[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 905.974 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

zou de oplossing kunnen zijn om de usb stick in 4 partities op te delen?

(kan me haast niet voor stellen dat ik de enige ben die dlna via usb gebruikt)
Rebels schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 05:26:
op de Experiabox v8 (arcadyan) laat m'n usb stick maar een beperkt aantal videos zien op m'n TV

16gb usb stick (fat32), via dlna mediaserver

op m'n oude ZTE laat ie wel alles zien, maar op de Arcadyan laat ie nog niet de helft zien, terwijl het wel gewoon erop staat

ik krijg maar niet uitgevogeld waar dat aan ligt

(bestandsformaat is goed, hij laat immers een deel zien, zijn allemaal dezelfde soort filmpjes, op de ZTE liet ie wel alles zien, het lijkt wel of die experiabox V8 maar gewoon een paar 100mb kan weergeven via dlna?
totaal onlogisch voor mij en weet niet waar ik het moet zoeken,
-ik heb al andere map verdeling gedaan,
-geen mappen,
-per map share instellen op de V8 (max.4) )

via ftp, of bij mapselectie op de V8 laat ie wel elk bestand zien, maar als ik dan op tv wil kijken geeft ie maar een beperkt aantal weer

is er een beperking in het aantal bestanden/mb's op de Arcadyan ofzo?

iemand een idee? of iets wat ik nog kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rebels op 10-06-2014 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Handig .. KPN besteld voor de nieuwe woning (20e sleutel), komt Reggefiber de 23e aansluiten.
Vraag ik aan KPN of ze de box later of naar ander adres kunnen sturen? - Regelrecht: Nope.

Zoals verwacht, 0 flexibiliteit van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
De aannemer van Reggefiber moet jou contractueel voor de sleuteloverdracht aansluiten. Vertel ze dat maar even...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Laatst online: 13-08 23:36
Barre73 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:42:
De aannemer van Reggefiber moet jou contractueel voor de sleuteloverdracht aansluiten. Vertel ze dat maar even...
Verheldering: Geen nieuw nieuw huis. "Nieuw" bestaand huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Van de week een brief van KPN in de bus gekregen over KPN Fon. Dus skeptisch als ik was toch even geprobeerd om me aan te melden voor KPN Wifi zoals thuis.... En wat denk je? Ongeacht dat ik een eigen router gebruik schijnt de app om automatisch met de hotspots te verbinden gewoon te werken. Althans, als ik bij ons in de AH sta heb ik er gewoon verbinding mee. Is dit gewoon onvoldoende afgeschermd, niet gecontroleerd of gewoon de bedoeling? Ik kan me herinneren dat je bij UPC wifispots met in login verbinding moet maken en dat het maar met een beperkt aantal apparaten kan.

Ik heb trouwens ook last van dat elke keer de Wifi netwerken die onthouden zijn op mijn telefoon elke keer verdwenen zijn sinds ik die KPN WiFi app erop heb staan. Maar dit moet ik nog eventjes verder testen.

[ Voor 15% gewijzigd door chickpoint op 11-06-2014 10:38 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
  • Laatst online: 22-06 08:54
ben erg benieuwd hoe je dat dan doet..
ben ook van plan een managed switch te doen vanwege de telefoon maar als dat zonder kan graag.

kan je een tekening maken hoe ?
en waar je dat dan insteld op de Asus ?
B2 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:29:
[...]

Maar je kunt toch prima vanaf de asus vlan 7 tagged doorsturen naar de experiabox. Daar heb je je managed switch niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:26
@chickpoint:
Bij AH staat de verbinding bewust open. (kun je in de winkel nog even de aanbiedingen raadplegen).

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
janbal schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:22:
@chickpoint:
Bij AH staat de verbinding bewust open. (kun je in de winkel nog even de aanbiedingen raadplegen).
Verrek je hebt gelijk!! Zal dan waarschijnlijk een KPN Hotpot zijn geweest die al bij je glasvezel inbegrepen zitten (wel handig dat die ook automatisch verbinden zonder de hotspot app te moeten hebben draaien).

Net geprobeerd met een gele te verbinden (KPN WiFi) en inderdaad ik kreeg netjes een pagina voorgeschoteld met abonnementen. Straks thuis 3 en keek kort de experiabox eraan hangen kijken of ze dan wel geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo graag wat advies.

Ik heb nu Vodafone glas 100/100 met tv alles erop en eraan.
Echter vind ik het iptv van Vodafone erg tegen vallen heb ik het meer over opties zoals maar 2 programma's kunnen opnemen. Geen uitzending begin en uitzendinggemist vind ik ook niet super.

Nu zit ik aan kpn te denken alleen hoor ik vaak verhalen over de experiabox dat je bijna niet kan zoals poorten openzetten enz. Ik heb een nas waarop ik website host en een teamspeak servertje waar ik wel poorten voor open moet zetten.werkt dit wel of gaat het problemen geven.

Heeft iemand ervaring met vodafoneglasvezel en kpn zo ja wat zijn de ervaringen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:57:
Hallo graag wat advies.

Ik heb nu Vodafone glas 100/100 met tv alles erop en eraan.
Echter vind ik het iptv van Vodafone erg tegen vallen heb ik het meer over opties zoals maar 2 programma's kunnen opnemen. Geen uitzending begin en uitzendinggemist vind ik ook niet super.

Nu zit ik aan kpn te denken alleen hoor ik vaak verhalen over de experiabox dat je bijna niet kan zoals poorten openzetten enz. Ik heb een nas waarop ik website host en een teamspeak servertje waar ik wel poorten voor open moet zetten.werkt dit wel of gaat het problemen geven.
De cloud opnemen van KPN is in de afgelopen tijd niet bepaald zonder problemen (zie KPN forum)

https://www.telfort.nl/Pe...ketten/Opnemen-pakket.htm

http://www.stoneroos.nl/nl/projects/glashart-media-npvr

6 programma tegelijk (5 min voor en 20 min uitlooptijd)
Handmatige tijdopname van max 5 uur bij KPN zit je vast aan de begin/eindtijden die KPN heeft ingesteld
Een opname inplannen voor iedere dag van week of wekelijks
Werkt naast de M540 ook o.a op de A140 (op dit moment nog zonder timeshift bij de A140)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.

Maar wie heeft ervaring met router via hun en mogelijkheden die ik nodig heb zoals in me post hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:04:
Bedankt.

Maar wie heeft ervaring met router via hun en mogelijkheden die ik nodig heb zoals in me post hier boven.
Bij het oude Vodafone glasvezel (aangesloten voor april 2014) kocht Vodafone alle diensten in bij KPN ITNS (voorheen o.a Glashart media) . Telfort glasvezel koopt nu ook de diensten in bij KPN ITNS. Wel is het zenderpakket afwijkend omdat Vodafone altijd al de rechten zelf regelde, maar de streams / Amino ontvangers zijn wel gelijk.

Je kunt de router van Telfort gebruiken (veel instellingen t.o.v de KPN EB) maar een eigen is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:30:
[...]

Bij het oude Vodafone glasvezel (aangesloten voor april 2014) kocht Vodafone alle diensten in bij KPN ITNS (voorheen o.a Glashart media) . Telfort glasvezel koopt nu ook de diensten in bij KPN ITNS. Wel is het zenderpakket afwijkend omdat Vodafone altijd al de rechten zelf regelde, maar de streams / Amino ontvangers zijn wel gelijk.

Je kunt de router van Telfort gebruiken (veel instellingen t.o.v de KPN EB) maar een eigen is ook geen probleem.
Bedankt maar ik wil kpn nemen en geen Telfort hahahaha en lees veel problemen met V8 ivm poorten en game dus daarom twijfel ik. Maar het opnemen tegen over Vodafone lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Meer mensen nog last van F12 melding bij KPN interactieve TV?.

Kpn geeft aan storing is verholpen maar zojuist is mijn laatste tv ontvanger vastgelopen en geeft nu ook F12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35
Zojuist mijn buurvrouw (91) geholpen ook met F12 storingsmelding. Helaas niet kunnen verhelpen en storingsnummer geeft aan dat er een grote storing is in de regio waar we wonen (regio Gorssel, Lochem, Zutphen, Vorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
dizzie110 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:06:
Zojuist mijn buurvrouw (91) geholpen ook met F12 storingsmelding. Helaas niet kunnen verhelpen en storingsnummer geeft aan dat er een grote storing is in de regio waar we wonen (regio Gorssel, Lochem, Zutphen, Vorden).
het is landelijk. ook in huizen, soest, hilversum.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

niet landelijk, Budel werkt het correct.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
magneet schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:04:
niet landelijk, Budel werkt het correct.
plaatselijk landelijk

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Sinds kort woon ik in de gemeente Elburg, KPN glas 500/500 volgens check :9

Ok gebeld en daar gaan we:
monteur met het V8 modem, hmmm :/ nou ja kijken maar.

Eerste test 100/100 nou ja iets minder overhead enzo.
KPN kon mijn abo niet op 500/500 krijgen, alleen internet - bellen wel en internet - itv maar niet compleet :?

Dat snapten ze zelf ook niet :X
3 dagen wachten en terug gebeld (moet zeggen wel goede feedback enz)
Ah mijnheer het werkt, succes er mee :)

test 500 / 90 :?
Weer gebeld: advies glaskastje uit, modem uit en dan in die volgorde weer aan.

OK bijna geen internet meer :( itv uit en telefonie weg :( :(
modem uit internet terug 20/10 :F telefoon terug en itv nog steeds weg.

glas weer uit modem aangelaten
aha itv terug, bellen terug en internet 90/470 ok omgedraaid 8)7

laatste maal modem aan / uit KPN kon zelf het modem niet zien.
We sturen een monteur om het modem te vervangen, ok ik wacht het af.

Monteur zou morgen komen.
Zit sjaggie op de bank, maar tot mijn verbazing doet ineens alles het :?

Bellen monteur komt morgen toch, maar ik mag hem weer wegsturen, te laat om terug te roepen.

Onder tussen werkt alles, ITV, Telefonie en internet
testjes zijn ook OK

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3561774229.png

Dit resultaat terwijl er een HD stream gekeken wordt :)

Maar eens kijken of ik nog wat ga doen aan dat modem, de aanloop was wat moeizaam maar het resultaat mag er wezen nu _/-\o_
Wifi staat uit, ik hebt 2 UTP kabels op het modem:
Eentje naar de ITV kastjes en een andere direct naar een switch, vanaf die switch ga ik verder naar mijn computers, Airport Extreme ( 2 stuks beneden boven) enz.

Zo te zien werkt alles okido maar moet nog wat meer testjes doen.

edit:
Multicast werk ook gewoon ondanks de V8 en ITV
Er wordt nu gekeken en de testtool ziet de andere Apple computer gewoon.
geen probleem.
(Alles zit wel achter de switch en ITV loopt via een ander draadje naar een andere switch en Wifi is Airport Extreme)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/juk9yc.png
tool: http://bdunagan.com/2010/03/31/multicast-ping-on-a-mac/

[ Voor 9% gewijzigd door frank_b op 13-06-2014 21:12 . Reden: multicast test ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 21:02
Geweldig, dit soort snelheden! Ik wilde ook KPN 500/500 bestellen, maar is hier nog niet leverbaar. Zodra het wel kan, ga ik mijn abonnement upgraden. Ben nu al best tevreden met 100/100, maar kijk wel uit naar nog meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Bij mij is het F12 probleem opgelost...beperkt tot 1 ontvanger. Deze blijft F12 geven, KPN heeft nieuwe toe gestuurd.

Aangesloten....Weer F12.. Houdt KPN rekening met het aantal ontvangers bij je Abo?

Via mijn abo van KPN heb ik er 2, maar ik heb er zelf een 3e bij.
Beperkt KPN het aantal IP's richting een huis voor IP TV ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
itxs schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:28:
Bij mij is het F12 probleem opgelost...beperkt tot 1 ontvanger. Deze blijft F12 geven, KPN heeft nieuwe toe gestuurd.

Aangesloten....Weer F12.. Houdt KPN rekening met het aantal ontvangers bij je Abo?

Via mijn abo van KPN heb ik er 2, maar ik heb er zelf een 3e bij.
ze weten dat natuurlijk. of ze er altijd wat mee doen weet ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Bij mij heeft het tot die storing ook altijd prima gewerkt met 3 ontvangers. Na die storing weigert er dus 1 kastje nu altijd en geeft f12. En dit is een kastje wat net vandaag door KPN vervangen is.

Omgewisseld en nieuwe kastje zelfde euvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Hmm oplossing gevonden lijkt in experiabox iets mis te gaan met macadress list op de interne switch. Loopt nu wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

itxs schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:28:
Nee, doen ze niet. Ze zien het wel dat je meerdere ontvangers hebt. Zelf heb ik er 4 en betaal voor 2. Een plaatsgenoot en mede Tweaker had een dubbele zending ontvangers gekregen. Heb toen voor een paar tientjes 2 overgekocht. Goede deal. :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:25
Ontvangers worden aan de KPN kant geregistreerd met de gegevens die je invult bij de eerste keer activeren of hoe je het wilt noemen van zo'n kastje.
Er schijnt een maximum te zijn aan het aantal kastjes wat op één adres geregistreerd kan staan wat dan ook betekent dat je geen extra kastjes meer kunt activeren als je op dat maximum zit.
De registratie van kastjes kan ook weer weggehaald worden aan de KPN kant, wij hebben vorig jaar enige tijd wat vreemde TV storingen gehad en toen heeft men ook alle registraties van kastjes op ons adres weggehaald waarna ze opnieuw geactiveerd/geregistreerd moesten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:36

mwa

Ik had er ook 6 ('officieel' 2), hiervan 4 verkocht op marktplaats voor een prima prijs (60euro p/stuk). Kastjes waren nog niet geregistreerd, en werken prima bij de kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

dialmformark schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:22:
Ik had er ook 6 ('officieel' 2), hiervan 4 verkocht op marktplaats voor een prima prijs (60euro p/stuk). Kastjes waren nog niet geregistreerd, en werken prima bij de kopers.
Mijn voor ik geloof 2 tientjes per stuk gekochte kastjes waren ook nog niet geregistreerd. Dus geen kunst of vliegwerk gewoon aanmelden met je eigen code en klaar. Draait al bijna 4 jaar hier terwijl ik betaal voor 2. Hoe zou KPN trouwens kunnen (of willen) voorkomen dat je meerdere kastjes draait die je gewoon zelf hebt aangeschaft? Ik denk dat het hen niet interesseert. Ze zijn allang blij dat je KPN glas gebruikt. Dat beetje extra data merken zij niks van. En de klant is tevreden.
Kan me nog goed herinneren dat toen adsl er net was je ook standaard een nieuw modem kreeg toegestuurd. Ik wilde dat niet omdat ik al een nieuw en ongebruikt modem op de kop getikt had. Kon toen niet anders was het verhaal. Later kon je adsl zonder modem bestellen. :D

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Als KPN dat zou willen is het heel eenvoudig te voorkomen, gewoon het aantal kastjes wat geregistreerd kan worden beperken tot het aantal wat onderdeel is van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Pogostokje

* twiet *

ninjazx9r98 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:58:
Als KPN dat zou willen is het heel eenvoudig te voorkomen, gewoon het aantal kastjes wat geregistreerd kan worden beperken tot het aantal wat onderdeel is van het abonnement.
Iets wat ze op een gegeven moment altijd nog kunnen invoeren natuurlijk.
Iemand die zin heeft de algemene voorwaarden eens uit te pluizen of er iets over staat? ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Een paar aardige uit de algemene voorwaarden voor de mensen die gehuurde kastjes weggeven/verkopen of wat dan ook:
13.4
De Klant is niet gerechtigd de gehuurde Voorzieningen aan derden onder te verhuren dan
wel onder andere titel in gebruik te geven.

13.7
In afwijking van artikel 4 lid 7 van deze Algemene Voorwaarden is de Klant na beëindiging
van de Overeenkomst gehouden de gehuurde Voorziening onbeschadigd te retourneren aan KPN

Indien de Klant een maand na beëindiging van de Overeenkomst de Voorziening niet heeft
geretourneerd, blijft de in lid 3 van dit artikel bedoelde periodieke huurvergoeding door hem
verschuldigd tot het moment dat de Voorziening aan KPN is geretourneerd, echter niet langer dan
drie maanden na beëindiging van de Overeenkomst. Indien de Klant de Voorziening beschadigd
retourneert dan wel de Voorziening drie maanden na beëindiging van de Overeenkomst nog niet
heeft geretourneerd, is de Klant gehouden KPN de vervangingswaarde te vergoeden
Over het aantal kastjes is niet zo snel iets terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Laatst online: 08-09 11:59
KPN kan in ieder geval donders goed zien hoeveel apparaten je actief hebt. Recentelijk van KPN het aanbod gehad om mijn oude ontvangers om te ruilen. Toen ik opbelde om hier een afspraak voor te maken kreeg ik de opmerking dat men maar 1 ontvanger "actief" zag. Klopt, de 2e staat in de slaapkamer en omdat dat zo'n oude joekel met ventilator was, is daar meestal de spanning af. Ik kreeg het verzoek om deze even een dagje aan te laten, zodat beide ontvangers aangemeld waren , en dus beide in het systeem verwerkt konden worden om te ruilen.

Is voor KPN in ieder geval ook een manier om het aantal apparaten per aansluiting binnen de perken te houden, gewoon af en toe een vervangingsrondje :P

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

ninjazx9r98 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:11:
Een paar aardige uit de algemene voorwaarden voor de mensen die gehuurde kastjes weggeven/verkopen of wat dan ook:
[...]
Over het aantal kastjes is niet zo snel iets terug te vinden.
Raar eigenlijk dat ze dat onbenoemd laten dan. Hoewel er altijd wel een soort kapstop regel zal zijn die iets zeft over oneigenlijk gebruik van de diensten ... als ze echt willen.

Maar als ik het zo lees heeft de 'verkoper' dus in ieder geval wel een probleem: 12 euro (3 maanden huur) + kosten van zo'n decoder als je hem niet kunt overhandigen. Dat maakt het doorverkopen misschien toch minder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

In de praktijk hanteert KPN 'hun regels' heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Zo, na wat knutselen heb ik mijn KPN glasvezel nu ook actief op mijn Linksys Wrt 610N V2 met DD-WRT.(omgeflashed naar E3000). 100Mbit komt soepeltjes naar beneden. Duidelijk veel sneller dan mijn oude UPC verbinding.

Opmerking 1:
Ik zie een hoop mensen negatief zijn over DD-WRT, maar het werkt prima! Krijgt mijn oude routertje nog wel een 2e leven, totdat microtik een 802.11AC router uitbrengt ;-)

Opmerking 2:
Ik zit even HD voetbal te kijken (kanaal 701) en het is duidelijk minder beeld dan van UPC. Bandbreedte van het signaal is volgens mijn router ook nog steeds 7 MBIT :(. bewegingen zijn scherp, maar egale groene vlakken. zoals het gras transformeren wel erg duidelijk in een glad biljartlaken. geen sprietjes meer te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
sl1000 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:23:
Zo, na wat knutselen heb ik mijn KPN glasvezel nu ook actief op mijn Linksys Wrt 610N V2 met DD-WRT.(omgeflashed naar E3000). 100Mbit komt soepeltjes naar beneden. Duidelijk veel sneller dan mijn oude UPC verbinding.

Opmerking 1:
Ik zie een hoop mensen negatief zijn over DD-WRT, maar het werkt prima! Krijgt mijn oude routertje nog wel een 2e leven, totdat microtik een 802.11AC router uitbrengt ;-)

Opmerking 2:
Ik zit even HD voetbal te kijken (kanaal 701) en het is duidelijk minder beeld dan van UPC. Bandbreedte van het signaal is volgens mijn router ook nog steeds 7 MBIT :(. bewegingen zijn scherp, maar egale groene vlakken. zoals het gras transformeren wel erg duidelijk in een glad biljartlaken. geen sprietjes meer te onderscheiden.
Wat betreft opmerking 2. Ik heb zelf ook al een paar keer vergeleken tussen KPN en Ziggo tijdens WK-wedstrijden. Wat mij opviel dat de kleuren bij KPN feller zijn. Het gras was groener dan bij Ziggo, letterlijk :)
Maar het detail is er bij mij wel en daar zie ik geen wezenlijk verschil met Ziggo. Heb het al vaker gezegd, maar het zal wel de combinatie van settopbox en tv zijn waardoor ik wel goed HD-beeld heb. Arcadyan HMB-2260 is prima, misschien dat het met Motorola ontvangers anders is (?). Verder heb ik de resolutie op 1080i ingesteld ipv de 720p fabrieksinstellingen. Op mijn SONY tv heb ik beeldbereik op hoge resolutie staan en alle beeldverbeteraars, zoals MPEG nr, uit. Verder van belang dat je de HD-zenders vergelijkt vanaf positie 701. Neem aan dat je dat doet, maar er zijn mensen die niet door hebben dat positie 1 en verder bij KPN de SD-zenders zijn. Vind het jammer dat KPN er nog steeds niet voor zorgt dat HD-zenders op positie 1 en verder komen zoals bij Ziggo. Heeft bij Ziggo ook te lang geduurd, maar bij KPN zijn ze nog steeds niet zo ver. Ze komen met het argument dat de DSL-abonnees niet allemaal voldoende bandbreedte voor HD hebben, maar daarom moeten ze dan juist voor VDSL en glasvezel iets anders regelen. Is zelfs softwarematig op te lossen.

[ Voor 16% gewijzigd door JanR1969 op 16-06-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ik heb ook zo'n HMB-2260 kastje :) en idd, ik kijk via 701. Ik vermoed dat ze het ook zo sterk comprimeren vanwege dat uitzending gemist verhaal. een dubbel mbitstream zou ook daar een dubbele opslag hoeveelheid betekenen.

inmiddels wat zitten mieren en het beeld nu op 1080P gezet, maar dat maakt voor de "vlekken" in het gras niet uit. Stream blijft ook strak op 7.2mbit staan.

Ach ik kijk voor 98% series, dus ik kan me er niet druk om maken. al wel een bugje in de dd-wrt software gezien, dat bij een reboot de vlan instellingen weer naar vlan2 gaan van de ppoe verbinding. dat dus maar opgelost met een scriptje dat na het rebooten de waarden weer goed in het nvram zet.

al met al wel errug tevreden met het internet. latency en opbouw van pagina's is via KPN echt merkbaar beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
sl1000 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:29:
Ik heb ook zo'n HMB-2260 kastje :) en idd, ik kijk via 701. Ik vermoed dat ze het ook zo sterk comprimeren vanwege dat uitzending gemist verhaal. een dubbel mbitstream zou ook daar een dubbele opslag hoeveelheid betekenen.

inmiddels wat zitten mieren en het beeld nu op 1080P gezet, maar dat maakt voor de "vlekken" in het gras niet uit. Stream blijft ook strak op 7.2mbit staan.

Ach ik kijk voor 98% series, dus ik kan me er niet druk om maken. al wel een bugje in de dd-wrt software gezien, dat bij een reboot de vlan instellingen weer naar vlan2 gaan van de ppoe verbinding. dat dus maar opgelost met een scriptje dat na het rebooten de waarden weer goed in het nvram zet.

al met al wel errug tevreden met het internet. latency en opbouw van pagina's is via KPN echt merkbaar beter
Ik gebruik 1080i, 1080p zou ik niet gebruiken. 1080i is de resolutie waarin vrijwel alle HD-zenders native uitzenden. 1080p tv-zenders zijn er nog niet, is volgens mij wel eens een test geweest via satelliet.
Heb het voetbal vanavond eens vergeleken. Op de beelden van het veld wat verderaf genomen, zag ik ook te weinig detail. Maar dat was zowel bij Ziggo als KPN. Heb helaas geen satellietontvanger, anders kon ik eens vergelijken met het HD-beeld van de Duitse tv. Ik hoor wel vaker dat het HD-beeld van de Duitse en Britse zenders veel beter is.
7.1 Mbit/s gebruikt KPN omdat iTV meer DSL dan glasvezelklanten heeft. Schijnt dat ze wel hogere streams testen.. Maar goede encodering maakt ook veel uit, een hogere bitrate zegt niet alles. Ziggo heeft recent ook de bitrate verlaagd naar zo'n 9 Mbit/s. Ze zeggen dat het verschil niet zichtbaar is, maar daar is genoeg discussie over op het Ziggo forum :)

Met Internet van KPN glasvezel heb ik dezelfde ervaring, veel sneller en responsiever dan kabelinternet. Zou echt niet terug willen naar 180/18 bij Ziggo. Geef mij maar 100/100 met een lage latency en jitter..

[ Voor 5% gewijzigd door JanR1969 op 16-06-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Heeft iemand hier eigenlijk al gemeten wat de kastjes van KPN nu allemaal aan stroom verbruiken?
ben eigenlijk wel benieuwd, maar ik heb zelf geen meet apparatuur daar voor.
dus het NT-1 kastje, de V8 experia router, en de HBM-2260 (zowel standby als aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
-

[ Voor 123% gewijzigd door tumtum100 op 13-07-2014 18:19 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@tumtum100

Hoe gebruik je PPPoE op de Fritzbox? Is het ingesteld op bridging of op routeren vanaf een private IP range?

Direct vanaf de NT aansluiten kan alleen als de NIC VLAN's ondersteunt. Normale NIC's hebben die functie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
  • Laatst online: 22-06 08:54
Kies bij het instellen van Fritzbox voor XS4all IPTV die instellingen werken ook goed voor KPN.

de kabel van managed switch vlan 6 Tagged (internet) en vlan 4 Tagged (IPTV) naar de port 1 van de fritzbox
de gegevens van de experiabox (MAC) 00-00-00-00@direct-adsl (00-00 is eigen MAC van experia) en wachtwoord KPN
dan moet het werken

let wel op dat port 4 van de fritzbox alleen voor IPTV is.
tumtum100 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:08:
Hallo allen, Ik heb een vraagje ik heb een managed switch ingesteld dat VLAN 6 untagged naar mijn fritzbox gaat op poort 1. Heb als login op de fritzbox MACMODEM@direct-adsl en als password kpn. Nu krijg ik op mijn Fritzbox wel een IP adress maar heb op mijn computer geen internet toegang. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Krijg ook als ik hem direct op het NT aansluit met VLAN 6 de melding: The Internet connection check failed. The Internet service provider is not responding to PPPoE packets. Repeat the test at a later point in time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Thanks allemaal voor de Tips het werkt nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-08 12:47
Via deze site http://netwerkje.com/ heb ik internet, TV en tell werkend gekregen zonder de experiabox.

Ik heb hier voor een HP 181024Gv2 switch en een Linksys E4200 gebruikt
Ik kreeg het echter eerst niet werkend tot dat ik hier op dit topic las dat ik het mac adres moest gaan clonen van de experiabox naar mijn eigen router (Linksys E4200), verder heb ik de Vlan werkend gekregen op de switch.

Ik merk alleen dat mijn snelheid lager licht dan als ik gebruik maak van de experiabox.
Met de experiabox haal ik bijna 110-Mbps down en 115-Mbps up, alleen als ik het via de bovengenoemde opstelling doe haal ik bijna 95-Mbps down en bijna 65-Mbps up

Heeft iemand enig idee hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zit er een 100Mb ipv 1Gb apparaat/verbinding tussen? Kan je router de snelheid wel aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 22-06-2014 14:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Ja de router heeft 4 x 1 gb lan poorten en 1 x 1 gb wan poort, dit heb ik nog opgezocht voor dat ik dit ging doen.

Ik heb de router ook wel eens achter de experiabox gehad met een vast ip en een DMZ verwijzing.
De snelheid ligt dan bijna net zo hoog dan als ik alleen gebruik maak van de experiabox.

nieuws: Cisco introduceert Linksys E4200-router

[ Voor 19% gewijzigd door blackgoku op 22-06-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

blackgoku schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:53:
Ja de router heeft 4 x 1 gb lan poorten en 1 x 1 gb wan poort, die heb ik nog opgezocht voor dat ik dit ging doen.

Ik heb de router ook wel eens achter de experiabox gehad met een vast ip en een DMZ verwijzing.
De snelheid ligt dan bijna net zo hoog dan als ik alleen gebruik maak van de experiabox.

nieuws: Cisco introduceert Linksys E4200-router
ik denk dat poster "Raven" bedoelt, wat je doorvoer snelheid is wan-lan. Een gigabit poort erop zetten is niet zo moeilijk, een backplane die daadwerkelijk ook gigabit snelheden kan switchen/routeren is een ander verhaal.

lees dit topic eens door. Er zijn er meedere met het zelfde probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door roelbb op 22-06-2014 15:12 . Reden: even de naam gecorrigeerd ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het is Raven ;) , maar inderdaad, de throughput doel ik ook op.

@blackgoku: Heb je toevallig de firmware van de router bijgewerkt? Zie link in het vorige bericht, nieuwere firmwares lijken voor een lagere throughput te zorgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Oke, ik snap het. heeft iemand een tip voor een goede router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

blackgoku schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:35:
Via deze site http://netwerkje.com/ heb ik internet, TV en tell werkend gekregen zonder de experiabox.
Ik heb hier voor een HP 181024Gv2 switch en een Linksys E4200 gebruikt
Ik kreeg het echter eerst niet werkend tot dat ik hier op dit topic las dat ik het mac adres moest gaan clonen van de experiabox naar mijn eigen router (Linksys E4200)
Het is een hardnekkig misverstand dan je je mac adres moet clonen. Het is niet nodig en je telefonie dienst op de experiabox zal niet meer werken als je het toch doet. (reden: het macadres komt dan 2x in je LAN voor)

Vaak is het simpelweg een kwestie van 10-15 minuten wachten na het wisselen van routers, zodat de oude PPPoE sessie een timeout krijgt (aan KPN zijde) voor je een nieuwe op je eigen router kunt opzetten.

Een tip voor een goede router staat nogal duidelijk op mijn site genoemd. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 22-06-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Nou zonder het clonen van het mac adres kreeg ik het echt niet werkend, met een wat oudere en een nog tragere router van het merk SMC kreeg hij zonder dat ik het mac adres hoefde te clonen wel een werkende verbinding.

Mijn Firmwareversie is trouwens: 1.0.05 build 7 Aug 23, 2012

Dit is volgens mij niet de nieuwste versie, maar ik heb hem in het verleen al wel een paar keer bij gewerkt in

Die router die je bedoelde is voor mij iets te goed :P, gaat denk ik mij het petje ter boven

[ Voor 10% gewijzigd door blackgoku op 22-06-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Het ligt sowieso aan mijn router, als ik en PPPoE verbinding opzet met mijn mac dan is de snelheid wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Ik heb trouwens nog even te tell geprobeerd, ik kan als ik het mac adres clone, bellen en gebeld worden met de vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
-

[ Voor 99% gewijzigd door tumtum100 op 13-07-2014 18:19 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

tumtum100 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:19:
[...]
Vreemd heb hier het MAC adres gecloont en nergens problemen mee. :)
Ik heb het meerdere malen mis zien gaan, ook bij tweakers hier. Ga maar na: als je experiabox aan je switch/router hangt met een MAC adres, en je zet handmatig dat MAC adres ook op de interface van die switch/router ... dan heb je dus in hetzelfde netwerk 2x hetzelfde MAC adres. En dat werkt nou eenmaal niet. Wat je ziet gebeuren is dat retourpakketjes die voor de experiabox bestemd zijn blijven hangen in de switch/router omdat deze niks snapt van de sessie die voor 'hem' bestemd zou zijn. Dit speelt alleen bij telefonie, waarbij de experiabox een actieve rol inneemt: het opzetten van de pppoe sessie bijvoorbeeld.
Als het toch blijft werken dan is de situatie kennelijk toch ergens iets anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
Ik gebruik hier ook KPN glasvezel en tot nu toe moet ik zeggen dat het perfect werkt. Ik heb de Experiabox vervangen voor mijn Netgear WNDR3700, maar daar heb ik op dit moment wel een klein probleempje mee.

De WAN-LAN throughput van mijn Netgear is niet snel genoeg om van de 500/500 die ik heb, gebruik te maken. Hij blijft zo rond de 300MBit steken.

Nu ben ik op zoek naar een vervangende router die wel gewoon die 500/500 kan trekken op de WAN poort en het liefst met wat ruimte daarboven ook.

Deze site heb ik er bij gepakt (http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view) maar nu zoek ik ook nog een router die fatsoenlijk VLAN ondersteund (voor KPN dus) of waar OpenWRT overheen geflashed kan worden.

Die Netgear R7000 had ik graag gekocht, maar zelf in een router van €175 zit geen VLAN support schijnbaar.

Heeft er iemand een suggestie voor een router die ik zou kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
-

[ Voor 100% gewijzigd door tumtum100 op 13-07-2014 18:19 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

sorted.bits schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:40:
Ik gebruik hier ook KPN glasvezel en tot nu toe moet ik zeggen dat het perfect werkt. Ik heb de Experiabox vervangen voor mijn Netgear WNDR3700, maar daar heb ik op dit moment wel een klein probleempje mee.

De WAN-LAN throughput van mijn Netgear is niet snel genoeg om van de 500/500 die ik heb, gebruik te maken. Hij blijft zo rond de 300MBit steken.

Nu ben ik op zoek naar een vervangende router die wel gewoon die 500/500 kan trekken op de WAN poort en het liefst met wat ruimte daarboven ook.

Deze site heb ik er bij gepakt (http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view) maar nu zoek ik ook nog een router die fatsoenlijk VLAN ondersteund (voor KPN dus) of waar OpenWRT overheen geflashed kan worden.

Die Netgear R7000 had ik graag gekocht, maar zelf in een router van €175 zit geen VLAN support schijnbaar.

Tip, maak iets zelf met pfSense. Ben je voor minder dan 150 euro klaar, mits je een los access spoint gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint

Kijk ook even bij ubiquity naar de edgerouter lite. Deze kan als het goed is je 500/500 met 2 vingers in zijn neus aan voor een relatief nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Pogostokje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:10:
[...]

Ik heb het meerdere malen mis zien gaan, ook bij tweakers hier. Ga maar na: als je experiabox aan je switch/router hangt met een MAC adres, en je zet handmatig dat MAC adres ook op de interface van die switch/router ... dan heb je dus in hetzelfde netwerk 2x hetzelfde MAC adres. En dat werkt nou eenmaal niet. Wat je ziet gebeuren is dat retourpakketjes die voor de experiabox bestemd zijn blijven hangen in de switch/router omdat deze niks snapt van de sessie die voor 'hem' bestemd zou zijn. Dit speelt alleen bij telefonie, waarbij de experiabox een actieve rol inneemt: het opzetten van de pppoe sessie bijvoorbeeld.
Als het toch blijft werken dan is de situatie kennelijk toch ergens iets anders. ;)
Ik zal het ook wel even aankijken, tel gebruik ik toch niet dus het kan maar zo zijn dat ik de experiabox in der loop der tijd los koppel,

Die router die ja als tip gaf lijkt me idd erg goed, ik vind het alleen jammer dat hij geen IEEE 802.11ac ondersteund, verder heb ik het idee dat ik die router te ingewikkeld ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku

Deze router lijkt mij misschienw el wat, ze zeggen dat je er OpenWRT op kan zetten,
http://www.linksys.com/nl-eu/products/routers/WRT1900AC

[ Voor 60% gewijzigd door blackgoku op 23-06-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
blackgoku schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:33:
[...]

Deze router lijkt mij misschienw el wat, ze zeggen dat je er OpenWRT op kan zetten,
http://www.linksys.com/nl-eu/products/routers/WRT1900AC
Een dingetje om rekening mee te houden is dat je geen 500/500 simultaan kunt gebruiken. Maar dan kom je gelijk weer bij het vraagstuk ga je dat gebruiken?? http://www.smallnetbuilde...r-review?showall=&start=3

Vind het trouwens wel een tamelijk overpriced routertje
pricewatch: Linksys WRT1900AC

[ Voor 11% gewijzigd door chickpoint op 23-06-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Heeft iemand een ideetje wat ik nog kan uitzoeken?

Op kantoor is er een VDSL-verbinding 50/5 met interactieve tv. Heb 2x de HMB2260. Eerst kreeg ik consequent F846, F14 en F15 als errorcode, totdat bleek dat een router verderop in het netwerk roet in het eten gooide en dat de ontvangers daardoor geen IP kregen.

Router er uit gemikkert, ontvanger start iig op. Nadat ik na lang wachten (wat zijn die ontvangers traaaaaaaaaaaag zeg) eindelijk een paar schermen verder ben, staat hij nu al 10-20 minuten op het scherm:

Menu's opbouwen en dergelijk, duurt enkele minuten. Als er na 10 minuten nog niets is moet u de ontvanger opnieuw starten.

Maar goed, ook de 2e keer blijft hij op dit scherm. Hij is aangesloten via 2 Sitecom PowerLine adapters. Donderdag ga ik proberen om vlakbij de router de ontvanger aan te sluiten, er is nu geen mogelijkheid om een kabel te leggen (er ligt al één kabel maar voor ik managed routers ga kopen om via VLAN 2 netwerken over die ene kabel te laten lopen, wil ik eerst weten dat TV uberhaupt werkt).

Is er een grote kans dat het aan die powerline adapters ligt of zie ik wat over het hoofd? De ontvanger komt in ieder geval door de eerste paar fases heen dus ik vraag me af wat hij doen is bij dat 'menu's opbouwen'.

Ik weet niet of het relevant is, maar de TV is via een SCART - versterker - SCART manier aangesloten op de Arcadyan.

Ik kon geen ander KPN topic vinden en aangezien de startpost over VDSL gaat, mik ik hem hier maar :P

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 23-06-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
maarud schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:06:
Heeft iemand een ideetje wat ik nog kan uitzoeken?

Op kantoor is er een VDSL-verbinding 50/5 met interactieve tv. Heb 2x de HMB2260. Eerst kreeg ik consequent F846, F14 en F15 als errorcode, totdat bleek dat een router verderop in het netwerk roet in het eten gooide en dat de ontvangers daardoor geen IP kregen.

Router er uit gemikkert, ontvanger start iig op. Nadat ik na lang wachten (wat zijn die ontvangers traaaaaaaaaaaag zeg) eindelijk een paar schermen verder ben, staat hij nu al 10-20 minuten op het scherm:

Menu's opbouwen en dergelijk, duurt enkele minuten. Als er na 10 minuten nog niets is moet u de ontvanger opnieuw starten.

Maar goed, ook de 2e keer blijft hij op dit scherm. Hij is aangesloten via 2 Sitecom PowerLine adapters. Donderdag ga ik proberen om vlakbij de router de ontvanger aan te sluiten, er is nu geen mogelijkheid om een kabel te leggen (er ligt al één kabel maar voor ik managed routers ga kopen om via VLAN 2 netwerken over die ene kabel te laten lopen, wil ik eerst weten dat TV uberhaupt werkt).

Is er een grote kans dat het aan die powerline adapters ligt of zie ik wat over het hoofd? De ontvanger komt in ieder geval door de eerste paar fases heen dus ik vraag me af wat hij doen is bij dat 'menu's opbouwen'.

Ik weet niet of het relevant is, maar de TV is via een SCART - versterker - SCART manier aangesloten op de Arcadyan.

Ik kon geen ander KPN topic vinden en aangezien de startpost over VDSL gaat, mik ik hem hier maar :P
welke powerline adapters gebruik je? welke kabels zitten er tussen het nt en het modem en heb je de laatste firmware draaien op die powerline adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo? Wat is er precies mis met de vorige firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
B2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:57:
[...]
Tip, maak iets zelf met pfSense. Ben je voor minder dan 150 euro klaar, mits je een los access spoint gebruikt.
Ik was eigenlijk niet van plan een hele pc neer te zetten als router, of mis ik iets? Het voorbeeld op hun website is 449 dollar. Iets aan de prijzige kant.
Dit ziet er al goed uit, wat weinig poort in de EdgeRouter Lite 3, maar de EdgeRouter PoE 5 ziet er ook goed uit.
chickpoint schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:35:
[...]

Een dingetje om rekening mee te houden is dat je geen 500/500 simultaan kunt gebruiken. Maar dan kom je gelijk weer bij het vraagstuk ga je dat gebruiken?? http://www.smallnetbuilde...r-review?showall=&start=3

Vind het trouwens wel een tamelijk overpriced routertje
pricewatch: Linksys WRT1900AC
Ja dat is dus ook een punt, ik wil mezelf nu niet limiteren tot 500/500, want mocht er toch ergens een hogere snelheid beschikbaar komen, wil ik niet weer hetzelfde probleem hebben. Dus daarom zat ik ook aan die R7000 te denken, die heeft een WAN-LAN throughput van 940 931 MBit, dat is al ruim genoeg.

Ik vraag me af of er al iemand een R7000 op KPN aan de gang heeft, met bijvoorbeeld DDWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Kabels zijn verder goed, KPN kon niets verkeerds zien en meten vanaf hun kant (heb aan de lijn gezeten met ze om de F846, F14 en F15 errors weg te krijgen). Maar nu blijf ik hangen op de volgende stappen ;)

Ik wacht wel even af tot ik kan testen in de meterkast (zonder de powerline adapters) want mijn vermoeden gaat een beetje daar naar uit. Wellicht was het symptoom zo duidelijk dat er misschien al een oorzaak gegeven kon worden maar dat is lastig natuurlijk :)

Dit zijn ze: https://www.sitecom.com/n...-combo-pack/ln-555/p/1545 met standaard firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sorted.bits schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:00:
[...]

Ik was eigenlijk niet van plan een hele pc neer te zetten als router, of mis ik iets? Het voorbeeld op hun website is 449 dollar. Iets aan de prijzige kant.
pfSense zelf is gratis, om het te gebruiken heb je een simpel pctje met 2 netwerkkaarten en evt wifi kaartje nodig en that's it. pfSense kan vanaf geheugenkaart/USBstick draaien, dus geen hdd nodig.

Moederbord met erop vastgezette Atom of iets vergelijkbaars + 1 a 2GB RAM + USBstick = veel minder dan 449 dollar. Zelf heb ik bijv. dit moederbord in gebruik met 1GB RAM in een Mini-Box M300 LCD kastje en een PicoPSU met adapter als voeding, voor opslag een 2GB CF-kaartje in de cardreader die in die behuizing zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 23-06-2014 21:57 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

sorted.bits schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:00:
[...]

Ik draai zelf met deze configuratie

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 29,50€ 29,50
1Biostar Hi-Fi B85N 3D Ver. 5.x€ 70,65€ 70,65
1Crucial CT102464BA160B€ 59,73€ 59,73
1Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit€ 63,50€ 63,50
1Crucial M500 mSata 120GB€ 57,85€ 57,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,23

De SSD, en 8GB aan geheugen maken het onnodig duur, maar met deze configuratie en pfSense kun je zoveel meer als met DDwrt. Zoals Raven al aangeeft kan het zelfs vanaf een usb stick draaien.
PfSense zorgt bij mij naast de standaard zaken als OpenVPN, DHCP en firewall voor een Snort IDS & Squid Content filtering Proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
maarud schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:03:
Kabels zijn verder goed, KPN kon niets verkeerds zien en meten vanaf hun kant (heb aan de lijn gezeten met ze om de F846, F14 en F15 errors weg te krijgen). Maar nu blijf ik hangen op de volgende stappen ;)

Ik wacht wel even af tot ik kan testen in de meterkast (zonder de powerline adapters) want mijn vermoeden gaat een beetje daar naar uit. Wellicht was het symptoom zo duidelijk dat er misschien al een oorzaak gegeven kon worden maar dat is lastig natuurlijk :)

Dit zijn ze: https://www.sitecom.com/n...-combo-pack/ln-555/p/1545 met standaard firmware.
Die ondersteund kpn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Zou dat echt wat uitmaken? Wat komt alles nauw zeg, bij die KPN-apparatuur. Ben er niet zo'n fan van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, KPN gebruikt speciale groene TCP pakketjes die door andere powelines niet herkent worden... 8)7
;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
maarud schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:59:
Zou dat echt wat uitmaken? Wat komt alles nauw zeg, bij die KPN-apparatuur. Ben er niet zo'n fan van :P
Volgens mij moet elke Powerline adapter werken met KPN. Is gewoon TCP/IP wat er verstuurd wordt, niets specifiek KPN (of zou het VLAN voor tv nog uit kunnen maken? )
TV boven heb ik via Devolo dLAN 650 aangesloten, dat is ook niet de standaard adapter die KPN levert. Zit op een gewone poort van de Experiabox v9. Werkt op zich goed. Wel eens wat haperingen in beeld gehad, maar laatste tijd niet meer. Toch wil ik tzt een netwerkkabel trekken omdat ik die in mijn ogen lelijke adapter dan kwijt ben en ook een snellere en stabielere verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Tja, ik werk alleen maar met Ziggo dus dit hele gebeuren is nieuw voor mij :P Wat dat betreft kan je me alles wijsmaken.

Ik test nog een keer zonder powerline, werkt het dan niet dan krijgt KPN mij weer aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Wat vinden jullie van deze router dan ''Linksys EA6900'' die is een stuk sneller en goedkoper dan als De Linksys WRT1900AC, ik kan er jammer genoeg dan niet testen/ spelen met OpenWRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Alles kan werken willekeurige switch ook maar ze ondersteunen het niet.

Kabels zijn sowieso beter. Met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt hier helemaal knettergek van dns storingen, of andere storingen bij kpn, kan in eens helft van sites of servers niet meer bereiken, zijn er meer die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

JanR1969 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:07:
[...]
Volgens mij moet elke Powerline adapter werken met KPN. Is gewoon TCP/IP wat er verstuurd wordt, niets specifiek KPN (of zou het VLAN voor tv nog uit kunnen maken? )
Nope, geen VLANs in je huis. Ondersteunen zal in dit geval betekenen: je kunt de helpdesk bellen met vragen. Niet: het werkt niet want we gebruiken groene pakketjes. :D (Hi IcyK) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
-

[ Voor 100% gewijzigd door tumtum100 op 13-07-2014 18:19 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:46

Ik zou oppassen met de standaard AC routertjes, want als je VLANs, PPPoE session en NAT gaat gebruiken is dit meestal meer dan dat je uit de resultaten van smallnetbuilders ziet.

Ik heb zelf met success een mikrotik RB1100AHx2 gebruikt, die kan 500/500 prima aan (betere resultaten dan met de experiabox zelf de mikrotik haalt strak 500/500 en de experiabox niet). Ik ga nu een EdgeMaxL3 testen binnenkort omdat die passief gekoeld is en de 2 fans in een RB1100AHx2 een beetje irritant geluid maakten.

Alternatief is ook een eigen systeempje met PFSense - dat is mogelijk de goedkoopste oplossing maar het meest werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:46
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 05:02:
Ik wordt hier helemaal knettergek van dns storingen, of andere storingen bij kpn, kan in eens helft van sites of servers niet meer bereiken, zijn er meer die hier last van hebben ?
Ik gebruik de DNS van Google - 8.8.8.8 / 8.8.4.4 - zijn nog wel meer alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
B2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:14:
[...]

Ik draai zelf met deze configuratie

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 29,50€ 29,50
1Biostar Hi-Fi B85N 3D Ver. 5.x€ 70,65€ 70,65
1Crucial CT102464BA160B€ 59,73€ 59,73
1Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit€ 63,50€ 63,50
1Crucial M500 mSata 120GB€ 57,85€ 57,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,23

De SSD, en 8GB aan geheugen maken het onnodig duur, maar met deze configuratie en pfSense kun je zoveel meer als met DDwrt. Zoals Raven al aangeeft kan het zelfs vanaf een usb stick draaien.
PfSense zorgt bij mij naast de standaard zaken als OpenVPN, DHCP en firewall voor een Snort IDS & Squid Content filtering Proxy.
Moet dit niet ook nog in een kastje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 05:02:
Ik merk voornamelijk dat sites zo nu en dan zeer traag laden, terwijl de up en download snelheid gewoon in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 14-09 12:04
Ik was de wifi van de experia v8 zo zat dat ik de wifi uit gezet heb en een oude dir-655 ingezet als wifi device. Nu zal de fon uitrol wel niet meer lukken, of ze zetten het domweg weer aan.

Het is meestal in de avond pas dat het slecht wordt, zal wel te maken hebben met de vele wifi gebruikers in de straat hier.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

iemand die dlna gebruikt op de V8?

ik zou graag wat hulp willen

(16gb stick in de usb en hij laat maar 2gb van alle bestanden zien en de rest laat ie gewoon weg :? )

krijg er verder ook niks over gevonden, behalve iemand met dezelfde vraag: http://forum.kpn.com/t5/I...ck-experiabox/td-p/156363
en geen oplossing

[ Voor 32% gewijzigd door Rebels op 26-06-2014 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:50

mb1

Rebels schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 04:55:

ik zou graag wat hulp willen

(16gb stick in de usb en hij laat maar 2gb van alle bestanden zien en de rest laat ie gewoon weg :? )
Wellicht in een formaat Fat 16 geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

mb1 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 06:00:
[...]

Wellicht in een formaat Fat 16 geformatteerd?
fat32, ntfs ook geprobeerd, blijft hetzeldfe probleem

en het zijn allemaal kleine bestanden, dus heeft niet met het max formaat temaken

[ Voor 16% gewijzigd door Rebels op 26-06-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Pff, gaat nog niet echt lekker met de iTV van KPN.

Situatie: 1x Experiabox v9, 1x Arcadyan ontvanger.

Testsituatie: Arcadyan direct op router, hdmi montor er aan in de meterkast -> direct tv
Via HomePlugs (nadat ik ze gekoppeld heb) + hdmi monitor eraan -> direct tv
Via HomePlugs + beeld via scart -> direct TV

Toen heb ik de Arcadyan van de stroom gehaald om de kabel netjes weg te werken, stekker weer in, en ja hoor,. hij blijft weer hangen op dat 'menu's opbouwen'-scherm wat normaal in 25 secs weg is. Ook geen beeld meer via hdmi, internet via homeplugs werkt wel gewoon. Er is immers niks verander op het stekker uit het stopcontact halen van de ontvanger na.

Zelfs opnieuw opstarten van alle devices heeft geen nut...nou ja, zal weer weer opnieuw gaan testen met een lange netwerkkabel vanuit de meterkast.

KPN, y u no have simple devices :(

[ Voor 16% gewijzigd door maarud op 26-06-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
maarud schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:03:
Pff, gaat nog niet echt lekker met de iTV van KPN.

Situatie: 1x Experiabox v9, 1x Arcadyan ontvanger.

Testsituatie: Arcadyan direct op router, hdmi montor er aan in de meterkast -> direct tv
Via HomePlugs (nadat ik ze gekoppeld heb) + hdmi monitor eraan -> direct tv
Via HomePlugs + beeld via scart -> direct TV

Toen heb ik de Arcadyan van de stroom gehaald om de kabel netjes weg te werken, stekker weer in, en ja hoor,. hij blijft weer hangen op dat 'menu's opbouwen'-scherm wat normaal in 25 secs weg is. Ook geen beeld meer via hdmi, internet via homeplugs werkt wel gewoon. Er is immers niks verander op het stekker uit het stopcontact halen van de ontvanger na.

Zelfs opnieuw opstarten van alle devices heeft geen nut...nou ja, zal weer weer opnieuw gaan testen met een lange netwerkkabel vanuit de meterkast.

KPN, y u no have simple devices :(
Vreemd... Heb ook twee Arcadyan HMB2260 stb's en nooit problemen gehad. Zijn goede en snelle ontvangers. In de woonkamer via CAT5e kabel aangesloten, boven via Devolo dLAN650.
Als je via een netwerkkabel ook problemen blijft houden, zou ik KPN bellen en om een monteur vragen.
Je kunt je probleem ook melden op forum.kpn.com, daar wordt meestal snel gereageerd door KPN Webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag me installatie pakket binnen gekregen van kpn beetje vroeg maar goed monteur afspraak is over 1 maand. Echter zie ik 2 X interactieve tv box dat klopt 1 X NT kastje voor in meterkast maar geen experiabox klopt dit neemt monteur dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:11:
Hallo,

Ik heb vandaag me installatie pakket binnen gekregen van kpn beetje vroeg maar goed monteur afspraak is over 1 maand. Echter zie ik 2 X interactieve tv box dat klopt 1 X NT kastje voor in meterkast maar geen experiabox klopt dit neemt monteur dat mee?
Half jaar geleden kreeg ik ook een installatie pakket, maar hier zat de experiabox gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké raar nu dus niet wacht het nog ff af anders bel ik wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:11:
Hallo,

Ik had er ook geen 1 bij gekregen, als je al kpn had dan kon je de huidige modem gebruiken maar dat had ik echter niet dus effe gebeld.
Nu heb ik 2 x een experiabox, 3 x een NT kasje, 5 x een interactieve tv box.
Ik heb nu totaal 5 KPN verzenddosen.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door blackgoku op 27-06-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee heb nu Vodafone bel van de week wel ff naar kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 14-09 12:04
Wifi is veel beter hier gelukkig, Brakke v8 wifi oplossing niet meer gebruiken is de les.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
Ik heb toch maar voor de Linksys WRT1900AC ook al is hij wel erg duur.
alleen tot mijn grote ergernis kan ik geen goed werkende PPPoE verbinding tot stand krijgen.
Ik krijg hem volgens de router wel verbonden, ik krijg een ip en het connectie symbool in het web interface van de router die aangeeft dat ik een goede verbinding heb.
Achter als ik de speedtest die ingebouwd is in de router gebruik dan duurt het echt heel lang voor dat hij ook maar iets doet, dan is het resultaat nog om van te huilen ook.
Alleen krijg ik maar geen internet op een van mijn computers.

Als ik de router gewoon dom achter mijn oude router plak dan werkt alles wel naar behoren.
Ik heb het geprobeerd met en zonder het clone van het mac adres van de experiabox . Ook heb ik een firmware update gedaan, je krijgt dan beperkte ondersteuning voor Vlan.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
blackgoku schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 01:21:
Ik heb toch maar voor de Linksys WRT1900AC ook al is hij wel erg duur.
alleen tot mijn grote ergernis kan ik geen goed werkende PPPoE verbinding tot stand krijgen.
Ik krijg hem volgens de router wel verbonden, ik krijg een ip en het connectie symbool in het web interface van de router die aangeeft dat ik een goede verbinding heb.
Achter als ik de speedtest die ingebouwd is in de router gebruik dan duurt het echt heel lang voor dat hij ook maar iets doet, dan is het resultaat nog om van te huilen ook.
Alleen krijg ik maar geen internet op een van mijn computers.

Als ik de router gewoon dom achter mijn oude router plak dan werkt alles wel naar behoren.
Ik heb het geprobeerd met en zonder het clone van het mac adres van de experiabox . Ook heb ik een firmware update gedaan, je krijgt dan beperkte ondersteuning voor Vlan.

Iemand enig idee ?
Maar is beperkte ondersteuning van VLAN niet het probleem? Ik heb mijn Netgear R7000 met DD-WRT uit moeten rusten om hem goed te kunnen gebruiken in plaats van de Experiabox. Ondertussen draait alles als een zonnetje. WAN-LAN throughput is nog steeds maar 420 ~ 450 MBit, maar dat neem ik maar even voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
sorted.bits schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:40:
[...]

Maar is beperkte ondersteuning van VLAN niet het probleem? Ik heb mijn Netgear R7000 met DD-WRT uit moeten rusten om hem goed te kunnen gebruiken in plaats van de Experiabox. Ondertussen draait alles als een zonnetje. WAN-LAN throughput is nog steeds maar 420 ~ 450 MBit, maar dat neem ik maar even voor lief.
Nee de Vlan heb ik uit staan daar gebruik ik een switch voor zo dat het wat overzichterlijker is.
En eigenlijk zou de router helemaal geen vlan ondersteunen.
en met beperkte vlan bedoel ik dat ik maar 2 poorten toe kan wijzen, en maar maar een Vlan id toe kan wijzen an de wan.

Met mijn vorige Linksys E4200 werkt dit wel perfect al haal ik dan maar 90/60 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
De cpu van de e4200 is de bottleneck. Als je een V1 hebt met een Broadcom chip, dan kun je die nog overclocken van 480 naar 532 MHZ.

Helaas heeft de WRT-1900AC nog geen dd-wrt support anders was dat een goed alternatief, om de juiste features te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackgoku
sl1000 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:40:
De cpu van de e4200 is de bottleneck. Als je een V1 hebt met een Broadcom chip, dan kun je die nog overclocken van 480 naar 532 MHZ.

Helaas heeft de WRT-1900AC nog geen dd-wrt support anders was dat een goed alternatief, om de juiste features te krijgen.
Dat van de E4200 weet ik daarom had ik de WRT-1900AC ook gekocht alleen hij is blijkbaar niet in staat om een normale PPPoE verbinding tot stand te brengen wat de E4200 wel goed kan.

Ik heb nu de Netgear R7000 maar besteld.
Ik hoop dat deze wel normaal een PPPoE verbinden kan maken, Vlan laat ik zo als ik eerder al vertelde door een switch afhandelen.

Ik heb trouwens de V1 versie van de E4200.

[ Voor 3% gewijzigd door blackgoku op 28-06-2014 21:02 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.