[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.031 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
WimV schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:59:
Ik heb de experiabox er nog tussen zitten voor de telefoon
Heb begrepen dat dit ook niet zonder kan ivm WW wat KPN niet wil geven.
Ik zit ook bij tweak vandaar dat ik de hoop heb dat het wel moet lukken.
Zal deze week weer eens wat verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
janbal schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:41:
[...]

Kennelijk is je abo al (bijna) een jaar oud, dus daarom zeg ik het nog maar een keer:

KPN bellen uit abo halen en overstappen op andere voip-provider, bijvoorbeeld Budgetphone of Voipcheap. Je krijgt instellingen en wachtwoord zo aangeleverd, kwaliteit is prima en het is ook nog goedkoper.

En dan kan die EB er dus zo tussenuit. :)
kan kpn bellen eruit? na een jaar? ik ben al meer dan een jaar glasvezel gebruiker dus dat moet mogelijk zijn of pas ik mijn abbo dan aan? en behoud ik dan ook wel kpn compleet?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
@raydekok

Het eerste jaar zit je vast aan het abo, daarna kun je per maand opzeggen/aanpassen. Vanzelfsprekend heb je geen kpn compleet meer als je bellen er uit haalt.

Moet je gewoon zelf even op een rijtje zetten wat voor jou het gunstigst is.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

janbal schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:06:
Vanzelfsprekend heb je geen kpn compleet meer als je bellen er uit haalt.
Moet je gewoon zelf even op een rijtje zetten wat voor jou het gunstigst is.
Ik ben naar aanleiding van je posting gaan kijken! Het opnemen pakket (5 euro) en Spotify (twv 10 euro) vervalt in dat geval en kun je als optie er weer bijkopen. Basisprijs voor alles-in-1 is 68 euro, de 2-in-1 zonder bellen 63 euro. Maak je geen gebruik van opnemen en spotify, bespaar je toch mooi 5 euro per maand. Helaas gebruiken wij beide en is het dus niet voordeliger.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
@Pogostokje

Het ligt toch nog iets gecompliceerder als je ook naar de beltarieven gaat kijken; KPN is daarin echt duur. Ook voor de optie onbeperkt bellen: Een onbeperkt bellen abo van Budgetphone bijvoorbeeld kost € 12,50 p.m., terwijl je daarvoor bij KPN € 5,- basis + € 15,25 = € 20,25 p.m. betaalt.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Pogostokje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:06:
[...]

Ik ben naar aanleiding van je posting gaan kijken! Het opnemen pakket (5 euro) en Spotify (twv 10 euro) vervalt in dat geval en kun je als optie er weer bijkopen. Basisprijs voor alles-in-1 is 68 euro, de 2-in-1 zonder bellen 63 euro. Maak je geen gebruik van opnemen en spotify, bespaar je toch mooi 5 euro per maand. Helaas gebruiken wij beide en is het dus niet voordeliger.
precies dat en dat ik volgende maand 3 abbo's (mobiel) waarbij ik vanwege de kpn compleet 10 e per abbo korting krijg dat scheelt 30 euro in de maand.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
Klopt het dat de HD zenders op 701 en verder verplaatst zijn naar 1, 2 etc

Bij mij is in de epg ook geen hd zenders meer te zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:48:
Je moet GRE ook doorsturen toch?
Dus een nat rule met protocol=gre action=dst-nat to-addresses=192.168.10.40 er in wellicht?

Hoe je een VPN op de router opzet, staat knip-plak klaar op http://netwerkje.com/televisie-over-vpn
Had je dat gezien?
Heb de VPN werkend, dank daarvoor :)
edit...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik probeer een TL SG3210 switch aan te sluiten en mijn router( netgear 9300) te gebruiken voor mijn internet omdat wifi signaal van de experia belabberd is etc etc.
Alles ingesteld en aangesloten zoals beschreven op netwerkje.com( inmiddels al 50 x nagelopen) , telefoon en IPTV werken maar ik krijg met geen mogelijkheid internet uit mijn Netgear 9300.

Heeft iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trekker22 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:52:
Klopt het dat de HD zenders op 701 en verder verplaatst zijn naar 1, 2 etc

Bij mij is in de epg ook geen hd zenders meer te zien??
Hier staan staan ze er nog steeds helaas. Het KPN wondermiddel helpt misschien herstarten van de ontvanger.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Even een tip voor iedereen: start je ontvanger nu NIET opnieuw op.
KPN heeft een landelijke storing. Als je je ontvanger opnieuw opstart kun je deze niet meer activeren. Het opnemen 'in the cloud' werkt ook niet.

Ik heb mijn ontvanger in de woonkamer opnieuw opgestart om de opnameproblemen te verhelpen. Sinds dat moment blijft hij dus hangen op het installatiescherm. Gelukkig heb ik een 2de ontvanger in de slaapkamer :)

http://forum.kpn.com/t5/T...etrekking-tot/td-p/178689

[ Voor 11% gewijzigd door funk-e op 13-01-2014 21:26 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De TV ontvanger (Xs4all, maar da's hetzelfde) stond uit en toen ik 'm weer aan wilde zetten, bleef 'ie hangen...
Lekker dan, NOT :N :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 16:47

Dennisb1

VCDS 058

*wrong*

[ Voor 97% gewijzigd door Dennisb1 op 13-01-2014 22:53 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

Wat heeft je experiabox te maken met een storing op de IPTV decoders?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Mail doet het al de hele avond niet, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Ik weet niet of het gerelateerd is, maar ik heb vandaag bereikbaarheidsdienst en we worden vanavond om de 10-15 minuten gespammed door een kpn.com email adres, wat als ik naar de remote relay kijk, echt van KPN afkomt. Waarom we deze mail krijgen is volledig onduidelijk, maar ik vermoed een misconfiguratie ergens bij KPN. Overigens lijkt het me sterk dat problemen in de enterprise omgeving gerelateerd zijn aan mail issues bij particulier internet, maar bij KPN weet je 't nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Zeau, het moment is daar. In februari stap ik thuis over van Trined B.V. naar KPN. In combinatie met de oude aanbieding van gratis televisie was het een prima moment om over te stappen. Nu heb ik nog wel een tweetal vragen: ik ga van glasvezel naar glasvezel. Trined gebruikt de apparatuur van KPN, waardoor ik nu de experiabox en motorola tv tuner a werkend heb. De nieuwe experiabox (van KPN) kan ik makkelijk wisselen met de experiabox (van Trined). De tuners idem. Ik kan zelfs de kabels netjes in het plastic laten om vervolgens terug te sturen. Wat komt die monteur van KPN nu doen, anders dan in de wijkcentrale een knopje omzetten? Kan ik stiekem het weekend ervoor al de heisa omwisselen, dan hoef ik geen hele dag thuis te werken?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
De monteur van KPN heeft niks te doen in de wijkcentrale. Je blijft op dezelfde actieve poort zitten. En daarbij: Hij mag niet aan die patch komen. Dat is voorbehouden aan de Reggefiber aannemer.
Ik vermoed dat de monteur tot dezelfde conclusie gaat komen. Als je verder geen volledige monteurs service hebt besteld (met installatie van TV en internet en zo) dan komt hij alleen om je NT om te wisselen. Maar als het goed is heb je al dezelfde..

Dus...gewoon alles omwisselen zodra je de KPN doos ontvangt en de monteur afbellen lijkt me.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik zou het niet eens omwisselen, als de iptv kastjes van trined niet terug hoeven kan je ze zelfs naast elkaar gebruiken met een beetje geluk.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gaat niet lukken als het goed is. KPN accepteert alleen aangemelde decoders. Maar je weet nooit,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Heeft iemand inzage in de planning van de GoF uitrol op het KPN wholesale netwerk? Dit is vorige week aangekondigd! Het zou toch erg leuk zijn als ik binnenkort kan upgraden naar 500/500 (Amsterdam-Oost). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ja hoor. Die mensen zijn er wel. Maar dat zal je hier niet snel zien want dat zou waarschijnlijk ontslag beteken voor diegene :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:48:
Dus...gewoon alles omwisselen zodra je de KPN doos ontvangt en de monteur afbellen lijkt me.
De doos van KPN staat ondertussen in de meterkast. Aansluiten mag pas in februari. Voor het geval ik de experiaboxen niet omgewisseld kan krijgen of het iptv kastje niet werkt, laat ik de monteur gewoon opdraven. Het is wel een vrij nutteloze exercitie eigenlijk zo. Nu maar hopen dat een overstap van Trined-KPN naar KPN-KPN nog dezelfde dag werkt. Ik deel mijn ervaring binnenkort.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Neodymium schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:39:
Zeau, het moment is daar. In februari stap ik thuis over van Trined B.V. naar KPN. In combinatie met de oude aanbieding van gratis televisie was het een prima moment om over te stappen. Nu heb ik nog wel een tweetal vragen: ik ga van glasvezel naar glasvezel. Trined gebruikt de apparatuur van KPN, waardoor ik nu de experiabox en motorola tv tuner a werkend heb. De nieuwe experiabox (van KPN) kan ik makkelijk wisselen met de experiabox (van Trined). De tuners idem. Ik kan zelfs de kabels netjes in het plastic laten om vervolgens terug te sturen. Wat komt die monteur van KPN nu doen, anders dan in de wijkcentrale een knopje omzetten? Kan ik stiekem het weekend ervoor al de heisa omwisselen, dan hoef ik geen hele dag thuis te werken?
Ik zit sinds december bij Trined, en ik kreeg een Fritzbox ipv een Experiabox. Ik krijg tv op geen van de poorten van de Fritzbox werkend en kan ook zo snel geen instellingen voor VLAN vinden. Op m'n eigen router werkt het wel, maar ik heb nog geen inloggegevens gekregen.

Mocht je je eigen router willen gebruiken: internet gebruikt (bij mij iig) VLAN 34 ipv 6. TV zit wel gewoon op 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
huh? Je krijgt een Fritz!box bij Trined, maar IPTV werkt er niet mee? Dat vind ik vreemd. Dat zouden zij gewoon voor je geconfigureerd moeten hebben of op z'n minst supporten.

VLAN 34 ipv 6 kan inderdaad. Bij Tweak Groen is dit tegenwoordig ook zo (weet alleen niet of dat ook nog te maken heeft met het gebied waar je zit).

1 van de voordelen van VLAN 34 schijnt te zijn dat je geen PPPoE verbinding meer op hoeft te zetten (zal voor de ISP die z'n eigen access netwerk heeft ook wel een voordeel zijn?).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
eymey schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:10:
huh? Je krijgt een Fritz!box bij Trined, maar IPTV werkt er niet mee? Dat vind ik vreemd. Dat zouden zij gewoon voor je geconfigureerd moeten hebben of op z'n minst supporten.

VLAN 34 ipv 6 kan inderdaad. Bij Tweak Groen is dit tegenwoordig ook zo (weet alleen niet of dat ook nog te maken heeft met het gebied waar je zit).

1 van de voordelen van VLAN 34 schijnt te zijn dat je geen PPPoE verbinding meer op hoeft te zetten (zal voor de ISP die z'n eigen access netwerk heeft ook wel een voordeel zijn?).
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik poort 2 heb ingesteld om gigabit door te voeren ipv de "zuinige" 100mbit - daarop krijg ik foutcode 14. Zou ook kunnen dat daar de VLAN fout staat, maar dat kon ik niet zo snel vinden. Als ik het IPTV-kastje op poort 3 of 4 aansluit krijg ik de melding dat er helemaal geen verbinding is.

Ik heb trouwens 0 documentatie meegekregen op welke poort ik mijn tv-kastje aan zou moeten sluiten, of dat het maar op 1 poort zou kunnen. Er loopt nu ook maar 1 UTP-kabel van de meterkast naar de woonkamer, dus als tv alleen via een 100mbitpoortje kan ga ik die router sowieso niet meer gebruiken. Als het aan de VLAN ligt kan ik dat misschien nog wel fixen, en haal ik een managed switchje om de boel in de woonkamer goed door te sturen.

De monteur zei trouwens dat het met de komst van de Fritzbox niet echt meer de bedoeling dat je ook maar iets zelf aan kunt passen - je zou eigenlijk zelfs voor het aanpassen van je wifiwachtwoord de klantenservice moeten bellen. Gelukkig was het wachtwoord van dat ding niet zo moeilijk. Nu het wachtwoord van m'n tvkastje nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb sterk het vermoeden dat KPN aan het trafic-shapen is.... de afgelopen dagen is mijn downloadsnelheid gaan fluctueren.... van 100mbit naar 20mbit (MAX) ongeacht welke poort met en zonder ssl.

Ik heb 2 nieuwsgroepen getest en beide komen niet boven de 2MB (sunnyusenet en tweaknews).
Bij de speedtest bbned is het max 80 mbit ipv de volle 100mbit en OOKLA geeft rare waarden aan, 10mbit per seconde (10mbit!!)

alle modems gerest geen resultaat.

monteur komt dinsdag langs, KPN ziet iets vreemds met de lijn.

[ Voor 10% gewijzigd door spanx op 19-01-2014 20:46 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hatsa schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:17:
[...]

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik poort 2 heb ingesteld om gigabit door te voeren ipv de "zuinige" 100mbit - daarop krijg ik foutcode 14. Zou ook kunnen dat daar de VLAN fout staat, maar dat kon ik niet zo snel vinden. Als ik het IPTV-kastje op poort 3 of 4 aansluit krijg ik de melding dat er helemaal geen verbinding is.

Ik heb trouwens 0 documentatie meegekregen op welke poort ik mijn tv-kastje aan zou moeten sluiten, of dat het maar op 1 poort zou kunnen. Er loopt nu ook maar 1 UTP-kabel van de meterkast naar de woonkamer, dus als tv alleen via een 100mbitpoortje kan ga ik die router sowieso niet meer gebruiken. Als het aan de VLAN ligt kan ik dat misschien nog wel fixen, en haal ik een managed switchje om de boel in de woonkamer goed door te sturen.

