenen op mijn EB v9 netwerk is mij een raadsel, maar wie weet heeft het idd met NAT te maken, ook al zit de rest gewoon wel op de v9 8)7
Anyway, alles komt nu in VLAN's dus dan ben ik er ook vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
maarud schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:11:
[...]

Misschien begrijp ik je dan verkeerd, maar het is nu als volgt:

code:
1
2
3
4
5
           1--------------------------------WAN
           2                                  1
EB V9      3-----PC                           2        DrayTek router
           4------iTV                         3
                                              4

Waarom die DrayTek dan alsnog invloed kan uitoefenen op mijn EB v9 netwerk is mij een raadsel, maar wie weet heeft het idd met NAT te maken, ook al zit de rest gewoon wel op de v9 8)7
Anyway, alles komt nu in VLAN's dus dan ben ik er ook vanaf.
ik snap het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:47
Is er iemand bekend met het fenomeen dat FaceTime of Skype calls na een seconde of 15 afbreken? Ik heb een Arcaydian Experiabox (glasvezel) en vermoed dat dit te maken heeft met de UDP flood.

[ Voor 3% gewijzigd door diotav op 17-07-2014 10:36 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 15:59
diotav schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:35:
Is er iemand bekend met het fenomeen dat FaceTime of Skype calls na een seconde of 15 afbreken? Ik heb een Arcaydian Experiabox (glasvezel) en vermoed dat dit te maken heeft met de UDP flood.
Ik heb de v8 en heb geen problemen met facetime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

sl1000 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:00:
Ok, om DD-wrt direct met KPN glasvezel te laten werken moet je het volgende doen:

1. configuratie van de VLANs: SETUP -> VLANS
Zorg dat het er uitziet zoals ik hieronder hebt geconfigureerd, en klik save, dan apply.
Dus de Wan poort moet vlan 4,6 en 7 en de tagged optie aangevinkt hebben
[afbeelding]
---knip---

mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.
Wat een geweldige handleiding heb je hier gemaakt.
Ik heb sinds vandaag glasvezel icm een Xperia box V8.
Nu heb ik mijn Linksys 3700 voorbereid met DDWRT (mijn Linksys E4200 wil niet eens zover komen dat de mini rom erop kan :( deze Stopt na 30% laden en 30/30/30 is de enige manier om hem weer te rehabiliteren...).

Welke versie van DDWRT heb jij momenteel in gebruik?

Ik was in de veronderstelling/hoop dat ik de handleiding ook voor mezelf kon gebruiken. De instellingen op mijn router zijn helaas toch een heel stuk anders.
Voor zover ik weet heb ik de meest recente versie en dat is: V24-sp2 (04/18/14).

Aan de andere kant blijkt het ook weer niet perse nodig te zijn geweest in ons geval.
Achter de V8 zit een 3com unmanaged switch en hierop is de Netgear WNDR 3700v2 aangesloten (helaas niet via de WAN, maar LAN aansluiting). Aan deze router zitten de smartv en de Motorola decoder. Ik kan via deze router gebruik maken van mijn wifi en ik kan ook tv kijken via mijn decoder.
Momenteel werkt alles dus zonder het gebruik van VLAN's.
Volgens mij heb ik alleen DHCP forwarding ingesteld en de operating mode staat op Gateway.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:38
rense schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:47:
Hoe wordt nu technisch gezien het fon-verkeer naar de router geleid? Via een eigen VID? Of welke andere mogelijkheden hebben ze? Heeft iemand dit al geanalyseerd?
Ik heb even gekeken, het FON verkeer gaat gewoon via je eigen internetverbinding, vlan 6 dus. Toen ik mijn tablet verbond met mijn FON netwerk zag ik in wireshark dat de router een dns request deed voor het ip van gatEwaY.kpn-fOn.Nl. Vervolgens werd de dns request van mijn tablet naar deze server geforward via een apart netwerk. Ik zie namelijk in wireshark
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Frame ...
Ethernet II 
802.1Q VLAN ID: 6
PPP-over-Ethernet Session
Point-toPoint Protocol
IP v4: Src: *mijn wan-ip*, Dst: 213.75.200.88
Generic Routing Encapsulation (Transparent Ethernet bridging)
Ethernet II, Src: *mijn tablet mac-adres*, Dst: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff)
802.1Q Vlan, ID:100
UDP, src 68, dst 67
Bootstrap protocol

Het internetverkeer wordt allemaal in die encapsulation met vlan id 100 gestopt en verloopt allemaal dus eerst via die gateway. Het verkeer van mijn tablet heeft geen encryptie, ik kan dus gewoon zien waar de FON-gebruiker allemaal naartoe gaat (maar dat kon toch al omdat het draadloze verkeer zelf ook geen encryptie bevat).

