Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Update exact een maand later.JurGor schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:27:
Tja. Na een BIOS update en een nieuwe Experia Box is dan nu de conclusie dat ik 802.11n niet stabiel krijg met een intel centrino advanced-n 6230.
Ik heb een tijdje met een simpel USB-wifi adaptertje gewerkt, dat ging best maar ik werd het knipperende blauwe ledje dat niet uit kon (?!) een beetje zat. En ik had die tweede USB 2.0 stiekem toch wel eens nodig, tegelijkertijd met internet

Keuze was er een router bij zetten of een nieuwe draadloze adapter in de laptop. Persoonlijk zag ik een extra kastje in de meterkast niet zitten. Dus in overleg met mijn laptopverkoper een vervangend wifi-adapter kaartje besteld.
Nu heb ik dus een intel Dual Band wireless-AC 7260 en die doet het wel.
Ik moet zeggen dat ik 'm kneep, al is het alleen al omdat beide kaartje er wel heel erg hetzelfde uitzagen. Maar wat me vertrouwen gaf is dat op allerlei fora stevig werd geklaagd over beide kaartjes, alleen bij de advanced-n 6230 in hoofdzaak over 802.11n en bij de wireless-AC 7260 in hoofdzaak over draaien onder windows 8. Ik heb en hou win7 64 dus ik dacht dat zit wel goed.
En van mijn 100 Mbit haal ik up- en down zo'n 65 Mb/s over de wifi binnen. Ik ben tevree.
Er is inderdaad een update voor de V8 uitgerold met daarbij tevens een KPN FON optie. Kun je ook uitzetten bij de WLAN settings.Thombias schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:55:
Sinds kort heb ik ook een KPN FON in de lucht.
Klopt. Ik heb het uitgezet. Zie het nut niet zo bij ons in de buurt.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:00:
[...]
Er is inderdaad een update voor de V8 uitgerold met daarbij tevens een KPN FON optie. Kun je ook uitzetten bij de WLAN settings.
Voor zover mij bekend zou FON namelijk alleen standaard aangezet worden bij nieuwe klanten en moeten bestaande klanten zelf actie ondernemen om het te activeren.
Zie hier in de V8 overigens helemaal niets voor wat betreft FON.
Ik hoop dat ze die brakke v8 gaan vervangen door wat anders gezien de vele klachten die ik erover lees.
Ik ken het geheel van netwerkje.com maar mijn financieel directeur(lees vrouw) vind het niet nodig gezien een reset het probleem weer even oplost voor een paar dagen.
[ Voor 39% gewijzigd door Thombias op 09-03-2014 09:42 ]
De update wordt gefaseerd uitgerold, maar als je een fact reset uitvoert wordt de update automatisch binnengehaald.ninjazx9r98 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:03:
Ben je een nieuwe klant of had je al geruime tijd KPN?
Voor zover mij bekend zou FON namelijk alleen standaard aangezet worden bij nieuwe klanten en moeten bestaande klanten zelf actie ondernemen om het te activeren.
Zie hier in de V8 overigens helemaal niets voor wat betreft FON.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
http://corporate.kpn.com/...l-wifinetwerk-met-fon.htm
http://tweakers.net/nieuw...t-uitrol-fon-netwerk.html
Maar dan nog vraag ik me af waarom het bij Thombias kennelijk ingeschakeld stond (tenzij dat komt door de reset) aangezien het de bedoeling was dat het alleen bij nieuwe klanten standaard ingeschakeld zou worden en niet bij bestaande klanten.
Verwijderd
De Situatie
Ik heb zo'n wit standaard modem Arcadyan VGV7519 Firmware 02.00.124
Die gaat naar 3 access points bekabeld.
Airport extreme in woonkamer
Airport express 1e verdieping
Tp-link N-router boven op kantoor/zolder.
DHCP's staan uit op de 3 access points en allen in bridge.
Het probleem bekabeld werkt alles behoorlijk goed.
Maar wireless valt ondanks het volle bereik en met istumbler gecheckt goede kwaliteit valt vaak het internet weg, ik hou gewoon prima verbinding maar ik krijg of een uitroepteken (krijg geen ip) of er is gewoon geen verbinding. is die er wel heb ik wireless gewoon 50/60mbit.
Vooral de Airport Extreme beneden heeft dit vaker. De TV bijvoorbeeld werkt gewoon uitstekend en nooit haperingen.
Nu weet ik dat de DHCP soms problematisch is op die kpn modems, dus dacht ik, zet ik voor all onze eigen spullen gewoon al die mac adressen met statisch ip. Na een uur besteed te hebben dit rustig aan te doen was de volgende dag de hele lijst met macadressen weer leeg.
Iemand advies hoe te werk te gaan voor meer stabiliteit?
Het was na de upgrade van de V8.ninjazx9r98 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:25:
Kennelijk heeft men dan besloten om de update vervroegd uit te rollen aangezien de uitrol pas in april zou starten met een klantentest.
http://corporate.kpn.com/...l-wifinetwerk-met-fon.htm
http://tweakers.net/nieuw...t-uitrol-fon-netwerk.html
Maar dan nog vraag ik me af waarom het bij Thombias kennelijk ingeschakeld stond (tenzij dat komt door de reset) aangezien het de bedoeling was dat het alleen bij nieuwe klanten standaard ingeschakeld zou worden en niet bij bestaande klanten.
Kwam er net achter waarom Xbox updates zo lang duren. Achter DMZ is de snelheidgecapped.......Triest!
Heb wel al een andere router maar met die krijg ik geen verbinding, heel vaag! Draytek Vigor 2130n
Die hangt dus achter de experiabox nu en ik laat de Experiabox de IP's uitdelen maar toch werkt het niet heel lekker.
Wel leuke resultaten in speedtest.net:
Utrecht server:

Denk foutje op speedtest.net want 0ms kan niet toch?
Amsterdam:

Is het mogelijk om een dynamisch IP te krijgen met de Arcadyan VGV7519?
Je krijgt bij KPN glasvezel altijd een vast IP.boostie schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:24:
Boys,
Is het mogelijk om een dynamisch IP te krijgen met de Arcadyan VGV7519?
Verwijderd
Wednesday, October 30, 2013 9:07 PM
Geachte heer xxxxxx,
KPN introduceert als eerste in Nederland Begin Gemist: programma’s waar u midden in valt alsnog vanaf het begin bekijken. U kunt dan bijvoorbeeld alsnog het hele 8-uur journaal kijken als u om 20:10 pas inschakelt.
Binnen 5 maanden Begin Gemist ook voor u beschikbaar
Vóór april 2014 krijgt uw tv-ontvanger automatisch nieuwe software of ontvangt u een aanbod om uw tv-ontvanger om te ruilen. Dit is nodig om Begin Gemist te kunnen gebruiken. En zodra Begin Gemist voor u beschikbaar komt, ontvangt u hierover bericht.