De monteur zei trouwens dat het met de komst van de Fritzbox niet echt meer de bedoeling dat je ook maar iets zelf aan kunt passen - je zou eigenlijk zelfs voor het aanpassen van je wifiwachtwoord de klantenservice moeten bellen. Gelukkig was het wachtwoord van dat ding niet zo moeilijk. Nu het wachtwoord van m'n tvkastje nog..
"Wachtwoord van je tvkastje".... Waarom?

Verder wat betreft de Fritz!box: Klinkt alsof die monteur er niet zo veel verstand van heeft. OF het is iets Trined-specifieks.

Het mooie van de Fritz!box (in tegenstelling tot een Experiabox), in ieder geval in de XS4ALL configuratie, is juist dat ALLES gewoon net zo configureerbaar blijft als voor mensen die zo'n ding los hebben gekocht. Alleen met LAN poort instellingen zou ik me inderdaad kunnen voorstellen dat het met de VLAN configuraties mis kan lopen als je er iets wijzigt.

Anyhow: ALS er al iets in die Fritz!boxen beperkt zou worden, dan is dat geheel Trined specifiek.

Wat betreft het kunnen aansluiten van IPTV op een bepaalde poort: Bij XS4ALL is het volgens mij dus zo dat IPTV maar op 1 LAN poort van de Fritz!box werkt. Als je maar 1 kabel naar de huiskamer toe hebt, dan zou je nog kunnen overwegen om de Fritz!Box gewoon daar neer te zetten of om 2 managed switches te kopen: Eentje voor in je meterkast en eentje voor in je huiskamer. Vanuit je Fritz!box lopen er dan 2 kabels naar je managed switch toe: Eentje voor LAN (internet access) en eentje voor IPTV. Je managed switch stel je zo in dat beide netwerken over 1 kabel ge-trunked (tagged) worden. In de huiskamer haal je ze weer uit elkaar.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Momenteel gebruik ik de V8 als router. Ik vind wifi echt te beroerd voor woorden, dus zit eraan te denken om een router met sterker wifi signaal aan te schaffen. Als deze VLAN mogelijkheden heeft, is het dan aan te raden de V8 helemaal er tussenuit te halen? Ik game niet en heb naast het slechte wifi bereik geen noemenswaardige problemen met de verbinding of wat dan ook (al vind ik het vreemd dat ik geen DNS kan instellen in de V8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Je kan ook nog een los accesspoint kopen natuurlijk of een andere router als dusdanig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Is inderdaad ook een optie. Maar zitten er nog andere praktische voordelen aan een eigen router i.p.v. de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Behalve dat je dan wél volledige controle over de instellingen van de router hebt? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Point taken. Ik ga er nog eens goed over nadenken. Het is natuurlijk erg leuk om een eigen router te gebruiken, maar zoveel instellingen heb ik niet nodig. Port-forwarden werkt prima. Alleen apart dat ik geen DNS kan instellen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedendag,

Zins vorige week hebben wij glasvezel van KPN hier in huis. Allemaal mooi en werkt prima alleen wat ik wil vragen, is het mogelijk de router functie van de Experia box V8 uit te zetten? Ik wil namelijk mijn Apple Time Capsule als router gebruiken. WIFI heb ik al uit gezet van de V8, dat loopt al via de Apple TC. Stuk beter bereik en stabieler dan de V8 al zeg ik t zelf.

Hoor het heel graag

Groet,
Frido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen kennis van Apple maar je kunt de V8 in dmz mode zetten misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
eymey schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:20:
[...]

"Wachtwoord van je tvkastje".... Waarom?

Verder wat betreft de Fritz!box: Klinkt alsof die monteur er niet zo veel verstand van heeft. OF het is iets Trined-specifieks.

Het mooie van de Fritz!box (in tegenstelling tot een Experiabox), in ieder geval in de XS4ALL configuratie, is juist dat ALLES gewoon net zo configureerbaar blijft als voor mensen die zo'n ding los hebben gekocht. Alleen met LAN poort instellingen zou ik me inderdaad kunnen voorstellen dat het met de VLAN configuraties mis kan lopen als je er iets wijzigt.

Anyhow: ALS er al iets in die Fritz!boxen beperkt zou worden, dan is dat geheel Trined specifiek.

Wat betreft het kunnen aansluiten van IPTV op een bepaalde poort: Bij XS4ALL is het volgens mij dus zo dat IPTV maar op 1 LAN poort van de Fritz!box werkt. Als je maar 1 kabel naar de huiskamer toe hebt, dan zou je nog kunnen overwegen om de Fritz!Box gewoon daar neer te zetten of om 2 managed switches te kopen: Eentje voor in je meterkast en eentje voor in je huiskamer. Vanuit je Fritz!box lopen er dan 2 kabels naar je managed switch toe: Eentje voor LAN (internet access) en eentje voor IPTV. Je managed switch stel je zo in dat beide netwerken over 1 kabel ge-trunked (tagged) worden. In de huiskamer haal je ze weer uit elkaar.
Thanks voor je input!
Ik heb IPTV bijna werkend met mijn eigen router (asus RT-AC66U), maar het tv-kastje vraagt om een abonnementsnummer en pincode en die heb ik nooit gekregen. Ik moet nog even verder spelen met de Fritz!box of ik het dan wel werkend krijg, maar de monteur heeft het in ieder geval niet voor me geconfigureerd. Toen hij er was had ik het tv-kastje ook nog niet. Bij XS4ALL gaat IPTV over poort 4, maar dan krijg ik dus foutcode 12: geen verbinding. Ik laat denk ik maar een extra kabel naar de woonkamer trekken, 2 managed gigabit switches (anders dan de goedkope Netgear - ik heb geen Windows) gaat helaas aardig in de papieren lopen.

Het was volgens de monteur vanuit Trined de bedoeling dat je helemaal niet in de router komt, maar dat je voor alles (veranderen wifi-gegevens, openzetten poort) de klantenservice belt. Ik heb ook geen wachtwoord voor de Fritz!box gehad, maar per ongeluk opgevangen :P

Edit:
Inmiddels heb ik inloggegevens voor mijn Trined ontvangen, en daar staan het abonnementsnummer en pincode.

[ Voor 8% gewijzigd door hatsa op 20-01-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, zoals ik al zei: Ik weet niet wat het beleid van Trined is. Maar bij XS4ALL kan je gewoon alles met dat ding.

Ergens vind ik het verder maar een vaag verhaal: Men beweert wel dat jij niet in de Fritz!box moet kunnen, maar ondertussen verdommen ze het blijkbaar wel om er eentje zodanig af te leveren dat jij er gewoon je IPTV settopbox aan kan hangen.... :') Dat je kastje er nog niet was toen de monteur de boel kwam aansluiten doet niet terzake. Men had prima de fritz!box gewoon voor je kunnen configureren.

Verder lijkt het me knap onzinnig om voor iedere scheet de helpdesk te moeten bellen. Zelfs bij de behoorlijk dichtgetimmerde Experiabox hoeft dat niet om je WIFI ssid en portmappings en zo aan te passen.

Als dat werkelijk zo is, dan weet ik al wel wat ik met Trined moet doen als iemand er naar vraagt..... :N

Wat dat betreft is het bij XS4ALL gewoon simpel: AVM heet in de setup wizard van de Fritz!box namelijk gewoon XS4ALL profielen zitten. Zowel bij ADSL/VDSL als FttH. Verder is het gewoon alsof je het ding los hebt gekocht.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 20-01-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:38:
Ik heb geen kennis van Apple maar je kunt de V8 in dmz mode zetten misschien helpt dat.
In dwz??
Wat is dat en wat houdt dat in, wat doet de V8 dan nog wel en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Nou, lekker dan. Ik had de Fritz!box weer aangesloten (en m'n eigen router weer als access point ingesteld voor betere wifi in de woonkamer), maar zonder resultaat. Alles weer teruggedraaid, en nu wil dat tv-ding alleen maar een ip in de dhcp range aannemen, ondanks dat er gewoon een vlan ingesteld staat op m'n router. Ik snap er geen drol meer van, en ik ben al niet zo'n netwerkheld.

Morgen de klantenservice maar bellen, ik heb nu geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Frid0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:08:
[...]

In dwz??
Wat is dat en wat houdt dat in, wat doet de V8 dan nog wel en wat niet?
Dmz, niet dwz (dan geeft Google wél nuttige resultaten ;) )

Het komt er op neer dat het apparaat dat in dmz staat, volledige toegang heeft tot het internet.

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 20-01-2014 19:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hatsa schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:32:
Nou, lekker dan. Ik had de Fritz!box weer aangesloten (en m'n eigen router weer als access point ingesteld voor betere wifi in de woonkamer), maar zonder resultaat. Alles weer teruggedraaid, en nu wil dat tv-ding alleen maar een ip in de dhcp range aannemen, ondanks dat er gewoon een vlan ingesteld staat op m'n router. Ik snap er geen drol meer van, en ik ben al niet zo'n netwerkheld.

Morgen de klantenservice maar bellen, ik heb nu geen zin meer.
Begin eerst eens met duidelijk uittekenen wat je nou precies hoe aansluit en wat je gedachtengang erachter is. Of schrijf het desnoods puntsgewijs en chronologisch. Want met alle respect, er valt nu niet echt een touw vast te knopen aan wat je probeert te bewerkstelligen.

Je hebt het over een "tv ding" en een "ip in de dhcp range". DHCP range waarvan? Je kan op de Fritz!box geen lan-zijdige VLAN's instellen. EN dat heeft ook geen zin als je aan de andere kant van het touwtje niet ook iets hebt aangesloten wat ook met VLAN's overweg kan.

Je zal toch op de 1 of andere manier moeten zorgen dat je KPN TV box een directe verbinding met de aansluiting voor TV op de Fritz!box heeft. En als je je eigen router puur als Access Point wil instellen dan zul je op die router op z'n minst de ingebouwde DHCP functie en router functie moeten de-activeren. En dan met een LAN aansluiting van je router op een LAN aansluiting van je Fritz!box aansluiten (met een kabel apart van die van je tv-box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
eymey schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:08:
[...]

Begin eerst eens met duidelijk uittekenen wat je nou precies hoe aansluit en wat je gedachtengang erachter is. Of schrijf het desnoods puntsgewijs en chronologisch. Want met alle respect, er valt nu niet echt een touw vast te knopen aan wat je probeert te bewerkstelligen.

Je hebt het over een "tv ding" en een "ip in de dhcp range". DHCP range waarvan? Je kan op de Fritz!box geen lan-zijdige VLAN's instellen. EN dat heeft ook geen zin als je aan de andere kant van het touwtje niet ook iets hebt aangesloten wat ook met VLAN's overweg kan.

Je zal toch op de 1 of andere manier moeten zorgen dat je KPN TV box een directe verbinding met de aansluiting voor TV op de Fritz!box heeft. En als je je eigen router puur als Access Point wil instellen dan zul je op die router op z'n minst de ingebouwde DHCP functie en router functie moeten de-activeren. En dan met een LAN aansluiting van je router op een LAN aansluiting van je Fritz!box aansluiten (met een kabel apart van die van je tv-box).
Sorry, het is vrij duidelijk in mijn hoofd, maar dan wil ik nog wel eens vergeten het duidelijk op te schrijven en daardoor lopen er nu wat dingen door elkaar. Aangezien er maar 1 kabel van de meterkast naar de woonkamer loopt, is TV aansluiten op de Fritz!box sowieso niet mogelijk zonder of een extra kabel te trekken, of extra switches te kopen, maar ik wilde wel even kijken óf tv dan überhaupt zou gaan werken. Nee dus.

Dus nu heb ik het zo aangesloten, en zo werkte het zaterdag wel. Behalve dan dat ik inloggegevens nodig had:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1fYLPDLl.jpg

De Fritz!box is nu helemaal niet meer aangesloten, en m'n eigen router zorgt voor de vlan voor tv en internet, en dhcp voor internet. Hij is dus weer gewoon router, en geen access point. De ontvanger krijgt nu een ip in de 192.* range, samen met al het andere dat is aangesloten op het netwerk. Wat ik ervan begrijp zou de ontvanger een ip in de 10.* range (if iig een andere range dan internetapparaten) moeten krijgen, maar dat is dus niet het geval. Ik vind het vooral zo gek dat het zaterdag niet voor een foutmelding zorgde, maar vandaag wel. Alles opnieuw opstarten werkte ook niet.

Thanks voor al je hulp trouwens! Ik had me duidelijker iets meer in IPTV moeten verdiepen voordat ik overstapte. En wellicht ook een andere provider moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hatsa schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:39:
[...]

Sorry, het is vrij duidelijk in mijn hoofd, maar dan wil ik nog wel eens vergeten het duidelijk op te schrijven en daardoor lopen er nu wat dingen door elkaar. Aangezien er maar 1 kabel van de meterkast naar de woonkamer loopt, is TV aansluiten op de Fritz!box sowieso niet mogelijk zonder of een extra kabel te trekken, of extra switches te kopen, maar ik wilde wel even kijken óf tv dan überhaupt zou gaan werken. Nee dus.

Dus nu heb ik het zo aangesloten, en zo werkte het zaterdag wel. Behalve dan dat ik inloggegevens nodig had:

[afbeelding]

De Fritz!box is nu helemaal niet meer aangesloten, en m'n eigen router zorgt voor de vlan voor tv en internet, en dhcp voor internet. Hij is dus weer gewoon router, en geen access point. De ontvanger krijgt nu een ip in de 192.* range, samen met al het andere dat is aangesloten op het netwerk. Wat ik ervan begrijp zou de ontvanger een ip in de 10.* range (if iig een andere range dan internetapparaten) moeten krijgen, maar dat is dus niet het geval. Ik vind het vooral zo gek dat het zaterdag niet voor een foutmelding zorgde, maar vandaag wel. Alles opnieuw opstarten werkte ook niet.

Thanks voor al je hulp trouwens! Ik had me duidelijker iets meer in IPTV moeten verdiepen voordat ik overstapte. En wellicht ook een andere provider moeten kiezen.
Hoe heb je de VLANs precies geconfigureerd? VLAN 34 voor Internet en VLAN 4 voor TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@hatsa: Dat ziet er al wat duidelijker uit.

Ik ken de RT-AC66u niet zo goed (behalve dat het een beest van een router moet zijn, vooral op wifi gebied). Maar weet je zeker dat je er wel voor zorgt dat de LAN poort waar je nu de IPTV ontvanger aan hangt op geen enkele manier meer met je LAN gekoppeld is? Hij moet dus helemaal geïsoleerd zijn en door je router ge-bridged worden met VLAN4 voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:56:
[...]

Dmz, niet dwz (dan geeft Google wél nuttige resultaten ;) )

Het komt er op neer dat het apparaat dat in dmz staat, volledige toegang heeft tot het internet.
O ok, haha kan je lang zoeken met dwz :)
Maar net even gekeken maar wat je er precies mee kan, of wat het doet is mij nog niet helemaal duidelijk. Als ik de V8 in dmz zet, wat doet die dan nog wel en wat niet?

En ook niet onbelangrijk, hoe zet je de V8 in dmz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De experiabox zelf kun je niet in dmz zetten, het gaat om apparaten die achter de experia box zitten, die kun je wél in dmz zetten ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Raven schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:38:
De experiabox zelf kun je niet in dmz zetten, het gaat om apparaten die achter de experia box zitten, die kun je wél in dmz zetten ;)
O....
Dus je moet de Experia box maar nemen zoals die is. Kan niet met mijn eigen router alles regelen...
Stom zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De experia box kan er wel tussen weg hoor, als het om internet gaat ;) http://netwerkje.com/eigen-router

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Raven schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:01:
De experia box kan er wel tussen weg hoor, als het om internet gaat ;) http://netwerkje.com/eigen-router
en anders geef je hem via je eigen router de tv & telefoon vlan's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Frid0 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:52:
[...]

O....
Dus je moet de Experia box maar nemen zoals die is. Kan niet met mijn eigen router alles regelen...
Stom zeg
Officieel moet je hem nemen zoals die is ja. Als je tenminste bij verstoringen support wil hebben van KPN.

Maar zoals boven mij al gezegd: Er zijn wel manieren om een eigen router te gebruiken (alleen voor Telefonie moet je altijd de Experiabox gebruiken, eventueel door hem alleen nog VLAN 7 tagged op z'n WAN poort te voeren).

Wat men verder boven mij trouwens bedoelt te zeggen, is dat Experiabox vanaf V8 een "DMZ" optie heeft. Je zet 1 LAN apparaat in de DMZ (exposed host). Die krijgt vervolgens al het internetverkeer wat niet dmv. een portmapping specifiek aan een apparaat is toegewezen voor z'n mik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Van netwerkje.com wil ik graag methode 2 gaan opzetten. Echter ben ik nog opzoek naar een goede wireless router behalve dan die als optie genoemd wordt op netwerkje.com. Er wordt ook genoemd dat niet elke router gegarandeerd werkt ook al ondersteund deze PPPoE. Ik zou wel willen weten welke routers wel werken bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Thombias schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:43:
Van netwerkje.com wil ik graag methode 2 gaan opzetten. Echter ben ik nog opzoek naar een goede wireless router behalve dan die als optie genoemd wordt op netwerkje.com. Er wordt ook genoemd dat niet elke router gegarandeerd werkt ook al ondersteund deze PPPoE. Ik zou wel willen weten welke routers wel werken bij jullie?
Waarom wil je niet de genoemde router toepassen?
Ik heb dezelfde keus gemaakt (zit weliswaar bij Tweak glasvezel maar dat is nagenoeg hetzelfde) en heb er zeker geen spijt van. Het is geen makkelijke router maar wel een erg goede en er is inmiddels genoeg verschenen om het je makkelijk te maken.

Kijk anders ook eens in het topic van Tweak Glasvezel, daar worden ook andere routers genoemd welke voldoen. Voordeel trouwens van de switch ertussen (optie 3) is dat er minder eisen aan de router gesteld worden en de keuze dus groter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik heb net dd-wrt geïnstalleerd op ijn netgear 3700v2 kan ik nu beginnen met taggen? want ik wil de experiabox er tussen uit hebben namelijk. of denk ik nu iets te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

raydekok schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:09:
ik heb net dd-wrt geïnstalleerd op ijn netgear 3700v2 kan ik nu beginnen met taggen? want ik wil de experiabox er tussen uit hebben namelijk. of denk ik nu iets te simpel.
ik vond dd-wrt een stuk lastiger om te doen dan openwrt moet ik zeggen. Het overzicht was een stuk beter in openwrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als ik het goed zit werkt dit dus ook met de Cisco SG200-08 of TPLink SG3210?
Deze is een stuk prijs vriendelijker als de Cisco SG200-16 die ik meerdere keren op het forum terug zie.

Graag zou ik experia box die standaard wordt geleverd bij KPN glasvezel willen vervangen zodat ik op mijn eigen router enkel VLAN 6 kan aansluiten en weer VPN kan gebruiken zoals ik altijd deed bij Ziggo.

Ik had eerst de cisco RV180 router gekocht, maar deze kon dus een PPPoE over VLAN 6 op de WAN kant sturen.

De SG200-08 of TL-SG3210 kan dus wel er voor zorgen dat je eigen router (Airport Extreem) een PPPoE over VLAN 6 kan sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door Madcat op 22-01-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 10:06
@Madcat

Ik gebruik de TP-Link SG3210 en heb het netwerk opgebouwd volgens 'Pogostokje' , zie netwerkje.com voor uitgebreide informatie.

[ Voor 0% gewijzigd door dries_w op 22-01-2014 12:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:58
Meer mensen waarbij digitale tv niet werkt? Volgens KPN zijn er geen storingen..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
dries_w schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:12:
@Madcat

Ik gebruik de TP-Link SG3210 en heb het netwerk opgebouwd volgens 'Pogostokje' , zie netwerkje.com voor uitgebreide informatie.
Same here!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
magneet schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:44:
[...]

ik vond dd-wrt een stuk lastiger om te doen dan openwrt moet ik zeggen. Het overzicht was een stuk beter in openwrt.
ok dan nou ik wil prima het omzetten naar openwrt maar kom er niet heel erg achter wat nu precies de juiste firmware is voor de netgear die i heb. dat doen ze bij dd-wrt een stuk netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb me er enigszins in verdiept (heb ook een wndr3700v2) en het schijnt dat de Attitude Adjustment final build er goed op draait. De betreffende images staan in http://downloads.openwrt....ent/12.09/ar71xx/generic/ (zoeken op 3700v2). Ik heb het zelf nog niet getest omdat ik pas in mei over ga op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik heb nu een build gevonden van een kerel op het forum en ga het eens proberen. leuk speelgoed. en dan eindelijk die experiabox eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Hebben andere mensen ook last van lage download snelheden bij nieuwsgroepen bij KPN glas?

Ik kom nooit boven de 2mb uit... ipv 10mb/ps.... alles is vervangen binnenshuis, Reggefiber is langsgeweest verschillende tests gedaan.....

Ookla: 10mbit (1mb per seconde)
FTP twente : 7-9mb per seconde
sunnyusenet maar 2mb per seconde max
tweaknews maar 1,5 mb per seconde max

Ook heb ik het idde dat mijn internet pagina's (veel) langzamer laden....

heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
Ik heb zelf met (Supernews) usenet dat de download tegen valt, komt niet boven de 14-17 MBp/s uit maar met test server boek ik wel goede resultaten overigens dus kan wel eens aan de usenet provider liggen of iets anders.

Ik heb nog wel een ander probleem namelijk met de upload die op 100Mbp/s blijft steken (op diezelfde testserver) - moet dit nog bij KPN aankaarten (500/500 is net van het weekend geactiveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Is hier iemand die met de Asus RT-N66 en DD-WRT goede resultaten heeft geboekt ter vervanging van de Experiabox? En dan bedoel ik de Asus rechtstreeks op de FTU en de Experia erachter voor Tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Convoy

g44p

Ioramus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:15:
Ik heb zelf met (Supernews) usenet dat de download tegen valt, komt niet boven de 14-17 MBp/s uit maar met test server boek ik wel goede resultaten overigens dus kan wel eens aan de usenet provider liggen of iets anders.

Ik heb nog wel een ander probleem namelijk met de upload die op 100Mbp/s blijft steken (op diezelfde testserver) - moet dit nog bij KPN aankaarten (500/500 is net van het weekend geactiveerd)
Welke regio woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ioramus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:17:
Is hier iemand die met de Asus RT-N66 en DD-WRT goede resultaten heeft geboekt ter vervanging van de Experiabox? En dan bedoel ik de Asus rechtstreeks op de FTU en de Experia erachter voor Tel.
Ikzelf niet maar in het Tweak topic wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Convoy

g44p

Oke thx, wacht ook nog steeds op 500/500 hiero :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

spanx schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:59:
Hebben andere mensen ook last van lage download snelheden bij nieuwsgroepen bij KPN glas?

Ik kom nooit boven de 2mb uit... ipv 10mb/ps.... alles is vervangen binnenshuis, Reggefiber is langsgeweest verschillende tests gedaan.....

Ookla: 10mbit (1mb per seconde)
FTP twente : 7-9mb per seconde
sunnyusenet maar 2mb per seconde max
tweaknews maar 1,5 mb per seconde max

Ook heb ik het idde dat mijn internet pagina's (veel) langzamer laden....

heeft iemand een idee?
Geen problemen mee, altijd maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
Je kan een speedtest proberen -> http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Dit gaf bij mij goed resultaten (430-450Mbp/s download op 500/500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Dj-sannieboy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Geen problemen mee, altijd maximale snelheid.
Het is heel vreemd...

voorheen: (in Mbit)
ookla (http://www.speedtest.net/nl/) 90-95 nu 10-11
sunnyusenet 90-95 nu 20-25 (alle poorten en met en zonder SSL, 80,119,443 en 563)
tweaknews 40-50 nu ook 20-25 (alle poorten en met en zonder SSL) 119, 443 en 563)

sunnyusenet+tweaknews tegelijk = max 20-25 (en DAT snap ik niet!)
deep packet inspection en trafficshaping? (incl SSL? dat geloof ik niet)

ook met deze getest vandaag:
http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html (ook ookla)
90-95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Goed vanavond eindelijk openwrt erop. Dd-wrt was moeilijk eraf te krijgen. Nu heb ik de netgear 3700 v2. Ik sta nu op het punt om de vlans in te gaan stellen alleen lukt me dat niet echt. Ik heb aan de netgear nu een tv, pc en een netwerkschijf eraan hangen. Dus nog 1 poort over een. Daar wil ik mijn iptv op hebben. Maar wat stel ik dan in hemelsnaam in orde der switch bij openwrt? Wat moet off wat moet tagged of untagged staan?

als ik ditin de netgear plaats werkt het dan?

config interface 'loopback'
option ifname 'lo'
option proto 'static'
option ipaddr '127.0.0.1'
option netmask '255.0.0.0'

config interface 'lan'
option ifname 'eth0.1'
option type 'bridge'
option proto 'static'
option ipaddr '192.168.1.1'
option netmask '255.255.255.0'
option ip6assign '64'
option ip6hint '1'
option dns '2001:4860:4860::8888 8.8.8.8 2001:4860:4860::8844 8.8.4.4'

config interface 'wan'
option ifname 'eth1.6'
option proto 'pppoe'
option username 'xs4all'
option password 'xs4all'
option ipv6 '1'

config interface 'wan6'
option ifname '@wan'
option proto 'dhcpv6'
option reqaddress 'try'
option reqprefix 'auto'

config globals 'globals'
option ula_prefix 'fd3b:c7f1:2297::/48'

config interface 'iptv'
option ifname 'eth0.4 eth1.4'
option proto 'none'
option type 'bridge'

config switch
option name 'rtl8366s'
option reset '1'
option enable_vlan '1'
option blinkrate '2'
option enable_vlan4k '1'

config switch_vlan
option device 'rtl8366s'
option vlan '1'
option ports '1 2 3 5t'

config switch_vlan
option device 'rtl8366s'
option vlan '4'
option ports '0 5t'

config switch_vlan
option device 'rtl8366s'
option vlan '6'
option ports '5t'

config switch_port
option device 'rtl8366s'
option port '1'
option led '6'

config switch_port
option device 'rtl8366s'
option port '2'
option led '9'

config switch_port
option device 'rtl8366s'
option port '5'
option led '2'

[ Voor 64% gewijzigd door rhos op 24-01-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb een vraagje aan de kpn glasvezelgebruikers.

Momenteel heb ik upc en als ik daar een tekenfilm of iets voor mijn kinderen wil aanzetten via on demand, dan zie je in een klein vierkantje voorstukjes van films. Vaak zijn dit actie scenes of wordt er net iemand helemaal in elkaar gemept. Nu vind ik dat niet heel handig met kleine kinderen.

Is dit bij KPN ook zo of kun je dan gewoon een film uitzoeken zonder dat er reclame van andere films aan de gang is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 05-09 15:52
Voor zover ik het weet heeft KPN niet on-demand zoals UPC het uivoert (ook bij de zender zelf). Wel zijn er on-demand diensten zoals de videotheek waar je films enz. kunt huren. Voor zover ik er naar gekeken heb krijg je daarbij netjes de filmposter (of een plaatje uit de film) en daarnaast een korte omschrijving. Nou moet ik zeggen heel vers staat het me niet meer in het geheugen omdat ik het maar eenmalig gebruikt heb (en dat is al een tijdje geleden).

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

je ziet alleen een plaatje van de serie (kids kijken bij mij vaak zelf via on demand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Niemand die misschien een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ioramus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:17:
Ik heb een Asus RT-66NU draaien op KPN Glasvezel, works like a charm.
Alleen ik heb er wel een managed Cisco Switch voor zitten om de VLANS te scheiden en heb Experia en Asus op die switch zitten.

Persoonlijk zou ik de Experia niet weer op de Asus willen aansluiten, aangezien je dan of middels DD-WRT of
ander firmware VLAN Switch op de asus moet gaan instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
raydekok schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:43:
Goed vanavond eindelijk openwrt erop. Dd-wrt was moeilijk eraf te krijgen. Nu heb ik de netgear 3700 v2. Ik sta nu op het punt om de vlans in te gaan stellen alleen lukt me dat niet echt. Ik heb aan de netgear nu een tv, pc en een netwerkschijf eraan hangen. Dus nog 1 poort over een. Daar wil ik mijn iptv op hebben. Maar wat stel ik dan in hemelsnaam in orde der switch bij openwrt? Wat moet off wat moet tagged of untagged staan?

als ik ditin de netgear plaats werkt het dan?

lange code
hehe gelukt. het werkt en tv kijken gaat ook. consider it done. veel zoekwerk en gedoe. niet makkelijk maar wel wat ervaring rijker. voor de wat onervaren mensen gebruik winscp. daarmee vond ik het een stuk makkelijker om de boel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
eymey schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:38:
@hatsa: Dat ziet er al wat duidelijker uit.

Ik ken de RT-AC66u niet zo goed (behalve dat het een beest van een router moet zijn, vooral op wifi gebied). Maar weet je zeker dat je er wel voor zorgt dat de LAN poort waar je nu de IPTV ontvanger aan hangt op geen enkele manier meer met je LAN gekoppeld is? Hij moet dus helemaal geïsoleerd zijn en door je router ge-bridged worden met VLAN4 voor TV.
Dat dacht ik zeker te weten, maar er is ergens iets softwarematig foutgegaan tijdens het opnieuw installeren. De VLAN instellingen verwijderen - reboot - opnieuw instellen - reboot hebben geholpen. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
stel ik wil nu ipv mijn netgear 3700v2 een managed switch ertussen plaatsen. dan kan ik alle vlan verwijzingen in de router weghalen en dat alles plaatsen in de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ja, zo heb ik het hier ook draaien. Zo'n switch vind ik veel makkelijker/overzichtelijker in te stellen dan in DD-WRT of OpenWRT firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
chickpoint schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:38:
Ja, zo heb ik het hier ook draaien. Zo'n switch vind ik veel makkelijker/overzichtelijker in te stellen dan in DD-WRT of OpenWRT firmware
dat hele vlan snap ik voor geen meter maar gelukkig zijn jullie er.

de netgear managed switches kosten niet duur voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:59:
Niemand die misschien een idee heeft?
Hebben monteurs ook al met hun eigen pc/notebook getest op de snelheid. Ik neem aan dat je bedraad test.
Gebruik je 1 of meerdere pc's en hebben die hetzelfde probleem? Bij windows kun je de pc eens met een linux live cd opstarten om de software problemen in je pc uit te sluiten. http://www.knoppix.org/

Al eens getest met een 1000.bin bestand?
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Die van XS4ALL haalt bij mij de volle snelheid 50 Mb/s

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Wat kan ik verwachten van de standaard geleverde apparatuur bij KPN met een standaard abonnement (100mbit)?

Ik draai op dit moment nog via een oude adsl siemens experiabox uit het jaar steen waar ik alles qua poorten nog kan openzetten en geen gedoe heb met nat restricties. Is dat bij de nieuwe modem ook nog mogelijk?

En wat is het bereik van de ingebouwde wifi?

[ Voor 6% gewijzigd door Billiebier op 27-01-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Billiebier schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:28:
Wat kan ik verwachten van de standaard geleverde apparatuur bij KPN met een standaard abonnement (100mbit)?

Ik draai op dit moment nog via een oude adsl siemens experiabox uit het jaar steen waar ik alles qua poorten nog kan openzetten en geen gedoe heb met nat restricties. Is dat bij de nieuwe modem ook nog mogelijk?

Zeg maar gerust brak!! Dat is ook de reden dat de meeste hun eigen router willen gebruiken, wat gelukkig ook mogelijk is. Qua poorten open zetten moet je volgens mij een beetje geluk bij hebben. Ik heb hier verhalen voorbij zien komen waar het prima lukte, maar mijn ervaring zegt dat het voor geen meter werkt. Wifi doet het op zich prima zo lang er niet al te veel muren tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus

Experiabox V8 of V9. Heb zelf de V8 gekregen, Wireless is niet zo best in vergelijking met mijn oude router (ASUS RT-N66U). Je kan hier weinig tot niets zelf instellen - beetje teleurstellend, dus ik ga dit aanpassen (netwerkje.com).

Voor IPTV krijg je 2 kleine settop boxjes - werken erg goed in mijn beleving en kwaliteit van de TV is prima.

Je krijgt ook nog een FTU maar daar doe je zelf op zich niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Inderdaad, wifi is via de V8 echt beroerd. Verder heb ik tot nu toe geen problemen met poorten forwarden. Wel vervelend dat ik geen vaste DNS kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ioramus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:08:
[...]

Experiabox V8 of V9. Heb zelf de V8 gekregen, Wireless is niet zo best in vergelijking met mijn oude router (ASUS RT-N66U). Je kan hier weinig tot niets zelf instellen - beetje teleurstellend, dus ik ga dit aanpassen (netwerkje.com).

Voor IPTV krijg je 2 kleine settop boxjes - werken erg goed in mijn beleving en kwaliteit van de TV is prima.

Wacht maar tot consumenten dit oppikken:
http://www.totaaltv.nl/ni...-beter-dan-glasvezel.html

Reggefiber gaat steeds meer moeite krijgen met plaatsen warm krijgen voor glasvezel.

Overigens ben ik van mening dat beeld via KPN best 'prima' is. Maar 'prima' is niet meer goed genoeg want je kan inderdaad wel degelijk zien dat UPC en Ziggo van de aanvoer van Technicolor/Ericsson af blijven terwijl KPN een toch al mpeg2/h264 stream nóg een keer comprimeert voor lagere bandbreedtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat valt nog te bezien. Zeker nu Ziggo op het punt staat over genomen te worden door het moederbedrijf van UPC. Ik denk dat dit de concurrentiepositie van glasvezel eerder versterkt dan verzwakt en ik denk dat het verschil in kwaliteit /pixels voor de gemiddelde consument niet meespeelt, omdat ze er niet op letten/ het niet zien. Overigens vraag ik me af of ze dit eeuwig vol kunnen houden, met de komst van 4K zullen ze op een gegeven moment wel de kwaliteit moeten opvijzelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 27-01-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Ioramus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:08:
[...]

Dus op de slechte wifi na zijn poorten etc wel open te zetten? Ik heb namelijk nu nog de optie om mijn pc als exposed host in te stellen voor age of empires 2 online, kan dit ook nog met de nieuwe modem?

Ik heb zelf nu nog een tp link als wireless router achter de experiabox, kan dat dan ook met de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kies je dan niet voor je WMP+ provider zoals Vodafone of Telfort direct zonder vlans je eigen router aansluiten. Betere Tv geen cloud opnames. Waarschijnlijk ook nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chickpoint schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Zeg maar gerust brak!! Dat is ook de reden dat de meeste hun eigen router willen gebruiken, wat gelukkig ook mogelijk is. Qua poorten open zetten moet je volgens mij een beetje geluk bij hebben. Ik heb hier verhalen voorbij zien komen waar het prima lukte, maar mijn ervaring zegt dat het voor geen meter werkt. Wifi doet het op zich prima zo lang er niet al te veel muren tussen zitten.
Onzin de ZTE is geen brak modem en wifi is bij de ZTE gewoon een kwestie van goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 10:17
Ik heb sinds kort internet via glasvezel, KPN, experiabox v8. Nog niet heel gelukkig ermee.

Tablets (apple, android) en mobieltjes (android, wp7) krijgen probleemloos wifi. Maar laptop win7 64bits met intel centrino advanced-n 6230 niet. Ik heb een workaround per toeval ontdekt: driver oninstalleren, opnieuw installeren, wpa wachtwoord invoeren en voila internet. Maar dat moet ik dus iedere keer doen als de laptop uit is geweest. Als ik verbinding heb werkt 'ie overigens als een zonnetje.

Ondersteuning van KPN valt me tegen. "Je hebt wifi dus ons deel van het werk zit erop, zoek de rest zelf maar uit", dat is de vrije vertaling. Tja, formeel en zakelijk gezien zullen ze vast gelijk hebben, maar ondertussen zit ik met een dienst die ik deels niet aan de praat krijg.

Enfin. Veel zoekwerk op google levert iemand op met hetzelfde soort probleem en dezelfde workaround in down under nota bene. http://forums.whirlpool.net.au/archive/1757391 Helaas brei ik daar niet veel van. Geen expert op dit gebied.

Enniewee, als iemand hier nog een slim idee heeft, of dit probleem bekend voorkomt, ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Probeer op de experiabox de channel width op 40mhz te zetten en wireless mode op 802.11n alleen. Daarna laptop eens opnieuw opstarten en kijken of deze verbinding maakt?

Eventueel zoals het vroeger was met apple op de V8 had je ook wel eens dat je geen verbinding kon maken. Pas op het moment dat de security op WPA2 only stond werdt er verbinding gemaakt. Dit zou je ook nog eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
eymey schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:39:
[...]

Wacht maar tot consumenten dit oppikken:
http://www.totaaltv.nl/ni...-beter-dan-glasvezel.html

Reggefiber gaat steeds meer moeite krijgen met plaatsen warm krijgen voor glasvezel.

Overigens ben ik van mening dat beeld via KPN best 'prima' is. Maar 'prima' is niet meer goed genoeg want je kan inderdaad wel degelijk zien dat UPC en Ziggo van de aanvoer van Technicolor/Ericsson af blijven terwijl KPN een toch al mpeg2/h264 stream nóg een keer comprimeert voor lagere bandbreedtes.
Ik kom van de UPC - Horizon beleving :D en kan ze nu nog naast elkaar bekijken maar kan echt het verschil niet zien hoor (ligt vast aan mij). Verder is de Horizon zelf voor mij niet een issue geweest maar met KPN (via cloud recording) kan ik op elk kastje nu opnames zien die ik gemaakt heb, om van de android app nog maar te zwijgen. Kan niet voor ziggo praten maar voor mij is deze overstap ook kwa TV beleving toch een verbetering. Zal voor iedereen anders liggen afhankelijk van wensen en ervaringen (en provider) en je kan dus niet generaliseren.

Overigens dat stukje (NLKabel) is wel in de trant van wij van WC-eend adviseren WC-eend...

[ Voor 3% gewijzigd door Ioramus op 27-01-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
bobsquad schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:34:
Probeer op de experiabox de channel width op 40mhz te zetten en wireless mode op 802.11n alleen. Daarna laptop eens opnieuw opstarten en kijken of deze verbinding maakt?

Eventueel zoals het vroeger was met apple op de V8 had je ook wel eens dat je geen verbinding kon maken. Pas op het moment dat de security op WPA2 only stond werdt er verbinding gemaakt. Dit zou je ook nog eens kunnen proberen.
Het eerste wat ik ga doen is mijn wpa2 key terugzetten in de 'vorige' key, de key die ik in gebruik had bij mijn vorige provider. Ik heb zo'n vermoeden dat ik 'bovenin' de intel software wel mijn huidige key gebruik, maar dat 'onderin' de software mijn oude key nog verstopt zit.

Reden dat ik dit vermoed is omdat mijn workaround (herinstalleren intel driver) mij dwingt om handmatig mijn wpa2 key in te voeren en dan doet hij het dus. Moet de software het wachtwoord zelf ophoesten dan lukt het niet om IPv-4 internet tot stand te brengen. 8)7

Mijn twijfels gaan nu vooral sterk uit naar de intel wireless adapter als grootste boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
De 6230N staat dan ook niet heel bekend om z'n betrouwbaarheid: nieuws: 'Intel wist forumaccounts van klagers over instabiele Centrino wifi-adapters'. Ik moet zeggen dat ik zelf ook een 6230N heb (XPS 15), maar ik heb nooit problemen gehad met mijn Experiabox (ZTE H220N).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ioramus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:46:
[...]

Ik kom van de UPC - Horizon beleving :D en kan ze nu nog naast elkaar bekijken maar kan echt het verschil niet zien hoor (ligt vast aan mij). Verder is de Horizon zelf voor mij niet een issue geweest maar met KPN (via cloud recording) kan ik op elk kastje nu opnames zien die ik gemaakt heb, om van de android app nog maar te zwijgen. Kan niet voor ziggo praten maar voor mij is deze overstap ook kwa TV beleving toch een verbetering. Zal voor iedereen anders liggen afhankelijk van wensen en ervaringen (en provider) en je kan dus niet generaliseren.
Ik heb vorige week nog een voorbeeld gezien bij op NL1 HD volgens mij. Overdag bij Tekst TV en op dat moment liep onder in het beeld snel een regel tekst. Regelmatig ontbraken daar stukjes van de letters in de tekst terwijl de rest van het beeld stil stond. Kan mij niet voorstellen dat dit ook bij een 12-13 Mbit stream gebeurt.

Maar wat ik hier en daar heb gelezen zal straks als het door gaat bij de hogere bitrate streams geen KPN encoder meer nodig zijn omdat de encryptie al in de stream zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, wat bedoel je met dat laatste? En wat is de bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
SChief schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:09:
De 6230N staat dan ook niet heel bekend om z'n betrouwbaarheid: nieuws: 'Intel wist forumaccounts van klagers over instabiele Centrino wifi-adapters'. Ik moet zeggen dat ik zelf ook een 6230N heb (XPS 15), maar ik heb nooit problemen gehad met mijn Experiabox (ZTE H220N).
Jij hebt dan ook inderdaad een andere box, ik heb de Arcadyan VGV7519 (aka V8).

Inmiddels ligt de vaste telefoon er ook uit en volgens KPN is de poort dood. We krijgen een nieuwe box per koerier, morgenavond. Beetje apart dat ze niet een monteur maar een koerier sturen, maar goed, plug and pray, right? Enfin, de reactie is wel snel, dat zeker. Ik ben benieuwd of dat dan ook tot oplossing van mijn wifi-probleem leidt. Wie weet?

Dat draadje over de centrino had ik ook al gevonden. En ja, da's plan B, als ik er met de centrino niet uit kom: nieuwe wireless adapter. Als iemand daar nog een suggestie voor heeft? Zit zelf een bigfoot killer wireless-n 1202 te overwegen. Het zou plan B helpen als iemand me wist te vertellen dat die inderdaad wel werkt met de V8.
Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.