Zou het dan genoeg zijn om op onze eigen router deze ethernet bridge te maken naar gateway.kpn-fon.nl, alle pakketjes taggen met vlan 100 en dan dat koppelen aan een accesspoint? (ik heb niet zoveel verstand van netwerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Kiswum schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:55:
[...]

Wat een geweldige handleiding heb je hier gemaakt.
Ik heb sinds vandaag glasvezel icm een Xperia box V8.
Nu heb ik mijn Linksys 3700 voorbereid met DDWRT (mijn Linksys E4200 wil niet eens zover komen dat de mini rom erop kan :( deze Stopt na 30% laden en 30/30/30 is de enige manier om hem weer te rehabiliteren...).

Welke versie van DDWRT heb jij momenteel in gebruik?

Ik was in de veronderstelling/hoop dat ik de handleiding ook voor mezelf kon gebruiken. De instellingen op mijn router zijn helaas toch een heel stuk anders.
Voor zover ik weet heb ik de meest recente versie en dat is: V24-sp2 (04/18/14).
ik gebruik momenteel deze versie: http://www.desipro.de/ddwrt/K26/r22000++/

let wel goed op dat je de juiste navram versie hebt (32,60of 64k), de 4200 moet naar mijn weten eerst met een mini basis versie van brainslayer geflasht worden, en als je eenmaal dd-wrt draait kun je omflashen naar deze "kong" versie. de nieuwere routers (netgeat r7000, asus, etc) werken hier niet mee, dit is echt voor de wat oudere linksys versies.

Na het flashen van de kong versie hierboven zou mijn handleiding gewoon bruikbaar moeten zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bij de E4200 is het helaas niet gelukt om de mini versie erop zetten. Met veel geluk/pogingen is het uiteindelijk gelukt om de eigen firmware te updaten. Ik kan nu gebruik maken van de Linksys app om hem te bedienen.

Ik denk dat ik deze maar in de bridge modus zet, wellicht kan ik hem dan als dure switch inzetten :)

Ik zal nog week bekijken of ik de Netgear van jouw versie kan voorzien. Mits het compatibel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Kiswum schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:05:
Bij de E4200 is het helaas niet gelukt om de mini versie erop zetten. Met veel geluk/pogingen is het uiteindelijk gelukt om de eigen firmware te updaten. Ik kan nu gebruik maken van de Linksys app om hem te bedienen.

Ik denk dat ik deze maar in de bridge modus zet, wellicht kan ik hem dan als dure switch inzetten :)

Ik zal nog week bekijken of ik de Netgear van jouw versie kan voorzien. Mits het compatibel is :)
Bij mij is het allemaal wel gelukt op de E4200, ik moet alleen de vlan's nog een keer instellen/uittesten zo als SL1000 het uitlegt.

Ik heb trouwens wel een V1 van de E4200, de laatste update hiervan is in 2012 uitgebracht.
Ik heb het vermoede dat jij de V2 hebt van de E4200, misschien dat het daaraan ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb inderdaad de E4200 V2. Naar mijn weten zijn er geen andere ROM's aanwezig voor iedere versie. Dit kan echter wel verklaren waarom het zo moeizaam gaat met het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vandaag is kon bij me aangesloten met de experiabox V8 helaas.
Nu zit het zo aangesloten vanaf kpn ntu naar experiabox en dan naar me linksys ac1900 daar staat wifi aan en kpn wifi uit. Vanaf ac1900 gaat kabel naar switch hp boven daar zit pc en een nas op en een kabel van ac1900 naar switch hp woonkamer daar zit mediacenter ps3 en tv internet op.

Nu heb ik problemen met me nas die download normaal nzb via nieuwsgroepen maar hij wilt niet downloaden.

Experiabox heeft 192.168.2....... En me linksys heeft 192.168.1...... Dus me nas zit op me linksys kan dat het,probleem zijn? Iemand een iedee hoe ik dit kan oplossen.

ook waar ik tegen aan loop is dat ik op me nas een Website host en een teamspeak 3 server niets is te benaderen via externe ip.alle porten opengezet in experiabox maar helpt niet.

Tevens online game op pc Titanfall connectie lost elke 2 min wordt ik gek van.