Hebt u nog vragen?
Kijk voor meer informatie over Begin Gemist en de meeste gestelde vragen over dit onderwerp op kpn.com/begingemist.
Met vriendelijke groet,
Femke Kothuis
Directeur Klantenservice
KPN is zijn belofte dus niet aangekomen. Is bij mij niet de eerste keer in de ruim 4,5 jaar dat ik nu glasvezel heb. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. (meerdere ezels of stenen)
En natuurlijk vorig week een e-mail is natuurlijk teveel gevraagd.
Bij 1963 wordt deze week schijnbaar een pilot gehouden waarbij kunt kiezen of je het nieuwe menu wilt gebruiken. Of bij deze firmware ook de problemen met het opneempakket worden opgelost en Begin Gemist beschikbaar komt is mij onduidelijk.
Of de 1963 gebruikers bij glasvezel nu voorlopige kunnen fluiten naar een HMB2260 ontvanger die nieuwe klanten tegenwoordig wel krijgen. Zeker i.v.m de hogere bitrate.
Op KPN forum heeft een gebruiker gemeld dat hij de belofte van KPN heeft dat de bitrate zou worden verhoogd.
5 weken geleden is bij ons nog een 1960 omgeruild voor een 1963. Ja oude klanten mogen de oude ontvangers opmaken terwijl nieuwe klanten al een HMB2260 krijgen. In het verleden was met een de ZTE modems ook zo. Vorig week stond er trouwens nog een HMB2260 ontvanger op marktplaats voor 25 euro
De laatste weken krijgen gebruikers die nu nog op de harddisk opnemen (volgens mij zijn dat alleen klanten met instap abonnement) opeens een aanbieding van gratis opnamepakket zolang je klant bij KPN blijft. Voorheen was dat 1 jaar gratis en daarna 5 euro per maand. Persoonlijk was ik met de 1 jaar gratis aanbod niet akkoord gegaan omdat het prijsverschil tussen instap en Standaard nu en vroeger brons en zilver nog steeds 10 euro is en KPN alle extra ( Opnemen Pakket en Spotify Premium) vanaf standaard pakket aanbiedt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 20:20 ]
Maar ís dat nou ook daadwerkelijk zo?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Natuurlijk krijgt mijn trage VIP1853 een heuse update voor een nieuwe menu waar ik nog steeds geen fuck aan heb.
Ben het kwaliteit spuugzat, alleen de HD zenders zijn nog leuk te kijken.
Ik neem aan dat als "IPTV 3.0" officieel wordt, dat IEDEREEN automatisch naar nieuwe apparatuur zal overstappen? Of mogen wij nog een paar jaar de oude gebruiken met lage bitrate terwijl de hoge er dan al is?
[ Voor 31% gewijzigd door ACC op 02-04-2014 12:27 ]
Maar vooralsnog neem ik gewon aan dat je, ook met die moderne box, de 3-4 mbit streams voor SD en 7 mbit streams voor HD krijgt.
En dat IPTV 3.0 nog steeds niets meer is dan een gerucht van iemand die dat later ook moest verwijderen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ook de serie opname functionaliteit werkt sinds kort zoals het hoort. Voorheen kon ik wel serie opnemen, maar waren de opnamens nergens terug te vinden. Pas geleden stonden ze in een keer tussen al mijn opnames en nieuwe serie opnames gaan meteen goed.
Werkt hiero als een zonnetjeB2 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:53:
Heeft er hier iemand ervaring met het gebruiken van pfSense als vlan splitter/router en KPN? Wil dit binnenkort in gaan zetten.
Heb je toevallig wat screenshots van instellingen?fabje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:01:
[...]
Werkt hiero als een zonnetjekijk eens op de eerder genoemde website : www.netwerkje.com
Niet zo snel bij de hand helaas. Maar kort door de bocht :B2 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:09:
[...]
Heb je toevallig wat screenshots van instellingen?
Managed switch instellen zoals boven genoemde site.Je netwerkkaart in pfsense die je als WAN hebt ingesteld, aansluiten op de switch die als untagged vlan 6 ingesteld staat.
Je WAN in pfsense op pppoe zetten en username :[mac-adress] @ direct-adsl en pw:kpn. En dan op "save" onderaan webpagina klikken. Meer is het niet, sorry
Ah ja met een managed switch, dat is inderdaad vrij eenvoudig... Dan gaat onze beoogde setup wat verder. Wij willen dus de combinatie van switch en router combineren in pfsense.fabje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:56:
[...]
Niet zo snel bij de hand helaas. Maar kort door de bocht :
Managed switch instellen zoals boven genoemde site.Je netwerkkaart in pfsense die je als WAN hebt ingesteld, aansluiten op de switch die als untagged vlan 6 ingesteld staat.
Je WAN in pfsense op pppoe zetten en username :[mac-adress] @ direct-adsl en pw:kpn. En dan op "save" onderaan webpagina klikken. Meer is het niet, sorry
Ah, op die fietsB2 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:12:
[...]
Ah ja met een managed switch, dat is inderdaad vrij eenvoudig... Dan gaat onze beoogde setup wat verder. Wij willen dus de combinatie van switch en router combineren in pfsense.
Internet en IPTV, vlan 4 en 6 dus. Er zitten al 3 nic's in de de pfsense router, 1 voor WAN, en twee voor LAN.fabje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:32:
[...]
Ah, op die fietsenige verschil daarmee is dat je WAN dan 1 van de ingestelde vlans op je ingestelde netwerkkaart is, wilde je iptv/telefonie ook doorbrigde-en? Of puur alleen internet?
Het leek mij namelijk op te vallen dat de kwaliteit van de HD zenders beter is geworden, maar dan ook echt veel beter. Als ik de laatste dingen hierboven lees, zie ik ook dat dit maar zo eens niet aan mij zou kunnen liggen, maar dat het daadwerkelijk zo is. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Wereld van verschil.
Verder, meten = weten. Maar als je dat nog nooit gedaan hebt en mogelijk ook niet de geschikte apparatuur in huis hebt (hubje, switch met port mirroring, linuxbak met 2 netwerk interfaces), dan kan ik me voorstellen dat dat een brug te ver is.
Verwijderd
Zal eens kijken of ik de 2008 kan uitlezen anders plug ik wel even de ZTE weer om.eymey schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:10:
En welke set top boxen gebruiken jullie?
Verder, meten = weten. Maar als je dat nog nooit gedaan hebt en mogelijk ook niet de geschikte apparatuur in huis hebt (hubje, switch met port mirroring, linuxbak met 2 netwerk interfaces), dan kan ik me voorstellen dat dat een brug te ver is.
Trouwens de inlog met mac-adres@ ..... werkt bij mij niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 15:36 ]
En welke set top boxen gebruiken jullie?
Heb de Motorola vip 1853.
Verwijderd
Nu wordt de 1963 bij HD zenders steeds langzamer ondanks het steeds opnieuw laden van de software en firmware. Maar KPN vindt het blijkbaar niet nodig om met een reactie te komen. Ik heb nog even de tijd, maar gisteren het adres van de klachtenafdeling maar vast opgezocht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 20:44 ]
Allereerst schandalig dat er zo'n forum moet bestaan door die prut Experiabox, lof aan iedereen hier.
Ik heb inmiddels zelf ook al een eigen switch en router ingezet.
Op netwerkje.com heb ik heel veel informatie gevonden alleen lukt het mij (nog) niet om TV werkend te krijgen. Telefoon en internet lukt inmiddels wel.
Ik heb het idee dat ik wat over het hoofd zie, wat verkeerds in stel. Ik ben geen pro in VLAN's.
Ter Info:
Glasvezel > Switch Netgear GS108T
Poort 7 naar Experiabox > telefoon (werkt)
Poort 6 naar Asus RT-AC66u > internet (werkt)
Poort 4 en Poort 5 naar Motorola IPTV (werkt niet)
Kunnen jij mij helpen?https://www.dropbox.com/s...2014-04-10%2013.27.35.png
P.S. moet IPTV via de experiabox lopen, mag dit ook rechtstreeks naar de Motorola? Mijn Asus Router kan ook overweg met PVID.
[ Voor 7% gewijzigd door the_white_shark op 10-04-2014 15:55 ]
Je kan TV ook via de Experiabox laten lopen (scheelt weer een switch poort) als je zowel VLAN 7 als VLAN 4 beiden tagged aflevert op de poort die naar Experia gaat. De poort naar de Experia toe moet dus zowel van VLAN7 als VLAN4 lid zijn en mag deze niet als PVID hebben (als PVID tenminste hetzelfde betekent bij mijn SLM2008. Mijn SLM2008 stuurt verkeer untagged een poort uit als de poort het betreffende VLAN als primary VLAN ID heeft).
Als je TV gewoon op de switch aan wil sluiten, zorg dan dat VLAN 4 -niet- tagged naar de poorten voor de Motorola ontvangers wordt gestuurd. Die poorten moeten dus lid zijn van VLAN 4 maar deze ook als primair VLAN (PVID) hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 10-04-2014 16:25 ]
Dus als ik het goed begrijp in mijn PVID Configuration:eymey schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:22:
Beide kan.
Je kan TV ook via de Experiabox laten lopen (scheelt weer een switch poort) als je zowel VLAN 7 als VLAN 4 beiden tagged aflevert op de poort die naar Experia gaat. De poort naar de Experia toe moet dus zowel van VLAN7 als VLAN4 lid zijn en mag deze niet als PVID hebben (als PVID tenminste hetzelfde betekent bij mijn SLM2008. Mijn SLM2008 stuurt verkeer untagged een poort uit als de poort het betreffende VLAN als primary VLAN ID heeft).
Als je TV gewoon op de switch aan wil sluiten, zorg dan dat VLAN 4 -niet- tagged naar de poorten voor de Motorola ontvangers wordt gestuurd. Die poorten moeten dus lid zijn van VLAN 4 maar deze ook als primair VLAN (PVID) hebben.
PORTS g4 en g5 UNTAGGED, PVID 4, VLAN Only en INGRESS Filtering op Enable?
Daarnaast moet g1 op TAGGED staan (hier komt de glasvezel binnen)
Zijn de Frame Types en Ingress Filtering in mijn instelling nu nog belangrijk (zie screenshot https://www.dropbox.com/s...2014-04-10%2013.27.35.png)
[ Voor 3% gewijzigd door the_white_shark op 10-04-2014 18:56 ]
Frame types en Ingress Filtering maakte bij mijn SLM2008 niet zo heel veel uit. Ik ken de Netgear verder niet zodanig goed dat ik je met zekerheid kan zeggen hoe het ingesteld moet staan.
Als ik bv. mijn SLM2008 zo ingesteld zou hebben als jouw Netgear (dus jouw poort g1 en dan PVID 6, wat normaal het VLAN voor de internetverbinding is), dan zou het nooit gaan werken. Aangezien m'n SLM2008 dan dus VLAN6 untagged naar glasvezel zou sturen.
[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 10-04-2014 21:41 ]
Er is een IGMP Snooping instelling instelling en die staat standaard op VLAN 1. Misschien moet deze voor jouw configuratie op VLAN 4 staan. (System->Multicast->VLAN ID Enabled for IGMP Snooping).
Dat zou je problemen met IPTV moeten oplossen als ik het allemaal goed heb begrepen
[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 10-04-2014 22:35 ]
Dank ik ga morgen even kijken of dat helpt.
Ik laat jullie het weten.
Geweldige en simpele oplossing. Geen moeilijke trucs meer. Ook ik heb dit doorgevoerd en de Experia V8 in bridgemode kunnen zetten en mijn Apple Airport middels PPPoE rechtstreeks op mijn glasvezelverbinding aangesloten. Deze regelt mijn volledige internet verkeer via de glasvezelverbinding zonder tussenkomst van de Experiabox. Uiteraard werkt het telefoniegedeelte wel via de EB en dat gaat ook zonder problemen.Erpeet schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:07:
Na de update van vorige maand werkte de DMZ mode van de Experiabox V8 niet meer. Als oplossing heb ik nu de Experiabox in de bridgemodus kunnen zetten, zodat mijn TP link 3600 al het internet verkeer afhandeld. TV en telefonie werkt nog wel via de Experia box. Wifi op de Experiabox staat uit.Geen problemen meer met mijn Xbox en disconnects in PC games. Al met al een goede en niet al te moeilijke oplossing indien je niet tevreden bent met de Experiabox. Hier de methode die ik heb gebruikt: http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/
[ Voor 11% gewijzigd door EdjeK op 11-04-2014 14:03 ]
Hopelijk luistert KPN eindelijk eens naar de klanten en wordt dit gewoon officieel geboden.
Ben nu namelijk wel benieuwd hoe vaak je dit opnieuw moet doen, wanneer KPN weer eens een update of instellingswijziging naar de box pushed.
Verwijderd
https://kpn-customer.cust...detail_page/a_id/8090#gs=
Nu nog wat aan het omruilen van een langzamer ontvanger 1963/1960 voor een snelle zijn opeens kosten verbonden. Volgens mij is dat vrij nieuw. Als het nu zou gelden omdat de ontvanger een verkeerde kleur heeft of als de kast te klein heb ik daar geen problemen mee. Maar deze ontvangers zijn gewoon zeer langzaam of 1960 maakt vaak lawaai dat je hem op meters afstand nog kunt horen. De ontvangers staan ook nog bij oude klanten welke jaren iedere maand huur betalen. Hoeveel ontvangers zijn de afgelopen jaren vervangen om die reden zonder kosten.
Ik kan het mis hebben maar bovenstaande is vandaag gepost op het KPN forum niet door webcare zelf, maar een forum lid. Hij heeft verder gepost dat hij "Persoonlijk zeer tevreden over de 2952!"
Ik misgun niemand zo'n nieuwe ontvanger maar hij is wel een geluksvogel tenzij je bij KPN werkt natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 19:54 ]
Werkt hier inmiddels al 3 weken vloeiend. Mocht het niet meer werken, dan is het een kleine moeite om het opnieuw te doen.eymey schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:36:
Klinkt goed, die bridge mode 'hack'!
Hopelijk luistert KPN eindelijk eens naar de klanten en wordt dit gewoon officieel geboden.
Ben nu namelijk wel benieuwd hoe vaak je dit opnieuw moet doen, wanneer KPN weer eens een update of instellingswijziging naar de box pushed.
Toch wel benieuwd of het werkt....the_white_shark schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:53:
@lord_dain,
Dank ik ga morgen even kijken of dat helpt.
Ik laat jullie het weten.
Wow! werkt dit echt zo goed????EdjeK schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:52:
[...]
Geweldige en simpele oplossing. Geen moeilijke trucs meer. Ook ik heb dit doorgevoerd en de Experia V8 in bridgemode kunnen zetten en mijn Apple Airport middels PPPoE rechtstreeks op mijn glasvezelverbinding aangesloten. Deze regelt mijn volledige internet verkeer via de glasvezelverbinding zonder tussenkomst van de Experiabox. Uiteraard werkt het telefoniegedeelte wel via de EB en dat gaat ook zonder problemen.
Heb zelf namelijk een Apple Time Capsule thuis staan en wil die heel graag gebruiken voor mijn internet. Dat ik daarmee mijn WIFI in huis regel en poorten open kan zetten, vind die EB V8 maar niks.
Telefoon en TV lopen nog wel via de EB V8, neem ik aan?
Ja, dat werkt prima. Ik gebruik het ook.Frid0 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:27:
[...]
Wow! werkt dit echt zo goed????
Heb zelf namelijk een Apple Time Capsule thuis staan en wil die heel graag gebruiken voor mijn internet. Dat ik daarmee mijn WIFI in huis regel en poorten open kan zetten, vind die EB V8 maar niks.
Telefoon en TV lopen nog wel via de EB V8, neem ik aan?
Ik heb geen TV, dus weet niet precies hoe dat dan gaat werken.
Wow, dat meen je niet. Gruwelijk....Eindelijk!! hahahaAdlermann schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:33:
[...]
Ja, dat werkt prima. Ik gebruik het ook.
Net even gelezen, reset de EB V8 dus, dan naar die URL in het artikel, Apply drukken en Klaar!
En dan het enige wat nog loopt van de EB V8 (WAN1) is een UTP kabel naar je eigen router, in mijn geval dan een Apple Time Capsule. Die moet je dan alleen wel instellen op PPPoE las ik ergens. Even kijken hoe dat moet maar moet te doen zijn lijkt mij
[ Voor 22% gewijzigd door Frid0 op 16-04-2014 10:39 ]
Heb dus nu wel de experiabox ertussen hangen wat bij XMS niet het geval was. Maar dan moeten meer mensen dit probleem hebben neem ik aan.
Telefoon en TV werken gewoon via de Experiabox , internet wordt volledig door mijn eigen router (TP Link 3600) geregeld. Deze moet je alleen even op instellen, maar dat was heel weinig werk.Adlermann schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:33:
[...]
Ja, dat werkt prima. Ik gebruik het ook.
Verwijderd
Helaas hier niet aan de gang gekregen, stappen gevolgd zoals op de site is aangegeven, dhcp ingesteld als cliënt, internetlampje uit verbinding staat in bridge, tot zover alles in orde. bij het automatisch configureren van mijn asus rt-n66U, krijg ik echter geen pppoe verbinding, maar krijg ik een automatisch IP adres in de range van de Experia box. Met de hand instellen van pppoe werkt ook niet, krijg geen verbinding. Sluit ik mijn router direct aan op het Genexismodem, krijg ik wel eenvoudig een verbinding ingesteld. Ik neem internet en bellen af van de KPN en wil de Experiabox alleen blijven gebruiken voor bellen, internet direct over de router.Erpeet schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:26:
[...]
Telefoon en TV werken gewoon via de Experiabox , internet wordt volledig door mijn eigen router (TP Link 3600) geregeld. Deze moet je alleen even op instellen, maar dat was heel weinig werk.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 19:38 ]
Is het hierbij ook mogelijk om iptv ook via de eigen router te laten lopen?Erpeet schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:26:
[...]
Telefoon en TV werken gewoon via de Experiabox , internet wordt volledig door mijn eigen router (TP Link 3600) geregeld. Deze moet je alleen even op instellen, maar dat was heel weinig werk.
Ik heb nu namelijk de boven verdieping van het huis verbonden via een enkele utp kabel vanaf de EB v8 met daaraan een managed switch. Op de switch staat multicast control/igmp snooping aan, dit werkt prima zo. Op deze manier hoef ik niet met vlans te werken om internet en tv over één kabel te laten lopen.
Bij mij heb ik mijn andere router in een andere ip range gezet zodat hij niet in conflict kan komen met de Exp.box. Dus misschien moet je handmatig de ip range veranderen in je asus zoals ik: gateway: 192.168.0.1, en de dhcp server start : 192.168.0.100 ,end: 192.168.0.200. Heb je wel bij de ppoe connection je username en password ingevoerd?Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:22:
[...]
Helaas hier niet aan de gang gekregen, stappen gevolgd zoals op de site is aangegeven, dhcp ingesteld als cliënt, internetlampje uit verbinding staat in bridge, tot zover alles in orde. bij het automatisch configureren van mijn asus rt-n66U, krijg ik echter geen pppoe verbinding, maar krijg ik een automatisch IP adres in de range van de Experia box. Met de hand instellen van pppoe werkt ook niet, krijg geen verbinding. Sluit ik mijn router direct aan op het Genexismodem, krijg ik wel eenvoudig een verbinding ingesteld. Ik neem internet en bellen af van de KPN en wil de Experiabox alleen blijven gebruiken voor bellen, internet direct over de router.
Weet het eigenlijk niet, zal het morgen even voor je uitproberen.Koen g schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:58:
[...]
Is het hierbij ook mogelijk om iptv ook via de eigen router te laten lopen?
