Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Correct.B2 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:57:
[...]
Apeldoorn?Begint daar aardig te lopen nu... maar dat is het dan ook wel. KPN neemt nog steeds geen beslissing over een eventueel vervolg.
Ja? Heb gesproken met XSnews en zij zeiden dat 500 geen probleem is bij hun. Ze vroegen zich af of mijn hardware het wel zou trekken.jacovn schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:24:
[...]
Als ik de thread lees over de newsservers lijken de mensen met een 500/500 abbonement ook een probleem te hebben een Usenet service provider te vinden die het leveren kan/wil..
Ik wil ook graag 500/500 hebben in Almere van KPN, maar nog geen nieuws gevonden wanneer dat kan. Weinig transperant over een planning, je zou verwachten dat ze dat beter kunnen aangeven, want stel dat tweak het wel bied in je gebied zouden klanten over kunnen stappen, en als je het ook bij KPN kan afnemen in afzienbare tijd zou je kunnen blijven wellicht..
Klopt. En dat is niet eens zo'n rare opmerking. Met de snelheid waarbij je met 500/500 kunt downloaden is voor heel veel PC's en laptops toch echt wel aan de hoge kant. Zelf zit ik op 100/100. Bij een beetje goede download trek ik met gemak 9GB binnen in een uurtje (een goede Blue Ray rip bedoel ik). Mot het nog sneller? 100/100 is al duur genoeg.Versteegrob schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:56:
Ze vroegen zich af of mijn hardware het wel zou trekken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik weet zo niet hoe groot die paketten zijn, maar iets van 2 kbyte of zoiets, want het systeem is ooit bedacht voor text, en later aangepast voor binaries.
Yenc linesize is meestal 3000 of 5000 x 128 karakters. (384 kbyte of 640 kbyte)
De nieuwste versies van newsleecher cachen op de directory waar de rar files uiteindelijk terecht komen. Dat legt veel I/O load op die device.
De oudere versie (tot 4 uit mijn hoofd) cachen in een directory in de programs directory. Die heb ik met een symbolische links gemapped naar een ramdrive.
Dus alles wat gedownload word aan artikelen worden op een ramdisk opgeslagen, daar gelezen en dan hoeft alleen de 100 Mbyte file geschreven worden op een fysiek medium.
Op mijn bejaarde systeem (i7-920 met 12 GB ram, waarvan 6 GB ramdisk en 5x1TB hdd in raid-5 op een areca 1130) merk ik niets van 100 en 200 MByte files wegschrijven. Bij 350 en 500 Mbyte files zie ik een dip in de download grafiek. Dit komt denk ik omdat het niet goed multi threaded geschreven is, maar deze oude pc trekt het prima (120 mbps bij UPC en nu 100 mbps bij KPN) en kan denk ik nog wel redelijk met 500 mbps meekomen mits de newsleech applicatie het ook bij kan houden.
[ Voor 3% gewijzigd door jacovn op 15-05-2014 20:47 . Reden: Yenc linesize toegvoegd ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
met 100/100 kan je toch zo'n 40 gb in een uur binnenhalen ? dus zo'n BR rip is 15 mins hier ....AvK schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:27:
[...]
Klopt. En dat is niet eens zo'n rare opmerking. Met de snelheid waarbij je met 500/500 kunt downloaden is voor heel veel PC's en laptops toch echt wel aan de hoge kant. Zelf zit ik op 100/100. Bij een beetje goede download trek ik met gemak 9GB binnen in een uurtje (een goede Blue Ray rip bedoel ik). Mot het nog sneller? 100/100 is al duur genoeg.
ik cache en write de pars trouwens op een ssd en pak daarna pas uit naar een hdd en merk helemaal niets aan de download kant. dat op een simpele amd 910e met 4 gb ram en een intell 80 gb ssd
[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 15-05-2014 19:08 ]
Dan zal de ssd nog wel even meegaan denk ik
Ik download meestal 8-10 films na elkaar, en dan is een SSD vna 500 GB nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door jacovn op 15-05-2014 19:14 ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
ik heb inderdaad zoiets dan had hij maar geen ssd moeten wordenjacovn schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:12:
Je moet wellicht op die manier wel rekening houden dat je ssd wel veel writes voor zijn kiezen krijgt als je flink wat uren download: die losse parts schrijven, lezen en de uiteindelijke file schrijven, levert dan voor een 50GB file 100 GB schrijven en 50 GB lezen op.
Dan zal de ssd nog wel even meegaan denk ik
Ik download meestal 8-10 films na elkaar, en dan is een SSD vna 500 GB nodig.
Ik gebruik zelf altbinz. Die heb ik zo ingesteld dat hij na het uitpakken de bronbestanden verwijderd. Dus dan heb je , ook als je 10 films achter elkaar doet, nog steeds genoeg aan 80 gb
wegschrijven doe ik naar 1 van de 11 interne hd's gewoon op standaard sata poorten
Wordt wel erg off topic zo...
Als het met 500 mbps binnen komt ga ik wel een probleem krijgen handmtig, maar ja ook niet meer te kijken uiteraard met die snelheid
Ach 4k komt eraan, wellicht grotere files, dus dan is die 500 mbps weer handig
Ja het moet nog sneller en wel hierom : Wet van de remmende voorsprongAvK schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:27:
[...]
Klopt. En dat is niet eens zo'n rare opmerking. Met de snelheid waarbij je met 500/500 kunt downloaden is voor heel veel PC's en laptops toch echt wel aan de hoge kant. Zelf zit ik op 100/100. Bij een beetje goede download trek ik met gemak 9GB binnen in een uurtje (een goede Blue Ray rip bedoel ik). Mot het nog sneller? 100/100 is al duur genoeg.
Ik heb een machine op een locatie aan een 100/100 Mbit glaslijn van KPN hangen. 500 is daar helaas nog niet leverbaar maar anders had ik het gehad. Er worden namelijk vaak grote (legale) files vanaf die machine verzonden naar andere machines. Ik zou graag tegelijkertijd 2 of 3 files met 100Mbit/s versturen.
Machines kunnen het prima aan, als je je hardware dan maar voor elkaar hebt.
Bij mij duurde het iets langer dan 24 uur maar dat was mijn eigen prutswerk.. Op het contactformulier stond een vinkje bij het activeren van mijn verbinding.. Maar na het verkeerd invoeren van de captcha reset het vinkje dus blijkbaarVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:55:
[...]
heb ik ook gehad, bepaalde poorten staan dan nog open.
Wellicht heb je handmatig een aantal poorten opengezet en/of portforwarding gebruikt.
Stuur een berichtje naar kpn dat je een en ander verholpen hebt en binnen 24 uur kan je weer alles doen.
Overigens kan je mail en bankzaken nog gewoon blijven doen.

Dit was inderdaad de fixPogostokje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:32:
[...]
Eenvoudige oorzaak, eenvoudig te verhelpen.
Een half jaar terug heb ik een kleine aanpassing gemaakt in het script omdat veel tweakers niet de firewall zelf nog instelden na de basis config te hebben ingeladen.![]()
Standaard bevat het script nu deze regels. Voeg ze toe en je bent veilig en KPN zal je weer vrijgeven.
# OPTIONEEL: enkele drastische voorbeeld rules om de router vanaf internet te beschermen.
# Bedenk: input rules = verkeer naar de router zelf vanaf internet.
# Onderstaande regels zorgen dat bijvoorbeeld de webinterface en de ssh poort niet van buitenaf te bereiken zijn.
# Ook sluit je een eventuele DNS server af voor buiten die je op je router draait.
#
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=tcp reject-with=icmp-port-unreachable
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=udp reject-with=icmp-port-unreachable
Bron: http://netwerkje.com/config-internet
Edit: en dit is inderdaad om een DNS amplification attack tegen te gaan. KPN scant preventief (kudos!). Het feit dat dit openstond betekent niet dat je router is gehacked of ook daadwerkelijk in een aanval gebruikt is.
"Be brave, don't shave"
Ik heb ergens hier ooit een stappenplan gezien, maar kan die nergens meer vinden. Ik kan nu alleen maar losse stappen en screenshots vinden. Het was iemand die het uitlegde in de context van KPN glasvezel.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Verwijderd
smarthost.direct-adsl.nl
mail ontvangen kan ook maar dan moet je het mx record aanpassen aan de KPN mailserver
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 17:11 ]
http://netwerkje.com/eigen-router ?GAEvakYD schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:54:
Heeft iemand hier voor mij het stappenplan hoe je de Asus AC68U router in kunt zetten voor glasvezel van KPN / XS4all?
Ik heb ergens hier ooit een stappenplan gezien, maar kan die nergens meer vinden. Ik kan nu alleen maar losse stappen en screenshots vinden. Het was iemand die het uitlegde in de context van KPN glasvezel.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat gaat puur over de microtik of een losse managed switch. Met de genoemde router en bv Merlin gaat dat net wat anders. Basis is wel hetzelfde natuurlijk.
Ja!mrmrmr schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:10:
Is de TP Link SG2008 een goed alternatief voor een TP Link SG3210? Ik wil graag een laag stroomverbruik, beveiliging en voldoende mogelijkheden om met de NT te werken (cf netwerkje.com).
Wellicht heeft iemand interesse
V&A aangeboden: MIKROTIK Routerboard 2011UAS-IN 1xSFP 10xLAN, Router OS L5, 128Mb
Hier had ik blijkbaar ook last van.. Hopelijk is het nu opgelost en blijft t wifi nu goed de webpagina's ladenPogostokje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:46:
[...]
Wat ik een keer heb gezien is dat op de mikrotik het zendvermogen naar maximaal (of hoger dan 20dBm) was gezet. Dan zit je tot wel 1000mW te zenden en heb je 'bereik' tot ver in je straat, maar de andere apparaten die op 100mW zenden krijgen het retoursignaal niet terug.
Just a thought.
"Be brave, don't shave"
Verwijderd
Dit is nu mijn 2e nieuwbouw huis met KPN Glasvezel...
Maar het is zo instabiel en onverklaarbaar als een gek.
Situatie
Meterkast: Glasvezel komt binnen direct daarnaast witte kpn modem. (2 maanden oud)
Vanaf daar gaan er 3 kabels naar begane grond (achter tv), 1e verdieping (slaapkamer), zolder.
Op die 3 punten zitten alle 3 access points als bridge (geen dns/dhcp dus)
Tv, Pc's e.d. allemaal bekabeld. iedere verdieping heeft zijn eigen ssid wireless. 1 ssid werkte totaal niet.
Server zolder, synology enz hebben vast ip buiten dhcp range.
Probleem.
Internet valt vaak weg,
tv moeten we vaak stekker uit trekken om zich opnieuw te laten configureren (die is helemaal bekabeld dus raar).
Als ik in de huiskamer de sonos bridge aansluit op de accesspoint ligt internet in heel het huis er uit. of extreem traag / onstabiel.
Ik heb al van alles geprobeerd, alle ips vast zetten.
nieuwe router beneden gekocht, niets helpt.
Iemand suggestie wat te doen?
KPN bellen en de boel na laten kijken/ meten/ etc. Kan ook zo zijn dat er een vezeltje stuk is...Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:14:
Ik wordt zo langzamerhand gek.
[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 19-05-2014 10:19 ]
Even proberen zonder accespoints en alleen met de router van KPN aansluiten. Je moet natuurlijk alles uitsluiten.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:14:
Ik wordt zo langzamerhand gek.
Dit is nu mijn 2e nieuwbouw huis met KPN Glasvezel...
Maar het is zo instabiel en onverklaarbaar als een gek.
Situatie
Meterkast: Glasvezel komt binnen direct daarnaast witte kpn modem. (2 maanden oud)
Vanaf daar gaan er 3 kabels naar begane grond (achter tv), 1e verdieping (slaapkamer), zolder.
Op die 3 punten zitten alle 3 access points als bridge (geen dns/dhcp dus)
Tv, Pc's e.d. allemaal bekabeld. iedere verdieping heeft zijn eigen ssid wireless. 1 ssid werkte totaal niet.
Server zolder, synology enz hebben vast ip buiten dhcp range.
Probleem.
Internet valt vaak weg,
tv moeten we vaak stekker uit trekken om zich opnieuw te laten configureren (die is helemaal bekabeld dus raar).
Als ik in de huiskamer de sonos bridge aansluit op de accesspoint ligt internet in heel het huis er uit. of extreem traag / onstabiel.
Ik heb al van alles geprobeerd, alle ips vast zetten.
nieuwe router beneden gekocht, niets helpt.
Lijkt me raar dat op twee aansluitingen iets mis zou zijn met KPN. Begin dan eerder te twijfelen aan de apparatuur die er aan het modem hangt.
[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 19-05-2014 11:06 ]

Zijn er toevallig andere mensen hier die problemen hebben met dit modem icm een (Android) telefoon? Heb bijna zin om KPN te bellen en een nieuw model modem te vragen (H368N oid).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
God, en het is weer zover.. Probeer een file van 16MB te downloaden en halverwege kapt ie ermee.

[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 19-05-2014 22:22 ]
Misschien toch eens KPN om een andere EB vragen
heeft iemand al ervaring met de Fritzbox 7490 op KPN glasvezel ?
en is het mogelijk met deze router/modem de experiabox weg te doen ?
Je komt hier op het bekende punt van o.a. ontbrekende sip gegevens die kpn niet vrij geeft, je zal dan geen telefoon hebben. Als deze niet managed is vermoed ik niet dat deze werkt icm een KPN abonnement.Sennamph1938 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:56:
hallo allemaal
heeft iemand al ervaring met de Fritzbox 7490 op KPN glasvezel ?
en is het mogelijk met deze router/modem de experiabox weg te doen ?
Overigens eerdere vraag om EB ruilen. Ze kunnen geen ander type modem meer selecteren. Heb je nu een V8 zal de vervanging ook een V8 zijn tenzij de voorraad op is.
"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"
Ik heb geen idee welke ik heb.Binno schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:04:
[...]
Overigens eerdere vraag om EB ruilen. Ze kunnen geen ander type modem meer selecteren. Heb je nu een V8 zal de vervanging ook een V8 zijn tenzij de voorraad op is.
Verwijderd
Als er nog V8 modems op voorraad zijn kunnen nieuwe klanten ook gewoon een V8 krijgen. Alleen is dat de praktijk binnen KPN niet.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 18:08 ]
Ik heb kpn glasvezel 100/100.
Ik ben al een tijdje aan het testen van de verbinding met verschillende (cat5e) kabels (inc. verschillende lengtes) en op verschillende systemen (bedraad) modem al paar keer aan/uit gezet en fabriek instellingen terug gezet.
Van de download haal ik 95 waar ik zeer tevreden mee ben maar van de upload behaal ik maar 10.
Ik heb een v8 modem, heb dus net kpn opgebeld die konden mij niet per direct helpen en ik wordt terug gebeld binnen enkele dagen door een speciaal technische dienst ofzo.
Hebben meerdere mensen problemen hiermee?
Mocht het zo zijn dat dit niet opgelost kan worden, zou ik dan een korting kunnen vragen ?
ik heb het met de tp-link gedaan mbv openwrt, daan de andere kant ook eentje die direct als access point dient en het signaal weer splitstSvHapert schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:08:
Is het iemand al gelukt om Internet en IPTV via dezelfde ethernet poorten te laten lopen i.c.m. Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN? Dit zodat dubbel kabels trekken door heel het huis niet nodig is.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Binno schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:04:
[...]
Je komt hier op het bekende punt van o.a. ontbrekende sip gegevens die kpn niet vrij geeft, je zal dan geen telefoon hebben. Als deze niet managed is vermoed ik niet dat deze werkt icm een KPN abonnement.
He? Da's wel heel bijzonder. Want naar mijn weten geeft KPN die gegevens nooit aan de consument.Sennamph1938 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:59:
nou ik heb de sip gegevens van mijn aansluiting wel [...]
(blijft bizar, Xs4all, KPN-dochter, doet dat wel...

[toevoeging]
Ik bedoel hiermee dat het consumentenbeleid vanuit KPN dus tweeslachtig is...
[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 22-05-2014 11:47 ]
XS4all is een relatief autonoom opererende KPN-dochter met van oudsher een heel andere doelgroep. Met ook een geheel eigen netwerk, datacenter en telefonieplatform. Dus daar is niets

Verder wel met je eens: Als iemand beweert dat hij wel de beschikking heeft over SIP gegevens, dan is het op z'n minst fatsoenlijk aan te geven hóe. Medewerker KPN? Insider? In die laatste gevallen is het handig dat erbij te vermelden aangezien de gemiddelde tweaker daar dan verder niets aan heeft en een te gebruiken oplossing dan toevallig alleen op 1 mazzelaar van toepassing is.
Ik heb dit zo ingesteld. M.b.v. firewall regels voorkom ik dat verkeer anders dan dat van de STB naar de IPTV-vlan gaat, en andersom. Daarnaast gebruik ik nog een dnat regel om ervoor te zorgen dat het broadcast verkeer van de IPTV-vlan alleen richting de STB gaat, hoe dat werkt met meerdere STB's en of dat uberhaupt nodig is weet ik niet.SvHapert schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:08:
Is het iemand al gelukt om Internet en IPTV via dezelfde ethernet poorten te laten lopen i.c.m. Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN? Dit zodat dubbel kabels trekken door heel het huis niet nodig is.
Antwoord op het laatste: Dat zou niet aan de orde moeten zijn. Bij glasvezel hoor je gewoon (bijna) je volle snelheid te halen. Dus het is altijd op te lossen. Zeker als je download wel goed gaat.manii schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:00:
Hallo,
Ik heb kpn glasvezel 100/100.
Ik ben al een tijdje aan het testen van de verbinding met verschillende (cat5e) kabels (inc. verschillende lengtes) en op verschillende systemen (bedraad) modem al paar keer aan/uit gezet en fabriek instellingen terug gezet.
Van de download haal ik 95 waar ik zeer tevreden mee ben maar van de upload behaal ik maar 10.
Ik heb een v8 modem, heb dus net kpn opgebeld die konden mij niet per direct helpen en ik wordt terug gebeld binnen enkele dagen door een speciaal technische dienst ofzo.
Hebben meerdere mensen problemen hiermee?
Mocht het zo zijn dat dit niet opgelost kan worden, zou ik dan een korting kunnen vragen ?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
maar krijg volgende week de Ftizbox 7490 en ga het proberen zal schrijven of het hier lukt.
XS4all werkt trouwens al met de fritzbox 7340 als ik het goed heb .
ehtweak schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:34:
[...]
He? Da's wel heel bijzonder. Want naar mijn weten geeft KPN die gegevens nooit aan de consument.
(blijft bizar, Xs4all, KPN-dochter, doet dat wel...)
[toevoeging]
Ik bedoel hiermee dat het consumentenbeleid vanuit KPN dus tweeslachtig is...
En anders mag/kun je ongetwijfeld opzeggen inclusief kleine schadevergoeding. Gewoon een kwestie van gecontroleerd zeiken.Barre73 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:28:
[...]
Antwoord op het laatste: Dat zou niet aan de orde moeten zijn. Bij glasvezel hoor je gewoon (bijna) je volle snelheid te halen. Dus het is altijd op te lossen. Zeker als je download wel goed gaat.
Ik overweeg daarom om toch TV maar weer via UPC aan te vragen, of zelfs helemaal te switchen. Voordeel bij UPC is tevens dat je met zo'n CI+ module kunt werken waardoor de integratie met de TV beter is en er een kastje minder onder de TV staat.
Zo krijg je nu een compleet gemixte situatie in Apeldoorn. Plukjes FTTH, aangrenzende wijken met VDSL Buitenring, zuidelijk gedeelte FTTC, en nog een gedeelte in West zonder buitenring..
Verwijderd
Glasproviders die TV leveren via KPN ITNS bieden wel meer kwaliteit die heel dicht in de buurt komt van de kabel. Die streams bestaan al zins december 2011. HD zenders gewoon op 1 tm 10 en met goed geluid zoals bij kabel. En op dit moment een pilot met cloud opnemen waarbij wel de begin en eindtijd is aan te passenKatseviool schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:07:
Ik begin me na 2 jaar steeds meer te irriteren aan de TV kwaliteit van KPN glasvezel. Met name omdat er gewoon een glasverbinding ligt en men nog steeds niet in de buurt komt van een UPC/Ziggo in zowel beeld als zapsnelheid. Daarbij had ik meer innovatieve diensten verwacht, dit medium biedt zoveel kansen echter blijft KPN maar allerlei diensten ontwikkelen met ook hun kopernetwerk in gedachten.
Ik overweeg daarom om toch TV maar weer via UPC aan te vragen, of zelfs helemaal te switchen. Voordeel bij UPC is tevens dat je met zo'n CI+ module kunt werken waardoor de integratie met de TV beter is en er een kastje minder onder de TV staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 11:30 ]
Maar dat levert KPN dus niet zelf als ik het goed begrijp?Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:26:
[...]
Glasproviders die TV leveren via KPN ITNS bieden wel meer kwaliteit die heel dicht in de buurt komt van de kabel. Die streams bestaan al zins december 2011. HD zenders gewoon op 1 tm 10 en met goed geluid zoals bij kabel. En op dit moment een pilot met cloud opnemen waarbij wel de begin en eindtijd is aan te passen
Verwijderd
Nee. Omdat KPN vorig jaar o.a Glashart media heeft overgenomen is de naam veranderd in KPN ITNS. Voor SD zijn de streams wel gelijk maar de meeste HD streams zijn 12-13 Mbit i.p.v van de 7 Mbit koper streams van KPN.barrymossel schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:44:
[...]
Maar dat levert KPN dus niet zelf als ik het goed begrijp?
Het enige wat KPN zelf wel heeft en KPN ITNS (nog?) niet is https://www.itvonline.nl/
En begin gemist ook niet maar dat mis ik vanaf volgende week niet omdat ik op dit moment toch niet heb. Wat je niet hebt kun je ook niet missen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 12:06 ]
Ah thanks. Ik erger me nog niet dusdanig aan de wat mindere streams dat ik ga overstappen. Zeker niet met KPN compleet. Dat is toch wel een erg mooie "aanbieding".Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:51:
[...]
Nee. Omdat KPN o.a Glashart media vorig jaar heeft overgenomen is de naam veranderd in KPN ITNS. Voor SD zijn de streams wel gelijk maar de meeste HD streams zijn 12-13 Mbit i.p.v van de 7 Mbit koper streams van KPN.
Gebruik ik beiden niet. Dat begin gemist is ook nog betaald (buiten de in ons huis onbekeken zenders 1,2 en 3).Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:51:
[...]
Het enige wat KPN zelf wel heeft en KPN ITNS (nog?) niet is https://www.itvonline.nl/
En begin gemist ook niet maar dat mis ik vanaf volgende week niet omdat ik op dit moment toch niet heb. Wat je niet hebt kun je ook niet missen.
Ik wil juist het Plus pakker (History channel en dat soort kanalen).Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:08:
De aanbieding is wel verschillend maar
https://www.telfort.nl/Pe...oordeel/CombiVoordeel.htm
Maar is Telfort dan wel KPN ITNS? Kan het zo gauw niet vinden. (Laat maar ik zie het al. Ja, dus.)
[ Voor 2% gewijzigd door barrymossel op 27-05-2014 12:13 . Reden: lama ]
Verwijderd
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar.eymey schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:23:
En hoe zorg je ervoor dat het niet-multicast en ander verkeer van STB's (bv. DHCP request op het IPTV vlan) ook op het IPTV-vlan uit komt?. Kan je dat op de Mikrotik ook doen op basis van bv. mac adres? Lees: De flexpoort-achtige constructie?
Kan je misschien nog specifieker aangeven hoe je dit hebt gedaan?woutertje schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:46:
[...]
Ik heb dit zo ingesteld. M.b.v. firewall regels voorkom ik dat verkeer anders dan dat van de STB naar de IPTV-vlan gaat, en andersom. Daarnaast gebruik ik nog een dnat regel om ervoor te zorgen dat het broadcast verkeer van de IPTV-vlan alleen richting de STB gaat, hoe dat werkt met meerdere STB's en of dat uberhaupt nodig is weet ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door janbal op 28-05-2014 18:06 ]
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Wel apart. Ziggo was juist vrij agressief in het marketeren van het beste tv signaal. De genoemde 9Mbps schijnt ook nog het hoogst haalbare in een variabele bitrate te zijn. Natuurlijk weet Ziggo het goed te praten door te noemen dat ze een andere encoder gebruiken, maar wat zal nu nog voor KPN de trigger zijn om huidige bitrates te verhogen?janbal schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:27:
En weer een nieuwe ontwikkeling in de never-ending story m.b.t. bandbreedte voor tv en beeldkwaliteit, wel met een wat andere invalshoek: http://www.totaaltv.nl/ni...eedte-bij-hd-zenders.html
Wel grappig.... de HD+ streams bij dochter ITNS zijn nu dus hoger dan bij Ziggo
Verwijderd
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 21:55 ]
Ook bij KPN zijn ze bezig met testen van hogere kwaliteit HD-streams. Zie dit bericht op het KPN-forum:eymey schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:27:
Dat van die andere encoder, dat gebruikt KPN ook om het te 'vergoelijken'.
Wel grappig.... de HD+ streams bij dochter ITNS zijn nu dus hoger dan bij Ziggo
http://forum.kpn.com/t5/T...i-2014/td-p/227183/page/5
"Op dit moment wordt er achter de schermen een test gedraaid waarin hogere kwaliteits HD-streams gestest worden. Over de technische specificaties kan ik op dit moment niets zeggen, maar er vinden wel degelijk ontwikkelingen plaats."
Lijkt nieuws, maar werd door afdeling Klantenbehoud in augustus 2013 ook al verteld. Hoop dat er nu eindelijk wat gebeurt.JanR1969 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:08:
[...]
Ook bij KPN zijn ze bezig met testen van hogere kwaliteit HD-streams. Zie dit bericht op het KPN-forum:
http://forum.kpn.com/t5/T...i-2014/td-p/227183/page/5
"Op dit moment wordt er achter de schermen een test gedraaid waarin hogere kwaliteits HD-streams gestest worden. Over de technische specificaties kan ik op dit moment niets zeggen, maar er vinden wel degelijk ontwikkelingen plaats."
@JanR1969 Ben je inmiddels om, dat het HD signaal van KPN beter moet?
Verwijderd
Komt me bekend voor maar dan 2 weken geleden. Als het over een jaar eventueel terug wilt komen omdat het dan is verbeterd ....... iets met leuke aanbieding omdat u 5 jaar klant bent geweest.Azqi schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:42:
[...]
Lijkt nieuws, maar werd door afdeling Klantenbehoud in augustus 2013 ook al verteld. Hoop dat er nu eindelijk wat gebeurt.
Maar stel KPN gaat de HD+ streams zelf gebruiken (die al zins december 2011 beschikbaar zjn) kan dat alleen met een 2260 ontvanger volgens eerdere berichten. Als dat ingevoerd kan worden per ontvanger /POP zou het sneller kunnen maar is dat niet mogelijk dan dienen eerste alle oudere ontvangers worden vervangen. En dat gaat nog wel even duren. Zie op dit moment met Begin Gemist. Een ander probleem zijn de powerlines waarvan ook een deel niet meer gaat werken omdat de bitrate veel hoger is.
Gaat nog wel even duren volgens mij. Hetzelfde geldt denk ik ook wel voor de HD zenders op 1 tm 10.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2014 06:00 ]
Heb vanochtend toevallig nog even Ziggo en KPN vergeleken. Ik heb in mijn situatie weinig aan te merken op de beeldkwaliteit van de HD-zenders bij KPN. En mijn ogen zijn goed, draag geen bril of lenzen.Azqi schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:42:
[...]
Lijkt nieuws, maar werd door afdeling Klantenbehoud in augustus 2013 ook al verteld. Hoop dat er nu eindelijk wat gebeurt.
@JanR1969 Ben je inmiddels om, dat het HD signaal van KPN beter moet?
Ook op een 42" ga je dat nog wel zien. Het verschil in kwaliteit is namelijk schrikbarend.JanR1969 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:49:
[...]
Misschien zou ik het bij een groter scherm gaan zien. Heb 42 inch, kan zijn dat je daar geen verschillen ziet met streams met hogere bitrate. En mijn SONY tv en receiver zullen wel goed scalen.
Maar aangezien ook Ziggo nu aan het rommelen is...weet ik niet of het nog wel zoveel gaat uitmaken
[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 29-05-2014 10:40 ]
Tja, het is bij mij echt niet schrikbarend en ik ben kritisch wat beeldkwaliteit betreft.Adlermann schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:37:
[...]
Ook op een 42" ga je dat nog wel zien. Het verschil in kwaliteit is namelijk schrikbarend.
Maar aangezien ook Ziggo nu aan het rommelen is...weet ik niet of het nog wel zoveel gaat uitmaken
Wil je echt optimale beeldkwaliteit op een Full HD scherm dan zul je naar een goede blu-ray moeten kijken. Geen enkele tv-zender komt daar bij in de buurt.
Thanks!
Ik heb 1 lijn tussen 2 switches, 1 is een TP Link TL-SG2008 managed switch, de ander een unmanaged switch.
Over deze lijn gaan in principe 3 IP netwerken. Een ervan is KPN glasvezel PPPoE.

Poort 1: glasvezel (1 MAC adres)
Poort 2: netwerk 2 (2 MAC adressen)
Poort 3: netwerk 3 (1 MAC adres)
Poort 8: link naar unmanaged switch, gekoppeld via 1 lijn naar router (1 MAC adres)
VLAN's
1 Default management LAN, poort 1-8 untagged
4 IPTV (ongeconfigureerd)
6 Internet, poort 1 tagged,8 untagged
7 Telephony (ongeconfigureerd)
De bedoeling is dat de netwerken op poort 1,2,3 van de SG2008 bereikbaar zijn vanaf de router/server. Op de NT is alleen Internet VLAN6 nodig. Er is maar 1 "uplink" kabel via de unmanaged switch naar de router/server. Die kabel loopt door het huis heen. De router/server/firewall heeft ruimte voor maximaal 2 NIC's. 1 gaat naar de 3 netwerken, de andere is een aansluiting op de interne LAN.
VLAN's 4 en 7 blijven lokaal aan de managed switch.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om PVID 6 alleen te laten gelden voor verkeer naar poort 1 vanuit poort 8?
Als ik PVID 6 instel op poort 1 en 8 worden netwerken 2 en 3 onbereikbaar.
Als ik het op PVID 1 laat staan, dan werkt PPoE vanuit de router niet.
[ Voor 20% gewijzigd door mrmrmr op 03-06-2014 19:06 . Reden: Plaatje toegevoegd, uitleg verbindingen ]
Postcodecheck lijkt me de logische eerste stap...marchanekamp schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:18:
Weet iemand waar ik kan vinden of en wanneer ik in veenendaal 500 mb internet via de glasvezel kan krijgen?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
PVID is het VLAN nummer wat untagged verkeer op die specifieke poort krijgt.mrmrmr schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:31:
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om PVID 6 alleen te laten gelden voor verkeer naar poort 1 vanuit poort 8?
Met dat gegeven begrijp ik je vraag niet helemaal, wat probeer je te doen?
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Het probleem is dat de instelling van PVID 6 op poort 8 (uplink) ervoor zorgt dat glasvezel werkt en de andere 2 netwerken niet meer bereikbaar zijn. Ik wil ze alle 3 tegelijk laten werken.
Ik heb een plaatje toegevoegd. Laat me even weten als er iets niet duidelijk is.
[ Voor 11% gewijzigd door mrmrmr op 31-05-2014 20:30 ]
Ik heb gehoord dat KPN bij sommige mensen langs de deur kwamen " voor aanpassingen aan de glasvezel".
Zou er stiekem glasvezel worden aangelegd?
Delen van de stad hebben wel toegang tot een buitenring, alleen is dat erg beperkt vanwege de grote afstanden.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik begrijp nog steeds niet helemaal wat je aan het doen bent met dat netwerk 2 en 3. Bijvoorbeeld, als je zegt dat ze niet bereikbaar zijn, hoe merk je dat? Vanaf welke poort? Ik ga er even van uit dat je niet probeert via poort 8 dan nog op netwerk 2 en 3 te komen, want dat is logisch omdat je het vlan van poort 8 aanpast.mrmrmr schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:03:
Ik probeer via 1 fysieke aansluiting (uplink naar unmanaged switch, naar 1 router aansluiting) 3 netwerken te koppelen (poort 1, 2, 3), waarvan #1 naar de NT gaat.
Het probleem is dat de instelling van PVID 6 op poort 8 (uplink) ervoor zorgt dat glasvezel werkt en de andere 2 netwerken niet meer bereikbaar zijn. Ik wil ze alle 3 tegelijk laten werken.
Ik heb een plaatje toegevoegd. Laat me even weten als er iets niet duidelijk is.
Misschien nog even naast het plaatje iets concreter vertellen wat je doet, dan komen we er wel uit.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
BedanktPogostokje schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:54:
[...]
Ik begrijp nog steeds niet helemaal wat je aan het doen bent met dat netwerk 2 en 3. Bijvoorbeeld, als je zegt dat ze niet bereikbaar zijn, hoe merk je dat? Vanaf welke poort? Ik ga er even van uit dat je niet probeert via poort 8 dan nog op netwerk 2 en 3 te komen, want dat is logisch omdat je het vlan van poort 8 aanpast.
Misschien nog even naast het plaatje iets concreter vertellen wat je doet, dan komen we er wel uit.
Ik heb mijn bericht aangepast. De bedoeling is dat de NT, netwerk 2 en 3 alle drie tegelijk bereikbaar zijn vanaf de router/server (via poort 8 ). Er is 1 kabel (door het huis) naar de unmanaged switch via poort 8 (de "uplink").
Dat netwerk 2/3 niet bereikbaar zijn merk ik met pings en het wegvallen van bestaande verbindingen zodra PVID 6 wordt ingesteld.
De router/server heeft 2 NIC's (meer kan niet), 1 voor de 3 netwerken via de twee switches en 1 voor het interne LAN.
Hoe kan e.e.a. worden opgezet zodat alle 3 de netwerken te bereiken zijn via 1 kabel?
Is het aan te raden om KPN glasvezel te nemen of zijn er nog steeds veel problemen? Experiabox V9 ook eisen?
aan welke problemen denk je? wat zijn jou eisen? v8 doet het voor tv, bellen bekabeld internet prima. v8 voornamelijk problemen met wifi en communiceert slecht met playstation of xbox.lHybridl schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:43:
Zit te denken om 100/100 glasvezel te nemen van KPN. Heb liever Ziggo maar die is hier niet beschikbaar.
Is het aan te raden om KPN glasvezel te nemen of zijn er nog steeds veel problemen? Experiabox V9 ook eisen?
verder vind ik kpn veruit de beste glasvezel aanbieder goeie service en qua hd beeld ook echt heeel goed.
waarom zou je liever ziggo hebben?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Wifi is het belangrijkste dat dat goed werkt. En heb idd ook een Xbox One die aangesloten moet worden. Bekabeld.
mijjn advies. bel kpn geef aan dat je glasvezel wilt. maar dat je bekend bent met het v8 modem en de problemen in combinatie met een xbox. vraag dus om een v9. meestal krijg je deze wel. andere oplossing is als de monteur langskomt om hetzelfde voor te leggen dan kunnen zij dat wel voor je regelen.lHybridl schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:07:
Over het algemeen krijg ik daar een betere indruk van als zo wat lees op fora etc.
Wifi is het belangrijkste dat dat goed werkt. En heb idd ook een Xbox One die aangesloten moet worden. Bekabeld.
wat betreft wifi. ik zou sowieso en eigen router er achter hangen.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
[ Voor 22% gewijzigd door lHybridl op 01-06-2014 16:31 ]
ik heb een netgear puur omdat ik daar meer vrijheid mee heb als het gaat om tweaken. de wifi kwaliteit is in mijn ogen vele malen beter.
maar een v9 heeft sowieso al betere wifi dan de v8.
Er draaien hier 2 desktop computers, 4 laptops, 4 tablets, 3 Smartfoons, 1 werklaptop, een Playstation, een mediaspeler, 3 flatscreenTV's incluis een Smart TV ( geheim merk
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
dat dus.AvK schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:23:
Ik heb het al eens vaker geroepen. Ik heb 100/100 glas met zo'n kl#te Experiabox.
Er draaien hier 2 desktop computers, 4 laptops, 4 tablets, 3 Smartfoons, 1 werklaptop, een Playstation, een mediaspeler, 3 flatscreenTV's incluis een Smart TV ( geheim merk), een gewone beeldbuis, het ene bedraad de ander via wifi en dat alles in 1 netwerk en zonder een enkel probleem. Oh ja, ik ben van de generatie dat ik ook nog vaste telefonie heb (wel dect). De media speler heeft een hard IP adres de rest DHCP. Er wordt gedownload, er wordt tegelijkertijd TV gekeken, geïnternet enz. En als er visite komt krijgen ze gewoon mij inlog code en doen ze vrolijk mee. Ben meer maar dan ook meer dan tevreden met mijn glas van KPN. Helaas is er een groot nadeel. KPN is relatief duur. Maar daar gaan we binnenkort over bellen. Oh, ben de draadloze printer nog vergeten........
welk modem?
Ik heb een PS3 en een PS4 met OPEN nat met die v8 Experiabox, ook geen probleem. Alleen mijn Airplay doet het niet.AvK schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:23:
Ik heb het al eens vaker geroepen. Ik heb 100/100 glas met zo'n kl#te Experiabox.
Er draaien hier 2 desktop computers, 4 laptops, 4 tablets, 3 Smartfoons, 1 werklaptop, een Playstation, een mediaspeler, 3 flatscreenTV's incluis een Smart TV ( geheim merk), een gewone beeldbuis, het ene bedraad de ander via wifi en dat alles in 1 netwerk en zonder een enkel probleem. Oh ja, ik ben van de generatie dat ik ook nog vaste telefonie heb (wel dect). De media speler heeft een hard IP adres de rest DHCP. Er wordt gedownload, er wordt tegelijkertijd TV gekeken, geïnternet enz. En als er visite komt krijgen ze gewoon mij inlog code en doen ze vrolijk mee. Ben meer maar dan ook meer dan tevreden met mijn glas van KPN. Helaas is er een groot nadeel. KPN is relatief duur. Maar daar gaan we binnenkort over bellen. Oh, ben de draadloze printer nog vergeten........

Overstappen naar een andere op het Glasvezelnetwerk is iets waar ik geen ervaring mee heb. Bij de aanvraag heb ik aangegeven dat Tweak het signaal van KPN mag overnemen, maar Tweak zegt dat ik zelf nog wel het contract bij KPN moet opzeggen. Niet te vroeg, want dan heft KPN de lijn op en heeft Tweak niets meer om over te nemen en moeten ze het signaal opnieuw aanvragen en dat duurt dan weer 4 tot 5 weken extra.
Ik heb KPN gebeld en die zeggen dat ik beter gebruik kan maken van de overstapservice, omdat ik anders te lang zonder internet zou zitten. Ik hoef volgens KPN dus verder niets meer te doen. Dit maakt mij aan het twijfelen, omdat zij iets anders zeggen dan wat Tweak zegt.
Wie kan mij hier het fijne over vertellen?
...en waarom?
Ik weet alleen hoe het 4 jaar geleden ging:
geen communicatie tussen de partijen, administraties die niet op orde waren. In het kort, KPN heeft nooit het signaal afgesloten en 4 jaar lang aan laten staan (zonder dat ik ervoor betaalde
Ik wist ook pas na 4 jaar dat er nog peut op stond, want ik had van ellende maar ziggo genomen.
Maar nu schijnt het beter te zijn.
kpn houden? ik zou hen bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn.Younes schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:50:
Ik heb nooit gezeik gehad met KPN glasvezel internet. Ik heb een experiabox v8, maar de GUI is nog best buggy. Desondanks wil ik overstappen naar Tweak, omdat dat voordeliger is.
Overstappen naar een andere op het Glasvezelnetwerk is iets waar ik geen ervaring mee heb. Bij de aanvraag heb ik aangegeven dat Tweak het signaal van KPN mag overnemen, maar Tweak zegt dat ik zelf nog wel het contract bij KPN moet opzeggen. Niet te vroeg, want dan heft KPN de lijn op en heeft Tweak niets meer om over te nemen en moeten ze het signaal opnieuw aanvragen en dat duurt dan weer 4 tot 5 weken extra.
Ik heb KPN gebeld en die zeggen dat ik beter gebruik kan maken van de overstapservice, omdat ik anders te lang zonder internet zou zitten. Ik hoef volgens KPN dus verder niets meer te doen. Dit maakt mij aan het twijfelen, omdat zij iets anders zeggen dan wat Tweak zegt.
Verwijderd
Je kunt het beste KPN opzeggen op het moment dat je weet wanneer de monteur komt om de NT te verwisselen( normaal wordt je daarover gebeld) en niet eerder. Het kan zijn dat KPN je al voor die tijd een brief stuurt dat KPN de diensten beeindigd op de migratiedatum (installatie van nieuwe NT) en dit mag niet. De opzegdatum van KPN moet altijd minimaal een dag later liggen (wat Tweak ook zelf aangeeft). Liever een aantal extra aantal dagen je kunt nog wel kort voor die tijd de datum bij KPN nog aanpassen. Dit moet je wel zelf in de gaten houden en de datum zelf verplaatsen. Ondanks die brief van KPN moet je altijd ook nog zelf opzeggen en dat kan per telefoon. Kunnen ze nog een aanbod doen om te blijven.Younes schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:50:
Ik heb nooit gezeik gehad met KPN glasvezel internet. Ik heb een experiabox v8, maar de GUI is nog best buggy. Desondanks wil ik overstappen naar Tweak, omdat dat voordeliger is.
Mijn migratie naar Telfort was maandag. TV meer snelheid van de ontvanger, beter beeld en de HD zenders op de plaats waar deze horen en ook voor mij ook nog goedkoper.
Dat heb ik al gedaan. Bij Tweak ben ik desondanks goedkoper uit.raydekok schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:18:
[...]
kpn houden? ik zou hen bellen en om een deal vragen.
Ik denk dat ik Tweak regelmatig ga bellen tot ik weet wanneer de lijn wordt overgenomen. Dan kan ik bij KPN opzeggen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:06:
[...]
Je kunt het beste KPN opzeggen op het moment dat je weet wanneer de monteur komt om de NT te verwisselen( normaal wordt je daarover gebeld) en niet eerder. Het kan zijn dat KPN je al voor die tijd een brief stuurt dat KPN de diensten beëindigd op de migratiedatum (installatie van nieuwe NT) en dit mag niet.
Inderdaad. Zo ga ik dat ook doen. Ik blijf het vreemd vinden dat beide internet providers zeggen dat ik gebruik moet maken van een overstapservice, maar als het erop neer komt, moet ik zelf mijn contract bij KPN opzeggen. Niet dat ik dat erg vind, maar op deze manier loopt een simpele ziel het risico om tot wel 2 maanden zonder internet te zitten. (opzeggen en daarna pas nieuwe lijn aanvragen)De opzegdatum van KPN moet altijd minimaal een dag later liggen (wat Tweak ook zelf aangeeft). Liever een aantal extra aantal dagen je kunt nog wel kort voor die tijd de datum bij KPN nog aanpassen. Dit moet je wel zelf in de gaten houden en de datum zelf verplaatsen. Ondanks die brief van KPN moet je altijd ook nog zelf opzeggen en dat kan per telefoon. Kunnen ze nog een aanbod doen om te blijven.
Voor mij dus ook reden om over te stappen. Thnx!Mijn migratie naar Telfort was maandag. TV meer snelheid van de ontvanger, beter beeld en de HD zenders op de plaats waar deze horen en ook voor mij ook nog goedkoper.
...en waarom?
Dan zie je alleen dat premium niet beschikbaar is...je ziet geen datum wanneer het wel beschikbaar is...vandaar mijn vraag...Barre73 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:14:
[...]
Postcodecheck lijkt me de logische eerste stap...
Weet iemand hoe ik er achter kom wanneer 500mb in Veenendaal beschikbaar komt?
Er staan files online, helaas heb je een inlogcode nodig, daarin zou iets meer kunnen staan.
Ach elke maand dat ze geen premium leveren bespaar je 20 euro
En het is wel behelpen met 100 mbps, maar de meeste dingen lukken toch wel
16gb usb stick (fat32), via dlna mediaserver
op m'n oude ZTE laat ie wel alles zien, maar op de Arcadyan laat ie nog niet de helft zien, terwijl het wel gewoon erop staat
ik krijg maar niet uitgevogeld waar dat aan ligt
(bestandsformaat is goed, hij laat immers een deel zien, zijn allemaal dezelfde soort filmpjes, op de ZTE liet ie wel alles zien, het lijkt wel of die experiabox V8 maar gewoon een paar 100mb kan weergeven via dlna?
totaal onlogisch voor mij en weet niet waar ik het moet zoeken,
-ik heb al andere map verdeling gedaan,
-geen mappen,
-per map share instellen op de V8 (max.4) )
via ftp, of bij mapselectie op de V8 laat ie wel elk bestand zien, maar als ik dan op tv wil kijken geeft ie maar een beperkt aantal weer
is er een beperking in het aantal bestanden/mb's op de Arcadyan ofzo?
iemand een idee? of iets wat ik nog kan proberen?
[ Voor 50% gewijzigd door Rebels op 06-06-2014 05:39 ]
In de avond bezig gegaan om de Experiabox er tussenuit te halen en te vervangen door mijn Asus Ac68U. In eerste instantie de settings gebruikt van het Xs4all Glas draadje (Verwijderd in "XS4all Glasvezel"). Verrassend genoeg had ik daarmee binnen 5 minuten een werkende internetverbinding via de asus. Daarna begon de ellende, IPTV werkend krijgen.
Zoals p0pster in het Xs4all draadje zei kwamen de settings neer op het volgende:
- Internet VID 6: Prio 0
- LAN port 4 VID Prio: 1
- LAN port 3: leeg Prio leeg
- Use DHCP routes: Microsoft
- Enable multicast routing (IGMP Proxy): Enable
- Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping): disable
- UDP Proxy(Udpxy): 0
Toen maar verder gaan zoeken. Toen kwam ik bij KPN de volgende settings tegen (http://forum.kpn.com/t5/I...C66U/td-p/119452/page/2):
- LAN port 4 VID Prio: 0
- Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping): Enable
- UDP Proxy(Udpxy): 4000
Nu maakt ik de fout om de asus firmware te updaten naar de Merlin firmware omdat die meer opties heeft. Vanaf daar heb ik op geen enkele manier iptv werkend gekregen. Op gegeven moment terug gegaan naar default firmware, factory router settings en de settings invoeren waarmee het werkte. Helaas niets lijkt meer te werken. De avond afgesloten door de experiabox er maar bij te zetten en dat werkte helaas direct met IPTV.
Wie kan mij helpen hiermee? De settings staan op dit moment zo in de router:
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Het bleek voldoende om expliciet tegen de router te zeggen dat verkeer over vlan 4 untagged moest zijn.GAEvakYD schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:33:
Nou gisteren na lang wachten eindelijk de KPN glasverbinding in Apeldoorn opgeleverd gekregen.
In de avond bezig gegaan om de Experiabox er tussenuit te halen en te vervangen door mijn Asus Ac68U. In eerste instantie de settings gebruikt van het Xs4all Glas draadje (Verwijderd in "XS4all Glasvezel"). Verrassend genoeg had ik daarmee binnen 5 minuten een werkende internetverbinding via de asus. Daarna begon de ellende, IPTV werkend krijgen.
[knip]
Jammer dat dat in de webinterface niet kan. Met onderstaand commando in een shell werkt het :
1
| /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 4u" |
Vervolgens een scriptje gemaakt en in /jffs/scripts gezet zodat de setting bij de volgende reboot ook gezet wordt:
1
2
3
4
| #!/bin/sh # Leave IPTV traffic untagged /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 4u" |
Let op dat je het scriptje executable maakt!
Ik heb hier over nagedacht. De PVID 6 op poort 8 is nodig om het verkeer naar VLAN 6 (poort 1) te sturen. Dat zorgt ervoor dat gewone niet-VLAN netwerken op dezelfde switch onbereikbaar worden.mrmrmr schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:56:
[...]
Bedankt
Ik heb mijn bericht aangepast. De bedoeling is dat de NT, netwerk 2 en 3 alle drie tegelijk bereikbaar zijn vanaf de router/server (via poort 8 ). Er is 1 kabel (door het huis) naar de unmanaged switch via poort 8 (de "uplink").
Dat netwerk 2/3 niet bereikbaar zijn merk ik met pings en het wegvallen van bestaande verbindingen zodra PVID 6 wordt ingesteld.
De router/server heeft 2 NIC's (meer kan niet), 1 voor de 3 netwerken via de twee switches en 1 voor het interne LAN.
Hoe kan e.e.a. worden opgezet zodat alle 3 de netwerken te bereiken zijn via 1 kabel?
Niet gehinderd door een teveel aan kennis van zaken heb ik nu bedacht dat het misschien werkt als ik twee switches gebruik, in plaats van die ene managed switch. Dit schema bedoel ik:

Managed switch
Port 1, VLAN 6, tagged, PVID 6 <-> NT
Port 8, VLAN 6, untagged, PVID 6 <-> unmanaged switch
Unmanaged switch (geen VLAN's)
Port 1 <-> managed switch port 8
Port 2 Netwerk 2
Port 3 Netwerk 3
Port 8 Uplink naar router
Gewenst resultaat: NT (glasvezel), Netwerk 2 en 3 bereikbaar vanaf de router, via 1 uplink en 1 NIC.
Ik heb het zo gedaan en het lijkt te werken. PPPoE vanaf de server werkt. De wijziging in de routing tabel door PPPoE moet nog wel gecorrigeerd worden, dat moet ik nog bekijken.
Misschien is dit ook te doen door een loopback op de managed switch, dus zonder hulp van een extra unmanaged switch, met een kort kabeltje van poort 8 naar poort 7 en een uplink op poort 6. Dat heb ik niet getest.
Dat zou theoretisch problemen kunnen opleveren, misschien werkt het ook helemaal niet door de ingebouwde loopback bescherming van de SG2008.
Ik heb dezelfde router als jou en ik heb het als volgt ingesteld. Dit werkt bij mij 100%GAEvakYD schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:33:
Nou gisteren na lang wachten eindelijk de KPN glasverbinding in Apeldoorn opgeleverd gekregen.
Zoals p0pster in het Xs4all draadje zei kwamen de settings neer op het volgende:Helaas gaf dit geen werkend IPTV signaal. De STB bleef hangen op het beeld waarbij die zegt dat je 10 min moet wachten. Helaas kwam daar ook geen foutcode oid.
- LAN port 4 VID Prio: 1
- Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping): disable
- UDP Proxy(Udpxy): 0
Toen maar verder gaan zoeken. Toen kwam ik bij KPN de volgende settings tegen (http://forum.kpn.com/t5/I...C66U/td-p/119452/page/2):Gek genoeg gaf dat beeld. Had ik niet verwacht omdat ik overal op internet UDP proxy 0 las en dat IGNP snooping uitmoest en dat de prioriteit van de vlans belangrijk waren.
- LAN port 4 VID Prio: 0
- Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping): Enable
- UDP Proxy(Udpxy): 4000
Nu maakt ik de fout om de asus firmware te updaten naar de Merlin firmware omdat die meer opties heeft. Vanaf daar heb ik op geen enkele manier iptv werkend gekregen. Op gegeven moment terug gegaan naar default firmware, factory router settings en de settings invoeren waarmee het werkte. Helaas niets lijkt meer te werken. De avond afgesloten door de experiabox er maar bij te zetten en dat werkte helaas direct met IPTV.![]()
![]()
Wie kan mij helpen hiermee? De settings staan op dit moment zo in de router:
[afbeelding]
https://www.dropbox.com/s/qn339v69iyiel3b/LAN%20-IPTV.jpg
Ik heb al Lan port 3 en 4 IPTV aangesloten. Lan port 3 gaat naar de woonkamer en Lan port 4 naar de slaapkamer.
Ik heb op mijn managed swicth Internet op (T)aged staan. Mijn Asus RT66u Router splitst mijn netwerk dan weer in Internet en IPTV.
Waarom heb je nog een managed switch voor de RT66u? Dat kan deze toch ook prima zelf doen?the_white_shark schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:35:
[...]
Ik heb dezelfde router als jou en ik heb het als volgt ingesteld. Dit werkt bij mij 100%
https://www.dropbox.com/s/qn339v69iyiel3b/LAN%20-IPTV.jpg
Ik heb al Lan port 3 en 4 IPTV aangesloten. Lan port 3 gaat naar de woonkamer en Lan port 4 naar de slaapkamer.
Ik heb op mijn managed swicth Internet op (T)aged staan. Mijn Asus RT66u Router splitst mijn netwerk dan weer in Internet en IPTV.
Voor de telefoon, dat kan mijn Asus helaas niet zelf afhandelen.B2 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:07:
[...]
Waarom heb je nog een managed switch voor de RT66u? Dat kan deze toch ook prima zelf doen?
Zoals ook op netwerkje.com staat werkt de telefoon alleen na de experiabox.
Maar je kunt toch prima vanaf de asus vlan 7 tagged doorsturen naar de experiabox. Daar heb je je managed switch niet voor nodig.the_white_shark schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:47:
[...]
Voor de telefoon, dat kan mijn Asus helaas niet zelf afhandelen.
Zoals ook op netwerkje.com staat werkt de telefoon alleen na de experiabox.
je kan zelfs het telefoon vlan & het iptv vlan doorzetten. Kan je een poort schelen op je router als je 1 iptv kastje op je experiabox aan kan sluiten.B2 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:29:
[...]
Maar je kunt toch prima vanaf de asus vlan 7 tagged doorsturen naar de experiabox. Daar heb je je managed switch niet voor nodig.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Dit topic is gesloten.