Vast bedankt

Alex

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Hebben ze beide een DHCP server draaien?
Ik zou de Linksys gewoon op het 192.168.2.x netwerk zetten en DHCP via de Xperiabox laten lopen (DHCP dus uitschakelen op je Linksys).

Het kan ook zijn dat je daarnaast wat poorten moet openzetten op je Xperiabox voor je spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 21-07-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ga ik even kijken bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:46
Sinds een paar dagen 500/500 verbinding.

Als setup heb ik hier een Netgear GS105E als switch die voor mijn eigen router staat, die de VLAN 4 en 7 doorstuurt naar de Experiabox voor telefonie en IPTV. En VLAN 6 naar mijn Asus RT-AC66U. Werkt verder prima. Nu komt mijn download niet hoger dan de 220Mbit en mijn upload piekt richting de 600Mbit.

Rechtstreeks op de ExperiaBox geeft wel de 500/500.

Voordat ik deze 500/500 verbinding had, had ik 100/100 met deze zelfde setup. Zonder enkele problemen of inhouden van de verbinding.

Zou iemand een idee kunnen hebben wat de 220Mbit download veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Ik heb zelf erg slechte ervaringen met de GS105E als switch, met name als het gaat om het leveren van stabiele throughput. Zelf gebruik ik nu een Cisco SG200-08 en mijn setup (+Asus RT-N66u) draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:46
ApoC schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:36:
Ik heb zelf erg slechte ervaringen met de GS105E als switch, met name als het gaat om het leveren van stabiele throughput. Zelf gebruik ik nu een Cisco SG200-08 en mijn setup (+Asus RT-N66u) draait als een zonnetje.
Ik had inderdaad eerder verhalen gehoord dat deze switch niet echt super is. Maar met een 100/100 verbinding liep het altijd wel goed. Maar of het in mijn geval aan de switch ligt betwijfel ik.

Nu heb ik een directe verbinding geprobeerd op mijn router met de Merlin Asuswrt firmware en ook VLAN's ingesteld op de router. En krijg dezelfde resultaten. Wel heb ik de setup nog eens zo een paar keer veranderd, zo kwam ik opeens wel uit op een 500/500 verbinding direct naar mijn router. Het is me tot nu toe nog echt een raadsel wat hier het probleem is. Maar toch bang dat het mijn router is.

Edit: Door een wonder werkt het opeens. Geen idee hoe. Maar ik raak mijn netwerk voorlopig maar even niet aan. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Bearmun op 22-07-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
Goed nieuws voor de R7000 gebruikers (met 500/500), er is een nieuwe (expirimentele) DD-WRT firmware.

Deze heeft hardware NAT acceleration, snelheden zijn getest tot 800MBit WAN/LAN.

http://www.desipro.de/ddwrt/K3-AC-Arm/Changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik log laatst in mijn experia box v8 en bam public wlan staat aan, altijd uitgeschakkelt wtf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ApoC schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:36:
Volgens mij was ik vandaag bij jou. Benieuwd of die 500/500 al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
raydekok schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:55:
[...]

Volgens mij was ik vandaag bij jou. Benieuwd of die 500/500 al werkt.
Check :) de 500/500 werkt nog niet helaas. De eerste poging is mislukt, was blijkbaar al op 16-07. Ze gaan het op 08-08 pas weer proberen :-(
In de tussentijd alvast maar weer mijn Cisco SG200-08 + eigen router (tijdelijk Sitecom X8) geplaatst, was die experiabox V9 alweer zat 8)

Gelijk een vraag voor de lezers: Wat zijn de ervaringen met de Draytek Vigor 2130 hier? Ben op zoek naar een router met IPsec VPN mogelijkheden. De RB2011 van Mikrotik is ook een optie, maar ik zie nogal op tegen de enorm steile learning curve van deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:28

djbarney

XBL: DeejayBarney

Lord_Dain schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:53:
[...]
mrmrmr
Matched: 2008
Is de TP Link SG2008 een goed alternatief voor een TP Link SG3210? Ik wil graag een laag stroomverbruik, beveiliging en voldoende mogelijkheden om met de NT te werken (cf netwerkje.com).

Ja!
Zou je mogelijk een screenshotje of korte uitleg kunnen maken van hoe jij (er vanuitgaande dat jouw "Ja!" impliceert dat jij dit werkend hebt) de configuratie hebt gedaan? Ik ben er vanavond mee bezig geweest, met de bedoeling dat na de NTU de tp-link tl-sg2008 komt te hangen, daarachter mijn eigen vertrouwde asus ac66u voor internet en intern netwerkverkeer, en dan op de andere poorten mogelijk iptv kastjes (in ieder geval 1, mag ook nog achter de experiabox blijven).

ik heb een uur of 4 zitten ploeteren, maar om een of andere reden krijg ik geen connectie tussen de NTU en de tp-link. Als ik na de NTU de experiabox direct hang, hebben ze binnen een paar seconden "elkaar gevonden" en werkt het zooitje, maar ik wil graag van de experiabox af vanwege de belabberde kwaliteit van dat ding.. :) zal morgenochtend nog even een screenshot maken van de laatste configuratie die ik heb gemaakt in mijn pogingen de boel draaiend te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door djbarney op 23-07-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:46
ApoC schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Check :) de 500/500 werkt nog niet helaas. ..../..... De RB2011 van Mikrotik is ook een optie, maar ik zie nogal op tegen de enorm steile learning curve van deze router.
RB2011 gaat 500/500 niet trekken, en zeker niet met VPN ondersteuning (geen HW ondersteuning) denk dat je dan eerder moet gaan denken aan de RB1100AHx2 of nog beter de CCR1009. Wle maken beiden de nodige herrie (fans) zelfs in de meterkast is mijn ervaring.

Met de tutorial op netwerkje.com is het makkelijk om de mikrotek werkende te krijgen, meeste is ook via GUI (WINBOX) te doen trouwens als de CLI je tegenstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Je kan ook nog eventjes kijken naar de Edge Router Lite van Ubiquity, deze kan de 500/500 aan en heeft een minder steile leer curve dan de mikrotik, ze hebben inmiddels ook mooie wizards in de laatste software zitten.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik zit momenteel bij Tweak en wil graag overstappen, omdat het daar een zooitje is. Nou zit ik te twijfelen aan KPN, Vodafone of Telfort.

Wat is jullie ervaring met KPN qua snelheid, stabiliteit, klantenservice etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik ervaar het als bijzonder stabiel. Ik heb wel een eigen router er tussen zitten en ben dus af van de v8 waar ik wel van merkte dat de WIFI behoorlijk instabiel was.
Tv is echt prima. Ik zie geen verschil met een ziggo. En de aanbieding van nu is ook wel redelijk voordelig. En ze komen de boek gratis installeren. Zeker als je kpn compleet bent dan is het voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 21:02
raydekok schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:52:
Ik ervaar het als bijzonder stabiel. Ik heb wel een eigen router er tussen zitten en ben dus af van de v8 waar ik wel van merkte dat de WIFI behoorlijk instabiel was.
Tv is echt prima. Ik zie geen verschil met een ziggo. En de aanbieding van nu is ook wel redelijk voordelig. En ze komen de boek gratis installeren. Zeker als je kpn compleet bent dan is het voordelig.
Bij mij werkt de Experiabox v9 prima. Ik heb 500/500 en dat haal ik bedraad bijna volledig.
WiFi is ook goed. 40/40 op een iPad 4 en 60/60 op een HP Chromebook. Zou sneller kunnen op 5 GHz, misschien is 80/80 dan haalbaar op de iPad. Maar wat ik nu heb, voldoet prima.
Niets gewijzigd aan de default instellingen van de Experiabox. Had met Ubee kabelmodem van Ziggo heel veel problemen door overlap met WiFi van huizen hier in de buurt. Met Inssider gekeken naar beste kanaal, maar was niet stabiel te krijgen.
Ik was van plan om een eigen router aan te schaffen toen ik overstapte naar KPN, maar ik wacht maar even. In mijn situatie doet de Experiabox het prima. Ook een Apple tv en Chromecast werken probleemloos.

Verder is de tv ook gewoon goed en is het aanbod vrij uitgebreid. Heb ook het pluspakket via KPN Compleet, daarnaast nog standaard HBO in het premiumpakket. Ben ook blij met het opnemen in de cloud, Begin Gemist, Serie Opnemen en de app voor de iPhone waarmee je opnames kunt inplannen waar je ook maar bent. En Spotify Premium niet te vergeten. Inbegrepen bij AllesIn1 standaard en Premium abonnementen.

Ik wacht nu nog op KPN WiFi(vergelijkbaar met Ziggo WiFi-spots, maar dan ook in het buitenland), zou ook erg handig zijn voor mijn iPad die geen 3G/4G heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door JanR1969 op 24-07-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Kpn fon kun je je voor aanmelden. Als je thuis net als ik een ander modem hebt kun je er toch nog steeds gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
raydekok schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:15:
Kpn fon kun je je voor aanmelden. Als je thuis net als ik een ander modem hebt kun je er toch nog steeds gebruik van maken.
Ok. Ik had me aangemeld en app gedownload op de iPad. Maar lijkt tot nu toe alleen verbinding te maken met mijn eigen router. Misschien is het Fon-netwerk hier nog niet actief. Ik ga morgen nog wel eens buitenshuis testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
JanR1969 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:20:
[...]

Ok. Ik had me aangemeld en app gedownload op de iPad. Maar lijkt tot nu toe alleen verbinding te maken met mijn eigen router. Misschien is het Fon-netwerk hier nog niet actief. Ik ga morgen nog wel eens buitenshuis testen. :)
kpn fon netwerken worden aangegeven als kpn-fon. daarmee verbinden en de app gebruiken en het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Daar betaal je wel flink voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
waar betaal je flink voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
raydekok schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:18:
[...]

Inderdaad, het gebruik is gratis voor KPN klanten. Zie: http://www.kpn.com/prive/...huis/service/kpn-wifi.htm.
Ben er vandaag niet aan toegekomen. Ik zie met de app bij mij in de buurt veel hotspots. Zal dit weekend eens een rondje door de buurt maken en kijken of ik verbinding kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:13
hallo ik heb even een vraag heeft iemand de juiste instellingen voor de vlan 4,6,7 van kpn op een Hp switch 1810-8g heb van alles geprobeerd maar krijg de vlan niet aan de praat moet je een trunk nu wel of niet instellen ?????

De bedoeling is om poort 2 een router te plaatsen
poort 5 en 6 Iptv
poort 8 via de experia box telefoon
al vast bedankt :)

[ Voor 18% gewijzigd door astrasound op 26-07-2014 22:54 ]

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
raydekok schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:18:
[...]

Deze man moet je niet eens serieus nemen alles wat de KPN doet kraakt hij af |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Voor wie in Almere 500 Mbit wil bestellen, sla nu je slag. sinds de nieuw abonnementen kan het wel! Slechts 8 euro duurder dan 100 Mbit. Al ken ik nu 4 mensen die geupgrade hebben (ikzelf ook) en geen van ons heeft nu (na een paar dagen) 500 Mbit. KPN klantenservice houdt vol, technisch kan het.

Dus meteen aanvragen iedereen!

Bij kenissen werd de glasunit vervangen, de modem naar V8, maar nog niet geslaagd. Ik had al de gigabit genexis en V8. Bij mij komen ze komende week 'controleren' hoe het nou kan dat hij op 100 Mbit blijft hangen.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31
Hmm, en toch geeft de PC check bij mij (1325, Almere Filmwijk) nog steeds geen optie voor 500 mbit......

edit: OK, net nog een keer gecheckt en nu dus wel! :P

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 01-08-2014 16:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:06
Het is geen 8 maar 10 euro duurder dan 100Mbit.
Als ik kijk bij Alles-in-1 Standaard dan heb je 50Mbit, upgrade naar 100Mbit is 7,50 en de volgende upgrade naar 500Mbit is 17,50
Tussen die twee zit dus een tientje.

Denk overigens niet dat ik het ga doen, 100Mbit voldoet al geruime tijd en ik heb vooralsnog niet het gevoel dat het nog sneller moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

ik zou niet weten waarmee ik die snelheid zou moeten benutten. De 100 staat nu voor 99% van de tijd uit de neus te boren.

[ Voor 32% gewijzigd door magneet op 02-08-2014 09:13 ]

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik zou zo 123 ook niet weten wat je met 500/500 zou moeten. mijn pc verwerkt een download niet eens zo snel.

mijn telefoon op wifi gaat niet verder dan max 60 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
astrasound schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:51:
hallo ik heb even een vraag heeft iemand de juiste instellingen voor de vlan 4,6,7 van kpn op een Hp switch 1810-8g heb van alles geprobeerd maar krijg de vlan niet aan de praat moet je een trunk nu wel of niet instellen ?????