Ik heb nu namelijk de boven verdieping van het huis verbonden via een enkele utp kabel vanaf de EB v8 met daaraan een managed switch. Op de switch staat multicast control/igmp snooping aan, dit werkt prima zo. Op deze manier hoef ik niet met vlans te werken om internet en tv over één kabel te laten lopen.
Erpeet schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:55:
[...]
Bij mij heb ik mijn andere router in een andere ip range gezet zodat hij niet in conflict kan komen met de Exp.box. Dus misschien moet je handmatig de ip range veranderen in je asus zoals ik: gateway: 192.168.0.1, en de dhcp server start : 192.168.0.100 ,end: 192.168.0.200. Heb je wel bij de ppoe connection je username en password ingevoerd?
Deze moet je alleen even op instellen, hoe bedoel je dat?Erpeet schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:26:
[...]
Ik heb namelijk ook een Alles in 1 van de KPN en wil wel mij Telefoon en TV werkend houden
Hoe weet je je username en password voor de PPPoE verbinding? Heb een Apple Time Capsule en daarmee kan je redelijk eenvoudig, volgens de handleiding een PPPoE verbinden instellen. Wil dat vna t weekend proberen
[ Voor 42% gewijzigd door Frid0 op 17-04-2014 09:02 ]
Ja dit is zeker mogelijk.Koen g schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:58:
[...]
Is het hierbij ook mogelijk om iptv ook via de eigen router te laten lopen?
Het ligt eraan wat voor router je hebt.
Ik heb een Asus RT-AC66U.
Hier kan ik onder de TAB IPTV VID instellen
Ik heb het als volgt ingesteld:
Internet loopt via VID 6
Lan port 4 en 3 VID 4
Motorola kasten zowel in de slaapkamer als in de woonkamer aangesloten op Lan poort 4 en 3 en IPTV draait als een zonnetje.
Je kunt nu je hele Experiabox weg doen. Deze is alleen nodig voor telefoon, maar dan heb je wel een managed switch nodig.
Heb ook alles in een standaard KPN glasvezel, telefoon en TV werken gewoon via Exp.Box.Frid0 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:47:
[...]
[...]
Deze moet je er alleen even op instellen, hoe bedoel je dat?
Ik heb namelijk ook een Alles in 1 van de KPN en wil wel mij Telefoon en TV werkend houden.
Hoe weet je je username en password voor de PPPoE verbinding? Heb een Apple Time Capsule en daarmee kan je redelijk eenvoudig, volgens de handleiding een PPPoE verbinden instellen. Wil dat vna t weekend proberen
Heb gewoon de Quick setup van de TP link gebruikt, dhcp server wel handmatig andere ip range gegeven.
Username is het mac adres van je exp.box@direct-adsl , staat in config. box en op sticker onder op de box: Dus bijvoorbeeld username: 0C-8B-9D-6C-5F-7G @direct-adsl Password: kpn
[ Voor 22% gewijzigd door Erpeet op 17-04-2014 14:35 ]
Verwijderd
Helaas, heb een andere ip range genomen, maar nog geen resultaat. Bij automatisch instellen van de verbinding vindt hij ook geen pppoe verbinding, maar krijgt een lokaal ipadres in de range van de experia box. Bij handmatig instellen van de verbinding, krijgt hij geen connectie. Gebruikersnaam en password is correct ingevuld, dit heb ik getest door de router direct achter het modem te hangen, hierbij ziet de router automatisch dat het een pppoe verbinding is en kan dan gewoon een internetverbinding opzetten. Ga nog maar e.e.a. verder proberen, maar alle suggesties zijn welkom.Erpeet schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:55:
[...]
Bij mij heb ik mijn andere router in een andere ip range gezet zodat hij niet in conflict kan komen met de Exp.box. Dus misschien moet je handmatig de ip range veranderen in je asus zoals ik: gateway: 192.168.0.1, en de dhcp server start : 192.168.0.100 ,end: 192.168.0.200. Heb je wel bij de ppoe connection je username en password ingevoerd?
Verwijderd
edit:
Ik heb net een linksysrouter aangesloten met dd-wrt en hiermee lukt het mij wel een pppoe verbinding op te zetten en is internet aangesloten vreemd genoeg. Begint erop te lijken dat ik ergens iets niet goed doe met die ASUS router. Maar ik blijf volhouden, moet toch ergens te vinden zijn wat er fout gaat.
edit 2: ja hoor, de aanhouder wint, nu is het me wel gelukt eindelijk. Vraag me niet hoe, dat weet ik niet, maar het is me nu gelukt. Telefoon over de experiabox, internet direct over de asus router. Mijn vermoeden is dat een andere draadloze router die hier in huis nog ergens aan stond stond te zenden en ik met mijn stomme kop de wifi op de computer aan had staan. Weet niet wat er dan allemaal gebeurd, maar zag er op een gegeven moment wel raar uit.
Erpeet, bedankt voor de tips
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 17:52 ]
o ok. begrijp dus dat je een aparte UTP kabel heb lopen naar je TV en 1 UTP kabel naar je eigen router?Erpeet schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:34:
[...]
Heb ook alles in een standaard KPN glasvezel, telefoon en TV werken gewoon via Exp.Box.
Heb gewoon de Quick setup van de TP link gebruikt, dhcp server wel handmatig andere ip range gegeven.
Username is het mac adres van je exp.box@direct-adsl , staat in config. box en op sticker onder op de box: Dus bijvoorbeeld username: 0C-8B-9D-6C-5F-7G @direct-adsl Password: kpn
Moet even kijken hoe ik dat doe, want de kabel die na het tv meubel loopt is er 1 die ik voor verschillende dingen gebruik, niet alleen voor de TV van de KPN. Gebruik het bv ook voor PS3, Apple TV enzo. Kan ik niet daar gewoon een switch neer zetten, unmanaged switch en vanuit daar dan kabel naar TV van KPN en rest naar de apparatuur in mijn tv meubel?
O ok. @direct-adsl??? adsl, is dat niet wat oud :-) maar ga het proberen. Ben erg benieuwd, hopelijk werkt het allemaal.
Erpeet: Zie net op je profiel dat je in Huizen woont, toevallig, ik ook. Mooi he dat de gemeente Huizen zins kort ook glasvezel heeft :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Frid0 op 18-04-2014 10:41 ]
Verwijderd
Mijn open-wrt router weigerde de mac-adres@..... ik gebruik nu kpn@direct-adslFrid0 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:54:
[...]
O ok. @direct-adsl??? adsl, is dat niet wat oud :-) maar ga het proberen. Ben erg benieuwd, hopelijk werkt het allemaal.
De hostnaam van mijn ip is xxxxxx.speed.planet.nl ook al redelijk op leeftijd
o ok, en dat werkt?Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:37:
[...]
Mijn open-wrt router weigerde de mac-adres@..... ik gebruik nu kpn@direct-adsl
De hostnaam van mijn ip is xxxxxx.speed.planet.nl ook al redelijk op leeftijd
en dan als wachtwoord: kpn
Als je meerdere dingen over 1 UTP kabel wil gebruiken, zal je aan beide kanten een smart switch neer moeten zetten waarmee je de netwerken kan scheiden dmv. VLAN tags (dat heeft dan even niks met de VLAN's richting glas te maken).
Of, als je braaf de Experiabox blijft gebruiken, in dat geval kan je inderdaad een domme switch bij je TV zetten. De Experiabox heeft namelijk een trucje om op layer 2 niveau, door het MAC adres van je IPTV box te herkennen, deze toch op het IPTV-VLAN van KPN uit te laten komen.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2014 10:46 ]
op dit moment heb ik nog 1 kabel vanuit de meterkast waar de Experiabox zit naar mijn tvmeubel lopen. daar staat een simpele/ oud switchje nu, Zyxel GS-108B v2 Gigabit Ethernet Media Switch. vanuit lopen dan verschillende 1 meter CAT6 kabels naar de verschillende apparatuur in mijn tv-meubel. 1 naar de TV van de KPN, PS3, Apple TV 2, Mediaspeler enzo. Maar er loopt daarvan ook 1 kabel door het plafond naar mijn slaapkamer waar ook een tv staat en de 2 TV "box" van KPN en daar werkt TV ook primaeymey schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:45:
@Frid0: TV moet altijd apart lopen (in ieder geval op layer 2 niveau) van je eigen LAN of andere zaken.
Als je meerdere dingen over 1 UTP kabel wil gebruiken, zal je aan beide kanten een smart switch neer moeten zetten waarmee je de netwerken kan scheiden dmv. VLAN tags (dat heeft dan even niks met de VLAN's richting glas te maken).
Of, als je braaf de Experiabox blijft gebruiken, in dat geval kan je inderdaad een domme switch bij je TV zetten. De Experiabox heeft namelijk een trucje om op layer 2 niveau, door het MAC adres van je IPTV box te herkennen, deze toch op het IPTV-VLAN van KPN uit te laten komen.
Bij mij is deze echter oranje en in de exbox zie ik ook dat de wan poort op 100 mbit verbonden is
wat is de normale verbindings snelheid tussen ftu en ebox ?
Bij groen is deze max 1Gbit, bij Oranje max 100 Mbit.
In jouw geval zal het dus een PoP zijn die nog geen Gbit ondersteunt. Dat zou ondersteund moeten worden door het niet kunnen bestellen van een 500 mbit abonnement als je een postcodecheck op KPN.com doet. Kan dat 500 mbit abonnement wel dan is er iets mis.
voor de duidelijkheid is heb het over dit kastjeBarre73 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:34:
Het lampje geeft de mogelijke snelheid aan tussen je FTU (of eigenlijk de NT van KPN die erop zit) en de wijkcentrale (de PoP). Niet die tussen de FTU en de EB.
Bij groen is deze max 1Gbit, bij Oranje max 100 Mbit.
In jouw geval zal het dus een PoP zijn die nog geen Gbit ondersteunt. Dat zou ondersteund moeten worden door het niet kunnen bestellen van een 500 mbit abonnement als je een postcodecheck op KPN.com doet. Kan dat 500 mbit abonnement wel dan is er iets mis.
http://kpn-glasklanten.cu...rs/detail_page/a_id/14580
er zijn dus 3 leds. Power, glas en ethernet.
Volgens de handleiding is het lampje glas voor de verbinding tussen pop en ftu.deze is overigens groen bij mij
Het ledje Ehternet zou toch enkel de (thereotische) snelheid tussen NT kastje en Ebox moeten weergeven of ben ik nu abuis ? deze is dus oranje en zou mijn inziens groen moeten zijn (zoals de handleiding ook aangeeft)
ik heb overigens als diverse cat6 kabels en een andere experiabox getest.
[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 18-04-2014 15:52 ]
edit 2: ja hoor, de aanhouder wint, nu is het me wel gelukt eindelijk. Vraag me niet hoe, dat weet ik niet, maar het is me nu gelukt. Telefoon over de experiabox, internet direct over de asus router. Mijn vermoeden is dat een andere draadloze router die hier in huis nog ergens aan stond stond te zenden en ik met mijn stomme kop de wifi op de computer aan had staan. Weet niet wat er dan allemaal gebeurd, maar zag er op een gegeven moment wel raar uit.
Erpeet, bedankt voor de tips
[/quote]
Goed zeg dat het is gelukt!
Ja, ondanks de Experiabox erg tevreden met glasvezel. In de bridgemode werkt het veel stabieler dan Ziggo. Daar wilde de snelheid nog wel eens inzakken evenals een onstabiele ping. Haal mijn snelheid altijd en mijn upload is zelfs meer dan 110 Mbit! Ik vindt de HD kwaliteit wel iets minder maar dat lijkt de laatste maand ook al scherper.Frid0 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:54:
[...]
o ok. begrijp dus dat je een aparte UTP kabel heb lopen naar je TV en 1 UTP kabel naar je eigen router?
Moet even kijken hoe ik dat doe, want de kabel die na het tv meubel loopt is er 1 die ik voor verschillende dingen gebruik, niet alleen voor de TV van de KPN. Gebruik het bv ook voor PS3, Apple TV enzo. Kan ik niet daar gewoon een switch neer zetten, unmanaged switch en vanuit daar dan kabel naar TV van KPN en rest naar de apparatuur in mijn tv meubel?
Erpeet: Zie net op je profiel dat je in Huizen woont, toevallig, ik ook. Mooi he dat de gemeente Huizen zins kort ook glasvezel heeft :-)
Mee eens.Erpeet schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:12:
[...]
Ja, ondanks de Experiabox erg tevreden met glasvezel. In de bridgemode werkt het veel stabieler dan Ziggo. Daar wilde de snelheid nog wel eens inzakken evenals een onstabiele ping. Haal mijn snelheid altijd en mijn upload is zelfs meer dan 110 Mbit! Ik vindt de HD kwaliteit wel iets minder maar dat lijkt de laatste maand ook al scherper.
Vraag mij wel af, als t niet lukt om wat voor reden dan ook. Ben ik dan alles "kwijt", doet mijn internet, tv en telefoon het niet meer omdat de experiabox is gereset? Stel, het lukt niet wat ik kan ik doen om te herstellen, weer de experiabox resetten?
En nog een vraag, heb 1 CAT6 kabel van de experiabox (meterkast) lopen naar mijn tvmeubel (woonkamer). Bij de tvmeubel dan een simpele switch en vanuit daar allemaal 1 meter CAT6 kabels naar de verschillende apparaten waaronder 1 daarvan mijn ITV is van de KPN. Als ik nu de experiabox in bridge mode set werkt mijn iTV nog wel dan? Want dan gaat er 1 kabel naar je eigen router vanaf de experiabox en 1 van de experiabox naar de ITV. Maar heb maar 1 kabel lopen vanuit de meterkast naar de woonkamer. Kan wel mijn eigen router in de meterkast zetten en dan alles WiFi dan maar dat wil ik juist niet meer. Wie kan mij helpen?
wat hoort / is bij jullie de snelheid tussen de FTU (glaskastje , ik heb de nt versie) en de experiabox v8 ?
bij mij is deze 100 mb (full duplex) maar voor mijn gevoel zou dit een gb verbinding moeten zijn
wil iemand svp eens kijken wat bij hem de situatie is / de kleur van het ethernet lampje op het nt kastje ?
Daar is heel vaak iets over gemeld. Iedereen die een 100 of minder verbinding heeft is het lampje op de FTU oranje. Pas als er een hogere snelheid/ abonnement mogelijk is of wordt afgesloten dan zal deze groen gaan branden.[b][message=42116742,noline]
wat hoort / is bij jullie de snelheid tussen de FTU (glaskastje , ik heb de nt versie) en de experiabox v8 ?
bij mij is deze 100 mb (full duplex) maar voor mijn gevoel zou dit een gb verbinding moeten zijn
Zowel hier als ook op het KPN forum zijn daar meerdere antwoorden op gegeven.
dank je. Ik heb toch echt gezocht. Tevens diverse malen de kpn desk gebeld, daar een post op het forum en hier nu dus voor het eerst een antwoord....EdjeK schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:25:
[...]
Daar is heel vaak iets over gemeld. Iedereen die een 100 of minder verbinding heeft is het lampje op de FTU oranje. Pas als er een hogere snelheid/ abonnement mogelijk is of wordt afgesloten dan zal deze groen gaan branden.
Zowel hier als ook op het KPN forum zijn daar meerdere antwoorden op gegeven.
mag ik dus concluderen aangezien deze verbinding 100 mbs is ik dit dus nooit ga halen ivm de beperking van deze verbinding ? (terwijl mij werd verteld dat 110 zeker haalbaar zou zijn....)
[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 21-04-2014 15:15 ]
Verwijderd
gevalletje verkeerde voorlichting dus lijkt me.
tja of akkoord gaan met een jaar verlengen tegen een nette aanbieding of toch maar voor 120 mb van upc gaan ? (het gaat mij enkel om internet en telefonie)
[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 21-04-2014 15:36 ]
Verwijderd
Maar goed, ik kan me sowieso niet voorstellen waar iemand 100 mbit voor nodig heeft, laat staan 200 of 500. Ben al jaren tevreden met 25 mbit glas en heb nog nooit behoefte gehad aan sneller.
los van usenet gebruik heb ik ook een ruime externe dataopslag waar ik dus de volle snelheid kan halen. Als je honderden gb overpompt is ook die laatste 10 mb welkom
Daarnaast is het hele gezeur / gezoek begonnen met een verkeerde voorstelling van zaken door kpn. Als ze gewoon hadden gezegd hoe het werkelijk zit had ik niet uren lopen tweaken / testen / zoeken....
overigens heb ik dus sofar van hun nog geen enkel eenduidig antwoord gehad...
[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 21-04-2014 16:10 ]
Verwijderd
Volgens mij kan je je ftu en ebox apart testen door er een ander device aan te hangen dat zeker gbit is (bijvoorbeeld een laptop, router of nas). Je krijgt dan natuurlijk geen data verbinding, maar de lampjes geven waarschijnlijk wel de max hardware verbinding weer.
Mijn vermoeden is dat je op een wijkcentrale (of hoe dat ook heten mag) zit die max 100 mbit is. In dat geval wordt ook geen gbit apparatuur aan de klantzijde opgehangen.
die test heb ik ook gedacht maar dan moet ik mijn switch los halen, geen losse gbit spullen zo bij de hand of utp die lang genoeg is.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:42:
OK, in geval van externe data opslag kan ik me er iets bij voorstellen...
Volgens mij kan je je ftu en ebox apart testen door er een ander device aan te hangen dat zeker gbit is (bijvoorbeeld een laptop, router of nas). Je krijgt dan natuurlijk geen data verbinding, maar de lampjes geven waarschijnlijk wel de max hardware verbinding weer.
Mijn vermoeden is dat je op een wijkcentrale (of hoe dat ook heten mag) zit die max 100 mbit is. In dat geval wordt ook geen gbit apparatuur aan de klantzijde opgehangen.
Het lijkt me toch stug dat in de POP (wijkcentrale) er nog met 100mb wordt gewerkt. dat spul is toch niet eens meer normaal te koop ? Bovendien is het glas lampje wel groen, ergo de verbinding met de pop lijkt gb te zijn.
Als het gewoon zeker is dat kpn dus door het cappen van ftu ef ebox zo de max 100 mb grens stelt dan heeft het weinig nut verder te speuren. Het zou wel verrekte zinvol zijn als ze dat dan eens tegen hun technische helpdesk vertellen of een kloppende handleiding online zetten (want daarin staat dat het ethernet ledje groen moet zijn............)
Verwijderd
Tot ruim een jaar terug was dat heel normaal en als de citypop maar 100 Mbit is wordt het misschien nog steeds wel bijgeplaatst.Ray schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:21:
[...]
Het lijkt me toch stug dat in de POP (wijkcentrale) er nog met 100mb wordt gewerkt. dat spul is toch niet eens meer normaal te koop ?
Maar er zijn ook geruchten dat de 100 Mbit gebieden van KPN een upgrade krijgen.
Maar waar heb een snelheid van meer dan 100 Mbit voor nodig nu er een downloadverbod is maar dat geldt ook voor de kabel?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 19:15 ]
deze pop staat er nu amper een jaar, lijkt met toch niet dat daar nog 100 mb hardware in zit ??Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:12:
[...]
Tot ruim een jaar terug was dat heel normaal en als de citypop maar 100 Mbit is wordt het misschien nog steeds wel bijgeplaatst.
Maar er zijn ook geruchten dat de 100 Mbit gebieden van KPN een upgrade krijgen.
Maar waar heb een snelheid van meer dan 100 Mbit voor nodig nu er een downloadverbod is maar dat geldt ook voor de kabel?
zoals gezegd gebruik ik de verbinding ook voor data uitwisseling met andere locaties die wel 100 mb plus halen
1) Wat voor abonnement heb je gekozen?
2) Is er op jouw PC een 500 Mbit abonnement mogelijk?
3) Zowel de NT (de groen/grijzige Genexis of de nieuwe witte ZTE) als de EB zijn gigabit. Punt uit. Ook in 100 Mbit gebieden. Nee, er is niks gecapt. DE NT heeft niet eens software die dat zou kunnen. Het heet bij KPN een mediaconverter en dat is precies wat hij doet. Een glassignaal omzetten in een kopersignaal zodat er met een UTP kabel verder gegaan kan worden naar de EB.
Maar aangezien je bij een 100 mbit verbinding niet meer dan 100 mbit door je NT krijgt zie ik het probleem niet. Waarom zou je recht willen hebben op 110Mbit? Vreemde redenering.
En als je het echt niet vertrouwt neem je als echte Tweaker XS4All. Iets duurder maar de Fritzbox is beter en zelf in te stellen.
Als je je PC geeft dan kan ik wel zeggen of het een GOF of EOF gebied is.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 21-04-2014 20:34 ]
Mijn ervaring met een 100 mb netwerk is dat je het nooit volledig haalt. Ik zie dat op ons bedrijf waar nog een deel de oude switches staan en thuis voor mijn upgrade naar een fatsoenlijke gbit netwerk swirch
Het leek / lijkt mij dan niet meer dan logisch dat als 2 apparaten een gb nic hebben deze dus ook gb verbonden zijn. ongeacht welke snelheid er nu werkelijk overheen gaat. Dus als de nt maar gewoon een omzetter is die niet nadenkt en de ebox een gb wan poort heeft waarom verbinden ze dan onderling niet gb ? ongeacht dus welke snelheid er overheen gaat? Als ze wel gb verbonden waren vermoed ik dat ik namelijk wel netto 100 mb haal.
ik had dus 50/50 en haalde 56 strak. Na een gesprek met de servicedesk, waarbij mij dus verteld werd dat na meting er bij mij ruim 100 gehaald moest kunnen worden, ben ik vorige week overgestapt op 100/100. In die kpn support en handleiding staat dat het ehternet lampje groen moet zijn.
Dan is het toch logisch dat ik verwacht dat ze onderling op gb verbonden zijn of ....?
en waarom kan na 6x bellen niemand van kpn mij hier een fatsoenlijk antwoord op geven ?
ik was een tevreden gebruiker maar door hun eigen onzinnige voorlichting en gebrek aan kennis heb ik dus nu enkele uren lopen verprutsen op iets wat dus schijnbaar iedereen hoort te weten ?????
Ik woon niet in een 500 mb gebied overigens
[ Voor 33% gewijzigd door Ray op 21-04-2014 20:55 ]
Verwijderd
Weet je dat heel, heel., heel zeker? Want ik zou er tot 10 minuten geleden m'n vakantiegeld om verwed hebben dat ik een 100 mbit Genexis heb hangen (WGDO, Lijbrandt).Barre73 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:32:
3) Zowel de NT (de groen/grijzige Genexis of de nieuwe witte ZTE) als de EB zijn gigabit. Punt uit. Ook in 100 Mbit gebieden.
[...]
Ruim 100 is fysiek onmogelijk als je in een EOF gebied woont (en dat woon jij dus)
We hadden het hier toch over KPN? Niet over WGDO netwerken en ITNS providers. En ik moet mijn stelling wel iets aanpassen: Ik bedoelde bij UFTU's en alleen bij KPN/XS4all/Tweak Groen. Dus de providers die gebruik maken van een mediaconverter als NT en daar een eigen routerachtig ding achter hebben hangen (EB, Fritzbox, Zyxel)Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:55:
[...]
Weet je dat heel, heel., heel zeker? Want ik zou er tot 10 minuten geleden m'n vakantiegeld om verwed hebben dat ik een 100 mbit Genexis heb hangen (WGDO, Lijbrandt).
Bij ITNS providers is het nog leuker. In Gigabit gebieden krijg je een Gbit NT. In 100 mbit gebieden krijg je een 100 mbit NT.
tja ik heb het niet verzonnen... 'het signaal komt in uw meterkast met ruim 100 mb binnen' aldus de beste man 'ik heb net nog even naar de meting gekeken / gedaan ' ??Barre73 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:56:
Dat verhaal "na meting"vind ik wel een hele leuke. Alsof er bij glasvezel een meting gedaan kan worden. Het is geen xdsl lijn.. Je haalt 100 of je haalt geen 100. In het laatste geval zou de bottleneck achter de NT moeten zitten.
Ruim 100 is fysiek onmogelijk als je in een EOF gebied woont (en dat woon jij dus)
achter de nt zit een cat6 shielded sftp / pimf kabel naar de ebox (verschillende geprobeerd inmiddels) vandaar zo'n zelfde kabel (zijn allemaal gelijk) naar mijn 3com switch > diverse pc's. Onderling haal ik ruim 100 MB snelheden.
Als er dus netto uit de NT komt en de ebox die er ook uitgooit waar gaat het dan mis ?
zijn er uberhaupt wel mensen die netto de 100 mb halen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 21-04-2014 21:06 ]
[ Voor 16% gewijzigd door cvinkestijn op 21-04-2014 21:23 ]
100/8 = 12,5 MB. Dan vind ik 10.7 MB niet erg netjes..
En antwoord op de vraag van Ray: Ik heb hier veel speedtestresultaten langs zien komen en nog nooit meer dan 100 Mb (bij een 100/100 abonnement dan) als downlaod. Wel meer dan 100 Mb upload trouwens. Maar dat zijn dan wel speedtestsites die allemaal flash-based zijn.
100 mbit is niet meer van deze tijd
Probeer maar een 100 mbit nic kaart nieuw te kopen..
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Een 100/100 Mbit verbinding is nog altijd vele malen meer dan wat zeer veel mensen in Nederland kunnen krijgen thuis op ADSL of kabel.
Ik blijf dus ook steken op 10,6 MB terwijl je dus terecht opmerkt dat dit 12,5 zou kunnen zijn. Vandaar ook mijn vragen hier en mijn vermoeden dat de 100 Mb verbinding tussen ftu en ebox de boosdoener is los van wat er in de pop aan hardware staat.Barre73 schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:54:
Netjes?
100/8 = 12,5 MB. Dan vind ik 10.7 MB niet erg netjes..
En antwoord op de vraag van Ray: Ik heb hier veel speedtestresultaten langs zien komen en nog nooit meer dan 100 Mb (bij een 100/100 abonnement dan) als downlaod. Wel meer dan 100 Mb upload trouwens. Maar dat zijn dan wel speedtestsites die allemaal flash-based zijn.
Hele punt is dat de voorlichting niet klopte waardoor ik op het verkeerde spoor ben gekomen en nu dus moet kiezen of ik dit een jaar wil aanzien.....
Verwijderd
Dit topic is gesloten.