Nou, enterprise netwerkapparatuur is nog prima te krijgen voor 100mbit. Die meuk is alleen veel goedkoper omdat full gigabit switches met 10gbps uplinks een stuk duurder zijn. De meeste 100mbit apparatuur is gewoon een stuk voordeliger, en als je die nog hebt liggen dan sluit je die aan, zeker als er geen noodzaak is voor gigabit.Ray schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:21:
[...]
die test heb ik ook gedacht maar dan moet ik mijn switch los halen, geen losse gbit spullen zo bij de hand of utp die lang genoeg is.
Het lijkt me toch stug dat in de POP (wijkcentrale) er nog met 100mb wordt gewerkt. dat spul is toch niet eens meer normaal te koop ? Bovendien is het glas lampje wel groen, ergo de verbinding met de pop lijkt gb te zijn.
Als het gewoon zeker is dat kpn dus door het cappen van ftu ef ebox zo de max 100 mb grens stelt dan heeft het weinig nut verder te speuren. Het zou wel verrekte zinvol zijn als ze dat dan eens tegen hun technische helpdesk vertellen of een kloppende handleiding online zetten (want daarin staat dat het ethernet ledje groen moet zijn............)
Ik snap dat je zegt dat je recht wilt hebben op die 5mbps extra, echter staar je er niet blind op want als je gecapt wordt op 100 dan haal je netto ook geen 12,5. Hier op een Ziggo-lijn zit je met gigabit spul netjes op 148mbps op de speedtest, in de praktijk haal ik er ook maar 135-140 ofzo tijdens het downloaden van usenet.
Als je een 100mbps abonnement afneemt en men zegt dat je 110 moet kunnen halen dan zou ik ze al raar aankijken.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW