Ik heb sinds kort internet via glasvezel, KPN, experiabox v8. Nog niet heel gelukkig ermee.
Tablets (apple, android) en mobieltjes (android, wp7) krijgen probleemloos wifi. Maar laptop win7 64bits met intel centrino advanced-n 6230 niet. Ik heb een workaround per toeval ontdekt: driver oninstalleren, opnieuw installeren, wpa wachtwoord invoeren en voila internet. Maar dat moet ik dus iedere keer doen als de laptop uit is geweest. Als ik verbinding heb werkt 'ie overigens als een zonnetje.
Ondersteuning van KPN valt me tegen. "Je hebt wifi dus ons deel van het werk zit erop, zoek de rest zelf maar uit", dat is de vrije vertaling. Tja, formeel en zakelijk gezien zullen ze vast gelijk hebben, maar ondertussen zit ik met een dienst die ik deels niet aan de praat krijg.
Enfin. Veel zoekwerk op google levert iemand op met hetzelfde soort probleem en dezelfde workaround in down under nota bene.
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1757391 Helaas brei ik daar niet veel van. Geen expert op dit gebied.
Enniewee, als iemand hier nog een slim idee heeft, of dit probleem bekend voorkomt, ik sta open voor suggesties.