[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 905.899 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29

Nox

Noxiuz

Ray schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:21:
[...]

die test heb ik ook gedacht maar dan moet ik mijn switch los halen, geen losse gbit spullen zo bij de hand of utp die lang genoeg is.

Het lijkt me toch stug dat in de POP (wijkcentrale) er nog met 100mb wordt gewerkt. dat spul is toch niet eens meer normaal te koop ? Bovendien is het glas lampje wel groen, ergo de verbinding met de pop lijkt gb te zijn.
Als het gewoon zeker is dat kpn dus door het cappen van ftu ef ebox zo de max 100 mb grens stelt dan heeft het weinig nut verder te speuren. Het zou wel verrekte zinvol zijn als ze dat dan eens tegen hun technische helpdesk vertellen of een kloppende handleiding online zetten (want daarin staat dat het ethernet ledje groen moet zijn............)
Nou, enterprise netwerkapparatuur is nog prima te krijgen voor 100mbit. Die meuk is alleen veel goedkoper omdat full gigabit switches met 10gbps uplinks een stuk duurder zijn. De meeste 100mbit apparatuur is gewoon een stuk voordeliger, en als je die nog hebt liggen dan sluit je die aan, zeker als er geen noodzaak is voor gigabit.

Ik snap dat je zegt dat je recht wilt hebben op die 5mbps extra, echter staar je er niet blind op want als je gecapt wordt op 100 dan haal je netto ook geen 12,5. Hier op een Ziggo-lijn zit je met gigabit spul netjes op 148mbps op de speedtest, in de praktijk haal ik er ook maar 135-140 ofzo tijdens het downloaden van usenet.

Als je een 100mbps abonnement afneemt en men zegt dat je 110 moet kunnen halen dan zou ik ze al raar aankijken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Ray schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:36:
[...]

Ik blijf dus ook steken op 10,6 MB terwijl je dus terecht opmerkt dat dit 12,5 zou kunnen zijn. Vandaar ook mijn vragen hier en mijn vermoeden dat de 100 Mb verbinding tussen ftu en ebox de boosdoener is los van wat er in de pop aan hardware staat.
Hele punt is dat de voorlichting niet klopte waardoor ik op het verkeerde spoor ben gekomen en nu dus moet kiezen of ik dit een jaar wil aanzien.....
100 delen door 8 is te simpel, je vergeet delays (ethernet is een vraag en antwoord spelletje) overhead en pppoe snoept ook nog wat weg.
Ik zou me eerder druk maken als ik een groot verschil had (tov andere providers) met bijvoorbeeld luxemburg of Engeland of de USA. zodra je "over de grens gaat" zal je zien dat een en ander snel "inzakt".
Als je je laat verblinden door speedtests ben je verkeerd bezig.
Probeer eens http://speedtest.net.in/ (ik kom uit rond de 30 mB/s down en de helft voor UP)

[ Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 22-04-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Maar via de ouderwetse koperkabel kun je wel al 200 mbps krijgen.
En via het oneindige nieuwere glasvezel maar 100 mbps, en de reden is dat de pop 'al' 2 jaar oud is en niet meer aan kan. Dus moet je 5 jaar wachten tot de zaak economisch afgeschreven is.

Maar aangezien downloaden illegaal is moet het maar genoeg zijn :)

Overigens komt er hier 11.29 MB/sec naar beneden toe via een 100/100 internet + bellen pakket

[ Voor 12% gewijzigd door jacovn op 22-04-2014 04:09 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hans_18T schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:43:
[...]

Probeer eens http://speedtest.net.in/ (ik kom uit rond de 30 mB/s down en de helft voor UP)
Grappig. >:)
Nu, op dit tijdstip, als de Indiase call centers het druk hebben met Europese bellers, valt de throughput helemaal tegen. Maar ja, wat wil je ook, met een ping van bijna 0,1s (!).

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net.in/test/3127571
(en dit is gemeten op een 100mb symmetrische FttH connectie van Xs4all)

Terwijl dit waardes zijn die ik binnen nederland zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3453932542.png

En een paar uur later, weer heel andere waardes van die speedtest naar verweggistan:
(pingtijden zijn wel stabiel, maar de up/downloads variëren behoorlijk)
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net.in/test/3129296

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 22-04-2014 12:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Erpeet schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:12:
[...]

Ja, ondanks de Experiabox erg tevreden met glasvezel. In de bridgemode werkt het veel stabieler dan Ziggo. Daar wilde de snelheid nog wel eens inzakken evenals een onstabiele ping. Haal mijn snelheid altijd en mijn upload is zelfs meer dan 110 Mbit! Ik vindt de HD kwaliteit wel iets minder maar dat lijkt de laatste maand ook al scherper.
Klopt

Vraag mij wel af, als t niet lukt om wat voor reden dan ook. Ben ik dan alles "kwijt", doet mijn internet, tv en telefoon het niet meer omdat de experiabox is gereset? Stel, het lukt niet wat ik kan ik doen om te herstellen, weer de experiabox resetten?

En nog een vraag, heb 1 CAT6 kabel van de experiabox (meterkast) lopen naar mijn tvmeubel (woonkamer). Bij de tvmeubel dan een simpele switch en vanuit daar allemaal 1 meter CAT6 kabels naar de verschillende apparaten waaronder 1 daarvan mijn ITV is van de KPN. Als ik nu de experiabox in bridge mode set werkt mijn iTV nog wel dan? Want dan gaat er 1 kabel naar je eigen router vanaf de experiabox en 1 van de experiabox naar de ITV. Maar heb maar 1 kabel lopen vanuit de meterkast naar de woonkamer. Kan wel mijn eigen router in de meterkast zetten en dan alles WiFi dan maar dat wil ik juist niet meer. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 13:38

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Frid0 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:45:
[...]

Klopt

Vraag mij wel af, als t niet lukt om wat voor reden dan ook. Ben ik dan alles "kwijt", doet mijn internet, tv en telefoon het niet meer omdat de experiabox is gereset? Stel, het lukt niet wat ik kan ik doen om te herstellen, weer de experiabox resetten?
Ppoe instelling blijft na stroomuitval behouden maar, na een harde reset haalt hij alle "oude "instellingen weer op. En als je deze link gebruikt: http://192.168.2.254/atmint.stm/15/4
Wel dan je eigen router uit de ppoe modus halen.

En nog een vraag, heb 1 CAT6 kabel van de experiabox (meterkast) lopen naar mijn tvmeubel (woonkamer). Bij de tvmeubel dan een simpele switch en vanuit daar allemaal 1 meter CAT6 kabels naar de verschillende apparaten waaronder 1 daarvan mijn ITV is van de KPN. Als ik nu de experiabox in bridge mode set werkt mijn iTV nog wel dan? Want dan gaat er 1 kabel naar je eigen router vanaf de experiabox en 1 van de experiabox naar de ITV. Maar heb maar 1 kabel lopen vanuit de meterkast naar de woonkamer. Kan wel mijn eigen router in de meterkast zetten en dan alles WiFi dan maar dat wil ik juist niet meer. Wie kan mij helpen?
Volgens mij moet dit wel werken echter dit moet ik nog even testen, zodra ik tijd heb wil ik het wel even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Erpeet schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:46:
[...]

Volgens mij moet dit wel werken echter dit moet ik nog even testen, zodra ik tijd heb wil ik het wel even uitproberen.
Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ik gok dat het niet gaat werken aangezien normaal IPTV op een ander VLAN zit. Aangezien je met PPPoE passthrough alleen internet doorkrijgt zul je geen tv meer hebben. Afgezien van dat je router niet hetzelfde truukje uithaalt als de experiabox voor IPTV.
Quote van netwerkje.com:

[...]

Wat is er zo speciaal aan 'poort 3' op de experiabox?

Inmiddels niks meer. Het oude model experiabox kon niet het verschil zien tussen computerapparatuur en een decoder, daarom werd vanuit KPN poort 3 vast ingesteld voor gebruik met decoders en de overige poorten waren voor internet apparatuur. Tegenwoordig kun je internet en iptv op elke poort en zelfs tegelijk aansluiten op de experiabox: op basis van mac-adres kent de experiabox het juiste VLAN toe aan elk aparaat individueel.
Ik krijg trouwens zojuist op de tv een irritante pop up van begin gemist vol in beeld terwijl deze al de laatste 2 programma's op dezelfde zender staat. Ik hoop dat dit geen dagelijkse realiteit word?! Hebben meer van jullie hier last van (gehad)?

[ Voor 13% gewijzigd door chickpoint op 23-04-2014 20:58 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

@Barre en anderen,

Ik heb dus net even de tijd genomen om zowel de ebox als ftu los te testen. En jawel ze zijn inderdaad allebei GB.
Als je de ftu opstart zal deze ook GB verbinden met de ebox. echter zodra het glas signaal opgepikt is schakelt hij naar 100 mb. Haal je het glaskaste los van de glasverbinding blijft hij gb verbonden.

Ik kan dus niet anders concluderen dat kpn bewust iets ingesteld heeft waardoor de communicatie tussen beide apparaten na syncen met het glas signaal dus naar 100 mbit overschakelt. Mijn stelling, gb verbinding tussen ftu en ebox is mogelijk is dus een feit. Echter door (netwerk) instellingen ? word dit dus uitgeschakeld. Ergo je kan dus nooit de volle 100 mb halen vanwege de beperking van je nic snelheid.

of heeft iemand een andere idee hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:38

djbarney

XBL: DeejayBarney

the_white_shark schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:20:
[...]

Ja dit is zeker mogelijk.
Het ligt eraan wat voor router je hebt.
Ik heb een Asus RT-AC66U.
Hier kan ik onder de TAB IPTV VID instellen
Ik heb het als volgt ingesteld:
Internet loopt via VID 6
Lan port 4 en 3 VID 4
Motorola kasten zowel in de slaapkamer als in de woonkamer aangesloten op Lan poort 4 en 3 en IPTV draait als een zonnetje.
Je kunt nu je hele Experiabox weg doen. Deze is alleen nodig voor telefoon, maar dan heb je wel een managed switch nodig.
Heb je hier nog iets anders voor moeten instellen? ik heb dezelfde router, en zelfde vid 4 ingesteld voor poort 3 en 4 op de asus, en krijg geen verbinding. Zodra ik de experiabox er in terug hang, wel direct verbinding.. internet over vid 6 doet het overigens ook, telefoon interesseert me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 21:46
Bij mij werkte op mijn Asus RT-AC68U mijn IPTV met onder het TAB IPTV:

IPTV Vlan ID: 4
Use DHCP Routes: Microsoft
IGMP Proxy: Enable
IGMP Snooping: Enable
UDP Proxy: 0

Helaas sinds gister werkt IPTV niet meer, zonder wijzigingen aangebracht te hebben. Met de Experiabox wel. Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 10% gewijzigd door Chrisz op 24-04-2014 09:38 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.breedbandwinke...0-mb-glasvezelnetwerk-uit

KPN breidt 500 Mb glasvezelnetwerk uit
Maandag 7 april 2014 11:40

Telecomprovider KPN is constant bezig om haar netwerken uit te breiden. De laatste uitbreiding heeft afgelopen weekend plaatsgevonden op het glasvezelnetwerk van KPN. KPN heeft het aantal gebieden waar 500 Mb glasvezel beschikbaar is verder uitgebreid.

In Bunschoten, Elburg, Haaksbergen, Hilversum, Bleiswijk, Bergschenhoek, Nijkerk, Nijkerkerveen, Hoevelaken en Berkel en Rodenrijs is het sinds 4 april mogelijk om glasvezel internet tot 500 Mb af te nemen via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Heeft iemand enig idee binnen hoeveel tijd je verbinding na een abuse melding in quarantaine geplaatst word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

MrJames schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:41:
Heeft iemand enig idee binnen hoeveel tijd je verbinding na een abuse melding in quarantaine geplaatst word?
totdat jij contact met hun opneemt dat het gefixt is.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Erpeet schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:46:
[...]

Nog tijd gehad om het te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJames schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:41:
Dat kan lang duren, of heel kort als je geluk hebt. Heb wel eens klanten aan de lijn gehad die al meer dan een week in abuse zaten ondanks dat ze alles tot in de puntjes opgevolgd hadden qua instructies welke in een jou toegezonden mail staat.

Een kleine tip: stuur geen nieuwe mails naar het abuseteam, maar beantwoord iedere mail met de 'beantwoorden' knop in je mailprogramma. Anders kom je weer onderop te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
  • Laatst online: 22-06 08:54
Goedenmorgen Heren

ik heb een vraagje heeft iemand al een geprobeerd KPN telefoon via Asteriks te laten lopen ?
ik heb een synology NAS met Asteriks en heb daar een Gigaset N300A ip met Handset op werken via 12connect.
nu wil ik dat via KPN sip gegevens laten lopen..
alleen welke sip server gebruikt KPN ?

ik ben denk ik een van de gelukkige die de SIP inlog gegevens van KPN heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:52
Zit er iemand in dit topic met inzage in de KPN uitrol van 500 Mbps glasvezel?
Ik ben wel benieuwd wanneer Zevenaar geupgrade wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ja en ik wel voor Almere, schat 2017 in..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Sennamph1938 schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:22:
Goedenmorgen Heren

ik heb een vraagje heeft iemand al een geprobeerd KPN telefoon via Asteriks te laten lopen ?
ik heb een synology NAS met Asteriks en heb daar een Gigaset N300A ip met Handset op werken via 12connect.
nu wil ik dat via KPN sip gegevens laten lopen..
alleen welke sip server gebruikt KPN ?

ik ben denk ik een van de gelukkige die de SIP inlog gegevens van KPN heeft..
ok wat zijn deze gegevens dan?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
ik heb een inlog en een wachtwoord van ze ook wel een sip server, maar lukt me nog niet om deze in asteriks aan te melden.. gegevens ga ik niet geven is per account verschillend
raydekok schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:55:
[...]

ok wat zijn deze gegevens dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 05-09 15:52
Sennamph1938 schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:42:
ik heb een inlog en een wachtwoord van ze ook wel een sip server, maar lukt me nog niet om deze in asteriks aan te melden.. gegevens ga ik niet geven is per account verschillend

[...]
Zijn het niet de SIP gegevens om telefoons aan te melden op de experiabox? Die zijn namelijk gewoon bekend. En hoe denk je dat we je kunnen helpen als we niet eens weten wat voor een gegevens je hebt?

bron: http://netwerkje.com/telefonie

[ Voor 3% gewijzigd door chickpoint op 28-04-2014 16:50 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
chickpoint schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:49:
[...]

Zijn het niet de SIP gegevens om telefoons aan te melden op de experiabox? Die zijn namelijk gewoon bekend. En hoe denk je dat we je kunnen helpen als we niet eens weten wat voor een gegevens je hebt?

bron: http://netwerkje.com/telefonie
precies dat. dat kun je met elke voip app op android bijvoorbeeld zo instellen. kpn heeft zelfs een eigen app die dat doet. dit zijn de bekende gegevens.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:37
jacovn schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:31:
Ja en ik wel voor Almere, schat 2017 in..
Je kan ook naar Tweak... 1 gigabit voor 85 euro.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Barre73 schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:53:
[...]

Je kan ook naar Tweak... 1 gigabit voor 85 euro.
Helaas is de gekozen snelheid niet leverbaar op uw adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacovn schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:12:
[...]

Helaas is de gekozen snelheid niet leverbaar op uw adres
Tweak is niet overal in Almere beschikbaar met 1 GB (eigen apparatuur in de POP) zie Tweak topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zal je ook weer net zien... Ook bij Jacovn kan het niet. Dus woont hij in Poort, Noorderplassen of Stripheldenbuurt/Tussen de Vaarten Zuid. Of Nobelhorst, daar is het ook niet leverbaar. Maar daar staan ook nog maar enkele tientallen woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:51
Ik heb gisteren toevallig een postcode check gedaan, en van de 15 postcodes in Enschede en Almere werkte alleen de postcode van Tweak hoofdkantoor '-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
Volgens mij heeft KPN die app niet meer voor bellen thuis op mobiel

precies dat. dat kun je met elke voip app op android bijvoorbeeld zo instellen. kpn heeft zelfs een eigen app die dat doet. dit zijn de bekende gegevens.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Sennamph1938 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:54:
Volgens mij heeft KPN die app niet meer voor bellen thuis op mobiel

[/quote]
haha klopt startte hem net op en zag het. ze ontwikkelen een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Sinds gistermiddag is het voor mij niet meer mogelijk om andere KPN Glas verbindingen te bereiken... Mijn verbinding <---> andere KPN Glas verbindingen lijken iedere keer te stoppen bij hop 195.190.241.45 of 195.190.243.27 tijdens een traceroute. De KPN aansluitingen die ik vanaf mijn IP thuis niet kan bereiken, zijn via de verbinding op werk of mijn VPS wel gewoon te pingen/tracen... Zou iemand met een glaslijn mij misschien even een DM willen sturen tbv wat testjes/uitzoekwerk?

/edit

Inmiddels via 5 verschillende KPN glaslijnen traces naar elkaar uitgevoerd, en 195.190.243.27 lijkt echt de boosdoener te zijn... Waar kan ik ingodsnaam aan kloppen met dit probleem? Heb voor de zekerheid KPN een keertje gebeld, en die geven aan dat het niet onder de voorwaarden voor ondersteuning valt... Ook is het uiteraard niet mogelijk om met iemand van KPN ITNS NOC in contact te komen...

[ Voor 29% gewijzigd door ihre op 30-04-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Barre73 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:36:
Zal je ook weer net zien... Ook bij Jacovn kan het niet. Dus woont hij in Poort, Noorderplassen of Stripheldenbuurt/Tussen de Vaarten Zuid. Of Nobelhorst, daar is het ook niet leverbaar. Maar daar staan ook nog maar enkele tientallen woningen.
Stripheldenbuurt inderdaad.

Zoals ik al schreef, 2017 waarschijnlijk.. (Mijn ervaring met diverse kpn onderdelen via mijn werk is zeg maar niet al te best qua planning en technisch kunnen)
Er zullen ook prima mensen zitten, alleen kom ik ze zo weinig tegen..

Wat ik niet snap is dat ze niet 1 device met gigabit poorten in een pop bij kunnen plaatsen met een dedicated 10 GE uplink voor de mensen die 500 mbit willen. Je hoeft toch niet gelijk een hele pop te upgraden naar GE poorten ?
Dat kost dan wel weer een extra 10 GE poort ergens in de core, of een ander stedelijk aggregatie punt.

Het lijkt me toch niet zo dat bijna iedereen 20 euro meer wil betalen voor 500/500 snelheid, dat kan haast niemand zinvol gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mijn bericht ging over Tweak 1Gbit en dat zal echt wel dit jaar worden. Wat KPN betreft: zeker geen 2017. Ze zijn inmiddels al begonnen met het opwaarderen van oudere gebieden. Zie ook stukje terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik kan de fair use ook wel bereiken met 100 mbps down overigens. In het verleden wel maanden van >2 TB gehad, maar bij UPC nooit wat gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuw prijzen en aanpassingen per juli

https://www.kpn.com/prive...service/tarieven-2014.htm

Maandag gaat de ZTE met vakantie . (portering telefoon)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Komen dan ook eindelijk de hogere bitrates voor de TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
toch vervelend dat ze hun prijzen omhoog gooien. duidelijk dat ze er niet voldoende verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dit is gewoon een kleine correctie met inflatie. Niet echt heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23
Toch zou je verwachten dat de prijzen eens een keer zouden dalen. Ik heb nu 12 maanden 16,50 euro korting. Als ik na dat jaar geen 10-15 euro korting krijg, dan ga ik gewoon weer naar UPC. Prijsverschil blijft te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:33
KPN is nooit goedkoop geweest.

KPN's doelgroep zijn klanten die of onwetend zijn en/of hun zaken in een fysieke KPN winkel willen regelen.
Je kan ook naar Telfort gaan, dat is KPN's "budget" glas tak (alleen als je geen extra's wilt anders zijn ze alsnog erg duur)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 11:30
Ik, en met name mijn zoontje gaat wel heel blij worden van de zenderwijzigingen die er komen in het pakket vanaf 1 juli met eindelijk Disney en Disney Junior er bij. Die heeft hij wel gemist na de overstap van Ziggo.

Wat betreft de prijs van KPN, gewoon zijn ze niet goedkoop. Maar met de juiste aanbiedingen is het goed te doen. Zo is het pluspakket bij ons thuis een "must have" en aangezien mijn vrouw met haar mobiel bij hi zit kunnen we gebruik maken van KPN Compleet, scheelt elke maand €10,-. Ook maakt mijn vrouw uitgebreid gebruik van de opname mogelijkheden van meerdere programma's tegelijk en ik regelmatig van begin gemist. Voor ons thuis is het de prijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

fast-server schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:55:
KPN is nooit goedkoop geweest.

KPN's doelgroep zijn klanten die of onwetend zijn en/of hun zaken in een fysieke KPN winkel willen regelen.
Je kan ook naar Telfort gaan, dat is KPN's "budget" glas tak (alleen als je geen extra's wilt anders zijn ze alsnog erg duur)
Wat een generaliserende uitspraak. Als jij ieder jaar verlengt (of tussentijds) en belt met Klantenbehoud, kun je prima kortingen scoren, die niet op de site staan. Voor mij is Spotify, en 'KPN Totaal' duidelijke meerwaarde. het HD pakket is matig, maar daar betaal ik dan ook niet voor (ook al heb ik het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dit is echter wel een uitspraak die KPN zelf gedaan heeft... ben nog even aan het zoeken naar het artikel.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:07:
[...]

Wat een generaliserende uitspraak. Als jij ieder jaar verlengt (of tussentijds) en belt met Klantenbehoud, kun je prima kortingen scoren, die niet op de site staan. Voor mij is Spotify, en 'KPN Totaal' duidelijke meerwaarde. het HD pakket is matig, maar daar betaal ik dan ook niet voor (ook al heb ik het wel).
Niets generaliserends aan. Zo krijg je dat in je opleiding binnen KPN ook te horen, alleen iets genuanceerder. KPN medewerkers wordt aangeleerd te verkopen met bepaalde technieken en vooral op signalen te letten waarop iemand kan overstappen, of dat je iemand op een duurder pakket kan zetten.

Toen ik weggetrapt werd bij KPN omdat ik niet een goede groene bril op had, en sommige zaken in twijfel trok aangaande de gesprekken en de dingen die ik moest zeggen tegen (niet) klanten, heb ik alles van mijn account getrokken en op USB gezet. Ik heb tal van voorbeelden waarin duidelijk te zien is wat je bij bepaalde personen moet zeggen om ze wat aan te sxmeren. Juist bij zwakkere mensen zijn medewerkers gehaaid om een produkt te verkopen, ook voor hun targets. KPN is niet zo lief als ze zich voordoen.

Om eerlijk te zijn, KPN heeft ruk beeld, internetsnelheden worden bij lange niet gehaald, en als het volgens planinfo tool kan krijg je zo een pakket aangesmeerd, ook al loopt er geen lijn en is het praktisch onmogelijk om een fatsoenlijke snelheid te halen (ADSL). Maar toch een pakket aansmeren en er vervolgens een jaar aan vast zitten. Er af komen is moeilijk en de klantenservice moet je daarvoor doorverbinden met of SAVE od de KSD. En die zijn niet makkelijk.

Fast-server heeft gelijk als hij zegt dat er binnen KPN bepaalde doelgroepen vaker de pineut zijn en makkelijker binnen te halen zijn, dit is algemeen bekend en daar ligt een bepaalde focus op of het nu om glasvezel gaat of ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webje100
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 19:25
Zit met erg veel plezier deze hele topic te lezen, je leert ervan!

Woon zelf in Ommen en heb hier, sinds een half jaar, KPN alles in een 500/500. Telefonie prima, internet prima.
Net voor de zekerheid nog even via speedtest.net gecontroleerd: 498 en 480 dus prima.
Downloaden via nieuwsgroepen met payserver, gemiddeld altijd om en nabij 60.000 KB/s. Je hoort mij niet klagen.
Maar nu het tv signaal.....
We kijken vaak kanaal 701 en hoger voor de hd kanalen maar sinds enkele weken heb ik ontzettend veel last van vastlopers. Nare storingen van enkele seconden, gek worden wij ervan!!
Ook bij de gewone zenders 1, 2, 3 t/m 10 enz ook vastlopers. Weliswaar in mindere mate, maar toch hinderlijk af en toe. Maar wij willen gewoon HD kunnen blijven kijken en nu is mijn vraag;
Moet ik een configuratie toepassen zoals op netwerkje.com beschreven staat? Maw wordt mijn tv signaal beter als ik het via een aparte Vlan 4 laat lopen en niet via de ep-box V8?

Huidige configuratie:
NTU > Experiabox
Experiabox > TP-Link switch SG1016DE
Op switch > Nas/PS3/3 pc's/tv/IPTV/Med8er

Webje

[ Voor 100% gewijzigd door webje100 op 03-05-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tel ik nou 8 apparaten die de TP link moet verdelen? Dat is best veel..

Zou je niet beter eerste even een tijdelijke opstelling maken waarbij een UTP kabel rechtstreeks uit de EB naar de Motorola decoder laat lopen? En met tijdelijk bedoel ik desnoods over de vloer heen. Je gebrukt zo te zien nu maar 1 flexpoort dus je kan er gewoon nog eentje rechtstreeks op die TV gebruiken. Zonder switch ertussen dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 03-05-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik kan me inderdaad voorstellen dat met zó veel verschillende MAC adressen op de flex poort, de Experiabox zich gaat verslikken in het naar het goede VLAN leiden van de pakketjes.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:47:
[...]

Niets generaliserends aan. Zo krijg je dat in je opleiding binnen KPN ook te horen, alleen iets genuanceerder. KPN medewerkers wordt aangeleerd te verkopen met bepaalde technieken en vooral op signalen te letten waarop iemand kan overstappen, of dat je iemand op een duurder pakket kan zetten.

Toen ik weggetrapt werd bij KPN omdat ik niet een goede groene bril op had, en sommige zaken in twijfel trok aangaande de gesprekken en de dingen die ik moest zeggen tegen (niet) klanten, heb ik alles van mijn account getrokken en op USB gezet. Ik heb tal van voorbeelden waarin duidelijk te zien is wat je bij bepaalde personen moet zeggen om ze wat aan te sxmeren. Juist bij zwakkere mensen zijn medewerkers gehaaid om een produkt te verkopen, ook voor hun targets. KPN is niet zo lief als ze zich voordoen.

Om eerlijk te zijn, KPN heeft ruk beeld, internetsnelheden worden bij lange niet gehaald, en als het volgens planinfo tool kan krijg je zo een pakket aangesmeerd, ook al loopt er geen lijn en is het praktisch onmogelijk om een fatsoenlijke snelheid te halen (ADSL). Maar toch een pakket aansmeren en er vervolgens een jaar aan vast zitten. Er af komen is moeilijk en de klantenservice moet je daarvoor doorverbinden met of SAVE od de KSD. En die zijn niet makkelijk.

Fast-server heeft gelijk als hij zegt dat er binnen KPN bepaalde doelgroepen vaker de pineut zijn en makkelijker binnen te halen zijn, dit is algemeen bekend en daar ligt een bepaalde focus op of het nu om glasvezel gaat of ADSL.
Ik geloof direct dat er een kern van waarheid zit in wat je schrijft.

Toch blijf ook ik het generaliserend vinden.

KPN is écht niet alleen maar voor de "domme onwetende consument". Ik ken genoeg mensen, ook mensen in de ICT, die het beeld gewoon goed vinden en die verder nooit problemen hebben met de dienst. Heb het dan overigens over de glasvezel klanten. Bij ADSL zal het, inherent aan de techniek, inderdaad al snel een rampenplan kunnen worden.

De glasvezelklanten bij KPN die ik ken zijn in ieder geval gewoon prima tevreden over de snelheid (tot en met de 500 mbit klanten die ik ken).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:41:

Zou je niet beter eerste even een tijdelijke opstelling maken waarbij een UTP kabel rechtstreeks uit de EB naar de Motorola decoder laat lopen? En met tijdelijk bedoel ik desnoods over de vloer heen. Je gebrukt zo te zien nu maar 1 flexpoort dus je kan er gewoon nog eentje rechtstreeks op die TV gebruiken. Zonder switch ertussen dus.
Hier zitten er o.a. 4 STBs op 1 flex poort, viameerdere switches en dat werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:57:
[...]

Ik geloof direct dat er een kern van waarheid zit in wat je schrijft.

Toch blijf ook ik het generaliserend vinden.

KPN is écht niet alleen maar voor de "domme onwetende consument". Ik ken genoeg mensen, ook mensen in de ICT, die het beeld gewoon goed vinden en die verder nooit problemen hebben met de dienst. Heb het dan overigens over de glasvezel klanten. Bij ADSL zal het, inherent aan de techniek, inderdaad al snel een rampenplan kunnen worden.

De glasvezelklanten bij KPN die ik ken zijn in ieder geval gewoon prima tevreden over de snelheid (tot en met de 500 mbit klanten die ik ken).
Ik zeg ook niet dat KPN er voor de domme consument is, maar wel dat ze er net even te handig op inspringen als het gaat om de sales. Hoe langer ik er werkte hoe meer ik mij stoorde aan de manier waarop de produkten verkocht moesten worden. Vooral ook omdat er halve waarheden verteld worden door KPN. En dat vertikte ik.

Wat betreft beeldkwaliteit kan je alleen maar concluderen dat het beeld van KPN zowel op ADSL als op glasvezel gewoon slecht is in tegenstelling tot satteliet en Ziggo. Zowel op ADSL en glasvezel is de stream laag, te laag voor een puike kijkervaring. Dat mensen het beeld goed vinden ligt dan ook aan de persoon en welke kwaliteitseisen diegene daaraan stelt. Maar als ik van een invallend teamleidster moet vertellen aan klanten dat KPN de beste tv kwaliteit heeft schiet ik rollend van het lachen van mijn bureaustoel. KPN kan niet tippen aan de beeldkwaliteit van satteleit en Ziggo. Op glasvezel is bandbreedte zat, en technisch moet het mogelijk zijn om uitmuntende kwaliteit te leveren op tv gebied, maar men doet het niet.

Glasvezel is leuk om de 50 up en 50 down snelheid, of hoger uiteraard. Ideale comcinatie zou dan ook zijn dat ik TV kijk via Ziggo, en een glasvezellijn heb van KPN. Helaas is dat in mijn gebied nog in geen jaren aan de orde, en het enige wat KPN mij kan leveren, en dat heb ik toen feilloos kunnen uitzoeken, is net geen 10Mb/s. Dat betekend dat ik geen HD kan kijken, als je al over HD kan spreken bij KPN, en te weinig bandbreedte heb voor de apparaten die ik gebruik. En nee, VDSL is hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 01:05:
[...]

Ik zeg ook niet dat KPN er voor de domme consument is, maar wel dat ze er net even te handig op inspringen als het gaat om de sales. Hoe langer ik er werkte hoe meer ik mij stoorde aan de manier waarop de produkten verkocht moesten worden. Vooral ook omdat er halve waarheden verteld worden door KPN.
Haha, dat heet volgens mij sales & marketing.
Droom gerust verder; dat gaat overal zo. :+ Ik heb nog niet anders meegemaakt... :X
Het gaat bij sales afdelingen om verkooptargets, niet om wat wij als klant er van vinden... ;(

Ik ben een paar jaar lang in een lokaal FttH project één van de kartrekkers geweest en wat voor een (verkoop)onzin ALLE (zowel de xDSL, de FttH en de coax piepeltjes) providers uitkraamden om maar zieltjes te winnen, dat is idd tergend.
Wat een bullsh*t ze allemaal probeerden te verkopen en feitelijke technische onwaarheden er uitgekraamd worden, dat overtreft alle verwachtingen. Nog afgezien van de dubieuze verkooppraktijken van zowel menig FttH verkoopploeg alsmede het UPC verkopers rapalje.
Wat betreft beeldkwaliteit kan je alleen maar concluderen dat het beeld van KPN zowel op ADSL als op glasvezel gewoon slecht is in tegenstelling tot satteliet en Ziggo.
En dat bestrijd ik ten zeerste. Ik heb een uitstekend HD beeld (Xs4all IPTV) en het kijken hiernaar is vele malen stabieler en zeker net zo goed als dat van de lokale kabelaar (UPC alhier)
En ja, ik heb het een maand lang naast elkaar, op dezelfde Samsung 40" SmartTV, kunnen vergelijken. Alleen qua geluidstreams is er verschil. Tot nu toe heb ik slechts stereo geluid en geen 5.1

Desalniettemin ben ik zeer tevreden dat we uiteindelijk (na 2 jaar zwoegen) FttH hadden en we eindelijk verlost waren van EN de trage (maar wel stabiele) ADSL verbinding (>4km van de DSLAM verwijderd) en we de instabiliteit van de coax kabelaar vaarwel konden zeggen.

Nu hebben we wel stabiel TV beeld, een goed stabiel telefonieplatform (VoIP/SIP) en een snelle en STABIELE interpretverbinding met zeer lage ping en latency timing.
Daarnaast een ISP die wel luistert als je iets aankaart. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Die vergelijking UPC versus KPN HD heb ik ook gemaakt. Dat wint UPC met 2 vingers in de neus. Wat ook logisch is gezien verschil in bitrate van de hd streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:50
[...]

Wat betreft beeldkwaliteit kan je alleen maar concluderen dat het beeld van KPN zowel op ADSL als op glasvezel gewoon slecht is in tegenstelling tot satteliet en Ziggo. Zowel op ADSL en glasvezel is de stream laag, te laag voor een puike kijkervaring. Dat mensen het beeld goed vinden ligt dan ook aan de persoon en welke kwaliteitseisen diegene daaraan stelt. Maar als ik van een invallend teamleidster moet vertellen aan klanten dat KPN de beste tv kwaliteit heeft schiet ik rollend van het lachen van mijn bureaustoel. KPN kan niet tippen aan de beeldkwaliteit van satteleit en Ziggo. Op glasvezel is bandbreedte zat, en technisch moet het mogelijk zijn om uitmuntende kwaliteit te leveren op tv gebied, maar men doet het niet.
Dit is gewoon niet waar. Ik stel hoge kwaliteitseisen aan het beeld en heb ook verschillende keren vergeleken tussen KPN en Ziggo en ik zie geen opvallende verschillen. Ik kijk niet naar de bitrate, maar puur naar wat ik zie op het scherm. En dat is absoluut geen slechte kwaliteit. Misschien heeft het te maken met dat ik de nieuwste STB heb, de HMB2260 en een goede VDSL verbinding (70/7 in de praktijk).
Verder vind ik interactieve tv van KPN en het opnemen in de cloud stukken beter werken dan wat Ziggo aanbiedt. Ik kan nu op de tweede tv een opname verder kijken waar ik gebleven was, super handig. Heb nog een Humax 5200c staan, maar niet meer in gebruik. Bakbeest in vergelijking met de kleine kastjes van KPN., die ook nog een stuk sneller werken. Bij familie laatst nog een Philips tv met CI+ geïnstalleerd. Beeld is goed, maar valt me op hoe lang het duurt voordat je beeld hebt bij het aanzetten. En wisselen van zender gaat ook relatief traag in vergelijking met iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webje100
Barre73 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:41:

Heb inmiddels de kabel voor iptv rechtstreeks op de EB gezet. We hebben even getest en hebben wel wat kleinere storinkjes gezien binnen 10 minuten. Geen vastlopers dat niet maar ik denk dat de testperiode over een wat langere tijd moet gaan. Dat kijken we dus nog even aan vandaag.
Is het niet zo dat wanneer alle aangesloten app. op de switch uit staan, al het signaal naar de tv gaat, maw er wordt toch geen data verdeeld of moet ik dit anders zien?

Met Easy Smart Configuration Utility probeer ik al een tijdje de switch (tp-link SG1016DE smart managed)te benaderen, maar hij zegt dat er geen switch bestaat in de LAN. Gebruik ik dan een verkeerd ip adres, maar volgens mij kan ik dit niet wijzigen?

[ Voor 11% gewijzigd door webje100 op 04-05-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

JanR1969 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 09:18:
[...]

Dit is gewoon niet waar. Ik stel hoge kwaliteitseisen aan het beeld en heb ook verschillende keren vergeleken tussen KPN en Ziggo en ik zie geen opvallende verschillen. Ik kijk niet naar de bitrate, maar puur naar wat ik zie op het scherm. En dat is absoluut geen slechte kwaliteit. Misschien heeft het te maken met dat ik de nieuwste STB heb, de HMB2260 en een goede VDSL verbinding (70/7 in de praktijk).
KNIP
Neem als voorbeeld een EredivisieLive uitzending (HD). Kijk naar het verschil in scherpte van de spelers in de overview shots en naar de scherpte/detail van de gezichten in de closeups. Daar vind ik het kwaliteitsverschil heel erg duidelijk.

Op publieke net, b.v. Live Tour de France in HD. Zet beeld naast elkaar en kijk naar scherpte/detail van b.v. de begroeing naast de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Azqi schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:52:
[...]

Neem als voorbeeld een EredivisieLive uitzending (HD). Kijk naar het verschil in scherpte van de spelers in de overview shots en naar de scherpte/detail van de gezichten in de closeups. Daar vind ik het kwaliteitsverschil heel erg duidelijk.

Op publieke net, b.v. Live Tour de France in HD. Zet beeld naast elkaar en kijk naar scherpte/detail van b.v. de begroeing naast de weg.
Dan kijk je naar iets anders dan ik. Ik heb ook voetbal e.d. vergeleken en ik blijf bij mijn conclusie dat het HD beeld wat ik van KPN heb prima is. Wellicht heeft het met de gebruikte settopbox te maken of is er iets biij jou in een wijkcentrale/straatkast anders. Ik weet het niet, maar ik vertrouw wel op mijn eigen ogen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:46
JanR1969 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:34:
[...]

Dan kijk je naar iets anders dan ik. Ik heb ook voetbal e.d. vergeleken en ik blijf bij mijn conclusie dat het HD beeld wat ik van KPN heb prima is. Wellicht heeft het met de gebruikte settopbox te maken of is er iets biij jou in een wijkcentrale/straatkast anders. Ik weet het niet, maar ik vertrouw wel op mijn eigen ogen :) .
Ik weet niet hoe het nu is:

Maar toen ik KPN glasvezel voor TV had, weet ikw el dat het compleet waardeloos was. Ik had ziggo en kon gelijktijdig dus je kon prima zien wat het verschil was. De resolutie was was prima, maar er zat gewoon minder detail in beeld. Gezichten hadden een mooie face lift / botox look. Gewoon niet genoeg bandbreedte voor al het detail.

Die rotzooi komt er hier niet meer in. De kabelaars hadden een stuk beter beeld altijd. En ik weet vrijwel zeker dat ze nog steeds zullen winnen, alleen al omdat er gewoon meer bandbreedte is en de technicolor streams 1:1 worden doorgeet.

[edit]
Ik reageer wat fel, aangezien ik vrijdag nog door Kpn ben gebeld of ik niet over wilde stappen naar alles in 1 omdat tv kijken via glasvezel zo superieur was. Daar had een call center medewerkster even een 10 vervelende minuten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 04-05-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:52:
[...]
Goed voorbeeld bij de lage bitrate is de meeste detail van de begroeing /bomen niet zichtbaar

Een ander voorbeeld is de intro van studio sport als je kijkt op de nos app van de smart tv zie het hetzelfde verschijnsel maar die stream is 1,5 tot 2 Mbit en bij deze bitrate is dan ook normaal. Maar van HD verwacht ik meer.

Bij HD is de kijkafstand ook wel van belang als deze te groot is kunnen je ogen ook minder goed het detail van HD zien. Het verschil is dan ook minder goed te zien.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toeval wil dat mijn buurvrouw ook bij KPN werkt en het Atlantis project heeft, dus alles wat KPN heeft te bieden heeft zij ook. Haar vader heeft ook KPN en HD en heeft dezelfde tv als ik, alleen iets kleiner. Ik kan je garanderen dat je de kwaliteit merkbaar kan waarnemen, en dan legt KPN het af. Sterker nog, gewoon digitaal beeld van Ziggo is net zo mooi als KPN HD. Aan Ziggo HD kan KPN absoluut niet tippen, het beeld van KPN is vlakker en blokkeriger en heeft last van ghosting.

@ehtweak
Sales en marketing zou kunnen. Maar daar was ik niet voor aangenomen. En aangezien ik een gruwelijke hekel heb aan liegen tegenover onwetende mensen heb ik dat dan ook vertikt. En dat kostte mij m'n baan bij KPN. Uiteraard zijn er nog wel andere zaken voorgevallen, maar dat terzijde. Ik heb gewoon geen groene bril. KPN schoot ook iedere keer compleet in de stress als Ziggo of UPC weer een aanbieding had. KPN leunt graag op hun service, maar ook die is hard achteruit gegaan.

De produkten die KPN aanbied zijn wel interessant, dat moet ik ze nageven. Maar opnemen in de cloud hoeft van mij niet want ook daar moet je voor betalen als je iets anders hebt als een Standaard of beter pakket. Ik kan nu met de Humax opnemen wanneer ik wil en het kost mij niets. Ergens anders in huis afkijken hoef ik niet, heb geen tweede tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 13:38

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Frid0 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:45:
[...]

Sorry, had pas nu tijd om het uit te proberen, maar hier werkt dat niet helaas.
TV moet dus waarschijnlijk via de Exp.Box lopen.
Maar kan best zijn dat het via een andere router wel werkt.
De rest werkt trouwens nog steeds stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:29:
Het toeval wil dat mijn buurvrouw ook bij KPN werkt en het Atlantis project heeft, dus alles wat KPN heeft te bieden heeft zij ook. Haar vader heeft ook KPN en HD en heeft dezelfde tv als ik, alleen iets kleiner. Ik kan je garanderen dat je de kwaliteit merkbaar kan waarnemen, en dan legt KPN het af. Sterker nog, gewoon digitaal beeld van Ziggo is net zo mooi als KPN HD. Aan Ziggo HD kan KPN absoluut niet tippen, het beeld van KPN is vlakker en blokkeriger en heeft last van ghosting.

@ehtweak
Sales en marketing zou kunnen. Maar daar was ik niet voor aangenomen. En aangezien ik een gruwelijke hekel heb aan liegen tegenover onwetende mensen heb ik dat dan ook vertikt. En dat kostte mij m'n baan bij KPN. Uiteraard zijn er nog wel andere zaken voorgevallen, maar dat terzijde. Ik heb gewoon geen groene bril. KPN schoot ook iedere keer compleet in de stress als Ziggo of UPC weer een aanbieding had. KPN leunt graag op hun service, maar ook die is hard achteruit gegaan.

De produkten die KPN aanbied zijn wel interessant, dat moet ik ze nageven. Maar opnemen in de cloud hoeft van mij niet want ook daar moet je voor betalen als je iets anders hebt als een Standaard of beter pakket. Ik kan nu met de Humax opnemen wanneer ik wil en het kost mij niets. Ergens anders in huis afkijken hoef ik niet, heb geen tweede tv :)
Wel interessante info! Heb gelijk even gezocht op Atlantis project van KPN. Helaas is het forum alleen toegankelijk voor medewerkers van KPN.
Ik weet niet wat de techniek achter de Arcadyan HMB2260 is, waarschijnlijk is de encoder gewoon goed en kan mijn SONY tv er prima mee overweg. Want ik heb echt geen blokkerig, vlak beeld of ghosting. Als dat zo was dan zou ik mijn Humax direct weer in gebruik nemen en zou ik straks alleen KPN internet en telefonie via glasvezel afnemen. ( zit nu nog op VDSL, maar de glasvezelkabel ligt al tot aan de deur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlantis is ook alleen voor medewerkers van KPN. Je kan je hier als medewerker voor aanmelden, maar het is niet gezegd dat je dan ook kan deelnemen aan Atlantis. Je bent een soort testpersoon en er wordt van je verwacht dat je zo af en toe een update geeft of alles nog werkt. Alle nieuwe zooi krijg je (vaak) ook als eerste, en je test of alles werkt. Omdat je hieraan deel neemt krijg je de diensten of gratis, of je betaald een klein bedrag voor de produkten.

Heel leuk 'project'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webje100
webje100 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:46:
[...]

Heb inmiddels de kabel voor iptv rechtstreeks op de EB gezet. We hebben even getest en hebben wel wat kleinere storinkjes gezien binnen 10 minuten. Geen vastlopers dat niet maar ik denk dat de testperiode over een wat langere tijd moet gaan. Dat kijken we dus nog even aan vandaag.
Is het niet zo dat wanneer alle aangesloten app. op de switch uit staan, al het signaal naar de tv gaat, maw er wordt toch geen data verdeeld of moet ik dit anders zien?

Met Easy Smart Configuration Utility probeer ik al een tijdje de switch (tp-link SG1016DE smart managed)te benaderen, maar hij zegt dat er geen switch bestaat in de LAN. Gebruik ik dan een verkeerd ip adres, maar volgens mij kan ik dit niet wijzigen?
Blijf storingen houden!! STB gereset (nieuwe software), hielp niet. Krijg weer vastlopers...
Ik vind dit lastig, Ben toch geneigd de oplossing van netwerkje.com te realiseren, maar dan alleen uiteraard als mijn probleem hierdoor verholpen wordt.
Kan iemand dat mij bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zou geneigd zijn KPN te bellen en te vragen om een nieuwe STB. Bij voorkeur de nieuwe Arcadyan of Arris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21

Pogostokje

* twiet *

webje100 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:32:
Maw wordt mijn tv signaal beter als ik het via een aparte Vlan 4 laat lopen en niet via de ep-box V8?
Nee, tenzij:
- je EB om wat voor reden dan ook "stuk" is.
- je switch zich bemoeit met de TV data, bijvoorbeeld IGMP snooping/proxy die verkeerd ingesteld staat.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Erpeet schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:45:
[...]

Sorry, had pas nu tijd om het uit te proberen, maar hier werkt dat niet helaas.
TV moet dus waarschijnlijk via de Exp.Box lopen.
Maar kan best zijn dat het via een andere router wel werkt.
De rest werkt trouwens nog steeds stabiel.
geeft niet, wel top dat je het tenminste wilt proberen en het mij laat weten of het werkt ja of de nee. Bedankt! Mmmm wel lastig dat het niet werkt.

Want heb nu 1 cat6 kabel lopen vanuit de meterkast door de leiding naar de woonkamer achter mijn tv meubel. Met die 1 kabel moet ik het doen maar als ik het goed begrijp zal ik eigenlijk nog een kabel erheen moeten laten lopen. Maar of ik dat nu nog door de leiding ga krijgen betwijfel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webje100
Pogostokje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:00:
[...]

Nee, tenzij:
- je EB om wat voor reden dan ook "stuk" is.
- je switch zich bemoeit met de TV data, bijvoorbeeld IGMP snooping/proxy die verkeerd ingesteld staat.
Ok, helder.
Ervan uitgaande dat de EB goed is, moet ik het andere punt checken nl. de switch "inkijken".
Mocht dat ook goed staan ingesteld dan kan ik alsnog KPN bellen voor vervanging EB.
Switch benaderen lukt mij nog niet! Is dan deze Smart managed switch niet te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik zie wat ervaringen over het gebruik van een EB V8 langskomen i.c.m. een AirPort Extreme, zijn hier ook gebruikers die hem succesvol hebben ingezet met behoud van interactieve TV en telefonie via de EB?

Zelf ben ik op zoek naar een oplossing i.v.m. het erg traag functioneren van het werken via VPN van thuis naar mijn werk. Tevens heb ik voor de telefonie een Gigaset N300 kastje dat op de EB aangesloten is en via die weg met de telefoonserver van mijn werk communiceert, echter na 3 minuten blijft de verbinding wel open maar is het geluid weg.

Ik heb nu als test een AirPort Extreme meegekregen, echter zag ik na wat Googlen dat het wel lijkt te werken met alleen een internet pakket, maar niet met behoud van TV/telefonie. Heeft iemand hier dit wellicht ook aan de praat gekregen?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Heb nu een paar maanden mooi een Mikrotik draaien mbv Pogostokje's netwerkje.com configuratie.
Alleen heb ik nog wel slecht internet boven op zolder. Ik heb wel volle bak bereik via de router, alleen geen internet.

Zou dit packetloss kunnen zijn of is ghosting, dat het lijkt dat ik vol bereik heb maar toch niet zeg maar.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

NeoFoX schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:29:
Zou dit packetloss kunnen zijn of is ghosting, dat het lijkt dat ik vol bereik heb maar toch niet zeg maar.
Wat ik een keer heb gezien is dat op de mikrotik het zendvermogen naar maximaal (of hoger dan 20dBm) was gezet. Dan zit je tot wel 1000mW te zenden en heb je 'bereik' tot ver in je straat, maar de andere apparaten die op 100mW zenden krijgen het retoursignaal niet terug.
Just a thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Ik zal straks eens even kijken hoe dit ingesteld staat.. Kom er even op terug.

*update;
Heb de wlan1 interface wel op volgende spec staan;
Frequency Mode; manual-txpower
country; no_country_set
Antenna Gain; 0dBi

dus eigenlijk niets aan veranderd..

[ Voor 53% gewijzigd door NeoFoX op 05-05-2014 19:46 ]

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Hm, klik eens waar je dat ziet staan rechts op de knop 'advanced' en gan dan eens naar het tabje "Current TX Power" ?

In de rechter kolom "Total TX Power" moet geen getal groter dan 20 staan. De waarde 20 komt overeen met 100mW en is de normale maximale zendkracht voor wifi. Als daar bijvoorbeeld 30 staat, dan heb je het probleem wat ik beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22

Sagat

Is pappa x2!

Recent overgestapt naar kpn (had xms) Ik vond en vind het hd beeld van zowel xms als kpn al prima, ik heb een 42" plasma waar ik wel relatief ver vanaf zit wellicht (3-4 meter). Als ik alle verhalen zo hoor ga ik ziggo wellicht volgend jaar ook is proberen, maar voor nu ben ik tevreden. Wel een ding wat me opvalt met kpn. En dat is het downloaden via newsgroepen.
Met xms kon dat met 3 threads en kon ik daarnaast ook spotnet gebruiken. Bij kpn krijg ik dan altijd (not enough connections) foutmeldingen. Is dat iets wat mensen bekend voorkomt en is er misschien een work around?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 23:19
Bij KPN kun je maximaal 3 threads gebruiken, als je die al in gebruik hebt voor je download(s) kun je spotnet dus niet gelijktijdig gebruiken.
Oplossing is downloaden met minder threads of spotnet niet gebruiken zolang je aan het downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En het betere alternatief lijkt me een payserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Werd ik toch gebeld door iemand namens KPN of ik tevreden ben met de diensten via glasvezel..
Tja, toen kon ik mooi mij frustratie kwijt over de lage maximale internet snelheid :)
En toen hij vroeg of ik geen interesse had in TV erbij had hij het helemaal voor elkaar omdat ik toen van hem wilde weten of ik dan 8mbps voor SD en 15 mbps voor HD kanalen zou krijgen. Tja daar kon of wilde hij geen uitspraken over doen. En of ik het beeld dan niet goed zou vinden. De buurman heeft het en de een paar posts terug genoemde botox gezichten en bomen zonder details waren overduidelijk.
Ik ben gewend aan details vanaf blu ray, en dan steekt het wel zeer matig af.

Wel gaf hij aan dat de upgrade van de snelheid wellicht voor het einde van het jaar zou komen. Maar afwachten of dat gezwets is of niet.

Ik ben overigens wel tevreden met telefoon en internet als dienst. Nog geen storing gehad, en ik heb goede down en up snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door jacovn op 06-05-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
B-Buster schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:23:
Ik zie wat ervaringen over het gebruik van een EB V8 langskomen i.c.m. een AirPort Extreme, zijn hier ook gebruikers die hem succesvol hebben ingezet met behoud van interactieve TV en telefonie via de EB?

Zelf ben ik op zoek naar een oplossing i.v.m. het erg traag functioneren van het werken via VPN van thuis naar mijn werk. Tevens heb ik voor de telefonie een Gigaset N300 kastje dat op de EB aangesloten is en via die weg met de telefoonserver van mijn werk communiceert, echter na 3 minuten blijft de verbinding wel open maar is het geluid weg.

Ik heb nu als test een AirPort Extreme meegekregen, echter zag ik na wat Googlen dat het wel lijkt te werken met alleen een internet pakket, maar niet met behoud van TV/telefonie. Heeft iemand hier dit wellicht ook aan de praat gekregen?
Is totaal geen probleem dit zelf ook een tijd gebruikt. dan kom je op deze configuratie uit http://netwerkje.com/switch-configuratie je zou ook eventueel de Airport extreme een vast Wan IP kunnen geven en in de EB V8 de Airport Extreme onder Data -> Firewall -> DMZ daar het IP nummer in kunnen vullen.

p.s Zou je eventueel kunnen posten hoe je VPN eruit ziet. Software en dergelijke extern gehost en dergelijke hoe meer informatie hoe makkelijker het is een oplossing te hebben. Ik prop namelijk mijn telefoon die ik van het werk heb gewoon thuis in een netwerk aansluiting en ik heb verbinding. Heb zelf deze Cisco SPA502G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Pogostokje schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 00:03:
Hm, klik eens waar je dat ziet staan rechts op de knop 'advanced' en gan dan eens naar het tabje "Current TX Power" ?

In de rechter kolom "Total TX Power" moet geen getal groter dan 20 staan. De waarde 20 komt overeen met 100mW en is de normale maximale zendkracht voor wifi. Als daar bijvoorbeeld 30 staat, dan heb je het probleem wat ik beschreef.
Afbeeldingslocatie: http://degrolsen.nl/dBm%20waarden.PNG

Lijkt er dus wel op..

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22

Sagat

Is pappa x2!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:51:
Bij KPN kun je maximaal 3 threads gebruiken, als je die al in gebruik hebt voor je download(s) kun je spotnet dus niet gelijktijdig gebruiken.
Oplossing is downloaden met minder threads of spotnet niet gebruiken zolang je aan het downloaden bent.
Ik snap het probleem en de oplossing (vind het meer een work around ;)) pas ik al toe.
Wat ik vreemd vind is dat ik hier met XMS niet tegenaan liep....volgens mij hebben zowel xms als kpn 3 threads voor de nieuwsgroepen.

Edit:
net even op de xms site gekeken, schijnbaar had ik bij xms maar 2 threads, desondanks kon ik toch wel tegelijk downen en spotnet gebruiken.......blijf het apart vinden.
Barre73 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:55:
En het betere alternatief lijkt me een payserver...
Payserver is idd beter, echt ik download niet genoeg dat ik dat het geld waard vind. ik neem heel af en toe (3/4 keer per jaar ofzo) wel is dagtoegang als ik veel wil downen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 07-05-2014 16:40 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Laatst online: 09-09 19:17
Tweakers,

Ik ben blijkbaar vannacht in quarantaine gezet..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/109698430/Photo%2014-05-14%2008%2025%2009%2001.png

De exacte melding is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/109698430/Photo%2014-05-14%2008%2025%2020%2001.png

Ik heb helaas vanmorgen nog geen tijd gehad om een en ander na te kijken in mijn Mikrotik router en waarschijnlijk heb ik daar morgenavond op z'n vroegst pas tijd voor.. Ik heb wel kunnen checken dat wanneer ik de Experia box terugzet het internet 'gewoon' werkt. Nu heb ik zelf recentelijk niets gewijzigd aan mijn settings en gebruik ik de standaard settings van Pogostokje / netwerkje.com. Zijn er mede tweakers die hier ook eens mee te maken hebben gehad en hebben jullie suggesties hoe ik dit op zou kunnen lossen? Zo dat wanneer ik in de gelegenheid ben dit issue snel op kan lossen.

Ik heb ondertussen een e-mail gestuurd naar het KPN Abuse Team maar ik ben nog in afwachting van een antwoord.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Waar bemoeid KPN zich mee...

Ze scannen illegaal jouw services en je wordt veroordeeld zonder dat je ook nog maar iets fout hebt gedaan.
Iets met netneutraliteit enz...

Mijn auto kan harder als de NL vmax, de politie neemt mijn auto toch ook niet in beslag omdat deze 85km/h harder als de vmax kan rijden...

Klinkt raar maar dit doet KPN wel.

[ Voor 14% gewijzigd door fast-server op 14-05-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Tja.. Maar stel dat er wel misbruik wordt gemaakt via mijn IP, dus wel DDoS aanvallen oid, dan wil ik dit wel graag opgelost hebben en geef ik KPN gelijk.. Ik heb zelf het idee dat op de een of andere manier port 53 open staat.. Kan me niet herinneren dat ik dit zelf heb gedaan. Zal dit moeten checken. Kan het zijn dat die standaard open staat??

Verdere stappen zullen iig zijn dat ik al mijn device ga scannen, checken of er inlog attemts zijn geweest op mijn modem/router en of er vreemde processen draaien. Iemand anders nog suggesties voor te ondernemen stappen?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:17:

Ze scannen illegaal jouw services en je wordt veroordeeld zonder dat je ook nog maar iets fout hebt gedaan.

Mijn auto kan harder als de NL vmax, de politie neemt mijn auto toch ook niet in beslag omdat deze 85km/h harder als de vmax kan rijden...

Niets illegaals aan. Jij maakt gebruik van hun service, het internet. Als zij het vermoden hebben dat jij uitmaakt van een botnet, of dat jij zaken doet die aan illigaliteit reiken, dan ga jij in quarantaine. Dat doet KPN niet zo maar, er is wel degelijk sprake van een probleem als je daar in komt.

@Triestor

Maak gebruik van het contactformulier en wacht af. Wat je in ieder geval niet moet doen is een nieuwe mail zenden, dan kom je onderop. Jij hebt een mail gestuurd, zij sturen er een terug, jij beantwoord die, en zo verder. Maak je een nieuwe mail aan dan krijg je een nieuw behandelnummer en maak je onnodig nieuwe cases aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
backdoor voor de FSB in de Microtik wellicht ? Of is dit te ver gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:41:
[...]
Maak gebruik van het contactformulier en wacht af. Wat je in ieder geval niet moet doen is een nieuwe mail zenden, dan kom je onderop. Jij hebt een mail gestuurd, zij sturen er een terug, jij beantwoord die, en zo verder. Maak je een nieuwe mail aan dan krijg je een nieuw behandelnummer en maak je onnodig nieuwe cases aan.
Ik reply idd op hun e-mail, verder wacht ik het rustig af.. Vriendin lief maakt niet zo heel veel gebruik van het internet dus die red zich nog wel even met 3G hoop ik..
jacovn schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:52:
backdoor voor de FSB in de Microtik wellicht ? Of is dit te ver gezocht :)
Ik denk het wel (dat het te ver gezocht is) ;) En als het zo zou zijn hebben ze toch echt de verkeerde Mikrotik uitgekozen :P Gebeurt weinig spannends op :+

[ Voor 47% gewijzigd door Tiestor op 14-05-2014 11:58 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:46
fast-server schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:17:

Dat heeft niets met netneutraliteit te maken..Netneutraliteit is kort door de bocht dat je verkeer niet mag prioriteren (vanaf de ISP kan). KPN mag prima bij het aangaan van de overeenkomst zeggen dat je bepaalde services niet mag/kan draaien. Dat heeft niets met netneutraliteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
Een open DNS resolver is ook niet de bedoeling. Dit kan gebruikt worden voor een DNS amplification attack. Als er daadwerkelijk een open DNS resolver op je verbinding draait, dan heeft KPN hierin dan ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:54
Vraagje aan de kenners. Vanmorgen zijn de monteur geweest om het glasvezel kastje aan te leggen. Er moesten nog wat zaken worden geregeld maar rond de zomer heb ik waarschijnlijk glasvezel.

KPN biedt nu 500mpbs aan, kan dit in de toekomst ook 1000mbps worden over dezelfde lijn?
Las op Tweakers dat er al partijen zijn die 1000mbps aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Dit kan in de toekomst 1000mbps / 1Gbits worden echter zullen de meeste pc's dit op dit moment niet leuk vinden. Volgens mij is de theoretische maximum snelheid van het huidige glasvezelnetwerk iets van 10 Gbit/s.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Tiestor schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:29:
Tja.. Maar stel dat er wel misbruik wordt gemaakt via mijn IP, dus wel DDoS aanvallen oid, dan wil ik dit wel graag opgelost hebben en geef ik KPN gelijk.. Ik heb zelf het idee dat op de een of andere manier port 53 open staat.. Kan me niet herinneren dat ik dit zelf heb gedaan. Zal dit moeten checken. Kan het zijn dat die standaard open staat??
Eenvoudige oorzaak, eenvoudig te verhelpen. :)

Een half jaar terug heb ik een kleine aanpassing gemaakt in het script omdat veel tweakers niet de firewall zelf nog instelden na de basis config te hebben ingeladen. ;)

Standaard bevat het script nu deze regels. Voeg ze toe en je bent veilig en KPN zal je weer vrijgeven.

# OPTIONEEL: enkele drastische voorbeeld rules om de router vanaf internet te beschermen.
# Bedenk: input rules = verkeer naar de router zelf vanaf internet.
# Onderstaande regels zorgen dat bijvoorbeeld de webinterface en de ssh poort niet van buitenaf te bereiken zijn.
# Ook sluit je een eventuele DNS server af voor buiten die je op je router draait.
#
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=tcp reject-with=icmp-port-unreachable
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=udp reject-with=icmp-port-unreachable

Bron: http://netwerkje.com/config-internet

Edit: en dit is inderdaad om een DNS amplification attack tegen te gaan. KPN scant preventief (kudos!). Het feit dat dit openstond betekent niet dat je router is gehacked of ook daadwerkelijk in een aanval gebruikt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Pogostokje op 14-05-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiestor schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:04:
Tweakers,

Ik ben blijkbaar vannacht in quarantaine gezet..

...
heb ik ook gehad, bepaalde poorten staan dan nog open.
Wellicht heb je handmatig een aantal poorten opengezet en/of portforwarding gebruikt.
Stuur een berichtje naar kpn dat je een en ander verholpen hebt en binnen 24 uur kan je weer alles doen.
Overigens kan je mail en bankzaken nog gewoon blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet beter alle poorten vanaf buiten dicht zetten en dan alleen de poorten bijv http of SSH open zetten als je die wilt gebruiken. Zo doe ik dat op mijn VPS of een IPV6 Sixxs tunnel ook

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Pogostokje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Eenvoudige oorzaak, eenvoudig te verhelpen. :)

Een half jaar terug heb ik een kleine aanpassing gemaakt in het script omdat veel tweakers niet de firewall zelf nog instelden na de basis config te hebben ingeladen. ;)

Standaard bevat het script nu deze regels. Voeg ze toe en je bent veilig en KPN zal je weer vrijgeven.

# OPTIONEEL: enkele drastische voorbeeld rules om de router vanaf internet te beschermen.
# Bedenk: input rules = verkeer naar de router zelf vanaf internet.
# Onderstaande regels zorgen dat bijvoorbeeld de webinterface en de ssh poort niet van buitenaf te bereiken zijn.
# Ook sluit je een eventuele DNS server af voor buiten die je op je router draait.
#
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=tcp reject-with=icmp-port-unreachable
add action=reject chain=input in-interface=pppoe protocol=udp reject-with=icmp-port-unreachable

Bron: http://netwerkje.com/config-internet

Edit: en dit is inderdaad om een DNS amplification attack tegen te gaan. KPN scant preventief (kudos!). Het feit dat dit openstond betekent niet dat je router is gehacked of ook daadwerkelijk in een aanval gebruikt is.
Awesome, thanks! Ik ben blijkbaar een van die tweakers 8)7 Ik ga evengoed nog even wat scans uitvoeren en logs checken om te zien of er echt niets is gebeurd. Vind het alleen maar goed van KPN dat ze dit doen, ondanks dat ik even zonder interwebz zit..
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:55:
[...]

heb ik ook gehad, bepaalde poorten staan dan nog open.
Wellicht heb je handmatig een aantal poorten opengezet en/of portforwarding gebruikt.
Stuur een berichtje naar kpn dat je een en ander verholpen hebt en binnen 24 uur kan je weer alles doen.
Overigens kan je mail en bankzaken nog gewoon blijven doen.
Goed om te weten, altijd wel fijn als dat gewoon door kan gaan ;) Ik ben helaas laat thuis vanavond maar ga dat wel even doen, en aangeven wat de oorzaak was. Dan kan ik morgen na thuis komst van het werk weer normaal gebruik maken van mijn internet.

Er zijn volgens mij ook een aantal tools om te scannen wat er allemaal open staat, is hier iemand die hier bekend mee is en suggesties heeft?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Versteegrob schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:19:
Vraagje aan de kenners. Vanmorgen zijn de monteur geweest om het glasvezel kastje aan te leggen. Er moesten nog wat zaken worden geregeld maar rond de zomer heb ik waarschijnlijk glasvezel.

KPN biedt nu 500mpbs aan, kan dit in de toekomst ook 1000mbps worden over dezelfde lijn?
Die kans is niet zo heel groot in de nabije toekomst. De apparatuur van KPN kan het prima aan. Er is immers geen specifieke 500 mbit doorvoerpoort of zoiets. het is 100 Mbit of 1 Gbit. Er zit niks tussen.
KPN heeft er echter voor gekozen om haar backbones nog enigszins te "ontlasten" door abonnementen van max 500 mbit aan te bieden. Wat eerlijk gezegd natuurlijk al zeer ruim mag worden geacht qua noodzaak.

Liever 2 klanten met 500 mbit dan 1 klant met 1000 mbit is het credo, En commercieel gezien geef ik ze nog gelijk ook.
De partij waar jij op doelt is Tweak. En die doet dat alleen in Almere en Enschede waar ze eigen apparatuur in de PoP neerzetten met eigen backbones. Dus zij hebben de kans om van nul af aan te beginnen. KPN moet het doen met het netwerk dat ze nu in de grond hebben liggen en ze zullen niet graag glasvezels bij willen blazen of leggen, puur en alleen om een paar klanten te kunnen helpen aan een Gigabit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tiestor schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:23:
Dit kan in de toekomst 1000mbps / 1Gbits worden echter zullen de meeste pc's dit op dit moment niet leuk vinden. Volgens mij is de theoretische maximum snelheid van het huidige glasvezelnetwerk iets van 10 Gbit/s.
De vezels van Reggefiber zijn in ieder geval succesvol getest tot 10gbit/s. Maar niet met meer :-) Meer zou dus wellicht ook kunnen.. als de bijbehorende apparatuur aan beide zijden daarvoor zou bestaan (voor dit soort netwerken dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Tiestor schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:04:
Ik heb wel kunnen checken dat wanneer ik de Experia box terugzet het internet 'gewoon' werkt.
Ok, dit was blijkbaar een leugen.. Na vannacht nog even verder getest te hebben kom ik met de Experia box ook ook nergens..

Ik heb in ieder geval even de firewall rules toegevoegd, dus het probleem zou verholpen moeten zijn. Nu hopen dat KPN de tijd wil nemen om te antwoorden, zijn ruim 24 uur verder na mijn eerste reactie en ik heb nog niets terug ontvangen....

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 18:56

B2

wa' seggie?

Versteegrob schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:19:

Apeldoorn? :) Begint daar aardig te lopen nu... maar dat is het dan ook wel. KPN neemt nog steeds geen beslissing over een eventueel vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 15:32
Vraagje aan de mensen hier die een eigen router gebruiken, wie heeft er ervaring met de 500/500 snelheid?

Ikzelf gebruik hiervoor een Mikrotik RB1100AHx2 met goed success. Wat mij opviel is dat de download/upload beter uitkomt dan snelheidstesten via de experiabox (experiabox bleef steken op 460/460 terwijl de Mikrotik strak 499/500 doet).

Zou dit kunnen betekenen dat de experiabox eigenlijk aan zijn max zit/niet geschikt is voor 500/500 (ik heb de V8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Barre73 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:43:
[...]
Die kans is niet zo heel groot in de nabije toekomst. De apparatuur van KPN kan het prima aan. Er is immers geen specifieke 500 mbit doorvoerpoort of zoiets. het is 100 Mbit of 1 Gbit. Er zit niks tussen.
KPN heeft er echter voor gekozen om haar backbones nog enigszins te "ontlasten" door abonnementen van max 500 mbit aan te bieden. Wat eerlijk gezegd natuurlijk al zeer ruim mag worden geacht qua noodzaak.
Als ik de thread lees over de newsservers lijken de mensen met een 500/500 abbonement ook een probleem te hebben een Usenet service provider te vinden die het leveren kan/wil..

Ik wil ook graag 500/500 hebben in Almere van KPN, maar nog geen nieuws gevonden wanneer dat kan. Weinig transperant over een planning, je zou verwachten dat ze dat beter kunnen aangeven, want stel dat tweak het wel bied in je gebied zouden klanten over kunnen stappen, en als je het ook bij KPN kan afnemen in afzienbare tijd zou je kunnen blijven wellicht..

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.