De bedoeling is om poort 2 een router te plaatsen
poort 5 en 6 Iptv
poort 8 via de experia box telefoon
al vast bedankt :)
Ik heb alleen de VlANs ingesteld.
Bij VLAN Configuration heb ik ingesteld,

VLAN ID 1 = default
VLAN ID 4 = IPTV
VLAN ID 6 = Internet
VLAN ID 7 = Telefonie

Participation / Tagging

Poort 1 - VLAN 4, 6, 7, = tagged
Poort 2 - VLAN 6 = untagged
Poort 3 - VLAN 7 = tagged
Poort 4 - VLAN 4 = untagged
Poort 5 - VLAN 4 = untagged

VLAN Ports

Interface 1 - PVID = 6
Interface 2 - PVID = 6
Interface 4 - PVID = 4
Interface 5 - PVID = 4

verder moet je met je router op (in mijn geval) poort 2 van de switch inloggen met PPPoE
Bij mij werkt dit al enkele maanden stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 08:23
Verplaatst naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/42653625#42653625

[ Voor 97% gewijzigd door RvdMeer op 03-08-2014 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:10
Kan ik hetzelfde glasvezel abonnement dat bij mij nu is afgelopen (wordt nu automatisch elke maand verlengd) opnieuw bestellen met opnieuw de korting? Of kan dat alleen als je een sneller abonnement neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ff bellen ze doen je vast een leuk aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@blackgoku

RvdMeer vond blijkbaar dat zijn bericht daar thuishoorde ipv in dit topic ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 03-08-2014 17:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb mijn tweak abonnement opgezegd en wil nu overstappen naar KPN, Vodafone of Telfort.

Het hoeft voor mij alleen stabiel te werken en de downtime tijdens het overstappen moet minimaal zijn.

Welke provider raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Pogostokje

* twiet *

DBreda schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 10:59:
Kan ik hetzelfde glasvezel abonnement dat bij mij nu is afgelopen (wordt nu automatisch elke maand verlengd) opnieuw bestellen met opnieuw de korting? Of kan dat alleen als je een sneller abonnement neemt?
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag gebeld en ik krijg nu de 6 maanden korting op abbo en ook 6 maanden gratis de "100Mbit upgrade". Daarna ga ik iets van 3 euro per maand minder betalen. Die korting maken ze wel in 1x over trouwens, om onduidelijke redenen. Nu zit ik weer een jaar aan KPN vast, maar ik heb geen reden om iets anders te willen op dit moment, dus dit is alleen maar leuk meegenomen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Pogostokje schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:46:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen vrijdag gebeld en ik krijg nu de 6 maanden korting op abbo en ook 6 maanden gratis de "100Mbit upgrade". Daarna ga ik iets van 3 euro per maand minder betalen. Die korting maken ze wel in 1x over trouwens, om onduidelijke redenen. Nu zit ik weer een jaar aan KPN vast, maar ik heb geen reden om iets anders te willen op dit moment, dus dit is alleen maar leuk meegenomen.
Ik kreeg dat ook. Best een nette korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
Raven schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:08:
@blackgoku

RvdMeer vond blijkbaar dat zijn bericht daar thuishoorde ipv in dit topic ;)
Klopt maar zal het hier ook nog maar een keer proberen. Krijg het helaas niet voor elkaar met advies via PM.

Gister heb ik een ASUS RT-AC68U gekocht en zou graag mijn Experiabox v9 willen ontkoppelen en de nieuwe asus direct aansluiten op het glasvezelnetwerk. Op internet heb ik hier en daar instructies gevonden, voornamelijk voor de AC66U icm Experiabox v8, maar dezelfde instellingen lijken niet te werken op de AC68U. Mijn vraag is dan ook of één van jullie hier wellicht ervaring mee heeft.

Gewenste setup is: Internet > KPN Genexis Glasvezelaansluiting > ASUS RT-AC68U < Wired and Wireless devices. Ik maak geen gebruik van Voip of IPTV. Niet relevant in mijn geval.

Wat heb ik gedaan;
  1. UTP kabel, welke normaal naar de Experiabox gaat, aansluiten op de AC68U
  2. WAN configuratie instellen voor PPoe verbinding
  3. Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/s1z1ujirv/img1.png
  4. VLANID instellen als "Special Requirement from ISP". Ik begreep dat VID voor Internet 6 moest zijn (dit wordt ingesteld in het LAN gedeelte)
  5. Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/gq03jbn11/img2.png
  6. Gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (Username: MAC van ExperiaBox V9 icm @direct-adsl, Password: kpn).
  7. Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/cqqkmdgz5/img3.png
Helaas resulteert dit niet in het succesvol verbinden met het glasvezelnetwerk. Logging in de AC68U laat het volgende zien:

code:
1
2
Jan  1 02:07:08 pppd[833]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan  1 02:07:46 pppd[882]: Timeout waiting for PADO packets

Zou graag willen weten wat ik over het hoofd zie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
Inmiddels ook: